Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 След.
ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: БАЗА ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. Тренувальне on-line тестування, У даному розділі форуму розміщено гіперпосилання на базу ВИКОРИСТАНИХ тестових завдань Українського центру оцінювання якості освіти.
 
Матеріал читаємо нижче або за ЦИМИ ГІПЕРПОСИЛАННЯМИ, бо їх ДВА. 

Пропонуємо матеріалу блогу "Еверест філології", учителя української мови та літератури СЗШ №99 м. Львова Телішевської Лілії Степанівни

НАГОЛОС


Щорічно сертифікаційна робота ЗНО з уркїнської мови та літератури має тестове завдання, яке перевіряє знання учнів із теми "Наголос".

1. Про наголос № 1.

2. Про наголос № 2.

Змінено: Ігор Опольський - 18.07.2017 05:46:40
 
До уваги колег!


Про таксономію Блума. Дивимось відеоролик, перейшовши за цим гіперпосиланням!

Приєного та пізнавального перегляду!
 
До уваги тих, хто хоче стати учасником ЗНО-2017, особливо тих, хто планує писати сертифікаційну роботу зовнішнього незалежного оцінювання з історії України!


Якщо ви хочете мати кращий результат під час ЗНО-2017, то тоді вам варто пройти тренінг он-лайн з історії України, підготовлений зусиллями працівників Львівського РЦОЯО, зокрема його натхненником та духовно-змістовим наставником Хамуляком Степаном Богдановичем!
Змінено: Ігор Опольський - 18.01.2017 15:11:46
 
До уваги педагогічних працівників, які викладають українську мову та літературу в загальноосвітніх навчальних закладах!

На сайті www.osvita.ua розміщено матеріал щодо підготовки до написання власного висловлення!

Матеріал розміщено на сайті, щоб переглянути зміст та матеріали, перейдіть, будь ласка, за цим гіперпосиланням.

Успіхів вам!

Безкоштовний посібник для підготовки до власного висловлення





      Збірник матеріалів для підготовки до написання власного висловлення на ЗНО з української мови та літератури

Безкоштовний посібник для підготовки до власного висловлення
Відкрите тестове завдання з розгорнутою відповіддю у вигляді власного висловлення — одне з найважливіших завдань у тесті ЗНО з української мови та літератури.
Освіта.ua пропонує до вашої уваги збірник матеріалів стосовно того, як краще діяти на зовнішньому незалежному тестуванні при написанні власного висловлення.
      Подані у цьому посібнику матеріали допоможуть пройти своєрідний прискорений курс підготовки до написання власного висловлення на ЗНО з української мови та літератури.
      Інформація стосовно різноманітних аспектів написання власного висловлення     подана у вигляді відповідей на запитання, які найчастіше турбують випускників – учасників тестування.
      Працюючи із цими матеріалами, ви можете обрати саме ті питання, які вас цікавлять найбільше, швидко отримати відповіді на них, а також ознайомитися з різноманітними порадами, прикладами тощо. У такий спосіб ви зможете ефективно використати той час, що залишився до дня тестування, і якісно підготуватися до написання власного висловлення.
 
Шановні колеги!

Розміщуємо матеріали, які допоможуть краще засвоїти навчальну програму з української мови, підготуватись учням до державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

Завантажити файл ЗНО в КАРТИНКАХ
Успіхів вам, шановні колеги!
 
Матеріал читаємо нижче або за цим гіпрпосиланням

"В УКРАЇНІ, А НЕ "НА"
 Любов СЕРДУНИЧ

Є й досі люди, які вживають "на". І є люди, які вишукують усілякі приводи, аби звинуватити окремих: мовляв, із цим не визначаться ніяк. Визначились! Якраз "праві" визначились, однак не визнають "ліві": ті, кому байдуже, в якій країні живуть, чий хліб жують і як ту країну називають. То що тут говорити про прийменник! А говорити є що. І саме на захист отого "в" у цій формі. Адже говоримо: у Польщі, в Канаді, у США, в Англії, в Індії, то, отже, і в Україні, бо вона теж держава. І вже цього одного аргументу достатньо. Проте достатньо тільки для тих, хто вважає її державою, – для всього світу, крім Московії та її прислужників в Україні...

Хай у Московії звикли вживати "на Україні", віками вважаючи Україну просто краєм, окраїною, як Волинь, Поділля, тобто частиною Росії, вважаючи нас колонією. А чому ж доморощені поневолювачі так затято і принципово вживають цей прийметник "на", до того ж, лише з назвою держави Україна? Кажуть, аби лікувати хворобу, треба передусім знайти причину її. Пошукаємо разом?

Можливо, окремі громадяни стають на захист прийменника "на", аргументуючи це тим, що в літературі та у фольклорі вживаються обидві форми? Мовляв, сам Тарас Шевченко вживав і "в", і "на". Вони не знають, що "в (у)" вживався з назвою держав, а прийменник "на" у місцевому відмінку – з географічними назвами, котрі є лише складовою частиною якоїсь держави.

На захист прийменника "в (у)" зі словом "Україна" ставав ще Іван Огієнко (митрополит Іларіон), знавець української мови, рішуче виступивши проти вживання в українській літературній мові традиційної форми "на Україні" і визнавши державною форму "в Україні" і недержавною – "на Україні" (Іларіон (проф. Ів. Огієнко) Українська літературна мова. – Саскатун, (Канада), 1951. – Т. 1. – С. 147, 256, 257). Цьому питанню він присвячував своє глибоке дослідження, зокрема, статтю "В Україні, а не на Україні", сама назва якої переконливіша від усяких моїх доводів.

Форму "на Україні" вживали поляки і московити, тим самим підкреслюючи, що це ознака колишнього поневолення. Хоча... стара Україна (нині – переважно Київщина), як і Волинь, Поділля, Галичина, була частиною Руси (Малоросії, як її іменували в імперських документах). То, звісно, тоді було виправданим уживання прийметника "на". Як зазначає І. Огієнко, "це бачимо в 17-18 сторіччях, напр., в універсалах Богдана Великого або в літописі Величка. Україна мислилась тоді частиною цілого народу, Руси, а тому вираз "на Україні" був нормальним на ті часи".

Послуговуюсь цією цитатою, думкою великого вченого, для більшої переконливости. Зауважмо: Іван Огієнко ставав на захист прийменника "в (у)" в роки, коли Україна не була самостійною країною. Як, до речі, Білорусь, Естонія, Молдова, – в середині ХХ віку, проте з назвами інших союзних республік тоді вживався прийменник "у (в)". Лише Україна була позбавлена цього права. Навіть цього!.. Так, традиційний погляд, що Україна – це частина другої держави, несвідомо захоплював і впливав навіть наТ. Шевченка, чому й він нерідко писав, "на Україні"... І не лише Шевченко.

Але! "Вживання в мові Т.Шевченка-поета кожного з п’ятьох словосполучень (на Україні, на Вкраїні, на Украйні, в Україні, в Украйні) зумовлювалося вимогами ритму, віршового розміру, наголосу, милозвучности вірша, а також залежало від стилістичних фігур, словесних і звукових анафор, звукових повторів та інших поетичних засобів. Українські письменники ХІХ і ХХ ст. завжди писали "на Україні" або "на Вкраїні" (для милозвучности) (Петро Одарченко, "Про культуру української мови". Збірник статей. – К.: Смолоскип, 1997. – с. 243).

Зараз ми можемо міркувати будь-як про те, чим керувались автори в минулому, пишучи "на Україні". Їх ми вже не спитаємо. Проте єдиною відповіддю є той факт, що Україна не була окремою країною, а лише частиною держави. Тому і, як частина країни, вживається з прийменником "на". Багатовікова звичка закріпилася не лише у писемних джерелах, а й в усному мовленні. 

"Форма з прийменником "в" вживається тоді, коли перед іменником "Україна" є прийменник, напр.: в самостійній Україні, в західній Україні" (П. Одарченко, "Про культуру української мови". Збірник статей. – К.: Смолоскип, 1997. – С. 251).
 
Вважати форму "на Україні" нормою лише тому, що нею послуговувались у минулі часи, повторювати і переносити неправильну фому у віки прийдешні, – це просто безглуздо. Ті, хто захищає стару форму, насправді стає на захист власних статей, книжок і творів, де вони вживали цю форму. Це – малодушність???

      Мусимо змінити стару граматичну форму й уживати тільки "в Україні", викинувши остаточно з нашого вжитку граматичну ознаку нашого колишнього поневолення".

Таким чином, єдино правильною формою, і розмовною, й офіційною, повинно бути не "на (Україні)", не "на (Україну), а "В УКРАЇНІ", "В УКРАЇНУ". 

Безперечно, літературні і фольклорні твори, у яких вживається вислів "на Україні" через історичні причини, розкриті вище, виправляти ніхто не збирається. Написане таким і залишиться. Хоча... на жаль, і воно має вплив на сучасне вживання цієї форми. Але завжди треба міркувати самому. І ще – мати гідність. Бо Україна – не окраїна, не край, а країна.

Любов СЕРДУНИЧ
 
До уваги освітян, абітурієнтів!

Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням.


На підготовку до ЗНО з української мови і літератури лишилось не так багато часу. На сьогодні кожен з вас має певну базу знань з мовного матеріалу та стоси прочитаних творів українських письменників. Якісне виконання всіх тестових завдань може забезпечити вам лише 180 балів із 200. Власне висловлення ― це 20 балів, які суттєво вплинуть не лише на результат загалом, але й на ДПА зокрема.


Отже, читайте уважно, як написати гарне власне висловлення і вибороти 20 балів за 45 хвилин!

Порада перша: щоб підготуватися до власного висловлення якісно, необхідно знати структуру, чіткі вимоги та критерії оцінювання власного висловлення. Почнемо у зворотному напрямку, адже в кінцевому рахунку нас цікавлять бали!



Зверніть увагу!
Якщо робота не відповідає темі, її оцінюють у «0» балів, робота менше 100 слів ― «0» балів.
Детальніше можна подивитись тут: критерії оцінювання власного висловлювання.

______________________________________________________


Порада друга: уважно прочитайте текст і дайте відповідь на питання.

Прочитайте наведений текст:

Основну частину свого часу людина витрачає на виконання соціальних обов'язків — трудових, навчальних, сімейних тощо. Тому, коли видається вільна хвилинка, багато хто просто байдикує, наприклад бездумно перемикає телеканали або безцільно блукає просторами «світової павутини», забуваючи, що час життя невпинно спливає.

Викладіть Ваш погляд на проблему:

Як можна з користю проводити вільний час, щоб потім не жалкувати за марно втраченими цінними хвилинами життя?
Дайте відповідь на питання: «Як можна з користю проводити вільний час, щоб потім не жалкувати за марно втраченими цінними хвилинами життя?»

Зверніть увагу!
Що робити, якщо немає питання, а є лише стверджувальне речення?

Викладіть погляд на проблему:
Людина ― коваль своєї долі. 

Від цього Ваш твір не має змінювати структуру!
Ви маєте погодитися або спростувати наведену думку.

______________________________________________________

Порада третя: зразкові твори (приклади власного висловлення) в Інтернеті чи збірнику зазвичай штучні та відредаговані майстрами слова з багаторічним досвідом викладання. Тому структуру власного висловлення будемо розглядати на прикладі учнівського твору.

Викладіть погляд на проблему:
Людина ― коваль своєї долі.

1. Теза 
На мою думку, ця тема завжди була і буде актуальною, і я з нею безумовно погоджуюся. Люди часто звинувачують «долю» у своїх невдачах і поразках. Але якщо проаналізувати проблеми багатьох, то можна помітити, що тільки вони винні в тому, чого не досягли. Так само і з щастям,  саме людина ― коваль своєї долі.

Коментар: теза має містити мовні кліше (на мою думку, я вважаю тощо). Теза ― це відповідь, яку ви ще маєте обґрунтувати в аргументах, навести до них приклади та зробити висновки. Отже, це той каркас, від якого залежать Ваші 20 балів. Зауважте, вона не має бути однозначною, бо аргументи не мають бути синонімічними переказами однієї думки. Тому перше речення тези ― це ваша згода/незгода з думкою, друге речення ви розкриватимете в аргументі №1, третє ― аргумент №2.

2. Аргументи (1)
По-перше, як я вже зазначив, інколи люди звинувачують свою долю через те, що в них щось не виходить. Насправді ж, вони заслуговували на це. 

Коментар: аргумент ― це доказ власної думки, яку ми наводимо в тезі. Ви можете використовувати мовні конструкції на зразок  «тому що», «це доводить», «свідченням цього є», «доказом цього може бути». Аргумент, наведений вище, містить незначні похибки. Спробуйте його відредагувати.

3а. Приклад з літератури чи інших видів мистецтв
Яскравим прикладом може слугувати головна героїня Тараса Григоровича Шевченка Катерина з однойменної поеми. Коли вагітну дівчину кидає москаль, усі почали сміятися з неї та зневажати, навіть рідна мати відцуралася її. Вона все звинувачувала навкруги, але проблема крилася лише в ній. Адже всі попереджали бідолашну, чим це може закінчитися.

Коментар: ви маєте використовувати мовні кліше «наприклад…», «(яскравим) прикладом може слугувати…», «не можна не згадати…», далі:
• проблема;
• автор твору, назва твору, жанр;
• художній образ (герой), через який розкрита проблема;
• цитата з твору (за бажанням учасника).

2. Аргументи (2)
По-друге, я часто чую від батька таку фразу: «Сильний шукає можливості, а слабкий ― причини». Цей афоризм є дуже влучним, бо сильна людина самостійно «гне свою лінію». 

3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя
У мене є старший брат, який жив у квартирі з нами до двадцяти років. Він не хотів працювати і вимагав гроші від батька. Одного разу його перестали спонсорувати, і Андрій не мав можливості «жити красиво». Перші роки брат звинувачував батька, але через декілька років зрозумів, що йому бажали тільки добра. За три роки з юного хлопця, котрий жив за рахунок батьків, він перетворився на велику людину. Зараз брат спокійно може забезпечити комфортне життя собі та майбутній родині.

Коментар: більшість з вас буде наводити приклад з життя. Головна умова ― нештучність. Це як приклад з літератури, тільки головним героєм є ваша подруга, брат, сестра, тато чи мама. Приклад з історії чи суспільно-політичного життя переконливіший, однак може містити фактичні помилки, які не підвищать бал.
4. Логічність і послідовність
Коментар: у власному висловленні має бути щонайменше 4 абзаци, кожен з яких має починатися мовними кліше: «я вважаю», «по-перше», «по-друге», «отже» ( або «на мою думку», «з одного боку», «з іншого боку», «таким чином»).
Не змінюйте місцями приклади з літератури чи життя, дотримуйтеся чіткої структури, і вас чекає гідний бал!

5. Висновок
Отже, кожен сам творець власної долі. Ніхто не завадить тобі досягти великих успіхів, якщо ти будеш багато працювати. Так само й в прірву ніхто тебе не може затягнути, окрім самого себе.

Коментар: висновок має відповідати тезі й органічно випливати з аргументів і прикладів. Перше речення загальний висновок, друге ― до першого аргументу, третє ― до другого.

______________________________________________________

Порада четверта: потренуйтеся вдома разом з уявною схемою, адже структура ― це 12 балів з 20!

______________________________________________________

Порада п'ята: пишіть твори з перервою в один день. Не соромтеся звертатися до вчителя за порадою. Ви маєте до ЗНО «виписатися» та зрозуміти ваші типові помилки, щоб мати змогу їх уникнути на справжньому тестуванні.

_______________________________________________________

Порада шоста: пишіть власне висловлення останнім на реальному ЗНО.
Поясню чому: найскладнішою є частина №1 (українська мова). Вона забере найбільшу частину вашого часу. Виконуючи частину №2 (українська література), ви відпочинете й надихнетеся на приклад з літератури.

_______________________________________________________

Порада сьома: у вас є чернетка! Вам достатньо 30 хвилин, щоб написати якісний твір. 15 хвилин на те, щоб переписати. Дотримуйтеся  правил переносу слів, використовуйте лише ті слова та конструкції речень, у правильності яких ви впевнені.

Наприкінці перефразую класика: «Не бійтесь заглядати в тестовий зошит: це джерело підказок, а не сумне провалля!» Тому працюйте, тренуйтеся, все у ваших руках!



Запрошуємо всіх до нашої освітньої студії на майстер-клас з написання вдалого власного висловлення в рамках підготовки до ЗНО з української мови та літератури! 2 та 8 травня, м. Київ. Детальна інформація за посиланням на цю подію.
До зустрічі на заняттях!
Юлія Огарь,
викладач курсів доуніверситетської 
підготовки з української мови і літератури,
викладач української мови і літератури 
в освітній студії Nature Tutor Group

Опубликовано Yesterday пользователем Освітня студія NATURE Tutor Group
 
До уваги освітян, учнів 11-х класів ЗНЗ, потенційних учасників ЗНО!


Пропонуємо вашій увазі гіперпосилання на онлайн-словники (дане повідомлення буде доповнюватись).

1. Перейти на "Словник синонімів української мови онлайн".
2. Перейти на ресурс "Найповніший тлумачний словник української мови".
Змінено: Ігор Опольський - 19.06.2017 06:39:38
 
Іменник. Рід іменників.


 
 
До уваги словесників, учнів!

ГОВОРИМО ПРАВИЛЬНО!!!

    
 
Збагачуємо власне мовлення!
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.


   
 
Збагачуємо власне мовлення!


Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

   
 
Шановні колеги!

Розміщую зразки тем власного висловлення в тому форматі, у якому вони формулюються із 2012 року до сьогодні. 
Теми 2017 року.
Прочитайте наведений текст.
Основну частину свого часу людина витрачає на виконання соціальних обов'язків - трудових, навчальних, сімейних тощо. Тому, коли видається вільна хвилинка, багато хто байдикує , наприклад, бездумно перемикає телеканали або безцільно блукає просторами "світової павутини", забуваючи, що час життя невпинно спливає.
Викладіть Ваш погляд на проблему:
Як можна з користю проводити вільний час, щоб потім не жалкувати за марно втраченими цінними хвилинами життя?
   ЗНО-2017, пробне тестування
Прочитайте наведений текст.
Часто можна почути думку, що з грубою особою варто говорити "її мовою", оскільки вона, мовляв, не розуміє іншої. Водночас багато хто вважає, що коли в стосунках із такими людьми ми почнемо грати за їхніми правилами, то вже нічим не відрізнятимось від них.
Викладіть Ваш погляд на цю проблему. 
Як варто чинити, зіткнувшись із невихованістю, непорядністю іншої людини?
   ЗНО-2017 , Основна сесія
Прочитайте наведений текст.
Жалість до себе хоч раз відчував кожен із нас. Хтось поплаче з горя, потім заспокоїться й повернеться до активного життя, а дехто, навпаки, призвичаїться до постійного скигління й, замість підвестися з колін і долати негаразди, звинувачує всіх, окрім себе. Кожна людина, зрештою, сама вирішує, ким бути - жертвою чи переможцем.
Викладіть Ваш погляд на цю проблему. 
Як  потрібно реагувати на виклики, перед якими нас ставить життя?
   ЗНО-2017 , Додаткова сесія
Змінено: Ігор Опольський - 20.12.2018 10:22:57
 
Пропонуємо вчителям та учням черговий допис, який сприятиме кращій підготовці до ЗНО.


Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.


7 поширених помилок в українській мові

Автор:[img]https://clicow.com.ua/assets/mask-square-cutout-631f9a838b16b5b452d154ebcfd9b4d811a0d8f193cad9394e646c431fa2f1a3.svg[/img]

Правила в українській мові, які потрібно знати всім.

Ми всі часом помиляємося, мимоволі вживаємо кальки з російської мови чи неправильно наголошуємо слова. І не дивно! Ще Вольтер у свій час сказав: «Чужу мову можна вивчити за шість років, а свою треба вчити все життя».

Деякі помилки трапляються надто часто. Пропоную звернути на них увагу та намагатися їх уникати.

1. «Нажаль». Коли знову сумніватиметеся, писати разом чи окремо ці два слова, згадайте, що між ними можна вжити ще одне слово: «на превеликий жаль». Таким чином, можливо, Вам легше буде запам'ятати, що ми їх завжди пишемо окремо!


2. «Будь-ласка». Це теж два слова, вони пишуться окремо і без дефіса.



3. «Згідно інструкції», «відповідно з», «у відповідності з...», «згідно до...» — це все помилкові конструкції. Українською правильно буде: «відповідно до» і «згідно з».

 

4. «На протязі року» — калька з російської мови



5. «Заключається». В українській мові такого слова взагалі немає, тому контракти укладають, (а не заключають), проблеми полягають, (а не заключаються), когось обіймають (а не заключають в обійми)...




6. Їх чи їхнього? На жаль, під впливом російської мови все частіше їх вживається не у властивому значенні. Насправді, їхнійце присвійний займенник (відповідає на питання «чий?»), а їхце форма родового і знахідного відмінка від особового займенника вони (відповідає на питання «кого?», «чого?», «що?»).




7. «Приймати учаcть». Приймати — це взагалі одне з тих слів, які у нас дуже часто вживають неправильно. Зокрема, треба говорити: брати до уваги, брати до серця, брати до відома, а у нас багато людей вживають у цих словосполученнях слово приймати.


 
До уваги потенційних учасників ЗНО-2018!


Пропонуємо вашій увазі ось такий матеріал з української мови та літератури.

Змінено: Ігор Опольський - 25.09.2017 06:21:45
 
Додаємо ще кілька цікавинок.

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

    
Змінено: Ігор Опольський - 26.09.2017 05:04:20
 
До уваги потенційних учасників ЗНО, вчителів!
Говоримо ПРАВИЛЬНО: ЧАС із позиції граматики (за матеріалами Ірини Клименко із СМ Facebook).
КОТРА ГОДИНА?


Змінено: Ігор Опольський - 13.05.2019 15:14:04
 
Говоримо ПРАВИЛЬНО: 10 словосполучень, у яких ми найчастіше припускаємось помилок

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

"ЧУЖУ МОВУ МОЖНА ВИВЧИТИ ЗА ШІСТЬ РОКІВ, 
А СВОЮ ТРЕБА ВИВЧАТИ ВСЕ ЖИТТЯ"
(с) Франсуа Вольтер

10 словосполучень, у яких ми найчастіше припускаємось помилок:





Змінено: Ігор Опольський - 05.10.2017 05:29:15
 
ГОВОРИМО ПРАВИЛЬНО: Калька в українській мові. 11 типових помилок у нашому щоденному мовленні

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

Калька – один із найбільших ворогів української мови. Вона “входить” до лексикону непомітно, поступово забруднюючи наше мовлення. Ми зібрали 10 поширених помилок, яких ми дуже часто припускаємось.

Давайте розмовляти українською правильно.





 
Розміщуємо черговий пост, який допоможе краще підготуватись до складання ЗНО з української мови у 2018 році!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

ЗНО 2018 з української мови і літератури. Аналіз помилок 2017!



24 травня 2018 року всі випускники загальноосвітніх навчальних закладів обов’язково проходитимуть державну підсумкову атестацію у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Зміст тестів визначається Програмою зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури, затвердженою Міністерством освіти і науки України.  Програма конкретизує, що повинен знати та вміти випускник навчального закладу в межах визначених для перевірки тематичних розділів. У блоці “Українська література” зазначається перелік літературних творів, які виносяться на ЗНО.
Поріг «склав/не склав» у 2017 році становив 24 бали. Кількість тих, які не набрали мінімальний бал - більше 17 тисяч тестованих.
Аналіз основних помилок випускників 2014-2017 років дозволить звернути увагу випускників 2018, яким темам приділити особливу увагу при підготовці до складання тестів.
Наголос у слові! Із року в рік випускники припускаються помилок при визначенні наголошеної голосної в слові. Лише 20,5% тестованих у 2017 році визначили, що наголос на перший склад має слово  вИпадок, а не цінник, течія, русло!
Прогляньте на сайті www.200baliv.org Урок 1.2. Склад. Наголос. Чергування голосних. Складіть тести, які супроводжують тему стільки разів, щоб результат кожного тесту дорівнював 100%! Не хвилюйтесь, якщо не впораєтесь із цим завданням із першого разу! Повторіть спробу, звертаючи увагу на помилки!
Радимо роздрукувати на кольоровому принтері (написати кольоровими ручками) таблиці із складними словами, в яких виділити наголошену голосну, розвісити їх по кімнаті та пробігати очима один раз на день. (У контрольних тестах www.200baliv.org команда  щоразу звертатиметься до цієї теми, щоб довести виконання Вами зазначеного завдання до повного автоматизму).
 
Наголос на 1-му складі:
бОвтати, бУдемо, вІрші, вІльха, вИпадок, врОзліт, грОшей, дОгмат, дОнька, дрОва, жЕвріти, зАгадка, зАмолоду, зОзла, кИдати, кОлесо, кОлія, кУрятина, Олень, нАчинка, пІдлітковий, пОдруга, пОказ, пОмилка, прИповідка, прИчіп, прИятель, рАзом, рЕшето, рЕмінь, рИнковий, рОзвідка, рОсяний, спИна, хАос, цАрина, немає чАсу, цЕнтрнер, щИпці, фОльга, Яловичина.

Наголос на 2-му складі:
абИ де, абИяк, абИколи, аджЕ, анІж, борОдавка, вітчИм, везлА, вимОва, вимОга, генЕзис, граблІ, гуртОжиток,  дичАвіти, добУток, допІзна дочкА, експЕрт, жадАний, завдАння, засУха, зокрЕма, зубОжіти, зубОжілий, індУстрія, іржАвіти, квартАл, кінчИти, корОмисло, літОпис, мерЕжа, налИгач, ненАвидіти, новИй, обрУч, оптОвий, отАман, перЕбіг подій, перЕпис, перЕпустка, пізнАння, позАторік, подУшка, покрОва, правОпис, просІка, рондО (шрифт), рубЕль, рукОпис, руслО, фартУх, фенОмен, чорнОзем, чорнОслив, шофЕр, щавЕль.

На 3-му і 4-му складі:
асиметрІя, беремО, болотИстий, бюлетЕнь, бюрокрАтія, валовИй, веретЕно, ветеринАрія, диспансЕр, запитАння, ідетЕ, ідемО, інженЕрія, каталОг, кіломЕтр, кропивА, кулінарІя, металУргія, медикамЕнт, мозолИстий, навчАння, наздогАд, нафтопровІд, некролОг, низинА, одинАдцять, осокА, плугатАр, порядкОвий, псевдонІм, розв’язАння, рукопИсний, сільськогосподАрський, симетрІя, сирокопчЕний, сторінкИ (множина), черговИй, урізнОбіч,  урочИстий, щодобовИй, фаховИй, ясинОвий.

Подвійний наголос:
алфАвІт, веснЯнИй, вИсІти, дОговІр, жАлО, зАвждИ, клАдовИще, назАвждИ, пЕрвІсний пОмИлка, правОпИсний, прОстИй, рОзбІр, слІзьмИ.

Два наголоси у словах:
рАботоргІвля, привАтнорабовлАсницький.
Порада від випускників 2017 року, які не припустилися помилок у цьому завданні: проходьте щомісяця тести до Уроку 1.2. Склад. Наголос. Чергування голосних. Це займає близько 15 хвилин. Це дозволить  Вам отримати бали там, де більшість не отримає!
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 След.
Читають тему