Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 ... 6 7 8 9 10 ... 12 След.
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Як  випускнику отримати  відстрочку від призову: роз’яснення Міносвіти

 Повний текст читайте тут:  https://glavcom.ua/news/yak-otrimati-vidstrochku-vid-prizovu-rozyasnennya-minosviti--691879.html

Відтермінування можна отримати на підставі довідки від приймальної комісії

Випускники цього року, які вступають до вищих навчальних закладів, зможуть отримати відстрочку від призову в армію.

Про це йдеться у спільному рішенні Офісу президента, Міністерства освіти й Генерального штабу України, передає пресслужба Міносвіти.

У пресслужбі Міносвіти нагадали, що через карантин, який в березні ввели в Україні, весняний призов розпорядженням уряду перенесли на травень-липень 2020 року. У тому ж розпорядженні зазначено, що українці у віці 18-19 років можуть бути призвані лише за власним бажанням, підтвердженим письмовою заявою.

Міносвіти спільно з Генштаботм та Офісом президента напрацювало рішення, що дозволить абітурієнтам отримати відстрочку від призову до 1 жовтня. Відстрочку можна отримати на підставі довідки від приймальної комісії установ предвищої і вищої освіти.

«Міністерство освіти і науки надало відповідні роз'яснення Названим комісіям закладів професійного предвисшего і вищої освіти за попередньою реєстрацією абітурієнтів, які планують продовжити своє навчання, але які підлягають призову. Попередня реєстрація дозволить таким абітурієнтам отримати документальне підтвердження про свої наміри », - уточнили у відомстві.

Тепер вже колишня в.о. міністра освіти Любомира Мандзій ще на початку червня заявила, що через відстрочку вступної кампанії випускників не будуть призивати в армію і що у Міносвіти є домовленості з Міноборони. Незважаючи на це, багатьом випускникам, яким виповнилося 18 років, приходять повістки, а в військкоматах говорять, що діють в рамках чинного законодавства.

Через це Міністерство освіти звернулося до Міноборони з проханням відстрочити заклик для абітурієнтів.

Між іншим, у Німеччині роздумують над поверненням до обов’язкового призову до армії.

Нагадаємо, Кабінет міністрів хоче відтермінувати призов на військову службу для співробітників Державної служби з надзвичайних ситуацій. Уряд вніс до Верховної ради відповідний проєкт закону. 
 
Вступ 2020: терміни вступу на бакалавра 
Повний текст доступний за посиланням https://twitter.com/MON_UKRAINE/status/1286302647461478400?cxt=HHwWgICw-arc7tkjAAAA
Змінено: Ірина Панчук - 27.07.2020 04:34:29
 
The School — проект, що допомагає абітурієнтам визначитись із майбутньою спеціальністю та закладом вищої освіти. 
Костянтин Вадис, студент 4 курсу спеціальності «Кібербезпека», розповідає про навчання в КНЕУ ім. Вадима Гетьмана
Матеріал доступний за посиланням http://osvita.ua/consultations/the-school/75209/
Кібербезпека. КНЕУ ім. Вадима ГетьманаНовий гість проекту The School — студент 4 курсу спеціальності «Кібербезпека» у Київському національному економічному університеті, Костянтин Вадис. Він вразить вас сумами, які можна заробляти в цій сфері, розповість, як можна навчитись цього без вищої освіти та чи потрібно взагалі вступати до університету.The School — проект, що допомагає абітурієнтам визначитись із майбутньою спеціальністю та закладом вищої освіти. На YouTube каналі проекту публікуються інтерв’ю зі студентами різних вишів, які розповідають про умови та специфіку навчання в університеті та допомагають майбутнім вступникам уникнути помилок при виборі спеціальності та місця навчання.

Інформаційний партнер проекту - Освіта.ua.
Відеоматеріал доступний за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=8uAsr7hqJUg

 
Вступ 2020: покрокова інструкція абітурієнта
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням:
https://osvitoria.media/ru/experience/vstup-2020-pokrokova-instruktsiya-abituriyenta/?fbclid=IwAR3i0C8ZcMMvKT73Ex8AqEspw1rwdNsd6QGCnfYyekv2j2SvJfLK2OLUhxI




Цьогорічна вступна кампанія увійде в історію як одна з найбільш стресових та непередбачуваних через пандемію та карантин. Пропонуємо трохи видихнути і скористатися покроковою інструкцією абітурієнта — ми зібрали всі найважливіші дати, документи та умови зарахування. Отже, що робити, якщо ви чи ваша дитина — вступник 2020?

Із 1 серпня зареєструвати особистий електронний кабінет (він працюватиме на час вступної кампанії).

Для реєстрації вступник повинен мати власну електронну адресу (вона стане логіном) та створити пароль для входу в кабінет.

13–22 серпня подати електронну заяву на вступ до одного або кількох обраних університетів.

Саме з 13 серпня в особистому кабінеті вступника з’явиться можливість подати e-заяву на вступ.

Абітурієнт може подати до 5 заяв на бюджетні місця з будь-яких спеціальностей і необмежену кількість заяв на контрактну форму навчання. У кожній заяві на бюджетну форму треба вказати пріоритетну спеціальність.

16 серпня о 18:00 закінчується прийняття заяв від тих, хто вступає на основі співбесіди і вступних іспитів.

22 серпня о 18:00 закінчується прийняття заяв від тих, хто вступає на основі сертифікатів ЗНО або творчих конкурсів.

У e-заяві вступник має вказати:
  • номер, пін-код та рік отримання сертифіката ЗНО. Цього року абітурієнти вперше мають право подавати сертифікати ЗНО за різні роки: 2018, 2019 та 2020 з усіх предметів та за 2017 з усіх, окрім іноземних мов. Сертифікати різних років можна комбінувати;
  • серію та номер документа про повну загальну середню освіту;
  • середній бал додатка до шкільного атестата (для обчислення можна скористатися калькулятором на сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/).


Раптом у вас виникнуть проблеми з поданням e-заяви, ви завжди можете звернутися по допомогу у відділ техпідтримки:

+38 (044) 290–18–13

+38 (093) 342–38–63



+38 (095) 281–13–54

+38 (067) 551–24–74





Абітурієнт може подати паперову заяву на вступ, якщо електронну не вдалося зареєструвати. Більше про це читайте на сайті МОН.

125 балів — найменший прохідний поріг на бюджетні місця. Щонайменше 150 балів треба набрати з другого та третього предметів ЗНО тим, хто планує вступати на спеціальності «Стоматологія», «Медицина», «Педіатрія». 140 — мінімальний конкурсний бал для вступників на «Право», «Публічне управління», «Міжнародні відносини». Конкурсний бал — комплексна оцінка досягнень вступника, яка обчислюється за результатами складання ЗНО та інших вступних випробувань, середнього бала атестата загальної середньої освіти, творчих конкурсів тощо. Формулу обчислення можна знайти на сайті МОН.

Прохідний бал на кожну спеціальність визначається щороку за результатами конкурсу, тож оцінити власні шанси на вступ можна, спираючись на дані минулих років.
1–12 серпня скласти вступні іспити або пройти творчі конкурси, якщо цього потребує обрана спеціальність або заклад вищої освіти. Наприклад, творчий конкурс передбачений для вступу на спеціальності «Хореографія», «Музичне мистецтво», «Фізична культура і спорт» та ін. Повний список можна знайти на сайті МОН.

13–22 серпня творчі конкурси пройдуть для контрактної форми навчання.

16–18 серпня проведуть вступні співбесіди, де це передбачено.

20 серпня оприлюднять списки тих, хто вступив на бюджетну форму навчання за квотою 2, тобто, абітурієнти з Криму.

27 серпня оголосять решту абітурієнтів, які зможуть навчатися державним коштом.

Рейтинговий список вступників з’явиться на сайті, на інформаційних стендах приймальних комісій університетів, на сайтах закладів вищої освіти, а також надійде в особистий кабінет кожного вступника.

До 18:00 31 серпня вступники, які знайшли свої прізвища у списках рекомендованих до зарахування на держбюджет, мають подати оригінали документів в обраний ЗВО.Після 18:00 31 серпня можна святкувати вступ до омріяного університету.

До 5 вересня будуть зараховані вступники на бюджет, до 30 вересня — на контракт.

У МОН запевняють, що ці дати є остаточними — їх затвердили новими змінами до Умов прийому на навчання. На ці терміни може вплинути лише значне погіршення ситуації з поширенням COVID-19.
Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 11:15:17
 
Вступ 2020: додаткові бали 
Переглад відео доступний за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Zo_h65mSM64
 
На допомогу абітурієнту: Архітектура та містобудування. КНУБА
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://osvita.ua/consultations/the-school/75229/
Перегляд відео доступний за посиланням http://osvita.ua/consultations/the-school/75229/
 
На допомогу абітурієнту: Акторське мистецтво театру і кіно. КНУТКТ ім. Карпенка-Карого
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://osvita.ua/consultations/the-school/75150/
Перегляд відео доступний за посиланням http://osvita.ua/consultations/the-school/75150/

 
На допомогу абітурієнту: Початкова освіта. НПУ ім. Драгоманова
Перегляд відео доступний за посиланням http://osvita.ua/consultations/the-school/75052/
 
29-30 липня відбудеться тестування е-кабінетів вступників

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/consultations/75327/



У середу, 29 липня, відбудеться тестування реєстрації електронного кабінету вступника.

Про це повідомили в Державному підприємстві «Інфоресурс».

Сервіс тестової реєстрації буде доступним для користувачів впродовж двох днів: з 10.00 годин 29 липня до 22.00 години 30 липня.

Під час тестової роботи електронних кабінетів цьогорічні учасники вступної кампанії зможуть зареєструвати свій кабінет і здійснити тестову подачу заяв про вступ.

У тестуванні можуть прийняти участь вступники, які мають сертифікат ЗНО та свідоцтво/атестат про повну загальну середню освіту (для вступників на бакалаврат) або сертифікат ЄВІ/ЄФВВ та диплом про вищу освіту (для вступників в магістратуру).

Увага !  Сервіс тестової реєстрації електронного кабінету розпочне свою роботу о 10:00 29  липня за адресою ez.osvitavsim.org.ua . 

Після 30 липня всі внесені тестові заяви будуть видалені із системи. Тестовий логін і пароль також не будуть працювати.

Починаючи з 01 серпня 2020 року вступникам буде необхідно повторно пройти реєстрацію електронного кабінету.
Змінено: Олена Холод - 28.07.2020 16:35:32
 
Шкарлет: висока якість вищої освіти залишається пріоритетом
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://osvita.ua/vnz/75328/


У МОН заявляють, що підтримка високої якості вищої освіти залишається одним із пріоритетів.

Підтримка високої якості вищої освіти залишається одним із пріорітетних завдань Міністерства освіти і науки.Про це під час зустрічі з керівництвом Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти сказав в.о. міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.За інформацією Міносвіти, під час зустрічі обговорювалися механізми взаємодії Міністерства освіти і науки та Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, а також можливості спільних дій, спрямованих на модернізацію розвитку системи вищої освіти.Голова НАЗЯВО Сергій Квіт повідомив про результати роботи Національного агентства, а також презентував Річний звіт за 2019 рік.Своєю чергою, Сергій Шкарлет повторно запропонував Сергію Квіту увійти до складу колегії МОН.
 
М. Хоменко: підготовка фахового молодшого бакалавра
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://osvita.ua/blogs/75325/
Микола Хоменко, заслужений працівник освіти.

У кожній європейській країні є свої особливості в освіті, які не заважають інтегруватися їм між собою.

Підготовка фахового молодшого бакалавра — чи потрібний цей рівень освіти?
Про це, напевно, мають говорити не директори і викладачі коледжів, і навіть не роботодавці, а, в  першу чергу, випускники технікумів і коледжів, які після закінчення попрацювали декілька років за фахом або продовжили навчання в університеті. І вони скажуть, було б кому слухати, що своїм життєвим, професійним успіхам завдячують першочергово навчанню у коледжі.
Загалом в дискусіях, які ведуться в суспільстві, існують радикально протилежні погляди — від несприйняття молодшого спеціаліста як окремого професійного рівня з пропозиціями щодо об’єднання з професійно-технічною освітою, до визнання його першим рівнем вищої освіти, що готує універсального, найбільш затребуваного фахівця. В опонентів є свої аргументи, яким кожний маніпулює на свою користь.
Проте потрібно пам’ятати, що незалежно від соціально-економічного устрою, рівнів розвитку суспільства ринок праці визначається тріадою: робітник, майстер, інженер. Цей розподіл поширюється майже на всі галузі. Відповідно підготовкою фахівців різних рівнів займаються заклади професійно-технічної, фахової передвищої, вищої освіти. Хоча однозначно сказати, що вказані заклади освіти чітко дотримуються границь щодо підготовки, не доводиться.
Понад 100 вищих професійно-технічних закладів ведуть підготовку молодших спеціалістів, всі коледжі мають ліцензію на підготовку робітничих кадрів, університети також не цураються підготовкою молодших спеціалістів з окремих спеціальностей.
Реально сьогодні ми маємо також досить розмиті межі між професійними рівнями, коли особа з вищою освітою працює робітником, а молодший спеціаліст може успішно працювати на посадах, які потребують вищої освіти. Як кажуть роботодавці: «Не важно иметь высшее образование, главное — иметь среднее сображение».
Фахові коледжі є постачальниками абітурієнтів для закладів вищої освіти.
Фактично лише 19-20 % випускників коледжів стають абітурієнтами денної  форми  навчання в університетах. І цей  показник зберігається ще з радянських часів, коли доводилися певні квоти. Насправді за заочною формою навчається 50-70 % випускників коледжів. Це свідчить про те, що вони працюють за фахом і продовжують навчатися на більш високому рівні.
Міжнародний валютний фонд, Болонський процес, відсутність подібних закладів освіти за кордоном  змушують об’єднати професійно-технічну  і фахову передвищу освіту в професійну.
Окремі наші політики за будь-якої влади маніпулюють посиланнями на авторитетні міжнародні організації, лобіюючи непопулярні в країні рішення для отримання кредитів або інтеграції в європейську освіту. Ніяких конкретних вимог щодо нашої системи освіти ніхто не ставить.
У кожній європейській країні є свої особливості в освіті, які не заважають інтегруватися їм між собою. Так що, право на національні особливості, які чітко визначені Болонським процесом, має кожна країна.
Фахова передвища освіта, перебуваючи між вищою і професійно-технічною освітою, втрачає своїх абітурієнтів і поступово самоліквідується.
30 років ця думка нав’язується суспільству. А що ми маємо сьогодні? Найбільш стабільний рівень підготовки. Якщо в 1990 році закладів вищої освіти було 149, а у 2019 стало 281; професійно-технічних відповідно було 1246 і стало 723, то технікуми і коледжі демонструють впевнену стабільність – 742 і 708. Це при тому, що в цей період відбувся перехід середньої спеціальної на перший рівень вищої освіти і абсолютно не обов’язкове через 23 роки виведення з неї. Запровадження ЗНО під час вступу випускників коледжів до університетів дозволить ліквідувати єдину шпарину попадання у ЗВО з використанням елементів корупції.
Інтеграційні процеси, які відбуваються в освіті потягом останніх 30 років, забезпечують ступеневість в професійні освіті, яку необхідно підтримувати, а не створювати додаткові перепони. ДПА, ЗНО  під час фахової підготовки — це досить велике навантаження. Якщо вже проводити замір знань під час вступу, то робити це потрібно з фахових дисциплін.
 
На допомогу абітурієнту: Маректинг. Києво-Могилянська академія
Перегляд відео доступний за посиланням http://osvita.ua/consultations/the-school/73144/
Марта Мохнач, студентка Києво-Могилянської академії, розповідає про навчання на спеціальності «Маркетинг»
 
Вступники зможуть протестувати електронні кабінети та подати заяви на вступ - МОН

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://vseosvita.ua/news/vstupnyky-zmozhut-protestuvaty-elektronni-kabinety-ta-podaty-zaiavy-na-vstup-mon-19581.html





Упродовж двох днів, 29 та 30 липня, вступники матимуть можливість створити тестовий електронний кабінет  та подати через нього заяви на вступ. Тестування триватиме з 10:00 29 липня до 22:00 30 липня 2020 року.

У тестуванні можуть взяти участь особи, які  мають:

  • сертифікат ЗНО та  свідоцтво/атестат про повну загальну середню освіту (подання заяв для здобуття освітніх ступенів «Фаховий молодший бакалавр», «Молодший бакалавр», «Бакалавр», «Магістр» на основі повної загальної середньої освіти);

  • сертифікат ЄВІ/ЄФВВ та диплом про вищу освіту (подання заяв для здобуття освітнього ступеня «Магістр» на основі вищої освіти).

Тестування має на меті перевірити роботу ЄДЕБО під час пікових навантажень, які припадають зазвичай на перший та останній день реєстрації електронних кабінетів та подання заяв, а також дати можливість вступникам ознайомитись з інтерфейсом системи.

По закінченню тестування всі внесені заяви будуть видалені із системи. Логін і пароль на тестовий електронний кабінет також не будуть працювати.


Офіційна реєстрація електронних кабінетів розпочнеться 1 серпня з 10:00. Для полегшення роботи з електронними кабінетами для вступників розроблені спеціальні покрокові Інструкції по роботі з системою для вступу на бакалавра та магістра.
На що слід звернути увагу вступникам перед початком реєстрації електронних кабінетів та поданням заяв:

  • - неможливо зареєструвати електронний кабінет на неіснуючу або заборонену в Україні електронну пошту (наприклад, mail.ru, yandex.ru тощо);

  • до електронного кабінету потрібно завантажувати якісні фото, оскільки вони використовуватимуться для замовлення студентського квитка, максимальний розмір файлу – до 1Мб;

  • краще заздалегідь спланувати куди і з яким пріоритетом подавати заяви, оскільки  після того як заклад прийме заяву до розгляду, скасувати її можна тільки із втратою пріоритетності;

  • - пам’ятайте, на бюджет можна подати не більше як 5 заяв на будь-які спеціальності;

  • - кількість заяв, які можна подати на навчання за контрактом, не обмежується.
Нагадуємо, що МОН розпочинає серію відероз'яснень та інфографік для вступників – у які терміни відбуватимуться ключові етапи вступу, які коефіцієнти будуть діяти, як створити електронний кабінет та подати заяви.
Змінено: Олена Холод - 29.07.2020 08:25:44
 
Дорожня карта вступника 2020 року

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/consultations/75331/



Наближається наймасовіший етап вступної кампанії 2020 року - реєстрація електронних кабінетів і подання заяв для абітурієнтів, які в основному вступають після 11 класів. Зазвичай це напружений період життя для вступників і їхніх батьків, тому пропонуємо розібрати наріжні етапи вступної кампанії 2020 року. Прочитавши статтю, Ви отримаєте корисну інформацію і практичні поради, більш конкретно і всеосяжно зрозумієте основні принципи електронного і паперового подання документів. Ми намагались звернути особливу увагу на типові помилки вступників минулих років, пояснити, як діяти під час зарахування, як за допомогою існуючих електронних сервісів в сфері освіти обрати заклад вищої освіти та ознайомитись з його Правилами прийому, не виходячи з дому.

Тож, що допоможе вам обрати заклад освіти? Для початку варто ознайомитись з Реєстром суб’єктів освітньої діяльності за посиланням, а саме переглянути інформацію щодо закладів вищої освіти. Тут можна дізнатися, яка форма власності закладу освіти; хто керує конкретним закладом освіти; контактні телефони та електронну адресу; фактичну та юридичну адреси, Правила прийому, ліцензовані спеціальності та акредитацію освітніх програм.Крім цього, вказано ідентифікаційний код закладу освіти, за яким можна отримати більш детальну інформацію з інших джерел відкритих даних. Зокрема, можна дізнатися про можливі судові позови до закладу освіти. Ця інформація допоможе розібратися, чи варто відправляти дитину вчитися в той чи інший ЗВО, і, можливо, платити цьому закладу гроші за навчання.

Крім того, на сайті доступний окремий розділ «Відкриті дані», який дозволяє отримати у форматі Excel наступну інформацію: перелік закладів освіти за типом закладу і регіоном розташування; інформацію про заклад освіти, у тому числі перелік структурних підрозділів і факультетів, ліцензовані спеціальності, кількість здобувачів вищої освіти в розрізі освітніх ступенів, спеціальностей і форм навчання, вартість навчання.

Зрозумівши, який вам найбільше підходить, необхідно засвоїти базові вимоги до подання документів. А саме: у яких випадках подають електронні документи, а в яких паперові; з чого складається конкурсний бал; що таке першочергове зарахування. Для початку ми рекомендуємо вступникам і батькам ознайомитись з Умовами прийому, затвердженими МОН, а також Правилами прийому, які затвердив обраний вами виш.Вступники на основі повної загальної середньої освіти, тобто після 11 класів, подають електронні заяви через сайт (більш детально ми зупинимось на цій процедурі трохи нижче).

У паперовій формі подають документи вступники у таких випадках:
  • у разі вступу за співбесідою, іспитами з конкурсних предметів або квотами, передбаченими Умовами прийому, якщо відсутній сертифікат ЗНО;

  • якщо людина вступає на основі документів про повну загальну середню освіту, які видані до 2000 року;

  • якщо вступник бажає реалізувати право на першочергове зарахування;

  • у разі розбіжностей в даних вступника у Єдиній державній електронній базі з питань освіти (ЄДЕБО) з даними у документі про повну загальну середню освіту (ПЗСО, до 2019 року була назва «атестат», з 2019 року – «свідоцтво») і сертифікаті ЗНО (прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, стать, громадянство тощо). У такому випадку неможливо створити електронний кабінет. Але якщо Ви будете дуже уважними і завчасно перевірите написання цих даних у документі про ПЗСО та сертифікаті, зможете подати електронні документи. Документи про ПЗСО можна перевірити он-лайн на сайті https://info.edbo.gov.ua/edu-documents/. Якщо виявили розбіжності – одразу зверніться: якщо в документі про ПЗСО – до школи або до підтримки ЕК; якщо в сертифікаті ЗНО – зверніться до відповідного Регіонального центру оцінювання якості освіти.

  • у випадках, коли іноземці і особи без громадянства, які постійно проживають в Україні, бажають вступити на навчання, а також у випадках подання іноземних документів про освіту;

  • якщо вступник подає документи на заочну форму навчання після закінчення строків реєстрації електронних кабінетів;

  • у разі, якщо вступник, з різних причин, не може зареєструвати електронний кабінет, що має бути підтверджено довідкою приймальної комісії закладу освіти.

Цього року вступник може подати: для вступу на бюджет на бакалавра і магістра на основі документа про ПЗСО – 5 заяв на різні спеціальності, на контракт заяви, як і минулого року, подаються без обмежень.Під час подання заяви в паперовій формі вступник особисто пред’являє оригінали: документа, що посвідчує особу; документа про освіту, на основі якого вступає, і додаток до нього; військово-облікового документа (для військовозобов`язаних); а також документа, що підтверджує спеціальні умови вступу.

У той же час, разом із заявою, вступник подає копії наступних документів:
  • що посвідчує особу та її громадянство;
  • про освіту, на основі якого вступає, та додатка до нього;
  • військово-облікового документа (для військовозобов`язаних);
  • сертифіката ЗНО;
  • чотири кольорові фотокартки розміром 3 х 4 см.

Так само зверніть увагу на те, що в Правилах прийому до конкретного закладу освіти можуть бути вказані додаткові документи, які необхідно подати. Зазвичай, це обумовлено специфікою конкретної спеціальності.Усі категорії вступників, які мають право на спеціальні умови вступу (пільгові категорії) та для яких не передбачено подання паперових заяв, повинні звернутися до одного закладу вищої освіти з оригіналами документів, які дають право на пільгу та додати відповідну категорію пільги до Реєстру осіб зі спеціальними умовами вступу. Відповідна категорія буде відображатися у всіх електронних заявах вступника в електронному кабінеті. Врахування права на пільгу підтверджує заклад освіти, до якого подано відповідну заяву.

Після подання документів формується рейтинговий список вступників на основі конкурсного балу. З чого він складається? Оцінки ЗНО або вступних іспитів, творчий конкурс, середній бал документа про ПЗСО, бали за успішне закінчення підготовчих курсів закладу освіти (діє для окремих спеціальностей). Усі ці показники будуть помножені на коефіцієнти, граничні показники яких визначені Умовами прийому, проте кожен окремий заклад освіти може самостійно встановлювати коефіцієнти у визначених законодавством межах.

Вступникам варто пам’ятати про першочергове зарахування, воно розповсюджується на осіб, які будуть навчатись у закладах медичної і педагогічної освіти та уклали угоду про відпрацювання не менше трьох років у сільській місцевості або селищі міського типу.

Електронне подання документів на вступ Реєстрація електронних кабінетів стартує 1 серпня на сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/. Електронні заяви можна буде подавати з 13 серпня. 16 серпня о 18:00 закінчується прийняття заяв від тих, хто вступає на основі співбесіди і вступних іспитів та творчих конкурсів (на бюджет). 22 серпня о 18:00 закінчується прийняття заяв від тих, хто вступає на основі сертифікатів ЗНО або творчих конкурсів (контракт).
Прохідний бал на кожну спеціальність визначається щороку за результатами конкурсу, тож оцінити власні шанси на вступ можна, проаналізувавши дані минулих вступних кампаній на одному з наступних сайтів: https://vstup.edbo.gov.ua/ або https://vstup.osvita.ua/. На цих сайтах можна спостерігати і за перебігом цьогорічної вступної кампанії.
У свою чергу, нагадуємо, що перший і останній дні реєстрації та подачі документів зазвичай є найбільш проблемними – система перевантажується через велику кількість одночасних звернень. Тож, будь ласка, не поспішайте все зробити в перший день та не відкладайте на останній. Часу подати заяву вистачить усім охочим!

При реєстрації електронного кабінету на основі ПЗСО вступник вказує:
  • номер, PIN-код та рік отримання сертифіката ЗНО. Цього року абітурієнти мають право подавати сертифікати ЗНО за різні роки: 2018, 2019 та 2020 з усіх предметів та за 2017 з усіх, окрім іноземних мов. Сертифікати різних років можна комбінувати;
  • серію та номер документа про повну загальну середню освіту;
  • середній бал додатка до документа про ПЗСО (для обчислення можна скористатися калькулятором на сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/).
Перш за все, радимо уважно прочитати текстову (Інструкція) або подивитись відео інструкцію на сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/. Це допоможе позбутись типових помилок, які робили вступники минулих років. Для більшого розуміння процесу подання документів ми більш детально розберемо ці помилки.
  • Вступники намагаються реєструвати електронний кабінет на неіснуючу або заборонену в Україні адресу електронної пошти. Також через неуважність вступники можуть плутати літери або цифри в адресі своєї скриньки. Використовуйте для реєстрації пошту, точно дозволену в Україні, наприклад: ukr.net, i.ua, gmail.com та ін.

  • Вступник кілька разів зазначає неправильний пароль під час входу в кабінет і система блокує його на 15 хвилин. У такому разі не потрібно вгадувати пароль, а скористатися сервісом «Забули пароль?» для його швидкого відновлення.

  • У документі про ПЗСО та сертифікаті ЗНО не співпадають дані вступника: ПІБ та/або дата народження тощо. Якщо в документах є такі розбіжності, то створити електронний кабінет неможливо. Алгоритм дій під час такої ситуації ми розібрали вище.

  • Завантаження довідки про реєстрацію у сільській місцевості (для отримання сільського коефіцієнта), що не відповідає визначеному зразку. На сьогодні в ЄДЕБО відсутня можливість видалення/редагування такої довідки. Тобто перед завантаженням довідки вступнику треба переконатися, що вона відповідає встановленому зразку (Додаток №13 до Постанови КМУ від 2 березня 2016 р. № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/file/text/44/f454477n307.doc). Також наголошуємо, що після подання першої заяви інформацію в кабінеті змінити неможливо, тому переконайтеся в її коректності до подання першої заяви.

  • Встановлення неправильного пріоритету заяви . Потрібно заздалегідь спланувати, куди і з яким пріоритетом вступник хоче подати заяву. Адже, як було зазначено у попередньому пункті, після подання заяви з вказанням пріоритету, нічого змінити неможливо, якщо заяву вже зареєстровано у закладі освіти. Заява з першим пріоритетом – найголовніша, до закладу освіти, до якого найбільше хочете вступити. Пам’ятайте, що на бюджет можливо подати не більше як 5 заяв на будь-які спеціальності. Кількість заяв, які можна подати на навчання за контрактом, не обмежується.

  • Неякісні фото.  Вступники використовують не фото документів, а особисті фотографії («селфі»). У системі електронного вступу існують вимоги до формату та розміру фото і сканкопій документів, які завантажують вступники. Будь ласка, перед завантаженням переконайтеся, що документи збережені в форматах JPG (JPEG, PNG), а максимальний розмір кожного файлу – до 1 Мб. Зверніть увагу, що завантажене фото до електронного кабінету в подальшому буде використовуватися для замовлення студентського квитка!

  • Некоректний розрахунок середнього бала документа про ПЗСО . Вступник самостійно розраховує та вказує середній бал документа про ПЗСО. Проте Приймальні комісії, куди подається перша заява, перераховує правильність середнього бала та за потреби – змінює у разі помилкових даних. Для розрахунку середнього бала радимо скористатись спеціально розробленим калькулятором, який доступний за посиланням https://ez.osvitavsim.org.ua/files/CalcAverageBal.xlsx.

  • Вступник не звертає уваги на обов`язковість підтвердження, що особу ідентифіковано як переможця міжнародної олімпіади, члена збірної України тощо, для використання пільги при вступі. Це треба зробити до моменту подачі першої заяви. Тож будьте уважними!

  • Вступник хоче подати заяву на спеціальність, на яку в нього відсутній результат ЗНО з відповідного предмету. Необхідно ознайомитись з Додатком 4 до Умов прийому та переконатися, що такий предмет на спеціальність присутній в переліку.
Якщо у Вас все ж виникають проблеми з реєстрацією електронного кабінету вступника, радимо звернутись до сервісу підтримки, написавши листа на електронну адресу ez@inforesurs.gov.ua або зателефонувавши за будь-яким із наступних номерів:+38 (044) 290–18–13;+38 (093) 342–38–63;+38 (095) 281–13–54;+38 (067) 551–24–74.
Кожна подана електронна заява на вступ матиме відповідний статус, який буде змінюватися після обробки заяви Приймальними комісіями закладів освіти. Ці зміни будуть автоматично відображатись в електронному кабінеті вступника. У разі помилкового подання заяви вступник матиме можливість скасувати подану заяву без втрати пріоритету, якщо її ще не розглянуто закладом освіти (тобто до отримання заявою статусу «Зареєстровано у закладі вищої освіти» або «Потребує уточнення вступником»). «Втрата спроби» актуальна лише для заяв з пріоритетом. Якщо заяву вже оброблено закладом освіти і вступник прийняв рішення її скасувати, пріоритет втрачається.Статус електронної заяви може набувати таких значень:
  • Зареєстровано в Єдиній базі - підтвердження факту подання електронної заяви до обраного закладу освіти;

  • Потребує уточнення вступником - заяву прийнято до розгляду вишем, але дані потребують уточнення (які саме – зазначаються вишем);

  • Скасовано вступником - заяву скасовано до присвоєння статусів «Зареєстровано у закладі освіти» і « Потребує уточнення вступником»;

  • Зареєстровано у закладі освіти - заяву прийнято до розгляду;

  • Допущено до конкурсу - заяву допущено до участі у конкурсі;
  • Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб);

  • Відмовлено закладом освіти - заяву не допущено до участі у конкурсі на підставі рішення приймальної комісії;

  • Скасовано закладом освіти - заяву скасовано закладом освіти за рішенням приймальної комісії (у разі виявлення технічних помилок, зроблених під час внесення даних до Єдиної бази);

  • Рекомендовано до зарахування - вступник пройшов конкурсний відбір та рекомендований до зарахування на бюджетне місце;
  • Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб);

  • Включено до наказу - вступника зараховано на навчання до закладу вищої освіти;

  • Включено до наказу (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб);

Зверніть особливу увагу на мінімальний рівень балів у заяві: 125 балів — найменший конкурсний бал на бюджетні місця! 
Крім того,
  • на спеціальності: 221 «Стоматологія», 222 «Медицина», 228 «Педіатрія» можливо подавати заяву тільки у випадку, якщо з другого та третього конкурсного предметів (у тому числі у сертифікаті ЗНО) МІНІМАЛЬНЕ значення кількості балів із вступних випробувань – 150 балів;

  • на спеціальності: 081 «Право», 281 «Публічне управління та адміністрування», 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії», 292 «Міжнародні економічні відносини», 293 «Міжнародне право» конкурсний бал НЕ МОЖЕ БУТИ МЕНШЕ, НІЖ 140 балів;

  • на спеціальність 226 «Фармація, промислова фармація» конкурсний бал НЕ МОЖЕ БУТИ МЕНШЕ, НІЖ 130 балів.

Конкурсний бал та коефіцієнти на різних конкурсних пропозиціях можуть відрізнятись. Самостійно розрахуйте конкурсний бал для уникнення непорозумінь.
У разі, коли заява буде подана та зареєстрована, але результати не відповідатимуть вимогам Умов прийому, заклад вищої освіти встановить такій заяві статус «Відмова».
Шановні вступники! Просимо відповідально віднестися до процесу подання заяв. Перевіряйте, чи усі документи завантажені до електронного кабінету: фотографія, додаток до документа про ПЗСО, довідка про реєстрацію місця проживання (для використання сільського коефіцієнта). Обирати конкурсні пропозиції та встановлювати пріоритетність заявам потрібно особливо уважно.Якщо заява допущена приймальною комісією до участі у конкурсному відборі, вступник матиме можливість до 18-00 27 серпня отримати рекомендацію до зарахування на бюджет (в електронному кабінеті вступника з`явиться відповідний статус заяви).
У строк до 18-00 31 серпня вступник має надати до приймальної комісії наступні документи:
  • копію документа, що посвідчує особу;
  • оригінал документа про освіту і додаток до нього;
  • копію військово-облікового документа;
  • сертифікати ЗНО;
  • 4 кольорові фотокартки 3х4 см;
  • інші документи, які можуть бути передбачені Умовами прийому закладу освіти.

Після виконання всіх вимог 05 вересня статус електронної заяви має змінитись на «Включено до наказу»: у закладі освіти видається наказ про зарахування.
Якщо вступник не виконає встановлені вимоги (наприклад, не надасть оригінали документів), його рекомендація анулюється, і заява набуває статусу «Виключено із списку рекомендованих».
У тих вступників, хто не отримає 27 серпня рекомендацію на бюджет, навпроти всіх заяв залишиться статус «Допущено до конкурсу». Заяви таких вступників автоматично беруть участь у конкурсі на контракт.Рекомендації до зарахування на навчання за кошти фізичних і юридичних осіб, вступники отримають до 30 вересня, відповідний статус з`явиться у електронному кабінеті. Строк на виконання вимог приймальних комісій встановлює сам заклад освіти, він не є жорстким. Пакет документів, який необхідно подати до вишу, є ідентичним пакету для зарахування на бюджет.
Як бачимо, процес вступу до закладу освіти є складним лише на перший погляд. При більш детальному розгляді, після ознайомлення з інструкціями і вивчення типових помилок вступників минулих років, подати документи зовсім не складно. Будьте уважні до деталей, не повторюйте чужих помилок, використовуйте електронну пошту, яка дозволена на території України, та запам’ятайте пароль від електронного кабінету вступника. Обов`язково контактуйте з приймальними комісіями і не підходьте до виконання вимог закладу освіти формально. Чітко визначте власні пріоритети під час вступу і подавайте заяви лише на ті спеціальності, які Ви бажаєте отримати.Якщо у Вас все ж таки виникли складнощі, звертайтесь на «гарячу лінію» державного підприємства «Інфоресурс». Ми з радістю Вам допоможемо!
Змінено: Олена Холод - 29.07.2020 09:31:12
 
Вступ на фахового молодшого бакалавра продовжено

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/consultations/75333/



Вступ на здобуття освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра на основі базової загальної середньої освіти за кошти фізичних або юридичних осіб продовжено.
Відповідне рішення ухвалено Міністерством освіти і науки. Станом на 29 липня наказ про внесення відповідних змін до Умов прийому на навчання до закладів фахової передвищої освіти в 2020 році знаходиться на погодженні.
Рішення про продовження вступної кампанії до закладів фахової передвищої освіти ухвалено з врахуванням особливостей проведення вступної кампанії 2020 року, що зумовлені реалізацією заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19.

Строки вступної кампанії до закладів фахової передвищої освіти на базі 9-го класу  ( контракт )
  • прийом заяв та документів вступників додатково буде здійснюватися з 1 серпня 2020 року до 18:00 год. 22 серпня 2020 року;
  • вступні іспити ,  творчі конкурси для цієї категорії вступників проводяться з 23 до 29 серпня 2020 року включно;
  • рейтинговий список вступників оприлюднюється не пізніше 12:00 год. 31 серпня 2020 року;
  • вступники ,  які отримали рекомендації для навчання за кошти фізичних або юридичних осіб, повинні виконати вимоги до зарахування не пізніше 12:00 03 вересня 2020 року;
  • зарахування вступників за кошти фізичних або юридичних осіб відбувається не пізніше 12:00 год. 5 вересня 2020 року.
У випадку невиконання державного замовлення з урахуванням завершення зарахування для здобуття освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра на основі базової загальної середньої освіти за державним замовленням заклади можуть звертатися до відповідних державних і регіональних замовників щодо можливості перерозподілу місць державного замовлення між базами вступу.
Змінено: Олена Холод - 29.07.2020 12:13:56
 
До проблеми освітньої еміграції українців
Аналіз проблеми. Явище переїзду випускників українських шкіл на навчання за освітніми програмами до країн ЄС, особливо Польщі, останніми роками набуває чим більшого поширення. Офіційної статистики немає, але за приблизними підрахунками число українських студентів у ЄС складає від 60 до 70 тисяч  і тільки у Польщі – понад 30 тисяч [https://cedos.org.ua/uk/articles/ukrainske-studentstvo-za-kordonom-dani-do-201718-navchalnoho-roku]. Українці становлять 55 % усіх закордонних студентів цієї країни. За результатами проведених опитувань лише 9 % з них планує повернутись на Батьківщину, 28 % - залишитись у Польщі, 29 % переїхати в іншу країну ЄС.У перспективі, більшість з цих студентів залишаться працювати за кордоном, а економіка втрачає кваліфіковану робочу силу, що негативно впливатиме на ВВП, сплату податків до бюджету, розвиток економіки. Варто також пам’ятати, що Україна інвестувала чималі кошти у розвиток молодих людей, з місцевих бюджетів фінансувалось їх навчання у школах та інші витрати. З економічної точки зору, якщо припустити що ці студенти навчались би в Україні, це додатково принесло би системі вищої освіти понад 1 мільярд гривень (приблизно 67 000 студентів, що сплачували б середню ціну в 15 тисяч гривень в рік за навчання).
Явище освітньої міграції є важливим для міжнародних установ. Юнеско, зокрема, збирає статистику та визначає показники відпливу та припливу студентів на навчання з / у країну та визначає відповідний коефіцієнт вихідної мобільності. В Україні він складав у 2017 році (найновіші дані) – 4,7.
Для прикладу у тій же Польщі (до якої виїжджає за їх даними трохи менше 50 % усіх студентів що навчаються закордоном з України) – 1,6. У Швеції цей показник складає 3,9 і загалом у Європі він коливається від майже 1 до 3-4. Та напрями студентської міграції зовсім інші – це США, Велика Британія, Австралія. Натомість у сусідніх пострадянських країнах ситуація є іншою. У Білорусі цей показник становить 5,7, але більше 50 % студентів виїзжають вчитись у Росію. У Вірменії – 5,6 – теж більше 50 % виїхало до Росії. У Грузії – 7,9 і більше всього студентів навчається в Україні (!), в Узбекістані – 12,4 – більшість навчається у Росії, у Казахстані – 13,5 – абсолютна більшість (майже 90 % - у Росії). У той же час показник виїхавши на навчання студентів у Росії становить лише 1,0 і навчаються вони переважно у Німеччині. Загалом, логіка освітньої міграціє полягає у тому, що чим більш економічно розвиненою є країна, то меншою є й освітня еміграція.
Багато країн створюють чимало стимулів (безкоштовне навчання, стипендії, першочергове отримання навчальних віз тощо) для залучення українських студентів на навчання у своїх університетах. Серед прикладів ті ж Польща, Словаччина, Чехія, Німеччина. Українські студенти мають гарний рівень підготовки, схожий менталітет, перспективу по закінченню навчання залишитись та працювати на економіку х країни.
Тенденції у  2020  році
Незважаючи на карантинні обмеження уведені в березні 2020 року, Польща робить виключення, для осіб що поступають на навчання / навчаються у польських ЗВО і на них ці обмеження навряд чи сильно відобразяться. Натомість, в Україні запроваджено мінімальну ціну навчання на бакалавраті ЗВО, тобто у 2020 році ціни на навчання в українських ЗВО державної власності зростуть.
Орієнтовний мінімальний рівень цін, залежності від ЗВО та регіону складатиме від 20 тисяч і вище. Для порівняння, вартість навчання у приватних східноєвропейських ЗВО складає орієнтовно 1000 доларів США (27,5 тисяч гривень на момент подачі матеріалу до редакції). У державних воно є значно дорожчим. Врахуємо ще також, що для осіб, що маю карту поляка (у випадку з Польщею), або польське походження застосовуються правила вступу, як для польських громадян (безкоштовне навчання в державних університетах) або знижена вартість. Отже, при існуючому стані справ, у 2020 році виїзд абітурієнтів з України до країн ЄС та Польщі зокрема лише посилиться.
Окремо також потрібно враховувати соціально-психологічний фактор. У Польщі, яки і більшості європейських країн, учні шкіл закінчують навчання на рік пізніше, аніж в Україні. Відповідно наші учні, що поступають на навчання на бакалаврські програми в ЄС є на рік молодшими і багатьом з них непросто адаптуватись до навчання, переважно, коли мова йде про навчання на бакалавраті.
Оскільки навчання на бакалавраті у багатьох країнах ЄС, переважно, триває 3 роки, вступники на магістратуру в Україні та ЄС мають однаковий вік. Різниця у віці спричиняє соціально-побутові незручності, психологічні проблеми. Українцям буває непросто адаптуватись до груп з іншою мовою навчання та старшими колегами.
Отже, явище освітньої міграції українців, переважно негативно впливає на економіку та соціальну сферу в Україні, хоча може мати і свої позитиви (за умови їх повернення після навчання назад) що зумовлює актуальність розробки дієвих заходів щодо управління ним.
Наразі це явище, на жаль, перебуває переважно поза увагою відповідних державних органів влади, що безумовно, призводить до його некерованого розвитку та відповідає швидше інтересам інших країн. Для прикладу, українців приймають на навчання в Польщі без сертифікатів ЗНО. Тоді ж як, для прикладу, Уряд Індії видав постанову, згідно якої студенти, які не здали на батьківщині відповідні випускні іспити після школи (це стосується, перш за все, медичних спеціальностей) не можуть бути прийняті на навчання закордоном, у противному випадку, дипломи університету, який прийняв їх на навчання, не будуть там визнаватись.
Шляхи послаблення проблеми  /  оптимізації освітньої еміграції
Враховуючи наведене вище є зрозумілим, що явище освітньої еміграції українців має свої позитивні і негативні сторони, яких, за існуючого стану речей, суттєво більше. Зважаючи на масштаб цього явища, а також значний його потенційний вплив на економіку країни, доцільним є впровадження низки заходів, що мають, принаймні, мінімізувати негативні прояви.
Першочерговим заходом щодо врегулювання питання освітньої еміграції з України має стати розроблення Державної політики освітньої міграції. Не вдаючись у деталі освітньої іміграції в Україну, що є предметом окремого дослідження, потрібно зупинитись на основних аспектах регулювання освітньої еміграції наших студентів за кордон. Зупинити це явище адміністративними заходами неможливо у ринковій економіці та й не потрібно, оскільки воно має свій позитивний бік (отримання закордонного досвіду навчання, знань та зв’язків для студентів, що повертаються із закордонного навчання).

Разом із тим необхідно розробити систему заходів що сприятиме ефективній освітній мобільності з позитивними ефектами для економіки України. Не обов’язково щоби наші випускники шкіл виїжджали на навчання закордон у віці 17 років і там залишались після його закінчення. Той самий зарубіжний досвід навчання можна отримати за програмами семестрового обміну, академічної мобільності у рамках програми Еразмус +, програмами подвійного диплому. Та чи знають про це майбутні студенти?
Потрібно проводити просвітницьку роботу у стилі «Навчайся в українському університеті та отримуй досвід навчання за кордоном та диплом європейського». Для цього доцільно, по-перше, узагальнити наявні в українських ЗВО можливості міжнародної академічної мобільності та довести їх до потенційних абітурієнтів у доступній формі; по-друге, підготувати інформацію про міжнародну освітню мобільність, позитивні та негативні сторони виїзду на навчання закордон, інформацію про суть та можливості програм подвійних дипломів тощо та увести у навчальний процес шкіл декілька лекцій про ці можливості, з прикладами. По-третє, потрібно створити фінансові стимули для абітурієнтів, залишатись в Україні, окрім можливості вступити на бюджетну форму навчання. Суть цієї системи мотивації потребує додаткового обговорення.
Окрему увагу потрібно приділити моделі, що дозволяє поєднувати навчання в ЄС та Україні. Це програми подвійних дипломів. Вони дозволяють посеместрово навчатись в Україні та закордоном та уникнути масового виїзду студентів. Диплом отримується і українського і європейського зразків. Студенти мають реальну можливість повчитись у насправді рейтингових університетах ЄС зі значно нижчими витратами. Це, напевно, ідеальний варіант вирішення проблеми, але таких, реально функціонуючих програм існує не так вже й багато, а ще менше на рівні бакалавра, що є найважливішим.
Польські та університети інших країн ЄС зацікавлені у таких програмах. Вони враховуються при визначенні рейтингів тощо. Відповідно, вважаємо за доцільне мотивувати з боку Міністерства освіти і науки України університети до розвитку реально діючих програм подвійних дипломів з рейтинговими університетами країн ЄС, особливо на бакалаврському рівні.
Не можна також закривати очі на можливість нехтування ЗНО при вступі до закордонних університетів. Деякі українські ЗВО пропонують навчання без сертифікатів ЗНО за схемою: поступив до Польщі, потім перевівся в Україну. Або можна абсолютно легально без ЗНО закінчити бакалаврат польського університету та поступити на магістратуру в Україні. Чи це є справедливо і забезпечує рівні права усім студентам та випускникам українських шкіл? Швидше це є «дірки» у освітньому законодавстві, що стимулюють відтік українських студентів закордон.
Очевидно, що потрібні чіткі міжурядові домовленості з відповідними органами країн, куди переважно виїжджають на навчання наші студенти, про обов’язковість врахування українського ЗНО при вступі наших студентів до закордонних університетів.


 
У Міносвіти назвали мінімальний бал для вступу «на бюджет» 

В Україні розпочинається вступна кампанія 

Конкурсний бал при поданні заяви на бюджетне місце має становити не менше 125 балів

Мінімальний бал для вступників в університети складає 125 балів, а для окремих спеціальностей встановлені інші мінімальні конкурсні бали.

Про це сьогодні повідомив очільник директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН Олег Шаров, повідомляє Укрінформ.

«Конкурсний бал при поданні заяви на бюджетне місце має становити не менше 125 балів. Якщо вступник має менш як 125 балів, він може розраховувати лише на навчання за кошти фізичних та юридичних осіб на усіх спеціальностях за рівнем бакалавра», - сказав Шаров. 
Також, за його словами, для вступників на спеціальності фармація, промислова фармація мінімальний бал, за ініціативою Міністерства охорони здоров'я, має складати не менше 130 балів.

На спеціальності галузі знань право, публічне управління, міжнародні відносини мінімальний конкурсний бал має становити не менше 140. 
На медичні спеціальності мінімальний конкурсний бал сертифікатів з другого та третього предметів ЗНО має становити не менше 150 балів. Ця вимога висувається і для сертифікатів ЗНО вступників на контрактну форму навчання.

Вступна кампанія у заклади вищої освіти розпочнеться з 1 серпня.

Нагадаємо, що очільник Міносвіти назвав найпопулярніші предмети ЗНО. За словами т.в.о. міністра, значна кількість учасників ЗНО обрали також географію (130 тис зареєстрованих), англійську мову (117 780), біологію (113 944). 
 
Вступна кампанія до вишів розпочнеться 1 серпня: що нового
Вступники зможуть подати до п'яти заяв на бюджет у період з 13 по 22 серпня

Вступна кампанія до закладів вищої освіти в Україні розпочнеться о 10 годині 1 серпня, і вступники зможуть подати до 5 заяв на бюджет у період з 13 по 22 серпня. 
Про це заявив заступник міністра освіти та науки Андрій Вітренко.

«Вступна кампанія до закладів вищої освіти розпочнеться 1 серпня. 1 серпня о 10 годині ранку буде відкрита можливість реєстрації електронних кабінетів. Вступники зможуть подати до 5 заяв на бюджет у період з 13 по 22 серпня. Кількість заяв на контрактну форму навчання є необмеженою», — сказав Вітренко.

Серед новацій він назвавможливість подачі електронних заяв вступниками пільгових категорій, які мають хоча б 1 сертифікат ЗНО 2017-220 років.

Для цього їм потрібно звернутися до одного з закладів вищої або передвищої фахової освіти і надати підтверджуючий пільги документ, документ, що посвідчує особу та документ про освіту для внесення в окремий реєстр осіб зі спеціальними умовами вступу. 
Друга новація: вступники, що мають право складати вступні іспити замість ЗНО, а також ті, що складають творчі конкурси на певні спеціальності, для участі в конкурсі на бюджетні місця, починаючи з 24 липня мають зареєструватися в закладі вищої освіти для складання таких іспитів та творчих конкурсів. Скласти такі іспити та творчі конкурси необхідно з 1 по 12 серпня.

Урядовець додав, що в 2020 році освітні центри «Крим-Україна» та «Донбас-Україна» будуть створені у всіх закладах вищої освіти не тільки підпорядкування МОН, а й підпорядкування МОЗ, Мінкульту та трьох закладів вищої освіти МВС. 
Також в межах окремої квоти в конкурсному відборі будуть брати учатсь не лише вступники Автономної республіки Крим та міста Севастопіль, а й вступники з непідконтрольних територій Донецької та Луганської областей та лінії зіткнення.

Подання документів на зарахування на освітній ступінь бакалавра за кошти державного бюджету відбувається в два етапи: основний до 20 серпня, другий етап - зарахування на контракт — до 23 жовтня.

В освітніх центрах вступники з тимчасово окупованих територій та Криму мають можливість подати до 5 заяв в одному освітньому центрі.

Нагадаємо, що очільник Міносвіти назвав найпопулярніші предмети ЗНО. За словами т.в.о. міністра, значна кількість учасників ЗНО обрали також географію (130 тис зареєстрованих), англійську мову (117 780), біологію (113 944).
 
До уваги вступників !!!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення



Яким є порядок відшкодування бюджетних коштів при повторному вступі на бюджет та як проводиться розрахунок суми відшкодування

Повторний вступ на бюджет та відшкодування вартості навчання
      Чи може особа повторно навчатись на бюджеті ?  Яким є порядок відшкодування коштів ?  Чи потрібно відшкодовувати кошти, якщо студент вибув до початку семестрового контролю ?  Як проводиться розрахунок суми відшкодування ?
      Чи може особа повторно навчатись на бюджеті ?
Відповідно до статті 4 закону «Про вищу освіту» громадяни України мають право безоплатно здобувати вищу освіту в державних і комунальних закладах вищої освіти на конкурсній основі, якщо певний ступінь вищої освіти (бакалавра чи магістра) здобувають вперше.
Громадяни, які за станом здоров’я втратили можливість виконувати службові чи посадові обов’язки за отриманою раніше кваліфікацією мають право безоплатно здобувати вищу освіту за другою спеціальністю, а така втрата працездатності повинна бути підтверджена висновками медико-соціальної експертної комісії.
Повторно безоплатно здобувати вищу освіту за тим самим ступенем освіти мають право також громадяни України, які не завершили навчання. Для цього вони повинні відшкодувати кошти, вже витрачені на оплату послуг з їхньої підготовки.
      Яким є порядок відшкодування коштів ?
Порядок відшкодування коштів врегульовано Постановою КМУ №658 «Про затвердження Порядку відшкодування коштів державного або місцевого бюджету, витрачених на оплату послуг з підготовки фахівців» від 26 серпня 2015 року.
Цей порядок не розповсюджується на таких осіб:
  • студентів і курсантів закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання (наприклад, тих ЗВО, які навчають поліцейських) та військових навчальних підрозділів ЗВО (п.1 Порядку);
  • студентів, які написали заяву про відрахування до початку навчального року і не приступили до навчальних занять, незалежно від дати затвердження закладом вищої освіти наказу про відрахування (згідно з роз’ясненням Департаменту економіки та фінансування МОН від 10 вересня 2019 року «Щодо відшкодування коштів державного або місцевого бюджету, витрачених на оплату послуг з підготовки фахівців»).
Відшкодування вартості попереднього навчання на бюджеті відбувається вже після повторного зарахування на навчання до нового закладу вищої освіти. Згідно з порядком відшкодування бюджетних коштів, у наказі про зарахування особи на повторне навчання на бюджеті встановлюється строк відшкодування коштів, що не перевищує 10 робочих днів з дня початку навчального року.
Після зарахування, студент має звернутись у відповідний відділ нового закладу вищої освіти (наприклад, планово-фінансовий), який не пізніше трьох днів після звернення повинен видати розрахунковий документ, у якому вказується сума відшкодування, а також номер рахунку на який потрібно сплатити кошти. Для такого розрахунку потрібна буде академічна довідка (про кількість кредитів та вивчені академічні дисципліни) з попереднього місця навчання, яка видається студентові одразу після відрахування з попереднього місця навчання.
Якщо матеріальне становище студента не дозволяє оплатити усю суму відшкодування одразу, то він може звернутися до керівника закладу вищої освіти з вмотивованою заявою про реструктуризацію відшкодування коштів. У такому випадку доведеться заплатити не менше 50 відсотків загального розміру коштів одразу, а решту – частинами до кінця поточного навчального року.
Документ, що підтверджує оплату (наприклад, квитанцію) необхідно подати не пізніше 10 робочих днів з дня здійснення платежу. Особа, яка не подала зазначеного документа в установлений строк, підлягає негайному відрахуванню.
      Чи потрібно відшкодовувати кошти, якщо студент вибув до початку семестрового контролю ?
З 31 січня 2017 року набрало чинності положення Порядку щодо обов’язковості відшкодування коштів навіть у тому разі, якщо студент вибув із закладу вищої освіти до початку семестрового контролю (тобто, до початку залікової сесії). У такому випадку він повинен відшкодувати у повному обсязі вартість 30 кредитів за той семестр, посеред якого його відрахували, незалежно від фактичної тривалості навчання. Це положення не застосовується до осіб, які були відраховані до 31 січня 2017 року.
      Як проводиться розрахунок суми відшкодування ?
Сума відшкодування вартості навчання за один семестр навчального року розраховується за формулою: S = Σ (Vі × 0,5) × ((K - Kз)/K).
Згідно з даною формулою, сума, що підлягає відшкодуванню (S) вираховується на основі середньої річної вартості навчання за рахунок загального фонду державного або місцевого бюджету одного студента (Vі), кількості кредитів за іспити та заліки, що були складені студентом (К), а також кількості кредитів за іспити та заліки, які зараховані закладом вищої освіти за новим місцем навчання (Kз).
Інформацію про середню вартість навчання одного студента можна знайти у Звітах про виконання паспорта бюджетної програми (відповідно до п.5 Порядку). Наприклад, згідно із Звітом про виконання паспорта бюджетної програми станом на 1 січня 2018 р. (найменування бюджетної програми «Підготовка кадрів вищими навчальними закладами ІІІ і ІV рівнів акредитації та забезпечення діяльності їх баз практики») середні витрати на навчання 1-го студента у 2017 р. становили 32,8 тис. грн., відповідно до Звіту про виконання паспорта бюджетної програми станом на 1 січня 2019 р. (найменування бюджетної програми «Підготовка кадрів вищими навчальними закладами ІІІ і ІV рівнів акредитації та забезпечення діяльності їх баз практики») середні витрати на навчання 1-го студента у 2018 становили 39,9 тис.грн.
Також варто зазначити, що чим більше навчальних дисциплін складених за попереднім місцем навчання буде зараховано при повторному вступі, тим меншою буде вартість відшкодування. Це можливо при повторному вступі на ту ж саму спеціальність, або спеціальність з максимально наближеним навчальним планом.
Самостійно розрахувати вартість відшкодування досить складно, тож у приймальній комісії закладу вищої освіти варто уточнити, який саме відділ університету проводить розрахунки та попередньо проконсультуватись щодо розміру відшкодування. У навчальному закладі також можна ознайомитись із навчальним планом для порівняння навчальних дисциплін.
      Приклад розрахунку вартості відшкодування
Якщо середня вартість навчання одного студента у 2017 році становила 32,8 тис. грн., а у 2018 році – 39,9 тис. грн., студент склав заліки та іспити за перший семестр 2017/18 навчального року (30 кредитів, з яких 20 кредитів зараховано за новим місцем навчання) і був відрахований до початку семестрового контролю у другому семестрі, то формула для визначення розміру відшкодування за 2017/18 навчального року виглядатиме так:
S = Σ (32,8 × 0,5+39,9 × 0,5) × ((30+30–20)/(30+30)=25,5 тис. грн.
При цьому сума буде визначатись з урахуванням інфляції (тобто може бути дещо більшою), що визначається за період від дати відрахування особи із закладу вищої освіти до 1 січня того року, в якому особу зараховано для повторного навчання.
 
ЗНО-2020: кількість 200-бальників зросла на 63%



Цього року, порівнюючи з минулим роком, суттєво зросла кількість учасників зовнішнього оцінювання, які отримали максимальний результат.
Про це під час брифінгу щодо попередніх результатів ЗНО сказав в.о. міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.
За його словами, кількість осіб, які набрали максимальний тестовий бал і отримали оцінку 200 балів цього року, — 447, це більше на 63%, ніж минулого.
«Найбільше «відмінників» із математики — 142 особи. На другому місці — англійська мова, 84. Кількість учасників, які отримали найвищий бал з фізики, — 60, тоді як минулоріч їх було лише 4», - зазначив Сергій Шкарлет.
Окрім того, один з учасників — учень звичайної сільської школи — набрав рекордну кількість балів із чотирьох предметів: українська мова і література — 200 балів, математика — 200 балів, англійська мова — 199 балів, фізика — 196 балів.
Змінено: Олена Холод - 30.07.2020 22:04:14
Страницы: Пред. 1 ... 6 7 8 9 10 ... 12 След.
Читають тему