Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 ... 8 9 10 11 12 13 След.
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Анкета випускника початкової школи

[CENTER]Анкета випускника початкової школи допоможе вчителю оформити 
"Портфоліо випускника початкової школи",
розвивати в учнів творчість,пізнавальний інтерес до шкільного життя.


[/CENTER]Завантажити матеріал можна за посиланням: https://urokok.com.ua/methodical-cabinet/1724-anketa-vipusknika-pochatkovoyi-shkoli.html?fbclid=IwAR12Dh19S305A9CajZbkBvLD_Uws4UFkcAQxZDTvc_sZmiFJPo4ey9PjAdo
Змінено: Олена Холод - 21.05.2020 12:43:00
 
Свідоцтво досягнень 1 клас НУШ.



Підсумковий (проміжний) звіт. 
Даний матеріал допоможе молодому спеціалісту під
час заповнення свідоцтва досягнень у першому класі.

 
Переходимо до 5 класу. "РОЗУМНИЙ РЮКЗАЧОК".


Завдання на повторення вивченого матеріалу допоможуть школярам провести літні канікули весело, цікаво й змістовно, поєднуючи відпочинок з інтелектуальним розвитком, а головне — не загубити набуті протягом попереднього навчального року знання.

Завантажити презентацію можна за таким посиланням: https://vseosvita.ua/library/perehodimo-do-5-klasu-rozumnij-rukzacok-283864.html?rl=19127&fbclid=IwAR39fIjrmiPxiOYiajF07Vbx8bInPEuP6b9fqS4SoIAzV92RbrtV0u7ndxw
 
Задачі на літні канікули, 4 клас.


Завдання на повторення вивченого матеріалу допоможуть школярам провести літні канікули весело, цікаво й змістовно, поєднуючи відпочинок з інтелектуальним розвитком, а головне — не загубити набуті протягом попереднього навчального року знання.

Щоб завантажити матеріал, переходимо за посиланням: https://vseosvita.ua/library/zadaci-na-litni-kanikuli-4-klas-283997.html?rl=19127&fbclid=IwAR2Qi2v2Yj3rGAHUnTAh8lbsL7pAVbUy4QXKGvW2dpFqE2En9zZwv03w6Ic
Змінено: Олена Холод - 22.05.2020 07:40:57
 
Презентація "МАТЕМАТИЧНА ФОТОСЕСІЯ", 2 клас.


Завдання на закріплення обчислювальних навичок учнів 2 класу. Матеріал має цікаве оформлення з героями улюбленого мультфільму. Можна використовувати не тільки під час канікул, але й для індивідуальних і додаткових занять з учнями.

Завантажити презентацію можна тут: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-matematicna-fotosesia-2-klas-283755.html?rl=19127&fbclid=IwAR1a6WslOYsx0y9P7uxTBoWkSsSyKlgu7I-V5gTnGyR8foMee3JlPp8G_aM
 
Для вчителів англійської НУШ оновили онлайн-платформу для підвищення кваліфікації

Вчителі англійської мови класів НУШ можуть скористатись оновленою платформою для підвищення кваліфікації.Вона доступна за цим посиланням.Платформу створили у 2018 році. Відтоді нею скористались понад 20 000 вчителів англійської мови, які навчають початкові класи.Зараз додали розділ “Документи”, який містить:
  • - навчальні програми з іноземних мов для 1-4 класів з посиланнями на ресурси, які можна використати під час навчання;
  • - шкалу життєвих компетентностей “Cambridge Framework for Life Competencies” з описом умінь учнів початкових класів в межах компетентностей, детальним описом очікуваних результатів навчання на кінець 4 класу, а також практичні поради вчителю та готові завдання для розвитку відповідної компетентності на уроці англійської мови;
  • - “дорожня карта” (mapping), яка зіставляє кожен онлайн-ресурс від Британської Ради, Cambridge University Press та Cambridge Assessment English відповідно до тем програми НУШ та розвитку мовленнєвих умінь учнів.
Платформа створена у співпраці МОН, Британської Ради, Cambridge University Press, Cambridge Assessment English за підтримки компанії Лінгвіст. Вона є онлайн-частиною програми міністерства з підготовки вчителів англійської для успішного старту реформи НУШ у початковій школі.
За матеріалами сайту НУШ: https://nus.org.ua/news/dlya-vchyteliv-anglijskoyi-nush-onovyly-onlajn-platformu-z-pidvyshhennya-kvalifikatsiyi/?fbclid=IwAR2VCrLehCNX-QvZUkoJuiRzean1tOkEPaKzBlpncY_bOuva8WTB4IV0qpY
 
КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ

Першокласник сьогодення і першакласник в минулому – різні поняття. В наш час від дитини в першому класі вимагають більше, ніж це було раніше. Тому, щоб адаптація до школи проходила нормально і у дитини не зникло бажання вчитися, малюк повинен бути ГОТОВИЙ ДО ШКОЛИ.


Існує ряд показників, за якими ми можемо визначити чи готова дитина до школи.


Тут зібрані всі основні критерії, за якими психологи здійснюють відбір.


Отже, було б добре якби дитина змогла б:

1. Назвати себе (П. І. Б.), маму, тата, бабусю, дідуся (орієнтація у внутрішньосімейних зв’язках)

2. Знати пори року, кількість і назви місяців у році, днів у тижні.


Знати які зараз рік, тиждень, день. Вміти відповісти на питання типу «Коли птахи відлітають на південь», «Коли холодно і іде сніг», «в який день люди не ходять на роботу», «В яку пору року листя жовтіє» …

3. Розказати назви всіх оточуючих її предметів: меблі, посуд, одяг, побутові та електроприлади, рослин, тварин, явищ природи, назви улюблених мультфільмів, казок, книжок, імена улюблених героїв.

4. Вміти прочитати (можна по складам) невеликий, простий текст з декількох речень.

5. Бути в змозі написати або скопіювати просту фразу, наприклад, «він їв суп»

6. Прямий і зворотний відлік в межах 20.

7. Вміти складати і віднімати числа в межах 10.

8. Володіти навичками узагальнення (в картинках вибрати що об’єднує …), виключення з ряду.10. Знаходити схожість і відмінності між предметами.

9. Вміти скласти розповідь за картинкою або за серією картинок.

10. Знати основні геометричні фігури – коло, овал, прямокутник, трикутник, квадрат, вміти їх намалювати.

11. Запам’ятати 5-7 слів з 10 чітко названих.

12. Вміти розповісти напам’ять невеликий вірш

13. Вміти відповісти на питання: що буває раніше – обід чи вечеря, хто більший – корова або коза, у корови дитинча теля, а у коня …

14. Знати 10-12 основних кольорів.

15. Вміти намалювати фігуру людини з усіма основними частинами тіла.

16. Слухати казку і переказати ключові події.

17. Утримувати увагу на заданому виді діяльності 10 хв.

18. Розуміти що таке школа, чим там займаються і навіщо туди ходять.

19. Вміти визначати напрямок: вперед, назад, направо, наліво, вгору, вниз.

20. Уважно слухати і виконувати завдання, які пропонуються в усній формі.

21. Може самостійно виконувати необхідне завдання за зразком, який сприймається зором.


Фізіологічні показники:


1. Зміна не менше 5 молочних зубів на корінні.

2. Дістає рукою через верхівку до верхньої частини протилежного вуха (Філліпінський тест).

3. Якщо дитина стоїть боком проявляється прогин хребта в попереку.

4. Яскраво проявляються суглоби на пальцях і колінах.

5. Вміє кидати і ловити м’яч.

6. Вміє зав’язувати шнурки, застібати ґудзики, блискавки – це ознака розвитку дрібної моторики.

7. При рукостисканні – її великий палець вгорі.

8. Скачок в зрості.

9. Може повторити прості пальчикові ігри (наприклад, по столу переминати пальцями, зробити пальцями «перемога» і т. д.).


За матеріалами сайту "Дитячий психолог": https://dytpsyholog.com/2015/04/30/критерії-готовності-дитини-до-школи/?fbclid=IwAR1M9dDfT0ZxpTMcrjQ2fkh6F2_5krgMu7oKNVih9bDguL5Z9OHrdOQ0Lfs
Змінено: Олена Холод - 25.05.2020 09:30:35
 
Читаємо літом з 1 в 2 клас: збірка творів для дітей на канікули.




Збірка для дітей на канікули «Читаємо літом з 1 в 2 клас » від Educ.com.ua включає твори:
Змінено: Олена Холод - 27.05.2020 11:52:54
 
Вчимося писати твори, складаючи цікаві історії.

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам та вчителям десять оригінальних завдань для розвитку творчого мислення, мовної, соціальної та громадянської компетентностей молодших школярів.

Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей вміння вільно висловлювати свої думки, розширенню словникового запасу, розвитку зв’язного письмового мовлення та правопису, а також уяви, фантазії та творчих літературних здібностей.

Крути й пиши: складаємо історію. Це завдання спрямоване на розвиток мовної компетентності дітей. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься писати креативні історії. На основі слів, обраних за допомогою спінера, дитина має написати цікаву історію. Завдання сприятиме розвитку уяви, фантазії, вміння писати творчі роботи.

Складаємо історії зі словами на літеру «Б» (українська мова). Це завдання допоможе розвинути уяву дитини, навички читання й письма. Потрібно придумати й написати історію, у якій буде використано якомога більше слів зі списку (можна додавати свої слова на відповідну літеру та змінювати їхню форму). Виконуючи завдання, дитина розвиватиме творче мислення й мовленнєву компетенцію.

Пишемо розповідь про країну. Це завдання сприятиме формуванню соціальної та громадянської компетентностей молодших школярів. Виконання завдання сприятиме формуванню уявлення про культуру різних країн, удосконаленню графічних навичок, розширенню словникового запасу.

Складаємо історію №1: вживаємо іменники. Це завдання покликано розвинути мовленнєву компетенцію, закріпити знання дитини про іменник, розвинути навички читання й письма. На сторінці дається перелік слів, з якого потрібно вибрати й обвести тільки ті слова, що є іменниками. Далі потрібно скласти з вибраними словами історію й записати її.

Пишемо веселу й сумну історію. Це завдання допоможе дитині розвинути уяву, навички письмового зв’язного мовлення, закріпити знання про частини мови. Дитині пропонується заповнити пропуски в двох варіантах історії про спортсменку таким чином, щоб утворилася весела і сумна історія. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме гнучкість мислення, вчитиметься аналізувати варіанти розвитку подій, збагатить словниковий запас.

Доповнюємо й ілюструємо історію №1. Це завдання допоможе дитині розвинути мовленнєву компетенцію, розвинути навички письма, читання й малювання. Воно містить текст під назвою «Незвичайний гість». Дитині потрібно уявити, як розвивалися події у цій історії і заповнити пропуски на свій розсуд. Таким чином дитина створить оригінальне оповідання, розвине уяву й фантазію.

Моя таємнича історія: пишемо твір. Це завдання допоможе дитині розвивати вміння написання творів за шаблоном, навчитися вживати слова у правильній формі й розширити словниковий запас. Учням і ученицям пропонується заповнити пропуски словами й словосполученнями так, щоб вийшла таємнича історія, а також дібрати до неї заголовок.

Цікаві серединки: доповнюємо історію. Це завдання допоможе дитині навчитися передавати основні сюжетні події історії за поданим початком і кінцівкою. Дітям пропонується розглянути початок і кінцівку історій та написати або намалювати, що відбулося в основній частині кожної з них. Виконуючи завдання, дитина навчиться передавати основну інформацію словесно або графічно.

Мрія пірата: доповнюємо історію й малюємо. Це завдання допоможе дитині навчитись створювати розповідь за шаблоном. Учням і ученицям пропонується уявити себе справжнім піратом, записати про себе коротку вигадану розповідь, заповнивши пропуски в реченнях, а також намалювати пірата, його корабель чи скарби.

Пишемо казку «навиворіт». Це завдання допоможе дитині розвивати вміння складати креативні історії за шаблоном, вчитися висловлювати думку від імені різних персонажів й розширювати словниковий запас. Учням і ученицям пропонується заповнити пропуски словами й словосполученнями так, щоб вийшла казкова історія про Червону Шапочку, розказана від імені Вовка.Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.
Щоб завантажити завдання, переходимо за посиланням: http://osvita.ua/school/73878/
Змінено: Олена Холод - 27.05.2020 11:54:08
 
Не боятись вийти до дошки: вправи для подолання страху публічного виступу


Напевно, кожен із нас пам’ятає, як легко може вивітритись із голови інформація, коли її треба розповідати перед цілим класом. І не важливо, як довго і старанно напередодні все вчили – біля дошки руки пітніють, серце швидко б’ється, голос зникає, думки кудись діваються. Це – страх публічних виступів, і його можна подолати ще в молодшому шкільному віці. Проєкт “Дружня школа” з’ясував, що це за хвилювання і як із ним боротись.


ЗВІДКИ БЕРЕТЬСЯ СТРАХ ПУБЛІЧНИХ ВИСТУПІВ

Коли ми опиняємось перед зібранням людей, особливо малознайомих, то наш мозок сприймає це як загрозу, пояснює психолог і бізнес-консультант Гарі Луффман. Фахівець стверджує, що “коли ми зустрічаємось із групою незнайомих людей, одразу переходимо в режим загрози”.У такі моменти організм умикає режим “бий або біжи”, у тілі починає вироблятися адреналін, прискорюється серцевий ритм. А оскільки ви змушені стояти на місці, ці надлишки енергії стають причинами фізіологічних реакцій. У ці моменти в нас починає стискатись горло, ми червоніємо і пітніємо.І хоч хвилюватись перед виступами – це нормально, щоб не було паніки і поганого самопочуття, краще потренуватись.

ЯК ПОДОЛАТИ СТРАХ ПУБЛІЧНИХ ВИСТУПІВ
Є кілька порад:
  • Не просто вивчіть із дитиною текст – нехай вона розкаже, що робитиме, коли їй поставлять запитання, проговорить результат, якого чекає (оцінка, реакція).
  • Якщо виступ на сцені – сядьте так, щоб дитина вас бачила, і усміхайтесь. Знайоме доброзичливе обличчя додасть впевненості.
  • Нехай дитина придумає собі маленьку винагороду за успішний виступ. Наприклад, гарно розповіла вірш – може трохи більше часу погуляти надворі.
  • Запишіть попередній виступ дитини на відео або диктофон і разом подивіться\прослухайте. Обговоріть, що сподобалось, а над чим треба ще попрацювати.
  • “Метод скріпки” – допомагає відволіктись від переживання, заспокоїтись і зосередитись перед виступом. Дайте дитині якийсь маленький предмет – ґудзик, скріпку, монетку. Коли вона починає хвилюватись, нехай думає про те, якого розміру цей предмет, який він на дотик, з чого зроблений тощо. Такий прийом дасть можливість відволіктись від роздумів про свій зовнішній вигляд та поведінку і заспокоїтись.
  • Вправа “Жменька” допоможе впевненіше почуватись на публіці. Удома попросіть дитину назвати п’ять своїх позитивних якостей, при цьому загинаючи пальчики. Порадьте, щоб вона стискала пальці разом і згадувала про свої плюси щоразу, коли хвилюватиметься.

За матеріалами НУШ:

https://nus.org.ua/articles/ne-boyatys-vyjty-do-doshky-vpravy-dlya-podolannya-strahu-publichnogo-vystupu/?fbclid=IwAR3ATKZiJqHZ2xuBo1mymkPK9bZ4MgXQnSZ7JnzoGrzBcnLxXQyBvvfeqUU
Змінено: Олена Холод - 28.05.2020 07:59:42
 
Математичний тренажер для 2 класу: віднімання.


Educ.com.ua пропонує математичний тренажер на віднімання 2 клас, для дітей для практики віднімання від двоцифрового числа одноцифрове.
Також робочий лист можна використовувати літом, з 1 в 2 клас, при повторенні і підготовці до школи.

 
Цікаві канікули. Тиждень 1. Електронний помічник вчителя.


Нарешті канікули, а це означає, що попереду у дітей багато яскравих пригод, ігор і вражень. Але літо – це не тільки відпочинок, а й чудова нагода дізнатися щось нове і закріпити знання, які учні отримали протягом року в школі.


"Електронний  помічник вчителя" пропонує цікаві матеріали для роботи під час літніх канікул.
.
Понеділок, 1 червня.

Вівторок, 2 червня.

Середа, 3 червня.

Четвер, 4 червня.

П'ятниця, 5 червня.

Завантажити матеріали можна за посиланням: https://elpom.com.ua/lesson/tsikavi-kanikuli-tizhden-1/?fbclid=IwAR0gMgtY-TuObMT5pqfYkmdARxIR2UpGyWjU3te72KRhSbYoxEaE-2i7ef4
Змінено: Олена Холод - 28.05.2020 11:30:02
 
Математичні завдання і приклади онлайн. Інтерактивні вправи для учнів початкової школи.

Безкоштовні математичні тренажери для учнів початкової школи. Зараховується кількість правильних відповідей за 1 хвилину. Користуйтесь з задоволенням.

Щоб завантажити тренажери, заходимо за посиланням: https://art-shop.com.ua/training-type/mathematics?fbclid=IwAR2hPaNvjgFV-KVogqjnFNRyJODjHNPXCmjHD61xC0s_4cpuRtZnKFY31mw
 
Матеріал для оформлення освітнього середовища "Чарівні слова".


Презентація, розроблена для ефективного запам'ятовування слів ввічливості та їх використання на уроках розвитку зв`язного мовлення та в повсякденному житті.

Варіант оформлення: слайди презентації роздруковуємо, вирізаємо, ламінуємо, вирізаємо,розміщуємо на видному місці.

Завантажити презентацію можна тут: https://vseosvita.ua/library/material-dla-oformlenna-osvitnogo-seredovisa-carivni-slova-280430.html?fbclid=IwAR1vwPeqqjHAzR4xkf89HbDSgNageftcGIIn2OPgQ4ORVSBBaoipdZbvlF8
 
Чисті руки - запорука здоров'я. Дослід з милом.


Переглянути відео можна на каналі YouTube за посиланням: 
https://www.youtube.com/watch?v=99Q0NI9t2vQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3eq-sKcPl0GTMWeZE3qv26APcWOF4Y2rFbdgL0C3LOuv-wXBfI8P7x5PI
 
Вивчаємо з дітьми материки, океани, країни, міста



Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам та вчителям дев’ять оригінальних практичних завдань для формування природничої, соціальної та громадянської компетентностей дітей, уявлення про природничо-наукову картину світу.
Виконання запропонованих завдань сприятиме розвитку екологічної культури й логіки, а також формуванню уявлень про країни, материки й океани, їхні природні умови, особливості рослинного та тваринного світу.


Материки, міста, країни: шукаємо помилки. Це завдання сприятиме формуванню природничої компетентності дітей. У завданні учням і ученицям пропонується в списку країн знайти й обвести помилки, а також пояснити свій вибір. Виконання завдання сприятиме розвитку логічного та аналітичного мислення, вміння розрізняти материки, країни і міста.


Вивчаємо материки й океани. Це завдання сприятиме формуванню природничої компетентності молодших школярів. Дитині пропонується заповнити пропуски у реченнях про материки й океани, використовуючи слова для довідки. Також учням та ученицям потрібно поміркувати, як у Тихому океані утворився «пластиковий континент» і чому він так називається.


Континенти: розшифровуємо назви та розмальовуємо. Це завдання сприятиме розвитку пізнавального інтересу дитини, уваги, збагаченню словникового запасу. У завданні вміщено чорно-білу карту континентів. Назву кожного з них зашифровано за допомогою чисел. Дитині пропонується розгадати шифрограми й написати назви континентів.


Місце, де я живу: мій будинок. Це завдання сприятиме поглибленню знань дитини про власне оточення й місцеву громаду, дасть змогу посильно долучатися до участі у громадському житті. Дитині пропонується розпитати у рідних про історію будинку, в якому вона живе: дізнатися й написати рік, коли його побудували, намалювати свій дім.


Розповідаємо про території: держави зайців і вовків. Це завдання допоможе дитині краще зрозуміти, що таке «територія», навчитися визначати характерні ознаки територій. Виконуючи завдання, дитина розширить уявлення про державну символіку, розвине фантазію і навички малювання. Завдання допоможе сформувати громадянську компетенцію.


Пізнавальна розмальовка «Україна». Це завдання познайомить дитину із унікальними особливостями та пам’ятками нашої держави. Завдяки інформаційній насиченості розмальовки дитина збагатить словниковий запас і розширить кругозір, а також матиме змогу зацікавитись більш ретельним дослідженням України.


Розмальовуємо прапори країн: Австрія, Нідерланди, Румунія, Італія, Чехія. Це завданняпознайомить дитину з національними прапорами 5-ти країн світу, допоможе потренувати навички читання й розвинути дрібну моторику. У завданні дитині пропонується розмалювати прапори країн за словесними описами, а потім поєднати малюнки з описами.


Розмальовка «Прапор Австрії». Це завдання — перший крок до розвитку письма. Завдяки завданню діти розвивають навички дрібної моторики і графомоторні навички, одночасно вивчаючи назви країн Європи та зображення їх національних прапорів.


Визначаємо ознаки спільноти. Це завдання сприятиме формуванню громадянської та соціальної компетентностей, становленню загальнолюдських цінностей. Дитині пропонується в переліку запропонованих слів і словосполучень закреслити ті, що не є назвами спільнот. У другій частині завдання дитині потрібно визначити й позначити назви спільнот, до яких вона може належати. Виконання завдання сприятиме формуванню навички самоусвідомлення й самоідентифікації, уявлень про ознаки спільнот і розумінню їхньої різноманітності.
Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.


За матеріалами сайту osvita.ua: http://osvita.ua/school/74138/
 
Літо без гаджетів: 50 чудових ідей, чим зайняти дітей.

Якщо ви дійсно переживаєте за всебічний розвиток вашої дитини, ось кілька чудових ідей, як провести літо без гаджетів, – пише Доброта.
Коли дітям нудно, у них завжди є спокуса залізти в гаджет. (І, будемо чесні, у батьків теж є спокуса доручити дітей «електронній няні»!). Але знайти свої інтереси, потренувати уяву і творчі здібності — це те, що набагато легше відбувається в реальному світі, ніж у відеоіграх і соцмережах.
Ось способи зайняти дитину влітку чимось цікавим, не включаючи гаджети.

Активності на свіжому повітрі.

Більшу частину року діти проводять дома і в школі, так що літо — ідеальний час, нарешті, насолодитися природою і свіжим повітрям. Чи знаєте ви, що фахівці рекомендують дітям гуляти не менше 3 годин щодня? Ось кілька відмінних занять на природі:

  • Побудувати курінь з палиць і гілок

  • Посадити рослину в саду і доглядати за ним

  • Взяти з собою бутерброди і улюблену книжку, постелити ковдру на землі і влаштувати «книжковий» пікнік

  • Сходити в похід

  • Зайнятися геокешингом (грою в пошук схованок, захованих іншими людьми, в мальовничих місцях)

  • Ловити жаб, метеликів та інших комах (а потім відпускати їх на волю)

  • Спробувати вгадати птицю по її трелі

  • Поплавати в місцевому озері

  • Влаштувати бій повітряними кулями, наповненими водою

  • Організувати кемпінг (можна навіть на власній дачі)

  • Піти на риболовлю

  • Бризкатися поливалками

  • Залізти на дерево

  • Пограти в дворову гру

  • Покататися на велосипедах

  • Спробувати веслування на каное або каяках

  • Пограти в хованки

  • Взяти участь у зборі

  • Зібрати фрукти або ягоди на місцевій фермі

  • Відвідати національний парк

Творчі заняття

Літо-ідеальний час для того, щоб дати волю дитячій фантазії. Ось кілька відмінних творчих занять для літніх днів:


  • Малювати крейдою на асфальті

  • Малювати на вулиці пальчиковими фарбами, олійними фарбами або аквареллю (і від душі перемазатися)

  • Створити унікальний арт-об’єкт за допомогою шприца

  • Зробити своїми руками намиста і сережки з бісеру

  • Навчитися шити

  • Зробити скульптуру за допомогою алюмінієвої фольги

  • Спробувати себе в фотографії

  • Повозитися з глиною

  • Придумати, що можна зробити з картонної коробки

  • Зібрати кілька старих речей і придумати з них нову

  • Сісти на ганку і намалювати те, що бачите (дерева, квіти…)

Сюжетно-рольові ігри

Користь сюжетно-рольової гри для дітей добре вивчена: вона допомагає дітям тренувати соціальні навички та емоційний інтелект, розвиває мову і здатність самостійно вирішувати проблеми. Літо-відмінний час для ігор! Ось кілька ідей:


  • Влаштувати маскарад і вбиратися в костюми різних персонажів

  • Розіграти улюблену казку

  • Побудувати у дворі чарівний будинок і населити його жителями

  • Шукати скарб за підказками, захованими в схованках

Пізнавальні активності

Звичайно, влітку діти відпочивають від навчання, але це не означає, що вони не можуть час від часу займатися якоюсь пізнавальною діяльністю. Навпаки, коли час від часу діти чогось вчаться на канікулах, це допомагає їм легше включитися в освітній процес восени. Ось приклади таких занять:


  • Після побудови куреня забратися всередину і читати книжки

  • Заглянути в місцеву бібліотеку

  • Відвідати художній музей

  • Відвідати музей науки

  • Дізнатися історію міста, в якому живеш

  • Відвідати історичні місця

  • Грати в ігри на рахунок, додавання і віднімання

  • Навчитися готувати нове блюдо

  • Навчитися азам фінансової грамотності (як планувати покупки, рахувати решту, накопичити на щось)

  • Самому зробити музичний інструмент (наприклад, калімбу)

  • Влаштувати з друзями літній книжковий клуб
  • Грати в настільні ігри, які підвищують грамотність і тренують математичні здібності
За матеріалами: https://coma.in.ua/35534?fbclid=IwAR2Kl8RyNj8oofJwJP9ttVWbIZeLT6JNpbnQEKlH4LElpMV8FyLJyw1p5oE
Змінено: Олена Холод - 01.06.2020 08:03:57
 
Як розмовляти з першокласниками про права дитини.



В Україні часто згадують про права дітей, особливо перед 1 червня. Але при цьому права дітей серед дорослих далеко не в пріоритеті. Виконавча директорка Центру Громадянських Свобод та викладачка Київської школи прав людини Олександра Романцова розповіла, як пояснити дітям що таке їх права, які вони бувають та як мають дотримуватися.

https://www.schoollife.org.ua/wp-content/uploads/2015/07/%D0%9F%D0%B5%D1%80%D1%88%D0%B8%D0%B9-%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA-%D0%A8%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B5-%D0%B6%D0%B8%D1%82%D1%82%D1%8F.jpgЯк першокласнику пояснити, що таке права Для того, щоб 6-річній дитині пояснити, що таке її права, доведеться почати з декількох понять. На початку необхідно розглянути поняття “дитинство” — це особливий стан людини, в якому з початку життя бувають всі люди.  Далі важливо пояснити, що кожна дитина — це маленька людина на початку свого життя. А кожне людське життя на світі цінне і важливе для всього людства. Цю цінність ще називають “людською гідністю”. І саме гідність людини є витоком права на свободу, рівність та справедливість для кожного. Тож кожна дитина — цінна, як особистість вже, як і той дорослий, який з неї виросте. Але зараз, щоб зберегти життя дитини та гарантувати її свободу, рівність та справедливість щодо неї, дорослі повинні захищати її та нести за неї відповідальність. Саме тому діти мають особливі права людини, які їй забезпечують дорослі, поки вона знаходиться в особливому стані дитинства. А ці особливі права дорослі сформували в  “Конвенції прав дитини ООН”

Які права дітям обов’язково знати в такому віці?Права дітей у цікавій та невимушеній формі можна знайти у спеціальному посібнику від Ради Європи для навчання дітей правам людини  “Компасіто”. Загалом як в Україні так і в міжнародній спільноті ООН та агенції UNICEF розробили безліч книжок та матеріалів на цю тему.

Найчастіше зустрічаються такі права: бути у безпеці та відчувати повагу до себе, мати контакт зі своєю сім’єю, отримувати освіту, право гратися та право на приватність. Також для дітей створили спеціальну версію Конвенції ООН. Проте дітям важливо не тільки знати права, але й свої обов’язки. Не менше уваги варто приділити під час ознайомлення дитини з обов’язками та повноваженнями її опікунів.
А також критично важливо проговорити, кому дитина може розповісти, якщо її права порушили та тепер вона почувається погано. Не завжди в дитячих відчуттях буде дійсно порушення її прав. Однак важливо, щоб вона відчувала себе вільною і змогла про це розповісти, не боячись покарання.

Якщо в її розповіді буде проста дитяча образа, поговоривши з нею про обов’язки та повноваження батьків, допоможіть їй ліпше зрозуміти та освоїти права на практиці. Але раптом вона опише ситуацію, яка дійсно матиме факти порушення її прав — ви зможете звернутися до відповідних структур державної системи захисту дітей, включаючи дитячого омбудсмена.
“Основні права дітей про які вони повинні знати — це право на життя, свою думку, освіту, житло та розвиток. Не менш важливо згадати, що у людей є власність, яку заборонено відбирати чи знищувати. А майно, придбане батьками для розвитку, навчання чи виховання (одяг, іграшки, книги, музичні інструменти, спортивне обладнання), є власністю дитини”, — додає адвокат Юрій Білоус.
Окрім того, експерт з права вважає, що слід звернути увагу дітей на деякі аспекти Правил дорожнього руху, з якими вони стикаються у звичайному житті. Як пішоходи вони мають не лише права, а й обов’язки. А дитячу зацікавленість у сфері права, на його думку, можуть збільшити незвичні чи дещо смішні закони інших держав або ж мультиплікаційні ролики та інші ігрові форми навчання.


Як пояснити наочно: декілька вправ На сайті UNICEF в Україні є методичні матеріали уроку для дітей українською мовою. Але загальне правило під час вправ для дітей: дозвольте дитячій фантазії сформуватися у правильній формі.

Гра “Країна дітей” Запропонуйте дітям зіграти у гру, де вони стануть членами парламенту вигаданої країни і зможуть самостійно обирати права своїх громадян. Нехай придумають свої права: “права на морозиво” чи “всім надати велосипеди”. Далі необхідно поцікавитись — як і хто має забезпечити ці права. Але обов’язково роз’ясніть їм, що їх право на морозиво та велосипеди — дійсні. В реальному житті — це право на їжу та на вільне пересування.

За матеріалами сайту: https://www.schoollife.org.ua/yak-rozmovlyaty-z-pershoklasnykamy-pro-prava-dytyny/?fbclid=IwAR2wiT1pVWgmt2BDod54M9AnAIX5ZrUiAYxUzLE3xNlPyx-6RE4FzrRZ2HU
Змінено: Олена Холод - 01.06.2020 08:45:20
 
Як закохати дітей у книжки: поради експерта, які змусять дитину обрати книгу замість гаджета.
Матеріал читаємо нажче або переходимо за посиланням: https://vseosvita.ua/news/yak-zakokhaty-ditei-u-knyzhky-porady-eksperta-iaki-zmusiat-dytynu-obraty-knyhu-zamist-hadzheta-17986.html



Корисні поради, як на канікулах заохотити дітей до читання та не загубитися в світі літератури.


В наш час рідко зустрінеш дітей, які самі по собі люблять читати. І вважають книжку – цікавішою за гаджет. Тому до читання їх треба мотивувати.
Але як зробити так, аби на канікулах школярі тримали в руках книжку, а не гаджет чи ігрові девайси?
На це запитання відповість - викладачка курсу “Спілкування та мислення” у ThinkGlobal Kyiv, філологиня, редакторка освітніх видань Скочко Ніна Олександрівна.


Сьогодні книжка, як паперова так і електронна, конкурує з комп’ютерними іграми, 5G, фільмами, анімацією. Діти дуже рано знайомляться з гаджетами та аудіовізуальним контентом. І це їх зацікавлює.
«Гадаю, вчителі часто чують від учнів на уроці фрази, на кшталт: «А давайте подивимось фільм, а не будемо читати книжку», або «Я дивився фільм, тому книжку не читатиму». Я поділюся з вами, як ненав’язливо, без примусу заохотити дітей до читання.»


 Для чого потрібно читати?

У книзі Ростислава Семківа «Як читати класиків?» йдеться про 5 причин, для чого взагалі людині потрібно читати.
 

 Відпочинок. Читання дозволяє відпочивати елегантно. Якщо навчитися відпочивати з книжками, то від зовнішніх обставин ми не будемо залежати взагалі. Це та ідеальна картинка, де є пляж, ви і книжка влітку або ковдра, або гарячий чай і ви з книжкою в холодну пору року. Художній текст дає нам змогу втекти від реальності. Пережити ті досвіди, яких у нас не було.Позитивний соціальний іміджКоли людина просто несе в руках книжку, ставлення до неї змінюється. Тримання в руках книжки не завжди є показником інтелектуального рівня, але є свідченням значущості знання як такого. Книжка -  це цінність. Якщо вдома є книги, то значить їх хтось читає. Цивілізованість вимірюється книжками й книжка продовжує бути символом мудрості.Читання надає психологічну рівновагу Книжка - це потужний сублімативний інструмент. Літературу можна розглядати як психологічний тренінг, особистісний квест із багатьма варіантами розвитку подій. Підлітки, шукаючи себе, знаходять якісь сюжети в книгах.Читання допомагає порозумітися Книга привід поговорити. Вона відкриває можливість ритуалу сімейного читання.Читання є шляхом самовдосконаленняЯкщо ми будемо розвиватися і починати читати змалку, ми можемо перейти від простих книжок до складніших, тих, які потребують глибшого розуміння та більших знань.
Всього шість хвилин читання допомагають знизити стрес, сповільнити серцебиття, розслабити м’язи, звільнити стан вашого розуму.


 Тож як зацікавити дітей книжкою?


Власний приклад. «Людина, яка несе певні ідеї, сама мусить жити цими ідеями, перейматися ними, тримати руку на пульсі подій. Ваші учні повинні бачити вас з книжкою. Не зі шкільним підручником, а з художньою літературою. Заходячи до класу, поцікавтесь що вони читають і обов’язково розповідайте, що зараз читаєте ви. Нехай це буде різножанрова література – фантастика, детективи чи щось ще. Головне, аби діти бачили дорослих з книгою.»За можливості Ніна Олександрівна радить поцікавитися у батьків, чи читають вони разом зі своїми дітьми. Бо формула батьки дивляться телевізор, а в дитини забирають гаджет і відправляють читати книжку (ніби покарання) не працює на мотивацію. Навпаки, це лише посилить почуття відрази до книжки. Таким примушуванням дитині можна тільки зашкодити й надати психологічну травму.


"Примус – це найгірший варіант заохотити дитину до читання. Тому треба максимально долучатися самому до цього процесу і багато читати з дітьми. Вони мають бачити, що дорослі теж читають і включені з дітьми в цей процес."
Читацькі бінго/конкурсиУ якості мотивації читати можна запропонувати учням взяти участь у книжковому бінго. Інтернет книгарня  Yakaboo кожного сезону проводить такі челенжі. 25 критеріїв книжок на три місяці. Потрібно  лише зайти на їхній сайт, завантажити плакат, роздрукувати і почепити в класі або на дошці оголошень в школі. У якості подарунка може буть будь-що з цікавого вашим учням. Або можна скласти свої бінго.
Діти, які багато читають художньої літератури, більше співпереживають.


Складання власних книжкових ТОПів. Це може бути добірка на певну тематику чи для конкретного класу, віку тощо. Головне задати тему, а там все піде, як по маслу, бо діти - генератори ідей.
В мене в класі є хлопчик, який захоплюється футболом, думаю, топ 5 книжок від Кріштіану Роналдо він би залюбки прочитав, - з посмішкою розповідає Ніна Олександрівна.


Тематичні читацькі клуби.  Влаштуйте урок за книжкою «Щоденник слабака», чи принесіть комікси і поговоріть про український Комікон - фестиваль культури коміксів. Або влаштуйте квест за «Алісою в Країні див». Головне, щоб діти включились і це було для них цікавим. Вони мають підготуватися. Прочитати книжку, принести щось, організуватися. Це їх згрупує та замотивує.
"Якось у нечитаючий 6 клас я запросила дівчину, яка вчить японську і розуміється на манзі - японському мистецтві. Цілий урок вони захоплено  слухали про історію, перші манги та сучасні українські видання. Взагалі, ідея запрошувати до дітей письменників, людей дотичних до літератури учнями сприймається на «ура!». Ви емоційно можете втомитися від дітей, і вони  від вас теж, а коли з’являється нова людина, їм цікавіше. Тому за можливості запрошуйте на уроки когось цікавого. Для вас роль організатора також буде новою".


Читацькі щоденники. Дуже корисна річ, яка систематизує прочитане. Обов’язково раз у місяць-два перевіряйте як учні ведуть/заповнюють читацькі щоденники.
"Ми ввели в школу читацькі щоденники, кожні два місяці проводимо презентації. Діти можуть самостійно їх оформити та придумати рубрики. І кожного разу, коли ми починаємо читати нову книгу, вони розгортають читацькі щоденники і вписують назву книги, автора, сюжет та персонажів. Це буде допомагати дитині візуально побачити, скільки вона прочитала, особливо буде зручно старшокласникам, які за шкільною програмою мусять багато читати, тому, аби не забути зміст чи героїв тієї чи іншої книжки, можуть записувати все у щоденник."


Демонструйте учням різні блоги про читання, сайти про літературу: Читацька платформа Goodreads, instagram сторінка.


Літературна мандрівка
"Це потребує часу але це дуже дієва річ. В Україні проводиться багато книжкових фестивалів у різних містах. Коли я почала шукати логотипи, то на один слайд вони всі не вмістились. Минулого року я водила учнів на Книжковий Арсенал. Це їм запам’яталося найбільше. Тому що коли діти бачать велику кількість книжок, письменників, це їх вражає. Вони дивуються, захоплюються і просять батьків на наступний день їх туди повести. Вони згадуватимуть вам це довго. І будуть вдячними."
Змінено: Олена Холод - 02.06.2020 07:32:19
 
Національний інформаційно-розважальний дитячий портал «Пустунчик».

Все для розвитку, навчання та відпочинку дитини.

Розмальовки, пазли, тести, мультфільми, ігри, віртуальна школа та ще безліч цікавого контенту.

Не знаєте чим зайнятися з дитиною вдома – тоді Вам сюди!!!!


Ознайомитися з матеріалами сайту можна за посиланням: https://pustunchik.ua/ua?fbclid=IwAR09uU2usQNcayjgsshBnYsh-XIws6kONdfZu6OTakc99iQTWRGjP6PR1-M
Страницы: Пред. 1 ... 8 9 10 11 12 13 След.
Читають тему