Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: 1
ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ в ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ, Тут будуть вміщуватись повідомлення, які стосуються теми
 
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
НАКАЗИ / листи МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ


1. ЗАВАНТАЖИТИ наказ Міністерства освіти і науки України від 12.12.2019 № 1561 "Про організацію та проведення у 2020 році моніторингового дослідження якості дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS (Early Childhood Education Rating Scales).
2. ЗАВАНТАЖИТИ наказ Міністерства освіти і науки України від 10.04.2020 № 504 "Про затвердження календарного плану організації та проведення дослідження якості дошкільної освіти з використанням методики Early Childhood Education Rating Scales (далі - ECERS-3).


НАКАЗИ / листи УКРАЇНСЬКОГО ІНСТИТУТУ РОЗВИТКУ ОСВІТИ

1.
Змінено: Ігор Опольський - 01.07.2020 06:31:09
 
До уваги освітян Рівненщини!


Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

В Україні розпочинається оцінювання якості дошкільної освіти ECERS-3
30.06.2020

Вперше в Україні відбувається оцінювання  якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS-3. Ініціатива проведення дослідження належить Міністерству освіти і науки України. Український інститут розвитку освіти (УІРО) забезпечує цей процес. Проєкт відбувається у партнерстві з командою підтримки реформ  МОН, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» та за підтримки ЮНІСЕФ.
Пілотний та основний етапи дослідження триватимуть  у 2020-2021 роках.  У рамках цього процесу здійснюється відбір національних експертів, а також їхня підготовка (онлайн і офлайн). Крім того, експерти пройдуть валідизацію сертифікованими тренерами Інституту ERSI (США) і зможуть здійснювати пілотний етап дослідження, а також готувати регіональних експертів для здійснення основного етапу дослідження.
Впродовж 2020-2021 років УІРО планує підготувати близько 80 сертифікованих експертів.
 
ЩО ТАКЕ ECERS-3?
ECERS-3 (Early Childhood Environment Rating Scale) – це інструмент для оцінки якості дошкільної освіти. Він дає змогу оцінити якість освіти відповідно до європейських стандартів. Шкали ECERS-3 застосовуються у двадцяти країнах, у 16 з яких їх було перекладено та офіційно опубліковано. Всесвітньо визнана надійність і валідність шкал ECERS-3 свідчить про їхню ефективність у дослідженні та оцінюванні діяльності закладів дошкільної освіти.
 
ДЛЯ ЧОГО ВИКОРИСТОВУЮТЬ ECERS-3
Шкали ECERS-3 дають змогу комплексно виміряти якість дошкільної освіти. Методика включає шість шкал (предметно-просторове середовище,  догляд та піклування за дітьми, мовлення та грамотність, види пізнавальної діяльності, взаємодія, структурування програми).
СТРУКТУРА ECERS-3
Шкали передбачають 35 показників та 468 індикаторів. Кожен показник оцінюється за індикаторами від одного до семи балів. Оцінювання якості дошкільної освіти відбувається на основі спостережень експертів. Результати спостережень заносять в оціночні листи з поясненнями, чому за кожним показником дано той чи той бал відповідно до кожного індикатора.
 
ЗАВДАННЯ ECERS-3
Освітнє середовище є надзвичайно важливим чинником для різнобічного розвитку дітей дошкільного віку. ECERS-3, оцінюючи якість дошкільної освіти, робить на цьому особливу увагу. Такий підхід повністю відповідає вимогам Державного стандарту дошкільної освіти України (Базовому компоненту дошкільної освіти).
Оцінювання якості дошкільної освіти за методикою ECERS-3:
  • враховує особливості різних видів освітніх програм для дітей дошкільного віку (комплексні і парціальні), рекомендовані (схвалені) Міністерством освіти і науки України;
  • робить акцент на тому, що діти є суб’єктами своєї діяльності;
  • оцінює умови для пізнавальної діяльності дитини, можливості прояву нею творчості та ініціативи;
  • фокусується на трьох вимірах середовища: просторі, організації часу, взаємодії дітей і дорослих.
Унікальність шкал ECERS-3 полягає в тому, що їх одночасно можна застосовувати в одному приміщенні або групі дітей віком від 2,5 до 5 років.
 
ПЕРЕВАГИ ECERS-3
Основні переваги використання методики ECERS-3 полягають у тому, що діти:
  • створюють, а не копіюють;
  • рухаються, а не чекають;
  • знаходять шляхи вирішення проблем, а не просять педагога їх вирішити;
  • розповідають, а не пасивно слухають;
  • діють відповідно до своїх інтересів;
  • роблять вибір, маючи альтернативу;
  • театралізують або ж розігрують сцену;
  • вирішують проблемні ситуації, а не пасивно погоджуються з ними;
  • цінують процес, а не тільки результат;
  • ставлять запитання, а не просто слухають;
  • розпорядок дня у закладі дошкільної освіти побудований на потребах дітей, а не на потребах дорослих або вимогах програми та ін.
 
Використання методики ECERS-3 має низку переваг й для педагога
Педагог (керівництво закладу дошкільної освіти):
  • має змогу побачити недоліки, допущені в освітньому процесі, та в подальшому їх усунути.
Вихователь:
  • є наставником, який спрямовує і допомагає формувати різнобічно розвинену особистість дитини; застосовує диференційований та індивідуальний підходи у навчанні, вихованні та розвитку дітей;
  • створює і забезпечує безпечне, сприятливе та комфортне освітнє середовище;
  • має право на академічну свободу, отримує гнучкість у проведенні програми: має право обирати формати, теми і час для занять.
Шкали ECERS-3 можуть бути використані на різних рівнях управління:
  • закладом дошкільної освіти для рефлексії і визначення подальших цілей щодо поліпшення якості освіти;
  • керівниками для проведення досліджень і прийняття управлінських рішень;
  • різними інституціями незалежної оцінки якості освіти (МОН, УІРО та ін.) для експертизи і моніторингу якості дошкільної освіти в Україні загалом.
Окрім цього, шкали ECERS-3 можна використовувати при підготовці майбутніх педагогів, а також у процесі підвищення їх кваліфікації.
 
З відповідними наказами МОН щодо проведення моніторингового дослідження  ECERS -3 ви можете ознайомитися тут і тут.
 
  • Вибір дитячого садка для дитини: рекомендації МОН

Влітку батьки обирають дитячий садок для своєї дитини .  При виборі приватного закладу дошкільної освіти необхідно звертати додаткову увагу на безпечність дитсадка .
Команда підтримки реформ Міністерства освіти і науки  розробила  рекомендації для батьків про те , на що варто звертати увагу при виборі безпечного приватного дитсадка .
Під час першого візиту до дитячого садка необхідно звернути увагу на :
Наявність ліцензії у закладу .
Територію навколо садочка :
  • її наявність;
  • стан обладнання для дітей;
  • накрита пісочниця, яка захищена від сторонніх забруднень;
  • відсутність дерев із сухими гілками;
  • безпечність покриття ігрового майданчика: відсутність металевих виступів, дротів, ям тощо в доступності дітей;
  • доступ сторонніх осіб на територію має бути заборонений;
  • віддаленість від дороги та відсутність можливості для дитини самостійно покинути територію дитсадка.
    Безпеку приміщення :
  • закриті розетки, накутники на кутах, дроти в сухому місці;
  • м’яке покриття в ігрових зонах;
  • постійний нагляд дорослих за всіма дітьми;
  • відсутність самостійного доступу дитини до рідин та їжі, оскільки це може бути інша речовина / алерген;
  • справність меблів та іграшок;
  • безпечні для дітей вікна: наявність ключів на віконних ручках або ґратів на них / висота вікна не в доступі дитини;
  • наявність аптечки та відсутність доступу до неї дітям;
  • закрита територія.
    Чистоту та гігієну :
  • наявність окремих дорослого та дитячих туалетів;
  • спеціально відведене, недоступне для дітей місце з побутовою хімією;
  • чистота приміщень та вбиралень;
  • наявність паперових чи індивідуальних промаркованих рушників для кожної дитини, щоби дитина не сплутала з чужим рушником;
  • рідке мило.
    Кухню і їдальню :
    • чистота поверхонь, посуду, столових приборів;
    • відсутність доступу на кухню для дітей;
    • меню.
      Простір :
      • заповненість дитячими малюнками / поробками;
      • зонування для гри, відпочинку та харчування.
      Зміст програми :
      • наявність ранкового кола / зустрічі для всіх вихованців;
      • тривалість прогулянки та умови скасування прогулянки (правильно за температури нижчої, ніж -15 С / вітру сильнішого, ніж 21 м/с);
      • вільна гра у дітей;
      • інші активності: спортивні навантаження, мистецтво, математика, мовлення, музика.


 
До уваги освітян Рівненщини, зокрема працівників дошкільної освіти!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

РОЗПОЧАТО ОСНОВНИЙ ЕТАП ДОСЛІДЖЕННЯ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗА МЕТОДИКОЮ ECERS-3
Опубліковано 03 листопада 2021 року о 20:36


Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

Вперше в Україні відбувається основний етап дослідження щодо оцінювання якості освітнього процесу за методикою ECERS-3. Дослідження проводять 8 провідних і 50 регіональних експертів у 200 закладах дошкільної освіти України з 1 листопада до 15 грудня 2021 року.
Основною метою дослідження є оцінка якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з використанням методики ECERS-3. Експерти пройшли відповідне навчання та отримали сертифікат державної установи «Український інститут розвитку освіти».
Ініціатором дослідження є МОН, основним виконавцем – ДУ «Український інститут розвитку освіти» в партнерстві з Командою підтримки реформ МОН і Всеукраїнським фондом «Крок за кроком». Дослідження підтримується Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Детальна інформація щодо провідних і регіональних експертів від організаторів.
Довідково
ECERS – міжнародна методика з оцінювання дошкільного освітнього середовища, описана у форматі шкали, яка зосереджена на умовах для розвитку дитини, навколо інтересів якої побудоване оцінювання. Оцінювання не впливає на освітнє середовище, але шкала може бути орієнтиром для забезпечення якісного дошкілля. Орієнтуючись на представлені індикатори якісного дошкільного освітнього середовища, педагогічні працівники та директори закладів дошкільної освіти можуть підвищити якість освітнього процесу.

      Регіональним експертом від Рівненської області є Кучерук Ольга Петрівна, вихователь-методист Олександрійського ЗДО (ясла-садок) загального типу Олександрійської сільської ради Рівненського району.
      Участь у дослідженні від Рівненщини у період з 01.11 по 15.12 2021 візьмуть 6 (шість) закладів дошкільної освіти.

 


Змінено: Ігор Опольський - 04.11.2021 10:09:16
Страницы: 1
Читають тему