Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Загальний форум

Страницы: 1 2 След.
Про 2016 - 2017 навчальний рік, Тут вміщено матеріали, які стосуються даної теми
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

МОН затверджено структуру наступного навчального року. Відпрацювання уроків по суботах не допускається

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич підписала лист МОН № 1/9-296 від 9 червня 2016 року, в якому визначено структуру  навчального року і  навчальні плани ЗНЗ.
У документі, зокрема зазначається, що навчальний рік у всіх загальноосвітніх навчальних закладах розпочинається  1 вересня та закінчується не пізніше 1 липня наступного року, а тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів без урахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин.
Також наголошується, якщо навчальний заклад установив  5-денну тривалість навчального тижня, відпрацювання уроків по суботах не допускається. Кількість фактично проведених учителями уроків може бути меншою від попередньо запланованої. Але менша кількість проведених учителем уроків через об’єктивні обставини не може бути причиною вирахувань із його заробітної плати.
 
MIHICTEPCTBO OCBITИ I НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-296 від 09 червня 2016 року
Департаменти (управління) освіти і науки
обласних та Київської міської державних адміністрацій
Загальноосвітні навчальні заклади
Про структуру 2016/2017 навчального
року та навчальні плани загальноосвітніх
навчальних закладів
Відповідно до статті 16 Закону України “Про загальну середню освіту”, структуру навчального року та строки проведення канікул встановлюють загальноосвітні навчальні заклади за погодженням із відповідними органами управління освітою. При цьому навчальний рік у загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форм власності розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року, а тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів без врахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин (карантин, температурний режим тощо).
У межах часу, передбаченого робочим навчальним планом загальноосвітнім навчальним закладом, встановлюється тривалість навчального тижня на весь навчальний рік. У випадку встановлення 5-денного навчального тижня відпрацювання уроків по суботах (із метою надолуження навчального матеріалу, чи продовження канікул та скорочення опалювального сезону) не допускається, оскільки це призведе до перевищення тижневого гранично допустимого навантаження на учнів.
Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 за №157/26602, учні 4, 9 та 11 класів складають державну підсумкову атестацію. Перелік предметів для державної підсумкової атестації, форму та терміни її проведення Міністерством освіти і науки України буде затверджено додатково.
Загальноосвітні навчальні заклади спільно з органами державної влади та органами місцевого самоврядування приймають рішення щодо запровадження карантину, припинення чи продовження навчального процесу з поважних причин, щодо надання учням вихідних для підготовки і проведення державної підсумкової атестації/зовнішнього незалежного оцінювання (якщо вони проводяться під час навчального процесу), щодо доцільності проведення навчальної практики та навчальних екскурсій, визначають дати проведення свята “Останній дзвінок” і вручення документів про освіту.
Зважаючи на викладене, кількість фактично проведених вчителями уроків може бути меншою від попередньо запланованої. У такому випадку навчальний заклад і вчителі обов’язково мають вжити заходів щодо освоєння учнями змісту кожного навчального предмета в повному обсязі за рахунок ущільнення, самостійного опрацювання, засобів дистанційного навчання тощо.
Менша кількість проведених вчителем уроків через об’єктивні обставини не може бути причиною вирахувань із його заробітної плати, оскільки Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (пункт 77), затвердженої наказом Міністерства освіти України № 102 від 15.04. 1993, передбачено, що у випадку, коли в окремі дні (місяці) заняття не проводяться з незалежних від учителя (викладача) причин, його оплата здійснюється з розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, за умови, що вчитель (викладач) виконує іншу організаційно-педагогічну роботу.
      Робочі навчальні плани на 2016/2017 навчальний рік складаються:
  • для 1-4 класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 № 572, із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 № 460;
  • для 5-8-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолольспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465;
  • для 9-х класів – зa Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 №132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66;
  • для 10-11-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 №657;
  • для спеціалізованих шкіл (класів) із поглибленим вивченням окремих предметів, гімназій, ліцеїв, колегіумів: 5-8 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу MOH від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465 (додаток 8 та (чи) інші відповідно до спеціалізації); 9 класи – зa Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66; 10-11 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 657;
  • для спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов: 1-4 класи – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 № 572, із змінами згідно з наказом МОН України від 16.04.2014 № 460 (додатки 4-5); 5-8 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 №409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465; 9 класи – за Типовим навчальним планом спеціалізованих шкіл цього типу, затвердженим наказом МОН України від 13.03.2006 № 182; 10-11 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 657 (додаток 19);
  • для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням предметів художньо-естетичного циклу: 1-4 класи – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 №572, із змінами згідно з наказом МОН України від 16.04.2014 № 460 (додатки 6-7); 5-8 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 №409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465 (додатки 6-7); 9 класи – за Типовими навчальними планами спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов та предметів художньо-естетичного циклу, затвердженими наказом МОН України від 13.05.2005 № 291; 10-11 класи за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 657 (додатки 21 та 22);
  • для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням окремих предметів: 8 класи – 3a Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу МОН від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН Украіни від 12.12.2014 №1465 (додаток 8 та (чи) інші відповідно до спеціалізаціі’); 9 класи – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОНмолодьспорт України від 23.05.2012 р. № 616;
  • для білінгвальних класів: 5-8 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 №1465; 9 класи – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОН від 07.07.2009 № 626; 10-11 класи – 3a Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010№ 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 657 (додаток 20);
  • для вечірніх (змінних) загальноосвітніх шкіл: 5-8 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465 (додатки 14-17); 9 класи – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 р. № 66 (додатки 20, 21); 10-11 (12) класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 р. №834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05 .2014 № 657 (додатки 24, 25);
  • 9 класи загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин з вивченням двох іноземних мов можуть користуватися варіантами навчальних планів, доведеними до місцевих органів управління освітою та навчальних закладів листом МОН України від 14.06.2005 № 1/9-321; для 10-11-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05 .2014 №657 (додаток 15).
Для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами робочі навчальні плани складаються:
  • для підготовчого, 1-4 класів – за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа), затвердженими наказом МОН України від 28.01.2014 № 80 (зі змінами, внесеними наказами МОН України від 11.02.2014 р. № 133 та від 15.07.2014 № 828);
  • для 5-7 класів – 3a Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженими наказом МОН України від 22.04.2014 № 504 (зі змінами, внесеними наказом МОН України від 11.06.2014 p. № 701);
  • для 8-10 класів – за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженими наказом МОН України від 09.04.2015 № 416 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.08.2008 р. № 778;
  • для 11-12 класів – за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 12.02.2015 № 134.
Під час складання робочих навчальних планів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами дозволяється перерозподіл до 15 відсотків навчального часу, визначеного інваріантною частиною Типових навчальних планів. Всередині освітньої галузі перерозподіл здійснюється за погодженням із відповідним органом управління освіти, між галузями – за погодженням із Міністерством освіти і науки України.
Навчальні плани для учнів з помірною розумовою відсталістю складаються на основі Типових навчальних планів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів I ступеня для розумово відсталих дітей з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учнів.
Робочі навчальні плани розробляються загальноосвітніми навчальними закладами щорічно на основі Типових навчальних планів і затверджуються відповідним органом управління освітою. Варіант Типового навчального плану (з вибором мови навчання, з вивченням мови національної меншини, з вивченням двох іноземних мов, з вивченням християнської етики чи етики, з вибором профілю навчання тощо) навчальний заклад обирає самостійно залежно від типу закладу, його спеціалізації, освітніх запитів учнів і їхніх батьків та з урахуванням кадрового та матеріально-технічного забезпечення.
Робочі навчальні плани розробляються у такій же формі та за тими ж рекомендаціями‚ як і в минулі роки (лист МОН України від 11.06.2014 № 1/9-303).
Індивідуальні й експериментальні робочі навчальні плани затверджуються департаментами (управліннями) освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій і до 25 серпня погоджуються департаментом загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України.
Міністр                                                                                                 Л. М. Гриневич
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Виховний план для 5,6,7,8,9 класів на 2016-2017 н.р.

Мета і завдання виховної роботи
– утвердження в свідомості й почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;
– виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;
– утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;
– культивування кращих рис української ментальності – працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережливого ставлення до природи;
– формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;
– усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;
– підвищення престижу військової служби, а звідси – культивування
ставлення до солдата як до захисника Вітчизни, героя тощо.
Нормативно – правове забезпечення
–  Лист Інституту модернізації змісту освіти від 25.07.2016 № 2.1/10-1828«Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році»
Основні завдання виховної діяльності сучасних закладів освіти визначені Законами України «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті», «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років»; указами Президента України від 12.01.2015 № 5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку «Україна-2020», від 24.03.2015 № 169/2015 «Про заходи з відзначення у 2015 році 70-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 70-ї річниці завершення Другої світової війни», від 12.06.2015 № 334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно патріотичного виховання дітей та молоді», від 12.08.2015 № 471/2015 «Про заходи у зв’язку з 75-ми роковинами трагедії Бабиного Яру», від 13.10.2015 № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», від 09.11.2015 № 633/2015 «Про відзначення у 2015 році Дня Гідності та Свободи», від 03.12.2015 № 675/2015 «Про відзначення 25-ї річниці незалежності України», від 30.12.2015 № 731/2015 «Про відзначення у 2016 році Дня Соборності України», від 22.01.2016 № 17/2016 «Про заходи з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років», від 15.03.2016 № 94/2016 «Про відзначення 20-ї річниці Конституції України», від 08.04.2016 № 130/2016 «Про відзначення у 2016 році Дня пам’яті та примирення і 71-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні»; постановами Верховної Ради України від 12.05.2015 № 373-VIII «Про вшанування героїв АТО та вдосконалення національно патріотичного виховання дітей та молоді», від 22.07.2015 № 524 «Про утворення Міжвідомчої комісії з питань національно-патріотичного виховання»; розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 23.09.2015 № 998-р «Про заходи з увічнення пам’яті захисників України на період до 2020 року», від 25.12.2015 № 1400-р «Про затвердження плану заходів щодо національно-патріотичного виховання молоді на 2016 рік», від 13.01.2016 № 3-р «Про затвердження плану заходів із відзначення у 2016 році Дня Соборності України», від 05.05.2016 № 348-р «Про затвердження плану заходів щодо вшанування Дня пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу», від 11.05.2016 № 372-р «Про затвердження плану заходів з підготовки та відзначення 20-ї річниці Конституції України», від 27.05.2016 № 418-р «Про затвердження плану пріоритетних дій Уряду на 2016 рік», наказах Міністерства освіти і науки України від 28.05.2015 № 582 «Про схвалення Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді», від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах», від 16.07.2015 № 768 «Про національно-патріотичне виховання в системі освіти».
Увага! Формат брошура (docx).
 
Дякуємо за оперативне інформування.
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням


Видавництво «Ранок» виклало у вікритий доступ усі свої підручники для 8 класу

Видавництво «Ранок» виклало у вікритий доступ усі свої підручники для 8 класу. На сайтіhttp://interactive.ranok.com.ua/запропоновані електронні версії видань із 17 дисциплін російською й українською мовами.
Школярі й учителі можуть безкоштовно використовувати книги в освітньому процесі. На офіційному інтернет-ресурсі викладені видання гарної якості формату PDF. Їх можна скопіювати як на комп᾿ютер і планшет, так і на смартфон. Усі підручники, запропоновані на сайті, отримали гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України».
«Скопіювавши електронні книги на планшет, школяр може виконувати домашнє завдання в будь-якому місці. Носити із собою кілька книжок важко. У 21 столітті надто швидкий темп життя навіть у дітей, – розповідає генеральний директор видавництва “Ранок” Віктор Круглов. – При цьому ми випускаємо усі підручники із додатковими навчальними матеріалами: безкоштовними онлайн-тестами і пізнавальними відеороликами. Вони також опубліковані на нашому сайті».
На відміну від піратських сайтів на офіційному інтернет-ресурсі «Ранку» викладені тільки перевірені версії підручників. «Ми запрошуємо інші видавництва України наслідувати наш приклад і пропонуємо їм безкоштовно надати підручники в електронному вигляді. Це наша соціальна відповідальність», – говорить Віктор Круглов.
Нагадаємо, що видавництво «Ранок» першим виконало державне замовлення на друк підручників. У цьому році наклад склав понад 1,78 млн примірників. Школи повинні їх отримати до 1 вересня.
 
Джерела:
 
Перший урок в школах присвятять незалежності України



      Міністерство освіти і науки пропонує освітянам присвятити Перший урок у новому навчальному році відзначенню 25-ї річниці незалежності України. Про це йдеться у листі МОН «Про проведення 1 вересня 2016 року Першого уроку».
Для учнів 1-4 класів пропонується така тема Першого уроку: «Це наше і це твоє». Матеріали до уроку, а саме - мультфільми, розроблено анімаційним розважально-пізнавальним телеканалом для сімей з дітьми дошкільного та шкільного віку ПЛЮСПЛЮС.
«Проект «Це наше і це твоє» - це яскраві та зрозумілі розповіді про геніальні винаходи, природні багатства, блискучі ідеї, що прославляють нашу країну на весь світ», - зазначають у МОН.
Темою Першого уроку для учнів 5-11 класів у міністерстві пропонують визначити: «Від проголошення Незалежності до нової України».
У Міносвіти зазначають, що під час проведення уроку загальноосвітні навчальні заклади, за бажанням, можуть взяти участь у Всеукраїнському учнівському конкурсі «Зміни до Конституції – нове обличчя місця, де ти живеш!». Конкурс проводиться під патронатом Президента України за участю Національної Ради реформ, Міністерства освіти i науки України та за підтримки Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Ради Європи, Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» (DESPRO).
Разом з тим, у Міністерстві освіти і науки наголосили, що вчитель може провести Перший урок і за власним сценарієм.
 

 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Лист МОН від 17.08.2016 №1/9-434 “Про переліки навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році


  • Лист МОН від 17.08.2016 №1/9-434
  • Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2016/2017 навчальному році;
  • Перелік навчальних програм, підручників і навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в основній і у старшій школах у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2016/2017 навчальному році;
  • Перелік навчальних програм, підручників і навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин у 2016/2017 навчальному році
Завантажити: Лист МОН від 17.08.2016 №1/9-434 “Про переліки навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році”
 
Матеріал читаємо нижча або за цим посиланням

На сайті Підручник.ком.юа зібрані шкільні підручники для учнів молодших класів, а також для старшокласників.Тут ви можете в ознайомлювальних цілях абсолютно безкоштовно переглянути онлайн підручник з будь якого шкільного предмет


ПІДРУЧНИКИ МОЖНА ЗАВАНТАЖИТИ, ЯКЩО ЙТИ ЗА ЦИМ ГІПЕРПОСИЛАННЯМ
Змінено: Ігор Опольський - 29.08.2016 09:50:49
 
Перелік нормативних документів для організації освітнього процесу в 2016-2017 навчальному році
Державні стандарти
Навчальні плани

Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-296 від 09 червня 2016 року «Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»:
Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 № 460 «Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів» (стосовно викладання інформатики).
Наказ МОН України від 12.12.2014 № 1465 «Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів» (стосовно математики, 7 клас).
Наказ МОН від 07.08. 2015р. №855 «Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів» (стосовно викладання іноземних мов).
Наказ міністерства освіти і науки України від 08.05.2015р. №518 «Про внесення зміни до деяких наказів»(стосовно викладання зарубіжної літератури)
Наказ МОН України від 29.05.2014№ 657 «Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів» (стосовно предмету «Захист Вітчизни»).
Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрований в Міністерстві юстиції України (6 березня 2002 року за № 229/6517), зі змінами
Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 № 732 «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в ЗНЗ».
Викладання навчальних предметів

Початкова школа
Наказ МОН № 1222 від 21.08.13 року зі змінами, внесеними згідно з наказом МОН №1009 від 19 серпня 2016 року Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти
Основна, старша школа
Ведення документації

Наказ МОНМСУ №423 від 10 травня 2011 «Про затвердження єдиних зразків ведення обов'язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ст. усіх форм власності".
Навчальні кабінети

Виховання

Лист МОН України від 20.07.2016 № 1/9-385 «Про проведення 1 вересня 2016 року Першого уроку»
 
Шановні педагоги, учні, батьки!

      Завантажуй підручники до школи.

      Всі підручники оновленні згідно навчальної програми на 2016/2017 рік, рекомендованою МОН України. 
      Тут зібрані підручники різних видавництв та авторів, в основному, у форматі PDF. Файли з підручниками не містять вірусів, тому є абсолютно безпечними для ваших комп'ютерів та мобільних пристроїв. 


      Як завантажити книжки: 


      Кожну книжку окремо. Натисніть на напис «Книжки для "Х" класу» або на велику картинку класу. Оберіть книжку. Усі підручники одразу. Торрентом. Нажміть на значок торрента перед вами з’явиться повідомлення із запитом на дозвіл запуску додатку utorrent. Вам потрібно дозволити запустити торрент (натиснувши на кнопку «Запустити програму») і ви одразу побачите список всіх файлів доступних для завантаження в програмі, де можете вибрати потрібні вам книжки (список підтягується автоматично без закачування додаткових файлів). Для цього способу на комп'ютері має бути встановлена програма utorrent версія не нижче 1.8.2. 

Завантажити програму можна . тут

Скачати книжки тут

 ВАНТАЖИТИ МОЖНА ЗА ЦИМ ГІПЕРПОСИЛАННЯМ:

Змінено: Ігор Опольський - 09.09.2016 13:55:23
 
До уваги освітян Рівненщини!

Стартувала програма «EdCamp in a Box» – конкурс грантів від EdCamp Ukraine на проведення регіональних освітніх (не)конференцій за принципом «бери – і роби». Програма надає «коробкове рішення» – усе необхідне організаційно-методичне забезпечення для проведення Вашої унікальної події та розбудови освітянської спільноти у Вашому регіоні чи населеному пункті. Запрошуємо дізнатися про програму більше та подати заявку до 1 жовтня тут: http://bit.ly/edcampinabox2016.

      EdCamp in a Box. Конкурсна заявка на участь у програмі

Застосуйте демократичний та інноваційний формат (не)конференції у своєму освітньому середовищі! Запрошуємо Вас узяти участь у конкурсі грантів від EdCamp Ukraine на проведення регіональних освітніх (не)конференцій за програмою "EdCamp in a Box". 
Програма побудована за принципом "бери – і роби" та надає "коробкове рішення" – усе необхідне організаційно-методичне забезпечення для проведення Вашої унікальної події та розбудови освітянської спільноти у Вашому регіоні чи населеному пункті.
Обсяг і структура анкети сформовані таким чином, щоб, заповнюючи її, Ви могли для себе також отримати уявлення про концепцію та матеріальне забезпеченная планованої Вами (не)конференції, чітко зрозуміти етапи планування, розподіл обов'язків, змістове наповнення та принципи звітності. Заповнена анкета стане для Вас готовим планом реалізації Вашого майбутнього – незабутнього! – міні-EdCamp.

ЗАЯВКИ ПРИЙМАЮТЬСЯ ДО 23:59 01 ЖОВТНЯ 2016 РОКУ. 

Результати будуть оголошені до 31 жовтня 2016 року, після проходження всіма конкурсантами/-ками телефонних інтерв’ю.
Будуймо спільноту відповідального вчительства разом!

      УМОВИ ПРОГРАМИ:

1. Освітня (не)конференція має бути проведена у будь-який день з 15 листопада 2016 до 31 березня 2017 року.
2. Брати участь у конкурсі можуть усі охочі, проте перевага надаватиметься заявкам загальноосвітніх закладів (усіх типів та форм власності).
3. Після оголошення результатів конкурсу координатори/-ки проектів, які будуть відібрані для реалізації, засвідчують особистим підписом свою згоду з Умовами проведення освітніх (не)конференцій програми "EdCamp in a Box".
4. Після завершення (не)конференції координаторка/-ор надає в оргкомітет описовий та фінансовий звіти (із долученням чеків) за встановленими формами (надсилаються після оголошення результатів конкурсу разом з докладними умовами проведення).
5. До коробкового рішення входить повний набір друкованих матеріалів – від беджів до сертифікатів на всіх учасників/-ць події (загалом тираж 15-ти позицій (!) для 100 учасників/-ць), консультативна підтримка та 7 000 гривень.
6. Основними критеріми конкурсного відбору є Ваше бачення програми, команди та бюджету заходу. Такі критерії як вік, стать, регіон, стаж роботи не є визначальними.
7. EdCamp Ukraine не заперечує (а тільки вітає!) залучення коштів з інших джерел smile:-)
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням


Порядок державної підсумкової атестації у школах в 2016/17 навчальному році не зміниться

Як відбуватиметься ДПА школярів у 2017 році
Порядок державної підсумкової атестації у загальних середніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році не зміниться. Про це повідомив директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Юрій Кононенко під час прес-конференції 21 вересня. «Державна підсумкова атестація відбудеться відповідно до Положення про ДПА, що затверджено наказом МОН у 2014 році. На цей час ніяких змін не передбачається», - розповів Юрій Кононенко. 
Державна підсумкова атестація випускників загальних середніх навчальних закладів І ступеня (початкова школа) розпочнеться 15 травня, ІІ ступеня (основна школа) - 1 червня, а для випускників шкіл ІІІ ступеня – 23 травня. Перелік предметів, з яких буде проводиться державна підсумкова атестація для випускників шкіл І - ІІ ступенів, порівняно з минулим роком, не зміниться. Зокрема, для загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня – це українська мова, літературне читання, математика.
«Для випускників тих закладів, де навчання відбувається мовою національних меншин або вивчається одна з мов національної меншини, випускники можуть пройти державну підсумкову атестацію з мови національної меншини за рішенням педагогічної ради навчального закладу та з урахуванням побажань батьків», - додав директор департаменту МОН України.
При цьому Кононенко зауважив, що у початковій школі державна підсумкова атестація - це звичайна контрольна робота, яка проводиться для того, щоб оцінити рівень навчальних досягнень дітей.
«Діти не повинні відчувати дискомфорт та отримувати стрес від участі в державній підсумковій атестації, треба їх налаштовувати на звичайну роботу», - пояснив він.
У навчальних закладах II ступеня, як і минулого року, випускники обов’язково складатимуть ДПА з української мови та математики, а також ще з одного предмета, який буде обирати педагогічна рада школи. Це може бути один із предметів з такого переліку: зарубіжна література, іноземна мова, історія України, всесвітня історія, правознавство, географія, біологія, хімія, фізика, інформатика, мова національної меншини для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням або вивченням такої мови та інтегрований курс літератури.
Державна підсумкова атестація випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів (шкіл ІІІ ступеня) розпочнеться з 23 травня і буде проходити у формі зовнішнього незалежного оцінювання. ДПА у формі ЗНО випускники шкіл складатимуть з трьох предметів: українська мова, математика або історія України та ще з одного предмета за власним вибором.
Окрім того, у навчальному закладі для випускників ЗНЗ з навчанням або вивченням мов національних меншин, може бути проведена державна підсумкова атестація з мови національної меншини за бажанням самого випускника.
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Наказ МОН від 15.08.2016 № 974 “Про затвердження Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України”

1. Завантажити Наказ МОН від 15.08.2016 № 974

2. Завантажити [url=http://www.imzo.gov.ua/2016/08/15/cpilniy-nakaz-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini-ta-minsterstva-vnutrishnih-sprav-ukrayini-vid-15-08-2016-972-799-pro-vtratu-chinnosti/]← Cпільний наказ Міністерства освіти і науки України та Мінстерства внутрішніх справ України від 15.08.2016 №972/799 “Про втрату чинності наказу Міністерства освіти України та Головного управління Державної пожежної охорони Міністерства внутрішніх справ України”.
Змінено: Ігор Опольський - 04.10.2016 07:19:47
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА НАУКОВА УСТАНОВА
«ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ»

№ 2.1/10-2172 від 14 вересня 2016 року
Керівникам вищих навчальних
закладів, які здійснюють підготовку
фахівців за освітню-кваліфікаційним
рівнем молодшого спеціаліста
Про особливості
викладання української мови
і літератури у 2016/2017 н.р.

На численні звернення викладачів філологічних дисциплін вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації шодо викладання у 2016/2017 н.р. української мови і літератури направляємо методичні рекомендації, які розроблені Всеукраїнською Спілкою голів обласних методичних об’єднань викладачів української мови та літератури ВНЗ І-ІІ р.а., враховуючи зміни у змісті цих предметів, які запроваджуються у старшій школі у 2016/2017 н.р.

В.о. директора Ю.І.Завалевський
Змінено: Ігор Опольський - 04.10.2016 12:05:58
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Лист МОН щодо оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів скасовано

МОН просить учителів не оцінювати дітей по-старому

Міністерство освіти і науки звернулось до обласних департаментів освіти і науки з проханням довести відома керівників шкіл та учителів початкових класів, що лист МОН від 28.01.2014№1/9-74 "Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів" не може використовуватись у роботі.
У Міністерстві освіти зазначають, що відповідне роз'яснення викликане у зв'язку з численними зверненнями вчителів початкових класів щодо використання у роботі зазначеного листа відомства, який містив інструктивно-методичні матеріали щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів.
У відомстві також назначають, що неможливість використання зазначеного листа пов'язана у зв'язку з затвердженням наказу МОН №948 від 05.08.2016 р., яким затверджені зміни до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів та наказу №1009 від 19.08.2016 р., який містить нові орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.

 
На EdEra викладено відео для вчителів до оновленої програми 
з англійської мови


Про методики викладання, що допоможуть впровадити зміни в початковій школі після оновлення програм та зробити процес навчання в 1 - 4 класах цікавішим, на сайті EdEra розказує модератор оновлення програм з Англійської мови Тетяна Бєляєва. Зараз на сайті EdEra можна знайти 6 відео з методичними рекомендаціями та цікавими порадами для вчителів Англійської мови.
 “Модель викладання англійської мови та роль учителя на уроці поступово має бути змінена. Від учителецентризму переходимо до учнецентризму, обираємо такі моделі проведення уроків, щоб учні більше працювали, а вчитель грав роль старшого помічника та координатора”, - зазначає у вступному відео Тетяна Бєляєва.
 Серед найцікавіших прийомів, що Тетяна Бєляєва радить учителям, є, зокрема, використання ляльки як “носія” англійської мови для наочності.  Лялька має спілкуватися лише англійською і допомагати вчителю та учням урізноманітнювати уроки. Тетяна Бєляєва наголошує, що діалоги, які ведуть з лялькою, мають розвиватися – ставати складнішими, враховувати теми, які зараз проходять учні.
 “Дуже важливо використовувати наочність для створення опор для дітей при засвоєнні нових слів або граматичних правил. В інтернеті є багато ресурсів, де можна знайти яскраві ілюстрації великого формату для слів,  що вивчаються. Варто використовувати також книжки великого формату, які можна демонструвати дітям на уроках”, - додає Тетяна Бєляєва.
 Ще один цікавий спосіб вчити англійську – створення проектів. Це можуть бути як складніші проекти, так і прості, на кшталт створення англомовних плакатів. На відео детально пояснюється, як проводити проектну діяльність та даються корисні поради вчителям, як зробити проект максимально корисним для засвоєння англійської мови.
 Тематично відео поділяються на:
 
  1. Вступне відео.
  2. Відео щодо ключових змін до програми початкової школи з англійської мови.
  3. Відео щодо впровадження усного курсу в першому класі.
  4. Відео щодо фонетичного фокусу при навчанні англійської мови.
  5. Відео щодо письма англійською мовою.
  6. Відео щодо створення міні-проектів.
 
“Я хочу щиро подякувати ще одному модератору з оновлення програми з англійської мови - Наталії Харченко з міста Суми, яка зробила дуже вагомий внесок в оновлення програми та створення відеоматеріалів для порталу EdEra. Також нам допомагали Олена Барсук, Алла Омельяненко та Ніна Баженова, без яких ми б не змогли зробити такий великий обсяг роботи”, - зазначає Тетяна Бєляєва.
 Заступник Міністра освіти Павло Хобзей наголошує, що відеоматеріали для вчителів до оновлених програм мають стати помічниками, які допоможуть впровадити зміни у життя.
 “Ми розуміємо, що підручники залишилися старими і вчителям потрібна допомога та підтримка у впровадженні новацій. Саме тому Міносвіти спільно з платформою ЕdEra створили і виклали додаткові відеоматеріали у відкритому доступі. Зміни в 1 - 4 класах – перші кроки на зустріч Новій український школі. У 2018 році діти мають піти в перший клас Нової школи, щоб підготуватися до того часу, ми маємо вже зараз розпочати ґрунтовну роботу з педагогами”, - зауважив Павло Хобзей.
 Усі відео, а також оновлену програму з Англійської мови для початкових класів можна знайти за посиланням.
 Проект оновлення програм початкової школи та підготовка відеоматеріалів здійснені спільно МОН та проектом EdEra за підтримки Міжнародного благодійного фонду “Відродження”.
 Нагадаємо, що 11 жовтня на сайті EdEra з’явилися відеоматеріали до оновленої програми з Літературного читання, на яких сучасні письменники особисто розказують про себе, свої твори та творчий шлях.
 
Дякуємо за актуальні матеріали, які допомагають швидко зорієнтуватися в бурхливому інформаційному просторі.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням (можна натиснути на картинку та перейти)

На відкритій платформі ЕдЕра викладені відеоматеріали до оновленої програми з Літературного читання
      Письменники, чиї імена додали до навчальної програми з Літературного читання, особисто розказують про себе, свої твори та творчий шлях.
“Ці відеоматеріали створені, щоб допомогти вчителям, дітям та батькам  працювати за оновленими програмами початкової школи, адже змінити підручники за такі короткі терміни було неможливо. Тому на відкритій платформі у вільному доступі, в невимушеній формі письменники особисто читають власні твори. Ми переконані, що цей формат допоможе вчителям зробити уроки цікавішими, а дітей – зацікавить сучасною дитячою літературою”, – зазначив заступник міністра освіти і науки України Павло Хобзей.
Письменники на відео весело розповідають про себе, читають свої твори, розкривають таємниці та секрети своїх книжок учителям.
Наприклад, Валентина Вздульська, одна з молодих письменниць, чиї твори потрапили до програми після оновлення, розказує про свою книжку-картинку, яку можна прочитати використовуючи не лише текст, а й ілюстрації.
[CENTER]
Її колега Олександра Кочубей не лише представляє свої твори, а й ділиться, як дитяча пристрасть до написання текстів на шпалерах переросла у навчання в Київському національному лінгвістичному університеті та письменницьку працю.
Олександр Дерманський пише і прозу, і поезію представляє свої як нові, так і вже визнані читачами та літературознавцями твори.
Іван Андрусяк поділився на відео спогадом про те, як його донька складала ЗНО та яким чином це надихнуло його писати “розбишацькі книжки”.
[CENTER]          З відеоматеріалами для Літературного читання можна ознайомитись на сайті ЕдЕра, а також на каналі Youtube.
     
[/CENTER]

[/CENTER]
Змінено: Ігор Опольський - 24.10.2016 12:09:46
 
Дякуємо І.Опольському за актуальні матеріали, які допомагають швидко зорієнтуватися в бурхливому інформаційному просторі.
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Нові програми з інформатики для початкової школи
      
На EdEra з’явились нові відео – методичні рекомендації до оновленої програми з Інформатики
Робота з електронними текстами, картами, творами мистецтва та діаграмами в Інтернеті – наскрізні вміння, яких навчатимуться діти початкової школи на уроках Інформатики та які знадобляться їм у повсякденні і навчанні. Як зробити Інформатику для учнів початкової школи захопливою і потрібною, у відео з методичними рекомендаціями до оновленої програми з Інформатики розказує вчитель початкової школи, сертифікований вчитель Google Наталія Сражинська.

На EdEra з’явились нові відео – методичні рекомендації до оновленої програми з Інформатики


Робота з електронними текстами, картами, творами мистецтва та діаграмами в Інтернеті – наскрізні вміння, яких навчатимуться діти початкової школи на уроках Інформатики та які знадобляться їм у повсякденні і навчанні. Як зробити Інформатику для учнів початкової школи захопливою і потрібною, у відео з методичними рекомендаціями до оновленої програми з Інформатики розказує  вчитель початкової школи, сертифікований вчитель Google Наталія Сражинська.
“Згідно з оновленою програмою, дитина має вміти виконувати дії на стаціонарному, портативному та будь-якому мобільному пристрої, незалежно від завантажених операційних систем. Крім того, дитина має виконувати необхідні завдання не лише за допомогою інстальованих на комп’ютер програм, а й користуючись інтернет-ресурсами”, - зазначає Наталія Сражинська у своєму вступному слові.
      У відео “Інформація”, вона пояснює, як із допомогою інтерактивних ресурсів та ігор навчити дітей безпечної роботи в Інтернеті, як відрізняти публічну і приватну інформацію.
“У кожної сім’ї є така інформація, яку не повідомляють усім. Це, наприклад,  номери банківських карток, домашня адреса та телефон – таку інформацію називають приватною. Однак свої малюнки та фотографії домашніх тварин можна показувати всім”, - розповідає  Наталія Сражинська.
      У відео, присвяченому роботі в Інтернеті, особливий наголос робиться на розумінні  дитиною авторського права, а також пояснюється, як цікаво розказати про мережеві ресурси, браузери, хмарні сервіси тощо.
Важливе завдання вчителя – продемонструвати навчальні можливості кожного електронного пристрою, до якого має доступ дитина, і показати, що знання з Інформатики важливі для опанування більшості навчальних предметів. Про це йдеться у відео комп’ютери та інші пристрої. 
“Демонстрацією навчальних можливостей комп’ютера будуть вправи для сприймання текстів через “електронні читанки” або ознайомлення з навчальними сайтами, де розміщена яскрава дитяча література. Можливостей багато. Важливо, щоб матеріал був дійсно необхідний для уроків Літературного читання, Української та Англійської мов, образотворчого і музичного мистецтв та інших предметів”, - підкреслила вчитель.
      Вивчення графіки в оновленій програмі з Інформатики доповнено темою “Подорожі віртуальними музеями та мистецькими галереями”.
“Варто звернути увагу на зміст програми з образотворчого мистецтва та добрати для роботи такі шедеври, що допоможуть ознайомитись із різними видами мистецтв. Зокрема, на сторінках культури та мистецтва Google учитель може заздалегідь створити власну колекцію, додати до неї вибрані твори”, - зазначила Наталія Сражинська.
Наразі на платформі EdEra вже викладено відеоматеріали з методичними рекомендаціями до чотирьох програм початкової школи – Літературного читання, Англійської мови, Математики та Інформатики. Завершується робота над відеоматеріалами до оновленої програми до курсу Українська мова в початковій школі.
Нагадаємо, що проект оновлення програм початкової школи та підготовка відеоматеріалів здійснені спільно МОН та проектом EdEra за підтримки Міжнародного благодійного фонду “Відродження”. 
      Довідково:
11 жовтня на сайті EdEra з’явилися відеоматеріали до оновленої програми з Літературного читання, де сучасні письменники особисто розказують про себе, свої твори та творчий шлях.
17 жовтня на сайті EdEra було оприлюднено відеоматеріали до оновленої програми з Англійської мови, щоб зробити процес навчання в 1 - 4 класах цікавішим.
27 жовтня на сайті EdEra було опубліковано відеоматеріали до оновленої програми з Математики, що розкривають нові можливості для цікавого навчання дітей.
Змінено: Ігор Опольський - 01.11.2016 08:46:46
 
Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням

Особливості ЗНО і ДПА 2017 року: на що звернути увагу
ЗНО: 28 Сентября 2016

[img]https://dl1.eduget.com/get/news/2e0ddb63b649ddc835b1c8c63c5f5e66.jpg?w=360[/img]

Цьогорічні зміни в проведенні ДПА і ЗНО анонсували на прес-конференції Юрій Кононенко (директор департаменту загальної та середньої шкільної освіти) і Вадим Карандій (директор Українського центру оцінювання якості освіти). Юрій Кононенко прояснив особливості проведення ДПА, а Вадим Карандій – ЗНО. Проведення спільної конференції пояснюється тим, що 2017 року вперше ДПА проводиться повністю у форматі ЗНО і в межах сесії ЗНО.
Важливо: про ДПА
Як зауважив Юрій Кононенко, щодо ДПА залишається чинним «Положення про проведення ДПА» 2014 року. Але зміни будуть, і стосуватимуться вони в першу чергу 11-класників.
ДПА для школярів, що завершують початкову освіту, залишиться незмінним. Діти писатимуть контрольні роботи з української мови та математики, складатимуть літературне читання. За рішенням педради і за побажання батьків можна ввести складання мови нацменшини для шкіл з вивчанням такої мови. Щодо ДПА цього ступеня наголошується, що вона має трактуватися як перевірка рівня викладання, оцінки навчальних досягнень. Для дітей це будуть звичні контрольні роботи. Проводитимуть атестацію з 15 травня.

2017 року вперше ДПА проводиться повністю у форматі ЗНО і в межах сесії ЗНО

ДПА для 9-класників теж залишиться без змін. Обов’язковими для складання є українська мова та математика, ще 1 предмет обирає педрада: українська література, іноземна мова, зарубіжна література, правознавство, історія України, всесвітня історія, географія, біологія, хімія, фізика, інформатика, мова нацменшини, інтегрований курс літератури. Проводитимуть атестацію з 1 червня.
ДПА для 11-класників відбудеться у форматі ЗНО. Складатимуть 3 предмети: обов’язково українську мову, на вибір історію України або математику, ще 1 предмет на вибір з: біологія, хімія, фізика, географія, а також англійська, французька, німецька, іспанська, російська мови. Почнеться сесія ДПА і ЗНО 23 травня з іспиту з української мови та літератури. Увага: іноземна мова, на відміну від попереднього року, не обов’язкова для складання, це лише один предмет із переліку на вибір. Увага: якщо випускнику потрібно скласти і математику, і історію України, він обирає один із цих предметів 2­‑м, а один – 3‑м у складанні.

Випускник може скласти ДПА і з математики, і історії України

Всі тести розроблені за програмою рівня «стандарт». Українську мову складатимуть як ЗНО з української мови та літератури, але для визначення оцінки ДПА врахують тільки відповіді з української мови та власне висловлення. Іноземна мова, математика та історія України теж розділені таким чином: для врахування ДПА обирають тільки частину запитань, вони позначені в тестовому зошиті. Приміром, щодо історії України знадобляться тільки відповіді з періоду XX-XXI ст. У ДПА з решти предметів враховуватимуть цілісний тест.
У школах з навчанням або вивченням мов національних меншин може бути проведена ДПА з мови нацменшини за бажанням самого випускника.
Як повідомила EDUGET Світлана Фіцайло, заступник начальника відділу змісту середньої освіти, мовної політики та освіти національних меншин, названі зміни внесені в проект наказу щодо проведення ДПА 2017 року. Зараз завершується підготовка цього проекту, протягом кількох тижнів відбудеться його остаточне обговорення й затвердження.
Дати і предмети ДПА 2017 року
Ступінь навчального закладу                                          Початок проведення                                         Предмети
I (4-класники)                                                                  15 травня                                                          українська мова
                                                                                                                                                                   математика
                                                                                                                                                                   літературне читання
II (9-класники)                                                                                  1 червня
обов’язкові
українська мова
математика
1 на вибір педради
українська література
іноземна мова
зарубіжна література
правознавство
історія України
всесвітня історія
географія
біологія
хімія
фізика
інформатика
мова нацменшини
інтегрований курс літератури
III (11-класники)                                                                               23 травня
обов’язкові
українська мова
історія України або математика
1 на вибір випускника
біологія
хімія
фізика
географія
англійська мова
французька мова
німецька мова
іспанська мова
російська мова

Увага: предметом на вибір може бути також історія України або математика, якщо випускнику потрібно скласти ДПА з обох цих предметів
За бажання випускник може скласти ДПА з мови нацменшини, якщо це заклад з вивченням такої мови
Важливо: про ЗНО

Вадим Карандій повідомив, що за попередніми розрахунками ЗНО 2017 року складатимуть 270 тис. осіб, які напишуть 950 тис. тестів.
Як і 2016 року, на ЗНО винесено 12 предметів, скласти можна 4 з них, для вступу до вищого навчального закладу обов’язково слід скласти українську мову та літературу. Увага: для ДПА достатньо лише відповідей з української мови, але їх недостатньо, якщо випускник планує далі вчитися у виші.
ЗНО з іноземних мов, крім англійської, складатимуть в один день. 2016 року лише двоє осіб мали потребу складати ЗНО з різних іноземних мов. Ті, в кого є така потреба 2017 року, зможуть скласти одну іноземну в основну сесію ЗНО, а другу – в додаткову сесію.

Для ДПА достатньо лише відповідей з української мови, для ЗНО потрібні відповіді з мови та літератури

Терміни завершення навчального року і проведення випускних вечорів залежатимуть від оголошення результатів ЗНО. Ті результати, що зараховують і як ДПА, мають бути внесені в атестати. УЦОЯО оголосить результати орієнтовно 15-23 червня. Вони будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників на сайті УЦОЯО, результати ДПА надішлють до шкіл в електронному вигляді.
Реєстрація для участі в ЗНО відбудеться традиційно в електронному вигляді, випускників цього року мають зареєструвати у їхніх школах.
Програми, за якими складатимуть ЗНО, викладені на сайті УЦОЯО. З минулого року внесено зміни в українську мову та літературу, історію України, математику, біологію, географію, фізику, хімію, російську мову. Дію нових програм з іноземних мов призупинено на рік, щоб провести додаткові дослідження і апробацію ЗНО за цими програмами. До кінця жовтня на сайті мають з’явитися і характеристики кваліфікаційних робіт, за якими складатимуть іспити.
Можна пройти пробне тестування, воно відбудеться 1 та 8 квітня 2017 року. Реєструватися на пробне ЗНО треба в січні, участь в одному оплачуватиметься приблизно в 120 грн.

Пробне ЗНО відбудеться 1 і 8 квітня. Коштуватиме приблизно в 120 грн

15 липня почнеться вступна кампанія. 2016 року часом зависала Єдина електронна база з питань освіти, оскільки час на завантаження всіх документів і оформлення заявок був обмежений, система перевантажувалася. Зараз розробляють алгоритм, за яким вступник заздалегідь зможе створити особистий кабінет і вносити в нього всі документи, коли вони з’являтимуться. Умови прийому до вищих навчальних закладів 2017 року оформлені в проекті, з яким працює робоча група.
Детальніше про календар ЗНО:ЗНО-2017: дати і предмети
Змінено: Ігор Опольський - 30.11.2016 13:38:20
Страницы: 1 2 След.
Читають тему