Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов пояснив, як батькам отримати іформацію про успішність учня під час дистанційного навчання.


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням  https://np.pl.ua/2021/01/yak-otrymaty-informatsiiu-pro-uspishnist-uchnia-pid-chas-dystantsiynoho-navchannia-vidpovid-osvitn-oho-ombudsmena/

“Перш за все батькам варто поговорити зі своєю дитиною. Запитайте, чи перевіряє та виставляє вчитель оцінки за виконані роботи. Якщо вчитель використовує для дистанційного навчання освітні платформи, приміром, Google Classroom, він може виставляти там оцінки за всі надіслані роботи. Попросіть дитину зайти на  Google Classroom і показати, які оцінки та коментарі залишав педагог. Якщо вчитель проводить дистанційне навчання іншими способами —  зверніться до класного керівника із проханням повідомити оцінки дитини. Якщо у закладі освіти використовується електронний журнал та щоденник, в них  виставляються оцінки. Доступ до електронного щоденника повинні мати як учні, так і батьки”, – розповів Сергій Горбачов.
 
Освітній омбудсмен займеться справою першокласника, який відмовився співати російською
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://gazeta.ua/articles/life/_osvitnij-ombudsmen-zajmetsya-spravoyu-pershoklasnika-yakij-vidmovivsya-spivati-rosijskoyu/1004628


Аліса Ковальова із Глухова Сумської області та її син-першокласник піддалися булінгу у школі через те, що публічно протистояли вчителям. Напередодні учень відмовився співати російськомовну пісню на святі, а мати попросила її замінити.
Тепер Ковальова звернулася до освітнього омбудсмена, аби той втрутився в ситуацію.
"Син ходить в українську школу. Прийшовши, розповів, що для свята до Дня Святого Миколая вчать пісню російською мовою "Лепим, лепим ком большой". Я звернулася до директора, що я не бажаю, щоб моя дитина виконувала пісні російською мовою. Директор нічого сказати не зміг, тоді я, через депутата нашої громади, звернулися до відділу освіти. Звідти в телефоном просила директора, аби пісню виключили із репертуару. Я не проти російськомовного населення, я проти примусу дитини співати тією мовою, якою він не хоче. Адже йому не дають вибір. Не хочеш із нами, то сиди окремо. Ніхто не бере до уваги, що дитина в 1-му класі може навіть не знати російської", - пояснює Ковальова.
Натомість свято в школі взагалі скасували. А жінку видалили із батьківського чату у Viber.
"Учителька повідомила, що ранок скасували, тому що один з батьків проти. Коли особисто підійшла і запитала чому, та у всьому звинуватила мене і сказала, що не бажає взагалі зі мною говорити. Це спроба вчителя помститися мені і моєму синові за нашу позицію. Хочуть нацькувати весь клас, буцімто я відьма, яка позбавила дітей свята. Потім взагалі видалили із чату, і я не в курсі новин навчального процесу. Мене не повідомили про роздачу подарунків дітям. Усі батьки своїм купили великі банки із цукерками та магнітом, а мій лишився без. Дали шоколадку та кілька цукерок, які йому не можна через стан здоров'я. Учителька про це знала. Уявляєте, що відчувала 6-річна дитина у цей час. Та ще на сторінці школи у соцмережі поширили спотворені факти та відвертий наклеп на мене. Тепер хочу, аби адміністрація понесла відповідальність за непедагогічні вчинки та вибачилася перед моєю родиною".
У школі звинувачення жінки заперечують, назвавши усе неправдою. Вказують, що навчання та свята проводять виключно українською.


Учні та студенти почали частіше скаржитись на мову викладача після переходу навчальних закладів на дистанційне навчання. Це пов'язують із відсутністю контролю за працівниками і адміністраціями закладів освіти та зі свідомим ігноруванням мовного законодавства.
 
ЯК ВЧИТЕЛЕВІ РОЗМОВЛЯТИ З БАТЬКАМИ ПРО ВАКЦИНАЦІЮ
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/826419021264231?__tn__=%2CO*F

Восени, коли окрім пандемії коронавірусу людям можуть загрожувати різні види сезонного грипу, помітно актуалізувалося та загострилося питання рекомендованої вакцинації. У різних регіонах України зросла кількість людей, які хочуть вакцинуватися від грипу, щоб вберегти себе від летальних наслідків, які можуть бути якщо водночас захворіти і коронавірусом, і грипом. Про те, що кількість охочих вакцинуватися від грипу зросла в рази, пишуть різні місцеві медіа: https://bit.ly/3o9Iucc, https://bit.ly/2VgYf4z, https://bit.ly/2JojcIm тощо.
Але, на жаль, нині в Україні залишається недостатнім рівень охоплення плановою та рекомендованою вакцинацією від інфекційних хвороб як дітей, так і дорослих. Найчастіше батьки відмовляються вакцинуватися самі та робити щеплення своїм дітям через недовіру до вакцини й страх можливих побічних наслідків. Такі їхні побоювання впливають не лише на безпеку перебування нещепленої дитини в закладі освіти та роблять його менш безпечним для всіх учасників освітнього процесу, а й на розповсюдження інфекційних захворювань на загальнонаціональному рівні. Інколи батьки не усвідомлюють або просто не знають, наскільки важливою є вакцинація, у якому віці та від яких інфекційних хвороб потрібно робити щеплення. А здобувачі освіти - тим паче. Тому про те, як важливо робити щеплення, щоб захищати себе від інфекційних хвороб, потрібно розповідати як учням, так і їхнім батькам.
Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні в рамках проєкту «Подолання міфів про вакцинацію» у співпраці з МОЗ та за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID)” пропонує вчителям початкових класів долучитися до проєкту «Як говорити про вакцинацію у Новій українській школі». Педагогам пропонуються матеріали інтерактивного уроку для учнів початкових класів - “Віруси. Бактерії. Мікроби. Захист від хвороб”, - під час якого діти дізнаються, що таке віруси та бактерії, які існують інфекційні хвороби та як від них можна захиститися, знайомляться з поняттям доказової медицини.
Також розроблено збірник рекомендацій для вчителів «Як розмовляти з батьками про вакцинацію», у якому є практичні поради, як онлайн, під час індивідуальних зустрічей та загальних зборів ефективно та конструктивно нагадати батькам про вакцинацію та спонукати їх зробити дитині щеплення. Тут ви дізнаєтеся, зокрема, про те, хто і як має повідомляти батькам, якщо в закладі освіти або на загальнонаціональному рівні стався спалах інфекційного захворювання. Також у збірнику вчителі можуть ознайомитися із переліком перевірених ресурсів на тему вакцинації та запропонувати їх батькам, які хочуть більше дізнатися про цю тему.
Усе це ви можете знайти на сайті студії онлайн освіти “EdEra” https://bit.ly/33oYSxx.
Щоб привернути увагу батьків, вчителів, медичних працівників до того, як важливо вакцинуватися і що не менш важливо - робити це вчасно, ЮНІСЕФ проводить кампанію #ВакцинуйсяВчасно.
Цілком підтримую цю ініціативу. Як вже неодноразово наголошував, саме право на життя і здоров’я є найважливішим правом в освіті, а забезпечення права на безпечне освітнє середовище для мене як для освітнього омбудсмена є одним із пріоритетів діяльності. Тому моя позиція була, є і буде незмінною: щеплення необхідно робити і вони мають бути обов’язковими для всіх, за винятком тих дітей, які через індивідуальні особливості здоров’я мають медичні протипоказання.
 
ЩО МАЄ ЗРОБИТИ ДЕРЖАВА ДЛЯ ПІДТРИМКИ ОСВІТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/822752501630883?__tn__=%2CO*F

Щодня розглядаючи десятки звернень батьків та педагогів, спілкуючись з ними, ми бачимо, що освіта потерпає від чималої кількості проблем, які потрібно терміново вирішувати, щоб забезпечити право маленьких і дорослих українців на безпечну та якісну освіту в нинішніх складних умовах пандемії.
Про це я говорив днями, відповідаючи на запитання журналістів “Сніданку 1+1”
https://www.youtube.com/watch?v=hSXNx2h-TtU
На моє глибоке переконання, освіта фактично залишилася без державної підтримки, оскільки не отримала жодної копійки з “ковідного фонду”, окрім 52 млн грн як компенсацію за скасування пробного ЗНО у червні цього року. На всі інші потреби освіти з цього фонду, який був створений саме для подолання негативних наслідків пандемії, освіта не отримала нічого.
Але ігнорування потреб освіти у фінансуванні - не єдина наша проблема. Нові умови навчання здобувачів освіти та роботи освітян у всіх ланках освіти створили масу правових та організаційних проблемних ситуацій, які принципово неможливо вирішити в рамках чинної нормативної бази. Тобто - потрібно ухвалювати багато рішень для організації роботи в цих умовах.
Саме тому я публічно звернувся до пана прем’єра з пропозицією зустрітися з освітянами, які здатні запропонувати конструктивні механізми розв'язання болючих проблем. Переконаний, що такі можливості є.
Важливо, щоб це була не зрежисована зустріч, де беруть участь лише дбайливо відібрані особи, які будуть говорити високопосадовцям лише приємні речі. У цій зустрічі мають брати участь практики освіти, ті, хто зараз (вибачте за військову термінологію) перебувають на передньому краї: насамперед, директори шкіл, освітні управлінці, представники батьків.
Щоб визначити порядок денний такої можливої зустрічі, пропоную зараз висловитися всім, кому болить стан справ в освіті, спільно запропонувати конкретні дії держави для підтримки освіти.
За цим посиланням - https://forms.gle/L2EfzCTN3Tc8tTJQ8
Google-форма, де кожен може висловитися з двох ключових питань:
- Які проблеми є в організації безпечної та якісної освіти в умовах пандемії?
- Що має зробити держава для вирішення цих проблем?
Величезне прохання: висловлюватися стисло, по суті, пропонувати конкретні дії центральних органів державної влади, які допоможуть освіті.
Там же попросимо, якщо є Ваше бажання, коротко представитися та надати контактну інформацію, щоб можна було підтримувати зв’язок.
Пропозиції ми збиратимемо два дні: до 10:00 п’ятниці, 27 листопада.
У п’ятницю ваші відповіді узагальнимо, оприлюднимо та надішлемо до Кабінету Міністрів.
 
СТУДЕНТИ МАЮТЬ БУТИ ЗАХИЩЕНИМИ ВІД БУЛІНГУ
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/822156881690445?__tn__=%2CO*F
Захист прав студентів та викладачів у закладах вищої освіти – тема, яка постійно обговорюється на різних рівнях управлінської діяльності. У цьому питанні вже є певні зрушення та досягнення, але наразі їх суттєво недостатньо. Саме тому я ініціював серію фахових обговорень щодо захисту прав у вищій освіті.
20 листопада 2020 року відбувся перший круглий стіл «Права студентів. Захист від булінгу», під час якого ми спільно напрацювали певну дорожню карту щодо захисту прав студентів.
Головні моменти щодо захисту прав студентів:
ОБІЗНАНІСТЬ ПРО СВОЇ ПРАВА – ПЕРШИЙ КРОК ДО ЇХ ЗАХИСТУ
  ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНОДАВСТВА
АВТОНОМІЯ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НЕ МАЄ ПЕРЕТВОРЮВАТИСЯ НА ФЕОДАЛІЗМ
 УНІВЕРСИТЕТ - ПРОСТІР ПРАВ ЛЮДИНИ
 ЗАКЛАДИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА КОРДОНОМ - ЦЕ МІСЦЕ, ДЕ ВЗАЄМОДІЮТЬ ДОРОСЛІ ЛЮДИ З РІВНИМИ ПРАВАМИ
Освіта в Україні має будуватися за принципом рівних можливостей та прав для всіх учасників освітнього процесу. Заклади вищої освіти мають бути безпечним місцем для студентів, вільним від дискримінації, порушення прав людини, приниження гідності та інших ганебних явищ.
Зрозуміло, що сучасна освіта поки що реформується, перебудовується, змінюється і вдосконалюється. Проте нам ще й досі важко відмовитися від радянського штампа, що університет - це місце виховання, де студенти знаходяться у нерівноправних стосунках «викладач-студент».
Вже час зрозуміти, що заклад вищої освіти - це місце зустрічі дорослих, відповідальних та рівноправних осіб, це місце отримання освітньої послуги, і тут немає місця толеруванню булінгу і дискримінації.
Саме тому була створена робоча група, у складі якої Наталія Піпа, Роман Грищук, Урядова уповноважена з ґендерної політики, @Violeta Moskalu, @Valentina Potapova, @Марія Музиченко, @Олександра Романцова, @Іветта Делікатна, Lyudmyla Yankina, ми будемо напрацьовувати усе необхідне задля зміни парадигми прав студентів у закладах вищої освіти і створення безпечного та недискримінаційного українського освітнього середовища.
Змінено: Ірина Панчук - 19.01.2021 12:27:34
 
АБЕТКА ДЛЯ ДИРЕКТОРА
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/instytutsiinyi-audyt/973-abetka-dlia-dyrektora

«Абетка для директораРекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти» (К., 2020).
Методичні рекомендації розроблені для допомоги закладу освіти у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти.
Рекомендації ґрунтуються на запропонованих для інституційного аудиту вимогах та критеріях для оцінювання якості освітньої діяльності, управлінських процесів у закладі та охоплюють:
  • освітнє середовище;
  • управлінські процеси;
  • якість педагогічної діяльності;
  • систему оцінювання навчальних досягнень учнів.

Рекомендації складаються з трьох розділів:
  • Розділ 1 присвячений розгляду загальних алгоритмів побудови внутрішньої системи забезпечення якості, вивчення і оцінювання якості освітніх та управлінських процесів у закладі.
  • Розділ 2 пропонує опис методів збору інформації та інструментів, які можна використовувати для вивчення освітніх та управлінських процесів у закладі.
  • Розділ 3 надає опис критеріїв, за якими заклад може вивчати та оцінювати управлінські та освітні процеси.

Надані у розділі рекомендації із вивчення та оцінювання діяльності закладу ґрунтуються на вимогах та критеріях для зовнішнього оцінювання якості освітньої діяльності закладу (інституційного аудиту). До опису кожного критерію доданий перелік джерел, які допоможуть поглибити знання з теми.
У Додатках надано зразки інструментів для вивчення освітньої діяльності та управлінських процесів: анкети для опитування педагогічних працівників, здобувачів освіти та їхніх батьків, форми спостереження за навчальним заняттям, освітнім середовищем, питання для самоаналізу.
Видання "Абетки для директора" здійснено за фінансової підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта в рамках реалізації проєкту «Школа як осередок розвитку громади»
 
Освітній омбудсмен: Про важливість  візуального контакту під час онлайн-уроків
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/news/polls/79460/

В умовах пандемії коронавірусу заклади освіти працюють у дистанційному форматі, особливістю якого є синхронний і асинхронний режими.
Як наголошує освітній омбудсмен Сергій Горбачов, проводити онлайнові уроки – це обов’язок учителя. Дистанційне навчання запроваджують наказом по закладу освіти, де мають бути визначені його складові та передбачені як синхронний, так і асинхронний режим проведення занять.
У синхронному режимі організовують щонайменше 30 % навчального часу, передбаченого освітньою програмою закладу, а решту навчального часу організовують в асинхронному режимі.
Міносвіти приділило багато уваги роз’ясненням вимог до вчителів і викладачів під час дистанційного навчання, аж до рекомендованого зовнішнього вигляду педагога. 
Певні рекомендації сформульовані й для учнів. «Під час онлайн-навчання має бути дисципліна така ж, як і під час уроків оффлайн. Тому рекомендуємо створити власні правила для уроків: підключатися до уроків без запізнення, вмикати камеру, активно обговорювати завдання, вдягатися, як і на навчання офлайн, тощо», – радять у МОН. 
Деякі школи розробили рекомендації для батьків, у яких наголошують: кожен урок має починатися в синхронному режимі шляхом відеоконференції, а далі може переходити в асинхронний режим. Учні повинні приєднуватися до відеоконференції під своїм прізвищем, а не під вигаданими ніками. У кожного учня мають бути ввімкнені мікрофон і відеокамера. У разі недотримання цих вимог учитель має від’єднати учня від відеоконференції й позначити, що цей учень був відсутній.
Натомість учні та студенти не завжди дотримуються таких вимог. Часто вони не вмикають відеокамеру, аргументуючи це поганою якістю інтернет-зв’язку, недосконалою роботою камери чи навіть неготовністю показати себе в домашніх умовах і в домашньому одязі. Тому часто педагог змушений проводити заняття перед монітором із чорними квадратиками або смішними фотозаставками. 
Однак є й інший аспект цієї проблеми. Як наголошують науковці, відеоконференції є одним із серйозних екологічних викликів для нашої планети. Дослідники Університету Пердью, Єльського університету та Массачусетського технологічного інституту з’ясували, що для оброблення даних потрібно багато електроенергії, а її виробництво потребує водних, земельних ресурсів і призводить до викидів вуглекислого газу. Якщо ж вимкнути камеру під час дистанційного уроку, це зменшить викиди на 96 %.
 
ЯК ЗАХИСТИТИ ПЕРСОНАЛЬНІ ДАНІ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ: ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ, БАТЬКІВ ТА УЧНІВ
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням 
https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/858626474710152?__tn__=%2CO*F
Запровадження дистанційного навчання на початку пандемії спонукало педагогічних працівників швидко шукати способи, інструменти та електронні канали комунікації для його проведення і взаємодії з учнями та батьками 🧑‍💻👩‍💻👨‍💻.
Цифровізація освітнього процесу й робота з технологіями дистанційного навчання вже помітно вплинула на те, як відбувається освітній процес.
З одного боку значно розширилися і продовжують розширюватися можливості педагогів проводити навчання, а учнів - навчатися 💻📲🖱.
З іншого - використання цих методів, технологій та інструментів тісно пов’язане з безпекою роботи, зокрема, використанням та обробкою персональних даних учасників освітнього процесу 🧐.
Підготували для вас одразу два тексти.
Про те, що таке персональні дані, хто і з якою метою зберігає персональні дані, куди звертатися у разі порушення та яка відповідальність передбачена за порушення законодавства про захист персональних даних, читайте тут 📷: http://bit.ly/3o52YlM.
Поради для педагогів, батьків та учнів про те, як захистити персональні дані під час дистанційного навчання, тут: https://bit.ly/2XX6GDv 👩‍🦸‍♀️.
 
Освітній омбудсмен: Нові положення про садочок: причини, за що дитину можуть відрахувати з закладу освіти



Уряд прийняв постанову, яка вносить зміни в "Положення про дошкільний навчальний заклад". До нього додали причини, за які дитину можуть відрахувати з садочку.


Зокрема, тепер дошкільні навчальні заклади називатимуться "закладами дошкільної освіти". Також за садочками закріплюється територія обслуговування.

      Нові положення про садочок
Найбільше змін у Положенні стосується переліку причин для відрахування дитини з садочку.
Тож, за що дитину можуть відрахувати з садочку:
  • якщо батьки самі хочуть забрати дитину з садочку (за заявою одного з батьків чи осіб, які їх замінюють);
  • якщо дитина більше не може відвідувати садочок через стан здоров’я, що підтверджено медичним висновком;
  • кщо дитина переходить до іншого закладу дошкільної освіти;
  • якщо дитина не відвідує садочок протягом двох місяців підряд упродовж навчального року без поважних причин;
  • якщо дитина досягнула станом на 1 вересня повних семи років (для дітей з ООП – повних восьми років), що передбачає її відрахування до 31 серпня поточного року.

Додамо, що про відрахування дитини з садочку адміністрація закладу зобов’язана повідомити батьків письмово із зазначенням причин не менш як за 10 календарних днів.
Окрім того, у документі оновили перелік пільг, які мають право першочергового зарахування до садочку. Більше про це – читайте за посиланням.  Діти з Криму і ОРДЛО мають першочергове право на зарахування в українські садочки, – МінТОТ
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов наголошує, що кожна дитина має право на місце в садочку.
Коли за дитиною зберігається місце в садочку:
  • якщо дитина хворіє, проходить санаторне лікування або реабілітацію;
  • якщо батьки пішли у відпустку – на час їхньої відпустки;
  • у літній оздоровчий період (75 днів);
  • під час карантину.

Змінено: Ірина Панчук - 18.02.2021 07:33:01
 
Освітній омбудсмен дав роз’яснення, чи треба носити шкільну форму

Повний текст читайте тут: https://glavcom.ua/country/science/osvitniy-ombudsmen-dav-rozyasnennya-chi-treba-nositi-shkilnu-formu-733121.html





Обов'язковою шкільною формою є уніформа, однаковий для всіх зразок одягу - Освітній омбудсмен дав роз’яснення, чи треба носити шкільну форму

Обов'язковою шкільною формою є уніформа, однаковий для всіх зразок одягу.
В Україні часто плутають поняття «шкільного одягу» і «шкільної форми».
В Україні учні не зобов'язані носити шкільну форму, а примус до цього є порушенням прав учнів. Про це повідомив освітній омбудсмен України Сергій Горбачов у своєму Facebook.
Горбачов звернув увагу, що учасники дискусії не відрізняють «одяг для школи» від «обов'язкової шкільної форми».
«А це - принципово різні речі. Одяг для школи - це вільний вибір дитини і / або її батьків. Єдиними вимогами до такого одягу є охайність, зручність, відповідність сезону. Все. Будь-які вимоги щодо стилю, кольору або інших атрибутів \
шкільного одягу неприпустимі і незаконні», - заявив омбудсмен.
Він наголосив, що обов'язковою шкільною формою є уніформа, однаковий для всіх (юнаків і дівчат відповідно) зразок одягу.
За словами Горбачова, ці поняття часто плутають, а тому часто карають дітей за «недотримання форми одягу».
«Наприклад, за те, що дитина приходить в одязі «не того кольору» або «не того фасону» починається цькування, погрози і приниження з боку адміністрації установи і вчителів: учня або ученицю публічно лають, психологічно тиснуть і навіть не допускають до занять», - пише він.
 
Скарги на «дистанційку»: як діяти, коли дирекція школи не реагує
Повний текст читайте тут: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3182661-skargi-na-distancijku-ak-diati-koli-direkcia-skoli-ne-reague.html


Кількість батьківських скарг на організацію дистанційного шкільного навчання зменшилася порівняно з весною 2020 року. Повна статистика буде оприлюднена в річній доповіді освітнього омбудсмена Сергія Горбачова.

Про це він повідомив кореспондентові Укрінформу.
«Статистика батьківських скарг на організацію дистанційного навчання активно ведеться від моменту його запровадження. Порівняно з весною 2020 року їх кількість значно зменшилася, але вони все одно надходять. Зараз наша команда готує річну доповідь за результатами роботи, яку буде представлено орієнтовно на початку травня», – сказав Горбачов.
За його словами, найпоширеніші скарги стосуються неналежної організації дистанційного навчання або його повної відсутності.
Горбачов зауважив, що служба освітнього омбудсмена реагує на всі скарги батьків, але передусім радить їм звернутися до керівництва школи.
«Школа має високий ступінь автономії. Директор здатен вирішити проблеми організації дистанційного навчання самостійно. Якщо керівник навчального закладу не відреагував на скаргу, треба звертатися до нашої інстанції», – наголосив освітній омбудсмен.
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6
Читають тему