Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 ... 18 След.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 

До уваги учнів на вчителів Рівненщини!


Перелік творів української літератури, обов'язкових для вивчення учасниками ЗНО 2020 року

Твори з української літератури на ЗНО 2020 року
Перелік творів з української літератури, що є обов'язковими для текстуального вивчення учасниками зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року. Зазначений перелік визначений чинною програмою ЗНО з української мови та літератури.
Подані в переліку твори згруповані за хронологічним принципом, починаючи від усної народної творчості та закінчуючи сучасним літературним процесом.

Твори усної народної творчості
Твори давньої української літератури
Твори літератури кінця Х V ІІІ  -  початку ХХ ст .
Твори літератури ХХ ст .
Твори українських письменників – емігрантів
Сучасний літературний процес
  • Учасники ЗНО мають орієнтуватися в основних тенденціях розвитку сучасної літератури та визначати найхарактерніші ознаки постмодернізму.
Ознайомитись з вимогами до рівня загальноосвітньої підготовки абітурієнтів можна, переглянувши програму зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури.
Змінено: Ігор Опольський - 21.04.2020 10:17:08
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

ЗНО з історії України: візуальні об’єкти, які потрібно знати


      Освіта.ua пропонує учасникам зовнішнього оцінювання, які складатимуть тест з історії Україниперелік візуальних об’єктів, що можуть бути запропоновані укладачами тестів.
      Перелік візуальних об'єктів складено відповідно до вимог чинної програми зовнішнього оцінювання з історії України.
      Електронна збірка містить зображення діячів культури, освіти та науки, громадсько-політичних та військових діячів.
      Також збірка візуалізує архітектурні культові споруди, фортифікаційні споруди в Україні, світську архітектуру, скульптури, пам’ятники, ікони, мініатюри, гравюри, портрети, художні роботи та пам’ятки стародавньої історії України.
      Загалом до збірки включено 54 історичні персоналії та 87 пам'яток архітектури та образотворчого мистецтва, які є обов'язковими для розпізнавання абітурієнтами.
Історія України: візуальні об'єкти

Архітектура культових споруд в Україні

Архітектура фортифікаційних споруд в Україні

Світська архітектура. Містобудування

Скульптура. Пам’ятники

Ікони (Образотворче мистецтво)

Мініатюри. Гравюри. Портрети

Художні роботи (Образотворче мистецтво)

Пам’ятки стародавньої історії України
Змінено: Ігор Опольський - 21.04.2020 10:23:56
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

До уваги освітян Рівненщини!

      У зв'язку з тим, що до нас надходять звернення щодо (пошкодження) витрат СЕРТИФІКАТІВ, публікуємо інформацію щодо того, як можна його відновити.

Видача дублікатів сертифікатів


У разі потреби у відновленні або заміні сертифікатів ЗНО, що подають під час вступу до закладів вищої освіти (далі ЗВО) у поточному році, учасники тестування можуть замовити виготовлення повторного документа про проходження ЗНО (дублікат Сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання або повторний Сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання).
Протягом 2020 року здійснюють відновлення та заміну сертифікатів ЗНО, що були видані у 2017–2020 роках.
Виготовлення та видачу дублікатів сертифікатів і повторних сертифікатів здійснюють регіональні центри оцінювання якості освіти за рахунок коштів особи, яка їх замовляє.
У випадку втрати чи пошкодження Cертифіката або за необхідності внесення змін у персональні дані (прізвище, ім'я, по батькові, серія та номер документа), Вам необхідно звернутись до Львівського РЦОЯО із письмовою заявою на виготовлення дубліката Cертифіката або заявою про внесення змін до персональних даних.
До розгляду приймаються заяви, що написані абітурієнтами власноруч і подані особисто або надіслані поштовим відправленням на адресу вул. Шевченка, 116, корп.2 , м. Львів, 79039
Фінансові витрати, необхідні для виготовлення дублікатів Сертифікатів, компенсуються за рахунок коштів фізичних осіб — заявників. Ці фінансові витрати включають вартість виготовлення дубліката Сертифіката і становлять 6 грн. 00 коп. (Завантажити зразок квитанції) (за умови, що заявник отримує дублікат Сертифіката особисто).
При отримані дубліката Сертифіката поштою, загальна вартість становить 48 грн.(виготовлення та поштове відправлення) (Завантажити зразок квитанції).
Також учасники ЗНО 2017 - 2019 років (2020 року — після офіційного оголошення результатів тестувань) можуть роздрукувати Інформаційну картку, у якій зазначено результати тестувань, скориставшись сервісом «Інформаційна сторінка учасника ЗНО». Для входу на інформаційну сторінку необхідно ввести номер Сертифіката ЗНО та пін-код, зазначений у ньому, а також рік отримання Сертифіката ЗНО.
Згідно із законодавством, не здійснюють відновлення та заміну Сертифіката ЗНО, подання якого під час вступу до ЗВО у поточному році не передбачено. Для підтвердження факту отримання такого Сертифіката та результатів тестувань видають витяг з відомостей результатів зовнішнього незалежного оцінювання.
Виготовлення та видавання витягів здійснює Український центр оцінювання якості освіти на безоплатній основі.
Дублікат сертифіката видають у разі:
1) втрати, викрадення, знищення Сертифіката;
2) пошкодження Сертифіката, що призвело до порушення цілісності інформації.
Виготовлення дублікатів сертифікатів, виданих у поточному році, починається одночасно з реєстрацією осіб для участі у ЗНО і здійснюється до кінця календарного року.
Виготовлення дублікатів сертифікатів, виданих у попередні роки, здійснюється протягом усього року.
Для отримання дубліката Сертифіката учасник має подати до одного з регіональних центрів оцінювання якості освіти:
  • заяву;
  • копію платіжної квитанції про відшкодування витрат на виготовлення (та у разі потреби — надсилання поштою) дубліката;
  • дві однакові фотокартки для документів (чорно-білі або кольорові) розміром 3 × 4 см із зображенням, що відповідає досягнутому віку учасника;
  • Сертифікат, дублікат якого потрібно виготовити (якщо потреба у заміні Сертифіката виникла через його пошкодження);
  • копію документа, на підставі якого учасника зареєстровано для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні (якщо неможливо зробити копію реєстраційного документа через те, що його немає, подають копію іншого документа, що посвідчує особу володільця Сертифіката).
У разі оформлення заяви щодо виготовлення дубліката Сертифіката законним представником учасника ЗНО до неї має бути додано копію документа, яка засвідчує право особи представляти інтереси учасника тестування.
На копіях документів, що подають для виготовлення дубліката, мають бути напис про засвідчення документа, який складається зі слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), особистий підпис учасника, його ініціали (у разі оформлення заяви щодо виготовлення дубліката Сертифіката законним представником учасника ЗНО — особистий підпис законного представника, його ініціали, прізвище), дата засвідчення копії.
Заяви щодо дубліката розглядають у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».
 
Повторний Сертифікат видають у разі:
1) наявності у Сертифікаті помилок у написанні прізвища, та/або імені, та/або по батькові особи, якій видано Сертифікат, та/або у назві, та/або серії, та/або номері документа, на підставі якого особу зареєстровано для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні;
2) зміни (корекції) статевої належності особи, якій було видано Сертифікат.
У разі зміни імені (прізвища, власного імені, по батькові) або у випадку бажання особи зазначити у Сертифікаті інформацію про документ, що посвідчує особу, на підставі якого реєстрацію для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні не було здійснено, повторний Сертифікат виготовлено не буде.
Виготовлення повторних сертифікатів на заміну сертифікатів, виданих у поточному році, починається після завершення часу для внесення змін до реєстраційних даних, але не пізніше ніж через 3 робочі дні, і здійснюватиметься до кінця календарного року (тимчасово припиняється за 3 тижні до початку зовнішнього незалежного оцінювання та відновлюється наступного робочого дня після проведення останнього тестування основної сесії).
Виготовлення повторних сертифікатів на заміну сертифікатів, виданих у попередні роки, здійснюється протягом усього року.
Для отримання повторного Сертифіката через наявність у Сертифікаті помилок учасник має подати до одного з регіональних центрів оцінювання якості освіти:
  • заяву;
  • копію платіжної квитанції про відшкодування витрат на виготовлення (та у разі потреби — надсилання поштою) повторного Сертифіката;
  • дві однакові фотокартки для документів (чорно-білі або кольорові) розміром 3 × 4 см із зображенням, що відповідає досягнутому віку учасника;
  • Сертифікат, на заміну якого виготовляють повторний Сертифікат;
  • копію документа, на підставі якого учасника зареєстровано для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні (якщо неможливо зробити копію реєстраційного документа через те, що його немає, подають копію іншого документа, що посвідчує особу володільця Сертифіката, а також офіційне підтвердження достовірності інформації, яка містилися в реєстраційному документі).
Для отримання повторного Сертифіката через зміну (корекцію) статевої належності особи, якій було видано Сертифікат, учасник має подати до одного з регіональних центрів оцінювання якості освіти:
  • заяву;
  • копію платіжної квитанції про відшкодування витрат на виготовлення (та у разі потреби — надсилання поштою) повторного Сертифіката;
  • дві однакові фотокартки для документів (чорно-білі або кольорові) розміром 3 × 4 см із зображенням, що відповідає досягнутому віку учасника;
  • Сертифікат, на заміну якого виготовляють повторний сертифікат;
  • копію паспорта громадянина України;
  • копію форми первинної облікової документації № 066-3/о «Медичне свідоцтво про зміну (корекцію) статевої належності».
На копіях документів, що подають для виготовлення повторного Сертифіката, мають бути напис про засвідчення документа, який складається зі слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), особистий підпис учасника, його ініціали (у разі оформлення заяви щодо виготовлення повторного Сертифіката законним представником учасника ЗНО — особистий підпис законного представника, його ініціали, прізвище), дата засвідчення копії.
Заяви щодо повторного Сертифіката буде розглянуто у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».
 
Витяг із відомостей результатів зовнішнього незалежного оцінювання видають у разі звернення учасника ЗНО.
Для отримання витягу учасник ЗНО має подати до Українського центру оцінювання якості освіти (вул. Володимира Винниченка, 5,  м. Київ, 04053):
  • заяву;
  • копію документа, на підставі якого учасника зареєстровано для участі у зовнішньому оцінюванні (якщо неможливо зробити копію реєстраційного документа через, те, що його немає, подають копію іншого документа, що посвідчує особу володільця Сертифіката).
На копіях документів, які подають для виготовлення дубліката, мають бути напис про засвідчення документа, який складається зі слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), особистий підпис учасника, його ініціали (у разі оформлення заяви щодо виготовлення дубліката Сертифіката законним представником учасника ЗНО — особистий підпис законного представника, його ініціали, прізвище), дата засвідчення копії.
Заяви щодо витягу буде розглянуто у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

До уваги освітня Рівненщини!

ЗНО-2020:ЗМІНЕНО ДАТИ ДОДАТКОВОГО ПЕРІОДУ РЕЄСТРАЦІЇ
8.04.2020



      Із 25 травня до 9 червня 2020 року триватиме додатковий період реєстрації для участі в додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання для окремих категорій осіб. Ці зміни до п. 21 Календарного плану підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року внесено на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 06.04.2020 № 480.
Право на реєстрацію в цей період мають особи, які:
  • є учасниками антитерористичної операції та/або брали участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки й оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях і не зареєструвалися під час основного періоду реєстрації;
  • живуть на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим, міста Севастополь або на території Донецької чи Луганської областей, де органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень;
  • за рішенням судів перебувають в установах виконання покарань, слідчих ізоляторах;
  • мають проходити державну підсумкову атестацію у формі зовнішнього незалежного оцінювання, але через поважні причини не змогли зареєструватися під час основного періоду реєстрації (такі особи реєструються для участі в додатковій сесії лише з навчальних предметів, з яких їм буде зараховано результати зовнішнього незалежного оцінювання як оцінки за державну підсумкову атестацію).
Окремо повідомляємо: з огляду на епідеміологічну ситуацію, викликану поширенням коронавірусної інфекції COVID-19, Міністерство освіти і науки України розглядає можливість уточнення категорій осіб, які можуть реєструватися для участі в додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання у додатковий період реєстрації.
      
      Графік додаткової сесії буде оприлюднено до 22 травня 2020 року.
Рекомендуємо стежити за новинами на офіційному сайті Українського центру оцінювання якості освіти. Усю актуальну й достовірну інформацію ми розміщуємо в рубриці «Всі новини
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.




Ймовірно, що більшість школярів цього навчального року вже не повернуться до навчання у школах
      Ляшко: для більшості дітей навчальний рік вже закінчився
      Ймовірно, що школяри, які навчаються у початковій та базовій школі цього навчального року вже не повернуться до шкіл.
      Про це в інтерв'ю LB.ua сказав головний державний санітарний лікар Віктор Ляшко.
      За його словами, при наявності позитивної динаміки зменшення захворюваності на коронавірусну хворобу приведе до послаблення обмежувальних заходів в країні.
      «Має бути позитивна динаміка. Після піку, який прогнозується на 17 квітня, має бути стабільне зниження кількості нових випадків. Відміняти жорсткі карантинні заходи будемо поетапно, випускаючи людей на роботу, розпочинаючи проведення ЗНО», - сказав Ляшко.
Він повідомив, що Міністерство охорони здоров'я разом з Міністерством освіти створюють нові нормативи для проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
      «Ми зараз вже виписуємо з Міністерством освіти нові нормативи, як буде проходити ЗНО. А для дітей до 9-11-го класу, я думаю, навчальний рік вже закінчився, вже вони не будуть виходити на один місяць», - сказав головний державний санітарний лікар.

 
До уваги учасників ЗНО-2020!!!


Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Завантаження плеєра
Змінено: Ігор Опольський - 13.04.2020 21:19:26
 
До уваги учасників ЗНО-2020.

Матеріал читаємо / ДИВИМОСЬ, перейшовши за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

      Український центр оцінювання якості освіти підготував відео про проведення процедури основної сесії ЗНО. Пропонуємо вам до проходження ПРОБНОГО ЗНО ознайомитись із тими основними моментами ЗНО, які відображені у відео.
Про процедуру проходження основної сесії ЗНО.

Завантаження плеєра
Змінено: Ігор Опольський - 16.04.2020 20:35:08
 
До уваги учасників ЗНО-2020!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Український центр оцінювання якості освіти інформує про можливості підготовки до ЗНО (ДПА у формі ЗНО).

Вітаємо Вас на YouTube каналі Українського центру оцінювання якості освіти! Упродовж останнього місяця Ви маєте можливість навчатися та отримувати необхідні знання у зручний для Вас час і спосіб! Ресурсів нині багато. Це і онлайн-тестування, і онлайн-уроки з підготовки до ЗНО, і подкасти, і різноманітні лайфхаки, які полегшують запам’ятовування певних фактів чи алгоритмів! І це прекрасно! Пропонуємо Вам розширити коло своєї обізнаності й ознайомитися з процедурою проведення ЗНО, попрацювати з тестами, попрактикуватися в заповненні бланків відповідей, навчитися ефективно розподіляти час, отримати відповіді на такі запитання: скільки тестових балів я можу набрати під час ЗНО, що мені потрібно ще повторити? Зрештою на власні очі побачити, як проходить ЗНО. 
Безумовно, презентоване відео аж ніяк не замінює пробне ЗНО, яке дозволяє психологічно налаштуватися на проходження реального тестування. Щойно епідеміологічна ситуація стабілізується всі зареєстровані учасники зможуть у звичному форматі пройти пробне ЗНО. 
Для повного занурення в процес пропонуємо Вам пройти тестування з української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики та хімії пробного ЗНО 2019 року. Матеріали із тестами з іноземних мов очікуйте найближчим часом. Тривалість і структура деяких тестів ЗНО 2020 року відрізняється від 2019, тож неодмінно перегляньте актуальну інформацію на сайті УЦОЯО: https://testportal.gov.ua/zno-2020-2/
Якщо уже працювали з цими тестами, Ви можете вирішити й проаналізувати тести попередніх років, які розміщено на сайті УЦОЯО: https://testportal.gov.ua/testy-mynul...

Українська мова і література 
 Тестовий зошит: https://drive.google.com/open?id=12aZ... 
 Бланки відповідей: https://drive.google.com/open?id=1uWq... 
 Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1hXz... 
 Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=ISqEF... 

Історія України 
Тестові зошити (доступні українською і деякими іншими мовами): https://drive.google.com/open?id=1kVS... 
Бланк відповідей: https://drive.google.com/open?id=1e9x... 
Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1HRI... 
Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=P_zIq... 

Математика 
Тестові зошити (доступні українською і деякими іншими мовами): https://drive.google.com/open?id=17Vy... 
Бланк відповідей: https://drive.google.com/open?id=1X33... 
Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1ANx... 
Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=idTGQ... 

Біологія 
Тестові зошити (доступні українською і деякими іншими мовами): https://drive.google.com/open?id=1DHc... 
Бланки відповідей: https://drive.google.com/open?id=1SFQ... 
Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1DM2... 
Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=UK-u5... 

Географія 
Тестові зошити (доступні українською і деякими іншими мовами): https://drive.google.com/open?id=1GTg... 
Бланк відповідей: https://drive.google.com/open?id=1ARD... 
Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1tr4... 
Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=xjQ0L... 

Фізика 
Тестові зошити (доступні українською мовою): https://drive.google.com/open?id=11Id... 
Бланк відповідей: https://drive.google.com/open?id=1jJS... 
Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1Ima... 
Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=8HEB3... 

Хімія 
Тестові зошити (доступні українською і деякими іншими мовами): https://drive.google.com/open?id=1VWn... 
Бланк відповідей: https://drive.google.com/open?id=1mpZ... 
Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1zPj... 
Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=1WqXK...
 
До учаги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

                         Державна підсумкова атестація у формі ЗНО відбудеться, питання лише в датах

      Цьогорічні випускники шкіл складатимуть державну підсумкову атестацію у формі ЗНО, наразі невідомі лише дати такого оцінювання.
Про це “Новій українській школі” повідомила заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко.
      Державна підсумкова атестація у формі ЗНО для всіх, хто здобуває повну загальну середню освіту у поточному році (випускники шкіл, студенти професійно-технічних закладів освіти тощо), обов’язково відбудеться, – запевнила Вакуленко.
Вона наголошує, що “єдиним елементом невизначеності” є лише дати проведення.
Також вона спростувала чутки в освітянських групах у соцмережах, що тим, хто зареєструвався на ЗНО у лютому-березні, потрібно буде зареєструватись повторно.
      Це хибні чутки, які створюють додаткове напруження для освітян, дітей і їхніх батьків. Перереєстровуватися тим, хто успішно зареєструвався, не потрібно, - зазначила
Водночас, за її словами, через карантин деякі охочі не змогли зареєструватися. Для них проведуть додаткову сесію реєстрації.
“Наразі готується нормативний документ, у якому це буде зафіксовано”, – розповіла Вакуленко.
Окрім того, у листі МОН №1/9-213 від 16 квітня зазначено:
“Відповідно до статті 17 Закону України “Про повну загальну середню освіту” у разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію“.
Також у міністерстві нагадують, що цього навчального року учнів 4-х та 9-х класів звільнили від складання державної підсумкової атестації. У відповідних документах про освіту їм поставлять запис “звільнений(а)”.
 
До уваги учасників освітнього процесу РІвненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.



Упродовж останнього місяця, коли чи не єдиним джерелом підготовки до ЗНО є дистанційна освіта, багато одинадцятикласників та їхні батьки шукають альтернативних варіантів, звертають увагу на доступні онлайн уроки з підготовки до ЗНО, різноманітні подкасти та лайфхаки, які полегшують запам’ятовування певних фактів чи алгоритмів 
Усе частіше звертають увагу на доступні онлайн тести, виконання яких не тільки дозволяє діагностувати рівень набутих компетентностей, а й повправлятися у виконанні різних типів тестових завдань, навчитися правильно розподіляти час під час тестування.
Ми радо вітаємо такі способи роботи і багато років поспіль пропонуємо учасникам ЗНО попрацювати з тестовими зошитами минулих років (https://testportal.gov.ua/testy-mynulyh-rokiv/), співпрацюємо із провідними освітніми ресурсами, які мають можливості цифровізувати наші тести й забезпечити отримання учасниками результатів відповідно до процедур певного року тестування (https://zno.osvita.ua/). 
А Львівський регіональний центр оцінювання якості освіти для засвоєння і закріплення важливих тем програм навчальних предметів пропонує короткі тематичні онлайн тести (http://lv.testportal.gov.ua:8080/).
Нині соціальні мережі рясніють пропозиціями про якісну підготовку до ЗНО як від приватних, так і від мережевих організацій. Для привернення уваги потенційних замовників вдаються до різноманітних прийомів, зокрема пропонують платно чи безоплатно попрацювати з тестовими матеріалами, коментарями до них. Безумовно, подібні онлайн послуги можуть бути корисними, водночас і можуть спантеличувати: користувачі таких сайтів, онлайн платформ отримують втішні для них результати, однак згодом, потрапляючи на ЗНО і отримуючи зовсім не ті результати, на які розраховували, розчаровуються.
Чому так відбувається?
Спробуємо розібратися.
Розробка якісного тесту – складний і трудомісткий процес, який починається з аналізу програм тестування, створенням тестових завдань, а завершується експертизою й апробацією. Тільки так автор тесту може забезпечити надійний інструмент вимірювання
Для побутового використання такого процесу не потрібно. Так, учитель у класі не має на меті розподілити тисячі учасників, натомість хоче отримати швидкий зворотний зв’язок від своїх учнів про засвоєння певної теми. 
А коли розробники тестових онлайн сервісів пропонують Вам об’єктивне вимірювання Ваших навчальних досягнень на тлі тисяч інших учасників, Ви маєте насторожити вухо: хто, як і наскільки якісно розробляв завдання, на яких сформоване уявлення про Ваші здобутки? Нечисті на руку горе-фахівці задля «реклами» своїх послуг створюють тести із запозичених у різних авторів завдань, не беручи до уваги те, що тестовий зошит – це цілісний інструмент, у якому складні завдання співіснують із легкими, так само, як співіснують завдання різних тематичних розділів. «Запозичивши» окремі завдання, горе-фахівці створюють міфологічних тварин, як-от: кентавр – ніби щось гарне, але не назвеш його ані людиною, ані конем.
Тобто ніби такий тест щось і перевіряє, а що саме, складно сказати. Більш за те, у подібних компелятних конструкціях часто виявляються помилки, оскільки укладачі тесту намагаються приховати відверту крадіжку, припускаються помилок і руйнують досконалий авторський тест.
Не варто також забувати і про процедури оцінювання й отримання результатів.ь
У світі використовується безліч моделей так званого «шкалювання» - це процедура, яка дозволяє переводити набрані за тест бали у певну загальноприйняту шкалу.
Розгляньмо такий простий приклад спрощеної моделі окремих методів, які застосовуються в деяких державах.
На деякому тестуванні за кожний тестовий бал учасник отримує два бали, при цьому його не штрафують за помилки, тобто якщо він набрав 10 тестових балів, його результатом буде 20 незалежно від кількості помилок. А на іншому тестуванні учасник отримає два бали за кожний нарахований тестовий бал, до того ж у нього знімають по пів бала за кожну помилку.
Маємо одного й того ж учасника, який набрав 10 тестових балів, але допустив 4 помилки, його результатом буде уже не 20, а 18 шкальованих балів. Як бачимо, учасник на таких тестуваннях отримає відмінні результати, попри те, що тестові завдання були однакові і він однаково на них відповідав.
В Українському центрі використовується доволі складна методика шкалювання результатів.
По-перше, ми залучаємо сотні експертів в усій Україні для визначення порогового бала. Кожний учитель, науковець, викладач або методист, залучений як експерт, уважно вивчає зміст усіх завдань, аналізує його у розрізі різних аспектів і висловлює думку щодо можливого порога. 
По-друге, збирається статистика виконання тесту всіма учасниками, для кожного учасника визначається відсоток набраних балів і його / її рейтингове місце. Насамкінець узагальнений результат роботи усіх цих експертів, а також результати виконання тесту всіма учасниками дозволяють визначити результат кожного абітурієнта в усій державі. Повторити таку методику за межами Українського центру не можливо, тож деякі агенції просто видають якесь «магічне число», за яким недолуга або зовсім ніяка підготовча робота.
Але не впадайте у паніку.
Вихід є<
Ви можете виконувати тести ЗНО минулих років, про які вже йшлося, дотримуючись часових меж тестування і порівнюючи свої відповіді із ключами до тестів, а якщо зареєструвалися, взяти участь у пробному ЗНО, яке Український і регіональні центри оцінювання якості освіти обов’язково проведуть дещо пізніше (про процедури тестування уже зараз можна дізнатися з відео https://www.youtube.com/watch?v=rFVrxwEHlLs).
Підсумовуючи, хотілося б зазначити: значна кількість організацій називає свої онлайн тестування пробним ЗНО, але пробне ЗНО відтворює процедури самого тестування, зміст тестових завдань, підходи до отримання результатів основного ЗНО, у той час, як онлайн пробне від цих агенцій – це просто тестування, у яких варто брати участь, але робити об'єктивні висновки не варто.

 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо на сайт оригінального повідомлення за цим гіперпоскликанням.


У МОН розповіли про особливості проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2020 році

ЗНО-2020 орієнтовно розпочнеться після 20 червня
У Міністерстві освіти і науки повідомили про особливості проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2020 році. Про це, під час проведення онлайн конференції у Facebook, розповіла в.о. міністра освіти Любомира Мандзій.
За її словами, основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання орієнтовно розпочнеться після 20 червня.
Також, у Міністерстві освіти допускають можливість проведення пробного ЗНО у травні або червні.
Одночасно, Український центр оцінювання якості освіти готує інформаційні матеріали для випускників з елементами відео, для ознайомлення учасників тестування з процесом проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Планується, що відповідні матеріали будуть доступні у середині квітня.
Також в.о. міністра освіти запевнила, що Міносвіти і УЦОЯО готові до проведення ЗНО після завершення карантинних заходів.
«У будь-якоми випадку ми готові провести зовнішнє незалежне оцінювання. Це залежить від часу коли буде завершений карантин. Закінчення навчального року для випускників 11-го класу буде залежати від закінчення основної сесії ЗНО», - сказала Мандзій.
Вона наголосила, що зовнішнє незалежне оцінювання в Україні в 2020 році буде проведено.
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Як буде проходити ЗНО після карантину.



      Коли закінчиться карантин, випускники шкіл стрункими шеренгами підуть складати ЗНО. Та чи безпечно це? Ми ж розуміємо: послаблення карантину не означає, що з епідемією буде покінчено. Далеко не всі абітурієнти в захваті від того, що їх зберуть у закритих аудиторіях, коли ризики для здоров'я залишаються реальними. Можливо, доведеться писати екзамен у масці чи рукавичках. Візьміть до уваги також, що ЗНО — іспит високих ставок, і на нього не те що прийдуть, а приповзуть і мертві, і живі, і ненароджені.
Чимало випускників і їхніх батьків замислюються — а воно нам точно зараз потрібно? "Звільніть від ЗНО хоча б тих, хто не планує вступати до українських вишів, — кажуть вони. — Поставте в атестат оцінки зі шкільних журналів без тестування. Англія і Франція це зробили".
Міжнародний експерт Альгірдас Забуліоніс, який консультував запровадження ЗНО в Україні, наголошує: ідеальних варіантів, які можна було б запозичити в інших країн, не існує. "Коли ви хочете порівняти Україну з іншими, мусите дивитися на тих, хто має схожу систему. Орієнтуватися потрібно на три важливих чинники. Перший — яку роль виконує зовнішній екзамен? У вас ЗНО відіграє одразу дві ролі: випускних шкільних іспитів і вступу до університетів. Другий — чи є в суспільстві довіра до вчителів та шкільних оцінок? У вас ця довіра дуже низька. А у Фінляндії та багатьох західних країнах вступна кампанія може пройти на шкільних оцінках. І третій — наскільки ваші університети автономні під час вступної кампанії? У вас ця кампанія — централізована, і роль Міносвіти в ній дуже велика. Є країни, де університети мають більшу автономію, отже питання вступу можуть вирішувати самі".
Якщо зібрати досвід інших країн і наші ідеї, вимальовуються три варіанти проведення незалежного тестування. Перший — перенести іспити на більш пізній термін. І саме його ми обрали. Другий — залишити незалежне тестування лише для вступу, а оцінки державної підсумкової атестації (випускні шкільні іспити) виставити на основі шкільних. Третій — зменшити кількість предметів, з яких проводиться ЗНО, і тоді у випускників буде менше контактів. Наприклад, Естонія залишила всього два тести — з естонської мови та математики.
Україна обрала варіант, який не чіпає ЗНО, не тому, що інші аж такі погані. Просто є побоювання, що коли ми бодай один раз обмежимо застосування незалежного екзамену, більше не повернемо його. Незалежне тестування — це наша опорна стіна, на якій тримаються і боротьба з корупцією, і якість освіти. І цю стіну страшно розхитувати. "Попри довгу історію, зовнішнє незалежне оцінювання ще не вклалося в мізках нашого політичного істеблішменту як щось, без чого неможливо існувати, що конче необхідне для нормального функціонування всієї держави", — кажуть скептики.
Уже зараз піднімають голови ті, хто не зацікавлений у чесному вступі і реальних балах шкільного атестату. Ходоки до МОН просять скасувати незалежне тестування для контрактників, зробити поступку випускникам коледжів. І тихенько пропонується взагалі обійтися без ЗНО нинішнього року.
"Противники ЗНО прикидаються овечками, які нібито піклуються про здоров'я дітей, а насправді вони мріють про відродження корупції при вступі, — каже заступник міністра освіти і науки Єгор Стадний. — Якби хтось наважився  скасувати ЗНО, це означало б, що повертаються вступні іспити з усіма корупційними наслідками. При цьому діти так само збирались би в аудиторіях, тільки їм довелося б їздити по всій країні. Бо понад 70 відсотків вступників хочуть навчатися в університетах Києва, Харкова, Львова, Одеси чи Дніпра. Отже, ризик для здоров'я дітей був би більшим, ніж під час проведення ЗНО, яке діти складають переважно за місцем проживання і в умовах чітко регламентованої кількості учасників в одній аудиторії".
Крім того, вступ за шкільними атестатами, не підкріпленими ЗНО, ставить абітурієнтів у нерівні умови. "Вступати за атестатом — це означає довіряти оцінці вчителя, — каже Єгор Стадний. — Я розумію, що це важливо, але не в нинішній ситуації. Потрібні роки перетворень в освіті. Нагадую, що у 2010 році наприкінці навчального року ми вже бачили, як аномально зросли продажі шкільних журналів. Усі розуміють, навіщо довелося так масово купувати шкільні журнали наприкінці року, коли зазвичай їх закуповують, навпаки, на початку навчання. Хай мені вибачать ті вчителі, які ніколи не зловживають оцінками, але сьогодні ми мусимо гарантувати чесний відбір вступникам".
Особисто мені найбільш симпатичний варіант, коли ЗНО залишиться лише для вступу. Так, це не ідеал, і є певний ризик щодо об'єктивності шкільного атестату, отриманого без незалежного тестування. Але є й кілька плюсів. По-перше, менше людей складали б ЗНО, а в кожного випускника був би вибір— іти на тестування під час пандемії чи ні. Ті, хто відмовиться, — або вступатимуть за кордон, або складуть ЗНО наступного року і стануть студентами пізніше. Це тим більш важливо, що далеко не всі школи змогли організувати дистанційне навчання, і не всі школярі мали змогу готуватися до тестування, консультуючись із учителями.
Є ще один тонкий момент. Якщо ЗНО буде проведене наприкінці літа, то атестати видаватимуть ще пізніше. Отже, ті, хто хоче вступати за кордон (а для цього потрібен тільки атестат), можуть не встигнути подати документи на вступ. А якщо атестати видадуть прямо зараз, проблеми не буде. Та нас не влаштував цей варіант усе з тих же причин — не можна чіпати опорну стіну.
Щодо зменшення кількості предметів, з яких проводиться тестування, за прикладом Естонії, — плюс такого варіанта в тому, що у випускників буде менше спільних зустрічей в одній аудиторії, їм доведеться прийти на іспит лише двічі. "Не буде іспиту з фізики, хімії, біології, — каже Забуліоніс. — Але фізика, наприклад, корелює з математикою. Зменшення кількості іспитів означає, що виші отримають трохи спрощену інформацію про вступника, але об'єктивну. Один раз у зв'язку з пандемією можна на це піти".
"А що ми виграємо від такого рішення? — каже Єгор Стадний.— Річ у тому, що на ті ж тестування з фізики, хімії, біології приходить менше людей, ніж на мову. Якщо ми погоджуємося, що для вступу на чимало спеціальностей недостатньо просто української мови й математики, і ми відповідатимемо за безпеку під час проведення ЗНО, то навіщо йти на такі кроки? Від цього постраждає якість відбору".
Лунають також ідеї переглянути зміст тестів ЗНО і прибрати з них запитання з тем, які б вивчатися у випускному класі в березні—травні, коли в багатьох школах повноцінного навчання не було.
Та Український центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО) не піде на цей крок. Чому — пояснює його керівник Валерій Бойко: "Ми розуміємо, що вимушене дистанційне навчання може поглибити сегрегацію серед здобувачів освіти. Однак ухвалили рішення не втручатися у зміст тестових зошитів зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році з таких причин. По-перше, у змісті тестових зошитів дуже мало завдань, які ґрунтуються на навчальному матеріалі, що вивчається в 11 класі у квітні—травні. По-друге, підготовка тестового зошита триває три роки, — завдання розробляються різними авторами, проходять експертну оцінку, апробацію. Це забезпечує високу якість тестового інструменту, і ми не готові цим нехтувати. По-третє, верстку й макетування сигнальних примірників українськомовних тестових зошитів УЦОЯО завершив це на початку січня, і вже надруковано понад 70 відсотків. Заміна завдання сьогодні означатиме визнання надрукованого браком і його знищення. Далі — верстка та макетування нових сигнальних примірників зошитів, їх друк. Це вкрай необачний крок, оскільки в Центрі триває робота над перекладом, версткою й макетуванням зошитів мовами національних меншин (навіть в умовах карантину). Крім того, наслідком такого кроку стане неминуче звинувачення в марнотратстві бюджетних коштів. По-четверте, наявна модель шкалювання результатів тестування трохи знижує вплив зовнішніх чинників, і ми можемо статистично згладити певні прогалини у підготовці учасників, зумовлені вимушеним карантином".
Отже, рішення про проведення вступної кампанії прийняте. "Ми будемо чекати закінчення карантину і вже потім проводити ЗНО, але ми розуміємо, що навіть коли карантин закінчиться, деякі застереження залишаться актуальними. Тому ми готуємо необхідні заходи. Можливо, знадобиться термометрія на пунктах тестування, точно не зможемо залучати до роботи інструкторами осіб із групи ризику, точно доведеться забезпечити всіх масками й антисептиками, можливо, потрібно буде ще зменшити кількість учасників в одній аудиторії. Також будемо пильно стежити, щоб серед учасників не було контактних осіб, а також, само собою, інфікованих. Після одужання чи виходу з ізоляції вони або ж зможуть узяти участь у додатковій сесії, або ж ітимуть як звільнені від ЗНО за станом здоров'я, — така категорія вступників була і в попередні роки", — говорить заступник міністра освіти і науки Єгор Стадний.
З одного боку, це тішить. А з іншого — боюся подумати, як цією лазівкою  можуть скористатися недоброчесні абітурієнти, щоб отримати довідку і потрапити у список контактних осіб. Лікарі, тримайтеся!
Крім того, зменшити кількість абітурієнтів, які сидять в одній аудиторії, буде непросто. Бо це означає збільшення мережі шкіл, які беруть участь у тестуванні, кількості інструкторів та спостерігачів. Цей план Б має лежати на столах у чиновників уже зараз.
Школи в кожному регіоні утримує місцева влада. Чи знайдуться в неї кошти на дезінфекцію приміщень? Це питання потрібно вирішити вже зараз.
"Ми будемо намагатися проводити зовнішнє незалежне оцінювання в найбільш безпечному режимі, вживати всіх необхідних заходів, — каже Єгор Стадний. — Просто так ніхто не відкриватиме шлюзи посеред карантину. Але я хочу підкреслити, що за будь-яких обставин ЗНО — це безпечний варіант вступної кампанії".
Нинішнього року перед вступною кампанією я вперше маю двоїсті відчуття. З одного боку, безумовно хочеться підтримати ЗНО. З іншого — сумно, що в нас страх керує вибором стратегії. Якби не він, країна могла б прийняти більш гнучкі рішення. Так, ЗНО — наша опора, але сила опори в її гнучкості і в тому, що вона реагує на навантаження. Саме тому вона їх і витримує.
 
До уваги освітян РІвненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 навчального рокуЛист МОН № 1/9-213 від 16.04.20 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-213 від 16 квітня 2020 року
Керівникам департаментів (управлінь)
освіти і науки обласних, Київської
міської державних адміністрацій
Керівникам закладів загальної середньої освіти

Щодо проведення підсумкового
оцінювання та організованого
завершення 2019-2020 навчального року

Шановні колеги!

У зв'язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) Міністерство освіти і науки України (далі - МОН) надає роз'яснення щодо забезпечення підсумкового оцінювання учнів та організованого завершення навчального року.
Щодо здійснення заходів, спрямованих на організоване завершення  навчального року
У межах академічної автономії, відповідно до частин третьої та четвертої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» питання організації освітнього процесу, виконання освітньої програми, навчального плану є внутрішніми питаннями кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради та завданням педагогічних працівників.
З огляду на варіативність організації навчання з використанням технологій дистанційного навчання, МОН рекомендує закладам загальної середньої освіти:
  • організувати освітній процес в умовах дистанційного навчання, у тому числі планування кількості та обсягу завдань та контрольних заходів, з урахуванням принципу  здоров'язбереження, запобігаючи емоційному, ментальному та фізичному перевантаженню учнів;
  • забезпечити всім учням доступ до навчальних матеріалів та завдань шляхом використання різних засобів обміну інформацією;
  • організувати проведення окремих дистанційних консультацій для учнів, які хворіють або перебувають у режимі самоізоляції;
  • укласти графік дистанційних перевірочних робіт та усних опитувань з метою недопущення перевантаження учнів і раціонального використання часу;
  • провести підсумкове річне оцінювання навчальних досягнень учнів, враховуючи результати оцінювання з використанням технологій дистанційного навчання за другий семестр;
  • завершити навчальний рік відповідно до структури, визначеної закладом загальної середньої освіти на початку навчального року, а також з урахуванням виконання календарно-тематичних планів;
  • завершити оформлення шкільної документації, зокрема заповнення класних журналів, після прийняття Урядом рішення щодо послаблення карантинних обмежень;
  • мінімізувати кількість звітної документації з питань організації дистанційного навчання учнів, яку мають подавати вчителі;
  • організувати на початку 2020-2021 навчального року в 2-11-х класах проведення вхідного оцінювання учнів з метою діагностування рівня навчальних досягнень учнів за попередній рік та планування подальшої роботи із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, що вивчався учнями дистанційно;
  • передбачити під час календарно-тематичного планування на 2020-2021 навчальний рік суттєве збільшення навчального часу на узагальнення та закріплення навчального матеріалу за попередній рік.
З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) у 2019/2020 навчальному році пропонуємо не проводити масові заходи із залученням учасників освітнього процесу, у тому числі останні дзвоники та випускні вечори.
Привертаємо увагу до того, що оформлення свідоцтв про здобуття базової середньої освіти, свідоцтв досягнень, табелів навчальних досягнень учнів має бути завершено не пізніше 15 червня 2020 року.
Керівникам закладів загальної середньої освіти рекомендуємо розробити і затвердити графіки видачі випускникам 9-х класів свідоцтв про здобуття базової середньої освіти з урахуванням необхідності дотримання протиепідеміологічних вимог.
Учням 1-8, 10 класів, які не планують навчатися в іншому закладі освіти, доречно надіслати копії відповідних документів електронною поштою або в інший спосіб, з подальшим врученням оригіналу документа у вересні 2020-2021 навчального року.
Щодо організації оцінювання в умовах дистанційного навчання
Оцінювання є невід'ємною частиною процесу навчання, дистанційне навчання не є винятком.
Для учнів 1-2-х та 3-х пілотних класів початкової школи застосовується формувальне та підсумкове оцінювання. Для учнів 3-4-х класів початкової школи, базової та профільної школи - поточне, формувальне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання.
Оцінювання результатів навчальної діяльності може здійснюватись у синхронному або асинхронному режимі.
Синхронний режим дозволяє забезпечити більш об'єктивне оцінювання, проте вимагає відповідного технічного забезпечення у вчителя та всіх учнів.
Залишається ризик технічних збоїв під час виконання окремими учнями завдання, тому слід застосовувати індивідуальний підхід та передбачити можливість повторного виконання тесту (контрольної, самостійної роботи тощо).
У синхронному режимі учні можуть:
  • виконувати тести на платформах Googleclassroom, Naurok, Moodle тощо за вибором вчителя та з урахуванням можливостей учня;
  • виконувати письмові роботи, у тому числі диктанти, із використанням відеоінструментів Skype, Zoom тощо;
  • брати участь в усних формах контролю (усний переказ, читання напам'ять вірша та прозових текстів, презентація та захист проєктів тощо) із використанням відеоінструментів Skype, Zoom індивідуально або в групах;
  • брати участь в онлайн-семінарах та онлайн-форумах із використанням відеоінструментів Skype, Zoom або в чатах на платформах дистанційного навчання (наприклад, Moodle) у закритих групах Facebook та ін.;
  • виконувати інші завдання, які пропонує вчитель.
Асинхронний режим є більш гнучким у застосуванні, оскільки учні можуть виконувати завдання у зручний час, проте менш об'єктивним. Для зменшення ризиків необ'єктивного оцінювання рекомендовано налаштувати опцію проходження тесту один раз та обмежити час на виконання завдання, встановити термін для здачі тесту (контрольної, практичної або самостійної роботи тощо), повідомляти результати (у разі неавтоматизованої перевірки робіт) індивідуально після здачі робіт всіма учнями. За необхідності учитель може провести додаткове усне опитування учнів за допомогою одного із засобів телефонного або відеозв'язку.
В асинхронному режимі учні можуть:
  • виконувати завдання на одній з платформ (Googleclassroom, Naurok, Moodle та ін. за вибором вчителя);
  • виконувати письмові роботи у текстових редакторах (Word та ін.) або у зошитах та надсилати вчителю файли з виконаними завданнями електронною поштою, в один із месенджерів (Viber, WhatsApp, Facebook тощо) або іншими засобами поштового зв'язку (за відсутністю технічних засобів навчання або доступу до мережі Інтернет);
  • писати диктанти з використанням аудіо або відеозаписів, створених та надісланих вчителем;
  • знімати на відео або записувати аудіо усних відповідей та надсилати файли вчителю засобами електронного зв'язку;
  • виконувати інші завдання, запропоновані учителем.
Результати оцінювання навчальних досягнень рекомендовано повідомляти учням у такі способи: фіксувати в електронному щоденнику (за наявності), надсилати в індивідуальному порядку шляхом використання одного із засобів зв'язку (електронної пошти, смс-повідомлення, повідомлення в одному з месенджерів, повідомлення по телефону тощо). Оприлюднення списку оцінок для всього класу є неприпустимим.
Про способи оцінювання та канал зв'язку, який буде використовуватись учителем і учнями одного класу, необхідно повідомити учнів та їх батьків заздалегідь або оприлюднити цю інформацію на сайті закладу освіти. Важливо оптимізувати та мінімізувати кількість каналів зв'язку та платформ дистанційного навчання, які застосовуються вчителями для зв'язку з учнями.
Поточне та формувальне оцінювання
Основною метою оцінювання учнів в умовах дистанційного навчання є не перевірка і контроль, а забезпечення зворотного зв'язку вчителя з учнями. Тому в організації щоденного освітнього процесу варто надавати пріоритет не поточному, а формувальному оцінюванню, яке передбачає надання учням підтримки, коригування засобів та методів навчання у випадку виявлення їх неефективності. Результати виконаних учнями самостійних робіт мають використовуватися для відзначення їх успіхів, аналізу помилок, планування подальшої роботи з опанування навчального матеріалу в умовах дистанційного навчання.
Поточне оцінювання вчителі можуть здійснювати в усній і письмовій формах, застосовуючи такі його види: тестування, практичні, контрольні, діагностичні роботи, дослідницькі та творчі проєкти, есе, усні співбесіди та опитування тощо. Кількість робіт, які підлягають поточному оцінюванню та передбачають фіксацію оцінки у класному журналі, під час дистанційного навчання варто оптимізувати з метою уникнення перевантаження учнів.
Якщо вчитель застосовує одну з платформ для дистанційного навчання (Googleclassroom, Naurok, Moodle тощо), він може налаштувати опцію переходу учня до наступної теми за умови виконання перевірочного завдання за вивчену тему. Це дозволить зменшити навантаження на вчителя, пов'язане з «ручною» перевіркою завдань, а учню - здійснювати самооцінювання успішності оволодіння навчальним матеріалом.
Більш традиційний підхід передбачає передачу виконаних письмових робіт (зроблених на комп'ютері або сфотографованих) через електронну пошту або платформу Googleclassroom, Moodle та інші, один із месенжерів (Viber, Facebook, WhatsApp тощо).
Усні завдання можуть бути оцінені учителем безпосередньо через Skype, Zoom або будь-який месенджер, що забезпечує відеозв'язок у синхронному режимі або перевірені опосередкованим способом через відео або аудіо файли, надіслані учнями на пошту вчителя.
За відсутності засобів Інтернет-зв'язку, зворотній зв'язок з учнями вчитель може підтримувати в телефонному режимі, а виконані завдання отримувати поштою.
Учитель може організувати самооцінювання учнями успішності своєї роботи, надіславши їм ключі для самоперевірки (після виконання роботи), критерії оцінювання та самооцінювання творчих робіт тощо.
Підсумкове оцінювання
Під час організації освітнього процесу з використанням дистанційних технологій навчання в умовах карантину підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове та річне) може здійснюватися віддалено, із використанням цифрових технологій для всіх здобувачів освіти, незалежно від форми, за якою вони здобувають освіту (очної (денної та вечірньої), заочної, дистанційної, мережевої, сімейної (домашньої), екстернатної, педагогічного патронажу).
Підсумкова оцінка за семестр виставляється з урахуванням результатів поточного, тематичного оцінювання, оцінювання різних видів мовленнєвої діяльності, отриманих учнями під час дистанційного навчання та до його початку. Якщо з навчального предмета не передбачено тематичних підсумкових робіт, підсумкова оцінка може виставлятися за результатами поточного оцінювання. Учні, які не мають результатів поточного оцінювання з об'єктивних причин, можуть бути оцінені за результатами проведення семестрової контрольної роботи.
Для забезпечення рівних умов проходження оцінювання всіма учнями рекомендовано запровадити гнучкий графік проведення підсумкових контрольних робіт за ІІ семестр, загальна тривалість якого має становити не менше двох тижнів. Якщо передбачається пересилання завдань та результатів оцінювання хоча б одним учнем засобом поштового зв'язку (за відсутності Інтернету та/або технічних засобів навчання), бажано збільшити часовий період, відведений для проходження підсумкового оцінювання.
Рекомендовано попередньо надіслати учням графік проведення всіх видів оцінювання, у якому буде зазначатися:
  • форма та вид оцінювання з кожного навчального предмета;
  • необхідні для цього ресурси;
  • дата та тривалість проведення оцінювання (для синхронного режиму);
  • дата та час розміщення завдань, кінцевий термін та спосіб їх подання (для асинхронного режиму).
Учитель має отримати зворотній зв'язок від усіх учнів щодо ознайомлення з графіком та наявності технічної можливості виконати та надіслати завдання у зазначений термін. Якщо хтось з учнів не має можливості виконати завдання, передбачити для них інший спосіб проходження оцінювання та пересилання матеріалів.
Якщо оцінювання проводиться в синхронному режимі, рекомендовано передбачити додаткову можливість його проходження для учнів, які не мають технічних засобів навчання або постійного підключення до мережі Інтернет, а також для тих, у кого відбувся технічний збій під час проходження оцінювання.
Тематичні та семестрові підсумкові роботи, які було проведено в умовах дистанційного навчання під час карантину, записуються в класному журналі без зазначення дати їх проведення.
Річне оцінювання виставляється з урахуванням результатів оцінювання за перший та другий семестри навчального року.
Відповідно до наказу МОН від 30 березня 2020 року № 463, зареєстрованого Міністерством юстиції України 09 квітня 2020 року за № 333/34616, учнів 4-х та 9-х класів у 2019-2020 навчальному році звільнено від державної підсумкової атестації (далі - ДПА). У відповідних документах про освіту робиться запис «звільнений(а)».
Учні 11-х класів складають ДПА у формі зовнішнього незалежного оцінювання (далі - ЗНО) відповідно до Календарного плану підготовки та проведення ЗНО 2020 року зі змінами, внесеними на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 06 квітня 2020 року № 480. У закладі освіти ДПА може складатися лише у випадках, передбачених законодавством. Документи про здобуття повної середньої освіти учні отримують після проходження ДПА.
 Слід зазначити, що відповідно до статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту» у разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію.
Оцінювання учнів 1-2 класів та 3-х пілотних класів НУШ
Для учнів 1-2-х класів, а також 3-х пілотних класів НУШ, застосовується формувальне та підсумкове (завершальне) оцінювання, яке здійснюється шляхом спостереження за поведінкою учнів в різних видах діяльності та відстеження динаміки успішності виконання ними навчальних завдань.
Навчальні та творчі роботи учнів систематизуються у портфоліо, яке використовується під час оцінювання для відстеження навчального поступу учнів. Спостереження ведеться учителем протягом року та фіксується у щоденниках спостережень або іншим способом, визначеним учителем.
В умовах дистанційного навчання під час карантину учитель може продовжувати застосовувати метод портфоліо: відслідковувати динаміку навчального поступу учнів за їх роботами, фотографії яких можуть надсилатися батьками.
Для учнів 2-х класів та 3-х пілотних класів НУШ рекомендовано надсилати завдання для проведення діагностичних робіт, які виконуються учнями на роздрукованих бланках, у зошитах або на окремих аркушах. Результати виконаних робіт фотографуються та надсилаються вчителеві електронною поштою, одним із месенжерів (Viber, Facebook, WhatsApp тощо) або звичайною поштою. Діагностичні роботи можуть також створюватися вчителем та виконуватися учнями на одній з платформ дистанційного навчання (Googleclassroom, Naurok, Moodle та ін. за вибором вчителя).
Самооцінювання є невід'ємною складовою формувального оцінювання, тому до завдань, які надсилає вчитель дітям для виконання, бажано додавати завдання для самооцінювання за тією шкалою, яка вже знайома учням та застосовувалась раніше. Завдання, підготовлені вчителем за допомогою електронних засобів, можуть містити інструмент для самооцінювання учнів в ігровій формі, що сприятиме підвищенню мотивації учнів до їх виконання.
Завершальне підсумкове оцінювання у 1-2-х та 3-х пілотних класах НУШ здійснюється шляхом заповнення свідоцтва досягнень учнів за результатами виконаних ними робіт та спостережень. Для оцінювання динаміки особистісних досягнень учнів вчитель може скористатися своїми щоденниками спостережень, які велися до початку карантину та додатково залучити батьків до заповнення свідоцтва досягнень учнів. Якщо вчитель Чи залучатиме батьків до такої спільної роботи, бажано провести з ними консультацію (у синхронному або асинхронному режимі) щодо роз'яснення змісту кожного показника та його зовнішніх проявів або надіслати власні форми спостережень.
Форми щоденників спостережень, орієнтовні шкали для самооцінювання, бланки свідоцтв досягнень надано у таких документах:
  • наказ МОН від 20 серпня 2018 року № 924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі»;
  • наказ МОН від 27 серпня 2019 року № 1154 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу»;
  • лист МОН від 14 серпня 2019 року № 1/9-513 «Щодо методичних б рекомендацій для 3-х класів експериментальних закладів загальної середньої освіти».
Підсумкове оцінювання учнів, які здобувають освіту за індивідуальною формою
Підсумкове оцінювання учнів, які здобувають освіту за однією з індивідуальних форм (педагогічний патронаж, сімейна (домашня), екстернат) у 2019-2020 навчальному році здійснюється з використанням технологій дистанційного навчання за процедурами, аналогічними до тих, що описані в цьому листі вище.
Учні 4-х та 9-х класів, які здобувають освіту за формами педагогічного патронажу, екстернату, сімейною (домашньою) формою, звільняються від ДПА та проходять лише річне оцінювання.
Учні 11-х класів, які здобувають освіту за формами педагогічного патронажу, сімейною (домашньою) формою, складають річне оцінювання з усіх навчальних предметів та ДПА у формі ЗНО на загальних підставах (окрім випадків, передбачених законодавством).
Особи, які проживають на неконтрольованій території або території населених пунктів на лінії зіткнення, та бажають в один рік екстерном пройти ДПА за рівень базової та профільної освіти, у 2019-2020 навчальному році звільнені від ДПА за рівень базової освіти, але проходять річне оцінювання за 9 клас у порядку, визначеному пунктом 10 розділу ІІ Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти (в редакції наказу МОН від 10 липня 2019 року № 955, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 серпня 2019 року за № 852/33823). Водночас такі особи складають річне оцінювання за 11 клас та проходять ДПА (в закладі освіти, якщо вони не реєструвалися для участі в ЗНО).
В умовах карантину, коли учні не можуть відвідувати заклади освіти, а також через закриття пунктів пропуску на адмінкордоні та лінії зіткнення, й річне оцінювання та ДПА (в закладі освіти) може проводитися з використанням технологій дистанційного навчання.
Окрім цього, учні 11 класів, які проживають на окупованій території, для вступу до закладів вищої освіти можуть звертатися до освітніх центрів, які працюватимуть на базі уповноважених закладів вищої освіти. Усього створено таких центрів, включаючи ті, що розташовані на території Луганської та Донецької областей.
Щодо зарахування учнів до 5-х класів закладів загальної середньої освіти
Згідно зі статтею 9 Закону України «Про повну загальну середню освіту» рівний доступ до здобуття повної загальної середньої освіти забезпечується, зокрема, шляхом зарахування до гімназії без проведення конкурсу, крім випадків, визначених законодавством.
Зарахування дітей до державних, комунальних закладів освіти для здобуття базової середньої освіти може здійснюватися на конкурсних засадах, якщо це не порушує право учнів, які здобули початкову освіту в цьому закладі освіти, на продовження навчання в ньому, та за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.
Механізм зарахування дітей до закладів загальної середньої освіти визначено Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти (далі - Порядок зарахування), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 16 квітня 2018 року № 367, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 травня 2018 року за № 564/32016.
Привертаємо увагу до норм глави 3 та пунктів 2-16 глави 4 розділу ІІ Порядку зарахування, що передбачають дві моделі зарахування до 5 класу:
  • якщо заклад загальної середньої освіти забезпечує здобуття початкової освіти, то конкурсний відбір можливий на вільні місця лише у разі створення додаткового 5 класу;
  • якщо заклад загальної середньої освіти не забезпечує здобуття початкової освіти, то конкурсний відбір організовується та проводиться відповідно до пунктів 2-16 глави 4 розділу ІІ Порядку зарахування.
Загальною умовою оголошення та проведення конкурсного відбору є обов'язкове перевищення кількості поданих заяв про зарахування до відповідного 5 класу порівняно із загальною кількістю вільних місць у ньому.
Принагідно інформуємо, що роз'яснення щодо особливостей подання в умовах карантину документів, необхідних для зарахування, було надано листом Міністерства освіти і науки України від 31 березня 2020 року № 1/9-182.
З повагою
Т. в. о. Міністра    Любомира Мандзій
 
До уваги учасників освітнього процесу!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.



В.о. міністра освіти і науки закликала випускників шкіл готуватись до участі у тестуванні

У пунктах тестування буде безпечно, - в.о. міністра
В.о. міністра освіти і науки Любомира Мандзій закликала випускників шкіл готуватись до участі у зовнішньому незалежному оцінюванні та наголосила, що знаходитись у пунктах тестування буде безпечно.
Про це вона сказала під час проведення онлайн конференції.
За її словами, вступ абітурієнтів до закладів вищої освіти в 2020 році буде забезпечений за результатами проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
Терміни проведення ЗНО залежать від карантинних заходів в Україні.
«5 188 пунктів тестування будуть безпечними для проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Тестові зошити готові і як тільки ми матимемо терміни закінчення карантину, Український центр оцінювання якості освіти розгорне роботу регіональних центрів і всіх пунктів тестування», - повідомила в.о. міністра освіти і науки.
Вона також подякувала освітянам, які беруть участь у проведенні ЗНО в пунктах тестування.
 
До уваги учасників освітнього процесу Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.



У Міносвіти наголошують на необхідності проведення ЗНО навіть в сьогоднішній епідемії

В умовах епідемії ЗНО безпечніше за будь-які іспити, - Стадний
В умовах епідемії проведення зовнішнього незалежного оцінювання є набагато безпечнішим ніж повернення до вступних іспитів.
На цьому наголосив заступник міністра освіти і науки Єгор Стадний, коментуючи важливість проведення ЗНО у 2020 році.
«Чому ЗНО важливе? По-перше, ЗНО не дозволить повернути корупцію при вступі. По-друге, в умовах епідемії ЗНО набагато безпечніше ніж вступні іспити», - зазначив Стадний.
Він нагадав, що минулого року на бакалаврат вступило 145 тисяч абітурієнтів, кожен з яких подавав кілька заяв — загалом 900 тисяч заяв.
«70% з них були подані до університетів 5-ти міст— Києва, Харкова, Львова, Дніпра та Одеси. Якби хтось наважився скасувати ЗНО, то сотні тисяч абітурієнтів та їхніх батьків по кілька разів їздили б інші міста для складання вступних іспитів. Вони б у великій кількості збирались б в аудиторіях. А ЗНО це 15 учасників в одній аудиторії і щонайменше 1,5 метри відстані між ними. Тим паче ЗНО складають переважно за місцем проживання», - сказав заступник міністра освіти і науки.
Він вкотре наголосив, що зовнішнє незалежне оцінювання в 2020 році відбудеться за будь-яких умов.
«Ми дбаємо про безпеку та чесний і прозорий вступ», - підкреслив Єгор Стадний.
Окрім того, він порадив абітурієнтам обирати сильні університети, в яких є сильні викладачі, сильні студенти та сприятливе середовище.
«Одразу відкиньте ті заклади, в яких дають та беруть хабарі. Сильні викладачі, це ті, до яких студенти самі хочуть йти на пари. Ті, які займаються дослідженнями. Ті, до яких приходять роботодавці, коли їм потрібні нові працівники. Шукайте університет зі сприятливим середовищем. Там ви зможете реалізувати студентські проекти, у вас буде справжня практика. Ви зможете самостійно обирати дисципліни», - сказав заступник міністра.
За його словами, правду про університет можуть розказати його студенти і випускники.
«Знайдіть їх у соціальних мережах та розпитайте про викладачів і умови навчання. І пам'ятайте, карантин це не канікули. Для випускників це шанс краще підготуватись та зробити свідомий вибір своєї майбутньої професії», - наголосив Єгор Стадний.

 
До уваги учасників ЗНО-2020!

      Нагадуємо, що потренуватись онлан виконувати тестові завдання можна, перейшовши за гіперпосиланням на сайт ЛЬвівського РЦОЯО в розділі "Підготовка до тестів".

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.


Скільки часу матимуть учасники зовнішнього незалежного оцінювання на виконання завдань тестів


Час, відведений на виконання тестів ЗНО
У 2020 році до програми проведення зовнішнього незалежного оцінювання включено 11 тестових предметів: українська мова та література, математика, історія України, біологія, географія, фізика, хімія, а також англійська, німецька, французька та іспанська мови.

Враховуючи різну кількість завдань та їх форм, на виконання кожного тесту зовнішнього незалежного оцінювання відводиться різний час.

Час, відведений на виконання завдань тестів ЗНО у 2020 році:
Предмет                                                                                        Час на виконання завдань тесту
Англійська мова                                                                               150 хвилин
Біологія         150 хвилин
Географія                                                                                         150 хвилин
Іспанська мова         150 хвилин
Історія України                                                                                 150 хвилин
Математика                                                                                     180 хвилин
Німецька мова                                                                                 150 хвилин
Українська мова і література                                                          180 хвилин
Фізика                                                                                               180 хвилин
Французька мова                                                                             150 хвилин
Хімія                                                                                                  150 хвилин

 
До уваги учасників освітнього процесу Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

                         Коли відбудеться ЗНО – можливі дати 


      На ресурсі МОН про зміни в освіті через карантин опублікували таблицю про можливі дати проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
Інформація доступна за цим посиланням або нижче.


      Таблиця: МОН

Дивіться також відеороз’яснення МОН щодо цьогорічного зовнішнього тестування:

      Нагадаємо, уряд продовжив карантин до 24 квітня. Учнів 4-х та 9-х класів звільнили від підсумкової атестації.
      Цьогорічні випускники шкіл складатимуть державну підсумкову атестацію у формі ЗНО, наразі невідомі лише дати такого оцінювання.
 Ілюстрація: скріншот відеороз’яснення МОН щодо ЗНО-2020
 
До уваги учасників освітнього процесу Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

ЩО ВІДОМО ПРО ДАТИ ПРОВЕДЕННЯ ЗНО-2020?
24.04.2020



Терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році залежать від тривалості карантину в Україні.
У разі якщо карантин завершиться не пізніше початку червняосновну сесію ЗНО буде проведено орієнтовно 25 червня – 17 липня. У такому випадку результати ДПА та ЗНО учасники отримають до 31 липня.
Якщо ж карантин триватиме до початку серпня, основна сесія ЗНО відбудеться орієнтовно 17 серпня – 4 вересня. Результати буде оприлюднено до 17 вересня.
Проведення додаткової сесії ЗНО у 2020 році заплановано на 28 липня – 11 серпня, якщо карантин звершиться у червні. В іншому випадку додаткову сесію буде організовано протягом 22 вересня – 6 жовтня.
Дати пробного ЗНО також залежать від тривалості карантину. Після завершення карантину всі зареєстровані учасники зможуть у звичному форматі пройти пробне ЗНО. Наразі на розгляді варіанти проведення пробного ЗНО у червні або ж у першій половині серпня.
Наголошуємо: у 2020 році ЗНО обов’язково відбудеться. Формат і процедура його проведення не зміняться.
Рекомендуємо стежити за новинами на офіційному сайті Українського центру оцінювання якості освіти. Усю актуальну й достовірну інформацію ми розміщуємо в рубриці «Всі новини».
Змінено: Ігор Опольський - 24.04.2020 14:17:14
 
[CENTER]До уваги учасників освітнього процесу!
 
Наказом Міністерства освіти і науки України від 09.04.2020 № 487 «Про внесення зміни до Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 квітня 2020 року за № 373/34656, доповнено пункт 5 розділу VI Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 10 січня 2017 року № 25, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 січня 2017 року за № 118/29986 (зі змінами), новим підпунктом 4 такого змісту:
«4) проживають (перебувають) на території, на якій у порядку, визначеному законодавством, встановлено карантин, режим надзвичайної ситуації або н адзвичайного стану , та внаслідок цього не змогли зареєструватися для проходження зовнішнього незалежного оцінювання в основний період реєстрації, якщо останній день строку, відведеного для нього, припадає на період карантину, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану.».
Цей пункт дозволить тим особам, які з об’єктивних причин не змогли зареєструватись в основний період реєстрації (із 03.02.2020 по 24.03.2020) подати пакет документів у період ДОДАТКОВОЇ РЕЄСТРАЦІЇ, що триватиме з 25.05.2020 по 09.06.2020 на розгляд Регламентної комісії Львівського РЦОЯО, яка, розглянувши документи, прийматиме рішення про реєстрацію учасника чи надання йому відмови у реєстрації.
Ті учасники, яким Регламентна комісія Львівського РЦОЯО надасть дозвіл зареєструватись, зможуть складати іспити зовнішнього незалежного оцінювання, у період ДОДАТКОВОЇ сесії.
Графік проведення додаткової сесії ЗНО-2020 буде оприлюднено до 22.05.2020.
 
Завідувач кабінету ЗНО та
моніторингу якості освіти
Рівненського ОІППО                                                                                                                           І.В. ОПОЛЬСЬКИЙ
27.04.2020
[/CENTER]
Змінено: Ігор Опольський - 27.04.2020 16:58:59
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.



Міністерство освіти стоїть на позиції необхідності проведення ДПА у формі ЗНО для всіх випускників

ДПА у формі ЗНО буде проведена для всіх випускників
Державна підсумкова атестація випускників загальної середньої освіти буде проведена у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Про це під час свого онлайн брифінгу сказав заступник міністра освіти і науки Єгор Стадний.
За його словами, Міністерство освіти стоїть на позиції необхідності проведення ДПА у формі ЗНО для всіх випускників.
«Ми стоїмо на позиції, що ДПА у формі ЗНО буде проводитись. Воно не зникає», - наголосив заступник міністра.
Також він зазначив, що питання проведення ДПА у формі тестування є питанням великого шляху, який необхідно пройти в реформі державної підсумкової атестації.
«Зараз одним махом перекреслити шлях, який ми проходили до цього, означає скасувати всі попередні перетворення. Тому ми стоїмо поки на такий позиції і з неї не рушимося», - сказав Єгор Стадний.
Як відомо, нещодавно Асоціація керівників шкіл міста Києва звернулась до в.о. міністра освіти і науки Любомири Мандзій з вимогою скасувати проведення державної підсумкової атестації для випускників, які не планують вступати до закладів вищої освіти.

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 ... 18 След.
Читають тему