Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2 3 4 След.
Моніторинг якості освіти від УЦОЯО: СЕРТИФІКАЦІЯ педагогічних працівників, В Україні проводитимуть моніторинги якості освіти
 
Учителів тестуватимуть за технологією ЗНО
Механізм державної сертифікації педагогічних працівників, передбачений законопроектом "Про освіту", включатиме перевірку знань шляхом тестування з предмета, що викладається. Тестування проводитиметься на базі існуючих регіональних центрів оцінювання якості освіти. Про це йдеться у пояснювальній записці до законопроекту, в який зокрема надається фінансово-економічне обґрунтування впровадження сертифікації.

Зокрема, зазначається, що на впровадження сертифікації учителів державою, у разі прийняття законопроекту буде виділено 100 млн. грн.

Розробники законопроекту зазначають, що сертифікація педагогічних працівників є неодмінним елементом системи забезпечення якості освіти.

"Вона є обов’язковою, оскільки має засвідчити спроможність особи здійснювати педагогічну діяльність, її компетентність", - йдеться у пояснювальній записці до законопроекту.

"Механізм сертифікації, передбачений законопроектом, включає перевірку знань (тестування) з предмету (предметів), що викладаються, і педагогічної теорії, та перевірку педагогічної майстерності вчителя. Тестування проводитиметься на базі існуючих регіональних центрів оцінювання якості освіти", - повідомляють автори документа.

Комісія з перевірки педагогічної майстерності формуватиметься з представників закладу освіти, де працює вчитель, та місцевих органів управління освітою. Її робота буде подібною до чинної процедури атестації педагогічних працівників.

"Рішення про проходження сертифікації та присвоєння кваліфікаційної категорії на підставі результатів тестування та висновків комісії прийматимуть регіональні (обласні) відділення центрального органу виконавчої влади, що здійснює нагляд (контроль) у сфері освіти", - повідомляється у пояснювальній записці до законопроекту "Про освіту".


Посилання за темою:
 
Шановні колеги!

Загалом сюжет про новий законопроект "Про освіту": про основні зміни.

Тут є інформація щодо сертифікації вчителів. Дивимось (перейти за гіперпосиланням). Не потрібно хапатись за фрази, близькі вашому серцю та почуті вухом. Дивимось, усвідомлюємо, обговорюємо та налаштовуємось.


Все буде зреалізовано з плином часу.
 
Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням


Тенденції розвитку громадської думки щодо норми проекту закону "Про освіту" про сертифікацію вчителів



Сертифікація педпрацівників: навіщо, хто і як?
Порталом «Освітня політика» проведено «круглий стіл», під час якого обговорювалася важлива проблема реформування освітньої галузі - сертифікації педагогічних працівників.

В останній редакції Закону України «Про освіту», підготовленій МОН, є поняття «сертифікація педагогічних працівників», концептуальні засади якої описані у статті 46, а також у пояснювальній записці авторів законопроекту.

За підсумками обговорення, яке тривало протягом місяця, Освітня політика окреслює певні тенденції розвитку громадської думки з зазначених питань:
  • переважна більшість респондентів або негативно, або досить критично ставиться до нової ініціативи Міністерства освіти і науки (ми отримали всього два схвальних відгуки із тридцяти восьми);
  • понад 70% респондентів підтримують ідею оновлення форм і методів атестації педагогічних працівників, але не сприймають термін «сертифікація»;
  • переважна більшість дописувачів звертає увагу на недостатній рівень професійної компетентності авторів законопроекту, наводячи численні випадки суперечностей і недоречностей, що містить текст законопроекту, зокрема й стосовно сертифікації.
Загалом виокремилися дві групи зауважень та пропозицій стосовно концептуальних аспектів проблеми сертифікації та щодо процедурних питань сертифікації.
ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ СТОСОВНО КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ЗАСАД СЕРТИФІКАЦІЇ

У п. 1 ст. 46 проекту закону про освіту зазначається:
«Сертифікація проводиться з метою оцінювання здатності педагогічних працівників … здійснювати педагогічну діяльність у відповідності до професійних стандартів педагогічної діяльності». Проте, у п. 6 цієї ж статті написано: «При сертифікації для роботи у закладах дошкільної, середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти перевірці підлягають знання та навички зі змісту та методики навчання і знання з предмету (предметів), які викладає чи планує викладати педагогічний працівник».

Тобто здатність здійснювати педагогічну діяльність зводиться лише до наявності певного рівня ПРЕДМЕТНОЇ та МЕТОДИЧНОЇ компетентностей педагога. А як бути з іншими компонентами професійної компетентності? Автори законопроекту про них забули? Чи нічого про них не чули?
Л.Шепітько, м. Полтава

У проекті Закону Україну «Про освіту» я зміг знайти інформацію лише про сертифікацію вчителів: «При сертифікації для роботи у закладах дошкільної, середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти перевірці підлягають знання та навички зі змісту та методики навчання і знання з предмету (предметів), які викладає чи планує викладати педагогічний працівник». А як буде здійснюватися перевірка знань і вмінь, необхідних для роботи ВИХОВАТЕЛЯ, СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА, ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОРА, КЕРІВНИКА ГУРТКА, ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА? Чи ці спеціалісти НЕ БУДУТЬ проходити сертифікацію? Чи будуть проходити її, але  БЕЗ ПЕРЕВІРКИ знань і навичок?
В.Коритнюк, м. Біла Церква, Київська обл.

У пункті 7 статті 46 проекту «Закону про освіту» написано таке: «Заклад освіти при оголошенні конкурсу на заміщення вакантної посади встановлює вимоги до рівня кваліфікації особи». Що це означає? Тепер заклад освіти САМОСТІЙНО буде встановлювати вимоги до роботи на даній посаді? А навіщо ж тоді державні стандарти, кваліфікаційні вимоги, затверджені урядом, вимоги інших нормативних документів? Яким чином вони мають бути враховані і використані закладом освіти? Гадаю, що цю неточність у формулювання слід виправити і конкретизувати це важливе питання щодо ВИМОГ ДО РІВНЯ КВАЛІФІКАЦІЇ особи.
Н.Кондратенко, м. Олександрія, Кіровоградська обл.

Прочитала у новій редакції Закону про освіту статтю, присвячену сертифікації педагогічних працівників і не можу не задати питання авторам цього законопроекту. У цій статті, зокрема, є такий пункт: «Особа, яка не має вищої педагогічної освіти, для здійснення педагогічної діяльності зобов’язана пройти сертифікацію у встановленому цією статтею порядку». Що це означає? Для викладання в школі вже непотрібно отримувати вищу педагогічну освіту? Вже достатньо лише ПРОЙТИ СЕРТИФІКАЦІЮ? І таких «неточностей» у цьому законопроекті десятки. Взагалі складається враження, що його підготували люди, дуже далекі і від педагогічної теорії, і від освітньої практики.
Л.Веселова, м. Хмельницький

У проекті закону про освіту знайшов такі вимоги до «сертифікації» педпрацівників: «Сертифікації для роботи у закладах дошкільної, середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти перевірці підлягають знання та навички зі змісту та методики навчання і знання з предмету (предметів), які викладає чи планує викладати педагогічний працівник». А що ж це виходить: у нашій системі освіти працюють тільки вчителі? А як бути, наприклад, з асистентами вчителів? Я працюю на цій посаді другий рік (зараз у 7 класі). Якщо я навіть і схотіла, не хотіла, але не змогла б оволодіти на достатньому рівні знаннями з 10 предметів, які викладаються в 7 класі та ще й методикою їх викладання. І головне: ЧОМУ Я ПОВИННА ЦЕ РОБИТИ, адже в мої обов’язки викладання цих предметів не входить.
В.Передерій, м. Львів

Здійснимо моделювання і нехай все буде так, як це передбачено розробниками проекту Закону України «Про освіту». Дослідимо лише окремі зміни.
1. Що буде із посадовими окладами вчителів? Нині вчитель без категорії одержує 1751, 0 грн. (9 тарифний розряд), а, вчитель вищої категорії із педагогічним званням «вчитель-методи ст» – 2466, 75 грн. (на 40,88 % більше відносно 9 т. р.). Отже, кращий вчитель (а це дійсно так), відносно вчителя, який лише розпочинає свою педагогічну діяльність, сьогодні має посадовий оклад, підвищений на 40,88%. Після прийняття Закону України «Про освіту» у запропонованій редакції максимально можливе підвищення окладу складе лише на 40%. Де ж «суттєве підвищення посадових окладів»?
2. Що буде із заробітною платою педагогічних працівників після 01.09.2016? Оскільки Прикінцевими та перехідними положеннями проекту Закону «Про освіту» передбачено, що Закон набирає чинності з 01.01.2016 (п.1), то з цього ж дня втрачають чинність атестація педагогічних працівників і педагогічні звання («старший вчитель», «старший вихователь», «вчитель-методи ст» і т.д.). Це означає, що в березні 2016 року кожен п’ятий педагог України не зможе пройти чергову атестацію і підтвердити або підвищити категорію. Загалом це близько 130 тисяч педагогів, в т.ч. в дошкільній освіті – 25 тисяч осіб, в загальній середній освіті – 130 тисяч осіб, в позашкільній освіті – 5 тисяч осіб. Отже, заробітна плата великої кількості педагогів під час тарифікації станом на 01.09.2016 суттєво знизиться. Така ж метаморфоза буде відбуватися щорічно із наступними 130 тис. педагогів аж до 2021 року, в якому сертифікація стане обов’язковою.
3. Знання з яких предметів, котрі планує викладати педагогічний працівник, підлягають перевірці (ч. 4 ст. 49)? Відповіді на це запитання також не існує, оскільки в закладах дошкільної та позашкільної освіти предмети взагалі не викладаються, а в закладах загальної середньої освіти є значна кількість педагогічних працівників, які також не викладають предметів, або ж предмети мають зміст, який важко стандартизувати (фізичне виховання, мистецькі дисципліни, інтегровані курси, факультативи, курси за вибором тощо).
І.Осадчий, Київська обл.

Сертифікація (англ. Certification) – процедура, за допомогою якої визнаний в установленому порядку орган документально засвідчує відповідність продукції, систем якості, систем управління якістю, систем управління довкіллям, персоналу встановленим законодавством вимогам (Закон України «Про підтвердження відповідності»). Для нас же, педагогів, більш звичним є термін «атестація». Вважаю, що саме його і слід залишити в тексті закону. До того ж, погоджуюсь з іншими учасниками обговорення, що треба уточнити вимоги до перевірки знань і вмінь педагогів, оскільки в школі працюють не лише ВЧИТЕЛІ.
В.Караян, Київська обл.

Вважаю, що має місце методологічна помилка, зумовлена недосконалістю технічних перекладів окремих понять із інших мов. Сертифікація – це процедура встановлення відповідності неживих об’єктів (товарів, послуг, механізмів, процесів, програм, в т.ч. навчальних) стандартам або прийнятим нормам.
Стосовно працівника, як живої істоти, застосовується атестація – визначення рівня кваліфікації та відповідності займаній посаді.
Вважаю, що необхідно:
  • повернути у «тіло» проекту Закону України «Про освіту» поняття «атестація педагогічних працівників» та «педагогічні звання»;
  • принаймні зберегти атестацію педагогічних працівників до запровадження процедури обов’язкової сертифікації з 2021 року.
Сертифікацію ж, як процедуру засвідчення успішного виконання певної освітньої (навчальної) програми в конкретній предметній області, можна застосовувати для осіб, які мають чи не мають педагогічної освіти, але здобувають неформальну або інформальну освіту і виявили бажання розпочати викладання окремих навчальних предметів не за фахом. Але чи допоможуть мої роздуми вчителям початкових класів зайти в понеділок у школу із упевненістю?
І.Осадчий, Київська обл.

У пояснювальній записці до нової редакції проекту Закону України «Про освіту» його автори зазначають: «Сертифікація педагогічних працівників є неодмінним елементом системи забезпечення якості освіти. Вона є обов’язковою, оскільки має засвідчити спроможність особи здійснювати педагогічну діяльність, її компетентність… Механізм сертифікації, передбачений законопроектом, включає перевірку знань (тестування) з предмету (предметів), що викладаються, і педагогічної теорії, та перевірку педагогічної майстерності вчителя…». Напевне, автори законопроекту видають бажане за дійсне, оскільки в тексті законопроекту мені вдалося знайти лише це: «При сертифікації для роботи у закладах дошкільної, середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти перевірці підлягають знання та навички зі змісту та методики навчання і знання з предмету (предметів), які викладає чи планує викладати педагогічний працівник» (ст. 46, п. 6). Жодного слова там немає про ПЕДАГОГІЧНУ ТЕОРІЮ та ПЕДАГОГІЧНУ МАЙСТЕРНІСТЬ. Мова йде лише про предметну та методичну компетентність УЧИТЕЛЯ. Про вихователів, які працюють у школі, автори законопроекту забули (а, можливо, й не знали про їх існування?).
В.Горобець, Вінницька обл.

21.11.2015 прочитали повідомлення про те, що у Міністерстві освіти і науки «надано бачення» системи сертифікації учителів шкіл, що буде впроваджена в Україні після ухвалення нового закону "Про освіту".
Згідно з цим «баченням» план впровадження сертифікації містить три головних компонента реформи.
Зокрема, після прийняття закону, «заробітна плата вчителя залежитиме від рівня його кваліфікації». А хіба зараз заробітна плата вчителя не залежить від рівня його кваліфікації?
Далі: «Учителям буде надано право самостійно обирати місце та спосіб підвищення кваліфікації». А хіба зараз учителі не мають права обирати собі заклад для цього? Мають! Вони можуть пройти курси в будь-якому із 24 обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти. Іншою особливістю, як зазначає Міністерство, «є те, що добровільна сертифікація вчителів відбуватиметься у незалежних установах сертифікації кожних 5 років». Але цього положення ми не знайшли в проекті нового закону «Про освіту». Навпаки, у п. 3 ст. 46 проекту законі записано: «Педагогічні працівники системи дошкільної, середньої та професійної (професійно-технічної) освіти зобов’язані кожні п’ять років проходити сертифікацію, за результатами якої особа може підтвердити раніше присвоєну кваліфікаційну категорію або отримати іншу категорію».
Отже, можемо зробити висновки:
1) автори законопроекту не знають достатньо глибоко чинного законодавства про освіту та відповідної освітньої практики;
2) працівники Міністерства освіти і науки недостатньо уважно прочитали статтю 46 нової редакції Закону про освіту.
Звертаємось до Міністерства освіти і науки та до авторів законопроекту уважніше вивчити законопроект та продумати шляхи забезпечення справжньої перевірки рівня професійної компетентності педагога, а не лише знань і навичок вчителя з предмета та методики його викладання, а також створення умов для максимально об’єктивного і неупередженого ОЦІНЮВАННЯ рівня професійної компетентності ПЕДАГОГА.
Л.Побережна, Н.Лобода

Викликають запитання два пункти статті 46. У п. 7 написано, що заклад освіти при оголошенні конкурсу на заміщення вакантної посади встановлює вимоги до рівня кваліфікації особи. А чи має право заклад встановлювати такі вимоги? Адже, наскільки мені відомо, вони законодавчо встановлені і опубліковані у кваліфікаційних довідниках. Читаємо далі у п. 8: «Особа, яка не має вищої педагогічної освіти, для здійснення педагогічної діяльності зобов’язана пройти сертифікацію у встановленому цією статтею порядку». Чи означає це, що вже не буде вимоги до працівника для здійснення педагогічної діяльності мати вищу педагогічну освіту?
П.Захаров, м. Дніпродзержинськ, Дніпропетровська обл.

«Комісія з перевірки педагогічної майстерності формуватиметься з представників закладу освіти, де працює вчитель, та місцевих органів управління освітою» - читаємо у пояснювальній записці до чергового проекту Закону «Про освіту». До поняття «педагогічна майстерність» входять знання і вміння працівника з педагогіки, психології, андрагогіки, менеджменту, а також з його фаху, предмета та методики його викладання. У самому ж тексті закону я знайшов лише згадку про перевірку знань ВЧИТЕЛЯ (а як бути з вихователями та іншими педпрацівниками?) зі змісту та методики викладання предмета (див. ст. 46). Можливо, я погано шукав. Тоді підкажіть, будь ласка, у якій статті ще йдеться про тестування педагогів.
В.Зайчук, м. Вінниця

Можливо, реформу української шкільної освіти потрібно розпочинати не із учителів, не із термінів навчання, не із курікулума та інших дуже важливих і потрібних речей, а із ЗМІНИ ВІДНОШЕННЯ ДЕРЖАВИ ДО ШКОЛИ? Це має бути першочерговим, а все останнє - потім. Бо дуже важливими є питання термінів навчання, сертифікації педагогічних працівників, забезпечення якості освіти і т.д. й т.п., але першочерговими мають бути умови функціонування закладів освіти. Якщо замість 11 років дитина буде сидіти в класі, котрий мало пристосований до нормального навчального процесу, 12 років, то ЩО від цього зміниться? Якщо сертифікований учитель буде й надалі морочити собі голову тим, як відремонтувати відеопроектор для свого кабінету чи де взяти туалетний папір для своїх першокласників, то ЩО від цього зміниться?
Якщо педагог, для того, щоб заробити мізерну пенсію повинен й надалі набиратися в останні роки роботи годин, як бродячий пес будяків, то ЩО від цього зміниться? Якщо діти будуть боятися зайти до шкільного туалету чи відчувати себе дискомфортно в ньому, то ЩО від цього зміниться? Якщо учні будуть й надалі (після реформи) мерзнути й сліпнути в класах, то ЩО від цього зміниться? Подібних запитань можна формулювати безліч. Прикро, що їх не бачать чи не хочуть чути. А батьки обирають мерів, які хизуються тим, що в період опалювального сезону зекономили на опалюванні шкіл 20 млн. грн., скасувавши заняття! Оце круто.... А ще крутіше, коли ідеї для реформування освіти запозичуємо з досвіду інших країн, де проблема ВИЖИВАННЯ школи давно забута, як страшний сон. А потім дивуємося: ну чому воно у нас не працює?
І.Лікарчук
ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО ПРОЦЕДУРНИХ ПИТАНЬ СЕРТИФІКАЦІЇ

Автори законопроекту «Про освіту» стверджують, що зовнішнє тестування педагогів під час сертифікації проводитиметься на базі існуючих регіональних центрів оцінювання якості освіти. На перший погляд, це раціональне рішення. Проте, якщо заглибитися в процедурні аспекти, виникає чимало запитань:
1) як буде забезпечена процедура тестування (поселення педагогів з інших областей, поселення членів комісій з інших областей, наявність приміщень тощо), адже на кожен регіональний центр припадає 3-4 області;
2) яким чином буде організована повторна сесія для тих, хто не зміг узяти участь у тестування за поважних причин;
3) хто і в який спосіб здійснюватиме контроль за дотриманням процедури тестування? Це важливі питання і їх слід вивчити та врахувати авторам законопроекту або Міністерству при розробленні положення про сертифікацію.
Н.Волобуєва, Кіровоградська обл.

У пояснювальній записці до законопроекту «Про освіту» зазначено, що робота комісії з сертифікації буде подібною до чинної процедури атестації педагогічних працівників, а отже, потребуватиме витрат лише в частині, яка стосується підготовки, розроблення та друку тестових завдань та потребуватиме додаткових витрат з державного бюджету у сумі 100 млн. грн. Гадаю, що автори законопроекту далеко не все прорахували. А як бути з відрядженнями працівників (і тих, хто проходить тестування на базі регіонального центру, і тих, хто проводить тестування)? Хто оплачуватиме заміну працівників на основному місці, чи вони братимуть на цей період відпустку без збереження зарплати? Тому, напевне, сума витрат зросте.
«Рішення про проходження сертифікації та присвоєння кваліфікаційної категорії на підставі результатів тестування та висновків комісії прийматимуть регіональні (обласні) відділення центрального органу виконавчої влади, що здійснює нагляд (контроль) у сфері освіти» - так сказано в пояснювальній записці. Що ж це виходить? Знову бачимо вирішальний вплив держави. Знову ЧИНОВНИКИ, більшість яких жодного дня не працювали в школі, будуть приймати рішення щодо рівня професійної компетентності вчителя. Отже, за тривалою балаканиною стосовно демократизації та де бюрократизації ми отримали те ж саме, що було раніше. Тільки тепер не директором школи та його підгодованими членами атестаційної комісії, якимось «регіональним відділенням центрального органу виконавчої влади, що здійснює нагляд (контроль) у сфері освіти».
Н.Кононов

Почитав про сертифікацію вчителів. Спочатку розсміявся, а потім заплакав. Це що за ноу-хау?? Сертифікація має бути незалежною і не бути прив'язаною до закладу в якому людина працює. А якщо вона тимчасово не працює? Та це ж та сама атестація, тільки гноблення в квадраті!
В'ячеслав Єрмак

Цікаво, як на практиці це буде застосовано? Є такі педагоги які працюють тільки у старших класах, під час сертифікації їм потрібно буде повторювати всі програми всіх класів. То чи не краще визначити сертифікацію окремо по кожному класу (паралелі), де у сертифікаті було б визначено у яких класах має право викладати?
Ольга

У статті 32 нового проекту Закону «Про освіту» до системи забезпечення якості на рівні закладу освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти), зокрема, віднесено: незалежне оцінювання здобувачів освіти на основі чітких і оприлюднених критеріїв, правил і процедур; оцінювання якості освітньої діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників здобувачами освіти. Хотілося б дізнатися, а чи будуть оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання якості освітньої діяльності педагогічних працівників як з боку ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ, так і з боку РОБОТОДАВЦЯ? У тексті закону, крім розмитої статті про так звану сертифікацію, я нічого знайти не змогла.
Т.Петренко, м. Кіровоград

«У разі непроходження сертифікації або виявлення за її результатами невідповідності займаній посаді може бути прийнято рішення про розірвання трудового договору з додержанням вимог законодавства про працю». Як це зрозуміти : «непроходження»? Ми всі періодично хворіємо, бувають і інші причини, які не дозволяють взяти у часть в тому чи іншому заході. Наприклад, інколи нашим випускникам немає можливості придбати квитка і вчасно доїхати до пункуту тестування (ми живемо в селі). А якщо тестування вчителів відбуватиметься лише на базі регіональних центрів оцінювання, то це буде зробити ще важче. На нашу думку, слід чітко вказати, за яких причин нез’явлення на тестування буде вважатися «непроходженням» сертифікації.
В.Огульчанська, В.Ніколенко

Уважаемые авторы законопроекта! Не кажется ли вам, что вы недостаточно глубоко продумали некоторые вопросы, связанные с «сертификацией»? В вашем законопроекте в статье 46 в п. 1 сказано: «Порядок проходження сертифікації та професійні стандарти педагогічної діяльності затверджує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки», а в п. 6 читаем: «Заклад освіти при оголошенні конкурсу на заміщення вакантної посади встановлює вимоги до рівня кваліфікації особи». Выходит, что у центрального органа будут свои стандарты и требования, а у школы – свои? Правильно ли это? Кроме того, вызывают много вопросов положения, которые касаются самого процесса сертификации. С одной стороны, как вы утверждаете, она должна проводиться за средства гос. бюджета (речь идет о тестировании), а вот за чей счет мы будем ездить в Харьков на это тестирование (а это почти 300 км), кто нам оплатит проживание и замену уроков в этот день (или дни), мы пока понять не можем.
М. Володина, Харьковская обл.

У проекті Закону України «Про освіту» в статті 48, зокрема, зазначається: «Керівник закладу освіти відповідно до законодавства ... може встановлювати педагогічним і науково-педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії... Виникає логічне запитання: на підставі чого керівник оцінюватиме роботу працівника та вирішуватиме, яку саме надбавку йому встановити? Напевне, вирішальну роль у цьому процесі відіграватиме СЕРТИФІКАЦІЯ педагогічних працівників, концептуальні засади якої описані у статті 46. Проте, виникає чимало запитань стосовно сутності сертифікації та її відмінностей від атестації педагогічних працівників, а також механізмів безпосереднього впливу результатів сертифікації на розмір доплат, надбавок і премій. Авторам законопроекту слід уточнити та чітко визначити зазначені аспекти, які можуть стати каменем спотикання при реалізації норм даного Закону.
В.Петренко

Проведення ЗНО бажаючих вступити до ВНЗ - це одне, а сертифікація педагогічних працівників - зовсім інше. Як за ідеологією, так і за технологією й змістом. Із таким же успіхом, для того, щоб завалити, сертифікацію можна покласти на будь-яку освітню структуру, а не лише на регіональні центри оцінювання. СЕРТИФІКАЦІЄЮ ПОВИННІ ЗАЙМАТИСЯ НЕДЕРЖАВНІ СТРУКТУРИ. Без будь-якого представництва керівників шкіл, органів управління освітою, вищих навчальних закладів.
І.Лікарчук

Уважно вивчив та проаналізував новий проект закону і особливо – статтю 46. Маю відзначити, що там з’явилося багато нового, цікавого, але не зовсім зрозумілого. Зокрема, в п. 6. цієї статті зазначається: «Особа, яка п’ять і більше років не здійснювала педагогічну діяльність, може бути призначена на посаду педагогічного працівника лише після проходження сертифікації». А чи потрібно цій особі перед сертифікацією проходити курси підвищення кваліфікації, - не вказано. До того ж, якщо особа схоче влаштуватися на роботу в середині навчального року, то для неї спеціально буде організовуватися сертифікація з тестуванням в регіональному центрі та створюватися комісія? Чи реально це?
П.Захаров, м. Дніпродзержинськ, Дніпропетровська обл.

Прочитав, що сертифікацію вчителів хочуть скинути на РЦОЯО... Більшого абсурду важко собі уявити!...
По-перше, РЦОЯО мають свої специфічні функції, які вони намагаються виконувати у цих непростих умовах... Їм і так зараз непросто, а на них хочуть скинути роботу за принципом "зроби те, не знаю що"....
По-друге, багато людей, які ще тримаються за соломинку і віддані освіті та ЗНО, змушені будуть піти...
По-третє, з цією сертифікацією просто діарея якась, неначе в освіті немає нагальних проблем... По-четверте, як уже було сказано, механізм проведення сертифікації не відпрацьований...
По-п’яте, ну хоч ріжте, але не покидають підозри, що дехто ЗНО хоче знищити... Як не руками прокуратури, так сертифікаціями...
М.Бобровский

У відповідності до проекту закону «Про освіту», який депутатами без сумнівів буде прийнято як-то кажуть «нє глядя» і який «набирає чинності з 1 січня 2016 року, крім частини третьої статті 11, яка набирає чинності з 1 вересня 2018 року»
НАЧЕБТО будемо мати:
- держава забезпечує педагогічним працівникам встановлення доплат до посадових окладів (ставок заробітної плати) за … кваліфікаційні категорії …
АЛЕ там є норма, за якої …
«Сертифікація педагогічних працівників з подальшим присвоєнням їм кваліфікаційних категорій до 1 січня 2021 року є добровільною. Доплати, зазначені у частині другій статті 50 цього Закону (ст.. 50, п.2. Педагогічним працівників встановлюються надбавки за кваліфікаційні категорії:
  • педагога (вчителя, вихователя) другої категорії — 15 відсотків посадового окладу;
  • педагога (вчителя, вихователя) першої категорії — 30 відсотків посадового окладу;
  • педагога (вчителя, вихователя) вищої категорії — 50 відсотків посадового окладу), встановлюються тільки тим педагогічним працівникам, що пройшли сертифікацію. Педагогічні працівники, які не бажають проходити сертифікацію, проходять до 1 січня 2021 року атестацію згідно із законодавством.
ЗА ТАКОГО бухгалтерії стануть відмовлятись встановлювати доплати за кваліфікаційні категорії, отримані шляхом проходження атестації «згідно із законодавством», адже «не має сертифікації». А її ще довго і не буде, бо ж до наповнення конкретним змістом оцього загального положення закону «Органи управління освітою та заклади освіти зобов’язані створювати умови для проходження такої сертифікації педагогічними працівниками. Порядок проходження сертифікації та професійні стандарти педагогічної діяльності затверджує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки» ще потрібно пройти довгий шлях, який до того ж потребує знамо скільки часу на узгодження з Мінфіном джерел фінансування нових процедур сертифікації. Все це може розтягнутися на роки, бо за недотримання отого «зобов’язані створювати умови» нашим «Органи управління освітою та заклади освіти» НІЧОГО не загрожує, адже санкції на ігнорування закону у ньому, навіть, не згадуються.
ВІДТАК свідомо закладена норма, яка призведе до збурення освітянської спільноти, у тому числі й до виходу із системи тих, хто здатен заробляти в інших сферах діяльності. У підсумку отримаємо лише погіршення якості педагогічного контингенту.
ТОМУ є доцільним подати до рук знайомими депутатам можливість показати себе як дійсно пронародних діячів, ЯК ТО: запропонувати ВР змінити оте положення проекту закону, що «Доплати, зазначені у частині другій статті 50 цього Закону встановлюються тільки тим педагогічним працівникам, що пройшли сертифікацію» НАСТУПНИМ:
«Доплати, зазначені у частині другій статті 50 цього Закону встановлюються тільки тим педагогічним працівникам, що пройшли сертифікацію, а для всіх інших на весь період, коли сертифікація є добровільною, зберігаються норми доплат за кваліфікаційні категорії, що присвоювалися та будуть присвоєні за процедурою існуючої атестації педагогічних працівників, до 1 січня 2021 року».
Володимир Бєлий, м. Херсон

ВИСНОВКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ
  • Попри те, що сертифікація та атестація педагогічних працівників не є синонімами, автори законопроекту «Про освіту» прагнуть замінити АТЕСТАЦІЮ на СЕРТИФІКАЦІЮ;
  • На думку авторів законопроекту, сертифікація має привнести в систему освіти багато нового і корисного, проте, ними не прораховані всі ризики та негативи в процесі впровадження сертифікації;
  • Текст останньої редакції проекту Закону України «Про освіту» містить численні випадки суперечностей і недоречностей, зокрема й стосовно сертифікації.
Зважаючи на зазначене, авторам законопроекту слід було б проаналізувати текст проекту закону, розглянути питання щодо внесення змін і доповнень до статей, які стосуються концептуальних та процедурних питань перевірки рівня професійної компетентності педагогічного працівника, а саме:
1. Передбачити можливість перевірки здатності працівника здійснювати педагогічну діяльність у повному обсязі, а не лише щодо визначення рівня його предметної та методичної компетентностей. Уточнити поняття «педагогічний працівник» та передбачити необхідність тестування не лише вчителя, але й вихователя дошкільного навчального закладу, вихователя загальноосвітнього навчального закладу, соціального педагога, практичного психолога, асистента вчителя, керівника гуртка тощо.
2. Уточнити положення про те, що «заклад освіти при оголошенні конкурсу на заміщення вакантної посади встановлює вимоги до рівня кваліфікації особи», визначивши порядок та умови складання такого документу, відображення в ньому державних стандартів, кваліфікаційних вимог тощо.
3. Розтлумачити і конкретизувати пункт: «Особа, яка не має вищої педагогічної освіти, для здійснення педагогічної діяльності зобов’язана пройти сертифікацію у встановленому цією статтею порядку», визначивши, які саме працівники, з яких фахів та за яких умов мають право на це.
4. Розглянути питання про доцільність використання терміну «сертифікація» у Законі «Про освіту»,  яким, як правило, називається процедура встановлення відповідності  продукції, систем управління якістю, систем управління довкіллям, персоналу встановленим законодавством вимогам. З огляду на те, що стосовно працівника, як живої істоти, звичним є застосування терміну «атестація»  для позначення процедури визначення рівня кваліфікації та відповідності займаній посаді, пропонується:
  • повернути у текст проекту Закону України «Про освіту» поняття «атестація педагогічних працівників» та «педагогічні звання» чи, принаймні, зберегти атестацію педагогічних працівників до запровадження процедури обов’язкової сертифікації з 2021 року;
  • сертифікацію ж, як процедуру засвідчення успішного виконання певної освітньої (навчальної) програми в конкретній предметній області, можна було б застосовувати для осіб, які мають чи не мають педагогічної освіти, але здобувають неформальну або інформальну освіту і виявили бажання розпочати викладання окремих навчальних предметів не за фахом.
5. Виходячи з того, що зовнішнє тестування педагогів під час сертифікації проводитиметься на базі існуючих регіональних центрів оцінювання якості освіти, визначити:
1) як буде забезпечена процедура тестування (поселення педагогів з інших областей, поселення членів комісій з інших областей, наявність приміщень тощо);
2) яким чином буде організована повторна сесія для тих, хто не зміг узяти участь у тестуванні за поважних причин;
3) хто і в який спосіб здійснюватиме контроль за дотриманням процедури тестування;
4) яким чином здійснюватимуться відрядження працівників (і тих, хто проходить тестування на базі регіонального центру, і тих, хто проводить тестування);
5) хто і за кошти якого бюджету оплачуватиме заміну працівників на основному місці, чи вони братимуть на цей період відпустку без збереження зарплати.
6. Передбачити механізми забезпечення прозорості та відкритості процесу ухвалення рішення про сертифікацію педагогічного працівника «регіональним відділенням центрального органу виконавчої влади, що здійснює нагляд (контроль) у сфері освіти».
7. Розробити критерії, правила і процедури оцінювання якості освітньої діяльності педагогічних працівників як з боку здобувачів освіти, так і з боку роботодавця.
8. Розтлумачити питання про «непроходження сертифікації», чітко вказавши, за яких причин нез’явлення на тестування буде вважатися непроходженням сертифікації; передбачити можливість повторного проходження тестування.
9. Проаналізувати й уточнити зміст такого положення: «Особа, яка п’ять і більше років не здійснювала педагогічну діяльність, може бути призначена на посаду педагогічного працівника лише після проходження сертифікації», визначивши:
  • чи потрібно цій особі перед сертифікацією проходити курси підвищення кваліфікації;
  • якою буде процедура сертифікації, якщо особа схоче влаштуватися на роботу в середині навчального року;
  • яким чином для неї буде організовуватися тестування в регіональному центрі та створюватися відповідна комісія.
10. Розглянути питання про доцільність покладання обов’язків щодо організації тестування педагогічних працівників на регіональні центри оцінювання якості освіти та про можливість передання зазначених функцій незалежним недержавним структурам без будь-якого представництва керівників навчальних, органів управління освітою тощо.
Модератори круглого столу: В.Громовий, О.Жосан
За матеріалами «Освітня політика»
 
Шановні колеги!

Матеріа читаємо нижче або за цим гіперпосиланням.

Учителів тестуватимуть за технологією ЗНО


Механізм державної сертифікації педагогічних працівників, передбачений законопроектом "Про освіту", включатиме перевірку знань шляхом тестування з предмета, що викладається. Тестування проводитиметься на базі існуючих регіональних центрів оцінювання якості освіти. Про це йдеться у пояснювальній записці до законопроекту, в який зокрема надається фінансово-економічне обґрунтування впровадження сертифікації.

Зокрема, зазначається, що на впровадження сертифікації учителів державою, у разі прийняття законопроекту буде виділено 100 млн. грн.

Розробники законопроекту зазначають, що сертифікація педагогічних працівників є неодмінним елементом системи забезпечення якості освіти.

"Вона є обов’язковою, оскільки має засвідчити спроможність особи здійснювати педагогічну діяльність, її компетентність", - йдеться у пояснювальній записці до законопроекту.

"Механізм сертифікації, передбачений законопроектом, включає перевірку знань (тестування) з предмету (предметів), що викладаються, і педагогічної теорії, та перевірку педагогічної майстерності вчителя. Тестування проводитиметься на базі існуючих регіональних центрів оцінювання якості освіти", - повідомляють автори документа.

Комісія з перевірки педагогічної майстерності формуватиметься з представників закладу освіти, де працює вчитель, та місцевих органів управління освітою. Її робота буде подібною до чинної процедури атестації педагогічних працівників.

"Рішення про проходження сертифікації та присвоєння кваліфікаційної категорії на підставі результатів тестування та висновків комісії прийматимуть регіональні (обласні) відділення центрального органу виконавчої влади, що здійснює нагляд (контроль) у сфері освіти", - повідомляється у пояснювальній записці до законопроекту "Про освіту".


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про освіту»


1.  Обґрунтування необхідності прийняття закону
На виконання протокольного доручення Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. Міністерство освіти і науки України подає доопрацьований проект Закону України «Про освіту» (далі – проект Закону).
Розроблення та прийняття Закон у обумовлено тим, що за роки незалежності фактично відбувалося екстенсивне використання матеріально-технічних, кадрових та організаційних ресурсів попередньої системи та прилаштування їх до потреб незалежної держави.
Впродовж усього періоду існування незалежної України в освітньому секторі країни накопичувалися численні проблеми системного характеру, зокрема в галузях дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної, позашкільної та вищої освіти, що зумовило необхідність кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності освіти в нових економічних і соціокультурних умовах, збалансування підготовки кваліфікованих кадрів та потреб ринку праці, а також стало передумовою процесу реформування системи освіти в цілому.
Метою прийняття Закону є створення та запровадження дієвого механізму реалізації, охорони та захисту конституційного права людини на освіту відповідно до природних та індивідуальних освітніх потреб особистості, а також забезпечення законодавчих гарантій підвищення інвестиційної привабливості системи освіти, спрямованих на економічне зростання і культурний розвиток країни в цілому.
Основним завданням Закону є удосконалення правових механізмів реалізації конституційного права громадян на рівний доступ до якісної освіти на всіх рівнях; створення умов для освіти особи упродовж життя (запровадження таких видів освіти як формальної, неформальної та інформальної); створення умов високоякісної системи освіти, доступної для кожної людини, у тому числі осіб з особливими освітніми потребами з урахуванням впровадження інклюзивного навчання в навчальних закладах різних типів та форм власності; забезпечення децентралізації управління системою освіти та чіткого розмежування повноважень між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; забезпечення безоплатності дошкільної, повної загальної середньої освіти у державних та комунальних навчальних закладах; розвитку та підтримки профільного навчання; заміни практики поза конкурсного вступу до вищих навчальних закладів на надання грошової підтримки; удосконалення нормативно-правової бази освіти, у тому числі розроблення новітніх програм, зорієнтовних на модернізацію системи перепідготовки, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних, науково-педагогічних працівників  і керівників навчальних закладів тощо; забезпечити рівний доступ до освіти дітей незалежно від місця проживання шляхом розвитку мережі дошкільних, загальноосвітніх (для дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими складними вадами розвитку), позашкільних навчальних закладів, поліпшення їх матеріально-технічного, навчально-методичного та інформаційного забезпечення, забезпечення підвезення учнів та педагогічних працівників до місць навчання, роботи і додому, забезпечення гуртожитками, застосування різних форм навчання тощо.
Очікуваними результатами прийняття Закону України «Про освіту» є створення системи освіти нового покоління, що забезпечить умови для здобуття освіти всіма категоріями населення України, ефективної системи забезпечення всебічного розвитку людини та сприятиме істотному зростанню інтелектуального, культурного, духовно-морального потенціалу суспільства та особистості.

2.  Мета і шляхи її досягнення
Проект Закону розроблений з метою створення та запровадження дієвого механізму реалізації, охорони та захисту конституційного права людини на освіту відповідно до природних та індивідуальних освітніх потреб особистості, а також забезпечення законодавчих гарантій підвищення інвестиційної привабливості системи освіти, спрямованих на економічне зростання і культурний розвиток країни в цілому.
3.  Правові аспекти
Проект Закону розроблено відповідно до Конституції України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Бюджетного кодексу України, законів України «Про Кабінет Міністрів України», «Про центральні органи виконавчої влади», «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про управління об'єктами державної власності».
 
4.  Фінансово-економічне обґрунтування
     За розрахунками Міністерства освіти і науки України реалізація проекту Закону потребуватиме додаткового бюджетного фінансування у розмірі 300 млн. грн, а також містить норми, які дозволяють раціональніше та ефективніше використовувати щорічні видатки на сферу освіти в Україні .   Проектом Закону передбачені наступні положення, які вливають на фінансування сфери освіти.
     Проектом Закону передбачається, що держава забезпечує бюджетні асигнування на освіту в розмірі не меншому семи відсотків валового внутрішнього продукту. Чинний Закон України «Про освіту» встановлює норму асигнувань в межах десяти відсотків національного доходу. Відповідне зменшення асигнувань обумовлене врахуванням реальної економічної ситуації в Україні, потенційним зменшення фіскального простору, а також відповідає реальним обсягам фінансування освіти протягом останніх десяти років.
     Запровадження 12-річної програми для здобуття повної загальної середньої освіти збільшить реальні витрати в частині здобуття середньої освіти лише у 2018 році.
     Проходження педагогічними працівниками державної сертифікації. Сертифікація педагогічних працівників є неодмінним елементом системи забезпечення якості освіти. Вона є обов’язковою, оскільки має засвідчити спроможність особи здійснювати педагогічну діяльність, її компетентність. Оскільки забезпечення якості освіти є одним із обов’язків, які бере на себе держава, то вона має фінансувати сертифікацію. Механізм сертифікації, передбачений законопроектом, включає перевірку знань (тестування) з предмету (предметів), що викладаються, і педагогічної теорії, та перевірку педагогічної майстерності вчителя. Тестування проводитиметься на базі існуючих регіональних центрів оцінювання якості освіти. Комісія з перевірки педагогічної майстерності формуватиметься з представників закладу освіти, де працює вчитель, та місцевих органів управління освітою. Її робота буде подібною до чинної процедури атестації педагогічних працівників, а отже, потребуватиме витрат лише в частині, яка стосується підготовки, розроблення та друку тестових завдань та потребуватиме додаткових витрат з державного бюджету у сумі 100 млн. грн. Рішення про проходження сертифікації та присвоєння кваліфікаційної категорії на підставі результатів тестування та висновків комісії прийматимуть регіональні (обласні) відділення центрального органу виконавчої влади, що здійснює нагляд (контроль) у сфері освіти.
     Проведення зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників по завершенню базової середньої освіти. Запровадження зовнішнього незалежного оцінювання по завершенню базової та профільної середньої освіти є невід’ємною складовою підвищення якості освіти та пріоритетним напрямом реформування системи освіти в Україні, яке потребуватиме бюджетних витрат у сумі 200 млн. грн. Варто зазначити, що вже функціонує система зовнішнього оцінювання знань по завершенню повної загальної середньої освіти, що дає змогу значно заощадити фінансові ресурси на інфраструктуру незалежного оцінювання. Крім того, реалізація цієї норми потребує тривалої підготовки, а отже, необхідність її фінансування стануть актуальними через певний час.
     Безкоштовне підвезення до місць навчання і додому дітей, які проживають у сільській місцевості і потребують підвезення. У зв’язку із запланованою оптимізацією шкільної мережі та з метою забезпечення доступності освіти, гарантованої статтею 53 Конституції України, забезпечення підвезення до місця навчання є критично важливим. Потреба у підвезенні дітей до місця навчання має потенціал до зростання в контексті оптимізації шкільної мережі, однак фінансові ресурси, які будуть вивільнені після оптимізації, дозволять забезпечити підвезення учнів до місця навчання без залучення додаткових коштів.
     Забезпечення гуртожитками учнів загальноосвітніх навчальних закладів, які навчаються не за місцем проживання. Забезпечення гуртожитками учнів закладів профільної середньої освіти є умовою доступності повної загальної середньої освіти, що гарантована 53 статтею Конституції України. Тож держава, вимагаючи від усіх громадян отримання повної загально середньої освіти, має забезпечити її безоплатне здобуття, в тому числі через забезпечення доступу до закладів освіти. Таким чином, стягування плати за користування гуртожитками з учнів закладів профільної середньої освіти суперечить принципу доступності та безоплатності загальної середньої освіти. Потреба у забезпеченні гуртожитками учнів закладів профільної середньої освіти буде зростати в процесі оптимізації шкільної мережі, однак фінансові ресурси, які будуть вивільнені після оптимізації, дозволять забезпечити учнів гуртожитками без залучення додаткових коштів.
 
5.  Позиція заінтересованих органів
 
Проект акту погоджено без зауважень:
Ляпіна К.М.
Голова державної регуляторної служби України
Квіташвілі О.М.
Міністр охорони здоров’я України
Яресько Н.І.
Міністр фінансів України
Кириленко В.А.
Віце-прем'єр-міністр - Міністр культури України
 
 
До проекту акту висловлено зауваження (пропозиції), які враховано )або частково враховано):

Негода В.А.
Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України

Абрамавічус А.
Міністр економічного розвитку і торгівлі України
Мірошниченко О.
Перший заступник голови Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні

Розенко П.В.
Міністр соціальної політики

 
Висновок Міністерства юстиції України від 10 листопада 2015 р.: проект Закону України «Про освіту» погоджено із зауваженнями щодо невідповідності проекту акта вимогам нормопроектувальної техніки, які враховано.
 
6.  Регіональний аспект
Питання прийняття законопроекту відображають потреби регіонів у частині удосконалення управління освітою, забезпечення децентралізації управління системою освіти та чіткого розмежування повноважень між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування щодо заснування закладів освіти, їх ліцензування, акредитації, здійснення інших функцій. Також проект Закону погоджено  Асоціацією міст України.
61. Запобігання дискримінації
У законопроекті відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.
 
7. Запобігання корупції
У проекті Закону відсутні правила і процедури, що можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Громадська антикорупційна експертиза не проводилася.
 
8. Громадське обговорення
    Проект Закону «Про освіту» було опубліковано на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України для громадського обговорення. Також було проведено ряд круглих столів, зустрічей та громадських обговорень.
 
9. Позиція соціальних партнерів
Проект акта стосується соціально-трудової сфери та погоджений Спільним представницьким органом роботодавців на національному рівні.
10. Оцінка регуляторного впливу
Законопроект є регуляторним актом. Регуляторна служба України погодила проект Закону без зауважень.
11. Прогноз результатів
Прийняття цього Закону сприятиме створенню системи освіти нового покоління, що забезпечить умови для здобуття освіти всіма категоріями населення України, ефективної системи забезпечення всебічного розвитку людини та сприятиме істотному зростанню інтелектуального, культурного, духовно-морального потенціалу суспільства та особистості.
 
До уваги педагогічних працівників!

Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням.

Як відбуватиметься сертифікація учителів в Україні

У Міністерстві освіти і науки надано бачення системи сертифікації учителів шкіл, що буде впроваджена в Україні після ухвалення нового закону "Про освіту".

План впровадження сертифікації містить три головних компонента реформи. Зокрема, після прийняття закону, заробітна плата вчителя залежитиме від рівня його кваліфікації.

Учителям буде надано право самостійно обирати місце та спосіб підвищення кваліфікації.

Іншою особливістю є те, що добровільна сертифікація вчителів відбуватиметься у незалежних установах сертифікації кожних 5 років.
Презентація Міністерства освіти і науки України для Національної ради реформ:

 
До уваги педагогічних працівників!

Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням.

Гриневич анонсувала сертифікацію українських вчителів.

02.05.2017,  21:14 

Українські педагоги проходитимуть сертифікацію. Спочатку, допоки така перевірка не буде відпрацьована, вона буде добровільною. Мета сертифікації – не лише перевірити знання вчителями шкільних предметів, а й методик викладання.


Про це в ефірі програми HARD з Влащенко на телеканалі ZIK заявила Лілія Гриневич, міністр освіти і науки України. «Учитель нового покоління» – це найбільший виклик реформи, зазначила Лілія Гриневич, коментуючи інформацію щодо анонімного складання тестів, на яких базується ЗНО, вчителями, за підсумками якого лише 18,1%, зуміли продемонструвати високий рівень знань на 10-12 балів. Понад те, з її слів, навіть успішне складання тестів ЗНО педагогами не робить їх «вчителями нового покоління», адже вони повинні не лише чудово знати свій предмет, а й володіти методиками викладання.
«Нам потрібно залучити до цієї професії талановитих людей. Якщо вчитель опущений по соціальній драбині на найнижчий щабель, звичайно, що в таку професію не прагнуть іти талановиті люди», – зазначила Лілія Гриневич. Як один з кроків до виходу із такої ситуації, як вважає міністр, це те, що цьогоріч педагогам підвищили зарплатню на 50%. Окрім того, слід мотивувати студентів педагогічних вишів. «Ми зробили крок – це підвищена стипендія для студентів педагогічних вищих навчальних закладів на спеціальності за природничими і математичними предметами», – додала міністр. Лілія Гриневич також наголосила, що в Україні чекають на прийняття закону про освіту, яким передбачено добровільну сертифікацію вчителів. «Має бути зовнішнє оцінювання вчителів за різними параметрами, у тому числі не тільки, як вони знають математику, біологію чи хімію, а й знання методик викладання. Тому що може бути вчитель, який є талановитим математиком, але він не вміє працювати з дітьми», – пояснила міністр.
Лілія Гриневич також додала: «Діти, які підуть у 2018-2019 навчальному році до першого класу нової української школи з інтегрованим навчанням, з іншими зовсім підходами, які орієнтовані не тільки на передачу знань, а й на формування компетентностей, які потрібні людині для життя у ХХІ столітті. Так от, ми плануємо, що кожен вчитель, який буде брати перший клас цієї нової школи, мусить у новому навчальному році пройти підвищення кваліфікації – через систему інститутів післядипломної освіти. Для цього ми зараз готуємо відповідний модельний курс», – розповіла Лілія Гриневич і додала, що українським фахівцям здійснити реформу освіти допоможуть колеги з Фінляндії.

Змінено: Ігор Опольський - 03.05.2017 04:33:20
 
До уваги освітян!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.


Сертифікація. До чого готуватися вчителям?


УЛЯНА ЛИСАК

[CENTER]Чи будуть «сертифікувати» українських учителів? Як відбуватиметься даний процес? Коли його чекати? На ці та інші запитання short.media відповіли у Міністерстві освіти й науки України. 
[/CENTER]

ОСНОВИ
Наразі можемо говорити лише про попереднє бачення процесу, оскільки розроблення системи і інструментів сертифікації за планом розпочинається у січні 2018.
  • Добровільність
  • Зв`язок сертифікації з підвищенням з/п учителя
  • Сертифікація як поєднання самооцінки вчителя із зовнішньою оцінкою незалежного експерта
  • Механізми підтримки вчителя, який/яка не пройшла сертифікацію – напр., програма наставництва.


КОЛИ ПОЧНЕТЬСЯ ПРОЦЕС СЕРТИФІКАЦІЇ?
Процес розроблення інструментів сертифікації і пілотування – 2018.


ХТО ОЦІНЮВАТИМЕ ВЧИТЕЛІВ, ЯКІ ПРОХОДИТИМУТЬ СЕРТИФІКАЦІЮ?
Підготовлені незалежні сертифікатори.


ЯКІ БУДУТЬ ІСПИТИ?
Іспит або перевірка знань буде лише однією із складових процесу сертифікації. Оскільки сертифікація передбачатиме такі аспекти педагогічної практики, як методи викладання, взаємини з учнями, вміння організовувати освітнє середовище тощо, велике значення буде приділятися спостереженням за відповідно розробленими формами.


ЧИ СТАНЕ ЦЯ ПРОЦЕДУРА У МАЙБУТНЬОМУ ОБОВ’ЯЗКОВОЮ?
Радше добровільною, пов`язаною з підвищенням статусу і заробітної плати.


ЯКА РІЗНИЦЯ МІЖ СЕРТИФІКАЦІЄЮ ТА АТЕСТАЦІЄЮ?
Очікується, що сертифікація зможе замінити процес атестації.


У МАЙБУТНЬОМУ ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯМ ДОСТАТНЬО БУДЕ ДИПЛОМА ПРО ВІДПОВІДНУ ОСВІТУ?
Для початку здійснення освітньої діяльності вистачить диплома про вищу освіту, але саме отримання диплому також передбачатиме процес входження в професію. Сертифікація більше розглядатиметься, як процес професійного розвитку.

Детальніше: http://short.media/education/sertifikatsiia-vchiteliv © short.media
 
Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням.

Міністр: Висококваліфікований вчитель має мати повагу


Висококваліфікований вчитель має мати повагу та довіру суспільства, тому новий закон «Про освіту» має надати та захистити професійну свободу педагога. Про це написала міністр освіти і науки Лілія Гриневич у своїй колонці для УП.
За словами міністра, проектом закону передбачено систему добровільної зовнішньої незалежної сертифікації вчителів.
«Це буде перевірка педагогів на володіння предметом, уміння спілкуватися з дітьми та використання сучасних методик компетентнісного навчання. Вчителі, які успішно пройшли сертифікацію, отримуватимуть 20% надбавки до зарплатні й стануть носіями змін у шкільній освіті», - наголосила міністр.
Вона зазначила, що не менш важливим питанням є розширення способів підвищення кваліфікації для педагогів.
«Зараз вони можуть це робити лише в інститутах післядипломної педагогічної освіти, які самі, на жаль, не завжди не є зразком прогресивності. Натомість закон дасть можливість вчителям обирати місце та форми підвищення кваліфікації, яку можна буде отримати на тренінгах, у профільних установах та інших навчальних закладах», - зазначила Гриневич.
Також вона підкреслила, що загальна кількість годин для підвищення кваліфікації вчителя впродовж 5 років не може бути меншою 150 годин. Вчитель має сам визначити коли та де проходити підвищення кваліфікації, але робити це щорічно. Кошти для професійного зростання вчителя буде закладено до освітньої субвенції та фінансуватиметься з держбюджету.
«Висококваліфікований вчитель має мати повагу та довіру суспільства, тому закон надасть та захистить професійну свободу педагога. Сьогодні педагоги можуть працювати за авторськими програмами. Але для того, аби їх затвердили, потрібно пройти сім кіл пекла. Закон дозволить вчителям працювати за розробленими ними освітніми програмами або використовувати типову, що дає МОН – все залежить від готовності вчителя включатися до цього процесу», - підкреслила міністр освіти Лілія Гриневич.



 
Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням.


НАДВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ!!! ГРИНЕВИЧ АНОНСУВАЛА СЕРТИФІКАЦІЮ УКРАЇНСЬКИХ ВЧИТЕЛІВ (ВІДЕО)



Українські педагоги проходитимуть сертифікацію. Спочатку, допоки така перевірка не буде відпрацьована, вона буде добровільною. Мета сертифікації – не лише перевірити знання вчителями шкільних предметів, а й методик викладання.
Про це в ефірі програми HARD з Влащенко на телеканалі ZIK заявила Лілія Гриневич, міністр освіти і науки України.
«Учитель нового покоління» – це найбільший виклик реформи, зазначила Лілія Гриневич, коментуючи інформацію щодо анонімного складання тестів, на яких базується ЗНО, вчителями, за підсумками якого лише 18,1%, зуміли продемонструвати високий рівень знань на 10-12 балів.
Понад те, з її слів, навіть успішне складання тестів ЗНО педагогами не робить їх «вчителями нового покоління», адже вони повинні не лише чудово знати свій предмет, а й володіти методиками викладання.
«Нам потрібно залучити до цієї професії талановитих людей. Якщо вчитель опущений по соціальній драбині на найнижчий щабель, звичайно, що в таку професію не прагнуть іти талановиті люди», – зазначила Лілія Гриневич.
Як один з кроків до виходу із такої ситуації, як вважає міністр, це те, що цьогоріч педагогам підвищили зарплатню на 50%. Окрім того, слід мотивувати студентів педагогічних вишів. «Ми зробили крок – це підвищена стипендія для студентів педагогічних вищих навчальних закладів на спеціальності за природничими і математичними предметами», – додала міністр.
Лілія Гриневич також наголосила, що в Україні чекають на прийняття закону про освіту, яким передбачено добровільну сертифікацію вчителів.
«Має бути зовнішнє оцінювання вчителів за різними параметрами, у тому числі не тільки, як вони знають математику, біологію чи хімію, а й знання методик викладання. Тому що може бути вчитель, який є талановитим математиком, але він не вміє працювати з дітьми», – пояснила міністр.
Лілія Гриневич також додала: «Діти, які підуть у 2018-2019 навчальному році до першого класу нової української школи з інтегрованим навчанням, з іншими зовсім підходами, які орієнтовані не тільки на передачу знань, а й на формування компетентностей, які потрібні людині для життя у ХХІ столітті. Так от, ми плануємо, що кожен вчитель, який буде брати перший клас цієї нової школи, мусить у новому навчальному році пройти підвищення кваліфікації – через систему інститутів післядипломної освіти. Для цього ми зараз готуємо відповідний модельний курс», – розповіла Лілія Гриневич і додала, що українським фахівцям здійснити реформу освіти допоможуть колеги з Фінляндії.


Джерело: Шкільне Життя
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

Сертифікація педагогічних працівників за законопроектом «Про освіту»


Проект закону України «Про освіту» (реєстраційний № 3491-д) був прийнятий 6 жовтня 2016 року в першому читанні. Наразі законопроект доопрацьовується Комітетом з питань науки і освіти Верховної Ради України до другого читання, що передбачається на липень поточного року.
Здійснивши аналіз доопрацьованої редакції проекту закону «Про освіту», зазначимо, що законопроектом передбачено процедуру сертифікації педагогічних працівників. Вона полягатиме в зовнішньому оцінюванні компетентностей педагогічного працівника (у тому числі з педагогіки та психології, практичних умінь застосування сучасних методів і технологій навчання) з метою визначення відповідності рівня його професійних компетентностей вимогам професійного стандарту педагогічного працівника.
Сертифікація педагогічного працівника відбуватиметься на добровільних засадах виключно за його ініціативи (зазначимо, що у перших редакціях законопроекту передбачалася обов’язкова сертифікація, яку в подальшому за наполяганням профспілкової сторони було замінено на добровільну).
Формування та забезпечення функціонування системи сертифікації педагогічних працівників здійснюватиме центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки (Міністерство освіти і науки України) із залученням спеціально уповноваженої державою установи, що є відповідальною за зовнішнє незалежне оцінювання.
До процедури сертифікації мають залучатися акредитовані громадські фахові об’єднання та інші акредитовані юридичні особи (зокрема, центри сертифікації педагогічних працівників), що здійснюють незалежне оцінювання якості освіти і освітньої діяльності.
За результатами успішного проходження сертифікації видається сертифікат, який є дійсним упродовж п’яти років.
Успішне проходження сертифікації може зараховуватися як проходження атестації педагогічним працівником за рішенням відповідної атестаційної комісії.
Педагогічні працівники, які мають сертифікат, можуть залучатися до проведення інституційного аудиту в інших закладах освіти, розробки та акредитації освітніх програм, а також до інших процедур і заходів, пов’язаних із забезпеченням якості та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти.
Положення про сертифікацію педагогічних працівників має розроблятися Міністерством освіти і науки України та затверджуватися Кабінетом Міністрів України.
Педагогічний працівник, який пройшов сертифікацію, отримуватиме щомісячну доплату в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката.
 
Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням.

Гриневич анонсувала сертифікацію українських вчителів. 
 

Українські педагоги проходитимуть сертифікацію. Спочатку, допоки така перевірка не буде відпрацьована, вона буде добровільною. Мета сертифікації – не лише перевірити знання вчителями шкільних предметів, а й методик викладання.



ВІДЕОЗАПИС МОЖНА ПЕРЕГЛЯНУТИ ЗА ЦИМ ГІПЕРПОСИЛАННЯМ.

Про це в ефірі програми HARD з Влащенко на телеканалі ZIK заявила Лілія Гриневич, міністр освіти і науки України. «Учитель нового покоління» – це найбільший виклик реформи, зазначила Лілія Гриневич, коментуючи інформацію щодо анонімного складання тестів, на яких базується ЗНО, вчителями, за підсумками якого лише 18,1%, зуміли продемонструвати високий рівень знань на 10-12 балів. Понад те, з її слів, навіть успішне складання тестів ЗНО педагогами не робить їх «вчителями нового покоління», адже вони повинні не лише чудово знати свій предмет, а й володіти методиками викладання.
«Нам потрібно залучити до цієї професії талановитих людей. Якщо вчитель опущений по соціальній драбині на найнижчий щабель, звичайно, що в таку професію не прагнуть іти талановиті люди», – зазначила Лілія Гриневич. Як один з кроків до виходу із такої ситуації, як вважає міністр, це те, що цьогоріч педагогам підвищили зарплатню на 50%. Окрім того, слід мотивувати студентів педагогічних вишів. «Ми зробили крок – це підвищена стипендія для студентів педагогічних вищих навчальних закладів на спеціальності за природничими і математичними предметами», – додала міністр. Лілія Гриневич також наголосила, що в Україні чекають на прийняття закону про освіту, яким передбачено добровільну сертифікацію вчителів. «Має бути зовнішнє оцінювання вчителів за різними параметрами, у тому числі не тільки, як вони знають математику, біологію чи хімію, а й знання методик викладання. Тому що може бути вчитель, який є талановитим математиком, але він не вміє працювати з дітьми», – пояснила міністр.
Лілія Гриневич також додала: «Діти, які підуть у 2018-2019 навчальному році до першого класу нової української школи з інтегрованим навчанням, з іншими зовсім підходами, які орієнтовані не тільки на передачу знань, а й на формування компетентностей, які потрібні людині для життя у ХХІ столітті. Так от, ми плануємо, що кожен вчитель, який буде брати перший клас цієї нової школи, мусить у новому навчальному році пройти підвищення кваліфікації – через систему інститутів післядипломної освіти. Для цього ми зараз готуємо відповідний модельний курс», – розповіла Лілія Гриневич і додала, що українським фахівцям здійснити реформу освіти допоможуть колеги з Фінляндії.
 
Довгоочікуване оновлення... smile:)

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

Сертифікація педагогічних працівників — тепер офіційно 

У новому Законі про освіту сертифікації присвячена стаття 51. 

У її першій частині розтлумачено: сертифікація педагогічних працівників — це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (у тому числі з педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи

Слід іще очікувати Положення про сертифікацію педагогічних працівників, яке: 
- розробить МОН України 
- затвердить КМУ. 

Оглянувши норми Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII, складімо два «портрети». 

Портрет сертифікації
- є добровільною процедурою — настає лише з ініціативи педагогічного працівника 
- належить до системи зовнішнього забезпечення якості освіти (як і атестація педагогічних працівників) 
- сформована і забезпечувана МОН України 
- здійснювана спеціально уповноваженими державою установами 
- означує сертифікатом кожного педагога, який успішно її пройшов 
- Строк дії сертифіката — 3 роки 
- прирівняна до успішної атестації​​. 

Портрет сертифікованого вчителя
- отримує доплату 20% ставки заробітної плати (ч. 5 ст. 61) 
- впроваджує та поширює: 
– методики компетентнісного навчання 
– нові освітні технології 
- може брати участь у: 
– інституційному аудиті інших закладів освіти 
– розробленні й акредитації освітніх програм 
– інших процедурах та заходах, пов’язаних із забезпеченням якості й упровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти. 

Зауважте! Частина 5 статті 61 набирає чинності не разом із новим Законом про освіту. У його Прикінцевих та перехідних положеннях визначена дата — «з 1 січня 2019 року».
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

4 Листопада 2017
У МОН розповіли, з чого складатиметься сертифікація вчителів





      Сертифікація вчителів, яка з часом має замінити атестацію, складатиметься з двох етапів: зовнішнього тестування та моніторингу роботи вчителя в класі.
      Про це сказала міністр освіти і науки Лілія Гриневич в інтерв’ю “УП. Життя”.
      За її словами, атестація себе дискредитувала, тому в міністерстві хочуть поступово замінити її сертифікацією. Щоправда, поки залишатимуться два механізми.
      “Сертифікація передбачає два етапи. Перший етап – це зовнішнє тестування.Це тест, який буде проводити Український центр оцінювання якості освіти, і цей тест буде перевіряти знання методики, особливості реформи, знання предмету. Він буде мати декілька компонентів. Друга частина – це моніторинг роботи вчителя безпосередньо в класі. Тому що одна справа – теоретичні знання, а друга справа – як він працює з дітьми безпосередньо. Це буде здійснювати Державна служба якості освіти, яка буде мати відповідні регіональні підрозділи“, – розповіла Гриневич.
      Міністр також зазначила, що необхідна фахова дискусія про те, що має бути в програмі тесту, а також які критерії мають перевірятися Державною службою якості освіти.
      Нагадаємо, новий закон “Про освіту” запроваджує добровільну сертифікацію вчителів. Педагоги, які пройдуть сертифікацію будуть вважатися такими, що пройшли атестацію, та отримають 20% надбавку до посадового окладу.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

У МОН розповіли, з чого складатиметься сертифікація вчителів




      Сертифікація вчителів, яка з часом має замінити атестацію, складатиметься з двох етапів: зовнішнього тестування та моніторингу роботи вчителя в класі.
Про це сказала міністр освіти і науки Лілія Гриневич в інтерв’ю “УП. Життя”.
За її словами, атестація себе дискредитувала, тому в міністерстві хочуть поступово замінити її сертифікацією. Щоправда, поки залишатимуться два механізми.
Сертифікація передбачає два етапи. Перший етап – це зовнішнє тестування. Це тест, який буде проводити Український центр оцінювання якості освіти, і цей тест буде перевіряти знання методики, особливості реформи, знання предмету. Він буде мати декілька компонентів. Друга частина – це моніторинг роботи вчителя безпосередньо в класі. Тому що одна справа – теоретичні знання, а друга справа – як він працює з дітьми безпосередньо. Це буде здійснювати Державна служба якості освіти, яка буде мати відповідні регіональні підрозділи“, – розповіла Гриневич.
Міністр також зазначила, що необхідна фахова дискусія про те, що має бути в програмі тесту, а також які критерії мають перевірятися Державною службою якості освіти.
Нагадаємо, новий закон “Про освіту” запроваджує добровільну сертифікацію вчителів. Педагоги, які пройдуть сертифікацію будуть вважатися такими, що пройшли атестацію, та отримають 20% надбавку до посадового окладу.

 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт

МОН ПЛАНУЄ ЗАПРОВАДИТИ ЗНО ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

Лілія Гриневич під час інтерв’ю розповіла про те, що в 2019-2020 навчальному році очікується впровадження сертифікації вчителів.
“Спочатку атестація і сертифікація будуть існувати паралельно. Тому що атестація – це той процес, який зараз в обов’язковому порядку щоп’ять років проходить кожен учитель. Ми його не зупиняємо, а зараз, відповідно до вимог НУШ, працюємо над змінами правил цієї атестації, змінами вимог до вчителя. Поки що атестація буде. Сертифікація, яка має, орієнтовно, розпочатися у 2019/2020 роках, – це ЗНО учителя з елементами моніторингу його роботи на місці.
Спочатку сертифікація буде добровільною. І якщо вчитель проходить цю сертифікацію, то він отримує двадцятивідсоткову надбавку – раз, а, по-друге, на нього лягає зобов’язання ділитися своїм професійним досвідом з іншими вчителями. Таким чином ми хочемо виявити найкращих учителів, які повинні бути носіями практик НУШ.
Сертифікація буде включати ЗНО (як тест у вигляді зовнішнього оцінювання, який матиме декілька компонентів: по предмету, який викладає вчитель, компонент по методиках викладання і компонент по віковій психології дітей – як працювати з дітьми, як давати раду з різними проявами поведінки дітей). Це ЗНО буде проводити Український центр оцінювання якості освіти. Після того ДСЯО і його регіональні підрозділи будуть здійснювати моніторинг роботи вчителя за певними критеріями на місці, у школі, у класі. На основі цього будується висновок про те, чи пройшов сертифікацію цей учитель, чи ні. Ця сертифікація буде автоматично зараховуватися як атестація.
По-друге, коли добре відпілотуємо сертифікацію, тоді замінимо нею всю атестацію. Це не буде ні наступного року, ні через рік. Це буде так, як колись запроваджувалося ЗНО для дітей: упродовж кількох років воно було добровільним, відпрацьовувався, дуже добре налагоджувався механізм – і лише після того ми запровадили його на національному рівні”- зазначила Лілія Гриневич.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіпепосиланням на оригінальне джерело повідомлення.

05 вересня 2018 року набула чинності нова редакція Положення про Український центр оцінювання якості освіти (http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP180624.html). 
Офіційне опублікування: Урядовий кур'єр, 2018, 09, 05.09.2018 N 165, Офіційний вісник України, 2018, N 68 (07.09.2018).

      Згідно з Положенням до основних завдань УЦОЯО належать:
1) підготовка та здійснення ЗНО;
2) підготовка та здійснення незалежного тестування професійних компетентностей у процесі сертифікації педагогічних працівників;
3) участь за дорученням МОН у підготовці та проведенні:
3.1. моніторингу якості освіти та інших досліджень у сфері освіти (освітні вимірювання);
3.2. оцінювання рівня володіння українською та іноземними мовами (мовний іспит);
3.3. вступних випробувань з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення ЗНО;
4) організація проведення на території України за дорученням МОН міжнародних досліджень якості освіти.

[img]https://scontent.flwo1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-0/s526x296/41320184_1040046806155341_819648930248654848_n.png?_nc_cat=0&oh=64f1874e281c9abab94f76c37e202623&oe=5C338A45[/img]
Змінено: Ігор Опольський - 07.09.2018 08:40:58
 
До уваги освітян!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.

МОН розробило положення про сертифікацію вчителів


Міністерством освіти і науки розроблений проект Положення про сертифікацію педагогічних працівників.
Документ, після його затвердження, встановить засади функціонування системи сертифікації педагогічних працівників закладів освіти та порядок її проведення.
Передбачається, що сертифікація вчителів складатиметься з двох етапів.
На першому етапі відбуватиметься оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом незалежного тестування. Організацією тестування займатимуться Український центр оцінювання якості освіти та його регіональні центри.
Зокрема, УЦОЯО забезпечуватиме наповнення банку завдань зовнішнього незалежного оцінювання завданнями, укладатиме тести для ЗНО, розроблятиме загальні характеристики тестів, схеми нарахування балів за виконання завдань тестів та здійснюватиме інші заходи пов'язані з проведенням тестування.
Для кожного учасника сертифікації буде створено електронний кабінет. Результати тестування будуть визначатись впродовж 15 днів з моменту проведення тестування.
Другий етап сертифікації передбачатиме вивчення та експертне оцінювання практичного досвіду роботи вчителя. За організацію експертного оцінювання відповідатиме Державна служба якості освіти та її територіальні органи.
Зокрема, служба якості освіти, затвердить критерії та порядок вивчення практичного досвіду роботи учасника сертифікації, розробить уніфіковані форми для оцінювання практичного досвіду роботи та відповідні методичні рекомендації експертам щодо їх заповнення.
Також Державна служба якості освіти затвердить загальний список експертів, які можуть залучатися до проведення сертифікації.
Склад експертної групи, яка вивчатиме практичний досвід роботи вчителя безпосередньо в закладі освіти, не може бути менше двох осіб. Експерти не повинні мати конфлікту інтересів з учасниками сертифікації.
За результатами вивчення практичного досвіду роботи учасника сертифікації експертна група готуватиме експертний висновок, який має містити загальну кількість набраних учасником сертифікації балів.
Окрім цього, у процесі сертифікації кожен учитель має зафіксувати свою педагогічну майстерність з формування ключових компетентностей і наскрізних вмінь учнів у створеному ним електронному портфоліо.
Для створення е-портфоліо учасник має зробити відеозапис проведеного ним навчального заняття чи фрагментів навчальних занять загальним обсягом від 15 до 30 хвилин, зробити опис проведеного ним навчального заняття та зробити самооцінювання своєї педагогічної діяльності відповідно до спеціальної анкети.
Визначення результатів сертифікації здійснюватиметься міжвідомчою експертною комісією, до складу якої будуть включені представники МОН, УЦОЯО та Державної служби якості освіти. До складу комісії також можуть входити представники громадськості.
Зазначена комісія прийматиме рішення щодо результатів сертифікації шляхом установлення порогових балів за кожною зі складових сертифікації.
Сертифікат отримають учителі, кількість набраних балів яких за кожною зі складових сертифікації дорівнюватиме або перевищуватиме встановлені комісією порогові бали.
Сертифікація має здійснюватись на добровільних засадах з метою підвищення престижності педагогічної праці та заохочення вчителя до особистісного і професійного зростання.
У разі успішного проходження сертифікації, учитель отримає доплату у розмірі 20% посадового окладу, а також зарахування сертифікату як проходження атестації.
Планується, що Міністерство освіти спільно з Державною службою якості освіти та Українським центром оцінювання якості освіти у 2019 році проведуть пілотний проект із сертифікації двох тисяч педагогічних працівників у кожній з областей та Києві.


Громадське обговорення проекту документа триватиме до 9 грудня 2018 року.
Змінено: Ігор Опольський - 27.11.2018 11:20:30
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо на оригінальне повідомлення за цим гіперпосиланням.



Учасник сертифікації має робити відеозапис проведеного ним навчального заняття

      Сертифікація вчителя передбачатиме відеозапис своєї роботи
Міністерством освіти підготовлений проект Положення про сертифікацію педагогічних працівників, що встановить засади функціонування системи сертифікації вчителів.
Документом передбачено, що для успішного проходження сертифікації, вчителям, окрім складання тестів ЗНО та оцінювання практичного досвіду роботи спеціальними експертами, буде необхідно створити електронне портфоліо.
Необхідними компонентами портфоліо є необхідність фіксації учителем своєї педагогічної майстерності з формування ключових компетентностей і наскрізних вмінь учнів. Зокрема, кожен учасник сертифікації має зробити відеозапис проведеного ним навчального заняття чи фрагментів навчальних занять загальним обсягом від 15 до 30 хвилин.
Після цього вчителю, який має намір пройти сертифікацію, необхідно зробити опис проведеного ним заняття.
Перед відеозаписом заняття вчитель також має отримати погодження від батьків учнів щодо відеозапису навчального заняття, а також можливого його оприлюднення на Національній освітній електронній платформі у разі отримання сертифіката.
Як відомо, Міністерство освіти оприлюднило проект Положення про сертифікацію педагогічних працівників. Громадське обговорення проекту документа триватиме до 9 грудня 2018 року.



 
До уваги освітян Рівненщини!


Уже наступної п'ятниці видавництво "Шкільний світ" на своїх платформах проведе вебінар "Сертифікація учителів: питання та відповіді". Відповіді даватиме Директор департаменту акредитації та моніторингу Державної служби якості освіти України Юрійчук Іван Ярославович. В плані лише топові питання про процес сертифікації, про критерії оцінки діяльності учителя у класі та про підвищення заробітної плати сертифікованих учителів і багато іншого. 
Ви зможете в онлайн-режимі задавати питання та цікавитися.
Вам потрібно лише зареєстуватися та в п'ятницю, 14.12.2018, чекати посилання для перегляду на пошті. Реєструйтеся тут ➡https://goo.gl/forms/TODBLX7FZxTRI16L2

 
ПАВЛО ХОБЗЕЙ ПРО СЕРТИФІКАЦІЮ (тиснемо на гіперпосилання, щоб переглянути)

  


Змінено: Ігор Опольський - 16.01.2019 13:48:44
Страницы: Пред. 1 2 3 4 След.
Читають тему