Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Загальний форум

Страницы: 1
МОН хоче дізнатись, що заважає вчителям працювати, Освітян запрошують взяти участь в опитуванні, яке має з’ясувати, що заважає їм працювати
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

МОН хоче дізнатись, що заважає вчителям працювати


Міністерство освіти і науки запрошує педагогів, завучів та директорів шкіл взяти участь в онлайн-опитуванні, яке має з’ясувати, що заважає педагогу й адміністратору школи працювати? Про відповідну ініціативу повідомили у прес-службі МОН.
Онлайн-проект «Діти та папери» також має дізнатись думку освітян про те, як необхідно змінювати ситуацію та від кого залежатимуть відповідні зміни.
У Міністерстві освіти і науки також зазначають, що міністр Лілія Гриневич визначила одним із пріоритетних завдань відомства дебюрократизацію системи освіти.
«Реагуючи на численні звернення вчителів та адміністраторів шкіл, МОН і спільнота відповідального вчительства EdCamp Ukraine розпочинають проект «Діти і папери: як досягти балансу в школі?». Цей проект - масштабне онлайн-опитування щодо розвантаження вчительської та адміністративної роботи з подальшим публічним обговоренням та розробкою плану дій», - зазначають у відомстві.
Передбачається, що опитування освітян будуть анонімними. До участі запрошуються педагоги й адміністратори закладів освіти (директори та їх заступники) всіх типів та форм власності.
До публічного обговорення на другому етапі також будуть запрошені  співробітники відділів і департаментів освіти.
Перший етап буде проведений з 13 вересня до 13 жовтня 2016 року.
Після узагальнення результатів опитування, виявлення критичних точок в роботі школи, пов’язаних з документообігом та звітністю, відбудеться проведення другого етапу (6 листопада – 1 грудня), у ході якого здійснюватиметься відкрите онлайн-обговорення отриманих даних та розробка пропозицій щодо можливості подальших змін.
Як відомо, Міністерство освіти і науки впродовж 2014-2015 років намагалось дебюрократизувати освітній процес, але усі ініціативи відомства наштовхнулись на спротив місцевих чиновників.




Голос кожного освітянина має бути почутим в ініціативі з розвантаження вчительської та адміністративної роботи.



Учительство й шкільна адміністрація — ключ до якісної освіти наших дітей

[JUSTIFY]      За результатами дослідження відомої міжнародної консалтингової компанії McKinsey&Company особистість учителя/учительки є ключовою для успішності шкільної системи. Саме тому якісні зміни в освіті неможливі без щасливих, упевнених, високопрофесійних учителя/-ки й адміністратора школи — директора/-ки, його заступників/-ць, — які користуються загальною повагою та мають комфортні умови праці.
Вважаєте, що паперів забагато?

Нещодавно активність широкого кола освітян викликала ініціатива МОНУ на платформі EdEra з оновлення навчальних програм для початкової школи, і ми подумали: а чи не варто також «розвантажити» вчительську й адміністративну роботу? Ми віримо — хоч роботи на шляху до такої школи чимало, — що в Україні це можливо.

Шукаємо баланс разом!

Щоб допомогти освітянському колу досягти балансу (адже папери це не добре, і не погано, головне — тримати баланс), ми разом з Вами хочемо знайти відповіді на запитання:
— що заважає педагогу й адміністратору школи працювати?
— як змінити ситуацію?
— від кого залежатимуть зміни?**

Як це відбуватиметься?

Ініціатива реалізується у два етапи

1 етап

13.09.2016 — 13.10.2016



Уперше в Україні проводиться системне анонімне опитування з узагальненням результатів, щоб виявити критичні точки в роботі школи, пов’язані з документообігом та звітністю.***

Натисніть відповідну кнопку, щоб пройти опитування:
Я – педагог                                                         або                                                        Я – шкільний адміністратор

2 етап
06.11.2016 — 01.12.2016



Здійснюватиметься відкрите онлайн-обговорення отриманих даних та розробка пропозицій щодо можливості подальших змін.


      * Ця ініціатива також є першим кроком до створення електронного простору для спілкування відповідального вчительства. EdCamp’и — це яскраві спалахи, а щоб між ними не наставала «темрява», ми запрошуємо на ОНЛАЙН-ТОЛОКУ EDCAMP UKRAINE для обміну досвідом та розбудови сталих позитивних змін в освіті, що створюється за підтримки Microsoft.
      ** У подальшому планується опитування ще однієї цільової аудиторії — працівників/-ць відділів і департаментів освіти, після чого усі результати будуть узагальнені й використані для розробки плану дій та прийняття рішень щодо механізмів дебюрократизації.
      *** Якщо Ви поєднуєте адміністративну роботу з викладацькою, то будемо вдячні за заповнення обидвох анкет.

Будьте в курсі розвитку ініціативи
Будь ласка, залучайте до опитування якомога більше своїх колег — щоб учительські й адміністраторські голоси були почуті!
[/JUSTIFY]
Змінено: Ігор Опольський - 13.10.2016 11:05:14
 
До уваги працівників освіти!

Розміщуємо зміст листа та гіперпосилання на лист Рівненського ОІППО вд 13.09.2016 № 01-16/1025 "Про організацію проведення дослідження «Діти і папери: як досягти балансу у школі".

[img]file:///C:/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg[/img]
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
РІВНЕНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
вул. В.Чорновола, 74, м. Рівне, 33028; тел.64-96-60, 64-96-61; факс 64-63-73
E-mail: roippo.rv@ukr.net, код ЄДРПОУ 02139765
 13.09.2016 № 01-16/1025      На №_____________від____________
 

Начальникам відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, 
виконкомів рад міст обласного підпорядкування
Завідувачам районних, міських методичних кабінетів, центрів
Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів обласного підпорядкування
Директорам ПТНЗ, ВНЗ І-ІІ р.а.
 
Про організацію проведення дослідження
«Діти і папери: як досягти балансу у школі»
 
Інститут на виконання плану роботи повідомляє, що в Рівненській області організовується проведення дослідження «Діти і папери: як досягти балансу у школі», яке є спільною ініціативою руху EdCamp Ukraine та Міністерства освіти і науки України.
Просимо осіб, відповідальних у районах, містах, загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах за проведення моніторингових досліджень організувати на місцях участь у вказаному вище дослідженні, залучивши до он-лайн опитування максимальну кількість респондентів: адміністраторів навчальних закладів, педагогів.
Опитування (он-лайн) відбувається у два етапи: І – із 13.09.2016 по 13.10.2016, ІІ – 06.11.2016 по 01.12.2016.
   Із детальною інформацією щодо участі у дослідженні можна ознайомитись на загальному форумі порталу «Освіта Рівненщини» http://rivneosvita.org.ua/community/forum/index.php/forum1/ у темі «МОН хоче дізнатись, що заважає вчителям працювати» або у додатку до листа.

 
В. о. ректора            І. В. Вєтров
Змінено: Ігор Опольський - 14.09.2016 11:50:10
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Кожна українська школа у середньому витрачає на документи 48 пачок паперу на рік

Школи витрачають мільйони на паперову звітність
Дебюрократизація освіти – один із пріоритетів освітньої політики уряду. Його успішна реалізація можлива тільки завдяки об’єднанню зусиль Міністерства освіти і науки, всіх місцевих органів управління освіти, адміністрацій навчальних закладів та педагогів. Про це, під час зустрічі з освітянами, говорили заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей та радниця міністра Оксана Макаренко.
"Потрібно звільнити педагогів і адміністраторів від непотрібних звітів, дати свободу для самоосвіти, творчості, а це, у свою чергу, сприятиме підвищенню якості освіти", – зазначив Павло Хобзей.
У свою чергу, голова Ради ГО "ЕдКемп Україна", голова підкомітету загальної середньої освіти Громадської ради при МОН Олександр Елькін розповів про попередні висновки анонімного опитування педагогів та керівників шкіл, мета якого – виявити критичні точки в роботі школи, пов’язані з документообігом і звітністю.
За його словами, аналіз зібраних даних лише розпочинається, але побіжний огляд уже дає можливість простежити певні тенденції та зробити попередні висновки. Так, серед документів, які, на думку педагогів, необхідно скасувати – облік дітей шкільного віку за територією обслуговування навчального закладу, так званий облік мікрорайонів (72 % респондентів), звіт про відвідування семінарів, круглих столів, тренінгів (69 %), документація з працевлаштування /продовження навчання випускників 9-х та 11-х класів (65 %).
Директори та їхні заступники визначають виховні заходи як позитивний чинник, але пропонують скасувати плани й звіти по них - такої думки дотримується 61% респондентів. 58 % опитуваних адміністраторів вважають за необхідне скасувати заповнення особових справ учнів після закінчення ними школи, а 55 % – ведення книги протоколів піклувальної ради, батьківського та учнівського комітетів.
Час, який вивільниться після скасування непотрібних паперів, 79 % учителів планують присвятити родині, 67 % – самоосвіті та підвищенню кваліфікації, 47 % – відпочинку. Натомість більшість адміністраторів (76 %) вказала, що у вільний час займатиметься самоосвітою, 59 % приділятимуть більше уваги учням, 51 % – родині.
Як наголосив Олександр Елькін, значна частина вчительства і адміністраторів, хоч і заповнили анкети, проте не вірять у реальну можливість  дебюрократизації  освіти.
За попередніми результатами опитування 55 % освітян вважають, що процес дебюрократизації залежить від Міністерства освіти і науки, близько 45 % – впевнені, що від обласних органів управління освіти та місцевих органів влади.
За розрахунками громадського руху EdCamp в Україні, на всі документи у школі за місяць витрачається в середньому 4 пачки паперу, це 48 пачок на рік. Станом на 2015/2016 н. р. в Україні налічувалося 17 337 шкіл.
"Отже, на місяць це - 69 348 пачок або 4 160 зрубаних дерев і 5 млн 200 тис. грн, щоб цей папір придбати",  – зауважив Олександр Елькін.
Радник міністра Оксана Макаренко підкреслила, що дуже важливо розмовляти та будувати стосунки на відвертості.
"Нині ми маємо політичну волю міністра - Лілії Гриневич та підтримку профільного заступника міністра Павла Хобзея, щоб імплементувати зміни. Частиною цих змін стане поступова заміна паперообігу на електронний документообіг у Новій українській школі", - зазначила радник міністра.
Станом на 10 жовтня в опитуванні взяли участь 7 911 респондентів, із них учительську анкету заповнили 5 857 осіб, адміністраторську – 2 054.
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Потрібно звільнити педагогів і адміністраторів від непотрібних звітів, – Павло Хобзей
13.10.2016

0  911

      Дебюрократизація освіти – один із пріоритетів освітньої політики уряду. Його успішна реалізація можлива тільки завдяки об’єднанню зусиль Міністерства освіти і науки України, всіх місцевих органів управління освіти, адміністрацій навчальних закладів та педагогів. Про це говорили з освітянами заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей та радниця міністра Оксана Макаренко під час вебінару, присвяченому спільній ініціативі Міністерства освіти і науки та спільноти відповідального вчительства EdCamp Ukraine «Діти і папери: залишити, змінити, скасувати?».

«Потрібно звільнити педагогів і адміністраторів від непотрібних звітів, дати свободу для самоосвіти, творчості, а це, у свою чергу, сприятиме підвищенню якості освіти», – зазначив Павло Хобзей.
Голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», голова підкомітету загальної середньої освіти Громадської ради при МОН Олександр Елькін розповів про попередні висновки анонімного опитування педагогів та керівників шкіл, мета якого – виявити критичні точки в роботі школи, пов’язані з документообігом і звітністю.
Аналіз зібраних даних лише розпочинається, але побіжний огляд уже дає можливість простежити певні тенденції та зробити попередні висновки. Так, серед документів, які, на думку педагогів, необхідно скасувати – 
      1. облік дітей шкільного віку за територією обслуговування навчального закладу, так званий облік мікрорайонів (72 % респондентів), 
      2. звіт про відвідування семінарів, круглих столів, тренінгів (69 %),
3. документація з працевлаштування /продовження навчання випускників 9-х та 11-х класів (65 %). 
      4. Директори та їхні заступники визначають виховні заходи як позитивний чинник, але пропонують скасувати плани й звіти по них – такої думки дотримується 61% респондентів. 58 % опитуваних адміністраторів вважають за необхідне скасувати заповнення особових справ учнів після закінчення ними школи, а 55 % – ведення книги протоколів піклувальної ради, батьківського та учнівського комітетів.
Час, який вивільниться після скасування непотрібних паперів, 79 % учителів планують присвятити родині, 67 % – самоосвіті та підвищенню кваліфікації, 47 % – відпочинку. Натомість більшість адміністраторів (76 %) вказала, що у вільний час займатиметься самоосвітою, 59 % приділятимуть більше уваги учням, 51 % – родині.
Як наголосив  Олександр Елькін, значна частина вчительства і адміністраторів, хоч і заповнили анкети, проте не вірять у реальну можливість  дебюрократизації  освіти. За попередніми результатами опитування 55 %  освітян вважають, що процес дебюрократизації залежить від Міністерства освіти і науки, близько 45 % – впевнені, що від обласних органів управління освіти та місцевих органів влади.
Команда EdCamp Ukraine вважає, що досягти результатів можливо, якщо залучити до цього процесу широку громадськість, розглянути кожен документ, що повинен заповнювати освітянин, окремо і разом у системі, а також урахувати весь попередній досвід боротьби з паперотворенням у школі. При цьому рекомендації, які будуть сформовані за результатами дослідження, варто впровадити як на рівні Міністерства, так і на локальному – щонайменше в пілотних областях.
За розрахунками громадського руху EdCamp в Україні, на всі документи у школі за місяць витрачається в середньому 4 пачки паперу, це 48 пачок на рік. Станом на 2015/2016 н. р. в Україні налічувалося 17 337 шкіл. «Отже, на місяць це – 69 348 пачок або 4 160 зрубаних дерев і 5 млн 200 тис. грн, щоб цей папір придбати»,  – зауважив  Олександр Елькін.
Наприкінці вебінару Оксана Макаренко підкреслила, що «дуже важливо розмовляти та будувати стосунки на відвертості. Нині  ми маємо політичну волю Міністра – Лілії Гриневич та підтримку профільного заступника міністра Павла Хобзея, щоб імплементувати зміни. Частиною цих змін стане поступова заміна паперообігу на  електронний документообіг у  Новій українській школі».
Нагадаємо, що Міністерство освіти і науки України разом із громадською ініціативою EdCamp Ukraine за підтримки Microsoft Україна та інших партнерів проекту проводить  анонімне опитування з питань документообігу та звітності в закладах середньої освіти. До участі в анкетуванні, що триватиме до 13 жовтня 2016 року, запрошуються педагоги й адміністратори (директори та їх заступники) закладів усіх типів та форм власності.
Станом на 10 жовтня в опитуванні взяли участь 7 911 респондентів, із них учительську анкету заповнили 5 857 осіб, адміністраторську – 2 054.
 
Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням

60 млн грн на друк щорічно та 
12 годин в тиждень на заповнення паперів в школах - 

оприлюднено проміжний звіт проекту «Діти і папери»

 


Сьогодні – 23 листопада 2016 року – оприлюднено проміжний звіт за результатами опитування в рамках спільної ініціативи руху EdCamp в Україні і Міністерства освіти і науки України з дебюрократизації шкільної діяльності «Діти і папери: як досягти балансу у школі?»,http://mon.edcamp.org.ua.
«Водночас скасувати весь документообіг, як пропонують деякі учасники опитування, ми звісно не зможемо.  Але це дослідження показало нам  пріоритети в напрямку дебюрократизації системи загальної середньої освіти, над якими ми  працюватимемо найближчим часом» - пообіцяла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
На момент закінчення в опитуванні взяло участь 6тис 399 учителів та 2тис 282 адміністратори освіти. І ось 5 цікавих фактів з проміжного звіту: 
·    скорочений робочий день вчителя «півдня і дома» – виявився міфом. Згідно опитування реально  учителі, у середньому, працюють 66 годин на тиждень (з яких на ведення документації йде 7), а адміністрація – 76 (із них на «папери» витрачається 12 годин);
·    кількість справ, яку, в середньому, налічує номенклатура сучасної української школи – 72. І, на думку опитаних, майже половина з них – 34 – є зайвими;
·    70% опитаних педагогів підтримали скасування без додаткового доопрацювання «Обліку дітей шкільного віку за територією обслуговування навчального закладу»; 62% осіб з адміністрацій підтримали таку ж процедуру з «Планами та звітами з проведення виховних та предметних заходів»;
·    старшим за 50 років освітянам притаманна більша віра у силу владної вертикалі, молоді ж освітяни значно більше вірять у місцеві, обласні органи влади і шкільні адміністрації як у реальних агентів змін з розвантаження;
·    для друку всієї необхідної документації в школах України за рік витрачається понад 60 мільйонів гривень.
 За словами натхненника  руху EdCamp в Україні, голови підкомітету загальносередньої освіти Громадської ради МОН Олександра Елькіна, це дослідження мало на  меті знайти відповіді на три ключові запитання:
-      які саме папери найбільше заважають педагогу й адміністратору школи?
-      як змінити ситуацію?
-      від кого залежатимуть зміни?
«Наступний крок – це напрацювання конкретних пропозицій. Значна частина рішень щодо звітної документації приймається на місцевих рівнях, і не все залежить у цьому плані від МОН. Тож  варто супроводжувати імплементацію напрацювань робочої групи у пілотних регіонах, щоб потім масштабувати досвід на всю Україну. Уже є попередні домовленості щодо пілотування з Департаментами освіти Харківської і Львівської областей» - наголосив він.   
Які рішення пропонують педагоги та адміністратори освіти щодо кожного конкретного документу? На що педагоги хочуть витрачати вільний час? Скільки ж дерев потрібно, щоб забезпечити документообіг у всіх школах України?
Знайти відповіді на ці та інші запитання, дізнатися більше про результати опитування «Діти і папери» можна за посиланням на проміжний звіт http://bit.ly/childrenandpapers
Узяти участь у публічному обговоренні результатів опитування можна до 1 грудня 2016 року на Онлайн-толоці EdCamp Ukraine за посиланням http://aka.ms/edcampukraine.

 
Чергові підсумки дослідження "Діти і папери"

Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням

Майже 7 годин на тиждень вчитель витрачає на паперову роботу — дослідження
29 листопада 2016 - 15:26  412

 Організація EdCamp провела велику роботу та проаналізувала, скільки непотрібної паперової роботи виконують вчителі


Про результати дослідження в рамках ініціативи «Діти і папери» у студії розповідає голова громадського об’єднання «Батьківський контроль Оксана Макаренко, телефоном до розмови долучається Олександр Елькін, голова підкомітету загальносередньої освіти в Громадській раді при Міністерстві освіти і науки України, засновник та натхненник EdCamp Ukraine.
Євгенія Гончарук: Розкажіть, як виникла ідея такого дослідження?
Оксана Макаренко: Це спільна ініціатива Міносвіти і руху відповідального вчительства EdCamp. Це дослідження — проміжний звіт, кінцевою метою проекту є не просто з’ясувати, які папери заважають вчителям працювати, а і знайти спільні рішення. Наприклад, відмінити якусь частину непотрібних паперів.
У дослідження взяло участь понад 8000 учасників освітнього процесу. Половину паперів вчителі вважають непотрібними. Одна школа витрачає чотири пачки паперу на місяць, на рік по всій Україні — майже мільйон пачок паперу. Це понад 60 мільйонів гривень або 50 тисяч зрубаних дерев.   
Євген Павлюковський: Олександр Елькін у своєму пості частково перерахував звіти, які часом треба подавати вчителям: журнал помилок комп’ютерів, інформація про роботу з родинами, де виховується трійня, облік назв квітів та підписи на горщиках.

Оксана Макаренко
Авторські права: «Громадське радіо»

Євгенія Гончарук: Олександре, що вас найбільше вразило у цьому списку?
Олександр Елькін: Взагалі, ми вивчали і досліджували основні документи, з якими стикаються цільові аудиторії. Про документи з цього переліку ми навіть не здогадувалися. Мене вразив журнал обліку часу відсутності на робочому місці, журнал реєстрації ввімкнення та вимкнення (погодинно, під підпис) комп’ютерів у класах.
І ми винайшли такого героя — паперовий монстр бюрокразавр, який став символом цієї ініціативи. На нього ми відкрили полювання і сподіваємось загнати його в кут та полегшити працю вчителів, адміністраторів та адміністраторок у школі.
Євген Павлюковський: Як будете полювати?
Олександр Елькін: Ми провели це дослідження та опублікували проміжний звіт, до цього матеріалу інтерес дуже великий. До 1 грудня в Інтернеті триває публічне обговорення, кожен і кожна зі стейкхолдерів середньої освіти може долучитися до обговорення, проаналізувати та прокоментувати звіт, долучитися до робочої групи, яку ми плануємо створити спільними зусиллями з Міносвіти і науки України та різними експертами та експертками.
Потім будем опрацьовувати окремо кожен документ та процеси його створення та змінювати, щоб вивільнити час вчительства та адміністраторів заради головного — наших дітей.
Євгенія Гончарук: Скільки вчительського часу займає паперова робота?
Оксана Макаренко: Дослідження показало, що вчитель в середньому працює 66 годин на тиждень. Майже сім годин на тиждень витрачають на паперову роботу. Це дуже багато, бо їм треба готуватися до уроків, приходити усміхненими до дітей, а вони весь час працюють з паперами.
Частину паперів можна спростити на рівні Міністерства, на це є політична воля, але частина цієї паперотворчості лежить на місцевих адміністраціях. Тому буде пілотний проект з місцевими радами, щоб зняти непотрібне нашарування цих паперів.
Євгенія Гончарук: Чи є у Міністерстві готовність скасовувати це чи спрощувати?
Оксана Макаренко: Спочатку треба з’ясувати, що є і що болить. Всю звітність скасувати неможливо, частина використовується для вимірювання необхідних показників. Думаю, має залишитися 30%, щось потрібно автоматизувати, а частину скасувати.
Євген Павлюковський: Освітяни намагаються самі впливати на ці процеси?
Оксана Макаренко: Для них це нова форма спілкування з Міністерством. Їх ніхто і ніколи не питав, що вони думають, чого хочуть. Того дня, коли звіт опублікували, не було коментарів. Тільки зараз пішов зворотній зв’язок.
Цей крок поки маленький, але дуже важливий у спілкуванні з вчителями, щоб вони зрозуміли, що їх голос важливий.
Євген Павлюковський: Це сприятиме тому, що молоді фахівці будуть більше хотіти піти працювати за своєю професією, а не йти в інші сфери?
Оксана Макаренко: Так. Адже дослідження показало, зарплатня — не єдина мотивація до роботи. Багато хто любить діточок і свою роботу, але є постійний король, звітність — постійно потрібно робити нудну і нікому не потрібну паперову роботу. Вчителі не проти того, щоб провести захід, вони проти того, що про це треба написати паперовий звіт на три листи. 

Змінено: Ігор Опольський - 06.12.2016 09:19:48
Страницы: 1
Читають тему