Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 57 След.
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.



У МОН повідомили про особливості семестрового оцінювання учнів, які не виходять на зв’язок

Як провести оцінювання учнів, з якими немає зв’язку
Якщо учень немає інших технологій для дистанційної освіти, то звичайний телефонний зв’язок може слугувати інструментом для взаємодії між учителем та учнем.
Про це повідомила в.о. міністра освіти і науки Любомира Мандзій, відповідаючи на найпоширеніші запитання вчителів.
За її словами, у сьогоднішніх умовах можуть використовуватись різні технічні засоби для організації освітнього процесу.
«Якщо учень немає інших технологій, то і звичайний телефонний зв’язок може слугувати інструментом для взаємодії між учителем та учнем», - сказала в.о. міністра освіти і науки.
Також вона повідомила, що семестрове оцінювання учнів, які не виходять на зв’язок під час карантину, має формуватися з урахуванням очного навчання до впровадження карантинних обмежень.
«Рекомендуємо вчителям зважено і неформально підходити до виставлення оцінок за семестр учням, які з вагомих причин не змогли навчатися дистанційно і пропустили більшість навчальних занять під час карантину», - повідомила Любомира Мандзій.
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини, зокрема вчителів української мови і літератури!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Як створити ефективний контент уроків української для формувального оцінювання – лайфхаки від вчительки 

Теми статті: вчителям, директорам, дистанційна освіта, література, українська мова 19 Травня 2020 Нова українська школа


Учителька української мови та літератури, зарубіжної літератури в Новопечерській школі Ольга Питюр поділилась під час нашої трансляції досвідом створення ефективного контенту уроків для того, щоб провести формувальне оцінювання. Також пані Ольга тренерка ГС “Освіторія” та проєкту “БомбеЗНО”, співавторка інструктивно-методологічних матеріалів “Усе буде БомбеЗНО”.

ПРИНЦИПИ СТВОРЕННЯ ЕФЕКТИВНОГО КОНТЕНТУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ
  • Насамперед дослухаймося до почуттів. Що я відчуваю сьогодні? Що ви відчуваєте? Я відчуваю страх, невпевненість, радість? Це все може бути передумовою того, про що ми будемо говорити на наступних уроках української мови та літератури.
  • Пропоную запитання: “Коли завершиться карантин?”, “Чи повернуся я до школи цього навчального року?”. Адже в цьому процесі можна поставити нові проблемні запитання: “Що першим ви зробите, коли завершиться карантин? Виконаймо проблемне завдання щодо цього”. “Коли я повернуся до школи цього навчального року, то що найперше будемо разом робити?” Або найактуальніше зараз запитання: “Як провести літні канікули?”. Так, кордони закриті, але це, я вважаю, прекрасна можливість подивитися навколо – у нас прекрасна велика країна.
  • Якщо ви поставили проблемне запитання, то можете вибрати форму роботи на уроці.
  • Даємо детальну інструкцію.
  • Здійснюємо оцінювання, це може бути і словесне оцінювання, й оцінка у вигляді бала.
  • Вимога сьогоднішніх реалій – зворотний зв’язок, який дає не тільки вчитель, а й учень. Саме з огляду на почуття й потреби учня, можливо, варто зупинитися, опрацювати тему ще раз на другому уроці. Приділіть цьому трохи більше часу й не бійтеся чогось не встигнути.

Рекомендації:
Хочу звернутися до досвіду Оксани Пасічник, яка проводила першу трансляцію, і підтримати її тезу, що якщо ми даємо менше на уроці і ставимо менше завдань, то ми набудемо насправді більше. Двох завдань на урок і одного як домашнє завдання – достатньо, щоби діти мали змогу його опрацювати якісно.
ДЕ БРАТИ НАТХНЕННЯ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ

Цей ресурс безплатний. Він пропонує добірку цікавих завдань для будь-якої ланки. Ви можете обрати предмет, який вас цікавить.
Для тих, кому цікава етимологія слів, TED-ED зробив рубрику “Mysteries of vernacular”. Наприклад, ми з дітьми вже опрацювали, звідки походить слово “карантин”.
Як працювати на платформі TED-ED lessons
Перший варіант: використовувати готові навчальні відео (із субтитрами українською) для опрацювання безпосередньо на уроці або як основу для домашнього завдання.
Другий варіант: адаптувати готовий урок TED-ED lessons відповідно до своїх навчальних потреб. Для цього вам потрібно натиснути клавішу Customize і створити власний урок.
Головна сторінка TED-ED lessons не має україномовного перекладу, але вона зроблена так, що інтуїтивно можемо зрозуміти, що робимо. У пошуці вводимо те, що ми хочемо знайти – наприклад, “карантин”. Ви побачите уроки, які пропонує вам система. Біля відео видно, скільки воно триває.
Коли ви натискаєте обраний урок, він пропонує вкладку, де можна створити запитання, організувати дискусію і створити власний урок. Натискаєте останнє й можете змінити тему: прибираємо ту, що є, і пишемо свою або використовуємо автопереклад. Далі ви можете скористатися запитаннями, які вже є в уроці – ви їх можете перекласти або змінити самі запитання чи послідовність. Для цього ви пишете запитання, натиснувши “Edit question”. Після того як ви опрацювали відповіді, натисніть “Save”. Якщо ви хочете створити запитання чи тестове завдання, то натисніть “Add”.
Після завершення роботи натисніть “Publication”, тобто опублікувати роботу на своїй сторінці. Тоді потрібно дати покликання вашим дітям. Я бачу, скільки учнів відпрацювали, узяли участь у дискусії, можу переглянути роботи учнів, подивитися звіт, можу відправити цей звіт за потреби.
Рекомендації:
  • Тривалість відео не повинна бути понад 6 хвилин – це час, упродовж якого учні можуть утримувати увагу. Зважаючи на перевантаження візуальними ресурсами, я зараз намагаюсь підбирати відео на 2–3 хвилини.
  • На жаль, переклад українською є не до всіх відео. Тому коли ви будете даєте відео, перевірте, чи є субтитрування українською мовою.
  • Потрібно перевіряти, чи відповідають запитання рівню дітей у класі.
  • Закликаю не боятися відкритих запитань, тому що вони зараз найбільш цінні. Тести не розкривають творчого потенціалу в дітях. Учні зараз хочуть говорити, бути почутими, висловитися – дайте їм таку можливість.
Вийшов уже п’ятий сезон цієї роботи. Це хороші відео по 2–3 хвилини.
У 6 класі я давала таке завдання:
  1. Перегляньте навчальне відео за покликанням (я завжди вказую тривалість відео, щоб учень міг оцінити, скільки часу варто витратити на виконання того чи іншого завдання).
  2. Перекажіть письмово зміст серії, використовуючи шість порядкових числівників (з тестами ми попрацювали на уроці, але практичне застосування дуже важливе: на що вони звернуть увагу, як будуть переказувати, де шукатимуть порядкові числівники).
  3. Після кожного порядкового числівника запишіть рід та відмінок, у якому він вживається.
  4. Надішліть виконане завдання на адресу.

Рекомендації:
Ми детально пишемо інструкцію: крок 1, крок 2 і так далі. Коли ми перебували в класі, то чули багато запитань, треба було щось повторити. Зараз – унікальний час навчитися користуватися інструкцією.
Також, коли мені буде потрібно оцінювати домашнє завдання, я проговорю: я поставила таку оцінку, тому що ти переказав зміст серії, але не використав числівники, використав кількісні замість порядкових, або не вказав рід. Після чітких інструкцій ви зможете набагато якісніше надати зворотний зв’язок і поставити оцінку.
Це інтерактивна виставка, яка відбувалася в Києві і яку закрили раніше через карантин. Тож організатори створили інтерактивний сайт.
Як я це змогла трансформувати у свій урок? Зараз не маємо можливості кудись поїхати, але можемо бути в різних місцях із допомогою інтернету. Наприклад, перед святом Перемоги ми говорили про Батьківщину-мати.
Тут є текст – короткий і насичений числівниками. Я деформувала цей текст – навмисно зробила помилки – і дала учням як домашнє завдання: виправте помилки, записавши в робочому зошиті правильні варіанти, складіть із виписаними словами історію.




На уроці попередньо ми проговорили, що таке орфографічна помилка, і я відразу сказала не шукати пунктуаційні помилки, щоби на це не витрачати час (хоча деякі могли з’ясувати для себе, чому стоїть той чи інший розділовий знак).
Учні часто складають фантастичні історії. Був такий досвід, коли ми говорили про 10 числівників: говорячи про перший числівник, треба скласти речення, наступний учень бере інший числівник і складає з ним речення, але так, щоби воно продовжувало зміст попереднього й так далі. Я можу записувати ці речення, і вони бачать, що відбувається на моєму екрані у Word-документі.
      Рекомендації:
У мене не було мети, щоб учні пів години мучилися, шукали помилки. Зараз важливо максимально якісно ставити завдання, не бійтеся його зробити обмеженим і коротким.
Це мандрівки всією Україною. Навіть якщо у вас урок про опис чогось або роздум, то почніть його з відео. На YouTube в цього ресурсу є історії з експедицій, вони тривають 12 хвилин. Ви можете брати ці відео й опрацьовувати, наприклад, у Edpuzzle (про це далі, – ред.). Також є розділ “Місця. Короткі відео”. Можу порадити відео про об’єднані територіальні громади, яке говорить про те, як люди можуть спільною працею зрушити гори.
Є відеоблоги з “відео 360”, коли учні з допомогою мишки можуть осягнути все, що відбувається навколо.
      Незавершене речення на уроках літератури
  • Я вважаю, що в поезії “Садок вишневий коло хати…”

Можна кожному давати свою відповідь, немає неправильної. За погонею оцінити й поставити бал ми забуваємо про варіативність. Я можу поставити негативну оцінку тільки в тому випадку, якщо учень нічого не напише й навіть не відкриє завдання.
  • Якби мені довелося робити дизайн поштової листівки українського міста, я б…

Тут був шквал різних варіантів. Ми зразу бачимо, хто захоплений, хто де бував. Для когось взагалі стали відкриттям деякі міста після перегляду відео.
  • Я вважаю, що Леся Українка…

Дайте можливість відкрити біографію. Хтось зверне увагу на один момент, хтось – на інший. Ми можемо разом подивитися, у якому образі постане цей автор далі.
  • Вислів (слово) “верховина” означає…

Поясніть по-своєму. Можете зіграти в гру, актуалізувавши словникову роботу на уроці. Не бійтеся давати учням відкриті запитання. Спонукайте їх до такої творчої роботи.
      Відгук на прочитаний тест
  • Коли я прочитав поезію Лесі Українки (назва), то уявив чи уявила такі образи…

Так, підручник говорить про те, який образ і символічний зміст несе певна поезія. Але це нам подає книга. А який образ виник у дітей? Тоді ви можете оцінити найвищий рівень – коли учень пропустив це все через себе.
  • Мені пригадався епізод із життя/фільму/книги…, тому що…

У процесі роботи поезія, проза, драма, знайшли певний відгук в учня.
  • Поезія спричинила в мене відчуття…, тому що…

Не бійтеся ставити ці запитання учням. Так я зможу зрозуміти, чи відбувся в них процес прочитання. Адже щоби відповісти, треба якісно прочитати. Вони мають говорити те, що відчувають, аргументувати свою думку.
ПРИКЛАД: 6 КЛАС. ЧИСЛІВНИК. УРОК №1. ПОЯСНЕННЯ НОВОЇ ТЕМИ

      Проблемне запитання: який зв’язок між словом “карантин”, числівником “сорок” та Володимиром Хавкіним?
      Форма роботи: робота із презентацією: пояснення нового матеріалу.
      Рекомендації для створення інструкції:
Ми говоримо, що сьогодні працюємо з темою “Дієслово”, або “Прислівник”, інструктуємо дітей і говоримо їм, який вигляд має фінальний варіант: ментальна карта, 3–4 речення, фінальне завдання.
Не бійтеся розкрити карти. Якщо нам актуально поставити семестрові й річні оцінки, то розкажіть їм одразу, який вигляд матиме їхній фінальний продукт. Наприклад, “вам треба буде подивитися навчальне відео, виписати з нього прислівники, утворити ступені порівняння, розібрати за членами речення”. У роботі над наступним уроком вони будуть бачити, до чого їм далі йти, будуть розуміти, що відео, яке вони опрацьовують, треба буде якісно переказати. Тож інструкція зараз – для якісного оцінювання.
      Приклад інструкції:
  1. Приєднатися до уроку за покликанням…
  2. Опрацювати самостійно або разом з учителем слайди 1, 2 , 3…
  3. Приєднатися до програми Classtime за покликанням…
  4. Виконати доступні завдання.
  5. Отримати зворотний зв’язок усно або в чаті й виправити помилку.
  6. Приєднатися до гри Quizizz і практикувати самостійно.

Це максимум, який я можу опрацювати з ними за 45 хвилин онлайн. Я думаю, що вже кожен відчув, що 45 хвилин онлайн – це не 45 хвилин офлайн.
Чотири кроки цілком достатньо, щоби робота була виконана в повному обсязі.
ОЦІНКИ У ЗВОРОТНОМУ ЗВ’ЯЗКУ

Ми часто користуємося кількісною оцінкою, ігноруючи якісну. Вона ставиться для опису більш складних процесів, є дуже важливою в контексті формувального оцінювання. Для вираження такої оцінки ми користуємося словами-маркерами.
Який зворотний зв’язок я пропоную давати:
  • Ми даємо загальне заключення з використанням маркерів якісної оцінки. Тобто оцінки ставлять відповідно до очікуваного рівня навичок або навчального плану, ми користуємося нашою програмою.
  • Наводимо конкретні приклади, що підтверджують це заключення. Учитель наводить приклади, керуючись власними спостереженнями, досвідом спілкування з учнем, а також результатами навчання.
  • Описуємо наступні кроки для батьків та учнів. Наприклад, що нам треба ще попрацювати над тим, щоби зрозуміло доносити свою думку, або добирати аргументи, або правильно відмінювати. Досягти 5–6 очікувань – це дуже багато. Зараз на цьому треба 1–2. Ви відпрацювали тему – будь ласка, попрацюйте над 1–2 цілями. Чим менше їх буде – тим більше ви здобудете в майбутньому.

Маркери якісної оцінки:
  • Відмінно: легко адаптується, кмітливий, самостійний, ясно, бере зобов’язання, повністю, проникливий, легко, ефективно, широко, на прикладах, бездоганно, гнучкий, вражає, майстерно, впевнено та ін.
  • Добре: завершений, компетентно, впевнено, конструктивно, заслуговує довіри, розвинений, часто, загалом, справляється, більше, регулярно, успішно, добре підготовлений, зазвичай та ін.
  • Задовільно: прийнятно, час від часу, достатньо, перемінливо, нестабільно, обмежено, вибірково, періодично, деякий та ін.
  • Потребує покращення: уникає, потребує роз’яснення, не залучений, мало, ледь, байдужий, нелогічно, неодноразові спроби, неохоче, рідко, спрощено, насилу, невпевнено та ін.

Рекомендації:
Якщо ми говоримо про формувальне оцінювання, то якісна оцінка йде першою, а завершуємо кількісною.
ЗАГАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СТВОРЕННЯ ЕФЕКТИВНОГО КОМЕНТАРЯ ДЛЯ ЗВОРОТНОГО ЗВ’ЯЗКУ

На прикладі: Ініціативність – “Потребує покращення”.
  1. Дайте загальне заключення з використанням маркерів якісної оцінки.

“Джон не проявляє ініціативу в освоєні навчального матеріалу. Виконує лише необхідні типові завдання (наприклад, самостійне читання). Джону необхідно долучатися до більш широкого кола навчальних активностей, наприклад, брати участь у читанні в парах”.
Тобто це зворотний зв’язок, який ви надаєте учню й батькам, щоби бачити, куди рухатися далі.
  1. Наведіть конкретні приклади, що підтверджують це заключення.
  2. Опишіть наступні кроки для батьків та учнів.

Особливості формувального оцінювання:
  1. Досягнення поставлених цілей з допомогою короткої і вичерпної інструкції. В інструкції не повинно бути 10–15 кроків, лише 5–7 послідовних кроків, які дитина може виконати самостійно.
  2. Визначення рубрик для подальшого оцінювання. Нариклад, рубрика 1 – потрібно вжити таку-то кількість граматичного матеріалу. Рубрика 2 – підкреслити щось. Ви можете сказати, скільки балів має та чи інша рубрика. Якщо в учнів або батьків виникнуть запитання, ви зможете запитати: “До якої частини інструкції у вас є запитання?”.
  3. Можливість виправити помилки. Коли ми працюємо з дітьми над засвоєнням навчального матеріалу, то я відразу коментую й даю можливість виправляти помилки онлайн.
  4. Якісний зворотний зв’язок із допомогою інструментарію онлайн-програм або особистих усних чи письмових повідомлень.
ЯК РОБИТИ ЯКІСНИЙ ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК

(зараз безплатна преміумверсія)
Переваги:
  • Є віконечка з повідомленнями. Учень пише мені повідомлення, а я йому даю відповідь (або я можу написати якесь зауваження).
  • Можна через пошук за ключовими словами знайти вже готові запитання – проглянути їх і додати до своєї бібліотеки та працювати з ними.
  • Є можливість відкрити не всі запитання.
  • Можна перемішати варіанти відповідей – якщо вам потрібно, щоби діти самостійно їх виконували.
  • Можна увімкнути або вимкнути оцінювання.
  • Не ігноруйте авторизацію лише через Google, так учні зможуть зайти під своїми акаунтами й не писати придумані імена.
  • Учитель може коментувати завдання.
  • Учень може оцінити завдання. Ви можете на наступному уроці запитати, з чим пов’язаний дискомфорт, можливо, треба ще раз про це поговорити.
  • Є варіант “Показати відповіді одразу” або ні – тоді учні мають можливість самі виправити помилку. Якщо формувальне оцінювання – краще давати можливість самостійно виправляти.
  • “Обмеження в часі” – якщо у вас контрольна робота.
  • Можна спланувати свою сесію – вказати, щоби завдання відкрилися для учнів у певний день о певній годині й так само закрились.

Рекомендації:
  • Коли я працюю з учнями онлайн – відкриваю запитання поступово: відкрила завдання №1, учні опрацювали, я подивилася відповіді; тоді відкриваю запитання №2, перевірила, одразу дала зворотний зв’язок, відкрили наступне й так далі.
  • Якщо це контрольна робота – не вганяйте учнів у суцільні тести. Давайте їм відкриті запитання, вони дадуть змогу якісніше їх оцінити.

Переваги:
  • Коли мені треба перевірити, чи виконане домашнє завдання, я заводжу кілька тестів із посібника (не всі) в цю програму й ми граємо на початку уроку.
  • Після того, як учні відповіли, їм не ставлять оцінки, вони бачать свій прогрес у вигляді балів. Хтось набрав 7000 балів, хтось набрав 8000 балів. Є конкуренція, але немає 12, 11 чи 10.
  • Показуються відсотки – наприклад, 80% правильних відповідей і 20% неправильних.
  • Є можливість додати електронну пошту батьків і написати їм повідомлення: “Добрий день, сьогодні ми використовували тему дієслово та його форми. Будь ласка, подивіться прогрес вашої дитини, клікнувши сюди”. Або щоби батьки звернули увагу на щось і, можливо, допомогли.
  • Ви можете знайти Quizizz, який вам потрібен, через пошук за ключовими словами. Пошук дає завдання для різних класів. Ігри можна брати собі або переформувати так, як вам потрібно.
  • Завдання можна давати учням через покликання. Це дає можливість їм самостійно практикуватися, ви не будете бачити результати. Наприклад, він запізнився на урок, а ви вже граєте в гру. Ви можете дати йому покликання, щоби він перейшов і пройшов цю гру в темпі, у якому він працює. Адже в погоні за швидкістю ми забуваємо, що кожен працює у своєму режимі, а перед екраном він тим паче змінюється.
  • Інший варіант – play live (тобто грати онлайн), генерується код, який треба дати учням. Або скористатися іншим варіантом – це надати їм покликання на ваш урок. Наприклад, я хочу, щоби мої учні пройшли до 20 травня, натискаю “Поширити”, вказую покликання й потім буду бачити, як вони виконали завдання, й дам якісну оцінку.

Переваги:
  • Дає можливість писати коментарі до оцінки.
  • Добре для 11 класу в підготовці до ЗНО.
  • Ви можете подивитися на теми, які хтось уже опрацював, створив завдання й поділився.
  • Коли я хочу впевнитись, що учні подивились онлайн-курс і повторили, наприклад, дієслово, то беру навчальне відео і створюю за ним ту кількість запитань, яка мені потрібна.
  • Ви берете відео з YouTube, вставляєте його в програму й можете його обрізати так, як вам потрібно. І тоді додати до нього необмежену кількість запитань.
  • Можна налаштувати так, щоб учні не могли перемотати відео вперед. Тобто, вони не знають, на якій хвилині зупиниться відео і з’явиться ваше запитання.

Власне висловлення з допомогою TED-ED lessons
Я відійшла від того, що просто даю тему висловлення. Я зараз шукаю на TED-ED lessons відео, яке мене цікавить, наприклад, роблю урок за цим відео й потім пишу проблемне запитання для теми власного висловлення. Тоді учні не хапаються за голову, кажучи, що не знають, про що писати.
Переваги:
  • Добре, якщо треба перевірити, як діти розуміють, наприклад, словничок за текстом або фразеологізми.
  • Можете об’єднати дітей у групи, а можете дати індивідуальне змагання. Але це складно зараз, бо коли ви будете давати таке завдання на відстані, то, наприклад, правильну відповідь дасть один учень з чотирьох. Тож, можливо, вони почнуть сваритися, що треба швидше й тому подібне.

Переваги:
  • Це теж гра, чого нам зараз не вистачає.
  • Можна грати в командах.

“Нова українська школа”
Титульне фото: автор – AllaSerebrina, Depositphotos
Публікація підготовлена за підтримки Представництва “Фонду Фрідріха Науманна за Свободу” в Україні. Фонд Фрідріха Науманна за Свободу – фонд ліберальної політики, що сприяє зміцненню свободи та гідності людини в усіх сферах суспільства. Детальніше за посиланням.



1.jpg (219.12 КБ)
0.jpg (97.93 КБ)
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
До уваги учасників освітнього процесу!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Дистанційне навчання учнів з ООП: відповіді на запитання 

19 Травня 2020 Нова українська школа

      Карантин показав, що для учнів з ООП продовжувати навчання вкрай важливо. “Нова українська школа” запитала спеціалістів про поради для дистанційного навчання, які, впевнені, стануть у пригоді під час наступних карантинів (які, хоч і не такі масштабні, але трапляються в Україні щороку). Насамперед, ідеться про ментальні порушення, але поради будуть корисними і для спеціалістів, які працюють з дітьми з інтелектуальними порушеннями.
      На запитання відповідають:
      Світлана Мігульова, поведінковий фахівець, голова громадської організації допомогии дітям з аутизмом “Особливе дитинство” (м. Дніпро) і мама хлопця з ООП, який навчається на інклюзивній формі вже 7 років.
      Лілія Ликова, поведінковий аналітик, соціальний педагог, асистент вчителя і практичний психолог.
      – Чи обов’язково проводити навчання дітей з ООП під час карантинів?
Зараз, коли дистанційна освіта – єдиний можливий шлях навчання, це дуже важливо для дітей на інклюзивному навчанні.
Справа в тому, що діти без системної роботи швидко втрачають усі навички, які в них сформовані. Зокрема й навчальну навичку, яку важкою працею формують вчителі та асистенти вчителя в школі. Він легко губиться за ті два-три місяці, які ми перебуваємо на літніх канікулах і ба більше на карантині.
Тому важливо не переривати навчання.
      – Дистанційне навчання – це тільки навчання через відеозв’язок?
Дистанційне навчання передбачає наявність сучасних засобів зв’язку – інтернету, планшета, смартфона, комп’ютера або хоча б телефона. Тобто обов’язкова наявність відеодзвінка між учителем і учнем. Якщо вчитель дає завдання додому на аркушах або диктує батькам телефоном – то це все-таки самостійна робота, а не дистанційне навчання. Дистанційне навчання – це комунікація між учителем і учнем.
      – Як організувати роботу в команді за дистанційного формату навчання?
Не дивлячись на формат навчання, з дитиною продовжує працювати команда: учитель, асистент вчителя, батьки і, якщо можливо, корекційні фахівці. Тому вам потрібно провести зустріч – дистанційно обговорити: що, хто буде робити. Можливо, навіть змінити якусь частину ІПР, враховуючи сьогоднішню ситуацію – наприклад, трохи полегшити її або внести нові поведінкові цілі – такі як навчання дитини концентруватися на тому, що відбувається на екрані й взаємодіяти з людиною, яка на екрані комп’ютера або телефона.
Кожен член команди, має чітко розуміти свої завдання. Тобто вчитель має розуміти, що він повинен підібрати завдання для дитини. Асистент – що, можливо, йому доведеться ці завдання адаптувати індивідуально, відпрацювати в дистанційному форматі. Батьки мають розуміти, що вони повинні забезпечити навчальний процес і навчальну обстановку вдома. Тобто підготувати матеріал, мотиваційні жетони (про це далі, – ред.), розклад, комп’ютер, якісь щоденники, зошити – все, що необхідно, щоб виконати завдання, відповісти на запитання вчителя або вузького спеціаліста, виконати якусь дію.
Це потрібно, щоб дитина не впадала в тривожність, усе було під рукою і вона могла вчасно цим скористатися і тим самим забезпечити ефективну дистанційну взаємодію.
      – Потрібно проводити уроки зі всім класом чи індивідуальні?
Деякі діти можуть включатися в загальні уроки, їм можна адаптувати завдання, які даються всьому класу. А деяким дітям потрібно розробити абсолютно свої завдання. Усе індивідуально.
Тобто, учитель повинен дати асистентові свій навчальний план.
Коли дитина підключена до загального уроку, у неї повинен бути матеріал, схожий на матеріал класу. Наприклад, сьогодні ми будемо проходити систему рівнянь. Асистент знає свого учня з ООП і те, що він не вирішить систему рівнянь. Але він вирішить рівняння з одним невідомим – 5 + х = 10. Тому він готуєте йому такі рівняння. Завдання мами – роздрукувати цей матеріал. Діти на уроці вирішують систему рівнянь, а учень з ООП – те, що йому підготували на роздрукованому листочку.
Проблема в тому, що зараз часто діти на онлайн-уроках нічого не вирішують. Тобто вони не витрачають на це час. Учитель не говорить: “А зараз вирішуємо ось таке завдання”. Він просто пояснює, як вирішувати. Але учень з ООП може не хотіти сидіти й слухати. Тож він може сидіти в цей час і вирішувати рівняння.
Або він може виписувати визначення з підручника, якщо не встигає за тим, що говорить учитель, і конспектувати.
Або всі пишуть диктант, а дитина з ООП може робити списування тексту з пропущеними буквами і вставляти їх. Тоді попередньо мама і асистент готують цей матеріал. Тобто, повинна бути попередня підготовка до уроку – спочатку для дорослих, потім – для учня.
      – Яка роль батьків у дистанційному навчанні?
Без мотивації батьків педагогам нічого не вдасться на дистанційному навчанні. Тому що батьки є провідниками між дитиною і вчителем, організовують цю роботу, працюють з адаптаційними матеріалами, які висилає попередньо асистент вчителя. І, звісно, проводить поведінкову роботу для того, щоб дитина сиділа перед комп’ютером, щоб у неї була жетонна система підкріплення, щоб дитина знала свій візуальний розклад на сьогодні (про ці інструменти далі, – ред.).
      – Як мотивувати учня навчатись?
Перше питання, яке виникає на дистанційному навчанні, – це поведінкова мета, яка нерозривно пов’язана з усіма цілями. Чи вміє дитина сидіти, слухати, концентруватися, сприймати вербальну інформацію? Від цього буде залежати успіх будь-якого навчання і ба більше – дистанційного. Якщо дитина не вміє сидіти, слухати, концентруватися, сприймати вербальну інформацію з екрану, то, очевидно, цю мету потрібно поставити першою. І лише після її здійснення можна переходити до інших цілей.
      Два способи, як вплинути на мотивацію учня:
      1. Візуальний розклад
Батьки мають бути навчені такої технології, як візуальний розклад. Чому це архіважливо для дітей з ООП? Тому що діти переважно не вміють себе нічим зайняти, і їх вільне проведення часу зазвичай закінчується небажаною поведінкою з метою звернути на себе увагу батьків.
Тому батькам треба володіти такою технологією, як візуальна підтримка, і корекційні педагоги повинні зробити попередній тренінг для батьків.
Ми, батьки, це не сильно ресурсозатратно, створюємо планшетку, яка буде підказувати дітям, що зараз потрібно їм зробити.
Можна починати з маленького візуального розкладу, який охоплюватиме пів години занять із мамою: 6 завдань, серед яких і улюблені для дитини заняття (наприклад, ліплення з пластиліну, малювання фломастерами або олівцями, подивитися якісь книжечки, повирізати що-небудь). І потім вже – підручник з учителем або якийсь урок.
Такі маленькі візуальні розклади повинні бути в дитини протягом усієї її вільної діяльності. Вона може встати і за візуальним розкладом зробити всю ранкову рутину: застелити ліжко, почистити зуби, переодягнутися і прийти до столу. У мами ж буде вільний час, щоб зайнятися підготовкою сніданку. А дитина буде готова до прийому їжі, коли самостійно прийде на кухню.
Так само візуальний розклад може бути і для навчальної діяльності та занять із педагогом – щоби дитина знала, скільки буде тривати урок, щоб у неї не виникало небажаної поведінки.
Тобто, підготовка батьків, у цей складний карантинний час полягає в тому, щоб усе більше структурувати своїх дітей і надавати їм нові навички.
      2. Жетонна система заохочень
Ви можете просто взяти планшетку з магнітами або з липучками.
      Жетони будуть видаватися дитині як відстрочене заохочення за якусь її правильну реакцію. Тобто, сам жетон не є заохоченням. Але з часом дитина розуміє, що збирання жетонів наближає її до якоїсь мети. Мета може бути – отримати що-небудь значиме. Наприклад мультик, прогулянку або щось смачне.
Якщо ж у дитини низька мотивація, жетони можуть працювати як таймер, який наближає її до закінчення уроку: дитина бачить, що ще одне маленьке зусилля – і цей урок закінчиться.
Ми не ставимо жетони, коли дитина демонструє небажану поведінку, а ставимо, коли вона, наприклад, красиво сидить, зосереджена, уважно виконує інструкції. Ми говоримо: “Молодець, красиво зробила, красиво сидиш” і так далі й прикріплюємо жетон до планшетки.
Але якщо дитина раптом, демонструє небажану поведінку, жетони не знімаємо. Ми просто чекаємо, коли небажана поведінку припинитися, і продовжуємо далі ставити жетони в процесі навчання. Коли всі жетони зібрані, ми радісно про це повідомляємо і даємо вибрати одне з заохочень або видаємо вже заплановане. Або говоримо: “Всі жетони зібрані, урок закінчено – ти вільний”, що теж є заохоченням.
      – Як проводити оцінювання дитини з ООП на дистанційному навчанні?
Оцінювання дитини з ООП на дистанційному навчанні нічим не відрізняється від очного. Дитина оцінюється строго за своєю індивідуальною програмою розвитку і строго за своїми завданнями, порівнюється та оцінюється тільки сама з собою. Ми не оцінюємо дитину за матеріалом 7 або 4 класу, а оцінюємо за завданням, яке ми їй дали індивідуально.
Якщо дитина погано виконує це завдання – це не провина дитини. Значить, ми погано підготували її до виконання цього завдання. Значить, ми завищили рівень. Значить, ми погано адаптували завдання. Тому оцінювання дитини залишається заохочувальним.
      – Я асистент вчителя, завдання пересилаються через Viber. Чи потрібно психолога долучати в цю групу, щоб вона дивилась завдання, якщо в неї лише години корекції поведінки?
Якщо у вас перегукуються в чомусь завдання, то можете створити групу з психологом. Можете це вирішити в будь-якому зручному для вас режимі. Тобто, якщо психолог хоче підключитися і знати, чим займається дитина дистанційно, то чому їй не дати таку можливість? Можливо, вонадасть якісь підказки – щодо навантаження, подачі матеріалу, поведінки. Можливо, асистенту вчителя і дитині з цими порадами буде легше. Можливо, психолог володіє знаннями з поведінкових методів і підкаже асистентові вчителя і батькам, як прищепити дитині навичку вчитися через відеозв’язок.
Адаптовувати матеріали психолог не буде, але допомогти поставити поведінкові цілі й підказати батькам – це якраз і є робота психолога під час дистанційного навчання.
Найчастіше питання стоїть навпаки – що я не хочу і це не моя робота. А коли людина хоче підключитися – так простіше працювати, так створюється команда.
      – Як працюють корекційні педагоги?
На карантині можуть також працювати q корекційні педагоги – у тому ж форматі відеозв’язку, який підтримують вдома батьки. Обов’язково, щоб був присутній той педагог, якого дитина вже знає і на якого реагує. Проведення корекційного заняття через скайп – навичка, яка тренується за 2-3 заняття, але припиняти роботу не варто.
Чому дитина не може реагувати на інших викладачів, які зараз на телеекрані або на записи онлайн-уроків Тому що дитина з ООП може реагувати на вчителя, якого він вже добре знає. Формат роботи з викладачами, яких дитина з ментальними порушеннями не сприймає, не розуміє зверненої до нього мови, – буде набагато складнішим.
      “Нова українська школа”
      Титульне фото: автор – vadimphoto1@gmail.com, Depositphotos
      Матеріал підготовлено за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.

ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
До уваги учасників освітнього процесу початкової школи!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.


19 Травня 2020                         Дивіться розклад телеуроків для початкової школи (19-21 травня) 
батькам, вчителям, директорам, дистанційна освіта, НУШ, початкова освіта, учням

З’явився розклад відеозанять для початкової школи від Всеукраїнської школи онлайн.
Розклад опублікували на fb-сторінці МОН.



Записи відеозанять доступні за цими посиланнями:
Дивіться також свіжий розклад телеуроків для 5-11 класів.
Нагадаємо, 6 квітня стартував проєкт “Всеукраїнська школа онлайн”, в межах якого телеканали почали транслювати відеоуроки для 5-11 класів. 28 квітня почали транслювати уроки для 1-4 класів.
Дивіться також наші матеріали про дистанційне навчання
Ілюстрація: скріншот відеоуроку для 4-го класу
1.png (573.72 КБ)
2.png (227.31 КБ)
3.png (249.97 КБ)
4.png (239.64 КБ)
0.jpg (194.14 КБ)
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Міністерство освіти і науки України інформує 

Привіт, стартуємо 7 тиждень Всеукраїнської школи онлайн


Вмощуйтеся зручніше, на YouTube МОН вже заплановано уроки на сьогодні: www.youtube.com/c/MONUKRAINE о 10.00 - традиційно старт занять для 5-11 класів) При цьому, коли б ви не почали навчання, уроки чекатимуть на вас і ви зможете навчатись у потрібний вам час. Просто оберіть клас та переходьте за посиланням:

5 клас — bit.ly/USO5class
6 клас — bit.ly/USO6class
7 клас — bit.ly/USO7class
8 клас — bit.ly/USO8class
9 клас — bit.ly/USO9class
10 клас — bit.ly/USO10class
11 клас — bit.ly/USO11class
До посту додано розклад з темами, щоб вам було легше зорієнтуватися та спланувати свій час. #ВчимосьВдома

 
 
 
 
 
 

5.png (242.74 КБ)
6.png (259.9 КБ)
7.png (253.54 КБ)
8.png (251.98 КБ)
9.png (291.23 КБ)
10.png (297.22 КБ)
11.png (287.18 КБ)
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги освітян РІвненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

      
ВІДОМІ ДАТИ ДОДАТКОВОЇ СЕСІЇ ЗНО
23.05.2020



У 2020 році додаткову сесію ЗНО буде проведено з 24 липня до 10 серпня.
Тестування додаткової сесії пройдуть за таким графіком:


Результати додаткової сесії ЗНО будуть розміщені до 14 серпня.
Нагадаємо: з 25 травня до 9 червня триватиме додатковий період реєстрації для участі в додатковій сесії. Зареєструватися можуть усі, хто не зміг цього зробити протягом 3 лютого — 24 березня.


ДС.png (344.78 КБ)
Змінено: Ігор Опольський - 24.05.2020 09:52:19
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги потенційних учасників ЗНО-2020!
Додатковий період реєстрації стартує з 25 травня!




На виконання плану роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доручення голови Рівненської обласної державної адміністрації від 29.11.2019 № дор.126/01-60/19, п. 2.3 «Організація та проведення РR – кампанії з питань ЗНО-2020»,  Плану роботи з підготовки і проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингових досліджень у Рівненській області на 2019-2020 н. р., затвердженого спільним наказом Управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 27.09.2019 № 371/118-о «Про підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році», листа Львівського РЦОЯО від 22.05.2020 № 276/03-29 повідомляємо, що спільно з Львівським РЦОЯО продовжуємо працювати над підготовкою до проведення ЗНО-2020.
            Відповідно до наказу Міністерства освіти  і науки України від 04.05.2020 №587 « Про підготовку та проведення в 2020 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти» з 25 травня до 09 червня 2020 року триватиме додатковий період реєстрації на участь у ЗНО-2020. Повідомляємо, що в цей визначений період для участі в додатковій сесії ЗНО-2020 можуть зареєструватись особи які:
1) за рішенням судів перебувають в установах виконання покарань, слідчих ізоляторах і мають намір здавати ЗНО для вступу до закладів вищої освіти ІІ - ІV р. акр.;
2) брали участь в антитерористичній операції та не зареєструвались для участі у ЗНО в основний період реєстрації;
3) належать до категорії осіб із непідконтрольних територій та не зареєструвались в основний період реєстрації;
4) мають складати державну підсумкову реєстрацію у формі зовнішнього незалежного оцінювання, але через поважні причини не змогли зареєструватись в основний період реєстрації.
5) проживають (перебувають) на території, на якій в порядку, визначеному законодавством, встановлено карантин, режим надзвичайної ситуації або надзвичайного стану та внаслідок цього не змогли зареєструватися для проходження зовнішнього незалежного оцінювання в основний період реєстрації, якщо останній день строку, відведеного для нього, припадає на період карантину, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану.
Нагадуємо, що зареєструватись можна самостійно, скориставшись посиланням, що буде активним на сайті УЦОЯО (за винятком осіб, які перебувають в установах виконання покарань, слідчих ізоляторах), склавши необхідний пакет документів та надіславши його на адресу ЛРЦОЯО ( Львівський РЦОЯО вул. Шевченка, 116, корп. 2, м. Львів Львівської області 79039 ). 
      

Змінено: Ігор Опольський - 25.05.2020 08:00:58
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги освітян Рівненщини!
Розпочато процедуру набору персоналу пунктів проведення основної сесії ЗНО-2020.

22.05.2020 № 01-12/336  
Начальникам відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій,
виконкомів рад міст обласного значення
Завідувачам районних, міських методичних кабінетів
Керівникам закладів загальної середньої 
освіти обласного підпорядкування
Директорам закладів ПТО, ВО І-ІІ р.а.
Органам управління освітою в ОТГ
   
На виконання плану роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доручення голови Рівненської обласної державної адміністрації від 29.11.2019 № дор.126/01-60/19, п. 3.30 «Підбір інструкторів, їх навчання, сертифікація (до пробного та основного ЗНО - 2020)» Плану роботи з підготовки і проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингових досліджень у Рівненській області на 2019-2020 н. р., затвердженого спільним наказом Управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 27.09.2019 № 371/118-о «Про підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році», листа Львівського РЦОЯО від 21.05.2020 № 270/03-29 «Про підбір персоналу для пунктів проведення основної сесії ЗНО-2020 та вступних випробувань» повідомляємо, що спільно з Львівським регіональним центром оцінювання якості освіти організовуємо роботу щодо підбору працівників, які будуть виконувати обов'язки персоналу пунктів проведення основної сесії ЗНО, що  відбудеться з 25 червня 2020 року до 17 липня 2020 року, а також вступних випробувань до агістратури за технологією ЗНО (іноземна мова - ЄВІ та право - ЄФВВ) – 01 та 03 липня відповідно.
Просимо доручити відповідальним за підготовку до проведення ЗНО в районних, міських відділах, управліннях освіти, районних, міських методичних кабінетах, об'єднаних територіальних громадах, закладах професійної (професійно-технічної) освіти, закладах вищої освіти І-ІІ р.а., закладах загальної середньої освіти обласного підпорядкування провести роботу щодо набору персоналу для участі в процедурах основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання (державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання), вступних випробувань до магістратури за технологією ЗНО (з іноземної мови – ЄВІ та права – ЄФВВ) у 2020 році в якості старших інструкторів, інструкторів, чергових.
Відповідальних за підготовку до проведення ЗНО в районах, містах Рівненської області результати  проведеного опитування просимо відзначити у програмі «Juliam»  до 05 червня 2020 року.
Інструкція щодо роботи в програмі надіслана Львівським РЦОЯО на електронні скриньки відповідальним за ЗНО в районах, містах.
Для відповідальних за підготовку до проведення ЗНО в районах, містах Рівненської області, окрім міста Рівного, свої пропозиції щодо осіб, які в пунктах проведення ЗНО працюватимуть старшими інструкторами, інструкторами, черговими, подають такі освітні установи:
-   органи управління освітою та / або методичні служби в об’єднаних територіальних громадах;
-    заклади загальної середньої освіти відповідного району, міста;
-   заклади професійної (професійно-технічної) освіти, заклади вищої освіти І-ІІ р.а., заклади загальної середньої освіти обласного підпорядкування, які територіально розміщені у відповідному районі, місті.
Відповідальному за ЗНО в місті Рівне подають пропозиції заклади загальної середньої освіти міста.
До кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО пропозиції щодо персоналу пунктів проведення основної сесії ЗНО подають заклади професійної (професійно-технічної) освіти, заклади вищої освіти І-ІІ р.а., заклади загальної середньої освіти обласного підпорядкування, які територіально розміщені місті Рівне, Квасилівський професійний ліцей, Клеванський професійний ліцей, КЗ "Рівненський обласний науковий ліцей-інтернат".
Змінено: Ігор Опольський - 23.05.2020 08:52:29
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

ЯК ПРОХОДИТИМЕ ЗНО В УМОВАХ ЕПІДЕМІЇ КОРОНАВІРУСУ?
22.05.2020


Постановою Головного державного санітарного лікаря України затверджено рекомендації щодо безпечних умов проведення зовнішнього незалежного оцінювання, єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування в умовах пандемії.
Аби уникнути скупчення учасників,  допуск до пункту проведення тестування  здійснюватиметься за графіком.
Після проведення термометрії та за умови одягнення захисної маски/респіратора, особи, в яких температура тіла не вища 37,20С, будуть допущені до пункту тестування. Особи, у яких тепература вища 37,20С і мають ознаки респіраторних хвороб, не будуть допущені до тестування, однак зможуть скласти іспит у додаткову сесію.
На вході до пункту тестування передбачені місця для обробки рук антисептиками.
В аудиторіях під час тестування між учасниками обов’язковою є дистанція 1,2 м, і цього, безумовно, буде дотримано. Приміщення провітрюватимуть і дезінфікуватимуть.
У пункті проведення тестування чергуватиме медичний працівник.

ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал дивимось нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Змінено: Ігор Опольський - 20.05.2020 16:57:23
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги освітян РІвненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

ЗНО-2020: ДАТИ ПРОВЕДЕННЯ
20.05.2020


Міністерство освіти науки України ухвалило рішення про терміни проведення основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році.
Відтак основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання розпочнеться 25 червня тестуванням з математики і завершиться 17 липня тестуванням з хімії. Тестування з української мови і літератури відбудеться 30 червня, з фізики — 2 липня, з іспанської, німецької, французької мов — 6 липня, з англійської мови — 7 липня, з історії України — 9 липня, з біології — 13 липня, з географії — 15 липня.
До 4 червня 2020 року зареєстровані учасники зможуть завантажити зі своїх інформаційних сторінок запрошення-перепустки, де буде зазначено час і місце проведення тестувань.
Інформацію про результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання з усіх навчальних предметів буде розміщено на інформаційних сторінках учасників тестування до 29 липня 2020 року.
Додаткова сесія ЗНО запланована на 23 липня – 11 серпня, а результати буде розміщено до 14 серпня. Цьогоріч для участі в додатковій сесії ЗНО зможуть зареєструватися під час додаткового періоду реєстрації (25 травня – 9 червня) всі, хто не зміг зреєструватися протягом 3 лютого — 24 березня.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги учасників ЗНО!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

ЗНО-ОНЛАЙН
Завдання за темами з української мови та літератури

Тести ЗНО онлайн / Українська мова і література / Завдання за темами з української мови та літератури

Українська мова і література: завдання за темами
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги освітян Рівненщини!
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

ЗНО проведуть з 25 червня до 30 вересня

Набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України «Про внесення зміни до наказу Міністерства освіти і науки України від 11 травня 2019 року N 635» від 27 квітня 2020 р. № 549.
Змінами до пп. 1 п. 2 наказу Міністерства освіти і науки України «Деякі питання проведення в 2020 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти» від 11 травня 2019 р. № 635 встановлено, що в 2020 р. зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, проводитиметься з 25 червня до 30 вересня (раніше – з 21 травня до 17 липня).
Змінено: Ігор Опольський - 19.05.2020 10:17:59
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для даної теми повідомлення повідомлення
 
До уваги освітян Рівненщини!

У зв'язку зі зміною термінів проведення пробного ЗНО, розпочато процедуру уточнення списків проацівників, які будуть виконувати обов'язки персоналу пунктів проведення пробного ЗНО
22.05.2020 № 01-12/335                               
Начальникам відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій,
виконкомів рад міст обласного значення
Завідувачам районних, міських методичних кабінетів
Керівникам закладів загальної середньої 
освіти обласного підпорядкування
Директорам закладів ПТО, ВО І-ІІ р.а.
Органам управління освітою в ОТГ
   
На виконання плану роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доручення голови Рівненської обласної державної адміністрації від 29.11.2019 № дор.126/01-60/19, пп. 3.7 «Підбір і навчання залучених осіб для проведення пробного ЗНО», 3.30 «Підбір інструкторів, їх навчання, сертифікація (до пробного та основного ЗНО - 2020)» Плану роботи з підготовки і проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингових досліджень у Рівненській області на 2019-2020 н. р., затвердженого спільним наказом Управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 27.09.2019 № 371/118-о «Про підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році», листа Львівського РЦОЯО від 21.05.2020 № 267/03-29 «Про уточнення списків працівників, які будуть брати участь у роботі пунктів проведення пробного ЗНО-2020» повідомляємо, що спільно з Львівським регіональним центром оцінювання якості освіти проводимо роботу щодо уточнення списків працівників, які будуть виконувати обов'язки персоналу пунктів проведення пробного ЗНО.
У 2020 році пробне зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури відбудеться 15 червня, з інших предметів  – 17 червня.
Просимо доручити відповідальним за підготовку до проведення ЗНО в районних, міських відділах, управліннях освіти, районних, міських методичних кабінетах, об'єднаних територіальних громадах, закладах професійної (професійно-технічної) освіти, закладах вищої освіти І-ІІ р.а., закладах загальної середньої освіти обласного підпорядкування провести роботу щодо уточнення списків персоналу пробного зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року в якості старших інструкторів, інструкторів, чергових. Результати проведеної роботи просимо відзначити в програмі «Juliam»  до 29 травня 2020 року
Додатково звертаємо Вашу увагу, що при унесенні уточненої інформації потрібно слідкувати за тим, щоб кількість працівників, які беруть участь у пробному ЗНО, відповідала потребі щодо кількості персоналу, необхідної для забезпечення роботи пунктів пробного ЗНО.
Інструкція щодо роботи в програмі надіслана Львівським РЦОЯО на електронні скриньки відповідальним за ЗНО в районах, містах.
Для відповідальних за підготовку до проведення ЗНО в районах, містах Рівненської області, окрім міста Рівного, уточнені дані щодо осіб, які в пунктах проведення ЗНО працюватимуть старшими інструкторами, інструкторами, черговими, подають такі освітні установи:
-   органи управління освітою та / або методичні служби в об’єднаних територіальних громадах;
-    заклади загальної середньої освіти відповідного району, міста;
-   заклади професійної (професійно-технічної) освіти, заклади вищої освіти І-ІІ р.а., заклади загальної середньої освіти обласного підпорядкування, які територіально розміщені у відповідному районі, місті.
Відповідальному за ЗНО в місті Рівне уточнені дані подають заклади загальної середньої освіти міста.
До кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО уточнені дані щодо персоналу пунктів проведення пробного ЗНО подають заклади професійної (професійно-технічної) освіти, заклади вищої освіти І-ІІ р.а., заклади загальної середньої освіти обласного підпорядкування, які територіально розміщені місті Рівне, КЗ "Рівненський обласний науковий ліцей-інтернат".
Змінено: Ігор Опольський - 23.05.2020 08:54:40
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для даної теми повідомлення повідомлення
 
До уваги учасників пробного ЗНО-2020!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

КОЛИ ВІДБУДЕТЬСЯ ПРОБНЕ ЗНО-2020?
22.05.2020

      Львівський РЦОЯО інформує про проведення пробного ЗНО-2020.

Пробне ЗНО-2020: дати проведення затверджено!
Оновлені запрошення стануть доступними не пізніше 1 червня.
Визначити результати пробного ЗНО можна за допомогою онлайн-сервісу. Для отримання результатів пробного ЗНО кожному учаснику потрібно буде занести свої відповіді до спеціального сервісу «Визначення результатів пробного зовнішнього незалежного оцінювання» у такі терміни:

15 – 17 червня (українська мова і література);
17 – 19 червня (історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, а також англійська, німецька, французька та іспанська мови).
Для тих, хто скористається такою можливістю, результати тестування з української мови буде оприлюднено до 21 червня, з решти предметів — до 23 червня.




1.png (163.33 КБ)
Змінено: Ігор Опольський - 23.05.2020 09:37:44
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для даної теми повідомлення повідомлення
 
До уваги освітян Рівненщини та учасників пробного ЗНО 2020 року!

На сайті УЦОЯО наказ Українського центру оцінювання якості освіти від 21.05.2020 № 70 "Про внесення змін до наказу Українського центру оцінювання якості освіти" від 10.10.2019 № 139. Цим наказом поновлено з 21.05.2020 дію наказу УЦОЯО від 10.10.20219 № 139 "Про проведення пробного зовнішнього незалежногооцінювання" та визначено, що пробне ЗНО у 2020 році буде проведено 15 та 17 червня. Затверджено Зміни до Календарного плану підготовки та проведення пробного ЗНО).
      Пропонуємо ознайомитись із документом та врахувати під час планування роботи на червень 2020 року.

Пробне ЗНО з української мови і літератури відбудеться 15 червня 2020 року, з інших навчальних предметів – 17 червня 2020 року.
З 1 червня в особистих кабінетах учасників пробного ЗНО на сайті відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти буде розміщено оновлені запрошення-перепустки, у яких зазначаються адреси пунктів пробного тестування.
Визначити результати пробного ЗНО можна за допомогою онлайн-сервісу. Для отримання результатів пробного ЗНО кожному учаснику потрібно буде занести свої відповіді до спеціального сервісу «Визначення результатів пробного зовнішнього незалежного оцінювання» у такі терміни:

15 – 17 червня (українська мова і література);
17 – 19 червня (історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, а також англійська, німецька, французька та іспанська мови).
Для тих, хто скористається такою можливістю, результати тестування з української мови буде оприлюднено до 21 червня, з решти предметів — до 23 червня.

Змінено: Ігор Опольський - 22.05.2020 08:10:28
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян РІвненщини!

‼Важливо ‼ Міністерством освіти і науки України затверджено Примірний перелік питань для перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти під час проведення конкурсного відбору на посади керівників закладів загальної середньої освіти: наказ МОН від 19.05.2020 № 654 "Щодо примірного переліку питань".

          
1.jpg (59.59 КБ)
2.jpg (106.17 КБ)
3.jpg (135.16 КБ)
4.jpg (135.54 КБ)
5.jpg (134.25 КБ)
6.jpg (124.98 КБ)
7.jpg (136.07 КБ)
8.jpg (134.78 КБ)
9.jpg (132.6 КБ)
10.jpg (62.17 КБ)
ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги вступників до магістратури 2020 року!

      На сайті освітнього відомства опублікувало лист Міністерства освіти і науки України від 14.05.2020 № 1/9-250 "Деякі питання проведення ЄВІ/ЄФВВ", у якому надано роз'яснення щодо проведення єдиного вступного іспиту з іноземної мови та єдиного вступного фахового випробування (ЄВІ/ЄФВВ).

      
ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги вступників до МАГІСТРАТУРИ 2020 року!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.



Іспити у формі зовнішнього оцінювання до магістратури складають вступники деяких спеціальностей

Хто має складати ЗНО у магістратуру в 2020 році
Відповідно до Умов прийому до вищих навчальних закладів у 2020 році іспити у формі зовнішнього незалежного оцінювання складатимуть вступники у магістратуру майже всіх спеціальностей.
Для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня або освітньо-кваліфікаційного рівня вищої освіти (бакалавра, магістра) можуть проводитись наступні іспити та фахові випробування:
  • єдине фахове вступне випробування (ЄФВВ) – це форма вступного випробування за технологією ЗНО з права та загальних навчальних правничих компетентностей для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра;
  • єдиний вступний іспит (ЄВІ) – це форма вступного випробування за технологією ЗНО з іноземної (англійської, або німецької, або французької, або іспанської) мови для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра.
  • іспит з іноземної мови - іспит з іноземної мови, що проводиться у навчальному закладі при вступі на деякі спеціальності.
  • фахове випробування - форма вступного випробування, що проводиться у навчальному закладі для вступу на основі здобутого (або такого, що здобувається) ступеня або освітньо-кваліфікаційного рівня вищої освіти, яка передбачає перевірку здатності до опанування освітньої програми певного рівня вищої освіти на основі здобутих раніше компетентностей.
  • додаткове фахове вступне випробування для вступників, які вступають на основі ступеня вищої освіти (освітньо-кваліфікаційного рівня), здобутого за іншою спеціальністю (напрямом підготовки)
Види іспитів та вступних випробувань визначаються в залежності від обраної для вступу спеціальності.
Перелік іспитів та фахових випробувань для вступу в магістратуру можна переглянути, перейшовши за цим гіперпокликанням.
ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі, Тут вміщено цікаві дослідження, повідомлення про життя письменників України
 
До уваги учасників ЗНО!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.



Лайфхаки та стисла інформація до зовнішнього незалежного оцінювання з української літератури


Безкоштовний подкаст до ЗНО з української літератури
Сайт Освіта.ua разом із Артуром Пройдаковим, який є вчителем з української мови і літератури та одним із найкращих знавців української літератури, продовжують серію подкастів із підготовки до ЗНО.
У коротких випусках подкасту, що розміщуються щотижня, Артур Пройдаков розповідає про особливості творів, які включені до програми ЗНО з української літератури, а також акцентує увагу на особливостях тестових завдань з літератури.
Експерт з підготовки до ЗНО ділиться лайфхаками, що допоможуть отримати додаткові бали під час складання тесту, та розповідає «секрети» тестових завдань з української літератури.
Кожен подкаст присвячений окремому автору, твори якого виносяться на ЗНО, знайомить з особливостями та коротким змістом творів, а також розповідає про головні аспекти творів, що необхідно знати учаснику для успішного складання тесту.
Подкасти допоможуть майбутнім учасникам тестування зручно та будь-де готуватись до ЗНО з української літератури.
Вже доступні двадцять п’ять випусків подкасту, що присвячені темі «Фольклор», творам «Повість минулих літ» та «Слово про похід Ігорів», а також творам письменників:
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 57 След.