Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 След.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ 2016, Тут будуть вміщені матеріали, які стосуватимуться даної теми
 
 
 
ЗНО з української мови і літератури: особливості тесту 2016 року
Тест ЗНО з української мови і літератури 2016 року складається із завдань трьох форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді, завдань на встановлення відповідності та завдання з розгорнутою відповіддю.
Тест ЗНО з української мови і літератури містить 58 завдань, на виконання яких буде відведено 180 хвилин.
      Увага! Результат виконання частини завдань цього тесту, що мають відношення до мовних завдань (завдання №1-33 та №5[IMG], будуть зараховані як державна підсумкова атестація з української мови. Результат виконання всіх завдань тесту з української мови та літератури буде використовуватися під час прийому до вищих навчальних закладів України.

ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
      Завдання з вибором однієї правильної відповіді – до кожного із завдань подано чотири або п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А.
Тест містить 48 завдань цієї форми (№1–23, 29–33, 34–53), що будуть оцінені в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.
      Завдання на встановлення відповідності - до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити "логічні пари"[IMG]. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.
До тесту з української мови і літератури включено 9 завдань цієї форми (№24–28, 54–57), що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність ("логічну пару"[IMG]; 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано.
      Завдання з розгорнутою відповіддю (№5[IMG] - завдання цієї форми передбачає створення учасником зовнішнього незалежного оцінювання власного аргументативного висловлення на дискусійну тему в бланку відповідей Б.
Завдання з розгорнутою відповіддю оцінюється від 0 до 20 балів за критеріями змісту та мовного оформлення:
      1. Теза: 0, 1 або 2 бали.
      2. Аргументи: 0, 1 або 2 бали.
      3а. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва: 0, 1 або 2 бали.
      3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя: 0, 1 або 2 бали.
      4. Логічність, послідовність: 0, 1 або 2 бали.
      5. Висновок: 0, 1 або 2 бали.
      6а. Орфографія та пунктуація: 0, 1, 2, 3 або 4 бали.
      6б. Лексика, граматика та стилістика: 0, 1, 2, 3 або 4 бали.
      До уваги учасників тестування! Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, буде оцінено в 0 балів. Роботу обсягом до 100 слів буде оцінено в 0 балів.
Максимальна кількість балів, яку може набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з української мови і літератури, – 104.
Радимо учасникам тестування з української мови та літератури також ознайомитися з наступними матеріалами:
Власне висловлювання:
Матеріали для підготовки:
 
Особливості ЗНО-2016: роз’яснення МОН

      Над чим зараз працює Український центр оцінювання якості освіти? Про які особливості проведення ЗНО-2016 варто знати? Коли складатимуть ЗНО студенти навчальних закладів I-II рівнів акредитації? За якими програмами складатимуть ЗНОвипускники 2016 року?
Український центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО) отримав необхідне фінансування і активно готується до проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2016 році: розробляються і затверджуються тестові завдання, оновлюється матеріально-технічна база, перевіряється логістика (тиражування і доставка тестових завдань) та взаємодія між регіональними центрами, ведеться робота з доукомплектування штату, в першу чергу – ІТ-працівниками.
Окрім того, два регіональних центри були організовані і розпочали роботу фактично «з нуля» - це Херсонський регіональний центр оцінювання якості освіти, який повинен замінити в своєму регіоні колишній Сімферопольський центр, та Донецький регіональний центр оцінювання якості освіти у місті Слов’янську.
Цього року під час проведення ЗНО всі тести будуть однорівневими, практику використання поглиблених тестів поки що призупинено. Це пов’язано з тим, що університети нечасто вимагали в абітурієнтів результати саме поглибленого тесту, а його підготовка та обслуговування вимагало значних ресурсів (людей, коштів та часу). Проте в майбутньому УЦОЯО і Міністерство освіти планує повернутися до розробки і використання поглиблених тестів ЗНО.
Впровадження ЗНО для навчальних закладів I-II рівнів акредитації також відкладається до 2017 року.
Щодо використання минулорічних програм ЗНО – ця практика не несе жодної загрози для якості тестів. Навпаки, для учнів, які здаватимуть ЗНО у 2016 році це є зручним і зрозумілим – адже вже на початку навчального року вони знатимуть, які саме знання перевірятимуться під час тестування і зможуть якісніше підготуватися до здачі тестів ЗНО.
Зовнішнє незалежне оцінювання в 2016 році відбуватиметься в період з 5 травня до 10 липня.
 
БЕЗКОШТОВНА ПІДГОТОВКА ДО ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ !!!


Переходимо за цими ДВОМА ПОСИЛАННЯМИ: № 1 та № 2.
Змінено: Ігор Опольський - 15.11.2015 12:31:02
 
 
Наступник Лікарчука: Я розумію, що багато чим ризикуюЗНО-2016 заплановано на 5 травня - 10 липня, але на 100% ще не відомо, чи воно відбудеться
18 листопада 2015, 10:00 Валентина Емінова
Источник: volynpost.com

Вадим Карандій, наступник директора Українського центру якості освіти Ігоря Лікарчука,  який звільнився після гучного скандалу навколо центру, розповів depo.ua, які шанси у ЗНО - 2016.
У напівпорожньому кабінеті холодно – в будівлі на Коцюбинського, 5 досі не увімкнули опалення. У напівтемному коридорі, де чотири місяці тому на стільцях, як заручники, сиділи чиновники, нема ані прикрас, ані портретів відомих діячів культури. Голі стіни зі свіжою фарбою. Біля дверей чатує охоронець.
У липні слідчі Генпрокуратури вилучили (і досі не повернули) техніку, невідомо, в якому стані інформаційна система, що обробляла результати ЗНО, немає ані програмістів, щоб це перевірити, ані звичного доступу до банку завдань для тестів.
В таких умовах працює новий директор Українського центру якості освіти, 44-річний Вадим Карандій.
Він вже працював тут у 2006 – 2014 роках першим заступником директора, і коли Лікарчука "з'їв" Табачник, фактично керував Центром. У 2014 очолив ДП "Інфоресурс", яке є адміністратором єдиної державної бази з питань освіти і облишив цю роботу заради посади керівника Центру.
- Вадим Анатолійович, а ви не боїтеся?
- Комусь цю роботу треба робити... Людей, що знають нашу систему всього 300 в Україні, тому замінити будь-якого працівника доволі важко. Особливо за нинішніх обставин. Восени в мене відбулася розмова з міністром (Сергієм Квітом, - ред.), я взяв час подумати і прийшов сюди 7 жовтня. Посада непроста, я це розумію. В даному випадку я багато, чим ризикую. Потрібно роботу зробити абсолютно коректно, при тому, що сьогодні IT команди в нас немає, старі працівники звільнилися, дехто з них наразі під підозрою. І не треба про це мовчати – нові кандидати очікують на більшу зарплатню, ніж ми можемо запропонувати. Сучасний рівень зарплати в ІТ в два-три рази вищий, ніж у Центрі.
- А скільки ви пропонуєте?
- Начальнику відділу близько 6 тис. грн.

Фото: expres.ua
"Я НАВІТЬ НЕ ХОЧУ ДУМАТИ, ЩО ЗНО НЕ БУДЕ"
      - Ще до звільнення Лікарчук повідомляв, що ЗНО під загрозою зриву, тому що все вилучено, нема доступу до баз даних. Щось з того часу було покращено?
- Сервери не повернули, бо йдуть процесуальні дії. Копії бази даних абітурієнтів і програмне забезпечення, дякую за це слідству, нам повернули.
      - А програму, що підраховує результати ЗНО?
- Повернули, але треба розуміти, що цей програмний комплекс ми щороку трохи змінюємо. ЗНО кожного року проходить за іншою формулою, змінюється перелік предметів, методики визначення результатів, тож кожного року відбувалася адаптація програмних продуктів під нововведення
      - Тобто програму вдруге писати не треба, але треба її адаптувати…
- Це невідомо. Вся справа у тому, що то був програмний засіб команди програмістів, яка звільнилися. Сьогодні ми проводимо оцінку того, наскільки програмний засіб є працездатним, чи він піддається модернізації та захисту. Наприкінці листопада матимемо висновки про те, що та в якому обсязі треба зробити для відновлення роботи інформаційної системи
      - І якщо виявиться, що неможливо нею користуватися, доведеться робити нову. Ви встигнете, якщо в вас навіть спеціалістів з IT нема?
- Доведеться залучати якусь IT компанію, що надає послуги на замовлення. Це дорожче, ніж утримувати свою IT команду, але так склалося. Ми сподіваємося на фінансову допомогу донорів, зокрема тривають перемовини з USAID, які дуже багато зробили для становлення українського ЗНО
      - Вам повернули бази абітурієнтів, але не повернули бази завдань. Що плануєте робити?
- Частина завдань, що створювалися до 21 липня, нам поки що недоступна.Частину доведеться написати, але така робота проводилася кожного року. Та й інші тестові завдання є в нас у вигляді окремих картотек, що зберігаються в окремому приміщенні з обмеженим доступом. Тож не все доведеться писати "з нуля".
      - Чи може бути таке, що частину завдань взагалі хтось кудись злив?
- Я так не думаю. Це ж усе в процесуальному порядку вилучено. Особливість і в тому, що на сьогодні експерти слідства поки що не знайшли банк тестових завдань. Є припущення, що вони розміщувалися на тих серверах, що не були вилучені. Але у зв'язку з тим, що після вилучення цілісність всієї інформаційної системи Центру було порушено і нема фахівців, які її будували. А дослідити залишки ми не можемо.
- ЗНО-2016 під загрозою зриву?
      - В цілому графік на сьогодні дотримується, ситуація контрольована. Найбільш вузьке місце – відновлення інформаційної системи. Необхідно провести аналіз придатності програм, організувати наново програмне забезпечення, тобто побудувати серверну. Фактично серверна є, вона використовувалася як дублююча, але тепер її треба буде запустити в основному режимі роботи замість тієї, що була в Івано-Франківську.

Фото: volynnews.com
- ГПУ повідомляла, що було підроблено близько сотні тестів. На вашу думку, зміни робили зовні чи у середині?
- Це має встановити слідство. Однозначно я можу сказати, що внутрішня система була недостатньо захищена. Раніше більше уваги приділяли захисту каналів зв'язку від зовнішнього проникнення, серверів від несанкціонованого доступу, а треба було захищати й зсередини.
- Що буде, якщо ЗНО буде зірвано?
- Я не думаю, що це буде. Я не хочу навіть думати, що ЗНО може не відбутися.
ІНОЗЕМНА МОВА НЕ Є ОБОВ'ЯЗКОВОЮ. АЛЕ ВОНА ОБОВ'ЯЗКОВА
- Чим ЗНО-2016 відрізнятиметься від попередніх років?
- Ми відмовляємося від загальнообов'язкового тестування з іноземних мов та багаторівневих тестів. Минулого року тести з української мови і літератури, математики пропонувалися у двох варіантах: базового та поглибленого рівня, але виявилося, що виші орієнтуються в основному на базовий рівень. 
      - Який наразі набір обов'язкових тестів для ЗНО? Чи він змінився?
- Для вступу до вишів пропонується набір з 12 предметів, з яких абітурієнт може обрати не більше чотирьох. Для усіх є обов'язковим тест з української мови і літератури. Крім того, для випускників шкіл в цьому році буде обов’язковим і други
 
До уваги випускників!
Критерії оцінювання завдань з розгорнутою відповіддю в сертифікаційних роботах ЗНО 2016 з:

української мови (https://vk.com/doc16212702_437045681…)
математики (https://vk.com/doc16212702_437045678…)
англійської мови (https://vk.com/doc16212702_437045675…)
іспанської мови (https://vk.com/doc16212702_437045677…)
німецької мови (https://vk.com/doc16212702_437045679…)
російської мови (https://vk.com/doc16212702_437045680…)
французької мови (https://vk.com/doc16212702_437045676…)
 
 
 
 
У МОН обговорили підготовку та проведення ЗНО для дітей з особливими потребами

9 грудня 2015 року в Міністерстві освіти і науки України відбувся круглий стіл на тему «Підготовка та проведення ЗНО для осіб з особливими потребами».
У круглому столі взяли участь  директор проекту Альянс Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні (Альянс USETI)  Ярема Бачинський,  координатор тренінгових програм Агентства США (USAID) з міжнародного розвитку Тамара Паливода, директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій, начальник відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної Міністерства освіти і науки України Тетяна Симоненко.
Під час заходу Альянсом USETI було презентовано Дорожню карту з розвитку системи спеціальних умов для осіб з особливими потребами. Дорожня карта має стати специфікацією для подальшого розвитку тестування осіб з особливими потребами.
Як зазначила консультант USETI Христина Пенджола-Науменко, розроблені рекомендації, які зазначені в Дорожній карті, поки що є експериментальним процесом,і вони мають впроваджувати поступово.
За її словами, на сьогодні в Україні кілька сотень учнів з обмеженими можливостями середніх шкіл, що інтегровані в систему звичайних загальноосвітніх шкіл. Ці учні можуть складати стандартизовані тести разом зі своїми однолітками. Процедури тестування мають відповідати їхнім потребам для того, щоб учні з обмеженими можливостями повноцінно брали участь у системі освіти. «З просуванням освітніх реформ в Україні використання стандартизованих тестів на всіх рівнях освітнього процесу стає дедалі більш поширеним. Представлена методологія має всі шанси стати звичайною практикою при оцінюванні якості освіти, академічних досягнень і навіть професійних навичок», - наголосила представник Альянс USETI.
На думку експерта, одним з головних чинників, які обумовлюють обмежене включення осіб з особливими потребами в звичайні освітні заклади в Україні, є нестача підготовленого персоналу. Інклюзивна освіта потребує педагогів та інших співробітників, які одержали підготовку з надання допомоги у відповідності до потреб особи з обмеженими можливостями.
«Оскільки Україна працює над запровадженням європейських стандартів, система освіти має ставати більш інклюзивною. Отже, все більше осіб з особливими потребами будуть включені до загальних закладів освіти. Очікується, що всі сфери освіти будуть інклюзивними», - каже консультант.
Директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій відзначив, що УЦОЯО продовжує працювати над удосконаленням спроможності проводити тестування для осіб з особливими потребами.
Рекомендації USETI щодо подальшого розвитку спеціальних умов під час ЗНО для осіб з особливими освітніми потребами (завантажити).
 
 
Вадим КАРАНДІЙ: «ЗНО-2016 принесе абітурієнтам мінімум новацій»
Попри вилучення серверів, Український центр оцінювання якості освіти створює надійну систему безпеки й планує вчасно провести незалежне тестування  
Останні події навколо Українського центру оцінювання якості освіти змусили випускників і їхніх батьків дещо понервувати. Адже несподіване втручання в систему, вилучення правоохоронцями серверів з усією інформаційною базою могли дуже вплинути на проведення незалежного тестування наступного року. Тепер перед центром постають неабиякі виклики: не лише запустити підготовку до ЗНО, а й розробити нові завдання, залучити команду ІТ-фахівців, а головне — створити надійну систему безпеки. Про це «УК» розповідає новий директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим КАРАНДІЙ.
Директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим КАРАНДІЙ.
УК: Вадиме Анатолійовичу, найперше, що турбує: чи вдалося скопіювати інформацію з вилучених серверів і запустити підготовку до ЗНО-2016?

— Правоохоронні органи вилучили сервери з усією інформацією, що була на них. Слідство не може їх повернути, оскільки потрібно провести певні процесуальні дії. Та Український центр має резервну систему, яку й використовує.
Насправді проблема не стільки в технічному забезпеченні, скільки у програмному. Адже це живий комплекс, який щороку модернізували, бо постійно відбувалися зміни в параметрах проведення незалежного оцінювання. Тож просто відновити те, що працювало цього року, неможливо: потрібно модернізувати до параметрів проведення ЗНО 2016 року. Ми залучили фахівців, які проводять аудит і мають чітко визначити, потребує система нової розробки чи ні, поетапно розписати її запуск, сказати, якою повинна бути інформаційна безпека.
УК: Чому, на вашу думку, сталося втручання? Система безпеки недостатньо захищена?
— Остаточні висновки має зробити слідство. Раніше захищали лише канали зв’язку, якими передавали інформацію від одного центру до іншого. Усередині центру більше покладалися на порядність його працівників, які працюють із системою. Слідство встановить, хто винен. Але водночас маємо проблему втручання, незалежно від того, хто це вчинив. Можна лише зробити висновок, що попередня система безпеки була вразливою. Тому крім підготовки спеціалізованого програмного забезпечення, що дасть змогу провести ЗНО, потрібно працювати ще й над створенням нової системи безпеки.
УК: Яка ситуація в центрі з ІТ-фахівцями: буде нова команда?
— Фахівці, які раніше працювали над програмним забезпеченням, створювали цю систему, звільнилися за власним бажанням. Ці події сталися ще до мого призначення. Тож тепер шукаємо спеціалістів на ключові посади. Люди, які очолять відповідний процес, самостійно формуватимуть свою команду ІТ-фахівців.
Також залучаємо зовнішніх виконавців — професійні ІТ-компанії, які у стислі терміни зможуть відновити діяльність центру й забезпечити проведення тестування. На сьогодні дві компанії проводять відповідні аудити з програмного забезпечення й системи безпеки. Згодом визначимося, котра з ІТ-компаній зможе в певних межах часу й фінансування виконати відповідні роботи з відновлення системи. Передбачаємо ці роботи проводити здебільшого за донорські кошти.
УК: Тобто недержавні…
— На жаль, у бюджеті таких грошей не передбачено. Нині, приміром, закуповуємо деяке нове обладнання для оновлення матеріальної бази за додатково спрямовані цьогоріч 10 мільйонів гривень. Це обладнання критично потрібне для підтримки процесу: робочі станції, комп’ютери, сканери, принтери. Більшість із них працюють в центрі упродовж 10 років, і досі їх не оновлювали.
УК: Йдеться про модернізацію процесу друку тестових зошитів?
— Торік відбулася часткова модернізація: оновили деякі модулі принтерів, зокрема найбільш зношених, брошувальні пристрої. Це зроблено теж недержавним коштом, тож обладнання в задовільному стані. Сподіваємося, роботу можна буде виконати в обсягах, які плануємо. Занепокоєння там менше, найбільшу турботу викликає ІТ-забезпечення центру.
УК: Майбутніх вступників турбує, чи вчасно стартує ЗНО й чи не вплинуть події навколо центру на його проведення.
— Нині є повна визначеність стосовно всіх організаційних моментів проведення ЗНО. Міністерство освіти і науки прийняло рішення щодо шкільних програм, за якими проводитиметься тестування, — перелік тем, які мають знати учні. Профільне відомство готувало інший набір програм, але підготовка затяглася до жовтня, тож залишилися торішні програми. Нові запровадять із 2017 року. До речі, кількість учасників ЗНО зменшиться до 270—280 тисяч. Скажімо, дев’ять років тому, коли 2008-го починали незалежне тестування, у ньому брало участь 420 тисяч вступників.
УК: Через нещодавні події зникла база тестових завдань. Тепер центру доводиться розробляти нові тести?
— Так, ми досі не можемо її відшукати. Слідство допомогло віднайти всі складові програмного комплексу. Ми зверталися до експертів з проханням допомогти відшукати банк тестових завдань серед вилученого обладнання, але, на жаль, цього не вдалося зробити. Тепер через вилучення серверів зруйновано багато каналів зв’язку. Можливо, банк завдань міститься на якомусь ресурсі, але поки що до нього немає доступу. Та база існує не лише в електронному, а й у паперовому вигляді. Водночас колективи розробників працюють над новими завданнями, проводять їх апробацію.
УК: Хто складає завдання для тестування?
— Працівники нашого центру, залучаємо й зовнішніх виконавців — учителів шкіл, викладачів університетів, науковців, які на замовлення підбирають, дописують окремі тестові завдання. І вже після експертиз, апробації, підтвердження певних характеристик завдання включають до тестів незалежного оцінювання.
УК: Які новації під час ЗНО чекають на абітурієнтів 2016 року?
— Залишається обов’язковим тестування з української мови та літератури, яке зараховуватимуть як державну підсумкову атестацію. Наступного року стане обов’язковим ЗНО з математики або історії України (на вибір), яке також матиме статус ДПА.
Загалом кількість новацій мінімальна. Це пов’язано з тим, що будь-яка новація має певні ризики. Скажімо, вирішили не проводити дворівневі тести, як торік, бо не отримали підтвердження, що це ефективно. Здебільшого університети не обирали тестів поглибленого рівня під час вступної кампанії, адже система оцінювання тестування рейтингова, а не критеріальна: показує, хто кращий, а хто гірший. І тому хоч би скільки разів ділили тест за рівнем складності, в результаті це нічого не дає.
Найбільше багаторівневість себе виправдала в тесті поглибленого рівня з української, де завдання з літератури були якіснішими, змістовнішими, ніж у базовому. Багаторівневий тест з математики себе не виправдав: тест базового рівня мав гірші показники роздільної здатності порівняно з попередніми роками.
УК: Чи будуть завдання з відкритими відповідями в наступних тестах?
— Тест з математики використовуватимуть як ДПА, тому потрібно давати завдання відкритого типу, оскільки без цього неможливо перевірити навички, якими повинен володіти випускник.
УК: Абітурієнти вперше мали доступ до скан-копій своїх робіт, щоб проаналізувати помилки. Чи продовжуватимете цю практику?
— Обов’язково, адже неможливо апелювати до своїх результатів, не маючи доступу до них. Найбільше запитань до твору з української мови (власного висловлення на задану тему). Вступники часто не розуміють, що критерії оцінювання цієї частини тесту відрізняються від шкільних.
УК: Результати ЗНО демонструють рівень якості освіти. Приміром, цього року у 472 школах 10 і більше учнів не склали тест з української. Хто має реагувати на кричущу ситуацію?
Результат ЗНО фіксує лише наслідки, а не причини проблеми. Тому ситуацію мають аналізувати засновники цих шкіл, що перебувають у місцевій комунальній власності: чи це вчитель недопрацьовує, чи винне середовище, в якому функціонує така школа (скажімо, регіони, де переважають представники нацменшин) тощо.
УК: Не потішили й знання іноземної мови…
— Планували 2016 року провести обов’язкову державну підсумкову атестацію з іноземної мови у формі ЗНО. Зваживши всі обставини, і міністерство, і наш центр вирішили відкласти цю новацію на наступний рік. По-перше, під час тестування передбачалося залучення виду мовленнєвої діяльності, що раніше не використовували, — аудіювання. У нас є певні напрацювання, ми вивчали досвід інших країн, проте жодного разу не проводили апробування. Тому поспіхом це робити на такому масовому тестуванні ризиковано. Цей рік використаємо для напрацювань, апробації — її проведемо у квітні 2016-го. Тож державну підсумкову атестацію з іноземної у формі ЗНО з аудіюванням складатимуть випускники 2017 року.
По-друге, на таку кількість тестувань у нас не вистачило б коштів: на  потреби для проведення ЗНО на наступний рік потрібно понад 200 мільйонів гривень. А в проекті бюджету передбачено 113 мільйонів.
По-третє, якщо хочемо пересвідчитися, на якому рівні в українських школах викладають англійську чи німецьку, доцільніше провести дослідження. Тут окрім самого інструменту оцінювання (тест, контрольна робота), задіяно систему опитувальників, коли з’ясовують обставини, умови вивчення мови і для учнів, і для батьків, і для вчителів. 
УК: Новий проект закону «Про освіту» передбачає, що ЗНО складатимуть випускники дев’ятих класів. Для них розробите інші тести?
— Якщо ми прагнемо чітко показати рівень навчальних досягнень наших випускників, якість роботи школи, треба застосовувати спеціальний інструментарій на певних етапах. Варіант, який є нині, — поєднання ДПА і ЗНО — не дуже ефективний, оскільки досягнути дві мети за допомогою одного інструментарію досить проблематично. Тому доречно створити критеріально орієнтований тест для випускників базової школи — дев’ятикласників. Він не просто рейтингуватиме учнів, а й буде прив’язаний до певних параметрів критеріальної оцінки: суми знань, навичок, які зобов’язаний мати випускник. Тоді можна говорити про рівень знань і порівнювати його з року в рік.
УК: Тож центр поступово відмовлятиметься від рейтингових тестів?
— Ні, рейтингові мають залишитися саме для вступу до університетів, де для конкурсу потрібно визначити, хто є кращим, а хто гіршим. Для школярів, як і для студентів, скажімо, других-третіх курсів, потрібен критеріальний тест: він покаже рівень їхніх навчальних досягнень.
УК: Що потрібно поліпшувати в українській системі ЗНО?
— Насамперед слід підвищити мотивацію працівників центру. На жаль, рівень зарплати занизький, його не переглядали з 2009 року. Можливо, це одна з причин того, що трапилося влітку. Наша система унікальна, і людей з відповідним досвідом небагато. Та й під час підбору ІТ-фахівців усі намагання розбиваються об питання оплати праці.
Також треба думати над філософією самих тестів, підвищувати їхню якість. У розробці тестів і системи оцінювання головним напрямом має стати робота над тестами, які передбачатимуть критеріальне оцінювання. Цього року центр уперше запровадив пороговий бар’єр, і він спрацював. Тож застосування порогових балів слід вдосконалювати — це і стане першим кроком до формування критеріально орієнтованих тестів.
Інна КОВАЛІВ,
«Урядовий кур’єр»
Змінено: Ігор Опольський - 11.12.2015 09:54:42
 
В УЦОЯО обговорили питання встановлення порога «склав/не склав» для тестів ЗНО

Матеріал читаємо нижче або за ГІПЕРПОСИЛАННЯМ ПЕРШОДЖЕРЕЛА.

      Механізм встановлення порога для тестів ЗНО вдосконалять
Українським центром оцінювання якості освіти спільно з Програмою сприяння зовнішньому тестуванню в Україні (USETІ) проведено нараду, в ході якої було проаналізовано питання встановлення порога «склав/не склав» для тестів ЗНО у 2015 році, а також удосконалення роботи у цьому напрямку під час проведення тестування у 2016 році.
      За словами експерта Альгірдаса Забульоніса, який взяв участь у заході, впровадження технології визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання та встановлення порогового бала «склав/не склав» є позитивним нововведенням в системі тестування.
      В Українському центрі оцінювання якості освіти повідомляють, що у ході наради було здійснено аналіз роботи регіональних експертних груп з установлення порога «склав/не склав» для визначення результатів ЗНО в 2015 році та окреслено перспективи й напрямки удосконалення роботи з установлення порога «склав/не склав» в 2016 році.
      Як відомо, у 2015 році в практиці визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання вперше було впроваджено критеріальний пороговий бал «склав/не склав».
      "Пороговий бал" ("склав"/"не склав" [IMG] - це межа (мінімальна кількість тестових балів), яка розподіляє учасників тестування на тих, які мають певні знання з навчального предмета і можуть брати участь у конкурсі на право навчатися у вищих навчальних закладах України, і тих, які НЕ змогли продемонструвати знань, необхідних для навчання у ВНЗ.
      "Пороговий бал" визначає група експертів, до складу якої залучаються педагогічні працівники з досвідом викладання в навчальних закладах, викладачі вищих навчальних закладів та науковці з різних регіонів України.
 
Рееомендуємо до перегляду відеоролик про ЗНО-2016. Натисніть на це гіперпосилання джерела, будь ласка.
 
Директор УЦОЯО Вадим Карандій зустрівся з представником Альянсу USETІ Забульонісом Альгірдасом. Обговорювали, наскільки виправданим було встановлення порогу «склав/не склав» на ЗНО-2015.
Забульоніс Альгірдас зауважив, що впроваджені 2015-го технології визначення результатів ЗНО та встановлення порогового бала виправдали себе. Завдання кампанії-2016 – вдосконалення системи встановлення порога «склав/не склав».
Нагадаємо, що «пороговий бал» вперше встановили 2015 року, щоб відсіяти тих абітурієнтів, чий рівень не дозволяє навчатися у закладі вищої освіти. Пороговий бал визначає група експертів у день тестування і саме для цього конкретного тестування.
 
Минулого року поріг «склав/не склав», визначений на пробному ЗНО, був такий:

Предмет                              Пороговий бал                            Не пройшли поріг 

Історія України                                31                                                 10,9%
математика                                     15                                                   9,9%
фізика                                              13                                                 19,2%
хімія                                                 29                                                  13,61%
біологія                                            32                                                    8,91%
географія                                         36                                                   9,53%
англійська мова                               21                                                   9,9%
французька мова                            19                                                    8,51%
німецька мова                                 20                                                    9,66%
іспанська мова                                       всі перетнули пороговий бал
російська мова                                29                                                    9,09%

Пороговий бал з української мови та літератури становив 25 балів, не набрали їх 13,3% абітурієнтів. На реальному ЗНО поріг понизили до 22 балів, його не пройшли 8,4%.
Змінено: Ігор Опольський - 27.12.2015 19:40:49
 
Шановні абітурієнти!
Звертаємо вашу увагу, що реєстрація для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні осіб, яким станом на 01 вересня 2015 року виповнилося 16 років, буде відбуватися за паспортами. Зважаючи на стислі терміни реєстрації (з 01 лютого до 04 березня 2016 року), радимо якнайшвидше розпочати процедуру отримання паспортів
 
28 грудня 2015 р. в приміщенні Укрінформу відбулась прес-конференція Фонду «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» спільно з Українським центром оцінювання якості освіти на тему «ЗНО: підсумки та перспективи».
Директор фонду «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» Ірина Бекешкіна презентувала результати загальнонаціонального соціологічного опитування щодо проблем освіти в Україні. У частині ставлення українців до ЗНО, дані дослідження показують, що трохи зменшилася частка тих, хто впевнені, що тестування відбувається чесно та з дотриманням усіх процедур.
Коментуючи результати опитування, директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій зауважив, що зараз Центр працює у кількох напрямках, щоб відновити довіру до системи ЗНО.
За словами директора триває робота над створенням інформаційно-телекомунікаційної системи, що забезпечить проведення ЗНО, яка буде мати атестат відповідності державної служби зв’язку та захисту інформації України. Крім того, удосконалюється Положення про громадське спостереження за зовнішнім оцінюванням, яке розширить права спостерігачів.
У 2016 році збережуться новації минулорічного проведення зовнішнього незалежного оцінювання, а саме: застосовуватиметься пороговий бал «склав/не склав», державну підсумкову атестацію у формі зовнішнього незалежного оцінювання буде проведено з української мови, а також з математики або історії України на вибір учня.
Разом з тим у Центрі акцентують увагу на збереженні позитивної динаміки у сприйнятті переваг, які система зовнішнього оцінювання забезпечує при вступі до ВНЗ. Так, з твердженнями, що «ЗНО дало змогу обдарованим дітям вступити до будь-якого ВНЗ» більшою чи меншою мірою згодні 60,4% опитаних, 63,4% повністю згодні або переважно згодні з твердженням, що «ЗНО ставить усіх у рівні умови», на 7,1% у порівнянні з 2014 роком (51,9%  у 2015) збільшилася кількість тих, хто більшою чи меншою мірою підтримує твердження, що «ЗНО дає змогу ВНЗ обрати кращих студентів».
Директор Українського центру нагадав, що реєстрація для участі в основній сесії зовнішнього оцінювання в 2016 триватиме з 1 лютого до 4 березняОсновну сесію ЗНО буде проведено з 5 травня до 17 червня, а додаткову – з 14 червня до 4 липня.
Абітурієнти мають можливість ознайомитися із процедурою проведення ЗНО та виконати завдання наближені до завдань, які будуть надані під час основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання, зареєструвавшись для участі в пробному зовнішньому незалежному оцінюванні (пробне ЗНО). Реєстрація осіб для участі в пробному ЗНО триватиме з 5 до 30 січня 2016 року на сайті відповідного регіонального центру. Вартість пробного ЗНО з одного предмета становить 111.00 грн.
Пробне ЗНО з української мови і літератури відбудеться 2 квітня, з англійської, німецької, іспанської, французької, російської мов, біології, географії, історії України, математики, фізики, хімії – 9 квітня.
 
У квітні проведуть апробаційне ЗНО з іноземних мов
16 квітня 2016 року в Києві, а також Київській, Львівській та Одеській областях буде проведено апробаційне зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання випускників шкіл з англійської, іспанської, німецької та французької мов. Відповідний наказ підписано міністром освіти і науки. 
Проведення апробаційних тестів з іноземних мов відбуватиметься з метою підготовки до запровадження з 2017 року нового формату завдань для сертифікаційних робіт ЗНО. 
Під час апробаційного тестування будуть використані предметні тести рівня B1 для випускників, які вивчали іноземну мову на рівні стандарту або академічному рівні, i рівня В2 для випускників, які вивчали іноземну мову на профільному рівні. 
Результати апробаційного тестування за бажанням осіб, які братимуть в ньому участь, можуть бути зараховані як оцінки за державну підсумкову атестацію з відповідної іноземної мови. 
Департаментам освіти і науки Київської, Львівської, Одеської, обласних та Київської міської державних адміністрацій доручено сприяти Українському та регіональним центрам оцінювання якості освіти в підготовці та проведенні апробаційного тестування, а також організувати добір та реєстрацію учасників апробаційного тестування. 
Міністерством освіти також затверджено план підготовки та проведення апробаційного тестування та схему формування вибірки його учасників. Передбачається, що участь у апробаційному ЗНО з 4 іноземних мов братимуть 3 900 випускників шкіл поточного року. 
Як відомо, у жовтні минулого року, Міністерство освіти і науки скасувало заплановане раніше проведення у 2016 році державної підсумкової атестації учнів 11 класів з іноземної мови у формі зовнішнього незалежного оцінювання. 
Таке рішення у відомстві пояснили необхідністю включення до складу тестів завдань з аудіювання та проведення певної роботи для розробки повноцінних тестів.
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 След.
Читають тему