Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Зовнішнє незалежне оцінювання, експертиза якості освіти, моніторинг якості освіти - Повідомлення з тегом "НУШ"

  • Архів

    «   Серпень 2019   »
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
          1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 31  

СТРАТЕГІЯ ОСВІТНІХ ОЦІНЮВАНЬ В УКРАЇНІ ДО 2030 РОКУ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

СТРАТЕГІЯ ОСВІТНІХ ОЦІНЮВАНЬ В УКРАЇНІ ДО 2030 РОКУ
11.07.2019



Ключові питання, пов’язані з імплементацією схваленої рішенням Колегії при Міністерстві освіти і науки України стратегії освітніх оцінювань в Україні на різних рівнях та етапах освіти, викликали жваву дискусію в учасників круглого столу.

Аналітичний документ «Стратегічні питання розвитку освітніх оцінювань в Україні до 2030 року» – напрацювання робочої групи експертів у галузі освіти та освітніх вимірювань в межах спільного проекту Міжнародного фонду «Відродження» й Українського центру оцінювання якості освіти за підтримки Міністерства освіти і науки України й Американських рад з міжнародної освіти.
Обговорювалися пропозиції щодо формування вітчизняної системи зовнішніх освітніх оцінювань, які ґрунтуватимуться на таких принципах:
  • забезпечення права кожного здобувача освіти на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання, здобутих незалежно від виду та форми здобуття освіти;
  • дотримування балансу між автономією ЗЗСО та загальнодержавними пріоритетами в галузі освіти;
  • стандартизування змісту, форми й порядку проведення оцінювання;
  • забезпечення здобувача освіти та інших зацікавлених осіб інформацією, необхідною для вибору та коригування індивідуальної освітньої траєкторії здобувача освіти;
  • забезпечення повноти даних, отриманих за підсумками оцінювань, і можливості використання їх для формування як державної, так і локальної політики в галузі освіти.
      Імплементація положень аналітичного документа-пропозицій уможливить до 2027 року створення повноцінної системи освітніх оцінювань на ключових етапах здобуття загальної середньої освіти, що буде інтегральною складовою Нової української школи.
Ознайомитися з документом можна тут.

Уряд вніс до Ради законопроект про середню освіту – що він змінює

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням на сайт оригінального повідомлення.

Уряд вніс до Ради законопроект про середню освіту – що він змінює
батькам, вчителям, директорам, закон про освіту, НУШ, учням



Уряд виніс на розгляд нардепів законопроект “Про повну загальну середню освіту”.
Відповідне рішення ухвалили на засідання Кабміну 13 березня.
“Нам потрібно більше можливостей для дітей, батьків та вчителів, які є серцем і провідниками реформи. Цей закон якраз про розширення можливостей”, – сказала на засіданні міністерка освіти і науки Лілія Гриневич.
Ілюстрація: МОН


Індивідуальна траєкторія в законопроекті передбачена не лише для дітей з особливими освітніми потребами. Для цього батькам потрібно подати письмову заяву, обґрунтувавши причини та надати пропозиції щодо особливостей опанування освітньої програми закладу освіти чи її окремих компонентів.
Також учні матимуть право на визнання своїх результатів навчання, здобутих поза школою. Наприклад, якщо учень має сертифікат про знання іноземної мови, може зарахувати ці результати через річне оцінювання. Він може не відвідувати відповідний предмет, оскільки йому не потрібні поточні оцінки, тільки підсумкова.
Ілюстрація: МОН


Законопроект пропонує механізм введення варіантивної складової.
“Бо зараз все впирається в недостатню кількість годин, тому вибіркову складову робить школа, а не школяр. Наприклад, законопроект дозволяє створювати міжкласні групи для вивчення вибіркових предметів. Коли вчиться не цілий клас, а збірна група класів однієї паралелі. Тоді діти можуть поділитися за своїми інтересами”, – пояснила керівниця МОН.
Також, проект закону передбачає створення ресурсних кімнат у всіх школах. Зараз такі кімнати є в спеціалізованих школах для дітей з особливими освітніми потребами.
Для вчителів пропонують педагогічну автономію у створенні власних освітніх програм, розробці систем оцінювання та виборі місця проходження підвищення кваліфікації за рахунок держави.

Ілюстрація: МОН


Окрім того, законопроект передбачає педагогічну інтернатуру. Молодий вчитель, який тільки почав працювати, отримає у школі наставника – педагога з більшим досвідом. Наставник матиме 20% доплати до зарплатні, аби бути більш зацікавленим в розвитку молодого педагога.

Ілюстрація: МОН


Перевірка зошитів, за яку вчителі отримують 10-20% надбавку, названа перевіркою навчальних робіт – адже, окрім зошитів, учитель може перевіряти, наприклад, виконані проекти чи презентації.
За завідування кабінетами інформатики підвищено надбавку 15-20%, за всі інші кабінети – 10-15%.
Гранична надбавка в 20% за роботу в інклюзивному класі тепер винесена в законопроект. Зараз це передбачено лише постановою Кабміну.
Окрім того, засновник має право встановити інші доплати за рахунок власних надходжень.
Також у законопроекті чітко визначено, що оплачувати роботу вихователів груп подовженого дня мають з освітньої субвенції (з неї отримують зарплатню всі педправцівники).

Ілюстрація: МОН


“Проект закону передбачає, що всі вчителі пройдуть курси домедичної допомоги. Ми мали жахливі випадки, коли діти “згасали” в стінах школи за лічені хвилини, бо швидка не встигала приїхати. Якби вчителі уміли надавати першу допомогу, цього можна би було уникнути”, – сказала Гриневич
Батьки дітей з особливими освітніми потребами зможуть бути асистентами вчителя та супроводжувати своїх дітей на уроках.
Законопроект уточнює процедуру конкурсу на посаду директора школи.

Ілюстрація: МОН


Законопроект пропонує три моделі вивчення української мови для національних меншин. У початковій школі такі учні можуть навчатися рідною мовою поряд із державною. Починаючи з 5 класу, передбачається поступове збільшення кількості предметів, які викладатимуть українською.
Для мов ЄС:
– базова освіта: не менше 20% річного навчального часу в 5 класі з щорічним збільшенням до не менше 40% у 9 класі;
– профільна освіта (10-11(12) класи): не менше 60% річного навчального часу.
Також освітня програма школи може передбачати викладання одного чи кількох предметів англійською чи іншою мовою ЄС.
Для інших мов на базовому та профільному рівнях передбачена норма у не менше 80% річного навчального часу українською мовою. Ці вимоги не стосується приватних шкіл. Але вони зобов’язані зробити так, щоб учні вивчили українську мову на рівні державних стандартів.
Водночас, корінні народи мають право здобувати середню освіту рідною мовою поряд із державною на всіх рівнях освіти. Навчатися рідною мовою представники корінних народів і національних меншин можуть в окремих класах. Їх відкривають за наявності 5 заяв від учнів у класі.

Ілюстрація: МОН

“Нова українська школа” готує детальні роз’яснення про зміни, які пропонує законопроект.