Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 ... 9 10 11 12 13 След.
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Вчимо дитину працювати з календарем



Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям п’ять оригінальних практичних завдань, що допоможуть дитині вивчити одиниці вимірювання часу, порядок місяців і навчитися зіставляти їхні назви з порядковим номером у календарі.
Виконання запропонованих завдань сприятиме становленню соціальної компетентності, розвитку логічного, асоціативного та творчого мислення, уваги, розширенню словникового запасу.
Працюємо з календарем. Це завдання допоможе дитині навчитися знаходити число в календарі й співвідносити його з днем тижня. Виконуючи завдання, дитина навчиться орієнтуватися в календарній сітці, розрізняти поняття «вихідний день», «робочий день», «святковий день», ознайомиться з датами, на які припадають загальнонаціональні та міжнародні свята.
Дванадцять місяців: працюємо з календарем. Це завдання допоможе дитині вивчити порядок місяців і навчитися зіставляти їхні назви з порядковим номером у календарі. Завдання сприятиме розвитку уваги, пам’яті, розширенню словникового запасу.
Створюємо календар. Це завдання надасть можливість вивчити одиниці вимірювання часу, дізнатись про цікаві події та проявити себе. Завдяки виконанню цього завдання дитина розширить кругозір, розвиватиме навички рахунку та дрібної моторики.
Анаграма «Місяці року». Працюючи над цим завданням ваша дитина дізнається, що таке анаграми та навчиться їх розшифровувати, а також закріпить знання про всі місяці року. У завданні дитині пропонується розшифрувати анаграми та самостійно записати правильні відповіді в спеціально відведеному місці. Виконуючи завдання, дитина буде вдосконалювати навички логічного мислення і навчиться правильно писати назви всіх місяців року.
Розмальовка «12 місяців». Це завдання-розмальовка не тільки допоможе потренувати дрібну моторику, увагу, покращити вміння підбирати різні кольори й навіть покращити навички читання, а й познайомить дитину з характерними особливостями січня, відповідними народними прислів’ями та приказками, а також зі щорічними святами, що припадають на цей місяць.
Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів.

 
Як навчити дитину самостійно приймати рішення: поради, які допоможуть виховати успішну людину


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://24tv.ua/family/yak-navchiti-ditinu-samostiyno-priymati-novini-ukrayini-i-svitu_n1354964?fbclid=IwAR0E4g3WC3mAipwRpjB9mI0oCkAYsd3PYVaWn7T05TEyqsUwC7ni8yjHte8


Експерти запевняють, що навички самостійного ухвалення рішень не виникають самі по собі, їх слід розвивати ще з малку. Так само, як ви вчите дитину ходити, розмовляти, читати тощо. Тому навчайте малечу з раннього віку, бо з часом це буде зробити складніше, пише видання 4mamas.

6 порад, як навчати дитину самостійно приймати рішення

  • Давайте дитині вибір

Проте і тут повинні бути свої межі – в жодному разі не варто говорити "роби що хочеш". Таку фразу малеча розумітиме як байдужість дорослих. Вибір краще давати в певних межах.
  • Демократичне обговорення
Якщо раніше батьки авторитарно управляли життям дитини, говорячи їй, що робити, а що ні, то зараз варто змінити свій стиль спілкування на більш демократичний. Говоріть з дитиною та враховуйте її бажання.
  • Не робіть за дитину те, що вона може виконати сама
Батьки часто хочуть вберегти дитину від зайвої роботи та й впевнені, що вони зроблять її швидше. Але експерти запевняють, що дорослим не варто виконувати замість малечі ті справи, які вона може зробити сама. Адже самостійні рішення – це частина самостійної поведінки.

  • Не забувайте хвалити малечу
Після того, як дитина зробила щось сама, обов’язково похваліть її за це, і нехай це будуть зовсім звичні речі. Але слова похвали покажуть малечі, що ви цінуєте її зусилля, а це стимулюватиме у дитини бажання більших працювати.
  • Дозволяйте помилки і шукайте позитив
Навіть якщо малюк розбив посуд, подряпався чи забруднив одяг, не сваріть його. Краще пояснити дитині, що цілком нормально в чомусь помилятися чи не знати чогось. Поясніть, що помилка не є катастрофою.Окрім того, можна обговорити, чому так сталося, які дії до цього призвели і спробуйте знайти в цьому щось позитивне. (До прикладу, скажіть, що ви вже давно хотіли купити нову тарілку тощо).
  • Не бійтеся за власний авторитет
За словами психологів, на авторитет батьків не вплине те, що дитина сама вибирає собі колір одягу вранці чи просить приготувати улюблений сніданок. Так, під час обговорення планів між дитиною і її батьками налагодяться довірливі стосунки. А це значно краще, ніж коли дитина боїться батьків, бо вони можуть її покарати за щось.
 
Онлайн-тест для дітей на логічне мислення



Сайт Mamabook підготував цікавий дитячий тест на логіку та увагу. Він орієнтований на дітей віком 8-11 років.
Проте до виконання тестів разом із батьками варто залучити й діток молодшого віку. Та й самим дорослим корисно час від часу згадувати дитячі шкільні задачки й тренувати мозкову активність, пам’ять.
Пройти тест можна за таким посиланням: https://mamabook.com.ua/onlinetest/onlayn-test-dlya-ditey-na-logichne-mislennya/
 
Вивчаємо теперішній час в англійській мові


Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам та вчителям дев’ятнадцять оригінальних практичних завдань для закріплення знання граматичних структур - знань про розрізнення і вживання в англійській мові часів Present Simple і Present Continuous.
Виконання запропонованих завдань сприятиме збагаченню словникового запасу, розвитку лінгвістичного інтелекту, логічного мислення, пам’яті та уваги, навичок читання й письма англійською мовою.

Малюємо план кімнати за інструкціями (англійською мовою). Це завдання допоможе дитині навчитися малювати план кімнати, дотримуючись інструкцій англійською мовою, сприятиме закріпленню граматичних конструкцій There’s/There are й збагаченню словникового запасу за темою «Моя кімната».

Розфарбовуємо Кота в чоботях (англійською мовою). Це завдання допоможе дитині не лише закріпити знання про вживання в англійській мові часів Present Simple і Present Continuous, а й повторити назви кольорів та одягу. Дитині пропонується прочитати текст і розфарбувати одяг кота у відповідні кольори.

Знайди відмінності у малюнках (англійська мова). Це завдання допоможе дитині не лише розвинути логічне мислення та увагу, а й потренувати навичку вживання часу Present Simple. Дитина повинна знайти малюнок, який має відмінність, обвести його й написати речення про те, чим він відрізняється від інших малюнків (так, як наведено у зразку).

Описуємо, що ми любимо робити у вільний час (англійська мова). Завдання, що допоможе дитині не лише закріпити знання деяких дієслів англійською мовою, але й потренувати навички вживання конструкції like / don’t like doing.

Вивчаємо прислівники частоти (англійська мова). Це завдання допоможе дитині закріпити знання прислівників частоти. У завданні зображено таблицю, яка надає інформацію про рутинні справи хлопчика Джейкоба на вихідних. Дитина повинна подивитись у таблицю, скласти усно й написати речення за наведеним зразком.

Вживаємо Present Simple, описуючи вподобання (англійська мова). Завдання, що допоможе дитині не лише розвинути навички читання англійською мовою, а й закріпити знання часу Present Simple. Дитина повинна прочитати текст і виконати завдання за ним, а також письмово відповісти на питання до тексту за зразком.

Будуємо загальні питання в Present Simple. Це завдання допоможе дитині навчитися формулювати загальні запитання (general questions) англійською мовою у часі Present Simple. Завдання містить схему побудови загального запитання.

Будуємо спеціальні питання в Present Simple. Це завдання допоможе дитині навчитися формулювати спеціальні запитання (special questions) англійською мовою у часі Present Simple. Дитині пропонується 12 речень, до двох з яких запитання вже поставлені, а до інших десяти – питання потрібно сформулювати й написати самостійно.

Учимося вживати дієслова to do й to be у Present Simple. Це завдання допоможе дитині зрозуміти різницю між дієсловами to do й to be в англійській мові, навчитися вживати їх у формах теперішнього часу Present Simple. Виконуючи завдання, дитина збагатить словниковий запас з англійської мови, розвине уважність.

Виправляємо помилки в реченнях у Present Simple і Present Continuous. Завдання, що допоможе дитині закріпити знання часів Present Simple і Present Continuous в англійській мові. У завданні написано десять речень, у кожному з яких є одна помилка. Дитина повинна прочитати речення й виправити помилку, написавши правильну відповідь.

Знаходимо помилки в реченнях у Present Simple (англійською мовою). Завдання, що допоможе дитині закріпити знання часу Present Simple в англійській мові. У завданні написано десять речень, у кожному з яких є одна помилка. Дитина повинна прочитати речення, знайти помилку й виправити її. Після цього потрібно переписати речення без помилок.

Описуємо вподобання (англійською мовою). Це завдання допоможе дитині закріпити знання Present Simple Tense і повторити назви деяких фруктів й овочів. У завданні зображено малюнки фруктів й овочів. Спочатку дитина повинна подумати про свої вподобання й намалювати веселий або сумний «смайлик» поряд із кожним малюнком, а потім скласти речення і підписати малюнки так, як наведено у зразку.

Описуємо вподобання (англійською мовою). Це завдання допоможе дитині закріпити знання Present Simple Tense і повторити назви деяких продуктів харчування. У завданні зображено двох дітей, які розказують про свої вподобання у їжі. Потрібно прочитати речення, у яких пропущено слова like («любить») або doesn’t like («не любить»), подивитись на малюнки і вписати відповідні слова.

Вчимось визначати погоду англійською мовою. Завдання, що допоможе дитині закріпити знання назв погодних явищ англійською мовою, а також навчитись відповідати на питання «What’s the weather like today?» У першій частині завдання дитина повинна подивитись на малюнок, визначити, яке погодне явище на ньому зображено, та підписати його. У другій частині завдання потрібно написати та намалювати, яка погода сьогодні.

Порядок слів у реченні: Present Simple. Це завдання допоможе дитині збагатити словниковий запас з англійської мови та навчитися будувати розповідні речення. Воно містить 10 розповідних речень, слова в яких розташовані хаотично. Дитині потрібно відновити порядок слів та записати правильні варіанти речень.

Порядок слів у питальному реченні: Present Simple. Це завдання допоможе дитині збагатити словниковий запас з англійської мови та навчитися будувати питальні речення. Воно містить 10 питальних речень, слова в яких розташовані хаотично. Дитині потрібно відновити порядок слів та записати правильні варіанти речень.

Вивчаємо Present Continuous (англійська мова). Завдання, що допоможе дитині не лише потренувати навички вживання Present Continuous, а й закріпити знання деяких дієслів англійською мовою. На сторінці зображено 12 малюнків дітей, які виконують різні дії, дитині пропонується прочитати 12 речень, що описують ці малюнки.

Описуємо вбрання англійською мовою. Завдання, що допоможе дитині закріпити знання назв одягу англійською мовою, розвинути уяву, фантазію і творчі здібності. Завдання добре підходить для виконання в парі й допомагає розвинути комунікативні навички дитини й розширити словниковий запас з теми «Одяг» англійською мовою.

Розрізняємо Present Simple і Present Continuous (англійська мова). Це завдання допоможе дитині навчитися розрізняти часи Present Simple і Present Continuous англійською мовою. У завданні зображено п’ятеро дітей, що виконують певні дії. Біля кожного малюнка написано два речення з пропущеними дієсловами. Дитина повинна прочитати речення і вписати дієслова у правильній часовій формі так, як у наведеному зразку.
Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.
За матеріалами сайту osvita.ua:http://osvita.ua/school/74315/
Змінено: Олена Холод - 05.06.2020 11:38:35
 
Проект НУШ для першокласників буде продовжений


Проект «Нова українська школа» для дітей, які підуть у перший клас 1 вересня 2020 року, не згортатимуть, а на закупівлю обладнання є фінансування.
Про це сказала в.о. міністра освіти і науки Любомира Мандзій в ефірі програми «Мокрик По Живому» на hromadske.
«Ми маємо попри обмеження бюджету мільярд шістдесят мільйонів, які вже отримали розпорядники коштів — обласні бюджети. Облдержадміністрації вже мали ухвалити відповідні рішення і розподілити ці кошти між закладами освіти», — каже Мандзій.Вона зазначила, що наразі триває моніторинг того, як відбувається розподілення виділених грошей. Його результати мають бути готові 9 червня.
«Якщо є якісь відставання від графіка, проведемо наради з головами ОДА, щоб підкреслити важливість. Є порядок використання цих коштів. Я знаю про те, що розпочалися процеси закупівлі», — повідомила Мандзій.Водночас наразі грошей не вистачає на додаткове навчання вчителів в рамках проекту «Нова українська школа».«З додатковим навчанням вчителів поки що складно і цей ресурс, який складає понад 300 мільйонів гривень, ми не отримали поки що. Але ми й технічно його не можемо проводити через карантин», — розповіла Любомира Мандзій, додавши, що вчителі молодших класів здебільшого вже пройшли певні тренінги з тренерами «Нової української школи».


За матеріалами сайту osvita.ua: http://osvita.ua/school/74322/
 
Програма підготовки дитини до школи


Дитина пізнає світ, отримуючи певні знання і навички, а завдання батьків і педагогів — зробити цей процес цікавим і змістовним. Успішність дитини багато в чому залежить від рівня підготовки до навчання в школі. Вміння рахувати, писати цифри, самостійно складати речення та розповіді, розвинуті навички просторового орієнтування, слухового сприймання, читання, порівняння, послідовного рахунку є важливим етапом цієї підготовки.
Наприклад, дитина має вміти писати цифри від 0 до 9, розуміти їх значення, рахувати. Але запам’ятати цифри дитині зовсім не просто, оскільки цифри для неї - це щось абстрактне, не здатне викликати емоції, тому процес навчання має, в першу чергу, зацікавити дитину!
Провідний український інтернет-проект «Розвиток дитини» пропонує батькам та вихователям план підготовки із спеціально підібраними завданнями, які допоможуть дитині в цікавій і невимушеній формі підготуватися до школи.
Ця програма інтелектуального розвитку дитини допоможе вашій дитині в ігровій формі ознайомлюватись з навколишнім світом, розвивати логіко-математичну, комунікативну, емоційну компетентність, сприятиме розвитку уваги, пам’яті, самостійності і посидючості. Завдання підібрані таким чином, щоб відбувалось чергування різних видів діяльності – усних, практичних, творчих. Головне, не поспішати відповідати за дитину, а надати їй час для роздумів та обмірковувань.
Програма розроблена на 54 дні (9 тижнів).
Кожен тиждень триває 6 днів і завершується улюбленим завданням для дітей – розмальовкою вихідного від навчання дня! Розпочати її виконання ви можете у будь який зручний для вас час, починаючи з першого дня першого тижня. Не перевантажуйте дитину, виконання завдань розраховано на 15-20 хвилин у день. Якщо дитина проявляє ознаки втоми, необхідно змінити вид діяльності, зробити перерву, а потім знову повернутися до роботи.



Детально ознайомитися з програмою можна за таким посиланням: http://osvita.ua/school/60929/?fbclid=IwAR18V8maQHvot_Zz6cN4ha1WHDmleLsDOk_chv29LIZ_hKMibo0KMHrw7CQ
Змінено: Олена Холод - 09.06.2020 09:35:33
 
Склад першого десятка чисел: вивчаємо наочно.


Усні обчислення дуже важливі у процесі розвитку і навчання. Дитина, яка розуміє склад чисел і вміє швидко зорієнтуватися, набагато швидше освоїть прості арифметичні дії та порівняння. Пропонуємо зробити картки зі складом чисел своїми руками та самостійно вписати туди значення.
Матеріали:
  • папір;
  • фломастер;
  • лінійка;
  • ножиці.
  • Хід роботи:Розріжте формат А4 навпіл. Зробіть десять таких карток. Посередині накресліть коло або прямокутник і впишіть туди число — від 1 до 10. Потім від кожного числа зробіть виноски, їх має бути на одну більше, ніж саме число. Тобто, для одиниці — дві виноски, для двійки — три, для десятки — одинадцять і т. д.
  • На наступному етапі дайте дитині одну картку і попросіть розписати склад чисел. Допомагайте на перших порах, разом рахуйте за допомогою дрібних предметів, наприклад, сірників, ґудзиків, лічильних паличок. Так, для числа 1 склад буде наступним: 1+0, 0+1. Для числа 2 — 1+1, 2+0, 0+2. У нашому проекті найбільше варіантів отримання має число 10: 0+10, 1+9, 2+8, 3+7, 4+6, 5+5, 6+4, 7+3, 8+2, 9+1, 10+0.

  • Не треба завчати склад чисел механічно, слід досягти розуміння матеріалу дитиною. Для цього тренуйтеся на різних предметах: монетках, яблуках, олівцях, книжках тощо. Чим більше тренувань, тим швидше відбуватиметься в мозку процес усних обчислень і краще малюк засвоюватиме арифметичні "премудрості". Вдалого навчання!
За матеріалами:  https://childdevelop.com.ua/practice/9310/?fbclid=IwAR32ypHrS5Q_uvAQWu5KqxhI5blHHNCSfVhuwznGk_eS4nIyc1RIZPre2K0


Змінено: Олена Холод - 11.06.2020 04:55:35
 
Розвиваємо логічне мислення в першокласників та дошкільнят




Завантажуйте шаблони ігор, математичних прописів та розмальовок!

Ми підготували для вас добірку веселих ігор, лабіринтів та математичних прописів з розмальовками, які урізноманітнять навчання і дозвілля малечі. Розробки підійдуть для учнів перших класів та дошкільнят.
Завантаження цілком безкоштовне!

Лабіринти 
Лабіринти – це досить проста гра, яка несе в собі велику користь для розвитку молодших дітей. Адже вони тренують увагу, просторове мислення, логіку та посидючість. Коли ж малеча буде проводити всередині лабіринту лінію, так, щоб та не торкалася до стінок, дитина тренуватиме м’язи кистей і передпліч та розвиватиме навички дрібної моторики.
Пропонуємо вам 29 яскравих лабіринтів з цікавими персонажами.
  • 19 лабіринтів із завданнями;
  • 10 лабіринтів стандартного формату.
Лабіринти із завданнями Посилання для завантаження: https://vseosvita.ua/library/19-riznih-labirintiv-dla-ditej-doskilnogo-ta-skilnogo-viku-100385.html19 різних
Лабіринти стандартного форматуПосилання для завантаження: https://vseosvita.ua/library/gra-labirint-100372.html


 Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://vseosvita.ua/news/rozvivaemo-logicne-mislenna-v-persoklasnikiv-ta-doskilnat-2971.html
222.jpg (26.13 КБ)
222.jpg (26.13 КБ)
111.jpg (21.01 КБ)
111.jpg (21.01 КБ)
Змінено: Олена Холод - 12.06.2020 07:22:57
 
9 навичок, які потрібні першокласнику більше, ніж уміння читати чи рахувати


При підготовці до школи батьки та вихователі турбуються про базові знання дітей 6-7 років. Проте ігнорують навички, які могли б навчити дитину значно ефективніше освоювати шкільну програму. Адже, окрім банального зазубрювання, успішне навчання та соціалізація дитини передбачає інші важливі вміння.

Сайт  Mamabook підкаже, які навички необхідно прививати дошкільнятам.

1. Представитися, назвати своє ім’я

Здавалося б, що може бути простіше? Проте темперамент деяких дітей не дозволяє їм «включитися» в процес самопрезентації, чітко відповісти на просте запитання. Чимало дітей можуть зволікати з відповіддю. І це може бути причиною невміння спілкуватися в спокійному, офіційному тоні з дорослими людьми.

2. Діяти за інструкцією

Це зовсім не спроба першачків перетворити на бездумних роботів. Навпаки, дитина повинна вміти уважно слухати озвучене, запам’ятовувати, а потім виконувати в потрібній послідовності. Таке вміння зрощує дисциплінованого школяра, здатного до самоосвіти. Вміння діяти за інструкцією дуже легко відтреновується вдома. Радимо батькам влаштовувати такі щоденні квести для дошкільнят з 3-5 пунктів:
  • Синку, сходи на кухню.
  • Увімкни чайник.
  • Знайди на підвіконні мій телефон.
  • Принеси його, будь ласка.
Або чудове завдання для дівчинки – майбутньої господині:
  • Доню, дістань з холодильника 3 яйця.
  • Розбий їх та вилий в миску.
  • Розмішай ретельно виделкою.
  • Коли закінчиш, поклич, аби я приготувала омлет.
3. Правильно реагувати на відмову

Як більшість сучасних дітей реагує, почувши відмову на своє прохання? Звичайно, ж істериками та образами. А дитина повинна розуміти, що саме в цей момент ви не можете пограти, але зробите це пізніше. Щось подібне може відбуватися й на уроках. Почувши, що сьогодні вчителька не буде проводити ігри або влаштовувати перегляд навчальних роликів, дитина може засмутитися. А поганий настрій стане причиною неуважності та низької успішності. Отже, навчіть майбутнього школяра правильно сприймати відповідь «Ні».

4. Просити про допомогу
Насправді це складне вміння, яке дуже часто не під силу навіть дорослим. Вважається, що це принизливо. Дитина повинна знати, що прохання про допомогу – не соромно! Але робити це вона повинна у ввічливій формі, а також вчасно для себе.

5. Дякувати
Ввічливість ще нікому не зашкодила. Більше того, щира вдячність формує вміння цінувати чужу роботу, витрачений час та увагу. Вважається, що вміння дякувати – це ознака емоційного інтелекту. Як виробити цю звичку? Дуже просто! Дякуйте частіше дитині за допомогу, а вона сама почне робити це у відповідь.

6. Просити вибачення
Ще одне «принизливе» вміння зі світу дорослих. Більшість не вміє визнавати свої помилки та щиро просити вибачення. А це важлива комунікаційна навичка, адже дитина постійно знаходиться в колективі.

7. Оцінювати наслідки своїх вчинків
Усе починається змалечку. Дитині слід роз’яснювати, до чого призведуть ті чи інші вчинки. І вже на момент навчання в школі вона самостійно усвідомить, чому потрібно виконувати домашнє завдання, чому не слід списувати в сусіда, чому не можна ігнорувати зауваження вчителя. Якщо дитини буде навчена аналізувати свої дії, то вам не загрожують регулярні істерики над домашнім завданням.

8. Приймати критику
Якщо дитина змалечку виховується як «найкраща», «найгарніша» і ще багато чого «най», то є ризик отримати самозакоханого школяра, не здатного сприймати критику. А з ними зіштовхується кожен першокласник з перших днів навчання. Навчіть дитину сприймати зауваження як підказки-поради: на що потрібно звернути увагу, аби навчатися ще краще.

9. Керувати емоціями
Цю навичку доведеться прививати дитині до підліткового віку. Але важливо це робити завчасно – ще з період садочка. Постійно обговорюйте дитячу поведінку, вчіть сприймати все стримано – без агресії, а також без надмірних емоцій. Оскільки дитині потрібно комунікувати з однолітками та педагогом, то вона повинна вміти не зриватися на інших через свій поганий настрій.


За матеріалами сайту mamabook.com.ua: https://mamabook.com.ua/9-navychok-iaki-potribni-pershoklasnyku-bilshe-nizh-uminnia-chytaty-chy-rakhuvaty/?fbclid=IwAR239hO2qrFjB60PbNA-lPkujgnNwWyTGsMw5lshZcBLfpsVS9c3Qg5cttM
Змінено: Олена Холод - 15.06.2020 15:03:29
 
Адаптивний інтелект. Чому він важливий і як розвивати його у дітей
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://www.schoollife.org.ua/adaptyvnyj-intelekt-chomu-vin-vazhlyvyj-i-yak-rozvyvaty-jogo-u-ditej/?fbclid=IwAR2-XSgkkI5MirioEJw8wD6moxtbJE99QwU4-w5MB5nP-04FLomQbSPp81E


Високий IQ завжди був приводом для гордості. Кілька років тому до нього додався EQ – емоційний інтелект. Бізнес тренери та коучі активно заговорили про те, що вміння розуміти емоції інших та правильно використовувати свої емоції не менш важливе, ніж ґрунтовні знання.  Тепер на черзі АQ –  адаптивний інтелект, тобто здатність реагувати на зміни. Саме ця особлива риса допомогла підприємцям врятувати бізнес під час карантину, на неї звертають увагу інвестори під час вибору стартапу, а роботодавці роблять основну ставку. Звісно ж, адаптивний інтелект краще розвивати з дитинства. Ми розібралися, для чого його слід розвивати та як це робити.


Що таке АQ?Адаптивний інтелект – це готовність швидко адаптуватися до умов, що змінюються, та вчитися новому. На думку доктора Гері Култона, генерального директора Adaptive Intelligence Consulting, АQ – це здатність мислити гнучко й ефективно у світі, що постійно змінюється. На думку експерта, адаптивний інтелект можна розвивати. Це вроджена риса, яка є у кожної людини, її необхідно лише відкрити у собі. Високий АQ дає можливість перебувати «у потоці», бути більш енергійним і більш стійким, краще концентруватися.

АQ – запорука успіху в майбутній кар’єрі і не тількиАдаптивний інтелект коучі та тренери називають індикатором успіху майбутнього. Він допоможе будувати кар’єру та розвивати власну справу. Венчурний інвестор та спікер TED  Наталі Фратто знайомиться із сотнями стартаперів, щоб обрати найперспективніших. У той час як багато інвесторів цікавляться освітою, досвітом роботи стартапера, його IQ чи EQ, вона звертає увагу на іншу характеристику – здатність адаптуватися.На думку Наталі, АQ важливий не лише у бізнесі. Сучасний світ дуже швидко і часто неочікувано змінюється. Тому уміння адаптуватися допоможе у будь-якій професії,  у навчанні, у вихованні, у сімейному житті.
Як прокачати АQ: три кроки від спікера TEDНаталі Фратто для оцінки АQ використовує три критерії. Водночас вони є кроками, поліпшуючи які можна прокачати АQ.
  1. Запитання «А що, якщо…?»
Уміння моделювати ситуацію та будувати стратегію, володіючи мінімумом інформації, – те, на чому базується адаптивний інтелект.
Порада:Дітям молодшого шкільного віку можна допомогти тренувати навички моделювання ситуації, ставлячи запитання «А що ти робив би, якщо…?», «А що станеться, якщо ….?». Ці запитання можуть стосуватися як будь-яких тем навчальних предметів, так і повсякденного життя. Іще один варіант – запропонувати змоделювати ситуацію з героями після прочитання казки чи оповідання.
  1. Зроби це інакше
У будь-якій професій чи сфері життя інформація швидко стає застарілою. Для високого АQ важливо уміти «розучуватися» та вчитися наново.Порада:Якщо дитина вміє добре розв’язувати задачу одним способом, запропонуйте розв’язати її інакше. У повсякденному житті можна робити прості речі незвичним способом. Вправи можуть бути абсурдними, головне – показати дитині, що можна відходити від звичного алгоритму.
  1. Розвивати цікавість
З досвіду Наталі Фратто успіху у бізнесі досягають дослідники. Люди, зосереджені на споживанні, продовжують розвивати прибуткову стратегію. Дослідники ж не зупиняють у пошуку, і навіть якщо усе добре, розглядають інші шляхи і нові можливості.Порада:Діти часто цікавляться всім від природи, варто уважно ставитись до запитань, щоб ця цікавість не зникла. Якщо діти на ставлять запитань активно, їх варто мотивувати.Як прокачати АQ: три кроки від засновника освітньої компаніїЗасновниця австралійської компанії BKindred Пенні Локасо вивела три кроки для прокачки АQ:
  1. Навчіться концентруватися та не відволікатися.
Порада:Варто враховувати вікові особливості, адже шестирічній дитині важко бути зосередженою потягом довгого часу. Тренувати цю навичку можна і в ігровій формі: наприклад, хто зможе довше читати текст чи розповідати вірш, коли його навмисно відволікають.
  1. Навчіться ставити питання.
Порада:Right Question Institute радить вчителям використовувати вправи, які навчать дітей правильно формулювати питання. Наприклад, перед дітьми ставлять задачу поставити 10 питань за 10 хв на певну тему. При цьому важливо не виправляти і не критикувати питання.
  1. Навчіться не боятися бути цікавими.
Порада:Часто діти думають, що круто все знати, але варто акцентувати на тому, що саме «чомучки» змінюють світ. У Right Question Institute наголошують: необхідно пояснити учням, що ставити запитання – це круто.
Змінено: Олена Холод - 19.06.2020 10:04:50
 
5 веселих навчальних ігор для учнів НУШ
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://vseosvita.ua/news/5-veselykh-navchalnykh-ihor-dlia-uchniv-nush-18845.html




Дієвий спосіб перетворити навчання на захопливий процес.

Освітня гра – найдієвіший спосіб навчання найменших школярів.

Пропонуємо декілька універсальних ігор, які стануть у пригоді вчителям початкових класів.

Гра «Фортеця»
За допомогою цієї гри можна швидко і невимушено зробити усну перевірку знань з теми вивчення, залучивши до роботи одразу весь клас. 
Принцип гри: Намалюйте на дошці фортецю та високу драбину до її муру. Поясніть учням, що на цю фортецю напали вороги, але щоб потрапити всередину, їм не вистачає усього 5 сходинок на драбині. Учні ж своїми знаннями можуть допомогти зупинити ворога чи, навпаки, пришвидшити захоплення.
Підготуйте запитання з теми вивчення та поясніть школярам, що вони разом мають правильно відповісти, наприклад, на 20 запитань. У разі неправильної відповіді – на драбині з'явиться ще одна сходинка, яка наблизить ворога до мети. Якщо діти зробили менше 5 помилок під час усного опитування, фортеця врятована.

Гра «Хрестики-нулики»Таку гру можна провести як етап командного змагання чи поєдинок між двома учнями класу.
Принцип гри: Намалюйте на дошці поле розміром 3х3. У кожній комірці грального поля закріпіть картку із завданням. Наприклад: назвати, хто зображений на малюнку, скласти речення з певним словом, усно вирішити приклад та інше.
Перш ніж зробити хід та поставити свій значок (хрестик або нулик) у відповідну комірку, учні мають виконати розміщене у ній завдання. Якщо завдання виконане невірно, учень або команда пропускає хід на користь суперника.Виграє той, хто першим на ігровому полі поставив у ряд 3 своїх фігури по вертикалі, горизонталі або діагоналі.

Гра «Різні голоси»Це досить гомінлива, але водночас ефективна гра для вивчення нових слів на уроках іноземної мови.
Принцип гри: Підготуйте малюнки з новими словами та закріпіть їх на дошці. Запропонуйте учням хором назвати усі слова послідовно. Щоразу за командою вчителя, школярі мають називати слова відповідним до завдання голосом (радісним, сумним, втомленим, здивованим, пошепки та інше).Таким чином кожне слово діти повторюють мінімум 5-7 разів, що сприяє невимушеному запам'ятовуванню навчального матеріалу.
Гра «Мухобійка»Таку гру можна провести в якості рефлексії наприкінці уроку або як етап командного змагання при комплексній перевірці рівня засвоєних знань з теми вивчення.
Принцип гри: Напередодні підготуйте стікери із завданнями (окремими словами, термінами, математичними прикладами тощо) та закріпіть їх на дошці. Також знадобляться два скручених аркуші паперу – мухобійки.Об'єднайте учнів у 2 команди, представники кожної з яких мають вишикуватись один за одним перед дошкою із наклеєними стікерами.
Кожен представник команди, який стоїть найближче до дошки, отримує свою «мухобійку». За сигналом учитель ставить запитання, відповідь на яке є на одному зі стікерів. Той учень, хто першим прихлопне своєю «мухобійкою» відповідний стікер, принесе своїй команді 1 бал. Після цього «мухобійка» предається наступному учаснику команди, а гравець стає в кінець своєї колони.Його суперник, який не впорався із завданням, або зорієнтувався трошки повільніше, залишається на місці, доки не виконає завдання швидше за представника іншої команди у наступних раундах.Якщо хтось з учнів вдарив «мухобійкою» по стікеру з неправильною відповіддю, команда втрачає 1 бал.Гра закінчується, коли у голові колони однієї з команд знову опиниться учень, який першим брав участь у грі. Перемога команди визначається за загальною сумою балів.

Гра «Перегони»Таку гру якнайкраще проводити на етапі перевірки засвоєних знань.
Принцип гри: Об'єднайте учнів у декілька команд по 2-3 учасники. Попередньо підготуйте кубик, на кожній грані якого нанесена певна кількість крапочок (від 1 до 6), та комплект карток із завданнями. Узгодьте послідовність ходу кожної команди та розподіліть фішки. Викладіть із карток стежинку (одну спільну чи для кожної команди окрему), позначте старт і фініш. Це ігрове поле.Представники команд-учасниць послідовно кидають кубик і переміщують фішку вперед ігровою стежинкою на таку кількість карток, як і кількість крапок на грані кубика. Наприклад, якщо на грані кубика випало 5 крапочок, команда робить хід на 5 карток уперед. Поставивши фішку на картку із завданням, учні мають правильно його виконати (наприклад, перекласти слово іноземною мовою, розв'язати приклад, назвати головного героя казки та інше). Якщо команда впоралась, їхня фішка залишається на цьому місці до наступного ходу, якщо ні – повертається на попередню картку та робить ще 2 кроки назад.Перемагає та команда, яка першою дістанеться фінішу.
Змінено: Олена Холод - 23.06.2020 11:37:53
 
Двічі на два чотири. Як дит ині вивчити табличку множення і чи потрібно її зубрити все літо.


Сама згадка про таблицю множення викликає у багатьох дорослих неприємні спогади з дитинства, коли примушували зубрити ненависні стовпчики з цифрами. Змушуючи дитину заучувати таблицю множення, дорослі часто не пояснюють логіку і подальшу користь від цих знань.
Ми розпитали у педагогів про цікаві та нестандартні способи вивчення таблиці множення.

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://www.uaua.info/ot-6-do-9/shkola-ot-6-do-9/news-50627-dvichi-na-dva-chotiri-yak-ditini-vivchiti-tablichku-mnozhennya-i-chi-potribno-yiyi-zubriti-vse-lito/


Змінено: Олена Холод - 07.07.2020 06:53:21
 
МОН винесло на обговорення зміни до оцінювання класів НУШ.
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://nus.org.ua/news/mon-vyneslo-na-obgovorennya-zminy-do-otsinyuvannya-klasiv-nush/



Міністерство освіти і науки винесло на громадське обговорення зміни до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів, які навчаються за новим стандартом.
Проєкт наказу опублікували на сайті МОН.
Як зазначають у міністерстві, пропонуються такі зміни:
  • у першому та другому класах застосовується вербальна характеристика особистих досягнень та результатів навчання  учнів;
  • у третьому та четвертому класах, першому семестрі п’ятого класу Нової української школи (далі – НУШ) підсумкове оцінювання здійснюється за рівневою шкалою.
Підсумкове оцінювання учнів 3-4 класів пропонують проводити за чотирма рівнями:
  1. початковий;
  2. середній;
  3. достатній;
  4. високий.
Також у проєкті є таблиці з критеріями до кожного рівня.
Рівні результатів навчання учнів пропонують визначати за:
  • рівнем сформованості умінь як складових ключових та предметних компетентностей;
    рівнем володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
  • мірою самостійності у виконанні навчальних завдань;
  • рівнем сформованості вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, висувати і формулювати гіпотези;
  • рівнем пізнавальної діяльності.
Також пропонується, щоб за рішенням педагогічної ради школи могли:
  • здійснювати оцінювання в першому семестрі п’ятого класу НУШ за 12-бальною системою (шкалою);
  • здійснювати оцінювання в другому семестрі п’ятого класу НУШ за рівневою шкалою;
  • здійснювати оцінювання результатів навчання учнів усіх класів за власною шкалою – за умови затвердження правил переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством.
 
Документ містить також окремі положення щодо оцінювання результатів навчання учнів з особливими освітніми потребами:
“Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до індивідуальної програми розвитку (ІПР), що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ), де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання.
Добір форм поточного та підсумкового оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я.
При оцінюванні рівня сформованості предметних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами вилучаються ті складові (знання, вміння, види діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я”.

Зауваження та пропозиції можна надсилати до 24 липня в письмовому вигляді та електронною поштою:

  • Міністерство освіти і науки України, проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135;
  • assessment.nus@gmail.com.
Змінено: Олена Холод - 07.07.2020 13:13:30
 
За нудну справу – з креативом: як привчити дітей виконувати свої обов’язки
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://vseosvita.ua/news/za-nudnu-spravu-z-kreatyvom-iak-pryvchyty-ditei-vykonuvaty-svoi-oboviazky-19167.html




Примус не має бути інструментом у вихованні дітей.

Тихе, а іноді й голосне від дитини «мені це нудно» чи не кожному дорослому відоме. Насправді, усім притаманне відчуття нудьги при одній лиш думці про ту чи ту справу. Наприклад, дітям нецікаво виконувати домашні завдання, а батькам нудно мити посуд.
Не варто силою змушувати дитину робити нудну для неї справу, навіть коли того вимагає саме життя. Достатньо декількох кроків для подолання бар'єру між небажанням і дією. Це корисно як для дітей, так і для вчителів, адже обов'язки є і вдома, і у школі.
4 дієві поради для батьків і вчителів у виконанні дітьми нудних справ:

  1. Власний приклад. Дитина своєю поведінкою копіює тата, маму і навіть вчителя. Тому варто звернути увагу на те, як ви самі долаєте бар'єр нудьги. Якщо дитина чує від дорослого «Я так не хочу цього робити» і спостерігає бездіяльність, то й сама чинитиме відповідно. Краще при дитині говорити: «Це така нудна справа, я не хочу її зараз робити. Але я знаю, що робити нудні справи потрібно, тому увімкнімо веселу музику і зробімо це одразу».

  2. Зробіть це звичкою. Чи звертали ви увагу, як стає легко і приємно після виконання нудної справи? Візьміть за звичку робити небажане відразу. Привчіть до цього дитину, але без застосування примусу. Спочатку попросіть дитину зробити те, чого вона не хоче і відтягуватиме «на потім». Через певний проміжок часу лагідно і спокійно нагадайте про цю справу й відразу зникніть з поля зору. Якщо дитина знову «відтягує», проговоріть з нею про ті відчуття, які вона переживає у цей момент. Після того, як дитина проговорить все, що відчуває, зробіть нудну справу разом. Ще раз проговоріть, які почуття у дитини тепер. Акцентуйте увагу на різниці у відчуттях і емоціях при «відтягуванні» та після зробленого. У такий спосіб дитина на рівні емоцій стане усвідомлювати негативний вплив перекладання справи на потім.

  3. Зона відповідальності. З раннього дитинства необхідно привчати до поняття «відповідальність». У кожного в родині є своя зона відповідальності, і до цього потрібно ставитись серйозно. Що раніше з дитиною говорити про відповідальність, то скоріше нудні справи для неї стануть звичними. Якщо дитина зробила щось абияк, нехай переробить якісно. У такий спосіб вона зрозуміє, що треба відповідально ставитися до доручень у родині.

  4. Музика. Доволі мало уваги приділяється музиці. Хоча, насправді, музика має лікувальний ефект, не кажучи вже про емоційне налаштування. Якщо справа для дитини нудна, спробуйте увімкнути її улюблені треки - це сприятиме емоційному налаштуванню.
А щодо самої нудьги, коли дитина зробила все і не знає чим себе зайняти – дозвольте їй побути в цьому стані. "Нудно – негайно треба зацікавити!" - це хибний підхід. Дозвольте дитині розвиватися у креативності. Нехай вона самостійно спробує знайти собі заняття, зробить відкриття, щось дослідить, поспостерігає чи просто поміркує на самоті.
Змінено: Олена Холод - 08.07.2020 10:11:08
 
Як підготувати дитину до першого класу, якщо буде дистанційне навчання

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням:https://nus.org.ua/articles/yak-pidgotuvaty-dytynu-do-pershogo-klasu-yakshho-bude-dystantsijne-navchannya/



Уряд ще не вирішив, чи розпочнеться навчання в школах з 1 вересня. У Міністерстві освіти і науки розглядають різні варіанти, серед яких – дистанційне навчання. Редакція “Нової української школи” сподівається, що карантину не буде. Утім, психологи кажуть, що готуватися самим і готувати дітей до такого варіанту потрібно. Навіть якщо учні, як завжди, підуть до школи, розмова з дитиною про різний розвиток подій не буде зайвою. Особливо це стосується дітей, які мають йти до 1 класу. Потрібні час і увага, аби облаштувати місце вдома, з’ясувати, як і коли відбуватимуться уроки, навчити дитину користуватися додатками, які знадобляться, познайомитися зі вчителем і однокласниками. Журналістка “Нової української школи” поговорила із психологинею і казкотерапевткою Оленою Петрушкевич та методисткою і дитячою психологинею Інною Большаковою про те, на що треба звернути увагу, аби підготувати майбутніх першокласників, яка роль вчителя і батьків та як треба розділяти простір.

БАТЬКАМ: ПОЧАТИ З ПОЯСНЕНЬ ПРО РІЗНІ ВАРІАНТИ НАВЧАННЯ

Олена Петрушкевич каже, що наприкінці серпня, коли стане відомо, в якій формі почнеться навчання, буде мало часу, аби пояснити 6–7-річній дитині, що відбуватиметься і чому. Тому радить уже почати розповідати історії. Треба пояснити майбутньому першокласнику, що навчання може відбуватися в різних варіантах.Так, можна описати дитині стандартний варіант: “Ти йдеш до школи, ми тобі кажемо “па-па”, обіймаємо – і зустрічаємо після останнього уроку. У школі в тебе є заняття і вчитель. Учитель розповідає тобі, що робити на уроках. А вдома ти нам розповідаєш, чим ви займались у школі. У тебе є однокласники, з якими ти бавишся під час перерви і які стають твоїми друзями”.А так – описати дистанційне навчання: “Навчання починається, але до школи ходити не можна. Часом ти бачитимеш через відеозв’язок своїх однокласників і вчителя. Часом я допомагатиму тобі виконувати завдання, які задаватиме вчитель. У тебе буде відпочинок. І все відбуватиметься так само, як у школі, але вдома. І скоро ти підеш до школи”.Такі пояснення допоможуть дитині зрозуміти, що відбувається і звикнути до цього.

ВЧИТЕЛЯМ: ПОДРУЖИТИСЯ З БАТЬКАМИ

Інна Большакова радить учителям насамперед почати з розуміння, що дистанційне навчання – це не зло. Це – інша форма навчання, незважаючи на її плюси й мінуси. Оскільки зазвичай майбутні першокласники не вміють читати й писати, то вони повністю залежать від батьків.“І тому ключова роль вчителя – зробити роботу з батьками успішною. Якщо вчителі стануть в позу “ви повинні”, а батьки почнуть говорити: “Ні, це вчителі повинні навчати”, то це не дасть результату. Ми маємо розуміти: щоби дітям було добре, вчителі, як люди професійні, фахові, яких вчили способам комунікації, медіації та психології, мають думати про те, як налагодити співпрацю”, – каже Інна Большакова.Методистка радить вчителям розпочати консультувати батьків, як тільки вони дізнаються, чи буде дистанційне навчання. Йдеться про те, щоб організувати перші батьківські збори, згрупувати батьківський колектив, сказати, що все буде добре, підтримати, розповісти, де брати матеріали, куди звертатися, як відбуватиметься дистанційне навчання, навчити користуватися потрібними програмами й попросити навчити користуватися ними дітей.

ВЧИТЕЛЯМ: ОБРАТИ ФОРМАТ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Учителеві треба зрозуміти, який різновид дистанційного навчання він використовуватиме: синхронний, асинхронний чи гібридний. За словами Інни Большакової, гібридне навчання (коли вчитель зустрічається з дітьми в синхроні (наприклад на відеоконференції) і водночас застосовує асинхронне навчання) – найбільш ефективне для початкової школи. Адже діти мають час для самостійного опрацювання й можуть спілкуватися з іншими дітьми.Далі – варто подумати, як дистанційне навчання організувати технічно: чи у всіх дітей є ґаджети та в який час вони можуть ними користуватися. Можна зробити опитування в Google-формах або месенджері, щоби зрозуміти, з котрої і до котрої у дітей буде можливість працювати.Інна Большакова радить учителеві запропонувати режим дня і обговорити його з батьками до початку навчального року, щоби врахувати особливості класу.“Але вчитель має зважати, що всі не погодяться на однаковий час. Обов’язково будуть ті, яким не сподобається жоден варіант. Тому вирішальну роль має взяти на себе класний керівник і зробити так, як буде найкраще. До цього треба ставитися спокійно”, – каже Інна.Також важливо, аби вчителі, які ведуть уроки в одному класі, користувалися однаковими ресурсами, аби діти не плуталися. А ще можна вирішити з батьками, чи проводити ранкове коло онлайн. І якщо так, то коли? Це можна робити навіть через день або ввечері.“Буденні запитання штибу “Що ви сьогодні їли на сніданок” допоможуть дітям відчувати себе в колективі. Звісно, говорити треба недовго. Після 10-15 хвилин роботи діти випадають із віртуального простору – вони не можуть довго там перебувати. Так функціонує їхній мозок. Для того, щоби людина могла довго спілкуватися в чаті або через відеозв’язок, у неї має бути високий ступінь концентрації. А в дітей його ще немає”, – пояснює Інна.Більше про особливості організації дистанційного навчання читайте в матеріалах спеціального розділу.

УСІМ: ПОЗНАЙОМИТИ ДИТИНУ З УЧИТЕЛЕМ

Можна поспілкуватися 10-15 хвилин через відеозв’язок. Дитина має розуміти, що це – її вчитель. Якщо сам учитель не ініціює знайомства за день-два до навчання, то батьки можуть ініціювати його самі.За словами Олени Петрушкевич, потреба 6-7-річної дитини – отримати ще один авторитет, окрім батьків. Природно ним стає перший учитель. Тому важливо, щоби дитина отримувала завдання саме від педагога.“Треба, щоби не вийшло так, що вчитель надсилає завдання, а батьки вчать дитину. Відтак, у школі дитині буде складно. Адже з’явиться ще один якийсь вчитель, а вона вже звикла вчитися з мамою, звикла, як мама щось пояснює”, – каже Олена.Якщо навчання буде у форматі “вчитель надіслав, а ми вдома виконуємо”, треба просити вчителя хоча би періодично виходити на короткий відеозв’язок. А батьки мають наголошувати дитині: “Учитель дав нам завдання, вчитель сказав це зробити”.

УСІМ: ПОЗНАЙОМИТИ ДІТЕЙ ОДНЕ З ОДНИМ

Знайомити дітей між собою обидві психологині радять у маленьких групах. Якщо в класі 30 дітей, цього не варто робити всім разом.“Потім групи треба переформувати і пограти в якусь гру, аби вони подружилися. І так кілька разів. Тоді в кожного буде можливість щось сказати. Наприклад, діти розповідатимуть про свою улюблену іграшку. Але на розмову треба давати кілька хвилин”, – каже Інна Большакова.Вчителеві й батькам не треба хвилюватися, що дитина не знає всіх однокласників. Це, кажуть, можна надолужити. І це – не завдання першого місяця першого класу. Натомість, для першого класу важливо, аби дитина усвідомила, що таке школа і навчилася вчитись. А знайомство онлайн однаково не буде таким, як це відбувається в реальному житті – діти навіть не запам’ятають одне одного.Якщо ж буде комбіноване навчання, тобто дитина якийсь час ходитиме до школи, а якийсь – навчатиметься вдома, то для знайомства можна вигадувати ігри. До прикладу, попросити, щоби дитина з батьками зробила вдома плакат на тему “Хто я?”. Там можна наклеїти своє фото, написати, що дитина любить робити, їсти, як любить, щоби до неї зверталися.Тоді можна сфотографувати цей плакат і завантажити на Google-диск класу. А батьки з дитиною ознайомляться з портфоліо інших дітей, коли їм буде зручно. Можна шукати, хто з однокласників любить робити те, що любить ваша дитина. Такі речі можна робити, щоби зберігати відчуття першокласника “я не один, ось мій клас”.

БАТЬКАМ: ЗАФІКСУВАТИ РОЗПОРЯДОК ДНЯ

Треба намалювати, надрукувати або купити й заповнити розклад занять і час. Поряд із робочим столом має бути годинник, аби дитина могла перевести погляд і звірити час. Якщо дитина ще не орієнтується у циферблаті, можна знайти електронний годинник.Батьки можуть завантажити на ґаджет дитини програми-організатори, що нагадуватимуть, коли й що робити, – замість дзвінків.“Чим відрізняється перебування в школі від перебування вдома? Там є чіткий розклад, якого всі дотримуються. І якщо так вийде, що школа не зможе цим зайнятися, то це стане завданням батьків. Якщо батьки цього не зроблять і будуть чекати, коли дитина піде до школи, то їй буде складно. Коли вона прийде до класу [після карантину], то частина дітей будуть адаптованими й готовими вчитися за розкладом. А ця дитина – ні. Їй буде складно себе змусити сконцентруватися у визначений час, дотримуватися правил. Відтак, дитина відчуватиме, що іншим щось вдається краще, ніж їй”, – каже Олена Петрушкевич.Перекуси вдома під час перерв мають бути, тільки якщо вони будуть у школі. Також не можна дозволяти дитині їсти під час дистанційних занять.“З дитиною треба про все проговорювати. До прикладу, що учень – це роль, яка вимагає зосередження. А коли людина їсть, вона розфокусовується. Тому ми обов’язково поїмо, коли буде перерва. Ми не ставимо до дитини зайвих вимог, а тільки ті, що потім їй полегшать життя в школі”.А ще дитина має почистити зуби, поснідати й одягатися перед уроками. Водночас, це не обов’язково має бути одяг, в якому дитина йшла б до школи.До того ж, вдома треба зберігати можливість дитини вчитися до обіду. Олена не радить повторювати або доробляти щось із першокласником ввечері. Він має відпочити й може бавитися в те, що хоче.

БАТЬКАМ: ОБЛАШТУВАТИ МІСЦЕ ДЛЯ НАВЧАННЯ

Треба обрати місце, де дитина, в разі чого, буде навчатися. Якщо це буде той самий стіл, за яким дитина малювала і гралася, то психологиня радить поставити на нього 30 серпня щось інше та нове. Щось, що асоціюватиметься зі школою.Наприклад, можна поставити підстаканник з новими ручками й олівцями чи покласти новий пенал. Натомість, на час навчання треба забирати зі столу все, що нагадує про розваги й відпочинок. А після обіду забирати зі столу шкільне приладдя. Це потрібно, аби розмежувати простір для дитини.“Адже фізично в дитини не відбудеться переходу між відчуттям “я граюся” і “я навчаюся”, – пояснює Олена. – Це забезпечує школа. Дитині буде складно звикнути до цього, а мозку – створити нові нейронні зв’язки. Тому батькам треба забезпечити нові умови”.

БАТЬКАМ: ЗВЕРТАТИСЯ ДО ВЧИТЕЛЯ ЗА КОНСУЛЬТАЦІЯМИ

Олена Петрушкевич радить батькам зібрати найпопулярніші запитання й попросити вчителя дати майстер-клас. Наприклад, якщо дитина каже, що втомилася, то чи можна приклади доробити вранці, як працювати із зосередженістю дитини, як реагувати на те, що дитина щось не зрозуміла, чи дозволяти писати по-своєму.“Треба, аби вчителька проінструктувала, що вона хоче. Бо батьки навчать так, як вважають за потрібне. А дитина прийде до школи, і в неї виникне конфлікт”.


ЩО БУДЕ, КОЛИ ДІТИ ПІДУТЬ ДО ШКОЛИ
Обидві психологині кажуть, що діти будуть адаптовуватися до обставин, як і адаптовувалися, якби пішли до школи одразу. Втім, Олена вважає, що їм буде важко, бо свідомими батьками, які вдома “робитимуть школу”, будуть не всі.“Не всі зможуть, не всі захочуть, не всі зрозуміють, як це зробити. І тому до класу прийде частина дітей, які мають психологію учня, усвідомлюють роль, готові слухати, що говоритиме вчитель, а якась частина дітей слухатимуть із квадратними очима і не розумітимуть, хто та тьотя. Це – додаткові труднощі для вчителя”, – каже Олена Петрушкевич.Тоді перший тиждень треба буде зробити не навчальним, а під гаслом “навчаємось вчитись у школі”. Втім, у першому класі, каже психологиня, нескладна програма. Тому сміливо можна забирати години на те, щоб адаптувати дітей до простору й формату.Інна радить зменшити навчальне навантаження, коли дітям треба буде звикнути до нових умов.“Мозок задіяний, аби вивчити нові умови й адаптуватися. Тільки потім він буде готовий до навчання. Якщо робити й те, й те, то ні з тим, ні з тим не буде добре”.
Змінено: Олена Холод - 15.07.2020 05:53:04
 
Онлайн-тест для дітей: як добре ти знаєш правила дорожнього руху






Безпека на дорозі рятує життя. Про це слід нагадувати дітям змалечку. Наш сайт Mamabook підготував цікавий тест, який допоможе в ігровій формі освоїти дитині основні правила дорожнього руху.

Цей тест дитина може пройти самостійно чи за допомогою батьків. Також це буде чудова перевірка знань учнів при проведенні тематичних шкільних уроків чи класних годин.


Пройти тест можна, зайшовши за посиланням: https://mamabook.com.ua/onlinetest/onlayn-test-dlya-ditey-yak-dobre-ti-znaesh-pravila-dorozhnogo-ruhu/
 
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗАПОВНЕННЯ КЛАСНОГО ЖУРНАЛУ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НУШ, ЗАТВЕРДЖЕНІ НАКАЗОМ МОН УКРАЇНИ ВІД 07.12.2018 № 1362 (ЗМІНИ ЗГІДНО З НАКАЗОМ МОН УКРАЇНИ ВІД 09.01.2020 № 21)

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://www.ukr.life/uk/osvita/metodichni-rekomendatsiyi-shhodo-zapovnennya-klasnogo-zhurnalu-uchniv-pochatkovih-klasiv-nush-zatverdzheni-nakazom-mon-ukrayini-vid-07-12-2018-1362-zmini-zgidno-z-nakazom-mon-ukrayini-vid-09-01-2020-2/?fbclid=IwAR1LFyfcZvOQZyE5UuF_R2DpQO9fyS2oM-iDaL5qZpWqRcgyNb5Lsh0PO9M



Про внесення змін до наказу
Міністерства освіти і науки України
від 07 грудня 2018 року № 1362

Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки
України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня
2014 року № 630, та з метою приведення нормативно-правових актів у
відповідність до законодавства України

НАКАЗУЮ:
  1. Внести до наказу Міністерства освіти і науки України від 07 грудня 2018
    року № 1362 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення
    Класного журналу учнів першого класу Нової української школи», такі зміни:
    1) заголовок наказу викласти в такій редакції:«Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення Класного
    журналу учнів початкових класів Нової української школи»;
    2) пункт 1 викласти в такій редакції:
    «1. Затвердити методичні рекомендації щодо заповнення Класного
    журналу учнів початкових класів Нової української школи, що додаються.»;
    3) у пункті 3 слова «першого класу» замінити словами «початкових класів
    Нової української школи».
  2. Внести до Методичних рекомендацій щодо заповнення Класного
    журналу учнів першого класу, затверджених наказом Міністерства освіти і
    науки України від 07 грудня 2018 року № 1362, такі зміни:
    1) заголовок викласти в такій редакції:
    «Методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу учнів
    початкових класів Нової української школи»;
    1) у другому реченні абзацу шостого слова та цифру «у 1 класі»
    виключити;
    2) абзац восьмий викласти в такій редакції:
    «Освітня галузь «Математична» реалізується через вивчення окремого
    навчального предмета «Математика» (за типовою освітньою програмою
    О. Савченко у 1-2 класах – 4 години, у 3-4 класах – 5 годин на тиждень; за
    типовою освітньою програмою Р. Шияна у 1-2 класах – 3 години, у 3-4 класах –
    4 години на тиждень) та включенням програмового змісту з математики,
    розрахованого на 1 навчальну годину, в інтегрований курс «Я досліджую світ»
    (за типовою освітньою програмою Р. Шияна). При заповненні журналу
    навчальний предмет «Математика» фіксується на одній сторінці, зміст
    записується відповідно до календарно-тематичного планування.»;
    3) після абзацу одинадцятого доповнити новими абзацами такого змісту:
    1 ^
    «Оцінювання навчальних досягнень учнів Нової української школи
    здійснюється вербально. Облік результатів завершального (підсумкового)
    оцінювання, що здійснюється з урахуванням динаміки зростання рівня
    навчальних досягнень учня/учениці, фіксується в свідоцтві досягнень.
    У 1 класі домашнє завдання не задається та відповідно не фіксується у
    Класному журналі. У 2 класі домашнє завдання є необов’язковим, проте на
    непарній сторінці розвороту журналу в графі «Завдання додому» можуть
    зазначатися пошуково-дослідницькі та творчі завдання.
    У 3-4 класах домашні завдання, у разі їх надання, обов’язково фіксуються
    у Класному журналі. У відповідній графі стисло записуються зміст (сторінки
    підручника, номери задач тощо) та/або спосіб виконання завдання (вивчити
    напам’ять, повторити, розв’язати тощо). Допускається запис домашнього
    завдання (назва тексту тощо) мовою навчального предмета (іноземною,
    національної меншини).
    На вихідні, святкові та канікулярні дні домашнє завдання не задається та
    відповідно не фіксується у Класному журналі.».
  3. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та
    інформаційних технологій (Єрко І.) в установленому порядку зробити відмітку
    у справах архіву.
  4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Мандзій Л.
Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 11:28:21
 
Як правильно та цікаво навчити дитину читати







[LEFT]А ви знаєте, як правильно та цікаво навчити дитину читати?


Читомо
 розповідає про різноманітні техніки читання та авторів, які точно сподобаються вашим дітям.
[/LEFT]


[LEFT]
[/LEFT]
Уміння читати впливає не лише на розвиток когнітивних навичок, фантазії чи таланту до письма. При правильному використанні воно допоможе дитині досягти успіху та уникнути проблем, пов’язаних із недостатнім рівнем критичного мислення. Читання навчає думати, розширює світогляд, розвиває особистий потенціал дитини та відкриває нові можливості. Читомо розповідає про оновлення підходів до розвитку читацьких компетентностей у дітей, які пропонує концепція Нової української школи.

[LEFT]Докладніше тут: 
bit.ly/32SmE5E
[/LEFT]



Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 11:39:43
 
Яким буде перший клас в 2020 році

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://osvitanova.com.ua/posts/4115-yakym-bude-pershyi-klas-v-2020-rotsi



Головний санітарний лікар країни Віктор Ляшко повідомив, що 1 вересня українські школярі підуть до школи, але, можливо, доведеться обмежувати одночасне перебування дітей у класах. “Спрогнозувати епідситуацію на вересень майже неможливо. Готуємось і до найгірших сценаріїв, до дистанційної освіти, до проміжних варіантів і до повного повернення дітей до школи”, – зазначив він. Батьки ще мають два місяці на те, щоб підготувати себе й дітей до будь-якого розвитку сценаріїв, озвучених в МОЗ. В ефірі Українського радіо сімейна психологиня Катерина Гольцберг радить як у дистанційному світі прилаштуватися першокласникам та їхнім батькам.
Пандемія, невизначена ситуація, а тут треба дитину вести в перший клас. В чому особливості у сприйнятті чи тривогах першокласників та їхніх батьків?
Звичайно у нас у всіх є певне уявлення, як дитина має йти до першого класу. Ми мали особистий досвід, досвід своїх старших дітей, колективний досвід. В період пандемії  уявлення про школу руйнуються і нам треба скласти нові принципи підготовки дитини до походу у перший клас. Дітям необхідно розповісти як це відбувалося у нас, надати поради як себе вести, що можна робити, а чого – ні. Якщо перше вересня трапиться у форматі онлайн, то все це буде інакше. І тут необхідні зміни в свідомості батьків, а це – непроста ситуація. І в такій ситуації важче буде батькам, тому що саме їх світ “руйнується”, діти ж більш гнучкі. Водночас, для дитини років 6-7, дуже важливий візуальний контакт, тілесні контакти – прийти кудись, мати якесь приміщення, безпечне середовище, нові знайомства. Тому для неї прийти в нове приміщення і скласти своє уявлення про це місце дуже важливо. Я, як психолог, вважаю, що діти мають таки піти до школи, мати можливість ознайомитися зі школою, з класом. І в цьому випадку треба дивитися яка буде користь і яка шкода, і що буде переважати. Можливо треба перенести початок навчання на більш пізній період, можливо – лишити більш старших дітей на дистанційному навчанні, а групи першокласників розділити по звільненим класам, або інші варіанти, які можна продумати. І це вже на часі робити, бо і школи треба готувати до таких змін.


Якщо ми будемо виходити з позиції батьків, які з одного боку тривожаться за безпеку здоров’я дитини, а з іншого – чують про соціалізацію…
Похід до школи це не соціалізація. Соціалізація дитини відбувається де завгодно і дома теж. Бо вдома, як поводять себе батьки, це – досвід дитини про соціалізацію, про їх вибір стратегій поведінки. А от “символізація” необхідна… Це перехід в нову якість дитини – перехід до стану школяра – це нові обов’язки, новий розклад життя, нове ставлення до вчителя, який має певні знання та авторитет. А з онлайн режимом такого переходу може не трапитись, можемо втратити довіру до школи, до навчання.


Про які речі важливо поговорити з дитиною перед тим, як вона піде до школи і як це зробити?
Ми завжди говоримо, що ознаками готовності дитини до реальної школи є, по-перше, можливість просити про допомогу, по-друге, мати навички самообслуговування – зав’язати шнурки, самостійно сходити в туалет, попити, розуміти, що я хочу зараз. І важливо це зробити відповідно до певних правил, про щось треба говорити при всіх, про щось, може, і промовчати. Батьки мають обговорювати ці правила, а вчитель вже корегує ці правила. І тут авторитет вчителя дуже важливий. Батьки повідомляють: “Тепер ти слухаєшся цю людину як мене. На період, поки ти знаходишся в школі, вона замінює мене повністю”. Правила дають дитині спокій, дають розуміння, що все буде за планом. Дитині комфортно, коли вона знає що буде далі, що нічого не трапиться незвичайного. І це починається з навичок, які дитина придбала в родині.


Як правильніше адаптувати дитину до нових обставин?
Потрібно усвідомити, чи знає дитина ці речі. Вона ж відвідувала садочок, чи якісь інші заклади освіти. Бо інколи батьки не знають, що знає та вміє їх дитина. Іноді, з дитиною треба просто проговорити, що вона буде робити в тій чи іншій ситуації, і зрозуміти які компетенції вона вже має. Можливо треба вдома пограти “в школу”. Це необхідно для того, щоб підготувати дитину для ситуацій, які можуть трапитися в реальному житті. І під час гри важлива зміна ролей, спочатку я – вчитель, потім – дитина. І обговорювати різні ситуації, як на них реагувати, можливо вибачитися в певних ситуаціях. І важливо не залякувати дитину можливими неприємними моментами. Говорити дитині, що ти тепер школяр і це – круто. Треба говорити саме про привілеї людини, яка тепер ходить до школи.


Давайте ще поговоримо про адаптацію батьків до школи…
Для того, щоб дитина полюбила школу, її повинні полюбити батьки. Батькам треба забути про свої шкільні негаразди, відсторонитися від свого досвіду і напрацьовувати новий – з позитивним настроєм, надати кредит довіри школі. І цим ми заспокоїмо дитину. Якщо мати ходить під школою і заглядає у вікна, то цим ми точно не заспокоїмо дитину. Не варто знецінювати вчителя. Наші “кухонні розмови” впливають на це, діти все чують. Знецінений вчитель навчати не може. Також хочу відмітити, що показові колективні покарання нічого доброго не роблять ні для вчителя, ні для дитини. І батькам не варто втручатися в навчальний процес – не давати поради вчителю скільки та які домашні завдання йому давати та інше. Це теж впливає на авторитет вчителя.


Чи варто говорити з дитиною про свої очікування від школи?
Ми не можемо автоматично заборонити собі давати дитині якісь поради і не говорити про свої очікування. Ми маємо певні очікування. Але, головне, що ми маємо говорити, що за будь-яких обставин, ми на боці дитини, що за будь-яких обставин, ми її любимо. Ми говоримо саме про учня, поганого чи навпаки. Однак, ми можемо погано вчитися, але бути доброю людиною. І якщо інтерес до школи в дитини є, дитина хоче йти в школу, то значить ми все зробили правильно.


Дитина не розуміє на уроці, і це нормально. Але, якщо це не проговорено, то може виникнути ціла проблема. Не завжди це помітить вчитель. Що робити батькам у такій ситуації?
В одній зі шкіл ввели таку практику: на столі лежала картка, з одного боку зелена, з іншого – червона, якщо дитина все розуміла на уроці, картка лежала зеленою стороною до гори. І вчителька помічає, що якщо в класі переважає червоний колір на столах, то вона починала пояснювати знову. Якщо переважає зелений колір, то – можна продовжувати далі. Тобто, дитині не потрібно спеціально щось говорити. Мені ця система подобається. Бо дитині молодшого віку інколи дуже важко ставити запитання, або сказати: “Я не розумію”, бо думають, що від цього може вчителька роздратується чи інші діти будуть з неї сміятися.
Змінено: Олена Холод - 27.07.2020 13:41:03
 
10 ігор для знайомства першокласників

Як весело познайомити дітей зі школою та здружити між собою



Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://osvitoria.media/experience/10-igor-dlya-znajomstva-pershoklasnykiv/?fbclid=IwAR1Ox-PfrNMnoorK1w43nme65fY56BOjM2nShArP6EGUlf6Gof-Nfh4hRhg





Невдовзі понад 400 тисяч дітей вперше переступлять пороги шкіл. Як зробити, щоб їм якнайшвидше стало комфортно в цих стінах, серед однокласників з’явилися друзі, а клас став справжньою командою? «Освіторія» підготувала ігри, які можуть допомогти в цьому вчителям.



Ігри на звикання до школи:



1. Пірати шукають скарби

Мета: допомогти дітям освоїти простір, добре орієнтуватися в школі, познайомити учнів між собою.

Завдання: вчитель ховає в приміщеннях школи скарби: дрібні іграшки, книжки, камінці, цукерки тощо. Класу піратів вчитель читає секретну записку: «Ліворуч від стенда у вестибюлі школи, дійти до бібліотеки, зайти і зробити 10 кроків праворуч, шукати на другій полиці зверху». Можна запропонувати всім кілька завдань або ж об’єднати учнів у дві команди, кожна з яких отримає свій маршрут. Слід задіяти якомога більше основних приміщень школи, якими діти користуватимуться: бібліотека, спортзал, їдальня, медкабінет, роздягальня.


2. Піратська мапа
Мета: розвивати пам’ять, увагу дітей, просторову орієнтацію, вміння «читати» мапи, допомогти запам’ятати шкільні приміщення.

Завдання: більш просунутий варіант попередньої гри. Одна команда піратів ховає для другої скарб або листівку з побажаннями і малює мапу, на якій позначає хрестиком потрібне місце. Команди можуть по черзі шукати, або ж обидві команди одночасно будуть малювати, ховати і «читати» мапи. Вчитель допомагає позначити основні приміщення школи та підписує їх.


3. Шкільні Фіксики

Мета: створення позитивних асоціацій від школи, покращення орієнтації в приміщенні, прищеплення дбайливого ставлення до шкільного майна.

Завдання: Першокласників вітає лялька з лялькового театру — фіксик Нолик (або ж його може зіграти хтось зі старших учнів, помічників-батьків, сам вчитель тощо). Він розповідає про техніку, яка є у школі: навчальну, побутову (у їдальні, медкабінеті), нагадує правила безпеки під час користування ними. Потім Нолик дає опис техніки, але не називає її. Треба знайти предмет або вказати, де він (якщо, приміром, актова зала зачинена). Можна послідовно давати кілька завдань або клас об’єднують у 2–4 команди, і кожна отримує своє.


4. Паровозик Томас

Мета: покращення орієнтації у школі, вміння розпізнавати схеми.

Завдання: Паровозик Томас хоче влаштувати мандрівку школою. Але діти мають вгадати наступну «станцію». По черзі вони обмацують предмет у чарівному мішечку, не дістаючи його. Це — символ наступного приміщення. Приміром, виделка для їдальні або номерок для гардероба. Також можна представити учням схему школи: на ній позначені «станції», які вони будуть відвідувати. Кожне позначення закрито аркушем паперу, який учні знімають після того, як вгадали приміщення і завітали до нього.


Ігри на знайомство однокласників:



5. Веселе вітання

Мета: подолати бар’єр між дітьми, познайомити їх через тілесний контакт.

Завдання: За час, який обмежується зрозумілим для всіх способом — пісочним годинником або кухонним таймером, слід привітатися з максимальною кількістю однокласників. Але робити це треба мовчки і частинами тіла, які демонструє вчитель: потискати руки, доторкатися вухами, ліктями чи колінами тощо.


6. Юні детективи

Мета: познайомити учнів через розмови та збір інформації одне про одного, розвивати навички ефективного спілкування, заохочувати контактувати.

Завдання: Учні об’єднуються в пари і по черзі розпитують одне одного про звички, інтереси, минуле, плани. Вчитель може підказати питання на початку уроку. За відведений час (таймер або пісочний годинник, як і в попередній грі) «детективи» мають дізнатися якомога більше про «сусідів». Вчитель нагадує запитання і додає ті, про які ще не говорив, а учні, які знають відповідь, підіймають руки. Скажімо, чи є в «сусіда» домашня тваринка, о якій порі року він народився, чи вміє він плавати, який фільм полюбляє понад усе. Перемагають ті, хто відповів на найбільше запитань.


7. Титанік

Мета: групове згуртування, пошук конструктивних способів розв’язання проблем, тілесний контакт.

Завдання: Ті, хто вижили в корабельній аварії, тісняться на плотику — замість нього буде аркуш ватману. На ньому розташовується весь клас. На підлогу сходити не можна — «втонете». Якщо група вистоїть так 30 сек, аркуш вкорочують на 1/8 — «акула відгризла». Завдання повторюється, доки більшості класу вдається утримуватися на плотику. Учні знаходять власні способи вміститися: стають на одну ногу, сидячи беруть одне одного на коліна, обіймають одне одного.




8. Що спільного

Мета: знайомство дітей, уміння знаходити спільне, розвиток образного мислення, пошук конструктивних способів розв’язання проблем.

Завдання: Кожен учасник обирає собі предмет (книгу, іграшку, одяг — усе, що приніс до класу вчитель). Треба знайти предмет у руках однокласника за подібністю і обґрунтувати свій вибір. Перемагає той, хто може знайти спільне з якомога більшою кількістю учнів. Приміром, мій м’яч схожий на тарілку, бо вони подібні за формою, на ляльку — бо це іграшки, на парасольку, бо вони однаково червоні.


9. Злови погляд

Мета: розвиток невербального спілкування, вміння швидко реагувати на несподівані ситуації, створення сприятливого клімату у взаєминах учнів.

Завдання: Трохи нагадує гру «камінь-ножиці-папір». Усі сидять колом, опустивши голову і заплющивши очі. На рахунок три всі дивляться або на того, хто сидить праворуч, або на того, хто ліворуч, або прямо. Якщо погляди збігтися, діти підморгують одне одному та виходять з кола.


10. Веселі проєкти

Мета: розвиток вміння працювати в парі, команді, відчуття згуртованості.

Завдання: Імена всіх учнів дістають парами. Також є коробка із записками, де вказано, що діти мають зробити за 10 хвилин. Добре, якщо справи оригінальні та веселі. Наприклад, «намалювати інопланетянина», «виліпити монстрика», «наклеїти паперові квіти на малюнок робота». Вчитель тягне імена та завдання. Скажімо, «Алла та Діна розфарбовують єдинорога». Хто встигне вчасно виконати завдання?
Змінено: Олена Холод - 11.08.2020 18:25:35
Страницы: Пред. 1 ... 9 10 11 12 13 След.
Читають тему