Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!

За участі Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич, заступника Міністра освіти і науки Вадима Карандія та Голови Державної служби якості освіти України Ruslan Gurak стартував тренінг для освітніх експертів з питань оцінювання професійних компетентностей вчителів початкових класів під час сертифікації.

Руслан Гурак наголосив, що Методика вивчення діяльності вчителя має бути максимально зрозумілою та об’єктивною, оскільки вона визначає зміст професійної діяльності вчителів та інтегрує підходи до оцінювання результатів їхньої роботи.
Під час дводенного тренінгу педагогічні та науково-педагогічні працівники з усіх регіонів України працюють над Методикою експертного оцінювання, зокрема, інструментами вивчення практичного досвіду: формами спостереження за діяльністю вчителя, картками спостереження за уроком та аналізу уроку, інтерв’ю з учителем, анкетами для керівництва школи.
      
       
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

ЗА ЯКИМИ КРИТЕРІЯМИ ЕКСПЕРТИ ОЦІНЮВАТИМУТЬ ПРОФЕСІЙНИЙ ДОСВІД УЧАСНИКІВ СЕРТИФІКАЦІЇ – 
ВІДПОВІДНУ МЕТОДИКУ ВИСТАВЛЕНО  ДЛЯ ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ
Опубліковано 16 січня 2019 року о 17:57

Для громадського обговорення розміщено проект методики, за якою незалежні освітні експерти проводитимуть оцінювання практичного досвіду учасників добровільної сертифікації вчителів.  Подати пропозиції та зауваження можна до 25 січня 2019 року на електронну адресу sqe.bondar@gmail.com або sqe@sqe.gov.ua (з позначкою «Сертифікація»).
Проектом документу передбачається, що експерти вивчатимуть та оцінюватимуть професійні компетентності за 5 критеріями:
1.Здатність планувати і здійснювати освітній процес на основі особистісно-орієнтованого і компетентнісного підходів з використанням відповідних педагогічних технологій.
2.Здатність створювати безпечне та психологічно комфорте освітнє середовище, спрямоване на розвиток дітей та їх мотивацію до навчання.
3.Здатність налагоджувати партнерські стосунки з родинами учнів для розвитку здібностей і можливостей кожної дитини.
4.Здатність до постійного професійного розвитку, самооцінювання та рефлексії.
5.Здатність моделювати поведінку, в основі якої повага до прав людини, демократичні та інші загальнолюдські цінності.
Кожен з цих критеріїв включатиме від 4 до 10 показників, що оцінюватимуться  від 1 до 3 балів. Для отримання інформації експерти зможуть використовувати такі джерела, як спостереження за діяльністю вчителя, відвідування уроків, інтерв’ю з вчителем, бесіда з керівництвом школи.
Щоб освітні експерти краще володіли методикою проведення сертифікації та вдосконалили необхідні для неї навички, впродовж 2 днів – 15 та 16 січня 2019 року – для них провели перший тренінг.
«Для мене важливо, щоб всі експерти чітко усвідомлювали, для чого ми запроваджували сертифікацію. Зараз ми здійснюємо реформу НУШ, запрацював новий Держстандарт початкової освіти, в основі якого лежить компетентнісний підхід, інакше відображаються результати навчання. Щоб їх досягати, потрібні інші методики. Ідея була в запровадженні сертифікації для мотивації тих вчителів, які можуть стати агентами змін. Тож під час вивчення роботи педагога ви маєте зрозуміти, чи ця людини розуміє новий стандарт, чи володіє методиками активного, дослідницького, компетентнісного навчання, чи розуміє основні ціннісні та методологічні аспекти реформи», – пояснила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час розмови з експертами.
Вона також підкреслила, що процес сертифікації має показати нову культуру спілкування з учителями.
«Як учитель я знаю, що педагоги інколи є дуже вразливими до того, що їх оцінюють. І вам потрібно буде зуміти це зробити в дуже дружній спосіб. Пам’ятайте, що ці вчителі прийшли на сертифікацію добровільно. З іншого боку, не можна занижувати стандарти. Бо що може трапитися найгірше – якщо ми дискредитуємо сертифікацію як адекватний інструмент, який виявляє найкращих», – наголосила Міністр.
Пул освітніх експертів буде сформовано з викладачів, вчителів, тренерів НУШ тощо із досвідом педагогічної діяльності не менш як 5 років. Вони проводитимуть оцінювання діяльності учасника сертифікації безпосередньо в закладі освіти. Робота кожного вчителя буде оцінюватись щонайменше двома експертами.
Лілія Гриневич повідомила, що пілотний період сертифікації може тривати 2-3 роки, доки не буде напрацьовано валідний інструментарій для оцінювання. Лише після цього можна буде ставити питання про заміну атестації сертифікацією.
«Я хочу вкотре відзначити, що зараз сертифікація тільки добровільна, а її непроходження не матиме жодних негативних наслідків для вчителя. Водночас педагог, що пройде сертифікацію, отримає 20% надбавки. А ще важливо, щоб він ділився потім своїми методами, знаннями та професійними компетентностями з іншими», – підсумувала Міністр.
За першу добу на сертифікацію вже зареєструвалося понад 350 вчителів. Загалом цього року в пілоті зможуть взяти участь до 1 000 педагогів з усіх регіонів України.
 
[CENTER]До уваги освітян Рівненщини!

Експерт з вивчення практичного досвіду учасників сертифікації Інна Ящук про сертифікацію педагогічних працівників у сюжеті Поділля-Центр #сертифікація

Переглянути відео можна за посиланням на ФБ сторінці ДСЯО [/CENTER]



Страницы: Пред. 1 2
Читають тему