Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Новини освіти Рівненської області

Навчальний семінар для керівників закладів загальної середньої, дошкільної освіти з питань організації інклюзивної форми навчання 13.02.2019

Навчальний семінар для керівників закладів загальної середньої, дошкільної освіти з питань організації інклюзивної форми навчання

Визнання прав дитини з особливими освітніми потребами, її інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації та вибору професійної діяльності є надзвичайно важливим на сучасному  етапі розвитку освіти. Приєднавшись до основних міжнародних договорів у сфері прав людини (Декларації ООН про права людини, Конвенцій ООН про права інвалідів, про права дитини), Україна взяла на себе зобов’язання щодо дотримання загальнолюдських прав, зокрема, щодо забезпечення права на освіту дітей із особливими освітніми потребами.

          Тому важливого значення набуває підготовка керівників закладів загальної середньої, дошкільної освіти до ефективної управлінської діяльності, спрямованої на забезпечення рівного  доступу до якісної  освіти дітям  із особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у закладах освіти  на основі застосування особистісно  орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.

          12 лютого 2019 року  інклюзивно-ресурсним центром та районним методичним кабінетом проведено навчальний семінар для керівників закладів загальної середньої, дошкільної освіти з питань організації інклюзивної форми навчання.

           Завідувач Дубенського РМК Наталія Мельнікова акцентувала увагу присутніх на тому, що кожна школа за своєю філософією повинна бути інклюзивною. Це означає готовність у будь-який час прийняти кожну дитину, прагнучи створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу. Коли ми говоримо про створення інклюзивного освітнього середовища, ми  маємо на увазі не лише відкриття інклюзивних класів або забезпечення архітектурної доступності. Це і підвищення компетентності педагогічних працівників та руйнування суспільних стереотипів щодо освіти таких дітей. Інклюзивне навчання полягає в тому, що в звичайному класі вчаться звичайні діти, просто деякі з них вчаться трошечки по-іншому. В такому класі ні в якому разі не має бути відокремлення одних дітей від інших (навіть на рівні риторики).

           Директор Дубенського ІРЦ Людмила Чорноус  розкрила питання організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами, зокрема: нормативно-правового забезпечення інклюзивної форми навчання, укладання індивідуальної програми розвитку, діяльності асистента вчителя, вихователя в інклюзивному класі (групі).

         Людмила Володимирівна наголосила, що фахівці центру активно співпрацюють із закладами освіти району, допомогаючи в організації інклюзивного навчання, облаштуванні освітнього середовища. Працівники Дубенського ІРЦ проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, визначають її особливі освітні потреби, надають рекомендації педагогам щодо індивідуальних особливостей кожної дитини, корегують індивідуальні програми розвитку дітей, які навчаються за інклюзивною формою навчання. Кожна дитина, за бажанням батьків, отримує психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в Дубенському ІРЦ.

       Про напрями оцінки когнітивної, емоційно-вольової сфери розповіла практичний психолог ІРЦ Ірина Меринюк.



Повернутись до списку

СУЧАСНІ РІШЕННЯ ДЛЯ ОСВІТИ


Педагогічні ігри від "Розумників" абетка

Електронні підручники

Педагогічні ігри від "Розумників" укр. мова

СМАРТКЕЙС ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ