Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2 3 4
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2017 РОЦІ, Тут поступово розміщуватимемо матеріали, що стосується даної теми.
 
 
Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпоси ланням.

Зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) завжди привертає до себе посилену увагу, особливо під час вступної кампанії. Що й не дивно, адже ставки в ньому дуже високі як для окремих абітурієнтів (вступ до університету, а отже — майбутнє), так і для всієї країни (якісний добір студентів — це шанс підвищити якість вищої освіти, а отже — отримати добре підготовлених фахівців). Цими днями сесія ЗНО переступила екватор, — половина запланованих тестувань уже відбулася. Хтось задоволений перебігом тестування і радісно підраховує свої бали, а хтось, навпаки, розчаровано зітхає, звинувачуючи школу, репетиторів чи й самі тести. Наприклад, під критику деяких репетиторів і журналістів потрапили кілька завдань тесту з української мови та літератури, на що Український центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО) дав публічні розгорнуті відповіді у ЗМІ. 
DT.UA спробувало зазирнути за лаштунки екзамену, поцікавитися у втаємничених, як готуються тести і хто їх перевіряє, чи можна купити шпаргалку і чого не можна робити на тестуванні — одне слово, всім, що турбує абітурієнтів та їхніх батьків. Про це ми розпитували керівництво УЦОЯО — директора центру Вадима КАРАНДІЯ (В.К.), його заступника Валерія БОЙКА (В.Б.) та начальника відділу суспільно-гуманітарних навчальних предметів Андрія ПАНЧЕНКОВА (А.П.). 

Буквально перед стартом сесії ЗНО пройшли чутки, що в Інтернеті можна купити відповіді на тест з української мови та літератури. МОН і Центр тестування попереджав тоді абітурієнтів, щоб не ловилися на такі пропозиції
А.П. — Так, ми знайшли цю пропозицію (фото нібито реального тестового зошита), прискіпливо її розглянули і з'ясували, що то підробка. Титульну сторінку грубо зроблено у Фотошопі: взято обкладинку зошита з пробного тестування, на місце слів "пробне тестування" вставлено, що це ЗНО-2017. А першу сторінку із завданнями взято з тернопільського посібника підготовки до ЗНО. 
В.Б. — Є певні прикмети, за якими ми можемо зробити висновок, що розміщене в Інтернеті — чистої води шахрайство. І ми про це повідомляли на своєму сайті, щоб діти або батьки не купувалися на таке. 
В.К. — Ми кажемо їм: не довіряйтеся невідомо-кому. Цього року був випадок, коли продавець "відповідей ЗНО" виставляв поряд своє фото разом із фото паспорта: дивіться, мовляв, я абсолютно реальний, я гарантую, що є результат. Був навіть професійно зроблений сайт, який відверто працює на те, аби переконати людину, що все реально, класно, доступно. Скажіть, хтось так відкрито поширюватиме конфіденційні матеріали? Журналісти почали все це аналізувати, гуглити виставлені на сайті фото "абітурієнтів", які розповідають, що їм торік вдалося вступити за купленими тестами. Фото зроблені професійно, і це здивувало. Пізніше журналісти знайшли ці фотографії в американських студентських спільнотах. 
— Наскільки, взагалі, можливе витікання інформації про зміст тестів? 
В.К. — Ні, це сьогодні неможливо. Я поясню схему роботи з укладання тестів. Є багато експертів, які розробляють запитання для ЗНО. Із них формується банк тестових завдань. Далі укладачі комплектують кілька варіантів тестів. Ці люди усвідомлюють специфіку своєї роботи, знають, що вони працюють із інформацією з грифом ДСК (для службового користування) і що у разі розголошення змісту тестів їм загрожує кримінальна відповідальність. Укладачі тестів ставлять свій підпис під кожним із варіантів тесту, у відповідних картках фіксується, що ці варіанти зробили вони. Тобто якщо виникає проблема витікання інформації, перший, до кого прийдуть правоохоронні органи, щоб розібратися в зазначеній ситуації, будуть саме ці особи. Вони підставлять себе, якщо допустять витікання даних. Усі робочі комп'ютери в УЦОЯО, на яких є конфіденційна інформація, перебувають під комплексною системою захисту. Людина, котра працює з текстами завдань, не може самостійно з ними нічого зробити: роздрукувати, перенести на флешку, віддати на верстку. Потрібно, щоб втручалася інша особа — працівник відділу захисту інформації. Він контролює ці процеси. Він теж не зацікавлений у витіканні інформації, бо теж за це відповідатиме. Так будується система захисту. Який із кількох розроблених варіантів тестів буде використаний на ЗНО, не знають навіть ті, хто їх готує. Це вирішує директор УЦОЯО. Мене багато хто запитує: чому ви не створите комісію, не візьмете дитину, яка буде витягувати ці матеріали і таким чином обирати варіант тестів? Я кажу: ну гаразд, ми влаштуємо шоу, а що це дасть? Адже, навпаки, потрібен якомога менший розголос. Ми закриваємо інформацію навіть від розробників. Довіра до розробників є, але не хочеться ставити їх у ситуацію, коли вони можуть потрапити під тиск, бо їм щось відомо. Ми робимо кілька "чорних пакетів", у кожному з яких — варіант тесту. І директор УЦОЯО, не відкриваючи їх, обирає один. Далі обраний тест друкується на великому принтері з участю мінімальної кількості людей. 
Є інший канал для нечесного складання ЗНО — підробка вже готових результатів. По приклади далеко ходити не треба — з цього приводу було відкрито ціле кримінальне провадження проти кількох екс-працівників УЦОЯО. Тепер цю шпаринку закрито? 
В.К. — Систему захисту інформації УЦОЯО удосконалено, її привели у відповідність до сучасних технологій захисту інформації. Є захищені канали зв'язку, на яких стоять шифратор і дешифратор. Кожен, хто має доступ до бази даних, отримав свій електронний ключ (електронний цифровий підпис) і заходить у базу тільки з його допомогою. Цей ключ не дозволяє виконувати жодних функцій зі зміни даних. А все, що робиться у базі даних, фіксується: коли, хто в якій частині бази був, що дивився. На сьогодні в адміністратора бази даних є окремий монітор, куди виводиться інформація про всі аномалії: хтось хоче втрутитися в недозволену йому зону, відбувається атака чи ще щось. Крім того, наша система захисту інформації тепер отримала державну атестацію. Це означає, що вона не лише відповідає всім державним вимогам, а й що до нас у будь-який момент можуть прийти представники Державної служби спецзв'язку та захисту інформації і провести інспекційну перевірку. 
— Чи правда, що нинішнього року тести перевіряються по-новому: тепер кожну роботу перевіряє не один екзаменатор, а два? 
В.К. — Так. Спочатку виконаний тест перевіряє один експерт і заносить результати своєї перевірки в комп'ютерну систему. Потім перевіряє другий (він не бачить, як перевіряв його попередник) і так само заносить результати в систему. Якщо в системі інформація від обох експертів збігається — вважається, що роботу абітурієнта перевірено коректно. Якщо ж результати перевірки в чомусь не збігаються, остаточне рішення приймає старший екзаменатор, — він також перевіряє роботу й погоджується з думкою або першого екзаменатора, або другого. Насправді це стара схема. Але довгий час у нас не було другого екзаменатора, бо не було достатнього фінансування. А це робота конкретного фахівця, якому треба платити заробітну плату. 
— Тести ЗНО-2017 з англійської і з української мови критикують за помилки
В.Б. — Нам постійно доводиться шукати компроміс між утаємниченістю і якістю тесту. Щоб дотриматися конфіденційності, ми робимо тест досить обмеженими силами і не можемо взяти на вичитку додаткового експерта чи літредактора. В окремих випадках це призвело до певних технічних огріхів. 
А.П. — Нинішнього року їх два: з української літератури (в одному завданні одразу дві правильні відповіді) і з англійської мови, де замість однієї форми слова вжито іншу (doesn't замість don't). Прикро, що вони є, але вони не вплинуть на результат абітурієнтів. З української літератури УЦОЯО ухвалив рішення зарахувати бал усім учасникам, що взялися за виконання цього завдання, яку б відповідь вони не обрали. У завданні з англійської мови технічна помилка ніяк не вплинула на загальне розуміння тексту й на виконання завдання. Це як, наприклад, у тексті українською мовою замість "написала" надрукувати "написати". 
В.К. — Ми одразу визнали цю помилку й оприлюднили правильні відповіді тесту з англійської не наступного робочого дня, як належить за нормативними документами, а ввечері дня тестування. Щоб абітурієнти не накручували себе до ранку й не хвилювалися. Тим більше що з англійської це можна зробити швидше, ніж із математики, наприклад. 
— Ходять чутки, що цьогорічні тести з української мови та літератури були складнішими, ніж торішні. Критики назвали їх "кучерявими" і більше схожими на олімпіадні
В.Б. — Коли ми отримаємо статистику щодо цих завдань, тоді зможемо говорити, складніший текст чи легший. Але мінімальний поріг "склав/не склав" тесту з української мови і літератури нинішнього року наближений до торішнього. Це дозволяє нам, принаймні на цьому етапі, говорити, що експерти не відчули великої різниці у складності тестів двох років. 
— Хто встановлює поріг "склав/не склав"? 
В.К. — Ми запрошуємо приблизно 70 експертів-учителів, і вони аналізують завдання тесту, проектуючи їх на свого учня, що навчається на "4" за 12-бальною шкалою: з якими він міг би впоратися, а з якими — ні. Те, що він зробив би, — це і є поріг. Потім цей поріг затверджується фаховою експертною комісією. Чим вищий поріг, тим легший тест. 
—В одному із завдань тесту з української мови треба було знати наголос у слові ціннИк. Те, що він падає на другий склад, для багатьох стало несподіванкою. Ось і критикують: тест поганий, бо діти цього не вчили, вони не можуть знати напам'ять увесь орфоепічний словник. А взагалі, бездоганний тест — це той, що буде під силу більшості абітурієнтів, і вони скажуть: усе це ми вчили, це є у підручниках, і не знає цього тільки лінивий? 
А.П. — Ні. Тест, який буде більшості під силу, не спрацює. У тестології є таке поняття як надлишковість тесту. Тобто тест має містити завдання, які дадуть можливість показати себе найсильнішим абітурієнтам. Найсильніших не може бути половина. 
В.К. — Усі завдання тесту укладаються на основі програми ЗНО, але є складніші й легші завдання, є та "надлишковість", із допомогою якої ми "розтягуємо" абітурієнтів по всій шкалі вимірювання результатів ЗНО. Бо хтось має вступати на філологію, а хтось— на інженера. 
А.П. — Слово "ціннИк" з наголосом на другому складі мало хто вимовляє. Але найпідготовленіші учні це завдання розв'яжуть правильно, вони знають це, на відміну від величезної кількості інших, і вони повинні мати шанс отримати свій високий бал. 
— Тобто має бути "люфт", на якому виділяться найсильніші? Якщо ми поставимо низьку "стелю" в тесті, то всі учасники тестування однаково упруться в неї, і найсильніших, які б могли взяти більшу висоту, просто не буде видно? 
В.К — Так. Пам'ятаєте, кілька років тому на тестуванні з математики були два види тестів: полегшений варіант, рівня А, і більш складний, рівня Б. Досить багато сильних дітей записалися тоді на легший тест. Це призвело до того, що всі вони за своїми результатами "скупчилися" на високій сходинці рейтингу, де важко було вирізнити найсильніших. Їм не було куди рости, не було де показати свої можливості. Уявіть собі, що тисяча таких абітурієнтів прийде зі своїми результатами ЗНО в КНУ ім. Шевченка на мехмат. Як мехмат, маючи далеко не тисячу місць, диференціює цю тисячу абітурієнтів і відбере справді найдостойніших? 
— Якщо якогось завдання тесту не виконає ніхто, це катастрофа? Всі результати "зріжуть" — чи, навпаки, це не матиме жодних наслідків, адже оцінка ЗНО — рейтингова, і якщо ніхто не впорався, значить ніхто й не набрав додаткових очок у перегонах? 
А.П. — Так, за таке завдання всі матимуть нуль, і воно ні на що не вплине. — Хто підтверджує достовірність правильних відповідей на тест ЗНО? 
В.К.: — Досить часто запитують, чи є відомі наперед відповіді. Немає. Коли створюється тестове завдання, в ньому проектується правильна відповідь. Але це думка однієї людини, котра складала тест. На жаль, ми не можемо залучити до складання завдання багато фахівців, бо маємо тримати в таємниці зміст тесту. Тому ми йдемо іншим шляхом. 
А.П. — З кожного предмета, за яким складається тестування, створено предметну фахову комісію. Тоді, коли йде тестування й абітурієнти виконують тест, ми даємо членам цієї комісії тестовий зошит, і вони також розв'язують усі завдання. При цьому ніхто їм готових правильних відповідей не дає. За результатами цієї роботи приймається ухвала про те, які відповіді вважати правильними. 
— Комісія може не погодитися з укладачем завдання і сказати, наприклад, що відповідь, яку він вважає правильною, насправді неправильна? 
А.П. — Може, як нинішнього року було на завданні з української літератури. Комісія визнала, що на одне питання однозначно правильної відповіді немає. І УЦОЯО прийняв рішення зарахувати бал за це завдання усім, хто брався за його виконання (про це вже йшлося вище).
 — Нинішнього року поліція перевіряла абітурієнтів-учасників ЗНО металошукачами. Є думка, що це порушення прав дитини. 
В.К. — Ми робимо це ще з 2012 р., а не лише тепер. Чому впровадили таку норму у 2012 р.? Тому, що у 2010-му та 2011-му роках, у зв'язку з бурхливим розвитком комунікаційних технологій (мобільний Інтернет, смартфони) ми зіштовхнулися з ситуацією, коли абітурієнти почали масово списувати. Вони утворювали організовані групи, в яких розподілялися ролі. Там були фотографи, які заходили до пункту тестування і з допомогою смартфона в перші ж хвилини фотографували тестовий зошит. Усе це перекидали в соціальні мережі, де вже чекали ті, хто швидко розв'язував завдання. У 2011р. ми реально стояли перед загрозою повністю скомпрометувати зовнішнє оцінювання. Тоді ситуацію втримали (вираховували фотографів), але розуміли, що з роками вона ускладнюватиметься, і треба боротися кардинально, треба вилучати засоби, які допомагають передавати і обробляти інформацію. Залишився тільки один спосіб, хай і жорсткий: не постійно, а періодично, на тестуванні з певних предметів, проводити контрольні заходи із залученням правоохоронців. Це робиться одночасно в усіх пунктах тестування по всій Україні. На сьогодні з шести предметів, із яких проведено тестування, відповідний захід стосувався двох. 
— Але ж це б'є по нервах абітурієнтів. Діти й так хвилюються, а тут ще поліція. 
В.К. — Коли абітурієнти реєструються на ЗНО, ми ознайомлюємо їх із Порядком проведення тестування. Цей документ затверджений Мін'юстом (отже, і норма про перевірки, яка міститься в ньому, — також). Коли абітурієнти входять до аудиторії, інструктор їх попереджає: будьте готові, можлива перевірка, здайте всі заборонені речі. Перевірка аудиторії займає 2—3 хвилини. Фіксується час призупинення роботи, і потім він компенсується абітурієнтам. Ми визнаємо, що це досить жорсткий захід. Але це вже не є навчальний процес, і ЗНО виконує дуже важливу функцію оцінювання, яка має досить серйозні наслідки. 
— Тобто перевірка з металошукачами захищає право абітурієнта на справедливий вступ: якщо він чесно виконує завдання, а хтось поруч списує й може отримати кращі результати, то цього можна не допустити, тільки перевіривши всіх? 
В.К. — Так. Деякі правозахисники кажуть, що обшук не є правовим. Але якщо хтось дивився процедуру перевірки або читав відповідну юстовану інструкцію для Нацполіції, міг звернути увагу, що це не обшук, це безконтактний огляд із допомогою металошукача. Якщо абітурієнт має якісь сумнівні речі, йому пропонують їх показати. 
В.Б. — В аеропортах тисячі людей проходять через металошукачі, і ніхто не обурюється. 
В.К. — Коли ми обговорювали у 2011 р. пропозицію про перевірку абітурієнтів металошукачем, ми консультувалися з експертами. Один із педагогів тоді сказав: сучасна молодь відвідує клуби, а туди, до речі, ніхто не ввійде, поки його не перевірять, і часто — з металошукачем. Молодь це сприйме нормально. За 5 років ми не маємо жодної апеляційної заяви від абітурієнтів щодо перевірок металошукачем. 
— Цікаво, а знайшли щось під час таких перевірках у пунктах тестування? 
В.К. — Знайшли. Під час тестування з української мови нинішнього року 241 особа мала при собі заборонені засоби. Торік на тестуванні з цього предмета не використовувався металошукач, тому виявлено лише 28 таких осіб. 
— Нинішнього року на тестування заборонено проносити наручні годинники. Чому? 
В.К. — Вони й торік були заборонені. Маю на увазі смарт-годинники. У Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання є загальний перелік заборонених засобів. Зокрема, заборонені всі засоби, які дають можливість фіксувати, зберігати, обробляти і передавати інформацію. Смарт-годинник — це пристрій, який може зберігати, фіксувати інформацію. Тому загальна вимога — не беріть його з собою на тестування. До речі, деякі смарт-годинники зовні дуже схожі на механічні. Тому краще просто утриматися й не нести його на тестування. В аудиторії, де проходить тестування, зазвичай є годинник. А якщо його немає, то, за інструкцією, через певні проміжки часу абітурієнтам дається голосова команда: "Пройшло півгодини роботи над тестом" або "Залишається 15 хвилин до кінця тестування, перенесіть правильні відповіді до бланку відповідей". Багато хто запитує, чому вилучають флешки й навушники. По-перше, у нас немає фахівців, які на місці, в аудиторії, зможуть точно сказати, що це таке і як воно може бути використане. По-друге, років чотири чи п'ять тому ми зіштовхувалися з ситуацією, коли у блоці навушників для регулювання гучності був мікроприймач. Тому ми всіх попереджаємо: не беріть із собою в аудиторію жодного пристрою, не провокуйте ситуацію. 
— Ну що ж, екватор сесії ЗНО пройдено. Бажаємо всім успіхів. І організаторам, і абітурієнтам.
 
Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням.



Експертна комісія УЦОЯО встановила поріг "склав/не склав" для тесту ЗНО з української мови і літератури


Поріг тесту ЗНО з української мови склав 24 тестових бали

14 червня експертна комісія Українського центру оцінювання якості освіти встановила поріг «склав/не склав» для тесту зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури, який у 2017 році дорівнюватиме 24 тестовим балам. Відповідне рішення комісії було прийняте під час засідання, що відбулося у Міністерстві освіти і науки.
Усі учасники тестування, результат яких дорівнює або є вищим за визначений поріг, матимуть можливість використати отримані результати під час участі у цьогорічній вступній кампанії до вищих навчальних закладів. Кількість учасників ЗНО, які не склали тест з української мови і літератури складає 17 359 осіб, що дорівнює 7,55% від загальної кількості учасників тестування.
До 15 червня мають бути оголошені результати отримані учасниками зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури та ухвалені таблиці відповідності тестових балів рейтинговій оцінці за шкалою 100-200 балів за виконання тесту з української мови і літератури.
Як відомо, результати ЗНО з української мови і літератури також будуть враховані, якдержавна підсумкова атестація за шкільний курс з української мови. Експертна комісія також затвердить таблицю відповідності тестових балів оцінкам за шкалою 1-12 балів.
Максимальна кількість балів, яку мав можливість отримати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з української мови і літератури, дорівнює 104 тестовим балам.
 
Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням.

ВИЗНАЧЕНО ПОРОГОВИЙ БАЛ «СКЛАВ/НЕ СКЛАВ» З ШЕСТИ ПРЕДМЕТІВ
14.06.2017


14 червня відбулося перше засідання експертної комісії при Українському центрі оцінювання якості освіти з визначення порогу «склав/не склав». На засіданні визначено пороговий бал «склав/не склав» для тесту з української мови і літератури, математики, англійської, німецької, французької, іспанської мов.

Члени експертної комісії після обговорення ухвалили рішення встановити пороговий бал з української мови і літератури, що відповідає 24 тестовим балам, з математики – 11 тестових балів, з англійської, німецької, французької , іспанської мов – 14 тестових балів.
З української мови і літератури пороговий бал «склав/не склав» подолали 92 % учасників зовнішнього незалежного оцінювання від загальної кількості осіб, що взяли участь у тестуванні з цього предмета, з математики поріг «склав/не склав» подолали 84 % осіб, які взяли участь у зовнішньому оцінюванні, з англійської мови – 85 % учасників тестування з цього предмета, з німецької мови поріг подолали 77 % учасників тестування, з французької та іспанської мов поріг подолали 79 % і 78 % учасників тестування відповідно.
Результати зовнішнього незалежного оцінювання з цих предметів будуть розміщені на інформаційних сторінках 15 червня. Також цього ж дня в розділі «Керівникам навчальних закладів» будуть розміщені відомості результатів державної підсумкової атестації, проведеної у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Звертаємо увагу, що учасники тестування поточного року зможуть ознайомитися зі скан-копіями своїх бланків відповідей. Бланки відповідей з української мови і літератури, математики, англійської, німецької, французької, іспанської мов будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників з 16 червня.
Відеозапис засідання експертної комісії при Українському центрі оцінювання якості освіти, під час якого було встановлено поріг «склав/не склав», можна переглянути на Освітньому порталі «Педагогічна преса».
Нагадаємо, що засідання експертних комісій зі встановлення порогу «склав/не склав» з історії України, російської мови, біології відбудеться 16 червня, а з фізики, географії, хімії – 22 червня.

 
На сторінках учасників ЗНО розміщено результати !!!

Переходимо на сайт Українського центру оцінювання якості освіти та мандруємо до персональної сторінки!
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

Апеляція результатів ЗНО у 2017 році


Відповідно до Порядку визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженого наказом МОН України № 300 від 16 березня 2015 року, результати зовнішнього оцінювання можуть бути предметом апеляційного оскарження.

У разі виникнення сумніву у учасника ЗНО щодо правильності встановлення його результату зовнішнього оцінювання з певного предмета, він може подати апеляційну заяву в письмовій формі на ім’я директора Українського центру оцінювання якості освіти, у якій зазначаються:
  • прізвище, ім’я, по батькові учасника зовнішнього оцінювання;
  • номер сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
  • назва навчального предмета, результат зовнішнього оцінювання з якого оскаржується;
  • номер контактного телефону;
  • дата подання апеляційної заяви.
Якщо в апеляційній заяві не будуть указані вищеперелічені дані, апеляційна комісія може залишити її без розгляду (зразок заяви).

Розгляд апеляційних заяв щодо результатів зовнішнього оцінювання (ЗНО) здійснює апеляційна комісія Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) протягом п’ятнадцяти календарних днів з урахуванням дня їх надходження.

Апеляційна заява щодо результатів зовнішнього оцінювання (далі - апеляційна заява щодо результатів) подається особою, яка проходила тестування, в письмовій формі на ім'я директора Українського центру оцінювання якості освіти протягом п’яти календарних днів з моменту офіційного оголошення результатів оцінювання з відповідного предмета.

Апеляційні заяви щодо результатів надсилаються рекомендованим листом до Українського центру оцінювання якості освіти за адресою: вул. Володимира Винниченка 5, м. Київ, 04053 (із поміткою «Апеляційна комісія УЦОЯО»). Дата подання заяви визначається за відтиском штемпеля відправлення на поштовому конверті.

Апеляційні заяви, подані пізніше 5-ти календарних днів з моменту офіційного оголошення результатів тесту, не розглядаються.

У ході розгляду апеляційних заяв здійснюються технічна та предметна перевірки. Технічна перевірка виконання завдань сертифікаційної роботи проводиться з метою встановлення правильності визначення результату зовнішнього оцінювання під час автоматизованої комп’ютерної обробки бланків відповідей типу А та типу А+; полів екзаменаторів на бланках типу Б та типу Б+ та персоналізації бланків відповідей.

Предметна перевірка виконання завдань сертифікаційної роботи передбачає встановлення об’єктивності оцінювання відкритих завдань сертифікаційної роботи на бланках типу Б та типу Б+ шляхом проведення повторного оцінювання завдань.

Апеляційна заява, у якій оскаржуються результати зовнішнього оцінювання з одного і того самого предмета повторно, не розглядається, якщо першу заяву розглянуто по суті.

Інформація про дату, час і місце проведення засідання апеляційної комісії розміщується на інформаційній сторінці учасника зовнішнього оцінювання, створеній на офіційному веб-сайті Українського центру.

Учасники зовнішнього оцінювання, апеляційні заяви яких винесені на розгляд, та (або) їх представники можуть бути присутні на засіданні апеляційної комісії.

Заявник може відкликати апеляційну заяву до початку її розгляду на засіданні апеляційної комісії. У такому випадку розгляд заяви припиняється.

Учасникам зовнішнього оцінювання, які присутні на засіданні апеляційної комісії, надаються для ознайомлення копії бланків відповідей та картка учасника зовнішнього незалежного оцінювання (із результатами зовнішнього оцінювання, установленими до подання апеляційної заяви).

Апеляційна комісія за наслідками розгляду апеляційних заяв приймає на відкритому засіданні рішення щодо відмови в задоволенні апеляційної заяви або задовольняє апеляційну заяву.

Причинами відмови в задоволенні апеляційної заяви є:
  • відсутність помилок під час здійснення автоматизованої комп’ютерної обробки бланків відповідей та їх персоналізації;
  • підтвердження об’єктивності оцінювання відкритих завдань сертифікаційної роботи;
  • підтвердження рішення про анулювання результатів зовнішнього оцінювання.
У разі задоволення апеляційної заяви приймається одне з таких рішень:
  • про відновлення результату зовнішнього оцінювання, якщо його було анульовано;
  • про зміну кількості балів, отриманих учасником зовнішнього оцінювання із певного предмета (збільшення або зменшення кількості балів).
Після прийняття апеляційною комісією відповідного рішення не пізніше ніж через три дні заявнику за адресою, зазначеною ним під час реєстрації для участі в зовнішньому оцінюванні, надсилається картка учасника зовнішнього незалежного оцінювання (із результатами зовнішнього оцінювання з певного навчального предмета, установленими апеляційною комісією), у якій зазначено рішення апеляційної комісії у вигляді витягу з протоколу. Крім того учасник отримує копії бланків відповідей, що були виготовлені до початку їх перевірки.

Інформація про прийняте апеляційною комісією рішення розміщується на інформаційній сторінці учасника зовнішнього оцінювання, створеній на офіційному веб-сайті Українського центру, протягом наступного робочого дня після прийняття рішення, але не пізніше трьох робочих днів із дня прийняття рішення.

Додатково див.:
 
До уваги керівників ЗНЗ Рівненщини!

У вкладці «Відомість результатів ДПА» сервісу «Керівникам навчальних закладів», що знаходиться на офіційному веб-сайті Українського центру оцінювання якості освіти, доступні для завантаження файли, що містять ВІДОМОСТІ результатів державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освіти. На кожен предмет сформована окрема відомість.
 
Поріг тесту ЗНО з історії України склав 27 балів
16 червня експертна комісія Українського центру оцінювання якості освіти встановила поріг «склав/не склав» для зовнішнього незалежного оцінювання з історії України, який у 2017 році дорівнюватиме 27 тестовим балам. Відповідне рішення комісії було прийняте під час засідання, що відбулося у Міністерстві освіти і науки.
Усі учасники тестування, результат яких дорівнює або є вищим за визначений поріг, матимуть можливість використати отримані результати під час участі у цьогорічній вступній кампанії до вищих навчальних закладів. Кількість учасників ЗНО, які не склали тест з історії України складає 23 168 осіб, що дорівнює 13,45% від загальної кількості учасників тестування.
19 червня мають бути оголошені результати отримані учасниками зовнішнього незалежного оцінювання з історії України та ухвалені таблиці відповідності тестових балів рейтинговій оцінці за шкалою 100-200 балів за виконання тесту.
Як відомо, результати ЗНО з історії України також будуть враховані, як державна підсумкова атестація за шкільний курс з предмета. Експертна комісія також затвердить таблицю відповідності тестових балів оцінкам за шкалою 1-12 балів.
Максимальна кількість балів, яку мав можливість набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з історії України, дорівнював 94 тестовим балам.

Поріг тесту ЗНО з біології склав 23 тестових бали
16 червня експертна комісія Українського центру оцінювання якості освіти встановила поріг «склав/не склав» для зовнішнього незалежного оцінювання з біології, який у 2017 році дорівнюватиме 23 тестовим балам. Відповідне рішення комісії було прийняте під час засідання, що відбулося у Міністерстві освіти і науки.
Усі учасники тестування, результат яких дорівнює або є вищим за визначений поріг, матимуть можливість використати отримані результати під час участі у цьогорічній вступній кампанії до вищих навчальних закладів. Кількість учасників ЗНО, які не склали тест з біології складає 10 720 осіб, що дорівнює 12,93% від загальної кількості учасників тестування.
У понеділок мають бути оголошені результати отримані учасниками зовнішнього незалежного оцінювання з біології та ухвалені таблиці відповідності тестових балів рейтинговій оцінці за шкалою 100-200 балів за виконання тесту.
Як відомо, результати ЗНО з біології також будуть враховані, як державна підсумкова атестаціяза шкільний курс з предмета. Експертна комісія також затвердить таблицю відповідності тестових балів оцінкам за шкалою 1-12 балів.
Максимальна кількість балів, яку мав можливість набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з біології, дорівнювала 76 тестовим балам.

Поріг тесту ЗНО з російської мови склав 26 балів
16 червня експертна комісія Українського центру оцінювання якості освіти встановила поріг «склав/не склав» для зовнішнього незалежного оцінювання з російської мови, який у 2017 році дорівнюватиме 26 тестовим балам. Відповідне рішення комісії було прийняте під час засідання, що відбулося у Міністерстві освіти і науки.
Усі учасники тестування, результат яких дорівнює або є вищим за визначений поріг, матимуть можливість використати отримані результати під час участі у цьогорічній вступній кампанії до вищих навчальних закладів. Кількість учасників ЗНО, які не склали тест з російської мови складає 281 особа, що дорівнює 10,59% від загальної кількості учасників тестування.
У понеділок мають бути оголошені результати отримані учасниками зовнішнього незалежного оцінювання з російської мови та ухвалені таблиці відповідності тестових балів рейтинговій оцінці за шкалою 100-200 балів за виконання тесту.
Як відомо, результати ЗНО з російської мови також можуть бути враховані, як державна підсумкова атестація за шкільний курс з предмета. Експертна комісія також затвердить таблицю відповідності тестових балів оцінкам за шкалою 1-12 балів.
Максимальна кількість балів, яку мав можливість набрати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з російської мови, дорівнювала 88 тестовим балам.
 
Після ЗНО: все для абітурієнта 2017 року
Інформація для громадян України, які бажають вступати до вищих навчальних закладів України у 2017 році
Після основної сесії ЗНО
Вступ до вищих навчальних закладів
Вступ до магістратури з права
Інші посилання:
 
Таблиця переведення середнього бала атестата з 12-бальної у 200-бальну шкалу

 

РЕЗУЛЬТАТИ ОСНОВНОЇ СЕСІЇ ЗНО З УСІХ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ НА ІНФОРМАЦІЙНИХ СТОРІНКАХ
23.06.2017


На інформаційних сторінках розміщено результати  зовнішнього незалежного оцінювання з географії, хімії, фізики.
Окрім результатів, учасники тестування поточного року зможуть ознайомитися з картками результатів та скан-копіями своїх бланків відповідей. Картки результатів  та бланки відповідей географії, хімії, фізики також вже розміщені на інформаційних сторінках учасників.
Таблиці переведення тестових балів у рейтингову оцінку за шкалою 100-200 балів та таблиці відповідності тестових балів оцінкам рівнів навчальних досягнень (за шкалою 1–12 балів) вже оприлюднені на сайті Українського центру в розділі «Предмети ЗНО».
У разі виникнення сумніву щодо правильності встановлення результату учасник зовнішнього оцінювання може подати апеляційну заяву в письмовій формі до Українського центру оцінювання якості освіти. Апеляційні заяви щодо результатів зовнішнього незалежного оцінювання з географії, хімії, фізики можна подавати протягом 5 календарних днів із дня офіційного оголошення результатів зовнішнього оцінювання з певного навчального предмета, ураховуючи день оголошення. Детальніше з процедурою подання апеляції можна ознайомитися на сайті Українського центру оцінювання якості освіти в розділі «Апеляції».
 
Учасникам ЗНО радять переглянути копії відповідей


Якщо учасник ЗНО має сумнів щодо правильності встановлення результату тестування, він може подати апеляційну заяву в письмовій формі до Українського центру оцінювання якості освіти. На цьому, під час проведення прес-конференції, наголосив директор УЦОЯО Вадим Карандій.

Він відзначив, що подати апеляцію можна протягом 5 календарних днів із дня офіційного оголошення результатів. Дата подання заяви визначається за відтиском штемпеля відправлення на поштовому конверті. Учасники ЗНО, які подали апеляційні заяви на результати тестування, повинні повідомити про це керівника свого навчального закладу.

«Розгляд апеляційної заяви – це фактично повторне визначення результату ЗНО, адже в цьому разі здійснюють повторну технічну та предметну перевірки бланків відповідей. Радимо попередньо завантажити скан-копію бланків відповідей та об’єктивно оцінити результат виконання тесту, оскільки у разі задоволення заяви визначений раніше результат може бути змінений не лише у бік збільшення, а й зменшення кількості балів. Щоб ознайомитися зі скан-копіями бланків відповідей, достатньо зайти на свою інформаційну сторінку та сформувати запит», – повідомив Карандій.

Розгляд заяв здійснює апеляційна комісія протягом п’ятнадцяти календарних днів з урахуванням дня її надходження. Учасники ЗНО можуть бути присутніми під час розгляду.

Інформацію про дату, час і місце проведення засідання апеляційної комісії, на якому розглядатимуть заяви щодо результатів, буде розміщено на веб-сайті Українського центру. Інформацію про результат розгляду апеляційної заяви буде розміщено на інформаційних сторінках учасників зовнішнього оцінювання не пізніше 3 робочих днів з дня прийняття рішення. Також буде надіслано витяг з протоколу засідання апеляційної комісії.

Як відомо, 23 червня учасники ЗНО отримали результати тестування з трьох останніх предметів – з географії, фізики та хімії.
 
ДОДАТКОВА СЕСІЯ ЗНО-2017


Відбулась додаткова сесія ЗНО з української мови та літератури





Участь у додатковій сесії незалежного оцінювання з української мови та літератури взяли 830 осіб в Україні, зокрема на Рівненщині на базі РУГу із 15 взяли участь 11 осіб (73,33%),  у трьох пенітерціарних установах явка була 100%: Дубно із 2 з'явились 2, у Городку із 6 - 6, у Городищі із 3 - 3.

3 липня було проведено зовнішнє незалежне оцінювання додаткової сесії ЗНО з української мови і літератури, результати якого зараховуватимуться як вступний тест до вищих навчальних закладів.
Як повідомляє прес-служба Українського центру оцінювання, участь у тестуванні з цього навчального предмета взяли 830 осіб, що становить 83% від загальної кількості зареєстрованих. Кількість зареєстрованих учасників на додаткову сесію тестування з цього предмета становила 1002 особи.
З метою інформування учасників зовнішнього незалежного оцінювання 4 липня будуть опубліковані правильні відповіді на завдання тесту. Див. розділ Відповіді на тести ЗНО.
Про дату оголошення результатів зовнішнього оцінювання буде повідомлено додатково.
 
ДОДАТКОВА СЕСІЯ ЗНО-2017

ВІДБУЛАСЯ ДОДАТКОВА СЕСІЯ ЗНО З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
4.07.2017


За оперативною інформацією регіональних центрів оцінювання якості освіти, участь у тестуванні з англійської мови взяли 346 осіб, що становить 84 % від загальної кількості зареєстрованих. На Рівненщині працювало 2 пункти тестування: РУГ, зареєстравались для участі 5 та 5 з'явились (100%); у Городищі - зареєстувались 3, з'явились 3 (100%).
Проведення зовнішнього незалежного оцінювання в пунктах тестування забезпечували 156 осіб. За дотриманням процедури зовнішнього незалежного оцінювання спостерігали 2 громадських спостерігачі.
Із завданнями сертифікаційної роботи з англійської мови можна ознайомитися в розділі «Предмети ЗНО». 5 липня у цьому ж розділі буде розміщено правильні відповіді на завдання.
 
До уваги учасників додаткової сесії ЗНО-2017!!!


Український центр оцінювання якості освіти надасть вам результати участі в додатковій сесії ЗНО-2017 ДО 15.07.2017 на персональних сторінках!


Стежте за своєю персональною сторінкою! Успіхів вам!!!
 
ДОДАТКОВА СЕСІЯ ЗНО-2017

ВІДБУЛАСЬ ДОДАТКОВА СЕСІЯ ЗНО З МАТЕМАТИКИ (ОНОВЛЕНО)
5.07.2017


Із завданнями сертифікаційної роботи з математики додаткової сесії можна ознайомитися в розділі «Предмети ЗНО». За оперативною інформацією регіональних центрів оцінювання якості освіти, участь у тестуванні з навчального предмета взяли 532 особи, що становить 84 % від загальної кількості зареєстрованих. Кількість зареєстрованих учасників на додаткову сесію тестування з цього предмета становила 637 осіб.
3 учасники зовнішнього незалежного оцінювання не змогли потрапити у пункт тестування через запізнення. Проведення зовнішнього незалежного оцінювання в пунктах тестування забезпечували 260 осіб. 
У Рівненській області працював 1 пункт ЗНО на базі РУГ: зареєструвались для участі 9 осіб, 2 не з'явились, 7 виконували сертифікаційну роботу (77,78%).
За дотриманням процедури зовнішнього незалежного оцінювання спостерігали 6 громадських спостерігачів, 2 представники засобів масової інформації. На РІвненщині здійснював спостереження 1 громадський спостерігач.
Ознайомитися з таблицею правильних відповідей можна в розділі «Предмети ЗНО/Математика/Правильні відповіді».
Схему оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю з математики, ухвалену на засіданні предметної фахової комісії з математики при Українському центрі оцінювання якості освіти, оприлюднено в розділі «Предмети ЗНО/Математика/Правильні відповіді»
 
ДОДАТКОВА СЕСІЯ ЗНО-2017
ВІДБУЛАСЬ ДОДАТКОВА СЕСІЯ ЗНО З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ (ОНОВЛЕНО)
6.07.2017

За оперативною інформацією регіональних центрів оцінювання якості освіти, участь у тестуванні з історії України взяла 571 особа, що становить 84 % від загальної кількості зареєстрованих. Кількість зареєстрованих учасників на додаткову сесію тестування з цього предмета становила 677 осіб. На Рівненщині працювало 4 пункти ЗНО: 1 на базі РУГ (12 зареєструвались, 1 не прийшов, виконували сертифікаційну роботу 11 осіб - 91,67%) та 3 у пенітенціарних установах (зареєструвались 11, писали 11, явка - 100%).
2 учасники зовнішнього незалежного оцінювання не змогли потрапити у пункт тестування через запізнення. Проведення зовнішнього незалежного оцінювання в пунктах тестування забезпечували 269 осіб. За дотриманням процедури зовнішнього незалежного оцінювання спостерігав 1 громадський спостерігач.
Із завданнями сертифікаційної роботи з історії України додаткової сесії можна ознайомитися в розділі «Предмети ЗНО». Також у цьому ж розділі розміщено правильні відповіді до завдань.

Страницы: Пред. 1 2 3 4
Читають тему