Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 ... 3 4 5 6 7
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
ЗНО-2021: список літератури на літо

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://osvitanova.com.ua/posts/4168-zno-2021-spysok-literatury-na-lito?fbclid=IwAR3jrt9ceDK99gixdc6rTvJvNXFcvULlI-vgnQ6HEEARgaT8B-ix-MIj3_I



До програми ЗНО з української літератури входить велика кількість творів. Тому дуже важливо почати підготовку завчасно. Літо – найкраща пора для прочитання цікавих творів, адже ти маєш можливість зосередись на цьому і насолодитись чудовими творами сповна. Викладачі курсів ЗНО Educator підготували для тебе перелік обов’язкових до прочитання творів з програми ЗНО-2021. Для того, щоб краще засвоїти матеріал, можна ознайомитись із аналізом твору або переглянути короткі відео за сюжетами творів, що входять до програми ЗНО.

Фольклор
Історична пісня «Чи не той то Хміль»Аналіз
Маруся Чурай «Віють вітри»

Вірші
Григорій Сковорода «De libertate»
Тарас Шевченко «Заповіт»
Микола Вороний «Блакитна Панна»
Олександр Олесь «Чари ночі»
Павло Тичина «О панно Інно»
Павло Тичина «Пам’яті тридцяти»
Леся Українка «Contra spem spero!»
Богдан-Ігор Антонич «Різдво»
Володимир Сосюра «Любіть Україну»
Андрій Малишко «Пісня про рушник»
Василь Симоненко «Задивляюсь у твої зіниці»
Василь Симоненко «Лебеді материнства»
Василь Голобородько “Наша мова”
Дмитро Павличко “Два кольори”
Євген Маланюк «Уривок з поеми»

Поеми
Іван Котляревський «Енеїда»Аналіз
Іван Франко «Мойсей»Аналіз
Тарас Шевченко «Катерина»Аналіз

Байка
Григорій Сковорода «Бджола та Шершень»

Літопис
«Повість минулих літ» уривок про заснування Києва, уривок про помсту княгині Ольги

Новели
Михайло Коцюбинський «Іntermezzo»Аналіз
Василь Стефаник «Камінний хрест»Аналіз
Ольга Кобилянська «Valse mélancolique»Аналіз
Микола Хвильовий «Я (Романтика)»Аналіз
Олесь Гончар «Модри камінь»Аналіз

Повісті
Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»Аналіз
Іван Франко «Захар Беркут»Аналіз
Михайло Коцюбинський «Тіні забутих предків»Аналіз
Олександр Довженко «Зачарована Десна»Аналіз

Драма
Іван Котляревський «Наталка-Полтавка»Аналіз
Іван Карпенко-Карий «Мартин Боруля»Аналіз
Леся Українка «Лісова пісня»Аналіз
Микола Куліш «Мина Мазайло»Аналіз

Романи
Пантелеймон Куліш «Чорна рада»Аналіз
Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»– 1 та 4 частини твору. Аналіз
Юрій Яновський «Майстер корабля»Аналіз
Валер’ян Підмогильний «Місто»Аналіз
Ліна Костенко «Маруся Чурай»Аналіз
Іван Багряний «Тигролови»Аналіз
 
Змінено: Олена Холод - 11.08.2020 18:45:00
 
Оновлені умови організації дистанційного навчання

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/vidsogodni-nabuvayut-chinnosti-onovleni-umovi-distancijnogo-navchannya-u-shkolah




Сьогодні, 16 жовтня 2020 року, набуває чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширює можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших  формах здобуття освіти.

Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.

“Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти”, – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.

Дистанційна форма здобуття освіти залишається виключно добровільною і потребує подання відповідної заяви про зарахування/переведення від батьків. Але відтепер для навчання за дистанційною формою учням не потрібно мати високий рівень навчання (10-12 балів) – таку можливість має будь-який учень для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

Технології дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, педагогічному патронажі тощо) можуть використовуватися для проведення оцінювання, консультацій, вивчення окремих тем з предмета. 
Також їх можна використовувати для надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг для осіб з особливими освітніми потребами, якщо в населеному пункті, де проживає учень, відсутні відповідні фахівці, що надають такі послуги.

Технології дистанційного навчання дозволяють продовжувати освітній процес під час карантину та інших надзвичайних обставин (без переведення учнів на дистанційну форму).

У документі також врегульовано можливість організації змішаного навчання. Заклад освіти може визначити такий режим роботи, за якого учні почергово відвідують заклад освіти для очних занять, решту часу навчаючись дистанційно.
Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання:

  • організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями;

  • під час дистанційного навчання мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку;
  • заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі;

  • для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв'язку тощо;

  • організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо.

З метою забезпечення прав педпрацівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має здійснюватися у межах їх робочого часу.

У межах своєї автономії заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада.

Нагадаємо, Уряд рекомендував закладам загальної середньої освіти встановити канікули з 15 до 30 жовтня, а у наступний період передбачити можливий перехід на дистанційне і змішане навчання з урахуванням епідеміологічної ситуації.



 
Дистанційне навчання має проводитись онлайн і офлайн

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



В умовах дистанційного навчання Міністерство освіти радить учителям застосовувати два режими проведення уроку — онлайн і офлайн.
Про це йдеться у повідомленні Міносвіти, у зв'язку із набранням чинності новим санітарним регламентом для шкіл, яким обмежений час використання гаджетів впродовж одного уроку.
У МОН зазначають, що при дистанційному режимі роботи вчителі мають забезпечувати синхронну та асинхронну взаємодію учнів під час занять.
Зокрема, у синхронному режимі вчитель та учні можуть одночасно перебувати в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою онлайн засобів.
Водночас тривалість навчальних занять має зберігатись: 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів, 45 хвилин для 5-12 класів. Обмеженню підлягає лише час безперервної роботи учнів з комп’ютером.
«Наприклад, для учнів 5 класу час безперервної роботи з комп’ютером становить максимум 20 хвилин. Цей час вчитель може використовувати для синхронної взаємодії (онлайн) – для пояснення або загального огляду матеріалу навчального заняття, практичного закріплення вивченого, застосування інтерактивних прийомів навчання, перевірки результатів навчання тощо», - зазначають у Міністерстві освіти.
Решту часу навчального заняття – 25 хвилин – вчитель організовує роботу в асинхронному режимі, тобто офлайн, без комп’ютера.
«Учні можуть виконувати вправи у робочому зошиті, працювати з текстом і завданнями у підручнику, виконувати творчі завдання тощо. Також наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції», - додають у відомстві.
Окрім того, санітарний регламент передбачає, що під час роботи з технічними засобами навчання обов’язковим є проведення вправ з рухової активності та гімнастики для очей.
«Важливо також, що не кожне навчальне заняття обов’язково проводиться з використанням синхронного режиму взаємодії вчителя та учнів. Школа може скласти розклад занять, згідно з яким деякі заняття проходять лише асинхронно», - роз'яснюють у МОН.
Відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, не менше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою школи, має організовуватися в синхронному режимі.
«Водночас рівномірність розподілу цього часу між різними навчальними предметами і доцільність чергування занять з використанням синхронного та асинхронного режимів забезпечує керівник закладу освіти», - повідомили у Міністерстві освіти.
Змінено: Олена Холод - 12.01.2021 05:27:03
 
Посібник для підготовки до власного висловлення

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням




Відкрите тестове завдання з розгорнутою відповіддю у вигляді власного висловлення — одне з найважливіших завдань у тесті ЗНО з української мови та літератури.
Освіта.ua пропонує до вашої уваги збірник матеріалів стосовно того, як краще діяти на зовнішньому незалежному тестуванні при написанні власного висловлення.
Подані у цьому посібнику матеріали допоможуть пройти своєрідний прискорений курс підготовки до написання власного висловлення на ЗНО з української мови та літератури.
     Інформація стосовно різноманітних аспектів написання власного висловлення подана у вигляді відповідей на запитання, які найчастіше турбують випускників – учасників тестування.
Працюючи із цими матеріалами, ви можете обрати саме ті питання, які вас цікавлять найбільше, швидко отримати відповіді на них, а також ознайомитися з різноманітними порадами, прикладами тощо. У такий спосіб ви зможете ефективно використати той час, що залишився до дня тестування, і якісно підготуватися до написання власного висловлення. Після вивчення матеріалів посібника ознайомтесь з прикладами написання власного висловлення.
ЗМІСТ
Змінено: Олена Холод - 12.01.2021 06:45:02
 
Як налаштувати школярів на навчання після канікул: поради вчителям

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://education.24tv.ua/yak-zrobiti-navchannya-efektivnishim-vikoristovuyuchi-novini-ukrayini_n1507007


Школярам, які відвикли від занять протягом канікул, часто доволі складно повертатися до навчального процесу. Адже коли вільний від уроків час стає тільки спогадом, повторна мотивація учнів може стати справжнім викликом для педагогів.


Як полегшити процес реінтеграції школярів після канікул та ефективно провести уроки? Освіта 24 зібрала кілька порад для вчителів, що допоможуть налаштувати дітей на навчання після канікул.

Не повторювати одразу попередню програму
Часто найбільшою помилкою вчителів є занурення в програму того, що діти вивчали до канікул. Провідні психологи та неврологи радять застосовувати неформальний підхід.
Учнів насамперед цікавить те, що робили однокласники під час канікул, а не заздалегідь підготовлений план уроків, тому варто дати дітям час повторно адаптуватися в колективі: поспілкуватися з однолітками та поділитися власними враженнями від проведеного вільного часу.
Особиста зацікавленість вчителя
Учням важливо поділитися враженнями не тільки з однокласниками, але й з авторитетними дорослими. Якщо більшість вільного часу діти проводили з батьками, то розповісти про канікули вчителю – хороша можливість відновити контакт та підвищити рівень довіри.
Педагогам варто проявляти особисту зацікавленість, ставлячи уточнювальні запитання: "Як це було?", "Які емоції ти відчував(-ла)?", "Що тобі найбільше сподобалось?".
Жодних творів про канікули
Розповідь про канікули не має бути формальною частиною навчального процесу, а тим паче не може бути оціненою вчителем.
Психологи радять спілкуватися про вільний час неформально, поза програмою, в пріоритеті вербально, й давати дітям завдання написати твір на кшталт "Як я провів літо" чи "Як я зустрів Новий рік" скоріше тільки завадить педагогові налаштувати школярів на навчальний процес.
Більше ігор, менше оцінок
На початку семестру не можна навантажувати учнів усім й відразу. У програмі уроків варто продумати кілька цікавих ігор, які допоможуть дітям час від часу відволікатися від конкретних завдань.
Важливими аспектами є також не надто жорстке оцінювання та менша, ніж зазвичай, вимогливість вчителя. Це забезпечить м’який перехід від безтурботності під час канікул до серйозності в навчальному процесі.

Знання з предмета на практиці
Дітям необхідно нагадати, чому взагалі треба вчити той чи інший предмет. В період після канікул як ніколи, варто вказувати на практичне, побутове застосування знань. Це допоможе школярам більше сконцентруватися й зацікавити навчальним процесом. На уроках фізики, наприклад, можна розповісти, яким чином мерехтять гірлянди, а на уроках біології – чому ялинка з часом висихає.
Короткотермінові цілі та пауза в монолозі вчителя
Дозвольте учням самим визначати короткотермінові цілі. Йдеться не про великі амбіції, а саме про маленькі досягнення: від покращення оцінок з конкретних предметів до прочитання певної книги. Якщо дитина сама обере собі мету, це дозволить їй простіше звикнути до навчального процесу.
Ще однією порадою для покращення концентрації учнів є короткотривала тиша посеред вчительського монологу. Перед тим, як сказати щось важливе, на мить затамуйте подих та зробіть невелику паузу. Це приверне увагу учнів та дозволить їм краще запам’ятати сказане.
 
МОН надало школам рекомендації щодо проведення онлайн-уроків

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://education.24tv.ua/yakim-povinen-buti-onlayn-urok-kozhnomu-klasi-novini-ukrayini_n1509275


Санітарний регламент для шкіл, який набув чинності з 1 січня 2021 року, обмежує час безперервної роботи учнів з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами та іншими ґаджетами. Проте тривалість уроків лишається незмінною.


Через локдаун школи після зимових канікул почнуть навчання дистанційно. Це передбачає синхронну та асинхронну взаємодію вчителя та учнів під час уроків, повідомляє пресслужба МОН.

Зазначимо, що синхронний режим – це коли вчитель та учні одночасно перебувають на онлайн-уроці або спілкуються за допомогою засобів аудіо- чи відеоконференції. Водночас асинхронний режим – це коли вчитель має консультації з учнями або діти самостійно опрацьовують матеріал.
Тривалість онлайн-уроку в класах
Проте новий санітарний регламент передбачає відповідну кількість часу, яку діти мають проводити в комп’ютерах. Так, обмежено час безперервної роботи з технічними засобами навчання:
  • для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин;
  • для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин;
  • для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин;
  • для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин;
  • для учнів 10-11 класів – до 30 хвилин, але якщо триває друга година занять, то – 20 хвилин;
  • при спарених уроках для учнів 10-11 класів – не більше 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.

Отже, тривалість навчальних занять, визначена законодавством, зберігається: це 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів, 45 хвилин для 5-12 класів.

Яким має бути онлайн-урок у класі
Варто лише обмежувати час безперервної роботи з комп’ютером для уникнення ризиків для здоров’я.
Наприклад, для учнів 5 класу час безперервної роботи з комп’ютером становить максимум 20 хвилин. Цей час вчитель може використовувати для синхронної взаємодії (онлайн) – для пояснення або викладу матеріалу уроку, практичного закріплення вивченого, перевірки результатів навчання тощо», - наголосили у МОН.
Решту часу навчального заняття – а це 25 хвилин для 5-11 класів – вчитель має організовати роботу в асинхронному режимі, тобто офлайн, без комп’ютера.

В цей час учні можуть виконувати вправи у робочому зошиті, працювати з текстом чи завданнями у підручнику, виконувати творчі завдання тощо. А наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції для обговорення виконаних завдань, роботи з електронною освітньою платформою тощо).
Окрім того, санітарний регламент передбачає, що під час роботи з комп’ютерами обов’язковим є проведення вправ з рухової активності та гімнастики для очей.
Додамо, що не кожен урок обов’язково має проводитися з використанням синхронного режиму взаємодії вчителя та учнів. Школа може скласти розклад занять, згідно з яким деякі заняття будуть проходити лише асинхронно.
Згідно з стандартами, щонайменше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою школи, має організовуватися в синхронному режимі.
Водночас рівномірність розподілу цього часу між різними навчальними предметами і доцільність чергування занять забезпечує керівник школи.
 
Як адаптувати традиційний план уроку до потреб онлайн-навчання: корисні поради вчителям

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://education.24tv.ua/yak-adaptuvati-traditsiyniy-plan-uroku-do-potreb-ukrayina-novini_n1506633


Через локдаун після зимових канікул багато шкіл розпочнуть навчання дистанційно. Але вчителям іноді важко викладати онлайн, адже через це втрачається емоційний зв’язок та контроль над класом, знижується увага учнів. Тому ми підготували поради, як адаптувати план офлайн уроку до онлайн-навчання.


Порадами про те, як синхронізувати навчальний матеріал із потребами онлайн-навчання, поділилася експертка Юлія Батура, повідомляє видання "На урок".
Чому план офлайн-уроку не працює онлайн
За словами експерти, не можна просто взяти готовий матеріал звичайного уроку і перенести у онлайн, адже дистанційне навчання має свою специфіку. Наприклад, не всі діти вмикають відеозв’язок, що заважає оцінити залученість.
Окрім того, під час онлайн-уроків ані учень, ані вчитель не витримають навантаження, що є нормою для традиційних занять. Сім уроків на день в онлайні – це іноді забагато для школярів.
Тож, ідеальне рішення у цьому випадку – розділити матеріал на той, що може бути подано у синхронному режимі (коли весь клас і вчитель присутні онлайн) та асинхронному (консультації з окремими учнями та самостійне опрацювання матеріалу дітьми).
Особливості викладання в асинхронному режимі
Найбільш раціонально – поділити матеріали на теорію, яку діти мають опрацювати самостійно, та практичні заняття і відповіді на запитання, що проводяться онлайн.

  • Групуйте матеріали блоками на один тиждень

Найзручніше робити це за допомогою інтерактивних аркушів, у якості основи для яких підійдуть конспекти уроку (переформатуйте конспект у PDF-документ та додайте посилання на сторінки підручника, мінізавдання тощо), і такі платформи як: Wizer.me,Kahoot, Google forms.
  • Подумайте над структурою матеріалу

Працюючи самостійно, діти мають чітко усвідомлювати об’єм теорії та маршрут, яким необхідно рухатися.
У якості завдання можна використовувати "спільний конспект", для якого знадобиться платформа, де діти зможуть працювати разом та бачити контент одне одного. Поставте завдання та дайте план того, що має бути в конспекті. Перш ніж почати свою роботу, діти зможуть подивитися на роботи однокласників та побачити, що інші виділили як головне, а згодом і доповнити їхні спостереження власними.
Особливості викладання у синхронному режимі
Для синхронної роботи використовуйте всі види онлайн-дошок, де зможете лишати завдання, а діти – відповіді. Прикладом такої дошки може бути сервіс Linо. Він дозволяє прикріплювати яскраві стікери та формувати з них ментальні мапи чи логічні ланцюжки. Інший вид роботи – яскраві шаблони для заповнення у Canva. Під час уроку діти можуть вписувати почуту інформацію або створювати власні картки-тренажери.
Окрім того, під час синхронної роботи завжди домовляйтеся про формат і умови спілкування: як піднімати руку, чи мають бути увімкнені камера і мікрофон, що можна робити, а що – ні.
А щоб налаштувати дітей на спілкування на початку уроку, експертка радить використовувати невеликі інтерактивні вправи: намалювати свій настрій, написати кілька слів-асоціацій тощо.
У якості зворотного зв’язку попросіть учнів заповнити форму-тренажер:
  • "3 факти, які я дізнався під час уроку";
  • "2 факти, що мене зацікавили";
  • "запитання, що у мене з’явилися".

Також, час від часу, можна обирати 5 випадкових учнів та просити зробити фото конспектів, аби
переконатися, що робота з матеріалом ведеться, а учні не просто сидять перед моніторами.



 
Школи перевірять на якість дистанційного навчання
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://osvita.ua/school/79183/ 


В Україні проведуть моніторинг діяльності шкіл щодо якості освіти під час дистанційного навчання.
Про це повідомили в прес-службі Міністерства освіти і науки, посилаючись на слова міністра освіти Сергія Шкарлета в ефірі телеканалу «НАШ».
За словами міністра, проведення освітнього моніторингу, зокрема в частині дистанційного навчання, заплановано Державною службою якості освіти.
«Хочу підкреслити, що дистанційне навчання не зможе повністю замінити очну форму. Дистанційна освіта в усьому світі на сьогодні є рятівним елементом для того, щоб навчання було якісним. Однак вона є додатком до очної форми навчання як розширення власних можливостей набуття додаткових компетенцій», – сказав міністр.
 
Урок. Найпростіші тригонометричні рівняння



Під час уроку знайомимося з правилами розв'язування найпростіших тригонометричних рівнянь. Розглядаємо багато прикладів, звертаємо увагу на виключення.
Змінено: Олена Холод - 14.01.2021 12:07:48
 
Урок. Об'єм тіла обертання. Інтеграл та його застосування


В цьому відео застосуємо геометричний зміст інтегралу для обчислення об'єму тіл обертання. За допомогою цього встановлено формули об'ємів циліндра, конуса та кулі.

Переглянути матеріал можна за таким гіперпосиланням
Змінено: Олена Холод - 14.01.2021 12:11:28
 
Для учителів української як другої мови створили онлайн-курс
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://osvita.ua/school/79189/


Курс присвячений викладанню української в класах з навчанням мовами нацменшин
Педагогів запрошують безкоштовно пройти онлайн-курс «Викладання української в класах із навчанням мовами національних меншин», розроблений проєктом «Навчаємось разом» спільно зі студією онлайн-освіти EdEra.
Курс стане в пригоді вчителям, які хочуть опанувати нові стратегії викладання української мови як державної (другої), і тим, хто бажає стати наставником своїх колег.
Також матеріали курсу можуть бути цінними для освітніх управлінців, студентів педагогічних закладів вищої освіти та батьків.
За словами розробників курсу, знання мови є частиною життя кожної людини.
«Професійне ж завдання вчителів української мови та літератури не просте. А викладання української мови як другої – не просте в квадраті. Саме тому за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії, підтримки Міністерства освіти і науки України проєкт «Навчаємось разом» та студія онлайн-освіти EdEra створили цей курс», – зазначає керівник проєкту «Навчаємось разом» Арто Ваахтокарі.
Експерт курсу Ігор Хворостяний, радник з питань мови проєкту «Навчаємось разом»,  розповідає: «Під час створення курсу ми врахували найкращі здобутки світової педагогіки, проте зважали на можливість їх застосування саме в українських реаліях і на потужний досвід національної педагогіки».
У вступному відео керівник проєкту Арто Ваахтокарі, фін з походження, говорить чудовою українською мовою.
«Це приклад того, як людина (рідна мова якої навіть з іншої мовної сім’ї – угро-фінської) може вивчити українську впродовж кількох років, якщо методи навчання успішні. Це, мабуть, найкраща реклама для нашого курсу», – підкреслює Ігор Хворостяний.
Опрацювавши курс, його учасники отримають відповіді на питання, як створити сприятливе середовище для вивчення другої мови, які стратегії залучення учнів до виконання завдань обрати.
Також учасники дізнаються, якими є особливості вивчення української мови під час дистанційного навчання та як підтримувати учнів і створювати для них навчальні можливості.
Курс складений з 6 модулів і передбачає додаткові матеріали в зручному форматі, практичні завдання, тести. Усі, хто пройде його до кінця та складе фінальне тестування, отримають сертифікат (20 годин).
 
Створено онлайн-курс «Стартуємо до успішної школи»
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://osvita.ua/school/78433/

На платформі онлайн-курсів Prometheus розпочалася реєстрація на курс «Стартуємо до успішної школи». Це перший із чотирьох курсів «30 кроків до нової української школи: навчаємо громадянина». Він розроблений у рамках програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» і призначений для директорів, педагогів і батьків, які прагнуть виховати активних сучасних школярів.
Учасники курсу дізнаються про шляхи практичної реалізації нововведень Нової української школи з фокусом на демократизацію, розвиток громадянських компетентностей учнів і розбудову якісного, безпечного та комфортного шкільного середовища.
За словами координаторів програми «Демократична школа», пройшовши цикл курсів, слухачі зрозуміють, як згуртувати шкільний колектив, батьків і громаду заради кращої освіти для дітей, як розвивати школу, щоб вона стала успішною, як будувати уроки так, щоб вони були ефективними та цікавими для сучасної молоді.
«Керівники школи, учителі і батьки мають “прокачати” власні громадянські компетентності, а це і зміцнить їхню співпрацю, і сприятиме розвитку школи», – розповідає координаторка програми Христина Чушак.
«Наш курс – практичний, але не інструментальний. У його основі – формування ставлень і цінностей. Саме на них “нанизані” практичні вміння і знання», – підкреслює координатор онлайнового напрямку програми Андрій Донець.
Автори курсу зазначають, що його проходження дасть можливість учителям, батькам, адміністрації шкіл долучитися до побудови такого освітнього середовища, яке буде комфортним для всіх, сприятиме розвитку найважливіших компетенцій.
«Цей курс – можливість подивитися по-іншому на життя і функціонування школи, на тих, хто є в школі і навколо. Це можливість подумати про те, як школа може не травмувати, а створювати нову реальність у сучасному світі», – наголошує менеджер проєктів громадської організації Кременчуцький інформаційно-просвітницький центр «Європейський клуб» Альона Глазкова.
«Курс допоможе спільними зусиллями збудувати демократичну школу як основу демократичного суспільства», – додає завідувач Чернівецького методцентру закладів освіти Наталя Герасим.
Автори також зазначають, що унікальність курсів полягає в тому, що до них завжди можна повернутися через електронний посібник.
«А ще ці курси дають конкретні поради до дії. Наші курси – це відповідь на сучасні запити, на реалізацію сучасних освітніх реформ. Вони є підтримкою демократизації освіти», – підкреслює декан факультету історичної освіти Національного педуніверситету імені М. П. Драгоманова Тетяна Мелещенко.
Обсяг курсу – 30 годин (1 кредит ЄКТС). Він передбачає проходження 4 модулів (12 тем), які містять вправи для самостійного опрацювання, поради, приклади успішних практик українських шкіл і додаткові матеріали для ознайомлення.
За опрацювання кожної з тем курсу і виконання завдань користувачі матимуть цифрові відзнаки з описом навчальних результатів. Зібравши 22 відзнаки, користувач зможе отримати сертифікат про успішне завершення навчання
 
Лінійні рівняння і нерівності. Порівняти, щоб запам'ятати


Готуючись до ЗНО та ДПА, важливо об'єднувати теми, порівнювати, знаходити спільне, робити акценти на відмінностях. Тоді все краще запам'ятовується і є можливість уникнути помилок.
Переглянути відеоматеріал можна за таким гіперпосиланням
Змінено: Олена Холод - 15.01.2021 08:27:09
 
Навчальний рік в онлайні: про наслідки змін в освіті у період карантину
Матеріал читаємо нижче, або переходио за гіперпокликанням https://www.slovoidilo.ua/2021/01/15/kolonka/aleksandr-radchuk/suspilstvo/navchalnyj-rik-onlajni-pro-naslidky-zmin-osviti-period-karantynu

Україна розпочала рік із посилених карантинних обмежень, умови дотримання яких стосуються і закладів освіти. Зокрема, школи та виші знову працюють в умовах дистанційної освіти. Схоже, до реалій онлайн-навчання українцям доведеться призвичаїтися і у 2021-му: після роботи в такому «тимчасовому» режимі під час карантинного періоду навесні 2020-го, вже у вересні школярі та студенти розпочали заняття у «плановому» онлайн-режимі, або у «гібридному» варіанті.
Головне питання, яке постало щодо нових реалій онлайн-навчання, як саме такий підхід змінить якість української освіти ‒ на краще чи на гірше. І загалом, яких трансформацій зазнає вся система освіти в Україні.
Чи впоралася освітня галузь із попередніми викликами пандемії? І яких наслідків очікувати від умов навчання онлайн?
Головні зміни в освіті у 2020 році
Про те, що 21 століття внесе вагомі зміни у наше життя говорилося і писалося на різноманітних світових і національних платформах і ресурсах багато разів. З’явилися дослідження, на кшталт книги Ювала Харарі «21 урок для 21 століття», які визначили головні загрози для людства у найближчому майбутньому і застерігали від легковажного ставлення до глобальних проблем цивілізації. Однак COVID-19 яскраво продемонстрував, що всі застереження були марними, і вчитися жити і працювати по–новому людству довелося в режимі карантину.
Несподівана пандемія внесла свої корективи і в діяльність освітньої галузі. Освітянам довелося в авральному режимі налаштовувати навчальний процес з очної форми у дистанційну. Чого вдалося досягти
Незважаючи на нові виклики, пов’язані із пандемією, уряд України продовжив роботу з реалізації реформи «Нова українська школа»: затверджено новий Держстандарт базової середньої освіти, на основі якого вже розпочато розробку типових освітніх програм. Спільно з міжнародними партнерами розроблено курси, за допомогою яких вчителі можуть розвинути вміння навчати дистанційно, а завдяки «Всеукраїнській школі онлайн» учні 5-11 класів можуть у будь-який момент переглянути уроки. Також було ухвалено нове Положення про дистанційне навчання, яке мало би забезпечити якісну освіту в умовах карантинних обмежень. Попри карантин, ЗНО-2020 і вступна кампанія були проведені успішно.У 2020 році загалом виділено і освоєно понад 5,2 млрд грн субвенцій на розвиток шкільної інфраструктури, зокрема понад 55 млн грн на програму «Гідність дитини», завдяки якій облаштували теплі вбиральні у 100 школах 11-ти областей.
Понад 500 млн грн витрачено на дезінфекційні засоби для шкіл в умовах карантину, а субвенція у 400 мільйонів гривень забезпечила оновлення харчоблоків у їдальнях в межах реформи шкільного харчування. Дискусійним є рішення уряду виділити близько 600 млн грн на закупівлю шкільних автобусів для опорних шкіл – що, звісно, є необхідним кроком, проте в умовах карантину навряд чи можна назвати першочерговим.
         Чого чекати освітянам у 2021 році?
У Держбюджеті на 2021 рік Міністерством освіти і науки України передбачені видатки обсягом 139,5 млрд грн, що на 26,6 млрд грн більше, ніж торік. Переважно, ці кошти забезпечать збільшення заробітної плати, яке відбудеться у два етапи: з 1 січня на 20% та з 1 грудня 2021 року – на 8,4%.
Дещо збільшено державні субвенції на створення навчально-практичних центрів професійної освіти, на забезпечення загальної середньої освіти у рамках реформи «Нова українська школа», на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів». Також передбачено нову субвенцію обсягом в 1 млрд грн на заходи, спрямовані на боротьбу з гострою респіраторною хворобою COVID-19 та її наслідками під час навчального процесу в закладах загальної середньої освіти.Проте у державному бюджеті зовсім не прописані кошти, які б забезпечили кращий захист педагогів та інших працівників навчальних закладів в умовах пандемії, не передбачено і фінансування за інтенсивність праці викладачів у режимі дистанційного навчання.
У профспілках працівників освіти і науки України зауважують на низку недоліків в організації трудового процесу для педагогів, на які слід звернути увагу уряду. Зокрема, для забезпечення вимог щодо фізичного дистанціювання у школах, спрямованих на мінімізацію контактування з іншими особами, більшість класів та груп здобувачів освіти, що перебувають у навчальних кабінетах та аудиторіях, потребують ділення на підгрупи – а це вимагає додаткових ставок для вчителів, викладачів, вихователів, а отже й збільшення обсягів фінансування принаймні на період карантинних заходів.
Крім того, організація освітнього процесу в умовах карантину має бути врегульована державними нормативно-правовими актами, а не локальними рішеннями закладів освіти, які не мають відповідного фінансового забезпечення.
Профспілка працівників освіти і науки України ще в серпні 2020 року наголошувала на потребі перегляду штатних нормативів, а саме збільшення кількості посад вихователів, медичних працівників, прибиральників приміщень, гардеробників, охоронників та встановлення працівникам закладів освіти фіксованої надбавки в розмірі 50% саме «у зв’язку з епідемічною ситуацією, викликаною коронавірусною хворобою». Ще однією виправданою вимогою профспілок було запровадження обов’язкового державного страхування на випадок захворювання на COVID-19 працівників закладів освіти та розроблення відповідного порядку його здійснення. Проте, як бачимо, жодна із зазначених вище вимог у Держбюджеті-2021 врахована не була.
Наслідки дистанційного навчання
На жаль, жодних ґрунтовних досліджень стосовно запровадження дистанційного навчання та життя громадян в умовах карантину в Україні ще не проводилось. Проте онлайн-опитування засвідчують, що у 55,53% шкіл дистанційне навчання було проблемою, оскільки вони раніше не мали такого досвіду, тому не були готові до навчання під час карантину, як і 47,5% викладачів, які раніше не використовували технології дистанційного навчання у своїй педагогічній діяльності.
Більшість викладачів не отримали жодних рекомендацій щодо методики проведення дистанційного навчання або навчання за допомогою освітніх онлайн-інструментів. Безумовно, для них стали б у пригоді поради щодо того, як пояснювати новий матеріал, давати зворотній зв’язок, тренувати навички, оцінювати прогрес та визначати тривалість уроків в умовах дистанційного навчання.
Користь чи нові виклики?
Кілька тез про те, чого більше ‒ користі чи шкоди від дистанційного навчання. Що можна використати як перевагу, а що треба було б вдосконалити.
Останні десятиліття засвідчують надзвичайну динаміку світових змін. Якщо наша держава не забезпечить рівний і якісний доступ усіх громадян до освіти, ми втратимо усі шанси дорівнятися до успішних і розвинених країн. І починати зрушення потрібно із вчителів, яких насамперед необхідно забезпечити відповідним обладнанням і вдома, і в навчальному закладі, а також можливостями опанування цифровими технологіями на постійній основі.
Адже світ рухається вперед, і вчителі мають мати належні навички і підтримку, аби рухатись разом із ним. Не можна відповідальний процес дистанційного навчання перекласти на плечі місцевих органів влади або на самі школи, можливості яких можуть дуже різнитися. В нашій країні є величезна кількість інституцій, які отримують державне фінансування, й мають всі можливості для розроблення навчальних матеріалів, методик та програмних засобів для будь-якої форми навчання, і дистанційного зокрема.
Держава повинна створити і рівні умови для отримання освітніх послуг, і стандарти освітнього середовища, яких повинні дотримуватися всі навчальні заклади. Впровадження дистанційного навчання і чітких стандартів стане в пригоді і тим категоріям учнів та студентів, які потребують дистанційної освіти постійно.
Це ті учні, які проживають на окупованих територіях або в сільській місцевості, де немає школи, або в школі немає фахівців певного профілю. Дистанційна освіта полегшить учням доступ до освіти в разі хвороби. Карантинні обмеження чітко продемонстрували потребу негайного запуску Національної освітньої електронної платформи, яка забезпечить безперервність і доступність освіти для всіх учасників процесу.
 
Дистанційна освіта: який міжнародний досвід може бути корисним українським школам
Матеріл читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://www.slovoidilo.ua/2020/10/26/pogljad/polityka/dystanczijna-osvita-yakyj-mizhnarodnyj-dosvid-mozhe-buty-korysnym-ukrayinskym-shkolam

Після канікул учні молодших класів повернуться до очних занять у школах. Водночас для старшокласників МОН та МОЗ готують змішаний формат навчання — залежно від зони карантину. У коментарі «Слово і діло» експерт у галузі освіти Микола Скиба відзначив, що Україна повинна орієнтуватися на досвід Естонії та співпрацювати із великими корпораціями для цифровізації освітнього процесу.
«Треба звертати увагу, передусім, на досвід ігрових форматів, бо це те, що діти найкраще сприймають. Через гру можна вивчати, як прості математичні дії, так і складні речі. Це включає дітей у процес. Така практика успішно застосовується у багатьох країнах – від Арабських Еміратів до США. Переважно, це, звісно, приватні школи та програми IB (International Bachelor), також є американські, британські програми. У Великій Британії діти починають ходити в школу з 4 років, там є Preschool, але також існують дуже цікаві підходи», — розповів Скиба.
Скиба відзначив, що епідемія пришвидшила цифровізацію освіти й це потребуватиме ретельної співпраці із корпораціями та компаніями.
«Останнім часом це було пов'язано з потребою використовувати технології, зокрема, і у дистанційному навчанні. Включаються великі компанії, освітні портали, які допомагають створювати контент та поширювати його за допомогою освітніх платформ. Наприклад, у Великій Британії до цього залучається BBC. Співпраця індивідуалізована й корисна і такий формат буде ставати все популярнішим, оскільки цифрова трансформація відбувається дуже швидко, тому технології стають невід’ємним інструментом. Зараз вже мова йде не просто про знання технологій, а про цифрову грамотність», — сказав Скиба.На думку експерта, Україна повинна орієнтуватися на досвід Естонії у процесі освітньої реформи відповідно до технічних можливостей сьогодення.
«Україна повинна орієнтуватися, щонайменше, на Естонію – там схожий бекграунд, і економічний, і ментальний. Не такий бюджет, як в тій же Британії чи Арабських Еміратах, скажімо, але водночас вони дуже багато уваги приділяють і освіті, і цифровізації. Естонія в цьому плані дуже послідовна з 1989 року», — сказав експерт.
 
Сергій Шкарлет: Дистанційне навчання не зможе повністю замінити очну форму


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.kmu.gov.ua/news/sergii-shkarlet-distancijne-navchannya-ne-zmozhe-povnistyu-zaminiti-ochnu-formu

Державна служба якості освіти здійснить моніторинг діяльності закладів загальної середньої освіти, зокрема, щодо якості освіти під час дистанційного навчання. Про це повідомив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
«Освітній моніторинг, зокрема і в частині дистанційного навчання, заплановано Державною службою якості освіти. Хочу підкреслити, що дистанційне навчання не зможе повністю замінити очну форму. Дистанційна освіта в усьому світі на сьогодні є рятівним елементом для того, щоб навчання було якісним. Однак вона є додатком до очної форми навчання як розширення власних можливостей набуття додаткових компетенцій», – сказав Міністр.
За словами Сергія Шкарлета, МОН намагатиметься повернути дітей за парти.
«Ми будемо намагатися повернути дітей за парти, адже учні мають соціалізуватися та отримувати повний комплекс необхідних знань. Проте, все буде залежати від епідеміологічної ситуації. Чим краще ми будемо дотримуватися карантинних заходів, тим швидше зможемо повернутися до повноцінного життя», – наголосив Міністр.
Окрім цього, Сергій Шкарлет зазначив, що на І квартал 2021 року передбачено аудит використання коштів субвенцій, головним розпорядником яких є МОН. Зокрема, йдеться про аудит субвенції «Нова українська школа», що буде проводити Рахункова палата України.
Також він нагадав, що для допомоги вчителям, учням та їхнім батькам під час дистанційного навчання зараз функціонує електронна платформа «Всеукраїнська школа онлайн». На цей сайт завантажено 800 еталонних уроків, за допомогою яких вчитель може організувати для учнів освітній процес.
«Учителі, які розробляли уроки для Всеукраїнської школи онлайн, пройшли відповідний відбір. Матеріали були якісно та фахово перевірені за низкою параметрів. Це один із порятунків вирівнювання якості освіти», – зазначив Сергій Шкарлет.
Нагадаємо, що показники відвідуваності платформи «Всеукраїнська школа онлайн» продовжують зростати. За перший тиждень роботи відбулося понад 2 мільйони взаємодій із ресурсом. Станом на 11 січня цей показник сягнув 5 мільйонів.

 
25 січня скасовуються додаткові обмеження для закладів освіти
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://osvita.ua/news/79478/

Додаткові обмеження для закладів освіти, що були встановлені на період 8-24 січня, втратять силу 25 січня.
Водночас в Україні буде продовжена дія вже звичних для освітян, учнів та студентів карантинних обмежень.
Про це йдеться у повідомленні Міністерства освіти і науки.
Зокрема, на період продовження карантину буде заборонено відвідувати заклади освіти здобувачами освіти групами кількістю більш як 20 осіб, крім дитячих садків, шкіл та закладів позашкільної та спеціалізованої мистецької освіти.
Також з 25 січня буде заборонено відвідувати заклади освіти здобувачами освіти у разі, коли на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим COVID-19 перебуває більш як 50% здобувачів освіти та персоналу закладу освіти.
Окрім того, буде збережено обмеження щодо проведення в закладах освіти масових заходів за участю дітей з більш ніж однієї групи або класу та за присутності відвідувачів.
 
Нерівності. Метод інтервалів. Підготовка до ЗНО.


Метод інтервалів можливо застосувати для нерівностей лінійних, квадратних, дробово-раціональних ...


Саме під час ефіру ми з'ясували особливості його застосування. Відкрили секрети , які дозволяють працювати швидко. А ще багато практики, відповідей на питання та наочності дозволять запам'ятати все і надовго.



Переглянути матеріал можна за таким гіперпосиланням
Змінено: Олена Холод - 22.01.2021 12:17:10
Страницы: Пред. 1 ... 3 4 5 6 7
Читають тему