Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: 1
ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ в ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ, Тут будуть вміщуватись повідомлення, які стосуються теми
 
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
НАКАЗИ / листи МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ


1. ЗАВАНТАЖИТИ наказ Міністерства освіти і науки України від 12.12.2019 № 1561 "Про організацію та проведення у 2020 році моніторингового дослідження якості дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS (Early Childhood Education Rating Scales).
2. ЗАВАНТАЖИТИ наказ Міністерства освіти і науки України від 10.04.2020 № 504 "Про затвердження календарного плану організації та проведення дослідження якості дошкільної освіти з використанням методики Early Childhood Education Rating Scales (далі - ECERS-3).


НАКАЗИ / листи УКРАЇНСЬКОГО ІНСТИТУТУ РОЗВИТКУ ОСВІТИ

1.
Змінено: Ігор Опольський - 01.07.2020 06:31:09
 
До уваги освітян Рівненщини!


Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

В Україні розпочинається оцінювання якості дошкільної освіти ECERS-3
30.06.2020

Вперше в Україні відбувається оцінювання  якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS-3. Ініціатива проведення дослідження належить Міністерству освіти і науки України. Український інститут розвитку освіти (УІРО) забезпечує цей процес. Проєкт відбувається у партнерстві з командою підтримки реформ  МОН, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» та за підтримки ЮНІСЕФ.
Пілотний та основний етапи дослідження триватимуть  у 2020-2021 роках.  У рамках цього процесу здійснюється відбір національних експертів, а також їхня підготовка (онлайн і офлайн). Крім того, експерти пройдуть валідизацію сертифікованими тренерами Інституту ERSI (США) і зможуть здійснювати пілотний етап дослідження, а також готувати регіональних експертів для здійснення основного етапу дослідження.
Впродовж 2020-2021 років УІРО планує підготувати близько 80 сертифікованих експертів.
 
ЩО ТАКЕ ECERS-3?
ECERS-3 (Early Childhood Environment Rating Scale) – це інструмент для оцінки якості дошкільної освіти. Він дає змогу оцінити якість освіти відповідно до європейських стандартів. Шкали ECERS-3 застосовуються у двадцяти країнах, у 16 з яких їх було перекладено та офіційно опубліковано. Всесвітньо визнана надійність і валідність шкал ECERS-3 свідчить про їхню ефективність у дослідженні та оцінюванні діяльності закладів дошкільної освіти.
 
ДЛЯ ЧОГО ВИКОРИСТОВУЮТЬ ECERS-3
Шкали ECERS-3 дають змогу комплексно виміряти якість дошкільної освіти. Методика включає шість шкал (предметно-просторове середовище,  догляд та піклування за дітьми, мовлення та грамотність, види пізнавальної діяльності, взаємодія, структурування програми).
СТРУКТУРА ECERS-3
Шкали передбачають 35 показників та 468 індикаторів. Кожен показник оцінюється за індикаторами від одного до семи балів. Оцінювання якості дошкільної освіти відбувається на основі спостережень експертів. Результати спостережень заносять в оціночні листи з поясненнями, чому за кожним показником дано той чи той бал відповідно до кожного індикатора.
 
ЗАВДАННЯ ECERS-3
Освітнє середовище є надзвичайно важливим чинником для різнобічного розвитку дітей дошкільного віку. ECERS-3, оцінюючи якість дошкільної освіти, робить на цьому особливу увагу. Такий підхід повністю відповідає вимогам Державного стандарту дошкільної освіти України (Базовому компоненту дошкільної освіти).
Оцінювання якості дошкільної освіти за методикою ECERS-3:
  • враховує особливості різних видів освітніх програм для дітей дошкільного віку (комплексні і парціальні), рекомендовані (схвалені) Міністерством освіти і науки України;
  • робить акцент на тому, що діти є суб’єктами своєї діяльності;
  • оцінює умови для пізнавальної діяльності дитини, можливості прояву нею творчості та ініціативи;
  • фокусується на трьох вимірах середовища: просторі, організації часу, взаємодії дітей і дорослих.
Унікальність шкал ECERS-3 полягає в тому, що їх одночасно можна застосовувати в одному приміщенні або групі дітей віком від 2,5 до 5 років.
 
ПЕРЕВАГИ ECERS-3
Основні переваги використання методики ECERS-3 полягають у тому, що діти:
  • створюють, а не копіюють;
  • рухаються, а не чекають;
  • знаходять шляхи вирішення проблем, а не просять педагога їх вирішити;
  • розповідають, а не пасивно слухають;
  • діють відповідно до своїх інтересів;
  • роблять вибір, маючи альтернативу;
  • театралізують або ж розігрують сцену;
  • вирішують проблемні ситуації, а не пасивно погоджуються з ними;
  • цінують процес, а не тільки результат;
  • ставлять запитання, а не просто слухають;
  • розпорядок дня у закладі дошкільної освіти побудований на потребах дітей, а не на потребах дорослих або вимогах програми та ін.
 
Використання методики ECERS-3 має низку переваг й для педагога
Педагог (керівництво закладу дошкільної освіти):
  • має змогу побачити недоліки, допущені в освітньому процесі, та в подальшому їх усунути.
Вихователь:
  • є наставником, який спрямовує і допомагає формувати різнобічно розвинену особистість дитини; застосовує диференційований та індивідуальний підходи у навчанні, вихованні та розвитку дітей;
  • створює і забезпечує безпечне, сприятливе та комфортне освітнє середовище;
  • має право на академічну свободу, отримує гнучкість у проведенні програми: має право обирати формати, теми і час для занять.
Шкали ECERS-3 можуть бути використані на різних рівнях управління:
  • закладом дошкільної освіти для рефлексії і визначення подальших цілей щодо поліпшення якості освіти;
  • керівниками для проведення досліджень і прийняття управлінських рішень;
  • різними інституціями незалежної оцінки якості освіти (МОН, УІРО та ін.) для експертизи і моніторингу якості дошкільної освіти в Україні загалом.
Окрім цього, шкали ECERS-3 можна використовувати при підготовці майбутніх педагогів, а також у процесі підвищення їх кваліфікації.
 
З відповідними наказами МОН щодо проведення моніторингового дослідження  ECERS -3 ви можете ознайомитися тут і тут.
 
  • Вибір дитячого садка для дитини: рекомендації МОН

Влітку батьки обирають дитячий садок для своєї дитини .  При виборі приватного закладу дошкільної освіти необхідно звертати додаткову увагу на безпечність дитсадка .
Команда підтримки реформ Міністерства освіти і науки  розробила  рекомендації для батьків про те , на що варто звертати увагу при виборі безпечного приватного дитсадка .
Під час першого візиту до дитячого садка необхідно звернути увагу на :
Наявність ліцензії у закладу .
Територію навколо садочка :
  • її наявність;
  • стан обладнання для дітей;
  • накрита пісочниця, яка захищена від сторонніх забруднень;
  • відсутність дерев із сухими гілками;
  • безпечність покриття ігрового майданчика: відсутність металевих виступів, дротів, ям тощо в доступності дітей;
  • доступ сторонніх осіб на територію має бути заборонений;
  • віддаленість від дороги та відсутність можливості для дитини самостійно покинути територію дитсадка.
    Безпеку приміщення :
  • закриті розетки, накутники на кутах, дроти в сухому місці;
  • м’яке покриття в ігрових зонах;
  • постійний нагляд дорослих за всіма дітьми;
  • відсутність самостійного доступу дитини до рідин та їжі, оскільки це може бути інша речовина / алерген;
  • справність меблів та іграшок;
  • безпечні для дітей вікна: наявність ключів на віконних ручках або ґратів на них / висота вікна не в доступі дитини;
  • наявність аптечки та відсутність доступу до неї дітям;
  • закрита територія.
    Чистоту та гігієну :
  • наявність окремих дорослого та дитячих туалетів;
  • спеціально відведене, недоступне для дітей місце з побутовою хімією;
  • чистота приміщень та вбиралень;
  • наявність паперових чи індивідуальних промаркованих рушників для кожної дитини, щоби дитина не сплутала з чужим рушником;
  • рідке мило.
    Кухню і їдальню :
    • чистота поверхонь, посуду, столових приборів;
    • відсутність доступу на кухню для дітей;
    • меню.
      Простір :
      • заповненість дитячими малюнками / поробками;
      • зонування для гри, відпочинку та харчування.
      Зміст програми :
      • наявність ранкового кола / зустрічі для всіх вихованців;
      • тривалість прогулянки та умови скасування прогулянки (правильно за температури нижчої, ніж -15 С / вітру сильнішого, ніж 21 м/с);
      • вільна гра у дітей;
      • інші активності: спортивні навантаження, мистецтво, математика, мовлення, музика.


Страницы: 1
Читають тему