Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 56 След.
Експертиза якості освіти: апробація тестових завдань для наповнення банку тестів Українського центру оцінювання якості освіти, Тут розміщуватиметься інформація щодо проведення апробації тестових завдань від УЦОЯО
 
До уваги освітян Рівненщини!

Інститут на виконання плану роботи, п. 3.2 «Проведення апробації тестових завдань» спільного наказу Управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 03.10.2018 № 362/123-о «Про підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2019 році», спільного наказу Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації від 27.11.2018 № 451/139-о «Про підготовку та проведення апробації тестових завдань у грудні 2018 року» повідомляє, що у період із 05.12.2018 по 19.12.2018, працівниками кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО на базі визначених закладів освіти Рівненської області буде проведено процедуру апробації тестових завдань для наповнення банку тестів Українського центру оцінювання якості освіти.
Інформацію щодо вимог до проведення процедури апробації тестових завдань у закладах освіти вміщено нижче.

[JUSTIFY] До участі в апробації тестових завдань із 9 предметів буде залучено 375 учнів 11-х класів із 11 закладів загальної середньої освіти та ВНЗ І-ІІ р.а. Рівненської області.

Інструкція щодо проведення процедури апробації тестових завдань у закладах освіти.

[JUSTIFY] Апробацію тестових завдань в аудиторіях проводять уповноважений представник регіонального центру оцінювання якості освіти та вчитель закладу освіти (це може бути вчитель, який викладає предмет, із якого проводиться апробація).   
 
      Для апробації тестових завдань відводиться певний час, зазначений в тестовому зошиті, який отримує кожен учасник апробації з того чи іншого навчального предмета

      Уповноважений представник регіонального центру оцінювання якості освіти: 
-    доставляє апробаційні матеріали до навчального закладу, на базі якого проводиться апробація;
-     роздає  апробаційні матеріали учасникам апробації (у разі потреби використовує додаткові бланки відповідей);
- ознайомлює учасників з Вимогами щодо заповнення бланків відповідей та роботи з тестовими зошитами;
    -  слідкує за дотриманням умов проведення апробації в аудиторії (не дозволяє учасникам користуватися мобільними телефонами, калькуляторами, довідниками, словниками тощо; не дозволяє спілкуватися з іншими учасниками апробації; не дає роз’яснень стосовно змісту завдань);
-     нагадує учням про час, що лишається до закінчення роботи;
-      після завершення апробації збирає апробаційні матеріали;
-      якщо є  зауваження, записує їх до анкети; 
-      доставляє апробаційні матеріали та анкети до регіонального центру.
      
      В аудиторії, де проводиться апробація:
-     не повинно бути наочних матеріалів з навчальних предметів, з яких проводиться апробація (окрім випадків використання довідкових таблиць, що передбачено процедурою апробації); 
-    кожен учасник апробації повинен сидіти за окремим столом.
      
      Учитель, який знаходиться в аудиторії:
-      під час роботи учнів складає список учасників, у якому фіксує номери бланків відповідей;
-      заповнює анкету (у разі потреби висловлює свої зауваження в письмовій формі).
 
      Учасники апробації:
 -  виконують тестові завдання та заповнюють бланки відповідей ручкою з чорнилом/пастою насиченого чорного  кольору;
 -  дотримуються Вимог щодо заповнення бланків відповідей та роботи з тестовими зошитами. 

      У вибірці потрібно дотриматись вимоги щодо такого параметру: хлопців - 50%, дівчат - 50%.



Переписувати та ксерокопіювати апробаційні тестові завдання заборонено!
[/JUSTIFY][/JUSTIFY]


Змінено: Ігор Опольський - 07.02.2019 08:50:38
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ НАРАДИ, НАВЧАЛЬНІ СЕМІНАРИ, ВЕБІНАРИ з питань організації та проведення ЗНО, експертизи якості освіти та моніторингу якості освіти у 2018-2019 навчальному році, У дані темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги ПТНЗ та ВНЗ І-ІІ р.а.!
Директорам ПТНЗ, ВНЗ І-ІІ р.а.
Про проведення інструктивно-
методичної наради із питань ЗНО-2019
 
Інститут на виконання плану роботи, спільного наказу управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 03.10.2018 № 362/123-о «Про підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2019 році», листа Львівського РЦОЯО від 28.11.2018 № 569/03-29 «Про оновлення інформації про заклад освіти Рівненської області в довідниках УЦОЯО» повідомляє, що у вівторок, 04.12.2018, на базі Рівненського ОІППО (актова зала, І поверх) буде проведено інструктивно-методичну нараду для осіб, які у ПТНЗ та ВНЗ І-ІІ р.а. відповідають за підготовку до проведення ЗНО-2019. Початок роботи об 11:00.
Під час наради розглядатимуться питання щодо підготовки до проведення ЗНО у 2019 році, зокрема державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання, та процедури оновлення інформації про заклади освіти в довідниках УЦОЯО.

ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ НАРАДИ, НАВЧАЛЬНІ СЕМІНАРИ, ВЕБІНАРИ з питань організації та проведення ЗНО, експертизи якості освіти та моніторингу якості освіти у 2018-2019 навчальному році, У дані темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги вчителів, викладачів ВНЗ І-ІІ р.а.!

Інститут на виконання плану роботи, спільного наказу управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 03.10.2018 № 362/123-о «Про підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2019 році» повідомляє, що у вівторок, 04.12.2018, на базі КЗВО «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради (в. Карнаухова, 53, м. Рівне) буде проведено навчальний семінар із питань підготовки до ЗНО-2019 для вчителів, викладачів ВНЗ І-ІІ р.а. української мови та літератури (читальна зала, ІІ поверх).
      Початок роботи о 14:00 на базі КВНЗ "РІвненська медична академія".

Матеріали навчального семінару:

1. Гіперпосилання на сайт УЦОЯО з аналітичними матеріалами ЗНО-2018: Офіційний звіт про проведення ЗНО у 2018 році. ТОМ 2 (ст. 5-39).
2. Реторспективний аналіз результатів ЗНО 2008-2018 року за методикою "ріки-береги": ПЕРЕЙТИ.
3. Статистика ЗНО-2018: статистичні дані за регіонами. ПЕРЕЙТИ.  
4. Гіперпосилання на тему "ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: БАЗА ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. Тренувальне on-line тестування (1234)" загального форуму порталу "Освіта Рівненщини". Тестові зошити, теми відкритої частини.
5. Гіперпосилання на тему "ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі(12)" загального форуму порталу "Освіта Рівненщини".
6. ТРЕНУВАЛЬНЕ ON-LINE ТЕСТУВАННЯ підготовка до ЗНОПЕРЕЙТИ.
7. Гіперпосилання на тему "Міжнародне порівняльне моніторингове дослідження PISA (Programme for International Student Assessment) (12)" загального форуму порталу "Освіта Рівненщини".
8. Критерії перевірки відкритої частини сертифікаційних робіт учасників ЗНО-2018 з укрїанської мови та літератури.
[JUSTIFY]8.1. Основна сесія. ЗАВАНТАЖИТИ.
8.2. Додаткова сесія. ЗАВАНТАЖИТИ.
[/JUSTIFY]
9. Індикаторні роботи з української мови та літератури (основна сесія) ЗНО-2018 (друковані, роздають під час проведення навчального семінару).
10. Інструктивно-методичні матеріали для підготовки екзаменаторів із перевірки відкритих завдань зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року з української мови і літератури. ЗАВАНТАЖИТИ.
11. Структура власного висловлення (документ у форматі Word). ЗАВАНТАЖИТИ.
12. Структура власного висловлення (графічне зображення, документ у форматі pdf). ЗАВАНТАЖИТИ.
13. Презентації ЛРЦОЯО (Климець І) щодо результатів виконання сертифікаційнї роботи учасниками ЗНО:
13.1. Презентація "ЗНО-2015-2016". ЗАВАНТАЖИТИ.
13.2. Презентація "ЗНО-2017-2018". ЗАВАНТАЖИТИ.
      
Змінено: Ігор Опольський - 28.11.2018 13:01:23
Моніторинг якості освіти від УЦОЯО: СЕРТИФІКАЦІЯ педагогічних працівників, В Україні проводитимуть моніторинги якості освіти
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо на оригінальне повідомлення за цим гіперпосиланням.



Учасник сертифікації має робити відеозапис проведеного ним навчального заняття

      Сертифікація вчителя передбачатиме відеозапис своєї роботи
Міністерством освіти підготовлений проект Положення про сертифікацію педагогічних працівників, що встановить засади функціонування системи сертифікації вчителів.
Документом передбачено, що для успішного проходження сертифікації, вчителям, окрім складання тестів ЗНО та оцінювання практичного досвіду роботи спеціальними експертами, буде необхідно створити електронне портфоліо.
Необхідними компонентами портфоліо є необхідність фіксації учителем своєї педагогічної майстерності з формування ключових компетентностей і наскрізних вмінь учнів. Зокрема, кожен учасник сертифікації має зробити відеозапис проведеного ним навчального заняття чи фрагментів навчальних занять загальним обсягом від 15 до 30 хвилин.
Після цього вчителю, який має намір пройти сертифікацію, необхідно зробити опис проведеного ним заняття.
Перед відеозаписом заняття вчитель також має отримати погодження від батьків учнів щодо відеозапису навчального заняття, а також можливого його оприлюднення на Національній освітній електронній платформі у разі отримання сертифіката.
Як відомо, Міністерство освіти оприлюднило проект Положення про сертифікацію педагогічних працівників. Громадське обговорення проекту документа триватиме до 9 грудня 2018 року.



Моніторинг якості освіти від УЦОЯО: СЕРТИФІКАЦІЯ педагогічних працівників, В Україні проводитимуть моніторинги якості освіти
 
До уваги освітян!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.

МОН розробило положення про сертифікацію вчителів


Міністерством освіти і науки розроблений проект Положення про сертифікацію педагогічних працівників.
Документ, після його затвердження, встановить засади функціонування системи сертифікації педагогічних працівників закладів освіти та порядок її проведення.
Передбачається, що сертифікація вчителів складатиметься з двох етапів.
На першому етапі відбуватиметься оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом незалежного тестування. Організацією тестування займатимуться Український центр оцінювання якості освіти та його регіональні центри.
Зокрема, УЦОЯО забезпечуватиме наповнення банку завдань зовнішнього незалежного оцінювання завданнями, укладатиме тести для ЗНО, розроблятиме загальні характеристики тестів, схеми нарахування балів за виконання завдань тестів та здійснюватиме інші заходи пов'язані з проведенням тестування.
Для кожного учасника сертифікації буде створено електронний кабінет. Результати тестування будуть визначатись впродовж 15 днів з моменту проведення тестування.
Другий етап сертифікації передбачатиме вивчення та експертне оцінювання практичного досвіду роботи вчителя. За організацію експертного оцінювання відповідатиме Державна служба якості освіти та її територіальні органи.
Зокрема, служба якості освіти, затвердить критерії та порядок вивчення практичного досвіду роботи учасника сертифікації, розробить уніфіковані форми для оцінювання практичного досвіду роботи та відповідні методичні рекомендації експертам щодо їх заповнення.
Також Державна служба якості освіти затвердить загальний список експертів, які можуть залучатися до проведення сертифікації.
Склад експертної групи, яка вивчатиме практичний досвід роботи вчителя безпосередньо в закладі освіти, не може бути менше двох осіб. Експерти не повинні мати конфлікту інтересів з учасниками сертифікації.
За результатами вивчення практичного досвіду роботи учасника сертифікації експертна група готуватиме експертний висновок, який має містити загальну кількість набраних учасником сертифікації балів.
Окрім цього, у процесі сертифікації кожен учитель має зафіксувати свою педагогічну майстерність з формування ключових компетентностей і наскрізних вмінь учнів у створеному ним електронному портфоліо.
Для створення е-портфоліо учасник має зробити відеозапис проведеного ним навчального заняття чи фрагментів навчальних занять загальним обсягом від 15 до 30 хвилин, зробити опис проведеного ним навчального заняття та зробити самооцінювання своєї педагогічної діяльності відповідно до спеціальної анкети.
Визначення результатів сертифікації здійснюватиметься міжвідомчою експертною комісією, до складу якої будуть включені представники МОН, УЦОЯО та Державної служби якості освіти. До складу комісії також можуть входити представники громадськості.
Зазначена комісія прийматиме рішення щодо результатів сертифікації шляхом установлення порогових балів за кожною зі складових сертифікації.
Сертифікат отримають учителі, кількість набраних балів яких за кожною зі складових сертифікації дорівнюватиме або перевищуватиме встановлені комісією порогові бали.
Сертифікація має здійснюватись на добровільних засадах з метою підвищення престижності педагогічної праці та заохочення вчителя до особистісного і професійного зростання.
У разі успішного проходження сертифікації, учитель отримає доплату у розмірі 20% посадового окладу, а також зарахування сертифікату як проходження атестації.
Планується, що Міністерство освіти спільно з Державною службою якості освіти та Українським центром оцінювання якості освіти у 2019 році проведуть пілотний проект із сертифікації двох тисяч педагогічних працівників у кожній з областей та Києві.


Громадське обговорення проекту документа триватиме до 9 грудня 2018 року.
Змінено: Ігор Опольський - 27.11.2018 11:20:30
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Матеріал СЛУХАЄМО (запис на радіо), перейшовши за гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.

7 листопада Уряд прийняв рішення про утворення територіальних органів Державної служби якості освіти України. У регіонах вже почали створювати територіальні органи Служби, які відповідатимуть за дотримання якості освіти та освітньої діяльності. Як це відбуватиметься у нашій області? Для чого створена нова служба і які функції виконуватиме? Служба якості освіти дорадчий, контролюючий чи каральний орган для навчальних закладів? Обговорюємо усі ці питання з гостем студії начальником управління освіти і науки Рівненськорї ОДА Григорієм Таргонським. Автор і ведуча Ольга Шевчук.

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Про статус територіальних органів Держслужби якості освіти, їх функції, яким чином відбуватиметься фінансове забезпечення та підбір кадрів. А також, які зміни у повноваженнях місцевих органів влади в сфері освіти?

Читайте відповіді на всі ці питання в матеріалі газети Освіта України інтерв'ю першого заступника Голови Держслужби якості освіти Олександра Якименкаhttps://bit.ly/2OL8l8a

Інтерв’ю першого заступника Голови Державної служби якості освіти України Олександра Якименка газеті "Освіта України"

МЕРЕЖА СЛУЖБИ ЯКОСТІ 
      Минулого тижня Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про утворення територіальних органів Державної служби якості освіти». Які повноваження мають ці органи, якими будуть перші етапи їх створення, як здійснюватиметься набір працівників розповідає перший заступник голови Державної служби якості освіти Олександр ЯКИМЕНКО.
– Нині українська освітня система продовжує реформування, – розповідає Олександр Васильович. – Відповідно до нового Закону «Про освіту» атестацію та державний нагляд за діяльністю закладів освіти ліквідовано, натомість вводиться новий інструмент зовнішньої системи забезпечення якості – інституційний аудит, який проводитимуть Державна служба якості освіти та її територіальні органи. Перший крок ми зробили – створили центральний апарат. Тепер необхідно найшвидше забезпечити утворення і безперебійну роботу цих органів, і постанова КМУ дала старт цій роботі.
У рамках реформи децентралізації відбулася зміна повноважень місцевих органів влади. Раніше атестацію та державний нагляд (конт­роль) за діяльністю закладів освіти здійснювали місцеві органи управління освітою, зокрема – структурні підрозділи районних та обласних державних адміністрацій. Забравши ці інструменти, щоб у відповідній діяльності не утворився вакуум, ми реформуємо й інспектування. Причому переходимо від нагляду і контролю до підтримки й допомоги через упровадження інституційного аудиту. І на місцях це повинні робити місцеві територіальні підрозділи.
      – Розкажіть детальніше про інституційний аудит.
– Згідно із Законом «Про освіту», інституційний ­аудит – це комплексна зовнішня перевірка й оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти (крім закладів вищої освіти), які забезпечують його ефективну роботу та сталий розвиток. Його проведення передбачає створення рекомендацій щодо підвищення якості освітньої діяльності закладу і вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти. А також – приведення освітнього й управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства та ліцензійних умов. Якщо буде виявлена невідповідність, то орган, який проводить аудит, має визначити строк усунення недоліків і порушень. Після закінчення цього строку відбудеться повторна перевірка. Якщо ж і вона дасть негативні результати, то засновнику закладу освіти можуть бути надані рекомендації щодо зміни його керівника, припинення функціонування або реорганізації такого освітнього закладу.
      – Як часто закладам треба буде проходити аудит?
– Закон передбачає, що кожен заклад повинен проходити інституційний аудит раз на десять років. І це – досить серйозний виклик для нашої служби.
Ми оцінили діяльність Державної інспекції навчальних закладів за останні 7 років і можемо констатувати, що за цей період охопили лише 0,4 відсотка всіх закладів загальної середньої освіти. Тобто розуміємо, що навіть якщо б удвічі підвищити показник результативності роботи минулої держінспекції, то вона все одно становитиме менше одного відсотка, і це, звісно, не може забезпечити повного охоплення закладів освіти. За десять років оцінити 16 тисяч шкіл без потужної та безперебійної роботи територіальних органів – неможливо. Тобто саме потужна розгалужена система регіональних центрів зможе забезпечити проведення цієї роботи на належному рівні. Тож ми не можемо лише формально підійти до створення цієї структури.
      – Вочевидь, важливим етапом налагодження роботи регіональних підрозділів є підбір кадрів. Як він відбуватиметься?
– Так, перехід від інспектування до допомоги і підтримки повинен відбутися не в останню чергу завдяки приходу нових людей, котрі працюватимуть не за старими, а за новими принципами. Нині є кілька проектів, які нам допомагають реалізувати наші партнери: ми напрацьовуємо нові документи, нові рамки роботи інспекції й оцінювача-аудитора. На першому етапі плануємо підготувати 25–50 експертів, які й навчатимуться, і навчатимуть уже по-новому. Це – невелика кількість, але ми її збільшуватимемо. Загалом під час утворення територіальних органів хочемо передбачити роботу 625 осіб у 25 обласних управліннях.
Вибори керівників і працівників здійснюватимуться відкрито, на конкурсних засадах у рамках Закону «Про державну службу». Але у вимогах ми передбачимо, аби приходили люди, готові до роботи в новому форматі. А досвід зможемо передати за допомогою тренінгів, присвячених підготовці освітніх експертів.
Усі процеси будуть публічними. Невдовзі ми оголосимо набір освітніх експертів, і люди, які захочуть працювати у територіальних органах, матимуть змогу подавати свої заявки. Думаю, що це буде оптимальним шляхом для того, щоб стати співробітником нашої служби.
Зауважу, що територіальні органи ДСЯО – це юридичні особи публічного права, які самостійно прийматимуть рішення, зокрема стосовно кадрової і фінансової дисципліни. Також вони мають відчувати потреби області. Й заклади області повинні відчувати їх, вважати своїми партнерами. Територіальні органи самостійно формуватимуть план роботи в рамках своєї адміністративно-­територіальної одиниці.
      – Чи погоджена кількість працівників зможе охопити всі заклади?
– Ми проводили відповідні розрахунки. Зокрема, кількості закладів ЗСО в кожній області; порахували, скільки часу фахівець витрачатиме на проведення інституційного аудиту. Виходячи з показників, які ми закладаємо в порядок інституційного аудиту, відповідний працівник проводитиме близько 9 таких заходів на рік. Тож ми обчислили, скільки експертів нам потрібно в кожній області. Звісно, враховували й апарат, який забезпечуватиме роботу цих експертів, – це керівник, відділ кадрів, юридичний супровід.
      – Розкажіть про фінансове забезпечення цього процесу.
– На утримання територіальних органів Державної служби якості освіти, зважаючи на означену кількість працівників, у 2019 році треба буде витратити близько 126 мільйонів гривень. Зауважу, що майже 98 мільйонів планується забезпечити за рахунок перерозподілу видатків місцевих державних адміністрацій на утримання чисельності працівників підрозділів освіти, що пропонується до скорочення. Адже, повторюся, державний нагляд за діяльністю закладів освіти й атестацію згадані органи вже не проводять.
      – Якими будуть перші етапи створення таких регіональних органів?
– Ми плануємо передусім сформувати територіальні органи у Харкові, Одесі, Дніпрі, Львові, Вінниці, Києві. Там ми відпрацюємо процеси набору і навчання фахівців – освітніх експертів. У обраних школах цих шести областей пілотуватимемо впровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти. До закладів, які братимуть участь у пілотуванні, приїжджатимуть експерти і допомагатимуть впровадити ці стандарти – ми почнемо саме із цього, щоб у закладах зрозуміли, як на практиці працює новий механізм. За критеріями, визначеними внутрішньою системою, проводитимемо й зовнішню оцінку роботи шкіл. Так ми отримаємо зворотний зв’язок, а експерти – практичний досвід цієї особливої діяльності в наших реаліях. І це ми повин­ні зробити до літа 2019 року, оскільки плануємо, що наші територіальні органи запрацюють уже з вересня 2019 року.
      – Крім аудиту, які функції виконуватимуть територіальні органи ДСЯО?
– На територіальні органи покладатимуться функції сертифікації педагогічних працівників – я маю на увазі участь у сертифікації в частині вивчення практичного досвіду вчителя, який подається на сертифікацію. Для цього у структурі ми передбачили штатну одиницю. Ще один напрям роботи – затвердження освітніх програм. Ми плануємо, що спершу цим займатиметься центральний апарат ДСЯО, поки досконало не відпрацюється відповідний механізм, але у подальшому передамо й ці повноваження на місця. Думаю, що кількість охочих затверджувати власні програми збільшуватиметься.
Також територіальні органи реагуватимуть на звернення клієнтів – батьків, дітей, на незадоволеність навчальним процесом завдяки впровадженню механізму позапланових перевірок. Тобто спектр завдань, які стоятимуть перед територіальними органами, буде досить широким.
Спілкувався Максим КОРОДЕНКО, «Освіта України» №44 від 12 листопада 2018 року.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян!

Матеріал читаємо нижче або переходимо на оригінальне повідомлення за цим гіперпосиланням.

Уряд утворив територіальні органи Державної служби якості освіти: у 6 регіонах вони запрацюють у кінці січня, а в решті – впродовж 2019 року
Міністерство освіти і науки України, опубліковано 07 листопада 2018 року о 16:06
ЗАСІДАННЯ УРЯДУ ОСВІТА І НАУКА

Державна служба якості освіти (ДСЯО), що централізовано відповідає за дотримання якості освіти та освітніх стандартів, матиме власне представництво в кожній області України та м. Києві. Відповідне рішення про утворення територіальних органів Державної служби якості освіти ухвалено Кабінетом Міністрів 7 листопада 2018 року.
«Держслужба якості – ідеологічно нова структура. Її основне завдання – не покарання винних, а допомога закладу, керівництву, вчителям у підвищенні якості їхньої діяльності та якості результатів навчання учнів. ДСЯО та її територіальні органи, насамперед, надаватимуть рекомендації щодо організації внутрішньої системи забезпечення якості освіти, проводитимуть інституційний аудит, затверджуватимуть за результатами експертизи освітні програми шкіл та братимуть активну участь у сертифікації педагогічних працівників», – пояснила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Перші територіальні органи планується утворити в 6 регіонах: Вінницькій, Дніпропетровській, Львівській, Одеській, Харківській областях та м. Києві. Уже до кінця січня 2019 року Держслужба проведе конкурси на заміщення вакантних посад керівників та заступників керівників цих органів.
Очікується, що впродовж 2019 року такі структурні підрозділи Державної служби якості освіти запрацюють в усіх областях України. Наразі формується також штат центрального апарату ДСЯО.
Усі працівники Держслужби та її територіальних органів матимуть статус держслужбовців. Як результат, відбір на роботу відбуватиметься на конкурсних засадах та за низкою жорстких вимог Закону «Про державну службу».
«Оголошення та умови проведення конкурсів, спеціальні вимоги до професійної компетентності претендентів на ці посади будуть відкрито оприлюднені на офіційних сайтах Державної служби якості освіти та Національного агентства з питань державної служби. Зараз набір на ці місця фахових та розумних людей, які зможуть достойно виконувати свою роботу, – наш найперший пріоритет», – наголосив очільник Держслужби якості освіти Руслан Гурак.
Нагадуємо, що Державну службу якості освіти України було створено рішенням Уряду 6 грудня 2017 року.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!


Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.

Сьогодні, 7 листопада 2018 року, Уряд прийняв рішення про утворення територіальних органів Держслужби якості освіти України.
Відтак у 25 регіонах будуть створені територіальні органи Служби, які відповідатимуть за дотримання якості освіти та якості освітньої діяльності.
Уже в листопаді розпочнеться формування команд держслужбовців, які будуть допомагати школам у побудові внутрішніх систем забезпечення якості освіти на шляху до підвищення якості освіти.

Утворено територіальні органи Державної служби якості освіти України.

[JUSTIFY]      Сьогодні, 7 листопада, Уряд прийняв рішення про утворення територіальних органів Держслужби якості освіти України.
      Відтак у 25 регіонах будуть створені територіальні органи Служби, які відповідатимуть за дотримання якості освіти та якості освітньої діяльності.
Уже в листопаді розпочнеться формування команд держслужбовців, які  будуть допомагати школам у побудові внутрішніх систем забезпечення якості освіти на шляху до підвищення якості освіти.
Функціонування територіальних органів дозволить максимально розподілити компетенції та сфери відповідальності між Держслужбою якості освіти та місцевими органами управління освітою, зокрема під час оцінювання якості освітньої діяльності шкіл. Крім того, це дозволить закласти основу для ефективного формування і розвитку зовнішньої системи забезпечення якості освіти, реалізації прав та інтересів учнів, шкіл та держави в цілому.
Нагадаємо, що Законом України «Про освіту» ліквідовано атестацію та державний нагляд (контроль) за діяльністю закладів освіти, а також введено новий інструмент зовнішньої системи забезпечення якості – інституційний аудит, який і здійснюватиметься Державною службою якості освіти та її територіальними органами.
      Утворення відповідних органів  Служби дозволить наблизити такі послуги як:
      - проведення інституційного аудиту закладів освіти,
      - надання рекомендацій закладам освіти щодо організації та функціонування власної внутрішньої системи забезпечення якості освіти,
      - експертиза та затвердження нетипових освітніх програм загальної середньої освіти,
      - акредитація неурядових професійний організацій/агенцій, що здійснюватимуть незалежне оцінювання якості освіти і освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти, до закладів освіти, громадян та забезпечити їх якість.
[/JUSTIFY]

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян!

Шановні колеги! 

Ми відкриваємо реєстрацію на mini-EdCamp "Ідеальна школа: параметри виміру" (Київ, 01.11.2018 ще до формального оголошення результатів національного відбору і разом з вами чекаємо, кого саме EdCamp-Україна визначить серед переможців конкурсу програми EdCamp in a Box 4.0, яке відбудеться у другій половині жовтня.

Хочемо звернути вашу увагу, що наша (не)конференція буде повністю дотримуватися принципів EdCamp, тому було прийнято рішення так її назвати. І сподіваємося, що наша заявка буде підтримана командою EdCamp, бо сповідуємо спільні цінності і формат проведення.

Але маємо необхідність обговорити з вами стандарти та критерії "ідеальної школи" ще на початку листопаду, бо це обговорення матиме реальний вплив на ухвалення важливих рішень і його важливо провести саме в цей час.

Сподіваємося на розуміння!

1 листопада 2018 року запрошуємо освітян та всіх зацікавлених у якісній освіті з усієї України до дискусії про те, якою має бути "ідеальна школа", за якими напрямами та за якими критеріями можна визначити якість освітньої діяльності та якість освіти у закладі.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ, БУДЬ ЛАСКА: ОБОВ'ЯЗКОВА УМОВА РОЗГЛЯДУ ВАШОЇ ЗАЯВКИ НА УЧАСТЬ - ЗАПОВНЕННЯ РЕЄСТРАЦІЙНОЇ АНКЕТИ ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ

https://goo.gl/forms/t6N4b7MFgZLDfCdK2

ПЕРЕД ТИМ, ЯК ЗАПОВНЮВАТИ АНКЕТУ, ПРОСИМО УВАЖНО І ДО КІНЦЯ ПРОЧИТАТИ ІНФОРМАЦІЮ НА СТОРІНЦІ РЕЄСТРАЦІЇ 

==========================

Що зробити, щоб школа і освіта загалом виконували суспільний запит на якісну освіту, а суспільство - справедливо оцінювало діяльність закладу? 

Нас очікують дискусії, майстер-класи, тренінги, робота у фокус-групах тощо, у яких візьмуть участь вчителі, керівники закладів освіти, Державної служби якості освіти, Українського центру оцінювання якості освіти, Міністерства освіти і науки України.

Приєднуйтеся!

#ОновлюємоОсвітуРазом
#EdCamp 
#НоваУкраїнськаШкола

Змінено: Ігор Опольський - 08.11.2018 06:44:10
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян!

      Державна служба якості освіти провела спільно з чеськими колегами провела захід щодо напрацювання матеріалів для здійснення внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

Ruslan Gurak: "Щиро вдячний всім учасникам стратегічної сесії, яка проходила сьогодні в Національному педагогічному університеті імені Драгоманова та організована Державною службою якості освіти і Чеською шкільною інспекцією. 
      Презентували та обговорили проект "Стандарти і рекомендації щодо системи забезпечення якості освіти в закладах загальної середньої освіти (внутрішньої системи забезпечення якості освіти)».
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!


Державна служба якості освіти має відтепер не лише свій сайт, а й сторінку у соціальній мережі Facebook.

 


та свій ЛОГОТИП

 
ДСЯО Fb.bmp (3.03 МБ)
ДСЯО Лого.bmp (1012.83 КБ)
Змінено: Ігор Опольський - 08.11.2018 06:48:51
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян!

Матеріал переглядаємо за цим гіперпосиланням.

      Розпочала роботу стратегічна сесія "Внутрішня система забезпечення якості освіти в школах: розбудовуємо разом". Освітяни з усіх регіонів країни зібралися, щоб обговорити проект методичних рекомендацій "Стандарти і рекомендації щодо системи забезпечення якості освіти в закладах загальної середньої освіти (внутрішньої системи забезпечення якості освіти)»

ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2019 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.


Для реєстрації на ЗНО та вступу до вишів учням варто завчасно потурбуватися про оформлення ID-картки


Школярі, яким виповнилося 14 років, мають своєчасно звернутися для оформлення ID-картки – МОН просить освітян на місцях якомога ширше інформувати про це батьків та учнів, а Державна міграційна служба доручила своїм територіальним органам сприяти школярам в оформленні документів. Відповідні лист МОН та доручення ДМС були розіслані в департаменти (управління) освіти обласних адміністрацій та КМДА та обласні управління ДМС Державна Міграційна Служба України
Так, зараз паспорт вперше оформлюється після досягнення особою 14-річного віку. Для таких громадян ця адмінпослуга є безкоштовною.
Для отримання ID-картки потрібно не пізніше, ніж через місяць після досягнення учнем 14 років, звернутися до:
  • територіального підрозділу Державної міграційної служби за зареєстрованим місцем проживання;
  • або до центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), якщо він надає послуги з оформлення біометричних документів.
Докладну інформацію про процедуру оформлення ID-картки дивіться на офіційному сайті Державної міграційної служби за цим посиланням.
Для школярів своєчасне оформлення паспорта є необхідним, адже його копію потрібно подавати в комплекті документів для реєстрації на зовнішнє незалежне оцінювання.
Подавати для реєстрації інший документ можуть лише такі категорії:
  • особи, які не мали можливості отримати паспорт в зв’язку з тим, що проживають на окупованій території та лінії зіткнення, – свідоцтво про народження;
  • іноземці та особи без громадянства – копію паспорта або іншого документа, що посвідчує особу;
  • особи, які звернулися за захистом в Україні, – копію довідки про звернення за захистом в Україні;
  • особи з окупованої території, які є учнями (слухачами, студентами) закладів освіти на підконтрольній Україні території, якщо вони втратили документ, що посвідчує особу, і не мають можливості його відновити – довідку із закладу освіти з фотокарткою.
Усі інші громадяни України подають для реєстрації на ЗНО виключно паспорт. Цей же документ пред’являється учасником ЗНО для допуску до пункту тестування.
Окрім цього, питання своєчасного отримання паспорта є актуальним для тих школярів, які 2019 року планують вступати на молодшого спеціаліста чи молодшого бакалавра після 9-го класу.
Зокрема, під час подання заяви на вступ необхідно пред’явити оригінал документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, і подати його копію. Одним з таких документів є паспорт громадянина України. Водночас свідоцтво про народження не є документом, що посвідчує особу. 
Тому майбутнім вступникам варто заздалегідь потурбуватися про оформлення паспорта (або іншого документа, що посвідчує особу), адже вступати за свідоцтвом про народження зможуть лише ті учні, яким 14 років виповниться після 1 травня 2019 року.

 
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2019 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2019 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
 До уваги учасників ЗНО-2019, освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.

Наказ Українського центру оцінювання якості освіти від 02.11.2018 № 160 «Про затвердження Загальних характеристик сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року» (http://testportal.gov.ua/…/Nakaz-UTSOYAO-160_Harakterystyky…)
Наказом затверджено загальні характеристики сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року, що визначають структуру, час виконання сертифікаційних робіт, кількість і форми завдань, схеми нарахування балів за їх виконання.

1. Характеристика сертифікаційної роботи з української мови та літератури у 2019 році. ПЕРЕЙТИ-ПЕРЕГЛЯНУТИ.

 

2. Характеристика сертифікаційної роботи з історії України у 2019 році. ПЕРЕЙТИ-ПЕРЕГЛЯНУТИ.

 
 

3. Характеристика сертифікаційної роботи з математики у 2019 році. ПЕРЕЙТИ-ПЕРЕГЛЯНУТИ.

4. Характеристика сертифікаційної роботи з біології у 2019 році. ПЕРЕЙТИ-ПЕРЕГЛЯНУТИ.

5. Характеристика сертифікаційної роботи з географії у 2019 році. ПЕРЕЙТИ-ПЕРЕГЛЯНУТИ.

6. Характеристика сертифікаційної роботи з фізика у 2019 році. ПЕРЕЙТИ-ПЕРЕГЛЯНУТИ.

7. Характеристика сертифікаційної роботи з хімія у 2019 році. ПЕРЕЙТИ-ПЕРЕГЛЯНУТИ.

8. Характеристика сертифікаційної роботи з англійської мови у 2019 році. ПЕРЕЙТИ-ПЕРЕГЛЯНУТИ.

 
 
9. Характеристика сертифікаційної роботи з німецької мови у 2019 році. ПЕРЕЙТИ-ПЕРЕГЛЯНУТИ.

10. Характеристика сертифікаційної роботи з французької мови у 2019 році. ПЕРЕЙТИ-ПЕРЕГЛЯНУТИ.

11. Характеристика сертифікаційної роботи з іспанської мови у 2019 році. ПЕРЕЙТИ-ПЕРЕГЛЯНУТИ.

Колеги із Донецького регіонального центру оцінювання якості освіти підготували ось такий слайд про характеристики сертифікаційних робіт. 
Дякуємо їм!Знайомтесь!


ХСР.bmp (2.32 МБ)
ХСР Англ.png (567.12 КБ)
Змінено: Ігор Опольський - 09.11.2018 12:49:39
ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: БАЗА ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. Тренувальне on-line тестування, У даному розділі форуму розміщено гіперпосилання на базу ВИКОРИСТАНИХ тестових завдань Українського центру оцінювання якості освіти.
 
Про звертання.

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.

Речення зі звертанням

У щоденному мовленні ми десятники разів за годину вживаємо звертання. Без них складно уявити будь-яку комунікацію. Та й на письмі часто доводиться звертатися до когось. Тому дуже важливо знати, як правильно звертатися до співрозмовника і як виділяти звертання у письмі. Цей матеріал стане у нагоді при вивченні речень зі звертаннями!
У складі простого речення, крім головних і другорядних членів, можуть бути слова, що не є членами речення і не пов’язані з іншими членами ні сурядним, ні підрядним зв’язком. Так, синтаксично не пов’язані з членами речення звертання. До них не можна поставити питання і вони не є членами речення.


Звертання — слово або сполучення слів, що називає особу або предмет, до якого звертається мовець (Не тремти,  моя берізонько , стій під зливою, не гнись).

За будовою звертання бувають поширені та непоширені. Іменник або інша частина мови у значенні іменника, якими виражається непоширене звертання, вживаються в кличному відмінку. Поширюється звертання за рахунок узгодженого або неузгодженого означення:
  • Зоре  моя  вечірняя , зійди над горою…(Т. Шевченко).
При звертаннях можуть стояти займенники ти або ви, через які здійснюється зв’язок звертання з реченням. Ці займенники можуть стояти в будь-якому відмінку і виконують у реченні функцію підмета чи додатка. Їх не слід плутати зі звертанням:
  • Чому ж  ти ,  лицар мій , на герць не виступаєш, а вітром жалібно голосиш на ріллі? (О. Олесь).
Перед звертанням можуть уживатися вигуки оой. Комою від звертання вони не відокремлюються:
  • Ой Дніпре мій, Дніпре , широкий та дужий! (Т. Шевченко)
Інші вигуки комами відділяються:
  • Гей,  бики , чого ви стали? (С. Руданський).

Називаючи адресата мовлення, звертання може додатково виражати ставлення мовця до нього — захоплення, повагу, докір, іронію, ненависть, презирство:
  • Уперед,  мої соколята!
Звертання, яке стоїть на початку речення, виділяється невеличкою паузою, що на письмі позначається комою. Якщо звертання стоїть у кінці речення, то перед ним ставиться кома, а після нього — той знак, який потрібний за змістом речення:
  • Цвіти, розцвітай,  Україно !
Якщо звертання стоїть у середині речення, то воно відокремлюється паузами й комами з обох боків:
  • Спасибі,  братику , за добре слівце.
Іноді, якщо звертання вимовляються з особливим почуттям, виразною окличною інтонацією, вони оформлюються в окреме речення, у кінці якого ставиться знак оклику:
  • Україно!  Ти для мене диво (В. Симоненко).
Звертання можуть вживатися в різних стилях мовлення.
ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: БАЗА ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. Тренувальне on-line тестування, У даному розділі форуму розміщено гіперпосилання на базу ВИКОРИСТАНИХ тестових завдань Українського центру оцінювання якості освіти.
 
Про вставні слова

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.


Речення зі вставними словами, словосполученнями та реченнями

Продовжуємо говорити про слова, які не є членами речення. Про звертання ми вже поговорили. Тепер час розібрати речення, у яких є вставні слова, словосполучення і навіть інші речення. Такі конструкції бувають дуже складними, тому варто ретельно з’ясувати, які слова можуть бути вставними, а які — ні. Цей матеріал стане вам у нагоді.
Вставні слова  та словосполучення — це слова та сполучення слів, за допомогою яких мовець виражає своє ставлення до повідомлюваного:

  • Може , ви чули, як пахне земля?
Вставні слова не є членами речення.

Виділяють кілька груп вставних слів та словосполучень за значенням:
1) ті, які виражають упевненість або невпевненість у вірогідності повідомлення (напевно, дійсно, справді, авжеж, безперечно, без сумніву, можливо, мабуть, здається, може, очевидно, треба думати);
2) ті, які виражають почуття мовця (на щастя, на жаль, як на зло, нівроку, соромно сказати, навдивовижу);
3) ті, які виражають увічливість або використовуються для пожвавлення бесіди(пробачте, майте на увазі, вибачте, будь ласка, дозвольте, вірте, чуєте, знаєте, даруйте на слові, між нами кажучи);
4) ті, які вказують на джерело інформації (кажуть, як кажуть, мовляв, на мою думку, гадаю, по-моєму);
5) ті, які вказують на послідовність викладу думок, забезпечують зв’язність тексту (по-перше, по-друге, до речі, з одного боку, з другого боку, крім того, отже, між іншим, зрештою, нарешті, таким чином).

Ніколи не бувають вставними слова майже, навіть, мовби, нібито, причому, приблизно, притому, при цьому, все-таки, саме, якраз, просто, тобто, адже, буквально, принаймні, особливо, отож, тож, тільки.
Вставні речення виражають ті самі значення, що й вставні слова та словосполучення.
Вставними реченнями мовець може висловлювати додаткові повідомлення, побіжні зауваження або уточнення основної думки речення:
  • Один купець, —  забув, як звати , — із ярмарку багато грошей віз (Л. Глібов).
На письмі вставні слова і словосполучення виділяються комами. Інтонація і значення, яких вставні слова набувають у складі речення, допомагають відрізнити їх від невставних:
  • Видно , доведеться заночувати десь у дорозі. 
  • Видно  шляхи полтавські і славну Полтаву.
Вставні речення, які несуть додаткове повідомлення або пояснення до основного змісту речення, здебільшого виділяються дужками:
  • І хіба не безглуздо, що через оці його лисі з’їжджені скати (ніяк не може добитися нових!) десь там мусять загинути люди(О. Гончар).
Невеликі вставні конструкції, які стоять переважно в середині основного речення і мають із ним тісніший змістовий зв’язок, виділяються з обох боків тире:
  • За вікном — згори було видно — шуміло, вирувало залите сонцем місто (С. Скляренко).
Комами з тире відокремлюються від інших членів основного речення вставні конструкції тоді, коли на місці розриву мала б стояти кома:
  • Є люди на землі, — а то б не варто й жити, — що крізь щоденний труд уміють і любити, і усміхатись, й мислити, й шукать (М. Рильський).

Експертиза якості освіти: експертиза електронних версій підручників для учнів 2, 6 та 11 класів ЗЗСО, У даній темі будемо розміщувати актуальну інформацію та здійснювати on-line-консультації
 
До уваги експертів!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.

МОН затвердило методичку експертизи електронних версій підручників



      Міністерство освіти і науки затвердило інструктивно-методичні матеріали для проведення експертизи електронних версій проектів підручників.
Про це йдеться в наказі №1183 від 2 листопада, опублікованому на сайті МОН.
      “Загалом, підручник має повноцінно реалізувати мотиваційну, інформаційну, діяльнісну, розвивальну, виховну, коригувальну (закріплення та самоконтролю) функції.
      Інноваційності підручникам нового покоління надасть наповнення їхньому змісту та методичного забезпечення управлінською функцією, яка сприятиме розвитку пізнавальної самостійності, ключових і предметних компетентностей, розвитку критичного мислення“, – зазначено в інструктивно-методичних матеріалах.
Наказ також визначає критерії оцінювання підручників, які можна переглянути в документі нижче.


Завантажити документ можна за цим посиланням.
Експертиза якості освіти: експертиза електронних версій підручників для учнів 2, 6 та 11 класів ЗЗСО, У даній темі будемо розміщувати актуальну інформацію та здійснювати on-line-консультації
 
До уваги експертів!


      У наказі Міністерства освіти і науки України від 01.11.2018 № 1191 "Про проведення конкурсного відбору проектів підручників для 6 та 11 класів закладів загальної середньої освіти" зазначено:

п.7. Експертам:
1) з 24 січня по 24 лютого 2019 року здійснити науково-методичну та андидискримінаційну експертизи елкетронних версій проектів підручників, поданих на Конкурс;
2) до 25 лютого 2019 року передати свої експертні висновки на електронні версії проектів підручників на папері до Державної наукової установи "Інститут модернізації змісту освіти" (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 36, к. 209), в електронному вигляді (у pdf-форматі) на електронну адресу expert.2611@gmail.com.
Змінено: Ігор Опольський - 06.11.2018 08:25:30
Страницы: Пред. 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 56 След.