Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: 1
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

ЗАКОНИ УКРАЇНИ


УКАЗИ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ



ПОСТАНОВИ Кабінету Міністрів України
[JUSTIFY]1. Завантажити Постанова КМУ від 25.08.2004 № 1095 «Деякі питання запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти» (Постановою ухвалено рішення щодо створення Українського та регіональних центрів оцінювання якості освіти, а також затверджено Порядок проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти. Цим Порядком визначено механізм проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти).
5. Завантажити Постанова КМУ від 15.04.2015 № 222 «Про затвердження Порядку залучення педагогічних, наукових, науково-педагогічних працівників та інших фахівців до проведення зовнішнього незалежного оцінювання»  (Постановою визначено механізм залучення Українським та регіональними центрами оцінювання якості освіти педагогічних, наукових, науково-педагогічних працівників та інших фахівців до виконання робіт і надання послуг, пов’язаних із проведенням зовнішнього незалежного оцінювання, а також унормовано питання оплати праці залучених працівників за їх основним місцем роботи).

[/JUSTIFY]
НАКАЗИ (МОН, ЛРЦОЯО та УОН РОДА), ДОРУЧЕННЯ (ВПМ, УОН РОДА)

2. Завантажити спільний наказ МОН/МОЗ від 29.08.2016 №1027/900 «Деякі питання участі в зовнішньому незалежному оцінюванні та вступних іспитах осіб, які мають певні захворювання та/або патологічні стани, інвалідність», зареєстровано в Міністерстві юстиції 29.12.2016 за №31707/29837-1710/29840; ЦИМ наказом затверджено Перелік особливих (спеціальних) умовщо створюються для осіб з особливими освітніми потребами в пунктах проведення ЗНО.
4. Завантажити наказ Міністерства освіти і науки України від 18.02.2019 № 221 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 07 грудня 2018 року №1369» (Наказом установлено, що студенти, які здобувають освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста з одночасним завершенням здобуття повної загальної середньої освіти та які отримали в 2018 або 2019 році 1 - 3 бали за результатами державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання, можуть одноразово повторно пройти державну підсумкову атестацію у формі зовнішнього незалежного оцінювання наступного року).
5. Завантажити наказ Міністерства освіти і науки України від 11.05.2019 № 635 «Деякі питання проведення в 2020 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.06.2019 за № 578/335495 (Наказом визначено умови проведення зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації у формі ЗНО для учнів, студентів закладів системи загальної середньої освіти; визначено перелік предметів, із яких буде проводитись зовнішнє незалежне оцінювання; вказано, що студенти, які здобувають освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста з одночасним завершенням здобуття повної загальної середньої освіти та які отримали в 2018 або 2019 році 1 - 3 бали за результатами державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання, можуть одноразово повторно пройти державну підсумкову атестацію у формі зовнішнього незалежного оцінювання наступного року)
6. Завантажити наказ Міністерства освіти і науки України від 09.07.2019 № 947 "Про підготовку до проведення у 2020 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти" (Наказом доручено Українському центру оцінювання якості освіти розробити тести та здійснити їх переклад певними мовами національних меншин, організувати під час додаткової сесії з української мови і літератури, математики, історії України, біології апробацію технології проведення ЗНО для осіб із глибокими порушеннями зору, яка передбачає використання комп’ютерної техніки та спеціальних програмних засобів для сліпих і слабозорих людей. Також наказом затверджено Календарний план підготовки та проведення в 2020 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти. У календарному плані встановлено строки реалізації заходів, пов’язаних із підготовкою та проведенням зовнішнього оцінювання 2020 року, зокрема визначено строки проведення реєстрації, перереєстрації, додаткової реєстрації осіб для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні, дати проведення тестувань, строки подання заяв для участі в додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання, визначення та оголошення результатів).
7. Завантажити спільний наказ Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 27.09.2019 № 371/118-о "Про підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році" (Наказом затверджено весь комплекс заходів, які необхідно здійснити в Рівненській області для успішної підготовки до проведення зовнішнього незалежного оцінювання  результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, зокрема і пробного тестування; вступних випробувань до магістратури за технологією ЗНО (ЄВІ, ЄФВВ); процедур ЗНО професійних компетентностей вчителів у процесі сертифікації; ЗНО з мови навчання для іноземних студентів після закінчення першого курсу в українських вишах).
8. Завантажити наказ Українського центру оцінювання якості освіти від 10.10.2019 № 139 «Про проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання в 2020 році» (Наказом встановлено терміни реєстрації та проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року, а також перелік навчальних предметів, із яких укладаються тести та перелік мов національних меншин, якими здійснюється їх переклад).
9. Завантажити наказ Українського центру оцінювання якості освіти від 16.10.2019 №143 «Про затвердження Схем нарахування балів за виконання завдань сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року». (Наказом затверджено загальні схеми нарахування балів за виконання завдань сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року).
10. Завантажити наказ Українського центру оцінювання якості освіти від 30.10.2019 № 153 «Про затвердження Критеріїв оцінювання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року»  (Наказом затверджено критерії оцінювання в 2020 році завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю з української мови і літератури, іноземних мов, математики).
11. Завантажити наказ Українського центру оцінювання якості освіти від 02.11.2018 № 160 «Про затвердження Загальних характеристик сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року» (Наказом затверджено загальні характеристики сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року, що визначають структуру, час виконання сертифікаційних робіт, кількість і форми завдань, схеми нарахування балів за їх виконання).
12. ЗАВАНТАЖИТИ доручення голови Рівненської обласної державної адміністрації від 00.00.2020 № 4/01-60/20 щодо підготовки та проведення ЗНОу 2020 році.
14. ЗАВАНТАЖИТИ спільний наказ Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 15.02.2019 № 52/25-о "Про затвердження мережі пунктів проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року в Рівненській області.
15. ЗАВАНТАЖИТИ Наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 14.02.2019 № 194/331 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров'я України від 29 серпня 2016 року № 1027/900 (ЗМІНИ до Переліку захворювань та патологічних станів, що можуть бути перешкодою для проходження зовнішнього незалежного оцінювання, та Переліку особливих (спеціальних) умов, що створюються для осіб з особливими освітніми потребами в пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання).
16. ЗАВАНТАЖИТИ Протокол наради при Віце-прем’єр-міністру України Кириленку В.А.
17. ЗАВАНТАЖИТИ спільний наказ Управління освіти і науки Рівненської державної обласної адміністрації та Львівського регцонального центру оцінювання якості освіти від 18.04.2019 № 185/43-о "Про затвердження пунктів проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року у Рівненській області". 
18. 
Листи

3. Лист Рівненського ОІППО .
4. Лист Рівненського ОІППО .
5. Лист Рівненського ОІППО .
6. Лист Міністерства освіти і науки України від 30.01.2019 № 1/9-51 (Листом визначено УТОЧНЕНИЙ перелік міжнародних мовних іспитів, результат яких зараховується як державна підсумкова атестація з іноземної мови).  
7. Лист Рівненського ОІППО .
8. Лист Рівненського ОІППО .
9. Лист Рівненського ОІППО .
10. Лист Рівненського ОІППО .
11. Лист Рівненського ОІППО . 
12. Лист Рівненського ОІППО .. 

Прес-релізи

1. Прес-реліз прес-конференції Середяк Л.В. від 14.11.2019. ЗАВАНТАЖИТИ.
2. Прес-реліз прес-конференції . ЗАВАНТАЖИТИ.
3. Прес-реліз прес-конференції . ЗАВАНТАЖИТИ.
4. Прес-реліз прес-конференції . ЗАВАНТАЖИТИ.
5. Прес-реліз прес-конференції

Для пунктів ЗНО щодо свторення особливих умов учасникам

ЗАВАНТАЖИТИ/ПЕРЕЙТИ ДО ПАПКИ гіперпосилання із доступом до фото та відео.
Змінено: Ігор Опольський - 14.11.2019 14:34:38
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

ЩО ВІДОМО ПРО ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ 2020 РОКУ?
4.07.2019



Наказом Міністерства освіти і науки України від 11 травня № 935 врегулювано проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року.
Зовнішнє незалежне оцінювання проводитиметься з 21 травня до 17 липня.
Відповідно до наказу кожен зареєстрований учасник має право пройти тести щонайбільше з чотирьох навчальних предметів. Загалом зовнішнє незалежне оцінювання відбуватиметься з одинадцяти навчальних предметів: українська мова і література, історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, англійська мова, іспанська мова, німецька мова, французька мова.
Випускникам старшої школи закладів загальної середньої освіти 2020 року, а також учням (слухачам, студентам) закладів професійної (професійно-технічної), вищої освіти, які 2020 року завершать здобуття повної загальної середньої освіти, результати зовнішнього незалежного оцінювання з трьох навчальних предметів буде зараховано як результати державної підсумкової атестації. Ці учасники мають обов’язково скласти:
  • українську мову і літературу;
  • математику або історію України (на вибір учасника);
  • ще один предмет з переліку (історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, англійська мова, іспанська мова, німецька мова, французька мова).
У 2020 році випускники закладів загальної середньої освіти, які бажають, щоб результат зовнішнього незалежного оцінювання з іноземної мови їм було зараховано як оцінку за державну підсумкову атестацію, і вивчають цю мову на стандартному або академічному рівні, отримають оцінку за атестацію за результатами виконання завдань академічного рівня. Випускники, які вивчають іноземну мову на профільному рівні, отримають оцінку за атестацію за результатами виконання завдань академічного й профільного рівнів.
Також 2020 року результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури (української мови), математики або історії України (період ХХ – початок ХХІ століття) можуть зараховуватися як результати атестації для студентів закладів вищої освіти, які скористалися правом повторного складання ДПА у формі ЗНО.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.


Програми зовнішнього незалежного оцінювання містять вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учасників ЗНО

Програми зовнішнього оцінювання 2020 року
Зовнішнє незалежне оцінювання 2020 року буде проводитись за програмами, затвердженими наказами МОН №696 від 26 червня 2018 року та №1426 від 20 грудня 2018 року.
На підставі зазначених програм будуть укладатися тестові завдання для проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року.
Програми зовнішнього незалежного оцінювання містять вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учасників ЗНО з одинадцяти навчальних предметів та конкретизують, що повинен знати та вміти випускник навчального закладу в межах визначених тематичних розділів з предмета.
Крім того, у програмі ЗНО з історії України наведено перелік пам’яток архітектури та образотворчого мистецтва, а також список персоналій обов’язкових для розпізнавання абітурієнтами.
      Програма ЗНО з української мови та літератури у блоці «Українська література» містить перелік літературних творів, які виносяться на зовнішнє незалежне оцінювання, а також перелік слів з нормативним наголосом.

 

Наказом Міністерства освіти і науки України від 11 травня № 635 урегулювано проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року. Відповідно до наказу кожен зареєстрований учасник має право пройти тести щонайбільше з чотирьох навчальних предметів. Загалом зовнішнє незалежне оцінювання відбуватиметься з одинадцяти навчальних предметів:• українська мова і література
• історія України
• математика
• біологія
• географія
• фізика• хімія
• англійська мова
• іспанська мова
• німецька мова
• французька моваЗміст сертифікаційних робіт відповідатиме програмам зовнішнього незалежного оцінювання,  затвердженим наказами Міністерства освіти і науки України від 26 червня 2018 року №696, від 20 грудня 2018 року № 1426.Переклад завдань сертифікаційних робіт з історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії здійснюватиметься кримськотатарською, молдовською, польською, російською, румунською та угорською мовами.Наказом Міністерства освіти і науки України від 9 липня 2019 року № 947 затверджено календарний план підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року.



ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ У ФОРМІ ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ

Результати зовнішнього оцінювання із трьох навчальних предметів зараховуються як результати державної підсумкової атестації (за шкалою 1–12 балів) за освітній рівень повної загальної середньої освіти  для учнів (слухачів, студентів) закладів загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної), вищої освіти, які в 2020 році завершують здобуття повної загальної середньої освіти:
  • українська мова і література (частина з української мови) (обов’язково);
  • математика або історія України (період ХХ — початок ХХІ століття) (на вибір випускника);
  • один з предметів із запропонованого вище переліку (на вибір випускника).
Учням, які виберуть для проходження державної підсумкової атестації іноземну мову, результат за ЗНО буде зараховано як результат за ДПА (за шкалою 1–12 балів), залежно від рівня, на якому вони цю мову вивчали:
  • для тих, хто вивчав мову на профільному рівні, оцінкою за ДПА буде результат виконання завдань рівня стандарту та профільного рівня;
  • для тих, хто вивчав мову на рівні стандарту, оцінкою за ДПА буде результат виконання завдань рівня стандарту.
ВСТУП
      Відповідно до проекту Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти України, 2020 року під час вступу до вишу зараховуватимуть результати зовнішнього незалежного оцінювання 2017, 2018, 2019 та 2020 років з усіх предметів, крім іноземних мов. Якщо як конкурсний предмет встановлено іноземну мову, вступник має право подавати оцінку із сертифікатів 2018, 2019 та 2020 років з однієї з іноземних мов (англійська, німецька, французька або іспанська) на власний розсуд.
Змінено: Ігор Опольський - 22.10.2019 06:50:43
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

 
Про НЕОБХІДНІСТЬ ОБОВ'ЯЗКОВОГО ЗНО з МАТЕМАТИКИ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

11.09.2019

Коли випускники українських шкіл-медалісти виявляються нездатними рахувати в межах елементарної таблички множення, про які рейтинги освіти можна говорити? (Фото з сайту ot.kr.ua.)
[/url]
Кілька років тому оголошено про обов’язкове зовнішнє незалежне оцінювання з математики для всіх випускників середніх шкіл.
 
Зараз є обов’язковим одне ЗНО з двох: або історія, або математика. Я часто критикувала і критикую діяльність Міністерства освіти, але саме це рішення щодо зовнішнього незалежного оцінювання ЗНО з математики підтримала.
 
Якщо я правильно зрозуміла, цей захід став реакцією на надзвичайно погані результати з математики в 2016-17 роках, хоча тоді його здавало лише трохи менше половини випускників, які особисто обрали саме математику.
      Інерційна міфотворчість
Традиційно вважається, що в Україні збереглася спадщина хорошої радянської фізико-математичної освіти, що демонструють, зокрема, високі результати українських школярів на міжнародних олімпіадах. Утім, це помилкові думки. Радянська масова фізико-математична освіта не була хорошою, хоча продукувала 10-15 відсотків успішних випускників, які потім ставали науковцями та інженерами. Та навіть ті скромні здобутки найздібніших і прийнятного рівня ще 50 відсотків випускників не були збережені. Частково — в результаті оголошеної після здобуття незалежності в Україні «гуманізації освіти» (насправді — примітивізації): значного скорочення обсягу матеріалу та годин на вивчення математики та фізики, запровадження методики «женемо матеріал за програмою, навіть якщо учні в класі нічого не розуміють», та повної толерантності до списування і байдикування учнів. Від учителя взагалі припинили вимагати вчити: головне — правильно написати звітні папери та виставити якісь позитивні оцінки. Масове жебрацьке становище багатьох освічених людей демотивувало молодь вчитися, демотивувало батьків стимулювати навчання дітей. Та й простіше стало списати, скачати реферат з інтернету та домовитись про оцінки і вступ до якогось університету залежно від амбіцій і статків.

Стимуляція незалежним оцінюванням
Переважна більшість школярів фактично припиняють вчити математику в 5-6 класах. Цьому сприяє запрограмований iз початкової школи страх і неможливість самостійно опанувати пропущене навіть після тижневої хвороби: підручники взагалі не розраховані на самостійне навчання. Батькам якраз набридає займатись уроками, вони купують «Готові домашні завдання» і самі пропонують списувати. Потім декому беруть репетиторів у 10-11 класах. Репетитор може навчити розв’язувати кілька типів задач, проте глибоких знань цей варіант не дає, — студенти приходять до університету на практично нульовому рівні. Результати ж ЗНО свідчать, що маємо масову катастрофу з викладанням математики, незважаючи на видатні успіхи кількох сотень найкращих учнів.
Повідомлення про обо­в’яз­кове ЗНО викликало масу протестів, хоча, думаю, більшість протестувальникiв упевнені, що його скасують — це ж такий гарний популістичний захід, задовольнити лінивих дітей, які не хочуть учитись...

      Аргументи, які спростовують самі себе
Одразу зазначу: переконливих аргументів проти обов’язкового ЗНО з математики я не почула і не побачила, незважаючи на великий досвід обговорення цієї проблеми у «Фейсбуці». Переважна більшість озвучених доводів насправді переконують у його нагальній потребі.
Головний аргументнеобхідність витрачатися на репетиторів, необхідність учитись для ЗНО. Але це — просто метод оцінювання знань, який відрізняється від звичайної процедури Державної підсумкової атестації в школі саме «зовнішністю» та незалежністю. І протестуючі лише викривають таким чином своє бажання отримати завищену незаслужену оцінку. Батьки та вчителі фактично виставляють дирекцію своїх шкіл фальсифікаторами Державної підсумкової атестації! Заяви, що до ЗНО треба готуватись, а діти перевантажені, означають, що до ДПА в цій школі готували лише конверт представнику районного відділу освіти, який закриє очі на списування чи диктування відповідей.
Ще один аргумент: «ЗНО не панацея і не вирішить усіх проблем». Доцільні заходи далеко не завжди є панацеєю. Наприклад, чищення зубів жодним чином не є панацеєю від усіх захворювань, але це ж не означає що не треба чистити зуби. Жодні ліки не є панацеєю, проте це не привід повіністю відмовлятись від медикаментів. Люди, які визнають лише «панацею», також демонструють необхідність вивчення математики всіма школярами — хоча б для того, щоб добре розрізняти необхідні та достатні умови.
Один iз напрямів моєї громадської діяльності — дослі­дження проблеми академічної недоброчесності в науці та освіті. На мою думку, саме імітація навчання математики на масовому рівні є основним механізмом привчання учнів до списування, академічної недоброчесності, халтури, імітації діяльності. Що врешті-решт має дуже негативний вплив і на українську економіку. Яка може бути продуктивність праці, якщо школа масово випускає дітей, звиклих до обману та імітації діяльності? Вчителі не можуть тут нічого зробити самостійно без незалежного оцінювання, бо від них вимагають ставити позитивні оцінки та виконувати програму в строк. Вчитель не може не гнати програму незалежно від рівня розуміння класу, але зобразити «результати навчання» має. Нереальність завдань завжди призводить до обману та імітації. 
Аргумент «дітям-гуманітаріям не потрібна математика, і тому не треба її здавати» — знову ж лише доводить потрібність ЗНО для всіх. Рівень нинішнього ЗНО — базовий, він значно простіший, ніж шкільна програма радянських часів. Аби дитина, яка хоч якось вчилась, не змогла здати ЗНО на прохідний бал, треба дуже добре по­старатись — зовсім не вчитись, роками списувати та обманювати. Я впевнена, що хорошим університетам не потрібні студенти, звиклі списувати та байдикувати на уроках. Навряд чи таке бажання варто вітати. А низька оцінка з математики насправді дуже незначним чином впливатиме на формування конкурсного бала і не матиме серйозного впливу на шанси вступу до університетів. Математику варто вивчати хоча б для того, щоб зрозуміти, що цей вплив є насправді дуже незначним.

Демотиватор сповільненої дії
Більшість шкільних 5-9 класів не є суто гуманітарними, але півкласу, які припиняють вчити математику, бо гуманітарії, сильно демотивують й інших учнів. Таке навчання зрештою перетворюється на імітацію для всіх. ЗНО з математики має покращити і якість гуманітарної освіти, бо у виші вступатимуть ті, хто дійсно цікавиться історією чи правом, а не просто нездібні до навчання, яких оголосили гуманітаріями тому, що вони полінувалися вивчити табличку множення.
Навіть гуманітаріям варто знати основи статистики, теорії ігор, теорії прийняття рішень, математики виборів i багато іншого. Без належної математичної підготовки існуюча у нас економічна, політологічна, психологічна, соціологічна освіта є неповноцінною. Наприклад, якісної економічної освіти рівня хорошого західного університету в Україні немає — і погана математична підготовка абітурієнтів не дає можливості таку освіту запроваджувати. В більшості західних університетів курси математичних методів та числової грамотності є обов’язковими для всіх студентів незалежно від спеціальності. 
Одна з груп протестуючих проти ЗНО — це представники коледжів (технікумів) та ПТУ. Викладачі коледжів, які непокояться, що їхні студенти не здадуть ЗНО і їх доведеться відраховувати, фактично визнають, що вони сфальшували вступні іспити, прийняли непідготовлених студентів і зараз імітують їхнє навчання. ПТУ потрібно мати варіант дій у випадку, ящо студент не здав ЗНО. Можливо, наприклад, видавати неповноцінний документ про середню освіту, який не давав би права на продовження освіти без проходження ЗНО, чи запровадити коригувальні курси для опанування студентами хоча б базових математичних навичок (арифметики, початків алгебри та геометрії), тестувати студентів одразу після прийому і розподіляти на групи для вивчення математики за результатами вхідного контролю. Але єдиний необхідний додатковий захід для цієї категорії — можливість видавати довідки про проходження курсу середньої освіти без права вступу до університетів, що дасть можливість студентам ПТУ продовжувати навчання та отримати простіші робітничі професії.

Теореми наперсточників
На жаль, у непотрібності математики якийсь час наполегливо переконувала і колишня міністерка освіти та науки Лілія Гриневич, чомусь наводячи саме математичні поняття як приклад «непотрібних» знань (правда, після критики в соцмережах припинила це робити). Зараз активно агітує за непотрібність математики одна з мереж побутової техніки (що у розумних людей викликає підозру в неякісності її товарів — раз вона так зацікавлена саме в покупцях-неуках) — нібито непотрібна теорема Піфагора, але потрібні оті товари. 
Тут можна сказати лише одне: так, жити можна і без вміння читати, і без будь-яких знань про навколишній світ. Але аргумент «усе можна знайти в інтернеті» щодо математики не працює, без базових знань щось знайдене зрозуміти та застосувати не вийде, самостійно в дорослому віці розібратись у математиці не так просто. Але масове незнання математики призводить і до поганих особистих фінансових рішень, і до неможливості якісної технічної та економічної освіти у країні, і до поганих рішень на рівні окремих підприємств та держави. Будь-яка людина, якій нібито «непотрібна» математика, може стати власником бізнесу чи керівником. Але масова неграмотність керівників дуже шкодить економічній діяльності в державі, якості прийняття рішень. Одна з причин неуспіху бізнесів або намагань братись за лише дуже високорентабельні (часто з сумнівною законністю) види діяльності — від невміння аналізувати витрати, доходи та ризики. Математика потрібна вступникам до університетів для розуміння системи вступу та відбору (ніякої лотереї там немає, є чіткий алгоритм), потрібна під час навчання для розуміння системи оцінювання. Математика потрібна всім для прийняття рішень щодо власного здоров’я, бо в сучасному світі пацієнт має сам аналізувати ризики та приймати такі рішення. Математика потрібна юристам — для розвитку логічного мислення та розуміння, чому лотерея — це не злочин, якщо вона організована з дотриманням встановлених вимог, а фінансова піраміда — злочин; для розуміння наукових основ судової експертизи.
Аргумент популістів «не треба перевантажувати дітей, хай більше гуляють» — зрозумілий. Популістам вигідні неуки, нездатні логічно мислити, у якості електорату. Політики, які спробують догодити цій категорії виборців, лише доведуть свою зацікавленість в такому недумаючому електораті.
Для подолання катастрофи з масовою математичною освітою потрібно ще дуже багато — змінити мотивацію дітей, батьків i вчителів (учителі теж не хочуть вчити немотивованих дітей), змінити програми, які після численних скорочень перетворились на нелогічний вінегрет. Ні, не обов’язково звертатись до репетиторів i перекладати освіту на репетиторів повністю — є багато ресурсів для самостійного навчання. 
Було б дуже бажано створити державну систему дистанційної освіти для підтримки учнів, які хочуть надолужити прогаяне, та для учнів, які хочуть більше знань, ніж можуть дати в їхній школі. Потрібно міняти методичні підходи від безумовного «виконання» програми до досягнення розуміння матеріалу всіма дітьми, залучення кращих вчителів шляхом значного пріоритетного підвищення заробітної плати для вчителів «кризових» предметів, запровадження коригувальних курсів iз математики в університетах. Проте всі ці заходи без обов’язкового ЗНО з математики для всіх випускників не матимуть жодного ефекту.
Я не дуже вірю, що ЗНО з математики для всіх випускників не скасують політики-популісти. Це ж так легко задовольнити виборців обіцянкою «халяви» та «спрощення життя». Проте, сподіваюсь, що цього не станеться і буде зроблено крок для виходу з освітньої кризи. Ніякі нові органи з якості освіти нічим не допоможуть без незалежного оцінювання результатів навчання. Ніякі гарні папери, рейтинги, ліцензії та акредитації ніяк не сприятимуть припиненню масової імітації навчання.
Можна надати ще багато пропозицій для вдосконалення масової математичної освіти, проте, без незалежного оцінювання все це нереально впровадити. 

Ірина ЄГОРЧЕНКО,
старший науковий співробітник Інституту математики НАНУ, кандидат фізико-математичних наук
 
До уваги учасників ЗНО-2020!





Змінено: Ігор Опольський - 10.10.2019 12:51:27
 
До уваги учасників ЗНО-2020!!!
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення (http://<ifr ame src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fzno.dnepr%2Fposts%2F2459480410815302&width=500" width="500" height="621" st yle="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>).

УВАГА!!!




 
До уваги учасників ЗНО-2020!


ДЛЯ ТИХ, ХТО ЦІКАВИТЬСЯ НОВАЦІЯМИ ЗНО!

      1.     Терміни  проведення ЗНО-2020  (наказ МОН від 11.05.2019 №635):
- реєстрація з 03 лютого до 24 березня 2020 року;
- основна сесія з 21 травня до 16 червня 2020 року;
- додаткова сесія – 25 червня до 17 липня 2020 року.
 
      2.  Учасники ЗНО зможуть обирати предмети з переліку : українська мова і література, історія України, математика, біологія, хімія, фізика, географія, англійська мова, німецька мова, французька мова, іспанська мова.
3. Кожен учасник ЗНО матиме змогу скласти тест не більше, як із чотирьох предметів.

4. Результати зовнішнього незалежного оцінювання з трьох предметів: з української мови і літератури (українська мова), з математики або історії України (період ХХ – початок ХХІ століття) та третього предмета (із переліку предметів ЗНО) за вибором випускників та учнів (слухачів, студентів) закладів загальної середньої освіти, професійно-технічної освіти та вищої освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти в 2020 році зараховуватимуть  як результати державної підсумкової атестації (ДПА).

5. Тестові матеріали для зовнішнього незалежного оцінювання з історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії будуть перекладені кримськотатарською, молдовською, польською, російською, румунською та угорською мовами.

6. Для участі в конкурсі на навчання у заклади вищої освіти України абітурієнти зможуть подати Сертифікат ЗНО 2017, 2018, 2019 та 2020 років (окрім результатів ЗНО з іноземних мов) (р. VII Умов прийому).

7. Результати з іноземних мов прийматимуть до розгляду у приймальні комісії лише у Сертифікатах 2018, 2019 та 2020 року.

8. Абітурієнти матимуть право подати до п’яти заяв (на місця державного та регіонального замовлення) ( Умови прийому).">п.1 р.VI  Умови прийому).

9. Розширено перелік спеціальностей для вступу на магістратуру на які необхідно буде проходити єдиний вступний іспит (Умови прийому).
   
Львівський регіональний центр оцінювання якості освіти запрошує майбутніх абітурієнтів відвідати наш сайт www.lv.testportal.gov.ua і скористатись матеріалами для підготовки до ЗНО: програми ЗНО, характеристики сертифікаційних робіт ЗНО 2020 року та пройти он-лайнове тестування тощо.
 
Додаткова інформація:
www.testportal.gov.ua  – сайт Українського центру оцінювання якості освіти;
http://www.lv.testportal.gov.ua/ – сайт Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти;

0322422660 – гаряча лінія Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти.
Змінено: Ігор Опольський - 18.10.2019 12:12:26
 
Матеріал читаємо н ижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

ЗНО-2020: НА ЩО ВАРТО ЗВАЖАТИ, ГОТУЮЧИСЬ ДО ТЕСТУВАННЯ
5.11.2019



У розділі «ЗНО-2020» розміщено актуальні характеристики сертифікаційних робіт, критерії оцінювання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю та програми зовнішнього незалежного оцінювання. Пропонуємо ознайомитися з інформацією, яка допоможе майбутнім учасникам підготуватися до проходження зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року.
У характеристиці сертифікаційної роботи з певного навчального предмета зазначено структуру тесту, кількість та типи завдань, наведено схему нарахування тестових балів і кількість балів, які можна отримати, правильно виконавши всі завдання тесту. Також вказано час, відведений на виконання тесту. Детальне ознайомлення з інформацією, зазначеною в характеристиці сертифікаційної роботи, допоможе раціонально розподілити час для написання тесту та виробити власну стратегію ефективної роботи під час проходження зовнішнього незалежного оцінювання.
Критерії оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю містять розширену інформацію про нарахування балів за виконання завдань за певним критерієм. Наприклад, після ознайомлення з критеріями оцінювання власного висловлення з української мови учасник тестування буде знати, з яких частин має складатися власне висловлення та наявність яких помилок призведе до зменшення кількості тестових балів під час оцінювання цього завдання.
Програми зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року містять вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учасників з певного навчального предмета. Саме на основі програм ЗНО, які розробляє та затверджує Міністерство освіти і науки України,  укладаються тестові завдання сертифікаційних робіт.
Фахівці Українського центру пояснюватимуть особливості виконання компетентнісних завдань у щотижневій рубриці «Готуючись до ЗНО» на сторінці Українського центру оцінювання якості освіти у Facebook.
Також стануть у пригоді під час підготовки до тестування завдання сертифікаційних робіт попередніх років, які розміщено у рубриці «Тести минулих років».
 
До уваги освітян Рівненщини та учасників ЗНО-2020!

Матеріал читаємо нижче та переходимо за цим гіперпосиланням на сайт Українського центру оцінювання якості освіти.

Український центр оцінювання якості освіти не лише готується щороку до проведення кілької сесій ЗНО, а й прагне всіляко допомогти майбутнім учасникам у підготовці до виконання сертифікаційних робіт.
      У 2019 році фахівці УЦОЯО та платформа Be Smart / Будь розумним готували ПРОФЕСІЙНІ ВІДЕОКОМЕНТАРІ щодо виконання завдань пробного тесту, пояснючи, як потрібно працювати з тестовими завданнями, щоб дати правильні відповіді, та до уадіофайлів з іноземних мов, зокрема
      - з української мови та літературиПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО;
      - з історії УкраїниПЕРЕГЛЯНУТИ.
      - з математикиПЕРЕГЛЯНУТИ.
      - з фізикиПЕРЕГЛЯНУТИ.
      - з хіміїПЕРЕГЛЯНУТИ.
      - з біологіїПЕРЕГЛЯНУТИ.
      - з географіїПЕРЕГЛЯНУТИ.
      - з англійської мови: ПЕРЕГЛЯНУТИ. АУДІОФАЙЛ ПРОСЛУХАТИ.
      - з німецької мови: ПЕРЕГЛЯНУТИ. АУДІОФАЙЛ ПРОСЛУХАТИ.
      - із французької мови: ПЕРЕГЛЯНУТИ. АУДІОФАЙЛ ПРОСЛУХАТИ.
      - з іспанської мови: ПЕРЕГЛЯНУТИ. АУДІОФАЙЛ ПРОСЛУХАТИ.

      Також УЦОЯО нагадує, що стануть у пригоді під час підготовки до тестування завдання сертифікаційних робіт попередніх років, які розміщено у рубриці «Тести минулих років».


      У процесі підготовки до ЗНО-2020 фахівці Українського центру пояснюватимуть особливості виконання компетентнісних завдань у щотижневій рубриці «Готуючись до ЗНО» на сторінці Українського центру оцінювання якості освіти у Facebook. Підписуйтесь та сторінку та стежте за новинами !!!


      

Змінено: Ігор Опольський - 06.11.2019 08:51:31
 
До уваги освітян Рівненщини!


Наказом затверджено загальні характеристики сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року, що визначають структуру, час виконання сертифікаційних робіт, кількість і форми завдань, схеми нарахування балів за їх виконання.



Змінено: Ігор Опольський - 08.11.2019 09:03:32
 
До уваги освітян Рівненщини та учасників ЗНО-2020!!!

      Пропонуємо візуалізацію характеристик сертифікаційних робіт від регіональних центрів оцінювання якості освіти, зокрема Херсонського РЦОЯО та Дніпропетровського РЦОЯО.

1. Сертифікаційна робота з математики: гіперпосилання.


або можна так:



2. Сертифікаційна робота з української мови та літератури: гіперпосилання.



або варіант № 2 від колег Дніпропетровського РЦОЯО

або варіант № 3


3. Сертифікаційна робота з історії України.


4. Сертифікаційна робота з фізики.


або такий варіант



5. Сертифікаційна робота з хімії.


6. Сертифікаційна робота з біології.


7. Сертифікаціфна робота з географії.


8-9-10-11. Сертифікаційна робота з іноземних мов (англійської, німецької, французької, іспанської).

АНГЛІЙСЬКА МОВА




ІНОЗЕМНІ МОВИ


Змінено: Ігор Опольський - 27.11.2019 12:58:58
 
До уваги освітян Рівненщини та учасників ЗНО-2020!

Наказом затверджено загальні схеми нарахування балів за виконання завдань сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року.
 
Подяка колегам із Дніпропетровського РЦОЯО за слайдик!

Страницы: 1
Читають тему