Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: 1
Всеукраїнська науково – практична конференція «Науково-методологічні засади державної стратегії розвитку післядипломної освіти в Україні: європейський контекст»
 
Запрошуємо керівників освіти, вчених, науково-педагогічних працівників, докторантів, аспірантів, здобувачів та педагогів-практиків до обговорення наступних питань:
     - теоретична база та концептуальні ідеї інноваційного розвитку післядипломної освіти в Україні;
     - теоретичне обґрунтування системних основ та стратегії розвитку післядипломної  педагогічної освіти в Україні на сучасному етапі євроінтеграції;
    - аналіз законодавства України про післядипломну освіту щодо  забезпечення модернізації системи забезпечення підвищення кваліфікації педкадрів;
     - узгодження термінології в галузі післядипломної освіти  як необхідний етап інтеграції до європейської системи освіти;
     - обговорення концептуалів Національної стратегії розвитку освіти в Україні та  неминучість нової стратегії  післядипломної освіти;
   - запозичення європейського досвіду післядипломної освіти та сучасні тенденції модернізації змісту і форм професійної розвитку педагогічних і керівних кадрів;
     - аналіз європейського досвіду підготовки вчителів у контексті неперервного професійного навчання кадрів;
   - вплив демонополізації післядипломної освіти в Україні на розгортання післядипломної педагогічної освіти вчителя впродовж його професійного життя;
     - пошук стратегій основної мети та змісту освіти дорослих і  наявність  ресурсів професійного розвитку особистості;
     - система післядипломної педагогічної освіти як індикатор якості регіональних освітніх послуг тощо.
 
Післядипломна освіта  - це сформована і усталена галузь, яка також потребує змін не заради реформ, а покращення і розширення цільових послуг дорослому населенню. Тому окреслення нової стратегії її розвитку в Україні  з європейським контекстом приведе до оновлення функцій  формального  і неформального професійного навчання і розвитку педагога та інтеграції форм підвищення кваліфікації як в інститутах післядипломної педагогічної освіти, так і в методичних службах. Але чи готові ми до перегляду нашої діяльності та перенесення послуг  ще ближче до вчителя?!
 
Я би питання «чи готові ми до перегляду нашої діяльності та перенесення послуг  ще ближче до вчителя?!» перефразувала таким чином «чи готові ми до змін в освіті європейського виміру: морально, професійно, матеріально-технічно, фінансово тощо». На якому етапі одержання освітніх послуг учителем  знаходиться його післядипломна освіта?  Якщо ІППО готові надати такі самоосвітні послуги, чи готов учитель до таких значних змін в освіті ! Коли це має відбудься... ? 
 
Концепція  розвитку освіти на 2015-2025 роки все більш примушує замислиться про те, що несе нам ця концепція. Було б дивно, якби зміни, які пронизують сьогодні все наше життя, не торкнулися системи післядипломної освіти. А саме підготовка вчителя та його підвищення кваліфікації в системі ППО. Розвиток  сучасної  освіта в  Україні на сьогодні представляє в основному традиційну, за думкою науковців, и вона торкається чотирьох аспектів: ролей учителя і учня, навчальних програм, системи оцінки та педагогіки. Сформувати такі нові ролі є науково-методичним мобільним завданням ІППО. Чомусь МОН знову не бачить ролі у вирішенні цього питання навчальних закладів ППО. На цьому етапі тільки вони готові вирішити їх професійно. Зберегти найкращі традиції системи післядипломної освіти педагогічних та керівних кадрів має бути головним завданням  МОН України. Яка думка нас всіх ІППО? 

 
Турбує не так задекларована міністерством монополізація післядипломної педагогічної освіти, як те, що переважна більшість освітян систему післядипломної освіти  повязує тільки з нашими інститутами, а не з власним професійним ростом. Виходить шукати стратегію і будувати прогнози на професійне зростання - це справа методистів, а не педагогів. Тому в умовах реформи освіти необхідне спільне бачення  і розв,язання проблем навчання кадрів  за  створеними і прийнятими стандартами єропейського рівня та новітніми методами навчання дорослої людини  те тільки з метою підвищення кваліфікації чи перепідготовки, а осмисленого життя в громадянському цивілізаційному просторі ! 
Страницы: 1
Читають тему