Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 След.
Регіональне моніторингове дослідження щодо порівняння результатів річного оцінювання та державної підсумкової атестації з української мови, історії України та математики випускників 11-х класів ЗНЗ у 2016 році
 
Запитують, які оцінки вносити до таблиці Excel у вкладці "Математика", якщо за рік учневі виставляли оцінки з алгебри та геометрії.
Відповідаємо: з алгебри.
Регіональне моніторингове дослідження щодо порівняння результатів річного оцінювання та державної підсумкової атестації з української мови, історії України та математики випускників 11-х класів ЗНЗ у 2016 році
 
      Шановні колеги, зокрема педагогічні працівники, які відповідають у районах, містах за проведення даного моніторингового досілдження, просимо вас переконливо залучити до узагальнення результатів методистів районів, міст з української мови та літератури, історії України, математики.

      Щодо таблиці у форматі Excel: всі показники із нестандартних випадків, які не передбачені у таблиці, просимо заносити до графи "Примітка", а в графі "Коментар до примітки" давати пояснення щодо причин винесення цієї цифри в графу "Примітка"
Регіональне моніторингове дослідження щодо порівняння результатів річного оцінювання та державної підсумкової атестації з української мови, історії України та математики випускників 11-х класів ЗНЗ у 2016 році
 
1. Завантажити лист Рівненського ОІППО від 13.09.2016 № 016-16/1032 можна за цим посиланням або ознайомитись зі змістом нижче.

2. Завантажити форму узагальнення результатів (формат Excel) можна за цим посиланням
[img]file:///C:/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg[/img]
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
РІВНЕНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
вул. В.Чорновола, 74, м. Рівне, 33028; тел.64-96-60, 64-96-61; факс 22-22-02
E-mail: roippo.rv@ukr.net, код ЄДРПОУ 02139765
 13.09.2016 № 01-16/1032      На №_____________від____________
 

Начальникам відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, 
виконкомів рад міст обласного підпорядкування
Завідувачам районних, міських методичних кабінетів, центрів
Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів обласного підпорядкування
 
Про проведення регіонального моніторингового
дослідження щодо порівняння результатів річного
оцінювання та державної підсумкової атестації
з української мови, історії України та математики
випускників 11-х класів ЗНЗ у 2016 році
 
Інститут на виконання плану роботи повідомляє, що проводить порівняння результатів рівня навчальних досягнень (річного оцінювання) випускників 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів із результатами державної підсумкової атестації з української мови, історії України, математики, яка проводилась у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
   У додатку до листа надсилаємо електронну форму (формат Excel) для узагальнення результатів у районах, містах, загальноосвітніх начальних закладах обласного підпорядкування.
   Просимо звернути увагу, що файл у форматі Excel містить 3 (три) вкладки: «2016 ДПА-ЗНО Укр мова», «2016 ДПА-ЗНО Істор України», «2016 ДПА-ЗНО Математика». Результати необхідно готувати в розрізі навчальних предметів.
   Заповнену форму (формат Excel) з узагальненими даними в розрізі предметів просимо надіслати на електронну адресу кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО rivnekcmeyo@mail.ru до п'ятниці, 14.10.2016.
      На загальному форумі порталу «Освіта Рівненщини» створено тему «Регіональне моніторингове дослідження щодо порівняння результатів річного оцінювання та державної підсумкової атестації з української мови, історії України та математики випускників 11-х класів ЗНЗ у 2016 році» для надання оперативних відповідей та ведення діалогу щодо обробки результатів.
  

  
 
В. о. ректора            І. В. Вєтров

Опольський Ігор Валерійович
64 96 69
Змінено: Ігор Опольський - 14.09.2016 16:33:58
НАРАДИ, НАВЧАЛЬНІ СЕМІНАРИ, ВЕБІНАРИ з питань організації та проведення у 2016-2017 навчальному році ЗНО, експертизи якості освіти, моніторингу якості освіти, Тут висвітлюються питання вказаних вище заходів
 
До уваги освітян!


У четвер, 22.09.2016, на на виконання спільного наказу управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 12.09.2016 № 428/124-о «Про підготовку та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2017 році» за сприяння Рівненського ОІППО працівниками Львівського РЦОЯО було проведено навчальні семінари для вчителів української мови та літератури (Рівненська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 9), історії України (Рівненська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6) та хімії (Рівненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 15) з питань аналізу результатів ЗНО-2016, якості виконання їх випускниками та перспектив проведення ЗНО у 2017 році.
      
      Подаємо гіперпосилання на матеріали презентацій працівників Львівського РЦОЯО:



Змінено: Ігор Опольський - 23.09.2016 11:08:45
НАРАДИ, НАВЧАЛЬНІ СЕМІНАРИ, ВЕБІНАРИ з питань організації та проведення у 2016-2017 навчальному році ЗНО, експертизи якості освіти, моніторингу якості освіти, Тут висвітлюються питання вказаних вище заходів
 
1. Інструктивно-методична нарада. 2. Навчальний семінар. 3. Вебінар.
Про 2016 - 2017 навчальний рік, Тут вміщено матеріали, які стосуються даної теми
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням


Порядок державної підсумкової атестації у школах в 2016/17 навчальному році не зміниться

Як відбуватиметься ДПА школярів у 2017 році
Порядок державної підсумкової атестації у загальних середніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році не зміниться. Про це повідомив директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Юрій Кононенко під час прес-конференції 21 вересня. «Державна підсумкова атестація відбудеться відповідно до Положення про ДПА, що затверджено наказом МОН у 2014 році. На цей час ніяких змін не передбачається», - розповів Юрій Кононенко. 
Державна підсумкова атестація випускників загальних середніх навчальних закладів І ступеня (початкова школа) розпочнеться 15 травня, ІІ ступеня (основна школа) - 1 червня, а для випускників шкіл ІІІ ступеня – 23 травня. Перелік предметів, з яких буде проводиться державна підсумкова атестація для випускників шкіл І - ІІ ступенів, порівняно з минулим роком, не зміниться. Зокрема, для загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня – це українська мова, літературне читання, математика.
«Для випускників тих закладів, де навчання відбувається мовою національних меншин або вивчається одна з мов національної меншини, випускники можуть пройти державну підсумкову атестацію з мови національної меншини за рішенням педагогічної ради навчального закладу та з урахуванням побажань батьків», - додав директор департаменту МОН України.
При цьому Кононенко зауважив, що у початковій школі державна підсумкова атестація - це звичайна контрольна робота, яка проводиться для того, щоб оцінити рівень навчальних досягнень дітей.
«Діти не повинні відчувати дискомфорт та отримувати стрес від участі в державній підсумковій атестації, треба їх налаштовувати на звичайну роботу», - пояснив він.
У навчальних закладах II ступеня, як і минулого року, випускники обов’язково складатимуть ДПА з української мови та математики, а також ще з одного предмета, який буде обирати педагогічна рада школи. Це може бути один із предметів з такого переліку: зарубіжна література, іноземна мова, історія України, всесвітня історія, правознавство, географія, біологія, хімія, фізика, інформатика, мова національної меншини для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням або вивченням такої мови та інтегрований курс літератури.
Державна підсумкова атестація випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів (шкіл ІІІ ступеня) розпочнеться з 23 травня і буде проходити у формі зовнішнього незалежного оцінювання. ДПА у формі ЗНО випускники шкіл складатимуть з трьох предметів: українська мова, математика або історія України та ще з одного предмета за власним вибором.
Окрім того, у навчальному закладі для випускників ЗНЗ з навчанням або вивченням мов національних меншин, може бути проведена державна підсумкова атестація з мови національної меншини за бажанням самого випускника.
Про 2016 - 2017 навчальний рік, Тут вміщено матеріали, які стосуються даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!

Стартувала програма «EdCamp in a Box» – конкурс грантів від EdCamp Ukraine на проведення регіональних освітніх (не)конференцій за принципом «бери – і роби». Програма надає «коробкове рішення» – усе необхідне організаційно-методичне забезпечення для проведення Вашої унікальної події та розбудови освітянської спільноти у Вашому регіоні чи населеному пункті. Запрошуємо дізнатися про програму більше та подати заявку до 1 жовтня тут: http://bit.ly/edcampinabox2016.

      EdCamp in a Box. Конкурсна заявка на участь у програмі

Застосуйте демократичний та інноваційний формат (не)конференції у своєму освітньому середовищі! Запрошуємо Вас узяти участь у конкурсі грантів від EdCamp Ukraine на проведення регіональних освітніх (не)конференцій за програмою "EdCamp in a Box". 
Програма побудована за принципом "бери – і роби" та надає "коробкове рішення" – усе необхідне організаційно-методичне забезпечення для проведення Вашої унікальної події та розбудови освітянської спільноти у Вашому регіоні чи населеному пункті.
Обсяг і структура анкети сформовані таким чином, щоб, заповнюючи її, Ви могли для себе також отримати уявлення про концепцію та матеріальне забезпеченная планованої Вами (не)конференції, чітко зрозуміти етапи планування, розподіл обов'язків, змістове наповнення та принципи звітності. Заповнена анкета стане для Вас готовим планом реалізації Вашого майбутнього – незабутнього! – міні-EdCamp.

ЗАЯВКИ ПРИЙМАЮТЬСЯ ДО 23:59 01 ЖОВТНЯ 2016 РОКУ. 

Результати будуть оголошені до 31 жовтня 2016 року, після проходження всіма конкурсантами/-ками телефонних інтерв’ю.
Будуймо спільноту відповідального вчительства разом!

      УМОВИ ПРОГРАМИ:

1. Освітня (не)конференція має бути проведена у будь-який день з 15 листопада 2016 до 31 березня 2017 року.
2. Брати участь у конкурсі можуть усі охочі, проте перевага надаватиметься заявкам загальноосвітніх закладів (усіх типів та форм власності).
3. Після оголошення результатів конкурсу координатори/-ки проектів, які будуть відібрані для реалізації, засвідчують особистим підписом свою згоду з Умовами проведення освітніх (не)конференцій програми "EdCamp in a Box".
4. Після завершення (не)конференції координаторка/-ор надає в оргкомітет описовий та фінансовий звіти (із долученням чеків) за встановленими формами (надсилаються після оголошення результатів конкурсу разом з докладними умовами проведення).
5. До коробкового рішення входить повний набір друкованих матеріалів – від беджів до сертифікатів на всіх учасників/-ць події (загалом тираж 15-ти позицій (!) для 100 учасників/-ць), консультативна підтримка та 7 000 гривень.
6. Основними критеріми конкурсного відбору є Ваше бачення програми, команди та бюджету заходу. Такі критерії як вік, стать, регіон, стаж роботи не є визначальними.
7. EdCamp Ukraine не заперечує (а тільки вітає!) залучення коштів з інших джерел smile:-)
Про 2016 - 2017 навчальний рік, Тут вміщено матеріали, які стосуються даної теми
 
Шановні педагоги, учні, батьки!

      Завантажуй підручники до школи.

      Всі підручники оновленні згідно навчальної програми на 2016/2017 рік, рекомендованою МОН України. 
      Тут зібрані підручники різних видавництв та авторів, в основному, у форматі PDF. Файли з підручниками не містять вірусів, тому є абсолютно безпечними для ваших комп'ютерів та мобільних пристроїв. 


      Як завантажити книжки: 


      Кожну книжку окремо. Натисніть на напис «Книжки для "Х" класу» або на велику картинку класу. Оберіть книжку. Усі підручники одразу. Торрентом. Нажміть на значок торрента перед вами з’явиться повідомлення із запитом на дозвіл запуску додатку utorrent. Вам потрібно дозволити запустити торрент (натиснувши на кнопку «Запустити програму») і ви одразу побачите список всіх файлів доступних для завантаження в програмі, де можете вибрати потрібні вам книжки (список підтягується автоматично без закачування додаткових файлів). Для цього способу на комп'ютері має бути встановлена програма utorrent версія не нижче 1.8.2. 

Завантажити програму можна . тут

Скачати книжки тут

 ВАНТАЖИТИ МОЖНА ЗА ЦИМ ГІПЕРПОСИЛАННЯМ:

Змінено: Ігор Опольський - 09.09.2016 13:55:23
Про 2016 - 2017 навчальний рік, Тут вміщено матеріали, які стосуються даної теми
 
Перелік нормативних документів для організації освітнього процесу в 2016-2017 навчальному році
Державні стандарти
Навчальні плани

Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-296 від 09 червня 2016 року «Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»:
Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 № 460 «Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів» (стосовно викладання інформатики).
Наказ МОН України від 12.12.2014 № 1465 «Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів» (стосовно математики, 7 клас).
Наказ МОН від 07.08. 2015р. №855 «Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів» (стосовно викладання іноземних мов).
Наказ міністерства освіти і науки України від 08.05.2015р. №518 «Про внесення зміни до деяких наказів»(стосовно викладання зарубіжної літератури)
Наказ МОН України від 29.05.2014№ 657 «Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів» (стосовно предмету «Захист Вітчизни»).
Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрований в Міністерстві юстиції України (6 березня 2002 року за № 229/6517), зі змінами
Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 № 732 «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в ЗНЗ».
Викладання навчальних предметів

Початкова школа
Наказ МОН № 1222 від 21.08.13 року зі змінами, внесеними згідно з наказом МОН №1009 від 19 серпня 2016 року Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти
Основна, старша школа
Ведення документації

Наказ МОНМСУ №423 від 10 травня 2011 «Про затвердження єдиних зразків ведення обов'язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ст. усіх форм власності".
Навчальні кабінети

Виховання

Лист МОН України від 20.07.2016 № 1/9-385 «Про проведення 1 вересня 2016 року Першого уроку»
ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі, Тут вміщено цікаві дослідження, повідомлення про життя письменників України
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням


Невідомий Сосюра:гайдамацтво і кохання


 



Ми всі вчили колись поезії Володимира Сосюри. «Так ніхто не кохав», чи його балади. І «Червону зиму» читали. Штудіювали біографію, і майже кожен знав, що найвизначніший український лірик двадцятого століття народився у Донбасі, що його творчість відзначено літературними преміями і державними нагородами. Але шкільні підручники, та й вузівські теж, не могли розповісти всього про поета. Та і за мету ніхто не ставив показати Володимира Сосюру таким, яким він був - ніжним і вразливим, Сосюру, якого доводили до самогубства, якого не друкували, за яким був найпильніший нагляд. Лише на схилі віку стали виходити одна за одною збірки поезій, він відчув себе, мабуть, живим класиком української літератури зі всіма атрибутами цього рангу. Але позаду вже було ціле життя. Бо знічев’я не народжуються слова: «Чом мене не розстріляли у ЧК тоді?!»


«І пішов я тоді до Петлюри…»  
Мало кому відомо, що шанований літературний класик Володимир Сосюра у молодості відзначався контрреволюційними заморочками. Народившись 1898 року, він фізично не встиг взяти участі у Першій світовій. Зате у громадянську відзначився за повною програмою. Не було прокомуністичних політичних сил, проти яких би він не виступав зі зброєю в руках. Власне, більшість таких фактів Сосюра і не приховував за радянської влади. Зокрема, в автобіографічній повісті "Третя рота", яка вперше була опублікована у 1988 році, він досить детально оповідає про свої пригоди.

Свою затяту антибільшовицьку і контрреволюційну кар'єру Сосюра розпочав навесні 1918 року. В той час більшовики, що панували в Україні, жорстоко розправились із прихильниками Центральної Ради. Взагалі, більшовицька політика в Україні викликала обурення не лише серед селянства, а й у місцевостях, які завжди вважались червоними. Наприклад, у шахтарському краї.

        Сосюра на момент цих подій мешкав на великій залізничній станції Дебальцево. Коли німці розпочали наступ на більшовиків у березні 1918 року, у Дебальцево виникла підпільна організація, що поставила собі за мету вибити більшовиків із краю. Сосюра був одним із перших добровольців цієї організації, що формувалась під прикриттям вільного козацтва.

         Козаки спершу швидко роззброїли місцевих червоноармійців, а потім стріляли навздогін військам Антонова-Овсієнка, що відступали з України під натиском німців.

           У період гетьманату Петра Скоропадського Сосюра потрапив до бахмацької охоронної сотні, створеній задля повернення маєтків колишнім власникам, відбиранням землі в селян відповідно домовленостей з німцями ще Центральної Ради. Саме в одному із таких з'єднань Сосюра служив, і служив дуже ревно, аж поки у жовтні 1918 року охоронні сотні розформували під тиском українських соціалістів, які вважали їхню діяльність надто жорстокою.

Цей перший військовий досвід потім зараховувався Сосюрі і в армії УНР, і в денікінській армії. До петлюрівського війська, скажімо, Володимир Сосюра вступив вже не рядовим, а бунчужним.

отаман Омелян Волох
  Подальша військова сторінка біографії майбутнього українського класика пов'язана з його службою у третьому гайдамацькому полку отамана Омеляна Волоха, що складався з переконаних націоналістів і противників більшовизму. Свого часу полк уславився штурмом повсталого "Арсеналу" у січні 1918 року і вважався за особисту гвардію Петлюри.

               За участі Сосюри протягом зими-весни 1919 року третій гайдамацький полк брав участь у кількох неприємних для історії подіях. Наприклад — безпосередня участь у боях з махновцями і подальшому розстрілі полонених. Ще одна яскрава сторінка полкової історії — ліквідація харківського підпілля 3-6 січня 1919 року. Сам поет писав, що перед тим, як повести гайдамаків на штурм повсталих заводів, їм видали по казанку спирту. Врешті-решт, ліквідація підпілля була досить кривавою. Цікаво також те, що обурювала більшовиків згодом не кількість загиблих — їх було близько сотні — а наруга гайдамаків над революційними стягами. Зібравши всі трофейні знамена, гайдамаки порозрізали їх на шмаття і поробили довгі шлики на шапки.

               Цей факт став наріжним каменем ставлення червоних до гайдамаків третього полку — воякам із червоними шликами пощади не було. Перед розстрілом полоненим зрізали скальп-оселедець, що було знаком помсти.

                                                           Спецоперації Володимира Сосюри...

       Сосюра був одним із довірених людей у третьому полку і йому доводилося неодноразово виконувати накази, що надходили безпосередньо від Волоха чи Петлюри. Одним із таких "спецзавдань" був арешт командира Запорізького корпусу полковника Болбочана.

   Петлюра не довіряв Болбочану. Крім того, у полковнику Петлюра вбачав свого конкурента, тому його ліквідація була питанням вирішеним.

        Одним із дванадцяти найвірніших гайдамаків, що прибули заарештовувати Болбочана, був і бунчужний Сосюра. Спецзагін з'явився до штабного вагону і був готовий супроводити арештанта до Києва (отримавши від Волоха таємний наказ провести ліквідацію по дорозі). Однак на допомогу полковнику кинулись вірні йому вояки і на станції ледь не сталася збройна сутичка. Врешті-решт Болбочан погодився на конвой, до якого долучилося ще дванадцятеро його вояків. Сили були урівноважені і ліквідацію провести не вдалося.


                                            Проскурівський погром...
       Безумовно, ще одна цікава сторінка історії служби Сосюри у третьому полку.
Цього разу — в іпостасі погромника в сумнозвісній проскурівській різанині 15 лютого 1919 — одному із наймасштабніших єврейських погромів часів громадянської війни.


        Слід визнати, що бунчужний Сосюра є єдиним із учасників тих подій, хто залишив свої спогади. І спогади досить відверті. У "Третій роті" поет пише, що він не брав безпосередньої участі у звірствах, проте саме із тексту випливає, що він таки був у гущі подій — разом з іншими вривався у хати, був, як мінімум, свідком описаних епізодів. Про те, що ці епізоди не авторська вигадка, свідчать і полкові документи. Зокрема, Сосюра описує, що він ходив вулицями Проскурова у супроводі гайдамаків, серед яких був вояк, котрий знав ідиш. Він говорив мешканцям які зачинились в будинках, що гайдамаки вже пішли і можна не боятися. Коли євреї відчиняли, гайдамаки вривалися до оселі.

       Взагалі, погром в Прокурові є сумною сторінкою і в єврейській, і в українській історіях, бо почався не без участі місцевого населення. Певною мірою у трагічних подіях винні й місцеві євреї, що традиційно коливалися між сіонізмом та більшовизмом. У містечку існувала єврейська самооборона, деякі члени якої за сумісництвом входили до складу червоної гвардії. І коли подільський ревком ухвалив розпочати у Проскурові збройне повстання, червоногвардійці, серед яких було чимало євреїв, роззброїли місцеву залогу і вирішили захопити вокзал. Але саме в цей час туди прибув третій гайдамацький полк. Гайдамаки зустріли повстанців кулеметами і більшість червоногвардійців втекло до бідних єврейських кварталів. Звільнений начальник залоги на запитання "Хто це зробив?" відповів: "Це були євреї-червоні". Саме тому третій полк і розпочав погром, присягнувши перед прапором нікого не грабувати і не ґвалтувати, а лише вбивати. Особливо криваві моменти цього погрому неабияк вразили поета, відбившись потім на його творчому житті.


                                                   Я гайдамака, стріляй...

    Вже під час служби у третьому полку Володимир Сосюра намагався публікуватись. Свої вірші у великій кількості віддавав до армійської газети. Але там віршів початківця майже не друкували, головний редактор і більшість складу редакції вважали себе за визначних поетів, тому молодому Сосюрі шлях був практично закритий. Проте збереглися свідчення, що окрім інших до редакції було надіслано і вірш "Гайдамака". Згодом цей твір увійде до всіх підручників як... "Комсомолець". Ця поезія, написана у 1918 році (як і тичинівський "Як упав же він з коня..."smile;), а також низка інших, — згодом були переінакшені чи переоцінені з огляду на нову ідеологію.

     Чимало символів тієї доби увійшло до доробку поета вже в радянські часи — і погони охоронної сотні, і червоний шлик, що його носив бунчужний Сосюра—все виринало на поверхню.

        Взагалі, період Проскурівського погрому був фактично останньою яскравою плямою у бойових буднях бунчужного Сосюри. Навесні 1919 року поет захворів на тиф, а після одужання був відряджений до Житомирської юнацької школи — єдиного військового навчального закладу УНР, де гайдамака мав отримати старшинський ранг і повернутися до полку вже командиром сотні. Житомирську школу вважали осередком найвідданіших українській справі вояків, її вихованці, зокрема, охороняли ставку Петлюри.

     Але перебування у ній стало останніми днями служби поета в армії УНР. Наприкінці 1919 року петлюрівська армія під тиском червоних, білих та поляків, а особливо — епідемії тифу, була у стані неминучого розкладу. Рештки житомирської школи було кинуто проти білогвардійців, і сотню, в якій був і Сосюра, однієї ночі було оточено і взято у полон. Білі дуже лояльно поставилися до полонених —офіцерів без зайвих вагань призначали на командні посади у білу армію, а вихованців школи визнано юнкерами, і саме у такій іпостасі вони теж були зараховані до Добровольчої армії.
 Щоправда, повоювати за Денікіна Сосюрі так і не вдалося — він вдруге захворів на тиф і одужав лише тоді, коли до Одеси увійшли червоні. Але до Червоної армії він не вступив, і це ще один цікавий нюанс в його біографії. Навесні 1920 року на півдні України ще зберігалося балансування між українським патріотизмом і більшовизмом. Більшовики ще загравали з патріотами, формуючи українські національні військові частини, що виступали як під червоними, так і під жовто-блакитними прапорами. Ці частини підкорялись червоному командуванню, але мали свій особливий устрій і складались переважно з колишніх петлюрівців. Такими військовими одиницями були Чорноморська бригада і кілька галицьких частин. Взагалі із вояків армії УНР більшовики сподівались створити цілу дивізію. До цієї дивізії вступив і Володимир Сосюра, знов таки бунчужним. Тут поет і прослужив до квітня 1920 року. А от перетворення його на червоного письменника відбулося таким чином.

       Петлюрівські газети поета Сосюру не друкували, а червоні — пішли йому назустріч. Цей момент, певне, і став вирішальним у подальшій долі митця, якщо, звісно, не долучати до неї любовної історії, що переймала Сосюру навесні 1920 року. А саме — досить тривалі стосунки із вродливою комісаршею, угоркою за походженням, неофіційною дружиною комісара полку, що перебував на фронті. Згодом вона й сама вирушила на передову лінію, де невдовзі і зникла.
 Сидять :В.Сосюра, Василь Блакитний, В.Поліщук, М.Йогансен. Стоять :М.Хвильовий, В.Коряк, В.Радиш. Ірчан у цей час представляє групу на Заході

       Так завершилась трансформація українського поета в радянського.
Ярослав ТИНЧЕНКО Тарас РАТУШНИЙ

Сюсюра і жінки
Немає лірики без жінок. Жінки любили поета - симпатичного, ніжного, мрійливого. І він самовіддано кидався у вир чудових почуттів. Щоб потім на весь світ заявити: «Так ніхто не кохав, через тисячі літ лиш приходить подібне кохання».
Офіційно ж Володимир Сосюра був одружений двічі. Тільки не можна сказати, що в подружньому житті поет був зовсім щасливий.
Його перша дружина - Віра Касперівна Берзіна, учасниця бойових дій, студентка, як і він сам, у повоєнному Харкові. Їй він присвятив поему «Робфаківка». Причиною розлучення стали шовіністичні погляди дружини: «Ми з тобою зійшлися в маю, ще не знав я, що значить ідея. Ти й тоді Україну мою не любила, сміялася з неї». Від першого шлюбу в нього було двоє синів.
У двадцяті, та й потім у тридцяті роки, із жінками Володимир Сосюра мав кілька досить скандальних історій.
...Запала йому в очі ще до одруження одна студентка. Вона вразила його «мрійною і ніжною» українською красою. То була Наталя Забіла, майбутня відома українська поетеса. Побачення призначив їй поет на кладовищі - таку трохи дивну традицію мали тоді закохані. Наталя Забіла замість себе послала на кладовище чоловіків Саву Божка й Івана Кириленка (теж стануть письменниками). Тільки ті побоялися йти - думали, що у Сосюри є зброя.
…Скандал із дружиною Івана Кулика закінчився драматичніше. Вона посприяла, аби поет потрапив на Сабурову Дачу. І народився сумний жарт серед письменників: «Божевільний Сосюра пише вірші краще, ніж нормальний Кулик».
Але перебування на Сабуровій Дачі, мабуть, і врятувало поета. Він, доведений до відчаю, пише листа Сталіну. Там були такі рядки: «В 1934 году меня исключили из партии как зоологического националиста, а я не мыслю жизни без партии.
Меня доводили до мысли о самоубийстве, но я не сделал этого потому, что слишком много страдал украинский народ, чтобы его поэты стрелялись». А в кінці листа: «Ты мое единственное спасение и прибежище. Отец! Спаси меня!!!»
Сосюра з дружиною Марією Гаврилівною
Цього листа прочитала дружина - Марія Гаврилівна - й уклала до конверта довідку із психлікарні.
Тільки відповідь надійшла. А в ній рукою Сталіна: «Восстановить в партии. Лечить».
Другий шлюб теж не зовсім вдався. Дружина не розуміла поета. І в 1949 р. сім’я розпалася. Останньою краплею став її лист до тодішнього керівника письменницького відомства України, який можна назвати ще й доносом.
Усе це вилилося у сумні поетові рядки: «За девятнадцать лет, Бездумных и святых... И понял я, что мы с тобой «не сварим каши», что узкий лобик твой не для стихов моих».
Власне, серед дослідників життя Володимира Сосюри багато хто вважає, що Марія Гаврилівна була агентом МГБ і повідомляла попередницю КДБ про кожен крок і рядок поета.
Але її те не врятувало. У 1949 р. Марію Сосюру було заарештовано начебто за розголошення державної таємниці і заслано до Казахстану. Це дуже вразило поета. Сосюра не пориває із колишньою дружиною І коли через п’ять років Марія Гаврилівна повертається, вони ще раз беруть шлюб.
Микола ПАЦАК
ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі, Тут вміщено цікаві дослідження, повідомлення про життя письменників України
 
Григорій Сковорода: невідома філософія життя





Народився Григорій Сковорода в 1722 році в сім'ї козака Сави Сковороди та його дружини Палажки. Історики досі розходяться в думці, де жила сім'я. Одні стверджують, що вони проживали у райцентрі Чорнухи, інші - селі Харсіки Київської області. Довгий час - близько двохсот років - також не була відома точна дата народження поета. Правда розкрилася, коли дату народження знайшли в листах поета.

Говорити про те, яку спадщину залишив Сковорода, не має сенсу: будь-який школяр знає його офіційну біографію і твори. Тому ми зібрали найбільш цікаві і неймовірні факти з життя поета.


Дар передчуття
Відомі два разючі факти, які доводять, що поет умів передбачати біду. Так, у 1770 році він гостював у свого друга Іустина - начальника Китаївської пустелі в Києві. Раптом він заявив, що їде. Коли його почали розпитувати, сказав, що під час прогулянки Подолом почув трупний запах. Іустин вмовляв одного не їхати і запевняв, що ніякої небезпеки немає, але Григорій не послухав. А через два тижні у Київ прийшла чума, і місто закрили.
Крім того, Сковорода знав дату своєї смерті. 9 листопада 1794 року поет, за переказами, після обіду викопав собі могилу, потім пішов у кімнату, надів чисту білизну, підклав під голову сумку з власними пожитками і навіки заснув.
Зверхність до чинів
У своїй біографії Григорій Сковорода нікого не боявся і поважав не за чин, а за особисті досягнення. Так, одного разу, коли він йшов по дорозі біля Харкова, до нього підбіг ад'ютант екіпажу генерал-губернатора, який запросив філософа в карету.

- Передайте губернатору, що я не знайомий з ним, - відповів філософ, продовживши шлях.
Ад'ютант, зорієнтувавшись, знову підбіг до Сковороди, зазначивши, що його запрошує Євдоким Олексійович Щербинін. На що поет усміхнувся:
- Чув я про нього. Кажуть, хороша людина і гарний музика, - і пішов до карети.
Крім того, був випадок з Катериною ІІ. Одного разу вона побажала побачити відомого філософа особисто. Коли Сковорода прибув до палацу, його завели в приймальний зал. Коли зайшла цариця, всі присутні вклонилися їй. Крім Сковороди.
- Чому ти не кланяешься мені, - запитала його Катерина ІІ.
Філософ спокійно відповів:
- Не я бажав тебе бачити, а ти сама захотіла на мене подивитися. А як же ти мене роздивишся, коли я перед тобою удвоє зігнуся?!
Відзначився був Сковорода і в Харківському колегіумі, де викладав. Замість оцінок викладач писав: "вельми туп", "справжнє безглуздя". Розумників оцінював званнями: "досить гострий", "звєрок востроє" (тобто знання вистачає на льоту). Всього у Григорія було 12 таких градацій. Але незважаючи на це студенти обожнювали свого наставника.
Вважав за краще особисту свободу любові
Одного разу Сковорода закохався, що для нього, відомого своїм зневажливим ставленням до жінок, було справжньою трагедією. Скорившись почуттю, він навіть запропонував дівчині вийти за нього заміж. Однак в останній момент втік прямо з-під вівтаря, вибравши особисту свободу.

Кращі крилаті фрази Григорія Сковороди
Більше думай і тоді вирішуй;
З видимого пізнавай невидиме;
Недостатньо, щоб сяяло світло денного сонця, коли світло голови твоєї затьмарене;
Немає нічого небезпечнішого за підступного ворога, але немає нічого ядовитішого від удаваного друга;
Все минає, але любов після всього зостається;
Сліпі очі, коли затулені зіниці;
Як нерозумно випрошувати те, чого можеш сам досягти!
Лід на те й родиться, аби танути;
Краще голий та правдивий, ніж багатий та беззаконний;
Не все те недійсне, що незбагненно дитячого розуму;
Не розум від книг, а книги від розуму створилися.


До РЕЧІ
Жителі села, де похований відомий філософ, стверджують, що вже близько двохсот років його дух оберігає ці краї.
На місці спочинку Сковороди, як він і заповідав, ні хреста, тільки величезний камінь з написом: "Світ ловив мене, але не спіймав".


У селі Сковородинівка Золочівського району Харківської області видатний український філософ часто гостював у садибі свого учня Андрія Ковалевського. Там же, передчуваючи швидку смерть, він власноручно почав копати собі могилу, де пізніше був похований недалеко від улюбленого дуба-велетня.


Відчув чуму і втік з Києва
Навіть у спекотну погоду біля музею філософа в унікальному парку прохолодно, як і триста років тому. Причиною тому особливі дерева. Їх тут тільки два види: липи і дуби.
- Багато років поспіль на території комплексу проводився ярмарок, і кожен раз в ці дні, що не припиняючись, йшов дощ, - починає розповідь співробітник літературно-меморіального музею Сковороди Анна Ярмиш. - Старі люди казали, що дух нашого великого земляка таким чином протестує проти торгівлі на «його» території. Тоді ярмарок скасували, почавши проводити літературно-фольклорні свята. І що ви думаєте? Погода весь час ідеальна, але тільки на території музею і парку. У самому селі дощик і раніше капає. Наші гості дивуються цьому явищу. І подібних загадкових речей тут діється предостатньо.
- Відомо, що ще в XIX столітті в садибі, де тепер розташовується експозиція, жила поміщиця Кузіна, - підключається до розмови директор музею Наталя Мицай. - Так от їй уві сні був старець в білому одязі, який щось награвав на сопілці. У підсумку поміщиця так злякалася, що не витримала і наказала перенести могилу Сковороди зі своїх земель на церковні. І його прах перепоховали біля церкви. З тих пір бачення перестали турбувати жінку.
- Це не легенда, я сама неодноразово була свідком нез'ясовних явищ, - підхоплює Анна Ярмиш. - Наприклад, увечері дух явно ходить по садибі, сідає на ліжко в тій кімнаті, де помер філософ, і вона скрипить. Раз увечері я доробляли якусь роботу і раптом почула кроки за стінкою. І відразу насторожилася, подумавши: може, не закрила двері? Потім вслухалася уважніше: хтось ходив, немов у старих сандалях, трясучи древніми металевими застібками. Невідомий відвідувач зупинявся біля одного стенду, другий... Повірте, це дуже часто буває, сторожа вже навіть звикли. А в грудні, коли ми святкуємо день народження Сковороди, ще одна дивина проявляється. Обов'язково вимикається світло - хоч на годину, хоч на півгодини! Ми знаємо і заздалегідь запасаємося свічками. Правда, деякі скептики намагаються пояснити, що відбувається, кажуть, мовляв, це зимовий вітер обриває дроти.
У селі впевнені: чудеса відбуваються через те, що філософ був дуже неординарною особистістю.
- Посудіть самі. Весь життєвий шлях Сковороди як би направляла якась рука, - пояснюють співрозмовниці. - Так, коли в 1770 році він гостював у друзів в Києві, раптом попрощався і поїхав. Чому? Тому що, побувавши на Подолі, раптом вловив сильний трупний запах. Філософ покинув місто, а через два тижні в Київ прийшла чума, і місто закрили. Точно так само і з сновидіннями. Відомо, що Григорій Савич був вегетаріанцем. Просто одного разу він побачив сон, в якому люди поїдали один одного, і після того відмовився від м'яса.
Таємниця кишенькових годинників
Навіть у будній день в парку біля старовинної садиби багатолюдно. Кілька компаній шумно обговорюють, як краще почати огляд величезного (18 гектарів) меморіального комплексу. В останні роки інтерес до творчості великого українця різко зріс, і в музей влаштовують справжні паломництва. Зараз спостерігається наплив туристів з усієї країни у зв'язку з 285-річчям від дня народження філософа (відзначається 3 грудня).
- Деякі спеціально приїжджають за сотні кілометрів, щоб поглянути на унікальну скрипку, яку подарували Сковороді його багаті покровителі Травицький, - зазначають співробітники музею. - Адже філософ був відмінним музикантом, в молодості співав при імператорському дворі в хорі. Там же навчився грати на флейті, а потім і на скрипці. До речі, малюнок нашої скрипки зараз красується на 500-гривневій банкноті.
Збереглася і ще одна особиста річ Сковороди - масивні срібні годинники, зроблені в середині XVIII століття австрійськими майстрами.
- З ними окрема історія, - вказуючи на реліквію, посміхається Анна Ярмиш. - Коли годинник потрапив до нас, то він вже не йшов і мав замутнену поверхню. Фахівці вирішили привести його у пристойний вигляд, почали відтирати, як раптом випадково відкрилася намертво притиснута до цього кришка і виявилася невідомий досі дарчий напис, виведена бісерним почерком по-старослов'янськи. Її автори - покровителі Сковороди.
Неспаленний дуб
У парку недалеко від могили філософа можна побачити залишки колись величезного дванадцятиметрова дуба, який своєю тінню покривав сотку землі. У його дуплі часто усамітнювався Григорій Савич, щоб спокійно насолодитися роботою.
- Відомо, що в дуплі містився письмовий столик, стілець. І дві людини могли вільно сидіти і спілкуватися, - пояснює директор музею. - Уявляєте, яким величезним було дерево? До речі, його історія теж оточена містикою. Відомо, що дуб кілька разів підпалювали. На початку двадцятого століття в дупло забралися три пастуха, розвели вогонь, а дерево раптом загорілося, і тільки поливший сильний дощ не дав поширитися вогню. Як тут не згадати про дух філософа, охороняючий цю землю.
А в 1943 році німці знищували все підряд, коли відступали: церква, будинок. Не пощадили і дуб. Старожили стверджують, що полум'я було видно за кілька кілометрів, а дерево нагадувало гігантський палаючий факел і висвітлювало довколишні хутори. Швидше за все, того разу воно б напевно загинуло, але тут знову хлинула злива!
Уже в 1979 році дуб вперше не зазеленів, а через багато років завалився. Нам вдалося врятувати і зберегти тільки верхні частини.
ДОВІДКА

Григорій Савич Сковорода (1722-1794), український філософ, поет, педагог. Народився в селі Чорнухи Полтавської губернії. Навчався в Києво-Могилянській академії, багато подорожував по Європі. Знав десяток мов, вивчав давню і новоєвропейську філософію.
У 1759 - 1769 роки викладав у Харківському колегіумі. Велика частина його життя пройшла в мандрах. Офіційна наука вважає Сковороду першим філософом.

ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі, Тут вміщено цікаві дослідження, повідомлення про життя письменників України
 
Шановні колеги словесники, шановні учні!


Книга - безцінне джерело здобуття інформації. Важко знайти відповідник чи замінник, який приносить стільки ж естетичної насолоди, інтелектуального зростання, як це здатна зробити Книга.
Прекрасно розуміємо той факт, що далеко не всі учні хочуть/можуть читати повністю художні твори, які пропоновані Програмою з української мови та літератури щодо підготовки до ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ.
      УВАГА !!! Пам'ятаємо, що СЮЖЕТ ХУДОЖНЬОГО ФІЛЬМУ може відрізнятись від СЮЖЕТУ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ !!!


      1.Фільм “Зачарована Десна” (автобіографічна повість Олександра Довженка)/
2.Фільм “Тигролови” (За однойменним романом  Івана Багряного).
3.Фільм “Україна в огні” (за твором О.Довженка “Україна в огні”).
4.Фільм-вистава “Мина Мазайло” (за комедією М.Куліша “Мина Мазайло”).
5.Фільм “Все перемагає любов” (за новелою О.Гончара “За мить щастя“) (нема за Програмою ЗНО-2017)
6.Фільм “Голос трави” (за творами Валерія Шевчука) (нема за Програмою ЗНО-2017)      
7.Фільм “Тіні забутих предків” (за повістю М.Коцюбинського “Тіні забутих предків”)
      8.Фільм “Кайдашева сім’я” (за повістю Івана Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”)
      9.Фільм “Камінний хрест” (за новелою В.Стефаника “Камінний хрест”)Гарного та приємного перегляду!
      10.Фільм “Мартин Боруля” (за комедією Івана Карпенка-Карого)
      11.Фільм “Лісова пісня” (за драмою-феєрією Лесі Українки).
      12.Фільм “Хазяїн” (за п’єсою Івана Карпенка-Карого “Хазяїн)” (нема за Програмою ЗНО-2017)
      13.Фільм “Наталка Полтавка” (за п’єсою І.Котляревського “Наталка Полтавка”)
      14.Фільм “Чорна рада” (за романом П.Куліша “Чорна рада”)
      15.Фільм “Назар Стодоля” (за п’єсою Т.Шевченка “Назар Стодоля”) (нема за Програмою ЗНО-2017)
      16.Фільм “Пропала грамота” (за повістю М.Гоголя) (нема за Програмою ЗНО-2017)
      17.Фільм “Конотопська відьма” (сатирично-реалістична повість Григорія Квітки-Основ’яненка) (нема за Програмою ЗНО-2017)
      18.Фільм “Ой, не ходи Грицю та й на вечорниці” (п’єса Михайла Старицького) (нема за Програмою ЗНО-2017)
      19.Фільм “Сватання на Гончарівці” (п’єса Григорія Квітки-Основ’яненка) (нема за Програмою ЗНО-2017)
      20.Фільм “Украдене щастя” (однойменна п’єса Івана Франка) (нема за Програмою ЗНО-2017)


Гарного перегляду!

Тим, хто цікавиться і зарубіжною літературою, можна скористатись ЦИМ ГІПЕРПОСИЛАННЯМ ДЛЯ ПЕРЕГЛЯДУ ФІЛЬМІВ.
Змінено: Ігор Опольський - 05.01.2017 10:04:57
Вступна кампанія до виших навчальних закладів України у 2017 році, Тут висвітлюються питання щодо вступу до ВНЗ І-ІV р.а.
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Проект Умов прийому до ВНЗ винесений для обговорення


Міністерством освіти і науки розроблено та винесено для громадського обговорення проект Умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів України в 2017 році.
Документ, після його прийняття, стане обов’язковими для вищих навчальних закладів незалежно від форм власності та підпорядкування, крім вищих військових навчальних закладів.
Передбачається, що громадяни України матимуть право безоплатно здобувати вищу освіту в державних і комунальних вищих навчальних закладах на конкурсній основі, якщо певний ступінь вищої освіти громадянин здобуває вперше за кошти державного або місцевого бюджету.
Максимальні та мінімальні обсяги державного замовлення будуть оголошені вишами  одночасно із затвердженням правил прийому до навчального закладу.
У 2017 році реєстрація електронних кабінетів вступників та завантаження додатків до документів про повну загальну середню освіту вступників, які вступатимуть на перший курс бакалавра розпочнеться 29 червня та закінчиться 29 липня.
Рейтинговий список вступників, які вступатимуть на основі сертифікатів ЗНО, творчих конкурсів та вступних іспитів, із зазначенням рекомендованих до зарахування абітурієнтів, формуватиметься на основі конкурсного бала за кожною конкурсною пропозицією згідно з виставленими вступниками пріоритетами і буде оприлюднений не пізніше 12.00 години 5 серпня.
Вступники, які отримають рекомендації, повинні виконати вимоги до зарахування на місця за державним замовленням до 18.00 години 9 серпня, на місця за кошти фізичних та юридичних осіб не пізніше 14 серпня.
Зарахування вступників за державним замовленням відбудеться не пізніше 12.00 години 10 серпня, а за рахунок цільових пільгових державних кредитів, за кошти фізичних та юридичних осіб не пізніше 15 серпня.
Наступного року, вступники зможуть подати не більше дев’яти заяв до вищих навчальних закладів на закриті та відкриті конкурсні пропозиції та не більше ніж з чотирьох спеціальностей. Подання заяв на небюджетні конкурсні пропозиції обмежуватись не буде.
Заява в електронній формі подаватиметься вступником шляхом заповнення електронної форми в режимі он-лайн.
Передбачається, що вступники матимуть право до моменту закінчення прийняття документів на навчання подати заяву в електронному вигляді про скасування поданої заяви, але без права подання нової заяви.
Для конкурсного відбору осіб, які на основі повної загальної середньої освіти вступатимуть на перший курс бакалавра або магістра медичного, фармацевтичного та ветеринарного спрямувань, будуть зараховуватись бали сертифіката ЗНО з української мови та літератури (перший предмет), математики або історії України за вибором вищого навчального закладу (другий предмет) та загальноосвітнього предмету, з якого проводиться ЗНО (вищий навчальний заклад може передбачити право вступника на вибір з двох чи трьох предметів), або творчого конкурсу (третій предмет).
Вищі навчальні заклади у 2017 році зможуть самостійно визначати мінімальне значення кількості балів сертифікатів ЗНО, результатів вступних іспитів, творчих конкурсів, з якими абітурієнти допускатимуться до участі у конкурсі.
Проект Умов прийому на навчання також містить інші вимоги до проведення вступної кампанії у 2017 році. Громадське обговорення проекту документа триватиме до 30 вересня. Пропозиції та зауваження можна надсилати на електронну адресу: t_panchenko@mon.gov.ua

Вступна кампанія до виших навчальних закладів України у 2017 році, Тут висвітлюються питання щодо вступу до ВНЗ І-ІV р.а.
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Міносвіти хоче змінити умови вступу до вишів у наступному роціЗокрема, МОН пропонує зменшити кількість заяв, які може подавати абітурієнт, з 15 до 9


Міністерство освіти та науки України пропонує зміни до Умов вступу до вищих навчальних закладів у 2017 році.
Як повідомляє прес-служба МОН, 6 ключових пропозицій до Умов вступу до ВНЗ у 2017 році анонсував директор департаменту вищої освіти міністерства освіти Олег Шаров під час засідання Колегії МОН 8 вересня.
Так, наприклад, планується запровадити такий алгоритм подачі електронних заяв на вступ до вишів, за якого абітурієнт зможе заздалегідь - ще до початку подачі електронних заяв на вступ до вишів - формувати особистий кабінет, заповнювати всю необхідну інформацію та за потреби довантажувати документи.
Окрім цього, одна з анонсованих пропозицій – відновити «підтягування» списків абітурієнтів для технічних та фундаментальних спеціальностей, щоб повністю забезпечити держзамовлення за стратегічними для української економіки напрямками підготовки.
Серед змін, що пропонує МОН, також - зменшення кількості заяв, які може подавати абітурієнт, з 15 до 9, вироблення чіткого механізму зарахування пільговиків, що дасть змогу зробити цей процес прозорим та перевести його на рівень ВНЗ. Також МОН вважає за доцільне поширити застосування «широкого конкурсу» на заочників та медичні спеціальності.
Крім того, Міністерство освіти і науки пропонує відкоригувати систему адресного держзамовлення. Замість загальної можливості збільшення обсягу бюджетних місць на 25%, кількість бюджетників зможуть збільшити лише ті університети, що повністю виконали заявлений ними обсяг держзамовлення в 2016 році. При цьому збільшення відбуватиметься лише на 10, а не 25 відсотків, як було цього року.
Це лише частина пропозицій до Умов прийому до ВНЗ у 2017 році, які на думку Міністерства, зможуть покращити процедуру вступу.
«Наразі в нас уже повністю готовий проект Умов вступу до ВНЗ у 2017 році, він значно краще і простіше написаний, ніж умови прийому, за якими абітурієнти вступали цього року. Тепер із цим документом працюватиме робоча група, до складу якої увійдуть представники спілки ректорів вищих навчальних закладів, – вони також внесуть свої пропозиції», - зазначив Шаров.
Змінено: Ігор Опольський - 10.09.2016 15:45:01
МОН хоче дізнатись, що заважає вчителям працювати, Освітян запрошують взяти участь в опитуванні, яке має з’ясувати, що заважає їм працювати
 
До уваги працівників освіти!

Розміщуємо зміст листа та гіперпосилання на лист Рівненського ОІППО вд 13.09.2016 № 01-16/1025 "Про організацію проведення дослідження «Діти і папери: як досягти балансу у школі".

[img]file:///C:/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg[/img]
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
РІВНЕНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
вул. В.Чорновола, 74, м. Рівне, 33028; тел.64-96-60, 64-96-61; факс 64-63-73
E-mail: roippo.rv@ukr.net, код ЄДРПОУ 02139765
 13.09.2016 № 01-16/1025      На №_____________від____________
 

Начальникам відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, 
виконкомів рад міст обласного підпорядкування
Завідувачам районних, міських методичних кабінетів, центрів
Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів обласного підпорядкування
Директорам ПТНЗ, ВНЗ І-ІІ р.а.
 
Про організацію проведення дослідження
«Діти і папери: як досягти балансу у школі»
 
Інститут на виконання плану роботи повідомляє, що в Рівненській області організовується проведення дослідження «Діти і папери: як досягти балансу у школі», яке є спільною ініціативою руху EdCamp Ukraine та Міністерства освіти і науки України.
Просимо осіб, відповідальних у районах, містах, загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах за проведення моніторингових досліджень організувати на місцях участь у вказаному вище дослідженні, залучивши до он-лайн опитування максимальну кількість респондентів: адміністраторів навчальних закладів, педагогів.
Опитування (он-лайн) відбувається у два етапи: І – із 13.09.2016 по 13.10.2016, ІІ – 06.11.2016 по 01.12.2016.
   Із детальною інформацією щодо участі у дослідженні можна ознайомитись на загальному форумі порталу «Освіта Рівненщини» http://rivneosvita.org.ua/community/forum/index.php/forum1/ у темі «МОН хоче дізнатись, що заважає вчителям працювати» або у додатку до листа.

 
В. о. ректора            І. В. Вєтров
Змінено: Ігор Опольський - 14.09.2016 11:50:10
МОН хоче дізнатись, що заважає вчителям працювати, Освітян запрошують взяти участь в опитуванні, яке має з’ясувати, що заважає їм працювати
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

МОН хоче дізнатись, що заважає вчителям працювати


Міністерство освіти і науки запрошує педагогів, завучів та директорів шкіл взяти участь в онлайн-опитуванні, яке має з’ясувати, що заважає педагогу й адміністратору школи працювати? Про відповідну ініціативу повідомили у прес-службі МОН.
Онлайн-проект «Діти та папери» також має дізнатись думку освітян про те, як необхідно змінювати ситуацію та від кого залежатимуть відповідні зміни.
У Міністерстві освіти і науки також зазначають, що міністр Лілія Гриневич визначила одним із пріоритетних завдань відомства дебюрократизацію системи освіти.
«Реагуючи на численні звернення вчителів та адміністраторів шкіл, МОН і спільнота відповідального вчительства EdCamp Ukraine розпочинають проект «Діти і папери: як досягти балансу в школі?». Цей проект - масштабне онлайн-опитування щодо розвантаження вчительської та адміністративної роботи з подальшим публічним обговоренням та розробкою плану дій», - зазначають у відомстві.
Передбачається, що опитування освітян будуть анонімними. До участі запрошуються педагоги й адміністратори закладів освіти (директори та їх заступники) всіх типів та форм власності.
До публічного обговорення на другому етапі також будуть запрошені  співробітники відділів і департаментів освіти.
Перший етап буде проведений з 13 вересня до 13 жовтня 2016 року.
Після узагальнення результатів опитування, виявлення критичних точок в роботі школи, пов’язаних з документообігом та звітністю, відбудеться проведення другого етапу (6 листопада – 1 грудня), у ході якого здійснюватиметься відкрите онлайн-обговорення отриманих даних та розробка пропозицій щодо можливості подальших змін.
Як відомо, Міністерство освіти і науки впродовж 2014-2015 років намагалось дебюрократизувати освітній процес, але усі ініціативи відомства наштовхнулись на спротив місцевих чиновників.




Голос кожного освітянина має бути почутим в ініціативі з розвантаження вчительської та адміністративної роботи.



Учительство й шкільна адміністрація — ключ до якісної освіти наших дітей

[JUSTIFY]      За результатами дослідження відомої міжнародної консалтингової компанії McKinsey&Company особистість учителя/учительки є ключовою для успішності шкільної системи. Саме тому якісні зміни в освіті неможливі без щасливих, упевнених, високопрофесійних учителя/-ки й адміністратора школи — директора/-ки, його заступників/-ць, — які користуються загальною повагою та мають комфортні умови праці.
Вважаєте, що паперів забагато?

Нещодавно активність широкого кола освітян викликала ініціатива МОНУ на платформі EdEra з оновлення навчальних програм для початкової школи, і ми подумали: а чи не варто також «розвантажити» вчительську й адміністративну роботу? Ми віримо — хоч роботи на шляху до такої школи чимало, — що в Україні це можливо.

Шукаємо баланс разом!

Щоб допомогти освітянському колу досягти балансу (адже папери це не добре, і не погано, головне — тримати баланс), ми разом з Вами хочемо знайти відповіді на запитання:
— що заважає педагогу й адміністратору школи працювати?
— як змінити ситуацію?
— від кого залежатимуть зміни?**

Як це відбуватиметься?

Ініціатива реалізується у два етапи

1 етап

13.09.2016 — 13.10.2016



Уперше в Україні проводиться системне анонімне опитування з узагальненням результатів, щоб виявити критичні точки в роботі школи, пов’язані з документообігом та звітністю.***

Натисніть відповідну кнопку, щоб пройти опитування:
Я – педагог                                                         або                                                        Я – шкільний адміністратор

2 етап
06.11.2016 — 01.12.2016



Здійснюватиметься відкрите онлайн-обговорення отриманих даних та розробка пропозицій щодо можливості подальших змін.


      * Ця ініціатива також є першим кроком до створення електронного простору для спілкування відповідального вчительства. EdCamp’и — це яскраві спалахи, а щоб між ними не наставала «темрява», ми запрошуємо на ОНЛАЙН-ТОЛОКУ EDCAMP UKRAINE для обміну досвідом та розбудови сталих позитивних змін в освіті, що створюється за підтримки Microsoft.
      ** У подальшому планується опитування ще однієї цільової аудиторії — працівників/-ць відділів і департаментів освіти, після чого усі результати будуть узагальнені й використані для розробки плану дій та прийняття рішень щодо механізмів дебюрократизації.
      *** Якщо Ви поєднуєте адміністративну роботу з викладацькою, то будемо вдячні за заповнення обидвох анкет.

Будьте в курсі розвитку ініціативи
Будь ласка, залучайте до опитування якомога більше своїх колег — щоб учительські й адміністраторські голоси були почуті!
[/JUSTIFY]
Змінено: Ігор Опольський - 13.10.2016 11:05:14
Експертиза якості освіти: апробація електронних програмних засобів. Курс "Фінансова грамотність" ІІ рік., Тут вміщуватиметься інформація про хід підготовки, проведення процедур експертизи для електронних програмних засобів
 
[img]file:///C:/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg[/img]
УКРАЇНА
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
 
Н А К А З

29.10.2015                                                                                                                                                                                          № 530                           
м. Рівне
          


Про проведення у Рівненській області 
апробації та моніторингових досліджень якості 
інтерактивного електронного посібника з курсу 
«Фінансова грамотність» для загальноосвітніх 
навчальних закладів у 2015/2016 – 2016/2017 навчальних роках
 
Відповідно до Положення про управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядження голови Рівненської обласної державної адміністрації від 14 січня 2013 року № 11, Положення про апробацію та моніторингові дослідження навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08 травня 2008 року № 401 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 серпня 2008 року за № 711/15402, «Положення про електронні освітні ресурси», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01 жовтня 2012 року № 1060 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05 жовтня 2012 року за № 1695/22007, на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 12 жовтня 2015 року № 1069 «Про проведення апробації та моніторингових досліджень якості інтерактивного електронного посібника з курсу «Фінансова грамотність» для загальноосвітніх навчальних закладів та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації України у 2015/2016 – 2016/2017 навчальних роках»

НАКАЗУЮ:
  
1.  Начальникам відділів, управлінь, освіти  райдержадміністрацій, виконкомів рад міст обласного значення:
1.1. Провести у 2015/2016 – 2016-2017 навчальних роках апробацію якості інтерактивного електронного посібника з курсу «Фінансова грамотність» для учнів 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів за загальною редакцією професора Смовженко Т.С. (далі – інтерактивний електронний посібник).
1.2. До 06 листопада 2015 року надіслати в Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти інформацію про учасників апробації.
1.3. Здійснювати постійний контроль за організацією та проведенням апробації інтерактивного електронного посібника.2. Рівненському обласному інституту післядипломної педагогічної освіти (Лавренчук А.О.):
2.1. Визначити у області не менше 5 загальноосвітніх навчальних закладів для апробації та проконтролювати забезпечення цих закладів інтерактивними електронними посібниками.
2.2. Систематично обговорювати результати апробації інтерактивного електронного підручника на засіданнях вченої та методичної рад..
2.3. Систематично надавати методичну допомогу вчителям, які здійснюють апробацію інтерактивного електронного підручника.
2.4. Провести у 2015/2016 навчальному році моніторингові дослідження якості інтерактивного електронного посібника для загальноосвітніх навчальних закладів.
2.5. Надіслати до 30 червня 2017 до Інституту модернізації змісту освіти узагальнені результати апробації інтерактивного електронного посібника.
2.6. Взяти участь у семінарі за участю науковців Університету банківської справи НБУ, працівників Національного банку України, працівників закладів післядипломної педагогічної освіти, авторів посібника, видавництва (листопад 2015).
2.7. Провести вебінар для вчителів, які здійснюють апробацію інтерактивного електронного підручника у загальноосвітніх навчальних закладах області.
2.8. Систематично висвітлювати результати апробації та моніторингових досліджень якості інтерактивного електронного посібника на порталі «Освіта Рівненщини» та на сайті Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
2.9. За результатами апробації та моніторингових досліджень видати інформаційно-аналітичні вісники, електронні версії яких розмістити на порталі «Освіта Рівненщини» та сайті Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
3.   Контроль за виконанням наказу покласти на заступника начальника управління – начальника відділу професійно-технічної освіти та вищої освіти управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації Коржевського П. М.
 
 
Начальник управління      Г. Таргонський
 
Експертиза якості освіти: апробація електронних програмних засобів. Курс "Фінансова грамотність" ІІ рік., Тут вміщуватиметься інформація про хід підготовки, проведення процедур експертизи для електронних програмних засобів
 
Наказ Міністерства освіти і науки
Змінено: Ігор Опольський - 08.09.2016 09:37:12
Експертиза якості освіти: апробація навчальної літератури для ЗНЗ, Тут висвітлюватимуться питання щодо організації та проведення даної процедури
 
Наказ Міністерства освіти і науки
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання у 2017 році, Тут вміщено матеріали щодо проведення пробного ЗНО-2017
 
Наказ Українського центру оцінювання якості освіти.
Страницы: Пред. 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 След.