Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: 1 2 След.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
НОРМАТИВНО_ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
ЗАКОНИ УКРАЇНИ

2. 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

3. 

НАКАЗИ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

3. 

НАКАЗИ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ЯКОСТІ ОСВІТИ



НАКАЗИ УКРАЇНСЬКОГО ЦЕНТРУ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ


2. 
3. 
4. 
5. 

Змінено: Ігор Опольський - 23.03.2019 09:21:00
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.



Нова структура була заснована на базі непрацюючої Державної інспекції навчальних закладів

Уряд створив новий контролюючий орган для шкіл
Кабінет Міністрів створив Державну службу якості освіти України. Відповідне рішення було ухвалено під час засідання уряду.
Нова структура була заснована на базі Державної інспекції навчальних закладів. Планується, що реорганізований орган буде контролювати дотримання якості освіти та освітніх стандартів в українських школах.
Нова структура засновується на базі Державної інспекції навчальних закладів.
Передбачається, що нова служба якості освіти матиме ширші повноваження ніж реорганізована інспекція, а також буде представлена на регіональному рівні через спеціальні відділення.
У Міністерстві освіти, коментуючи створення нового контролюючого органу, зазначають, що єдиним плановим заходом державного нагляду щодо шкіл буде інституційний аудит.
Передбачається, що аудит має проводитись раз на десять років з метою оцінки якості освітньої діяльності закладу освіти, вироблення рекомендацій щодо її вдосконалення, а також приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства та ліцензійних умов.
За словами міністра освіти Лілії Гриневич, держслужба якості має стати ідеологічно новою структурою.
«Основним завданням інституційного аудиту є не «покарання винних», а допомога закладу, керівництву, вчителям у підвищенні якості їх діяльності та якості результатів навчання учнів. Отже, державний нагляд має перетворитись на інструмент забезпечення якості та єдності державної політики в сфері загальної середньої освіти», - зазначила міністр.
Разом з тим, вона повідомила, що законом передбачено, що служба отримує повноваження звертатись до судів з позовами про зобов’язання органів місцевого самоврядування, місцевих органів управління освітою усунути порушення та виконати вимоги законодавства в сфері освіти.
«Це має суттєво доповнити механізми забезпечення законності в управлінні школами і захисту їх інтересів», – запевнила Гриневич.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

До шкіл прийдуть «ревізори»: до чого готуватися директорам та вчителям

      В Україні буде створено Службу якості освіти, що проводитиме аудит шкіл кожні 10 років. Розповідаємо, що це означає і як вона буде працювати.


      Що це таке?
      На базі Державної інспекції навчальних закладів створюють Державну службу якості освіти. Вона проводитиме аудит шкіл — перевірятиме роботу директорів та вчителів.


      А як зараз?
      Зараз школи перевіряють місцеві управління освіти. Ці ж установи обирають директорів шкіл та формально призначають вчителів. Тобто фактично управління перевіряли свою ж роботу — власні рекомендації, норми та накази. Зараз Міносвіти бачить у цьому конфлікт інтересів.


      Добре, а в чому різниця?
      Створюється незалежна установа, яка жодним чином не буде втручатися в діяльність навчальних закладів. Лише один раз на десять років представники обласних відділів служби будуть проводити зовнішній аудит.
      Слід розуміти, що це не є інспекцією. Це перевірка дотримання норм і стандартів. Під час аудиту «ревізори» будуть дивитися, чи оптимально та ефективно працює школа як механізм, даватимуть поради як покращити ці процеси.
      Серед аудиторів будуть найкращі педагоги та управлінці. Вони оцінюватимуть, як директор приймає рішення, чи відповідають вони законодавству та передовим рекомендаціям, чи всі вчителі ознайомлені із системою оцінювання учнів, чи є чинна система прозорою.
Також в аудит буде включена оцінка батьків: наскільки для них навчальний процес і перебування в школі є комфортними та приємними.

Ого. Аж раз на 10 років?
Так, це звичний термін для освітян. Зараз перевірки також відбуваються раз на 10 років.
Аудит можна провести і позачергово на вимогу місцевої влади чи наглядової або педагогічної ради школи. Останній пункт дуже важливий, адже з’являється інструмент впливу вчителів на політику навчального закладу.

Що це означає для шкіл?
Будуть розроблені стандарти та норми, затверджені найкращі практики управління й організації навчального процесу. Школи знатимуть, на що їм треба орієнтуватися в системі підвищення кваліфікації педагогів, управлінських рішеннях, організації навчального процесу.

      Ок. Пройшов аудит. І що далі?
Після проведення аудиту надається висновок про якість освітньої діяльності навчального закладу, його внутрішню систему забезпечення якості освіти, а також рекомендації щодо вдосконалення діяльності школи.
Результати аудиту оприлюднюються на сайтах: закладу освіти (якщо такий є), засновника (крім засновника приватного закладу освіти) та органу, що здійснив аудит.

А якщо ми отримали негативний результат, що буде?
Якщо аудит виявив невідповідність діяльності закладу законодавству, надається строк для усунення порушень. Тривалість визначається в кожному випадку індивідуально. Після закінчення визначеного строку проводиться перевірка результатів усунення порушень. У разі негативних результатів такої перевірки засновнику закладу освіти можуть бути надані рекомендації щодо зміни керівника школи або навіть її закриття чи реорганізації.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

Руслан Гурак,  голова Державної інспекції навчальних закладів України - 
про створення та функціонування Державної служби якості освіти


 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

Стало відомо, що буде за ігнорування рекомендацій інституційного аудиту




      Якщо школа проігнорує рекомендації інституційного аудиту, Державна служба якості освіти може звернутися до засновника про зміну директора чи учителів.
Про це повідомив керівник Державної служби якості освіти Руслан Гурак в інтерв’ю “Новій українській школі”.
Коли ми побачимо, що заклад освіти не розвивається, у нього не створено системи забезпечення якості, у нас є два шляхи. Перший – звертаємося до засновника щодо зміни керівництва школи, у конкретних випадках – учителів. Ми розробимо кроки, необхідні для того, щоб змінити ситуацію. І дамо термін для її виправлення– зазначив Гурак.
Якщо ж засновник не вживе заходів для покращення якості освіти у своєму навчальному закладі, служба може звернутися до органу ліцензування, щоб відібрати в школи ліцензію.
      “Безумовно, буде супротив новій системі і забезпеченню якості в тому числі. І ми готуємося до нього, бо не маємо іншого шляху – мусимо почати розвивати і “відкривати” школу, щоб вона враховувала найкращі тенденції, побажання, ідеї”, – сказав Гурак.
Більше про новостворену Державну службу якості освіти читайте в інтерв’ю “Нової української школи” з її керівником Русланом Гураком
Нагадаємо, пілотні інституційні аудити шкіл планують провести у вересні 2018 року.
Також результати інституційних аудитів шкіл будуть відкритими.
“Нова українська школа”
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

Уряд затвердив повноваження Держслужби якості освіти




      Уряд затвердив положення з повноваженнями Державної служби якості освіти.


Відповідну постанову ухвалили на засіданні Кабміну 14 березня, передає прес-служба МОН.
Зокрема, положення затверджує процедуру інституційного аудиту, який проводитиме Держслужба якості освіти. Ця процедура замінитись атестацію навчальних закладів, що передбачає новий закон “Про освіту”.
      Раніше складалася ситуація, що органи місцевого самоврядування, які є засновниками шкіл та в обов’язки яких входить матеріально-технічне забезпечення закладів, перевіряли свою ж роботу. Часто таке розподілення повноважень створювало ситуацію, коли педагогічний колектив школи підпадав під надмірний тиск зі сторони управлінь освіти“, – зазначив керівник ДСЯО Руслан Гурак.
За його словами, ці повноваження перевірки передали ДСЯО, щоб уникнути конфлікту інтересів. Адже службу фінансують з державного бюджету і вона не залежить від органів та закладів, які має перевіряти.
Метою інституційного аудиту буде допомога навчальним закладам вирішити освітні проблеми, а не зафіксувати їх.
Окрім того, служба зможе акредитовувати громадські організації або інші юрособи, щоб ті могли дати незалежну оцінку освітнім закладам (громадська акредитація). Такі оцінки можна буде зараховувати як плановий аудит, який проводитиметься раз на 10 років.
Також служба проводитиме моніторинг якості освітньої діяльності та якості освіти, братиме участь у сертифікації педагогів та акредитовуватиме нетипові навчальні програми.
Нагадаємо, пілотні аудити шкіл планують провести у вересні цього року.
Результати інституційного аудиту шкіл будуть відкритими.
Якщо школа проігнорує рекомендації інституційного аудиту, Державна служба якості освіти може звернутися до засновника про заміну директора чи учителів.

 
До уваги освітян Рівненщини!

У ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ Є ВЛСНИЙ САЙТ 




Переходимо та знайомимось із змістом.

 
До уваги освітян!

Матеріал переглядаємо за цим гіперпосиланням.

      Розпочала роботу стратегічна сесія "Внутрішня система забезпечення якості освіти в школах: розбудовуємо разом". Освітяни з усіх регіонів країни зібралися, щоб обговорити проект методичних рекомендацій "Стандарти і рекомендації щодо системи забезпечення якості освіти в закладах загальної середньої освіти (внутрішньої системи забезпечення якості освіти)»

 
До уваги освітян Рівненщини!


Державна служба якості освіти має відтепер не лише свій сайт, а й сторінку у соціальній мережі Facebook.

 


та свій ЛОГОТИП

 
Змінено: Ігор Опольський - 08.11.2018 06:48:51
 
До уваги освітян!

      Державна служба якості освіти провела спільно з чеськими колегами провела захід щодо напрацювання матеріалів для здійснення внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

Ruslan Gurak: "Щиро вдячний всім учасникам стратегічної сесії, яка проходила сьогодні в Національному педагогічному університеті імені Драгоманова та організована Державною службою якості освіти і Чеською шкільною інспекцією. 
      Презентували та обговорили проект "Стандарти і рекомендації щодо системи забезпечення якості освіти в закладах загальної середньої освіти (внутрішньої системи забезпечення якості освіти)».
 
До уваги освітян!

Шановні колеги! 

Ми відкриваємо реєстрацію на mini-EdCamp "Ідеальна школа: параметри виміру" (Київ, 01.11.2018 ще до формального оголошення результатів національного відбору і разом з вами чекаємо, кого саме EdCamp-Україна визначить серед переможців конкурсу програми EdCamp in a Box 4.0, яке відбудеться у другій половині жовтня.

Хочемо звернути вашу увагу, що наша (не)конференція буде повністю дотримуватися принципів EdCamp, тому було прийнято рішення так її назвати. І сподіваємося, що наша заявка буде підтримана командою EdCamp, бо сповідуємо спільні цінності і формат проведення.

Але маємо необхідність обговорити з вами стандарти та критерії "ідеальної школи" ще на початку листопаду, бо це обговорення матиме реальний вплив на ухвалення важливих рішень і його важливо провести саме в цей час.

Сподіваємося на розуміння!

1 листопада 2018 року запрошуємо освітян та всіх зацікавлених у якісній освіті з усієї України до дискусії про те, якою має бути "ідеальна школа", за якими напрямами та за якими критеріями можна визначити якість освітньої діяльності та якість освіти у закладі.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ, БУДЬ ЛАСКА: ОБОВ'ЯЗКОВА УМОВА РОЗГЛЯДУ ВАШОЇ ЗАЯВКИ НА УЧАСТЬ - ЗАПОВНЕННЯ РЕЄСТРАЦІЙНОЇ АНКЕТИ ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ

https://goo.gl/forms/t6N4b7MFgZLDfCdK2

ПЕРЕД ТИМ, ЯК ЗАПОВНЮВАТИ АНКЕТУ, ПРОСИМО УВАЖНО І ДО КІНЦЯ ПРОЧИТАТИ ІНФОРМАЦІЮ НА СТОРІНЦІ РЕЄСТРАЦІЇ 

==========================

Що зробити, щоб школа і освіта загалом виконували суспільний запит на якісну освіту, а суспільство - справедливо оцінювало діяльність закладу? 

Нас очікують дискусії, майстер-класи, тренінги, робота у фокус-групах тощо, у яких візьмуть участь вчителі, керівники закладів освіти, Державної служби якості освіти, Українського центру оцінювання якості освіти, Міністерства освіти і науки України.

Приєднуйтеся!

#ОновлюємоОсвітуРазом
#EdCamp 
#НоваУкраїнськаШкола

Змінено: Ігор Опольський - 08.11.2018 06:44:10
 
До уваги освітян Рівненщини!


Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.

Сьогодні, 7 листопада 2018 року, Уряд прийняв рішення про утворення територіальних органів Держслужби якості освіти України.
Відтак у 25 регіонах будуть створені територіальні органи Служби, які відповідатимуть за дотримання якості освіти та якості освітньої діяльності.
Уже в листопаді розпочнеться формування команд держслужбовців, які будуть допомагати школам у побудові внутрішніх систем забезпечення якості освіти на шляху до підвищення якості освіти.

Утворено територіальні органи Державної служби якості освіти України.

[JUSTIFY]      Сьогодні, 7 листопада, Уряд прийняв рішення про утворення територіальних органів Держслужби якості освіти України.
      Відтак у 25 регіонах будуть створені територіальні органи Служби, які відповідатимуть за дотримання якості освіти та якості освітньої діяльності.
Уже в листопаді розпочнеться формування команд держслужбовців, які  будуть допомагати школам у побудові внутрішніх систем забезпечення якості освіти на шляху до підвищення якості освіти.
Функціонування територіальних органів дозволить максимально розподілити компетенції та сфери відповідальності між Держслужбою якості освіти та місцевими органами управління освітою, зокрема під час оцінювання якості освітньої діяльності шкіл. Крім того, це дозволить закласти основу для ефективного формування і розвитку зовнішньої системи забезпечення якості освіти, реалізації прав та інтересів учнів, шкіл та держави в цілому.
Нагадаємо, що Законом України «Про освіту» ліквідовано атестацію та державний нагляд (контроль) за діяльністю закладів освіти, а також введено новий інструмент зовнішньої системи забезпечення якості – інституційний аудит, який і здійснюватиметься Державною службою якості освіти та її територіальними органами.
      Утворення відповідних органів  Служби дозволить наблизити такі послуги як:
      - проведення інституційного аудиту закладів освіти,
      - надання рекомендацій закладам освіти щодо організації та функціонування власної внутрішньої системи забезпечення якості освіти,
      - експертиза та затвердження нетипових освітніх програм загальної середньої освіти,
      - акредитація неурядових професійний організацій/агенцій, що здійснюватимуть незалежне оцінювання якості освіти і освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти, до закладів освіти, громадян та забезпечити їх якість.
[/JUSTIFY]

 
До уваги освітян!

Матеріал читаємо нижче або переходимо на оригінальне повідомлення за цим гіперпосиланням.

Уряд утворив територіальні органи Державної служби якості освіти: у 6 регіонах вони запрацюють у кінці січня, а в решті – впродовж 2019 року
Міністерство освіти і науки України, опубліковано 07 листопада 2018 року о 16:06
ЗАСІДАННЯ УРЯДУ ОСВІТА І НАУКА

Державна служба якості освіти (ДСЯО), що централізовано відповідає за дотримання якості освіти та освітніх стандартів, матиме власне представництво в кожній області України та м. Києві. Відповідне рішення про утворення територіальних органів Державної служби якості освіти ухвалено Кабінетом Міністрів 7 листопада 2018 року.
«Держслужба якості – ідеологічно нова структура. Її основне завдання – не покарання винних, а допомога закладу, керівництву, вчителям у підвищенні якості їхньої діяльності та якості результатів навчання учнів. ДСЯО та її територіальні органи, насамперед, надаватимуть рекомендації щодо організації внутрішньої системи забезпечення якості освіти, проводитимуть інституційний аудит, затверджуватимуть за результатами експертизи освітні програми шкіл та братимуть активну участь у сертифікації педагогічних працівників», – пояснила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Перші територіальні органи планується утворити в 6 регіонах: Вінницькій, Дніпропетровській, Львівській, Одеській, Харківській областях та м. Києві. Уже до кінця січня 2019 року Держслужба проведе конкурси на заміщення вакантних посад керівників та заступників керівників цих органів.
Очікується, що впродовж 2019 року такі структурні підрозділи Державної служби якості освіти запрацюють в усіх областях України. Наразі формується також штат центрального апарату ДСЯО.
Усі працівники Держслужби та її територіальних органів матимуть статус держслужбовців. Як результат, відбір на роботу відбуватиметься на конкурсних засадах та за низкою жорстких вимог Закону «Про державну службу».
«Оголошення та умови проведення конкурсів, спеціальні вимоги до професійної компетентності претендентів на ці посади будуть відкрито оприлюднені на офіційних сайтах Державної служби якості освіти та Національного агентства з питань державної служби. Зараз набір на ці місця фахових та розумних людей, які зможуть достойно виконувати свою роботу, – наш найперший пріоритет», – наголосив очільник Держслужби якості освіти Руслан Гурак.
Нагадуємо, що Державну службу якості освіти України було створено рішенням Уряду 6 грудня 2017 року.
 
Про статус територіальних органів Держслужби якості освіти, їх функції, яким чином відбуватиметься фінансове забезпечення та підбір кадрів. А також, які зміни у повноваженнях місцевих органів влади в сфері освіти?

Читайте відповіді на всі ці питання в матеріалі газети Освіта України інтерв'ю першого заступника Голови Держслужби якості освіти Олександра Якименкаhttps://bit.ly/2OL8l8a

Інтерв’ю першого заступника Голови Державної служби якості освіти України Олександра Якименка газеті "Освіта України"

МЕРЕЖА СЛУЖБИ ЯКОСТІ 
      Минулого тижня Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про утворення територіальних органів Державної служби якості освіти». Які повноваження мають ці органи, якими будуть перші етапи їх створення, як здійснюватиметься набір працівників розповідає перший заступник голови Державної служби якості освіти Олександр ЯКИМЕНКО.
– Нині українська освітня система продовжує реформування, – розповідає Олександр Васильович. – Відповідно до нового Закону «Про освіту» атестацію та державний нагляд за діяльністю закладів освіти ліквідовано, натомість вводиться новий інструмент зовнішньої системи забезпечення якості – інституційний аудит, який проводитимуть Державна служба якості освіти та її територіальні органи. Перший крок ми зробили – створили центральний апарат. Тепер необхідно найшвидше забезпечити утворення і безперебійну роботу цих органів, і постанова КМУ дала старт цій роботі.
У рамках реформи децентралізації відбулася зміна повноважень місцевих органів влади. Раніше атестацію та державний нагляд (конт­роль) за діяльністю закладів освіти здійснювали місцеві органи управління освітою, зокрема – структурні підрозділи районних та обласних державних адміністрацій. Забравши ці інструменти, щоб у відповідній діяльності не утворився вакуум, ми реформуємо й інспектування. Причому переходимо від нагляду і контролю до підтримки й допомоги через упровадження інституційного аудиту. І на місцях це повинні робити місцеві територіальні підрозділи.
      – Розкажіть детальніше про інституційний аудит.
– Згідно із Законом «Про освіту», інституційний ­аудит – це комплексна зовнішня перевірка й оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти (крім закладів вищої освіти), які забезпечують його ефективну роботу та сталий розвиток. Його проведення передбачає створення рекомендацій щодо підвищення якості освітньої діяльності закладу і вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти. А також – приведення освітнього й управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства та ліцензійних умов. Якщо буде виявлена невідповідність, то орган, який проводить аудит, має визначити строк усунення недоліків і порушень. Після закінчення цього строку відбудеться повторна перевірка. Якщо ж і вона дасть негативні результати, то засновнику закладу освіти можуть бути надані рекомендації щодо зміни його керівника, припинення функціонування або реорганізації такого освітнього закладу.
      – Як часто закладам треба буде проходити аудит?
– Закон передбачає, що кожен заклад повинен проходити інституційний аудит раз на десять років. І це – досить серйозний виклик для нашої служби.
Ми оцінили діяльність Державної інспекції навчальних закладів за останні 7 років і можемо констатувати, що за цей період охопили лише 0,4 відсотка всіх закладів загальної середньої освіти. Тобто розуміємо, що навіть якщо б удвічі підвищити показник результативності роботи минулої держінспекції, то вона все одно становитиме менше одного відсотка, і це, звісно, не може забезпечити повного охоплення закладів освіти. За десять років оцінити 16 тисяч шкіл без потужної та безперебійної роботи територіальних органів – неможливо. Тобто саме потужна розгалужена система регіональних центрів зможе забезпечити проведення цієї роботи на належному рівні. Тож ми не можемо лише формально підійти до створення цієї структури.
      – Вочевидь, важливим етапом налагодження роботи регіональних підрозділів є підбір кадрів. Як він відбуватиметься?
– Так, перехід від інспектування до допомоги і підтримки повинен відбутися не в останню чергу завдяки приходу нових людей, котрі працюватимуть не за старими, а за новими принципами. Нині є кілька проектів, які нам допомагають реалізувати наші партнери: ми напрацьовуємо нові документи, нові рамки роботи інспекції й оцінювача-аудитора. На першому етапі плануємо підготувати 25–50 експертів, які й навчатимуться, і навчатимуть уже по-новому. Це – невелика кількість, але ми її збільшуватимемо. Загалом під час утворення територіальних органів хочемо передбачити роботу 625 осіб у 25 обласних управліннях.
Вибори керівників і працівників здійснюватимуться відкрито, на конкурсних засадах у рамках Закону «Про державну службу». Але у вимогах ми передбачимо, аби приходили люди, готові до роботи в новому форматі. А досвід зможемо передати за допомогою тренінгів, присвячених підготовці освітніх експертів.
Усі процеси будуть публічними. Невдовзі ми оголосимо набір освітніх експертів, і люди, які захочуть працювати у територіальних органах, матимуть змогу подавати свої заявки. Думаю, що це буде оптимальним шляхом для того, щоб стати співробітником нашої служби.
Зауважу, що територіальні органи ДСЯО – це юридичні особи публічного права, які самостійно прийматимуть рішення, зокрема стосовно кадрової і фінансової дисципліни. Також вони мають відчувати потреби області. Й заклади області повинні відчувати їх, вважати своїми партнерами. Територіальні органи самостійно формуватимуть план роботи в рамках своєї адміністративно-­територіальної одиниці.
      – Чи погоджена кількість працівників зможе охопити всі заклади?
– Ми проводили відповідні розрахунки. Зокрема, кількості закладів ЗСО в кожній області; порахували, скільки часу фахівець витрачатиме на проведення інституційного аудиту. Виходячи з показників, які ми закладаємо в порядок інституційного аудиту, відповідний працівник проводитиме близько 9 таких заходів на рік. Тож ми обчислили, скільки експертів нам потрібно в кожній області. Звісно, враховували й апарат, який забезпечуватиме роботу цих експертів, – це керівник, відділ кадрів, юридичний супровід.
      – Розкажіть про фінансове забезпечення цього процесу.
– На утримання територіальних органів Державної служби якості освіти, зважаючи на означену кількість працівників, у 2019 році треба буде витратити близько 126 мільйонів гривень. Зауважу, що майже 98 мільйонів планується забезпечити за рахунок перерозподілу видатків місцевих державних адміністрацій на утримання чисельності працівників підрозділів освіти, що пропонується до скорочення. Адже, повторюся, державний нагляд за діяльністю закладів освіти й атестацію згадані органи вже не проводять.
      – Якими будуть перші етапи створення таких регіональних органів?
– Ми плануємо передусім сформувати територіальні органи у Харкові, Одесі, Дніпрі, Львові, Вінниці, Києві. Там ми відпрацюємо процеси набору і навчання фахівців – освітніх експертів. У обраних школах цих шести областей пілотуватимемо впровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти. До закладів, які братимуть участь у пілотуванні, приїжджатимуть експерти і допомагатимуть впровадити ці стандарти – ми почнемо саме із цього, щоб у закладах зрозуміли, як на практиці працює новий механізм. За критеріями, визначеними внутрішньою системою, проводитимемо й зовнішню оцінку роботи шкіл. Так ми отримаємо зворотний зв’язок, а експерти – практичний досвід цієї особливої діяльності в наших реаліях. І це ми повин­ні зробити до літа 2019 року, оскільки плануємо, що наші територіальні органи запрацюють уже з вересня 2019 року.
      – Крім аудиту, які функції виконуватимуть територіальні органи ДСЯО?
– На територіальні органи покладатимуться функції сертифікації педагогічних працівників – я маю на увазі участь у сертифікації в частині вивчення практичного досвіду вчителя, який подається на сертифікацію. Для цього у структурі ми передбачили штатну одиницю. Ще один напрям роботи – затвердження освітніх програм. Ми плануємо, що спершу цим займатиметься центральний апарат ДСЯО, поки досконало не відпрацюється відповідний механізм, але у подальшому передамо й ці повноваження на місця. Думаю, що кількість охочих затверджувати власні програми збільшуватиметься.
Також територіальні органи реагуватимуть на звернення клієнтів – батьків, дітей, на незадоволеність навчальним процесом завдяки впровадженню механізму позапланових перевірок. Тобто спектр завдань, які стоятимуть перед територіальними органами, буде досить широким.
Спілкувався Максим КОРОДЕНКО, «Освіта України» №44 від 12 листопада 2018 року.
 
Матеріал СЛУХАЄМО (запис на радіо), перейшовши за гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.

7 листопада Уряд прийняв рішення про утворення територіальних органів Державної служби якості освіти України. У регіонах вже почали створювати територіальні органи Служби, які відповідатимуть за дотримання якості освіти та освітньої діяльності. Як це відбуватиметься у нашій області? Для чого створена нова служба і які функції виконуватиме? Служба якості освіти дорадчий, контролюючий чи каральний орган для навчальних закладів? Обговорюємо усі ці питання з гостем студії начальником управління освіти і науки Рівненськорї ОДА Григорієм Таргонським. Автор і ведуча Ольга Шевчук.

 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Нова школа. Хто і як контролюватиме її якість
      Замість перевірок і доган будуть поради. А замість інспекторів у школи раз на десять років приходитимуть експерти. В Україні змінюється підхід до оцінювання якості освіти у школах. Принаймні, це декларує влада.
      На початку року відбулася зміна назв: Державна інспекція навчальних закладів (ДІНЗ) перетворилася на Державну службу якості освіти (ДСЯО). Змінилися також її повноваження.
      Втім, на будівлі, де знаходиться ДСЯО, досі висить таблиця зі старою назвою, а колишній очільник ДІНЗ – Руслан Гурак – є одночасно головою ліквідаційної комісії ДІНЗ і керівником нової структури.
      "Ми підбиваємо підсумки, щоб оцінити роботу ДІНЗ за останні сім років. Якщо говорити про середню освіту, то ми охопили тільки 0,4% шкіл. Про яку ефективність чи зміну якості освіти може йтися, якщо ми не бачили, що відбувається? - пояснює необхідність змін сам Гурак. - Іншу частину контролю здійснювали місцеві органи виконавчої влади. І саме на них було найбільше нарікань від вчителів і директорів".



Фото: Iamir.info

Роман Гурак

LB.ua розпитав Руслана Гурака про те, що ховається за майбутньою зміною вивіски, як впроваджуватимуть нововведення і що робитимуть з тими, хто хоче працювати по-старому.

      Існує думка, що на місцях не поспішають виконувати новий закон і все одно хочуть продовжувати контролювати школи. Що з цим робити?
Ці побоювання слушні, і я розумію, що складно вибудовувати нову систему, коли стара намагається зберегти свої повноваження. Але директори повинні знати свої права. Оцінювати школи може тільки ДСЯО, а не відділи, управління освіти чи держадміністрації. Тож директори вправі їм відмовити.

      Якщо говорити про якість освіти, то чи визначили ви її критерії?
Коли ми починали роботу з стандартами, ми запитали, як бачать якісну освіту діти, вчителі, батьки і директори. За їхніми уявленнями вона абсолютно різна.
Так ми зрозуміли, що наша місія – через стандарти і рекомендації описати модель якісної школи. Ми визначили чотири сфери: освітнє середовище, управління, учні, вчителі. Кожна сфера має відповідні критерії оцінювання. Для нас важливо, щоб у нас, у школи і в батьків було спільне розуміння, що всі критерії можна виконати. 

      Чи однакові критерії для сільських, міських і спеціалізованих шкіл?
Поки що так. Чи буде так і надалі покажуть пілотні інституційні аудити, які ми плануємо розпочинати у цьому році в дванадцяти школах-добровольцях.



Фото: kypur.net

Інституційний аудит має стати одним з основних інструментів вимірювання якості освіти. Як його проводитимуть?
Він відбуватиметься раз на десять років у кожній школі і складатиметься з двох частин: перевірки дотримання чинного законодавства і оцінювання всіх процесів, які відбуваються в школі. Порядок проведення аудиту зараз на громадському обговоренні.

Раз на десять років – це не надто мало? За цей час директор може нічого не вдосконалювати і спокійно піти на пенсію.
Коли якість освіти низька – може бути позаплановий інституційний аудит. Крім того, ДСЯО буде проводити перевірки за зверненнями батьків, які мають питання щодо якості освіти, організації навчання чи порушення прав дитини. Крім того, якщо засновник (місцева влада - Ред.) хоче знати реальну ситуацію в школі, він теж може звернутися до нас, щоб ми провели позаплановий інституційний аудит.
Якість залежить не від частоти перевірок, а від мотивації кожного з нас - директора, педагогів, учнів.

Як відбуватиметься аудит?
Ми повністю змінили його філософію і концепцію. Тепер наша мета не знайти недоліки в школі, а дати рекомендації, що можна покращити, на що звернути увагу і де можна ознайомитися з найкращими практиками.
Аудит триватиме до десяти днів. Його буде проводити працівник ДСЯО разом з командою освітніх експертів (до п’яти осіб). Зараз ми формуємо рейтинг експертів, яких навчатимемо критеріїв оцінювання.

Також ми працюємо над порядком відбору експертів. Наприклад, у фізико-математичні школи має їхати експерт, який розуміється в цих науках.
Після аудиту група складе висновок, оцінить рівень школи і дасть рекомендації. Вся ця інформація буде відкрита і доступна на сайті ДСЯО. Чи виконали школи рекомендації буде видно під час самооцінювання і наступного інституційного аудиту.



Фото: sqe.gov.ua

Засідання науково-експертної ради ДІНЗ та Громадської ради при ДІНЗ


База експертів буде всеукраїнська чи кожна область матиме своїх?
Всеукраїнська, але ми більше керуватимемося територіальним принципом, щоб спростити логістику. За потреби експерти приїжджатимуть з сусідніх областей.

Інколи школи показують тим, хто їх оцінює, покращену версію реальності. Чи будете з цим боротися?
З цим неможливо боротися. Я був у європейських школах і школах США. Коли до них приходить зовнішнє оцінювання, вони теж готуються: прибирають і фарбують стіни. Але показують все відверто і не бояться наслідків. Ми теж маємо навчитися не приховувати. Головне, щоб у школах зрозуміли, що експерт ДСЯО – їхній партнер, який приходить, щоб допомогти і підказати, як внутрішня система забезпечення якості може працювати ефективніше.

Власне, що таке внутрішня система забезпечення якості освіти? Хто нею має займатися?
Відповідальними є директор і засновник школи. За законом, ми надаємо директорам рекомендації щодо створення і функціонування систем забезпечення якості, які вони зобов’язані створювати вже сьогодні.

Що це означає на практиці?
Закон про освіту передбачає наявність стратегії та роботи з академічною доброчесністю (критерії доброчесності також описані в Законі, це, наприклад, самостійне виконання навчальних завдань та дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права - Ред.). Через стандарти і рекомендації ми описуємо, що може бути в цій частині (але школа може створювати власні кодекси академдоброчесності, розробляти свої заняття і програми). Стратегія має відповідати територіальному аспекту, наповненню і спеціалізації школи.



Фото: Державна служба якості освіти України

Роман Гурак

Ми плануємо видати абетку для директорів, де вони зможуть ознайомитися з тим, що таке академдоброчесність і стратегія (як вона працює, як її розробити, кого долучати до розробки). Але головне – не тільки побудувати цю внутрішню систему забезпечення якості, але й постійно її вдосконалювати. 
Також ми вважаємо, що раз на рік школа має проходити самооцінювання і подавати ДСЯО інформацію в електронному вигляді. Так, команда ДСЯО приїхавши у школу проводити аудит, зможе подивитися, чи ця інформація правдива. Якщо школа пише, що вона добре працює з академдоброчесністю – буде легко перевірити, чи це документ зроблений для інспектора, чи він працює реально.
Ви обговорювали ці ідеї з директорами?
Майже 2,5 тисячі вчителів, батьків, директорів і навіть учнів долучилися до обговорення стандартів. Цей документ (з описом стандартів і рекомендацій щодо забезпечення внутрішньої системи якості) – один з небагатьох, який мав таке широке коло обговорення, і народжувався не за столом в держслужбі, а в школі.
Чи не казали вам директори, що це для них ще одне зайве навантаження?
У них є такі побоювання. Навіть хтось порахував, що документообіг збільшиться на 38%. Але ми зараз розробляємо програму, де жодного документу писати не треба. Самооцінювання буде тільки на комп’ютері. І возити якісь папки в область з печатками не потрібно. Буде логін і пароль для кожного закладу. Директор навіть зможе з нами радитися онлайн.
Тож обсяг паперової роботи не збільшиться. Навантаження – можливо, бо це новий спосіб комунікації. Та й щоб зробити стратегію директор повинен долучити вчителів, батьків і засновника. Кодекс академічної доброчесності теж має бути усвідомлений всіма. Але це додаткове навантаження дасть ефект, який перетвориться у якість.



Фото: EPA/UPG

Урок угорської мови в середній школі № 10 в Ужгороді, 11 вересня 2017.


В інтерв’ю НУШ Ви казали, що важливо оцінити, як директор призначає вчителів на посади. За якими критеріями це можливо оцінити?
У новому законі “Про освіту” вся відповідальність за підбір персоналу належить директору. Тепер він приймає і звільняє вчителів. Тому має сформувати ефективну команду. Оцінку управлінської діяльності ми зможемо дати через стандарти і рекомендації. Там описано, що директор повинен зробити, щоб система управління була ефективна.
Як, наприклад, вимірюється ця ефективність?
Є багато сфер: розстановки занять, навантаження на одного вчителя, розподіл години, час проведення уроків.


Після аудиту директор має врахувати рекомендації ДСЯО. Якщо він цього не зробить – найбільша міра покарання – позбавлення школи ліцензії. Але важко уявити, що таке справді може статися. Які у вас є механізми, щоб спонукати школи виконувати рекомендації?
Наша мета не притягнути до відповідальності, а зробити так, щоб кожна школа відчула відповідальність за підвищення якості. Якщо директор не прислухається, ми звертаємося до засновника, і він зобов’язаний прийняти управлінське рішення. Поки у мене немає висновків, що робити, коли і це не спрацює.
Ми ведемо перемовини з людьми, які займаються децентралізацією, щоб знайти методи впливу на органи місцевого самоврядування.

Наскільки буде розширено штат порівняно з ДІНЗ?
У штаті територіальних органів буде 625 людей і ще 126 в центральному органі. Це набагато більше, ніж було в ДІНЗ (там було 40). Територіальних органів буде 25, вони мають майже ті самі повноваження, що і ми. Наша робота має сконцентруватися на консультуванні та допомозі школам відповідати стандартам.
Збільшення кількості працівників відбувається не за рахунок додаткових видатків з державного бюджету, як дехто вважає, а за рахунок перерозподілу ресурсу: у РДА та ОДА відбудеться скорочення працівників, які раніше відповідали за атестацію і нагляд, а у нас ця кількість збільшиться.



Фото: Шкільний світ

Роман Гурак

Хто працюватиме в територіальних органах? Немає ризику, що це будуть ті самі люди, які звикли робити перевірки старими методами?
Побоювання є, але такі ризики всюди. Ми зробимо все, щоб обрати найкращих. Конкурс на посади відбуватиметься в три етапи: тестування на знання законодавства, розв’язання ситуаційних завдань і співбесіда. На посади експертів ми плануємо взяти людей, які мають педосвіту, досвід педагогічної і управлінської діяльності в закладах освіти. Нам важливо, щоб людина на практиці знала, як працює школа, щоб могла їй допомогти.
Крім того, найближчим часом ми запускаємо пілотний проект з підготовки супервізорів та освітніх експертів за новими стандартами.
Як до оцінювання якості освіти зможуть долучитися громадські організації?
Закон “Про освіту” передбачає проведення громадської акредитації закладів освіти. Тобто ГО має право оцінювати школи. Але якщо школа хоче, щоб це було зараховано як аудит, то ГО має пройти акредитацію в ДСЯО (це можна зробити тільки у Києві, – авт.) Такої практики немає ніде. Це наше ноухау.
Якщо аналогів немає, чим мотивували саме такий механізм залучення ГО?
Це вирішив законодавець. Але це дасть можливість створити альтернативний блок ставлення до якості освіти. Кожна школа має можливість будувати внутрішню систему якості на власний розсуд. Вона може не керуватися тими стандартами і рекомендаціями (які дає ДСЯО, – Авт.). І ці ГО можуть розробляти школам власні траєкторії реалізації держстандарту. Тут має бути синергія між школами, ГО і нами. Якщо раніше були тільки ми і школи, то тепер ми кажемо, що кожен має право формувати якість сам. А ми маємо оцінити найкращі практики і поширити на всю країну.
Коли це все запрацює?
Сподіваємося, що у 2019. Коли зрозуміємо, що все відпрацьовано – зможемо запускати систему. Для нас найважливіше, чи реально зміниться якість освіти в школах після пілотних аудитів. Не виключаю, що в 2019 й інші школи його пройдуть.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіпеопосиланням на оригінальне повідомлення.



Держслужба якості освіти оголосила 23 вакансії
батькам, вчителям, директорам, НУШ, якість освіти






Державна служба якості освіти відкрила 23 вакансії на посади категорій “Б” і “В”.
Про це йдеться в наказі служби №01-11/40 від 6 грудня 2018 року, опублікованому на сайті ДСЯО.
Документи на конкурс можна подавати до 3 січня 2019 року за адресою: вул. Ісаакяна, 18, м. Київ, 01135, кабінет 409. З повним переліком відкритих вакансій можна ознайомитись у документі нижче.

Завантажити документ можна за цим посиланням.
Нагадаємо, 7 листопада уряд ухвалив рішення про утворення 25 територіальних органів Державної служби якості освіти. У 25 обласних управліннях служби працюватимуть 625 людей.
За словами заступника голови Державної служби якості освіти Олександра Якименка, на утримання територіальних органів служби у 2019 році потрібно 126 мільйонів гривень.
 
У Держслужбі якості освіти України обговорили проект Порядку проведення інституційного аудиту.
Участь у жвавому обговоренні взяли представники МОН, Асоціації приватних закладів освіти України, Навчально-методичного центру з питань якості освіти, Офісу освітніх реформ, керівники закладів освіти.
Ruslan Gurak запевнив, що Держслужба якості освіти відкрита для конструктивного діалогу в процесі обговорення процедури інституційного аудиту та готова продовжити роботу над Порядком зметою врахування думки громадськості.

      Хто і як перевірятиме заклади загальної середньої освіти.

Вебінар за участі директора департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України Юрія Вергуна (Юрий Вергун) відбудеться 20 грудня 2018 року.
Бажаючим долучитися до вебінару потрібно зареєстуватися за посиланням: https://bit.ly/2QbNwZ5         


Хто і як перевірятиме заклади загальної середньої освіти (1,5 години) 25160




Дізнайтеся, як перевірятимуть школи 
Лектори


Вергун Юрій
20 грудня 2018 13:00 - Початок трансляції

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ Вже зареєстровано 3021 чоловік

У програмі:
  • інституційний аудит
  • зовнішня та внутрішня система забезпечення якості освіти
  • періодичність та порядок проведення перевірок
  • порушення: як не допустити
Це лише частина питань вебінару. Більше — у прямому ефірі. 
Усі зареєстровані учасники отримають сертифікат.

Зверніть увагу! Для того, щоб поставити запитання лектору під час вебінару, переконайтеся, що маєте обліковий запис на YouTube
 
УВАГА !!!


Державна служба якості освіти оголошує відбір кандидатів в експерти з вивчення практичного досвіду учасників сертифікації.
До складу експертів залучаються педагогічні, науково-педагогічні працівники закладів освіти чи інші особи із досвідом педагогічної діяльності не менше ніж 5 років.

Для участі у відборі необхідно заповнити анкету за посиланням:https://goo.gl/forms/tH6c1wkoaRPZft5S2

 
Змінено: Ігор Опольський - 09.01.2019 09:05:06
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення (сторінка ДСЯО у ФБ).

Сертифікація педагогічних працівників 2019.


Вже в лютому Державна служба якості освіти України розпочне вивчення практичного досвіду роботи вчителів початкових класів, які виявили бажання пройти сертифікацію у цьому році.
Наразі Служба працює над розробкою низки документів, які допоможуть експертам оцінити діяльність вчителя, та запрошує всіх долучитися до напрацювання:
☑️ методичних рекомендацій щодо вивчення практичної діяльності вчителя
☑️ форми експертного висновку 
☑️ рекомендацій щодо заповнення експертного висновку 
☑️ анкети самоаналізу вчителя
☑️ рекомендацій щодо створення електронного портфоліо

Свої пропозиції ви можете надсилати на електронну пошту: dam.sqeu@gmail.com

[img]https://scontent.flwo1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-0/p526x296/49803086_912201472322271_3180329124119969792_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent.flwo1-1.fna&oh=c53d30564b4290b05bc9261410feb232&oe=5CC5862A[/img]
Страницы: 1 2 След.
Читають тему