Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 54 След.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2019 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
Даруємо бонуси учасникам пробного ЗНО-2019!
 
У Львівському регіональному центрі оцінювання якості освіти  визначено вартість пробного тестування у 2019 році – 138 грн.
 
Алгоритм реєстрації на пробне ЗНО-2019:
 
1. Зайти на сайт Львівського РЦОЯО – www.lv.testportal.gov.ua з 08 до 31 січня 2019 року – закладка «Пробне ЗНО-2019». (Учасниками пробного ЗНО можуть бути учні 10-11 класів закладів освіти, випускники минулих років, студенти закладів вищої освіти, учні (студенти) закладів професійно-технічної освіти, які виявили бажання ознайомитись із процедурою тестування та перевірити свій рівень знань напередодні складання основних іспитів).
2. Заповнити аплікаційну форму.
3. Отримати логін та код доступу до інформаційної сторінки учасника ПЗНО.
4. Зайти на інформаційну сторінку учасника ПЗНО, роздрукувати квитанцію та оплатити її протягом 3-х робочих днів. Після оплати перевірити статус заяви (статус «Оплачена» є підтвердженням факту реєстрації).
5. Із 25 лютого 2019 року з інформаційної сторінки учасника ПЗНО роздрукувати ЗАПРОШЕННЯ-ПЕРЕПУСТКУ, де буде вказано місце та час проведення пробного ЗНО. 
Учасникам, які першими зареєструються та оплатять заявки, ЛРЦОЯО дарує бонуси – відкриту частину сертифікаційної роботи перевірятимуть учителі-екзаменатори. 
Хто ж буде тими першими 300 учасниками з української мови і літератури та першими 300 з математики?
 
  Терміни проведення пробного ЗНО:
16 березня 2019 року – українська мова і література;
23 березня 2019 року – історія України, математика, іноземні мови (із аудіюванням), географія, фізика, хімія, біологія.
Освіта – скарб, праця - ключ до нього
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2019 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги потенційних учасників ЗНО-2019!


      Звртаємо вашу увагу на те, що сертифікаційні роботи мають різну кількість завдань та форм, на виконання кожного тесту зовнішнього незалежного оцінювання відводиться різний час.

Час, відведений на виконання завдань тестів ЗНО у 2019 році:

Предмет                              
Час на виконання завдань тесту
Англійська мова                      150 хвилин
Біологія                                    120 хвилин
Географія                                150 хвилин
Іспанська мова                       150 хвилин
Історія України                        150 хвилин
Математика                             180 хвилин
Німецька мова                        150 хвилин
Українська мова і література 180 хвилин
Фізика                                      180 хвилин
Французька мова                    150 хвилин
Хімія                                         150 хвилин

Для підготовки до ЗНО-2019 рекомендуємо учасникам послуговуватись БЕЗКОШТОВНИМ on-line сервісом "ТРЕНУВАЛЬНЕ ОНЛАЙНОВЕ ТЕСТУВАННЯ", у якому розподіл завдань у тестах за змістом і за формою є максимально наближений до тестів ЗНО з врахуванням специфіки комп'ютерного тестування. 
      
Ви можете обрати тренувальні тестування по розділах (періодах) програми, які тривають по 20 хвилин, або підсумкове тестування, яке триває 60 хвилин.


ТАКОЖ на сайті ЛЬВІВСЬКОГО РЦОЯО розміщено ТРЕНІНГИ з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ
Мета тренінгів – допомогти учасникам, які готуються до тесту з історії України, вивчити й запам’ятати дати історичних подій. Це можливість попрацювати онлайн із зображеннями пам’яток із історії України та з тестовими завданнями, що містять зображення історичних персоналій, які відповідають Списку персоналій для візуального розпізнавання. За допомогою Абетки учасник зрозуміє визначення понять і термінів відповідного історичного періоду, а також матиме змогу попрацювати з відповідними тестовими завданнями.




Моніторинг якості освіти від УЦОЯО: СЕРТИФІКАЦІЯ педагогічних працівників, В Україні проводитимуть моніторинги якості освіти
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

МОН ПРОПОНУЄ ДЛЯ ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ ПРОЕКТ ПРОГРАМИ НЕЗАЛЕЖНОГО ТЕСТУВАННЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ



Незалежне тестування є одним з трьох інструментів сертифікації вчителів початкових класів та застосовується для перевірки знань та умінь як складових професійних компетентностей вчителя початкової школи відповідно до трудових функцій (планування та здійснення освітнього процесу, забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі та родині, створення освітнього середовища, проведення педагогічних досліджень) згідно з Професійним стандартом “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти”.
Метою зовнішнього незалежного оцінювання є оцінка знаннєвого компоненту психолого-педагогічних, академічних та методичних компетентностей вчителя початкових класів:
- знання нормативно-правової бази, концептуальних засад НУШ та сучасних педагогічних технологій у плануванні освітнього процесу;
- знання вікових особливостей та індивідуальних відмінностей перебігу когнітивних процесів у дітей молодшого шкільного віку у здійсненні педагогічної діагностики, оцінюванні навчальних досягнень учнів;
- обізнаності у вимогах до організації освітнього середовища, зорієнтованого на особистісний, творчий і духовний розвиток учнів;
- знання основ методології науково-педагогічних досліджень;
- академічні знання з освітніх галузей, визначених  Державним стандартом початкової освіти;
- знання методик викладання освітніх галузей у початковій школі, визначених Державним стандартом початкової освіти.
Зауваження та пропозиції просимо надсилати до 30 грудня 2018 року на e-mail: linnyk@mon.gov.ua (Ліннік Олена Олегівна) або  за адресою: Міністерство освіти і науки України, проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135.

ПРОЕКТ
ПРОГРАМА НЕЗАЛЕЖНОГО ТЕСТУВАННЯ
ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Програма призначена для оцінювання професійних компетентностей вчителів початкової школи протягом 2019-2020 років у межах сертифікації педагогічних працівників.
Програму тестування укладено відповідно до професійного стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10.08.2018 року № 1143, та з урахуванням Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 15.01.2018 р. № 36.
Незалежне тестування є одним з трьох інструментів сертифікації вчителів початкових класів та застосовується для перевірки знань та умінь як складових професійних компетентностей вчителя початкової школи відповідно до трудових функцій (планування та здійснення освітнього процесу, забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі та родині, створення освітнього середовища, проведення педагогічних досліджень) згідно з  Професійним стандартом “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти”. Незалежне тестування у силу певної специфіки має обмежені можливості щодо перевірки фахової компетентності вчителя. Викладання передбачає низку компетентностей, які оцінюються з використанням інших інструментів.
Метою зовнішнього незалежного оцінювання є оцінка знаннєвого компоненту психолого-педагогічних, академічних та методичних компетентностей вчителя початкових класів:
● знання нормативно-правової бази, концептуальних засад НУШ та сучасних педагогічних технологій у плануванні освітнього процесу;
● знання вікових особливостей та індивідуальних відмінностей перебігу когнітивних процесів у дітей молодшого шкільного віку у здійсненні педагогічної діагностики, оцінюванні навчальних досягнень учнів;
● обізнаності у вимогах до організації освітнього середовища, зорієнтованого на особистісний, творчий і духовний розвиток учнів;
● знання основ методології науково-педагогічних досліджень;
● академічні знання з освітніх галузей, визначених  Державним стандартом початкової освіти;
● знання методик викладання освітніх галузей у початковій школі, визначених Державним стандартом початкової освіти.
Програму структуровано за розділами відповідно до трьох груп спеціальних (фахових) професійних компетентностей вчителя початкової школи: психолого-педагогічних, предметних, методичних.
До психолого-педагогічних компетентностей віднесено такі компетентності, згідно з професійним стандартом «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти»:
● здатність вивчати, аналізувати та застосовувати під час планування освітнього процесу професійну літературу подану в паперовій та електронній формах;
● здатність дотримуватися вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі;
● здатність планувати роботу, розробляти календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, план виховної роботи, планувати професійний саморозвиток вчителя;
● здатність визначати мету і завдання освітнього процесу, коригувати його шляхом зіставлення проміжних результатів із запланованими;
● здатність здійснювати ціле- покладання, коригування освітнього процесу на основі зіставлення проміжних результатів із запланованими;
● здатність до організації та проведення педагогічної діагностики учня;
● здатність добирати доцільні методи, засоби й форми навчання, відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів класу;
● здатність до надання батькам (особам, що їх замінюють) порад і рекомендацій щодо підтримки навчальної діяльності учня за межами закладу освіти;
● здатність до організації взаємодії з батьками в різних формах;
● здатність до координації взаємодії із зацікавленими особами для гармонійного розвитку учнів.
● здатність до створення безпечних, психологічно комфортних умов освітнього процесу;
● здатність до змістового наповнення освітнього середовища відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти;
● здатність до врахування при створенні освітнього середовища індивідуальних потреб учнів, у тому числі обдарованих дітей, дітей, які мають особливі освітні потреби.
● здатність до визначення методичної проблеми, обґрунтування її актуальності, мети, завдань тощо;
● здатність до опрацювання відповідних джерел інформації для визначення шляхів підвищення ефективності розв'язання методичної проблеми;
● здатність до розроблення концепції дослідження;
● здатність до розроблення навчальних, виховних і розвивальних завдань/систем уроків тощо для реалізації основних ідей дослідження;
● здатність до оцінювання ефективності розроблених систем навчальних, виховних і розвивальних  завдань /систем уроків тощо для реалізації основних ідей досліджень;
● здатність до підведення підсумків, формулювання висновків педагогічного дослідження.
До предметних компетентностей віднесено компетентність «здатність до використання в освітньому процесі системи теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти».
До методичних компетентностей віднесено компетентність «здатність до використання в освітньому процесі методик навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти».
Розділ І «Психолого-педагогічні компетентності» містить такі підрозділи: «Планування та здійснення освітнього процесу»; «Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі і родині»; «Педагогічна діагностика»; «Створення освітнього середовища»; «Проведення педагогічних дослідження».
Розділ ІІ «Предметні компетентності» містить такі підрозділи: «Мовно-комунікативна компетентність»; «Математична компетентність»; «Компетентність у галузі природничих наук»; «Громадянська компетентність»; «Соціальна та здоров’язбережувальна компетентність»; «Інформатично-цифрова компетентність».
Розділ ІІІ «Методичні компетентності» містить такі підрозділи: «Методика викладання мовно-літературної освітньої галузі»; «Методика викладання математичної освітньої галузі»; «Методика викладання інтегрованого курсу “Я досліджую світ”.

ЩОБ ОЗНАЙОМИТИСЬ ЗІ ЗМІСТОМ ПРОГРАМИ (проектом), ПОТРІБНО ЇЇ ЗАВАНТАЖИТИ ЗА ЦИМ ГІПЕРПОСИЛАННЯМ !!!
Змінено: Ігор Опольський - 21.12.2018 07:29:03
Моніторинг якості освіти від УЦОЯО: СЕРТИФІКАЦІЯ педагогічних працівників, В Україні проводитимуть моніторинги якості освіти
 
До уваги вчителів початкової школи!

Матеріал читаємо нижче або переходимо на сайт оригінального повідомлення за цим гіперпосиланням.



Програма призначена для оцінювання вчителів початкової школи у межах сертифікації

МОН презентувало програму ЗНО для вчителів початкової школи
Міністерство освіти розробило проект програми зовнішнього незалежного оцінювання вчителів початкової школи. Відповідний документ оприлюднений з метою громадського обговорення.
Програма призначена для оцінювання професійних компетентностей вчителів початкової школи протягом 2019-2020 років у межах проведення сертифікації педагогічних працівників.
Планується, що незалежне оцінювання стане одним з трьох інструментів сертифікації вчителів початкових класів та застосовується для перевірки знань та умінь вчителя відповідно до його трудових функцій.
Зокрема, ЗНО вчителів проводитиметься з метою оцінки знаннєвого компоненту психолого-педагогічних, академічних та методичних компетентностей вчителя початкових класів.
Програму структуровано за розділами відповідно до трьох груп фахових професійних компетентностей вчителя початкової школи: психолого-педагогічних, предметних та методичних.
Громадське обговорення проекту документа триватиме до 30 грудня. Зауваження та пропозиції можна надсилати на e-mail: linnyk@mon.gov.ua.

Моніторинг якості освіти від УЦОЯО: СЕРТИФІКАЦІЯ педагогічних працівників, В Україні проводитимуть моніторинги якості освіти
 
ПАВЛО ХОБЗЕЙ ПРО СЕРТИФІКАЦІЮ (тиснемо на гіперпосилання, щоб переглянути)

  


СВ Хобзей.bmp (774.08 КБ)
Змінено: Ігор Опольський - 16.01.2019 13:48:44
ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: БАЗА ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. Тренувальне on-line тестування, У даному розділі форуму розміщено гіперпосилання на базу ВИКОРИСТАНИХ тестових завдань Українського центру оцінювання якості освіти.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимона сайт оригінального повідомлення за цим гіперпосиланням.

Стилі сучасної української літературної мови

      Стиль в сучасній українській мові є різновидом мови з певним набором засобів мовлення для вираження мовлення або передачі вербальної інформації у певних умовах. Стилі мови різняться характером висловлювання, змістом та метою мовлення.
Наразі виділяють 6 основних стилів української мови: розмовний, публіцистичний, науковий, художній, офіційно-діловий та сакральний. Про кожен із них – по порядку.
      Розмовний стиль (або його ще називають розмовно-побутовим) – найбільш уживаний у сучасній мові. Він уживається в побутовому усному спілкуванні та слугує для офіційного або неофіційного спілкування людей у повсякденному житті.
      Ознаки розмовного стилю:
- широке використання загальновживаних слів;
 - експресивність та емоційне забарвлення мовлення;
- використання невербальної комунікації: міміки та жестикуляції;
- різноманітність ритмів та мелодики;
 - використання жаргонізмів, вульгаризмів та навіть русизмів;
- вживання неповних речень, вставних слів та звертань;
- часте використання слів із суфіксами пестливості чи зневаги.
      Публіцистичний стиль – це стиль засобів масової інформації - газет, журналів, телебачення, радіо, громадсько-пропагандистських видань. Без нього не обійтися, коли відбувається формування громадської думки, обговорення суспільно-політичних ідей або дебати, політична пропаганда та сприяння розвитку суспільства. Тобто публіцистичний стиль розрахований відразу на великі маси, а також на кожного громадянина окремо.
Публицистичний стиль має вираз , як у письмовому вигляді – в статтях, нарисах та фейлетонах, так і в усному – в формі публічних виступів, дискусій, але також може бути відображений у формі репортажу.
Публіцистичний стиль поділяється на науково-популярний, телебачення, радіомовлення, газетний та інші підстилі.
      Ознаки публіцистичного стилю:
 - широке вживання суспільно-політичних термінів, таких як закон, влада, перспектива тощо;
-  чіткий на суспільно популярний спосіб вираження думок;
- логічне викладення інформації з метою переконання слухачів;
- використання емоційно забарвлених слів;
- риторичні запитання.
      Науковий стиль використовується переважно в науковій сфері для інформування про певні результати наукових досліджень. Цей стиль поділяється на власне науковий стиль та науково-популярний залежно від цільової аудиторії, на яку розраховане викладення матеріалу.
Доторкнутися до наукового стилю можна в підручниках, монографіях, лекціях, статтях, дисертаціях, анотаціях, наукових доповідях та науково-популярних періодичних виданнях.
      Ознаки наукового стилю:
- широке використання наукових термінів та слів іншомовного походження;
- однозначність уживання слів;
- логічність та аргументованість при викладенні думок;
- чітка структуризація тексту;
- часте використання складних речень з логічним зв’язком, між їхніми частинами.
      Художній стиль – це стиль, за допомогою якого створена більшість творів художньої літератури. В рамках стиля виділяють прозаїчні та поетичні твори.
Основними жанрами художнього стилю виступають вірші, оповідання, драматичні твори, романи, поеми, епіграми тощо.
      Ознаки художнього стилю:
- слова слугують не тільки засобом вираження думок, але й естетичного впливу на читача;
- широке використання засобів художнього мовлення;
- образність та експресивність мовлення;
- можливе використання фразеологізмів та діалектизмів;
- поєднання всіх лексичних та граматичних стилів.
      Офіційно-діловий стиль використовується при оформленні ділових паперів, але він може використовуватися як в усній, так і в письмовій формі.
      У письмовій формі офіційно-діловий стиль міститься в законах та підзаконних актах, наказах, постановах розпорядженнях тощо. В усному мовленні цей стиль міститься в офіційних промовах та діловому спілкуванні між приватною особою та установою.
Офіційно-діловий стиль використовується з метою регулювання офіційно-ділових стосунків та поділяється на законодавчий, адміністративний, дипломатичний та канцелярський.
      Ознаки офіційно-ділового стилю:
- обов’язкове оформлення документів за зразком;
- широке використання термінів діловодства;
- відсутність художніх засовів літератури;
- використання слів виключно в прямому значенні.
      Сакральний (або конфесійний) стиль необхідний для релігійних потреб суспільства.
      Ознаки сакрального стилю:
- опис стосунків людини та Бога;
- непрямий порядок слів у реченні;
- повторення ключових слів або словосполучень для вираження важливої думки.
      Ділова мова – один із різновидів літературної мови!
Ділову українську мову виділяють в рамках офіційно-ділового стилю, частіше за все в адміністративному та канцелярському різновидах.
Ділова мова може бути як усною, так і письмовою.
Цей стиль зародився ще за давніх-давен у документах часів Київської Русі. Одними з перших офіційних документів на території України були юридичні акти міських урядів та гетьманських канцелярій. Саме тому ділова українська мова відчула на собі вплив російської, австро-угорської та польської культур ділового мовлення та оформлення документів.
Обов’язковою умовою ділового стилю на письмі є оформлення тексту зі збереженням правил використання всіх реквізитів.
      Ознаки та вимоги ділового стилю:
- нейтральна нормована лексика, що зрозуміла кожному;
- чітка, «книжна» термінологія;
- зазвичай прості речення з прямим порядком слів;
- використання інфінітивних конструкцій та стійких словосполучень.
Діловий стиль в усному вираженні знаходить своє відображення в різних стилях: у промовах і доповідях, у навчальних лекціях і наукових доповідях. Головна вимова ділового стилю – чітка композиція – має зберігатися: вступ, основних текст та висновки.
Діловий стиль у діалогах проявляється в бесідах та дискусіях, а також у телефонних розмовах офіційного характеру. В таких діалогах обов’язково треба дотримуватися культури ділової комунікації.
Правильне використання слів ділової комунікації перевіряйте за нормативними словниками: тлумачними, термінологічними, енциклопедичними, іншомовних слів тощо.
      Пам’ятайте, що правильне спілкування – це запорука вашого професійного успіху!
ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: БАЗА ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. Тренувальне on-line тестування, У даному розділі форуму розміщено гіперпосилання на базу ВИКОРИСТАНИХ тестових завдань Українського центру оцінювання якості освіти.
 
Шановні колеги!

Розміщую зразки тем власного висловлення в тому форматі, у якому вони формулюються із 2012 року до сьогодні. 
Теми 2018 року.
Прочитайте наведений текст.
Кожен із нас лише маленька частинка складного й строкатого суспільного життя, і ми часто схильні ставити свої інтереси вище за інтереси інших, уважаючи, що наші права, потреби, цілі важливіші, ніж будь-чиї. Упевнені в цій думці, ми сприймаємо правила, які встановлює соціум, не завжди позитивно, а то й заперечуємо їх необхідність.
Викладіть Ваш погляд на цю проблему.
Наскільки важливим є дотримання правил співжиття в суспільстві?                                                                                   ЗНО-2018,  пробне.

Прочитайте наведений текст.
У кожного з нас – безліч різноманітних справ. Виконуючи складні завдання, ми і покладаємось на власні сили, і сподіваємось, що поруч є люди, які порадять і допоможуть.
Викладіть Ваш погляд на цю проблему.
Що ж мотивує нас до дії більше – віра в себе чи впевненість у підтримці друзів, рідних, однодумців?                         ЗНО-2018, основ сесія.

Прочитайте наведений текст.
Сучасна цивілізація стрімко розвивається, тож з’являється сила-силенна актуальної, цікавої, але щоразу складнішої інформації. Саме тому в багатьох із нас виникає закономірне бажання пізнавати якомога більше, набувати нових і нових умінь. На жаль, це прагнення розбивається об прикру реальність: здійснити все омріяне нам просто не до снаги.
Викладіть Ваш погляд на цю проблему.
Що краще: зосередитися на певній діяльності й досягти успіху в ній чи шукати себе в багатьох галузях?               ЗНО-2018, Додат сесія.
Змінено: Ігор Опольський - 20.12.2018 10:27:44
ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: БАЗА ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. Тренувальне on-line тестування, У даному розділі форуму розміщено гіперпосилання на базу ВИКОРИСТАНИХ тестових завдань Українського центру оцінювання якості освіти.
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо на оригінальне повідомлення за цим гіперпосиланням.

 
Вступна кампанія до вищих навчальних закладів України у 2019 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо на оригінальне повідомлення за цим гіперпосиланням.

Вступ-2019: яке ЗНО на які спеціальності доведеться складати


У 2019 році зовнішнє незалежне оцінювання навчальних досягнень осіб, які виявили бажання вступати до вишів України, проводиться з української мови та літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, однієї з іноземних мов (за вибором): англійської, німецької, французької, іспанської.
Про це повідомляє Освіта.ua. 
Для вступу до вищого навчального закладу для навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра абітурієнт має подати до закладу вищої освіти сертифікати ЗНО з трьох конкурсних предметів. У 2019 році приймаються сертифікати зовнішнього незалежного оцінювання 2017, 2018 та 2019 років, окрім оцінок з англійської, французької, німецької та іспанської мов. Якщо як конкурсний предмет встановлено іноземну мову, вступник має право подавати сертифікати з англійської, французької, німецької або іспанської мов за 2018 або 2019 роки.
Конкурсні предмети, з яких вступник має надати сертифікати ЗНО, визначені Умовами прийому до вищих навчальних закладів у 2019 році, в залежності від спеціальності, обраної абітурієнтом.
Для вступу на бюджетну форму навчання для здобуття ступеня бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямувань) на відкриті та фіксовані (закриті) конкурсні пропозиції на основі повної загальної середньої освіти першим конкурсним предметом є українська мова та література, а другий і третій предмети чітко регламентуються додатком №4 до Умов прийому до вищих навчальних закладів у 2019 році відповідно до майбутньої спеціальності.
Для небюджетних конкурсних пропозицій (контракт) перелік конкурсних предметів, творчих заліків та творчих конкурсів визначається закладом вищої освіти, причому першим конкурсним предметом є українська мова та література, другий конкурсний предмет обирається з математики, історії України, іноземної мови або біології за вибором закладу вищої освіти, а третій конкурсний предмет обирається з переліку загальноосвітніх предметів, з яких проводиться зовнішнє незалежне оцінювання (заклад вищої освіти може передбачити право вступника на вибір з двох предметів), або проводиться творчий конкурс (якщо він передбачений для цієї спеціальності).
Заклади вищої освіти можуть передбачити обов'язкове складання творчих заліків із наступних спеціальностей (предметних спеціальностей): "Освітні, педагогічні науки", "Дошкільна освіта", "Початкова освіта", "Середня освіта (за предметними спеціальностями)", "Професійна освіта (за спеціалізаціями)", "Спеціальна освіта", "Фізична культура і спорт", "Дизайн (крім спеціалізацій для яких передбачено проведення творчого конкурсу)".
      Перелік конкурсних предметів для вступу на навчання для здобуття освітнього ступеня бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного  та ветеринарного спрямувань) на відкриті та фіксовані (закриті) конкурсні пропозиції на основі повної загальної середньої освіти.
ОРИГІНАЛЬНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ МАЄ ПРОДОВЖЕННЯ У ВИГЛЯДІ ТАБЛИЦІ, показаної нижче (фрагмент).
1.bmp (1.5 МБ)
Вступна кампанія до вищих навчальних закладів України у 2019 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

ВИВЧАЄМО УМОВИ ПРИЙОМУ ДО ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ У 2019 РОЦІ
19.12.2018


У 2019 році для вступу до вищого навчального закладу для навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра абітурієнт має подати до закладу вищої освіти сертифікати ЗНО з трьох конкурсних предметів, визначені Умовами прийому до вищих навчальних закладів у 2019 році, залежно від спеціальності, обраної абітурієнтом.
Для вступу на бюджетну форму навчання для здобуття ступеня бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямувань) на відкриті та фіксовані (закриті) конкурсні пропозиції на основі повної загальної середньої освіти першим конкурсним предметом є українська мова та література, а другий і третій предмети відповідно до майбутньої спеціальності чітко регламентуються додатком № 4 до Умов прийому до вищих навчальних закладів у 2019 році.
Рекомендуємо ознайомитися з переліком конкурсних предметів для вступу на навчання для здобуття освітнього ступеня бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного та ветеринарного спрямувань) на відкриті та фіксовані (закриті) конкурсні пропозиції на основі повної загальної середньої освіти майбутнім вступникам з таких галузей знань: 

01 Освіта/ Педагогіка; 
02 Культура і мистецтво; 
05 Соціальні та поведінкові науки; 
10 Природничі науки; 
18 Виробництво та технології; 
20 Аграрні науки та продовольство; 
22 Охорона здоров’я; 
26 Цивільна безпека.


  
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
У Держслужбі якості освіти України обговорили проект Порядку проведення інституційного аудиту.
Участь у жвавому обговоренні взяли представники МОН, Асоціації приватних закладів освіти України, Навчально-методичного центру з питань якості освіти, Офісу освітніх реформ, керівники закладів освіти.
Ruslan Gurak запевнив, що Держслужба якості освіти відкрита для конструктивного діалогу в процесі обговорення процедури інституційного аудиту та готова продовжити роботу над Порядком зметою врахування думки громадськості.

      Хто і як перевірятиме заклади загальної середньої освіти.

Вебінар за участі директора департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України Юрія Вергуна (Юрий Вергун) відбудеться 20 грудня 2018 року.
Бажаючим долучитися до вебінару потрібно зареєстуватися за посиланням: https://bit.ly/2QbNwZ5         


Хто і як перевірятиме заклади загальної середньої освіти (1,5 години) 25160




Дізнайтеся, як перевірятимуть школи 
Лектори


Вергун Юрій
20 грудня 2018 13:00 - Початок трансляції

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ Вже зареєстровано 3021 чоловік

У програмі:
  • інституційний аудит
  • зовнішня та внутрішня система забезпечення якості освіти
  • періодичність та порядок проведення перевірок
  • порушення: як не допустити
Це лише частина питань вебінару. Більше — у прямому ефірі. 
Усі зареєстровані учасники отримають сертифікат.

Зверніть увагу! Для того, щоб поставити запитання лектору під час вебінару, переконайтеся, що маєте обліковий запис на YouTube
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіпеопосиланням на оригінальне повідомлення.



Держслужба якості освіти оголосила 23 вакансії
батькам, вчителям, директорам, НУШ, якість освіти






Державна служба якості освіти відкрила 23 вакансії на посади категорій “Б” і “В”.
Про це йдеться в наказі служби №01-11/40 від 6 грудня 2018 року, опублікованому на сайті ДСЯО.
Документи на конкурс можна подавати до 3 січня 2019 року за адресою: вул. Ісаакяна, 18, м. Київ, 01135, кабінет 409. З повним переліком відкритих вакансій можна ознайомитись у документі нижче.

Завантажити документ можна за цим посиланням.
Нагадаємо, 7 листопада уряд ухвалив рішення про утворення 25 територіальних органів Державної служби якості освіти. У 25 обласних управліннях служби працюватимуть 625 людей.
За словами заступника голови Державної служби якості освіти Олександра Якименка, на утримання територіальних органів служби у 2019 році потрібно 126 мільйонів гривень.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Нова школа. Хто і як контролюватиме її якість
      Замість перевірок і доган будуть поради. А замість інспекторів у школи раз на десять років приходитимуть експерти. В Україні змінюється підхід до оцінювання якості освіти у школах. Принаймні, це декларує влада.
      На початку року відбулася зміна назв: Державна інспекція навчальних закладів (ДІНЗ) перетворилася на Державну службу якості освіти (ДСЯО). Змінилися також її повноваження.
      Втім, на будівлі, де знаходиться ДСЯО, досі висить таблиця зі старою назвою, а колишній очільник ДІНЗ – Руслан Гурак – є одночасно головою ліквідаційної комісії ДІНЗ і керівником нової структури.
      "Ми підбиваємо підсумки, щоб оцінити роботу ДІНЗ за останні сім років. Якщо говорити про середню освіту, то ми охопили тільки 0,4% шкіл. Про яку ефективність чи зміну якості освіти може йтися, якщо ми не бачили, що відбувається? - пояснює необхідність змін сам Гурак. - Іншу частину контролю здійснювали місцеві органи виконавчої влади. І саме на них було найбільше нарікань від вчителів і директорів".



Фото: Iamir.info

Роман Гурак

LB.ua розпитав Руслана Гурака про те, що ховається за майбутньою зміною вивіски, як впроваджуватимуть нововведення і що робитимуть з тими, хто хоче працювати по-старому.

      Існує думка, що на місцях не поспішають виконувати новий закон і все одно хочуть продовжувати контролювати школи. Що з цим робити?
Ці побоювання слушні, і я розумію, що складно вибудовувати нову систему, коли стара намагається зберегти свої повноваження. Але директори повинні знати свої права. Оцінювати школи може тільки ДСЯО, а не відділи, управління освіти чи держадміністрації. Тож директори вправі їм відмовити.

      Якщо говорити про якість освіти, то чи визначили ви її критерії?
Коли ми починали роботу з стандартами, ми запитали, як бачать якісну освіту діти, вчителі, батьки і директори. За їхніми уявленнями вона абсолютно різна.
Так ми зрозуміли, що наша місія – через стандарти і рекомендації описати модель якісної школи. Ми визначили чотири сфери: освітнє середовище, управління, учні, вчителі. Кожна сфера має відповідні критерії оцінювання. Для нас важливо, щоб у нас, у школи і в батьків було спільне розуміння, що всі критерії можна виконати. 

      Чи однакові критерії для сільських, міських і спеціалізованих шкіл?
Поки що так. Чи буде так і надалі покажуть пілотні інституційні аудити, які ми плануємо розпочинати у цьому році в дванадцяти школах-добровольцях.



Фото: kypur.net

Інституційний аудит має стати одним з основних інструментів вимірювання якості освіти. Як його проводитимуть?
Він відбуватиметься раз на десять років у кожній школі і складатиметься з двох частин: перевірки дотримання чинного законодавства і оцінювання всіх процесів, які відбуваються в школі. Порядок проведення аудиту зараз на громадському обговоренні.

Раз на десять років – це не надто мало? За цей час директор може нічого не вдосконалювати і спокійно піти на пенсію.
Коли якість освіти низька – може бути позаплановий інституційний аудит. Крім того, ДСЯО буде проводити перевірки за зверненнями батьків, які мають питання щодо якості освіти, організації навчання чи порушення прав дитини. Крім того, якщо засновник (місцева влада - Ред.) хоче знати реальну ситуацію в школі, він теж може звернутися до нас, щоб ми провели позаплановий інституційний аудит.
Якість залежить не від частоти перевірок, а від мотивації кожного з нас - директора, педагогів, учнів.

Як відбуватиметься аудит?
Ми повністю змінили його філософію і концепцію. Тепер наша мета не знайти недоліки в школі, а дати рекомендації, що можна покращити, на що звернути увагу і де можна ознайомитися з найкращими практиками.
Аудит триватиме до десяти днів. Його буде проводити працівник ДСЯО разом з командою освітніх експертів (до п’яти осіб). Зараз ми формуємо рейтинг експертів, яких навчатимемо критеріїв оцінювання.

Також ми працюємо над порядком відбору експертів. Наприклад, у фізико-математичні школи має їхати експерт, який розуміється в цих науках.
Після аудиту група складе висновок, оцінить рівень школи і дасть рекомендації. Вся ця інформація буде відкрита і доступна на сайті ДСЯО. Чи виконали школи рекомендації буде видно під час самооцінювання і наступного інституційного аудиту.



Фото: sqe.gov.ua

Засідання науково-експертної ради ДІНЗ та Громадської ради при ДІНЗ


База експертів буде всеукраїнська чи кожна область матиме своїх?
Всеукраїнська, але ми більше керуватимемося територіальним принципом, щоб спростити логістику. За потреби експерти приїжджатимуть з сусідніх областей.

Інколи школи показують тим, хто їх оцінює, покращену версію реальності. Чи будете з цим боротися?
З цим неможливо боротися. Я був у європейських школах і школах США. Коли до них приходить зовнішнє оцінювання, вони теж готуються: прибирають і фарбують стіни. Але показують все відверто і не бояться наслідків. Ми теж маємо навчитися не приховувати. Головне, щоб у школах зрозуміли, що експерт ДСЯО – їхній партнер, який приходить, щоб допомогти і підказати, як внутрішня система забезпечення якості може працювати ефективніше.

Власне, що таке внутрішня система забезпечення якості освіти? Хто нею має займатися?
Відповідальними є директор і засновник школи. За законом, ми надаємо директорам рекомендації щодо створення і функціонування систем забезпечення якості, які вони зобов’язані створювати вже сьогодні.

Що це означає на практиці?
Закон про освіту передбачає наявність стратегії та роботи з академічною доброчесністю (критерії доброчесності також описані в Законі, це, наприклад, самостійне виконання навчальних завдань та дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права - Ред.). Через стандарти і рекомендації ми описуємо, що може бути в цій частині (але школа може створювати власні кодекси академдоброчесності, розробляти свої заняття і програми). Стратегія має відповідати територіальному аспекту, наповненню і спеціалізації школи.



Фото: Державна служба якості освіти України

Роман Гурак

Ми плануємо видати абетку для директорів, де вони зможуть ознайомитися з тим, що таке академдоброчесність і стратегія (як вона працює, як її розробити, кого долучати до розробки). Але головне – не тільки побудувати цю внутрішню систему забезпечення якості, але й постійно її вдосконалювати. 
Також ми вважаємо, що раз на рік школа має проходити самооцінювання і подавати ДСЯО інформацію в електронному вигляді. Так, команда ДСЯО приїхавши у школу проводити аудит, зможе подивитися, чи ця інформація правдива. Якщо школа пише, що вона добре працює з академдоброчесністю – буде легко перевірити, чи це документ зроблений для інспектора, чи він працює реально.
Ви обговорювали ці ідеї з директорами?
Майже 2,5 тисячі вчителів, батьків, директорів і навіть учнів долучилися до обговорення стандартів. Цей документ (з описом стандартів і рекомендацій щодо забезпечення внутрішньої системи якості) – один з небагатьох, який мав таке широке коло обговорення, і народжувався не за столом в держслужбі, а в школі.
Чи не казали вам директори, що це для них ще одне зайве навантаження?
У них є такі побоювання. Навіть хтось порахував, що документообіг збільшиться на 38%. Але ми зараз розробляємо програму, де жодного документу писати не треба. Самооцінювання буде тільки на комп’ютері. І возити якісь папки в область з печатками не потрібно. Буде логін і пароль для кожного закладу. Директор навіть зможе з нами радитися онлайн.
Тож обсяг паперової роботи не збільшиться. Навантаження – можливо, бо це новий спосіб комунікації. Та й щоб зробити стратегію директор повинен долучити вчителів, батьків і засновника. Кодекс академічної доброчесності теж має бути усвідомлений всіма. Але це додаткове навантаження дасть ефект, який перетвориться у якість.



Фото: EPA/UPG

Урок угорської мови в середній школі № 10 в Ужгороді, 11 вересня 2017.


В інтерв’ю НУШ Ви казали, що важливо оцінити, як директор призначає вчителів на посади. За якими критеріями це можливо оцінити?
У новому законі “Про освіту” вся відповідальність за підбір персоналу належить директору. Тепер він приймає і звільняє вчителів. Тому має сформувати ефективну команду. Оцінку управлінської діяльності ми зможемо дати через стандарти і рекомендації. Там описано, що директор повинен зробити, щоб система управління була ефективна.
Як, наприклад, вимірюється ця ефективність?
Є багато сфер: розстановки занять, навантаження на одного вчителя, розподіл години, час проведення уроків.


Після аудиту директор має врахувати рекомендації ДСЯО. Якщо він цього не зробить – найбільша міра покарання – позбавлення школи ліцензії. Але важко уявити, що таке справді може статися. Які у вас є механізми, щоб спонукати школи виконувати рекомендації?
Наша мета не притягнути до відповідальності, а зробити так, щоб кожна школа відчула відповідальність за підвищення якості. Якщо директор не прислухається, ми звертаємося до засновника, і він зобов’язаний прийняти управлінське рішення. Поки у мене немає висновків, що робити, коли і це не спрацює.
Ми ведемо перемовини з людьми, які займаються децентралізацією, щоб знайти методи впливу на органи місцевого самоврядування.

Наскільки буде розширено штат порівняно з ДІНЗ?
У штаті територіальних органів буде 625 людей і ще 126 в центральному органі. Це набагато більше, ніж було в ДІНЗ (там було 40). Територіальних органів буде 25, вони мають майже ті самі повноваження, що і ми. Наша робота має сконцентруватися на консультуванні та допомозі школам відповідати стандартам.
Збільшення кількості працівників відбувається не за рахунок додаткових видатків з державного бюджету, як дехто вважає, а за рахунок перерозподілу ресурсу: у РДА та ОДА відбудеться скорочення працівників, які раніше відповідали за атестацію і нагляд, а у нас ця кількість збільшиться.



Фото: Шкільний світ

Роман Гурак

Хто працюватиме в територіальних органах? Немає ризику, що це будуть ті самі люди, які звикли робити перевірки старими методами?
Побоювання є, але такі ризики всюди. Ми зробимо все, щоб обрати найкращих. Конкурс на посади відбуватиметься в три етапи: тестування на знання законодавства, розв’язання ситуаційних завдань і співбесіда. На посади експертів ми плануємо взяти людей, які мають педосвіту, досвід педагогічної і управлінської діяльності в закладах освіти. Нам важливо, щоб людина на практиці знала, як працює школа, щоб могла їй допомогти.
Крім того, найближчим часом ми запускаємо пілотний проект з підготовки супервізорів та освітніх експертів за новими стандартами.
Як до оцінювання якості освіти зможуть долучитися громадські організації?
Закон “Про освіту” передбачає проведення громадської акредитації закладів освіти. Тобто ГО має право оцінювати школи. Але якщо школа хоче, щоб це було зараховано як аудит, то ГО має пройти акредитацію в ДСЯО (це можна зробити тільки у Києві, – авт.) Такої практики немає ніде. Це наше ноухау.
Якщо аналогів немає, чим мотивували саме такий механізм залучення ГО?
Це вирішив законодавець. Але це дасть можливість створити альтернативний блок ставлення до якості освіти. Кожна школа має можливість будувати внутрішню систему якості на власний розсуд. Вона може не керуватися тими стандартами і рекомендаціями (які дає ДСЯО, – Авт.). І ці ГО можуть розробляти школам власні траєкторії реалізації держстандарту. Тут має бути синергія між школами, ГО і нами. Якщо раніше були тільки ми і школи, то тепер ми кажемо, що кожен має право формувати якість сам. А ми маємо оцінити найкращі практики і поширити на всю країну.
Коли це все запрацює?
Сподіваємося, що у 2019. Коли зрозуміємо, що все відпрацьовано – зможемо запускати систему. Для нас найважливіше, чи реально зміниться якість освіти в школах після пілотних аудитів. Не виключаю, що в 2019 й інші школи його пройдуть.
ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі, Тут вміщено цікаві дослідження, повідомлення про життя письменників України
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.

 
ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі, Тут вміщено цікаві дослідження, повідомлення про життя письменників України
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на оригінальне повідомлення.

Аналіз новели “Я (Романтика)” Миколи Хвильового




Новела «Я (Романтика)» – новела про добро і зло в житті та в душі людини. Проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і обов’язком. «Я (Романтика)» Хвильового розкриває психологію мрійників, романтиків революційної доби і пояснює душевний конфлікт між старим і новим. 
Цей аналіз допоможе вам розкрити символічність образу матері, проблему вибору  між гуманізмом і фанатизмом. Визначте жанр твору, спробуйте відрізнити реальне та уявне в ньому, охарактеризуйте образ ліричного «Я». А ми допоможемо!


Рік: 1924
Літературний рід: епос
Жанр: новела
Тема: протистояння добра і зла в душі героя, його роздвоєність.
Ідея: вимріяне майбутнє не може наблизити людина з роздвоєним «я», ціною злочину його не побудувати. Головні герої: 
  • головний герой «Я»
  • мати
  • доктор Тагабат
  • Андрюша
  • дегенерат.
 
Сюжет
⬇ Іде засідання “чорного трибуналу комуни” у будинку розстріляного шляхтича.
⬇ Без участі прокурорів і адвокатів ухвалюється один і той же вирок: “Розстрілять!”
⬇ Увечері мати “Я” заспокоює “сина революції”.
⬇ Якось “чорний трибунал” приймає рішення розстріляти черниць за антирадянську агітацію.
⬇ Серед черниць “Я” впізнає свою матір.
➖ “Я” сам застрілює свою матір, щоб довести свою відданість революції.

Композиція 
  • пролог (лірико-романтичний зачин), що вводить читача в складний психологічний світ (показана розмова матері з сином напередодні грози);
  • три частини — три різні фронтові ситуації, три різні душевні стани героя.
Проблематика
1. Суперечність, полярність одвічного ідеалу любові, гуманізму, добра, традиційних етичних цінностей, вироблених християнською цивілізацією — з одного боку, і служінням ідеї абстрактного гуманізму, фанатизму, фальшивої романтики — з другого.
2. Неминучість утрати людської сутності через зраду принципів людяності. Хто вбиває іншого — вбиває себе.
3. Проблематика носить надчасовий, філософський характер.
Стильові ознаки
1. Розповідь від першої особи.
2. Драматизм.
3. Внутрішні монологи героя.
4. Відсутність безпосередньої авторської оцінки.
5. Лаконізм.
6. Виразні художні деталі.
7. Глибокий психологізм.
8. Відмова від традиційного описового реалізму.
9. Часові зміщення.
10. Зіткнення віддалених епізодів.
11. Історичні алюзії, асоціації (термін «версальці» тощо) з метою поставити революцію в контекст визначних подій світової історії.
12. Змістове згущення.
13. Символічний зміст образів, деталей.
14. Своєрідність зорового та звукового тла подій.
15. Засоби поетичного синтаксису.

Присвята
М. Хвильовий присвятив новелу «Я (Романтика)» «Цвітові яблуні» М. Коцюбинського.
По-перше, М. Хвильовий-прозаїк був пильним учнем М. Коцюбинського.
По-друге, у «Цвіті яблуні» теж виведено персонаж із роздвоєною свідомістю; це письменник, який, переживаючи трагедію смерті власної дитини, одночасно відчуває й муку батьківських почуттів, і роботу письменницької пам’яті. Для нього навіть момент смерті дитини стає творчим матеріалом — поза контролем свідомості, поза його волею. Він страждає, зневажає себе, але не владен будь-що змінити. Однак торжествує в цій трагедії творча, життєстверджуюча сила.
Письменник розкриває глибини підсвідомості персонажа. Але при цьому показує, що він сам несе повну відповідальність за вчинене. Його вибір був свідомим, і злочин його непрощенний.
Новела «Я (Романтика)» має ліричний зачин. Саме з нього постає зримий, реальний образ матері-України:
Цитата

«З далекого туману, з тихих озер загірної комуни шелестить шелест: то йде Марія».

Матір приходить до сина, коли він має хвилинку для перепочинку між жорстокими битвами.
Цитата

«Моя мати — наївність, тиха жура і добрість безмежна… І мій неможливий біль, і моя незносима мука тепліють у лампаді фанатизму перед цим прекрасним печальним образом».

Але поступово наростає тривога, насувається гроза, син бачить в очах матері «дві хрустальні росинки». Чому ж у чудових очах рідної людини сльози, над чим плаче мати-Україна? Мабуть, над дилемою гуманності й фанатизму, людяності та сліпої відданості абстрактній ідеї.

Письменник хоче допомогти осмислити протиставлення світлого й чорного, добра і зла, що живуть у душі головного героя новели. З одного боку — це інструмент, який повинен вершити революційний суд, а з другого — людина, яка вміє любити, бути ніжною, яка невидимою силою любові зв’язана з матір’ю.
М. Хвильовий по-новому розкрив перед читачем споконвічну суперечку між життям і смертю. Стомлений син шукає спокою на старечих материних долонях.
Цитата

«Я — чекіст, але я і людина», — підкреслює головний герой.

Отже, хочеться вірити, що цією людиною насправді має чинитися справедливий суд іменем народу. Але між двома началами терзається душа «м’ятежного сина: Андрюша і мати, Тагабат — людина, з холодним розумом і з каменем замість серця».
Герой не бачить виходу. Саме в такі хвилини він, комунар, викликає співчуття. Через роздвоєність душі син мусив застрелити матір.
Цитата

«Тоді я у млості, охоплений пожаром якоїсь неможливої радості, закинув руку на шию своєї матері й притиснув її голову до своїх грудей. Потім підвів маузера й нажав на скроню». І це в ім’я революції, в ім’я дороги до загірних озер невідомої прекрасної комуни…».

Отже, письменник намагається підвести нас до висновку, що такий вчинок міг здійснити тільки справжній революціонер, який у критичну хвилину «голови не загубив». Але ми все більше починаємо розуміти, що фанатична відданість ідеї несе тільки зло, убиває почуття справедливості, почуття розуміння добра й правди, руйнує людську особистість, людське «я».
Цитата

«Там, в далекій безвісті невідомо горіли тихі озера загірної комуни».

Цими сумними словами закінчується трагічна новела — драма роздвоєності людської особистості, примушуючи замислитися над високістю матері, яку вбиває блудний син. А Україна, котра породила революціонера, якого морально знівечила абстрактна ідея, прощає йому цей смертний гріх.
Новела Миколи Хвильового «Я (Романтика)» стала своєрідним викриттям жорстокості та несправедливості нової системи. Намагання вбити в собі людину, убити добро в ім’я фанатизму, приводить до переродження в дегенерата. Разом зі своїми героями письменник шукав вихід із лабіринтів історії, помилявся й пророкував, свято вірив і люто ненавидів, і нарешті, не витримав дуалізму сучасної йому доби. Пролунав постріл…
ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі, Тут вміщено цікаві дослідження, повідомлення про життя письменників України
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо на оригінальне повідомлення за цим гіперпосиланням.


«Слово про похід Ігорів» – скорочений переказ, аналіз, характеристика персонажів
1 коментар Дмитро Заєць | Вер 1, 2014 | Літературне |


Невідомий автор розповідає про реальну історичну подію: похід новгород-сіверського князя на половців 1185 р.
АВТОР ТЕКСТУ: викладач української мови Дмитро Заєць
1. Докладний переказ змісту поеми
Курсивом виділено прямі цитати з твору

1) Заспів 
На початку поеми сказано, що мова буде йти «по билицях нашого часу, а не за вимислом Бояна». (Боян –  невідомий дружинний співець XI ст.) «Боян бо віщій, якщо хотів пісню творити, то розтікався мислю по древу, сірим вовком по землі, сизим орлом під хмарами…» Згадував він у своїх піснях «давніх часів усобиці», прославляв старого Ярослава [Мудрого], хороброго Мстислава [брата Ярослава]. Співець накладав пальці на живі струни гусел і вони «князям славу рокотали». Ця розповідь «від [часів] старого Володимира до нинішнього Ігоря, який укріпив ум силою своєю… навів свої хоробрі полки на землю Половецькую за землю Руськую».
Поема розповідає про події, пов’язані з невдалим походом весною [ 1185 p.] новгород—сіверського князя Ігоря Святославича, його брата Всеволода, сина Володимира та племінника Святослава Ольговича проти войовничих степових кочовиків—половців.
2) Ігор рушає в похід; загрозливі віщування 
Ігор підготував військо до виступу проти ворога. Його бажання — відстояти рідну землю від набігу кочовиків, «списа переломити кінець поля Половецького», «напитися води шоломом з Дону» (тобто перемогти), здобути особисту славу. 
Князя підтримує брат Всеволод. Він промовив: «Один брат [у мене], один світ світлий — ти, Ігорю! Обидва ми Святославичі! Сідлай, брате, свої бистрії коні, а мої вже готові, осідлані під Курськом, попереду. А мої ті куряни — воїни вправні: під трубами сповиті, під шоломами злеліяні, кінцем списа згодовані, путі їм відомі, яруги їм знайомі, луки у них напружені, сайдаки отворені, шаблі вигострені; самі скачуть, як ті сірі вовки в полі, шукаючи собі честі, а князю — слави». 
Виступ у похід руських воїнів проти половців збігався із затемненням сонця. Ігор Святославич звернувся до свого війська: «Браття і дружино! Лучче ж убитим бути, аніж полоненим бути. Так всядьмо, браття, на свої бистрії коні та на Дін синій поглянем…»    Половці небитими дорогами побігли до Дону великого, бо Ігор сюди військо веде. Злісний крик птахів, звірине виття створюють напружену атмосферу, якесь недобре передчуття. 

3) Перша битва з половцями
 
«Довго ніч меркне. Зоря—світ запалала. Мла поля покрила. Щебіт солов’їв заснув, говір галок пробудивсь. Русичі великії поля черленими щитами перегородили, шукаючи собі честі, а князю — слави». Зранку у п’ятницю русичі розбили «погані полки половецькі». Дорогі оксамити, шовкові тканини, золото, красиві дівчата — все було у ворога захоплено. «Покривалами, і опанчами, і кожухами почали мости мостити по болотах і багнистих місцях,— і всякими узороччями половецькими». 
4) Друга битва з половцями; поразка Ігорового війська 
«Другого дня вельми рано кривавії зорі світ провіщають; чорнії тучі з моря ідуть, хочуть прикрити чотири сонця, а в них трепечуть блискавки синії. Бути грому великому! Іти дощу стрілами з Дону великого! Отут списам поломитись, отут шаблями пощербитись об шоломи половецькії, на ріці на Каялі, біля Дону великого! О Руськая земле, уже за горою єси! («чотири сонця» – маються на увазі чотири князі, які брали участь у поході: Ігор, Всеволод, Святослав Ольгович, Володимир).

Ось вітри, Стрибожі внуки, віють з моря [Азовського ] стрілами на хоробрі полки Ігореві. Земля гуде. Ріки мутно течуть. Порохи поля покривають. Стяги говорять: половці ідуть від Дону, і від моря, і з усіх сторін руські полки обступили». 
Ігорові полки щосили відбивались щитами від ворога. Проявив героїзм у запеклій війні Всеволод. «Куди тур поскочив, своїм золотим шоломом посвічуючи, там і лежать погані голови половецькії. Поскіпані шаблями гартованими шоломи оварськії тобою, яр—туре Всеволоде! Він завдав ці рани, дороге браття, забудьши почесть і життя, і города Чернігова отчий золотий стіл, і своєї милої жони, красної Глібівни, звичаї і обичаї».
Зранку до вечора, з вечора до світа летять стріли гартовані, гримлять шаблі об шоломи, тріщать списи… Чорна земля була засіяна мертвими та пораненими воїнами, залита кров’ю. Під час битви кочове плем’я ковуї, яке допомагало Ігореві, не витримало ворожого натиску і кинулося тікати. Ігор безуспішно намагався завернути їх на поле бою.
Билися вони день, билися другий. На третій день під полудень упали стяги Ігорові (тобто Ігор зазнав поразки). Жаль було князю і свого брата Всеволода, з яким довелось розлучитись, бо вони потрапили в полон до різних ханів.

Навіть природа сумувала за полеглими русичами: «Никне трава жалощами», дерева спустили свої віти.
 5) Тужіння за Ігоровим військом 
Невеселі часи настали. Загинуло військо Ігоря. Ігорового хороброго полку — не воскресити! Заплакали жони руські за своїми коханими, примовляючи: «Уже нам своїх милих лад ні мислю помислити, ні думою здумати, ні очима оглядіти, а злота і срібла того не мало загубити». 
Горе розлилося по Руській землі, втратили веселість міста. Через князівські чвари ворогам відкрита дорога до пограбування. Князі «самі на себе крамолу кували, а поганії самі, з побідами набігаючи на Руськую землю, брали данину — по білці з [кожного] двора». 
Два хоробрих Святославичі, Ігор і Всеволод, ненавмисно підтримали розбрат свого батька Святослава з іншими князями. Вони не виступили на ворога з усіма разом, а поодинці не так легко одержати перемогу.
6) Сон і золоте слово Святослава 

У Києві князь Святослав (батько Ігоря та Всеволода) бачить незрозумілий, смутний сон. Неначе вдягали його у чорне вбрання на тисовому ліжку, наливали синє вино, з горем змішане, сипали з порожніх сайдаків половецьких великі перли на лоно…    Бояри пояснили Святославу його сон. Це були два соколи, які злетіли від отчого престолу шукати собі слави. Але соколам крильця підсікли половецькі шаблі погані, самих опутали і закували «у пута залізні». На третій день Ігорової битви «два сонця затемнились, обидва багряні стовпи погасились і з ними молоді два місяці, Олег і Святослав, тьмою огорнулись, і в морі потонули» «…На річці Каялі тьма світ покрила: по Руській землі простерлися половці, наче пардуже гніздо». 
Тоді великий Святослав сказав «золоте слово» (повчальна промова), зі сльозами змішане: «О мої сини, Ігоре і Всеволоде! Рано ви почали Половецькую землю мечами разити, а собі слави шукати. Ви без честі одоліли[ половців у першій сутичці], без честі, бо кров погану ви пролили. Ваші хоробрі серця в жорстокім харалузі сковані, а в одвазі загартовані. Що ж натворили ви моїй срібній сідині?» 

Святослав навів приклад про сокола, який ніколи не залишає своє гніздо незахищеним, коли летить бити ворога.    Звертається Святослав до волинських князів Інгвара та Всеволода Ярославичів; Романа, Святослава і Всеволода Мстиславичів із закликом виступити разом проти ворога. «Загородіте полю ворота своїми гострими стрілами за землю Руськую, за рани Ігореві, смілого Святославича!»  Пам’ятає Святослав і старого Володимира [Мономаха], який все своє життя мріяв про єдність Русі. Тільки нащадки його чомусь живуть у незгоді, розбрат князів і привів військо Ігоря до поразки.
 
7) Плач Ярославни , втеча Ігоря
На Дунаї чути голос Ярославни, дружини князя Ігоря. Вона плаче— причитає не тільки за своїм чоловіком, але і за всіма воїнами, звертаючись з проханням про допомогу до Дніпра-Славутича, до вітру, до сонця.  Рано плаче вона в Путивлі на стіні, примовляючи: «О вітре, вітрило! Чому, господине, так сильно вієш ти?.. Чому, господине, мої веселощі по ковилі розвіяв?» Просить допомоги Ярославна у Дніпра—Славутича: «Прилелій, господине, мою ладу [чоловіка] мені, щоб я не слала йому сліз на море рано». Ярославна плаче в Путивлі, примовляючи: «Світлеє і трисвітлеє сонце! Всім тепле і красне єси! Чому, господине, простерло [ти] гарячі промені свої на лади воїв, в полі безводнім спрагою їм луки звело, тугою їм сайдаки стягло?»
Ніби у відповідь на прохання Ярославни Бог вказав шлях Ігорю до втечі з полону «із землі Половецької на землю Руськую». Половчанин Овлур допоміг йому втекти… «Загула земля [під копитами], зашуміла трава, вежі половецькі сколихнулися. А Ігор князь поскочив горностаєм в комишні і білим гоголем на воду. Упав на бистрого коня і скочив з нього сірим вовком. І помчав до лугу Дінця, і полетів соколом під млою, забиваючи гусей і лебедів на сніданок, на обід і на вечерю». 

smile8) Повернення Ігоря; величання 
В погоню за Ігорем кинулись половецькі хани Гзак і Кончак. Якщо Ігорю допомагали навіть птахи під час втечі, то половцям ставало все на заваді.
Гзак запропонував Кончаку вбити Володимира, сина Ігоря, який залишився у полоні. На це Кончак відповів незгодою: «Коли сокіл [Ігор]до гнізда летить — то ми сокільця [Володимира] опутаємо красною дівицею». Так і зробив Кончак через деякий час. Він оженив молодого полоненого зі своєю дочкою. Половецького хана тішило, що він має такого цінного заручника. Невздовзі Володимиру все-таки вдалося повернутися додому.
Ігоря з великою радістю зустріли на рідній землі. «Сонце світиться на небесах — Ігор князь в Руській землі». Дівчата співають на Дунаї, в’ються голоси [їх] через море до Києва. Землі раді, городи веселі. «Слава Ігорю Святославичу, буй—туру Всеволоду, Володимиру Ігоревичу! Здоров’я князям і дружині, що борються за християн проти поганих полків».

2. Аналіз твору


Жанр
У «Слово про похід Ігорів» присутні елементи двох жанрів: прози й поезії (тому це – ліроепічний твір). Перші видавці визначили його як героїчну пісню, сучасники – як поему. Сучасні вчені відзначають, що тут наявні яскраво виражені епічні елементи, сильний ліричний струмінь, ритмізована мова, своєрідна композиція, що дає підставу вважати цей оригінальний високохудожній твір героїчною поемою.
Автор
Автор поеми невідомий. Думки вчених розійшлися: одні вважають, що твір написаний кимось із тогочасної феодальної верхівки (може, самим Ігорем чи його сином Володимиром), інші – незнатною людиною, вихідцем з Чернігово – Сіверщини, одним із учасників походу, який повернувся на батьківщину. За іншою версією, твір написано не раніше кінця XVIII ст. і є майстерною стилізацією під давньоруські часи.
Тема твору
Зображення невдалого походу князя Ігоря проти половців 1185 р. (у вузькому розумінні); історична доля Руської землі, її минуле, сучасне й майбутнє (у широкому розумінні).
Ідея твору: 
Заклик до єднання, любові до рідної землі.
«Слово про похід Ігорів» – не тільки найвидатніша пам’ятка давньоруської літератури, але й зразок героїчного епосу народу. Невідомий автор закликає берегти й любити Русь-Україну, примножувати її багатства.
Характерні риси «Слова…» (спільні для всіх усних і писемних творів героїчного епосу):
-проводиться тема захисту рідної землі від народу-агресора;
-історичне тло створюється у протистоянні ворогу;
-у центрі боротьби стоїть держава;
-епічні герої орієнтуються на верховного правителя, який уособлює народну єдність;
-з повагою мовиться про родоначальників;
-герої проявляють небачену сміливість і в бій за рідну землю йдуть, як на свято.
Історична основа
Невідомий автор розповідає про реальну історичну подію: похід новгород-сіверського князя на половців 1185 р. Міжусобні змагання князів Київської Русі за землю призвели до жахливої руїни: пограбування міст, спалення сіл, захоплення полонених, убивства родичів. Ситуацією скористалися половці, які з 1061 р. нападали на східнослов’янські землі. Керуючись головним завданням (захист Руської землі), у 1183 р. великий князь київський Святослав з допомогою ще кількох князів переміг половців. Князь Ігор також вирішує завоювати половців: перший похід – вдалий, другий (через 2 роки, у 1185 р.) – закінчився поразкою у битві на р. Каялі.
Композиція
1. Вступ (пісня Бояна) – роздуми автора над манерою описування подій.
2. Основа частина (кілька оповідань):
– виступ Ігорової дружини;
– похід;
– битви з половцями;
– сон і «золоте слово» Святослава;
-«плач Ярославни»;
– втеча Ігоря з полону;
3. Закінчення (величання Ігоря, князів і дружини).
 
3. Характеристика основних персонажів

Князь Ігор Святославич. Новгород-сіверський князь Ігор із перших рядків поеми постає перед нами як патріот: він мужньо боронить рідну землю від найзапеклішого ворога — половців. Своїм найсвятішим обов’язком Ігор вважає захист батьківщини. Він готовий віддати життя за її свободу: «Сповнившись ратного духу, він навів свої хоробрі полки на землю Половецькую за землю Руськую». Князь Ігор — вірний син Руської землі.
Ігор — безстрашний і рішучий воїн. Ці його риси найповніше розкриваються перед початком походу на половців. Він не зважає на віщування природи, а прагне досягти своєї мети. У бою Ігор поводиться як мужній і хоробрий воїн. Моральною і фізичною силою князів Ігоря і Всеволода захоплюються і сам автор, і київський князь Святослав, який говорить: «Ваші хоробрі серця в жорстокім харалузі сковані, а в смілості загартовані».

Благородство штовхає Ігоря на допомогу Всеволоду, адже князь розуміє, як потрібні в бою взаємодопомога і взаємовиручка: «Ігор полки завертає, жаль бо йому милого брата Всеволода».
Потрапивши у полон, він не втрачає надії повернутись на батьківщину, навіть подумки долає перешкоди:
«Ігор спить, Ігор не спить,
Ігор мислю поля мірить од великого
Дону до малого Дінця».
Але поряд із позитивними рисами Ігор має і вади. Честолюбство і нерозсудливість стали причиною поразки. Адже він виступив у похід сам, не порадившись ні з ким, навіть із київським князем. Самовпевненість і нехтування попередженням природи дорого обійшлися руському війську, про що у творі говориться так: «Ігоря хороброго полку — не воскресити!» Отже, прославляючи мужність і патріотизм князя Ігоря, автор засуджує його легковажність, честолюбство, підкреслюючи, що тільки спільними зусиллями русичів можна подолати ворога.
 
Князь Всеволод Святославич (брат Ігоря). Всеволод основними рисами характеру нагадує свого брата князя Ігоря. Він є хоробрим, відважним воїном. У битві з половцями зображений як билинний богатир – “буй-тур”. У вирі бою князь забуває про почесті, багатство, золотий батьківський престол у Чернігові, про ласку та пестощі своєї дружини, прекрасної красуні Глібівни. Отже, Всеволод є уособленням бойової відваги й сили.
 
Князь Святослав (батько Ігоря та Всеволода) Він замальовується як глава всієї Руської держави, який турбується про загальноруські інтереси. Це не тільки мудрий державний діяч і організатор ефективного захисту Вітчизни, й талановитий воєначальник, який в 1184 році зумів об’єднати руські сили і розгромити половецьке військо. Слава про цю перемогу вийшла далеко за межі Русі. Автор «Слова…» всіляко ідеалізує Святослава, оточує його ореолом слави. Високо підносячи Святослава Київського, перетворюючи його на шанованого патрона всіх руських князів, поет змальовує його як основного виразника загальноруської єдності, як втілення ідеї необхідності спільних дій проти половців. Ця патріотична ідея знайшла найсильніший вияв у «золотому слові» Святослава. Дорікаючи Ігореві і Всеволодові за їх необдуманий вчинок, Святослав сумує з приводу їх поразки, яка завдала багато горя усій Руській землі, скаржиться на те, що князі не хочуть допомагати йому у великій справі захисту рідної землі.
 
Ярославна (дружина Ігоря, справжнє історичне ім’я – Єфросинія, дочка галицького князя Ярослава Осмомисла). Ярославна – юна дружина Ігоря, яка, вирядивши в небезпечний похід чоловіка,  з тривогою чекає звістки від нього. Дізнавшись про поразку Ігорового війська, Ярославна тужить за полеглими, оплакуючи не тільки полонення Ігоря, а й загибель його воїнів. Поразка і полон Ігоря, криваві рани на його тілі — це не лише її особисте горе, це горе всього руського народу, яке пекучим болем відгукується в її душі.  Ярославна, сумуючи, плаче, мов чайка, вона, якби змогла, полетіла би пташкою до любого чоловіка, щоб, знаходячись поруч з ним, полегшити його страждання. Тоді б вона, омочивши рукав у Каялі, витерла б «кривавії рани на дужому тілі князя». У відчаї княгиня звертається до сил природи: вітру, Дніпра-Славутича і світлого сонця. Плачучи у Путивлі, Ярославна докоряє вітрові:
 «Чому мечеш ти хановськії стріли
На своїх легесеньких крильцях
На моєї лади воїв?» 


Звертаючись до великого Дніпра-Славутича, Ярославна благає його, заступника руських воїнів, принести на хвилях князя, щоб вона не посилала своїх сліз на море. Звертаючись до сонця, Ярославна і йому, плачучи, докоряє, що воно своїм гарячим промінням немилосердно посилювало спрагу руських воїнів, які три дні билися у безводному степу.
Ярославна так невимовно страждає, так пристрасно благає сили природи про допомогу, що, здається, вони почули її і відгукнулися:
 «Ігореві князю Бог путь явить
Із землі Половецької
На землю Руськую
К отчому золотому столу». 

Поетичний образ Ігорової дружини Ярославни є одним з найпривабливіших жіночих образів світової літератури, а в східнослов’янській є першим за часом створення досконалим художнім образом жінки. Образ Ярославни приваблює людяністю, задушевністю і разом з тим патріотизмом, вражає внутрішньою красою, красою вірності.
АВТОР ТЕКСТУ: викладач української мови Дмитро Заєць.
____________________________________________
Експертиза якості освіти: експертиза електронних версій підручників для учнів 2, 6 та 11 класів ЗЗСО, У даній темі будемо розміщувати актуальну інформацію та здійснювати on-line-консультації
 
Матеріал читаємо нижче або переходимо на оригінальне повідомлення за цим гіперпосиланням.

МОН продовжило пошук спеціалістів для експертизи підручників для 2, 6 та 11 класів




Міністерство освіти і науки продовжило термін пошуку спеціалістів для експертизи підручників для 2, 6 та 11 класів.
Про це йдеться в листі №1/9-754 від 11 грудня, опублікованому на сайті Інституту модернізації змісту освіти.
“Звертаємося до зацікавлених закладів освіти щодо можливості участі їх в експертизі“, – йдеться у документі.
Експертизу для підручників 2 класу потрібно буде зробити з 21 січня до 10 лютого 2019 року, для 6 та 11 класів – з 24 січня до 24 лютого.
Як взяти участь в експертизі, дивіться у документі нижче.

Нагадаємо, МОН затвердило методичку експертизи електронних версій підручників.
Змінено: Ігор Опольський - 17.12.2018 11:32:43
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ НАРАДИ, НАВЧАЛЬНІ СЕМІНАРИ, ВЕБІНАРИ з питань організації та проведення ЗНО, експертизи якості освіти та моніторингу якості освіти у 2018-2019 навчальному році, У дані темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги учнів, студентів, вчителів, викладачів ВСП "РІвненський коледж НУБіП України"


На виконання плану роботи, на запрошення адміністрації ВСП "Рівненський коледж НУБіП України" (лист від 03.12.2018 № 847) у четвер, 13.12.2018, на базі ВСП "РІвненський коледж НУБіП України" Ігорем Валерійовичем ОПОЛЬСЬКИМ, завідувачем кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО, буде проведено навчальний семінар для учнів, студентів, викладачів української мови та літератури із питань ЗНО-2019. Початок роботи о 13:00 (відділення "Програмування" - 78 студентів).

Матеріали навчального семінару:

1. Гіперпосилання на сайт УЦОЯО з аналітичними матеріалами ЗНО-2018: Офіційний звіт про проведення ЗНО у 2018 році. ТОМ 2 (ст. 5-39).
2. Реторспективний аналіз результатів ЗНО 2008-2018 року за методикою "ріки-береги": ПЕРЕЙТИ.
3. Статистика ЗНО-2018: статистичні дані за регіонами. ПЕРЕЙТИ.  
4. Гіперпосилання на тему "ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: БАЗА ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. Тренувальне on-line тестування (1234)" загального форуму порталу "Освіта Рівненщини". Тестові зошити, теми відкритої частини.
5. Гіперпосилання на тему "ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі(12)" загального форуму порталу "Освіта Рівненщини".
6. ТРЕНУВАЛЬНЕ ON-LINE ТЕСТУВАННЯ підготовка до ЗНОПЕРЕЙТИ.
7. Критерії перевірки відкритої частини сертифікаційних робіт учасників ЗНО-2018 з української мови та літератури.
7.1. Основна сесія. ЗАВАНТАЖИТИ.
7.2. Додаткова сесія. ЗАВАНТАЖИТИ.
8. Інструктивно-методичні матеріали для підготовки екзаменаторів із перевірки відкритих завдань зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року з української мови і літератури. ЗАВАНТАЖИТИ.
9. Структура власного висловлення (документ у форматі Word). ЗАВАНТАЖИТИ.
10. Структура власного висловлення (графічне зображення, документ у форматі pdf). ЗАВАНТАЖИТИ.
11. Презентації ЛРЦОЯО (Климець І) щодо результатів виконання сертифікаційнї роботи учасниками ЗНО:
12.1. Презентація "ЗНО-2015-2016". ЗАВАНТАЖИТИ.
12.2. Презентація "ЗНО-2017-2018". ЗАВАНТАЖИТИ.
Змінено: Ігор Опольський - 21.02.2019 08:14:42
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ НАРАДИ, НАВЧАЛЬНІ СЕМІНАРИ, ВЕБІНАРИ з питань організації та проведення ЗНО, експертизи якості освіти та моніторингу якості освіти у 2018-2019 навчальному році, У дані темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги учнів, студентів, вчителів, викладачів ВСП "РІвненський коледж НУБіП України"


На виконання плану роботи, на запрошення адміністрації ВСП "Рівненський коледж НУБіП України" (лист від 03.12.2018 № 847) у четвер, 13.12.2018, на базі ВСП "РІвненський коледж НУБіП України" Ігорем Валерійовичем ОПОЛЬСЬКИМ, завідувачем кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО, буде проведено навчальний семінар для учнів, студентів, викладачів української мови та літератури із питань ЗНО-2019. Початок роботи об 11:00 (відділення "Технічне (Геодезія та землеустрій), "Юридичне" - 78 студентів).

Матеріали навчального семінару:

1. Гіперпосилання на сайт УЦОЯО з аналітичними матеріалами ЗНО-2018: Офіційний звіт про проведення ЗНО у 2018 році. ТОМ 2 (ст. 5-39).
2. Реторспективний аналіз результатів ЗНО 2008-2018 року за методикою "ріки-береги": ПЕРЕЙТИ.
3. Статистика ЗНО-2018: статистичні дані за регіонами. ПЕРЕЙТИ.  
4. Гіперпосилання на тему "ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: БАЗА ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. Тренувальне on-line тестування (1234)" загального форуму порталу "Освіта Рівненщини". Тестові зошити, теми відкритої частини.
5. Гіперпосилання на тему "ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі(12)" загального форуму порталу "Освіта Рівненщини".
6. ТРЕНУВАЛЬНЕ ON-LINE ТЕСТУВАННЯ підготовка до ЗНОПЕРЕЙТИ.
7. Критерії перевірки відкритої частини сертифікаційних робіт учасників ЗНО-2018 з української мови та літератури.
7.1. Основна сесія. ЗАВАНТАЖИТИ.
7.2. Додаткова сесія. ЗАВАНТАЖИТИ.
8. Інструктивно-методичні матеріали для підготовки екзаменаторів із перевірки відкритих завдань зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року з української мови і літератури. ЗАВАНТАЖИТИ.
9. Структура власного висловлення (документ у форматі Word). ЗАВАНТАЖИТИ.
10. Структура власного висловлення (графічне зображення, документ у форматі pdf). ЗАВАНТАЖИТИ.
11. Презентації ЛРЦОЯО (Климець І) щодо результатів виконання сертифікаційнї роботи учасниками ЗНО:
12.1. Презентація "ЗНО-2015-2016". ЗАВАНТАЖИТИ.
12.2. Презентація "ЗНО-2017-2018". ЗАВАНТАЖИТИ.
Змінено: Ігор Опольський - 12.12.2018 07:59:37
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ НАРАДИ, НАВЧАЛЬНІ СЕМІНАРИ, ВЕБІНАРИ з питань організації та проведення ЗНО, експертизи якості освіти та моніторингу якості освіти у 2018-2019 навчальному році, У дані темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги учнів, студентів, вчителів, викладачів ВСП "РІвненський коледж НУБіП України"


На виконання плану роботи, на запрошення адміністрації ВСП "Рівненський коледж НУБіП України" (лист від 03.12.2018 № 847) у середу, 12.12.2018, на базі ВСП "РІвненський коледж НУБіП України" Ігорем Валерійовичем ОПОЛЬСЬКИМ, завідувачем кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО, буде проведено навчальний семінар для учнів, студентів, викладачів української мови та літератури із питань ЗНО-2019. Початок роботи о 13:00 (відділення "Економічне" - 78 студентів).

Матеріали навчального семінару:

1. Гіперпосилання на сайт УЦОЯО з аналітичними матеріалами ЗНО-2018: Офіційний звіт про проведення ЗНО у 2018 році. ТОМ 2 (ст. 5-39).
2. Реторспективний аналіз результатів ЗНО 2008-2018 року за методикою "ріки-береги": ПЕРЕЙТИ.
3. Статистика ЗНО-2018: статистичні дані за регіонами. ПЕРЕЙТИ.  
4. Гіперпосилання на тему "ПІДГОТОВКА ДО ЗНО: БАЗА ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ. Тренувальне on-line тестування (1234)" загального форуму порталу "Освіта Рівненщини". Тестові зошити, теми відкритої частини.
5. Гіперпосилання на тему "ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі (12)" загального форуму порталу "Освіта Рівненщини".
6. ТРЕНУВАЛЬНЕ ON-LINE ТЕСТУВАННЯ підготовка до ЗНОПЕРЕЙТИ.
7. Критерії перевірки відкритої частини сертифікаційних робіт учасників ЗНО-2018 з української мови та літератури.
7.1. Основна сесія. ЗАВАНТАЖИТИ.
7.2. Додаткова сесія. ЗАВАНТАЖИТИ.
8. Інструктивно-методичні матеріали для підготовки екзаменаторів із перевірки відкритих завдань зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року з української мови і літератури. ЗАВАНТАЖИТИ.
9. Структура власного висловлення (документ у форматі Word). ЗАВАНТАЖИТИ.
10. Структура власного висловлення (графічне зображення, документ у форматі pdf). ЗАВАНТАЖИТИ.
11. Презентації ЛРЦОЯО (Климець І) щодо результатів виконання сертифікаційнї роботи учасниками ЗНО:
12.1. Презентація "ЗНО-2015-2016". ЗАВАНТАЖИТИ.
12.2. Презентація "ЗНО-2017-2018". ЗАВАНТАЖИТИ.
Змінено: Ігор Опольський - 12.12.2018 07:59:20
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 54 След.