Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: 1 2 3 4 След.
ЗНО 2015, Затверджено наказ Міністерства освіти і науки України від 17.10.2014 № 1177 «Про підготовку до проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, для осіб, які виявили бажання вступати
 
Затверджено наказ Міністерства освіти і науки України від 17.10.2014 № 1177 «Про підготовку до проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, для осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України в 2015 році»

Цим наказом надано доручення Українському центру оцінювання якості освіти забезпечити розроблення завдань для сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання у формі предметних тестів з української мови і літератури, математики, історії України, біології, географії, фізики, хімії, англійської, іспанської, німецької, російської та французької мов.
Також цим наказом передбачено, що для здійснення більш якісного відбору абітурієнтів тести з української мови і літератури, математики мають бути двох рівнів складності (базового та поглибленого).
Відповідно до цього наказу переклад тестів з історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії буде здійснено кримськотатарською, молдовською, польською, російською, румунською, угорською мовами.
Посилання на наказ: https://vk.com/doc16212702_334660632?hash=8f737b972c09abb538&dl=1597caeb328ce6e1ee
 
Доброго дня,
шановні колеги – відповідальні за організацію та проведення ЗНО та моніторингу якості освіти у районах, містах Рівненщини!
За останні дні є значний масив інформації щодо умов, формату проведення ЗНО 2015 та СУТТЄВИХ змін, і зовсім мало часу для її пошуку та опрацювання. Щоб полегшити вам усім роботу, щоб ви могли спокійно та впевнено спілкуватись із учнями, їх батьками, педагогічними колективами, директорами ЗНЗ тощо, я надсилаю вам цей матеріал.
Бо поки буде нарада… і вам щось розкажуть, то треба ВЖЕ працювати і вести роз’яснювальну роботу на місцях.
Переконливо прошу: оперативно дану інформацію поширити у НЗ вашого району, міста. Хай у ЗНЗ роздрукують та розмістять на дошках оголошень, у куточках ЗНО-2015. Діти і батьки мусять ВЖЕ знати про ті зміни, які їх чекають.
Самі першочергово ВДУМЛИВО прочитайте та опрацюйте, щоб могли НОРМАЛЬНО аргументовано пояснювати та коментувати інформацію про ЗНО 2015.
Даний весь матеріал розміщений на ДВОХ ФОРУМАХ порталу «Освіта Рівненщини»:
= у нашій спільноті та
= ЗАГАЛЬНОМУ ФОРУМІ порталу.
Постараюсь розмістити на сайті Рівненського ОІППО.
Поширте відомості і про те, де можна шукати новини про ЗНО 2015, ми їх будемо розміщувати не лише на форумі нашої спільноті, а й на загальному форумі порталу.
Отже, про все за порядком…. Гіперпосилання перед матеріалом вказує ресурс, звідки взято цей матеріал. Хоча береться він із соціальної мережі Facebook на сторінках Лікарчука І.Л., УЦОЯО та регіональних центрів. Саме вони поширюють даний матеріал у цій мережі.

 
ПО-ПЕРШЕ,
http://gazeta.dt.ua/EDUCATION/nezalezhne-testuvannya-2015-serpom-po-neyakisniy-osviti-_.html
Незалежне тестування-2015: серпом по неякісній освіті
Український центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО) розпочав підготовку до проведення зовнішнього оцінювання-2015. І вже запропонував серйозні зміни до процедур ЗНО. Ідеї спеціалістів із тестування викликали справжній ажіотаж — від абсолютної підтримки до повного неприйняття. Адже б'ють по нечесному вступу і примушують замислитися над підвищенням якості освіти.
Що ж нового буде у ЗНО 2015 року? Про це говоримо з директором УЦОЯО Ігорем Лікарчуком.
 
— Частина нововведень стосується суто наших технологічних процесів, вони не цікаві широкій спільноті. Видимими для людей залишаються 5 основних новацій. Перш за все ми хочемо суттєво змінити систему визначення результатів зовнішнього оцінювання.
Коли зовнішнє тестування тільки запроваджувалося, постало питання — а як відсіяти абітурієнтів, котрі є явно слабкими? Через досить екстремальні умови запровадження ЗНО, відсутність досвіду, бажання максимально спростити процедуру тоді було прийнято рішення запровадити штучний поріг — 124 бали. Всі, хто отримав менше 124 балів, не могли стати студентами. Чому 124, а не 123 чи 127, — цього ніхто не може пояснити й тепер. Крім того, 124 бали з математики і 124 з історії України чи української мови — зовсім різні речі. Є ще один нюанс. Припустімо, абітурієнт — хороший спортсмен. Він вступає на спеціальність "фізична культура і спорт". Українську мову складає на 123,5 бала. Йому шлях до університету закритий. Чи правильно це? 
Тому ми вирішили звернутися до практики інших країн, у яких також проводяться зовнішні іспити, і визначати результат, використовуючи добре відомий у теорії педагогічних вимірювань метод Ангоффа. Він полягає в тому, що група експертів, аналізуючи кожне завдання тесту, визначає (оцінює) вірогідність правильної відповіді на нього від мінімально підготовленого абітурієнта. Експертні оцінки усереднюються, а ці середні значення використовуються для визначення критеріального порогу "склав/не склав", або так званого "порогового бала". Для одного предмета він може становити 25 балів, для іншого — 41. Це й буде той "поріг", яким визначатиметься, склав абітурієнт тест чи не склав. Якщо він набрав більшу за порогову кількість тестових балів — склав тест, меншу — не склав. 
Для абітурієнтів, котрі склали тест, тестові бали переводитимуться в рейтингові за шкалою 100–200 балів. Тобто зі 100 балами вже прийматимуть документи до університетів. А 124 бали відтепер будуть майже пристойним результатом. Таким чином ми збільшуємо лінійку рейтингових результатів, за якими абітурієнти зараховуватимуться до ВНЗ. Якщо в попередні роки ця лінійка визначалася шкалою від 124 до 200 балів (тобто фактично мала 76-бальну шкалу), то тепер — від 100 до 200 (стобальну). Ще один плюс: у рейтингуванні тепер не братимуть участі ті, хто не склав базового рівня. Отже, у тих, хто склав тест, можливостей отримати вищу рейтингову оцінку стає більше.
— Хто ці експерти, що визначають долю абітурієнтів?
— Це будуть фахівці найвищого класу: університетські професори, вчителі й методисти, вчені. В експертній групі з кожного предмета працюватимуть близько 20 чоловік. Причому вони перебуватимуть не лише в Києві, а й у кожному нашому регіональному центрі. Робота комісій буде організована в онлайн-режимі, щоб експерти могли спілкуватися між собою. У день складання тестів, ще перш ніж бланки з відповідями доїдуть до пунктів перевірки, ми матимемо визначений комісією "пороговий бал" — "склав/не склав". І одразу повідомимо про нього на порталі УЦОЯО. 
До речі, якщо хтось має бажання брати участь у роботі експертної комісії, ми з задоволенням його запросимо. Бажаючі можуть звернутися до регіональних центрів оцінювання якості освіти. 
— Введення порогу "склав/не склав" перекриє можливості для будь-яких махінацій при зарахуванні? 
— Я не хочу говорити про якісь махінації. Лише скажу, що коли абітурієнт тесту не складе, його результатів у базі даних УЦОЯО не буде. А в інформаційній картці, яку він зможе роздрукувати після визначення результатів, міститиметься запис "тест не склав". Із таким документом до приймальних комісій можна не йти. Але коли ми запроваджуємо таку систему (причому це абсолютно обгрунтований підхід у контексті теорії педагогічних вимірювань), то постає друге питання: а що нам робити із сертифікатами минулих років? Адже 124 бали року 2014-го зі 124-ма року 2015-го й далі вже не можна буде порівняти. 
Для уникнення цього непорозуміння ми пропонуємо внести в Умови прийому до вищих навчальних закладів норму, щоб, починаючи з 2015 р., сертифікати зовнішнього оцінювання, видані в попередні роки, у новій вступній кампанії не враховувати.
— Врахування сертифікатів минулих років завжди сприймалося громадськістю неоднозначно. Оскільки бал сертифіката рейтинговий, він показує місце абітурієнта серед інших учасників тестування. Ми ж не присудимо третє місце у змаганнях спортсмену тільки тому, що торік у таких змаганнях він був теж третім. 
— Так. У 2010 р. тодішнє керівництво МОН внесло пункт про врахування сертифікатів минулих років в Умови прийому. Це був один із тих багатьох абсолютно непрофесійних кроків, які завдали великої шкоди системі освіти і які ми відчуватимемо дуже багато років. Інакше кажучи, це був дешевий популізм і ще одна лазівка для не доброчесних працівників багатьох приймальних комісій. Саме вони й сьогодні чинять певний тиск із метою унеможливлення прийняття цієї норми. 
Між іншим, до прийняття рішення про сертифікати минулих років нас підштовхнули кращі університети. Так, на початку вступної кампанії-2014 був дуже занепокоєний напливом до університету абітурієнтів із сертифікатами минулих років Київський національний університет імені Тараса Шевченка, інші навчальні заклади. Аналіз даних ЄДЕБО свідчить, що в цілому по країні щороку до приймальних комісій приходить понад 20–23 тис. тих, хто складав ЗНО в попередні роки. Зверніть увагу: це абітурієнти, які чомусь не стали студентами раніше. Здебільшого — далеко не найкращі абітурієнти. 
Є ще одна причина, з якої недоцільно враховувати сертифікати, видані в попередні роки. Програми ЗНО з деяких предметів за 8 років його проведення змінювалися кілька разів. Жодного року УЦОЯО не продукував тестів, які можна порівнювати між собою. Тобто склалася ситуація, яку навряд чи можна назвати рівним доступом до вищої освіти. Але ж ЗНО запроваджувалося саме з цією метою. Я вже не кажу про абсурдність в іншому контексті. Адже, коли не було ЗНО, абітурієнт не міг принести до університету результати вступних іспитів, які він складав 3—4 роки тому, і просити зарахувати ці результати під час конкурсу… 
— Які ще новації ви пропонуєте? 
— Для того, щоб забезпечити якісніший відбір студентів, ми хочемо запропонувати університетам тести двох рівнів складності. У 2015-му їх буде запроваджено лише з двох предметів: української мови та літератури і математики. Погодьтеся, не можна завданнями однакового рівня складності визначати рівень знань з математики у тих, хто, скажімо, хоче вступити на механіко-математичний факультет, і в тих, хто вступає на факультет із підготовки вчителів трудового навчання. Чи може бути однаковим тест з української мови для тих, хто хоче здобути вищу філологічну освіту, і для абітурієнтів, які мають намір стати професійними спортсменами?
Дворівневі тести складатимуться з двох частин: базового і поглибленого рівнів. До базової частини входитимуть завдання, виконання яких дасть змогу виявити достатній для здобуття непрофільної вищої освіти рівень знань абітурієнта. До поглибленої — завдання, результати виконання яких дадуть можливість зробити висновок про наявність у абітурієнта знань для здобуття профільної філологічної чи математичної вищої освіти. Але слід мати на увазі, що завдання для тестів обох рівнів не виходитимуть за межі програм ЗНО та шкільних програм. 
— Як абітурієнтові дізнатися, який рівень тесту йому потрібно складати? Кого він має повідомити про своє рішення щодо вибору тесту?
— Під час реєстрації на ЗНО абітурієнти вказуватимуть у бланку заяви, якого рівня тест вони складатимуть. Очікується, що до 1 грудня мають бути опубліковані правила прийому до університетів. В них кожен вуз поставить вимогу — тести якого рівня з української мови та літератури і математики він прийматиме. 
— Абітурієнти, які обрали тести різних рівнів, складатимуть ЗНО разом, в одній аудиторії?
— З цим ми визначимося після завершення реєстрації на тестування. Якщо бажаючих скласти тест поглибленого рівня виявиться багато, ми їх посадимо в окрему аудиторію. Бо їм знадобиться додатковий час на виконання завдань. Якщо таких абітурієнтів виявиться мало, ми посадимо їх разом з усіма, зробимо перерву, щоб пішли ті, хто складав тільки базовий рівень. А після цього тестування триватиме. 
— Якщо абітурієнт обрав поглиблений рівень, але не зміг впоратися із завданнями — він отримає вирок "не склав" і нуль балів? 
— За поглиблену частину він отримає мінімум — 100 балів, за умови проходження ним "порогового бала". Тобто в нього може бути результат 156 балів — за базову частину і 100 балів — за поглиблену. І з одним, і з другим результатом він зможе йти до приймальної комісії, подавати документи, брати участь у конкурсі. Але якщо абітурієнт, обравши тест поглибленого рівня, не набере "порогового бала" за тест базового рівня, то він результатів не отримає взагалі. Тут є інше питання — скільки університетів у нас готові поставити поглиблений тест у перелік вступних іспитів. Думаю, їх буде дуже й дуже мало. Професор В.Бахрушин із Запорізького університету зробив цікаве дослідження. Він проаналізував за ЄДЕБО результати торішньої вступної кампанії стосовно тестування з фізики. Виявилося, що торік у тих університетах, у яких фізика — профільний предмет, поставили вимогу принести сертифікат із цього предмета з балом, вищим за 140, лише 2 університети. А решта вузів приймали з профільної фізики сертифікати і 140 балів, і 138, і т. д. Але професор В. Бахрушин виявив дуже цікавий факт: в одному з університетів сертифікат із профільного предмета "фізика" можна було замінити на сертифікат з англійської мови та, здається, з географії. І зарахували абітурієнта, в якого англійська мова була 126 балів, на спеціальність, де профільною є фізика. Тому я не впевнений, що університети масово вимагатимуть поглибленого рівня знання профільного предмета. Але це буде тест і для університетів. Абітурієнт бачитиме, що університет ставить низькі вимоги, отже він не є престижним і авторитетним. Отже, він готовий брати слабких студентів. І це свідчить про якість підготовки. 
— Чи правда, що шкільний випускний іспит (державну підсумкову атестацію, або ДПА) з української мови складатимуть у формі ЗНО?
— Таке рішення Міністерство освіти і науки вже прийняло. Відповідний наказ пройшов державну реєстрацію і найближчими днями буде опублікований. Хочу нагади, що схожа практика в нас уже була у 2008—2009 рр. Але у 2015 р. ЗНО з української мови і літератури спільно з ДПА складатимуть усі випускники загальноосвітніх шкіл, а не лише ті, хто хоче стати студентом. Для ДПА у базовому тесті буде виділено завдання лише з української мови. Які це завдання — абітурієнт дізнається, отримавши тестовий зошит. За виконання цих завдань абітурієнт отримає оцінку в шкалі 1–12 балів. Але ці ж завдання буде враховано і в результатах виконання всієї базової частини тесту. 
Хочу наголосити: у 2015 р. ДПА у формі ЗНО проводитиметься лише для випускників загальноосвітніх навчальних закладів, якими є школи, ліцеї, колегіуми, гімназії.
У тесті з математики у 2015 р. завдань для державної підсумкової атестації не буде. Тому за цей тест усі абітурієнти, які виконували завдання базового рівня, отримають один результат, а ті, хто виконував завдання поглибленого рівня, — два. 
— Чому ДПА у формі ЗНО відбуватиметься тільки з одного предмета?
— Я був би радий зробити хоч із шести. Але є питання фінансів, є питання готовності наших шкіл. Сьогодні багато вчителів криком кричать: треба було попередити за рік, щоб ми підготували дітей. Розумієте підхід: ми ГОТУЄМО до ДПА, а не організовуємо навчальний процес так, щоб учні засвоювали навчальний матеріал, а ДПА було лише інструментом перевірки рівня засвоєння! Але люди, котрі серйозно хочуть реформувати освіту, глибоко переконані: наступного року нам потрібно робити ДПА у такому вигляді і з математики, і з інших предметів. 
— Випускні іспити у формі незалежного тестування, яке відбуватиметься навіть не у стінах школи, унеможливить "купівлю" медалей, високих балів атестату… 
— І не лише це. Провівши ДПА у формі ЗНО, ми фактично здійснимо серйозне моніторингове дослідження якості підготовки випускників шкіл із української мови. Таких досліджень ніхто й ніколи в системі освіти України ще не проводив. Отримані результати дадуть підстави для дуже серйозних управлінських рішень. 
— Є ще якісь нововведення?
— Так. Ми не включили до переліку предметів, із яких проводиться зовнішнє оцінювання, світову літературу та всесвітню історію. Причина проста: дуже мало університетів ставлять ці предмети у перелік тих, із яких вони хочуть бачити сертифікати незалежного оцінювання. 
— Опоненти такої ідеї — переважно вчителі згаданих предметів. Вони вважають, що світова історія і література формують світогляд, загальне уявлення про світові літературні та історичні процеси. Їх має знати кожна освічена людина. Вилучення згаданих предметів із переліку ЗНО означатиме, що їх ніхто не вчитиме. 
— Невже вивчати предмет потрібно тільки для того, аби скласти незалежне зовнішнє оцінювання? Тоді давайте проводити ЗНО з усіх 23 предметів, які є у навчальному плані школи. 
Сьогодні світова тенденція — це перехід до комплексного тесту, який формується з питань із кількох предметів. Колись із таких тестів починала Києво-Могилянка. Ми наразі маємо 14 предметів для зовнішнього оцінювання. Чи треба ще подрібнювати? Але коли повернутися до тестів зі світової літератури, то хочу сказати, що особисто я не є прихильником тестів із літератури. Література — не той предмет, який можна успішно покласти на мову тестових завдань. Там багато суб'єктивного, там людина мусить висловити своє ставлення до літературного твору, свою думку про нього. Можна скласти сорок чи п'ятдесят тестових завдань, як, скажімо: коли народився такий-то письменник, який твір він написав, у яке плаття були одягнені дами з зазначеного твору і так далі… Чи свідчитимуть правильні відповіді на ці запитання про знання абітурієнтом світової літератури? Адже література — це мистецтво. Тестами можна перевірити знання, факти, вміння розв'язувати задачі тощо. Але ставлення до літературного героя, розуміння літературного героя і глибинного змісту творів, що є головним у вивченні літератури, — тестами не перевіриш.
Не треба лукавити — за великим рахунком, ми маємо проблеми з блоком тестування з української літератури
Взагалі, вибір предметів визначають університети. Ось коли вони до переліку вступних випробувань масово включать всесвітню історію чи світову літературу, тоді ми будемо адмініструвати відповідні тести. На сьогодні такого запиту від університетів немає. Між іншим, перелік предметів, із яких проводитиметься ЗНО, програми оцінювання та сутність усіх наших овацій ми погодили з громадськими організаціями ректорів. Така вимога нового Закону України "Про вищу освіту". 
— Оскільки нинішнього року ДПА з одного предмета проводиться разом зі ЗНО, останнє, очевидно, має розпочатися, перш ніж випускники отримають атестати? Чи відомо, коли це буде?
— У нормативних документах визначено: ЗНО проходитиме у квітні-липні. Точніші дати проведення ЗНО назвемо після того, як буде визначено терміни закінчення навчального року в загальноосвітніх школах. Вони ще не відомі: через можливі задовгі зимові канікули, перенесення навчальних днів і т.д. Думаю, така інформація буде оприлюднена не раніше кінця січня 2015 р. 
— Щодо планів на майбутнє. Чи плануєте запровадити тест на здатність до навчання? Він може стати чудовою альтернативою сертифікатам минулих років.
— Справді, в багатьох країнах світу такий тест практикується для тих, хто вступає не одразу після школи. Він допомагає визначити не рівень знань, а здатність навчатися. 
Тест у нас уже розроблений і апробований ще у 2009 р. Його треба лише трохи "дотягнути", зважаючи на сьогоднішні реалії. Але університети мають визначитися, на яку спеціальність вони вимагатимуть цей тест. У 2016 р. ми пропонуватимемо ці тести запроваджувати. На тлі всіх тих новацій, які пропонуємо нинішнього року, запроваджувати ще й цю нам важко.
Взагалі, під час наступної вступної кампанії плануємо впровадити дуже багато нового.
— Чи буде колись запроваджено електронне тестування?
— То моя рожева мрія. Але для її реалізації потрібні великі кошти. Ми почали перемовини з цього питання з компанією "Майкрософт". Але коли повідомили представникам компанії масштаби проекту (скільки нам потрібно мати робочих місць) — навіть для "Майкрософт" це виявилося забагато. Хоча такі інвестиції вигідні. З часом вони принесуть економію, — буквально через 2 роки після запровадження комп'ютерного тестування видатків із державного бюджету на зовнішнє оцінювання знадобиться значно менше. 
 
ПО-ДРУГЕ, http://zik.ua/ua/news/2014/10/18/likarchuk_vypuskni_ispyty_u_vyglyadi_zno_zroblyat_nemozhlyvoyu_kupivlyu_medaley_532853
запроваджено електронне тестування?
— То моя рожева мрія. Але для її реалізації потрібні великі кошти. Ми почали перемовини з цього питання з компанією "Майкрософт". Але коли повідомили представникам компанії масштаби проекту (скільки нам потрібно мати робочих місць) — навіть для "Майкрософт" це виявилося забагато. Хоча такі інвестиції вигідні. З часом вони принесуть економію, — буквально через 2 роки після запровадження комп'ютерного тестування видатків із
Лікарчук: Випускні іспити у вигляді ЗНО зроблять неможливою «купівлю» медалей
Випускні іспити у формі незалежного тестування, яке відбуватиметься навіть не у стінах школи, унеможливить «купівлю» медалей та високих балів атестату.
Про це ZN.UA розповів голова Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) Ігор Лікарчук.
Коментуючи проведення шкільного випускного іспиту (державної підсумкової атестації, або ДПА) з української мови у формі ЗНО, Лікарчук заявив про необхідність введення ДПА з інших предметів.
«Але є питання фінансів, є питання готовності наших шкіл. Сьогодні багато вчителів криком кричать: треба було попередити за рік, щоб ми підготували дітей. Розумієте підхід: ми ГОТУЄМО до ДПА, а не організовуємо навчальний процес так, щоб учні засвоювали навчальний матеріал, а ДПА було лише інструментом перевірки рівня засвоєння! Але люди, котрі серйозно хочуть реформувати освіту, глибоко переконані: наступного року нам потрібно робити ДПА у такому вигляді і з математики, і з інших предметів», – наголосив глава УЦОЯО.
Коментуючи репліку ZN.UA про те, що випускні іспити у формі ЗНО зроблять неможливим «купівлю» високих балів атестата, Лікарчук зазначив: «І не тільки це. Провівши ДПА у формі ЗНО, ми фактично здійснимо серйозне моніторингове дослідження якості підготовки випускників шкіл з української мови».
 
ПО-ТРЕТЄ, http://education-ua.org/ua/articles/316-viznachennya-rezultativ-zovnishnogo-nezalezhnogo-otsinyuvannya-stari-problemi-ta-novi-perspektivi
ВИЗНАЧЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ: СТАРІ ПРОБЛЕМИ ТА НОВІ ПЕРСПЕКТИВИ
ТУТ ЧИТАЄТЬСЯ ЛИШЕ ВСТУП, а ЦЕ 1/4 статті, все читаємо за гіперпосиланням, вказаним на початку даного повідомлення.
Автор:  Валерій Бойко, начальник відділу змісту суспільно-гуманітарних навчальних предметів Українського центру оцінювання якості освіти

Зовнішнє незалежне оцінювання, увійшовши дев’ять років тому в освітній простір України, посіло в ньому чільне місце та довело суспільству свою життєздатність. Завдячуючи ЗНО, успіх вступу абітурієнта до ВНЗ став визначатися лише знаннями. Двері провідних вишів відкрилися для усіх талановитих випускників шкіл не залежно від того, наскільки далеко вони мешкають від столиці або обласних центрів. Безперечними перевагами ЗНО, на наш погляд, є: об’єктивна оцінка знань; автоматизація системи визначення результатів; створення об’єктивного механізму оцінки якості освіти; зменшення поля для корупції; транспарентність системи; підвищення мобільності абітурієнтів (отримання доступу на навчання в кращих вишах, незалежно від місця проживання, можливість подавати документи одразу до кількох університетів).
Проте, як будь-яка система, створена людиною для людини, система ЗНО не є ідеальною й потребує постійного ухвалення управлінських рішень, які, з одного боку, були б дієвими запобіжниками проти її маргіналізації, а, з іншого боку,– надавали б системі потужних імпульсів для її розвитку та удосконалення.
На сьогоднішній день система перебуває на порозі прийняття одного з таких рішень. Рішення, яке має стосуватися найбільш суспільно чутливого елементу системи – визначення результатів ЗНО. Метою написання даної статті є спроба пояснити виправданість такого рішення й механізм його реалізації.
Із перших років запровадження зовнішнього незалежного оцінювання для визначення його результатів Український центр оцінювання якості освіти застосовує шкалу 100–200 балів, яка будується автоматично на основі методу еквіпроцентильної нормалізації з середнім значенням 150 балів і середньоквадратичним відхиленням 20. Використання такої процедури шкалювання має низку суттєвих переваг. По-перше, шкала 100–200 балів є наближеною до еталонної шкали з середнім значенням результатів із кожного предмета. По-друге, шкала є стандартизованою, тобто розподіл абітурієнтів за цією шкалою є приблизно однаковим незалежно від предмета тестування. По-третє, шкала є рейтинговою, оскільки вказує на місце результату зовнішнього оцінювання абітурієнта серед результатів інших абітурієнтів із певного предмета. По-четверте, шкала є справедливою, тому що абітурієнти, які набрали однакову кількість тестових балів із певного предмета, отримують за цією шкалою однакову оцінку. Водночас абітурієнт, який має більшу кількість тестових балів, отримає за шкалою 100–200 балів оцінку не нижчу, ніж той, хто набрав меншу кількість балів.
При цьому, з метою відсіювання абітурієнтів, рівень знань і умінь яких є фрагментарним і занизьким для продовження навчання у ВНЗ, було запроваджено своєрідний «поріг» у 124 бали. Чому вибрано саме 124 бали, а не, наприклад, 125 або 130, пояснити й обґрунтувати з позиції теорії педагогічних вимірювань неможливо. Як неможливо пояснити, чому результат у 123,5 бала є ЩЕ «непрохідним», а результат у 124 бали є ВЖЕ «прохідним». А якщо врахувати ту обставину, що цей кількісний показник є «універсальним», оскільки застосовується до результатів тестування з усіх предметів, парадоксальність ситуації стає ще більш очевидною.....................
 
Оприлюднено характеристики сертифікаційних робіт з усіх предметів на ЗНО 2015. Завантажити їх можна за цим посиланням http://www.lvtest.org.ua/zno2015/pidhotovka-do-zno-2015
Змінено: Ігор Опольський - 22.10.2014 09:20:41
 
Розміщую описи тестових зашитів з української мови та літератури
 
Розмущую описи тестових зошитів з математики: базовий рівень та поглиблений рівень.
 
РОзміщую алгоритм реєстрації (послідовність дій абітурієнта) для того, щоб стати учасником ЗНО 2015, а у перспетиві - студентом вузу. Матеріал взято із офіційної сторінки Харківського РЦОЯО у мережі Facebook
 
Абітурієнтам гарантують рівний доступ до вищої освіти, - УЦОЯО/ Зміни у системі ЗНО зумовлені необхідністю забезпечення додаткових гарантій рівного доступу до вищої освіти http://osvita.ua/test/43522/

Запровадження нових елементів в технології проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2015 році обумовленні прийняттям нового закону "Про вищу освіту" та необхідністю забезпечення додаткових гарантій рівного доступу до вищої освіти усім абітурієнтам. Про це йдеться у роз’яснювальному листі центру, що отримали директори українських шкіл, ліцеїв, гімназій та колегіумів.

В УЦОЯО зазначають, що серед нових елементів в процедурі проведення тестування є впровадження дворівневих сертифікаційних робіт з двох навчальних предметів, визначення результатів ЗНО за новою методикою, обмеження строку дії сертифікату ЗНО одним роком, проведення державної підсумкової атестації з української мови для всіх випускників у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

У центрі нагадали, що у 2015 році сертифікаційні роботи з української мови і літератури, а також з математики матимуть два рівні складності: базовий та поглиблений. Про своє бажання виконувати завдання сертифікаційної роботи того чи іншого рівня складності абітурієнти будуть вказувати під час реєстрації для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні.

Також важливим нововведенням у системі зовнішнього незалежного оцінювання є запровадження відмінної від попередніх років системи визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання. Замість відносного критерію встановлення порогового бала (124) буде застосовано абсолютний критерій, коли його значення визначатиметься експертним шляхом – "пороговий бал" ("склав"/"не склав"smile;).

"Пороговий бал" ("склав"/"не склав"smile;) – це межа (мінімальна кількість тестових балів), яка розподіляє учасників тестування на тих, які мають певні знання з навчального предмета і можуть брати участь у конкурсі на право навчатися у вищих навчальних закладах України, і тих, які вгадували правильні відповіді або не змогли продемонструвати знань, необхідних для навчання у ВНЗ. Якщо звернутися до відомої багатьом "п’ятибальної" системи вступних іспитів, то це "двійка", яка позбавляла абітурієнта права на вступ до вищого навчального закладу в поточному році", - наголошують в УЦОЯО.

У центрі наголошують, що «пороговий бал» визначатиме група експертів, до складу якої будуть залучені педагогічні працівники, які мають досвід викладання в навчальних закладах різного типу, викладачі вищих навчальних закладів усіх рівнів акредитації, науковці з усіх регіонів України.

Експерти мають визначити ті завдання, сумарна кількість балів за виконання яких свідчить про недостатній рівень підготовленості абітурієнта до навчання у ВНЗ. Кількість балів, які можна отримати, виконавши ці завдання, і буде тією межею "склав"/"не склав".

В Українському центрі оцінювання якості освіти також повідомили, що обмеження терміну дії сертифіката ЗНО зумовлено кількома причинами.

"Результати ЗНО абітурієнтів різних років некоректно порівнювати, адже оцінка за шкалою 100 – 200 балів є рейтинговою, що вказує на місце результату абітурієнта серед результатів інших абітурієнтів, які складали тест із певного предмета. Крім того, у 2015 році буде запроваджено нову систему визначення результатів ЗНО – застосування абсолютного критерію встановлення "порогового бала", - наголошують в УЦОЯО.

Також обмеження терміну дії сертифікатів ЗНО унеможливлює їх багаторазове використання недобросовісними вступниками.

"Таким чином, абітурієнтам буде гарантовано рівні умови доступу до вищої освіти", - наголосили в Українському центрі оцінювання якості освіти.


Посилання за темою:
 
Увага!
Український центр оцінювання якості освіти звертається до директорів загальноосвітніх навчальних закладів з інформацією щодо запровадження нових елементів у технології проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2015 році.
 
Розміщую інформацію про тестовий зошит із математики ДВОРІВНЕВІ Детальніше ТУТ за посиланням http://www.test.if.ua/pro-pohlyblenyj-riven-testu-z-matematyky.html 
Про поглиблений рівень тесту з математики
29.10.2011 - 17:16 | Категорія: Некатегоризовано

Абітурієнт на сайті відповідного ВНЗ визначає, чи поглиблений рівень тесту
з математики йому потрібен для вступу.
Реєструючись на ЗНО, вказує рівень складності тесту.
На пункті тестування учасник, який обрав тест поглибленого рівня, отримує  зошит з
сертифікаційною роботою.
В ньому 20 сторінок на 36 завдань.
Завдання №1-№20 – з вибором однієї правильної відповіді з п’яти запропонованих. Зразок ФОРМИ(!)завдання тут.
Завдання №21-№24 на встановлення відповідності. Зразок ФОРМИ(!) завдання тут.
Завдання №25-№34 з короткою відповіддю,
в тому числі завдання №25-№26 є структурованими. Зразок ФОРМИ(!) завдання тут.
Зразок ФОРМИ(!) завдань №27-№34 тут.
Завдання №35-№36 з розгорнутою відповіддю. Зразок ФОРМИ(!) завдання тут.
Таким чином, сертифікаційна робота поглибленого рівня містить 30 завдань
сертифікаційної роботи базового рівня і відрізняється від неї лише останніми
шістьма завданнями. Ці завдання перевіряють математичну культуру учасника та
знання й навички, які  йому потрібні для подальшого вивчення математики у вищих
навчальних закладах, де математика є профільним предметом. Складність таких
завдань відповідає програмі з математики профільного рівня для 10 – 11-х класів.
Правильні відповіді учасник тестування позначає у бланках А і Б. У бланку Б
учасник записує відповіді до завдань  № 31 – 34 з короткою відповіддю та розв’язання
завдань № 35, 36 і відповіді до них. Кожен етап розв’язання завдань  з розгорнутою
відповіддю має бути обґрунтованим із зазначенням необхідних теорем, аксіом тощо.
Якщо процес розв’язання потребує рисунка, учасник має навести його.
Відповіді, зазначені у бланку Б, перевіряються екзаменаторами.
На виконання сертифікаційної роботи поглибленого рівня відводиться 210
хвилин.
 
Розміщую інформацію про тестовий зошит з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ДВОРІВНЕВІ Детальніше ТУТ за посиланням http://www.test.if.ua/pro-bazovyj-riven-testu-z-ukrajinskoji-movy-ta-literatury.html
Про базовий рівень тесту з української мови та літератури
29.10.2011 - 17:37 | Категорія: Некатегоризовано

Абітурієнт на сайті відповідного ВНЗ визначає, чи базовий рівень тесту
з української мови та літератури йому достатній для вступу.
Реєструючись на ЗНО, вказує рівень складності тесту.
На пункті тестування учасник, який обрав тест базового рівня, отримує  зошит з
сертифікаційною роботою.
В ньому 16 сторінок на 58 завдань та 2 бланки відповідей А і Б.
Завдання №№ 1-33 та 58 стосуються української мови.
Завдання №№ 1-10 та №№ 29-33 – з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох
запропонованих. Зразок ФОРМИ(!) завдання тут.
завдання №№ 11-23 з вибором однієї правильної відповіді з п’яти запропонованих. Зразок ФОРМИ(!)завдання тут.
завдання №№ 24-28 – на встановлення відповідності. Зразок ФОРМИ(!) завдання тут.
завдання № 58 – з розгорнутою відповіддю («міні-твір»). Зразок ФОРМИ(!) завдання тут.
Завдання №№ 34-57 стосуються української літератури.
завдання №№ 34-53 – вибором однієї правильної відповіді з п’яти запропонованих. Зразок ФОРМИ(!)завдання тут.
завдання №№ 54-57 – на встановлення відповідності. Зразок ФОРМИ(!) завдання тут.
Виконавши сертифікаційну роботу базового рівня, учасник тестування має
позначити відповіді
в бланку А (його перевірятиме комп’ютер)
і написати власне висловлення
в бланку Б (його перевірятимуть екзаменатори).
На виконання всіх завдань базового рівня відводиться 150 хвилин.
 
Розміщую інформацію про тестовий зошит з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ Поглиблений рівень  http://www.test.if.ua/pro-pohlyblenyj-riven-testu-z-ukrajinskoji-movy-ta-literatury.html
Про поглиблений рівень тесту з української мови та літератури
29.10.2011 - 17:55 | Категорія: Некатегоризовано

Абітурієнт на сайті відповідного ВНЗ переконується, що йому потрібен поглиблений рівень тесту
Реєструючись на ЗНО, вказує рівень складності тесту.
На пункті тестування учасник, який обрав тест поглибленого рівня, отримує зошит з
сертифікаційною роботою.
В ньому 20 сторінок на 74 завдання та бланки відповідей А, Б, А+ і Б+.
Сертифікаційна робота поглибленого рівня охоплює всі завдання базового рівня,
описані вище, і додаткові складніші завдання (№ 63–74).
Виконуючи ці завдання, абітурієнт продемонструє знання, уміння й навички, необхідні для навчання на
профільних факультетах.
Завдання з української літератури №№ 63-66 на установлення послідовності. Зразок ФОРМИ(!)завдання тут.
завдання №№ 59-62 – вибір правильної відповіді з п’яти запропонованих. Зразок ФОРМИ(!) завданнятут.
завдання  №№ 67-74 – з української мови, вимагають відкритої відповіді у вигляді
одного-двох речень. Зразок ФОРМИ(!) завдання тут.
Виконавши сертифікаційну роботу поглибленого рівня, учасник повинен заповнити бланки А і Б,
а виконавши додаткові складніші завдання, заповнити бланки А+ і Б+.
На все це буде відведено 210 хвилин.
 
Розміщую інформацію про тестовий зошит із математики базовий рівень http://www.test.if.ua/pro-bazovyj-riven-testu-z-matematyky.html
Про базовий рівень тесту з математики
29.10.2011 - 17:01 | Категорія: Некатегоризовано

Абітурієнт на сайті відповідного ВНЗ визначає, чи базовий рівень тесту з математики йому достатній для вступу.
Реєструючись на ЗНО, вказує рівень складності тесту.
На пункті тестування учасник, який обрав тест базового рівня, отримує  зошит з сертифікаційною роботою.
В ньому 16 сторінок на 30 завдань.
Завдання №1-№20 – з вибором однієї правильної відповіді із п’яти запропонованих. Зразок ФОРМИ(!)завдання тут.
Завдання №21-№24 – на встановлення відповідності. Зразок ФОРМИ(!) завдання тут.
Завдання №25-№30 – з короткою відповіддю.
Завдання №25-№26 є структурованими. Зразок ФОРМИ(!) завдання тут.
Зразок ФОРМИ(!) завдань №27-№30 тут.
Відповіді учасник тестування зазначає в бланку А. На виконання сертифікаційної роботи базового рівня відводиться 130 хвилин.
Складність завдань тесту базового рівня відповідає програмі з математики для 5 – 9-х класів та програмі з математики для 10 – 11 класів академічного рівня.
 
Додаю характеристику сертифікаційних робіт із ФІЗИКИ та ХІМІЇ 
 
Розміщую характеристику сертифікаційної роботи з біології 
 
До уваги абітурієнтів!
Міністерством освіти і науки України змінено програму ЗНО з історії України.
Наказ Міністерства освіти і науки України від 05.11.2014 № 1276 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121" та нову редакцію програми ЗНО з історії України прикріплено
За цим посилання є НОВА ПРОГРАМА ЗІ ЗМІНАМИ !!! https://vk.com/doc16212702_339770453…
 
дякую за Інформацію
 
Дякую за інформацію)))))))))))))
 
Розміщую матеріал щодо оцінювання тесту з математики у 2015 році https://www.youtube.com/watch?v=yk6xwNJjN3M
Змінено: Ігор Опольський - 10.11.2014 17:22:16
Страницы: 1 2 3 4 След.
Читають тему