Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 ... 9 10 11 12 13
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
9 вправ для розвитку навичок ментальної арифметики

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням




Ментальна арифметика - це методика навчання, що бере початок у країнах Азії, але сьогодні набирає популярність у всьому світі. Вона заснована на механічному обчисленні на рахівницях, розвитку навичок лічби подумки і вправах на концентрацію і логіку. Ментальна арифметика допомагає розвинути швидкість мислення і творчі здібності.

Навички ментальної арифметики допомагають дітям краще зрозуміти основні математичні концепції. Крім того, у дітей виникає почуття впевненості в собі, коли вони знають, що можуть робити обчислення подумки, і їм для цього не потрібні калькулятор, ручка і папір. Коли дитина навчиться рахувати подумки, вирішення простих арифметичних задач у неї буде займати менше часу, ніж якби вона рахувала на калькуляторі.

На ранніх етапах вивчення математики використання допоміжних інструментів (наприклад, рахівниць або рахункових паличок) допомагає дітям розуміти рівності та інші математичні поняття. Як тільки дитина засвоїть прості поняття, вона буде готова до вивчення ментальної арифметики.

Вправи ментальної арифметики
Використовуйте наведені нижче вправи і способи обчислення, щоб допомогти дітям розвинути свої математичні навички. За допомогою цих способів вони навчаться розбивати математичні завдання на більш прості частини і розв'язувати їх подумки.


Розкладання
Перший спосіб обчислення - розкладання - означає представлення чисел у розгорнутій формі (десятки і одиниці). Цей спосіб добре підходить для додавання двозначних чисел, оскільки дітям не важко розбивати числа на десятки і одиниці, а також додавати прості числа. Наприклад:

25 + 43 = (20 + 5) + (40 + 3) = (20 + 40) + (5 + 3).

Дитині легко зрозуміти, що 20 + 40 = 60, а 5 + 3 = 8, тому загальний результат складе 68.

Розкладання можна використовувати і для того, щоб навчити дитину віднімати подумки. Відмінність у тому, що найбільше число не потрібно розкладати на частини:

57 - 24 = (57 - 20) - 4.

Відповідно, 57 - 20 = 37, і 37 - 4 = 33.


Округлення
Іноді дитині легше розв'язати задачу, якщо округлити одне або кілька чисел. Наприклад, якщо потрібно додати 29 + 53, простіше округлити 29 до 30, і тоді легко можна порахувати, що 30 + 53 = 83. Після цього потрібно відняти «зайву» одиницю, яка з'явилася після округлення. Так ми отримаємо остаточний результат - 82.

Округлення також можна використовувати для віднімання. Наприклад, якщо потрібно розв'язати приклад: 53 - 29, можна округлити 29 до 30.
53 - 30 = 23.

Потім потрібно додати одиницю, яка залишилася після округлення, і ми отримаємо остаточний результат - 24.


Додавання
Ще один спосіб віднімати подумки. Він полягає в тому, щоб округлити від'ємник до десятка. Потім потрібно додати десятки, щоб отримати зменшуване. Після цього можна обчислити залишок.

Розглянемо цей метод на прикладі:

87 - 36.

Щоб розв'язати приклад методом додавання, потрібно додавати до 36 числа до тих пір, поки не вийде 87. Спочатку можна округлити 36 до 40:

36 + 4 = 40.

Потім потрібно додавати десятки, поки не отримаємо 80. Так ми дізнаємося, що різниця між 36 і 80 дорівнює 44

4 + 40 = 44.

Після цього потрібно додати до цієї суми 7, що залишилась, - число, якого не вистачає до 87:

44 + 7 = 51.

Таким чином, ми отримали остаточний результат: 87 - 36 = 51.


Парні числа
Коли дитина вивчить додавання парних чисел (2 + 2, 5 + 5, 8 + 8 тощо), вона зможе використовувати це для обчислень подумки. Коли дитина стикається з арифметичною задачею, близькою до додавання парних чисел, вона може просто додавати числа, а потім коригувати результат.

Наприклад:

приклад 6 + 7 близький до 6 + 6. Дитина вже знає, що 6 + 6 = 12. Потім їй залишається додати 1, щоб отримати остаточну відповідь:

12 + 1 = 13.


Ігри для ментальної арифметики
Покажіть дитині, що математика може бути цікавою. Для цього ви можете використовувати активні ігри, які добре підходять для учнів молодших класів.


Знайдіть числа
Напишіть на дошці п'ять чисел (наприклад, 10, 2, 6, 5, 13). Потім запропонуйте дитині знайти серед них число, яке відповідає таким твердженням:

  • сума цих чисел дорівнює 16 (10, 6);
  • різниця цих чисел становить 3 (13, 10);
  • сума цих чисел становить 13 (2, 6, 5).

Використовуйте й інші набори чисел та арифметичні дії.


Групи
Це активна гра, а значить, вона обов'язково сподобається дітям молодшого шкільного віку. У цю гру можна грати в класі. Скажіть дітям: «Об'єднайтесь у групи по...» і зашифруйте число в прикладі (наприклад, 10 - 7, що означає, що дітям потрібно об'єднатися в групи по троє). По ходу гри можна ускладнювати завдання, наприклад, 29 - 17 (діти повинні об'єднатися у групи по 12 осіб).


Встаньте/сядьте
Перш ніж дати дітям завдання, запропонуйте їм встати, якщо відповідь буде більшою за певну кількість, і сісти, якщо меншою. Наприклад, діти повинні встати, якщо відповідь більша, ніж 25, і сісти, якщо відповідь менша. Після цього озвучте завдання: 57 - 31. Якщо діти правильно розв'язують завдання кілька разів поспіль, ви можете ускладнювати приклади. Міняйте число, яке є точкою відліку.


Гра з датою
Щоранку пишіть на дошці дату. Запропонуйте дітям придумати приклад, відповіддю на який буде це число. Наприклад, якщо дата - 8 грудня, діти можуть запропонувати такі варіанти прикладів: 4 + 4, 5 + 3, 10 - 2, 18 - 10, 6 + 2.
Старші діти можуть пропонувати приклади на додавання, віднімання, множення і ділення.


Квадрат
Поділіть дітей на дві команди. Намалюйте квадрат на дошці або розставте столи у формі квадрата. По черзі давайте приклади членам обох команд. За кожну правильну відповідь дитина просувається на наступний кут квадрата. Після того, як учасник дасть 4 правильних відповіді і пройде усі кути, він передає естафету наступному учаснику.
Змінено: Олена Холод - 22.01.2021 08:29:17
 
Пожежна безпека.  ПРАВИЛА пожежної БЕЗПЕКИ для дітей. ПРЕЗЕНТАЦІЯ



Презентацію можна подивитися за таким гіперпосиланням
Змінено: Олена Холод - 22.01.2021 10:02:31
 
Завдання до теми «Хочу – можу – треба» для 2-го класу НУШ
Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням




Сайт «Розвиток дитини» пропонує додаткові навчальні матеріали та завдання до теми «Хочу – можу – треба» 2-го класу Нової української школи  (Тема №6, лютий) .
Українська мова:
Математика:
Я досліджую світ:
Дивіться також: Завдання до всіх тем 2-го класу Нової української школи
Змінено: Олена Холод - 05.02.2021 12:04:45
 
Нетрадиційні форми роботи на уроках математики у початковій школі


Матерал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



Вчитель початкових класів Віктор Ткач зазначає, що форми роботи, про які він буде говорити на вебінарі можна використовувати на будь-якому предметі та на більшість з них його наштовхули саме діти.

Математичні пазли
Для цього виду роботи можна використати безмежну кількість тем: як математику, так і мову і так далі. Для неї вчитель використовує сайт teacherspayteachers.com та Pinterest.Математичні пазли не просто підганяють якусь тему під певний шаблон, під рамки, які дають певні результати, а це є безпосередньо цікавим в першу чергу для дітей.Таких пазлів в Інтернеті безліч. Найбільша робота для вчителя — це лише роздрукувати та розрізати. Можна їх також робити й самому.

Кругові приклади
Для цієї форми роботи можна використати, наприклад, такі набори для паличок. Єдине, що вам потрібно підготувати — це підписати правильний порядок чисел.Окрім того, що учні розвивають математичне мовлення, вони передають естафету один одному у класі. Це зручно, адже вчитель майже не бере участь в цьому. Ми лише їм допомагаємо.

QR-коди

За цією технологією діти сканують за допомогою гаджетів QR-коди та переходять за посиланням на сайт з інтерактивною вправою. Так само можна, наприклад, передавати презентації.Спікер радить користуватись конструктором QR-кодів саме на “Всеосвіті”, оскільки тут можна під один код підв’язати безліч інформації.

“Математичні кросворди”
В Інтернеті є велика кількість числових кросвордів. Зазвичай, в них є різнорівневі завдання, що є дуже зручним, адже завжди має бути щось в запасі для найсильнішого учня, який вже за 5 хвилин все зробить і буде просто сидіти нудьгувати.Через те, що це робота в групах, та дитина, якій, наприклад, важко дається додавання/віднімання чотирицифрових чисел розв’яже двоцифрові приклади та для неї це вже бути успіхом, адже її не виключать з команди. Вона робить в міру своїх можливостей і для неї це гарний варіант показати те, що вона щось може і робить. Цей момент успіху для дітей дуже важливий.

“Математичні лабіринти”
У математичних лабіринтах можна використати, наприклад, приклади на множення, виконуючи які дітям потрібно буде прийти до правильного результату від старту до фінішу.

Фізичні активності
Спікер зазначає, що математику можна вивести будь-куди, якщо у вас є для цього майданчик, на якому це все можна поєднати. Тож “Хрестики-нолики” можуть бути не тільки на папері, а ще й на вулиці елементарно тілами.

“Математичні розфарбовки”

Математичних розфарбовок багато можна знайти на Pinterest. Їх можна і складати, і розфарбовувати, підв’язуючи під будь-яку тему.

“Складне через маніпуляції предметами”
Можна, наприклад, зібрати у звичайний лоток предмети та дати дітям завдання розподілити їх за спільною якістю: кольором, матеріалом, призначенням.

“Math box”
Найбільша проблема, що є у вчителів початкових класів — це задачі: як пояснити їх дітям і зробити так, щоб вони змогли розв’язувати їх самостійно.
Віктор Ткачук вирішив для своїх учнів вирізати зі збірника задач певні завдання, скласти їх в коробку та роздати дітям. Таким чином кожен з них отримує своє власне завдання. Так можна побачити, в кого з дітей з’являються якісь труднощі при виконанні задач і допомагати їм. Це дає як вчителю, так і учням можливість зрозуміти, над якими моментами їм ще треба попрацювати.

“Зошит цікавинок”

Якщо у вас вже вичерпались ідеї, можна створити з дітьми “Зошит цікавинок”, у який вони зможуть записувати усі ідеї, які в них будуть щодо того, як можна урізноманітнити уроки, які ігри вони вигадали і так далі.

“Синхронізація лівої та правої півкулі мозку”

Можна, наприклад, запропонувати дітям на початку уроку спробувати помалювати двома руками одночасно або прописати якісь слова. Для цього є також спеціальні зошити, які можна купити або знайти в Інтернеті. Ці вправи діють свій результат, адже допомагають їм далі сконцентруватись на уроці та краще працювати.

“Brawlматика”
Важливо звертати увагу на те, чим цікавляться діти. Наприклад, останнім часом стає все популярнішою гра “Brawlstars”. Тож вчитель вирішив створити таку презентацію, використавши героїв цієї гри та поставивши відповідний фон, від чого діти були просто в захваті. Там можна як прописувати задачі, приклади, так і рбити різні фізкультхвилинки й так далі.

Віктор Ткач зазначає, що, на жаль, за кордоном прогрес в навчальному матеріалі пішов трохи далі, проте оскільки зараз вчителям дали можливість заглибитись в онлайн та багато хто викладає свої матеріали в Інтернет, через кілька років вже і у нас буде своя велика українська база для пошуку нових ідей.
Змінено: Олена Холод - 15.02.2021 10:56:03
 
22 гри зі словами для розвитку мовлення, логіки та асоціативного мислення
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням


Ці ігри запропонувала психологиня Світлана Ройз на своїй сторінці в Фейсбуці. В них можна грати лежачи на дивані чи в дорозі. Деякі з них підходять навіть 3-річним дітям. Завдяки подібним іграм в дітей розширюється словниковий запас, вдосконалюється логіка, асоціативне мислення, розширюється сенсорний досвід тощо. 



1. Чотири слова
Вибираємо 4 абсолютно не пов'язаних між собою слова. Використовуючи їх, складаємо по черзі невеликі розповіді. (Дітям від 8 років можна запропонувати і 5-6 слів.)

2. Безліч слів
Обираємо велике слово. З його букв кожен на своєму аркуші складає і записує багато маленьких. (Діти можуть спочатку бути в команді з дорослими, а потім вони швидко стають самостійними гравцями).

3. Малювання словом
Вибираємо «складне» для дитини слово, яке складно писати або вимовляти. Придумуємо, що саме будемо малювати. Наприклад, намалювати фігурку кота, використовуючи тільки загадане слово (пишемо його багато разів в різних площинах).

4. Навпаки
Говорити слова навпаки, без запису їх. (Наприклад, Чайник – кинйач, стіна – анітс тощо).

5. Пошук слів
Знайти і назвати слова, які оточують вас за ознаками: смачні, що звучать, ароматні, тверді, м'які, рухомі і т. д. (Так ми включаємо різні канали сприйняття дитини. Слово стає «дверима» в сенсорний світ).

6. Букви – у слово
Написати врозкид на аркуші літери, з'єднувати букви лініями в слова.

7. Покажи слово
Один гравець загадує слово іншому. Останній показує його пантомімою.

8. Я загадав
Розповісти про задумане слово, не називаючи його. (Наприклад: Я загадав – білий, холодний, скрипить під ногами, тане...).

9. Індукція – дедукція
Гравець загадує подумки предмет. Решта повинні його вгадати, ставлячи запитання, на які він може відповісти тільки «так» або «ні» (з меншими дітьми можна починати із загадування тварин і частин тіла).

10. Остання буква
Кожен гравець говорить слово, яке починається на останню букву попереднього слова.

11. Рима
Називаємо 4 (або два) випадкових слова, на які шукаємо риму або з якими придумуємо чотиривірш.

12. Буква
Називаємо слова тільки на задану букву. (Варіант для дорослих: слова – предмети на задану букву, які можна покласти в трилітрову банку).

13. Шукаємо подібне
Називаємо два випадкових слова – чим вони можуть бути подібними?

14. Чарівна мова
Для дітей, які навчаються розбивати слова на склади. Розмовляємо, перед кожним складом додаючи додатковий склад (жи, ма, хрю...).

15. Нісенітниця
Говоримо початок речення, до якого потрібно придумати абсолютно дивне, нереальне продовження.

16. Казка
Складаємо казку разом – кожен говорить по реченню.

17. Асоціації
Один гравець називає слово, наступний – свою асоціацію на це слово (дітям можемо пояснити так: називаєш перше, що спадає на думку, коли чуєш це слово). Наступний гравець називає свою асоціацію – на попередню і т. д.

18. Це слово вміє…
Описуємо слово його «вміннями». Наприклад: чай вміє зігрівати, розливатися на стіл, охолоджуватися тощо.

19. Картина
Називаємо слово. По черзі розповідаємо, яку «об'ємну» картину ми бачимо, коли вимовляємо це слово (наприклад, для одного гравця слово «чай» означає: сім'я сидить за столом і розмовляє, для іншого – чайна плантація і збирачі чаю, для третього – стіл, накритий скатертиною, грає музика, для четвертого – чайна церемонія, для п'ятого – людина сама стоїть біля вікна, насолоджуючись самотністю і чаєм.

20. Антоніми
Називаємо слова і шукаємо до них антоніми.

21. Неіснуюче слово
Придумуємо неіснуючі слова, і що б вони могли означати мовою інопланетян.

22. Пташина мова
Говоримо один з одним на «тарабарській» мові, намагаючись за інтонацією вгадати, про що кожен говорить.
Змінено: Олена Холод - 16.02.2021 11:21:46
 
Робота з картками на уроках у початковій школі

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



Цікаві ідеї для завдань на картках для молодших школярів.

Картки – це наочність, яка підвищує ефективність засвоєння матеріалу, мотивує учнів та робить уроки цікавими! А завдання вчителя полягає в тому, щоби грамотно дібрати та застосувати матеріал. Завдяки роботі з картками урок стає цікавішим, активнішим, продуктивнішим. Тож не дивно, що ця методика займає важливе місце в курсі початкової школи. 
Цілі використання карток на уроках можуть бути різними: ознайомлення з новими матеріалами, закріплення знань, умінь і навичок, економія часу на уроці, розвиток логічного мислення й мови. А втім, головний результат роботи з картками – всебічний розвиток та мотивація учнів! Далі ми розглянемо, які саме картки можна використовувати для роботи на уроках із основних предметів у початковій школі, і як зробити цю методику найбільш ефективною.
Ідеї для завдань на картках

1. Сторітелінг. У молодших класах дітям ще складно створювати власні історії. Структурувати їх допомагає складання плану, а ще ви можете роздати дітям сюжетні картки: на них поетапно проілюстровано ключові моменти для історії. Для першого класу доречно використати картки з 3-4 зображеннями людей, тварин чи конкретних дій. Такі завдання учні, як правило, виконують із неабияким ентузіазмом.
Розкладіть на парти по картці, або повісьте на дошку. Далі клас має обговорити сюжет кожного малюнка та об’єднати описи у повноцінну зв’язну розповідь. Якщо ви хочете ускладнити завдання, то змініть на картках послідовність подій та запропонуйте учням відновити сюжетну лінію.

2. Лексична гра. Підготуйте для учнів тексти, у яких деякі зі слів пропущені або замінені зображеннями. Діти ж мають по черзі читати речення та називати слова, які вилучили з тексту. Такі картки можна адаптувати для будь-якої навчальної дисципліни. Наприклад, на уроках з англійської мови діти закріплять знання лексем, а на математиці повторять термінологію. Цю гру оптимально проводити для мовленнєвої розминки та для п’ятихвилинного перепочинку під час заняття. 

3. Квест із картками. Ще одна вправа, яка точно зацікавить дітей – це квест у класі. Картки із завданнями потрібно сховати в різних місцях класу, а учні повинні спробувати знайти їх. Щойно вони їх знайдуть, виконують завдання. Ви можете дати додаткові бали учням, які дадуть правильну відповідь або швидко виконають завдання з картки.
Ідеї для завдань на квест-картках:
  • позначити їстівні та неїстівні рослини/ягоди/гриби;
  • зіставити тварину/рослину та континент, де їх можна зустріти;
  • описати природні зони конкретного континенту;
  • скласти пам'ятку з безпечної поведінки у побуті/у лісі/на льоду тощо;
  • скласти пам'ятку з поведінки у випадку надзвичайної ситуації;
  • скласти пам'ятку з охорони природи або глобальних екологічних проблем;
  • сортувати музичні інструменти: струнні/ударні тощо;
  • зобразити/описати тварин і рослини Червоної книги України;
  • зіставити країну і столиці.
  • 4. Гра «Склади речення». Підготуйте на заняття з іноземної мови картки на наступні теми: «Тварини», «Дії», «Кольори», «Члени родини». Запропонуйте дітям комбінувати картинки та складати прості речення за зразком. Діти перемішують картки як карти і викладають їх на столі у дві стопки. Наприклад, на четвертому занятті ви знайомите школярів із модальним дієсловом CAN і CAN'T. Діти отримують завдання – ліворуч покласти стопку «тварини», а праворуч – «дії». Учитель пояснює, як потрібно виконувати завдання. Наприклад, якщо випадково випадає дві картки «слон» і «літати», учитель дає зразок: The elephant can not fly. А потім пропонує дітям скласти свої речення, використовуючи ту комбінацію, яка у них випала. Речення виходять не відразу, але ж діти вчаться.

  • 5. Квест за картою. Учні отримують картки із зображеннями-розмальовками у вигляді карти «Визначні місця/пам’ятки України (столиці України, вашого міста/селища тощо)». Учням потрібно розмалювати їх та підписати пам’ятки. Далі учням третього  або четвертого класу ви можете запропонувати вдома скласти невеликий твір про те чи інше визначне місце обраної території, а під час уроку прочитати його класу.





6. Вивчення математики у форматі гри. Обов’язкові елементи завдань на картках із математики (для молодших школярів) – яскраві зображення та творча складова (розмалювати зображення, розв’язавши приклад; придумати задачу за малюнком тощо). 



7. Складання задач із зображень. Запропонуйте наймолодшим школярам для вивчення і закріплення нумерації та рахунку в межах п'ятнадцяти використовувати картки, де цифри замінені картинками. Завдання учнів – порахувати кількість елементів на картці та скласти числові вирази.

8. Картки для читання. Для того, щоби надихати учнів ще з молодшого шкільного віку на любов до читання, радимо під час занять використовувати картки із цікавими завданнями. У цьому прикладі поєднано розмальовку із читанням та завданням для каліграфії. Подібні вправи переконують учнів у тому, що в читанні немає нічого складного!  





9. Інтерв’ю. Підготуйте учням картки у вигляді анкет «Інтерв’ю з рідними». Завдання дітей – поставити рідним запитання з картки і записати відповіді до картки. Так вони розвиватимуть зв’язне мовлення та тренуватимуть навички з правопису.
Альтернативний варіант завдання: ви готуєте картку із запитаннями, які можна поставити тим чи іншим письменникам або письменницям, а учні мають, керуючися даними з біографії видатної особистості, записати відповіді до картки. Це завдання можна адаптувати для будь-якої навчальної дисципліни!

10. Картки із «зайвими» предметами.
 Завдання такого типу розвивають логічне мислення, вчать абстрагувати і узагальнювати, шукати в різних предметах подібне та відмінне, допомагають удосконалюють навички каліграфії. У завданнях «Що тут зайве?» серед зображень є хтось або щось із явною відмінністю від інших елементів набору. Потрібно визначити найбільш суттєві ознаки, загальні для всіх об'єктів (звісно, крум одного).

Змінено: Олена Холод - 19.02.2021 12:09:30
Страницы: Пред. 1 ... 9 10 11 12 13
Читають тему