Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: 1 2 3 4 След.
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ


1. 
2. 
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення16 Липня 2019

Служба освітнього омбудсмена має аналізувати освітні витрати місцевої влади



      Переможець конкурсу на освітнього омбудсмена Сергій Горбачов збирається робити аналітичні звіти про освітні витрати місцевої влади.
      “Для мене дуже важливо доносити до батьків, колег, як саме влада на місцях розпоряджається коштами. Бо є міста, які, отримавши гроші цільової освітньої субвенції на розвиток НУШ ще в лютому, до травня не змогли їх розподілити.
      Ми будемо аналізувати стан бюджетування на місцях. Цим має займатися людина у громадській приймальні. Згодом робитимемо прес-конференції освітнього омбудсмена, де будемо показувати ці дані”, – розповів Горбачов.
Нагадаємо, 12 липня міністерка освіти і науки Лілія Гриневич оголосила, що в конкурсі на освітнього омбудсмена переміг член Колегії МОН та колишній директор київської школи №148 Сергій Горбачов.
Сергій Горбачов планує провести чотири публічні стратегічні сесії. На них будуть запрошувати усіх зацікавлених сторін. Головне завдання сесій – деталізувати, що і як має робити Служба освітнього омбудсмена.
Детальніше читайте в інтерв’ю зі Сергієм Горбачовим “Хочу, щоб освітній омбудсмен став голосом освіти у владі”.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо на сайт оригінального повідомлення за цим гіперпосиланням.

Горбачов: Хочу провести 4 публічні стратегічні сесії освітнього омбудсмена


      Переможець конкурсу на освітнього омбудсмена Сергій Горбачов планує провести чотири публічні стратегічні сесії.
      “Я маю уявлення, що і як потрібно робити, бачу глобальну мету. Але є погляди інших людей, які треба акумулювати, скомпонувати і на основі цього ухвалювати узагальнене рішення. Так ми зможемо напрацювати дорожню карту, як рухатись далі“, – пояснив Горбачов.
Сесії мають відбутися за чотирма напрямами:
  • Юридична. Пропозиції до законодавства, механізми подання і опрацювання скарг, механізми реагування.
  • Психологічна. Як побудувати роботу психологічної служби з поширення практик медіації, порозуміння. Зокрема, питання булінгу.
  • Фінансова. Фінансова аналітика, аналіз бюджетних витрат, участь у розробці бюджету.
  • Комунікаційна. Горбачов наголошує на важливості комунікації з медіа, “щоб суспільство отримувало достовірну інформацію про стан справ у освіті”.
На ці сесії будуть запрошувати усіх зацікавлених сторін. За словами Горбачова, головне завдання сесій – деталізувати, що і як має робити Служба освітнього омбудсмена.
Нагадаємо, 12 липня міністерка освіти і науки Лілія Гриневич оголосила, що в конкурсі на освітнього омбудсмена переміг член Колегії МОН та колишній директор київської школи №148 Сергій Горбачов.
Детальніше читайте в інтерв’ю зі Сергієм Горбачовим “Хочу, щоб освітній омбудсмен став голосом освіти у владі”.
      “Нова українська школа”
      Фото: автор – kasto, Depositphotos
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

“Хочу, щоб освітній омбудсмен став голосом освіти у владі” – велике інтерв’ю зі Сергієм Горбачовим



      Прозорість фінансування, боротьба з булінгом і налагодження партнерських стосунків у освіті. Це ключове, що планує робити Сергій Горбачов на посаді освітнього омбудсмена.
      До недавнього часу директор школи, він розуміє важливість відкритості та чесного визнання проблем. Каже, що це й буде основним принципом його роботи на новій посаді.
Наступного дня після того, як міністр освіти і науки Лілія Гриневич серед трьох кандидатів обрала пана Сергія, журналіст “Нової української школи” вирушив до нього на інтерв’ю. Зустрілися у 148-й школі, де той був директором, адже офісу обмудсмена ще немає – попереду тільки призначення Кабміном, яке має бути незабаром.
Тим не менше, майбутній посадовець уже має план, як розбудовуватиме службу і якими будуть його перші кроки на посаді.

КОМАНДА ОМБУДСМЕНА

Першим кроком після призначення буде оголошення вакансій. Це будуть штатні працівники в Києві, також ми шукатимемо людей, готових працювати в регіонах. Ця робота буде, здебільшого, на громадських засадах. Хоча обов’язково будемо шукати можливості недержавної підтримки інституційного розвитку Служби освітнього омбудсмена.
Основні відділи у службі, які я бачу зараз, – юридичний, фінансової аналітики, комунікаційний та психологічний. У мене є бачення, як розподілити повноваження між 15-ма членами команди. Уже є люди на певні позиції, з якими ми про це говорили.


Фото: автор – Rawpixel, Depositphotos

Також мене потішило, що після повідомлення Лілії Гриневич про подачу моєї кандидатури, мені написали близько десяти людей про готовність долучатись. Це держслужбовець, який займається питаннями державного фінансування (його участь буде дуже важливою), юристи, мої випускники, які готові надавати рекомендації чи долучатися pro bono (для суспільного блага, безоплатно – ред.).
Також написав колишній колега, журналіст з величезним досвідом та знанням кількох іноземних мов. Він готовий долучитись до моєї команди як керівник комунікаційного відділу.

СТРАТЕГІЧНІ СЕСІЇ

На початку роботи планую провести чотири публічні стратегічні сесії: юридичну, фінансово-аналітичну, комунікативну та психологічну.
Юридична. Це пропозиції до законодавства, механізми подання і опрацювання скарг, механізми реагування.
Психологічна. Як побудувати роботу психологічної служби з поширення практик медіації, порозуміння. Наприклад, захист від булінгу. У нас уже була зустріч з керівниками Національної психологічної асоціації. Вони мають гарні напрацювання, які ми будемо просувати.
Фінансова. Це насамперед фінансова аналітика, аналіз бюджетних витрат, участь у розробці бюджету. Освітній омбудсмен має право дорадчого голосу на засіданнях уряду, де розглядають питання освіти.
Комунікаційна. Мені важливо, щоб медійна комунікація була в освіті загалом, щоб ми не приховували проблеми, щоб суспільство отримувало достовірну інформацію про стан справ у освіті. Проблеми треба визначати, озвучувати і вирішувати.
Про ці сесії ми оголосимо на загал, запрошуватимемо до участі всіх зацікавлених. Головне завдання – деталізувати, що і як ми маємо робити.
Я маю уявлення, що і як потрібно робити, бачу глобальну мету. Але є погляди інших людей, які треба акумулювати, скомпонувати і на основі цього ухвалювати узагальнене рішення. Так ми зможемо напрацювати дорожню карту, як рухатись далі.
ЧИМ ЗАЙМАТИМЕТЬСЯ ОМБУДСМЕН

Ви не перший, хто каже, що я хочу зробити міністерство в міністерстві. Ні, я цього не хочу. Я хочу, щоб освітній омбудсмен став голосом освіти у владі. Щоб влада почула: “Люди, що ви робите? Для дітей треба зробити ось так і так, а ви цього не зробили. Зробімо ж це врешті-решт”.
Омбудсмен не є суб’єктом владних повноважень – він не може когось звільнити, призначити, оголосити догану. За чинним порядком, омбудсмен має право звертатися, отримувати інформацію, оприлюднювати, рекомендувати органам державної влади відновити порушені права. Це не міністерство, а суспільна інституція, яка стежить за дотриманням прав і допомагає їх відновити. На мою думку, найголовніше, що може зробити освітній омбудсмен, – це просвітницька робота і допомога у відновленні порушених прав на місцях.
І тут важливо усвідомити ще одну річ. В Україні дуже слабке розуміння, хто за що відповідає. Саме тому народний депутат обіцяє пофарбувати під’їзд (хоча має ухвалювати ефективні закони), а місцевий депутат пропонує укласти міжнародний договір (хоча саме від його діяльності залежить нормальне життя місцевої громади).
Надзвичайно важливо, щоб скарги на порушення прав розглядалися належно – на тому рівні, де їх можна вирішити. Якщо проблема виникає у школі, то першим має ухвалити рішення директор. Якщо він цього не робить, наступний рівень – управління освітою, департамент і т.д.
Цитата

На жаль, у нашому суспільстві існує хибне уявлення, що, написавши кудись вище, проблему можна одразу вирішити.

Але якщо написати скаргу на директора школи до міністерства, не розглянувши її на рівні району, вона однаково повернеться до районного управління освітою або департаменту.
До освітнього омбудсмена скарга має доходити, коли відмовили попередні рівні. І я плекаю надію, що, за правильної побудови процесів у закладах освіти і місцевих органах, до мене доходитимуть мало скарг. Мій власний досвід показує, що 99% конфліктних ситуацій можна вирішити просто у закладі освіти: потрібно лише не замовчувати на проблеми і використовувати всі можливості, які має керівник.
АЛГОРИТМ ПОДАННЯ СКАРГ

У положенні про освітнього омбудсмена є порядок розгляду скарг. Він достатньо добре прописаний, але його треба ще перекласти людською мовою. Я це зроблю незабаром.
До того ж, для 95% ситуацій є відповіді, як діяти – у групах, які об’єднують батьків (наприклад, Батьки SOS) або освітян (наприклад, Уміти вчити) ці алгоритми досить детально опрацьовані. Завдання служби освітнього омбудсмена – упорядковувати конструктивні механізми та пропонувати їх.




Пан Сергій наголошує, що важливо розглядати скарги на належному рівні, а не писати якомога вище: “Якщо написати скаргу на директора школи до міністерства, не розглянувши її на рівні району, вона однаково повернеться до районного управління освітою або департаменту”. Фото: автор – Deklofenak, Depositphotos


Наприклад, є розповсюджена ситуація, коли дитину не відпускають до туалету. І ми маємо сказати батькам: “Робіть ось так”. Або ж коли батьки порушують права вчителя – вриваються на уроці до класу, заважають вчителю, звертаються напряму до інших дітей. Тут також маємо показати, як діяти.
Тобто є багато ситуацій, на які треба дати чіткі алгоритми: що робити, до кого звертатись, як захистити свої права.

РОБОТА НАД ЗАКОНОДАВСТВОМ

Щоб були дотримані права всіх учасників освітнього процесу, потрібна системна робота насамперед з упорядкування і вдосконалення законодавства.
Як людина з досвідом роботи вчителя, директора, члена колегії МОН, участі в багатьох робочих групах з розроблення нормативних актів, я чітко бачу протиріччя в освітньому житті. З одного боку, наша освіта занадто зорганізована і бюрократизована. У нас багато документів не мають жодної цінності, проте їх вимагають від освітян.
З іншого боку, величезна кількість життєвих ситуацій, реальних конфліктів інтересів не впорядковані – і тут потрібне додаткове регулювання. І це одна із системних речей, якою має займатися освітній омбудсмен.
Наприклад, ситуація з прийомом до перших класів. Батьки мають право на прозорість, тому потрібно показувати, кого саме ми зарахували. Проте оприлюднення імен, прізвищ, дат народження дітей суперечить закону “Про захист персональних даних”. І тут виникає конфлікт зі статтею 30 закону “Про освіту”, яка гарантує право на отримання інформації.
Це протиріччя вирішили в “Порядку зарахування…”: оприлюднюються лише прізвища – без імен і дат народження. Так ми не порушили закон, оскільки прізвища без деталізації не є персональними даними.
Подібних ситуацій в освіті багато, і вони потребують рішень.
АНАЛІЗ ВИТРАТ НА ОСВІТУ

Перша проблема, за яку має братися освітній омбудсмен, – це проблема фінансування і належного витрачання коштів. На щастя, усе більше громадян розуміють: якщо немає нормального фінансування – немає освіти.
Закон “Про освіту” визначає обов’язок держави забезпечити загальну середню освіту через належне фінансування. Будемо слідкувати за цим: робитимемо аналітику, даватимемо широкий розголос тому, як усе це відбувається.
Ви ж знаєте статистику використання освітньої субвенції? Кожного року залишаються невикористаними величезні гроші: до 4-6 мільярдів гривень. Ці гроші треба витрачати раціонально.
У вчительських групах на Фейсбуці часто відбувається хайп на темі “держава не дає гроші”. Одного разу людина поскаржилась, що їм не дають зарплатню. Я зайшов на сайт Міністерства фінансів і подивився витрати на школу, де працює ця людина. З’ясувалося, що школа отримує на одну дитину майже вдвічі менше грошей, ніж школа поруч.
І я запитую – вам держава гроші дала, але чому ось так місцева влада їх  використовує? Чому саме ваша школа обділена, хоча бюджетні (тобто наші, платників податків) гроші до вашого міста дійшли у визначеному обсязі?


Служба освітнього омбудсмена аналізуватиме освітні витрати на місцях. Фото: автор – tomwang, Depositphotos

Для мене дуже важливо доносити до батьків, колег, як саме влада на місцях розпоряджається коштами. Бо є міста, які, отримавши гроші цільової освітньої субвенції на розвиток НУШ ще в лютому, до травня не змогли їх розподілити.
Ми будемо аналізувати стан бюджетування на місцях. Цим має займатися людина у громадській приймальні. Згодом робитимемо прес-конференції освітнього омбудсмена, де будемо показувати ці дані.
ЗАЛУЧЕННЯ ГРОМАДСЬКОСТІ

Проблема полягає в тому, що права учасників освітнього процесу порушуються весь час, і є величезна кількість організацій покликана їх захищати – на це працюють десятки тисяч людей.
Було би наївно розраховувати, що служба омбудсмена з 15 людей зможе суттєво вплинути на ситуацію. Виникає питання – як це вирішувати?
Я бачу єдиний вихід – залучати широку громадськість. Адже тут стоїть світоглядне питання: поступова зміна суспільного ставлення від патерналістського до відповідального. Простіше кажучи, треба наполегливо працювати над тим, щоб громадяни перестали очікувати, що  хтось щось за них зробить, а знали свої права, були готові і вміли захищати їх у законний спосіб.
Саме тому потрібно залучати якомога ширше коло громадськості для просвітницької роботи, щоб пояснювати учням, батькам, педагогам, які права вони мають. Також треба мотивувати до захисту прав і забезпечити прозорість та публічність. Це в наших умовах одна з найкращих форм захисту людей від тиску.
На мою думку, Служба освітнього омбудсмена може стати осередком, де ми зможемо консолідувати громадянське суспільство. Коли ми маємо 16 тисяч шкіл і 16 людей у службі включно зі мною, то самі зробити це не зможемо: це неспівставні ресурси. А є ще дошкільна і вища освіта, які теж входять до компетенцій омбудсмена.
Тому лише створення громадських осередків захисту прав дозволить нам вирішувати цю проблему.
У мене немає ілюзій, що це буде швидко та легко, що можна просто зараз зробити все класно за помахом чарівної палички. Це шлях на роки. І його потрібно пройти. Те, що нам доведеться це починати, – величезний виклик.
ЯК ПРАЦЮВАТИМУТЬ ГРОМАДСЬКІ ПРИЙМАЛЬНІ

Щоб ефективно захищати права, потрібно якомога більше наблизити службу освітнього омбудсмена до людей. Постанова Кабміну  передбачає, що освітній омбудсмен має право залучати радників та консультантів на громадських засадах, які б представляли інтереси всіх учасників освітнього процесу. Це мають бути люди на місцях, готові вислухати, дати пораду, допомогти з підготовкою документів, якщо треба – вплинути  на місці через звернення та публічний запит.
Головне завдання громадської приймальні – це консультативна робота. Пояснити, куди треба звернутися і як оформити скаргу.
До громадських приймалень потрібно залучати людей, в яких загострене почуття справедливості і розуміння, що права треба і можна захищати у законний спосіб. Вони повинні шукати рішення там, де є зіткнення інтересів.
З іншого боку, є ситуації, коли порозуміння шукати не треба. Треба просто, як то кажуть, махнути шашкою і домогтися дотримання прав. Наприклад, для мене абсолютно недопустимо, коли вчитель під час уроку відмовляється пустити дитину до туалету.
Дивіться також Меморандум співпраці всіх учасників освітнього процесу та відеоінструкції до нього
Зараз я маю приблизне бачення, які спеціалісти потрібні в приймальнях. Скільки з них мають працювати в штаті, наразі визначаємося.
У регіонах насамперед має бути юридична служба. Тут можна залучати юридичні клініки в університетах, де студенти-юристи починають працювати pro bono. Інший ресурс – робота pro bono юридичних компаній та окремих юристів. Має бути людина, яка представлятиме інтереси батьків на місцях. Представники студентського самоврядування. Також мають бути люди, які добре знають освіту в регіоні – на всіх її рівнях. Усе це – орієнтовний ескіз, який може змінюватись.
Поки що на запуск Служби освітнього омбудсмена передбачені певні кошти, які не передбачають витрат на громадські приймальні. Тому на  початку це точно буде волонтерська робота.
В ідеалі, я би бачив громадську приймальню адміністративно забезпеченою: щоб був офіс, в якому можна працювати і приймати звернення громадян, проводити заходи.
У мене є кілька ідей, як залучити кошти донорів для громадських приймалень. Потрібно шукати інституціональні фонди, які готові покрити хоча би адміністративні витрати.

ЯК КОМУНІКУВАТИМЕ ОМБУДСМЕН

Зараз я активно веду приватну сторінку у фейсбуці. Після призначення створю офіційну сторінку омбудсмена і комунікуватиму вже через неї. Будуть прес-релізи, прес-конференції, особисте спілкування, телевізійні і радіоефіри. Я вже маю дуже багато запитів на інтерв’ю.
Думаю, що інформація, яку матиме освітній омбудсмен, буде цікавою для медіа. Вона показуватиме болючі проблеми освіти: і щодо фінансування та витрачання коштів, і дотримання прав в освіті, і просвітницької роботи. Я добре розумію, що таке інформаційний привід, як його створити і як будувати суспільну комунікацію. Тут корисним ресурсом будуть мої контакти з провідними медіа.
Про проблеми в освіті обов’язково треба говорити, не замовчувати їх. Я розумію ризики поширення такої інформації, розумію, що є недовіра до освіти. Але ця недовіра сильно підживлюється тим, що про болюче часто-густо просто не говорять. Вважаю, що говорити треба обов’язково, показувати, як ми вирішуємо проблеми, і демонструвати результат.
Коли ми говоримо про проблеми, обов’язково має бути чотири етапи повідомлення: що сталося, що ми робимо, чого очікуємо досягти та чим усе завершилось.

Фото: fb-сторінка Сергія Горбачова

Не скажу, що мені, як директору школи, усе вдалося. Вдалося вирішити більшість конфліктів. Але деякі ситуації (насамперед, пов’язані з тим, що батьки не знаходять між собою спільну мову) вирішити не вдалося. Таких ситуацій на загал небагато, але вони дуже конфліктні і резонансні. І я сприймаю їх як особисті невдачі. Але завжди щиро виходжу на комунікацію з проблемами, не замовчую їх. Я би хотів, щоб так у нас було в освіті загалом. Тоді буде формуватися довіра до освіти.

ЯК ПОБОРОТИ БУЛІНГ

      Проблема булінгу не лише в тому, що немає реакції на випадки цькування. Величезна проблема полягає у тому, що булінг не усвідомлюється учнями, батьками та вчителями як такий. Ми знаємо лише про кричущі випадки. Але ж є чимало випадків повсякденного, так би мовити, “дрібного” булінгу.
Наприклад, коли вчитель говорить: “Дзвінок для вчителя, а не для учня” – хай мене вибачають колеги, але це класичний булінг, утиск права дитини на відпочинок. Професіонал має планувати час так, щоб закінчити, коли дзвенить дзвінок. Затримувати дітей на перерві – булінг, не дозволити попити води – булінг, не випустити до туалету – булінг.



“Затримувати дітей на перерві – булінг, не дозволити попити води – булінг, не випустити до туалету – булінг.” Фото: автор – soleg, Depositphotos


Мене дуже вразив нещодавній факт. Навесні Державна служба якості освіти проводила у 12 школах різних областей апробацію інституційного аудиту. Щоб отримати достовірну інформацію, використовувалися анонімні анкети для батьків, учителів та учнів. Там було відкрите запитання для зворотного зв’язку. І багато хто запитував: “А чого у вас в анкетах так багато запитань про булінг? У нас булінгу нема”.
Тобто – учасники освітнього процесу не сприймають чимало “звичних” фактів булінгу саме як булінг. Чимало  ситуацій з цькування вважаються природними. Саме тому треба ставити багато запитань.
Саме тому в команді освітнього омбудсмена має бути психологічна служба, яка поширюватиме практики протидії булінгу, практики медіації та суспільного порозуміння.
Треба врешті-решт виводити суспільство зі стану постійної війни зі всіма. Коли українці не хочуть і не вміють чути одне одного, не вміють знаходити людські, екологічні виходи із життєвих ситуацій. Чудово розумію, що це шалено глобальна мета. Але починати треба. І починати зі школи. Потрібно вчити батьків, учнів та вчителів спілкуватися між собою.
Мені надзвичайно близька концепція НУШ, яка саме на цьому і сконцентрована. Одна з головних компетентностей для дітей 1-2 класів – вміння спілкуватися та знаходити вирішення конфліктів. Це завдання на покоління. І це пов’язано з булінгом: вміння чути одне одного, враховувати права і бажання іншої людини – це найкраще запобігання булінгу, а не якісь там каральні санкції. Хоча й вони подекуди потрібні. Але головне – знаходити порозуміння.
ПРЕДСТАВНИЦТВО В СУДІ

Я не є професійним юристом, хоча досить добре знаю законодавство. Тим більше, що з 1 січня 2020 року право представляти у суді матимуть лише адвокати. Але ми формуємо юридичний відділ, де будуть юристи, які будуть представляти людей у суді, якщо в цьому буде потреба.

МАРКЕРИ УСПІШНОСТІ

Для мене дуже важливо розуміти, як саме ми виміряємо ефективність того, що будемо робити. Оскільки головна мета – надати допомогу суспільству в захисті прав, то треба знати думки і ставлення людей. Тому плануємо шукати кошти і замовляти соціологічні дослідження. Зараз потрібно провести вхідне дослідження, а через пару років на тій же самій вибірці зробити повторне, щоб оцінити, чи є зміни – і які вони.
Ці дослідження мають показати, наскільки дотримуються прав учасників освітнього процесу. Ми вже говорили із соціологами про ці завдання.
Потрібно подивитися, як люди ставляться до освіти загалом. Зміна ставлення і буде маркером успішності – наскільки нам вдається підвищити рівень довіри до освіти, наскільки люди почуваються захищеними щодо своїх освітніх прав.
      Олег Твердь, “Нова українська школа”
      Титульне фото: прес-служба МОН
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо на сайт оригінального повідомлення за цим гіперпосиланням.

Освітній омбудсмен розповів, куди звертатись батькам для вирішення проблем у школі

У разі виникнення проблем у школі їх треба намагатися вирішити на місці, а потім вже звертатися до центральних профільних відомств.

Про це в ефірі програми «Нині вже» на hromadske заявив освітній омбудсмен Сергій Горбачов.
«Чим на нижчому рівні вирішується проблема, тим вона буде вирішена якісніше. У нас у суспільстві низька правова культура і правова обізнаність. У нас люди вважають: я напишу скаргу одразу кудись в міністерство, якщо, наприклад, вчителька не дала дитині води напитися», — сказав він.
Горбачов зазначив, що в цій ситуації є два «смішних моменти». По-перше, ця скарга все одно повернеться до вчительки, бо такі правила. По-друге, запитання до батьків, чому не можна було звернутися до самої вчительки.
«Є якесь викривлене сприйняття школи, я це чітко бачу. Більшість вчителів абсолютно адекватні люди. І якщо поговорити, пояснити, то дуже часто це спрацьовує. Не завжди, на жаль, але часто», — наголосив омбудсмен.
Він додав, що й більшість директорів нормальні люди, до яких можна звернутись. Загалом, як радить Горбачов, треба намагатися вирішити проблему «знизу до верху»: спочатку на рівні школи, населеного пункту і так далі, а потім вже звертатися до центральних органів.
Нагадаємо, Горбачов став першим в історії України освітнім омбудсменом, його призначили на посаду у серпні 2019 року.
Інститут освітнього омбудсмена створений «для захисту прав здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників». Постанову про створення цього інституту уряд ухвалив у червні 2018 року, створити його мали з 1 січня 2019 року.
У нового омбудсмена є своя служба чисельністю 15 людей. Вона займається зверненнями громадян.

 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Служба освітнього омбудсмена має запрацювати у листопаді




      Освітній омбудсмен Сергій Горбачов повідомив, що його служба має запрацювати у листопаді.
Про це він сказав на зустрічі із міністеркою освіти і науки Ганною Новосад, пише сайт МОН.
За словами Горбачова, до листопада його офісу потрібно розробити багато внутрішніх процедур, а також напрацювати алгоритми роботи зі зверненнями.
      “Ми зараз рухаємося за запланованим графіком, дотримуючись усіх термінів. Зокрема, затверджуємо штатний розпис. У нас буде 5 людей в юридичному відділі, буде сектор роботи зі зверненнями, сектор нормативно-правової роботи.
      Ми вже розпочали роботу над пропозиціями до проєкту закону “Про повну загальну середню освіту”. Там є моменти, які мене, як освітнього омбудсмена, дуже цікавлять”, – розповів він.



Окрім того, міністерка запропонувала освітньому обмудсмену зустрічатись кожного місяця, щоб обговорювати найбільш розповсюджені і нагальні потреби.
      “Також було б добре, якби ви раз на два тижні надсилали нам агрегований масив типових питань, які вам надходять. Ми б тоді змогли віднайти новий підхід до вирішення цих проблем, надавати роз’яснення. Для нас надзвичайно важливо знати, що саме турбує людей, і шукати системні підходи до вирішення їхніх проблем”, – додала Новосад.
Нагадаємо, у бюджеті на 2019 рік передбачено 2,3 мільйона гривень на створення Служби освітнього омбудсмена.



 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

ОСВІТНІЙ ОМБУДСМЕН ЩОМІСЯЦЯ ЗУСТРІЧАТИМЕТЬСЯ З МІНІСТРОМ, АНАЛІЗУВАТИМЕ НАЙБІЛЬШ РОЗПОВСЮДЖЕНІ ТА НАГАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ, ПРОПОНУВАТИМЕ РІШЕННЯ, - МІНІСТР ГАННА НОВОСАД ЗУСТРІЛАСЯ З СЕРГІЄМ ГОРБАЧОВИМ
Опубліковано 10 вересня 2019 року о 12:17
Автор фото – прес-служба Міністерства освіти та науки України

Вже на початку листопада освітній омбудсмен та його офіс розпочнуть повноцінну роботу. Про це повідомив освітній омбудсмен Сергій Горбачов на зустрічі з Міністром освіти і науки Ганною Новосад сьогодні, 10 вересня 2019 року, у приміщенні МОН.
“Я б хотіла запропонувати вам регулярні зустрічі освітнього омбудсмена та Міністра для обговорення найбільш розповсюджених і нагальних потреб. Також було б добре, якби ви раз на два тижні надсилали нам агрегований масив типових питань, які вам надходять. Ми б тоді змогли віднайти новий підхід до вирішення цих проблем, надавати роз’яснення. Для нас надзвичайно важливо знати, що саме турбує людей, і шукати системні підходи до вирішення їхніх проблем”, — зазначила Ганна Новосад.
Сергій Горбачов додав, що його офіс планує щомісяця робити аналітику щодо звернень громадян.
“Ми будемо робити аналітику кожного місяця про те, які звернення надходили, яка тематика, які шляхи вирішення пропонував офіс освітнього омбудсмена. І тут пов’язане питання - побудова взаємодії з Міністерством, з Державною службою якості освіти. В нас була вже зустріч із Нацполіцією, вони пропонують зробити меморандум про співпрацю між освітнім омбудсменом і поліцією або ювенальною превенцією, бо наші питання перетинаються. Також плануємо зустріч з уповноваженим Президента з прав дитини Миколою Кулебою. Ми надзвичайно зацікавлені, щоб взаємодія між усіма відповідальними за ці питання інституціями була злагодженою, а реакція  —  швидкою”, — пояснив освітній омбудсмен.
Він відзначив, що до листопада його офісу потрібно розробити ще дуже багато внутрішніх процедур, напрацювати алгоритми роботи зі зверненнями, бо фактично зараз цього немає.
“Ми зараз рухаємося за запланованим графіком, дотримуючись усіх термінів. Зокрема, затверджуємо штатний розпис. У нас буде 5 людей в юридичному відділі, буде сектор роботи зі зверненнями, сектор нормативно-правової роботи. Ми вже розпочали роботу над пропозиціями до проєкту Закону “Про повну загальну середню освіту”. Там є моменти, які мене, як освітнього омбудсмена, дуже цікавлять. Є речі та проблеми, які можливо вирішити тільки встановивши нові правила взаємодії в системі освіти, саме тому внесення пропозицій до законів та нормативних документів ми розглядаємо як одне з дуже важливих для нас питань”, — відзначив Сергій Горбачов.
Ганна Новосад також підтримала його пропозицію внести освітнього омбудсмена в обов’язковий перелік членів Колегії МОН, що включаються туди за посадою.
Нагадуємо, що рівнем знань і навичок, які отримують діти у Новій українській школі, задоволені 25,2%  і  скоріше задоволені 41,9% батьків  —  оприлюднено дослідження.



Змінено: Ігор Опольський - 11.09.2019 06:59:22
 
      В освітнього омбудсмена з’явився сайт для звернень 

    У середу, 4 листопада 2019 року, розпочала роботу Служба освітнього омбудсмена. У неї з’явився сайт для звернень 
      В основних розділах сайту можна ознайомитися з правами здобувачів освіти, батьків, педагогів,  науковців. Також на сайті розміщено контактну інформацію, скориставшись якою, можна звернутись до освітнього омбудсмена зі скаргою, пропозицією чи за роз’ясненням. Працювати зі скаргами буде безпосередньо омбудсмен та юридичний відділ Служби освітнього омбудсмена. 

Контакти Служби освітнього омбудсмена наступні: 
- електронні звернення: info@eo.gov.ua; 
- письмові звернення: Служба освітнього омбудсмена, 03058, м. Київ, відділення поштового зв’язку 58, а/с 48; 
- телефон: (044) 406 7234, +380 95 143 8726; сайт: eo.gov.ua. 

Електронна пошта:
- для звернень громадян: ez@eo.gov.ua
- документообіг: info@eo.gov.ua
- для запитів ЗМІ: media@eo.gov.ua
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.


Карантин - не лише обмеження та переживання, робота і навчання у дистанційному режимі, але й нова можливість для освітян, щоб зібратися разом в онлайн-режимі - без жодної загрози для здоров’я - та здобути нові знання, обмінятися досвідом, ідеями, пропозиціями. І - найважливіше - обговорити разом із вмотивованими людьми з різних куточків України перспективи розвитку освіти.
Насамперед те, як удосконалювати систему освіти під час карантину та що в ній необхідно змінювати після того, як всі ми повернемося до звичного життя. Адже всі ми добре розуміємо зараз, що освіта вже ніколи не буде такою, як раніше.
Тому запрошую освітян та батьків долучитися до Антикризового національного онлайн-EdCamp’у 2020 “Школа зараз і у “світі після”, який відбудеться з 13 по 17 квітня.
Під час EdCamp’у на вас очікує 5 тематичних напрямів, наповнених цікавими та корисними виступами: освітня політика, фінансові та правові проблеми, дистанційне навчання, фізичне здоров'я та психологічна стійкість, педагогіка партнерства та критичне мислення. Щодня - новий тематичний напрямок та нові спікери.
Я був учасником багатьох регіональних та національних EdCampi’в, сам двічі організовував міні-EdCamp у СШ 148 міста Києва - і дуже ціную такий чудовий формат.
Тому як освітній омбудсмен також беру участь в Антикризовому онлайн-EdCamp’i. Під час другого тематичного напрямку - “Фінансові та правові виклики” - 14 квітня о 14:30 розповідатиму про виклики для захисту прав в освіті в умовах системної невизначеностіhttps://bit.ly/3aVasC5 .
Під час виступу сфокусуюся на наступних тезах:

  • Система освіти працює, насамперед, для здобувачів освіти.

  • Без забезпечення прав педагогічних працівників неможливо забезпечити дотримання прав здобувачів освіти.

  • Соціальна турбулентність, викликана різними чинниками, ускладнює дотримання прав в освіті.

  • Дотримання прав в освіті в таких умовах вимагає системних змін не лише у чинній законодавчій базі, але й у підходах до її оновлення.

  • На часі рішуча зміна парадигми роботи державних органів щодо захисту прав в освіті.

Наразі ми проводимо опитування для батьків про навчання дітей під час карантину https://bit.ly/2JNJcK7, яке триватиме до 13 квітня. Його результати також будуть представлені на Антикризовому національному онлайн-EdCamp’i.
До речі, хочу звернути увагу на один важливий момент щодо нашого опитування. Ми отримали з десяток обурених відгуків про те, що у формі анкети замість варіанту “Інше…” деякі користувачі бачать “Другое…” - і нас звинуватили, що ми не користуємося державною мовою.
По-перше, всі опитування: запитання, коментарі до запитань та варіанти відповідей ми подаємо виключно державною мовою - інакше і бути не може.
Але обурені дописувачі, мабуть, не враховують таку цікаву особливість опитувань через форми Google: в них службові повідомлення надсилаються мовою системних налаштувань комп’ютера конкретного користувача.
Тобто, якщо операційна система та мова веб-переглядача (браузера) на комп’ютері конкретного учасника опитування налаштовані на українську мову, він побачить “Інше...”, якщо на англійську - “Other…”, якщо на російську - “Другое…”. Звертайте на це увагу, будь ласка.
Щодо моєї сесії на EdCamp.
Вона розпочнеться о 14:30 у вівторок, 14 квітня і триватиме годину, до 15:30. Перші 40-45 хвилин я поділюся статистикою звернень із найболючіших питань під час карантину, своїм баченням ситуації та певними пропозиціями для захисту прав в освіті. Під час цієї частини виступу усі охочі зможуть поставити мені запитання, звернувшись у мій акаунт на вебінарі. Ваші запитання в режимі реального часу будуть опрацьовувати мої колеги із Служби освітнього омбудсмена. А потім, під час заключних 15-20 хвилин сесії, я відповім на найпоширеніші чи найважливіші з цих запитань просто у прямому ефірі. Ті ж запитання, на які не вистачить часу для відповідей, ми після сесії узагальнимо і відповімо на них пізніше на сайті освітнього омбудсмена та на цій сторінці.
Участь в онлайн-EdCamp’i безоплатна. Зареєструватися на нього можна за посиланням https://bit.ly/3e89lRB до 10 квітня або до моменту, поки не набереться 5000 учасників. Ознайомитися з повним розкладом сесій спікерів можна за посиланням: https://bit.ly/3e7Ywix .
Магістральним партнером проєкту виступив Фонд Народонаселення ООН в Україні - UNFPA Ukraine.
Державну підтримку заходу надають Міністерство освіти і науки України, Державна служба якості освіти України, Український інститут розвитку освіти, освітній омбудсмен Сергій Горбачов.
Приєднуйтеся!










 
[CENTER]
Роз'яснення щодо трудових прав в умовах карантину
Матеріал читаємо, перейшовши за посиланням http://www.ombudsman.gov.ua/ua/all-news/pr/trudov%D1%96-prava-v-umovax-karantinu/
[/CENTER]
Змінено: Ірина Панчук - 21.04.2020 10:34:57
 
До уваги освітян!

Служба освітнього омбудсмена презентувала результати опитування батьків на тему ''Навчання дітей під час карантину''
Результати опитування доступні за посиланням https://www.pedrada.com.ua/news/5434-slujba-osvtnogo-ombudsmena-prezentuvala-rezultati-opituvannya-batkv
 
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов закликав негайно перевести вчителів на
 дистанційний режим роботи


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/school/71782/

Освітній омбудсмен: припиніть заганяти вчителів до порожніх шкіл
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов закликав керівників органів місцевої влади, керівників органів управління освітою та керівників закладів освіти негайно перевести вчителів на дистанційний режим роботи. Відповідне звернення омбудсмен оприлюднив у своєму Facebook.
За його словами, зараз органами місцевої влади ухвалюються рішення про відчутне зменшення або взагалі відключення від теплопостачання будівель закладів освіти, що призводить до різкого зниження у них температури повітря, іноді – до 7-8 градусів.
Водночас від працівників закладів освіти вимагається «щоденна присутність на робочому місці», без можливості дистанційної роботи.
На переконання Освітнього омбудсмена, це наражає освітян на потрійний ризик: підвищення ймовірності зараження по дорозі на роботу і додому, зростання ризиків зараження безпосередньо під час спілкування у закладі освіти та можливість виникнення застудних захворювань через низьку температуру в приміщеннях закладів освіти.
Також за словами Сергія Горбачова, зараз існує нормативна база для ухвалення рішень про переведення педагогічних працівників на дистанційний режим роботи.
«Якщо для складення наказу по школі потрібна ще якась нормативна база, може скористатися цими рекомендаціями: Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)», Постанова Кабінету Міністрів від 16 березня 2020 року № 215, Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.03.2020 № 406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу сovid-19», - наголошує Горбачов.
«Тому дуже прошу негайно органам управління освітою видати накази про переведення вчителів на дистанційну (віддалену) роботу. Якими ще словами, рекомендаціями я маю достукатися до розуму та сердець чиновників, які мають чудову нагоду на практиці показати, що таке людиноцентризм, що таке дійсна, а не показушна турбота про вчителя? Мені соромно за тих, хто до цього часу наражає вчителів на небезпеку», - підкреслив Освітній омбудсмен Сергій Горбачов.
 
Роз'яснення служби освітнього омбудсмена щодо можливої
 примусової відправки вчителів у відпустки



Матеріал читаємо, перейшовши  за гіперпосиланням https://eo.gov.ua/2020/03/19/hrafik-shchorichnoi-vidpustky-maie-vrakhovuvaty-interesy-pratsivnykiv/
 
Рекомендації  Міністерства освіти і науки України та ЦК
Профспілки працівників освіти і науки України щодо умов та
 оплати праці під час карантину


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням 
https://info.eo.gov.ua/pedagogam/karantin/umovi-ta-oplata-prats-pratsvnikv-osvti-v-umovakh-karantinu/

Рекомендації  Міністерство освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України щодо умов та оплати праці під час карантину:
  • забезпечити часткове переведення працівників закладів та установ освіти і науки, а також інших підпорядкованих організацій на роботу в гнучкому та/або дистанційному режимі, відтермінувати проведення засідань, нарад та інших колективних заходів до стабілізації ситуації, за потреби забезпечувати їх проведення в онлайн режимі;
  • забезпечити за наявності відповідних умов проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій;
  • не допускати примусового відправлення працівників у відпустки, зокрема без збереження заробітної плати, на період призупинення навчання;
  • зберігати за працівниками на період карантину середню заробітну плату, розмір якої визначається згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 року № 100 «Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати»;
  • не допускати виселення студентів з гуртожитків тощо;
  • забезпечити застосування положень Галузевої угоди між Міністерством осві
  • ти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки щодо виконання організаційної, методичної, наукової робіт за межами закладу;
  • вважати працівників, які фактично не виходять на роботу під час карантину, такими, що не виходять на роботу у зв’язку з простоєм; згідно зі статтею 34 Кодексу законів про працю України простій – це призупинення роботи, викликане невідворотною силою або іншими обставинами;
  • зберігати за працівниками середній заробіток за час простою, коли виникла 
  • ншу організаційно-педагогічну роботу.
    Згідно зі статтею 9 Закону України «Про колективні договори і угоди» та пункту 1.4 Галузевої угоди положення угоди діють безпосередньо та є обов’язковими для включення до колективних договорів.Про це зазначено у спільному листі Міністерства освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України “Про умови та оплату праці працівників закладів освіти і науки в умовах карантину”.
    У листі були враховані пропозицї Освітнього омбудсмена.
    Лист розміщений на сайті Профспілки працівників освіти і науки України
 
До уваги освітян!
Пропонуємо Вашій увазі перегляд прямого ефіру "Як пандемія вже змінила та змінить освіту у майбутньому?" разом з Сергієм Горбачовим, освітнім омбудсменом, членом колегії МОН України.
Переглядаємо відео, перейшовши за посиланням  https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/
 
Звертаємо увагу всіх учасників освітнього процесу, які подають скарги до освітнього омбудсмена!
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://eo.gov.ua/2020/04/03/zvertaiemo-uvahu-vsikh-uchasnykiv-osvitn-oho-protsesu-iaki-podaiut-skarhy-do-osvitn-oho-ombudsmena/

Оскільки через карантин у зв’язку із запобіганням поширенню COVID-19 Служба освітнього омбудсмена працює дистанційно , просимо вас подавати скарги виключно в електронній формі: через онлайн-форму на сайті або шляхом заповнення електронного бланку, який можна завантажити на вебсайті за посиланням: та надіслати на електронну адресу освітнього омбудсмена.

Увага! Усі відповіді на звернення громадян під час карантину ми надсилаємо виключно в електронному вигляді – на email заявника. Тобто у цей період ми не будемо надсилати відповіді Укрпоштою.
Після завершення карантину, в разі потреби, ми надішлемо вам відповідь на звернення на вашу поштову адресу.
Дякуємо за розуміння!
 
  • До уваги освітян Рівненщини!
На сайті Служби освітнього омбудсмена опубліковано звіт про роботу зі зверненнями та запитами
Матеріал читаємо нижче, або преходимо за гіперпосиланням https://eo.gov.ua/zaiavnyku/zvity-pro-robotu-zi-zvernenniamy-ta-zapytamy/

Звіт про роботу зі зверненнями та запитами на інформацію, що надійшли до Служби освітнього омбудсмена за І квартал 2020 року

Протягом звітного періоду до Служби освітнього омбудсмена надійшло 360 звернень та запитів. З них скарг – 177, пропозицій та заяв – 178, запитів публічної інформації 5.
Головними шляхами надходження звернень є: 
  • електронна форма звернення на вебсайті – 331;
  • пошта – 18;
  • електронна пошта – 7.
  • Передано від Уповноваженого з прав людини – 4 звернення.
    Варто зазначити, що, зважаючи на спалах COVID-19, у березні 2020 року 165 звернень (73%) стосувалися питань, пов’язаних із порушенням прав учасників освітнього процесу під час карантину.
    Серед порушених  питань у зверненнях: 
    • Заробітна плата: нарахування та виплата під час карантину
    • Примус до відпустки під час карантину
    • Примус ходити на роботу під час карантину
    • Атестація, підвищення кваліфікації, сертифікація
    • Безпечні та нешкідливі умови у закладі освіти
    • Виплата вчителям зі стажем роботи до 10 років
    • Учнівські олімпіади
    • Звільнення з роботи
    • ДПА/ЗНО
    • Організація дистанційного навчання
    • Булінг, мобінг, конфлікти між учасниками освітнього процесу
    • Безоплатність освіти (збір коштів у закладах освіти)
    • Інклюзивна освіта. Робота інклюзивно-ресурсних центрів
    • Конкурси, призначення керівника закладу
    • Умови навчання (зокрема порушення ДБН, ДСАНПІН, підвезення
      до ЗО) 
      • Вибір підручників
      • Порядок вступу, навчання (зокрема, оплата за навчання, проживання в гуртожитках та нарахування стипендій) та відрахування у закладах вищої освіти
      • Порядок зарахування, відрахування, переведення до закладів освіти
      • Права національних меншин
      • Протиправні дії керівників закладів освіти та органів управління
        освітою 
        • Реорганізація/закриття закладу освіти
        • Розподіл освітньої субвенції
        • Трудові питання (зокрема заохочення, дисциплінарна
          відповідальність)
          • Академічна доброчесність
          За результатами розгляду: 
          – надано відповідь – 337;
          – направлено за належністю відповідному органу влади – 2;
        • уточнюються та перевіряються викладені у скаргах факти – 21;
        • планується здійснити 2 візити для з’ясування обставин та перевірки фактів викладених у скаргах, після завершення карантину.



Змінено: Ірина Панчук - 06.05.2020 11:36:02
 
Освітній омбудсмен розповів про особливості проведення ЗНО в умовах карантину


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://glavcom.ua/country/science/osvitniy-ombudsmen-rozpoviv-pro-osoblivosti-provedennya-zno-v-umovah-karantinu-678328.html
Учасникам ЗНО вимірюватимуть температуру, а приміщення будуть дезінфікувати

Через епідемію коронавірусу цього року зміниться проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Зокрема, учасникам вимірюватимуть температуру, а приміщення будуть дезінфікувати.

Чим ще буде відрізнятися цьогорічне ЗНО, в ефірі «1+1» розповів освітній омбудсмен Сергій Горбачов.

За його словами, одна з відмінностей — в аудиторії має бути менше учасників ЗНО.

«Певна безпечна дистанція збільшена. Якщо раніше в аудиторії можна було посадити, скажімо, 15 учасників, то тепер їх має бути менше. На скільки менше, ми наразі не знаємо. Орієнтовно 9-12 осіб», - каже омбудсмен. 

За словами Горбачова, лише ця зміна передбачає певні зміни в логістиці. Зокрема, потрібно в півтора рази більше аудиторій, більше вчителів та інструкторів, які проводять тестування.  «Крім того, треба передбачити додаткові заходи дезінфекції приміщень, контролю температури тіла. Оскільки вчителі та інструктори потрапляють в зону ризику, то треба буде подбати про додаткові методи захисту і для них», - додав освітній омбудсмен Сергій Горбачов.

Традиційно, обов'язковими залишається присутність учасника на пункті тестування, відповідний контроль особистості, а також контроль виконання роботи, наголосив омбудсмен. 
 
Освітній омбудсмен закликав освітян відстоювати свої права
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://osvita.ua/school/73470/
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов закликав освітян боротися за свої права.
Про це він сказав в ефірі програми «Тема дня» телеканалу UA: Київ, відповідаючи на запитання про те, що вихователів у деяких містах відправили у неоплачувану відпустку, через що частина з них вже звільнилася.
«Скажіть будь ласка, а чому вихователі писали заяви за власний рахунок? Це абсолютно протизаконно», - підкреслив омбудсмен.
Він також наголосив, що людям врешті-решт необхідно вчитися відстоювати свої права.
«Розумієте, не можна відправити у відпустку за власний рахунок без заяви людини. Тобто люди самі написали заяви, а тепер скаржаться. Люди, ну треба ж боротися за свої права», - сказав освітній омбудсмен Сергій Горбачов.
 
До уваги освітян!
Оголошено переможців Всеукраїнського конкурсу на кращий сайт закладу освіти
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням 

ВЖЕ ВІДОМІ ПРИЗЕРИ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ НА КРАЩИЙ ВЕБСАЙТ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ, ДО ПРОВЕДЕННЯ ЯКОГО ДОЛУЧИЛАСЯ СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА
Професійне журі, до складу якого увійшли і працівники Служби освітнього омбудсмена, визначило 16 призерів конкурсу в різних номінаціях. Інформація про розподіл місць по номінаціях буде оголошена на церемонії нагородження, яка через карантин відбудеться у дистанційному режимі. Формат та час церемонії поки що уточнюються.
Сайти призерів конкурсу перелічені в алфавітному порядку і доступні за посиланнями:
🏆Білоцерківське навчально-виховне об'єднання "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 – дитячо-юнацький спортивно-оздоровчий клуб" Білоцерківської міської ради Київської обл.;
🏆Гадяцький коледж культури і мистецтв ім. І.П.Котляревського;
🏆Державний вищий навчальний заклад «Мелітопольський промислово-економічний коледж»;
🏆Державний навчальний заклад "Київський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою";
🏆Кіровоградська Мала академія наук учнівської молоді;
🏆Комунальна установа Сумська спеціалізована школа I ступеня №30 "Унікум" Сумської міської ради;
🏆Комунальний заклад "Вінницький міський палац дітей та юнацтва імені Лялі Ратушної";
🏆Комунальний заклад "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №116" Криворізької міської ради;
🏆Комунальний заклад "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №133" Криворізької міської ради;
🏆Комунальний зклад "Донецький Палац молоді "Юність";
🏆Опорний навчальний заклад Біотехнологічний ліцей «Радовель»;
🏆Сумський заклад дошкільної освіти(центр розвитку дитини) № 28 "Ювілейний" Сумської міської ради;
🏆Хохітвянський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І–ІІ ступенів – дитячий садок» Богуславської районної ради Київської обл.;
🏆Центр технічної творчості та комп’ютерних технологій;🏆Цукрозаводський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад позашкільної освіти Приютівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської обл.;
🏆Чернігівський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою.
Нагадаємо, освітній омбудсмен сприяв проведенню цьогорічного конкурсу, а Служба освітнього омбудсмена внесла свої пропозиції в умови його проведення. За рекомендаціями Служби, у змістовому наповненні конкурсних сайтів обов’язковими елементами стали інформаційні матеріали про права та обов’язки всіх учасників освітнього процесу, вся інформація і документи, які перелічені у статті 30 Закону України “Про освіту”http://bit.ly/2SHWCLE та щорічні протоколи засідань педагогічної ради щодо вибору підручників.
Також Служба освітнього омбудсмена розширила межі конкурсу: крім вебсайтів закладів загальної середньої освіти (сільських шкіл та шкіл селищ міського типу, міських шкіл), закладів дошкільної освіти, закладів позашкільної освіти та закладів професійної (професійно-технічної освіти), цьогоріч долучитися до конкурсу змогли і заклади фахової передвищої освіти.
Всеукраїнський конкурс на кращий вебсайт закладу освіти проводиться десятий рік поспіль Інтернет асоціацією України за підтримки Міністерства освіти і науки України.
Призери отримають грамоти за підписом Міністра освіти і науки і Голови Правління ІнАУ, а також цінні призи від Інтернет Асоціації України і компанії «Адамант».
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов щиро вітає переможців конкурсу, бо саме сайт закладу освіти має бути надійним інструментом достовірного інформування громадськості з дотриманням вимог статті 30 Закону України “Про освіту”.
Змінено: Ірина Панчук - 13.05.2020 07:42:37
Страницы: 1 2 3 4 След.
Читають тему