Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 57 След.
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Як покращити навчання учнів, якщо знову доведеться повертатися до дистанційки

Теми статті: батькам, вчителям, директорам, дистанційна освіта                                                                                           
Ольга Головіна 

Публікуємо тези зі статті KQED
Коли в березні країни масово закривалися на карантин, школи за одну ніч мали перейти на дистанційне навчання. Такі зміни зазвичай потребують не одного року для ефективного впровадження.
Зараз керівники шкіл мають зважувати, як відкривати школи за тиждень-два, або ж восени, як бути готовими до можливого закриття, коли може повторитися спалах COVID-19.
Американська вчителька з багаторічним стажем роботи, викладачка Академії наукового лідерства, засновниця шкіл допитливості (Inquiry Schools) Діана Лауфенберг під час карантину викладала дистанційно історію для учнів 7–12 класів.
Каже, для неї технології не є проблемою. “Але дистанційне навчання – це надзвичайно важко”.
Школи відіграють фундаментальну роль у суспільстві. Вони надають освіту, медичну допомогу, консультаційні послуги, технологічну підтримку, транспорт, забезпечують фізичну активність, харчування та є просто місцем для дітей. Без відвідування шкіл діти втрачають час для розвитку. Без шкіл батьки не можуть працювати; не може функціонувати бізнес.
Закриття шкіл посилює нерівність серед найвразливіших верств населення. Саме вони найбільше відчувають тягар фінансової, фізичної та психічної шкоди, спричиненої пандемією. Багато хто не мають доступу до інтернету, чимало змушені піклуватися про молодших братів-сестер, поки батьки працюють.
Перед керівниками шкіл і вчителями тепер стоїть нелегка робота: як краще задовольнити потреби всіх учнів. Лауфенберг радить зробити паузу та дати відповідь на запитання:
– Що ми робили?
– Що працювало? Чому це спрацювало?
– Що не вийшло? Чому це не вийшло?
Відповіді будуть різними для кожної громади. Діана Лауфенберг пропонує кроки, які мають реалізувати очільники навчальних закладів, щоби покращити навчання учнів, якщо знову доведеться повертатися до дистанційного навчання.
1. Переконайтесь, що учні мають необхідні пристрої та підключення до інтернету.
Педагоги або IT-фахівці громади можуть допомагати сім’ям зареєструватися в інтернеті в домашніх умовах. Інтернет-провайдери мають забезпечити належний зв’язок. Компанії могли б пропонувати безплатний інтернет або знижені ціни для сімей учнів із низьким рівнем доходу. Деякі шкільні округи в США пропонують відправляти учнів зі своїми пристроями на автостоянки, щоби вони мали доступ до інтернету.
2. Знати, коли потрібно зробити паузу.
У багатьох школах вчителі перейшли на інтернет-ресурси з неймовірною швидкістю, щоби зберегти відчуття докарантинного розпорядку. Але доцільно мати деякий час для передишки, щоб здобути кращі результати в довгостроковій перспективі. Пауза в кілька днів потрібна для переосмислення – просто щоб увійти в цей простір із трохи меншою шаленістю.
3. Дізнайтесь, які навички були б корисними для учнів, яким було найважче.
Для одних учнів перехід на дистанційне навчання дався легко, для інших – це стало викликом. Важливо, щоби діти опанували навички, які дадуть змогу їм бути самостійнішими. Наприклад, коли шкільний розклад дитини планується до хвилини, їй може бути складно вчитися вдома в ситуації, яка вимагає більшої самомотивації та саморегуляції, вміння управляти часом. Деякі учні легко можуть пошукати допомогу й інтернеті, а для інших це складно. Діти можуть бути не впевнені в собі. і отримати особистий зворотний зв’язок дистанційно практично неможливо.
4. Намагайтеся зрозуміти, як люди самомотивуються.
Вчителі й учні переживають зараз багато емоцій. Люди сумують за тим, як було раніше. Важливо розібратися, як залишатися продуктивними, але водночас зменшувати очікування від викладачів та учнів. Чимало вчителів починають ганьбити себе, що їм не вдається бути достатньо ефективними. Варто визнати, що дистанційне навчання ніколи не буде таким же ефективним, як шкільне. Треба змиритися з цим фактом і робити свою роботу настільки добре, наскільки це можливо за тих обставин, що склалися.
5. Намагайтеся зрозуміти, що екстрене дистанційне навчання має строк придатності.
Багато шкіл намагаються спланувати, як компенсувати втрачене навчання і прагнуть продовжити поточний навчальний рік до середини літа або розпочати наступний навчальний рік уже в липні. Шкільний округ, де навчає Діана Лауфенберг, зробив навпаки. Учні середньої та старшої шкіл закінчать навчання на три тижні раніше. Викладачі зрозуміли, що той різновид дистанційного навчання, який вони запровадили, не варто продовжувати. Вчителям надто складно досягти балансу в тому, щоби задовольнити потреби всіх учнів.
6. Починати навчальний рік із тестування не допоможе.
У школах, які оцінюватимуть рівень знань на початку навчального року, щоби зрозуміти “прогалини” в навчанні, будуть відчуватися несправедливість і нерівність. Діана Лакфенберг застерігає освітян, які наполягатимуть на тестах: це може зачекати, поки учні не повернуться до школи – у безпечне середовище, яке надасть їм підтримку. Важливо, щоби діти знову могли навчатися, а не втягувати їх у гонитву за балами.
7. Пройдіть повз “відставання”.
Зрив, спричинений COVID-19, змушує багатьох намагатися повернутися до того ж ритму, що був до пандемії. Учні, особливо старших класів, і багато батьків занепокоєні через вступ до університетів – чи достатньо знань і старань вони доклали, якими будуть оцінки в атестаті. Діана Лауфенберг стурбована можливим тиском адміністраторів шкіл, який вони чинять на вчителів, щоби вирівняти рівень учнів. Натомість зараз хороший час для висновків – як наступного разу робити краще й задовольнити потреби учнів. Криза створила можливість довести, як швидко школи можуть впроваджувати зміни.
Ольга Головіна, журналістка “Нової української школи”
Титульне фото: автор – AllaSerebrina, Depositphotos
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Мовні цікавинки: історичне значення відомих висловів, фразеологізмів



Наш сайт Mamabook представляє підбірку коротких оповідок, які в цікавій формі роз’яснюють діткам походження та значення відомих висловів, фразеологімзів українською мовою.

ЗОЗУЛИНІ СЛЬОЗИ
Давно це було, принаймні, до того, як народилися ми. Зозуля робила свою справу – підкидала синичкам, плискам, сорокопудам та іншій дрібноті лісовій яйця, а ті виховували підкидьків. “Ти ось все співаєш, – казали вони вітродуйці, – і на старість за лишишся одна, як пень без пагонів”. “Ха-ха-ха! – сміялась та. – Ви усе життя із колисками та пелюшками протеленькаєтесь, а я своїх однак, як буде треба, знайду. І примушу годувати себе. Закон є закон!”.
Але доля зле жартує з тими, хто сподівається на дурняк вік прожити. Усі діточки відмовились визнати строкату матір’ю, стати їй підпорою, коли прийшов час. І застогнала, заплакала зозуля. Перші на її віку сльози покотилися з очей. А на галявині, куди вони впали, розкрили свої білі вінчики квіти, які так і назвали в народі: зозулин сльози, а ботаніки іменують їх зозулинець плямистий.
Між іншим, вам доводилося спостерігати, щоб зозуля плакала? І ніхто не бачив. Тому про безтурботну, самовпевнену людину, яка попавши і скруту, починає бідкатися, кажуть, що вона ллє зозулині сльози.




      ГОЛОВА САДОВА
      Різницю між садом і городом знає кожний. Але якщо до вас потрапить старовинна книга про рослини, те попервах може заплутати, бо в ній огірки, помідори, салат, кріп і таке інше “ростиме” в саду. А справа в тому, що в далекі часи садом на Русі називали… город. Ось цікава давня загадка (слово “сад” у ній вживане теж у значенні “город”): “Стоїть сад, в ньому 12 гряд, на грядці по 4 борозни, на борозні по 7 голів качанів”. Відгадка – рік. А головою іменували тоді капусту.
      Отож вираз “голова садова” не що інше, як капуста з городу. З плином літ афоризм прибрав значення: “роззява, ґава, некмітлива людина”.




НЕ ЛІЗЬ НА РОЖЕН
Так називається самолов, який в давнину використовували мисливці на рись, росомаху і ведмедя. Верхню частину спиляного дерева розколювали на три частини, розпирали клинцями, а всередину встромлювали гостру ломаку. На неї чіпляли наживу – рибу, шмат м’яса, смаленого птаха.
Відчувши запах наїдку, хижак ліз стовбуром вгору і потрапляв лапою в розщіп, де її й затискувало. Намагаючись звільнитися, звір і енергійно висмикував лапу, але ще надійніше застрявав. З тих пір людям необачним, які нехтують небезпекою, наосліп кидаються в сумнівну справу тощо, і кажуть: не лізь на рожен.




      ПІДКОВА НА ЩАСТЯ
      Звідки цей вислів? Чому знайдена підкова мусить принести щастя? А тому, що підковувати коней почали ще до нової ери, і робили це спочатку заради краси: були підкови тоді із золота або срібла. Під час бігу тварина легко губила дорогу “взуванку”, і знайти підкову, дійсно, було для когось щастям, комусь дуже таланило. Тим більше, що аристократи вважали принизливим піднімати підкову з шляху.
      Розповідають, що англійський дипломат XVII століття лорд Кастлей, вихваляючись своєю заможністю, наказав спеціально прикріпляти до копит власних коней підкови із срібла “на живу нитку”, аби вони швидше відпадали. Коваль, що перебував серед почту лорда, терміново підбивав нову, щоб невдовзі кінь загубив і її…




      ОСЬ ДЕ СОБАКА ЗАРИТИЙ
Цей вислів знайомий багатьом, та лише одиниці знають, де саме оте місце.
У Тюрінгії, у лісі біля підніжжя гори Інзельсберг, неподалік від курорту Табарці, розташоване невеличке село Вінтерштейн. На одному з поворотів місцевої вулиці стоїть дороговказ: “До могили собаки”. Тут, біля руїн однойменного старовинного замку, і знаходиться останній притулок легендарної Штутцель. У середині XVII століття, під час міжусобної війни, вона успішно виконувала роль зв’язківця у володарів згаданого, та нині забутого замку; непомітно перетинаючи “лінію фронту”, діставалася з важливими відомостями до оточеної ворогами сусідньої фортеці і поверталася назад.
На цій небезпечній службі чотириногий воїн і загинув, за що сподобився пам’ятника. На важкій чотирикутній кам’яній брилі вибито віршований напис, що починається отими самими знаменитими словами: “Ось де заритий собака…”. Саме звідси й почалася мандрівка афоризму білим світом. Нині застосовуємо його в значенні: саме в цьому суть справи; ось де причина. Це і є найголовніше.




КРОКОДИЛЯЧІ СЛЬОЗИ
Цей вислів веде родовід ще від стародавніх єгиптян: вони вірили, що тварина, з’ївши жертву, оплакує її. Подібний факт дійсно має місце. Зубаті рептилії час від часу “плачуть”, і по їхніх “обличчях” скочуються справжні сльози. Але, як з’ясували через сотні віків вчені, відбувається це зовсім не через жалісливість снідаючого. У організмі грози водойм накопичуються зайві солі. А біля очей у хижака е особливі залози, що й виділяють рідину із надлишком цієї мінеральної речовини, аби вивести її назовні.
Тому нині афоризм став крилатим і вживається для позначення лицемірства особи, яка коїть лихо, а виправдовує йото благими намірами.




СКІЛЬКИ ЛІТ, СКІЛЬКИ ЗИМ!
Основною одиницею виміру часу ми вважаємо годину. Але так було не завжди, бо саме поняття година – не говорячи вже про хвилину чи секунду – порівняно нещодавнє досягнення цивілізації. А до того одними з головних мірил були світло й пітьма. Їх протистояння проходить через усю міфологію й будні пращурів, йому підлягають І такі стародавні розподіли, як пори року і частини доби. У свідомості праслов’ян ці дві різні часові осі були урівноважені за принципом “перегуку”, суворого паралелізму: весна як носій світла і тепла протиставлялася зимі як носієві темряви й холоду, а світлий день – відповідно темній ночі.
До речі, у багатьох народів сезони року спочатку поділялися не на звичні нам чотири відрізки, а на три. Весна й літо з’єднувалися в один період за принципом співвідносності із світловою його частиною. Не випадково тому слово “літо” зберегло і старе значення – “рік”. Воно з’явилося в ряду слов’янської сезонної “четвірки” у такому значенні пізніше весни (або яра), осені й зими. Разом з тим сумісництво у цьому слові і загальнорічного, і літнього позначень – прямий наслідок активного протиборства світла й тьми.
Тому вислів “Скільки літ, скільки зим!” вживається як вітання при зустрічі людей, що давно не бачилися. Він яскраво відтінює це подвійне часове навантаження слова “літо”. Оживлення “сезонної” семантики ніби подовжує час, протягом якого вони не стикувалися. Треба наголосити, що рахунок по “літах”, а не по “зимах” відомий не лише слов’янським, а й німецькій, англійській та деяким іншим мовам.
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Матеріал читаємо нижче та переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

ПРАВОПИС ЗАЙМЕННИКІВ: ЗАПЕРЕЧНІ та НЕОЗНАЧЕНІ
Завантаження плеєра

 
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
До уваги учасників освітнього процесу Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Як поєднати дистанційне навчання з інклюзивним

Теми статті: вчителям, дистанційна освіта, інклюзія
11 Травня 2020

Нова українська школа

Публікуємо конспект трансляції на сторінці “Нової української школи” з кандидаткою педагогічних наук, керівницею інклюзивних проєктів ГО “Бачити серцем”, однієї з ТОП-50 учителів світу Global Teacher prize – 2020, експерткою з інклюзії ГС “Освіторія” Наталею Гладких.
<span data-mce-type="bookmark" st yle="display: inline-block; width: 0px; overflow: hidden; line-height: 0;" class="mce_SELRES_start"></span>

ТЕРМІНОЛОГІЯ І ПРИНЦИПИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

Це – фундамент навчального процесу в інклюзивного навчання, адже фундамент термінології – сприйняття самої дитини, її можливостей, її сильних сторін для будування навчання. Мені хочеться, щоби кожен учитель, кожен спікер, директор у своїх виступах, розробляючи уроки, користувався коректною термінологією.
Некоректна термінологія Коректна термінологія Неповносправні/інваліди Люди з інвалідністю Страждає від… Хворіє на… Має порушення зору/слуху/опорно-рухового апарату Прикутий до інвалідного візка, візочник Користувач крісла колісного; дитина, яка користується кріслом колісним Розумово відсталий, з розумовими відхиленнями, загальмований, ненормальний, дебіл, імбіцил Людина з порушеннями інтелектуального розвитку Глухонімий Людина з порушеннями слуху, нечуючий, спілкується жестовою мовою Сліпий Незрячий, особа з порушеннями зору Епілептик, діабетик, депресивний Особа з епілепсією/діабетом/депресією Карлик, гном, ліліпут Людина низького зросту Аутик, аутист Людина/дитина з аутизмом Особлива дитина, з особливими потребами, “особятко” Дитина з особливими освітніми потребами Інклюзивні діти, інклюзятко Дитина з особливими освітніми потребами, діти з різними здібностями
Акцентом термінології є насамперед людина, а потім особливості розвитку, її порушення, інвалідність тощо. Коли ми будемо спиратися на коректні визначення, бачити насамперед дитину, то будемо ефективніше будувати навчальний процес.
Розробляючи уроки, пам’ятайте, що кожна дитина, незалежно, чи вона має інвалідність, хоче, щоб у неї було повноцінне дитинство. У дитинства немає інвалідності. Кожна дитина хоче спілкуватися з іншими однолітками, гратися, відвідувати школу. Коли ми під час підготовки уроків будемо спиратися на те, що є дитина, а не є її особливі потреби, ми зможемо краще сприймати саму дитину й ефективніше будувати навчання.
Кожній дитині потрібен наставник, так і є. Для того, щоби дитина краще вчилася, щоби застосовувала і формувала вміння й навички для подальшого самостійного життя, їй потрібна в певний період допомога й підтримка. Цими наставниками часто стають вчителі, тому що краще розуміють потреби дитини, і вони можуть разом із нею створити неможливе. Пам’ятайте, будь ласка, про це і з цього починайте будувати ваші уроки.

ЩО ЗМІНИВ КАРАНТИН

Карантин вніс дуже багато змін у життя дітей з ООП, а саме:
  • Зміни в режимі дня

Дітям тяжко сприймати їх, тому що вони звикли й були адаптовані до певного режиму дня. Постійний і сталий режим дня – для них це є безпека.
  • Перехід до нової форми навчання

Змінилася форма навчання. Для багатьох дітей з ООП ця форма навчання є новою й незнайомою, незрозумілою. Вони не розуміють, що потрібно на онлайн-уроках сидіти і слухати вчителя або дивитися в екран монітора.
  • Неможливість виходу на вулицю/ігровий майданчик

Через те, що не можна виходити на вулицю, пограти на ігровому майданчику, відвідувати басейн – а часто це було заспокоєнням для дитини з ООП – у неї змінюється й поведінка.
  • Родина перебуває в одному просторі 24/7

Інколи дитина не може бачитися з близькими і значущими людьми. Це все теж змінює її поведінку.
  • Перебування в емоційно-напруженій ситуації

Інколи дитина перебуває в емоційно-напруженій ситуації навіть удома, тому що дорослі хвилюються, бояться і змін у житті дитини, і карантину, бояться, щоби їхня дитина не заразилася. А діти з ООП дуже чітко відслідковують емоції й почуття від дорослих. Звісно, діти теж будуть тривожитися, будуть боятися, панікувати й емоційно вибухати.
  • Буденність та однаковість днів
  • Нерозуміння причин залишатися вдома

Здебільшого діти з ООП не розуміють причин залишатися вдома, чому не можна йти в школу, чому не можна зустрітися з друзями, побачити однолітків.
ПРИНЦИПИ І ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Дистанційне навчання можна застосовувати для дітей з ООП, спираючись на чотири головні принципи дистанційного навчання, а саме:
  • Принцип інтерактивності. Усі діти мають навчатися разом, але з допомогою комп’ютерно-інформаційного середовища. Тобто дитина з ООП має продовжити контактувати з друзями, однокласниками, учителем, асистентом вчителя.
  • Принцип диференціації. Дистанційне навчання передбачає навчання за можливостями кожного з учасників навчального процесу, тут застосовуються технології різнорівневого навчання.
  • Принцип індивідуального підходу. Обов’язково треба враховувати форму порушення дитини з ООП і можливості її комунікації для того, щоби вона ефективніше продовжила навчання.
  • Принцип пластичності. Навчання має відбуватися в необхідному темпі учня. Якщо один учень з ООП швидко адаптувався до онлайн-уроків, може висидіти їх, то іншому учню буде складно адаптуватися, і він може не зрозуміти, що відбувається подальше навчання, і що на моніторі – це все живі люди, які його раніше бачили, яких він добре знає. Тож треба враховувати темп учня.

Особливості дистанційного навчання:
  • Перехід із прямої моделі навчання на тренерську. Адже вчитель уже не стоїть і навчає в класі, а став тренером-консультантом. Він переважно консультує батьків дитини з ООП, як правильно її розвивати, як правильно заспокоїти, як впоратися з агресією чи істерикою. Учитель безпосередньо не має контакту з учнем з ООП, але через батьків може продовжити навчання.
  • Синхронне й асинхронне навчання. Синхронне навчання – коли відбувається онлайн-урок. Асинхронне – коли вчитель записує відеоуроки або записує, наприклад, мотиваційне відео для учнів з ООП і передає його батькам для самостійного опрацювання учнем; або якщо учень не може самостійно опрацьовувати, то для того, щоби батьки разом із дитиною опрацювали наданий матеріал.
  • Наочний матеріал – це всі речі, які є вдома. Часто наочний матеріал залишається в школі. У цьому випадку наочним матеріалом стають усі предмети, які можна знайти вдома.
  • Сталість навчання. Уроки мають відбуватися зранку онлайн або офлайн, а домашні завдання мають бути ввечері. Тобто має залишитися звичний для дитини з ООП режим.
  • Насамперед безпека та здоров’я дитини з ООП. Діти з порушеннями зору, не можуть довго сидіти за онлайн-уроками й навчатися за комп’ютером. На це потрібно звертати увагу. Якщо дитина тривожиться, емоційно вибухає або агресує й не може впоратися із собою, не може проконтролювати свої емоції й почуття, то ми не можемо її змусити продовжити навчання. Ми будемо підбирати інші способи, як будемо її навчати.
ОКРЕМІ ЧИ СПІЛЬНІ УРОКИ

Інклюзивне навчання – це навчання для всіх дітей, про це потрібно пам’ятати. А також про те, що онлайн-уроки забезпечують дітям з ООП контакти і спілкування з іншими дітьми. Тобто онлайн-уроки є тою соціалізацією, яка була закладена в інклюзивне навчання.
У дистанційному навчанні батьки мають стати нашими партнерами. Тобто перша робота має відбутися саме з ними, а вже далі з їхніми дітьми з ООП. Адже інколи батьки стають каналом комунікації між учителем і учнем з ООП.
Також не забуваймо, що для дітей з інвалідність часто був “вічний карантин”, коли вони сиділи вдома й не навчалися в школах (або навчалися за індивідуальною формою навчання). Тому зараз, коли настав справжній карантин, ми можемо говорити, що все ж таки діти з ООП мають навчатися разом з усіма. Їхнє право на освіту має забезпечуватись.
Здебільшого заняття проводять разом в одному інформаційному просторі, тому що кожній людині потрібна людина.

ЯК ВИЗНАЧИТИ НАВАНТАЖЕННЯ

Пропоную починати дистанційне навчання з того, що батьки спостерігають за своєю дитиною з ООП, аналізують ці спостереження разом з учителем та асистентом вчителя й командою визначають рекомендоване навантаження. Спостерігають батьки цілий тиждень за дитиною з ООП і записують собі в блокнот те, що бачать. Наприклад:
  • Адаптація до нового режиму дня/ тижня/ місяця. Чи швидко дитина адаптувалася до нового режиму дня? Чи вона повільно адаптується, чи вона кожного ранку одягається й показує мамі, що треба йти в школу, тому що вона звикла ходити в школу?
  • Рівень тривожності та емоційних спалахів. Чи тривожиться дитина, чи стала більш або менш тривожною? Який у неї рівень тривожності: високий чи низький? Чи бувають спалахи в дитини?
  • Який емоційний стан за тиждень переважає: чи дитина спокійна, чи сонлива, агресивна, чи особливо обережна?
  • Чи бере участь у дистанційному навчанні
  • Поведінка дитини.
  • Улюблена діяльність удома.

Якщо командою, батьки разом з учителем і асистентом вчителя, проаналізували все це, можна визначити рекомендоване навчання:
  • Як вчити дитину (дистанційно, відправляти завдання та консультувати батьків, телефонувати батькам дітей з ООП). Чи будемо вчити дитину дистанційно, якщо є інтернет, ґаджети, якщо дитина може навчатися і вона не тривожиться. Якщо інтернету або ґаджетів немає, ми домовляємось командою про те, що будемо відправляти певні завдання батькам, обов’язково консультувати їх, як потрібно виконувати завдання, і залишатися з ними на зв’язку для того, щоби розуміти, чи виконують батьки наші рекомендації і як саме виконують. Можливо, інколи ми будемо телефонувати самій дитині якщо вона може з нами поспілкуватися. Або телефонувати батькам, щоби підтримувати їх, казати, що їм усе вдасться.
  • Обов’язково потрібно визначити навантаження для дитини й розробити новий режим дня на тиждень. Цей режим дня потрібно разом із батьками візуалізувати із дитиною, тому що дитині легше сприймати саме візуальну інформацію. Так вона буде розуміти, що буде в понеділок, які будуть уроки у вівторок.
  • Програма та теми, за якими мають працювати діти. Відправити індивідуальну програму розвитку й переглянуті теми, які будуть опрацьовані. Визначити ті теми, які будуть засвоюватися дітьми в період карантину.
  • Консультації з батьками дитини з ООП. Треба визначити розклад консультацій, прописати його на тиждень.
  • Як задавати домашнє завдання. Чи будемо його задавати? Усе це вирішує команда, адже діти різні й індивідуальний підхід до дітей теж різний.

Напишіть труднощі, з якими стикається дитина, чого вона не може зробити, а також сильні сторони – що вона може зробити. Наприклад, у нас є учень, який не може сидіти біля комп’ютера, але може стоячи займатися 15 хвилин і ми йому дозволяємо стояти. Ви такожу своїй роботі спирайтеся на сильні сторони.
Навантаження дитини з ООП визначається індивідуально, з огляду на можливості кожної дитини, і підбирається командою. Навантаження можна скласти на тиждень і після провести аналіз, що все вдалося зробити, від чого дитина сильно втомлювалося, що потрібно змінити.
Приблизне навантаження для дітей з ООП:
1–2 класи – 1–2 онлайн-уроки на день;
3–4 класи – 2–3 онлайн-уроки на день;
5–9 класи – 4–5 уроків на день;
+ відеозаняття та домашні завдання з батьками.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЮ
  • Зібрати всіх дітей на онлайн-заняття та залучити до спільної діяльності.
  • Розробити уроки, з огляду на індивідуальні можливості кожної дитини.
  • Створити презентацію для візуальної підтримки в засвоєнні матеріалу.
  • Підібрати онлайн-інструменти для закріплення навчального матеріалу.
  • Створити наочний матеріал для показу в онлайн-форматі.
  • Запис відеозаняття для всіх дітей. Або відеозаняття для окремої дитини, якій треба пояснити простіше чи дати певну інструкцію або алгоритм.
  • Домашні завдання.
  • Найголовніше – турбуйтеся про себе. Від вас залежить, як будуть сприймати дистанційне навчання батьки, як вони будуть вірити у свою дитину, як вони будуть виконувати з нею всі домашні завдання, підтримувати її, сидіти поруч на онлайн-уроках.
  • Пам’ятайте, що кожен ваш урок має відповісти на питання: “Чим я сьогодні зможу здивувати дитину або учнів у своєму класі?”.
  • Пам’ятайте, що вчитель – це наставник не тільки для учня, у період карантину вчитель є наставником для всієї сім’ї.
РОБОТА З БАТЬКАМИ

Рекомендації батькам дітей з ООП:
  • Спокійний емоційний стан. Часто батьки свій тривожний стан віддають дітям з ООП, тому ми, як учителі, маємо підтримати батьків, щоби вони натомість підтримали дітей з ООП.
  • Допомога та підтримка дитини з ООП.
  • Допомога з онлайн- та офлайн-заняттями. Є діти з ООП, які будуть сидіти самостійно і виконувати завдання, але здебільшого самостійно не можуть, їм потрібна допомога дорослого. Тож потрібно знайти момент, коли батьки можуть сісти поруч із дитиною й допомогти виконати завдання.
  • Підготовка матеріалів та наочності на уроки. Вчителі попередньо погоджують матеріали й наочність, які необхідні на онлайн-уроці, і батьки все це готують.
  • Батьки є каналом комунікації між учителем і дитиною з ООП та між дитиною з ООП і іншими дітьми в класі. Важливо, щоби батьки стали нашими партнерами в навчанні. Вчителям потрібно витратити більше часу, щоби налагодити співпрацю з батьками. Але це потрібно зробити, адже безпосередньо батьки вдома поруч із дитиною й можуть їй допомогти.

Як налагодити співпрацю з батьками:
  • Підтримуйте батьків.
  • Мотивуйте до спільного навчання з дітьми.
  • Пояснюйте важливість навчання дитини в онлайн-форматі. Багато батьків не розуміють, що дитина зможе вчитися на онлайн-уроках, вони навіть у це не вірять – потрібно їм дати цю віру.
  • Зробіть опитувальник для батьків щодо труднощів, з якими вони стикнулися під час карантину, та командно опрацюйте його.
  • Спілкуйтеся з батьками телефоном, вони є каналом комунікації між вами та дитиною.
  • Записуйте свій монолог для дитини та відправляйте батькам. Батьки, наприклад, не можуть мотивувати дитину сісти за навчання. Якщо ж батьки матимуть відео, на якому вчитель говорить, що “тобі все вдасться, “сядь, будь ласка, за комп’ютером, ми зараз будемо починати з тобою займатися”, “тобі потрібно буде мене слухати, відповідати на запитання”, – дитина зрозуміє, що не тільки батьки вимагають від дитини навчатися, але є й інші дорослі, які її спонукають і мотивують до навчання.
  • Не змушуйте батьків і не говоріть про те, що вони мусять навчати дитину. Батьки не вчилися в педагогічних університетах, вони не розуміють, як потрібно вчити дитину, тому спонукайте їх до спільного навчання, пояснюйте важливість.
  • Будуйте стосунки з батьками, нехай вони будуть доброзичливими.

Пам’ятайте, що кожен із батьків перебуває на певній стадії горювання. Коли батьки народили дитину з інвалідністю, то вони отримали психологічну травму. Тож часто в батьків опускаються руки, вони не вірять у силу дитини, вони в депресивному стані, заперечують онлайн-навчання. З карантином усі ці стани загострилися і, звісно, батькам потрібна ваші підтримка, віра, впевненість у тому, що нам вдасться, якщо ми будемо працювати командою.
ЩО РОБИТИ ПСИХОЛОГУ

Батьків можуть підтримувати шкільні психологи. Було б чудово, якщо б психолог узяв на себе індивідуальні консультації з батьками. Психолог може продовжувати індивідуальні онлайн-заняття з дітьми, може спілкуватися з дітьми телефоном, а також проводити консультації для вчителів.
Ми, учителі, теж можемо тривожитися, панікувати, і нам теж інколи потрібна теж порада психолога. Тому звертайтеся до психолога про індивідуальні онлайн-консультації або робіть, наприклад, наприкінці кожного тижня супервізійні онлайн-зустрічі, коли ви будете зустрічатись і обговорювати всі ті емоції, почуття, які у вас виникли.

РЕКОМЕНДАЦІЇ АСИСТЕНТАМ УЧИТЕЛЯ І ДИТИНИ
  • Допомога та підтримка батькам дитини з ООП: попередні консультації, допомога під час виконання домашнього завдання й онлайн-занять.
  • Командна робота з учителем під час підготовки до занять.
  • Запис офлайн-занять (відеозанять) для всіх дітей.
  • Спостереження за роботою дітей та подальший аналіз їхньої роботи.
  • Модератор онлайн-занять. Наприклад, у ZOOM-конференції необхідна людина, яка буде підключати всіх до відеоконференції, вимикати мікрофони, коли говорить учитель, або вмикати мікрофон тільки тій дитині, яка буде зараз відповідати. Модератором може бути і вчитель, вони можуть мінятися, але працювати, знову ж таки, у команді.
  • Консультації батьків щодо методів та прийомів роботи. Батьки якихось прийомів можуть не знати, потрібно допомогти їм дізнатися.
  • Ведення документації: індивідуальної картки на дитину, індивідуальної програми розвитку.
  • Адаптація завдань для дитини з ООП разом з учителем. Тому що командою працювати краще.

Інколи в класах є тьютор, який сидить поруч із дитиною. Рекомендації тьютору дитини:
  • Бере участь в онлайн-уроках, допомагає регулювати навчальний процес та підтримує батьків.
  • Мотивує дитину жетонами чи картками, дає візуальні підказки.
  • Слідкує за годинами та виставляє візуальну підказку з хвилинами, які залишилися на занятті.
  • Спілкується з батьками, спостерігає, аналізує діяльність.
  • Комунікує з учителем та іншими членами мультидисциплінарної команди.
ПОЯСНЮЄМО, ЩО ТАКЕ КОРОНАВІРУС І ПАНДЕМІЯ

Я вже говорила, що дітям з ООП складно пристосуватися до нового режиму дня, місяця, тижня, і їм не зрозумілі такі абстрактні поняття, як “коронавірус”, “епідемія”, “надзвичайна ситуація”. Тому важливо, щоби ви, як учителі, проводили заняття, які будуть пояснювати дітям, що зараз карантин, що відбувається в країні. Ці пояснення й уроки мають стати систематичними. Тобто, це не може бути один раз на початку карантину і все.
  • Урок-флешмоб “Це важливо”. Там є багато відеоматеріалів, мультфільмів, книг, щоб учителі могли пояснити, що таке карантин і коронавірус. В уроці є навіть алгоритм із заспокоєнням дитини.
  • Постійне включення в заняття елементів інтерактивних завдань, пов’язаних із тривогою, страхом зараження, правилами захисту, особистою гігієною та вивченням нових понять: “епідемія”, “коронавірус”, “медична маска”, “надзвичайна ситуація”.
  • Техніки для заспокоєння дітей. Вчіть цього дітей, щоби вони могли самі заспокоюватися.

Дуже важливим є алгоритм навчання одягання медичної маски. До нас звернулася мама про те, вони з дитиною з важкою формою аутизму не можуть вийти на вулицю, тому що та не вдягає медичну маску. Ми розробили алгоритм і десь за два тижні дитина вийшла в масці і пробула в ній 10 хвилин. Для нас це була велика перемога. Що потрібно робити:
1. Розповідь про медичні маски та їхні різновиди, показ масок.
2. Розглядання фотографій людей у масках, відео та мультфільмів.
3. Ігри з масками, малювання масок, носіння масок.
4. Запис у режим дня “одягання медичної маски”.
5. Одягання масок на уроках, вправи з масками. Одягаємо маски та виконуємо певні дії: рахуємо, співаємо, малюємо, танцюємо. Одягаємо маску й рахуємо до 10-ти. Коли дитина бачить, що вчителі й діти одягають маски, у неї почалася імітація і вона теж почала її одягати.
6. Виготовляємо маски власними руками та малюємо коранавірус, потрібно візуализувати його, бо це абстрактне поняття для дітей з особливими потребами.
ВИДИ ПІДТРИМКИ ДИТИНИ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Підтримати й допомогти можуть ті дорослі, які поруч із дитиною, тобто батьки. Потрібно визначити вчителю або асистенту вчителя:
1. Які завдання дитина може зробити самостійно і виписати ці завдання.
2. Що дитина може зробити з підтримкою дорослого, разом із дорослим.
3. З чим дитина не може впоратися навіть із підтримкою.
Коли ви сформуєте три списки, ви будете знати, які завдання вам треба давати на онлайн-уроках, а які не потрібно давати в жодному разі, тому що дитина з ними впоратися не зможе.
Підтримка дитини може бути різною:
  • Фізична підтримка – повна чи часткова. Наприклад, якщо дитина може самостійно малювати, то підтримка від дорослого не потрібна. Якщо в дитини порушення опорно-рухового апарату і взяти ручку або фломастер вона сама не може, їй потрібна допомога, – це буде часткова допомога, бо малювати вона може. Повна підтримка – якщо дитина з порушенням опорно-рухового апарату не рухає руками, то батьки мають сідати поруч, брати фломастер у її руку й починати малювати разом із нею.
  • Вербальна підтримка – повна чи часткова. Може бути похвала від батьків, інших дорослих. Або, можливо, батьки сидітимуть на онлайн-уроці разом із дитиною: вчитель задає завдання, батьки його повністю дублюють дитині й та його може виконати. Або батьки ставлять додаткові запитання, щоби дитина зрозуміла.
  • Підказки – жести, рухи тіла, вказівки, використання міміки, які були сформовані ще до карантину.
  • Візуальний стимул – картинки, фотографії, піктограми, символи, письмові слова.
  • Моделювання – демонстрація виконання завдання. Те, що вербально озвучує дорослий, його треба моделювати візуально – або намалювати, або представити у вигляді схеми.
  • Маніпуляція символами – розташування об’єктів у визначеному порядку. Можна маніпулювати розташовуючи в порядку, що буде зараз, що буде потім, а що буде після.

Приклади маніпуляції символами:

  • Мені дуже подобається п’ятирівнева шкала про завдання: наприклад, зелена одиничка – “я легко справляюся з цим завданням”, а червона п’ятірка – “це завдання для мене дуже складне”.
  • “Рівень моєї тривожності” – це дуже важливо на онлайн-уроках.
  • Картки можна просто намалювати, і на початку уроку вчитель обов’язково проговорює, що потрібно зараз показати, який у вас емоційний стан: і діти показують, чи вони зараз спокійні й можуть навчатися далі, чи вони сердяться. Тоді вчителю потрібно застосувати техніку для заспокоєння, підвести всіх учнів у спокійний стан.
  • Треба формувати розуміння “голосових рівнів” у дітей: 0 – мовчу, 1 – шепчу, 2 – говорю тихо й так далі. Для дітей, які дуже тихо говорять, а на онлайн-уроці можуть бути ще й технічні збої, батьки можуть показати їй на картку, або сказати, щоби та говорила зараз голосовим рівнем – 4, тобто так гучно, як вона говорить на вулиці.
  • “Перерва” – обов’язково має бути така візуальна картка, тому що часто діти з ООП швидко виснажуються, а за комп’ютером удвічі швидше, тому коли дитина покаже цю картку, батьки будуть розуміти, що потрібно кілька хвилин відпочити.
  • Розклад, який показує, що з початку буде математика, потім робота в групі, а після цього буде свято. Така підтримка ефективно впливає на те, щоби дитина змогла засвоїти навчальний матеріал, який дає вчитель.
КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІ ЗАНЯТТЯ
  • Проводяться в онлайн-форматі (індивідуально або колективно).
  • Проводяться консультації з батьками щодо проведення занять. Якщо немає інтернету та ґаджетів, дефектолог чи логопед консультує батьків, що вони можуть зробити на цьому рівні.
  • Заняття спрямовуються на розвиток життєвих компетентностей та соціально-побутового орієнтування в умовах домашнього середовища. Тобто навчитися мити посуд, приготувати сніданок, прибрати на столі, застелити ліжко тощо.
ПРОГРАМИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

Є багато є освітніх програм, де вже є корекційні завдання, різні заняття, відеоуроки. Ми беремо не весь відеоурок, а потрібну тему й обрізаємо саме те завдання у відеоуроці, яке вважаємо доцільним для дитини з ООП.
МЕТОДИ ЗАСПОКОЄННЯ УЧНІВ І ЗНЯТТЯ НАПРУЖЕННЯ
  • Обов’язково додавайте їх прямо у свої уроки і пропонуйте батькам дітей з ООП користуватися різним обладнанням, навіть на онлайн-уроках розминати кольорове тісто – так заспокоювати себе і слухати навчальний матеріал.
  • Або малювати чи писати.
  • Батькам, які не мають можливості купити обтяжувальні жилети, рекомендую насипати квасолю чи рис у кишені й зашити їх. Такий жилет буде заспокоювати учня, а також він краще відчуватиме своє тіло.
  • Малювання пінкою для гоління. Його можна використати після онлайн-уроку.
  • Є діти, які ховаються під стіл чи під стілець на заняттях. Можна взяти ковдру або кілька, закутати учня й посадити його біля екрану, щоби він хоча б почав слухати те, що відбувається.
  • Обійми та глибоке дихання.
  • Першу емоційну допомогу вчіть із дітьми, щоби вони могли впоратися зі своїми емоціями.
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС ОНЛАЙН-УРОКІВ

Кожен урок ми починаємо з того, що проговорюємо ці правила, або показуємо візуальні картки, де записане кожне правило. Адже правила дають безпеку для дитини з ООП, і якщо, наприклад, їм хочеться перепочити, то дитина має знати, що їй потрібно показати картку й кілька хвилин вона може перепочити. Або якщо в дитини є запитання, то вона може просто підняти картку, на якій намальовано питання – і вчитель вимкне мікрофон учневі й дасть відповідь на це питання.
Правила поведінки під час онлайн-уроків:
  • Я навчаюся за розкладом.
  • Я дивлюся в монітор та слухаю вчителя.
  • Я відповідаю картками.
  • Мені допомагають батьки.
  • Якщо я хочу перепочити, то показую картку “пауза”.
  • Я спілкуюся з друзями на перервах.
  • Якщо я хочу запитати, то підіймаю картку “запитання”.
КОМУНІКАТИВНІ КАРТКИ

Ми для себе розробили багато комунікативних карток, особливо для дітей, які не розмовляють. Також є діти з порушеннями інтелекту, яким важливо мати якусь підтримку й допомогу та швидко дати відповідь. Цей інструмент дуже ефективний, тому що економить час.
Обов’язково потрібні такі комунікативні картки:
  • Картки “так/ні”. Вчитель ставить закрите запитання, й учень дає відповідь, піднімаючи певну картку. Для дітей із порушення зору батьки виготовляють тактильні картки, де написано “так” (є, наприклад, тактильний зелений кружечок) або “ні” (тактильний червоний трикутник або квадрат).
  • Картки з певними словами-відповідями.
  • Піктограми.
  • Картки-картинки. Дітям із порушенням орорно-рухового апарату, які не можуть утримати картку, краще утримувати об’ємний предмет, можна взяти два кубики зеленого й червоного кольорів.
  • Кубики, браслети (червоний-зелений). Червоний браслет на одній руці, зелений – на іншій. Дитина просто підіймає руку.
  • Картка зі знаком питання.
  • Картки візуальної підтримки навчання.
  • Картки з літерами та цифрами. Наприклад, вербальний диктант, коли вчитель задає приклад, учні його розв’язують і цифрами показують на картці відповідь.
  • Сигнальні картки з емоціями, стікерами. В умовах карантину вчителю необхідно просто говорити про емоції, емоційний стан кожної дитини і знати, що дитина відчуває в цей момент.



ІНШІ КОРИСНІ НАВЧАЛЬНІ ІНСТРУМЕНТИ
  • Таймери

Наприклад, батьки можуть завантажити в телефон Play Timer і виставити час: коли заняття завершується, звучить сигнал і дитина точно знає, що заняття закінчено. Можна скористатися кухонним таймером або намалювати годинник зі стрілочками й показувати дитині, скільки часу залишилося.
 
  • Годинник, розроблений для дітей з аутизмом (у правому верхньому куті)

Якщо виставляється 40 хвилин заняття, червоне коло поступово зменшується, коли закінчується час лунає звук. Діти з аутизмом деколи самостійно починають виставляти таймер на цьому годиннику, тому що їм так легше зорієнтуватися в часі і просторі.

  • Візуальні дошки з розкладом

Вони мають бути в кожної дитини з ООП. Коли ви командою опрацюєте навантаження й розклад, який має бути, обов’язково візуалізуйте його. Може бути цей розклад у діях. Наприклад, є урок, на якому буде використано 10 завдань. Ці 10 завдань формуються в цифри, біля кожної виставляється певна картинка. Коли перше завдання виконано, дитина знімає одиничку та картинку й так далі. Особливо це добре працює для дітей із порушеннями інтелекту і для дітей з аутизмом.
Є індивідуальні візуальні дошки розкладу для дітей з аутизмом, дитина сама вже зможе зробити цей розклад, щоби не хвилюватися і знати, що буде далі. Можна скласти тижневий розклад або на день – що буде зранку, що вдень, що ввечері й за що можна похвалити.
  • “Термометр класу”.

Він використовується наприкінці тижня: учитель дає опитувальник батькам і дітям. Якщо дитина може заповнити самостійно, вона заповнює, якщо ні – то разом із батьками. У ньому виставляється оцінка, де 0 – ніколи, 1 – рідко, 2 – часто, 3 – дуже часто. Потрібно відповісти на запитання, наприклад:
  1. Я активно беру участь у дистанційному навчанні.
  2. Я відчуваю себе безпечно в умовах карантину.
  3. У мене є друзі, і я спілкуюсь із ними дистанційно.
  4. Мені потрібна допомога й підтримка батьків.
  5. Я розумію, що уроки відбуваються онлайн (за комп’ютером).
  6. Вдома в мене є всі умови, щоби вчитися і відпочивати.
  7. Мені подобається вчитися на відстані.
  8. Я знаю, за що мені ставлять оцінку.
  9. Я слухаю вчителя.
  10. Я знаю, що відбувається в країні.

Коли такий “термометр” заповнить кожен учень, то вчитель буде розуміти, на що треба звернути увагу, щоби побудувати наступне заняття.
  • Зворотний зв’язок:
  1. Електронні журнали та щоденники з допомогою інструментів Google. Вчителі пишуть у щоденниках рекомендації, вони доступні одразу й педагогам, і батькам, і вчителям.
  2. Опитувальник про дистанційне навчання. Батьки заповнюють, чи сподобалося заняття, на що потрібно звернути увагу.
  3. Телефонні дзвінки, особливо тим, у кого немає інтернету. Це телефонні дзвінки, щоби розуміти ситуацію в сім’ї.
  4. Виконання тестових завдань. Дітям з ООП теж потрібно давати такі тестові завдання. І, звісно, спиратися на батьків і бути впевненими, що вони є партнерами кожної дитини й не виконують тести замість дитини. Якщо таке відбулося – проходимо ще одну роботу, щоби батьки дали можливість дитині самостійно подумати й відповісти.
ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ

Їх складає команда, і вони мають бути:
  • Зменшені за обсягом. Вони мають бути зменшені для когось, а для якоїсь дитини навпаки, домашні завдання стануть елементом систематичного режиму дня, коли вона буде знати, що їй робити, куди себе діти.
  • Індивідуальні для кожної дитини. Ми не можемо однакові завдання задавати дітям без інвалідності й дітям з інвалідністю. Ми маємо спиратися на сильні сторони дитини.
  • Прості у виконанні. Відштовхуючись від сильних сторін дітей давати такі завдання, які будуть простими у виконанні, які можуть пояснити навіть батьки.
  • Пов’язані з домашнім середовищем. Наприклад, рахувати можна дитячі іграшки, ложки, виделки, перекладати їх – тобто все, що є в дитини під рукою.
  • З інструкцією для батьків. Як потрібно зробити домашнє завдання (навіть алгоритм виконання), як пояснити дитині.
  • З унаочненням, різними електронними матеріалами та ресурсами. Тобто приклад, як виконується завдання, і тоді за аналогією батьки можуть виконати виконати завдання зі своїми дітьми.
  • Партнерство з батьками учнів = перевірка домашнього завдання. Якщо ми будемо впевнені на 100%, що батьки роблять не замість дітей, а разом із ними, тоді домашнє завдання буде ефективно виконаним. Тому обов’язково спирайтеся на батьків і партнерство з ними.
ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ

– Чи обов’язково вчительці бути в кадрі, чи достатньо голосу за кадром?
Комусь з учнів потрібно побачити знайоме обличчя і знайомі окуляри, як у мене, а комусь потрібно почутитільки голос. Пробуйте, дивіться, як дитина активніше реагує – коли голос за кадром, чи ще є і ваша картинка.
Якщо дитина з ООП навчається за індивідуальним навчальним планом із деяких предметів, і контент завдань дуже відрізняється від контенту загальноосвітніх програм, чи доречно асистенту проводити окремі онлайн-заняття з учнем?
Усе індивідуально, але я б радила не виключати дитину з ООП на індивідуальні онлайн-заняття разом з асистентом вчителя, а давати їй ті завдання, які вона може осилити разом із дітьми без інвалідності. Тобто, коли вчитель разом з асистентом вчителя готуються до онлайн-уроку, вони знають, що є дитина з ООП, яка не зможе якесь із завдань зробити, їй потрібно заздалегідь через батьків передати ті завдання, які вона зможе осилити. І вчителю обов’язково озвучувати це на онлайн-уроці.
– У якій формі проводити корекційно-розвиткові заняття з дитиною з ООП, якщо вона не сприймає онлайн-заняття чи офлайн-заняття, і чи поводити їх взагалі? У дитини аутизм, інтелектуальні порушення й порушення мовлення.
Я за те, щоби проводити корекційно-розвиткові заняття з дитиною з ООП, навіть яка має комплексні порушення розвитку. Є діти, які не розуміють, що відбувається, але монітор ввімкнний і онлайн-урок продовжується, а дитина може перші заняття просто ходити поруч, заглядати в монітор, закривати монітор, може виходити в іншу кімнату, потім повертатись. Батьки, особливо дітей із комплексними порушеннями, підтримують і допомагають. У нас однією з умов до батьків для дистанційного навчання є те, що батьки мають бути поруч із дитиною.
Заняття я пропоную починати з того, що подобається дитині. Наприклад, їй подобається малювати, то спробуйте спочатку встановити з нею комунікацію через онлайн. Дитині справді потрібен час, щоб адаптуватися до онлайн-уроків, до того, що з нею буде говорити вчитель, який є фотографією на екрані. Але для того, щоби не втрачати час, давайте знання батькам, нехай батьки виконують корекційно-розвиткові заняття з дитиною для того, щоби вона не втрачала інтересу до занять і не втрачала знань, які в неї вже були.
– Тривалість дистанційного уроку має залишатися сталою чи скороченою до 20 хвилин?
Ми проводимо по 30–40 хвилин. Але все залежить від того, чи втомилася дитина, чи їй потрібно перепочити. Деякі діти в нас відключаються раніше, якщо не можуть перебувати цілий урок. Деякі діти можуть і 30–40 хвилин пробути. Але пам’ятайте про безпеку дитини, про її здоров’я: найперше завдання – не нашкодити здоров’ю дитини.
Дивіться презентацію Наталі Гладких

Завантажити презентацію
“Нова українська школа”
Титульне фото: автор – Wavebreakmedia, Depositphotos
Матеріал підготовлено за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”. Позиція Міжнародного фонду “Відродження” може не збігатися з думкою автора.
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
До уваги учасників освітнього процесу РІвненщини!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Міністерство освіти і науки України

Друзі, раді знову вас бачити 
Розпочинаємо новий тиждень навчання у Всеукраїнській школі онлайн. Сьогодні на уроки ми чекаємо всіх учнів з 1 до 11 класу. Відео для вас вже заплановано на YouTube МОН: www.youtube.com/c/MONUKRAINE

X о 9:00 - розпочинаємо уроки для 1-4 класів. Після наполегливої праці на вас чекає винагорода - захопливі мультики про Україну та світ довкола. Щоб було зручніше, одразу переходьте на потрібний вам список відтворення, де всі уроки згруповані по днях та класах:
1 клас — bit.ly/USO1class
2 клас — bit.ly/USO2class
3 клас — bit.ly/USO3class
4 клас — bit.ly/USO4class
Y о 10:00 - стартують уроки для 5-11 класів. Нагадуємо, що ви можете завчасно відкрити потрібне вам відео, а воно автоматично почнеться за розкладом. Ось посилання на списки відтворення для класів базової та старшої школи:
5 клас — bit.ly/USO5class
6 клас — bit.ly/USO6class
7 клас — bit.ly/USO7class
8 клас — bit.ly/USO8class
9 клас — bit.ly/USO9class
10 клас — bit.ly/USO10class
11 клас — bit.ly/USO11class
Традиційно у прикріпленні розклад на наступний тиждень з темами до кожного уроку.
Зичимо всім продуктивного навчання!
   
        
У 11.png (319.41 КБ)
У 5.png (266.91 КБ)
У 6.png (279.75 КБ)
У 4.png (240.75 КБ)
У 1.png (234.56 КБ)
У 2.png (239.06 КБ)
У 3.png (249.48 КБ)
У 8.png (270.5 КБ)
У 10.png (275.08 КБ)
У 7.png (271.32 КБ)
У 9.png (302.13 КБ)
Змінено: Ігор Опольський - 14.05.2020 07:58:59
МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ: національне моніторингове дослідження якості початкової освіти, Тут вміщено матеріали, що стосуються даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

МОНІТОРИНГОВЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ: ЧИ БУДЕ ПРОВЕДЕНО ДРУГИЙ ЦИКЛ?
15.05.2020



З огляду на всеукраїнський карантин Міністерство освіти і науки України ухвалило рішення про зміну термінів проведення основного етапу ІІ циклу моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи».
Передбачалося, що цей етап дослідження відбудеться у квітні-травні цього року, натомість Український центр планує проведення дослідження навесні наступного року.
Нагадаємо, що за підсумками І циклу дослідження 2018 року було зібрано й проаналізовано значний обсяг інформації, яка репрезентована у відповідному звіті, а також у низці інформаційних матеріалів.
Наступні цикли дослідження дозволять не лише констатувати рівні навчальних досягнень четвертокласники, але й відстежувати будь-які зміни, зумовлені імплементацією концепції Нової української школи.
ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги всткпників до магістратури!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

ЄВІ/ЄФВВ: СТАТИСТИКА ПЕРШОГО ДНЯ РЕЄСТРАЦІЇ
13.05.2020


Станом на 10.00 13 травня для участі у вступних випробуваннях до магістратури успішно зареєструвалося 936 осіб.
Пропонуємо актуальні дані щодо кількості зареєстрованих осіб у кожному з регіонів.


Нагадуємо, що реєстрація триватиме до 5 червня включно. Для реєстрації потрібно надіслати на електронну адресу приймальної комісії скановані копії або фотокопії:
  • заповненої заяви-анкети з інформацією, необхідною для оформлення екзаменаційного листка;
  • документа, що посвідчує особу;
  • фотокартки для документів (кольорової або чорно-білої) із зображенням, що відповідає досягнутому віку вступника;
  • облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються отримувати реєстраційний номер облікової картки платника податків);
  • довідки, виданої за місцем навчання, щодо планового завершення навчання та отримання диплома в рік вступу (у разі, якщо дані особи ще не вносили до ЄДЕБО);
  • документа про здобутий ступінь вищої освіти (освітньо-кваліфікаційний рівень) (для осіб, які завершили навчання в минулих роках);
  • медичного висновку за формою первинної облікової документації 086-3/о (у разі потреби створення особливих умов для складання ЄВІ/ЄФВВ).
У разі успішної реєстрації учасникові буде надіслано скановану копію екзаменаційного листа на електронну адресу, зазначену в заяві-анкеті.
Із процедурою реєстрації можна ознайомитися за посиланням.
Звертаємо увагу: вступні випробування проводитимуться в Києві та  в усіх обласних центрах країни (крім Донецька і Луганська). У Донецькій та Луганській областях працюватимуть пункти у Слов’янську, Маріуполі та Сєвєродонецьку. Для проведення ЄВІ з англійської мови додатково діятимуть пункти тестування у Білій Церкві, Кременчуку, Кривому Розі, Мелітополі та Умані.

ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги вступників до МАГІСТРАТУРИ!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ІСПИТІВ МАЙБУТНІМ МАГІСТРАМ-ПРАВНИКАМ?
12.05.2020



Уже кілька років поспіль вступ на навчання для здобуття ступеня магістра з права відбувається за результатами єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування.
ЄВІ передбачає проходження тесту з іноземної мови (англійської, німецької, французької або іспанської).
ЄФВВ передбачає виконання тестових завдань із права та загальних навчальних правничих компетентностей.
У розділі «Вступні до магістратури/Підготовка» можна ознайомитися із програмами, на основі яких укладають завдання до тестів ЄВІ та ЄФВВ. Також корисними в підготовці до іспитів будуть характеристики тестів, де зазначено загальну кількість завдань, час відведений на їх виконання, та максимальну кількість балів, яку можна набрати, виконавши правильно всі завдання.
Нагадаємо, реєстрація для участі в ЄВІ/ЄФВВ триватиме з 12 травня до 5 червня включно.
Із порядком реєстрації можна ознайомитися за посиланням.
ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги вступників до МАГІСТРАТУРИ!!!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення!!!

ВСТУПНІ ІСПИТИ ДО МАГІСТРАТУРИ: СТАРТ РЕЄСТРАЦІЇ
12.05.2020



Сьогодні, 12 травня, розпочинається реєстрація для участі в єдиному вступному іспиті та єдиному фаховому вступному випробуванні, яка триватиме до 5 червня 2020 року включно.
Для реєстрації потрібно надіслати на електронну адресу приймальної комісії скановані копії або фотокопії:
  • заповненої заяви-анкети з інформацією, необхідною для оформлення екзаменаційного листка;
  • документа, що посвідчує особу;
  • фотокартки для документів (кольорової або чорно-білої) із зображенням, що відповідає досягнутому віку вступника;
  • облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються отримувати реєстраційний номер облікової картки платника податків);
  • довідки, виданої за місцем навчання, щодо планового завершення навчання та отримання диплома в рік вступу (у разі, якщо дані особи ще не вносили до ЄДЕБО);
  • документа про здобутий ступінь вищої освіти (освітньо-кваліфікаційний рівень) (для осіб, які завершили навчання в минулих роках);
  • медичного висновку за формою первинної облікової документації 086-3/о (у разі потреби створення особливих умов для складання ЄВІ/ЄФВВ).
У разі успішної реєстрації учасникові буде надіслано скановану копію екзаменаційного листа на електронну адресу, зазначену в заяві-анкеті.
Із процедурою реєстрації можна ознайомитися за посиланням.
Звертаємо увагу: вступні випробування проводитимуться в Києві та в усіх обласних центрах країни (крім Донецька і Луганська). У Донецькій та Луганській областях працюватимуть пункти у Слов’янську, Маріуполі та Сєвєродонецьку. Для проведення ЄВІ з англійської мови додатково діятимуть пункти тестування у Білій Церкві, Кременчуку, Кривому Розі, Мелітополі та Умані.

    

1 ЄВІ.png (393.79 КБ)
2 ЄВІ.png (358.15 КБ)
3 ЄВІ.png (315.97 КБ)
Змінено: Ігор Опольський - 14.05.2020 08:03:55
ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги освітян РІвненщини!

У РІвненській області розпочато процедури щодо підготовки до проведення вступних випробувань до магістратури за технологією ЗНО. Наразі триває процедура добору пунктів проведення вступних випробувань.

На виконання плану роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доручення голови Рівненської обласної державної адміністрації від 29.11.2019 № дор.126/01-60/19, п. 3.42 «Проведення вступних випробувань у магістратуру з використанням організаційно-технологічних процесів ЗНО» Плану роботи з підготовки і проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингових досліджень у Рівненській області на 2019-2020 н. р., затвердженого спільним наказом Управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 27.09.2019 № 371/118-о «Про підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році», листа Львівського РЦОЯО від 06.05.2020 №220/03-29 «Про підготовку до проведення єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування для вступу до магістратури у 2020 році» повідомляємо, що спільно з Львівським регіональним центром оцінювання якості освіти здійснюємо підготовчі заходи щодо формування мережі пунктів проведення вступних випробувань для здобуття ступеня вищої освіти магістра (далі – пункти тестування).
У 2020 році вступні випробування заплановано провести 1 та 3 липня 2020 року.
1 липня 2020 року вступники до магістратури складатимуть єдиний вступний іспит з іноземної мови (ЄВІ), 3 липня 2020 рокуєдине фахове вступне випробування (ЄФВВ), яке передбачає виконання тесту з права та загальних навчальних правничих компетентностей.
      Звертаємо Вашу увагу, що пункти тестування, де буде проведено ЄВІ 01 липня 2020 року, працюватимуть у дві зміни. Початок тестування першої зміни – о 10:00, другої – о 14:00.
Для забезпечення можливості пройти у 2020 році ЄВІ 3781 потенційним вступникам у магістратуру, необхідно підготувати та організувати роботу у м. Рівне 6 пунктів тестування (в середньому по 16 авдиторій у кожному), що працюватимуть у дві зміни. Відповідно, ЄФВВ – 418 потенційних вступників та 2 пункти тестування.
Просимо надати пропозиції щодо переліку закладів освіти м. Рівне, приміщення яких відповідають вимогам проведення зовнішнього незалежного оцінювання, у яких можна облаштувати не менше 15 авдиторій для організації роботи в них пунктів тестування 1 та 3 липня 2020 року.
У закладах освіти, які будуть працювати пунктами тестування, просимо визначити осіб, які погодяться виконувати обов’язки відповідального за пункт тестування і помічника відповідального за пункт тестування, та сприяти в доборі працівників, які зможуть забезпечувати роботу персоналу пункту тестування (інструктори, старші інструктори, чергові).
Інформацію про заклади освіти, які буде запропоновано для роботи пунктами тестування просимо надати до 12.05.2020 на електронну адресу кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО rivnekcmeyo@gmail.com.
Експертиза якості освіти: підготовка експертів - кандидатів у вчителі-екзамеатори, ЗНО з української мови та літератури, Тема для експертів - кандидатів у вчителі-екзамеатори, які перевірятимуть відкриту частина сертифікаційої роботи ЗНО з української мови та літератури
 
До уваги експертів - вчителів-екзаменаторів пункту перевірки відкритої частини сертифікаційних робіт з української мови і літератури!

На виконання плану роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доручення голови Рівненської обласної державної адміністрації від 29.11.2019 № дор.126/01-60/19, п. 3.22 «Реєстрація кандидатів у екзаменатори з української мови і літератури, математики, англійської, німецької та французької мов» та п. 3.40 «Організація перевірки робіт учасників ЗНО з української мови і літератури (за умови створення в області пункту перевірки)» Плану роботи з підготовки і проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингових досліджень у Рівненській області на 2019-2020 н. р., затвердженого спільним наказом Управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 27.09.2019 № 371/118-о «Про підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році» повідомляємо, що розпочато процедури підготовки персоналу пункту перевірки відкритої частини сертифікаційних робіт учасників ЗНО-2020 з української мови та літератури.
Упродовж 14 – 15 травня 2020 року буде здійснено комплектування пункту перевірки персоналом та орієнтовного розподілу вчителів-екзаменаторів на 8 груп.
Планується, що пункт перевірки відкритої частини сертифікаційних робіт учасників ЗНО-2020 з української мови та літератури буде працювати на базі одного із закладів загальної середньої освіти міста Рівного у червні – липні 2020 року.
 
Завідувач кабінету ЗНО
та моніторингу якості освіти
Рівненського ОІППО     І.В. Опольський
14.05.2020
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.


  «Діти будуть у масках, але без рукавичок»

Лариса Середяк

Зовнішнє незалежне оцінювання в Україні цьогоріч може три­вати упродовж червня та липня. Про це заявила в. о. міністра освіти Любомира Мандзій. «Плануємо провести ЗНО з 25 черв­ня по 17 липня. Перед цим, 15 і 17 числа, ми повинні провести пробне тестування. Щоб це було безпечно, працюємо над алгоритмом, який повинен схвалити державний санітарний лікар», — сказала вона. По більш конкретне роз’яснення журна­ліст «ВЗ» звернулася до директора Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти Лариси Середяк.

— Дати проведення зовніш­нього незалежного оцінюван­ня ми будемо знати або 15, або 18 травня, коли Міністер­ство освіти і науки України за­твердить зміни до календарного плану проведення, — каже Ла­риса Володимирівна. — І ці змі­ни ще мають бути зареєстровані у Міністерстві юстиції, що дуже важливо. Відповідно, на сьогод­ні до ЗНО ми готуємося, чекає­мо і протоколу від санітарного лікаря України.

— Що це за протокол?
— Протокол для проведення ЗНО у пунктах тестування. Від­повідно до цього протоколу бу­демо бачити, що напише Мініс­терство охорони здоров’я. Бо те, що я попередньо читала у «Дзеркалі тижня» про рукавич­ки, виглядає трохи смішно. Тож рукавичок там точно не буде. Як можуть діти писати у рукавич­ках?! Ми обговорювали, що ма­ють бути маски, можливо, буде вимірювання температури без­контактними термометрами, зрозуміло, що буде і рідке мило, і антисептики — усе, що має бути у людних місцях. Та, попри все, ми з нетерпінням чекаємо на той документ, який нам напише Міністерство охорони здоров’я. І тоді будемо знати дати — чи це буде 25 червня, чи 15 серп­ня. Змінені дати уже висять на сайті Міністерства освіти і нау­ки України, відповідно до цьо­го і змінено терміни проведення вступної кампанії. Міністерство освіти і науки внесло зміни і до умов прийому. Усе зсувається на місяць, бо прив’язане до про­ведення ЗНО. Реєстрація елек­тронних кабінетів вступників по­чнеться 1 серпня, прийом заяв та документів триватиме з 13 по 22 серпня. Але це у тому випад­ку, якщо ми у червні будемо про­водити ЗНО.

— А якщо не будете?
— Якщо ЗНО будемо проводи­ти у серпні, то вступна кампанія, зрозуміло, також буде зсуну­та. За попередніми документа­ми, початок навчального року для студентів стартує 1 жовтня. А якщо ми будемо це робити з 1 серпня, то навчальний рік для студентів розпочнеться ще піз­ніше. Найімовірніше, з 1 листо­пада. На мою думку, з 1 жовтня було би дуже нормально почи­нати навчання, бо заклади ви­щої освіти в усьому світі почи­нають працювати з 1 жовтня, даючи можливість студентам у вересні попрацювати на сіль­ськогосподарських роботах, на виноградниках, щоб підробити на оплату навчання.

 ЛАРИСА СЕРЕДЯК  ЗНО  КАРАНТИН  ПРОТОКОЛИ  МОЗ
Змінено: Ігор Опольський - 14.05.2020 12:01:37
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги освітян РІвненщини!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

                         Нові дати проведення ЗНО мають визначити до 21 травня 
батькам, вчителям, директорам, ЗНО, учням

      Міністерство освіти і науки має до 21 травня визначити нові дати проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році.
Про це йдеться в наказі №587 від 4 травня, опублікованому на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.
      Директорату шкільної освіти (Осмоловський А.) з урахуванням пропозицій Українського центру оцінювання якості освіти підготувати та до 21 травня 2020 року подати на затвердження зміни до Календарного плану [проведення ЗНО], – зазначено у наказі.
УЦОЯО має підготувати пропозиції щодо нових дат ЗНО до 18 травня.

ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги учасників ЗНО!!!


Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

ПРО СЕРТИФІКАЦІЙНУ РОБОТУ з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ. Дивимось


Завантаження плеєра

ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги учасників ЗНО, які планують складати ЗНО з ІНОЗЕМНОЇ МОВИ!!!


Матеріал дивимось нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Завантаження плеєра

ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги учасників ЗНО, які плануєть складати ЗНО з ІНОЗЕМНОЇ МОВИ!!!

ДИВИМОСЬ ВІДЕО ПРО ТЕ, як ПРОВОДИТЬСЯ АУДІЮВАННЯ з ІНОЗЕМНОЇ МОВИ від УЦОЯО

Завантаження плеєра

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матераіл читаємо нижче та / або переходимо на сайт оригінального повідомлення за цим гіперпокликанням.

Управління Державної служби якості освіти у Рівненській області інформує 

#ЯкістьОсвітиРівне
#НавчаємосьРазом

СЕРТИФІКАЦІЯ 2020. Інформація для експертів і не тільки… Інформаційні листівки. Комплект 2.Що в основі?



             
1.jpg (87.03 КБ)
2.jpg (107.25 КБ)
3.jpg (94.61 КБ)
4.jpg (120.06 КБ)
5.jpg (97.55 КБ)
6.jpg (144.14 КБ)
7.jpg (139.99 КБ)
8.jpg (137.92 КБ)
9.jpg (152.41 КБ)
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян РІвненщини!

Матеріал читаємо нижче та переходимо за цим гіперпокликання на сайт оригінального повідомлення для перегляду ВІДЕО.

Завантаження плеєра

ІА.bmp (2.62 МБ)
Змінено: Ігор Опольський - 14.05.2020 08:34:31
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян РІвненщини, зокрема учасників сертифікації 2020 року!!!

Управління Державної служби якості освіти у Рівненській області інформує про ІІІ етап сертифікації, який буде проведено восени 2020 року.

#ЯкістьОсвітиРівне
#НавчаємосьРазом
СЕРТИФІКАЦІЯ 2020. Інформація для експертів і не тільки…

Набір інформаційних листівок. 
Комплект 1. Документація для опрацювання
Зверніть увагу на корисні посилання!
 https://cutt.ly/uyjmJ14 Закон України «Про освіту»
 https://cutt.ly/IyiCg2K Положення про сертифікацію
 http://bit.ly/3d9W5vw Методика експертного оцінювання учасників сертифікації
 https://cutt.ly/OyiCCU9 Професійний стандарт
 https://cutt.ly/EyiCOMX Рамка професійного розвитку
 https://cutt.ly/xyiCGe5 Держстандарт початкової освіти
 https://www.kmu.gov.ua/npas/249613934 Концепція реформування “Нова українська школа” на період до 2029 року
Далі буде…

    
4 ДСЯО.jpg (144.38 КБ)
3 ДСЯО.jpg (118.89 КБ)
1 ДСЯО.jpg (101.8 КБ)
2 ДСЯО.jpg (93.87 КБ)
Змінено: Ігор Опольський - 14.05.2020 07:56:15
Міжнародне порівняльне моніторингове дослідження якості освіти PISA-2021, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги освітян РІвненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

PISA-2021: ЗМІНИ В ГРАФІКУ ПРОВЕДЕННЯ ПІЛОТНОГО ЕТАПУ
6.05.2020



На виконання Постанови Кабінету Міністрів України №211 від 11 березня 2020 року Міністерство освіти і науки України ухвалило рішення про відтермінування проведення пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2021.
На сьогодні на міжнародному рівні триває вирішення низки питань щодо можливості реалізації пілотного етапу PISA-2021 після подолання кризи, спричиненої епідемією коронавірусу. Зокрема розглядається можливість перенесення дослідження на вересень–листопад 2020 року або на квітень–травень 2021 року. Однак остаточне рішення буде залежати від рекомендацій ОЕСР – організації, що керує проєктом PISA.
Ми високо цінуємо роботу, яку на етапі підготовки пілотного етапу виконали керівники закладів освіти – учасники пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2021 і регіональні координатори PISA-2021.
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 57 След.