Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6
ЗНО-2016 + ДПА - ЄДИНІ, Тут буде вміщено матеріади щодо проведення ДПА у формі ЗНО у 2016 році
 
Оприлюднено результати ЗНО з української мови і літератури, математики, історії України
Результати зовнішнього оцінювання з української мови і літератури, математики, історії України розміщені на інформаційних сторінках учасників. Таблиці переведення тестових балів у рейтингову оцінку за шкалою 100-200 балів та таблиці відповідності тестових балів оцінкам рівнів навчальних досягнень (за шкалою 1–12 балів) вже оприлюднені на сайті Українського центру у розділі «Визначення результатів ЗНО».
У разі виникнення сумніву щодо правильності встановлення результату учасник зовнішнього оцінювання може подати апеляційну заяву в письмовій формі до Українського центру оцінювання якості освіти. Апеляційні заяви щодо результатів зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури, математики, історії України можна подавати протягом 5 календарних днів із дня офіційного оголошення результатів зовнішнього оцінювання з певного навчального предмета, ураховуючи день оголошення. Детальніше з процедурою подання апеляції можна ознайомитися на сайті Українського центру оцінювання якості освіти в розділі «Апеляції».
Перш ніж надсилати до Українського центру оцінювання якості освіти апеляційну заяву, упевніться, що Ви правильно визначили кількість тестових балів, отриманих за виконання завдань тесту з відповідного предмета. Схеми оцінювання тестових завдань з усіх предметів наведено в характеристиках тестів, розміщених у розділі «Підготовка до ЗНО».
Змінено: Ігор Опольський - 26.05.2016 13:30:18
 
Шановні учасники зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року! 


Відповідно до Порядку визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2015 року № 300, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 31 березня 2015 року за № 359/26804 (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки №418 від 11.04.2016), результат зовнішнього оцінювання є предметом апеляції. 
У разі виникнення сумніву щодо правильності встановлення результату зовнішнього оцінювання з певного навчального предмета учасник зовнішнього оцінювання може подати апеляційну заяву щодо результатів в письмовій формі до Українського центру оцінювання якості освіти. 
У ході розгляду апеляційних заяв здійснюються технічна та предметна перевірки.
      Технічна перевірка виконання завдань сертифікаційної роботи проводиться з метою встановлення правильності визначення результату зовнішнього незалежного оцінювання під час:
  • автоматизованої комп᾿ютерної обробки сертифікаційних робіт;
  • персоналізації сертифікаційної роботи.
      Предметна перевірка виконання завдань сертифікаційної роботи передбачає встановлення об᾿єктивності оцінювання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю шляхом проведення повторного оцінювання наданих відповідей.

      Апеляційна комісія за наслідками розгляду апеляційних заяв приймає на відкритому засіданні одне з таких рішень:
  • відмовити в задоволенні апеляційної заяви (результат не змінюється);
  • задовольнити апеляційну заяву (відновлення результату, якщо його було анульовано; підвищення або зниження результату).
інформація про результат зовнішнього оцінювання, установлений апеляційною комісією, розміщується на інформаційних сторінках учасників зовнішнього оцінювання, створених на офіційному веб-сайті Українського центру, не пізніше трьох робочих днів із дня прийняття рішення.
      Розгляд апеляційних заяв здійснюється апеляційною комісією протягом п’ятнадцяти календарних днів з урахуванням дня їх надходження. Апеляційні заяви, подані пізніше встановленого строку, не розглядаються. Під час розгляду апеляційної заяви до уваги не беруться записи, зроблені учасником зовнішнього оцінювання в зошиті із завданнями сертифікаційної роботи.
Інформація про дату, час і місце проведення засідання апеляційної комісії розміщується на офіційному веб-сайті Українського центру.

      Списки осіб, заяви яких розглядатимуться на засіданнях, розміщуються на головній сторінці.
Учасники зовнішнього оцінювання, апеляційні заяви яких винесені на розгляд, та (або) їх представники можуть бути присутні на засіданні апеляційної комісії.
Заявник може відкликати апеляційну заяву до початку її розгляду на засіданні апеляційної комісії. У такому випадку розгляд заяви припиняється.
      Подання апеляційних заяв щодо результатів здійснюється протягом п’яти календарних днів із дня офіційного оголошення результатів зовнішнього оцінювання з певного навчального предмета, ураховуючи день оголошення. У разі подання апеляційної заяви щодо результатів за допомогою поштового зв’язку дата подання визначається за відтиском штемпеля відправлення на поштовому конверті. 
Зразок заяви розміщено ТУТ.
Апеляційну заяву радимо надсилати рекомендованим листом за адресою: вул. Володимира Винниченка (Юрія Коцюбинського), 5, м. Київ, 04053 (із поміткою «Апеляційна комісія УЦОЯО»).
 
ШАНОВНІ КОЛЕГИ !!!


Рекомендуємо до перегляду відеозапис прямого ефіру передачі "Громадська приймальня" на телеканалі РТБ

Інформація
Г.М. Таргонському, начальнику управління освіти і науки Рівненської ОДА,
для участі у прямому ефірі телеканалу РТБ
 
1.     У розпалі ЗНО. Уже складено тести  із 3 предметів. Які висновки можна вже зробити?
Справді, 5, 11 та 13 травня було проведено ЗНО з трьох предметів: української мови та літератури, математики, історії України. Результати ЗНО з української мови, математики та історії України будуть зараховані випускникам 11-х класів ЗНЗ як державна підсумкова атестація з цих предметів.
Можемо говорити про те, що всі процедури відбулись організовано та без суттєвих порушень, які б могли вплинути на результати абітурієнтів.
25 травня в Українському центрі оцінювання якості освіти відбудеться процедура визначення порогу «склав/не склав» для тестів з української мови і літератури, математики та історії України. Зокрема, експертами буде встановлена мінімальна кількість тестових балів, яку учасник зовнішнього незалежного оцінювання має набрати за виконання сертифікаційної роботи, щоб узяти участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів України.
Після цього стане відомо, яка кількість абітурієнтів отримала право вступати до ВНЗ у 2016 році.
До складу експертної комісії включено фахівців з Міносвіти, Національної академії наук, Національної академії педнаук, Українського та регіональних центрів оцінювання якості освіти, середніх загальноосвітніх та вищих навчальних закладів.
 
2.     Якою була явка на тестування?
У 2016 році явка на ЗНО з української мови та літератури, математики та історії України була досить високою, зокрема писати сертифікаційну роботу з української мови та літератури зареєструвались 10349 учасників Рівненщини, не з’явились – 349. Відсоток явки на Рівненщині склав – 96,63 (Україна – 95,07).
Писати тест з математики зареєструвались 4644 учасники, не з’явились – 240. Відсоток явки на Рівненщині склав – 94,83 (Україна – 93,12).
    Виконувати завдання сертифікаційної роботи з історії України зареєструвались 8141 учасник, не з’явились – 348. Відсоток явки на Рівненщині склав – 95,73 (Україна – 93,74).

  
3.     Чи було виявлено певні порушення під час написання  завдань?

Тут варто розмежувати поняття «порушення» на ті, які допущені абітурієнтами, та на ті, яких припустились працівники пунктів ЗНО. 
Так, були порушення під час основної сесії, яка проводилась у травні з боку абітурієнтів.
5 травня порушень зафіксовано не було ні з боку абітурієнтів, ні персоналу. А от 11 травня (математика) було зареєстровано 4 порушення правил участі у ЗНО з боку учасників, в яких під час технологічної перерви було виявлено заборонені засоби (мобільні телефони), 13 травня (історія України) – 13 порушень.
Виникали і позаштатні ситуації на пунктах тестування:
-    5 травня було зафіксовано 18 позаштатних ситуацій на 13 пунктах ЗНО;
-    11 травня зафіксовано 8 нестандартних ситуацій на 6 пунктах ЗНО;
-    13 травня – 13 порушень під час проведення ЗНО збоку учасників, в яких під час технологічної перерви було виявлено заборонені засоби (мобільні телефони, навушники).

  
4.     Із 3 червня буде продовжено основн у сесі ю здачі ЗНО. Яка кількість учнів зареєструвалась на решту предметів?

03.06 – російська мова – 16 учасників; 
06.06 – іспанська мова – 0; 
07.06 – англійська мова – 2115; 
08.06 – німецька мова – 109; 
09.06 – французька мова – 26; 
10.06 – біологія – 3241; 
13.06 – фізика – 1233; 
15.06 – географія – 2188; 
17.06 – хімія – 1125. 
  
5.    У зв’язку з чим встановлено додаткову сесію ЗНО? Хто має право здавати тести у додатковий час? Коли її буде розпочато?
Відповідно до Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 №1095 в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08.07.2015 №533 участь у додатковій сесії мають право такі категорії осіб (п. 32):  
1) за рішенням судів перебувають в установах пенітенціарної системи;
2) у рік проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчаються за кордоном та не можуть взяти участь в основній сесії зовнішнього незалежного оцінювання з окремих навчальних предметів;
3) за релігійними переконаннями не можуть взяти участь в основній сесії зовнішнього незалежного оцінювання з окремих навчальних предметів, що проводиться в певні дні;
4) не змогли пройти зовнішнє незалежне оцінювання під час основної сесії у зв’язку з участю в міжнародних, всеукраїнських заходах (змаганнях, конкурсах, олімпіадах тощо), що підтверджується відповідними документами;
5) не змогли взяти участі в основній сесії зовнішнього незалежного оцінювання через причини, які не залежали від дій та волі особи, що проходить зовнішнє незалежне оцінювання, та на які вона не може вплинути;
6) брали участь в основній сесії зовнішнього незалежного оцінювання, але стосовно них допущено порушення процедури проведення зовнішнього незалежного оцінювання, що підтверджено відповідними рішеннями регламентних комісій регіональних центрів оцінювання якості освіти;
7) брали участь в основній сесії зовнішнього незалежного оцінювання, але не змогли виконати сертифікаційної роботи зовнішнього незалежного оцінювання з певного навчального предмета у зв’язку з різким погіршенням стану здоров’я або виникненням інших обставин у пункті проведення зовнішнього незалежного оцінювання.
Зокрема додаткова сесія проводиться для тих осіб, які зареєструвались для участі в основній сесії, але з об’єктивних причин (хвороба, смерть рідних тощо) не змогли взяти в ній участь.
Такі особи у Львівський регіональний центр оцінювання якості освіти протягом 5-ти робочих днів, враховуючи день проведення тестування, подають:
-    документ, що підтверджує об’єктивну причину відсутності абітурієнта під час проведення основної сесії;
-    копію сертифіката;
-    копію паспорта. 
Заяви на участь у додатковій сесії розглядає регламентна комісія Львівського РЦОЯО. Інформація про рішення регламентної комісії, а також повідомлення про час та місце проведення додаткової сесії буде розміщено на «Інформаційній сторінці учасника ЗНО».
Графік проведення ДОДАТКОВОЇ сесії ЗНО-2016

14 червня – українська  мова і література 
06 червня – математика    
21 червня – історія  України    
22 червня – російська  мова   
23 червня – англійська  мова   
23 червня – іспанська  мова   
24 червня – німецька  мова   
24 червня – французька  мова   
29 червня – біологія    
30 червня – фізика    
01 липня – географія    
04 липня – хімія    
  
6.    Скільки реєстраційних пунктів працює в області? Яку допомогу вони надають  майбутнім абітурієнтам?
Для реєстрації учасників на основну сесію у лютому-березні на Рівненщині працювало кілька пунктів на базі ВНЗ ІІІ-ІV р.а., які підписали з Львівським РЦОЯО угоду про співпрацю. ЛРЦОЯО надав їм усі необхідні матеріали, провів навчання осіб, які здійснювали реєстрацію.
Пункт реєстрації, який упродовж 10 років працює на базі кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО, здійснює консультаційну роботу, координує діяльність всіх пунктів реєстрації на Рівненщині.
   Цьогоріч було підписано угоду про відкриття пункту реєстрації на базі кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО і для реєстрації учасників на додаткову сесію ЗНО-2016.

  
7.     Ч и звертаються випускники минулих років до таких пунктів?
Безперечно, що звертаються.
Традиційно на базі Рівненського ОІППО (кабінет ЗНО та моніторингу якості освіти) працює такий пункт, до якого звертаються ті особи, які бажають брати участь у як в основній, так і в додатковій сесії.
У 2016 році такий пункт працював із 19.03.2016 по 20.05.2016 для учасників антитерористичної операції та осіб, які проживають на тимчасово окупованій території або в населених пунктах, де органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, і не мали змоги здійснити реєстрацію в основний період.
 
8.     Ч и провод или  навчання людей, які працю ть інструкторами  в аудиторіях під час провдення ЗНО?
Традиційно щороку для осіб, які виконують обов’язки персоналу пунктів тестування, проводяться навчання: уповноважені особи УЦОЯО, керівники пунктів тестування, помічники керівників пунктів  тестування, інструктори, чергові.
Лише для того, щоб забезпечити проведення ЗНО з української мови та літератури, для 10349 учасників було залучено 1064 особи:
-    42 уповноважені особи Українського центру оцінювання якості освіти;
-    42 керівники пунктів ЗНО;
-    42 помічники керівників пунктів ЗНО;
-    695 старших інструкторів та інструкторів, які працювали в аудиторіях;
-    223 чергових;
-    20 відповідальних за проведення ЗНО в (округах) районах та містах Рівненщини.

  
9.     Щоб сказали про зміст тестів. Наскільки тести є складними для учнів?
Сертифікаційна робота – це стандартизований тест, який складається із запитань до тих тем, що вивчаються учнями під час опанування загальноосвітніх програм із різних дисциплін.
Зміст усіх сертифікаційних робіт відповідає чинним програмам навчальних предметів.
До складу сертифікаційної роботи можуть включатись запитання, які є різними за рівнем складності: легкі, оптимальні, складні.
Складно тим, хто не готувався або готувався не в повну силу до виконання сертифікаційних робіт.

  
10.      ЗНО-2016. Чи є у нього певні особливості?
Особливості є кожного року.
У2016 році сертифікаційні роботи однорівневі (у 2015 році були базового та поглибленого рівнів).
Змінились терміни реєстрації.
У 2016 році ДПА у формі ЗНО проводиться із 3-х предметів. Варто нагадати, що вперше результати ЗНО як результат ДПА зараховувались випускникам ЗНЗ ще у 2009 році.

  
11.      К ожного року за результатами ЗНО  Рівненщина потрапляла у першу  десятку. Що б сказали про ЗНО 2015 року? Яким був рівень підготовки випускників шкіл? Скільки учнів отримало високі бали? з яких предметів?
У 2015 році Український центр оцінювання якості освіти оприлюднив лише окремі фрагменти результатів ЗНО з української мови та літератури, з інших предметів аналітику не надавали. Чи її будуть робити – не відомо.
За даними аналітичного центру CEDOS Рівненщина у 2015 році з української мови та літератури за показником «середній бал» в Україні посіла 8 місце (149,41), утримавшись у першій десятці.

Усього на Рівненщині  по 200  балів  отримав 51 учасник, з яких 1 учасник – випускник минулих років (у 2014 році – 15 учасників, з яких 2 – випускники минулих років, у 2013 році – 18 учасників, у 2012 році – 24 учасники). 
По 200 балів із двох предметів – 400 балів – набрав випускник Рівненського природничо-математичного ліцею "ЕЛІТАР" Рівненської міської ради) із хімії та математики (у 2014 році – 1). 
Найбільша кількість учасників ЗНО, які набрали 200 балів, у Рівненському природничо-математичному ліцеї "ЕЛІТАР" Рівненської міської ради – 6, Кузнецовській гімназії Кузнецовської міської ради Рівненської області – 5, Комунальному закладі "Школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів "Рівненський обласний ліцей" Рівненської обласної ради – 4, Володимирецькому районному колегіумі Володимирецького району Рівненської області, Мізоцькому навчально-виховному комплексі "загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей" Здолбунівської районної ради Рівненської області, Рівненській гуманітарній гімназії Рівненської міської ради, Рівненській класичній гімназії "Престиж" Рівненської міської ради, Рівненській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №15 Рівненської міської ради, Сарненській гімназії Сарненської районної ради Рівненської області та Сарненському районному ліцеї "Лідер" Сарненської районної ради Рівненської області – по 2. 
Усього 200 балів отримали учні з 10 районів та 4 міст області (у 2014 році – 5 районів і 2 міст, у 2013 році – 12 районів і міст області та одного закладу обласного підпорядкування. Найбільша кількість учасників у таких містах та районах: м. Рівне – 18, м. Кузнецовськ – 6, Сарненський – 5, Володимирецький, Гощанський, Рівненський райони – по 3, Здолбунівський – 2, м. Дубно, Демидівський, Дубенський, Дубровицький райони, Млинівський район, Радивилівський район – по 1 (у 2014 році: 10 – місто Рівне, 4 – Дубровицький район,  3 – Сарненський район, по 2 – Здолбунівський район та місто Дубно). 
У розрізі  предметів: українська мова та література (базовий) – 1, математика (базовий) – 42, біологія – 5, географія – 1, німецька мова – 1, хімія – 1 (у 2014 році: українська мова та література – 4 учні, англійська мова – 4, математика – 3, географія – 1, історія України – 1, фізика – 1, світова література – 1, у 2013 році: математика – 9 учнів, історія України – 6, географія – 5, українська мова – 3, біологія та фізика – по 2, хімія та англійська мова – по 1). 

  
12.      Ч и складають ЗНО учні з особливими потребами? Чи потрібно їм надавати медичну довідку? Які умови складання тестів буде створено для таких осіб?
Щорічно є учасники ЗНО, які потребують особливих умов: чи то учасники з вадами зору, чи то у часники з вадами слуху, чи з вадами опорно-рухового апарату.
Під час реєстрації вони вказують, що потребують особливих умов участі в ЗНО, надають підтверджувальні медичні документи.
Львівський РЦОЯО враховує ці моменти під час «прив’язки» учасників ЗНО до аудиторій та місць:
-    для учасників із вадами опорно-рухового апарату підбираються пункти тестування з пандусами, аудиторії – на першому поверсі;
-    для осіб, які мають вади слуху, до аудиторії запрошують сурдоперекладача або дають дозвіл (довідку) на використання технічних засобів медичного призначення – слухові апарати;
-    особам, які мають вади зору (важливим є ступінь тяжкості захворювання) дозволяють користуватись лупою.
Також важливо, щоб учасники ЗНО, які мають вмонтовані в організм медичні пристрої, наприклад, кардіостимулятори, повідомляли про це інструкторів в аудиторії, оскільки під час проведення технологічної перерви таких учасників НЕ можна піддавати обшуку металодетектором, бо це може бути небезпечно для учасника.

  
13.      Щ об сказали і про заяви від ув’язнених. Коли вони теж зможуть скласти тести?  Де проходитиме тестування?
У 2016 році зареєструвались для участі у ЗНО під час додаткової сесії (з14.06 по 04.07) 40 ув’язнених із 5 пенітенціарних установ, розташованих на Рівненщині. Реєстрація для них тривала з 19.03 по 20.05.2016 року. Наразі йде обробка поточної інформації, отриманої із цих установ, формування мережі ПТ, набір та підготовка персоналу тощо.
Виконувати сертифікаційні роботи учасники ЗНО будуть безпосередньо в місцях відбування покарань.
 
14. В яких ще країнах активно запроваджують систему ЗНО?
У 1788 році вперше в Європі було застосовано незалежне тестування як шкільний випускний іспит, а в 1884 році у США було видано перший збірник тестових матеріалів, що містив завдання, відповіді та рекомендації з оцінювання математики, історії, граматики, навігації та приклади текстів творів.
Між іншим, поняття «тест» (з англ. «test») у значенні «випробовування, дослідження» увійшло в наукову літературу в 1890 році після публікації американського психолога Дж. М. Кеттела.
Система ЗНО існує вже понад 100 років. Систему зовнішнього тестування останніми роками активно запроваджують в Азербайджані, Казахстані, Киргизстані, Литві, Латвії, Польщі, Нідерландах, Росії, Грузії. Система тестування також діє в усіх країнах Болонського процесу.

На сьогодні в Іспанії та Португалії (Українська міжнародна школа) відбувається підготовка до проведення ЗНО для українських дітей, які є учнями УМШ. 
  
15.     Чи скрізь тестування виконує функцію випускного – вступного іспиту?
Проаналізувавши досвід освітніх систем більшості розвинених країн, можна стверджувати, що головним інструментом оцінювання в них є зовнішнє тестування, основною перевагою якого є отримання об'єктивних результатів про якість навчальних досягнень учнів. Сьогодні запровадження системи випускних-вступних іспитів є однією з найбільш суттєвих змін в освітній системі й нашої країни.
Зовнішнє оцінювання – це процес визначення рівня навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів установами, що не залежать від загальноосвітніх і вищих навчальних закладів. В Україні такими установами є Український центр оцінювання якості освіти та дев'ять регіональних центрів. Дане оцінювання є зовнішнім, оскільки процедура відбувається на базі спеціально підготовлених пунктів тестування і виключає можливість оцінювання навчальних досягнень учнів у своєму навчальному закладі. Зовнішнє оцінювання поєднує в собі два важливих завдання: оцінити навчальні досягнення випускників шкіл (провести їх сертифікацію) та здійснити відбір кращих учнів для навчання у вищих навчальних закладах (селекцію випускників).
Починаючи з цього року, в Україні зовнішнє тестування стає загальнодержавним, його мають проходити всі випускники шкіл, а не лише ті, які бажають продовжити навчання у вищих навчальних закладах.
За даними міжнародного дослідження природничо-математичної освіти TIMSS-R, сьогодні більшість країн проводить державні екзамени шляхом зовнішнього тестування.
У 16-ти країнах світу, зокрема в Австралії, Англії, Болгарії, Італії, Словенії, Угорщині, Фінляндії, таке тестування виконує подвійну функцію: випускного та вступного іспиту. До цих країн також можна додати Німеччину та Францію, де результати випускних іспитів є також підставою для зарахування до університету. У деяких країнах зовнішнє тестування має давню традицію. Наприклад, в Америці воно застосовується вже близько ста років, у Великій Британії – понад п'ятдесят, у Польщі – понад 10 років. Систему зовнішнього тестування останніми роками активно запроваджують в Азербайджані, Казахстані, Киргизстані, Литві, Латвії, Польщі, Нідерландах, Росії, Грузії. Система тестування також діє в усіх країнах Болонського процесу.
В європейських країнах є безліч варіантів проведення зовнішніх випускних іспитів: від іспиту з одного предмета, що проводиться у Великій Британії, до 3-х у Німеччині та 12-ти предметів у Данії; від запровадження лише письмової форми зовнішнього іспиту у Фінляндії, Болгарії, Литві та на Кіпрі до складання такого іспиту у двох формах - письмовій та усній, що характерно для переважної більшості європейських країн.
Останніми роками Україна намагається виробити свою власну модель зовнішнього незалежного оцінювання. Узагалі, уперше в Україні тестова методика з метою оцінювання навчальних досягнень учнів була використана наприкінці 20-х - на початку 30-х років XX ст.

  
16.     Ч и зросла довіра суспільства до ЗНО за роки його проведення?

Так, зросла. Про це свідчать опитування як учнів, так і батьків. 
  
17.     В и згодні з думкою, що ЗНО ставить усіх у рівні умови і стимулює школярів вчитися, а не сподіватися на чиюсь допомогу?
Згоден. Учні отримують можливість в рівних умовах визначити у загальному рейтингу свій власний інтелектуальний рівень (сертифікація) та за результатами пройти відбір (селекцію) до ВНЗ.
 
Завідувач кабінету ЗНО
та моніторингу якості освіти
Рівненського ОІППО      І.В.Опольський
24.05.2016
 
Визначено пороговий бал «склав/не склав» з української мови і літератури, математики, історії України

Відбулося засідання експертної комісії при Українському центрі оцінювання якості освіти, на якому визначено пороговий бал «склав/не склав» для тесту з української мови і літератури, математики, історії України.
Члени експертної комісії після обговорення прийняли рішення встановити пороговий бал з української мови і літератури, що відповідає 23 тестовим балам, з математики – 9 тестовим балам, з історії України – 25 тестовим балам.
З української мови і літератури пороговий бал «склав/не склав» подолали 91% від загальної кількості осіб, які взяли участь у тестуванні з цього предмета, з математики – 85 % осіб, з історії України – 87 % учасників тестування.
Результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури, математики, історії України будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників тестування 26 травня.
Відеозапис засідання експертної комісії при Українському центрі оцінювання якості освіти, під час якого було встановлено поріг «склав/не склав», можна переглянути на Освітньому порталі «Педагогічна преса».
 
До уваги керівників навчальних закладів!
Під час формування Відомостей результатів державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освіти, проведеної у формі зовнішнього незалежного оцінювання, внаслідок технічного збою учасникам, які не подолали поріг «склав/не склав», автоматично виставлено оцінку за державну підсумкову атестацію – 1 бал.
У зв’язку з цим просимо не використовувати відомості, що були розміщені на сайті Українського центру оцінювання якості освіти до 12.00 години 27 травня 2016 року.
Наразі відбувається переформування відомостей, які найближчим часом будуть розміщені у вкладці «Відомість результатів ДПА» сервісу «Заклади освіти».
Просимо вибачення за тимчасові незручності.
 
До уваги керівників навчальних закладів!
Під час формування Відомостей результатів державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освіти, проведеної у формі зовнішнього незалежного оцінювання, внаслідок технічного збою учасникам, які не подолали поріг «склав/не склав», автоматично виставлено оцінку за державну підсумкову атестацію – 1 бал.
У зв’язку з цим просимо не використовувати відомості, що були розміщені на сайті Українського центру оцінювання якості освіти до 12.00 години 27 травня 2016 року.
Наразі відбувається переформування відомостей, які найближчим часом будуть розміщені у вкладці «Відомість результатів ДПА» сервісу «Заклади освіти».
Просимо вибачення за тимчасові незручності.
 
27 травня 2016 р.
Розміщено відомості результатів ДПА в електронному вигляді
Оновлені Відомості результатів державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освіти, проведеної у формі зовнішнього незалежного оцінювання, з української мови, математики, історії України вже оприлюднено на сторінках навчальних закладів.
Для завантаження відомості результатів державної підсумкової атестації керівник навчального закладу (або визначена ним особа) за допомогою логіна та пароля, наданого раніше регіональним центром оцінювання якості освіти, має ввійти на сторінку навчального закладу, скориставшись сервісом «Заклади освіти» на сайті Українського центру оцінювання якості освіти. Відповідний файл розміщується у вкладці «Відомість результатів ДПА».
Також у вкладці «Відомість результатів ДПА» сервісу «Заклади освіти» розміщено порядок дій для завантаження відомості та перевірки дійсності електронного цифрового підпису Українського центру.
Наголошуємо, що не варто використовувати відомості, що були розміщені на сайті Українського центру оцінювання якості освіти до 12.00 години 27 травня 2016 року.
Просимо вибачення за принесені незручності.
 
Нові запрошення на ЗНО будуть доступні з 30 травня
      Абітурієнти, які склали тест ЗНО з української мови і літератури, отримають запрошення-перепуски для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні до 30 травня на своїх інформаційних сторінках. Про це під час проведення прес-конференції повідомив директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій.
      У свою чергу, учасники, які не склали тест з української мови і літератури, до проходження зовнішнього незалежного оцінювання з інших навчальних предметів не допускаються. За словами директора УЦОЯО, такі особи не отримають запрошень на наступні тестування, навіть якщо були раніше зареєстровані.

      В УЦОЯО радять учасникам ЗНО заздалегідь роздрукувати запрошення-перепустку, а також ознайомитися з адресами пунктів проведення тестування та схемами проїзду до них.
 
До інтерпретації результатів ЗНО-2016
Для полегшення тлумачення рейтингових оцінок учасниками зовнішнього незалежного оцінювання, приймальними комісіями вищих навчальних закладів публікуємо Розподіл учасників зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року, які подолали поріг «склав/не склав» зукраїнської мови і літературиматематикиісторії України, за результатами рейтингового оцінювання за шкалою 100-200 балів.
У таблицях подано детальну інформацію, яка кількість учасників (у відсотках від загальної кількості) отримали певну рейтингову оцінку від 100 до 200 балів. Це допоможе учасникам зовнішнього незалежного оцінювання зорієнтуватися, наскільки конкурентним є їхній результат, а приймальним комісіям університетів спрогнозувати конкурс на спеціальності вищого навчального закладу.
Звертаємо увагу, що у 2016 році Українським центром оцінювання якості освіти змінено методику трансформації (перерахунку, шкалювання) тестового бала в рейтингову оцінку за шкалою 100-200 балів. Це зумовлено тим, що методика, яка використовувалася в попередні роки та базується на засадах еквіпроцентильної нормалізації, є непридатною до використання в сукупності із критеріальним методом визначення порога «склав/не склав».
Зокрема, методика трансформації передбачає, що:
  • рейтингова оцінка учасника зовнішнього незалежного оцінювання залежить від тестового бала та розподілу учасників зовнішнього незалежного оцінювання за тестовими балами;
  • рейтингова оцінка встановлюється лише тим учасникам зовнішнього незалежного оцінювання, які подолали поріг «склав/не склав» (учасники, тестовий бал яких є меншим за поріг «склав/не склав», отримують результат зовнішнього незалежного оцінювання «не склав»);
  • мінімальна рейтингова оцінка «100 балів» відповідає значенню порогового бала «склав/не склав»;
  • максимально можлива рейтингова оцінка «200 балів» відповідає максимальному набраному тестовому балу (якщо максимальний набраний тестовий бал менше максимального можливого тестового бала, то рейтингова оцінка «200 балів» відповідатиме всім значенням тестового бала, не меншим за значення максимального набраного тестового бала);
  • учасники зовнішнього незалежного оцінювання, які набрали однаковий тестовий бал за виконання тесту, отримують однакову рейтингову оцінку за шкалою 100-200 балів;
  • учасник зовнішнього незалежного оцінювання, який має більший тестовий бал, отримує вищу рейтингову оцінку, ніж той, хто має менший тестовий бал;
  • шкала 100-200 балів має крок 1 бал. Значення рейтингових оцінок у процесі математичних розрахунків заокруглюються до цілих чисел. Якщо за результатами заокруглення двом значенням тестового бала відповідає однакова рейтингова оцінка, то допускається застосування заокруглення до напівцілого значення та кроку шкали 0,5.
Основні принципи визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання та переведення тестових балів в оцінки встановлено у «Порядку визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання», затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 16 березня 2015 року № 300 (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки № 418 від 11.04.2016), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 31 березня 2015 р. за № 359/26804.
Аналогічні дані будуть оприлюднюватися після оголошення результатів зовнішнього незалежного оцінювання з кожного предмета.
 
ЗНО - 2016 закінчилось.
Що далі?
З 5 травня до 17 червня 2016 року в Україні тривала основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання (далі - ЗНО).

108896 тестувань з 11-ти предметів ЗНО було проведено у Волинській, Львівській, Рівненській областях. Для забезпечення відповідних умов учасників, у 173 навчальних закладах були відкриті пункти тестування, де працювали 10033 педагогічних працівники. Не зафіксовано жодного об’єктивного порушення, що могло вплинути на результат.

Всі отримають свої результати до 25 червня 2016 року.

      А що далі? Для того, щоб побачити свої результати, учаснику необхідно зайти на свою інформаційну сторінку, що є на сайтах УЦОЯО (testportal.gov.ua) чи ЛРЦОЯО (lvtest.org.ua), ввівши номер сертифіката і пін – код.

На інформаційній сторінці є можливість сформувати інформаційну картку з результатами ЗНО, яку учасник повинен відсканувати і надіслати разом зі скан – копією сертифіката до приймальних комісій ВНЗ ІІ-ІV р. акр., оскільки цього року подання документів здійснюється в електронному вигляді.

При надсиланні до вишів оригіналів всіх документів, з цієї ж сторінки треба видрукувати свої результати.

Дякуємо всім педагогам за співпрацю і бажаємо учасникам стати студентами омріяних вищих навчальних закладів!
 
 
Де живуть розумники. 

Лаконічні підсумки ЗНО-2016 від Вадима Карандія, директора УЦОЯО


Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням на сайті "Урядовий кур'єр". Автор: Інна КОВАЛІВ


Найкраще українську мову знають випускники шкіл столиці й Львівщини, надолужувати державну потрібно на Закарпатті й Буковині  

Цьогорічний випускник Олександр Бугайко з Броварів, що на Київщині, відправив у нокаут зашкарублий стереотип про те, що, мовляв, технарі дружать лише з формулами й геть далекі від лексики й фразеології. Так, Сашко склав тести з математики й фізики на максимальні 200 балів з кожного предмета, а з української мови й літератури теж взяв високі бали — 198. Завдяки рекордним результатам із ЗНО хлопчина увійшов у трійку найкращих по всій Україні.
Випускниця одеської гімназії №2 з поглибленим вивченням англійської мови Анна Кратюк теж має не менш вагомі досягнення: 200 балів з двох предметів і 199 — з третього. Юна одеситка склала тести з рідної мови, математики, англійської й німецької. Дівчина захоплюється вивченням іноземних мов і на досягнутому не зупиняється — нещодавно взялася за іспанську. До трійки лідерів належить і киянка Майя Скрипник — у доробку дівчини теж два предмети мають максимальний результат. Тим часом в Українському центрі оцінювання якості освіти запевняють: з чотирьох дисциплін максимум не набрав жоден учасник.


Хто боїться теорем
«У 2016-му 200-бальників менше, ніж торік, — констатує директор Українського центу Вадим Карандій. — І немає жодного повного. Але не через гірші знання, а тому, що ми змінили саму систему шкалювання результатів ЗНО. Раніше якщо учасники трішки не добирали до двохсот балів, це вже вважалося найвищим результатом. А тепер система побудована так, що кожному тестовому балу відповідно ставилась однозначна оцінка у шкалі 100—200. Тому можна сказати, що цьогорічні переможці — кришталеві, мають справді найкращі знання».
Вступна кампанія вже позаду, завершилися основна, додаткова, навіть повторна додаткова сесії зовнішнього незалежного оцінювання. Тож у профільному центрі підбивають підсумки. Причому зауважують, що навмисне не робили рейтинги регіонів чи навчальних закладів. Чому? Виявляється, щоб надалі уникнути від освітян (у гонитві за кращим місцем у рейтингу) тиску на інструкторів чи інший персонал, залучений до проведення ЗНО.
Навчальні досягнення учасників з усіх регіонів різняться як палітра, втім є сталі тенденції. Відомо, що в 2016 році результати тестів зараховувались як державна підсумкова атестація (ДПА) не лише з української мови та літератури, а й з математики та історії України — на вибір. Водночас тепер ДПА вже є не просто оцінкою, яку отримує кожен одинадцятикласник, а й одним із показників, що дає змогу моніторити стан загальноосвітньої підготовки. Тож загалом, за даними центру, випускники шкіл показали добрі знання з рідної мови: понад 55% дітей мають достатній (7—9 балів) та високий (10—12) рівні навчальних досягнень. Найкраще рідну мову знають у столиці (38,9%), високі показники на Львівщині (31,5%).
Відстежуючи вибір випускників з-поміж математики й історії України, можна побачити відображення соціально-економічного стану регіону. До ТОП-п’яти областей, де випускники обирали точну науку, увійшли Одещина, Дніпропетровщина, Донеччина, Харківщина й столиця. Водночас у центрі зазначають, що на математику щороку стабільно йде якась певна цільова група випускників, які найбільш вмотивовані, більш підготовлені, щоб скласти цей тест. А якщо поглянути на результати — достатній і високий рівень з математики показали понад 46% учасників, а з історії всього 35%, — то стає зрозуміло, що відповідати на запитання про Богдана Хмельницького зголосилися ті, хто побоявся формул і теорем. «Утім, рівень досягнень з цього предмета, як бачимо, є недостатнім, — каже Вадим Карандій. — І оскільки історію складали невмотивовані випускники, загальні результати ДПА з цього предмета нижчі, ніж з математики. Тож є над чим замислитись».
Понад те в центрі виокремили результати атестації з української мови та літератури з урахуванням місця розташування шкіл. Тут кращі результати мають випускники міських шкіл — вони здобувають високий рівень знань (майже 30%), водночас лише 10% випускників сільських шкіл досягають цього рівня. З історії та з математики схожа тенденція. Тож сільські школярі як повітря потребують доступу до якісної освіти. Чи поліпшить ситуацію створення опорних шкіл, покаже час.
У Міністерстві освіти і науки перед початком нового навчального року вже звітують, що 142 опорні школи 1 вересня відчинять свої двері для школярів. «Лідерами за їх кількістю є Кіровоградська, Київська, Вінницька, Дніпропетровська та Тернопільська області», — повідомляє прес-служба відомства й додає, що опорні школи забезпечать кращий доступ до якісної освіти дітям із сільської місцевості. Тож початкова школа залишиться біля дому, а старших учнів підвозитимуть до опорних шкіл, де працюватимуть кращі вчителі та буде відповідне обладнання для навчання. Водночас у МОН відзначають, що створення такої мережі навчальних закладів можливе лише за умови налагодженого підвезення учнів та відремонтованих доріг.
      Лідери vs аутсайдери
Якщо аналізувати загалом результати ЗНО, які фактично є вступними іспитами до університетів, істотні зміни за кількістю учасників відбулись лише з двох предметів. Так, англійську мову забажали складати на 10% більше вступників, ніж торік, натомість стрімко скоротилась кількість охочих перевірити знання з фізики. Лідери з року в рік не змінюються — кращі результати (від 160 до 200 балів) майже з усіх предметів отримали абітурієнти з Києва та Львівщини. «Київ є лідером майже з усіх предметів, адже столиця завжди притягує інтелектуальний ресурс, а також сам потенціал освітньої системи Києва, але з хімії столиця поступилась Львівщині — там високі результати отримали 42% учасників, — кажуть у центрі. — До речі, лише в цьому регіоні різниця між містом і селом мінімальна. Це свідчить про те, що не лише у Львові, а й по всій області велику увагу приділяють освітній системі».
З української мови і літератури лідирують Київ (24,7%), Львівщина (23,2%), Тернопільщина (17,7%), Волинь (15,6%). З математики найкращі результати отримали учасники з Києва, де 38,5% тих, хто має результати від 160 до 200 балів, а також Львівщина — 28% і Волинь — понад 20%.
Аутсайдерів бачимо неозброєним оком — це учасники, які з того чи того предмета навіть не подолали поріг «склав/не склав». Так, скажімо, на Закарпатті, яке лідирує за кількістю представників нацменшин, кожен третій вступник не подолав мінімальний поріг з української мови. Далі в антирейтингу вступники із Чернівецької (20,9%), Рівненської (14,9%) та Івано-Франківської (13,6%) областей. До речі, трійка лідерів зберігається: найгірше цей предмет знають школярі із Закарпаття, Буковини й Рівненщини. Найбільше математика кульгає у випускників із Чернівецької, Закарпатської, Житомирської областей. Тож чи візьмуть до уваги здобутки своїх випускників освітяни у відповідних регіонах, побачимо вже незабаром — ЗНО-2017 не за горами.
      
      НА ЗАМІТКУ
      Важлива різниця: рейтингова шкала 100—200, яка впродовж дев’яти років використовується в системі ЗНО, вказує на місце результату одного учасника порівняно з іншим. Натомість шкала від 1 до 12 показує, яка кореляція між рівнем навчальних досягнень і вимогами навчальних програм.
      БЛІЦ-ІНТЕРВ’Ю
«Система ЗНО має надійний рівень захисту»
Вадим КАРАНДІЙ,
директор Українського центру оцінювання якості освіти 


УК: Вадиме Анатолійовичу, які напрацювання можна відзначити?
— Система має достатній запас міцності, ЗНО відбулося спокійно, прогнозовано, у відповідні терміни. Якщо й виникали незначні проблеми, вони здебільшого були технічними, тож ми їх швидко розв’язували. Цього року ми мали змогу реалізувати деякі новації. Зокрема докорінно модернізували систему перетворення тестових балів в оцінки за шкалою 100-200 балів. Тепер не можна порівнювати результати цьогорічних тестів і минулих років, оскільки відповідні методики відрізняються.
Також за допомогою нових технологій вдалося покращити обмін інформацією і фіксацію результатів у процесі проведення ЗНО. Цього року ми досить широко використовуємо технологію електронного цифрового підпису. Інформацію про результати ДПА керівникам навчальних закладів передавали за допомогою електронних форматів документів.
Також зробили кілька потужних напрацювань, які буде використано в наступних роках. Скажімо, успішно провели апробацію нового формату тесту з іноземних мов. Її результати показали, що саме потрібно допрацювати. І починаючи з 2018 року, цей формат тесту буде запроваджено як основний тест ЗНО, він зокрема передбачає й оцінювання додаткового виду мовленнєвої діяльності — аудіювання.
УК: Зважаючи на торішнє втручання в систему, наскільки тепер її захищено?
— До 2016 року інформаційно-документаційна система центру не мала підтвердженого захисту, тобто не мала атестата відповідності. Нині це питання вирішено: центр володіє інформаційно-документаційною системою, яка має відповідну комплексну систему захисту, атестовану Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації. Атестат відповідності чинний до 2021 року.
УК: Але ж втручання в базу, можливо, відбулося й «завдяки» людському чиннику…
— Якби тодішня система мала надійний захист, вона б технічно цьому зашкодила, в крайньому разі зафіксувала б втручання й подала б відповідну інформацію. Але хоч би якою досконалою була система, все одно все залежить від виконавців, які з нею працюють.
УК: Нещодавно Генпрокуратура оприлюднила списки учасників ЗНО, яким нібито завищили результат у 2014—2015 роках.
— Коментувати хід кримінальної справи — не моя компетенція, і в деякі речі мені важко повірити. Можу говорити лише про відомі факти: є певні результати ЗНО (про їхню кількість Міносвіти повідомило суспільству ще навесні цього року), які є в базі даних і були надані університетам, але вони не відповідають результатам на оригіналах бланків відповідей, з якими працювали відповідні абітурієнти.
Справді, Генпрокуратура взимку зверталася із запитом до нашого центру стосовно підтвердження достовірності результатів за сертифікатами, які нам надавала сама ГПУ, що виявила певні підозри. Наш центр перевіряв відповідність даних, які внесено до бази даних, з оригіналами робіт учасників ЗНО: наскільки результат у базі відповідає результату, який мав бути за оригіналом.
УК: Як ставитеся до вступу без ЗНО?
— Абсолютно нормально, оскільки маємо категорію громадян, які через військовий конфлікт потрапили в непрості життєві обставини. Їм треба було запропонувати дещо інші умови, але тут йдеться не про вступ без ЗНО — такі абітурієнти складали вступні іспити в евакуйовані виші.
Насамкінець. Важливо, що вперше Український центр оцінювання якості освіти поряд з традиційними підсумками результатів ЗНО на своєму сайті презентував додатковий розширений статистичний матеріал по всіх учасниках незалежного тестування. Це дасть змогу всім охочим (освітянам різних рівнів, а також місцевим керівникам тощо) глибше проаналізувати стан освіти у власному регіоні. Адже можна дослідити, як результати ЗНО корелюють з умовами навчання, проживання, соціальними категоріями учасників. Вочевидь, така інформація наочно показує, які саме зміни давно назріли в галузі. Тому залишається сподіватися, що освітянська, педагогічна спільнота на місцях належно проаналізує ці дані й спрямує зусилля не на гонитву за рейтингами, а на поліпшення якості навчання своїх випускників.
 
Короткий аналіз щодо результатів проведення ДПА у формі ЗНО за 2016 рік. 
Рейтинги районів, міст Рівненської області за рівнями навчальних досягнень.

Інформацію з коротким аналізом в розрізі предметів розміщено у нашій спільноті. Завантажити файл можна за цим посиланням.

Нижче вміщено гіперпосилання на результати ДПА у формі ЗНО з трьох предметів за шкалою від 1 до 12 балів.


1. Рівненська область. Статистичні дані за містами, районами. Українська мова (розподіл за рівнями навчальних досягнень: 1-12 балів). Під діаграмою є кнопка "ЗАВАНТАЖИТИ", яка дозволяє отримати результати в табличному варіанті.

2. Рівненська область. Статистичні дані за містами, районами. Математика (розподіл за рівнями навчальних досягнень: 1-12 балів).  Під діаграмою є кнопка "ЗАВАНТАЖИТИ", яка дозволяє отримати результати в табличному варіанті.

3. Рівненська область. Статистичні дані за містами, районами. Історія України (розподіл за рівнями навчальних досягнень: 1-12 балів).  Під діаграмою є кнопка "ЗАВАНТАЖИТИ", яка дозволяє отримати результати в табличному варіанті.


Нижче вміщено гіперпосилання на результати ДПА у формі ЗНО з інших предметів за шкалою від 100 до 200 балів.
1. Рівненська область. Статистичні дані за містами, районами. Фізика (розподіл за шкалою від 100 до 200 балів).
2. Рівненська область. Статистичні дані за містами, районами. Хімія (розподіл за шкалою від 100 до 200 балів).
3. Рівненська область. Статистичні дані за містами, районами. Біологія (розподіл за шкалою від 100 до 200 балів).
4. Рівненська область. Статистичні дані за містами, районами. Географія (розподіл за шкалою від 100 до 200 балів).
5. Рівненська область. Статистичні дані за містами, районами. Англійська мова (розподіл за шкалою від 100 до 200 балів).
Змінено: Ігор Опольський - 19.09.2016 14:22:40
 
Загальний рейтинг областей за результатами ЗНО-2016.


1. Матеріал можна завантажити за цим посиланням.

2. Результати зовнішнього незалежного оцінювання (таблиці розподілу результатів) у розрізі районів, міст Рівненської області з предметів.

Цікаві дані за результатами ЗНО!

 
Після завершення вступної кампанії до вишів, більшість батьків, педагогів, представників громадськості «шукають» аналітичних матеріалів для того, щоб довідатись – де знають краще той чи інший предмет.
Українським центром оцінювання якості освіти, за підтримки регіональних центрів, підготовлено «Офіційний звіт про проведення в 2016 році зовнішнього незалежного оцінювання» та регіональні дані ЗНО-2016.  Опубліковані аналітичні матеріали дають змогу ознайомитись із узагальненими предметними даними у розрізі областей (міст, районів) та знеособленими результатами випускників середніх загальноосвітніх навчальних закладів.
Ми сподіваємось, що подана інформація (діаграми, таблиці тощо) стане для зацікавлених осіб тим матеріалом, який дасть змогу аналізувати, прогнозувати, а надалі й сприяти покращенню показників якості освіти в регіоні.
Із регіональними даними можна ознайомитись за посиланнями 
Змінено: Ігор Опольський - 06.09.2016 14:42:23
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6
Читають тему