Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2 3 4 След.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

МОН розробило положення про реєстр сертифікатів учителів





      Міністерство освіти і науки винесло на громадське обговорення положення про реєстр сертифікатів педагогічних працівників.
Про це повідомили на сайті МОН.
У цей реєстр вноситимуться дані про документи, які вчителі отримуватимуть після успішного проходження сертифікації.
Положення розроблене відповідно до статей 64, 74 закону “Про освіту” та визначає процедуру ведення Реєстру сертифікатів педагогічних працівників Єдиної державної електронної бази з питань освіти.
      
Завантажити документ можна за цим посиланням.
Змінено: Ігор Опольський - 17.07.2019 06:34:56
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Зареєстровано перші територіальні органи Державної служби якості освіти України



У дев’яти областях зареєстровано перші управління Державної служби якості освіти України. Загалом їх буде 25 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2018 р. № 935 «Про утворення територіальних органів Державної служби якості освіти».
«Ці управління першими розпочинають реалізацію повноважень Служби на територіях відповідних областей. Ми стали на дев’ять кроків ближче до кожного учасника освітнього процесу, а отже вдев’ятеро швидше реагуватимемо на запити щодо забезпечення якості освіти та освітньої діяльності», — зауважив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.
Наразі до Єдиного державного реєстру юридичних осіб,
фізичних осіб — підприємців та громадських формувань внесено відомості про реєстрацію управлінь Служби в областях:
  1. Волинській;
  2. Івано-Франківській;
  3. Миколаївській;
  4. Одеській;
  5. Полтавській;
  6. Рівненській;
  7. Тернопільській;
  8. Хмельницькій;
  9. Чернівецькій.
Належне функціонування територіальних органів забезпечуватимуть начальники управлінь та їхні заступники, обрані за конкурсом. На засадах партнерства управління співпрацюватимуть з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, з керівниками закладів освіти, педагогами, батьками та учнями.
      Довідково:
Територіальний орган Державної служби якості освіти (управління) діє в межах адміністративно-територіальної одиниці як юридична особа публічного права. Діяльність кожного управління Служби врегульовано положенням про нього.
Серед функцій управлінь:
  • проводити інституційний аудит закладів освіти;
  • надавати рекомендації закладам освіти (крім закладів вищої освіти) щодо організації та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • брати участь у сертифікації педагогічних працівників в частині вивчення практичного досвіду їхньої роботи;
  • здійснювати державний нагляд (контроль) за діяльністю закладів освіти (крім вищої) щодо дотримання ними вимог законодавства про освіту та видавати обов’язкові до виконання розпорядження щодо усунення виявлених порушень;
  • вивчати роботу органів місцевого самоврядування з реалізації ними освітньої політики щодо забезпечення якості освіти на відповідній території згідно із законодавством про освіту;
  • здійснювати контроль за веденням обліку дітей шкільного віку в частині здійснення структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування повноважень, визначених законом.



 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.



В Україні запускається новий підхід до оцінювання якості освітньої діяльності у школах

Інституційний аудит шкіл: запитання і відповіді
Набув чинності Порядок проведення інституційного аудиту закладів середньої освіти, що фактично запускає принципово новий підхід до оцінювання якості освітньої діяльності у школах України.
Про те, що таке інституційний аудит шкіл та чого від нього очікувати, роз'яснюють у Державній службі якості освіти.
      
      Що таке інституційний аудит ?
Інституційний аудит – це зовнішнє оцінювання діяльності школи, що базується на ґрунтовному вивченні освітніх та управлінських процесів.
Аудит покликаний допомогти школам стати більш якісними і в подальшому сформувати та підтримувати  культуру якості освіти, що базується на прозорості, інноваційності та партнерстві учасників освітнього процесу.
Подібні системи оцінки якості освіти успішно працюють у більшості європейських країн – Австрії, Великій Британії, Норвегії, Данії, Бельгії, Швеції, Чехії, Литві.
      Чим аудит відрізняється від колишньої атестації шкіл ?
Інституційний аудит – це цілком нова для України процедура оцінювання якості освітньої діяльності шкіл.
Атестація, яку раніше проходили школи, була спрямована, здебільшого, на формалізований контроль та перевірку. Головна ж місія аудиту – допомогти школам підвищити якість їхньої діяльності та сприяти зростанню суспільної довіри до освіти.
Якщо атестація показувала школі «що не так», то інституційний аудит має показати «як зробити краще». При цьому, у школи залишається поле для вибору власної стратегії розвитку і шляхів її реалізації.
Під час проведення аудиту освітні експерти звертатимуть увагу як на успішні аспекти діяльності шкіл, так і на ті, де якість освітньої діяльності є низькою та потребує вдосконалення. За результатами аудиту заклад отримуватиме рекомендації, орієнтуючись на які, можливо підвищити рівень освітньої діяльності. Ці рекомендації не є ультимативними та залишають школі право на власний розсуд вирішувати, як будувати свою діяльність після проведення аудиту.
Крім того, інституційний аудит також розглядатиме діяльність закладу в його взаємодії з засновником та місцевою громадою. Тобто, на відміну від атестації, що була зосереджена виключно на оцінці конкретного закладу освіти місцевим органом управління освітою, аудит – це комплексне оцінювання незалежними освітніми експертами умов функціонування закладу (матеріально-технічне, кадрове забезпечення, створення інклюзивного освітнього середовища тощо). Тому рекомендації будуть надаватися і засновникам.
      Чи залишається контроль у процедурі інституційного аудиту ?
Процедура проведення інституційного аудиту складається з двох складових:
  • оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • перевірки дотримання закладом вимог законодавства в сфері освіти.
Перевірка залишається однією зі складових інституційного аудиту, оскільки держава здійснює обов’язковий нагляд за освітньою діяльністю шкіл.
      Що включає у себе оцінювання якості освітньої діяльності закладів освіти ?
Під час аудиту оцінюватимуться:
  • освітнє середовище (наскільки безпечно та комфортно у школі, як організоване харчування, чи вистачає необхідного для навчання обладнання, кабінетів тощо);
  • систему оцінювання здобувачів освіти (як оцінюють навчальні досягнення учнів, наскільки система оцінювання прозора  та  зрозуміла);
  • педагогічну діяльність (якість викладацької  діяльності, професійний  розвиток  педагогів, налагодженість співпраці між  учасниками  освітнього  процесу);
  • управлінські процеси (наскільки управлінські рішення сприяють забезпеченню та постійному вдосконаленню якості освітньої діяльності, наскільки ефективна внутрішня система забезпечення якості освіти тощо).
Результати оцінювання всіх цих аспектів визначатимуться за 4 рівнями:
  • перший (високий);
  • другий (достатній);
  • третій (вимагає покращення);
  • четвертий (низький).
      Хто проводить аудит ?
Інституційний аудит здійснює Державна служба якості освіти та її територіальні  органи. Для проведення аудитів формуватимуться експертні групи у складі 3-12 осіб (залежно від чисельності педагогічних працівників закладу), до яких будуть входити співробітники Державної служби та освітні експерти.
      Хто може бути освітнім експертом ?
Освітніми експертами можуть бути:
  • педагогічні працівники, які мають вищу кваліфікаційну категорію;
  • педагогічні працівники, які пройшли сертифікацію;
  • керівники, заступники керівників шкіл, що пройшли інституційний аудит;
  • інші фахівці.
Всі експерти повинні мати вищу педагогічну освіту, практичний досвід роботи у закладі освіти не менше 5 років та пройти відповідне навчання, організоване Державною службою якості освіти.
У випадку, якщо аудит проводиться у закладі спеціалізованої освіти, наприклад, у спортивній школі, обов’язковим є залучення представників цієї сфери до оцінювання закладу.
Працівники органів управління у сфері освіти залучаються як експерти лише для проведення перевірки дотримання вимог законодавства.
      Чи може громадськість проводити інституційний аудит ?
Законом України «Про освіту» передбачено громадську акредитацію – залучення громадських організацій до проведення зовнішньої оцінки якості освіти у школах.
Для цього громадські фахові об’єднання мають пройти відповідну акредитацію у Державній службі якості освіти.
Заклади освіти, які отримають сертифікат про громадську акредитацію, будуть вважаються такими, що успішно пройшли інституційний аудит у плановому порядку.
      Як навчатимуть експертів ?
Навчання експертів буде проводити Державна служба якості освіти. До організації та проведення навчання можуть залучатися інші установи, організації та спеціалісти, участь яких є доцільною з огляду на завдання інституційного аудиту. Інформація про початок навчання буде розміщена на сайті Державної служби якості освіти.
      Як часто Державна служба якості освіти буде оцінювати заклади освіти ?
Плановий інституційний аудит відбуватиметься один раз на 10 років. Із річними планами проведення аудитів можливо буде ознайомитися на сайті Державної служби якості освіти.
Підставою для проведення позапланового аудиту може стати низька якість освітньої діяльності у  закладі  освіти, що була встановлена за результатами незалежних зовнішніх моніторингів.
Позаплановий інституційний аудит також може бути проведений за ініціативою засновника, керівника закладу, наглядової (піклувальної) ради та педагогічної ради.
Слід зазначити, що аудит у позаплановому порядку буде проводитися не частіше одного разу на 2 роки, але не раніше ніж через 1 рік після проведення планового інституційного аудиту.
      Скільки триватиме аудит ?
Робота експертів у закладі освіти триватиме до 10 робочих днів. Однак, сам аудит є більш тривалою процедурою, що проводиться у такі етапи:
1) Підготовка до аудиту:
  • формування експертної групи;
  • оформлення документації для проведення інституційного аудиту;
  • заповнення керівником закладу освіти опитувального аркушу;
  • ознайомлення експертної групи з усією доступною інформацією про діяльність школи.
2) Робота експертної групи у закладі освіти (не більше 10 робочих днів, а в закладах освіти, де середня чисельність працівників не перевищує 50 осіб - до 5 днів).
3) Складання документації за результатами інституційного аудиту.
      Чи знатимуть школи як їх оцінюватимуть ?
Так, безперечно. Вимоги та критерії, за якими здійснюватиметься оцінювання освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти викладені у додатку до Порядку проведення інституційного аудиту.
Згодом, документ буде доповнено індикаторами, які нині апробуються Державною службою якості освіти на базі 12 шкіл.
Крім того, Державна служба якості освіти та її територіальні органи надаватимуть школам консультації з питань проведення інституційного аудиту.
      Як пов’язані інституційний аудит та внутрішня система забезпечення якості освіти ?
Внутрішня система забезпечення якості освіти є одним з об’єктів оцінювання під час проведення аудиту. Ця система формується закладом освіти з урахуванням вимог закону «Про освіту» та рекомендацій Державної служби якості освіти.
Вимоги і критерії, на яких ґрунтується інституційний аудит, рекомендовані школам для здійснення щорічного самооцінювання освітньої діяльності. Тому до аудиту не потрібно буде спеціально готуватися, адже, створивши внутрішню систему забезпечення якості освіти, заклад тим самим вже підготувався до зовнішнього оцінювання.
Насамкінець, за результатами проведення аудиту Державна служба якості освіти надаватиме закладам конкретні рекомендації щодо вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
      Чи оцінюватиме аудит освітню діяльність приватних шкіл ?
Так, інституційний аудит буде проводитись у всіх закладах загальної середньої освіти, незалежно від форми власності.
      Яка роль батьків у процесі проведення аудиту ?
Батьки є рівноправними учасниками освітнього процесу. Тому в ході проведення аудиту освітні експерти будуть проводити опитування батьків з метою отримання інформації про діяльність закладу.
      Чи можуть батьки ініціювати проведення аудиту ?
Батьки можуть звертатися до засновника, керівника або наглядової (піклувальної) чи педагогічної ради школи із запитом про проведення інституційного аудиту. Останні можуть ініціювати проведенням позапланового аудиту, звернувшись до Державної служби якості освіти.
      Яка роль учнів у процесі проведення аудиту ?
Учні, як і батьки, є рівноправними учасниками освітнього процесу. Їх думка надзвичайно важлива для оцінювання освітнього середовища, організації освітнього процесу та системи оцінювання навчальних досягнень учнів. Саме тому під час аудиту буде проводитися опитування учнів.
      Чи будуть освітні експерти відвідувати уроки ?
Так, будуть. Спостереження за навчальними заняттями – одна із форм вивчення якості освітньої діяльності. Відвідування навчальних занять у жодному разі не буде порушувати творчу свободу вчителя. Спостереження відбуватиметься із дотриманням чітко встановлених правил та критеріїв.
      Де дізнатися про результати проведеного аудиту ?
За результатами аудиту будуть складатися висновки та рекомендації, які надсилатимуться керівництву закладу та його засновнику для обов’язкового ознайомлення. Ці документи будуть публікуватися на офіційних сайтах закладу освіти та його засновника, а також сайтах органів, що проводили аудити.
      Чи можуть школи оскаржити результати аудиту ?
Керівник школи має право подати до органу, що проводив аудит, обґрунтовані заперечення до проекту висновку. Такі заперечення надсилаються електронною поштою та розглядаються протягом 5 днів. За результатами розгляду  висновки та рекомендації можуть бути відкориговані з урахуванням заперечень.
      Що буде ,  якщо школа не усуває порушень ,  виявлених під час аудиту ?
Якщо під час інституційного аудиту було встановлено, що школа порушує норми законодавства і у встановлений строк такі порушення не були усунені, Державна служба якості освіти може звернутися до засновника закладу  із рекомендаціями щодо зміни керівництва, реорганізації або припинення діяльності закладу.
      Чи треба буде школі писати звіти до чи  після проведення аудиту ?
Жодних звітів школа не готує. Всю документацію для проведення інституційного аудиту готує Державна служба якості освіти. Єдиний документ, який заповнює заклад за результатами аудиту, – анкета, де оцінюється робота експертної групи.
      Чи може оцінка роботи експертної групи позначитись на результатах аудиту ?
Ні, оцінка роботи експертної групи надається керівником школи після завершення аудиту і жодним чином не може вплинути на його результати.
Така оцінка забезпечує діалог між школою і Державною службою якості освіти та допомагає вдосконалити процедуру проведення інституційного аудиту.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

З 18 вересня до 11 жовтня 2019 року — вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації.

Нагадаємо, на початку року для участі у пілотній сертифікації учителів початкової школи зареєструвалося 859 педагогів.

Відтак, з 8 квітня по 17 травня Державною службою якості освіти організовано перший етап вивчення практичного досвіду роботи вчителів.
Для цього етапу підготовлено 426 експертів, з яких:
 66 експертів (16%) — це тренери НУШ та супервізори
 164 експерти (38%) — методисти ОІППО, РМК, директори шкіл та їхні заступники, викладачі закладів вищої освіти
 196 експертів (46%) — вчителі початкових класів.

Наразі процедуру вивчення практичного досвіду роботи пройшли 316 учителів. Це лише 37% учасників пілотної сертифікації, тож ми продовжуємо свою роботу.
  31.10.2019 відбудеться незалежне тестування професійних компетентностей учасників сертифікації педагогічних працівників. Це наступний етап сертифікації, відповідальним за проведення якого є Український центр оцінювання якості освіти

Змінено: Ігор Опольський - 18.09.2019 12:43:22
 
До уваги освітян Рівненщини!!!

«Ми починаємо планові інституційні аудити з 2020 року», — Руслан Гурак (Ruslan Gurak), голова Державної служби якості освіти України, у програмі «Тема дня» UA: Львів


https://www.facebook.com/SQEua/videos/1300469743481631/
 
До уваги освітян Рівненщини!


Оцінювання діяльності шкіл як засіб підвищення якості освіти«З жовтня починаємо пілотування Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти», — Руслан Гурак (Ruslan Gurak), голова Державної служби якості освіти України.

Семінар «Оцінювання діяльності шкіл як засіб підвищення якості освіти» у сюжеті Телеканал НТА


 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Щодо визначення завдань і ключових показників та визначення результатів виконання завдань спеціалістів структурного підрозділу у випадку відсутності керівника структурного підрозділу (посада вакантна)

Відповідно до статті 44 Закону України «Про державну службу» результати службової діяльності державних службовців щороку підлягають оцінюванню для визначення якості виконання поставлених завдань, а також з метою прийняття рішення щодо преміювання, планування їхньої кар’єри, виявлення потреби у професійному навчанні.
Типовий порядок проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 (із змінами, далі – Типовий порядок).
Відповідно до абзацу восьмого пункту 34 Типового порядку завдання і ключові показники після їх обговорення з державним службовцем визначаються державним службовцям, які займають інші посади державної служби категорій “Б” і “В”, – безпосереднім керівником за погодженням з керівником самостійного структурного підрозділу (у разі наявності).
Згідно з абзацом першим пункту 37 Типового порядку для визначення результатів виконання завдань безпосередній керівник спільно з керівником самостійного структурного підрозділу (у разі наявності) проводить з державним службовцем, який займає посаду державної служби категорії “Б” або “В”, оціночну співбесіду.
У випадку відсутності керівника структурного підрозділу (посада вакантна), визначення завдань і ключових показників та визначення результатів виконання завдань спеціалістів структурного підрозділу може здійснювати виконуючий обов’язки керівника структурного підрозділу або заступник керівника структурного підрозділу, якщо за цією посадою положенням про структурний підрозділ передбачено виконання обов’язків керівника структурного підрозділу у разі його відсутності.

На підставі матеріалів НАДС головний спеціаліст Міжрегіонального управління Нацдержслужби у Львівській та Закарпатській областях, Лілія Глоба
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим ніперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Перший етап сертифікації педагогічних працівників завершено.


Сьогодні, 11 жовтня, завершився один з етапів сертифікації - експертне оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом вивчення практичного досвіду їх роботи, організованого Державною службою якості освіти України.

Процес вивчення здійснювався експертами за методикою, розробленою Службою відповідно до Концепції Нової української школи.
Загалом у період з квітня по жовтень 2019 року Службою сформовано експертні групи та організовано вивчення практичного досвіду роботи 811 вчителів з 609 закладів загальної середньої освіти.
Для здійснення експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації у зазначений період Державною службою якості освіти підготовлено 1500 експертів, 1050 з яких безпосередньо займалися вивченням досвіду педпрацівників.
Нагадаємо, що для проходження сертифікації зареєструвалося 859 вчителів початкової школи. Сертифікація - це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника, що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи. І відбувається виключно на добровільних засадах.
Наступним етапом сертифікації буде незалежне тестування учасників сертифікації.
Дякуємо усім партнерам Служби, які долучилися до процесу сертифікації, зокрема, органам місцевого самоврядування, інститутам післядипломної педагогічної освіти, всеукраїнському фонду «Крок за кроком».
Змінено: Ігор Опольський - 11.10.2019 09:41:25
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Інституційний аудит допоможе кожній школі, - міністр


Інституційний аудит школи - це новий важливий механізм, що дозволить створити зовнішню систему забезпечення якості шкільної освіти. Про це сказала міністр освіти Ганна Новосад, коментуючи старт проведення пілотного аудиту в двох школах Київської області.
«Зараз ми маємо багато різних шкіл: є сильні заклади, що можуть конкурувати із європейськими, і слабкі, де якість освіти, на жаль, низька. Наша мета – зробити так, щоб усі школи в Україні давали високу якість освіти», - сказала міністр.
Вона підкреслила, що з чинною системою оцінки закладів це неможливо.
«Інституційний аудит допоможе кожній школі зі сторони поглянути на свої сильні та слабкі сторони. Дуже важливо, що аудит не буде банальною перевіркою, що вказуватиме лише на проблеми – результатом має стати конкретний річний план подолання недоліків, що допоможе школі стати кращою», – зазначила Ганна Новосад.
Наразі учасниками пілоту є школи, які добровільно зголосилися пройти позаплановий аудит.
У Міносвіти підкреслюють, що проведення аудиту допоможе цим школам оцінити свій наявний рівень та, за потреби, покращити управлінські процеси.
Проведенням інституційного аудиту опікуватиметься Державна служба якості освіти, а також її територіальні органи.
Планується, що для цього формуватимуться експертні групи, до яких увійдуть фахівці Держслужби та освітні експерти.
Плановий інституційний аудит відбуватиметься раз на 10 років, позаплановий – не частіше одного разу на 2 роки.
«Важливо, що для проведення аудиту школа не готуватиме жодних паперових звітів: ані перед, ані після процедури. Усю документацію забезпечуватиме Державна служба якості освіти. Єдиний документ, який заповнюватиме заклад за результатами аудиту, – анкета, де оцінюється робота експертної групи», - повідомляють у Міністерстві освіти і науки.


 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

До уваги освітян Рівненщини!

      29 листопада 2019 року головою Державної служби якості освіти України Русланом Гураком ЗАТВЕРДЖЕНО важливий для освітян РІвненщини документ: Перспективний план проведення iнстиryцiйного аудиту в закладах загальноi середньої освiти Управлiння Державноi служби якостi освiти у Рiвненськiй областi на 2020 - 2029 роки.
      
      Пропонуємо ознайомитись із цим графіком.
 
До уваги освітян Рівненщини!


Матеріал читаємо нижче та  / або переходимо на сайт оригінального повідомлення. за цим гіперпосиланням.

УВАГА! КОНСУЛЬТАЦІЇ З АКТУАЛЬНИХ ПИТАНЬ!
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

      Закон України «Про повну загальну середню освіту» визначає, що керівник ЗЗСО (ст.38) має забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти. До процесу долучається як педагогічна рада (ст.40), що схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи, так і піклувальна рада закладу освіти (ст.41), яка розробляє пропозиції до стратегії, долучається до аналізу виконання. А засновник ЗЗСО або уповноважений ним орган (ст.37) фінансує виконання стратегії розвитку.
Стратегія розвитку ЗЗСО – обов’язковий документ, розроблення і реалізація якого забезпечується всіма стейкхолдерами. Освітні та управлінські процеси, вибудувані на стратегії, забезпечать ефективну роботу та сталий розвиток закладу освіти. А в основі ефективної стратегії – самооцінювання діяльності
Пропонуємо вашій увазі І частину «Стратегія: теорія» із серії відеопрезентацій «Самооцінювання – перший крок до сталого розвитку». Далі буде… 

Натисніть це гіперпокликання, щоб переглянути відеопрезентацію: <ifr ame src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FRivneSQEua%2Fvideos%2F539559603652424%2F&show_text=1&width=560" width="560" height="464" st yle="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media" allowFullScreen="true"></iframe>
Змінено: Ігор Опольський - 13.04.2020 21:30:38
 
До уваги освітян РІвненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

РУСЛАН ГУРАК: ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ - ЦЕ ВИКЛИК ДЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ



Сьогодні, 13 квітня 2020 року, голова Державної служби якості освіти України Руслан ГУРАК презентував освітню політику Служби під час загальнонаціонального карантину на антикризовому національному онлайн-ЕдКемп 2020 - Тримай п'ять, освіто!
У ході онлайн-спілкування Руслан ГУРАК приділив велику увагу питанню дистанційного навчання, оскільки його організація стала справжнім викликом для української освіти.
«Державна служба якості освіти з метою вдосконалення організації дистанційного навчання в школах провела опитування учасників освітнього процесу. Загалом участь у ньому взяли понад 180 000 респондентів: 100 000 батьків, 40 000 учнів, 37 000 вчителів та 3 343 керівників шкіл. За результатами анкетування 50 % учнів 9-11 класів подобається навчатися дистанційно. Також більшості школярів все ж таки бракує «живого» спілкування з учителями, однолітками», - повідомив голова Держслужби якості освіти.
Основною проблемою під час пандемії, яка виникає у процесі дистанційного навчання, 60% батьків відмітили важкість у мотивації дитини до навчання, 5 % відповіли, що складність полягає у відсутності будь-яких ґаджетів.
Очільник Служби поінформував, що 79 % вчителів-респондентів вважають, що для підвищення якості онлайн-навчання учнів їм потрібно вдосконалити методику організації освітнього процесу із застосуванням технологій дистанційного навчання. В умовах карантину 46 % педагогів витрачають значно більше часу на підготовку до проведення навчальних занять.
«Найскладнішим у процесі реалізації дистанційного навчання в час пандемії є налагодження зв’язку з учнями, про це повідомили 72 % директорів. При цьому 57 % вперше зіткнулися з використанням технологій онлайн-навчання», - зазначив Руслан ГУРАК.
Наприкінці онлайн-конференції ЕдКемп голова Державної служби якості освіти відповів на актуальні запитання учасників заходу, подякував всім за конструктивний діалог та побажав усім бути здоровими.
П резентація голови Служби
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Дистанційне навчання (за матеріалами виступу п. Руслана Гурака під час онлайн-EdCamp-2020)

    Не помилюся, якщо скажу, що велика частина освітян стежить за масштабною подією - EdCamp-2020, яка проходитиме онлайн увесь тиждень.

      Сьогодні з 14.30 до 15.35  на зв'язку - пан Руслан Гурак, голова Державної служби якості освіти.
      Сесія була інформативною, цікавою й живою. Власне, вразили результати опитувань учнів, батьків, учителів і директорів, які проводила ДСЯО.

Дуже коротко про почуте.
  • Державна служба якості освіти спробувала проаналізувати дистанційне навчання в Україні й порівняти з його навчанням у світі. Більшість країн, як і Україна,  виявилися неготовими до дистанційного навчання.
  • Варто відзначити, що в нас іде дуже активний пошук, як організувати швидко і якісно дистанційне навчання. Проте миттєвих універсальних рішень нема.
  • Якщо учень не засвоює добре предмет, він потрапляє в освітню яму.
  • Служба провела опитування про дистанційне навчання, щоб побачити ЯК організовано освітній процес в Україні.
  • Існує потреба впроваджувати форми змішаного навчання в Україні (ідеться про час після карантину).
  • Зроблено акцент на трьох формах взаємодії під час освітнього процесу: учень-зміст, учень-учень, учень-учитель.
  • Голова ДСЯО відзначив досвід дистанційного навчання деяких освітніх закладів Вінниці, Харкова, Полтави, Одеси та ін., а також  приватних закладів освіти Києва.
  • Там, де батьки беруть участь у навчанні, результати значно вищі. Важливо організувати онлайн-курси для батьків; батьки почали теж потрапляти в освітню прірву.
  • На сайті ЮНЕСКО є рекомендації щодо організації дистанційного навчання.
  • Цікавими виявилися відповіді на запитання анкет - вони примушують задуматися.
      ДСЯО опрацювала понад 180 тис. заповнених анкет (див. скрин).

      Якщо ви додасте всі відповіді зі слайда, отримаєте рівно 180 тис., а не ПОНАД. Цю помилку, за коментарем пана Руслана, допустили навмисно (вона, до речі, була виправлена на наступному слайді), щоб укотре довести: право на помилку мають усі - помилки треба виправляти.
  • УЧНІ. В анкетах діти зазначили: учителі найбільше користуються такими інструментами: вайбер, соцмережі...
      Комунікація учень-учитель відбувається через різні платформи - батьки й учні не встигають "перемикатися".
      Діти вказали, що їм бракує живого спілкування. Учитель повинен врахувати це.
  • ДИРЕКТОРИ. 57% директорів указали, що для них це перший досвід дистанційного навчання. Тільки 7% успішно використовували його раніше. Упровадити дистанційне навчання на рівному місці неможливо. Зараз є добра нагода розпочати активну роботу по організації онлайн-курсів для учнів школи. У системі вищої освіти дистанційне навчання використовується давно - можна звернутися по допомогу.
  • УЧИТЕЛІ. 79% учителів указали, що їм потрібно підвищити методику оганізації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання.
      Час, який учитель витрачає на підготовку дистанційного навчання, у порівнянні з класно-урочним збільшився на 46%.
  • БАТЬКИ. Навантаження на дітей збільшилося на 38%. 60% батьків зауважують, що їм важко мотивувати дитину до навчання.
      25%  батьків указують, що дитині вдома важко засвоїти нову тему.

    Руслан Гурак отримав 55 запитань на час відповіді - 3 хвилини (до речі, відповіді на запитання будуть розміщені на сайті ДСЯО).
"Маємо з гідністю пройти виклики", - резюмує голова ДСЯО, дякуючи директорам шкіл і особливо вчителям.  Діти вказали, що їм подобаються онлайн-уроки. Але опитування показало, що це точкові моменти, потрібно будувати систему. Прикінцева цитата: "Краще менше, але краще".

Додам від себе як практик. Учителі вже вкотре опиняються в ситуації, як у казці "Мудра дівчина" (пам'ятаєте: Маруся мала і йти, і їхати водночас?): вони повинні якісно навчити дітей, але не навантажувати їх. Зробити навчання цікавим, але не використовувати різні платформи...
Спілкуватися наживо. Надихати й спонукати. Не дозволити впасти в освітню яму ані учням, ані батькам, ані собі.
Нам справді конче потрібно "облаштувати" доступ до якісного дистанційного навчання, щоб насамперед мати змогу працювати в комфортних умовах - тоді й нашим учням буде комфортно. Учителі готові брати на себе відповідальність, приймати виклики. Але як мінімум варто створити загальнодержавну платформу для роботи, щоб ми не кидалися "від того берега до того".
Зараз багато дискусій точиться навколо вчителів. Тому одну тезу із сьогоднішнього виступу (мені вона здається найголовнішою) дозволю собі винести насамкінець: "Без учителя неможливе дистанційне навчання. Тільки вчитель може знайти мотивацію для своїх учнів. Батьки цього зробити не зможуть".

За матеріалами блогу Олесі Калинич
 
До уваги освітян Рівненщини!


      Управління Державної служби якості освіти у Рівненській області інформує про завершення чергового пілотного етапу сертифікації вчителів початкової школи у 2020 році.

ВІТАЄМО! ІІ етап сертифікації для педагогів Рівненщини завершився УСПІШНО!!! Вітаємо учасників сертифікації, які подолали ще одну сходинку професійного вдосконалення!!! ВИ МОЛОДЦІ!!! Ми у Вас вірили та віримо!!! Попереду - ІІІ етап, який стартує вже з вересня 2020 року. Успіху, натхнення, окрилення! Здоров'я Вам і Вашим рідним, шановні педагоги! Пам'ятайте: терпіння, помножене на працю - головна і безкомпромісна формула успіху!

      Працівники кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО також долучаються до вітань та бажають успішно пройти ІІІ етап сертифікації (УЖЕ у НОВОМУ НАВЧАЛЬНОМУ році !!! smile:) ) - заключний, етап сертифікації педагогічних працівників  вивчення практичного досвіду роботи вчителів  учасників сертифікації.
Змінено: Ігор Опольський - 15.04.2020 21:32:49
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

17 Квітня 2020
Заплановані на час карантину інституційні аудити шкіл перенесуть на наступний навчальний рік 
батькам, вчителям, директорам, НУШ, учням, якість освіти

      Державна служба якості освіти провела лише три з 26-ти запланованих на цей навчальний рік інституційних аудитів шкіл.
Ті аудити, які не змогли провести через карантин, перенесуть на наступний навчальний рік, повідомив голова ДСЯО Руслан Гурак під час Онлайн-EdCamp 2020.
      “У січні–березні 2020 року Державна служба якості освіти здійснила три планові інституційні аудити з 26-ти (у зв’язку з оголошенням карантину). Інституційний аудит у закладах освіти, де він не відбувся за планом, буде перенесений на 2021-2022 роки, – зазначив Гурак.
Він додав, що на вересень-грудень цього року заплановані ще 75 інституційних аудитів. Якщо в країні нормалізується епідеміологічна ситуація, вони відбудуться за планом.
      “На період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби COVID-19, Служба та її територіальні органи інституційні аудити не проводитимуть”, – зазначив очільник служби.
Нагадаємо, у 2020 році Державна служба якості освіти планувала провести 101 інституційний аудит шкіл.
Ілюстрація: ДСЯО
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.


УВАГА❗ НОВА РУБРИКА «ВИЗНАЧЕНО ЗАКОНОМ"
Про ОБОВ'ЯЗКИ КЕРІВНИКА ЗЗСО...


Завантаження плеєра
Змінено: Ігор Опольський - 28.04.2020 11:25:47
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

УВАГА НОВА РУБРИКА «ВИЗНАЧЕНО ЗАКОНОМ"
І про ПРАВА КЕРІВНИКА ЗЗСО...

Завантаження плеєра
 
До уваги освітян РІвненщини, зокрема учасників сертифікації 2020 року!!!

Управління Державної служби якості освіти у Рівненській області інформує про ІІІ етап сертифікації, який буде проведено восени 2020 року.

#ЯкістьОсвітиРівне
#НавчаємосьРазом
СЕРТИФІКАЦІЯ 2020. Інформація для експертів і не тільки…

Набір інформаційних листівок. 
Комплект 1. Документація для опрацювання
Зверніть увагу на корисні посилання!
 https://cutt.ly/uyjmJ14 Закон України «Про освіту»
 https://cutt.ly/IyiCg2K Положення про сертифікацію
 http://bit.ly/3d9W5vw Методика експертного оцінювання учасників сертифікації
 https://cutt.ly/OyiCCU9 Професійний стандарт
 https://cutt.ly/EyiCOMX Рамка професійного розвитку
 https://cutt.ly/xyiCGe5 Держстандарт початкової освіти
 https://www.kmu.gov.ua/npas/249613934 Концепція реформування “Нова українська школа” на період до 2029 року
Далі буде…

    
Змінено: Ігор Опольський - 14.05.2020 07:56:15
 
До уваги освітян РІвненщини!

Матеріал читаємо нижче та переходимо за цим гіперпокликання на сайт оригінального повідомлення для перегляду ВІДЕО.

Завантаження плеєра

Змінено: Ігор Опольський - 14.05.2020 08:34:31
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матераіл читаємо нижче та / або переходимо на сайт оригінального повідомлення за цим гіперпокликанням.

Управління Державної служби якості освіти у Рівненській області інформує 

#ЯкістьОсвітиРівне
#НавчаємосьРазом

СЕРТИФІКАЦІЯ 2020. Інформація для експертів і не тільки… Інформаційні листівки. Комплект 2.Що в основі?



             
Страницы: Пред. 1 2 3 4 След.
Читають тему