Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: 1
ПОЧАТКОВА ШКОЛА. Оновлені програми, Тут вміщено матеріали щод нових програм для початквої школи ЗНЗ та результати обговорення
 
Колегія МОН затвердила “розвантажені” навчальні програми для 1-4 класів – за ними діти навчатимуться вже з 1 вересня


      Затверджено 13 оновлених та “розвантажених” навчальних програм для школярів 1-4 класів - вже з 1 вересня дітям в молодшій школі буде навчатися легше. Відповідне рішення прийняла Колегія Міністерства освіти і науки України сьогодні, 4 серпня, під час засідання в приміщені МОН.

Детальніше тут: 
http://mon.gov.ua/…/olegiya-mon-zatverdila-%E2%80%9Crozvan…/

Затверджено 13 оновлених та “розвантажених” навчальних програм для школярів 1-4 класів - вже з 1 вересня дітям в молодшій школі буде навчатися легше. Відповідне рішення прийняла Колегія Міністерства освіти і науки України сьогодні, 4 серпня, під час засідання в приміщені МОН.
“У нас була система координат, були принципи, якими ми керувалися. Йдеться про видалення з програм зайвої інформації, усунення дублювання, відбір найбільш важливих тем та їх логічний виклад, а також запровадження компетентністного підходу. Ми підходили до розвантаження дуже відповідально, треба постійно пам’ятати, що програми надбудовують одна одну й не можна просто так щось висмикувати з них. Найважливішим для нас було підняти якість освіти, а не якимось чином її опустити. Тому ми залишили якісні показники – що має вміти дитина, але в цих програмах змінили дорогу до їх досягнення”, - зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Є зміни, що торкнулися абсолютно всіх оновлених програм.
Знято фіксовану кількість годин на вивчення кожної теми – учителі визначатимуть їх самостійно. Ця новація покликана зробити навчальний процес логічнішим та дати більшу свободу вчителю, адже кожен клас має свої індивідуальні особливості, що впливають на те, скільки часу потрібно витрачати на кожну окрему тему.
Програми привели у відповідність до вікових особливостей дітей. Для цього експерти перенесли деякі теми у більш старші класи та скасували ряд вимог, що ставилися перед молодшими школярами.
Уніфіковано термінологію програм, якою мають послуговуватися вчителі та автори підручників. Це дозволило максимально наблизити термінологію до вікових особливостей дітей, а також сприятиме побудові міжпредметних зв’язків.
“Основна ідея полягає в тому, щоб дати дитині розкритися, максимально розвинути її індивідуальність, а не зашорювати, не формувати її, як ту цеглину, а розвивати. Для цього потрібно, в тому числі, дати вчителю більшу свободу в підходах, дати їм можливість більше вибирати. Власне, на це й будуть націлені нові програми ”, - пояснив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.
Загалом внесли зміни до програм з української мови, літературного читання, математики, інформатики, музичного мистецтва, образотворчого мистецтва, трудового навчання, фізичної культури, іноземних мов для загальноосвітніх та спеціальних навчальних закладів (англійська, німецька, французька та іспанська мови), природознавства, основ здоров’я та з предметів “Мистецтво” і “Я у світі”.
Найближчим часом до оновлених програм в МОН підготують нові вимоги до оцінювання досягнень учнів та нові методичні рекомендації. Ці зміни включатимуть виконання завдань олівцем для молодших класів, вчителі не писатимуть червоною ручкою, а система оцінювання молодших учнів враховуватиме вікові особливості дітей тощо.
У серпні для вчителів у кожній області відбудуться конференції, на яких, в тому числі, презентують та обговорять оновлені програми для 1-4 класів. Також відбудуться засідання методичних об'єднань вчителів початкової школи, де вони розбиратимуть усі оновлення і детально з ними ознайомляться. Таким чином, викладачі достеменно знатимуть про всі введені зміни.
Вже до 1 вересня на онлайн платформі ЕдЕра з’являться перші допоміжні матеріали для вчителів – від відео-курсів та навчальних матеріалів до роз’яснень про різні методики викладання. Використання для цих цілей сайту ЕдЕра – тимчасовий захід, зараз розпочато роботу над створенням відкритої он-лайн платформи, що повністю відводитиметься під ці заходи.
Нагадаємо, що розвантаження навчальних програм для початкової школи – це спільний проект Міністерства освіти і науки України та відкритої он-лайн платформи Ed-Era.com, що відбувався за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». Внесення змін відбувалося у декілька етапів, протягом двох широких обговорень програм на відкритій платформі вчителі, експерти, активісти та батьки залишили більше 8тис коментарів з пропозиціями змін до програм. Загалом, у широкому обговорені взяло участь більше 4тис учасників, за он-лайн конкурсом було відібрано 20 модераторів, що обробляли усі пропозиції та безпосередньо вносили зміни до програм.
Довідково: розвантаження навчальних програм – не перший проект за участі МОН, що підтримує Міжнародний фонд «Відродження». Завдяки підтримці фонду в Україні було запроваджено зовнішнє незалежне оцінювання, що дозволило подолати корупцію при вступі до вищих навчальних закладів та стало “золотим” стандартом реформ в Україні.
Презентацію щодо оновлених програм можна переглянути за посиланням.
 
Матеріал читаємо нижче АБО за цим посиланням

Червону ручку заборонять, музику декомунізують - шкільна реформа

23 Коментувати Роздрукувати


Із 1 вересня у молодшій школі навчатися буде легше. Так пообіцяли в Міністерстві освіти й науки. У початкових класах тепер не перевірятимуть читання на швидкість, на уроках фізкультури не буде нормативів і команд "рівняйсь-струнко" і не доведеться зубрити напам'ять таблиці множення і додавання.
4 cерпня на колегії у Міністерстві освіти й науки затвердили зміни до навчальних програм початкових класів. Кількість годин для певної теми тепер визначатиме учитель, залежно від рівня освіти дітей.
Вчителям у молодшій школі заборонять використовувати червону ручку.
"Ідея полягає в тому, щоби дати дитині розкритися, а не зашорювати, не формувати її, як ту цеглину. Для цього потрібно дати вчителю більшу свободу в підходах, дати можливість більше вибирати" - сказав про реформу заступник міністра освіти Павло Хобзей.




МОН має підготувати нові вимоги до оцінювання учнів.
"Ці зміни міститимуть виконання завдань олівцем для молодших класів, учителі не писатимуть червоною ручкою, а система оцінювання молодших учнів враховуватиме вікові особливості дітей", - повідомляють у міністерстві.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як розвинути увагу у дитини: 5 важливих порад
"Для уроків української мови скасували такі складні для учнів теми, як "Умовне позначення слів", "Спосіб умовного позначення речень", "Складання речень за поданою графічною схемою". Акцент буде на розвитку усного мовлення".- розповів пан Хобзей.
Також змінили тематику слів, які вивчають у початкових класах. Словниковий перелік зробили сучаснішим. Замість слів - комбайнер, фартух, фанера, будуть слова - радісний, милосердний, співчуття.
У третьому класі дітей учитимуть писати есе, щоб уміли висловлювати свою думку. У старші класи перенесли текст-роздум, текст-міркування, текст-розповідь.
У нових програмах початкової школи не вимагатимуть вчити напам'ять таблиці додавання та віднімання в межах 10 та 20, таблиці множення та ділення.




Вчителі зможуть самостійно збільшувати кількість годин на вивчення складних тем. Наприклад, у програмі з математики "зміщено акценти зі знаннєвих результатів на діяльнісні".
Одне з основних нововведень у літературі - не буде кількісного показника темпу читання. За словами розробників програми, акцент має бути на "розвитку якісного читання дітей". Тобто вчитель має розвивати не лише темп, а й спосіб читання, виразність, правильність, розуміння прочитаного.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Міносвіти гарантує бюджетні місця абітурієнтам, батьки яких загинули під час АТО
З програми вилучили неактуальних радянських авторів і замінили на сучасних українських
На уроках літератури тепер оцінюватимуть не героя - позитивний чи негативний, а вчинки. Учнів стимулюватимуть висловлювати свої емоції від прочитаного, розвивати задоволення від читання, а не вимагати виконання інструкцій.




У першому класі буде менше письма і більше усної іноземної мови.
"Ми відтягнули письмо на дальший термін, зате буде розвиток мовлення, додали сучасні теми для обговорення", - продовжує заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей.
Із музики вилучили пісні "Вниз по матушке, по Волге", "Священная война", додали сучасних авторів, збільшили час на рухову активність і творчість.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Поганий зір робить дитину замкнутою
Із уроків фізкультури прибрали "психологічно шкідливі ігри", скасували муштру "рівняйсь-струнко" і нормативи. На уроках буде більше сучасних активних ігор на співпрацю і взаємодопомогу.
За словами Хобзея, із програми зняли дублювання тем із таких предметів, як "Основи здоров'я", "Я і Україна" та "Природознавство".
На засіданні уряду 18 серпня презентуватимуть Концепцію нової української школи.
Нагадаємо, всі зміни мають почати діяти з 1 вересня цього року.
 
Пост із соціальної мережі Facebook від Ivanna Kobernik, радника Міністра у Міністерство освіти і науки України

Поки мухи-зрадофіли та інші всепропальщики вигарадник Міністра у Міністерство освіти і науки Українидують нові міфи, думаючі люди знайомляться з першоджерелами і просувають запроваджені зміни в програмах початкової школи. Директор Київської школи @Сергій Горбачов зробив для своїх вчителів опис ключових змін і виклав у відкритому для всіх файлі. Інша директор школи @Katerina Spitkovska зробила для своїх вчителів групу у. Вайбері для обговорення іі вчителями внесених змін. Методисти з областей шлють спокійні конструктивні запитання щодо впровадження змін, дають поради як допомагати недосвідченим і переконувати "забронзовілих". Дякую вам, люди. МОН також готує електронну брошуру про весь комплекс змін - програми, орієнтовні вимоги до оцінювання та методичні рекомендації. Вона буде готова до серпневих конференцій. 

ПС Трохи згодом я напишу окремий текст про те, як висвітлювався в пресі проект з оновлення програм початкової школи і яку роль в цьому зіграли некомпетентні або недобросовісні журналісти. Якщо ми візьмемо моніторинг за класичними параметрами, то у проекту все добре, навіть дуже добре - практично всі ключові медіа, з найбільшим покриттям, зробили докладні сюжети, статті і матеріали, дали всі точки зору і правдиво описали ухвалені зміни. Але сарафанне радіо понесло й відверте марево і маячню, яку поширили некваліфіковані чи недоброчесні журналісти, і яку налякано обговорювало чимало людей. Міфи про страшний олівець і червону ручку, за яку каратимуть вчителів (олівець і червона ручка взагалі не частина навчальних програм, там про них ні слова) обростали легендами, співмірними з розіп'ятими хлопчиками. Ну а легенда, що дітей взагалі не вчитимуть додавати і віднімати, запущена УНІАНом, достойна окремого опису, в якому я колись розповім, як журналістка-автор фейка говорила мені "я взагалі не підтримую ці зміни, я і дві доньки вивчилися і нічого" - і зразу стало зрозуміло, чому вона написала в новині відверту неправду і довго відмовлялася іі виправити...
Але це пусте. Проект показав, як багато людей готові долучитися і що навіть БІЛЬШЕ людей, ніж ми спочатку розраховували, готові і чекали цих змін. Ще раз дякую, Sergii Gorbachov і дякую Alyonka Lototzka що ранній ранок неділі, ще й у відпустці, потратила на редагування документа Сергіяsmile:-)

ТУТ МОЖНА ЗАВАНТАЖИТИ ФАЙЛ З ОПИСОМ КЛЮЧОВИХ ЗМІН ДО ПРОГРАМ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
 
Пост із соціальної мережі Facebook від Сергія Горбачова, Директор у СШ 148 ім. Івана Багряного м. Києва, співрацює в Колегія Міністерства освіти та науки України 

Що конкретно змінилося у програмах початкової школи?

      Вперше в одному документі компактно наведено опис ключових змін до ВСІХ оновлених програм.
Дякую Alyonka Lototzka та Ivanna Kobernik, які у неділю вранці долучилися до роботи над цим документом та зробили необхідні уточнення.

      Вчителі, батьки - прочитайте, будь ласка. Бо, на жаль, інформація, яка до вас надходить через ЗМІ, не завжди коректна та не дає можливості зрозуміти: що ж відбувається насправді?
      І у такому випадку єдиний спосіб отримати об'єктивну інформацію - звернутися до першоджерела.
Зміни до програм початкової школи стали результатом безпрецедентно відкритого обговорення на освітній Інтернет-платформі EdEra (https://www.ed-era.com), у якому взяли участь більше чотирьох тисяч вчителів, батьків, науковців, які внесли більше восьми тисяч пропозицій.
      4 серпня Колегія МОН затвердила ці зміни, а 11 серпня на сайті Міністерства освіти та науки були викладені оновлені програми.
      Зі всіма програмами початкової школи (в т.ч. – оновленими) можна ознайомитися за цим посиланням: http://mon.gov.ua/…/education/zagaln…/pochatkova-shkola.html
      Однак перед тим, як знайомитися з оновленими програмами, вчителям та батькам доречно мати загальне уявлення про те, які саме пропозиції висувалися, чому вони були прийняті чи відхилені.
      Саме тому я зібрав в один документ всі ввідні розділи до кожної з програм з описом ключових зміни, які вносилися учасниками обговорень.
      Власне, саме під час внесення пропозицій та їх обговорення відбувалися найбільш цікаві дискусії, які показали, що в України накопичилась «критична маса» активних вчителів, які не просто скаржаться на важке життя та недолугість застарілих норм, але й готові приділити власний час, досвід та знання, щоб змінювати нашу школу на користь маленьким українцям.
      Сподіваюсь, що знайомство з цим надзвичайно цікавим та важливим документом допоможе більш точно побачити сутність пропонованих змін та пересвідчитися, що ці зміни – не результат «кабінетних рішень», а справді відкрита та відверта дискусія про те, чому саме і як саме мають вчитися наші діти у початковій школі.
      Важливо й те, що ці зміни – лише перший крок, початок шляху до оновлення української освіти. Вже незабаром буде оприлюднена Концепція нової української школи та відкрито її публічне обговорення, сподіваюсь – у такому ж демократичному форматі. Потім – нові стандарти та нові програми: на цей раз – для всіх класів.
      Зверніть увагу, що після назви кожного предмета у відповідному розділі наведено посилання, за яким можна ознайомитися з детальним описом пропозицій та порівняльними таблицями, а також прочитати обговорення.
      Треба мати на увазі, що опис ключових змін у цьому документі може дещо відрізнятися від текстів на сайті EdEra, бо зроблений пізніше та містить уточнення до доопрацювання, які внесені у процесі обговорення та затвердження програм
Успіху всім нам!
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Як допомогти вчителю початкових класів розпочати новий навчальний рік за оновленими програмами обговорили учасники Всеукраїнського інструктивно-методичного семінару «Початкова освіта на сучасному етапі», що відбувся у Міністерстві освіти і науки України 11 серпня 2016 року.
Семінар відбувся під головуванням заступника Міністра освіти і науки Павла Хобзея, за участі заступника директора Інституту модернізації змісту освіти МОН України Юрія Завалевського, методистів обласних Інститутів післядипломної освіти України.
Заступник Міністра підкреслив важливе значення оновлених програм початкових класів для старту якісних змін у школі та побудови нової української школи. «Кардинально змінені цілі, які ми ставимо в навчанні наших дітей. Перша – дати творчу свободу вчителю. Друга та головна – у кожній дитині потрібно бачити особистість», - підкреслив Павло Хобзей .
В Міністерстві наголошують на ключовій ролі методистів для мотивації вчителів на творчу та плідну роботу з дітьми. «Від вас залежить 50% успіху. Наше спільне завдання допомогти вчителю, а отже озброїти його методичними матеріалами», - пояснив заступник Міністра. На його думку, до цієї роботи необхідно також долучити завучів кожної початкової школи.
Павло Хобзей нагадав, що програми розвантажені з 13 предметів початкової школи. У цих програмах знято фіксовану кількість годин на вивчення кожної теми, вчитель самостійно їх визначає, а також дублювання змісту у навчальних предметах «Основи здоровʼя», «Я у світі», «Природознавство». Ключовими змінами також є те, що процес навчання приведено у відповідність до вікових можливостеймолодших школярів, а термінологію програм уніфіковано.
Вже з нового навчального року молодші школярі навчатимуться за оновленими програмами. 
 
Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2016/2017 навчальному році
в ГоловнеНормативно - правове забезпечення початкова школаУсі уроки початкова школаФайли 18.08.2016 349 Переглядів

Додаток
до листа Міністерства
освіти і науки України
від 17.08.2016р. № 1/9-437

Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2016/2017 навчальному році

У сучасних умовах ефективність початкової освіти пов’язується з реалізацією компетентнісного підходу. Компетентнісні результати навчання визначено у Державному стандарті початкової загальної освіти (2011р.), вимогах до засвоєння програмового змісту з кожного навчального предмета (2012р.), до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів (2014р.). Нині постає потреба у визначенні резервів підвищення ефективності навчального процесу на засадах компетентнісного підходу і розкритті механізмів їх використання у професійній діяльності педагогів.
Як свідчать результати аналізу сучасної практики, ефективній реалізації компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів сприяють:
      - зміни підходів до підготовки і проведення уроку як основної форми організації навчальної діяльності в умовах класно-урочної системи навчання (певне структурування, встановлення міжпредметних зв’язків, конструювання на засадах міжпредметної інтеграції);
      - розширення діапазону організаційних форм, методів навчання, способів навчальної взаємодії, що мають на меті практичну спрямованість навчання і базуються на взаємозв’язках урочної та позаурочної діяльності.
В умовах постійного збільшення обсягів навчального матеріалу дитині дедалі складніше зібрати їх у цілісну картину. Тож на зміну урокам, на яких традиційно здебільшого переважає вивчення теоретичного матеріалу, мають прийти компетентнісно орієнтовані, що сприяють цілісному сприйняттю навчального матеріалу, формуванню системного мислення, позитивного емоційного ставлення до пізнання. Одним із ефективніших шляхів їх конструювання з урахуванням окреслених завдань є встановлення міжпредметних зв’язків – окремі короткочасні моменти включення в урок запитань і завдань з матеріалу інших навчальних предметів, що мають допоміжне значення для вивчення теми й сприяють глибшому сприйманню та осмисленню певного поняття.
Міжпредметні зв’язки предметів мовного циклу, у тому числі іноземної мови, з іншими можуть встановлюватись за пропонованим в підручниках або дібраним учителем ілюстративним матеріалом (з природознавства, основ здоров’я, «Я у світі», музичного і образотворчого мистецтва), за яким створюється мовленнєва ситуація для виявлення учнями емоційно-ціннісних ставлень до зображеного. Учитель може організувати полілог, дискусію, запропонувавши учням висловити власну думку, а також може організувати роботу з добору схожих і протилежних за значенням слів, пояснення значення слів тощо.
Якщо вчитель передбачає встановлення міжпредметних зв’язків із залученням додаткового матеріалу, а саме репродукцій, аудіо-, відеозаписів музичних творів, то бажано добирати їх з огляду на зміст навчальних програм з образотворчого і музичного мистецтва для певного класу.
Формуванню в учнів цілісної картини світу сприятимуть інтегровані уроки (коли у межах одного уроку вивчається матеріал різних навчальних предметів), а також бінарні інтегровані уроки (коли у межах двох уроків поспіль опрацьовується матеріал двох і більше навчальних предметів). Основою ефективності таких уроків є чітке визначення мети і відповідне їх планування для забезпечення різнобічного розгляду учнями певного об’єкта, поняття, явища з використанням засобів різних навчальних предметів.
Особливість планування і проведення інтегрованих і бінарних інтегрованих уроків у початковій школі полягає у тому, що вони можуть проводитись як одним учителем, який викладає предмети, які інтегруються, так і двома вчителями у випадках, коли другий предмет, що інтегрується, викладає фахівець (учитель, який викладає відповідний предмет в основній школі). Через складність координації діяльності педагогів у другому випадку такі інтегровані уроки проводять необґрунтовано рідко, тому необхідно планувати такі уроки заздалегідь.
Інтеграція уроків з природознавства, трудового навчання, музичного і образотворчого мистецтва з українською мовою відбувається на основі реалізації мовленнєвої й соціокультурної (за темами «Рідний край», «Батьківщина», «Громадські місця») змістових ліній, а з уроками літературного читання – завдяки добору відповідних за змістом творів.
Під час інтеграції з іншими навчальними предметами у 1 класі вивчатиметься такий програмовий матеріал, як розрізнення назв предметів за питаннями хто це? що це?;робота над скоромовками, загадками, віршами; зображення ліній і фігур, штрихування і розфарбовування; зображення ліній, схожих на елементи букв; мовні і немовні звуки; співвідношення зображень об’єктів навколишнього світу із звуками/буквами, що є в їхніх назвах; співвідношення зображень об’єктів навколишнього світу зі словами, що їх називають; читання речень, коротких текстів із вивченими буквами; робота над текстами природознавчого змісту; слухання-розуміння текстів; побудова запитань і відповідей за прослуханим чи прочитаним текстом; розігрування діалогів за заданою темою; повторення зразка зв’язного висловлювання; переказування невеликого прослуханого тексту з опорою на подані словосполучення, запитання, план; побудова зв’язного висловлювання за поданим початком і малюнком, на основі прослуханого тексту, випадку із життя; усвідомлене читання доступних текстів; робота з дитячою книжкою; добір і записування назв зображень об’єктів навколишнього світу; складання і записування речень за ілюстраціями, навчальними ситуаціями, подіями з життя тощо.
     У 2 класі під час інтеграції української мови з іншими навчальними предметамививчатиметься такий програмовий матеріал за мовленнєвою змістовою лінією, як слухання-розуміння текстів художнього, розмовного або науково-художнього стилів; усвідомлення елементів фактичного змісту, запам’ятовування послідовності подій; побудова запитань і відповідей за прослуханим чи прочитаним текстом; відтворення та розігрування діалогів із прослуханих, прочитаних казок, розповідей; повторення зразка зв’язного висловлювання; переказування прослуханого, прочитаного тексту за поданим планом; самостійне переказування прослуханого, прочитаного, побаченого, виявлення свого ставлення до подій, персонажів; складання розповіді на основі спостереження, власного досвіду, за малюнком, серією малюнків, поданим початком, початком і кінцівкою; добір і записування назв зображень об’єктів навколишнього світу; складання і записування речень, що передають зміст малюнка, вид із вікна; складання 2-3 речень на задану тему, пов’язування їх між собою.
У 3 класі в процесі інтеграції з іншими навчальними предметами вивчатиметься такий програмовий матеріал:
      - з української мови, як читання напам’ять віршів і прозових творів; складання діалогу за малюнком, ситуацією; переказування тексту за планом, опорними словами; висловлення своєї думки про явища і події; повторення зразка зв’язного висловлювання з доповненням, змінами; складання усних зв’язних висловлювань (розповідь, опис, міркування) самостійно та за початком, основною частиною та кінцівкою, планом; складання і записування запитань за змістом прочитаного, на задану тему та відповідей на запитання; робота з деформованим текстом; написання переказів (розповідний текст) за планом, з опорою на ключові слова та словосполучення; висловлення власної думки в письмовій формі; удосконалення змісту і форми написаного тексту; добирання слів для якнайточнішого вираження думки під час усного і писемного мовлення;
      - з літературного читання, як визначення теми і основної думки твору; знаходження у тексті опису природи тощо; визначення теми прислів’їв, віршів, прозових творів.; складання простого плану до невеликих текстів; переказ за планом; формулювання запитання і відповіді за змістом прочитаного; складання діалогу (5-6 речень) на основі прочитаного; аналіз тексту з метою знаходження певних ознак описуваних предметів, явищ, подій, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, визначення нового, узагальнення, доведення тощо; виділення головного в прочитаному, співвідношення головної думки з заголовком, прислів’ям, ілюстрацією; сенсорно естетичне сприймання художніх творів через аналіз зображення словом кольорів, форм, звуків природи; визначення настрою, загальної тональності твору; висловлювання про враження від прочитаного; пізнавальна наукова інформація; порівняння художнього і науково-художнього твору; самостійний добір книг за темою; читання дитячої періодики; колективне обговорення прочитаного; колективне та індивідуальне складання варіантів кінцівки літературної казки, творів-мініатюр, загадок, лічилок, заповнення пропусків у творах; інсценування прочитаного.
У 4 класі має здійснюватися така робота з інтеграції навчального матеріалу:
      - з української мови: усвідомлення фактичного змісту тексту; запам’ятовування послідовності подій, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, складання діалогу, зв’язного висловлювання (розповідь, опис, міркування) за малюнком, описаною ситуацією – з опорою на допоміжні матеріали (поданий зачин або кінцівку, опорні сполучення слів, план); переказ (докладний або вибірковий) тексту з опорою на поданий або колективно складений план, опорні сполучення слів, а також без опори на допоміжні матеріали; висловлювання власних думок із приводу прочитаного, почутого, обґрунтування їх, доповнення тексту на основі особистого життєвого досвіду (використовуються тексти-розповіді, описи, міркування); складання і записування зв’язних між собою речень, які описують малюнок, частину інтер’єру класу, навчальну ситуацію на уроці; запитань на задану тему та відповідей на запитання; докладного чи вибіркового переказу; розповіді, опису, міркування на добре знайому тему;
      - з літературного читання: свідоме, правильне, виразне читання вголос із дотриманням основних норм літературної вимови; усвідомлене, із дотриманням темпу читання мовчки різних за обсягом і жанровою специфікою текстів; самостійне визначення теми і основної думки твору; встановлення причинно-наслідкових зв’язків; складання плану і користування ним для переказу тексту; самостійний добір книг; підтримання колективної дискусії за змістом прочитаного.
Необхідно залучати і внутрішні резерви математики (вплив предмета на розвиток критичного мислення, вміння логічно доводити свою думку, обґрунтовувати свою позицію, вести полеміку) для  становлення молодшого школяра як особистості, свободи його самовизначення, досягнення ним ситуації успіху, формування у нього громадянської позиції, що базується на системі гуманістичних цінностей.
Добираючи додаткові матеріали до уроків математики, учителям слід звернути особливу увагу на відповідність їх змісту програмі, віковим особливостям і навчальним можливостям учнів.
Окрему увагу варто приділяти розвитку математичного мовлення учнів. Це має бути системною роботою, що спрямована на розвиток умінь та навичок в усній та писемній формі відповідати на запитання, усно обґрунтовувати правильність розв’язку, будувати логічні конструкції з використанням відповідних словосполучень.
Звертаємо увагу, що відповідно до Інструкції щодо заповнення класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОН України 08.04. 2015 року № 412) дату і тему кожного з бінарних інтегрованих уроків записують окремо на сторінках фіксації проведення уроків із певного предмета, а дату і тему інтегрованого уроку фіксують на сторінці одного (за вибором учителя) з тих навчальних предметів, зміст яких інтегрувався.
Реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів передбачає розширення діапазону форм організації навчання, методів та способів навчальної взаємодії у взаємозв’язку урочної та позаурочної діяльності. Тож із метою застосування учнями здобутих у процесі навчальної діяльності знань, умінь і навичок у позаурочний час можуть організовуватися різноманітні виховні заходи – конкурси ерудитів, знавців навчальних предметів, інтелектуальні ігри «Що? Де? Коли?» тощо.
Потужним потенціалом для забезпечення єдності навчального і виховного процесів володіють такі організаційні форми навчання як навчальний проект, колективна творча справа. Наприклад, у 3 класі під час опрацьовування теми «Вода та її властивості» на уроках природознавства можна запропонувати учням навчальний проект щодо скорочення витрат води, у процесі виконання якого вони з’ясовуватимуть кількість витрат води вдома (наприклад, під час чищення зубів), у школі (під час миття рук) і визначатимуть шляхи їх скорочення, готуватимуть пам’ятки і розміщуватимуть їх над раковинами та ін.
У випадках, коли програмовий матеріал різних навчальних предметів дозволяє інтегрувати його в межах одного навчального дня, можуть організовуватися так звані «тематичні дні», коли всі уроки за розкладом спрямовують на реалізацію єдиної виховної мети, що знаходить логічне продовження у виховному заході.
З метою забезпечення міжпредметної інтеграції математики з іншими навчальними предметами необхідно посилити виховний компонент цього навчального предмета. Найбільший потенціал для цього мають текстові задачі. Сюжети завдань, у яких описуються досягнення українців (світові й олімпійські рекорди українських спортсменів, здобутки дослідників і науковців, шедеври світового мистецтва, створені українцями тощо), історичні й географічні пам’ятки, історичні події, які вплинули на розвиток держави, будуть сприятливими для формування патріотичних почуттів учнів, розвитку їхньої національної самосвідомості тощо.
Резервом оптимізації навчального процесу на компетентнісних засадах є його практична спрямованість. З цією метою пропонується розширення діапазону організаційних форм, методів навчання, способів навчальної взаємодії, з огляду на формування способу дій, що передбачає залучення учнів до практичної діяльності. Пріоритет належить засвоєнню навчального матеріалу у процесі екскурсій, квестів, організації і проведення конкурсів, зустрічей, практикумів.
Серед методів навчання мають домінувати інтерактивні, методи навчання у русі тощо. Діапазон навчальної взаємодії школярів має розширюватися поступово: у 1-2 класах – це переважно робота в парах і в малих групах (3 учні), у 3-4 класах – групова, командна робота.
Необхідно відмовитися від практики механічного заучування навчального матеріалу, а натомість використовувати способи поступового запам’ятовування у процесі роботи. Для цього вчитель має організувати роботу з пам’ятками, опорними схемами, таблицею множення тощо до того часу, доки не відбудеться практичне засвоєння їхнього змісту. З цією метою можуть використовуватися дидактичні ігри, що ґрунтуються на активізації кінестетичного каналу сприймання інформації – класики, пальчикові ігри (на усну лічбу, у тому числі таблиці множення, правопису словникових слів тощо).
Необхідно мінімізувати використання зошитів із друкованою основою і передусім із таких навчальних предметів, де формування навички практично виконувати роботу є їх основною метою («Інформатика», «Основи здоров’я», «Я у світі» тощо). На цих уроках учитель може організувати бесіди, дискусії за змістом мультфільмів (наприклад, телеканалу «ПлюсПлюс»), читання літературних текстів, публікацій у дитячій періодиці, ситуацій, що висвітлюють у новинах, тощо, а також колективні творчі справи, навчальні проекти, зустрічі з фахівцями державних установ, екскурсії тощо. Водночас у межах уроків з «Основ здоров’я» можуть проводитись бесіди-інструктажі з безпеки життєдіяльності. У разі проведення в межах уроку бесід-інструктажів, окрім запису на сторінці з навчального предмета про проведення уроку, учитель фіксує це у розділі VІІІ класного журналу «Облік проведення бесід, інструктажів із безпеки життєдіяльності».
Водночас для формування і перевірки предметних компетентностей учитель має спиратися на систему інтегрованих завдань, спрямованих на застосування учнями способів навчально-пізнавальної діяльності, знань, умінь і навичок для розв’язання певних задач у змодельованих життєвих ситуаціях. На відміну від тестової форми, у такому форматі організації роботи учень матиме змогу здійснювати різноманітні мисленнєві операції, розкривати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати, зіставляти пропоновану ситуацію і робити висновок, а не механічно обирати один із варіантів відповіді.
 
Презентація
“Розвантаження та оновлення програм початкової школи”

Затверджено 13 оновлених та “розвантажених” навчальних програм для школярів 1-4 класів – вже з 1 вересня дітям в молодшій школі буде навчатися легше. Відповідне рішення, 4 серпня, прийняла Колегія Міністерства освіти і науки України.

 
 
Шановні колеги!


Розміщуємо для вас Експрес-тест "Чи готовий вчитель поч. класів до роботи за оновленою програмою" (навчання грамоти, укр. мова, літ. читання, математика)

      Запропонований експрес-тест пропонується для здійснення самоперевірки вчителеві поч. класів на предмет знання ключових змін в оновленій програмі початкового навчання 2016-2017 н.р. Не рекомендується використовувати "злосними"адміністраціями шкіл для здійснення адміністративної перевірки. Хіба б учитель був ду-ж-ж-е вже "лінивий" smile:) 


      Инструкция к тесту
      Все просто. Обираєте, де треба обирати, вписуєте, де потрібно вписати.  Перед виконанням завдання рекомендую ознайомитись з коментарем-підказкою. Ця можливість Вам надана перед виконанням завдання. Нявність коментаря зображено у вигляді діалогічної "хмаринки". В кінці отримуєте результат. Визначаєте свій рівень знань. У випадку "катастрофічного" результату потужно надолужуєте прогалини. Успіхів!


ДЛЯ ТОГО, ЩОБ ПЕРЕЙТИ ДО ТЕСТУ, НАТИСНІТЬ НА ЦЕ ГІПЕРПОСИЛАННЯ. Успіхів вам!
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням


Міносвіти затвердило нові орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи

Змінено вимоги до оцінювання учнів початкової школи
      У зв’язку зі змінами до навчальних програм початкової школи внесено зміни до орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальноїсередньої освіти.
      Зокрема, наказом МОН №1009 від 19 серпня затверджено нову редакцію орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
      Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів доручено забезпечити необхідні умови щодо виконання орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
Управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, Інститутам післядипломної педагогічної освіти доручено довести наказ №1009 від 19 серпня 2016 року до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів.
      Завантажити нові вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи ви можете за посиланням.
 
Ключові тези орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів

Відтепер оцінювання – це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків, тобто навчальні досягнення учнів не мають озвучуватися на батьківських зборах чи вивішуватися публічно у вигляді різноманітних рейтингів.
Знято оцінювання каліграфії, вимоги до якої були занадто деталізовані в попередній редакції документу, залишено лише вимогу, що письмо має бути охайним та розбірливим. Також учням не будуть знижувати оцінки за “неправильний” відступ кількості клітинок та рядків.
Вилучено вимоги та критерії щодо підписання зошитів та щомісячну оцінку за ведення зошитів – МОН відмовилося від радянської традиції регламентації настільки дрібних питань.
«Вчитель має навчити дітей культурі письма і правилам оформлення робіт, але кількість клітинок і форму підписання зошитів не повинно регламентувати Міністерство освіти і науки», – говорить головний спеціаліст департаменту загальної середньої освіти МОН Алевтина Лотоцька.
Домашні завдання не повинні задавати на вихідні, святкові та канікулярні дні (канікули), а  їх обсяг віднині обмежено. Так, в перших класах домашніх завдань  не повинно бути зовсім, в 2 класі – не більше, ніж дитина може виконати самостійно за 45 хвилин, в 3 класі – за 1 годину 10 хвилин, в 4 класі – за 1 годину 30 хвилин.
В методичних рекомендаціях наголошено на неприпустимості перевантаження учнів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах з друкованою основою тощо.
Нагадується, що оцінювання в 1 класі немає, а 2 клас також може не оцінюватися за рішенням педагогічної ради школи.
До предметів, що не оцінюються за бальною системою протягом всієї початкової школи, додано “Трудове навчання” та “Я у світі”. Тобто, загалом за бальною системою в 1-4 класах не оцінюються «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання».
Для того, щоб полегшити вчителям роботу за новими програмами,  в методичних рекомендаціях детально розписано  методичні підходи, які можна використовувати для навчання, показано приклади інтерактивної роботи та компетентнісно-орієнтованих завдань.
Щоб понизити психологічне напруження у першокласників, за рішенням учителя, до сформування навички письма рекомендується користуватись простим олівцем. На розсуд учителя допускається виправлення або гумкою, або закресленням. При цьому наявність охайних виправлень, здійснених самою дитиною, не впливає на зниження балу за роботу, а час і етап переходу на кулькову ручку визначає сам учитель, індивідуально для кожної дитини.
Вчителям також не рекомендують користуватися червоною ручкою при перевірці письмових робіт  в адаптаційному періоді (1 клас). Колір ручки для виставлення оцінок в зошитах і щоденниках вчитель може вибирати самостійно.
Це лише частина нововведень продовження у файлі.
      

 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222Наказ МОН №1009 від 19.08.2016 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ

№1009 від 19 серпня 2016 року
Про внесення змін
до наказу Міністерства
освіти і науки України
від 21.08.2013 № 1222


У зв’язку зі змінами до навчальних програм початкової школи, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» та відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 13.04.2011 № 329, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за № 566/19304, НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни у наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти», виклавши Додаток 1 у новій редакції, щододається.
2. Управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, Інститутам післядипломної педагогічної освіти довести цей наказ до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів.
3. Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів забезпечити необхідні умови щодо виконання орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П.К.

Міністр               Л. М. Гриневич
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

У МОН створено робочу групу, яка має розробити Держстандарт початкової освіти

Розпочато розробку нового стандарту початкової школи

      У Міністерстві освіти і науки створено робочу групу, яка займатиметься розробленням проекту Державного стандарту початкової загальної освіти. Відповідний наказ підписаний міністром освіти Лілією Гриневич.
      До складу робочої групи включено представників Міністерства освіти, Національної академії педагогічних наук, освітян-практиків тощо.
Проект Державного стандарту початкової загальної освіти має бути розроблений до 01 листопада 2016 року та поданий для затвердження до департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН.
      Як відомо, Міністерством освіти вже проведено роботу з розвантаження навчальних програм для школярів 1-4 класів, які почали застосовувати в молодшій школі з 1 вересня. Зокрема, знято фіксовану кількість годин на вивчення кожної теми – учителі визначатимуть їх самостійно. Програми привели у відповідність до вікових особливостей дітей, для цього деякі теми перенесено у більш старші класи та скасовано ряд вимог, що ставилися перед молодшими школярами тощо.

 
Шановні колеги!


Пропонуємо вашій увазі відеорепортаж щодо змін у роботі освітніх установ.

Це цікаво, сподіваємось, що ви почерпнете щось і для себе.
 
На EdEra викладено відео для вчителів до оновленої програми 
з англійської мови


Про методики викладання, що допоможуть впровадити зміни в початковій школі після оновлення програм та зробити процес навчання в 1 - 4 класах цікавішим, на сайті EdEra розказує модератор оновлення програм з Англійської мови Тетяна Бєляєва. Зараз на сайті EdEra можна знайти 6 відео з методичними рекомендаціями та цікавими порадами для вчителів Англійської мови.
 “Модель викладання англійської мови та роль учителя на уроці поступово має бути змінена. Від учителецентризму переходимо до учнецентризму, обираємо такі моделі проведення уроків, щоб учні більше працювали, а вчитель грав роль старшого помічника та координатора”, - зазначає у вступному відео Тетяна Бєляєва.
 Серед найцікавіших прийомів, що Тетяна Бєляєва радить учителям, є, зокрема, використання ляльки як “носія” англійської мови для наочності.  Лялька має спілкуватися лише англійською і допомагати вчителю та учням урізноманітнювати уроки. Тетяна Бєляєва наголошує, що діалоги, які ведуть з лялькою, мають розвиватися – ставати складнішими, враховувати теми, які зараз проходять учні.
 “Дуже важливо використовувати наочність для створення опор для дітей при засвоєнні нових слів або граматичних правил. В інтернеті є багато ресурсів, де можна знайти яскраві ілюстрації великого формату для слів,  що вивчаються. Варто використовувати також книжки великого формату, які можна демонструвати дітям на уроках”, - додає Тетяна Бєляєва.
 Ще один цікавий спосіб вчити англійську – створення проектів. Це можуть бути як складніші проекти, так і прості, на кшталт створення англомовних плакатів. На відео детально пояснюється, як проводити проектну діяльність та даються корисні поради вчителям, як зробити проект максимально корисним для засвоєння англійської мови.
 Тематично відео поділяються на:
 
  1. Вступне відео.
  2. Відео щодо ключових змін до програми початкової школи з англійської мови.
  3. Відео щодо впровадження усного курсу в першому класі.
  4. Відео щодо фонетичного фокусу при навчанні англійської мови.
  5. Відео щодо письма англійською мовою.
  6. Відео щодо створення міні-проектів.
 
“Я хочу щиро подякувати ще одному модератору з оновлення програми з англійської мови - Наталії Харченко з міста Суми, яка зробила дуже вагомий внесок в оновлення програми та створення відеоматеріалів для порталу EdEra. Також нам допомагали Олена Барсук, Алла Омельяненко та Ніна Баженова, без яких ми б не змогли зробити такий великий обсяг роботи”, - зазначає Тетяна Бєляєва.
 Заступник Міністра освіти Павло Хобзей наголошує, що відеоматеріали для вчителів до оновлених програм мають стати помічниками, які допоможуть впровадити зміни у життя.
 “Ми розуміємо, що підручники залишилися старими і вчителям потрібна допомога та підтримка у впровадженні новацій. Саме тому Міносвіти спільно з платформою ЕdEra створили і виклали додаткові відеоматеріали у відкритому доступі. Зміни в 1 - 4 класах – перші кроки на зустріч Новій український школі. У 2018 році діти мають піти в перший клас Нової школи, щоб підготуватися до того часу, ми маємо вже зараз розпочати ґрунтовну роботу з педагогами”, - зауважив Павло Хобзей.
 Усі відео, а також оновлену програму з Англійської мови для початкових класів можна знайти за посиланням.
 Проект оновлення програм початкової школи та підготовка відеоматеріалів здійснені спільно МОН та проектом EdEra за підтримки Міжнародного благодійного фонду “Відродження”.
 Нагадаємо, що 11 жовтня на сайті EdEra з’явилися відеоматеріали до оновленої програми з Літературного читання, на яких сучасні письменники особисто розказують про себе, свої твори та творчий шлях.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням (можна натиснути на картинку та перейти)

На відкритій платформі ЕдЕра викладені відеоматеріали до оновленої програми з Літературного читання

Письменники, чиї імена додали до навчальної програми з Літературного читання, особисто розказують про себе, свої твори та творчий шлях.
“Ці відеоматеріали створені, щоб допомогти вчителям, дітям та батькам  працювати за оновленими програмами початкової школи, адже змінити підручники за такі короткі терміни було неможливо. Тому на відкритій платформі у вільному доступі, в невимушеній формі письменники особисто читають власні твори. Ми переконані, що цей формат допоможе вчителям зробити уроки цікавішими, а дітей – зацікавить сучасною дитячою літературою”, – зазначив заступник міністра освіти і науки України Павло Хобзей.
Письменники на відео весело розповідають про себе, читають свої твори, розкривають таємниці та секрети своїх книжок учителям.
Наприклад, Валентина Вздульська, одна з молодих письменниць, чиї твори потрапили до програми після оновлення, розказує про свою книжку-картинку, яку можна прочитати використовуючи не лише текст, а й ілюстрації.

Її колега Олександра Кочубей не лише представляє свої твори, а й ділиться, як дитяча пристрасть до написання текстів на шпалерах переросла у навчання в Київському національному лінгвістичному університеті та письменницьку працю.
Олександр Дерманський пише і прозу, і поезію представляє свої як нові, так і вже визнані читачами та літературознавцями твори.
Іван Андрусяк поділився на відео спогадом про те, як його донька складала ЗНО та яким чином це надихнуло його писати “розбишацькі книжки”.
          З відеоматеріалами для Літературного читання можна ознайомитись на сайті ЕдЕра, а також на каналі Youtube.
     
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Нові програми з інформатики для початкової школи
      
На EdEra з’явились нові відео – методичні рекомендації до оновленої програми з Інформатики
Робота з електронними текстами, картами, творами мистецтва та діаграмами в Інтернеті – наскрізні вміння, яких навчатимуться діти початкової школи на уроках Інформатики та які знадобляться їм у повсякденні і навчанні. Як зробити Інформатику для учнів початкової школи захопливою і потрібною, у відео з методичними рекомендаціями до оновленої програми з Інформатики розказує вчитель початкової школи, сертифікований вчитель Google Наталія Сражинська.

На EdEra з’явились нові відео – методичні рекомендації до оновленої програми з Інформатики


Робота з електронними текстами, картами, творами мистецтва та діаграмами в Інтернеті – наскрізні вміння, яких навчатимуться діти початкової школи на уроках Інформатики та які знадобляться їм у повсякденні і навчанні. Як зробити Інформатику для учнів початкової школи захопливою і потрібною, у відео з методичними рекомендаціями до оновленої програми з Інформатики розказує  вчитель початкової школи, сертифікований вчитель Google Наталія Сражинська.
“Згідно з оновленою програмою, дитина має вміти виконувати дії на стаціонарному, портативному та будь-якому мобільному пристрої, незалежно від завантажених операційних систем. Крім того, дитина має виконувати необхідні завдання не лише за допомогою інстальованих на комп’ютер програм, а й користуючись інтернет-ресурсами”, - зазначає Наталія Сражинська у своєму вступному слові.
      У відео “Інформація”, вона пояснює, як із допомогою інтерактивних ресурсів та ігор навчити дітей безпечної роботи в Інтернеті, як відрізняти публічну і приватну інформацію.
“У кожної сім’ї є така інформація, яку не повідомляють усім. Це, наприклад,  номери банківських карток, домашня адреса та телефон – таку інформацію називають приватною. Однак свої малюнки та фотографії домашніх тварин можна показувати всім”, - розповідає  Наталія Сражинська.
      У відео, присвяченому роботі в Інтернеті, особливий наголос робиться на розумінні  дитиною авторського права, а також пояснюється, як цікаво розказати про мережеві ресурси, браузери, хмарні сервіси тощо.
Важливе завдання вчителя – продемонструвати навчальні можливості кожного електронного пристрою, до якого має доступ дитина, і показати, що знання з Інформатики важливі для опанування більшості навчальних предметів. Про це йдеться у відео комп’ютери та інші пристрої. 
“Демонстрацією навчальних можливостей комп’ютера будуть вправи для сприймання текстів через “електронні читанки” або ознайомлення з навчальними сайтами, де розміщена яскрава дитяча література. Можливостей багато. Важливо, щоб матеріал був дійсно необхідний для уроків Літературного читання, Української та Англійської мов, образотворчого і музичного мистецтв та інших предметів”, - підкреслила вчитель.
      Вивчення графіки в оновленій програмі з Інформатики доповнено темою “Подорожі віртуальними музеями та мистецькими галереями”.
“Варто звернути увагу на зміст програми з образотворчого мистецтва та добрати для роботи такі шедеври, що допоможуть ознайомитись із різними видами мистецтв. Зокрема, на сторінках культури та мистецтва Google учитель може заздалегідь створити власну колекцію, додати до неї вибрані твори”, - зазначила Наталія Сражинська.
Наразі на платформі EdEra вже викладено відеоматеріали з методичними рекомендаціями до чотирьох програм початкової школи – Літературного читання, Англійської мови, Математики та Інформатики. Завершується робота над відеоматеріалами до оновленої програми до курсу Українська мова в початковій школі.
Нагадаємо, що проект оновлення програм початкової школи та підготовка відеоматеріалів здійснені спільно МОН та проектом EdEra за підтримки Міжнародного благодійного фонду “Відродження”. 
     
      Довідково:
11 жовтня на сайті EdEra з’явилися відеоматеріали до оновленої програми з Літературного читання, де сучасні письменники особисто розказують про себе, свої твори та творчий шлях.
17 жовтня на сайті EdEra було оприлюднено відеоматеріали до оновленої програми з Англійської мови, щоб зробити процес навчання в 1 - 4 класах цікавішим.
27 жовтня на сайті EdEra було опубліковано відеоматеріали до оновленої програми з Математики, що розкривають нові можливості для цікавого навчання дітей.
Страницы: 1
Читають тему