Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 37 След.
ЗНО (СЕРТИФІКАЦІЯ) ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ у 2020 році, Тут будемо вміщувати повідомлення, що стосуються даної теми
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

                         Другий етап сертифікації пройшли 1040 вчителів 
вчителям, директорам, НУШ, сертифікація

      1040 із 1045 вчителів початкової школи пройшли самооцінювання педагогічної майстерності під час сертифікації.
      1040 вчителів початкових класів успішно пройшли другий етап сертифікації-2020. Державна служба якості освіти України завершила вивчення результатів самооцінювання. Вже підписано відповідний наказ служби, яким допущено учасників до наступного етапу сертифікації – вивчення практичного досвіду роботи, – зазначив голова служби Руслан Гурак.
      Через карантин третій етап сертифікації почнеться у вересні та триватиме до листопада 2020 року.
Перший етап сертифікації – незалежне тестування – пройшли 1045 вчителів.
Нагадаємо, цього року на сертифікацію зареєструвались 1711 вчителів початкової школи.
Держслужба якості освіти оновила методику експертного оцінювання та анкету самооцінювання під час сертифікації вчителів.
ЗНО (СЕРТИФІКАЦІЯ) ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ у 2020 році, Тут будемо вміщувати повідомлення, що стосуються даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

      Управління Державної служби якості освіти у Рівненській області інформує про завершення чергового етапу сертифікації вчителів.

ВІТАЄМО! ІІ етап сертифікації для педагогів Рівненщини завершився УСПІШНО!!! Вітаємо учасників сертифікації, які подолали ще одну сходинку професійного вдосконалення!!! ВИ МОЛОДЦІ!!! Ми у Вас вірили та віримо!!! Попереду - ІІІ етап, який стартує вже з вересня 2020 року. Успіху, натхнення, окрилення! Здоров'я Вам і Вашим рідним, шановні педагоги! Пам'ятайте: терпіння, помножене на працю - головна і безкомпромісна формула успіху!


      Працівники кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО також долучаються до вітань та бажають усім успішно пройти (уже у НОВОМУ НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ !!! smile:) ) - третій, заключний, етап сертифікації педагогічних працівників − вивчення практичного досвіду роботи вчителів − учасників сертифікації.
Змінено: Ігор Опольський - 15.04.2020 21:38:47
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

17 Квітня 2020
Заплановані на час карантину інституційні аудити шкіл перенесуть на наступний навчальний рік 
батькам, вчителям, директорам, НУШ, учням, якість освіти

      Державна служба якості освіти провела лише три з 26-ти запланованих на цей навчальний рік інституційних аудитів шкіл.
Ті аудити, які не змогли провести через карантин, перенесуть на наступний навчальний рік, повідомив голова ДСЯО Руслан Гурак під час Онлайн-EdCamp 2020.
      “У січні–березні 2020 року Державна служба якості освіти здійснила три планові інституційні аудити з 26-ти (у зв’язку з оголошенням карантину). Інституційний аудит у закладах освіти, де він не відбувся за планом, буде перенесений на 2021-2022 роки, – зазначив Гурак.
Він додав, що на вересень-грудень цього року заплановані ще 75 інституційних аудитів. Якщо в країні нормалізується епідеміологічна ситуація, вони відбудуться за планом.
      “На період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби COVID-19, Служба та її територіальні органи інституційні аудити не проводитимуть”, – зазначив очільник служби.
Нагадаємо, у 2020 році Державна служба якості освіти планувала провести 101 інституційний аудит шкіл.
Ілюстрація: ДСЯО
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!


      Управління Державної служби якості освіти у Рівненській області інформує про завершення чергового пілотного етапу сертифікації вчителів початкової школи у 2020 році.

ВІТАЄМО! ІІ етап сертифікації для педагогів Рівненщини завершився УСПІШНО!!! Вітаємо учасників сертифікації, які подолали ще одну сходинку професійного вдосконалення!!! ВИ МОЛОДЦІ!!! Ми у Вас вірили та віримо!!! Попереду - ІІІ етап, який стартує вже з вересня 2020 року. Успіху, натхнення, окрилення! Здоров'я Вам і Вашим рідним, шановні педагоги! Пам'ятайте: терпіння, помножене на працю - головна і безкомпромісна формула успіху!

      Працівники кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО також долучаються до вітань та бажають успішно пройти ІІІ етап сертифікації (УЖЕ у НОВОМУ НАВЧАЛЬНОМУ році !!! smile:) ) - заключний, етап сертифікації педагогічних працівників  вивчення практичного досвіду роботи вчителів  учасників сертифікації.
Змінено: Ігор Опольський - 15.04.2020 21:32:49
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Простою мовою: які рекомендації щодо дистанційного навчання дає латвійське міністерство освіти своїм учителям

Теми статті: батькам, вчителям, директорам, дистанційна освіта, НУШ, учням
17 Квітня 2020

      Прості, зрозумілі й короткі рекомендації від Міністерства освіти – таке можливо в Латвії. У зв’язку з запровадженням дистанційного навчання відомство підготувало для вчителів короткі поради у вигляді яскравих карток.
      “Нова українська школа” переклала їх та пропонує ознайомитись, адже форма подачі від державного органу незвична для України.

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ – ЦЕ НЕ ФОРМА ОЧНОГО НАВЧАННЯ ВДОМА

Дистанційне навчання не означає проведення уроків в режимі онлайн. Важливо, щоб в учнів були чіткі інструкції щодо завдань, які необхідно виконати, доступ до навчальних матеріалів. Регулярний зворотний зв’язок про досягнуті результати важливий, але не слід його вимагати щодо кожного завдання.
      ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що ситуації в сім’ях можуть відрізнятись. Дуже ймовірно, що в сім’ях є діти різного віку і тільки один доступний електронний пристрій для роботи, наприклад, в eklase.lv (латвійська онлайн-платформа – ред.). Сім’ї повинні планувати свій режим навчання, але водночас не можна змушувати всіх бути в мережі одночасно, наприклад, о 9.00.

ЄДИНА НАВЧАЛЬНА ПЛАТФОРМА І МОДЕЛЬ КОМУНІКАЦІЇ

У школі узгодьте, які інструменти і кошти будуть використовуватися для різних предметів. Переконайтеся, що у вас і ваших учнів є доступ до необхідних технологій. Домовтеся з фахівцем з інформаційних технологій про техпідтримку.
      ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що підбір кожним учителем своїх інструментів може спричинити розгубленість серед учнів і зробити процес навчання ще більш повільним.
У КОЖНОГО УЧНЯ РІЗНІ МОЖЛИВОСТІ НАВЧАННЯ

Обставини в кожній родині можуть відрізнятися. Якщо немає іншої можливості, підтримуйте зв’язок телефоном; для навчання використовуйте також підручники та друковані навчальні матеріали. Якщо дитина не має доступу до електронного пристрою, школа повинна зв’язатися з муніципалітетом.
      ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що вчителю і учневі не потрібно постійно спілкуватися через інтернет, головне – щоб учень міг поставити свої питання, з’ясувати деталі завдання і не проводити весь свій час навчання тільки за електронним пристроєм!

СКЛАДІТЬ ЩОТИЖНЕВИЙ ПЛАН НАВЧАННЯ ДЛЯ УЧНІВ

Розробіть узгоджену навчальну програму між усіма вчителями-предметниками. Запропонуйте учням щотижневий план занять із розподіленим часом для роботи онлайн, план самостійної роботи, читання і консультацій.
      ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що план навчання не може бути реалізований, повністю повторюючи план очного навчання. Слід враховувати можливості учнів і сімейний розпорядок дня.

ПОТРІБНО ВИКОРИСТОВУВАТИ НАЯВНІ НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ

Використовуйте наявні навчальні матеріали: підручники, цифрові ресурси, відео, телепрограми. Не створюйте новий матеріал у великих обсягах. Приділіть достатньо уваги плануванню навчального дня.
      ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що нові матеріали і необхідність вникати в них тільки ускладнять процес навчання для учнів.

ЗМЕНШІТЬ ОБСЯГ ЗАПЛАНОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Учневі потрібно більше часу, щоб опанувати навчальний матеріал дистанційно. Зменшіть обсяг навчального матеріалу на 50% у молодших класах і принаймні на 10% у старших. Заплануйте час для консультацій з учнями.
      ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що план навчання не може бути реалізований, повністю повторюючи план очного навчання.

РЕГУЛЯРНИЙ ЗВ’ЯЗОК ІЗ БАТЬКАМИ

Поясніть, як будуть відбуватися уроки: як учні отримуватимуть завдання і доступ до навчальних матеріалів, яка підтримка потрібно з боку батьків. Попросіть батьків за можливістю більше стежити за дистанційним навчанням дитини.
      ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що не всі батьки зможуть бути поруч і контролювати процес навчання учня. Але вони зможуть допомогти, наприклад, ввечері спланувати наступний день, допомогти розібратися в незрозумілих питаннях і так далі.

ВИЯВІТЬ РОЗУМІННЯ

Постачальники навчальних ресурсів (Uzdevumi.lv; eklase.lv; mykoob.lv, soma.lv, maconis.zvaigzne.lv і т.д.) уживають заходів для одночасного обслуговування більшої кількості користувачів, а інтернет-провайдери збільшують свої ресурси підключення.
      ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що якщо всі школи в Латвії одночасно, наприклад, о 9.00, скерують своїх учнів займатися в eklase.lv, то система може не витримати навантаження, тим самим ускладнивши процес навчання.

ОЦІНЮВАННЯ УСПІШНОСТІ

У процесі оцінювання успішності учнів акцентуйте на формувальній оцінці для всього класу або для окремих груп класу в формі коментарів чи різних задач; підсумкова оцінка буде виставлена вчителями, коли відновиться очне навчання.
      ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що необхідно надати певний час для онлайн-консультації з можливістю індивідуального спілкування з учнями, в яких є додаткові питання і які потребують роз’яснень учителя, коментарв або заохочення

РЕГУЛЯРНА СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИ

Встановість регулярне спілкування з батьками – те, як учитель буде зв’язуватися з учнем та батьками, і як батьки будуть інформувати вчителя про процес навчання дитини. У багатьох школах це забезпечується класним керівником.
      ВАЖЛИВО РОЗУМІТИ, що в кожній родині ситуація різна – деякі батьки можуть бути присутніми під час навчального процесу. Водночас, вони також виконують щоденні обов’язки, деякі ходять на роботу або працюють дистанційно вдома. Поговоріть із батьками про те, що може бути змінено, покращено і що найкраще всього вдається учню.

ДЯКУЄМО!

      Ми розуміємо, що ситуація складна, але тільки всі разом – учні, викладачі та батьки – ми зможемо реалізувати дистанційне навчання.
      Витривалості, взаємної підтримки та здоров’я!
Змінено: Ігор Опольський - 17.04.2020 21:30:31
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпоскликанням на сайт оригінального повідомлення.

Як вчителі та шкільні системи можуть діяти в умовах пандемії COVID-19 – поради “батька” PISA

Теми статті: PISA, батькам, вчителям, директорам, дистанційна освіта                                            26 Березня 2020

Публікуємо тези звернення Андреаса Шлейхера, директора директорату освіти і навичок ОЕСР (“батька” міжнародного оцінювання (PISA).
Пандемія COVID-19 не зупиняється на національних кордонах і впливає на людей, незалежно від національності, рівня освіти, доходу чи статі. Освіта не є винятком. Люди з привілейованих груп зможуть швидше долучитися до альтернативних можливостей навчання. Економічно вразливі верстви населення можуть залишитися перед зачиненими дверима їхніх шкіл.
      Ця криза демонструє багато нерівностей в освітніх системах – від технічного забезпечення, необхідного для онлайн-освіти,до зрозумілої орієнтації в онлайн-середовищі і неспроможності залучити талановитих викладачів до викладання.
Оскільки ці нерівності посилюються у кризовий час, ймовірно, ми не зможемо повернутися до попереднього статус-кво. Характер колективних рішень і поведінки визначає вплив на систему освіти. Лише розумна поведінка допоможе уникнути великих руйнацій в освітніх системах.
      Там, де закриття шкіл доцільне на короткий термін, ми можемо пом’якшити вплив карантину для учнів, родин та освітян – особливо тих, хто перебуває в маргіналізованих групах, які не мають доступу до цифрових навчальних ресурсів або можливості вчитися самостійно.
Ми можемо співпрацювати на міжнародному рівні, об’єднуючи відкриті онлайн-освітні ресурси та цифрові платформи навчання та заохочувати технологічні компанії долучатися до цих зусиль. Ми можемо розширити можливості цифрового навчання для вчителів та заохочувати їхню співпрацю.
Ми можемо використати цей момент для переформування навчальних програм та навчальних середовищ для потреб 21 століття. Значна частина цих процесів уже відбувається.
Китай швидко відреагував на COVID-19. Школи були в пріоритеті, навіть коли фінансові ресурси терміново і жорстко почали перерозподіляти. 17 лютого було запущено національну хмарну платформу, яка пропонувала учням у школах безкоштовні цифрові ресурси навчання.
Маючи 7 000 серверів, платформа може вміщувати 50 мільйонів учнів одночасно. Своїх зусиль доклав не тільки уряд, який мобілізував ресурси, а й широке коло підприємців, освітян, ІТ-компаній забезпечували безперебійний процес – від безкоштовного Wi-Fi та пристроїв для студентів через інноваційні інструктивні системи до соціальної підтримки вчителів та шкіл.
ОЕСР пропонує кроки, які базуються на даних, що були зібрані і систематизовані у 48-ми країнах:
ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ

Багато шкіл зараз оснащені хоча б мінімальними технологіями, необхідними для навчання в інтернеті. Не всі вчителі використовують технології на уроках. Державна політика може змінити ситуацію. За 2017 рік 60% викладачів отримали професійний розвиток у галузі ІКТ.
У поточній кризі до опанування навичками ІКТ повинні бути залучені всі вчителі. Це можна реалізувати через навчальні інтернет-ресурси, організовувати онлайн-співпрацю з учителями, які добре знаються на сучасних технологіях.
Сучасні технології не можуть змінити методи викладання та навчання, але вони здатні підвищити роль викладачів – відійти від ролі передавача знань до можливості співпраці з учнями в ролі тренерів, наставників і тих, хто оцінює.
Сучасні технології можуть забезпечити викладачам та студентам доступ до спеціалізованих матеріалів поза підручниками, дати можливість працювати в різних форматах, підтримувати нові способи навчання, орієнтовані на учнів як активних учасників. Це саме ті навчальні інструменти, які потрібні в 21 столітті.
РОЗШИРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ ТА СПРИЯННЯ ІННОВАЦІЯМ

      Суть навчання – це не технологія, а педагогіка. Успішні системи освіти в ці часи робитимуть все необхідне для розвитку професії викладача, сприятимуть посиленню відповідальності вчителів. У кризовій ситуації навіть найкращий міністр освіти не зможе якісно задовольнити потреби мільйонів учнів, сотень тисяч викладачів і десятків тисяч шкіл. Завдання полягає в тому, щоб розвинути досвід експертів серед учителів і серед шкільних керівників та залучити їх до вирішення цих проблем.
До прикладу, системи освіти Естонії та Фінляндії, які займають провідні місця в оцінюванні PISA. Підготовка, яку проходять вчителі в цих країнах, зокрема, покликана виховувати в учнів почуття індивідуальної відповідальності за навчання, піклуватися про добробут усіх учнів. Рівень довіри до вчителів базується на колективній відповідальності за успіх кожного учня. Рівність у навчанні у цих країнах доведена практикою – найближча школа завжди є найкращою школою.
Я часто зустрічаю людей, які кажуть, що ми не можемо надати освітянам більшої автономії, оскільки їм не вистачає потенціалу та досвіду для цього. Але ті, хто просить лише підігріти заздалегідь приготовлені гамбургери, навряд чи стануть шеф-кухарями.
СОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА ШКІЛ ТА ГРОМАД

      Навчання не є процесом, де учні є пасивними споживачами, школи постачальниками послуг, а батьки – клієнтами. Навчання завжди відбувається через взаємодію в середовищі добробуту. Успіх учнів протягом найближчих тижнів і місяців, особливо тих, хто належить до груп у складних життєвих обставинах, критично залежить від підтримки тісних стосунків зі своїми вчителями.
Школам потрібно забезпечити можливі шляхи, які дозволять вчителям підтримувати соціальні зв’язки зі своїми учнями на відстані. Завданням шкільних систем є підтримка вчителів у цій місії.
Так само важливо для вчителів залишатися на зв’язку одне з одним. Сучасні технології можуть прискорити та посилити співпрацю між учителями. Подумайте про силу “спільного споживання”, і можливості створення інтернет-ринку. Шанхай вже використовує ці зміни для викладання: багато вчителів користуються цифровою платформою для обміну своїми навчальними планами, завантажують чи вдосконалюють свої уроки. У такий спосіб Шанхай створив гігантську спільноту вчителів з відкритим кодом та надав можливості для творчості.
ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ ЛІДЕРСТВА

Ця криза, можливо, ставить на перший план необхідність ефективного лідерства на кожному рівні системи освіти. У перший час допустимий хаос на всіх рівнях – макро, інституційному, на рівні громади і школи. У непевні часи люди потребують тих, хто можуть забезпечити порядок. В освіті це будуть керівники шкіл, які мають вирішувати нагальні потреби учнів, родин, персоналу та громад, готуючись до змін у навчанні.
      Керівники шкіл, які швидко створюють кризові команди, які щодня оновлюють соціальні медіа та знають, хто що робить у кризовій ситуації. Керівники шкіл, які на зв’язку зі своїми викладачами та працівниками, які розуміють, які додаткові ресурси потрібні, та визначають їх пріоритетність.
Сьогодні системи освіти потребують системних лідерів, які відкриті до соціальних змін, творчих, здатних запроваджувати ефективні зміни. У ці часи не запитуйте себе, скільки викладачів дотримуються ваших вказівок, натомість – скільки з них ефективно долучаються до співпраці. Ці часи вимагають від лідерів заохочувати та сприяти інноваціям та розвитку, а не дотримуватись вказівок. Лідери, які можуть показати напрям та прокласти шлях до навчання у 21 столітті.
У ці часи ми виявляємо більше вдячності нашим викладачам, які присвячують своє життя  наступним поколінням.

Переклала з англійської Ольга Головіна, “Нова українська школа”


ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Матеріал дивимось, перейшовши за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Запам'ятовуємо винятки. Подвоєння в іншомовних словах. Українська мова.

Завантаження плеєра

ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!


Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

      Міністерство освіти і науки України інформує, що Усі зміни в освітньому процесі, впроваджені через карантин, відтепер зібрано на окремому інформаційному ресурсі: http://mon-covid19.info/

      Інфоресурс містить ключову інформацію про зміни в роботі дитячих садків, шкіл, закладів ПТО, університетів та коледжів. Зокрема, тут розміщено актуальну інформацію про завершення навчального року в школах, цьогорічне ЗНО та вступну кампанію. 

Сайт також містить корисну інформацію для педагогів – щодо режиму роботи, зарплат, відпустки, атестації, заповнення класних журналів, інструментів для дистанційного навчання тощо. На інфоресурсі також зібрано контакти установ і служб, які стануть у нагоді, якщо потрібно буде уточнити інформацію. 

У разі змін режиму карантину або ухвалення через нього нових рішень у системі освіти інформація на сайті оновлюватиметься.

Докладніше:bit.ly/2XEJ07Y

За підтримки швейцарсько-українського проєкту DECIDE – "Децентралізація для розвитку демократичної освіти" DOCCU

ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Як відбуватиметься підсумкове оцінювання учнів – роз’яснення МОН
[img]https://secure.gravatar.com/avatar/6a29a1badbdb906482f7faed22106aac?s=140&d=identicon&r=g[/img] 15.04.2020

Підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове та річне) може здійснюватися віддалено, із використанням цифрових технологій для всіх учнів, включно з тими, що здобувають освіту за однією з індивідуальних форм (педагогічний патронаж, сімейна (домашня), екстернат).
Про це йдеться  на новоствореному ресурсі Міністерства освіти і науки щодо роботи шкіл під час карантину.
Підсумкова оцінка за семестр виставляється з урахуванням результатів тематичного оцінювання, отриманих учнями під час дистанційного навчання та до його початку, практичних робіт з навчальних предметів природничого циклу, результатів оцінювання різних видів мовленнєвої діяльності учнів тощо. Якщо з навчального предмета не передбачено тематичних підсумкових робіт, підсумкова оцінка може виставлятися за результатами поточного оцінювання. Учні, які не мають результатів поточного оцінювання з об’єктивних причин, можуть бути оцінені за результатами проведення семестрової контрольної роботи.
Тематичні та семестрові підсумкові роботи, які було проведено в умовах дистанційного навчання під час карантину, записуються в класному журналі без зазначення дати їх проведення.
Річне оцінювання виставляється з урахуванням результатів оцінювання за перший та другий семестри навчального року.

Міжнародне порівняльне моніторингове дослідження якості освіти PISA-2021, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпоскликанням на сайт оригінального повідомлення.

Як вчителі та шкільні системи можуть діяти в умовах пандемії COVID-19 – поради “батька” PISA

Теми статті: PISA, батькам, вчителям, директорам, дистанційна освіта                                            26 Березня 2020

Публікуємо тези звернення Андреаса Шлейхера, директора директорату освіти і навичок ОЕСР (“батька” міжнародного оцінювання (PISA).
Пандемія COVID-19 не зупиняється на національних кордонах і впливає на людей, незалежно від національності, рівня освіти, доходу чи статі. Освіта не є винятком. Люди з привілейованих груп зможуть швидше долучитися до альтернативних можливостей навчання. Економічно вразливі верстви населення можуть залишитися перед зачиненими дверима їхніх шкіл.
      Ця криза демонструє багато нерівностей в освітніх системах – від технічного забезпечення, необхідного для онлайн-освіти, до зрозумілої орієнтації в онлайн-середовищі і неспроможності залучити талановитих викладачів до викладання.
Оскільки ці нерівності посилюються у кризовий час, ймовірно, ми не зможемо повернутися до попереднього статус-кво. Характер колективних рішень і поведінки визначає вплив на систему освіти. Лише розумна поведінка допоможе уникнути великих руйнацій в освітніх системах.
      Там, де закриття шкіл доцільне на короткий термін, ми можемо пом’якшити вплив карантину для учнів, родин та освітян – особливо тих, хто перебуває в маргіналізованих групах, які не мають доступу до цифрових навчальних ресурсів або можливості вчитися самостійно.
Ми можемо співпрацювати на міжнародному рівні, об’єднуючи відкриті онлайн-освітні ресурси та цифрові платформи навчання та заохочувати технологічні компанії долучатися до цих зусиль. Ми можемо розширити можливості цифрового навчання для вчителів та заохочувати їхню співпрацю.
Ми можемо використати цей момент для переформування навчальних програм та навчальних середовищ для потреб 21 століття. Значна частина цих процесів уже відбувається.
Китай швидко відреагував на COVID-19. Школи були в пріоритеті, навіть коли фінансові ресурси терміново і жорстко почали перерозподіляти. 17 лютого було запущено національну хмарну платформу, яка пропонувала учням у школах безкоштовні цифрові ресурси навчання.
Маючи 7 000 серверів, платформа може вміщувати 50 мільйонів учнів одночасно. Своїх зусиль доклав не тільки уряд, який мобілізував ресурси, а й широке коло підприємців, освітян, ІТ-компаній забезпечували безперебійний процес – від безкоштовного Wi-Fi та пристроїв для студентів через інноваційні інструктивні системи до соціальної підтримки вчителів та шкіл.
ОЕСР пропонує кроки, які базуються на даних, що були зібрані і систематизовані у 48-ми країнах:
ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ

Багато шкіл зараз оснащені хоча б мінімальними технологіями, необхідними для навчання в інтернеті. Не всі вчителі використовують технології на уроках. Державна політика може змінити ситуацію. За 2017 рік 60% викладачів отримали професійний розвиток у галузі ІКТ.
У поточній кризі до опанування навичками ІКТ повинні бути залучені всі вчителі. Це можна реалізувати через навчальні інтернет-ресурси, організовувати онлайн-співпрацю з учителями, які добре знаються на сучасних технологіях.
Сучасні технології не можуть змінити методи викладання та навчання, але вони здатні підвищити роль викладачів – відійти від ролі передавача знань до можливості співпраці з учнями в ролі тренерів, наставників і тих, хто оцінює.
Сучасні технології можуть забезпечити викладачам та студентам доступ до спеціалізованих матеріалів поза підручниками, дати можливість працювати в різних форматах, підтримувати нові способи навчання, орієнтовані на учнів як активних учасників. Це саме ті навчальні інструменти, які потрібні в 21 столітті.
РОЗШИРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ ТА СПРИЯННЯ ІННОВАЦІЯМ

      Суть навчання – це не технологія, а педагогіка. Успішні системи освіти в ці часи робитимуть все необхідне для розвитку професії викладача, сприятимуть посиленню відповідальності вчителів. У кризовій ситуації навіть найкращий міністр освіти не зможе якісно задовольнити потреби мільйонів учнів, сотень тисяч викладачів і десятків тисяч шкіл. Завдання полягає в тому, щоб розвинути досвід експертів серед учителів і серед шкільних керівників та залучити їх до вирішення цих проблем.
До прикладу, системи освіти Естонії та Фінляндії, які займають провідні місця в оцінюванні PISA. Підготовка, яку проходять вчителі в цих країнах, зокрема, покликана виховувати в учнів почуття індивідуальної відповідальності за навчання, піклуватися про добробут усіх учнів. Рівень довіри до вчителів базується на колективній відповідальності за успіх кожного учня. Рівність у навчанні у цих країнах доведена практикою – найближча школа завжди є найкращою школою.
Я часто зустрічаю людей, які кажуть, що ми не можемо надати освітянам більшої автономії, оскільки їм не вистачає потенціалу та досвіду для цього. Але ті, хто просить лише підігріти заздалегідь приготовлені гамбургери, навряд чи стануть шеф-кухарями.
СОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА ШКІЛ ТА ГРОМАД

      Навчання не є процесом, де учні є пасивними споживачами, школи постачальниками послуг, а батьки – клієнтами. Навчання завжди відбувається через взаємодію в середовищі добробуту. Успіх учнів протягом найближчих тижнів і місяців, особливо тих, хто належить до груп у складних життєвих обставинах, критично залежить від підтримки тісних стосунків зі своїми вчителями.
Школам потрібно забезпечити можливі шляхи, які дозволять вчителям підтримувати соціальні зв’язки зі своїми учнями на відстані. Завданням шкільних систем є підтримка вчителів у цій місії.
Так само важливо для вчителів залишатися на зв’язку одне з одним. Сучасні технології можуть прискорити та посилити співпрацю між учителями. Подумайте про силу “спільного споживання”, і можливості створення інтернет-ринку. Шанхай вже використовує ці зміни для викладання: багато вчителів користуються цифровою платформою для обміну своїми навчальними планами, завантажують чи вдосконалюють свої уроки. У такий спосіб Шанхай створив гігантську спільноту вчителів з відкритим кодом та надав можливості для творчості.
ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ ЛІДЕРСТВА

Ця криза, можливо, ставить на перший план необхідність ефективного лідерства на кожному рівні системи освіти. У перший час допустимий хаос на всіх рівнях – макро, інституційному, на рівні громади і школи. У непевні часи люди потребують тих, хто можуть забезпечити порядок. В освіті це будуть керівники шкіл, які мають вирішувати нагальні потреби учнів, родин, персоналу та громад, готуючись до змін у навчанні.
      Керівники шкіл, які швидко створюють кризові команди, які щодня оновлюють соціальні медіа та знають, хто що робить у кризовій ситуації. Керівники шкіл, які на зв’язку зі своїми викладачами та працівниками, які розуміють, які додаткові ресурси потрібні, та визначають їх пріоритетність.
Сьогодні системи освіти потребують системних лідерів, які відкриті до соціальних змін, творчих, здатних запроваджувати ефективні зміни. У ці часи не запитуйте себе, скільки викладачів дотримуються ваших вказівок, натомість – скільки з них ефективно долучаються до співпраці. Ці часи вимагають від лідерів заохочувати та сприяти інноваціям та розвитку, а не дотримуватись вказівок. Лідери, які можуть показати напрям та прокласти шлях до навчання у 21 столітті.
У ці часи ми виявляємо більше вдячності нашим викладачам, які присвячують своє життя  наступним поколінням.

Переклала з англійської Ольга Головіна, “Нова українська школа”
Змінено: Ігор Опольський - 17.04.2020 08:49:59
Міжнародне порівняльне моніторингове дослідження якості освіти PISA-2021, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги освітян РІвненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпоскликанням на сайт оригінального повідомлення.

Інсайти від PISA про наявність та використання цифрових інструментів для навчання 

Теми статті: PISA, батькам, вчителям, директорам, дистанційна освіта                         14 Квітня 2020                              Ольга Головіна

      Публікуємо переклад статті засновника міжнародного дослідження PISA, директора департаменту з питань освіти та навичок ОЕСР Андреаса Шлейхера.
Коли школи припинили свою роботу в умовах кризи через поширення COVID-19 (понад 150 країн), можливості для онлайн-навчання зросли і можуть стати орієнтиром для освіти.
Можливості, які пропонують цифрові технології, виходять далеко за межі розв’язання проблем у часи кризи. Цифрові технології дозволяють нам знайти нові відповіді на запитання – що люди вчать, як, де і коли вони навчаються.
Криза COVID-19 сталась тоді, коли більшість освітніх систем, які були охоплені останнім раундом Програми міжнародного оцінювання студентів ОЕСР (PISA), не були готові до можливостей цифрового навчання.
Останні дані були зібрані в межах оцінювання PISA у 2018 році та базуються на репрезентативних показниках із 79-ти освітніх систем, в яких навчаються понад 600 000 15-річних дітей.
ДОСТУП УЧНІВ ДО ЦИФРОВОГО СВІТУ

У середньому в країнах ОЕСР 9% 15-річних учнів навіть не мають тихого місця для навчання у своїх помешканнях. В Індонезії, Філіппінах, Таїланді це понад 30%. Це діти, які перебувають у складних життєвих обставинах (СЖО). Навіть у Південній Кореї, яка має найкращі результати PISA, кожен п’ятий учень з соціально-економічно несприятливих шкіл не має місця для навчання вдома.
Своє місце для навчання – це хороший початок, але очевидною умовою онлайн-навчання є  доступ до комп’ютера, який потрібен для роботи. В Австрії, Данії, Ісландії, Литві, Нідерландах, Норвегії, Польщі, Словенії та Швейцарії понад 95% учнів повідомили, що можуть використовувати комп’ютер для роботи вдома, але в Індонезії таких лише 34%.
ГОТОВНІСТЬ ВЧИТЕЛІВ ТА ШКІЛ

Інша сторона рівняння – наскільки навчальні заклади обладнані та звикли до онлайн-навчання і наскільки добре вчителі готові та залучені до нього. Стан технологій у школах і досвід роботи з цифровими технологіями у шкіл різний.
Ба більше, успішність багатьох учнів протягом найближчих тижнів і місяців критично залежатиме від підтримки тісних стосунків зі своїми вчителями. Особливо це стосується учнів із СЖО, в яких, можливо, відсутня батьківська підтримка або яким не вистачає стійкості, навчальної стратегії або залучення до самостійного навчання. Закриття шкіл у поєднанні з економічними труднощами матиме найгірший вплив на найбідніших дітей. Потреби цих дітей мають бути відомі вчителям, а отже – важливими є контакт і залученість з обох боків.
Ще один аспект, який виявило останнє дослідження PISA 2018, – серед 15-річних учнів країн ОЕСР лише кожен дев’ятий міг бачити різницю між фактом і думкою. Тож без чітких вказівок та підтримки вчителів учні навряд чи зможуть самостійно орієнтуватися у світі онлайн-навчання.
Трохи більше двох третин 15-річних учнів навчаються в тих школах, де цифрові пристрої є достатньо потужними з погляду обчислювальної спроможності. В Японії – менше половини, а в Косово – кожен п’ятий. Дані підтверджують великі розриви між соціально-економічними групами.
У чотирьох китайських провінціях, які беруть участь у PISA (Пекін, Цзянсу, Шанхай та Чжецзян), Данії, Литві, Сінгапурі та Словенії 9 із 10 учнів навчаються у школах, де пропускна здатність і швидкість інтернету достатня. В Аргентині, Бразилії, Брунеї, Колумбії, Німеччині, Косово, Мексиці, Марокко, Республіці Північна Македонія, Панамі, Перу, Португалії та Уругваї таких шкіл менше третини.
Щодо програмного забезпечення, то навіть у такій технологічно розвиненій країні, як Японія, лише 40% 15-річних учнів навчаються у школах, де програмне забезпечення на належному рівні.
У дослідженні PISA-2018 було питання щодо різних аспектів можливого покращення навчання за допомогою цифрових пристроїв. У середньому в країнах ОЕСР 65% 15-річних навчаються у школах, керівник яких вважає, що їхні вчителі мають необхідні технічні та педагогічні навички для інтеграції цифрових пристроїв у навчання.
Такі дані свідчать про те, що перед освітніми системами існують суттєві виклики в підготовці до освітніх технологій. І питання – як пом’якшити недоліки, що виникають у період дистанційного навчання, враховуючи різний доступ до можливостей.
У середньому в країнах ОЕСР близько 60% 15-річних учнів навчаються у школах, керівники яких вважають, що вчителі мають достатньо часу для підготовки уроків, інтегруючи цифрові пристрої. Наприклад, у чотирьох провінціях Китаю таких близько 90%, а в Японії трохи більше 10%.
Подібна ситуація складається, коли йдеться про наявність ефективних професійних ресурсів для вчителів, на яких вони можуть навчитися використовувати наявні цифрові пристрої. Близько 55% учнів навчаються у школах, де вчителів стимулюють до інтеграції цифрових пристроїв до свого викладання, або у школах, які мають достатньо кваліфікованого персоналу для підтримки.
Найбільше значення в теперішній кризі має доступ до ефективних онлайн-платформ для навчання. У середньому в країнах ОЕСР близько половини 15-річних дітей навчаються у школах, керівники яких повідомили, що дієва платформа підтримки навчання в інтернеті доступна.
Знову ж таки, є велика різниця між країнами. У Сінгапурі, чотирьох провінціях Китаю, Макао (Китай) та Данії 9 з 10 учнів навчаються у школах, які мають ефективну платформу підтримки онлайн-навчання, тоді як в Аргентині, Білорусі, Коста-Ріці, Японії, Косово, Люксембурзі, Марокко, у Республіці Північна Македонія, Панамі та Перу менше 30% учнів.
Використання цифрових пристроїв та ІКТ для покращення викладання і навчання також може залежати від політик та практик шкіл. PISA-2018 запитала директорів шкіл, чи є в них офіційні вказівки (наприклад, письмові заяви, програми чи правила) або конкретні практики (наприклад, регулярно заплановані зустрічі) щодо саме ефективного використання цифрових пристроїв у класі.
У середньому для країн ОЕСР найпоширенішими шкільними практиками, спрямованими на поліпшення навчання за допомогою цифрових пристроїв, були: регулярні дискусії між директором та вчителями щодо використання цифрових пристроїв у педагогічних цілях (63%); написання шкільних заяв про використання цифрових пристроїв (62%); наявність спеціальної програми для підготовки учнів до відповідальної поведінки в інтернеті (60%).
У середньому для країн ОЕСР найменш поширеними є такі практики: наявність спеціальної програми сприяння співпраці вчителів щодо використання цифрових пристроїв (36%); наявність запланованого часу для зустрічей учителів, щоб поділитися, оцінити або розробити інструктивні матеріали та підходи, що використовують цифрові пристрої (44%).
Шкільних вказівок та практик для вдосконалення викладання та навчання з допомогою цифрових пристроїв частіше дотримуються у школах із вищим соціально-економічним розвитком, ніж у школах з обмеженими можливостями.
У кризовий період цифрові технології мають забезпечити учням доступ до якісного навчання. Однак більшості освітніх систем потрібно зважати і пильнувати, щоб новітні технології не посилювали наявну нерівність у доступі та якості навчання.
Питання не лише в забезпеченні доступу до технологій та відкритих навчальних ресурсів. Варто звертати увагу на підтримку ефективних соціальних відносин між сім’ями, вчителями та учнями. Особливо це актуально для тих учнів, яким не вистачає стійкості, стратегій навчання чи залученості до самостійного навчання. Технологія може посилити роботу професійних вчителів, але вона не замінить вчителів.

ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До учаги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

                         Державна підсумкова атестація у формі ЗНО відбудеться, питання лише в датах

      Цьогорічні випускники шкіл складатимуть державну підсумкову атестацію у формі ЗНО, наразі невідомі лише дати такого оцінювання.
Про це “Новій українській школі” повідомила заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко.
      Державна підсумкова атестація у формі ЗНО для всіх, хто здобуває повну загальну середню освіту у поточному році (випускники шкіл, студенти професійно-технічних закладів освіти тощо), обов’язково відбудеться, – запевнила Вакуленко.
Вона наголошує, що “єдиним елементом невизначеності” є лише дати проведення.
Також вона спростувала чутки в освітянських групах у соцмережах, що тим, хто зареєструвався на ЗНО у лютому-березні, потрібно буде зареєструватись повторно.
      Це хибні чутки, які створюють додаткове напруження для освітян, дітей і їхніх батьків. Перереєстровуватися тим, хто успішно зареєструвався, не потрібно, - зазначила
Водночас, за її словами, через карантин деякі охочі не змогли зареєструватися. Для них проведуть додаткову сесію реєстрації.
“Наразі готується нормативний документ, у якому це буде зафіксовано”, – розповіла Вакуленко.
Окрім того, у листі МОН №1/9-213 від 16 квітня зазначено:
“Відповідно до статті 17 Закону України “Про повну загальну середню освіту” у разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію“.
Також у міністерстві нагадують, що цього навчального року учнів 4-х та 9-х класів звільнили від складання державної підсумкової атестації. У відповідних документах про освіту їм поставлять запис “звільнений(а)”.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги учасників ЗНО-2020!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Український центр оцінювання якості освіти інформує про можливості підготовки до ЗНО (ДПА у формі ЗНО).

Вітаємо Вас на YouTube каналі Українського центру оцінювання якості освіти! Упродовж останнього місяця Ви маєте можливість навчатися та отримувати необхідні знання у зручний для Вас час і спосіб! Ресурсів нині багато. Це і онлайн-тестування, і онлайн-уроки з підготовки до ЗНО, і подкасти, і різноманітні лайфхаки, які полегшують запам’ятовування певних фактів чи алгоритмів! І це прекрасно! Пропонуємо Вам розширити коло своєї обізнаності й ознайомитися з процедурою проведення ЗНО, попрацювати з тестами, попрактикуватися в заповненні бланків відповідей, навчитися ефективно розподіляти час, отримати відповіді на такі запитання: скільки тестових балів я можу набрати під час ЗНО, що мені потрібно ще повторити? Зрештою на власні очі побачити, як проходить ЗНО. 
Безумовно, презентоване відео аж ніяк не замінює пробне ЗНО, яке дозволяє психологічно налаштуватися на проходження реального тестування. Щойно епідеміологічна ситуація стабілізується всі зареєстровані учасники зможуть у звичному форматі пройти пробне ЗНО. 
Для повного занурення в процес пропонуємо Вам пройти тестування з української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики та хімії пробного ЗНО 2019 року. Матеріали із тестами з іноземних мов очікуйте найближчим часом. Тривалість і структура деяких тестів ЗНО 2020 року відрізняється від 2019, тож неодмінно перегляньте актуальну інформацію на сайті УЦОЯО: https://testportal.gov.ua/zno-2020-2/
Якщо уже працювали з цими тестами, Ви можете вирішити й проаналізувати тести попередніх років, які розміщено на сайті УЦОЯО: https://testportal.gov.ua/testy-mynul...

Українська мова і література 
 Тестовий зошит: https://drive.google.com/open?id=12aZ... 
 Бланки відповідей: https://drive.google.com/open?id=1uWq... 
 Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1hXz... 
 Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=ISqEF... 

Історія України 
Тестові зошити (доступні українською і деякими іншими мовами): https://drive.google.com/open?id=1kVS... 
Бланк відповідей: https://drive.google.com/open?id=1e9x... 
Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1HRI... 
Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=P_zIq... 

Математика 
Тестові зошити (доступні українською і деякими іншими мовами): https://drive.google.com/open?id=17Vy... 
Бланк відповідей: https://drive.google.com/open?id=1X33... 
Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1ANx... 
Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=idTGQ... 

Біологія 
Тестові зошити (доступні українською і деякими іншими мовами): https://drive.google.com/open?id=1DHc... 
Бланки відповідей: https://drive.google.com/open?id=1SFQ... 
Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1DM2... 
Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=UK-u5... 

Географія 
Тестові зошити (доступні українською і деякими іншими мовами): https://drive.google.com/open?id=1GTg... 
Бланк відповідей: https://drive.google.com/open?id=1ARD... 
Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1tr4... 
Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=xjQ0L... 

Фізика 
Тестові зошити (доступні українською мовою): https://drive.google.com/open?id=11Id... 
Бланк відповідей: https://drive.google.com/open?id=1jJS... 
Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1Ima... 
Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=8HEB3... 

Хімія 
Тестові зошити (доступні українською і деякими іншими мовами): https://drive.google.com/open?id=1VWn... 
Бланк відповідей: https://drive.google.com/open?id=1mpZ... 
Визначення результатів: https://drive.google.com/open?id=1zPj... 
Відеокоментар до виконання завдань: https://www.youtube.com/watch?v=1WqXK...
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги учасників ЗНО-2020.

Матеріал читаємо / ДИВИМОСЬ, перейшовши за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

      Український центр оцінювання якості освіти підготував відео про проведення процедури основної сесії ЗНО. Пропонуємо вам до проходження ПРОБНОГО ЗНО ознайомитись із тими основними моментами ЗНО, які відображені у відео.
Про процедуру проходження основної сесії ЗНО.

Завантаження плеєра
Змінено: Ігор Опольський - 16.04.2020 20:35:08
ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі, Тут вміщено цікаві дослідження, повідомлення про життя письменників України
 
Матеріал дивимось, перейшовши за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Давня українська література. ЗНО з української літератури

Завантаження плеєра


ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі, Тут вміщено цікаві дослідження, повідомлення про життя письменників України
 
Матеріал читаємо / дивимось, перейшовши за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

ЗНО з української літератури. ФОЛЬКЛОР.


Завантаження плеєра

ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі, Тут вміщено цікаві дослідження, повідомлення про життя письменників України
 
Матеріал дивимось, перейшовши за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Літературні терміни для ЗНО || Як учити за "Візуалізованою ТЕОРІЄЮ літератури"?

Завантаження плеєра


Змінено: Ігор Опольський - 16.04.2020 21:24:08
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для даної теми повідомлення повідомлення
 
До уваги учасників пробного ЗНО-2020!

Матеріал читаємо та / або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення (http://<ifr ame src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fzno.ukr.center%2Fposts%2F1313469552184617&width=500" width="500" height="423" st yle="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>).                  24.04.2020 15:02

Змінено: Ігор Опольський - 24.04.2020 18:01:34
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для даної теми повідомлення повідомлення
 
До уваги учасників освітнього процесу Рівненщини!

Матеріал читаємо / дивимось ниже, перейшовши за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.


Валерій Бойко, в.о. директора Українського центру оцінювання якості освіти, розповідає про плани щодо проведення основного і пробного зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році.



Завантаження плеєра
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для даної теми повідомлення повідомлення
 
До уваги учасників пробного ЗНО-2020 РІвненської області!


Нагадуємо, що для тих осіб, які вчасно зареєструвались на пробне ЗНО, вхід на персональну сторінку учасника ПРОБНОГО ЗНО-2020 здійснюється ЗА ЦИМ ГІПЕРПОКЛИКАННЯМ. (див. як показано на скріншоті нижче.

Якщо ви забули чи загубили логін та / або пароль для входу на сторінку, то натисніть на гіперпокликання Втратили логін або пін-код? під кнопкою "УВІЙТИ".

      У вікні, що з'явилось (див. нижче), унесіть потрібно інформацію.


      Якщо виникають певні технічні питання, то телефонуйте, будь ласка, за номером 032-242-26-61. .

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 37 След.