Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Новини освіти Рівненської області

27.04.2018

«Круглий стіл» «Професійний розвиток педагога в умовах реформування освіти: можливості, виклики, перспективи» в рамках міжнародного україно-естонського проекту «Міксіке»

28 квітня 2018 року у Національному університеті «Львівська політехніка» в рамках міжнародного україно-естонського проекту «Міксіке» відбувся «круглий стіл» з міжнародною участю з теми «Професійний розвиток педагога в умовах реформування освіти: можливості, виклики, перспективи», в якому взяли участь координатор проекту від Рівненської області, перший проректор РОІППО Іван Вєтров та співкоординатор, заступник директора Здолбунівської гімназії Олександр Галик.

Мета «круглого столу: актуалізація сучасних проблем організації професійного розвитку педагогічного працівника в умовах реформування освіти в Україні, обговорення закордонного досвіду  реформування освітньої галузі.

Учасників «круглого столу» привітав ректор університету д.т.н., професор Юрій Бобало, координатор проекту в Україні Маргарита Носкова.

У вступній сесії взяли участь представники з України, Білорусі, Польщі, Грузії.

Зокрема Галина Рарот,  професор кафедри педагогіки та шкільної дидактики Державної установи «Люблінська політехніка» (Польща) поділилася досвідом реформування вищої школи у Польщі. Серед основних змін озвучила такі тези: заклад вищої освіти отримує державну дотацію, а далі використовує її абсолютно автономно; повна автономія ректора та університету; збільшиться кількість категорій закладі вищої освіти, окрім А,В,С, і на нижчих рівнях може не бути наукової діяльності, фундаментальних досліджень, присвоєння наукових ступенів інше; кількість предметів, що вивчаються зменшується із 106 до 40; чим вищий статус та рівень діяльності університету, тим більше фінансування; підняття статусу наукових видань; вирівнювання фінансування для докторантів, щоби всі мали однакові умови; вступ до університетів розподілиться таким чином: 50 % за тестуванням (матурою), 50 % за екзаменами; збільшення ролі штучного інтелекту, однак при навчанні гуманітарним дисциплінам перевагою залишатиметься людський фактор; учитель – особа № 1 і тому повинен добре знати історію, педагогіку, психологію, дидактику, методику, практика буде 1 день щотижня.

Про роль учителя в Грузії на фоні реформ розповідала Хатуна Цихелашвілі, тренер-консультант Національного центру підвищення кваліфікації вчителів. Із основних нововведень вона назвала такі:

-             схема початку педагогічної діяльності, розвитку і кар’єрного росту, яка передбачає отримання рівневого статусу вчителем у разі опанування ним певними кредитами-балами: педагог-практик – старший педагог – ведучий педагог – ментор (менторів у Грузії лише 19) (статуси чинні лише для діючих педагогів);

-             процедури, які має пройти учитель: опитувальник самооцінки план активності упродовж року – діяльність – рефлексія – завантаження результатів на сайт – процедура внутрішнього спостереження - присвоєння кредиту;

-             через Фонд «Виклики тисячоліття» окремо проводилися навчання і тренінги для директорів і вчителів з метою опанування ІКТ, у тому числі з використанням програми Інтел. Нині вирішується питання включення ІКТ у загальну програму підготовки.

Ірина Васильєва, заступник директора з навчально-методичної роботи освітнього центру парку високих технологій м. Мінськ, окреслила основні напрями інформатизації освіти Республіки Білорусь, підготовку та підвищення кваліфікації спеціалістів сфери освіти в області ІКТ: модернізація технічної інфраструктури інформатизації системи освіти; формування освітнього середовища на базі «хмарних» технологій; розробку електронних освітніх ресурсів; мережева взаємодія учасників освітнього процесу; розповсюдження дистанційних форм навчання; розвиток кадрового потенціалу інформатизації освіти; інформатизація системи управління освітою. Охарактеризувала структури процесу інформатизації освіти, ІКТ-компетентностей педагога, веб-ресурсів післядипломної педагогічної освіти. 

Другу половину «круглого столу» учасники працювали за напрямами трьох дискусій: 1) Середовище реалізації  професійного розвитку педагога, 2) Інструменти здійснення освітніх реформ: нормативно-правові, організаційні, методологічні та мотиваційні, 3) Особистісні аспекти професійного розвитку педагога в умовах реформування освітньої галузі.

Серед ключових проблемних питань, які обговорювалися:

-             Нова українська школа: суб’єкт та об’єкт реформування;

-             чому випускник закладу вищої освіти не завжди володіє очікуваними компетентностями?;

-             чи можна побудувати Нову українську школу без нової педагогічної освіти?;

-             чи може «новоспечений» учитель бути більш професійним, а ніж  його досвідчений колега?;

-             освітні стандарти – професійні стандарти – кваліфікаційні характеристики;

-             чи готові українські педагоги та адміністрації шкіл до самостійної розробки авторських навчальних програм, критичного аналізу рекомендацій МОН?;

-             чи достатньо знань, умінь та навичок в учителів для переорієнтації навчання з «процесу» на «результат»?;

По завершенню дискусій були представлені результати роботи за напрямами.

 











Повернутись до списку

СУЧАСНІ РІШЕННЯ ДЛЯ ОСВІТИ


Педагогічні ігри від "Розумників" Математика

Педагогічні ігри від "Розумників" абетка

Цифрові лабораторії Ейнштейн

Педагогічні ігри від "Розумників" укр. мова