Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 След.
ЗНО-2016 + ДПА - ЄДИНІ, Тут буде вміщено матеріади щодо проведення ДПА у формі ЗНО у 2016 році
 
Шановні відвідувачі порталу, читачі!


Матеріал читаємо нижче або ЗА ЦИМ ГІПЕРПОСИЛАННЯМ НА ПЕРШОДЖЕРЕЛО. Також до цієї теми рекомендуємо ВЧИТЕЛЯМ 

АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ознайомлюватись із матеріалом теми "ДПА+ЗНО-2016 - єдині" яка розташована також на цьому форумі.

Учні отримають комплект для ДПА з іноземної
У Міністерстві освіти і науки відбулась нарада методистів іноземних мов інститутів післядипломної педагогічної освіти, у ході якої було обговорено питання проведеннядержавної підсумкової атестації з іноземних мов у 2015/2016 навчальному році.
За словами головного спеціаліста департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України Оксана Коваленко, цей навчальний рік є перехідним.
Зокрема, Міністерством освіти і науки прийнято рішення, що ДПА з іноземної мови відбудеться у загальноосвітніх навчальних закладах на базі програми розробленою МОН для ЗНО яке буде проводитись у 2017 році.
Окрім того, завдання ДПА для всіх учнів 11 класу складатимуться з окремого зошита для учня, а також окремого бланка відповідей. Завдання з усіх іноземних мов будуть однаковими.
«Ми звернулися до «Go-Global» для того, щоб кожна дитина змогла отримати безкоштовно комплект для проходження державної підсумкової атестації з іноземної мови. Кожна школа також безкоштовно отримає комплект матеріалів», - зазначила головний спеціаліст МОН.
Під час наради було презентовано проект «Go-Global». Проект запроваджений разом з Британською Радою в Україні для професійної підготовки учителів.
 
В УЦОЯО обговорили питання встановлення порога «склав/не склав» для тестів ЗНО


Матеріал читаємо нижче або за ГІПЕРПОСИЛАННЯМ ПЕРШОДЖЕРЕЛА.


Механізм встановлення порога для тестів ЗНО вдосконалять
Українським центром оцінювання якості освіти спільно з Програмою сприяння зовнішньому тестуванню в Україні (USETІ) проведено нараду, в ході якої було проаналізовано питання встановлення порога «склав/не склав» для тестів ЗНО у 2015 році, а також удосконалення роботи у цьому напрямку під час проведення тестування у 2016 році.
      За словами експерта Альгірдаса Забульоніса, який взяв участь у заході, впровадження технології визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання та встановлення порогового бала «склав/не склав» є позитивним нововведенням в системі тестування.
      В Українському центрі оцінювання якості освіти повідомляють, що у ході наради було здійснено аналіз роботи регіональних експертних груп з установлення порога «склав/не склав» для визначення результатів ЗНО в 2015 році та окреслено перспективи й напрямки удосконалення роботи з установлення порога «склав/не склав» в 2016 році.
      Як відомо, у 2015 році в практиці визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання вперше було впроваджено критеріальний пороговий бал «склав/не склав».
      "Пороговий бал" ("склав"/"не склав" smile;) - це межа (мінімальна кількість тестових балів), яка розподіляє учасників тестування на тих, які мають певні знання з навчального предмета і можуть брати участь у конкурсі на право навчатися у вищих навчальних закладах України, і тих, які НЕ змогли продемонструвати знань, необхідних для навчання у ВНЗ.
      "Пороговий бал" визначає група експертів, до складу якої залучаються педагогічні працівники з досвідом викладання в навчальних закладах, викладачі вищих навчальних закладів та науковці з різних регіонів України.
 
Рекомендуємо до перегляду відеоролик щодо участі у ДПА у формі ЗНО. Матеріал пропонуємо переглянути за гіперпосиланням першоджерела на інтернет-каналі youtube.
 
Шановні абітурієнти!
Звертаємо вашу увагу, що реєстрація для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні осіб, яким станом на 01 вересня 2015 року виповнилося 16 років, буде відбуватися за паспортами. Зважаючи на стислі терміни реєстрації (з 01 лютого до 04 березня 2016 року),радимо якнайшвидше розпочати процедуру отримання паспортів
 
28 грудня 2015 р. в приміщенні Укрінформу відбулась прес-конференція Фонду «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» спільно з Українським центром оцінювання якості освіти на тему «ЗНО: підсумки та перспективи».
Директор фонду «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» Ірина Бекешкіна презентувала результати загальнонаціонального соціологічного опитування щодо проблем освіти в Україні. У частині ставлення українців до ЗНО, дані дослідження показують, що трохи зменшилася частка тих, хто впевнені, що тестування відбувається чесно та з дотриманням усіх процедур.
Коментуючи результати опитування, директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій зауважив, що зараз Центр працює у кількох напрямках, щоб відновити довіру до системи ЗНО.
За словами директора триває робота над створенням інформаційно-телекомунікаційної системи, що забезпечить проведення ЗНО, яка буде мати атестат відповідності державної служби зв’язку та захисту інформації України. Крім того, удосконалюється Положення про громадське спостереження за зовнішнім оцінюванням, яке розширить права спостерігачів.
У 2016 році збережуться новації минулорічного проведення зовнішнього незалежного оцінювання, а саме: застосовуватиметься пороговий бал «склав/не склав», державну підсумкову атестацію у формі зовнішнього незалежного оцінювання буде проведено з української мови, а також з математики або історії України на вибір учня.
Разом з тим у Центрі акцентують увагу на збереженні позитивної динаміки у сприйнятті переваг, які система зовнішнього оцінювання забезпечує при вступі до ВНЗ. Так, з твердженнями, що «ЗНО дало змогу обдарованим дітям вступити до будь-якого ВНЗ» більшою чи меншою мірою згодні 60,4% опитаних, 63,4% повністю згодні або переважно згодні з твердженням, що «ЗНО ставить усіх у рівні умови», на 7,1% у порівнянні з 2014 роком (51,9%  у 2015) збільшилася кількість тих, хто більшою чи меншою мірою підтримує твердження, що «ЗНО дає змогу ВНЗ обрати кращих студентів».
Директор Українського центру нагадав, що реєстрація для участі в основній сесії зовнішнього оцінювання в 2016 триватиме з 1 лютого до 4 березня. Основну сесію ЗНО буде проведено з 5 травня до 17 червня, а додаткову – з 14 червня до 4 липня.
Абітурієнти мають можливість ознайомитися із процедурою проведення ЗНО та виконати завдання наближені до завдань, які будуть надані під час основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання, зареєструвавшись для участі в пробному зовнішньому незалежному оцінюванні (пробне ЗНО). Реєстрація осіб для участі в пробному ЗНО триватиме з 5 до 30 січня 2016 року на сайті відповідного регіонального центру. Вартість пробного ЗНО з одного предмета становить 111.00 грн.
Пробне ЗНО з української мови і літератури відбудеться 2 квітня, з англійської, німецької, іспанської, французької, російської мов, біології, географії, історії України, математики, фізики, хімії – 9 квітня.
 
 
У квітні проведуть апробаційне ЗНО з іноземних мов
16 квітня 2016 року в Києві, а також Київській, Львівській та Одеській областях буде проведено апробаційне зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання випускників шкіл з англійської, іспанської, німецької та французької мов. Відповідний наказ підписано міністром освіти і науки.
Проведення апробаційних тестів з іноземних мов відбуватиметься з метою підготовки до запровадження з 2017 року нового формату завдань для сертифікаційних робіт ЗНО.
Під час апробаційного тестування будуть використані предметні тести рівня B1 для випускників, які вивчали іноземну мову на рівні стандарту або академічному рівні, i рівня В2 для випускників, які вивчали іноземну мову на профільному рівні.
Результати апробаційного тестування за бажанням осіб, які братимуть в ньому участь, можуть бути зараховані як оцінки за державну підсумкову атестацію з відповідної іноземної мови.
Департаментам освіти і науки Київської, Львівської, Одеської, обласних та Київської міської державних адміністрацій доручено сприяти Українському та регіональним центрам оцінювання якості освіти в підготовці та проведенні апробаційного тестування, а також організувати добір та реєстрацію учасників апробаційного тестування.
Міністерством освіти також затверджено план підготовки та проведення апробаційного тестування та схему формування вибірки його учасників. Передбачається, що участь у апробаційному ЗНО з 4 іноземних мов братимуть 3 900 випускників шкіл поточного року.
Як відомо, у жовтні минулого року, Міністерство освіти і науки скасувало заплановане раніше проведення у 2016 році державної підсумкової атестації учнів 11 класів з іноземної мови у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Таке рішення у відомстві пояснили необхідністю включення до складу тестів завдань з аудіювання та проведення певної роботи для розробки повноцінних тестів.
 
Про ДПА - державну підсумкову атестацію читаємо тут.
 
До уваги випускників 2016 року!
Інформацію читаємо  нижче або за посиланням  ТУТ

У 2016 році для конкурсного відбору осіб, які вступають на основі повної загальної середньої освіти до вищих навчальних закладів України, при розрахунку конкурсного балу враховується значення середнього бала документа (додатка до документа) про повну загальну середню освіту, помноженого на відповідний ваговий коефіцієнт.
Середній бал документа про повну загальну середню освіту обчислюється загальноосвітніми навчальними закладами за 12-бальною шкалою з округленням до десятих та вноситься приймальною комісією вищого навчального закладу до Єдиної державної електронної бази з питань освіти.
      Переведення середнього бала атестата у 200-бальну шкалу
У 2016 році для конкурсного відбору осіб, які вступають на основі повної загальної середньої освіти до вищих навчальних закладів України, при розрахунку конкурсного балу враховується значення середнього бала документа (додатка до документа) про повну загальну середню освіту, помноженого на відповідний ваговий коефіцієнт.
Середній бал документа про повну загальну середню освіту обчислюється загальноосвітніми навчальними закладами за 12-бальною шкалою з округленням до десятих та вноситься приймальною комісією вищого навчального закладу до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі – Єдина база). Приймальна комісія ВНЗ здійснює перевірку середнього бала атестату та затверджує її своїм рішенням.
Внесений до Єдиної бази за 12-бальною шкалою середній бал автоматично переводиться у 200-бальну шкалу за таблицею відповідності середнього бала документа про повну загальну середню освіту (див. нижче), обрахованого за 12-бальною шкалою, за значенням 200-бальної шкали (додаток №4 до Умов прийому до вищих навчальних закладів України у 2016 році).
Середній бал атестата розраховується як середнє арифметичне річних оцінок з предметів інваріантної складової навчального плану, виставлених у додатку до атестата, та оцінок, отриманих за державну підсумкову атестацію. Розрахунок здійснюється таким чином: кількість предметів, з яких виставлено оцінки = 20; сума балів = 193; середній бал = 193:20=9,65≈9,7. Предмети, з яких зроблено запис "звільнений(а)", у загальну кількість не враховуються.
Згідно з листом МОН № 1/9-209 від 22.04.15 року, розрахунок середнього бала атестата здійснюється загальноосвітніми навчальними закладами про що робиться відповідний запис у додатку до атестата з правого боку, в останньому рядку, під назвою предметів, з яких складалася ДПА. (Наприклад, "Середній бал атестата 9,7 б."smile;).
Для випускників минулих років, розрахунок середнього бала атестата забезпечує приймальна комісія вищого навчального закладу та формує довідку за підписом відповідального секретаря приймальної комісії, засвідчену печаткою приймальної комісії, де вказується прізвище, ім'я, по батькові абітурієнта, серія та номер атестата та величина середнього бала. (Лист МОН №1/9-84 від 16.02.10 року). Оцінки з документа про повну загальну середню освіту, які виставлені за 5-бальною шкалою, враховуються таким чином: "3" відповідає "6", "4" відповідає "9", "5" відповідає "12".
Для конкурсного відбору осіб, які на основі базової загальної середньої освіти вступають для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста середній бал документа про базову середню освіту обчислюється за 12-бальною шкалою з округленням до десятих та вноситься до Єдиної бази.
Таблиця відповідності середнього бала документа про повну загальну середню освіту, обрахованого за 12-бальною шкалою, за значенням 200-бальної шкали
 
Як буде проведено шкільні іспити у 2016 році
Міністерством освіти і науки затверджено орієнтовні вимоги до проведення державної підсумкової атестації учнів у системі загальної середньої освіти у 2015/16 навчальному році, якими визначено зміст і особливості проведення шкільних іспитів у цьому навчальному році. Відповідний наказ підписано міністром освіти Сергієм Квітом.

Документом визначено, що шкільні іспити учнів 4-х класів відбудуться з 12 по 21 травня з трьох предметів: української мови, літературного читання та математики.

Учні 9-х класів з 1 по 8 червня складуть іспити з української мови, математики та предмета за вибором навчального закладу.

У 2016 році державна підсумкова атестація учнів 11-х класів є обов’язковою з трьох навчальних предметів для всіх випускників. 5 травня у пунктах проведення ЗНО відбудеться тестування з української мови у формі зовнішнього незалежного оцінювання. 11 травня та 13 травня у пунктах ЗНО будуть проведенні тестування з математики та історії України.

20 травня у навчальних закладах, за завданнями Міністерства освіти і науки України, відбудеться іспит з іноземної мови.

Увага! Результати зовнішнього незалежного оцінювання будуть зараховані як результат державної підсумкової атестації за курс повної загальної середньої освіти для всіх випускників старшої школи. ДПА у формі ЗНО буде проводитися як під час основної, так і під час додаткової сесій ЗНО.

У випадку, якщо випускник складатиме ЗНО і з математики, і з історії - до атестата вноситься оцінка за ДПА з того предмета, який він указав при реєстрації на ЗНО. При реєстрації для участі в ЗНО випускник може обрати лише один з цих двох предметів для зарахування результату ЗНО як оцінки за ДПА.

Тестові бали, що отримають випускники в ході тестування, будуть переведені в оцінки за шкалою 1-12 балів.

Випускники, роботу яких над тестом буде припинено достроково внаслідок порушення процедури проходження ЗНО, отримають нуль тестових балів, що відповідно дорівнюватиме одному балу за ДПА.

Наказом міністерства також визначено вимоги до змісту та оцінювання підсумкових контрольних робіт державної підсумкової атестації у початковій школі.

Також документом докладно визначено зміст та особливості проведення державної підсумкової атестації в основній школі з української мови, математики, іноземних мов, історії, географії, біології, хімії, фізики, інформатики, правознавства тощо.
 
Шановні освітяни!

Спільний наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я щодо звільнення учнів від ДПА (з переліком хвороб) можна завантажити за цим посиланням.
 
Проведення ДПА в старшій школі у 2016 році (11 клас)
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

      Державна підсумкова атестація у загальноосвітніх навчальних закладах ІІІ ступеня (11 клас) проводиться з трьох предметів обов’язково для всіх випускників: 5 травня у пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання — з української мови у формі зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО); 11 травня у пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання – з математики або 13 травня у пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання з історії України у формі ЗНО; 20 травня у навчальному закладі – з іноземної мови за завданнями Міністерства освіти і науки України.
      При цьому результати зовнішнього незалежного оцінювання зараховуються як результат державної підсумкової атестації за курс повної загальної середньої освіти для всіх випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2016 року.
      ДПА у формі ЗНО буде проводитися як під час основної, так і під час додаткової сесій ЗНО, тобто якщо випускник (випускниця) через поважні причини не зміг (змогла) взяти участь у ЗНО з певного навчального предмета, результат якого зараховується як оцінка за ДПА, в основну сесію, то він (вона) має пройти ДПА під час додаткової сесії ЗНО. Відповідно, атестат він (вона) отримує пізніше.
      У випадку, якщо учень (учениця) складатиме ЗНО і з математики, і з історії — до атестата вноситься оцінка за ДПА з того предмета, який він (вона) указав (указала) при реєстрації на ЗНО (при реєстрації для участі в ЗНО учень (учениця) може обрати лише один з цих двох навчальних предметів для зарахування результату ЗНО як оцінки за ДПА).
      Випускникам, які братимуть участь в апробаційному ЗНО з іноземних мов, що відбудеться 16 квітня 2016 року, результати апробаційного ЗНО можуть зараховуватися (за їх бажанням), як результати ДПА з іноземної мови.
      Український центр оцінювання якості освіти (далі – УЦОЯО) надсилає навчальним закладам результати ДПА, проведеної у формі ЗНО під час основної сесії, до 30 травня 2016 року, додаткової сесії – до 30 червня 2016 року. Про спосіб надання результатів ДПА, проведеної у формі ЗНО, УЦОЯО буде повідомлено додатково.
      Відповідно до Порядку визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженого наказом МОН України від 16.03.2015 № 300, тестові бали переводяться в оцінки за шкалою 1-12 балів. При цьому звертаємо увагу на те, що внесення оцінок за ДПА до додатка до атестата здійснюватиметься з урахуванням наслідків розгляду апеляційного звернення випускника (відповідно такий випускник атестат отримує пізніше).
      Бали за атестацію виставляються в класному журналі у колонку з написом «ДПА» без зазначення дати після колонки з написом «Річна».
      Результати атестації виставляються у додаток до атестатів про повну загальну середню освіту у графі «державна підсумкова атестація» та враховуються при визначенні середнього балу атестата. Особам звільненим від проходження ДПА за станом здоров’я у додаток до атестата замість оцінки робиться запис «звільнений» («звільнена»).
      Реєстрація осіб з числа випускників старшої школи, які проходитимуть ДПА у формі ЗНО, триватиме до 4 березня 2016 року. Внести зміни до реєстраційних даних можна до 18 березня 2016 року. Реєстрація випускників здійснюється з використанням реєстраційної форми, розміщеної на сайті УЦОЯО. Кожен випускник може самостійно сформувати комплект реєстраційних документів, який надсилається до РЦОЯО навчальним закладом.
      При цьому звертаємо увагу на цьогорічні зміни, що відбудуться при реєстрації:
  • у реєстраційній формі необхідно вказувати статус результату з української мови та літератури, математики, історії України;
  • надсилання комплектів реєстраційних документів до РЦОЯО може здійснюватися частинами;
  • у разі внесення випускником змін до реєстраційних даних надсилання комплекту реєстраційних даних має також здійснювати навчальний заклад.
Учням (вихованцям) 
- вечірніх загальноосвітніх навчальних закладів, 
- Міжнародної української школи, 
- закладів при установах пенітенціарної системи надається право пройти атестацію з усіх предметів, визначених МОН України, за місцем навчання за завданнями укладеними навчальними закладами. 
Учням (вихованцям) вечірніх загальноосвітніх навчальних закладів, які зареєструвалися для проходження ЗНО, оцінка за ДПА з відповідного предмета виставляється за результатами ЗНО.
      Особам, які з’явилися для проходження ДПА у формі ЗНО та роботу над тестом яких достроково припинено у зв’язку із допущеними ними порушеннями процедури проходження ЗНО, виставляється нуль тестових балів, що відповідає одному балу за ДПА. Відповідно до документа про освіту за ДПА з цього предмета виставляється 1 (один) бал.
      Особи, 
- які не з’являться для проходження ДПА у формі ЗНО без поважних причин та особи
- які зареєструвалися на екстернатну форму навчання після 4 березня 2016 року, але не зареєструвалися у встановлені терміни для участі в ЗНО, за винятком осіб, які проживають на тимчасово окупованій території (лист МОН від 14.09.2015 № 1/9-436 «Щодо продовження здобуття загальної середньої освіти особами, які проживають на тимчасово окупованій території України»), матимуть можливість пройти ДПА в навчальному закладі у вересні поточного року за завданнями, укладеними навчальними закладами.
      Учні (вихованці), які хворіли під час проведення атестації, та учні (вихованці), які не з’явилися для проходження атестації або не взяли участь під час і основної, і додаткової сесії ЗНО з певного навчального предмета, результат якого зараховується як оцінка за ДПА, через поважні причини, зобов'язані надати довідку, на підставі якої рішенням педагогічної ради загальноосвітнього навчального закладу та відповідним наказом його керівника їм надається право пройти атестацію в строки визначені навчальним закладом за завданнями, укладеними навчальними закладами.
      Учні (вихованці), які тимчасово навчалися за кордоном і повернулися в Україну після проведення атестації, проходитимуть атестацію в строки визначені навчальним закладом за завданнями, укладеними навчальними закладами.
      Учні (вихованці), які проживають на тимчасово окупованій території, проходять атестацію у Міжнародній українській школі або іншому навчальному закладі системи загальної середньої освіти України, що розташовані поза тимчасово окупованою територією або в навчальних закладах, що перемістилися з такої території. Громадянам України, які проживають на тимчасово окупованій території, надається право пройти атестацію екстерном. При цьому атестацію мають можливість пройти особи, які зараховані на екстернатну форму навчання.
      Випускникам загальноосвітніх навчальних закладів, які отримали міжнародний сертифікат (диплом) мовного іспиту у поточному навчальному році (Deutches Sprachdiplom (DSD), Österreichisches Sprachdiplom Deutsch (ÖSD), Goethe-Zertifikat B1, Goethe-Zertifikat B2 — німецька мова; DELF/DALF — французька мова; IELTS, TOEFL, Cambridge English Language Assessment, Pearson Test of English (PTE) — англійська мова; D.E.L.E. — іспанська мова) рівня B-1 — для загальноосвітніх навчальних закладів, B-2 — для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов, результати зазначених іспитів зараховуються як атестація. У додаток до атестата про повну загальну середню освіту виставляється атестаційна оцінка з цих предметів 12 балів.
      В окремих випадках, згідно пункту 13 розділу ІІ Положення про державну підсумкову атестацію, дозволяється проводити атестацію достроково за завданнями, укладеними навчальними закладами.
      У школах (класах), у яких вивчення предметів здійснюється мовами національних меншин чи іноземними мовами, атестація може складатися мовою вивчення предмета.
      Детальна інформація про умови зарахування на екстернатну форму навчання та перелік загальноосвітніх навчальних закладів розміщено на офіційному сайті МОН України (mon.gov.ua).
      Інформацію про порядок реєстрації та графік проведення ЗНО розміщено на офіційному сайті Українського центру оцінювання якості освіти (www.testportal.gov.ua).
      Складено на підставі Наказу МОН №94 від 8 лютого 2016 року «Про затвердження орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році».
 
ДПА-2016 з української мови у старшій школі (11 клас)


Для отримання результату державної підсумкової атестації з української мови у 2016 році, випускникам загальноосвітніх шкіл необхідно взяти участь у зовнішньому незалежному оцінюванні з цього предмета.

У 2016 році тест ЗНО з української мови та літератури включатиме в себе дві частини завдань: мовну і літературну. Відповідно, для державної підсумкової атестації з української мови, випускнику школи необхідно виконати мовну частину завдань тесту. Результат виконання цих завдань буде зарахований як держана підсумкова атестація.

Завдання для проведення атестації з української мови у формі ЗНО укладаються Українським центром оцінювання якості освіти та відповідають державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами.

Зміст тестових завдань визначається програмою ЗНО з української мови та літератури у 2016 році.

Загалом у 2016 році мовний блок тесту включає 34 завдання.

ОЦІНКА ДПА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Максимальна кількість тестових балів, що може набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання мовної частини тесту дорівнює 68 балам.

На підставі кількості тестових балів, яку набрав учасник тестування за виконання завдань мовного блоку, буде визначена його оцінка за 12-бальною шкалою.

Для визначення результатів учасника зовнішнього оцінювання за 12-бальною шкалою використовується Таблиця переведення тестових балів в шкалу 1-12 балів.

Таблиця переведення тестових балів оприлюднюються Українським центром оцінювання протягом двох-трьох тижнів після проведення тесту і тільки після перевірки правильності виконання завдань кожного учасника тестування.

Зазначена таблиця є рейтинговою, оскільки вказує на місце результату зовнішнього незалежного оцінювання особи серед результатів інших учасників тестування з української мови.

За підсумками тестування Український центр оцінювання якості освіти надсилаєзагальноосвітнім навчальним закладам результати тестування кожного учасника з української мови, які зараховуються як результати державної підсумкової атестації.

Ви можете орієнтовно розрахувати власний бал за шкалою 1-12 балів увівши свій тестовий бал у поле нижче (максимум 68 балів):

Введіть свій тестовий бал: НАТИСНІТЬ НА ЦЕ ГІПЕРПОСИЛАННЯ 

      Увага! У розрахунку використовується таблиця переведення тестових балів 2015 року. Результат цього розрахунку може відрізнятися від результатів 2016 року.

ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ

      Завдання з вибором однієї правильної відповіді – до кожного із завдань подано чотири або п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний.

Мовний блок тесту містить 28 завдань цієї форми (№1–23 та №29–33), що будуть оцінені в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.

      Завдання на встановлення відповідності - до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити "логічні пари". Завдання вважається виконаним, якщо учасник тестування правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.

До мовної частини тесту включено 5 завдань цієї форми (№24–2, що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність ("логічну пару"; 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано.

      Завдання з розгорнутою відповіддю (№5 - завдання цієї форми передбачає створення учасником зовнішнього незалежного оцінювання власного аргументативного висловлення на дискусійну тему.

Завдання з розгорнутою відповіддю оцінюється від 0 до 20 балів за критеріями змісту та мовного оформлення. Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, буде оцінено в 0 балів. Роботу обсягом до 100 слів буде оцінено в 0 балів.
 
ДПА-2016 з історії України в старшій школі (11 клас)

Для отримання результату державної підсумкової атестації з історії України у 2016 році, випускникам загальноосвітніх шкіл необхідно взяти участь у зовнішньому незалежному оцінюванні з цього предмета.

Тест ЗНО 2016 року з історії України умовно поділений на дві частини. Результат виконання завдань першої частини буде зарахований як державна підсумкова атестація з історії України. Ця частина містить тридцять завдань різних форм (завдання від №1 до №30) та охоплює період історії України ХХ ст. - початку ХХІ ст.

Завдання для проведення атестації з історії України у формі ЗНО укладаються Українським центром оцінювання якості освіти та мають відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами.

Зміст тестових завдань визначається програмою ЗНО з історії України у 2016 році.

ОЦІНКА ДПА З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ

Максимальна кількість тестових балів, що може набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання першої частини тесту дорівнює 47 балам.

На підставі кількості тестових балів, яку набрав учасник тестування за виконання завдань першої частини тесту, буде визначена його оцінка за 12-бальною шкалою.

Для визначення результатів учасника зовнішнього оцінювання за 12-бальною шкалою використовується Таблиця переведення тестових балів в шкалу 1-12 балів.

Таблиця переведення тестових балів оприлюднюються Українським центром оцінюванняпротягом двох тижнів після проведення тесту і тільки після перевірки правильності виконання завдань кожного учасника тестування.

Зазначена таблиця є рейтинговою, оскільки вказує на місце результату зовнішнього незалежного оцінювання особи серед результатів інших учасників тестування з історії України.

За підсумками тестування Український центр оцінювання якості освіти надсилаєзагальноосвітнім навчальним закладам результати тестування кожного учасника з історії України, які зараховуються як результати державної підсумкової атестації.

ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ

      Завдання з вибором однієї правильної відповіді – до кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А.

Перша частина тесту, що зараховуватиметься як ДПА, містить 23 завдання з вибором однієї правильної відповіді (№1-23), що оцінюються в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.

      Завдання на встановлення відповідності - до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити «логічні пари»). Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.

Перша частина тесту, що зараховуватиметься як ДПА, містить три завдання на встановлення відповідності (№24-26), що оцінюються в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної «логічної пари» або відповіді на завдання не надано.

      Завдання на встановлення правильної послідовності - до кожного завдання подано перелік подій, позначених буквами, які потрібно розташувати в правильній послідовності, де перша подія має відповідати цифрі 1, друга – цифрі 2, третя – цифрі 3, четверта – цифрі 4. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Г) у таблиці бланка відповідей А.

Перша частина тесту, що зараховуватиметься як ДПА, містить 2 завдання на встановлення правильної послідовності (№27-28), що оцінюються в 0, 1, 2 або 3 бали: 3 бали, якщо правильно вказано послідовність усіх подій; 2 бали, якщо вказано першу та останню події; 1 бал, якщо вказано або першу, або останню подію; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь або відповідь на завдання не надано.

      Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді (з короткою відповіддю множинного вибору) - до кожного завдання пропонується сім варіантів відповіді, серед яких лише три правильні. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і записав правильні відповіді у бланку відповідей А.

Перша частина тесту, що зараховуватиметься як ДПА, містить два завдання (№29-30) з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді (з короткою відповіддю множинного вибору), що оцінюються в 0, 1, 2 або 3 тестових бали: 1 бал за кожну правильно вказану відповідь (цифру) із трьох можливих; 0 балів, якщо не вказано жодної правильної відповіді (цифри), або відповіді на завдання не надано. Порядок написання цифр значення не має.

 
ДПА-2016 з математики в старшій школі (11 клас)

Для отримання результату державної підсумкової атестації з математики у 2016 році, випускникам загальноосвітніх шкіл необхідно взяти участь у зовнішньому незалежному оцінюванні з цього предмета.

У 2016 році тест з ЗНО з математики включатиме в себе 33 завдання, виконання 30-ти з яких зараховуватиметься як державна підсумкова атестація (завдання №1-28 та №31-32).

Завдання для проведення атестації з математики у формі ЗНО укладаються Українським центром оцінювання якості освіти та мають відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами.
Зміст тестових завдань визначається програмою ЗНО з математики у 2016 році.

ОЦІНКА ДПА З МАТЕМАТИКИ

Максимальна кількість балів, яку може отримати учасник ЗНО правильно виконавши завдання №1-28, №31 та №32, що будуть зараховуватися як державна підсумкова атестація, дорівнює 52 балам.

На підставі кількості тестових балів, яку набрав учасник тестування за виконання завдань тесту, буде визначена його оцінка за 12-бальною шкалою.

Для визначення результатів учасника зовнішнього оцінювання за 12-бальною шкалою використовується Таблиця переведення тестових балів в шкалу 1-12 балів.

Таблиця переведення тестових балів оприлюднюються Українським центром оцінюванняпротягом двох тижнів після проведення тесту і тільки після перевірки правильності виконання завдань кожного учасника тестування.

Зазначена таблиця є рейтинговою, оскільки вказує на місце результату зовнішнього незалежного оцінювання особи серед результатів інших учасників тестування з математики.

За підсумками тестування Український центр оцінювання якості освіти надсилаєзагальноосвітнім навчальним закладам результати тестування кожного учасника з математики, які зараховуються як результати державної підсумкової атестації.

ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ

      Завдання з вибором однієї правильної відповіді - до кожного із завдань подано п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив правильну відповідь у бланку відповідей А.

До тесту ЗНО з математики включено 20 завдань з вибором однієї правильної відповіді (№1- 20), що будуть оцінені в 0 або 1 бал. 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді не надано.

      Завдання на встановлення відповідності - до кожного завдання подано інформацію, позначену цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Щоб виконати завдання, необхідно встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами (утворити «логічні пари»). Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання правильно зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.

До тесту з математики включено 4 завдання на встановлення відповідності (№21-24), що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали. 1 бал буде зарахований за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів, якщо не вказано жодної правильної логічної пари або відповіді на завдання не надано.

      Завдання відкритої форми з короткою відповіддю - під час виконання цих завдань учасник має вписати отриманий числовий результат у тих одиницях величини, які вказані в умові завдання, до бланка відповідей А.

До частини тесту, що зараховуватиметься як ДПА, включено 4 завдання відкритої форми з короткою відповіддю від №25 до № 28.

Завдання №25 і №26 є структурованими і складаються з двох частин, відповідь до кожної з яких оцінюється 0 або 1 балом. Якщо зазначено обидві неправильні відповіді або завдання взагалі не виконано, учасник одержує 0 балів. Максимальний бал за виконання структурованого завдання – 2.

Завдання №27–28 оцінюються 0 або 2 балами: 2 бали, якщо зазначено правильну відповідь; 0 балів, якщо зазначено неправильну відповідь або завдання взагалі не виконано.

      Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю - під час виконання цих завдань до кожного з них учасник ЗНО має розробити спосіб розв'язання, використовуючи в новій нестандартній ситуації знання з різних розділів курсу геометрії або алгебри і початків аналізу, правильно виконати рисунок (якщо цього потребує процес розв'язання), розв'язати завдання й обгрунтувати етапи розв'язання. Усе вищезазначене та відповіді необхідно чітко записати до бланка відповідей Б.

До частини тесту, що зараховуватиметься як ДПА, включено 2 завдання відкритої форми з короткою відповіддю (№31-32). Завдання №31-32 оцінюються в 0, 1, 2, 3 або 4 бали за критеріями змісту.
 
ДПА-2016 з іноземних мов в старшій школі (11 клас)


      Державна підсумкова атестація з іноземних мов, відповідно до наказу МОН України від 16.09 2015 р. No940 «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році» та внесених до нього змін, проводиться 20 травня за єдиними завданнями. Завдання для державної підсумкової атестації з іноземних мов на 2015/2016 навчального року підготовлені експертною групою та міжнародними організаціями з урахуванням особливостей національного навчально-методичного забезпечення та зорієнтовані на рівні Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти та Державного стандарту базової та повної загальної освіти та відповідно до чинних навчальних Програм з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів (рівень В1) та загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням іноземних мов (рівень В2).
      Міністерством освіти підготовлено методичні рекомендації щодо формату, критеріїв оцінювання та зразки тестів Державної підсумкової атестації з іноземних мов, які будуть надіслані безкоштовно до кожного навчального закладу (1 примірник) та розміщені на спеціально-створеному сайті dpa2016.com.ua.
      Навчальні заклади отримають на кожного учня 11-го класу, безкоштовно, тестові зошити з бланками відповіді для проведення державної підсумкової атестації з іноземних мов. Зміст і формат ДПА враховує головну мету навчання іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах — формування в учнів комунікативної компетенції, базою для якої слугують комунікативні вміння, сформовані на основі мовних завдань і навичок. Зміст тестових завдань будується на автентичних зразках мовлення, прийнятих у англомовних країнах та відповідає сферам і тематиці ситуативного спілкування, зазначеним у шкільній навчальній програмі. Об’єктами контролю визначаються читання і письмо як види мовленнєвої діяльності, а також лексичний і граматичний аспекти іншомовної комунікації через використання мови.
Розділ І. Читання та використання мови
      Завдання для визначення рівня сформованості іншомовної компетенції в читанні орієнтуються на різні стратегії: з розумінням основної інформації (ознайомлювальне читання), повної інформації (вивчальне читання) та пошук окремих фактів (вибіркове читання).
      Джерелами для добору текстів слугують автентичні інформаційно- довідкові, рекламні та газетно-журнальні матеріали, адаптовані за складністю уривки художніх текстів (тільки рівень В2). Зміст текстів узгоджується з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів (рівень B1) та для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням іноземних мов (рівень В2).
      Деякі тексти містять візуальну інформацію до змісту, що допоможе випускникам визначити мету повідомлення. До більших за обсягом автентичних текстів, які представлені у вигляді фрагментів із брошур, журнальних оголошень або інформації з веб-сторінок, надаються запитання, спрямовані на пошук окремих фактів. Зміст текстів стосується інформації, з якою випускники можуть зустрітись у реальних ситуаціях спілкування. Послідовність сформульованих запитань відповідає логіці представлення цієї інформації в тексті.
      Тексти для ознайомлювального читання містять до 5% незнайомих слів, а для вивчального та вибіркового читання – до 3%, про значення яких можна здогадатись із контексту, за словотворчими елементами, за співзвучністю з рідною мовою (слова-інтернаціоналізми).
      Рівень уміння використовувати мову (лексико-граматичний аспект) перевіряється під час читання та письма.
      Загальний обсяг текстів складає до 1500 (рівень B1) та до 2000 слів (рівень B2).
Детальний опис завдань рівня В1
      Розділ І: Завдання множинного вибору з трьома варіантами відповіді до кожного тексту (вибір однієї правильної відповіді з трьох).
Формат завдання: Шість коротких окремих текстів, представлених у формі листівки, оголошення, вивіски, інструкції на товарах широкого вжитку, інформаційних повідомлень (друкованих чи письмових).
      Мета завдання: Перевірка умінь виокремлювати загальну та детальну інформацію з текстів, що використовуються в повсякденному спілкуванні.
      Завдання альтернативного вибору (правильно/неправильно).
      Формат завдання: Один текст загальним обсягом до 400 слів, що містить фактичну інформацію практичного змісту.
      Мета завдання: Перевірка умінь диференціювати основні факти і другорядну інформацію, переглядати текст з метою пошуку необхідної інформації для виконання певного завдання.
      Завдання множинного вибору на заповнення пропусків у тексті.
      Формат завдання: Один текст описового або сюжетного змісту з пропущеними словами обсягом до 400 слів.
      Мета завдання: Визначити сформованість мовних умінь, навичок та рівень засвоєння лексичного і граматичного матеріалу (використання мови).
Детальний опис завдань рівня В2
      Розділ І: Завдання множинного вибору з трьома варіантами відповіді до кожного тексту (вибір однієї правильної відповіді з трьох).
Формат завдання: Шість коротких окремих текстів (листівки, оголошення, вивіски, інструкції на товарах широкого вжитку, інформаційні повідомлення (друковані чи письмові).
      Мета завдання: Перевірка умінь виокремлювати загальну та детальну інформацію із текстів загального спрямування.
Завдання множинного вибору з чотирма варіантами відповіді до одного тексту (вибір однієї правильної відповіді з чотирьох).
Формат завдання: Один текст загальним обсягом до 650 слів. Типи текстів, представлені у завданні, включають статті із періодичних видань, автентичні тексти різних жанрів і стилів, що відображають реалії повсякденного життя та відповідають віковим особливостям учнів.
Мета завдання: Перевірка умінь знаходити та аналізувати необхідну інформацію, подану у вигляді оціночних суджень, опису, аргументації, робити висновки з прочитаного; виділяти основну думку/ідею, диференціювати основні факти і другорядну інформацію, аналізувати і зіставляти інформацію, розуміти логічні зв’язки всередині тексту та між його частинами.
Завдання альтернативного вибору (правильно/неправильно).
Формат завдання: Один текст загальним обсягом до 200 слів, що містить фактичну інформацію практичного змісту.
Мета завдання: Перевірка умінь диференціювати основні факти і другорядну інформацію, переглядати текст з метою пошуку необхідної інформації для виконання певного завдання.
Завдання множинного вибору на заповнення пропусків у тексті.
Формат завдання: Один текст описового або сюжетного змісту з пропущеними словами обсягом до 500 слів.
Мета завдання: Визначити сформованість мовних та мовленнєвих умінь і навичок, а також якість засвоєння лексичного і граматичного матеріалу (використання мови).
Розділ ІІ. Писемне мовлення
Метою завдань, розміщених у розділі «Писемне мовлення», є визначення рівня сформованості у випускників умінь, необхідних для виконання на письмі комунікативних завдань, які пов’язані із повсякденним життям.
Цей розділ тесту передбачає створення власного письмового висловлювання та зорієнтований на виконання комунікативно-творчих завдань: написання короткого повідомлення у формі листівки, записки або неофіційного електронного листа (для учнів загальноосвітніх навчальних закладів на рівень В1). Учням загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням іноземних мов на рівень В2 додатково до вищезазначених може бути запропоновано створити розповідь, зробити запис у блозі, на форумі чи написати офіційний лист. Зміст завдань пов’язаний з інтересами та комунікативними потребами учнів загальноосвітніх шкіл, з якими вони можуть стикатися у реальних ситуаціях спілкування.
Завдання для писемного мовлення сформульовані у вигляді мовленнєвих ситуацій, у змісті яких чітко визначені мета і об’єкт спілкування. Вибір комунікативної ситуації передбачає міжкультурне спілкування, а відтак, зміст мовленнєвих ситуацій включає як соціокультурні особливості англомовних країн, так і України.
Випускники повинні вміти писати особисті листи, використовувати формули мовленнєвого етикету, прийняті в англомовних країнах, розповідаючи про окремі факти та події свого життя, висловлюючи власні міркування і почуття, описуючи плани на майбутнє та запитуючи партнера про аналогічну інформацію, а також передавати повідомлення у вигляді записки довільної форми. Учні також повинні вміти розповісти про перебіг подій, описати людину, об’єкт, написати повідомлення відповідно до поставленого завдання, зокрема про побачене, почуте та згідно із запропонованою мовленнєвою ситуацією обґрунтувати власну точку зору.
Обсяг письмового повідомлення складає 50-80 слів (для учнів загальноосвітніх навчальних закладів на рівень В1) та 80-100 слів (для учнів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням іноземних мов на рівень В2). Завдання містить вказівки, адресата та мету написання повідомлення і включає три змістові умови, що повинні бути розкриті у письмовому висловлюванні.
      Складено на підставі Наказу №94 від 8 лютого 2016 року «Про затвердження орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році».
 
Абітурієнтам-2016: відповіді на найпоширеніші запитання під час реєстрації на ЗНО
НовиниОсвіта | Education
      Реєстрація на зовнішнє незалежне оцінювання триває вже більше двох тижнів. Громадянська мережа ОПОРА нагадує про основні нововведення під час здачі ЗНО,  які чекають абітурієнтів у 2016 році, та дає відповіді на найпоширеніші питання абітурієнтів під час реєстрації ЗНО.
У 2016 році випускників загальноосвітніх навчальних закладів чекає невелика кількість нововведень. Перш за все, йдеться про терміни реєстрації. У зв’язку з подіями навколо УЦОЯО минулого року та необхідністю відновлення технічного обладнання, цьогоріч реєстрація на ЗНО триває лише трохи більше ніж місяць — з 1 лютого до 4 березня включно.
Попри незмінну кількість предметів, які може здати кожен абітурієнт — 4 предмети — кількість обов’язкових для здачі предметів ЗНО у 2016 році збільшилася до двох. Як і минулого року результати ЗНО з української мови та літератури будуть зараховані як результат державної підсумкової атестації. Ще одним предметом, який зараховуватиметься у 2016 році як ДПА буде  математика або ж історія України (на вибір абітурієнта).
На відміну від попереднього року, у 2016 передбачений лише один (базовий) рівень тестів з математики і української мови та літератури. Відміна від поглибленого рівня тестів пояснюється відсутністю попиту серед вищих навчальних закладів на результати такого рівня. Це, в свою чергу, свідчить про недостатньо вимогливі критерії до відбору абітурієнтів при вступі до вищих навчальних закладів.
Оскільки час для реєстрації є дещо обмежений, пропонуємо абітурієнтам відповіді на найпоширеніші питання, які стосуються реєстрації на ЗНО:
  1. Якщо особа не планує вступати до вищого навчального закладу в Україні, чи повинна вона реєструватися на ЗНО?
Відповідь: Так, оскільки у 2016 році державна підсумкова атестація з двох предметів (українська мова та література; історія України або математика) проходитиме у формі ЗНО. Окрім результату в 200-бальній шкалі, оцінка з предметів, які зараховуються як ДПА, виставлятиметься в 12-бальній шкалі.
      2. Якщо особа є випускником загальноосвітнього навчального закладу, куди вона має подавати пакет документів для реєстрації на ЗНО?
Відповідь: Випускники поточного навчального року після формування комплекту документів подають його до загальноосвітнього навчального закладу, де навчаються. Представник навчального закладу надсилає всі комплекти документів до регіонального центру оцінювання якості освіти.
      3. Якщо особа є студентом вищого навчального закладу, куди вона має подавати документи для реєстрації на ЗНО?
Відповідь: Усі інші категорії осіб, крім випускників поточного навчального року, самостійно надсилають рекомендованим листом комплекти своїх документів до регіонального центру, адреса якого буде вказана в контрольно-інформаційному листі.
      4. Які документи слід подати для успішної реєстрації на ЗНО?
Відповідь: Для реєстрації особа має подати такі документи:
  • реєстраційну картку, яку можна сформувати у спеціальній програмі  на сайті УЦОЯО;
  • копію паспорта (сторінка з фотокарткою та ПІБ). Для визначеної категорії осіб дозволена можливість реєстрації на підставі інших документів;
  • дві актуальні фотокартки розміром 3х4 см;
  • довідка з місця навчання (для випускників ПТУ, училищ, коледжів) або копія документа про повну загальну середню освіту. 
  • 5. Якщо у особи немає доступу до інтернету, де вона можна оформити реєстраційну картку?
Відповідь: Випускник 2016 року може звернутися за допомогою до особи, яка є відповідальною за реєстрацію в його навчальному закладі. Випускники минулих років можуть звертатися до працівників пунктів реєстрації, адреси яких можна знайти за посиланням.
      6. Якщо станом на 1 вересня 2015 року особі вже виповнилося 16 років, але вона досі не отримала паспорт громадянина України (ID-картку)?
Відповідь: Основним документом, копію якого необхідно додати при реєстрації є паспорт громадянина України (якщо станом на 1 вересня 2015 року особі виповнилося 16 років) або свідоцтво про народження (для інших осіб). Як виняток, за свідоцтвом про народження може бути зареєстровано: 1) випускника, якому станом на 1.09.15 виповнилося 16 років, однак  який досі не отримав паспорта з вини міграційної служби (тоді його особу підтверджує керівник навчального закладу); 2) особи, які не мають можливості виробити паспорт у зв’язку з перебуванням на непідконтрольній території (його особу підтверджує керівник навчального закладу на контрольованій території до якого прикріплена особа).
      7. Якщо для вступу до вищого навчального закладу особі потрібно здати ЗНО з історії України та математики, результати якого предмету будуть враховані як ДПА?
Відповідь: Під час заповнення реєстраційної картки абітурієнт має поставити у відповідному полі навпроти одного з цих предметів позначку, яка вказує на зарахування результату з цього предмету як ДПА.
8. Якщо особа здаватиме математику/історію України лише для зарахування як ДПА, чи повинна вона виконувати всі завдання, чи лише частину?
Відповідь: Якщо особа зареєструвалася на такі предмети лише задля зарахування результату як ДПА, то вона має виконувати лише частину запитань. Так, тестовий зошит буде складатися з двох частин: перша — з завданнями,  які необхідні лише для ДПА, а друга — з  завданнями, які в тому числі необхідні і на ЗНО.
      9. Де особа може дізнатися перелік сертифікатів ЗНО, які будуть потрібні для вступу?
Відповідь: Для того, щоб визначитися з переліком предметів для ЗНО, абітурієнту  необхідно ознайомитися з Правилами прийому до тих вищих навчальних закладів, куди він плануєте подавати документи. Перелік необхідних сертифікатів ЗНО для вступу на кожну із спеціальностей та мінімальний прохідний бал з таких предметів визначає ВНЗ самостійно у одному з додатків до правил прийому у ВНЗ.
      10. Чи можу я змінити один з предметів ЗНО після реєстрації?
Відповідь: Так. Якщо ви маєте бажання зареєструватися на інший предмет, Вам потрібно пройти перереєстрацію. Для цього слід надіслати до регіонального центру оцінювання якості освіти рекомендованого листа, в який вкласти отриманий сертифікат та заново сформовану реєстраційну картку, яка відображає бажані зміни. Однак, визначений граничний термін, до якого особа може здійснити перереєстрацію — це 18 березня. Тобто документи, відправлені 19 березня розглядатися регіональними центрами не будуть.
      11. Чи може особа проходити ЗНО з  різних предметів у різних містах?
Відповідь: Абітурієнт може обрати одне місце проходження ЗНО для тих предметів, які зараховуються як ДПА (українська мова та література та математика/історія України) та інше  - для проходження всіх інших предметів.
      12. Чи повинна особа якось завіряти документи, які подає під час реєстрації?
Відповідь: Так, особа ставить власний підпис на реєстраційній картці, а всі інші копії документів завіряються особою шляхом проставлення напису “Згідно з оригіналом” (без лапок), своїх ініціалів та дати підписання.
      13. Якщо особа належить до категорії осіб, у яких є захворювання, що можуть бути перешкодою для проходження ЗНО, чи необхідно подавати реєстраційні документи до РЦОЯО?
Відповідь: Так, адже підставою для участі у конкурсному відборі за результатами вступних іспитів з конкурсних предметів у вищому навчальному закладі є рішення регламентної комісії про відмову в реєстрації через неможливість створення особливих (спеціальних) умов для проходження ЗНО. Під час реєстрації Ви маєте подати оригінал відповідного висновку закладу охорони здоров’я про необхідність забезпечення особливих умов для проходження ЗНО.\
      14. Якщо особа зареєструвалася лише на три предмети основної сесії, чи може вона пізніше зареєструватися на додаткову сесію на ще один, четвертий, предмет?
Відповідь: Ні. Додаткова сесія передбачена лише для таких категорій осіб:
  • які наперед знають, що не зможуть пройти тестування під час основної сесії (подають заяву та документи, які підтверджують неможливість проходження тестування під час основної сесії. Наприклад, поїздка на міжнародну олімпіаду, участь у змаганнях і т.д.)
  • не змогли пройти тестування під час основної сесії (подають документи, які підтверджують відповідний факт. Наприклад, захворіли, або ж не закінчили роботу над тестом через госпіталізацію, ін.);
  • учасники антитерористичної операції, особи із неконтрольованих територій які не мали змоги здійснити реєстрацію у основний період (1 лютого — 4 березня).
  • 15. Чи можна подавати всі документи  для реєстрації електронною поштою?
Відповідь: Ні. Така можливість передбачена лише як виняток для осіб, які перебувають на непідконтрольній Україні території.
      16. Як цього року буде визначатися мінімальний бал ЗНО з яким можна подавати документи до ВНЗ для вступу?
Відповідь: Під час визначення результатів ЗНО у 2016 році буде застосовуватися запроваджена в попередньому році методологія, яка передбачає встановлення порогу “склав/не склав” для кожного предмету тесту. Таким чином мінімальний рейтинговий бал учасників, які склали ЗНО буде 100 балів. Однак, вищі навчальні заклади мають право підвищити мінімальний бал з певних предметів для прийняття документів.
      17. Які документи має отримати особа для підтвердження реєстрації?
Відповідь: Абітурієнт має отримати індивідуальний конверт, в якому повинні міститися такі документи: сертифікат ЗНО-2016, реєстраційне повідомлення учасника ЗНО, інформаційний бюлетень “Зовнішнє незалежне оцінювання. 2016 рік”.
      18. На яку адресу буде надіслано індивідуальний конверт учасника ЗНО?
Відповідь. Випускнику поточного навчального року такий конверт буде надіслано за адресою загальноосвітнього навчального закладу, де навчається особа. Усім іншим категоріям осіб такі конверти будуть надіслані за адресою, зазначеною в реєстраційній картці.
      19. Якщо випускник не зареєструється на ЗНО з української мови та літератури, чи буде в нього можливість здати ДПА в загальноосвітній школі?
Відповідь: Ні, ДПА для випускників загальноосвітніх навчальних закладів проводиться виключно у формі ЗНО.
      20. Коли абітурієнт дізнається дату та місце проходження ЗНО?
Відповідь: УЦОЯО визначено дати проведення тестування як з основної, так і з додаткової сесії. Адресу пункту тестування, де проходитимете ЗНО, Ви зможете дізнатися, зайшовши на власну інформаційну сторінку на сайті УЦОЯО (використовуючи номер Сертифіката та пін-код, вказаний у ньому).
 
ЗНО з математики 2016 року випуску: що старого та нового?

Бесіда з вчителем математики ZNOUA, учні якої поцілили у 2015 році в заповітний сектор 190+, складаючи поглиблений рівень. Саме так, поглиблений. (Хоча цьогорічні випускники, перед якими видніється це ЗНО, лише чули дзвін, що таке поглиблений рівень smile:) )

Давайте розпитаємо у вчителя про особливості зовнішнього тестування 2016 року, адже в ньому вмістилось і старе, і нове.

Таню, що варто знати про цьогорічні тести з математики?
Найважливіше те, що вони втратили свою дворівневість. Минулого року більшість складали базовий рівень, а поглиблений – ті, для кого математика – профільний предмет, і ВНЗ у своїх правилах прийому вказував саме поглиблений рівень. Втім, через те, що дуже незначна кількість українських вишів вимагала його, вирішили тимчасово від нього відмовитись.
Отож, що маємо цього року: один рівень, однак дещо видозмінений, не такий, яким він був, скажімо, у 2014 році, та й не такий, яким його очікували побачити учні у 2016). Найважливішою новинкою стали 3 письмові задачі, як це було колись у 2009 році. Письмові, маю на увазі, завдання, до яких пишеться власноруч і хід розв’язку, (що найважче), і відповідь.
Ось інфографіка. Погляньте, що таке ЗНО з математики 2016 року випуску:

А до чого тут ДПА?
Це ще одна новизна цього року. ЗНО з математики або історії України (на вибір) стало одним з двох обов’язкових предметів для всіх випускників. Учні, які вибирають математику, або всі, кому вона потрібна для вступу, складатимуть 11 травня ці тести. Як бачимо з інфографіки, результат виконання завдань №№ 1-28, 31 та 32 буде окремо зараховуватись випускникам цього року як державна підсумкова атестація. Іншими словами, вони отримають дві оцінки за цей іспит: першу – бал ЗНО за 200-бальною шкалою, другу – бал ДПА за 12-бальною шкалою. Хоча іспит – один.

Зі звичайними завданнями в цілому зрозуміло – розв’язуєш, вибираєш правильну відповідь. А як виконувати № 31-33? Як готуватись до них?

Щонайменше – треба тренуватись писати зрозумілі чіткі розв’язки. Не такі, які будуть зрозумілі вам, а всім, в першу чергу, «перевіряючим». Тому для тренування просто необхідна стороння допомога. Наприклад, друга, який також складає математику. Можна показувати йому свої письмові відповіді, прислухатись до його коментарів. Або, звичайно, викладача, який підкаже, як краще оформити, логічно та лаконічно викласти розв’язок, а також – дійти до правильної відповіді.

До речі, питання лаконічності або часу завжди гостро стоїть на ЗНО. Оскільки ти готувала вже «зірок» ЗНО з математики та й власний результат 200 балів багато про що говорить, як порадиш розподіляти час під час тестування, щоб все встигнути?

Можу запропонувати готовий план дій на 180 хвилин, які відведені на це тестування:

- Завдання 1-20
Витрачаємо 40 хвилин, або 2 хвилини на питання
- Завдання 21-24
Витрачаємо 20 хвилин, або 5 хвилин на завдання
- Завдання 25-30
Витрачаємо 30 хвилин, або 5 хвилин на завдання
- Рубіж-переносимо відповіді у бланк (10 хвилин)
- Завдання 31 (алгебра)
Витрачаємо 10 хвилин на схематичний розв'язок та 10 хвилин на перенесення у бланк
- Завдання 32 (геометрія)
Витрачаємо 10 хвилин на схематичний розв'язок та 10 хвилин на перенесення у бланк
- Завдання 33 (алгебра)
Витрачаємо 20 хвилин на схематичний розв'язок та 20 хвилин на перенесення у бланк

Більш ніж вичерпна відповідь! Впевнена, багатьом стане в пригоді такий план. А на завершення, можливо, маєш ще слушні поради?
Розповідати і радити, звичайно, можу багато. Хоча найголовніша порада учневі – тренуйся, цікався математикою і ще раз тренуйся. Став ціль в балах і йди до неї. Не хвилюйся, чим більше тренування, тим менше хвилювання.
Що ж, лаконічно та по суті, як у математиці  
Успіхів усім!
 
Новації ЗНО-2016: апробація аудіювання з іноземної мови
«ЗНО справедливо вважається найуспішнішою реформою за весь час незалежності держави. Робота центру, забезпечення системи ЗНО користуються заслуженою довірою суспільства», – на цьому наголосила перший заступник міністра освіти і науки України Інна Совсун під час відповіді на запитання депутатів з трибуни парламенту 19 лютого 2016 року.
Як повідомила Інна Совсун, змінили фактично все керівництво УЦОЯО: директора і трьох його заступників. Восени 2015 року також було прийнято рішення про внесення змін до Закону «Про державний бюджет» і прийнято постанову Кабінету Міністрів про виділення додаткових 10 мільйонів гривень на забезпечення роботи УЦОЯО. Завдяки цим грошам було оновлено матеріально-технічну базу УЦОЯО та регіональних центрів оцінювання якості освіти, що не оновлювалась із 2009 року.
Інна Совсун наголосила, що через воєнно-політичний стан у країні було втрачено Донецький і Кримський регіональні центри оцінювання якості освіти. Їм на заміну з нуля створили регіональні центри у Слов’янську та Херсоні. У листопаді 2015 року було прийнято постанову про підвищення зарплат працівників УЦОЯО та регіональних центрів і це дало можливість вирішити питання кадрового забезпечення.
«На сьогодні ЗНО-2016 вийшло на нормальний план підготовки. Відповідно до затвердженого календарного плану, ми вкладаємось у визначені рамки», – зазначила Інна Совсун. 1 лютого 2016 року розпочалася реєстрація учасників ЗНО, на той момент уже була узгоджена та підготовлена нормативно-правова база, відновлене програмне забезпечення. Перший заступник міністра також повідомила, що новацією цього року стане апробація нового формату тестування з іноземних мов – тесту на аудіювання. Інна Совсун також зазначила, що вчителі, які беруть участь у проведенні ЗНО безпосередньо, також мають отримувати достойне матеріальне винагородження.
 
Шановні колеги!


У 2016 році Український центр оцінювання якості освіти НЕ БУДЕ НАДСИЛАТИ ПОШТОЮ РЕЗУЛЬТАТИ державної підсумкової атестації з української мови, математики та історії України!!!
Планується наступне: орієнтовно 28-29 травня 2016 року КОЖНОМУ загальноосвітньому навчальному закладу (ІІІ ступінь) буде надано ЛОГІН та АРОЛЬ для входу до персональної кімнати, щоб отримати результати своїх випускників із тих ТРЬОХ предметів, з яких вони складали ДПА у формі ЗНО.
СТЕЖТЕ ЗА ІНФОРМАЦІЄЮ У ДАНІЙ ТЕМІ ФОРУМУ ПРО ОТРИМАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ.
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 След.
Читають тему