Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2 3 4
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
До уваги освітян РІвненщини!

‼Важливо ‼ Міністерством освіти і науки України затверджено Примірний перелік питань для перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти під час проведення конкурсного відбору на посади керівників закладів загальної середньої освіти: наказ МОН від 19.05.2020 № 654 "Щодо примірного переліку питань".

          
 
До уваги освітян Рівненщини!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

ДЕРЖАВНОЮ СЛУЖБОЮ ЯКОСТІ ОСВІТИ ВИВЧЕНО ФУНКЦІОНУВАННЯ ВЕБСАЙТІВ ШКІЛ УКРАЇНИ



Державною службою якості освіти України та її територіальними органами у квітні 2020 року проведено вивчення щодо забезпечення прозорості, інформаційної відкритості шкіл.
Службою станом на 22 травня 2020 року опрацьовано інформацію із вебсайтів 7812 закладів загальної середньої освіти (або їх засновників), тобто вивченням охоплено  51,4% шкіл України (без тимчасово окупованих територій).
Результати засвідчують ряд проблем, що потребують невідкладного вирішення. Зокрема, викликає занепокоєння, що значна частина закладів загальної середньої освіти (далі – ЗЗСО) не мають власних вебсайтів. Так, вебсайти відсутні в 1497 (19,2%) шкіл із 7812, переважна більшість ЗЗСО  комунальної форми власності – 1473, інші 24 – приватні.
Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу в закладі освіти взагалі не оприлюднили 74, 8%  ЗЗСО, а план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в школі – 67,2%.
Крім того, на сайтах 63,2% ЗЗСО відсутня будь-яка інформація щодо ліцензій на провадження освітньої діяльності, що може вказувати також на неналежне виконання органами ліцензування в сфері загальної середньої освіти своїх повноважень. 33,5% шкіл не надають відкритий доступ до інформації про свій кадровий склад та 59,9% – наявність вакантних посад, що не сприяє вирішенню проблеми забезпечення шкіл якісними педагогічними кадрами.
Залишаються відкритим питання про відсутність на вебсайтах шкіл інформації щодо освітніх програм – 48,9%; закріплену за  школою  територію обслуговування – 54,1% ; дані стососвно фактичної чисельності учнів – 45,5%, правила прийому на навчання – 53,7%.
Заклади загальної середньої освіти формують відкриті й загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та зобов’язані надавати доступ до такої  інформації на власних вебсайтах, а у разі їх відсутності – на вебсайтах засновників.
      Детально про забезпечення закладами загальної середньої освіти відкритого доступу до інформації та документів на вебсайтах тут.



 
Нова візуальна ідентичність Державної служби якості освіти України

30 липня 2020 року колегія та громадська рада при Державній службі якості освіти України схвалили Комунікаційну стратегію Служби на 2020–2022 роки (далі – Стратегія) і нову айдентику.
Цитата

«Державна служба якості освіти — партнер всіх учасників освітнього процесу. Тому ідею підтримки втілили у новій, символічній, айдентиці, де коло означає “освіта”, що опирається на надійну основу — прямокутник. Місія Служби: “Забезпечуємо спільне розуміння якості освіти для успіху Людини і Країни”, — є основою Стратегії», — повідомив Руслан ГУРАК, голова Державної служби якості освіти України.

Стратегія допоможе Службі та її територіальним органам:
  • застосовувати найбільш ефективні засоби й інструменти інформування про діяльність Служби;
  • підтримувати зворотній зв’язок з усіма стейкхолдерами.
Реалізація Стратегії дасть змогу:
  • посилити поінформованість суспільства, стейкхолдерів про діяльність Служби;
  • залучити активних конструктивних представників громадськості та експертного середовища до вироблення управлінських рішень в сфері освітньої політики, зокрема з питань забезпечення якості освіти, освітньої діяльності, здійснення державного нагляду (контролю) за закладами освіти;
  • сформувати розуміння, чому приймаються ті чи ті рішення у компетенції Служби.
Нова айдентика доповнює Стратегію, вказуючи на те, що Служба не лише реагує на зміни, а й визначає їх напрям. Служба стає більш відкритою структурою, яка комунікує, працює на перспективу, допомагає та підтримує учасників освітнього процесу, діє в їхніх інтересах.
Завдяки злагодженій роботі Служби і її територіальних органів логобук мандруватиме Україною, адже в ньому втілено нові єдині підходи для реалізації успішної реформи на всіх рівнях освіти.
На розроблення комунікаційної стратегії Служби та візуальної ідентичності кошти державного бюджету не витрачалися.
 
Державна служба якості освіти вивчатиме перебіг вступної кампанії–2020

Моніторинг (вивчення) організації та проведення закладами вищої освіти вступної кампанії Служба запровадила з 2019 року. Цьогоріч Служба вивчатиме перебіг вступної кампанії–2020 також у закладах фахової передвищої освіти.
Цитата

«Діяльність Державної служби якості освіти спрямована на захист прав учнів, абітурієнтів, студентів на здобуття відповідного рівня освіти. Наразі розроблено Програму моніторингу (вивчення) організації та проведення вступної кампанії 2020 року в закладах вищої та фахової передвищої освіти. Як результат, ці заклади отримають достатньо інформації, щоб ліпше готуватися до вступних кампаній», — зауважив Руслан ГУРАК, голова Державної служби якості освіти України.
У Програмі визначено п’ять основних питань для моніторингу (вивчення):
  1. Вчасність і повнота завантаження до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі — ЄДЕБО) Правил прийому закладами освіти, які здійснюють набір у 2020 році для здобуття вищої та/або фахової передвищої освіти.
  2. Доступність інформації для вступників про приймальні комісії (об’єктивність наданої інформації закладами освіти з урахуванням відкритих інформаційних систем вступної кампанії–2020).
  3. Повнота (наповнюваність) інформації на вебсайтах закладів вищої та фахової передвищої освіти і їх відокремлених структурних підрозділів.
  4. Реалізація права вступників на сільський коефіцієнт при розрахунку конкурсного бала.
  5. Вивчення організації вступу (організація проведення вступних випробувань, доступність інформації на вебсайтах закладів) для іноземних громадян з метою здобуття вищої та фахової передвищої освіти.
У ході моніторингу (вивчення) вступної кампанії–2020 Служба:
  • виявлятиме:
    • заклади освіти, які не завантажили (або вчасно не завантажили) до ЄДЕБО правила прийому та зміни до них;
    • недостовірну/неактуальну інформацію, внесену закладами освіти до ЄДЕБО;
    • найнижчі показники наявності інформації на вебсайтах закладів вищої та фахової передвищої освіти;
  • перевірятиме наявність:
    • Правил прийому на вебсайтах закладів освіти та їх відокремлених підрозділів;
    • інформації на вебсайтах закладів для іноземних громадян, зокрема Програми вступних випробувань;
  • аналізуватиме врахування сільського коефіцієнта в заявах вступників (у порівнянні даних за 2019 та 2020 роки).
На підставі отриманих результатів Служба оприлюднить аналітичний звіт із порівнянням окремих питань вивчення вступних кампаній 2019-го та 2020 років. Відтак, заклади вищої та фахової передвищої освіти матимуть відомості, що допоможуть їм ліпше готуватися до вступних кампаній.
 
Руслан ГУРАК: Служба долучилася до розроблення стратегій розвитку областей у частині забезпечення якості освіти
21-22 липня 2020 року Державна служба якості освіти України в межах швейцарсько-українського проєкту «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» (DECIDE) взяла участь у регіональних онлайн-сесіях щодо розроблення стратегій розвитку Івано-Франківської та Полтавської областей у сфері освіти.
Цитата

«Стратегічне планування гарантує сталий розвиток освіти в умовах зовнішніх змін. Наразі децентралізація в Україні встановлює нові правила у сфері управління освітою. Саме тому необхідні зміни у стратегіях розвитку областей, аби визначити ключові завдання органів місцевого самоврядування, територіальних громад у напрямі забезпечення якості освіти», — наголосив Руслан ГУРАК, голова Державної служби якості освіти України.

Наталія ПРОТАСОВА і Валентина ПОЛТОРАК, керівні представники проєкту DECIDE та ГО «ДОККУ», презентували інструменти, які будуть застосовані для підвищення ефективності управління освітою на регіональному рівні з огляду на цілі стратегій розвитку Івано-Франківської та Полтавської областей. Зокрема, акцентовано на завданнях підвищення якості та доступності освітніх послуг (будівництво, реконструкція та покращення матеріально-технічної бази закладів освіти), створення умов для інтеграції системи закладів вищої освіти у європейський освітній простір, підтримки міжнародного обміну досвідом серед студентів, аспірантів, викладачів.
Довідково:
Проєкт DECIDE реалізується в Україні ГО «ДОККУ» у партнерстві з Цюріхським педагогічним університетом (Швейцарія) за підтримки Швейцарської Конфедерації, представленої Швейцарським бюро співробітництва в Україні.
Проєкт спрямовано на підтримку реформ освіти й децентралізації, покликаний сприяти посиленню потенціалу регіонів і територіальних громад у розробленні та практичній реалізації децентралізованих моделей управління. Окрім того, проєкт DECIDE сприяє розвитку механізмів діалогу, створенню ефективної нормативно-правової бази у сфері децентралізації управління освітою.
 
 
РОЗМЕЖУВАННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ ОРГАНІВ ВЛАДИ У ГРОМАДАХ ЗАДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ


16-17 липня 2020 року Державна служба якості освіти України в межах реалізації швейцарсько-українського проєкту «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» (DECIDE) взяла участь у консультативних сесіях «Розмежування повноважень органів влади у сфері освіти».
До онлайн-конференцій долучилося керівництво територіальних органів Державної служби якості освіти в Івано-Франківській та Полтавській областях. Учасники заходу розглянули варіанти перерозподілу повноважень органів влади з огляду на адміністративно-територіальну реформу та зміну повноважень засновників закладів освіти у ході імплементації Закону України «Про освіту».
Івано-Франківська, Луганська, Одеська та Полтавська області є пілотними для реалізації проєкту DECIDE, спрямованого, зокрема, на підтримку децентралізації в управлінні освітою з метою забезпечити її доступність та підвищення якості.
Інформаційні матеріали:
Довідково:
Проєкт DECIDE реалізується в Україні ГО «ДОККУ» у партнерстві з Цюріхським педагогічним університетом (Швейцарія) за підтримки Швейцарської Конфедерації, представленої Швейцарським бюро співробітництва в Україні.
Проєкт спрямовано на підтримку реформ освіти й децентралізації, покликаний сприяти посиленню потенціалу регіонів і територіальних громад у розробленні та практичній реалізації децентралізованих моделей управління. Окрім того, проєкт DECIDE сприяє розвитку механізмів діалогу, створенню ефективної нормативно-правової бази у сфері децентралізації управління освіти.http://sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1270-rozmezhuvannya-povnovazhen-orhaniv-vlady-u-hromadakh-zadlya-zabezpechennya-yakosti-osvity#
 
РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ ЩОДО ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ
Державною службою якості освіти України упродовж квітня – травня 2020 року проведено опитування науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти закладів вищої освіти щодо питань, пов’язаних із використанням технологій дистанційного навчання під час загальнонаціонального карантину.
Загалом в анкетуванні взяли участь близько 30 000 респондентів: 22367 здобувачів вищої освіти та 6024 науково-педагогічних працівників. Отримані відповіді допомогли виявити досягнення і проблеми, які є загальними для освітянської спільноти, а також визначити основні тенденції розвитку процесів використання сучасних технологій дистанційного навчання в умовах пандемії.
Результати опитування показали, що і здобувачі вищої освіти, і науково-педагогічні працівники з розумінням поставились до необхідності дистанційно працювати. Разом з тим, практично для кожного учасника анкетування зазначене навчання є викликом, що вимагає більш усвідомленого підходу до подолання існуючих цифрових бар’єрів.
 
Детально про результати опитування щодо стану використання технологій дистанційного навчання у закладах вищої освіти України тут.
 
 
Санітарний регламент для шкіл і забезпечення якості освіти        

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1588-sanitarnyi-rehlament-dlia-shkil-i-zabezpechennia-iakosti-osvity
01 січня 2021 року набрав чинності Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який визначає медичні вимоги безпеки (правила і норми) щодо освітнього середовища. Державна служба якості освіти надає рекомендації щодо поліпшення освітніх та управлінських процесів директорам і засновникам шкіл, зокрема й щодо безпеки освітнього середовища.
Цьогоріч Служба проведе інституційні аудити у 265-ти закладах загальної середньої освіти. Під час цих заходів експерти оцінюватимуть освітні й управлінські процеси закладів освіти відповідно до затверджених критеріїв з питань:
  • комфортних і безпечних умов навчання та праці;
  • формування інклюзивного, розвивального та мотивувального до навчання освітнього простору;
  • утримання в належному стані будівель, приміщень, обладнання;
  • організації харчування учнів тощо.

Індикатори відповідності критеріям оцінювання зіставні з новими медичними вимогами безпеки (правилами і нормами) щодо освітнього середовища. Зокрема, у закладах освіти директори та засновники мають узгодити з положеннями Санітарного регламенту стан:
  • повітряно-теплового режиму;
  • освітлення;
  • прибирання приміщень;
  • дотримання питного режиму;
  • організації харчування;
  • утримання туалетів;
  • облаштування приміщень з урахуванням принципів універсального дизайну і розумного пристосування;
  • архітектурної доступності території та будівлі.

Здійснити самооцінювання щодо безпечності освітнього простору в закладі освіти можна за допомогою методичних рекомендацій «Абетка для директора».
Довідково:
Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205.
 
ЯКІСТЬ ОСВІТИ – СПІЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1612-yakist-osvity-spilna-vidpovidalnist

12 січня 2021 року Державною службою якості освіти України спільно з управлінням Служби у Миколаївській області проведено стратегічну онлайн-сесію «Якість освіти – спільна відповідальність» за участі органів управління освітою територіальних одиниць.
Із вітальним словом виступила Алла Бондар, заступниця голови Служби, зазначивши, що успішний заклад освіти створюється спільними зусиллями засновника, директора, вчителів, мотивованих учнів і батьків, які об’єднані спільними цінностями і прагненням до розвитку.
Тетяна Голубченко, начальниця управління Служби у Миколаївській області, презентувала онлайн-кейс та звернула увагу на один із пріоритетних напрямів співробітництва, партнерства і взаємодії різних органів та установ у сфері освіти з питань якості освіти та якості освітньої діяльності, зокрема:
  • розвиток мережі закладів освіти;
  • створення в закладах освіти мотивуючого, інклюзивного, безпечного і комфортного середовища;
  • проведення моніторингів якості освіти;
  • інформаційний супровід впровадження процесів і процедур забезпечення якості освіти;
  • підвищення професійної компетентності педпрацівників;
  • забезпечення якості управлінських процесів.
Учасники заходу обговорили процеси, процедури та інструменти забезпечення якості освіти в громадах Миколаївської області, а також окреслили шляхи взаємодії з усіма стейкхолдерами задля підвищення якості освіти.
 
 
03 лютого 2021 року відбудеться вебінар

 «Як у школі розбудувати систему забезпечення якості освіти: нові офіційні рекомендації»
Джерело: https://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/anonsy/1601-03-liutoho-2021-roku-vidbudetsia-vebinar-yak-u-shkoli-rozbuduvaty-systemu-zabezpechennia-iakosti-osvity-novi-ofitsiini-rekomendatsii
Питання, що розглядатиметься:
  • про методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти
  • про формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти
  • про оформлення положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти

Організатори заходу:
Державна служба якості освіти України, Цифрове видавництво МЦФЕР
Запрошені:
представники Державної служби якості освіти та її територіальних органів, керівники закладів дошкільної освіти, громадськість, медіа
Початок:
13:00 год.
Орієнтовна чисельність учасників:
необмежено
Для участі у вебінарі потрібно зареєструватися за посиланням: https://bit.ly/3ohQb0m
 
Цифрові інструменти для якісної освіти у 2021 році 

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням http://sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1625-tsyfrovi-instrumenty-dlia-iakisnoi-osvity-u-2021-rotsi


В Україні з початку 2021 року знову посилено карантинні заходи, тому в закладах освіти запроваджене дистанційне навчання. У надзвичайних ситуаціях швидкість реагування є ключовою та необхідною.
Минулого року Державна служба якості освіти України у відповідь на виклики запровадила дистанційні форми проведення:
  • інституційних аудитів закладів загальної середньої освіти;
  • вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації педагогічних працівників.

В умовах дистанційного навчання Служба наголошує на важливості злагодженої комунікації між керівництвом закладів освіти, педагогами, дітьми та їхніми батьками. У пригоді педагогічним колективам стануть методичні рекомендації «Абетка для директора», яка містить поради щодо налагодження співпраці між учнями, вчителями та батьками.
Уряд України активно забезпечує всеохопне інформування суспільства про відповідні зміни у сфері освіти. Зокрема, створено спеціальний ресурс «Вчимо і навчаємось на карантині: зміни в системі освіти», де впорядковано відповіді на запитання щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти.
Працює Всеукраїнська школа онлайн — платформа для дистанційного та змішаного навчання учнів 5-11-х класів і методичної підтримки вчителів. У вільному доступі — якісний навчальний контент: відеоуроки, тести, матеріали для самостійної роботи з 18-ти основних предметів.
Поради для батьків містить платформа розвитку дошкільнят НУМО — матеріали про гармонійне спілкування з дитиною, понад 160 вправ та ігор для набуття м’яких і технічних навичок, щодо дотримання санітарних правил і дистанції тощо.
Також посилання на дистанційні та онлайн-сервіси в освіті зібрані на сторінці Міністерства освіти і науки України, серед них — роз’яснення щодо дошкілля, інструменти для вчителів та директорів шкіл, інформаційні ресурси для учасників ЗНО та абітурієнтів, сервіси для отримання довідок і апостилю, верифікації освітніх документів.
На виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України запущено національну онлайн-платформу з цифрової грамотності «Дія. Цифрова освіта», де кожен охочий може набути необхідні навички.
Довідково:
Щоб допомогти країнам світу мінімізувати негативні наслідки радикальних змін в освіті, ЮНЕСКО створила Глобальну коаліцію з питань освіти, об’єднавши міжнародні організації, приватний і громадський сектор. Під егідою ООН держави обмінюються досвідом щодо втілення інноваційних методик дистанційного навчання та організації освітнього процесу в умовах пандемії COVID-19.
Глобальний перелік освітніх застосунків, платформ та ресурсів розміщений на вебсайті ЮНЕСКО, де зібрано посилання на цифрові системи управління освітнім процесом, відкриті навчальні онлайн-курси, інтерактивні відеоплатформи, інструменти для створення навчального контенту, репозитарії для дистанційного навчання та самоосвіти.
 
РОЗПОЧАТО РЕЄСТРАЦІЮ ДЛЯ УЧАСТІ У СЕРТИФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ 2021       

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням http://sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1631-rozpochato-reyestratsiyu-dlya-uchasti-u-sertyfikatsiyi-vchyteliv-2021

 «Сертифікація – це можливість вчителя випробувати власні сили та підтвердити статус професіонала своєї справи. Адже зовнішнє оцінювання є чудовою нагодою педагогам проаналізувати методику роботи, зрозуміти вектори професійної діяльності. Крім того, процедура сертифікації – інструмент мотивації вчителя до саморозвитку, самовираження та педагогічного зростання», – зазначив Голова Державної служби якості освіти України Руслан ГУРАК.
Відтак, сьогодні, 18 січня, стартувала реєстрація всіх охочих вчителів початкових класів для участі у зовнішньому оцінюванні професійних компетентностей, що триватиме до 31 січня 2021 року включно. А вже 27 лютого п.р. відбудеться незалежне тестування учасників сертифікації.
Сертифікація педагогічних працівників – пілотний проєкт, який складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно:
І етап – незалежне тестування, проводиться Український та регіональні центри оцінювання якості освіти;
ІІ етап – самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності, проводитиметься Державною службою якості освіти та її територіальними органами протягом березня-квітня 2021 року;
ІІІ етап – вивчення  практичного досвіду роботи учасників сертифікації, проводитиметься Державною службою якості освіти та її територіальними органами у вересні-листопаді 2021 року.
Цьогоріч участь у сертифікації зможуть взяти не більше 2000 педагогів. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України визначено граничну кількість вчителів для проходження сертифікації в розрізі регіонів, зокрема найбільшу квоту отримали Дніпропетровська і Львівська області – 141, Одеська область – 125, м. Київ – 122, Київська область – 110.
Оскільки сертифікація добровільна, педагогічний працівник може відмовитися від участі в ній на будь-якому етапі.
Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження чергової/позачергової атестації педагогічним працівником і є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та педагогічного звання. Також вчителі, які Також вчителі,які успішно пройшли сертифікацію,  отримають 20% надбавку до заробітної плати.
 
Про користь дистанційної освіти говорити зарано, - ДСЯО
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/vnz/74270/

Про підтвердження практичної користі дистанційної освіти для системи вищої освіти говорити зарано.
Про це йдеться у висновках анонімного опитування науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти закладів вищої освіти, що було проведено Державною службою якості освіти України.
В опитуванні взяло участь 28 391 респондент – 22 367 студентів та 6 024 науково-педагогічних працівника.
«Технології дистанційного навчання у світі стрімко розвиваються і, безперечно, є для України перспективним інструментарієм надання освітніх послуг. Проте, навіть маючи певний досвід, якого набули заклади вищої освіти у зв’язку із використанням дистанційної форми навчання в умовах загальнонаціонального карантину, про підтвердження практичної користі для системи вищої освіти говорити зарано», - зазначають в Державній службі.
Також у Державній службі якості освіти зазначають, що залишились відкритими питання якості показників цього процесу: результативності, ресурсомісткості, оперативності, комплексного програмного забезпечення та провідних освітніх технологій.
«Результати опитування в цілому підтверджують, що і здобувачі вищої освіти, і науково-педагогічні працівники з розумінням поставились до необхідності працювати в дистанційних умовах, разом з цим, коронавірус COVID-19 створив нові виклики для національної освітньої системи, які вимагають від нас більш практичного та усвідомленого підходу до подолання існуючих цифрових бар'єрів в системі освіти», - наголошують у Державній службі якості освіти України.
 
Забезпечення якості дошкільної освіти починається з самооцінювання дитсадка
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1646-zabezpechennia-iakosti-doshkilnoi-osvity-pochynaietsia-z-samootsiniuvannia-dytsadka

20 січня 2021 року Державна служба якості освіти України провела вебінар «Як у дитсадку створити дієву систему забезпечення якості освіти» у партнерстві з Цифровим видавництвом МЦФЕР.
Цитата

«Якість дошкільної та початкової освіти взаємозалежна з огляду на наступність між ними. Компетентний дошкільник стає успішним школярем, тому якість першого рівня освіти є пріоритетом», — зауважив Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Служби.

Під час заходу презентовано орієнтовну структуру внутрішньої системи забезпечення якості освіти у дитсадку. В її основі — самооцінювання закладу дошкільної освіти за чотирма напрямами:
  • управлінські процеси;
  • освітнє середовище;
  • фахова діяльність педагогічних працівників;
  • забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку та набуття нею життєвого соціального досвіду.
Педагогічним колективам запропоновано здійснювати самооцінювання освітніх та управлінських процесів, враховуючи:
  • 14 вимог;
  • 38 критеріїв;
  • 73 індикатори.
Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання були апробовані в областях України на базі 25 закладів дошкільної освіти восени 2020 року та є додатком до Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71.
Довідково:
Станом на кінець 2019 року діяло 14 763 заклади дошкільної освіти, з них 5815 міських і 8948 сільських з кількістю місць 806 132 та 348 477 відповідно.
 
 
Руслан ГУРАК: Шлях до якісної шкільної освіти − в усвідомленому прагненні педагогічного колективу
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіпепосиланням http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1379-ruslan-hurak-shliakh-do-iakisnoi-shkilnoi-osvity-v-usvidomlenomu-prahnenni-pedahohichnoho-kolektyvu

21 жовтня 2020 року відбувся міжнародний онлайн-семінар «Оцінювання діяльності шкіл як засіб підвищення якості освіти» для освітян Вінницької, Волинської, Івано-Франківської, Львівської, Тернопільської та Чернівецької областей, організований Державною службою якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань Чеської Республіки.
Цитата

«Лише усвідомлене прагнення педагогічного колективу постійно підвищувати якість освітнього процесу у школі дає результат. Жодними перевірками цього не досягти. На це вказує досвід і Державної служби якості освіти України, і Чеської шкільної інспекції. Тому важливо популяризувати найкращі практики самооцінювання шкіл», − зазначив Руслан ГУРАК, голова Служби, відкриваючи захід.

Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора Чеської Республіки, виступив на тему «Якісна школа та підходи щодо її оцінювання: проведення оцінювальної роботи на рівні школи», презентувавши загальну систему підтримки чеських шкіл у самооцінюванні. Вона має такі складові:
  • інструменти оцінювання;
  • взаємне навчання шкіл самооцінюванню;
  • консультування закладів освіти;
  • навчання координаторів.
За сприяння Чеської шкільної інспекції створено Рамки для власного оцінювання школи (далі − Рамки). В їх основі – набір запитань, які структуровані відповідно до напрямів оцінювання якості школи. Мета Рамок – мотивувати школи до послідовного підвищення якості освітнього процесу − від оцінювання актуального стану до впровадження заходів розвитку.
Семінар організовано в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти у регіонах України», який реалізується за співпраці між Державною службою якості освіти України, Асоціацією з міжнародних питань, Чеською шкільною інспекцією за підтримки Чеської агенції розвитку.
 
Право учнів на безпеку в школі — аксіома в умовах пандемії
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1308-pravo-uchniv-na-bezpeku-v-shkoli-aksioma-v-umovakh-pandemii

Створити безпечне освітнє середовище — одне з першочергових завдань закладу освіти. Право на безпечні та нешкідливі умови навчання в умовах пандемії — аксіома.
Тож батьки, громадськість, педагогічні працівники, керівництво закладів освіти спільно мають усебічно захищати права учнів на безпечне освітнє середовище перед засновниками шкіл.
Державна служба якості освіти та її територіальні органи стоять на захисті цього незаперечного права, приймає звернення громадян та реагує на порушення прав дитини щодо безпеки в школі.
У 2020/2021 навчальному році Державна служба якості освіти планує:
  • оцінити вплив протиепідемічних заходів на організацію та якість освітнього процесу, на роботу вчителів і директорів шкіл;
  • з’ясувати, чи продовжують школи застосовувати нові підходи, зокрема щодо ефективного використання інформаційних технологій, змін в оцінюванні учнів.
Дії Служби також будуть зосереджені на моніторингових опитуваннях про те, як школи компенсують падіння рівня навчальних досягнень учнів під час перебування на самоізоляції, як засновник та адміністрація школи підтримують почуття безпеки в закладі освіти тощо.
Водночас зауважуємо на дотриманні інших прав учнів, як-от на:
  • якісні освітні послуги;
  • індивідуальну освітню траєкторію;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства й експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації;
  • отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).
 
Внутрішня система забезпечення якості освіти в закладі ДОШКІЛЬНОЇ освіти

20 січня 2021 року Державна служба якості освіти України провела вебінар «Як у дитсадку створити дієву систему забезпечення якості освіти» у партнерстві з Цифровим видавництвом MCFR.



Переглянути вебінар можна за таким гіперпосиланням
Змінено: Олена Холод - 22.01.2021 08:17:32
 
Підвищення якості позашкільної освіти – один із пріоритетів Служби       

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1674-pidvyshchennia-iakosti-pozashkilnoi-osvity-odyn-iz-priorytetiv-sluzhby

29 січня 2021 року Державна служба якості освіти України брала участь у онлайн-семінарі «Побудова освітнього процесу у закладах позашкільної освіти за різними формами навчання. Орієнтир на учня».
Алла ЗАХАРОВА, начальниця відділу позашкільної освіти департаменту інституційного аудиту Служби, акцентувала увагу на головних аспектах формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах позашкільної освіти. Зокрема, наголосила, що основними принципами системи є:
  • врахування освітніх потреб і очікувань;
  • органічна єдність заходів щодо забезпечення якості освіти з освітнім процесом;
  • відповідальність та взаємозалежність;
  • відкритість і прозорість;
  • підтримка культури якості;
  • довіра.

Крім того, начальниця відділу позашкільної освіти нагадала про головні компоненти внутрішньої системи: «освітнє середовище закладу позашкільної освіти», «система оцінювання здобувачів освіти», «педагогічна діяльність педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів», «управлінська діяльність», підкресливши, що заклад самостійно може визначати інші складові відповідно до напряму діяльності та стратегії його розвитку.
Володимир ВЕРБИЦЬКИЙ, директор Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, зазначив, що перед позашкільною сферою освіти постали нові виклики у побудові освітнього процесу за різними формами навчання, але важливою залишається якість надання освітніх послуг.
Відтак усі учасники заходу мали змогу поділитися досвідом організації освітнього процесу у закладах позашкільної освіти, практичними кейсами щодо підвищення якості освіти, ресурсного забезпечення, фінансування, використання сучасних освітніх платформ та онлайн-навчання, а також збереження і розвитку мережі гуртків.
Захід відбувся за участі заступників директорів з навчальної роботи закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму, методистів та керівників гуртків.
Довідково:
Наказом Державної служби якості освіти України від 07.12.2020 № 01-11/78 затверджено Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах позашкільної освіти. У додатку до них наведено Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу позашкільної освіти.
 
Результати самооцінювання школи — основа розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти        

 Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням    http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1688-rezultaty-samootsiniuvannia-shkoly-osnova-rozbudovy-vnutrishnoi-systemy-zabezpechennia-iakosti-osvity

03 лютого 2021 року Державна служба якості освіти України провела вебінар «Як у школі розбудувати систему забезпечення якості освіти» у партнерстві з Цифровим видавництвом МЦФЕР.
Під час заходу Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Служби, зауважив на суб’єктах, відповідальних за розбудову системи забезпечення якості шкільної освіти:
  • директор закладу, який затверджує положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти та забезпечує її реалізацію;
  • органи місцевого самоврядування — відповідають за забезпечення якості освіти на відповідній території;
  • Державна служба якості освіти як центральний орган виконавчої влади, що проводить інституційні аудити та за їх результатами надає рекомендації щодо вдосконалення діяльності закладів освіти.

При формуванні внутрішньої системи забезпечення якості освіти школи можуть орієнтуватися на вимоги, критерії та індикатори, що застосовуються під час проведення інституційних аудитів. Найбільше уваги слід приділити самооцінюванню школи, адже отримані відомості лягають в основу розроблення стратегії розвитку закладу освіти. Щоб допомогти педагогічним колективам у цьому, Служба розробила Методичні рекомендації для керівників закладів загальної середньої освіти щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості.
Також у ході заходу запропоновано модель і циклограму самооцінювання школи, представлено форму вивчення та рівні оцінювання діяльності педагогічних працівників.
Додатково:
Презентація «Як у школі розбудувати систему забезпечення якості освіти: нові офіційні рекомендації».
Відеозапис вебінару.
 
Публічний звіт голови Державної служби якості освіти України Руслана Гурака за 2020 рік
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



19 лютого 2021 року відбувся публічний звіт голови Державної служби якості освіти України. У своєму виступі Руслан ГУРАК зауважив, що минулого року Служба, працюючи в умовах карантинних обмежень, оперативно адаптувала процедури забезпечення якості освіти, впровадивши очно-дистанційні підходи.
У 2020 році Служба провела 48 інституційних аудитів шкіл, зокрема 45 позапланових (за зверненнями директорів), з них у 18-ти апробовано процедури аудиту, використовуючи очно-дистанційну модель.
За результатами інституційних аудитів виокремлено такі позитивні тенденції, як:
  • розроблення школами власних антибулінгових політик;
  • створення простору, що належить дітям (виставки дитячих малюнків, місця для обміну учнями прочитаних книг, мотивувальні написи у приміщеннях);
  • адаптація навчальних програм до умов роботи закладу;
  • сприяння оволодінню учнями ключовими компетентностями;
  • співпраця з учнями на принципах педагогіки партнерства.
Служба розробила методичні рекомендації щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти для чотирьох сфер освіти: дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійної (професійно-технічної) освіти, що пройшли апробацію у 74-х закладах. Управління Служби в областях протягом року надали допомогу у проведенні самооцінювання освітніх та управлінських процесів 175 закладам освіти.
Руслан ГУРАК наголосив, що у 2020 році Служба вперше використала елементи дистанційних технологій для організації сертифікації педагогічних працівників — вивчення практичного досвіду роботи, а також під час проведення інтерв’ю з учителями і розв’язування ними педагогічних ситуацій. «Учасники сертифікації ще до початку експертного оцінювання професійних компетентностей отримали доступ до посібників, які Служба використовувала при розробленні відповідних педагогічних ситуацій», — підкреслив очільник Служби. Відтак 902 вчителя початкової школи отримали сертифікати.
Протягом минулого року Службою підготовлено 2419 експертів:
  • 1287 — для проведення інституційних аудитів;
  • 1132 — для вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації педагогічних працівників.
Крім того, у 2020 році проведено сім моніторингових досліджень, якими охоплено понад 500 тис. респондентів. Зокрема, результати анкетування засвідчили, що все більше учнів задоволені дистанційним навчанням (65%), причому кожен третій школяр виявив бажання продовжити навчання у дистанційному форматі. Натомість батьки (82%), вчителі (74%) та директори шкіл (67%) виступають за повернення дітей за парти.
Руслан ГУРАК зазначив, що майже 90% закладів вищої освіти перейшли на дистанційну модель надання освітніх послуг. Навесні минулого року опитування показало, що дистанційним навчанням задоволені більшість студентів та викладачів (70% і 91% відповідно), проте вже восени вподобання розділилися навпіл. Крім того, вміння використовувати технології дистанційного навчання серед науково-педагогічних працівників склала 45%.
Результати опитування, проведеного в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) виявили, що лише 32% директорів вказали на свою вирішальну роль у забезпеченні якості освітньої діяльності школи, а 39% взагалі переклали її на вчителів.
Прикметно, що 78% учнів вважають доброзичливі взаємини з учителями, взаємоповагу, відсутність булінгу/цькування або дискримінації ознакою якісної школи.
У 2020 році Служба здійснила 57 заходів державного нагляду (контролю) та провела оцінювання діяльності 121 місцевого органу управління освітою. Так під час вивчення питання щодо обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів з’ясовано, що:
  • реєстри ведуться лише в частині обліку учнів закладів загальної середньої освіти і не містять даних дітей, які проживають у межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
  • у більшості адміністративно-територіальних одиниць фактично відсутній облік дітей шкільного віку.
У зв’язку з цим Служба запропонувала Міністерству освіти і науки України створити єдиний уніфікований цифровий реєстр дітей старшого дошкільного та шкільного віку, які проживають чи перебувають в межах відповідної адміністративно- територіальної одиниці.
З метою імплементації положень Закону України «Про фахову передвищу освіту» у 2020 році Службою розроблено проєкти:
  • Положення про акредитацію освітньо-професійних програм;
  • Порядку оформлення/переоформлення сертифікатів про акредитацію.
«Це необхідно, зокрема, щоб створити умови для переоформлення сертифікатів про акредитацію молодшого спеціаліста на фахового молодшого бакалавра. Подачу акредитаційних справ і заяв на переоформлення сертифікатів планується забезпечити в електронному вигляді, — зауважив Руслан ГУРАК.
Голова подякував міжнародним партнерам Служби — проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), DECIDE, ЮНІСЕФ, Чеському агентству розвитку, Асоціації з міжнародних питань, Чеській шкільній інспекція — за підтримку в розбудові інструментів внутрішньої та зовнішньої систем забезпечення якості освіти.
Відтак завершуючи виступ, Руслан ГУРАК окреслив пріоритетні завдання Служби на 2021 рік, зокрема:
  • забезпечити проведення інституційних аудитів шкіл на високопрофесійному рівні при значному збільшенні їх кількості;
  • запровадити автоматизацію процесів інституційного аудиту (EvaluEd);
  • сформувати систему зовнішнього оцінювання діяльності органів управління освітою;
  • впровадити систему акредитації освітньо-професійної програми у сфері фахової передвищої освіти.
Детально:
Звіт про діяльність Державної служби якості освіти України за 2020 рік
Змінено: Олена Холод - 19.02.2021 12:42:23
Страницы: Пред. 1 2 3 4
Читають тему