Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 56 След.
ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: БАЗА ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. Тренувальне on-line тестування, У даному розділі форуму розміщено гіперпосилання на базу ВИКОРИСТАНИХ тестових завдань Українського центру оцінювання якості освіти.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

До уваги освітян Рівненщини!

Уряд схвалив Український правопис у новій редакції


Фото: Український правопис (Pіxabay)

Новий правопис замінить редакцію від 1992 року
Кабінет міністрів на своєму засіданні 22 травня схвалив Український правопис у новій редакції, розробленій Українською національною комісією з питань правопису. Текст нового правопису є у розпорядженні РБК-Україна.
На засіданні були ухвалені без обговорення декілька проектів постанов Кабміну, які списком зачитав прем'єр-міністр України Володимир Гройсман.

"Рішення ухвалені", - сказав він.
У постанові зазначається, що рішення ухвалено з метою забезпечення конституційних положень про державний статус української мови та уніфікації вживання правописних норм.
Крім того, уряд визнав таким, що втратив чинність, пункт 1 постанови Кабінету міністрів України від 8 червня 1992 року № 309 "Питання українського правопису".
ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: БАЗА ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. Тренувальне on-line тестування, У даному розділі форуму розміщено гіперпосилання на базу ВИКОРИСТАНИХ тестових завдань Українського центру оцінювання якості освіти.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Як визначати художні засоби з програми ЗНО?



Сьогодні поговоримо про художні засоби, які є в програмі ЗНО українська мова 2019. У відео розберемо художні засоби на прикладах пісень, а також в художніх творах.
Майбутній абітурієнт повинен знати кожен художній засіб, а також вміти визначати в літературі.

1. Епітет — це художнє означення предмета або події, що допомагає виразити сутність та надає емоційну характеристику.
2. Порівняння — це словесний вираз зіставлення двох схожих у якійсь характеристиці предметів або явищ із метою визначення певних рис одного з них через порівняння з іншим.
3. Гіпербола — це художнє надмірне перебільшення дійсних фактів.
4. Літота — троп, різновид метонімії (протилежний за значенням гіперболі), в якому міститься художнє зменшування величини, сили, значення зображуваного предмета чи явища.
5. Метафора — це засіб літератури, коли відбувається навмисне вживання слів у їхньому непрямому значенні.
6. Метонімія — це слово, значення якого переноситься на найменування іншого предмета, пов'язаного з властивим для цього слова предметом за своєю природою.
7. Синекдоха — різновид метонімії. Заміна назви цілого предмета назвою його частини.
8. Персоніфікація — уособлення; надання неживим предметам чи явищам природи людських якостей.



Змінено: Ігор Опольський - 16.05.2019 06:00:02
ВСТУП ДО МАГІСТРАТУРИ у 2019 році: за спеціальностями 081 «Право» та 293 «Міжнародне право»; 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство», 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» галузі знать 02 «Культура і, Тут будемо розміщувати матеріали, що є актуальними для теми
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Якщо вступник бажає взяти участь одночасно у конкурсному відборі на навчання для здобуття ступеня магістра за спеціальністю 081 «Право» та/або 293 «Міжнародне право» та за іншими визначеними спеціальностями, він реєструється приймальною комісією закладу вищої освіти, який здійснює набір на навчання за ступенем вищої освіти магістра за спеціальностями 081 «Право» або 293 «Міжнародне право».

ВСТУП ДО МАГІСТРАТУРИ у 2019 році: за спеціальностями 081 «Право» та 293 «Міжнародне право»; 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство», 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» галузі знать 02 «Культура і, Тут будемо розміщувати матеріали, що є актуальними для теми
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

ВСТУПНІ ІСПИТИ ДО МАГІСТРАТУРИ: СТАРТ РЕЄСТРАЦІЇ
13.05.2019



Сьогодні, 13 травня, розпочалася реєстрація для проходження вступних іспитів для вступу на навчання до магістратури.
Її здійснюватиме приймальна комісія одного з закладів вищої освіти, у якому вступник бажає брати участь у конкурсному відборі. Під час реєстрації приймальна комісія створює запит на формування екзаменаційного листа та його оформлення. Вступник вважається зареєстрованим після отримання екзаменаційного листа.
Реєстрація вступників триватиме до 3 червня 2019 року.
Для зареєстрованих учасників на сайті Українського центру створено інформаційну сторінку – «Кабінет учасника ЄФВВ/ЄВІ». Доступ до неї – за номером екзаменаційного листка та PIN-кодом, указаним у ньому.
Інформацію про пункт тестування, у якому вступник проходитиме вступні випробування, буде зазначено в запрошенні-перепустці, що з’явиться на інформаційній сторінці, не пізніше ніж за два тижні до дня проведення вступних випробувань.
Нагадаємо, 2019 року всі, хто бажає здобути ступінь магістра за спеціальностями 081 «Право» та 293 «Міжнародне право», мають узяти участь у єдиному фаховому вступному випробуванні (ЄФВВ) та єдиному вступному іспиті (ЄВІ).
Для вступу для здобуття ступеня магістра за спеціальностями 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство», 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» галузі знань 02 «Культура і мистецтво», спеціальностями галузей знань 03 «Гуманітарні науки» (крім спеціальності 035 «Філологія»), 04 «Богослов’я», 05 «Соціальні та поведінкові науки», 06 «Журналістика», 07 «Управління та адміністрування», 12 «Інформаційні технології», 24 «Сфера обслуговування», 28 «Публічне управління та адміністрування», 29 «Міжнародні відносини» (крім спеціальності 293 «Міжнародне право») потрібно скласти єдиний вступний іспит з іноземної мови.
Якщо вступник бажає взяти участь одночасно у конкурсному відборі на навчання для здобуття ступеня магістра за спеціальністю 081 «Право» та/або 293 «Міжнародне право» та за іншими визначеними спеціальностями, він реєструється приймальною комісією закладу вищої освіти, який здійснює набір на навчання за ступенем вищої освіти магістра за спеціальностями 081 «Право» або 293 «Міжнародне право».
Звертаємо увагу на те, що під час реєстрації вступник має вказати назву населеного пункту, у якому він бажає проходити ЄФВВ та/або ЄВІ. Вибір міста проходження вступних випробувань не залежить від місця розташування закладу вищої освіти, у якому вступник реєструється.
Пункти тестування створюватимуться в обласних центрах (крім міст Донецьк та Луганськ), місті Київ, містах Слов’янськ, Маріуполь Донецької області та Сєвєродонецьк Луганської області.
Докладна інформація про процедуру реєстрації — у рубриці «Процедура реєстрації».
ВСТУП ДО МАГІСТРАТУРИ у 2019 році: за спеціальностями 081 «Право» та 293 «Міжнародне право»; 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство», 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» галузі знать 02 «Культура і, Тут будемо розміщувати матеріали, що є актуальними для теми
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

ВСТУП 2019: МОН РОЗМІСТИЛО ВІДПОВІДІ НА НАЙПОШИРЕНІШІ ЗАПИТАННЯ ВСТУПНИКІВ У БАКАЛАВРАТ ТА МАГІСТРАТУРУ

Міністерство освіти і науки підготувало відповіді на найпоширеніші запитання щодо вступної кампанії у виші 2019 року. Вони були опубліковані сьогодні, 11 травня 2019 року, на сайті МОН у розділі «Вступна кампанія 2019».
Наразі розміщені 2 блоки Q&A – для вступників на бакалавра і на магістра. У них є докладні роз’яснення про подання заяв та документів, мінімальні прохідні бали, пільговий вступ, додаткові бали та коефіцієнти, нюанси вступу та переведення на бюджет тощо. У розділі про магістратуру великий блок питань присвячений «ЗНО в магістратуру» – вступу на ті спеціальності, куди треба складати єдиний вступний іспит з іноземної мови (ЄВІ) та єдине фахове вступне випробування з права та загальних навчальних правничих компетентностей (ЄФВВ).
«Основна фаза вступної кампанії почнеться 1 липня, коли стартує реєстрація електронних кабінетів. Однак загалом процес вступу має кілька різних блоків. Наприклад, уже 13 травня почнеться реєстрація на ЄВІ та ЄФВВ для вступників у магістратуру низки спеціальностей. Тому вже зараз для них ми підготували запитання-відповіді, щоб вступники в будь-який час мали доступ до цієї інформації. Як засвідчив досвід минулого року, коли ми вперше зробили такі Q&A, цей формат роз’яснень є досить популярним та потрібним», – зазначив генеральний директор директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН Олег Шаров.

Він додав, що запитання-відповіді готувалися на основі тих запитів, які найчастіше надходили до МОН та приймальних комісій вишів від вступників у минулих роках. Найближчим часом також планується опублікувати Q&A щодо вступу на молодшого спеціаліста, а також відеороз’яснення та інфографіки за різними напрямами вступу.
Окремо передбачається, що в останній тиждень червня запрацює гаряча телефонна лінія МОН. А вже зараз запитання щодо вступу, які не відображені в розміщених Q&A, можна надсилати на скриньку vstup2019@mon.gov.ua або ставити їх в офіційній Фейсбук-групі «Вступ 2019» https://www.facebook.com/groups/769157383262189/ 
ВСТУП ДО МАГІСТРАТУРИ у 2019 році: за спеціальностями 081 «Право» та 293 «Міжнародне право»; 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство», 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» галузі знать 02 «Культура і, Тут будемо розміщувати матеріали, що є актуальними для теми
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення!

ЯКИМ БУДЕ ТЕСТ ЄДИНОГО ВСТУПНОГО ІСПИТУ?
11.05.2019



Оприлюднено загальні характеристики тестів єдиного вступного іспиту (ЄВІ) з англійської, німецької, французької, іспанської мов.
Тести з англійської, іспанської, німецької та французької мов ЄВІ міститимуть 42 завдання різних форм та складатимуться з двох частин: «Читання» (22 завдання), «Використання мови» (20 завдань).
Зміст тестів з англійської, німецької, французької, іспанської мов визначено Програмою єдиного вступного іспиту з іноземних мов для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня вищої освіти (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста), затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України.
При визначенні результату ЄВІ з англійської, іспанської, німецької та французької мов за шкалою 100–200 балів ураховують тестовий бал, отриманий учасником за виконання всіх завдань тесту. Визначення тестового бала здійснюється на основі Схем нарахування балів за виконання завдань.
Докладну інформацію щодо проведення єдиного фахового вступного випробування та єдиного вступного іспиту (ЄФВВ та ЄВІ відповідно) розміщено в рубриці «ЄВІ/ЄФВВ».
Нагадаємо, 13 травня розпочнеться реєстрація для участі в ЄФВВ та ЄВІ та триватиме до 3 червня.
Основна сесія ЄВІ відбудеться 2 липня 2019 року і проходитиме у дві зміни.
ВСТУП ДО МАГІСТРАТУРИ у 2019 році: за спеціальностями 081 «Право» та 293 «Міжнародне право»; 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство», 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» галузі знать 02 «Культура і, Тут будемо розміщувати матеріали, що є актуальними для теми
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

ОПРИЛЮДНЕНО ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ЄВІ ТА ЄФВВ
3.05.2019



Міністерством освіти і науки України затверджено Порядок організації та проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти в 2019 році.
Цей документ регламентує особливості зовнішнього оцінювання абітурієнтів, процедуру реєстрації для складання вступних випробувань, алгоритм проведення іспитів, умови організації додаткових сесій, визначення результатів ЗНО тощо.
Докладну інформацію щодо проведення єдиного фахового вступного випробування та єдиного вступного іспиту (ЄФВВ та ЄВІ відповідно), зокрема програми, на основі яких укладатимуться тести ЄВІ/ЄФВВ, розміщено в рубриці «ЄВІ/ЄФВВ».
Нагадаємо, що цьогоріч всі, хто бажає здобути ступінь магістра за спеціальностями 081 «Право» та 293 «Міжнародне право», мають узяти участь в ЄФВВ та ЄВІ.
Для вступу для здобуття ступеня магістра за спеціальностями 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство», 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» галузі знань 02 «Культура і мистецтво», спеціальностями галузей знань 03 «Гуманітарні науки» (крім спеціальності 035 «Філологія»), 04 «Богослов’я», 05 «Соціальні та поведінкові науки», 06 «Журналістика», 07 «Управління та адміністрування», 12 «Інформаційні технології», 24 «Сфера обслуговування», 28 «Публічне управління та адміністрування», 29 «Міжнародні відносини» (крім спеціальності 293 «Міжнародне право») потрібно скласти єдиний вступний іспит з іноземної мови.
13 травня розпочнеться реєстрація для участі в єдиному фаховому вступному випробуванні та єдиному вступному іспиті і триватиме до 3 червня.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2019 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги учасників ЗНО-2019!

У вівторок, 28.05.2019, буде проведено зовнішнє незалежне оцінювання з ІНОЗЕМНОЇ МОВИ (англійська). Учасники мають прийти до входу в пункти проведення ЗНО з 10:15 до 10:50!!! 

При вході до пункту тестування учасник має пред'явити:

1) паспорт або інший документ, серія та номер якого зазначені в сертифікаті ЗНО;
2) сертифікат;
3) запрошення-перепустку.
Також візьміть із собою дві-три ручки з чорнилом чорного кольору
Можна воду у пляшечках (наклейку зняти), шоколад (фольгу зняти завчасно).

НАГАДУЄМО: учасникам  про  необхідність  залишити  речі,  що  не передбачені процедурою проведення зовнішнього оцінювання (верхній одяг, парасольки, сумки, книжки, калькулятори, вимкнуті мобільні телефони, інші засоби зв'язку, пристрої зчитування, обробки, збереження  та  відтворення  інформації,  а  також  окремі  елементи, які  можуть  бути  складовими відповідних технічних засобів чи пристроїв, друковані або рукописні матеріали), у відведеному для цього місці в аудиторії та повідомити працівникам пункту ЗНО до початку виконання сертифікаційної роботи про наявність дозволених пристроїв медичного призначення.

НАГАДУЄМО: персоналу ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ  пересаджувати учасника на інше місце! відкривати аудиторний пакет до початку зовнішнього оцінювання; розголошувати в будь-якій формі конфіденційну інформацію про зміст завдань сертифікаційної роботи до завершення виконання її всіма учасниками.

Старшому  інструктору  та  інструктору  під  час  проведення  зовнішнього  оцінювання забороняється: 

- ознайомлюватися зі змістом завдань сертифікаційних робіт; 
- виносити матеріали зовнішнього оцінювання з аудиторії; 
- користуватися  мобільними  телефонами,  персональними  комп’ютерами,  електронними приладами, друкованими, рукописними та іншими матеріалами, що не передбачені процедурою проведення зовнішнього оцінювання; 
- відповідати  на  запитання  учасників  щодо  змісту  завдань  сертифікаційної  роботи (коментувати їх); 
- без поважної причини відволікати учасників від виконання сертифікаційної роботи; 
- без дозволу відповідального за пункт ЗНО залишати аудиторію; 
- надавати  учасникам  будь-які  предмети,  що  не  передбачені  процедурою  проведення зовнішнього оцінювання(маркери, папір тощо). 

ДОВІДКОВО: у Рівненській області для виконання сертифікаційної роботи з іноземної мови зареєструвалось 2 119 (у 2018 - 1 977) учасників, для яких працюватимуть 142 аудиторії у 8 пунктах проведення ЗНО (м. Рівне - 6, м. Сарни - 2), окрім цього обслуговуватиме процедури уповноважених осіб УЦОЯО8 керівників пунктів ЗНО та 8 помічників, 284 інструктори та 44 чергових.

На виконання сертифікаційної роботи з іноземних мов відведено 150 хвилин

Учасникам роздають бланки А та бланки Б.

Сертифікаційна робота з англійської мови налічує 59 завдань різних форм та складається з чотирьох частин: «Розуміння мови на слух (аудіювання)» (16 завдань), «Читання» (22 завдання), «Використання мови» (20 завдань) і «Письмо» (одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю).

Результати зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників до 15 червня 2018 року.
Бажаємо успішно виконати всі завдання сертифікаційної роботи!

[JUSTIFY]КОРОТКО про ПРОВЕДЕННЯ ЗНО-2019 з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: із 1 977 учасників до 8 пунктів тестування в Рівненській області НЕ з'явились 97 (5%), виконували сертифікаційну роботу 1 880 (95%). 
[JUSTIFY] Не було допущено до пунктів проведення ЗНО 0 учасників, які прийшли без документів, що посвідчують особу (паспорт, ІД-картка).
У всіх пунктах проведення тестування з англійської мови були присутні медичні працівники та охорона (ДСО НП), зовні патрулювання забезпечували представники ГУ НП у Рівненській області.
Кілька учасників звертались до медичних працівників.
Під час технологічної перерви у пунктах ЗНО працівниками ДСО НП за допомогою металодетектора здійснювався контроль щодо дотримання учасниками процедур ЗНО. У Рівненській області не було учасників, яких позбавлено права продовжувати роботу над тестом та видалено з пунктів ЗНО як під час проведення технологічної перерви, так і під час виконання сертифікаційної роботи.
В одному пункті (Рівненський НВК № 2) були присутні 2 громадські спостерігачі, із яких 2 журналісти.
Представники Рівненського ОВСЗ здійснили доставку 8 та забір 8 контейнерів із матеріалами, які відправляли до вказаних пунктів обробки.
      Усі 8 пунктів ЗНО з англійської мови були укомплектовані персоналом, у разі необхідності задіювали резерв, використання персоналу понад резерв зафіксовано в 3 пунктах (Рівненська ЗОШ № 8, Рівненська ЗОШ № 13, Сарненська гімназія). Порушень процедури проведення ЗНО персоналом зафіксовано не було.
      У 3 пунктах проведення ЗНО зафіксовано 8 нестандартних ситуацій.
[/JUSTIFY][/JUSTIFY]


Наступне тестування: у четвер, 30.05.2019, буде проведено зовнішнє незалежне оцінювання з фізики.
Змінено: Ігор Опольський - 16.05.2019 11:06:59
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2019 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги учасників ЗНО-2019!

У понеділок, 27.05.2019, буде проведено зовнішнє незалежне оцінювання з ІНОЗЕМНИХ МОВ (німецька, французька, іспанська). Учасники мають прийти до входу в пункти проведення ЗНО з 10:15 до 10:50!!! 

При вході до пункту тестування учасник має пред'явити:

1) паспорт або інший документ, серія та номер якого зазначені в сертифікаті ЗНО;
2) сертифікат;
3) запрошення-перепустку.
Також візьміть із собою дві-три ручки з чорнилом чорного кольору
Можна воду у пляшечках (наклейку зняти), шоколад (фольгу зняти завчасно).

НАГАДУЄМО: учасникам  про  необхідність  залишити  речі,  що  не передбачені процедурою проведення зовнішнього оцінювання (верхній одяг, парасольки, сумки, книжки, калькулятори, вимкнуті мобільні телефони, інші засоби зв'язку, пристрої зчитування, обробки, збереження  та  відтворення  інформації,  а  також  окремі  елементи, які  можуть  бути  складовими відповідних технічних засобів чи пристроїв, друковані або рукописні матеріали), у відведеному для цього місці в аудиторії та повідомити працівникам пункту ЗНО до початку виконання сертифікаційної роботи про наявність дозволених пристроїв медичного призначення.

НАГАДУЄМО: персоналу ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ  пересаджувати учасника на інше місце! відкривати аудиторний пакет до початку зовнішнього оцінювання; розголошувати в будь-якій формі конфіденційну інформацію про зміст завдань сертифікаційної роботи до завершення виконання її всіма учасниками.

Старшому  інструктору  та  інструктору  під  час  проведення  зовнішнього  оцінювання забороняється: 

- ознайомлюватися зі змістом завдань сертифікаційних робіт; 
- виносити матеріали зовнішнього оцінювання з аудиторії; 
- користуватися  мобільними  телефонами,  персональними  комп’ютерами,  електронними приладами, друкованими, рукописними та іншими матеріалами, що не передбачені процедурою проведення зовнішнього оцінювання; 
- відповідати  на  запитання  учасників  щодо  змісту  завдань  сертифікаційної  роботи (коментувати їх); 
- без поважної причини відволікати учасників від виконання сертифікаційної роботи; 
- без дозволу відповідального за пункт ЗНО залишати аудиторію; 
- надавати  учасникам  будь-які  предмети,  що  не  передбачені  процедурою  проведення зовнішнього оцінювання(маркери, папір тощо). 

ДОВІДКОВО: у Рівненській області для виконання сертифікаційної роботи з іноземних мов зареєструвався 92 (у 2018 - 71) учасник (німецька - 79, французька - 11, іспанська - 2), для яких працюватимуть 8 аудиторій у 1 пункті проведення ЗНО (м. Рівне - 1), окрім цього обслуговуватиме процедури 1 уповноважена особа УЦОЯО1 керівник пункту ЗНО та 1 помічник, 12 інструкторів та 4 чергових.

На виконання сертифікаційної роботи з іноземних мов відведено 150 хвилин
Учасникам роздають бланки А та бланки Б.

Сертифікаційна робота з німецької  мови налічує 59 завдань різних форм та складається з чотирьох частин: «Розуміння мови на слух (аудіювання)» (16 завдань), «Читання» (22 завдання), «Використання мови» (20 завдань) і «Письмо» (одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю).

Сертифікаційна робота з французької мови налічує 59 завдань різних форм та складається з трьох частин: «Розуміння мови на слух (аудіювання)» (16 завдань), «Читання» (22 завдання), «Використання мови» (20 завдань) і «Письмо» (одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю).

Сертифікаційна робота з іспанської мови налічує 59 завдань різних форм та складається з чотирьох частин: «Розуміння мови на слух» (16 завдань) «Читання» (22 завдання), «Використання мови» (20 завдань) і «Письмо» (одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю).

Результати зовнішнього незалежного оцінювання з іспанської мови будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників до 20 червня 2019 року.
Бажаємо успішно виконати всі завдання сертифікаційної роботи!

[JUSTIFY]КОРОТКО про ПРОВЕДЕННЯ ЗНО-2019 з ІНОЗЕМНИХ МОВ (французька, німецька, іспанська): із 71 учасника до 1 пункту тестування в Рівненській області НЕ з'явились 10 (14%), які зареєструвались на ЗНО з німецької мови, виконували сертифікаційну роботу 61 (86%). 
Не було допущено до пункту проведення ЗНО 0 учасників, які прийшли без документів, що посвідчують особу (паспорт, ІД-картка).
У пункті проведення тестування з іноземних мов були присутні медичні працівники та охорона (ДСО НП), зовні патрулювання забезпечували представники ГУ НП у Рівненській області.
Учасники не звертались до медичних працівників.
Під час технологічної перерви у пунктах ЗНО працівниками ДСО НП за допомогою металодетектора здійснювався контроль щодо дотримання учасниками процедур ЗНО. У Рівненській області учасників не було позбавлено права продовжувати роботу над тестом та не було видалено з пункту ЗНО як під час проведення технологічної перерви, так і під час виконання сертифікаційної роботи.
У пункті не були присутні громадські спостерігачі та журналісти.
Представники Рівненського ОВСЗ здійснили доставку 1 та забір 1 контейнера із матеріалами, який відправляли до вказаного пункту обробки.
      Пункт ЗНО з іноземних мов був укомплектований персоналом, у разі необхідності задіювали резерв, використання персоналу понад резерв не зафіксовано. Порушень процедури проведення ЗНО персоналом зафіксовано не було.
      У пункті проведення ЗНО зафіксовано 1 нестандартну ситуацію.
[/JUSTIFY]

Наступне тестування: у вівторок, 28.06.2019, буде проведено зовнішнє незалежне оцінювання з іноземної мови (англійська).
Змінено: Ігор Опольський - 24.05.2019 16:24:23
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2019 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги учасників ЗНО-2019!

У четвер, 23.05.2019, буде проведено зовнішнє незалежне оцінювання з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ. Учасники мають прийти до входу в пункти проведення ЗНО з 10:15 до 10:50!!! 

При вході до пункту тестування учасник має пред'явити:

1) паспорт або інший документ, серія та номер якого зазначені в сертифікаті ЗНО;
2) сертифікат;
3) запрошення-перепустку.
Також візьміть із собою дві-три ручки з чорнилом чорного кольору
Можна воду у пляшечках (наклейку зняти), шоколад (фольгу зняти завчасно).

НАГАДУЄМО: учасникам  про  необхідність  залишити  речі,  що  не передбачені процедурою проведення зовнішнього оцінювання (верхній одяг, парасольки, сумки, книжки, калькулятори, вимкнуті мобільні телефони, інші засоби зв'язку, пристрої зчитування, обробки, збереження  та  відтворення  інформації,  а  також  окремі  елементи, які  можуть  бути  складовими відповідних технічних засобів чи пристроїв, друковані або рукописні матеріали), у відведеному для цього місці в аудиторії та повідомити працівникам пункту ЗНО до початку виконання сертифікаційної роботи про наявність дозволених пристроїв медичного призначення.

НАГАДУЄМО: персоналу ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ  пересаджувати учасника на інше місце! відкривати аудиторний пакет до початку зовнішнього оцінювання; розголошувати в будь-якій формі конфіденційну інформацію про зміст завдань сертифікаційної роботи до завершення виконання її всіма учасниками.

Старшому  інструктору  та  інструктору  під  час  проведення  зовнішнього  оцінювання забороняється: 

- ознайомлюватися зі змістом завдань сертифікаційних робіт; 
- виносити матеріали зовнішнього оцінювання з аудиторії; 
- користуватися  мобільними  телефонами,  персональними  комп’ютерами,  електронними приладами, друкованими, рукописними та іншими матеріалами, що не передбачені процедурою проведення зовнішнього оцінювання; 
- відповідати  на  запитання  учасників  щодо  змісту  завдань  сертифікаційної  роботи (коментувати їх); 
- без поважної причини відволікати учасників від виконання сертифікаційної роботи; 
- без дозволу відповідального за пункт ЗНО залишати аудиторію; 
- надавати  учасникам  будь-які  предмети,  що  не  передбачені  процедурою  проведення зовнішнього оцінювання (маркери, папір тощо). 

ДОВІДКОВО: у Рівненській області для виконання сертифікаційної роботи з української мови та літератури зареєструвалось 12 693 (у 2018 - 12 836) учасників, для яких працюватимуть 850 аудиторій у 54 пунктах проведення ЗНО (м. Рівне - 16, м. Дубно - 4, м. Вараш - 2, м. Острог - 2, м. Березне - 4, смт. Володимирець - 3, м. Дубровиця - 2, смт. Зарічне - 2, м. Здолбунів - 2, смт. Корець - 2, м. Костопіль - 2, смт. Млинів - 2, смт. Радивилів - 1, смт. Рокитне - 4, м. Сарни - 6), окрім цього обслуговуватимуть процедури 54 уповноважених особи УЦОЯО54 керівники пунктів ЗНО та 54 помічники, 1 700 інструкторів та 270 чергових.

На виконання сертифікаційної роботи з української мови та літератури відведено 180 хвилин.
 
Учасникам роздають бланки А та бланки Б (бланк Б кодується штрих-кодами з ОБОХ сторін !!!)

Сертифікаційна робота з української мови і літератури налічує 58 завдань різних форм і складається з трьох частин: «Українська мова» (33 завдання), «Українська література» (24 завдання) і «Власне висловлення» (одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю).

Результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників до 14 червня 2019 року.
Бажаємо успішно виконати всі завдання сертифікаційної роботи!
КОРОТКО про ПРОВЕДЕННЯ ЗНО-2019 з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ та ЛІТЕРАТУРИ: із 12 693 учасників до 54 пунктів тестування в Рівненській області НЕ з'явились 179 (1,41,05%), виконували сертифікаційну роботу 12 572 (98,589%)
[JUSTIFY] Не було допущено до пунктів проведення ЗНО 1 учасника, який прийшов без документів, що посвідчують особу (паспорт, ІД-картка).
У всіх пунктах проведення тестування з української мови та літератури були присутні медичні працівники та охорона (поліція охорони НП), зовні патрулювання забезпечували представники ГУ НП у Рівненській області.
Кілька учасників звертались до медичних працівників,1 учаснику було викликано "швидку"..
Під час технологічної перерви у пунктах ЗНО працівниками ПО НП за допомогою металодетектора здійснювався контроль щодо дотримання учасниками процедур ЗНО. У Рівненській області під час проведення технологічної перерви в 6 учасників було виявлено заборонені засоби (мобільні телефони, навушники, флешка), після чого їх було позбавлено права продовжувати роботу над тестом та видалено з пунктів ЗНО.
В одному пункті (Рівненська ЗОШ № 11) були присутні 2 громадські спостерігачі, із яких 2 журналісти (телеканал UA: Рівне).
Представники Рівненського ОВСЗ здійснили доставку 58 та забір 54 контейнерів із матеріалами, які відправляли до вказаних пунктів на лінії обробки обробки.
      Усі 54 пунктів ЗНО з української мови та літератури були укомплектовані персоналом, у разі необхідності задіювали резерв, використання персоналу понад резерв зафіксовано в 12 пунктах (25 осіб). Порушень процедури проведення ЗНО персоналом зафіксовано не було.
      У 16 із 54 пунктів проведення ЗНО зафіксовано 25 нестандартних ситуацій.
Висловлюємо подяку всім учасникам та персоналу за роботу!
[JUSTIFY]

[/JUSTIFY][/JUSTIFY]
Наступне тестування: у понеділок, 27.05.2019, буде проведено зовнішнє незалежне оцінювання з іноземних мов (німецька, французька, іспанська).
Змінено: Ігор Опольський - 24.05.2019 17:05:58
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2019 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги учасників ЗНО-2019!

У вівторок, 21.05.2019, буде проведено зовнішнє незалежне оцінювання з МАТЕМАТИКИ. Учасники мають прийди до входу в пункти проведення ЗНО з 10:15 до 10:50!!! 

При вході до пункту тестування учасник має пред'явити:

1) паспорт або інший документ, серія та номер якого зазначені в сертифікаті ЗНО;
2) сертифікат;
3) запрошення-перепустку.
Також візьміть із собою дві-три ручки з чорнилом чорного кольору
Можна воду у пляшечках (наклейку зняти), шоколад (фольгу зняти завчасно).

НАГАДУЄМО учасникам  про  необхідність  залишити  речі,  що  не передбачені процедурою проведення зовнішнього оцінювання(верхній одяг, парасольки, сумки, книжки, калькулятори, вимкнуті мобільні телефони, інші засоби зв'язку, пристрої зчитування, обробки, збереження  та  відтворення  інформації,  а  також  окремі  елементи, які  можуть  бути  складовими відповідних технічних засобів чи пристроїв, друковані або рукописні матеріали), у відведеному для цього місці в аудиторії та повідомити працівникам пункту ЗНО до початку виконання сертифікаційної роботи про наявність дозволених пристроїв медичного призначення.

[JUSTIFY]Старшому  інструктору  та  інструктору  під  час  проведення  зовнішнього  оцінювання забороняється: 

- ознайомлюватися зі змістом завдань сертифікаційних робіт; 
- виносити матеріали зовнішнього оцінювання з аудиторії; 
- користуватися  мобільними  телефонами,  персональними  комп’ютерами,  електронними приладами, друкованими, рукописними та іншими матеріалами, що не передбачені процедурою проведення зовнішнього оцінювання; 
- відповідати  на  запитання  учасників  щодо  змісту  завдань  сертифікаційної  роботи (коментувати їх); 
- без поважної причини відволікати учасників від виконання сертифікаційної роботи; 
- без дозволу відповідального за пункт ЗНО залишати аудиторію; 
- надавати  учасникам  будь-які  предмети,  що  не  передбачені  процедурою  проведення зовнішнього оцінювання (маркери, папір тощо). 
[/JUSTIFY]

ДОВІДКОВО: у Рівненській області для виконання сертифікаційної роботи з математики зареєструвалось 4 574 (у 2018 - 3 825) учасників, для яких працюватимуть 307 аудиторій у 18 пунктах проведення ЗНО (м. Рівне - 9, м. Дубно - 2, м. Вараш - 1, м. Березне - 2, смт. Володимирець - 1, м. Дубровиця - 1, м. Сарни - 2), окрім цього обслуговуватимуть процедури 18 уповноважених осіб УЦОЯО16 керівників пунктів ЗНО та 18 помічників керівників пунктів ЗНО, 614 інструкторів та 98 чергових.

На виконання сертифікаційної роботи з математики відведено 180 хвилин.

Учасникам роздають бланк А та бланк Б (бланк Б кодується штрих-кодами з ОБОХ сторін !!!)

Сертифікаційна робота з математики налічує 33 завдання різних форм: з вибором однієї правильної відповіді (20 завдань), на встановлення відповідності (4 завдання), відкритої форми з короткою (6 завдань) та розгорнутою (3 завдання) відповіддю. 

Результати зовнішнього незалежного оцінювання з математики будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників до 14 червня 2019 року.

Бажаємо успішно виконати всі завдання сертифікаційної роботи!

      КОРОТКО про ПРОВЕДЕННЯ ЗНО-2019 з математики: із 4 574 учасників до 18 пунктів тестування в Рівненській області НЕ з'явились 110 (2,4%), виконували сертифікаційну роботу 4 464 (97,6%)
Не було учасників, яких би не допустили до пунктів проведення ЗНО, що прийшли без документів, що посвідчують особу (паспорт, ІД-картка).
У всіх пунктах проведення тестування з математики були присутні медичні працівники та охорона (ДСО НП), зовні патрулювання забезпечували представники ГУ НП у Рівненській області.
Кілька учасників звертались до медичних працівників, одному учаснику було викликано "швидку" та доправлено до лікарні.
Під час технологічної перерви у пунктах ЗНО працівниками ДСО НП за допомогою металодетектора здійснювався контроль щодо дотримання учасниками процедур ЗНО. Одного учасника було позбавлено права продовжувати роботу над тестом і було видалено з пункту ЗНО під час проведення технологічної перерви.
В одному пунктів були присутні 2 громадські спостерігачі, із яких 2 журналісти (телеканал UA: Рівне).
Представники Рівненського ОВСЗ здійснили забір контейнерів із матеріалами, які відправляли до вказаних пунктів обробки.
      Усі 18 пунктів ЗНО з математики були укомплектовані персоналом, у разі необхідності задіювали резерв, використання персоналу понад резерв зафіксовано у 6 пунктах проведення ЗНО (8 осіб, зокрема у м. Сарни - 3 особи, у м. Рівне - 5 осіб).
      Висловлюємо подяку всім учасникам та персоналу за роботу!

Наступне тестування: у четвер, 23.05.2019, буде проведено зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури.

Змінено: Ігор Опольський - 22.05.2019 11:24:14
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2019 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги учасників ЗНО-2019!!!

ВХІД.jpg (81.51 КБ)
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2019 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

Що робити, якщо загублено Сертифікат ЗНО?



Ознайомтесь з інформацією, розміщеною на офіційному сайті УЦОЯО: Дублікати сертифікатів. 
sertyficat.jpg (264 КБ)
Змінено: Ігор Опольський - 16.05.2019 10:15:00
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2019 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням.

Що робити, якщо загублено паспорт, за яким зареєстровано на ЗНО?


      У першу чергу, потрібно звернутись до відділу міграційної служби та поліції (якщо паспорт було вкрадено), щоб отримати довідку про втрату паспорта та замовити виготовлення нового. Якщо часу на виготовлення немає, тоді з цією довідкою потрібно буде приходити на кожне тестування.
Коли новий паспорт буде отримано, варто надіслати нові дані до свого РЦОЯО.
Але спочатку, у будь-якому разі, потрібно проконсультуватись з представником Львівського РЦОЯО щодо своєї ситуації.

pasport.jpg (57.3 КБ)
ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі, Тут вміщено цікаві дослідження, повідомлення про життя письменників України
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Як визначати художні засоби з програми ЗНО?

      Сьогодні поговоримо про художні засоби, які є в програмі ЗНО українська мова 2019. У відео розберемо художні засоби на прикладах пісень, а також в художніх творах.
Майбутній абітурієнт повинен знати кожен художній засіб, а також вміти визначати в літературі.



1. Епітет — це художнє означення предмета або події, що допомагає виразити сутність та надає емоційну характеристику.
2. Порівняння — це словесний вираз зіставлення двох схожих у якійсь характеристиці предметів або явищ із метою визначення певних рис одного з них через порівняння з іншим.
3. Гіпербола — це художнє надмірне перебільшення дійсних фактів.
4. Літота — троп, різновид метонімії (протилежний за значенням гіперболі), в якому міститься художнє зменшування величини, сили, значення зображуваного предмета чи явища.
5. Метафора — це засіб літератури, коли відбувається навмисне вживання слів у їхньому непрямому значенні.
6. Метонімія — це слово, значення якого переноситься на найменування іншого предмета, пов'язаного з властивим для цього слова предметом за своєю природою.
7. Синекдоха — різновид метонімії. Заміна назви цілого предмета назвою його частини.
8. Персоніфікація — уособлення; надання неживим предметам чи явищам природи людських якостей.

ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ НАРАДИ, НАВЧАЛЬНІ СЕМІНАРИ, ВЕБІНАРИ з питань організації та проведення ЗНО, експертизи якості освіти та моніторингу якості освіти у 2018-2019 навчальному році, У дані темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги представників засобів масової інформації Рівненщини!


У вівторок, 14.05.2019, відбудеться прес-конференція Лариси Володимирівни СЕРЕДЯК, директора Львівського регіонального центру оцінюванн якості освіти, із питань зовнішнього незалежного оцінювання "Підготовка і проведення зовнішнього незалежного оцінювання". Буде озвучено питання, які стосуються організації та підготовки до проведення основної сесії ЗНО-2019, зокрема державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання для учнів, студентів 11-х класів закладів ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а.
      Проведення прес-конференції заплановано у приміщенні Рівненської обласної державної адміністрації, кабінет 201. Початок роботи о 12:00.
Змінено: Ігор Опольський - 20.05.2019 08:37:38
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ НАРАДИ, НАВЧАЛЬНІ СЕМІНАРИ, ВЕБІНАРИ з питань організації та проведення ЗНО, експертизи якості освіти та моніторингу якості освіти у 2018-2019 навчальному році, У дані темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги освітян Рівненщини!

Інститут на виконання плану роботи, доручення голови Рівненської обласної державної адміністрації від 11.01.2019 4/01-60/19, спільного наказу Управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 03.10.2018 № 362/123-о «Про підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2019 році», листа Львівського РЦОЯО від 06.05.2019  № 325/03-29 «Про підготовку персоналу пунктів проведення ЗНО» повідомляє, що спільно з Львівським регіональним центром оцінювання якості освіти проводить інструктивно-методичну нараду з працівниками, яких планується залучити до виконання обов’язків відповідальних за пункти зовнішнього незалежного оцінювання, помічників відповідальних пунктів ЗНО у районах,  містах Рівненської області та фахівців, які будуть виконувати обов’язки уповноважених осіб УЦОЯО.
            Нараду буде проведено у вівторок, 14 травня 2019 року, у приміщенні Рівненського ОІППО (актова зала, 1 поверх) за адресою: вул. Чорновола, 74, м.Рівне. Час початку роботи об 11:00.
Вступна кампанія до вищих навчальних закладів України у 2019 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

ВСТУП 2019: МОН РОЗМІСТИЛО ВІДПОВІДІ НА НАЙПОШИРЕНІШІ ЗАПИТАННЯ ВСТУПНИКІВ У БАКАЛАВРАТ ТА МАГІСТРАТУРУ

Міністерство освіти і науки підготувало відповіді на найпоширеніші запитання щодо вступної кампанії у виші 2019 року. Вони були опубліковані сьогодні, 11 травня 2019 року, на сайті МОН у розділі «Вступна кампанія 2019».
Наразі розміщені 2 блоки Q&A – для вступників на бакалавра і на магістра. У них є докладні роз’яснення про подання заяв та документів, мінімальні прохідні бали, пільговий вступ, додаткові бали та коефіцієнти, нюанси вступу та переведення на бюджет тощо. У розділі про магістратуру великий блок питань присвячений «ЗНО в магістратуру» – вступу на ті спеціальності, куди треба складати єдиний вступний іспит з іноземної мови (ЄВІ) та єдине фахове вступне випробування з права та загальних навчальних правничих компетентностей (ЄФВВ).
«Основна фаза вступної кампанії почнеться 1 липня, коли стартує реєстрація електронних кабінетів. Однак загалом процес вступу має кілька різних блоків. Наприклад, уже 13 травня почнеться реєстрація на ЄВІ та ЄФВВ для вступників у магістратуру низки спеціальностей. Тому вже зараз для них ми підготували запитання-відповіді, щоб вступники в будь-який час мали доступ до цієї інформації. Як засвідчив досвід минулого року, коли ми вперше зробили такі Q&A, цей формат роз’яснень є досить популярним та потрібним», – зазначив генеральний директор директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН Олег Шаров.

Він додав, що запитання-відповіді готувалися на основі тих запитів, які найчастіше надходили до МОН та приймальних комісій вишів від вступників у минулих роках. Найближчим часом також планується опублікувати Q&A щодо вступу на молодшого спеціаліста, а також відеороз’яснення та інфографіки за різними напрямами вступу.
Окремо передбачається, що в останній тиждень червня запрацює гаряча телефонна лінія МОН. А вже зараз запитання щодо вступу, які не відображені в розміщених Q&A, можна надсилати на скриньку vstup2019@mon.gov.ua або ставити їх в офіційній Фейсбук-групі «Вступ 2019» https://www.facebook.com/groups/769157383262189/
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо на сайт оригінального повідомлення за цим гіперпосиланням.


Набув чинності Порядок проведення інституційного аудиту закладів середньої освіти, що фактично запускає принципово новий підхід до оцінювання якості освітньої діяльності у школах України.
Про те, що таке інституційний аудит та чого від нього очікувати, розповідаємо у запитаннях та відповідях.
      1) Що таке інституційний аудит?
Інституційний аудит – це  зовнішнє оцінювання діяльності школи, що базується на ґрунтовному вивченні освітніх та управлінських процесів.  Аудит покликаний допомогти школам стати більш якісними і в подальшому сформувати та підтримувати  культуру якості освіти, що базується на прозорості, інноваційності та партнерстві учасників освітнього процесу. Подібні системи оцінки якості освіти успішно працюють у більшості європейських країн – Австрії, Великій Британії, Норвегії, Данії, Бельгії, Швеції, Чехії, Литві.
      2) Чим аудит відрізняється від колишньої атестації шкіл?
Інституційний аудит – це цілком нова для України процедура оцінювання якості освітньої діяльності шкіл. Атестація, яку раніше проходили школи, була спрямована, здебільшого, на формалізований контроль та перевірку. Головна ж місія аудиту – допомогти школам підвищити якість їхньої діяльності та сприяти зростанню суспільної довіри до освіти. Якщо атестація показувала школі “що не так”, то інституційний аудит має показати “як зробити краще”. При цьому, у школи залишається поле для вибору власної стратегії розвитку і шляхів її реалізації.  
      Під час проведення аудиту освітні експерти звертатимуть увагу як на успішні аспекти діяльності шкіл, так і на ті, де якість освітньої діяльності є низькою  та потребує вдосконалення. За результатами аудиту заклад отримуватиме рекомендації, орієнтуючись на які, можливо підвищити рівень освітньої  діяльності.  Ці рекомендації не є ультимативними та залишають школі право на власний розсуд вирішувати, як будувати свою діяльність після проведення аудиту.
Крім того, інституційний аудит також розглядатиме діяльність закладу в його взаємодії з засновником та місцевою громадою. Тобто, на відміну від атестації, що була зосереджена виключно на оцінці конкретного закладу освіти місцевим органом управління освітою, аудит – це комплексне оцінювання незалежними освітніми експертами умов функціонування закладу (матеріально-технічне, кадрове забезпечення, створення інклюзивного освітнього середовища тощо). Тому рекомендації будуть надаватися і засновникам.
      3) Чи залишається контроль у процедурі інституційного аудиту?
Процедура проведення інституційного аудиту складається з двох складових:
  • оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • перевірки дотримання закладом вимог законодавства в сфері освіти.
Перевірка залишається однією зі складових інституційного аудиту, оскільки держава здійснює обов’язковий нагляд за освітньою діяльністю шкіл.
      4)  Що включає у себе оцінювання якості освітньої діяльності закладів освіти?
Під час аудиту оцінюватимуться:
  1. освітнє середовище (наскільки безпечно та комфортно у школі, як організоване харчування, чи вистачає необхідного для навчання обладнання, кабінетів тощо);
  2. систему оцінювання здобувачів освіти (як оцінюють навчальні досягнення учнів, наскільки система оцінювання прозора  та  зрозуміла);
  3. педагогічну діяльність (якість викладацької  діяльності,  професійний  розвиток  педагогів, налагодженість співпраці між  учасниками  освітнього  процесу);
  4. управлінські процеси (наскільки управлінські рішення сприяють забезпеченню та постійному вдосконаленню якості освітньої діяльності, наскільки ефективна внутрішня система забезпечення якості освіти тощо).
Результати оцінювання всіх цих аспектів визначатимуться за 4 рівнями:
- перший (високий);
- другий (достатній);
- третій (вимагає покращення);
 - четвертий (низький).
      5) Хто проводить аудит?
Інституційний аудит здійснює Державна служба якості освіти та її територіальні  органи. Для проведення аудитів формуватимуться експертні групи у складі 3-12 осіб (залежно від чисельності педагогічних працівників закладу), до яких будуть входити співробітники Державної служби та освітні експерти.
      6) Хто може бути освітнім експертом?
Освітніми експертами можуть бути:
  • педагогічні працівники, які мають вищу кваліфікаційну категорію;
  • педагогічні працівники, які пройшли сертифікацію;
  • керівники, заступники керівників шкіл, що пройшли інституційний аудит;
  • інші фахівці.
Всі експерти повинні мати вищу педагогічну освіту, практичний досвід роботи у закладі освіти не менше 5 років та пройти відповідне навчання, організоване Державною службою якості освіти.
У випадку, якщо аудит проводиться у закладі спеціалізованої освіти, наприклад, у спортивній школі, обов’язковим є залучення представників цієї сфери до оцінювання закладу.
Працівники органів управління у сфері освіти залучаються як експерти лише для проведення перевірки дотримання вимог законодавства.
      7) Чи може громадськість проводити інституційний аудит?
Законом України “Про освіту” передбачено громадську акредитацію  – залучення громадських організацій до проведення зовнішньої оцінки якості освіти у школах.
           Для цього громадські фахові об’єднання мають пройти відповідну акредитацію у  Державній службі якості освіти.  Заклади освіти, які отримають сертифікат про громадську акредитацію, будуть вважаються такими, що успішно пройшли інституційний аудит у плановому порядку.
      smile8) Як навчатимуть експертів?
Навчання експертів буде проводити Державна служба якості освіти. До організації та проведення навчання можуть залучатися інші установи, організації та спеціалісти, участь яких є доцільною з огляду на завдання інституційного аудиту. Інформація про початок  навчання буде розміщена  на сайті Державної служби якості освіти.
      9) Як часто Державна служба якості освіти буде оцінювати заклади освіти?
Плановий інституційний аудит відбуватиметься один раз на 10 років. Із річними планами проведення аудитів можливо буде ознайомитися на сайті Державної служби якості освіти.
Підставою для проведення позапланового аудиту може стати низька якість освітньої діяльності у  закладі  освіти, що була встановлена за результатами незалежних зовнішніх моніторингів.
Позаплановий інституційний аудит також може бути проведений за ініціативою засновника, керівника закладу, наглядової (піклувальної) ради та педагогічної ради.      Слід зазначити, що аудит у позаплановому порядку буде проводитися не частіше одного разу на 2 роки, але не раніше ніж через 1 рік після проведення планового інституційного аудиту.
      10) Скільки триватиме аудит?
Робота експертів у закладі освіти триватиме до 10 робочих днів. Однак, сам аудит є більш тривалою процедурою, що проводиться у такі етапи:        
  1. Підготовка до аудиту:
  • формування експертної групи;
  • оформлення документації для проведення інституційного аудиту;
  • заповнення керівником закладу освіти опитувального аркушу;
  • ознайомлення експертної групи з усією доступною інформацією про діяльність школи.
  1. Робота експертної групи у закладі освіти (не більше 10 робочих днів, а в закладах освіти, де середня чисельність працівників не перевищує 50 осіб - до 5 днів).
  1. Складання документації за результатами інституційного аудиту.
      11) Чи знатимуть школи як їх оцінюватимуть?
Так, безперечно. Вимоги та критерії, за якими здійснюватиметься оцінювання освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти викладені у додатку до Порядку проведення інституційного аудиту. Згодом, документ буде доповнено індикаторами, які нині апробуються Державною службою якості освіти на базі 12 шкіл.
Крім того, Державна служба якості освіти та її територіальні органи надаватимуть школам консультації з питань проведення інституційного аудиту.
      12) Як пов’язані інституційний аудит та внутрішня система забезпечення якості освіти?
Внутрішня система забезпечення якості освіти є одним з об’єктів оцінювання під час проведення аудиту. Ця система формується закладом освіти з урахуванням вимог Закону “Про освіту” та рекомендацій Державної служби якості освіти.
Вимоги і критерії, на яких ґрунтується інституційний аудит, рекомендовані школам для здійснення щорічного самооцінювання освітньої діяльності. Тому до аудиту не потрібно буде спеціально готуватися, адже, створивши внутрішню систему забезпечення якості освіти, заклад тим самим вже підготувався до зовнішнього оцінювання.
Насамкінець, за результатами проведення аудиту Державна служба якості освіти надаватиме закладам конкретні рекомендації щодо вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
      13) Чи оцінюватиме аудит освітню діяльність приватних шкіл?
Так, інституційний аудит буде проводитись у всіх закладах загальної середньої освіти, незалежно від форми власності.
      14) Яка роль батьків у процесі проведення аудиту?
Батьки є рівноправними учасниками освітнього процесу. Тому в ході проведення аудиту освітні експерти будуть проводити опитування батьків з метою отримання інформації про діяльність закладу. 
      15) Чи можуть батьки ініціювати проведення аудиту?
Батьки можуть звертатися до засновника, керівника або наглядової (піклувальної) чи педагогічної ради школи із запитом про проведення інституційного аудиту. Останні можуть ініціювати проведенням позапланового аудиту, звернувшись до Державної служби якості освіти.
      16)  Яка роль учнів у процесі проведення аудиту?
Учні, як і батьки, є рівноправними учасниками освітнього процесу. Їх думка надзвичайно важлива для оцінювання освітнього середовища, організації освітнього процесу та системи оцінювання навчальних досягнень учнів. Саме тому під час аудиту буде проводитися опитування учнів.
      17) Чи будуть освітні експерти відвідувати уроки?
Так, будуть. Спостереження за навчальними заняттями –  одна із форм вивчення якості освітньої діяльності. Відвідування навчальних занять у жодному разі не буде порушувати  творчу свободу вчителя. Спостереження відбуватиметься із дотриманням чітко встановлених правил та критеріїв.
      18) Де дізнатися про результати проведеного аудиту?
За результатами аудиту будуть складатися  висновки  та рекомендації, які надсилатимуться керівництву закладу та його засновнику для обов’язкового ознайомлення. Ці документи будуть публікуватися на офіційних сайтах закладу освіти та його засновника, а також сайтах органів, що проводили аудити.
      19)  Чи можуть школи оскаржити результати аудиту?
Керівник школи має право подати до органу, що проводив аудит, обґрунтовані заперечення до проекту висновку. Такі заперечення надсилаються електронною поштою та розглядаються протягом 5 днів. За результатами розгляду  висновки та рекомендації можуть бути відкориговані з урахуванням заперечень.
      20)  Що буде, якщо школа не усуває порушень, виявлених під час аудиту?
Якщо під час інституційного аудиту було встановлено, що школа порушує норми законодавства і у встановлений строк такі порушення не були усунені, Державна служба якості освіти може звернутися до засновника закладу  із рекомендаціями щодо зміни керівництва, реорганізації або припинення діяльності закладу.
      21) Чи треба буде школі писати звіти до чи  після проведення аудиту?
Жодних звітів школа не готує. Всю документацію для проведення  інституційного аудиту готує Державна служба якості освіти. Єдиний документ, який заповнює заклад за результатами аудиту, – анкета, де оцінюється робота експертної групи.
      22) Чи може оцінка роботи експертної групи позначитись на результатах аудиту?
Ні, оцінка роботи експертної групи надається керівником школи після завершення аудиту і жодним чином не може вплинути на його результати. Така оцінка забезпечує діалог між школою і Державною службою якості освіти та допомагає вдосконалити процедуру проведення інституційного аудиту.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Інституційний аудит: експерти відвідуватимуть уроки




Експерти, які оцінюватимуть школу під час інституційного аудиту, відвідуватимуть уроки.
Про це повідомили на сайті Держслужби якості освіти.
“Спостереження за навчальними заняттями – одна із форм вивчення якості освітньої діяльності. Відвідування навчальних занять у жодному разі не буде порушувати творчу свободу вчителя. Спостереження відбуватиметься із дотриманням чітко встановлених правил та критеріїв”, – зазначили у службі.
В установі також наголосили, що школі не потрібно буде готувати жодних документів для проведення аудиту.
“Всю документацію для проведення інституційного аудиту готує Державна служба якості освіти. Єдиний документ, який заповнює заклад за результатами аудиту, – анкета, де оцінюється робота експертної групи“, – пояснили в службі.
Водночас, оцінка директора школи експертній групі не впливатиме на оцінку самого закладу.
Нагадаємо, МОН затвердило порядок проведення інституційного аудиту в школах.
Також Держслужба якості освіти розробила новий акт перевірки шкіл.
Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 56 След.