Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Загальний форум

Страницы: 1
МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ: національне моніторингове дослідження якості початкової освіти, Тут вміщено матеріали, що стосуються даної теми
 
Шановні колеги, 
відповідальні за моніторингові дослідження якості освіти у районах, містах, ОТГ!


      Розпочато напрацювання нормативно -правової бази для проведення даного дослідження.      
Із грудня 2016 року розпочинається етап підготовки до проведення національного моніторингового дослідження якості початкової освіти. Орієнтовно за грудень 2016 року, січень 2017 року потрібно буде провести збір, узагальнення інформації про кількість учнів початкової школи, зокрема в 3-х та 4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів всіх типів та форм власності.
      Форму для збору інформації ще не погоджено, орієнтовно після 03.02.2017 надішлемо її вам для роботи на електронні скриньки та прикріпимо гіперпосиланням у даному повідомленні.

Завантажити форму для збору та узагальнення даних щодо кількості учнів у початковій школі.

Орієнтовні терміни проведення даного моніторингового дослідження: друга половина квітня.
Змінено: Ігор Опольський - 03.02.2017 09:02:34
 
До уваги відповідальних за організацію та проведення моніторингових досліджень якості освіти у районах, містах, ОТГ!

      Оприлюднено наказ Міністерства освіти і науки України № 1693 від 29.12.16 року. Про проведення загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року» 




MIHICTEPCTBO ОСВІТИ I НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ

№ 1693 від 29 грудня 2016 року

Про проведення загальнодержавного
моніторингового дослідження якості початкової
освіти «Стан сформованості читацької та математичної
компетентностей випускників початкової школи
загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року»
Відповідно до підпунктів 5, 6 пункту 14 Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року № 1095 «Деякі питання запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 липня 2015 року № 533), з метою дослідження якості початкової загальної середньої освіти, а також створення умов для подальшого аналізу змін за результатами впровадження Концепції «Нової української школи» НАКАЗУЮ:
1. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю. Г.), Українському центру оцінювання якості освіти (Карандій В. А.):
1) забезпечити проведення в січні - листопаді 2017 року загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року» (далі - дослідження);
2) подати до 01 лютого 2017 року на затвердження проект Програми загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року»;
3) подати до 24 березня 2017 року на затвердження графік проведення оцінювання читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року (далі оцінювання учнів).
2. Затвердити склад робочої групи з розроблення методології проведення загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року» (далі - робоча група) (додається).
3. Інституту освітньої аналітики (Денисюк O. Я.), Українському центру оцінювання якості освіти (Карандій В. А.) до 06 лютого 2017 року сформувати та подати на затвердження вибірку учасників дослідження (перелік загальноосвітніх навчальних закладів і класів у них, учні та вчителі яких братимуть участь у дослідженні).
4. Українському центру оцінювання якості освіти (Карандій В. А.):
1) організувати з 18 квітня до 15 травня 2017 року проведення оцінювання учнів, анкетування учасників Дослідження;
2) здійснити до 28 серпня 2017 року обробку результатів оцінювання учнів, анкетування учасників дослідження;
3) спільно з робочою групою провести до 01 жовтня 2017 року аналіз результатів оцінювання учнів, анкетування учасників дослідження;
4) підготувати до 30 листопада 2017 року аналітичний звіт «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року».
5. Робочій групі подати до Українського центру оцінювання якості освіти:
1) до 20 січня 2017 року пропозиції щодо вимог до структури і змістового наповнення анкет учасників дослідження та предметних тестів, що використовуватимуться в процесі оцінювання читацької та математичної компетентностей;
2) до 20 березня 2017 року варіанти тестів для оцінювання читацької та математичної компетентностей, анкет для учасників дослідження.
6. Структурним підрозділам з питань освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій:
1) сприяти Українському та регіональним центрам оцінювання якості освіти в підготовці та проведенні дослідження;
2) створити умови для проведення оцінювання учнів, організувати внесення загальноосвітніми навчальними закладами відповідних змін до розкладу уроків для класів, учні яких братимуть участь у дослідженні.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника міністра Хобзея П. К.

Т. в. о. міністра Володиимир Ковтунець
Змінено: Ігор Опольський - 03.02.2017 08:59:48
 
Шановні колеги!


Розміщеємо матеріали щодо проведення національного моніторингового дослідження якості початкової освіти.

Завантажити презентацію можна за цим гіперпосиланням.

 

Бажаємо успіхів !!!
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або за цим гіперпосиланням.

МОНІТОРИНГ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ: ЗАПИТАННЯ І ВІДПОВІДІ
26.04.2017


      У травні 2017 року відбудеться апробація завдань для моніторингу початкової освіти. Пропонуємо ознайомитися з найбільш актуальними питаннями щодо цього та відповідями на них.

      Хто братиме участь у моніторингу і хто його проводитиме?
Навесні 2018 року Український центр оцінювання якості освіти проведе моніторингове дослідження читацької та математичної компетентностей четвертокласників. Дослідження не буде загальнообов’язковим. У ньому зможуть узяти участь лише ті навчальні заклади, що потраплять до репрезентативної вибірки. Вибірка формуватиметься таким чином, що результати моніторингу відображатимуть стан навчальних досягнень випускників початкової школи всієї країни. Очікується, що учасниками дослідження стане близько 6 000 учнів різних типів загальноосвітніх закладів, розташованих у міській і сільській місцевостях.
      Із 3 по 19 травня 2017 року пройде перший етап апробації завдань. Усього для апробації відібрано 44 загальноосвітні навчальні заклади в 9 регіонах України. Другий етап апробації заплановано на жовтень 2017 року.
За результатами апробації буде укладено тестові зошити для моніторингового дослідження 2018 року.
      З якою метою проводиться дослідження?
Моніторинг дасть змогу зафіксувати стан навчальних досягнень випускників початкової школи напередодні впровадження нового стандарту для початкової школи, а також відслідковувати зміни, що відбуватимуться в результаті запровадження нового стандарту та нових підходів до навчання, починаючи з 2018 року. Передбачено, що аналогічні моніторингові дослідження пройдуть у 2018, 2020, 2022 та 2024 роках – це допоможе оцінити перебіг освітньої реформи і, за потреби,  скоригувати її.
Оцінювання окремих загальноосвітніх навчальних закладів, які візьмуть участь в апробації, а також в основному етапі моніторингового дослідження 2018 року, не проводитимуть. Методологія дає можливість зробити лише загальну оцінку початкової освіти України, визначити ключові проблеми та надати пропозиції для ухвалення управлінських рішень.
      Які завдання отримають учні?
Завдання для моніторингу сформованості читацької та математичної компетентностей відповідають чинним навчальним програмам для початкової школи, а також ураховують ключові новації в змісті загальної середньої освіти, пропоновані концепцією «Нової української школи».
Їх розробляють фахівці, члени робочої групи при Міністерстві освіти і науки України. Виконання завдань із читання передбачає ознайомлення учнів з невеликим за обсягом текстом. У тестових зошитах буде представлено різні за форматом і змістом тексти, зокрема уривки прозових творів, інформаційні або пізнавальні тексти. Серед завдань до текстів будуть такі: пошук інформації, її аналіз й інтерпретація, надання відповіді на запитання до тексту, здійснення очевидних висновків за змістом тексту. Учасники отримають буклет з текстом та окремий зошит із завданнями до нього, де вони фіксуватимуть свої відповіді.
Завдання з математики спрямовані на перевірку знань і вмінь учнів при розв’язанні задач з таких розділів математики, як «Числа і вирази», «Геометричні фігури», «Величини і їх вимірювання», «Представлення даних». Кожен учасник моніторингового дослідження працюватиме з робочим зошитом, у якому відразу фіксуватиме відповіді на завдання.
      Чи потрібно спеціально готуватися до цих завдань?
Ніякої додаткової підготовки учнів до проходження моніторингу сформованості читацької та математичної компетентностей не потрібно.
      Анкета для учня та анкета для учителя – навіщо це потрібно?
Окрім оцінки стану сформованості читацької та математичної компетентностей четвертокласників, метою моніторингу також є визначення чинників, що впливають на результати навчання учнів. У більшості міжнародних досліджень приділено цьому аспектові велике значення, адже завдяки йому можна виявити причини значних відмінностей у рівнях навчальних досягнень учнів, і, як наслідок, мінімізувати їх. Фахівці робочої групи розробили спеціальні анкети для учнів, а також їхніх учителів. Інформація, отримана з анкет, дасть змогу експертам з’ясувати міру впливу на рівні навчальних досягнень учнів різних чинників, як-от: соціально-економічний стан родини, освіта батьків, відвідування дитиною дошкільного навчального закладу, практика читання дитиною в школі й удома, форми і методи роботи вчителів, особливості виконання учнями домашніх завдань з математики та читання.
      Що передбачає апробація інструментів дослідження?
Проведення якісних моніторингових досліджень передбачає використання каліброваних завдань з високими психометричними характеристиками. Для цього укладені завдання апробують, тобто перевіряють їхню валідність, надійність, об’єктивність, обґрунтованість, ефективність і прийнятність результатів. Апробація дає змогу відібрати завдання різної складності: легкі, оптимальні, складні, а також виміряти їхню розподільну здатність. Для моніторингового дослідження використовуватимуться лише ті завдання, які пройдуть змістове рецензування експертами, а також матимуть високі психометричні показники.
      Чи буде оцінюватись успішність виконання учасниками завдань?
Результати апробації не будуть використані для оцінювання рівня навчальних досягнень учасників і не будуть оприлюднені. Анкети дослідження також будуть апробовані. Це дасть змогу визначити ступінь розуміння учнями змісту запитань анкети та особливостей роботи з нею.

 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

В Україні будуть моніторити якість початкової школи


У межах фінського проекту з підтримки реформи Нова українська школа планується розробити інструментарій для ефективного моніторингу якості освіти в початковій школі. Відповідне питання було обговорене під час зустрічі міністра освіти Лілії Гриневич з іноземними партнерами.

За словами Лілії Гриневич, якісний моніторинг знань в початковій школі є дуже проблематичним, особливо, якщо йдеться про перші класи – дітей 6-річного та 7-річного віку.
«Банальне тестування тут не підходить – потрібні більш диференційовані підходи, інакше ви просто не отримаєте достовірної інформації. В багатьох країнах такий інструментарій розвинено, але не у нас, і ми маємо це надолужити», - зазначила міністр.
Вона підкреслила, що важливо зробити моніторинг якості до реалізації нової школи та після – щоб мати можливість оцінити успіх впровадження реформи.
На думку міністра, особлива проблема полягає з моніторингом якості освіти з іноземних мов, і в цьому питанні потрібна підтримка тих партнерів, які вже давно працюють саме з розвитком мовних компетентностей.

 
До уваги освітян Рівненщини!


Міністерством освіти і науки України видано наказ щодо проведення ІІ пілотного етапу моніторингового дослідження якості початкової освіти.


У Рівненській області участь у дослідженні візьмуть два загальноосвітні навчальні заклади:

1. Дубровицька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 2.
2. Немовицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Сарненської районної ради.
 
До уваги освітян Рівненщини!


Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосилання.

Почався другий етап апробації завдань, що допоможуть перевірити якість надання читацької та математичної компетентності у школах




Сьогодні, 7 листопада 2017 року, розпочинається другий етап пілотування моніторингу початкової освіти, який триватиме до 30 листопада. Він дозволить апробувати тестові завдання та анкети для учнів, а також удосконалити технологічні процеси моніторингу. 
Результати пілотування не оприлюднюватимуть і за ними не оцінюватимуть рівень навчальних досягнень школярів чи окремих шкіл. Апробація потрібна виключно для того, щоб підготувати якісні завдання. Так, за підсумками першого етапу, що проходив з 3 до 19 травня, створено анкету для вчителя та визначено можливість використання окремих тестів. А результатом двох етапів будуть укладені тестові зошити та відпрацьована технологія моніторингу.
Участь у другій частині візьмуть 59 шкіл із 13 регіонів України – м. Київ, Вінницька, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Івано-Франківська, Київська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Рівненська, Харківська, Херсонська області. Оскільки теперішні четвертокласники ще не оволоділи навчальною програмою початкової школи, у пілотуванні братимуть участь учні 5-х класів 2017/18 навчального року.
Завдання будуть спрямовані на те, аби зрозуміти, наскільки успішно в українських школах розвивають читацьку та математичну компетентності учнів.
      У тестових зошитах з читання міститимуться невеликі тексти, що відрізнятимуться за форматом і змістом. Школярі повинні будуть знайти певну інформацію, проаналізувати та проінтерпретувати її, відповісти на запитання до текстів та ін. Учасники отримають буклет з текстом та окремий зошит із завданнями, де записуватимуть відповіді.
Тестування з математики буде спрямоване на перевірку знань і вмінь учнів при розв’язанні задач з таких тем, як «Числа і вирази», «Геометричні фігури», «Величини і їх вимірювання», «Представлення даних». Кожен школяр працюватиме з робочим зошитом, де відразу фіксуватиме відповіді. четвертокласників.
Сам моніторинг вперше відбудеться навесні 2018 року – його проведуть лише для того, аби оцінити якість роботи початкової школи та перебіг освітньої реформи. При цьому оцінювання окремих навчальних закладів не проводитимуть. Передбачено, що аналогічні моніторингові дослідження відбудуться також у 2020, 2022 та 2024 роках.
«Методологія цього дослідження побудована так, що дає можливість зробити лише загальну оцінку, визначити ключові проблеми та надати пропозиції для управлінських рішень. Ми не перевірятимемо когось конкретно, а діагностуватимемо систему загалом. Насамперед, це стосуватиметься тих кардинальних змін, які ми впровадимо вже 2018 року, коли діти підуть в перший клас Нової української школи. І нам дуже важливо відслідковувати отримані результати та за потреби їх коригувати», – відзначив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.
Участь у дослідженні не буде загальнообов’язковою: до нього залучать лише ті навчальні заклади, що потраплять до репрезентативної вибірки. Вона формуватиметься так, щоб результати моніторингу відображали стан навчальних досягнень випускників початкової школи всієї країни.
Страницы: 1
Читають тему