Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2 3 4 След.
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Офісом освітнього омбудсмена оприлюднено текст рекомендацій ЮНЕСКО , 
 що містить загальні поради про те ,  як саме розпочинати відновлення освітнього процесу 
та проводити підготовку для відкриття шкіл після послаблення пандемії COVID-19.
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/school/73593/
Cтратегія відновлення освітнього процесу: рекомендації ЮНЕСКО
Як відкривали школи країни ,  у яких освітній процес вже відновлено ?  Офісом освітнього омбудсмена оприлюднено текст рекомендацій ЮНЕСКО ,  що містить загальні поради про те ,  як саме розпочинати відновлення освітнього процесу та проводити підготовку для відкриття шкіл після послаблення пандемії COVID-19.
Рішення країн, які вже відновили роботу шкіл, ґрунтувалися на трьох загальних чинниках:
1. Зростання пандемії у цих країнах нижче, ніж в інших. Динаміка захворювання в країні йде на спад.
2. Безпека та здоров’я учнів і педагогів є загальним пріоритетом. Органи освіти працюють спільно з органами охорони здоров’я, щоб розробити принципи охорони здоров’я для безпеки учасників освітнього процесу.
3. Відкриття шкіл відбувалося поступово. Країни надавали пріоритет щодо відвідування закладів освіти за певними категоріями:
  • вік (надавався пріоритет учням молодшого шкільного віку, яким важко сприймати дистанційне навчання та які не мають навичок самонавчання);
  • пріоритетність навчання (наприклад, для випускників, які потребують атестації на основі іспитів, щоб перейти на вищий рівень освіти);
  • рівень захворюваності у певній місцевості.
Що потрібно врахувати країнам ,  які планують відновлення навчання
За планування та відновлення роботи закладів освіти відповідають міністерства освіти та науки. Але вони повинні робити це за погодженням з міністерствами охорони здоров’я, соціальної політики та іншими ключовими державними і приватними установами.
Стратегію повернення до навчання у школах варто зосередити на трьох головних питаннях:
  • оцінити готовність системи освіти до відновлення роботи школи;
  • проаналізувати, чи може система освіти забезпечити безперервне навчання;
  • створити прогнозовану систему для подолання майбутніх криз.
ЮНЕСКО визначає три ключові елементи, що впливають на відкриття шкіл у кожній країні. Це терміни, умови та процеси. Коротко пояснюємо, що саме вони означають.
1.  Терміни ( строки )
Терміни відновлення роботи школи залежатимуть від стану та еволюції пандемії і визначатимуться в кожній країні на основі політичних рішень за порадами експертів у галузі охорони здоров’я, епідеміології та визначених механізмів моніторингу.
Пріоритетом повинен бути захист здоров’я населення та загального добробуту здобувачів освіти.
Якщо відкрити школи занадто рано, – це може загрожувати здоров’ю населення. Якщо тримати школи закритими довше, ніж потрібно, – збільшиться ризик отримання учнями неякісного навчання та посилення нерівності, особливо для учнів з уразливих груп.
2.  Умови
Мають бути необхідні для відкриття шкіл умови. Вони також повинні забезпечувати загальну безпеку і здоров’я учнів, педагогів та всього персоналу. Ефективність політичних рішень та стратегій відновлення навчання залежить від підготовки системи освіти за кількома факторами:
  • інфраструктура (охорона здоров’я та санітарні заходи);
  • педагогічний склад (здатність надавати психосоціальну та академічну підтримку);
  • підготовка педагогічних працівників (здатність запропонувати коригувальні дії та альтернативні умови для досягнення цілей навчання);
  • учні, батьки та суспільство (здатність та готовність повернутися до школи і продовжувати навчання).
3.  Процедури
Процедури відновлення роботи шкіл мають базуватися на розроблених стратегій та дій на національному, обласному, районному та шкільному рівнях.
Після визначення термінів відновлення освітнього процесу, окреслення умов для відновлення та забезпечення необхідних умов потрібно визначити процедуру відновлення роботи шкіл, зокрема, шляхом розробки стратегій та дій на національному, обласному, районному та шкільному рівнях.
Три типи дій на шляху до відновлення освітнього процесу
1.  Негайні дії
Вони пов’язані з оцінкою та забезпеченням готовності навчальної системи до продовження освіти і включають:
  • спілкування та консультування з ключовими стейкхолдерами, враховуючи вчителів, батьків, учнів тощо;
  • координацію: визначення того, хто та як буде керувати кризовою та післякризовою ситуацією. Сюди входить, зокрема, й рішення про те, коли школи відкриються знову, за яких умов та як інформувати учнів, батьків, вчителів, інший персонал тощо;
  • планування. Проаналізуйте ситуацію, щоб визначити вплив пандемії на освіту. Наприклад, скільки навчального часу було втрачено, результати навчання, пропущені іспити тощо;
  • визначення стратегій та дій;
  • визначення пріоритетів.
2.  Середньострокові дії
Стосуються відновлення функцій школи та забезпечення безперервного навчання. 
Це насамперед забезпечення учнів, педагогів, адміністративного та іншого персоналу  необхідними заходами та засобами для відновлення навчання і викладання, включаючи охорону здоров’я та академічну підтримку.
3.  Довгострокові дії
Стосуються стійкості системи освіти та спрямовані на  зміцнення систем освіти.
Також, плануючи відновлення роботи шкіл, потрібно враховувати економічні виклики. Серед них:
  • втрата освітніх ресурсів, поки школи залишаються закритими;
  • додаткові витрати, які знадобляться, наприклад, для виконання гігієнічних норм або забезпечення дистанційної освіти;
  • перенаправлення наявних або майбутніх ресурсів в інше місце (наприклад, на користь здоров’я);
  • зменшення загальних ресурсів, доступних для освіти внаслідок очікуваного глобального фінансового спаду.
Як полегшити прийняття рішень щодо відкриття шкіл :  рекомендації для керівників органів влади
До та після відкриття шкіл у керівників органів влади виникатиме багато запитань, пов’язаних із визначенням пріоритетних цільових груп (враховуючи соціально-економічне походження учнів, рівень освіти тощо), визначенням шкільного календаря, організації процесів викладання та навчання, підтримки соціального дистанціювання, управління відсутністю на уроках, реагуванням на групи з особливими потребами, здійснення санітарних заходів тощо. Нижче наведено набір рекомендацій, які можуть полегшити прийняття рішень та підтримати планування відкриття шкіл і їх реальне відкриття:
1. Консультування та тісна комунікація з медичними експертами;
2. Створення ефективного механізму комунікації та консультацій;
3. Підготовка декількох гнучких сценаріїв для поступового відкриття;
4. Забезпечення постійного моніторингу;
5. Передбачення та планування реагування на гострі та виникаючі проблеми;
6. Приділення особливої уваги найбільш вразливим групам населення;
7. Увага до розробки загальних удосконалень у системі освіти.
Основні практичні поради:
  • визнайте безпрецедентну масштабність та глобальний характер кризи;
  • визначте пріоритетність співпраці та роботи в партнерствах, локально і між країнами, консультуйтеся з ключовими освітніми та іншими зацікавленими сторонами;
  • сприяйте багатогалузевій співпраці, наприклад, сфери освіти зі сферою охорони здоров’я, а також соціального, приватного сектору та громади;
  • сприяйте навчанню однолітків, обміну досвідом, інформацією, викликами, засвоєними уроками, а також рішеннями та ідеями. Зміцнюйте спільноти вчителів. Якщо в короткостроковій перспективі можливо проводити групові дискусії, а також інші дії, які сприяють взаєморозумінню між членами освітньої громади, це слід розвивати в середньостроковій та довгостроковій перспективі;
  • постійно слідкуйте за розвитком ситуації. Це можна зробити на основі проведення масового моніторингу, хмарного обміну даними та інформацією;
  • навчайтеся завдяки минулому досвіду, але враховуйте, що іноді застосування досвіду на практиці може бути єдиним варіантом.
За нинішніх умов співпраця здобувачів освіти, їхніх батьків, педагогічних працівників, викладачів, освітянської спільноти, органів влади, національних та міжнародних організацій громадянського суспільства та всіх зацікавлених сторін є необхідним та неоціненним надбанням – якщо не єдиним шляхом, що сприятиме відновленню освітнього процесу.
 
Комітет ВР розгляне питання проведення ДПА в 11 класах
Доповідачами з зазначеного питання визначено освітнього омбудсмена Сергія Горбачова та представника Міністерства освіти і науки України.
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням 

Профільний комітет ВР розгляне питання про особливості проведення ДПА в 11 класах


Парламентський Комітет з питань освіти, науки та інновацій розгляне питання про особливості проведення державної підсумкової атестації в 11 класах загальноосвітніх закладів освіти.
Відповідне питання внесено до порядку денного засідання профільного комітету Верховної Ради, що відбудеться 20 травня.
Доповідачами з зазначеного питання визначено освітнього омбудсмена Сергія Горбачова та представника Міністерства освіти і науки України.
Окрім того, комітет розгляне питання про стан підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання та про потенційне відкриття закладів  дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти.
 
Пропозиції освітнього омбудсмена
 щодо скасування ДПА В 11 класах ЗЗСО та захисту керівників,
 які в умовах невизначеності ухвалювали ріфшення для захисту прав учасників освітнього процесу
Ознайомитися із пропозиціями можна за гіперпосиланням

 
Освітній омбудсмен пропонує надати гарантії ініціативним директорам


Освітній омбудсмен Сергій Горбачов пропонує надати гарантії керівникам закладів освіти та органів управління освітою щодо непереслідування за ухвалення самостійних рішень під час карантину.
Про це йдеться у листі освітнього омбудсмена до голови Комітету ВР з питань освіти, науки та інновацій Сергія Бабака та в.о. міністра освіти і науки Любомири Мандзій.
За словами Сергія Горбачова, в умовах невизначеності та відсутності нормативної бази, яка б регулювала дії керівників закладів освіти та органів управління освітою на місцях в умовах карантинних обмежень, в Україні є численні приклади двох моделей поведінки керівників.«Одні відмовляються від будь-якої ініціативи, чекають на накази та розпорядження «згори», - зазначає освітній омбудсмен.Він наголошує, що така позиція призводить до суттєвих порушень прав учасників освітнього процесу, про що Служба освітнього омбудсмена має сотні звернень та скарг з приводу несвоєчасного ухвалення або взагалі - відсутності рішень, які критично необхідні для захисту прав та забезпечення освітнього процесу.«Інші - враховуючи нестандартні умови, у яких ми всі опинилися, на перше місце ставлять інтереси та безпеку здобувачів освіти та педагогічних, науково-педагогічних працівників, ухвалюють самостійні рішення за принципом «дозволено те, що не заборонено». Саме керівники такого типу і є тими, які можуть забезпечити ефективний розвиток української освіти. Але саме ці керівники можуть опинитися під ударом, коли їх почнуть перевіряти та карати саме за ініціативні рішення», - наголошує Сергій Горбачов.Виходячи з вищевикладеного освітній омбудсмен пропонує створити робочу групу за участі Міністерства освіти і науки, Міністерства фінансів та Аудиторської служби, інших уповноважених установ для ухвалення узгоджених рішень та розроблення відповідного документа (дорожньої карти), що забезпечить керівників закладів освіти гарантіями захисту від покарань за самостійно ухвалені рішення задля захисту прав учасників освітнього процесу в умовах системної невизначеності та відсутності необхідної нормативної бази.
За матеріалами сайту osvita.ua: http://osvita.ua/school/73701/
 
Важливі і актуальні роз'яснення щодо проведення ЗНО
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/

Освітній омбудсмен пояснює: ''Моя позиція щодо цього питання, яка сформульована у листі до Комітету Верховної ради з освіти та до МОН від 14 травня, залишається такою самою, як і раніше: треба провести ЗНО як сутнісно значущу складову вступу до закладів вищої освіти.
Головна умова - безумовне дотримання безпечних умов проведення для здобувачів освіти, педагогів та тих хто долучений до цих процесів.

Але цього року - одноразово та вимушено - треба скасувати ДПА для здобувачів повної загальної освіти, які завершують ії здобуття, видавши У ЧЕРВНІ всім випускникам свідоцтва про повну загальну середню освіту із записом "Звільнений від ДПА".
Змінено: Ірина Панчук - 28.05.2020 06:59:28
 
До уваги освітян ! Вебінар за участю освітнього омбудсмена
 ''СПРАВЕДЛИВА КРИТИКА УРОКІВ, МОВА НЕНАВИСТІ І ФЕЙКИ ЗАМІСТЬ СПРАВЕДЛИВОСТІ''
Перегляд вебінару доступний за гіперпосиланням https://www.youtube.com/watch?v=ovDElMp_aak&feature=youtu.be

 
ДЕРЖАВНІ І КОМУНАЛЬНІ ЗАКЛАДИ ОСВІТИ МАТИМУТЬ ПОВНИЙ І БЕЗКОШТОВНИЙ ДОСТУП ДО ОСВІТНІХ СЕРВІСІВ GOOGLE G SUITE FOR EDUCATION

Складний та незвичний навчальний рік завершується, попереду - нові виклики та новий навчальний рік.
Вже стало загальним місцем твердження, що освіта не буде такою, як раніше: вона ставатиме все більш орієнтованою на поєднання очних та дистанційних форм навчання.

Ми вже непогано навчилися навчатися дистанційнор: використовувати різноманітні онлайнові платформи, проводити уроки, комунікувати з учнями, надсилати завдання та перевіряти їх.
Проблем, звісно, вистачає. Одна з них - чимало закладів освіти зіткнулися з тим, що для повноцінного доступу до такої цікавої та розвиненої платформи як G Suite for Education (це Google Classroom та інші корисні інструменти від Google), потрібно мати «освітній» домен, який можна перевірити згідно правил.
І тут є гарна новина: відтепер належний домен, який можна отримати безкоштовно, назавжди і за спрощеною процедурою, став доступним для будь-якого державного або комунального закладу освіти, за виключенням дошкільних.
Ця можливість стала реальною завдяки двом компаніям: Google, яка надає доступ до сервісів G Suite for Education, HOSTiQ.ua, яка буде надавати домен.

Детальний опис процедури отримання домену та реєстрації на платформі G Suite for Education можна прочитати за посиланням https://hostiq.ua/ukr/g-suite-for-education/
А більш докладно про використання сервісів Google для закладів освіти можна прочитати ось тут: https://teachfromhome.google/intl/uk/
ДОЛУЧАЙТЕСЯ!
 
Освітній омбудсмен підтримав рішення Києва щодо ДПА
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням  http://osvita.ua/school/74288/
За його словами, необхідно переконатись, що документи випускників будуть легітимними

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов підтримав рішення столичного Департаменту освіти і науки, яким запропоновано звільнити від проходження державної підсумкової атестації, випускників, які не планують цього року вступати до закладів вищої освіти.
Про це він повідомив у своїй сторінці у Facebook.
«Я давно і послідовно висловлював думку, що це треба зробити на рівні країни, рішенням МОН. Цей наказ - рішучий крок Департаменту, який варто підтримати», - написав Горбачов.
За його словами, зараз необхідно переконатись, що документи про освіту випускників столиці будуть легітимними.
«Наразі треба дуже ретельно вивчити цей документ, щоб бути цілковито переконаним у легітимності свідоцтв про повну загальну середню освіту, які отримають випускники, та мати чітке розуміння того, як саме відбуватиметься процедура звільнення від ДПА», - наголосив освітній омбудсмен.
 
Освітній омбудсмен :
''БІЛЬШІСТЬ НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ РЕГЛАМЕНТУЮТЬ БЕЗПЕЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ КОМП'ЮТЕРНОГО ОБЛАДНАННЯ ТА ГАДЖЕТІВ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ, ЗАСТАРІЛІ, НЕ ВІДПОВІДАЮТЬ ВИМОГАМ СУЧАСНОСТІ АБО ВТРАТИЛИ ЧИННІСТЬ''
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/698480807391387?__tn__=K-R

Сучасне покоління дітей і дорослих чимало часу проводить перед моніторами різних пристроїв: комп’ютерів, ноутбуків, мобільних телефонів, смартфонів та інших пристроїв. Під час карантину кількість часу, який діти витрачають на користування гаджетами, істотно зросла. Це стосується усіх: як учнів, так і дошкільнят.
Насамперед це зумовлено організацією дистанційного навчання, яке в нинішніх умовах неможливе без технічного обладнання та доступу до Інтернету. Адже учні по кілька годин на день проводять перед екранами технічних пристроїв, щоб переглядати онлайн-уроки вчителів, самостійно вивчати нові теми з кожного предмету, шукати інформацію, виконувати завдання та комунікувати з учителем. Навчалисядистанційно і дошкільнята в дитячих садках. Вихователі записували для них відео, проводили онлайн-заняття, давали завдання, для виконання яких було необхідне, зокрема, використання Інтернету та технічного обладнання. Через що діти дошкільного віку також стали проводити більше часу перед екранами.

За даними онлайн-опитування батьків “Навчання дітей під час карантину” https://bit.ly/2Vkco1X, яке Служба освітнього омбудсмена проводила з 8 по 11 квітня, більшість дітей – 81,5% – користується для навчання мобільними телефонами, 45,6% використовують ноутбуки, майже 22,4% – планшети, а ще 34,3% дітей навчаються за стаціонарними комп'ютерами, а частина учнів використовує для дистанційного навчання кілька різних пристроїв.
Часте користування комп’ютерами, ноутбуками та гаджетами може призводити до відповідних негативних наслідків. Адже, якщо у закладі освіти неналежним чином обладнати кабінет інформатики, не навчати та не слідкувати за дотриманням учнями техніки безпеки під час
користування комп’ютерами чи іншим навчальним технічним обладнанням або під час дистанційного навчання неправильно організувати вдома робочий простір дитини за комп’ютером чи гаджетами, а також її режим роботи з ними, - ці фактори можуть негативно впливати на здоров’я дитини.
З одного боку, тривала кількість часу за комп’ютером та гаджетами чинить вплив на фізичне здоров’я дитини: може погіршуватися зір, пам’ять, постава. На здоров’я дитини впливає не лише те, скільки часу вона проводить перед монітором комп’ютера та гаджетів, а й правильне освітлення робочого стола, на якому знаходиться комп’ютер, розташування монітора від рівня очей і навіть клавіатури, те, як дитина сидить та який у неї робочий стілець тощо. Багато часу в сидячій позі сприяє атрофії м’язів, а неправильне сидіння може псувати поставу, деформувати хребет, викликати захворювання суглобів та спричинювати головний біль. З іншого боку, часте, а тим більше - безперервне перебування перед екраном технічного пристрою негативно позначається на психоемоційному стані дитини. Усе це, відповідно, впливає на продуктивність навчання дитини, його якість та навчальні результати.
Служба освітнього омбудсмена проаналізувала нормативні документи, які регламентують використання комп'ютерного обладнання та гаджетів у закладах освіти.
За підсумками нашого аналізу можна зробити висновок, що відсутні нормативні документи, які б регулювали безпечне користування технічним обладнанням під час дистанційного навчання.
Більше того, з’ясувалося, що багато документів, які регламентують використання комп'ютерного обладнання та гаджетів у закладах освіти, є застарілими, не відповідають вимогам сучасності, використовують положення нормативних документів, які втратили чинність.
Щоб уникнути або послабити негативний вплив комп’ютерів та гаджетів, необхідно на законодавчому рівні розробити чіткі санітарно-гігієнічні норми та правила користування комп’ютерами та гаджетами, які б допомагали батькам та педагогам правильно організовувати час роботи дитини за технічним обладнанням та її робочий простір.
Тому звертаюся до всіх органів влади унормувати це питання, виробити єдині сучасні підходи та вимоги.
Ми усвідомлюємо, що під час аналізу якісь документи могли не потрапити в поле нашої уваги, оскільки знайти та охопити всю нормативну базу з цього питання дуже складно. Тому, якщо ви знаєте про документи, які відносяться до внормування безпечного використання комп’ютерного обладнання, але ми їх не згадали, просимо написати нам в коментарях та дати посилання: ми обов’язково ці документи проаналізуємо і додамо до нашої публікації.
Аналіз нормативних документів, які регламентують використання комп'ютерного обладнання та гаджетів у закладах освіти, дивіться на нашому сайті: https://bit.ly/36ZdeoQ
 
Освіта: ДПА: ЗНО: Сергій Горбачов прокоментував ситуацію щодо скасування ДПА для випускників у Києві

«За наказом департаменту дитина не пише ЗНО, тобто не проходить ДПА. Але є певні розбіжності в тлумаченнях. І я дуже хотів би, щоб ці розбіжності були зняті. Позиція Міносвіти і позиція департаменту є дещо суперечливими. Ці обидві позиції не є юридично бездоганними, якщо аналізувати з обох боків. Але коли виникає юридична колізія, то для мене, як для вчителя, як для освітнього омбудсмена, завжди є головний принцип — принцип найпершого права. Першим правом є право на життя та здоров’я. Якщо те, що зараз пропонує департамент освіти, випускники, батьки випускників, вчителі, — скасувати проведення ДПА для тих, хто не планує цього року вступати до закладів вищої освіти, я це підтримую», — сказав він.
Міносвіти може вирішити цю ситуацію і вивести все в правове поле, вважає Горбачов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Все про ЗНО-2020Позиція Міносвіти і позиція департаменту освіти і науки Київської міської державної адміністрації щодо скасування Державної підсумкової атестації (ДПА) у формі Зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) для тих учнів, хто не збирається йти далі вчитися до вишів, є дещо суперечливими.
Він зазначив, що ДПА — це процес, а ЗНО — лише інструмент.
«Я вже переконував міністерство багато разів і в розмовах, і офіційно звертався. В мене поки немає відчуття, що ці аргументи якось враховує Міносвіти. Якби врешті-решт дослухалися до цих аргументів і цього року разово, враховуючи небезпеку, яка може створитися під час проведення ЗНО у таких умовах, коли немає можливості забезпечити нормальну дистанцію за такої кількості дітей, які мають прийти до аудиторії», — резюмував освітній омбудсмен.

Нагадаємо, в Міносвіти заявили, що наказ департаменту освіти і науки КМДА про скасування ДПА у формі ЗНО є нечинним і не підлягає виконанню


Є певні розбіжності в тлумаченнях. Про це заявив освітній омбудсмен Сергій Горбачов в ефірі ТСН.Тижня.
 
ВІДБУЛАСЯ ЦЕРЕМОНІЯ НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ НА КРАЩИЙ ВЕБСАЙТ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ, ДО ПРОВЕДЕННЯ ЯКОГО ДОЛУЧИЛАСЯ СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/701694057070062

Сьогодні професійне журі, до складу якого увійшли і працівники Служби освітнього омбудсмена, оголосило, які місця у п’яти номінаціях посіли визначені раніше 16 призерів конкурсу на кращий вебсайт закладу освіти, загалом у конкурсі взяли участь 911 вебсайтів.
Працівники Служби освітнього омбудсмена, під час оцінювання конкурсних вебсайтів перш за все звертали увагу на інформаційну прозорість та відкритість закладу освіти та наявність на сайті документів, відповідно до статті 30 Закону України “Про освіту”, зокрема:
🔹статуту закладу освіти;
🔹ліцензії на провадження освітньої діяльності;
🔹річного звіту про діяльність закладу освіти;
🔹умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
🔹кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів;
🔹інформацію про те, що таке булінг, куди та як звертатися у випадку булінгу, як протидіяти булінгу тощо.
Також одним із найважливіших критеріїв оцінювання для нас було те, чи міститься на сайті закладу освіти інформація про права та обов’язки учасників освітнього процесу та правопросвітницькі матеріали. Адже від відкритості закладу освіти та якості цієї інформації значною мірою залежить комунікація та довіра між учасниками освітнього процесу. А це важливо для формування безпечного і комфортного освітнього середовища для здобувачів освіти.
Переможці конкурсу:
У номінації “Вебсайти закладів загальної середньої освіти (сільські школи та школи селищ міського типу)” переможцями стали:
🥇 1 місце - Хохітвянський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І–ІІ ступенів – дитячий садок» Богуславської районної ради Київської обл.;
🥈2 місце - Опорний навчальний заклад Біотехнологічний ліцей «Радовель»;
🥉3 місце - Цукрозаводський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад позашкільної освіти Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської обл..
У номінації “Вебсайти закладів загальної середньої освіти (міські школи)” пальму першості здобули:
🥇1 місце - Білоцерківське навчально-виховне об'єднання "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 – дитячо-юнацький спортивно-оздоровчий клуб" Білоцерківської міської ради Київської обл.;
🥈2 місце - Чернігівський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою;
🥉3 місце - Комунальна установа Сумська спеціалізована школа I ступеня №30 "Унікум" Сумської міської ради.
У номінації “Вебсайти закладів дошкільної освіти” призові місця посіли:
🥇1 місце - Комунальний заклад "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №133" Криворізької міської ради;
🥈2 місце - Комунальний заклад "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №116" Криворізької міської ради;
🥉3 місце - Сумський заклад дошкільної освіти(центр розвитку дитини) № 28 "Ювілейний" Сумської міської ради.
У номінації “Вебсайти закладів позашкільної освіти” перемогли:
🥇1 місце - Комунальний заклад "Вінницький міський палац дітей та юнацтва імені Лялі Ратушної";
🥈 місце - Кіровоградська Мала академія наук учнівської молоді;
🥉3 місце - Комунальний зклад "Донецький Палац молоді "Юність";
Спеціальний приз у цій номінації здобув Центр технічної творчості та комп’ютерних технологій.
А в номінації “Вебсайти закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти” призові місця розподілилися наступним чином:
🥇1 місце - Державний навчальний заклад "Київський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою";
🥈2 місце - Гадяцький коледж культури і мистецтв ім. І.П.Котляревського;
🥉3 місце - Державний вищий навчальний заклад «Мелітопольський промислово-економічний коледж».
Всеукраїнський конкурс на кращий вебсайт закладу освіти проводиться десятий рік поспіль Інтернет асоціацією України за підтримки Міністерства освіти і науки України. Цього року партнером конкурсу виступила Служба освітнього омбудсмена.
Церемонія нагородження проходила в режимі відеоконференції. Призери отримали грамоти за підписом Міністра освіти і науки і Голови Правління ІнАУ, а також цінні призи від Інтернет Асоціації України і компанії «Адамант». Заклади освіти-переможці були нагороджені цінними призами, необхідними для їх роботи: проекторами, принтерами, ламінаторами та іншими призами. Усі переможці отримали необхідне забезпечення для подальшого функціонування і розвитку сайту: перші місця - віртуальний сервер та домен, другі та треті місця - хостинг та домен.
Серед 16 переможців Служба освітнього омбудсмена також обрала та нагородила почесними грамотами від освітнього омбудсмена ті заклади освіти, сайти яких були найбільш прозорими, інформаційно відкритими та найкраще і найвідповідальніше висвітлили інформацію про права в освіті:
🏆Хохітвянський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І–ІІ ступенів – дитячий садок» Богуславської районної ради Київської обл.;
🏆Білоцерківське навчально-виховне об'єднання "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 – дитячо-юнацький спортивно-оздоровчий клуб" Білоцерківської міської ради Київської обл.;
🏆Комунальний заклад "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №133" Криворізької міської ради;
🏆Державний навчальний заклад "Київський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою";
🏆Комунальний заклад "Донецький Палац молоді "Юність".
Трансляція церемонії нагородження: https://bit.ly/2YuNXPJ .
Сторінка конкурсу: https://bit.ly/3dMMjze .
 
Омбудсмен хоче обговорити звільнення учнів від ДПА
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://osvita.ua/school/74377/
Освітній омбудсмен пропонує провести позачергове засідання Колегії Міністерства освітиОсвітній омбудсмен пропонує провести позачергове засідання Колегії Міністерства освіти і науки, на якому обговорити пропозиції щодо звільнення від проходження ДПА учнів, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти і не планують вступати до вишів.
Про це йдеться у листі освітнього омбудсмена Сергія Горбачова до в.о. міністра освіти і науки Любомири Мандзій.
За словами Горбачова, ситуація, що склалася із проведенням державної підсумкової атестації для осіб, які у 2020 році завершують здобуття повної загальної середньої освіти, є дуже тривожною та вимагає негайного фахового обговорення та ухвалення виважених рішень задля забезпечення прав учасників освітнього процесу, найголовнішим з яких є, безумовно, право на життя та здоров’я.
«Дуже непокоїть практично повна відсутність артикульованої позиції Міністерства освіти і науки з цього надважливого і надчутливого питання. Складається неприємне враження, дуже сподіваюся, помилкове, що МОН не хоче чути численних звернень випускників, батьків, педагогів, освітнього омбудсмена, які пропонують не наражати учасників ЗНО на зайвий ризик і звільнити від ДПА у формі ЗНО тих здобувачів освіти, які не планують цього року вступати до закладів вищої освіти», - зазначає освітній омбудсмен.
На його переконання, наслідком такого ставлення МОН до позиції громадськості та професійної спільноти став контраверсійний наказ столичного Департаменту освіти і науки, яким від ДПА у формі ЗНО звільнені здобувачі повної загальної освіти у місті Києві.
«Цей наказ, на мою думку, є відчайдушним і дуже суперечливим кроком, оскільки створює вкрай небезпечний прецедент ігнорування розпоряджень центрального органу виконавчої влади. Така ситуація є неприйнятною, і її треба негайно ввести у правове поле. Але можна зрозуміти і позицію Києва: якщо МОН не хоче чути про зменшення ризиків для учасників ЗНО, столичний Департамент освіти і науки, керуючись прагненням захистити право на життя і здоров'я учасників освітнього процесу, змушений був ухвалити це рішення», - вважає Сергій Горбачов.
Виходячи з цього омбудсмен, пропонує негайно провести позачергове відкрите засідання Колегії МОН, на якому заслухати позицію Департаменту освіти і науки КМДА щодо звільнення від проходження ДПА у формі ЗНО у місті Києві.
Також він просить Міністерство освіти і науки обговорити пропозиції щодо звільнення від проходження ДПА у формі ЗНО здобувачів освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти і не планують вступати цього року до закладів вищої освіти.
Як відомо, минулого тижня Міністерство освіти і науки поширило заяву про те, що наказ Департаменту освіти і науки КМДА «Про звільнення у 2019/2020 навчальному році від проходження державної підсумкової атестації», що підписаний очільником департаменту Оленою Фіданян, є нечинним і не підлягає виконанню.
Пізніше позицію відомства підтвердила в.о. міністра освіти і науки Любомира Мандзій, наголосивши на тому, що рішення столичного Департаменту освіти і науки є перевищенням повноважень зазначеного органу.
 
Сергій Горбачов заявив, що має інформацію про начебто підготовку до скасування ЗНО
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://osvita.ua/test/74531/

Освітній омбудсмен заявляє про можливість скасування ЗНО
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов заявляє, що отримав інформацію про начебто підготовку рішення про скасування проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
Про це освітній омбудсмен написав на своїй сторінці у Facebook.
«Протягом години я отримав інформацію відразу з трьох незалежних джерел, що у високих владних структурах готуються документи про скасування ЗНО взагалі. Інформація надійшла від людей, яких я давно знаю і яким довіряю, хоча поки що не підтверджена офіційно», - наголошує освітній омбудсмен.
Він також висловив сподівання, що інформація про скасування ЗНО є лише чутками і можливою спробою «перевірити реакцію суспільства».
За його словами, якщо це правда, то це означає що, скориставшися ситуацією з пандемією, деякі поки що невідомі персонажі планують повернути до української освіти хабарі та корупцію під час вступних іспитів до закладів вищої освіти.
«Це означає, що обдаровані діти з родин навіть середнього достатку втратять можливість лише за рахунок власного таланту і працездатності потрапити в омріяний університет, бо у них немає грошей на хабарі; це означає, що ми остаточно втрачаємо шанс на те, що українська вища освіта буде розвиватися і матиме шанс досягти світового рівня; це означає ще більшу «втечу розумних» до закордонних університетів. Все це - абсолютно неприйнятно!», - пише Сергій Горбачов.
Він також висловив переконання, що зовнішнє незалежне оцінювання є найбільш надійним гарантом права на рівний доступ до вищої освіти і його скасування не можна допустити.
«Лише громадянський спротив та ясно виражена позиція більшості суспільства: «Руки геть від ЗНО» зможе захистити право української молоді на справедливий доступ до вищої освіти. Закликаю всіх, хто за справедливість та неповернення корупції до вступних іспитів у заклади вищої освіти підтримати цей спротив», - написав освітній омбудсмен.
 
Освітній омбудсмен розповів, чи відбудеться ЗНО-2020
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://gazeta.ua/articles/edu-and-science/_osvitnij-ombudsmen-rozpoviv-chi-vidbudetsya-zno2020/970051

Відміна пробного ЗНО не призведе до критичних наслідків.
12 червня Кабінет міністрів заборонив школам проводити пробне незалежне тестування.
Зараз вступники отримали можливість пройти його онлайн. Вони мають змогу завантажити тестовий зошит з запитаннями та бланк відповідей. Після їм необхідно заповнити та завантажити відповіді в систему.
"Відміна пробного зовнішнього незалежного оцінювання не призведе до якихось критичних наслідків в освітньому підготовчому процесі до основної сесії ЗНО, - говорить освітній омбудсмен України Сергій Горбачов. - Єдиним мінусом стане те, що абітурієнти не матимуть змоги в реальній ситуації побачити увесь процес написання тестувань і пройти тренування за всіма процедурами. На жаль, учасники пробного ЗНО ніяк не зможуть отримати такий досвід завчасно".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Сайт МОН ліг: як пишуть ЗНО з української
Поки початок тестувань запланований на 25 червня і має тривати до 17 липня.
"Хоча певні ризики усе ж є, однак суттєвих підстав для того, щоб основна сесія ЗНО не відбулася немає, - додає Горбачов. - На сьогодні суспільство досить різко відреагувало на можливу відміну тестувань. Навіть створили флешмоб на його підтримку. І зважаючи на те, як вчителі, батьки, абітурієнти та викладачі вузів схвалюють ЗНО, я не вважаю, що його скасують".
 
Освітній омбудсмен: складатимуть ЗНО лише ті, хто планує вступати до вишів.

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://glavcom.ua/news/osvitniy-ombudsmen-skladatimut-zno-lishe-ti-hto-planuje-vstupati-do-vishiv-687048.html
ЗНО має відбутися за будь-яких обставин, - заступниця Голови Верховної Ради України Олена Кондратюк

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов наголосив, що складатимуть ЗНО лише ті, хто планує вступати до вишів.

Про це він написав у Facebook.



Заступниця Голови Верховної Ради України Олена Кондратюк закликає парламент зробити все можливе для збереження зовнішнього незалежно оцінювання. Про це тйдеться у повідомленні на сайті Верховної Ради.

«Ми всі бачили яку хвилю обурення в суспільстві викликало скасування пробного ЗНО. Я не дарма на минулій годині запитань до Уряду акцентувала увагу Прем’єр-міністра на проблемі готовності до ЗНО та безпечних умов його проведення. Нас тоді запевняли, що все буде добре, але виявилося, що це далеко не так», - зауважила Олена Кондратюк. 

Освітній омбудсмен наголосив, що складатимуть ЗНО лише ті, хто планує вступати до вишів


ЗНО має відбутися за будь-яких обставин, - заступниця Голови Верховної Ради України Олена Кондратюк

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов наголосив, що складатимуть ЗНО лише ті, хто планує вступати до вишів.

Про це він написав у Facebook.



Заступниця Голови Верховної Ради України Олена Кондратюк закликає парламент зробити все можливе для збереження зовнішнього незалежно оцінювання. Про це тйдеться у повідомленні на сайті Верховної Ради.

«Ми всі бачили яку хвилю обурення в суспільстві викликало скасування пробного ЗНО. Я не дарма на минулій годині запитань до Уряду акцентувала увагу Прем’єр-міністра на проблемі готовності до ЗНО та безпечних умов його проведення. Нас тоді запевняли, що все буде добре, але виявилося, що це далеко не так», - зауважила Олена Кондратюк.



Виступаючи на Погоджувальній раді депутатських фракцій та груп, віцеспікерка висловила стурбованість інформацією освітнього омбудсмена Сергія Горбачова про те, що в Уряді розглядається можливість повного скасування ЗНО.

«Для когось, можливо, це найлегший спосіб вирішення проблеми. Але це не вихід із ситуації, а втеча від відповідальності конкретних чиновників. Верховна Рада в межах парламентського контролю - має зробити все можливе щоб захистити інтереси абітурієнтів і не допустити скасування ЗНО», - наголосила Олена Кондратюк.

За її словами, мова йде про рівні права та можливості сотень тисяч дітей на вступ до вишів власними знаннями. «З 2008 року, коли ЗНО було запроваджено Урядом Юлії Тимошенко - це найбільш ефективний спосіб оцінювання знань абітурієнтів для вступів до вишу. Він користується максимальною довірою. Можлива відміна ЗНО - це очевидна спокуса повернення до старих корупційних схем при вступі», - переконана заступниця Голови Верховної Ради. На її думку, слушними є пропозиції відмінити державну підсумкову атестацію для випускників, щоб тим самим зменшити кількість людей на пунктах тестування та знизити можливість інфікування. «Водночас безпека та належна організація ЗНО мають бути ключовими пріоритетами для Уряду. ЗНО має відбутися за будь-яких обставин!», - підкреслила Кондратюк.

Заступниця Голови ВРУ вважає, що однією з причин ситуації, що склалася, є тривала відсутність офіційно призначеного Міністра освіти та науки. Вона закликала монобільшість та Уряд терміново вирішити це питання. Віцеспікерка також запропонувала запросити на годину запитань до Уряду т.в.о. міністра Любомиру Мандзій для того, щоб вона прозвітувала про хід підготовки до ЗНО. Ця пропозиція була підтримана Погоджувальною радою.
Змінено: Ірина Панчук - 16.06.2020 04:26:59
 
Пробне ЗНО відбудеться вдома, основне залишається під питанням
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням 
Говоримо із заступницею директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко і освітнім омбудсменом України Сергієм Горбачовим про цьогорічне ЗНО.
У випуску:
  • Як повертатимуть гроші тим, хто оплатив, але не складе пробне ЗНО?
  • Коли буде зрозуміло, що основну сесію ЗНО цьогоріч проведуть за графіком?
  • Чи йдеться про скасування ЗНО взагалі?
Тетяна Вакуленко: І 15, і 17 числа ми не радимо учасникам приходити до пунктів тестування, тому що в закладах освіти пробне ЗНО не проходитиме. Всі учасники зможуть завантажити зі своїх сторінок тестові зошити і бланки відповідей, виконати завдання, заповнити свої відповіді в сервісі і отримати результат.
Цитата

Пробне ЗНО відбудеться в певному форматі вдома.

Під час пробного ЗНО ми не перевіряємо відкриту відповідь. Абсолютно всі учасники заплатили за цю послугу раніше. Президент України дав вказівку розробити механізм повернення коштів. Українські регіональні центри своїми силами зробити це не можуть, тому що левову частку коштів ми вже витратили.
Цитата

Що стосується основного ЗНО і можливості його скасування. Так, звичайно, дуже складна епідеміологічна ситуація. Є питання до того, чи всі наші інструменти готові. Ми, як УЦОЯО говоримо: «Все готово». Ми виконали всі рекомендації головного санітарного лікаря. В нас є паперові рушники, санітайзери, маски для всіх учасників, інспекторів.

Друк на основне ЗНО ми вже забезпечили.
Сергій Горбачов: Система ЗНО має велику кількість недоліків, але має і безсумнівну перевагу: вона зруйнувала корупційні схеми зарахування до закладів вищої освіти. І саме це є її основною перевагою, якою ми не можемо поступитися.
У соцмережах багато історій людей, які пишуть: «якби не ЗНО, я би не мав змоги вчитися в такому-то університеті». Я бачу позицію ректорів, які категорично не приймають ідею скасування ЗНО.
  • Вірогідність того, що ЗНО буде скасовано — є невелика. Але вона, на жаль, не є нульовою.
 
Освітній омбудсмен: ''УЦОЯО ЗАВЧАСНО ОПРИЛЮДНИВ ЗАВДАННЯ ДРУГОГО ПРОБНОГО ЗНО''
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/photos/a.216323848940421/706787806560687/?type=3&__tn__=-R

ПРОБНЕ ТЕСТУВАННЯ МОЖНА ПРОЙТИ ДО 18:00 19 ЧЕРВНЯ
"Аби зменшити кількість одночасних відвідувань сайтів Українського та регіональних центрів оцінювання якості освіти і не створювати приводів для хвилювання учасникам пробного ЗНО, сьогодні, 17 червня, з 00:00 в кабінеті учасника пробного ЗНО, розміщеного на сайті відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти, доступні тестові зошити, аудіофайли для виконання завдань частини «Розуміння мови на слух (аудіювання)» тестів з англійської, іспанської, німецької та французької мов; бланки відповідей, інформаційні бюлетені «Як визначити результати пробного ЗНО?».
 
"Рішення Зеленського щодо ДПА запізніле" - освітній омбудсмен
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://gazeta.ua/articles/edu-and-science/_rishennya-zelenskogo-schodo-dpa-zapiznile-osvitnij-ombudsmen/970514


Президент Володимир Зеленський пропонує Верховній Раді звільнити випускників шкіл від проходження державної підсумкової атестації через пандемію коронавірусу.
Відповідний законопроєкт внесений президентом у парламент 17 червня.
"Здобувачі освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році, мають право пройти державну підсумкову атестацію, у тому числі у формі зовнішнього незалежного оцінювання, за власним бажанням", - повідомив президент України Володимир Зеленський.
Новий законопроєкт не скасовує обов'язкового ЗНО, він робить добровільною здачу ДПА у формі ЗНО, додала виконувачка обов'язків міністра освіти й науки Любомира Мандзій.
"Наразі ЗНО залишається недоторканим і це єдиний шлях до здобуття вищої освіти. Проте рішення зробити добровільне проходження державної підсумкової атестації за нинішніх умов є нормальне, - говорить освітній омбудсмен України Сергій Горбачов. - Завдяки такій новації майже третина учасників зовнішнього незалежного оцінювання не прийде його складати. Таким чином, ми зможемо забезпечити нормальну відстань між вступниками під час написання тестів. Однак негатив усе ж присутній. Таке рішення є дещо запізнілим. Тепер ми не встигаємо рівномірно перекомплектувати аудиторії, в яких абітурієнти складатимуть зовнішнє незалежне оцінювання".Схема "необов'язкового ЗНО" схожа на ту, яка існувала з 2010 по 2014-ий. Тоді, з метою зменшення впливу ЗНО, учнів змусили здавати окремо ДПА і ЗНО.
 
Освітній омбудсмен коментує рішення Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій
Матеріал читаємо нижче, або перходимо за гіперпосиланням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/707039183202216

Сьогоднішнє рішення Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій. Це не юридичне формулювання, передаю суть.
Комітет рекомендує Верховній Раді ухвалити завтра наступні рішення:
1. Найголовніше: ЗНО Є І ЗАЛИШАЄТЬСЯ НАДАЛІ ЄДИНИМ ШЛЯХОМ ВСТУПУ ДО ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ.
2. Всі особи, які завершують повну загальну середню освіту, звільнені від ДПА у 2020 році.
3. Свідоцтва про повну загальну середню освіту та додатки до них ОТРИМАЮТЬ ДО КІНЦЯ ЧЕРВНЯ ВСІ , ХТО ЗАВЕРШУЄ ЗДОБУТТЯ ПОВНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. В додатку буде записано "Звільнений/звільнена від ДПА"
4. Чинна редакція законопроєкта дозволяє тим, хто за результатами ЗНО, матиме намір зарахувати ці оцінки як ДПА - матимуть можливість це зробити. Це може виглядати так: випускник, який хоче внести оцінки ЗНО до свого додатку, звертається до закладу освіти, щоб замінити цей додаток, вписавши в графі "ДПА" оцінки ЗНО.
Докладний опис процедури має розробити МОН.
Сподіваюся, так воно і буде.
Була гаряча дискусія, але депутати одностайно дійшли до такого рішення.
Тримаймося
Змінено: Ірина Панчук - 18.06.2020 05:04:12
 
Освітній омбудсмен: ''Комітет Верховної Ради з освіти почав розгляд законопроєкта про "звільнення від ДПА".
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/706984719874329

Комітет Верховної Ради з освіти почав розгляд законопроєкта про "звільнення від ДПА".
Одностайна позиція Комітету: ЗНО як шлях до вищої освіти - абсолютно недоторкане

Місце зустрічи: Комітет Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій.
Страницы: Пред. 1 2 3 4 След.
Читають тему