Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Замість інспекцій управлінь освіти: освітня експертка пояснила, як раз на 10 років проводитимуть аудит школи

Замість інспекцій управлінь освіти: освітня експертка пояснила, як раз на 10 років проводитимуть аудит школи

Замість інспекцій управлінь освіти: освітня експертка пояснила, як раз на 10 років проводитимуть аудит школи
батькам, вчителям, директорам, закон про освіту






      За новим освітнім законом замість інспекцій, з якими в школи приїжджали управління освіти, нова служба якості освіти раз на 10 років проводитиме аудити навчальних закладів.
Про це розповіла освітня експертка аналітичного центру CEDOS Ірина Когут в ефірі “Громадського радіо”.
Когут зазначила, що перевірка шкіл управліннями освіти – це “поганий парадокс”.
      Бо ці ж самі управління освіти призначають директора, вони ж формально набирають на роботу вчителів. Практично ці люди перевіряють свою ж роботу. Замість того, щоб допомагати школам розвиватися і ставати кращими, забезпечувати їм методичну підтримку, навчати інноваційним методам викладання, ці люди перевіряють дотримання рекомендацій, норм, наказів або власних забаганок”, – сказала вона.
На її думку, це створює ситуацію конфлікту інтересів, яка не відповідає найкращим світовим практикам забезпечення якості освіти.
      “Тому закон пропонує створити незалежну установу, яка не буде пов’язана з повсякденною діяльністю навчальних закладів, не буде втручатися в цю діяльність. Натомість один раз на десять років представники обласних відділів державної служби якості освіти будуть приїжджати в школу з аудитом”, – пояснила експертка.
Вона зауважила, що аудит не є тим самим, що інспекція. І коли українські школи перейдуть на систему аудиту, можна буде очікувати на розробку стандартів і норм, формалізацію найкращих практик управління й організації навчального процесу.
      Школи знатимуть, на що їм орієнтуватися в системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників, управлінських рішень і в організації навчального процесу. Аудитори будуть приїжджати і дивитися, чи школа працює оптимально і ефективно як механізм, а також даватимуть поради”, –розповіла Когут.
За її словами, аудит більше стосуватиметься оцінки процесів, оскільки в школу мають приїжджати найкращі педагоги та управлінці.
      [Вони] подивляться, як директор приймає рішення, чи вони відповідають законодавству, найкращим рекомендаціям, чи всі вчителі належним чином ознайомлені з системою оцінювання учнів, чи ця система є прозорою, чи оцінювання відповідає критеріям і так далі”, – додала експертка.
На її думку, важливо, щоб в аудит включили також оцінку батьків і учнів – “наскільки для них навчальний процес і перебування в школі є комфортними, приємними і наскільки вони задоволені”.
Окрім того, Когут зазначила, що аудит можна буде провести й частіше, ніж раз на 10 років, за вимогою зацікавлених сторін.
      По-перше, це може бути засновник – місцева влада, якщо бачить, що директор з усією даною йому автономією не справляється з роботою (скажімо, діти погано складають ЗНО). Також аудит може ініціювати наглядова або піклувальна рада – орган, до якого залучені громадськість і батькиАудит може ініціювати педагогічна рада”, – пояснила вона.
Раніше Ірина Когут пояснювала інші зміни, які впроваджує новий освітній закон.
Нагадаємо, 5 вересня Верховна Рада ухвалила новий закон “Про освіту”. За таке рішення проголосували 255 депутатів.