Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 След.
ЗНО-2016 + ДПА - ЄДИНІ, Тут буде вміщено матеріади щодо проведення ДПА у формі ЗНО у 2016 році
 
Яким буде зовнішнє оцінювання 2016 року
Український центр оцінювання якості освіти затвердив характеристики тестів зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року. Характеристики фактично визначають, що представлятимуть собою тести ЗНО у 2016 році.

Зокрема, характеристики тестів містять інформацію про загальну кількість завдань кожного тесту, час відведений для виконання кожного тесту, форми завдань, що будуть використані при тестуванні, схеми оцінювання кожної форми завдань та тесту в цілому, інші особливості проведення ЗНО з кожного предмета.

У порівнянні з минулим роком, у характеристики тестів ЗНО внесено деякі зміни.

Тестова робота з хімії у 2016 році міститиме 50 завдань замість 54, при цьому час на виконання тесту не змінено. На виконання сертифікаційної роботи абітурієнтам буде відведено 150 хвилин.

Істотно зміниться форма проведення тесту ЗНО з історії України. Тест складатиметься з двох рівних частин. Результат виконання завдань першої частини, які охоплюватимуть період історії України ХХ ст. - початку ХХІ ст., буде зарахований як державна підсумкова атестація.

Друга частина завдань тесту охоплюватиме період історії України від найдавніших часів до кінця ХІХ ст. Результат виконання завдань першої та другої частини тесту (тесту в цілому) буде використовуватися абітурієнтами під час вступної кампанії до ВНЗ.

У зв’язку з проведенням державної підсумкової атестації з математики у формі ЗНО, завдання цього тесту також умовно поділено дві частини, бали за виконання яких будуть зараховані для ДПА та вступу до ВНЗ. Варто зазначити, що у 2016 році буде збільшено час на виконання тесту з математики зі 130 до 180 хвилин. При цьому кількість завдань тесту збільшено з 30 до 33.

Тест з української мови зберіг загальну кількість завдань. При його виконанні абітурієнтам буде запропоновано надати відповіді на 58 завдань. Разом з тим, на розв’язання усіх завдань тесту абітурієнтам буде надано більше часу. Тестування триватиме 180 хвилин замість 150.

Результат виконання частини завдань тесту ЗНО з української мови і літератури, що мають відношення до мовних завдань, будуть зараховані як державна підсумкова атестація з української мови. Результат виконання всіх завдань тесту буде використовуватися під час прийому до вищих навчальних закладів.

Інші тести зовнішнього незалежного оцінювання змін не зазнали.
 
ЗНО-2016 проведуть за минулорічними програмами
Після тривалої паузи, що була викликана невизначеністю з програмами зовнішнього незалежного оцінювання, у Міністерстві освіти і науки вирішили проводити тестування у 2016 році за минулорічними програмами.

Про прийняття такого рішення повідомляє прес-служба Українського центру оцінювання якості освіти, посилаючись на відповідний лист Міністерства освіти і науки.

      "Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 20.10.2015 № 1/11-15239 у 2016 році зовнішнє незалежне оцінювання проводитиметься за програмами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 № 1121", - повідомляють в УЦОЯО.
 
 
 
ЗНО з української мови і літератури: особливості тесту 2016 року
Тест ЗНО з української мови і літератури 2016 року складається із завдань трьох форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді, завдань на встановлення відповідності та завдання з розгорнутою відповіддю.
Тест ЗНО з української мови і літератури містить 58 завдань, на виконання яких буде відведено 180 хвилин.
      Увага! Результат виконання частини завдань цього тесту, що мають відношення до мовних завдань (завдання №1-33 та №58), будуть зараховані як державна підсумкова атестація з української мови. Результат виконання всіх завдань тесту з української мови та літератури буде використовуватися під час прийому до вищих навчальних закладів України.

ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
      Завдання з вибором однієї правильної відповіді – до кожного із завдань подано чотири або п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А.
Тест містить 48 завдань цієї форми (№1–23, 29–33, 34–53), що будуть оцінені в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.
      Завдання на встановлення відповідності - до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити "логічні пари"smile;). Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.
До тесту з української мови і літератури включено 9 завдань цієї форми (№24–28, 54–57), що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність ("логічну пару"smile;); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано.
      Завдання з розгорнутою відповіддю (№58) - завдання цієї форми передбачає створення учасником зовнішнього незалежного оцінювання власного аргументативного висловлення на дискусійну тему в бланку відповідей Б.
Завдання з розгорнутою відповіддю оцінюється від 0 до 20 балів за критеріями змісту та мовного оформлення:
      1. Теза: 0, 1 або 2 бали.
      2. Аргументи: 0, 1 або 2 бали.
      3а. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва: 0, 1 або 2 бали.
      3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя: 0, 1 або 2 бали.
      4. Логічність, послідовність: 0, 1 або 2 бали.
      5. Висновок: 0, 1 або 2 бали.
      6а. Орфографія та пунктуація: 0, 1, 2, 3 або 4 бали.
      6б. Лексика, граматика та стилістика: 0, 1, 2, 3 або 4 бали.
      До уваги учасників тестування! Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, буде оцінено в 0 балів. Роботу обсягом до 100 слів буде оцінено в 0 балів.
Максимальна кількість балів, яку може набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з української мови і літератури, – 104.
Радимо учасникам тестування з української мови та літератури також ознайомитися з наступними матеріалами:
Власне висловлювання:
Матеріали для підготовки:
 
ДПА-2016 з української мови у старшій школі (11 клас)
Для отримання результату державної підсумкової атестації з української мови у 2016 році, випускникам загальноосвітніх шкіл необхідно взяти участь у зовнішньому незалежному оцінюванні з цього предмета.
У 2016 році тест ЗНО з української мови та літератури включатиме в себе дві частини завдань: мовну і літературну. Відповідно, для державної підсумкової атестації з української мови, випускнику школи необхідно виконати мовну частину завдань тесту. Результат виконання цих завдань буде зарахований як держана підсумкова атестація.
Завдання для проведення атестації з української мови у формі ЗНО укладаються Українським центром оцінювання якості освіти та відповідають державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами.
Зміст тестових завдань визначається програмою ЗНО з української мови та літератури у 2016 році.
Загалом у 2016 році мовний блок тесту включає 34 завдання.
ОЦІНКА ДПА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Максимальна кількість тестових балів, що може набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання мовної частини тесту дорівнює 68 балам.
На підставі кількості тестових балів, яку набрав учасник тестування за виконання завдань мовного блоку, буде визначена його оцінка за 12-бальною шкалою.
Для визначення результатів учасника зовнішнього оцінювання за 12-бальною шкалою використовується Таблиця переведення тестових балів в шкалу 1-12 балів.
Таблиця переведення тестових балів оприлюднюються Українським центром оцінюванняпротягом двох-трьох тижнів після проведення тесту і тільки після перевірки правильності виконання завдань кожного учасника тестування.
Зазначена таблиця є рейтинговою, оскільки вказує на місце результату зовнішнього незалежного оцінювання особи серед результатів інших учасників тестування з української мови.
За підсумками тестування Український центр оцінювання якості освіти надсилаєзагальноосвітнім навчальним закладам результати тестування кожного учасника з української мови, які зараховуються як результати державної підсумкової атестації.
Ви можете орієнтовно розрахувати власний бал за шкалою 1-12 балів увівши свій тестовий бал у поле нижче (максимум 68 балів):

Увага! У розрахунку використовується таблиця переведення тестових балів 2015 року. Результат цього розрахунку може відрізнятися від результатів 2016 року.
ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
      Завдання з вибором однієї правильної відповіді – до кожного із завдань подано чотири або п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний.
Мовний блок тесту містить 28 завдань цієї форми (№1–23 та №29–33), що будуть оцінені в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.
      Завдання на встановлення відповідності - до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити "логічні пари"smile;). Завдання вважається виконаним, якщо учасник тестування правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.
      До мовної частини тесту включено 5 завдань цієї форми (№24–28), що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність ("логічну пару"smile;); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано.
      Завдання з розгорнутою відповіддю (№58) - завдання цієї форми передбачає створення учасником зовнішнього незалежного оцінювання власного аргументативного висловлення на дискусійну тему.
Завдання з розгорнутою відповіддю оцінюється від 0 до 20 балів за критеріями змісту та мовного оформлення. Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, буде оцінено в 0 балів. Роботу обсягом до 100 слів буде оцінено в 0 балів.
 
БЕЗКОШТОВНА ПІДГОТОВКА ДО ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ !!!


Переходимо за цими ДВОМА ПОСИЛАННЯМИ: № 1 та № 2.
 
 
До уваги випускників!
Критерії оцінювання завдань з розгорнутою відповіддю в сертифікаційних роботах ЗНО 2016 з:

української мови (https://vk.com/doc16212702_437045681…)
математики (https://vk.com/doc16212702_437045678…)
англійської мови (https://vk.com/doc16212702_437045675…)
іспанської мови (https://vk.com/doc16212702_437045677…)
німецької мови (https://vk.com/doc16212702_437045679…)
російської мови (https://vk.com/doc16212702_437045680…)
французької мови (https://vk.com/doc16212702_437045676…)
 
 
 

Співпраця між МОН та MM Publications включатиме проекти, направлені на вивчення англійської мови

MM Publications допоможе МОН провести ДПА з англійської
Міжнародне видавництво MM Publications допоможе Міністерству освіти і науки забезпечити проведення державної підсумкової атестації випускників з англійської мови в 2016 році. Про це йдеться у повідомленні прес-служби МОН.
      У Міністерстві освіти і науки зазначають, що допомога у проведенні випускного іспиту буде надана у рамках реалізації спільного проекту з розробки ДПА для учнів 11-х класів на 2016 навчальний рік між МОН та MM Publications.
      У МОН зазначають, що видавництво MM Publications має значний досвід створення системи оцінювання рівня володіння англійською мовою в багатьох країнах світу, що дозволить провести неупереджене тестування старшокласників українських шкіл за європейськими стандартами.
      Згідно з домовленостями, MM Publications забезпечить Міністерство освіти вимогами та специфікаціями, необхідними для розробки змісту екзаменаційних завдань для державної підсумкової атестації з англійської мови, проведе пробне тестування та надасть методичну підтримку навчальним закладам.
      Подальша співпраця між МОН та MM Publications включатиме реалізацію багатьох спільних проектів, таких як організація всеукраїнських конкурсів для учнів та вчителів англійської мови, підтримка літніх мовних таборів та проведення методичних семінарів в регіонах України з метою ознайомлення вчителів з сучасними методиками викладання.


Посилання за темою:
 
На допомогу Вчителю англійської мови
Триває прийом заявок на участь у програмі «Вчителі англійської мови — агенти змін»

      Британська Рада спільно з GoGlobal у межах національної кампанії «Україна Speaking» запустили програму «Вчителі англійської мови — агенти змін» з метою покращення якості викладання англійської мови в Україні.
Програма передбачатиме підготовку тренерів з англійської мови, які будуть надавати  методичну допомогу вчителям англійської мови у районних центрах області.
До участі у програмі запрошуються вчителі англійської мови з педагогічним стажем не менше п’яти років у середній школі.
Програмою передбачено два етапи. Перший етап проходитиме з 21 лютого по 26 лютого 2016 року, під час якого будуть проведені  тренінги з вдосконалення професійної майстерності вчителів англійської мови. Перший етап програми охопить обласні центри Львівської, Волинської, Чернівецької, Черкаської, Вінницької, Дніпропетровської,  Херсонської областей та м. Київ.
Із семи областей-учасників проекту буде відібрано по одному вчителю з кожного району області.
       

У місті Києві буде відібрано по одному вчителю з кожного району міста. Загалом буде підготовано до 170 тренерів з англійської мови.

Під час тренінгу будуть визначені також найкращі кандидати для участі у другому тренінгу для тренерів, що відбудеться в серпні 2016 року.
      Другий етап передбачає проведення  підготовленими тренерами тренінгів для вчителів англійської мови з усіх куточків України. Термін реалізації цього етапу програми поки не визначено.
Щоб подати заявку на участь у програмі, потрібно до 15 грудня 2015 року заповнити аплікаційну форму.
Всі витрати на проведення тренінгів відшкодовуються партнерами програми.
         Після успішного проходження тренінгу передбачена фінансова підтримка у розмірі 2000 грн/місяць з вересня по грудень 2016, яку забезпечує вчителям благодійний Фонд Петра Порошенка, за роботу в якості тренера щодо надання методичної допомоги вчителям англійської мови.

 
Ігор Опольський,дякуємо за оперативність. Матеріали використовуємо в роботі.
 
 
У лютому буде проведено більш масштабний проект, в ході якого будуть задіяні школярі з багатьох регіонів

МОН провело пробне ДПА з англійської мови
Міністерством освіти та науки спільно з міжнародним видавництвом MM Publications проведено пробне тестування з англійської мови учнів одинадцятих класів, метою якого стала підготовка завдань до ДПА у 2016 році.

За повідомленням Міністерства освіти і науки, у тестуванні взяли участь 60 учнів загальноосвітніх навчальних закладів, з яких 26 школярів вивчали англійську мову поглиблено, а 32 майбутні випускники – за загальною програмою.

Представники MM Publications в Україні зазначають, що у лютому очікується другий, більш масштабний проект, в ході якого будуть задіяні школярі з багатьох регіонів України.

За словами головного спеціаліста МОН Оксани Коваленко, пробне тестування є необхідним етапом в процесі розробки екзаменаційних матеріалів, оскільки це дозволить розробникам тестів покращити їх адміністрування, визначити потрібний час на виконання та створити чіткі інструкції як для школярів, так і для вчителів, що будуть перевіряти завдання.

Як повідомлялось раніше, Міжнародне видавництво MM Publications допоможе Міністерству освіти і науки забезпечити проведення державної підсумкової атестації випускників з англійської мови в 2016 році. Допомога буде надана у рамках реалізації спільного проекту з розробки ДПА для учнів 11-х класів.
 
Інститут на виконання листа Львівського РЦОЯО від 21.10.2015 №625/03-29 «Про підготовку до участі в зовнішньому незалежному оцінюванні 2016 року»  повідомляє, що результати ЗНО з української мови і літератури (обов’язково) та математики або історії України (за вибором учня) будуть зараховуватись як результати державної підсумкової атестації випускників загальноосвітніх навчальних закладів.
Прохання активізувати інформаційно-роз'яснювальну роботу в навчальних закладах щодо підготовки випускників до проходження ЗНО–2016 та  довести до відома випускників загальноосвітніх навчальних закладів, їх батьків та педагогічних працівників наступне:
1.   У 2016 році ЗНО проводитиметься за програмами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2014 №1121 «Про програми зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти». Ознайомитися зі змістом цих програм можна на сайті УЦОЯО http://testportal.gov.ua (закладка «Підготовка до ЗНО) або ЛРЦОЯО http://lvtest.org.ua (закладка «Програми ЗНО»).
2.   Тестові завдання, що використовувалися в процедурах ЗНО у минулі роки є доступні для випускників  на сайті ЛРЦОЯО http://lvtest.org.ua (закладка «Тести ЗНО минулих років»).
3.   Для якісної підготовки до участі в ЗНО рекомендуємо випускникам проходити тренувальне онлайн тестування (далі - ТОЛТ), що також є на сайті ЛРЦОЯО http://lvtest.org.ua (закладка «Тренувальне онлайн тестування») та є унікальним продуктом бо:
• безкоштовне;
• комп’ютерне, що дає можливість проходити його в зручний час та в будь якому місці;
• укладене на основі завдань ЗНО 2006-2015 рр;
• завдання укладені за тематичними блоками, що дає змогу перевіряти свої знання поетапно, в міру засвоєння навчального матеріалу або пройти підсумковий тест після завершення вивчення усього курсу з предмета тестування. Тривалість тематичного тесту 20 хв, підсумкового – 60 хв;
• після проходження тесту учасник отримує результат, бачить на які запитання він відповів правильно, на які неправильно;
• проходити ТОЛТ можна безліч разів, програма щоразу буде підбирати іншу комбінацію завдань.
4.  Пробне зовнішнє незалежне оцінювання, під час якого учасники зможуть ознайомитись із процедурами ЗНО, планується провести у форматі минулих років у березні-квітні 2016 року.
 
У МОН обговорили підготовку та проведення ЗНО для дітей з особливими потребами
КАТЕГОРІЯ: НОВИНИ

9 грудня 2015 року в Міністерстві освіти і науки України відбувся круглий стіл на тему «Підготовка та проведення ЗНО для осіб з особливими потребами».
У круглому столі взяли участь  директор проекту Альянс Програми сприяння зовнішньому тестуванню в Україні (Альянс USETI)  Ярема Бачинський,  координатор тренінгових програм Агентства США (USAID) з міжнародного розвитку Тамара Паливода, директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій, начальник відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної Міністерства освіти і науки України Тетяна Симоненко.
Під час заходу Альянсом USETI було презентовано Дорожню карту з розвитку системи спеціальних умов для осіб з особливими потребами. Дорожня карта має стати специфікацією для подальшого розвитку тестування осіб з особливими потребами.
Як зазначила консультант USETI Христина Пенджола-Науменко, розроблені рекомендації, які зазначені в Дорожній карті, поки що є експериментальним процесом,і вони мають впроваджувати поступово.
За її словами, на сьогодні в Україні кілька сотень учнів з обмеженими можливостями середніх шкіл, що інтегровані в систему звичайних загальноосвітніх шкіл. Ці учні можуть складати стандартизовані тести разом зі своїми однолітками. Процедури тестування мають відповідати їхнім потребам для того, щоб учні з обмеженими можливостями повноцінно брали участь у системі освіти. «З просуванням освітніх реформ в Україні використання стандартизованих тестів на всіх рівнях освітнього процесу стає дедалі більш поширеним. Представлена методологія має всі шанси стати звичайною практикою при оцінюванні якості освіти, академічних досягнень і навіть професійних навичок», - наголосила представник Альянс USETI.
На думку експерта, одним з головних чинників, які обумовлюють обмежене включення осіб з особливими потребами в звичайні освітні заклади в Україні, є нестача підготовленого персоналу. Інклюзивна освіта потребує педагогів та інших співробітників, які одержали підготовку з надання допомоги у відповідності до потреб особи з обмеженими можливостями.
«Оскільки Україна працює над запровадженням європейських стандартів, система освіти має ставати більш інклюзивною. Отже, все більше осіб з особливими потребами будуть включені до загальних закладів освіти. Очікується, що всі сфери освіти будуть інклюзивними», - каже консультант.
Директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій відзначив, що УЦОЯО продовжує працювати над удосконаленням спроможності проводити тестування для осіб з особливими потребами.
Рекомендації USETI щодо подальшого розвитку спеціальних умов під час ЗНО для осіб з особливими освітніми потребами (завантажити).
 
 
Вадим КАРАНДІЙ: «ЗНО-2016 принесе абітурієнтам мінімум новацій»
Попри вилучення серверів, Український центр оцінювання якості освіти створює надійну систему безпеки й планує вчасно провести незалежне тестування  
Останні події навколо Українського центру оцінювання якості освіти змусили випускників і їхніх батьків дещо понервувати. Адже несподіване втручання в систему, вилучення правоохоронцями серверів з усією інформаційною базою могли дуже вплинути на проведення незалежного тестування наступного року. Тепер перед центром постають неабиякі виклики: не лише запустити підготовку до ЗНО, а й розробити нові завдання, залучити команду ІТ-фахівців, а головне — створити надійну систему безпеки. Про це «УК» розповідає новий директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим КАРАНДІЙ.
Директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим КАРАНДІЙ.
УК: Вадиме Анатолійовичу, найперше, що турбує: чи вдалося скопіювати інформацію з вилучених серверів і запустити підготовку до ЗНО-2016?

— Правоохоронні органи вилучили сервери з усією інформацією, що була на них. Слідство не може їх повернути, оскільки потрібно провести певні процесуальні дії. Та Український центр має резервну систему, яку й використовує.
Насправді проблема не стільки в технічному забезпеченні, скільки у програмному. Адже це живий комплекс, який щороку модернізували, бо постійно відбувалися зміни в параметрах проведення незалежного оцінювання. Тож просто відновити те, що працювало цього року, неможливо: потрібно модернізувати до параметрів проведення ЗНО 2016 року. Ми залучили фахівців, які проводять аудит і мають чітко визначити, потребує система нової розробки чи ні, поетапно розписати її запуск, сказати, якою повинна бути інформаційна безпека.
УК: Чому, на вашу думку, сталося втручання? Система безпеки недостатньо захищена?
— Остаточні висновки має зробити слідство. Раніше захищали лише канали зв’язку, якими передавали інформацію від одного центру до іншого. Усередині центру більше покладалися на порядність його працівників, які працюють із системою. Слідство встановить, хто винен. Але водночас маємо проблему втручання, незалежно від того, хто це вчинив. Можна лише зробити висновок, що попередня система безпеки була вразливою. Тому крім підготовки спеціалізованого програмного забезпечення, що дасть змогу провести ЗНО, потрібно працювати ще й над створенням нової системи безпеки.
УК: Яка ситуація в центрі з ІТ-фахівцями: буде нова команда?
— Фахівці, які раніше працювали над програмним забезпеченням, створювали цю систему, звільнилися за власним бажанням. Ці події сталися ще до мого призначення. Тож тепер шукаємо спеціалістів на ключові посади. Люди, які очолять відповідний процес, самостійно формуватимуть свою команду ІТ-фахівців.
Також залучаємо зовнішніх виконавців — професійні ІТ-компанії, які у стислі терміни зможуть відновити діяльність центру й забезпечити проведення тестування. На сьогодні дві компанії проводять відповідні аудити з програмного забезпечення й системи безпеки. Згодом визначимося, котра з ІТ-компаній зможе в певних межах часу й фінансування виконати відповідні роботи з відновлення системи. Передбачаємо ці роботи проводити здебільшого за донорські кошти.
УК: Тобто недержавні…
— На жаль, у бюджеті таких грошей не передбачено. Нині, приміром, закуповуємо деяке нове обладнання для оновлення матеріальної бази за додатково спрямовані цьогоріч 10 мільйонів гривень. Це обладнання критично потрібне для підтримки процесу: робочі станції, комп’ютери, сканери, принтери. Більшість із них працюють в центрі упродовж 10 років, і досі їх не оновлювали.
УК: Йдеться про модернізацію процесу друку тестових зошитів?
— Торік відбулася часткова модернізація: оновили деякі модулі принтерів, зокрема найбільш зношених, брошувальні пристрої. Це зроблено теж недержавним коштом, тож обладнання в задовільному стані. Сподіваємося, роботу можна буде виконати в обсягах, які плануємо. Занепокоєння там менше, найбільшу турботу викликає ІТ-забезпечення центру.
УК: Майбутніх вступників турбує, чи вчасно стартує ЗНО й чи не вплинуть події навколо центру на його проведення.
— Нині є повна визначеність стосовно всіх організаційних моментів проведення ЗНО. Міністерство освіти і науки прийняло рішення щодо шкільних програм, за якими проводитиметься тестування, — перелік тем, які мають знати учні. Профільне відомство готувало інший набір програм, але підготовка затяглася до жовтня, тож залишилися торішні програми. Нові запровадять із 2017 року. До речі, кількість учасників ЗНО зменшиться до 270—280 тисяч. Скажімо, дев’ять років тому, коли 2008-го починали незалежне тестування, у ньому брало участь 420 тисяч вступників.
УК: Через нещодавні події зникла база тестових завдань. Тепер центру доводиться розробляти нові тести?
— Так, ми досі не можемо її відшукати. Слідство допомогло віднайти всі складові програмного комплексу. Ми зверталися до експертів з проханням допомогти відшукати банк тестових завдань серед вилученого обладнання, але, на жаль, цього не вдалося зробити. Тепер через вилучення серверів зруйновано багато каналів зв’язку. Можливо, банк завдань міститься на якомусь ресурсі, але поки що до нього немає доступу. Та база існує не лише в електронному, а й у паперовому вигляді. Водночас колективи розробників працюють над новими завданнями, проводять їх апробацію.
УК: Хто складає завдання для тестування?
— Працівники нашого центру, залучаємо й зовнішніх виконавців — учителів шкіл, викладачів університетів, науковців, які на замовлення підбирають, дописують окремі тестові завдання. І вже після експертиз, апробації, підтвердження певних характеристик завдання включають до тестів незалежного оцінювання.
УК: Які новації під час ЗНО чекають на абітурієнтів 2016 року?
— Залишається обов’язковим тестування з української мови та літератури, яке зараховуватимуть як державну підсумкову атестацію. Наступного року стане обов’язковим ЗНО з математики або історії України (на вибір), яке також матиме статус ДПА.
Загалом кількість новацій мінімальна. Це пов’язано з тим, що будь-яка новація має певні ризики. Скажімо, вирішили не проводити дворівневі тести, як торік, бо не отримали підтвердження, що це ефективно. Здебільшого університети не обирали тестів поглибленого рівня під час вступної кампанії, адже система оцінювання тестування рейтингова, а не критеріальна: показує, хто кращий, а хто гірший. І тому хоч би скільки разів ділили тест за рівнем складності, в результаті це нічого не дає.
Найбільше багаторівневість себе виправдала в тесті поглибленого рівня з української, де завдання з літератури були якіснішими, змістовнішими, ніж у базовому. Багаторівневий тест з математики себе не виправдав: тест базового рівня мав гірші показники роздільної здатності порівняно з попередніми роками.
УК: Чи будуть завдання з відкритими відповідями в наступних тестах?
— Тест з математики використовуватимуть як ДПА, тому потрібно давати завдання відкритого типу, оскільки без цього неможливо перевірити навички, якими повинен володіти випускник.
УК: Абітурієнти вперше мали доступ до скан-копій своїх робіт, щоб проаналізувати помилки. Чи продовжуватимете цю практику?
— Обов’язково, адже неможливо апелювати до своїх результатів, не маючи доступу до них. Найбільше запитань до твору з української мови (власного висловлення на задану тему). Вступники часто не розуміють, що критерії оцінювання цієї частини тесту відрізняються від шкільних.
УК: Результати ЗНО демонструють рівень якості освіти. Приміром, цього року у 472 школах 10 і більше учнів не склали тест з української. Хто має реагувати на кричущу ситуацію?
Результат ЗНО фіксує лише наслідки, а не причини проблеми. Тому ситуацію мають аналізувати засновники цих шкіл, що перебувають у місцевій комунальній власності: чи це вчитель недопрацьовує, чи винне середовище, в якому функціонує така школа (скажімо, регіони, де переважають представники нацменшин) тощо.
УК: Не потішили й знання іноземної мови…
— Планували 2016 року провести обов’язкову державну підсумкову атестацію з іноземної мови у формі ЗНО. Зваживши всі обставини, і міністерство, і наш центр вирішили відкласти цю новацію на наступний рік. По-перше, під час тестування передбачалося залучення виду мовленнєвої діяльності, що раніше не використовували, — аудіювання. У нас є певні напрацювання, ми вивчали досвід інших країн, проте жодного разу не проводили апробування. Тому поспіхом це робити на такому масовому тестуванні ризиковано. Цей рік використаємо для напрацювань, апробації — її проведемо у квітні 2016-го. Тож державну підсумкову атестацію з іноземної у формі ЗНО з аудіюванням складатимуть випускники 2017 року.
По-друге, на таку кількість тестувань у нас не вистачило б коштів: на  потреби для проведення ЗНО на наступний рік потрібно понад 200 мільйонів гривень. А в проекті бюджету передбачено 113 мільйонів.
По-третє, якщо хочемо пересвідчитися, на якому рівні в українських школах викладають англійську чи німецьку, доцільніше провести дослідження. Тут окрім самого інструменту оцінювання (тест, контрольна робота), задіяно систему опитувальників, коли з’ясовують обставини, умови вивчення мови і для учнів, і для батьків, і для вчителів. 
УК: Новий проект закону «Про освіту» передбачає, що ЗНО складатимуть випускники дев’ятих класів. Для них розробите інші тести?
— Якщо ми прагнемо чітко показати рівень навчальних досягнень наших випускників, якість роботи школи, треба застосовувати спеціальний інструментарій на певних етапах. Варіант, який є нині, — поєднання ДПА і ЗНО — не дуже ефективний, оскільки досягнути дві мети за допомогою одного інструментарію досить проблематично. Тому доречно створити критеріально орієнтований тест для випускників базової школи — дев’ятикласників. Він не просто рейтингуватиме учнів, а й буде прив’язаний до певних параметрів критеріальної оцінки: суми знань, навичок, які зобов’язаний мати випускник. Тоді можна говорити про рівень знань і порівнювати його з року в рік.
УК: Тож центр поступово відмовлятиметься від рейтингових тестів?
— Ні, рейтингові мають залишитися саме для вступу до університетів, де для конкурсу потрібно визначити, хто є кращим, а хто гіршим. Для школярів, як і для студентів, скажімо, других-третіх курсів, потрібен критеріальний тест: він покаже рівень їхніх навчальних досягнень.
УК: Що потрібно поліпшувати в українській системі ЗНО?
— Насамперед слід підвищити мотивацію працівників центру. На жаль, рівень зарплати занизький, його не переглядали з 2009 року. Можливо, це одна з причин того, що трапилося влітку. Наша система унікальна, і людей з відповідним досвідом небагато. Та й під час підбору ІТ-фахівців усі намагання розбиваються об питання оплати праці.
Також треба думати над філософією самих тестів, підвищувати їхню якість. У розробці тестів і системи оцінювання головним напрямом має стати робота над тестами, які передбачатимуть критеріальне оцінювання. Цього року центр уперше запровадив пороговий бар’єр, і він спрацював. Тож застосування порогових балів слід вдосконалювати — це і стане першим кроком до формування критеріально орієнтованих тестів.
Інна КОВАЛІВ,
«Урядовий кур’єр»
Змінено: Ігор Опольський - 11.12.2015 09:50:20
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 След.
Читають тему