Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: Пред. 1 ... 9 10 11 12 13 След.
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
ОБЛАСТІ ВЖЕ ОТРИМАЛИ 88% НОВИХ ПІДРУЧНИКІВ ДЛЯ 3-Х КЛАСІВ НУШ



Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/oblasti-vzhe-otrimali-88-novih-pidruchnikiv-dlya-3-h-klasiv-nush



До семи областей ‒ Донецької, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Сумської, Харківської та Херсонської ‒ вже доставлено 100% нових підручників для учнів 3-х класів. Загалом рівень довезення цих підручників до обласних баз по всій країні станом на 11 серпня складає 88%.


Цього року за державний кошт загалом надруковано 4 млн 481 тис 185 примірників підручників для 3-х класів НУШ (84 назв оригінальних підручиків та ще 45 перекладених мовами національних меншин).


“Підручники надруковані в обсязі 120% від поданих обласними управліннями потреб, 20% ‒ це резерв, який може бути використаний за умови зміни контингенту. Зараз завершується розвезення підручників по областях. Далі   доставку підручників з обласних книжкових баз до шкіл має забезпечити вже місцева влада. Процес почався ще 16 липня і ми про це повідомили  обласні департаменти/управління освіти (лист МОН № 1/9-380 від 16.07.2020). Тож вони мають абсолютно прийнятні терміни для виконання цього завдання до 1 вересня”, ‒ зазначив директор Інституту модернізації змісту освіти Євген Баженков.


Також з метою організації та контролю прозорого процесу доставки підручників на сайті ІМЗО працює гаряча лінія та постійно оновлюється інформація щодо стану їх доставки до обласних баз.


Слід зазначити, що pdf-версії підручників для 3-х класів вже розміщені у вільному доступі за посиланням.


Цього року також за державний кошт надруковані підручники для учнів 7-х класів: 47 оригінальних підручників та 18 перекладених мовами національних меншин. Загальний наклад становить 2 млн 611 тис 694 примірників.  
На наступний навчальний рік планується друк підручників для 4 та 8 класів. Конкурс  вже розпочато, він триватиме до 2 березня 2021 року.


Нагадуємо, що МОН оприлюднило рекомендації щодо старту 2020-2021 навчального року.
Змінено: Олена Холод - 11.08.2020 18:30:39
 
Вправи для покращення у дітей зорової пам'яті

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://osvitanova.com.ua/posts/4191-vpravy-dlia-pokrashchennia-u-ditei-zorovoi-pamiati?fbclid=IwAR1sBasoamTiBhvSznlryUMB9gSd3cxh9aQZBBu9PVj1uWBYOK84f27Tisk


Нерви органів зору у 20 разів товщі за нерви органів слуху. Вражає, чи не так? Це пояснює той факт, що у переважної більшості людей зорова пам'ять переважає над слуховою. А втім, не у всіх чудово працює візуальне запам'ятовування інформації. Чи помічали ви, що у деяких ваших вихованців недостатньо розвинена зорова пам'ять?

Про це можуть свідчити такі ознаки: 
  • дитина погано розпізнає числа та літери;
  • часто перечитує речення, щоби зрозуміти його сенс;
  • під час переписування тексту з дошки часто не пам'ятає, що щойно бачила;
  • погано запам'ятовує обличчя видатних особистостей.
Знайомо? Якщо так, то радимо скористатися спеціальними вправами для розвитку зорової пам'яті ваших учнів!

Знайди відмінності
Може здаватися, що це лише дитяча забавка. Утім, систематичне виконання цієї вправи допоможе школярам навчитися помічати у візуальних образах деталі, завдяки чому покращуватиметься пам'ять. 
Суть завдання: вчитель показує дітям, на перший погляд, однакові зображення, які насправді відрізняються одна від одної певними деталями, і пропонує дітям знайти на них відмінності. Для учнів різного віку добираються картинки з відмінностями різного рівня складності.


Нестандартне сприйняття[JUSTIFY]Запропонуйте дітям уявити, який звук може мати той чи інший предмет, який колір міг би бути у певної класичної мелодії тощо. Пов'язуючи візуальні образи зі звуками чи запахами, ми допомагаємо мозку надовше зберегти їх у пам'яті. Саме за допомогою синестезії (особливий вид сприйняття) побачене глибше вкорінюється у пам'яті.

Двадцять п'ять літер
Учитель малює таблицю 5х5 (5 клітинок по вертикалі та 5 – по горизонталі). У клітинки по горизонталі записуються 5 слів (наприклад, місто, вітер, арена, омега, дрова). У результаті в таблиці має бути записано 25 літер. 
Далі педагог дає дітям 30-40 секунд на запам'ятовування слів і забирає таблицю. Наступний етап – учні складають якомога більше нових слів із літер, які є в таблиці (підглядати у неї не можна!).
Ця вправа розвиває не лише зорову пам'ять, а й швидкість мислення.

Доміно
Ця вправа чудово розвиває у дітей «фотографічну» пам'ять. Учитель кладе у невелику коробку плитки доміно. Альтернатива: можна видрукувати шаблон із зображенням плиток і вирізати їх (див. приклад нижче)
Далі діти по черзі підходять до коробки, із заплющеними очима витягують кілька (2-4) плиток доміно, швидко дивляться на них та, не підраховуючи, називають кількість цяток. Якщо дитина легко впорається із 2 плитками, то має наступного разу дістати більшу кількість.


Метод Айвазовського
Видатний художник Іван Айвазовський мав фотографічну пам'ять. Морські хвилі на його картинах виглядають наче справжні, через що важко повірити в те, що їх намальовано з пам'яті. І це правда! Художник полюбляв прогулюватися біля моря і «фотографувати» очима динаміку хвиль. Далі візуальні образи переносив на полотно.

Учні теж можуть тренувати пам'ять за методом Айвазовського! Для цього потрібно протягом 3-5 хвилин уважно розглядати будь-який предмет (картину, вазу тощо) після чого заплющити очі та спробувати словами якомога детальніше описати побачене.

Пограйте і ви! Спробуйте запам'ятати деталі на картині «Paris Street. Rainy Day» французького художника та ілюстратора Гюстава Кайботта. Зверніть увагу на лінії та кольорову гаму.


Таблиці Шульте
Класичний принцип роботи з таблицями Шульте: дитина отримує таблицю з хаотично розміщеними у ній числами від 1 до 25. Завдання – знайти та показати числа у порядку зростання/спадання. Як можна використати цей метод інакше? 
Діти беруть картки з таблицями 2 клітинки по вертикалі та 2 – по горизонталі (3х3 або 4х4), де хаотично розміщені числа (у першому варіанті – 4, у другому – 9, у третьому – 16), і намагаються їх запам'ятати. Далі перевертають картки. Що більше чисел у таблиці, то більше часу потрібно виділити для їхнього запам'ятовування. Так, для таблиці 2х2 достатньо 10 секунд, для таблиці 3х3 – 1 або 1,5 хвилини, а для таблиці 4х4 – 3-4 хвилини.
Наступний етап – учні малюють у зошиті таблицю з числами, які вдалося запам'ятати. Числа мають бути розміщені у тому ж порядку, що й на картках!

Археолог
Запропонуйте дітям уявити, що вони – археологи, яких відправили на пошуки предметів часів античності. На щастя, учням під час розкопок вдалося знайти уламок чаші зі складним візерунком. 
Як його зробити? Учитель викладає на парті візерунок, використовуючи палички для лічби, ґудзики тощо. Школярі протягом 15 секунд мають дивитися на нього та намагатися запам'ятати. 
Далі педагог прикриває оригінал аркушем паперу та дає дітям деталі (схожі на ті, які використав сам), із яких потрібно спробувати зробити копію. Коли діти впораються з завданням, порівняйте копію з оригіналом.

Назви зображення
У цьому завданні учні працюють у парах. Розкладіть на кожній парті 10-12 будь-яких зображень. Діти мають протягом однієї хвилини уважно розглянути картинки, після чого перевернути їх. Далі учні по черзі називають одну з картинок, не повторюючися. Програє та дитина, яка повторює вже названі картинки або зовсім не може згадати зображення.


[JUSTIFY]Зорова пам'ять важлива, адже саме завдяки ній учні зможуть поліпшити свої навчальні результати! А ще вони стануть уважнішими та навчаться концентруватися на деталях. Тож варто регулярно розвивати зорову пам'ять, користуючися спеціальними вправами. Сподіваємося, наша добірка практичних завдань стане у пригоді вашим учням!
[/JUSTIFY][/JUSTIFY]


Змінено: Олена Холод - 11.08.2020 18:40:07
 
ОПРИЛЮДНЕНО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ВПРОВАДЖЕННЯ НУШ: РЕФОРМУ ПІДТРИМУЮТЬ ЯК БАТЬКИ, ТАК І ПЕДАГОГИ, А УЧНІ ПІЛОТНИХ ШКІЛ МАЮТЬ ВИЩІ ПОКАЗНИКИ ЗА НАСКРІЗНИМИ УМІННЯМИ


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/oprilyudneno-rezultati-monitoringu-vprovadzhennya-nush-reformu-pidtrimuyut-yak-batki-tak-i-pedagogi-uchni-pilotnih-shkil-mayut-vishi-pokazniki-za-naskriznimi-uminnyami?fbclid=IwAR0lKSDHA2GqsWXzgUwroULQgQcUabaoZ8ltw8eaB6z4PLnS4UsbR3UhVNg




У пілотних школах учні мають вищі показники за наскрізними уміннями порівняно з непілотними закладами, а реформу НУШ підтримують як батьки учнів, так і вчителі й керівники шкіл. Такі результати показує перший етап моніторингу впровадження реформи "Нова українська школа", оприлюднений на сайті МОН 7 серпня 2020 року.


Дослідження мало на меті оцінити ефективність впровадження реформи НУШ в частині формування наскрізних умінь в учнів початкових класів та її сприйняття учасниками освітнього процесу.
У моніторингу взяли участь 150 навчальних закладів, розділених за типом:

  • 25 пілотних шкіл, які проводять апробацію нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти;

  • 30 спеціалізованих шкіл – гімназій, ліцеїв, шкіл-колегіумів, навчально-виховних комплексів, у складі яких є початкова школа;

  • 95 непілотних загальноосвітніх шкіл та НВК.

Так, дослідження рівня сформованості наскрізних умінь учнів початкової школи виявило, що учні непілотних шкіл мають нижчі показники за всіма наскрізними уміннями порівняно з учнями спеціалізованих та пілотних шкіл. Зокрема, вищий у понад 10% результат учні пілотних шкіл показали за такими уміннями, як співпраця, прийняття рішень, розв’язання проблемних завдань, обґрунтування власної позиції, ініціативність, творчість.

У розвитку умінь, пов’язаних з «твердими навичками» – «читання з розумінням» та «критичне та системне мислення» – вищі результати демонструють групи учнів спеціалізованих шкіл.

На уроках української мови та/або літературного читання у спеціалізованих школах та пілотних класах учні більше, ніж у непілотних, висловлювали власні пропозиції та ідеї, ставили запитання. Це свідчить, що в спеціалізованих школах та пілотних класах учні більше залучені до процесу пізнання. Крім того, у пілотних школах значно частіше учні працювали над власними рішеннями, шукали інформацію в кількох джерелах, пояснювали вибір, розв’язували проблеми з повсякденного життя.

На уроках математики більше часу займають адаптивні види активності (працюють у зошитах; працюють із підручником; беруть участь у перевірці знань тощо) та менше – неадаптивні (проявляють творчу/дослідницьку активність; беруть участь у дидактичних та інших іграх тощо). Дослідження показує, що це стосується усіх навчальних закладів, включаючи пілотні. Хоча дані свідчать, що учні в малих класах на уроках математики трохи більше, ніж інші, дискутують і спілкуються з учителем та однокласниками і беруть участь у дидактичних та інших іграх, це ж саме стосується і сільських шкіл. Показники щодо неадаптивних видів діяльності на уроках математики загалом свідчать про те, що навчання цього предмета в початковій школі мало підтримує розвиток творчого потенціалу учнів.

Результати моніторингу свідчать, що підходи до викладання, на яких базується реформа НУШ, підтримує більшість вчителів. Керівники закладів освіти у більшості також ставляться до неї позитивно – в середньому на 8,2 бали за десятибальною шкалою.З-поміж позитивних змін, закладених реформою НУШ, педагоги та керівники закладів називали, зокрема, новий зміст освіти, зміну освітніх стандартів, більшу свободу педагога, дитиноцентризм, педагогіку партнерства, сучасне освітнє середовище, більшу автономію закладу освіти, справедливе фінансування, демократичне управління закладом, зменшення документообігу.Крім того, навчально-методичні матеріали, розроблені в межах реформи НУШ, використовують у роботі не лише вчителі пілотних шкіл, а й близько чверті педагогів загальноосвітніх та спеціалізованих закладів.Абсолютна більшість опитаних керівників закладів освіти – 99% – переконані, що передбачені реформою НУШ зміни здатні покращити якість шкільної освіти в Україні. Така ж сама частка керівників переконана, що реформа НУШ продовжуватиметься і далі, повною мірою або принаймні частково.

Близько двох третин опитаних керівників дотримуються думки, що впровадження реформи НУШ могло би бути ефективнішим, третина (31 %) – що процес впровадження реформи є ефективним і так. За оцінками керівників, впровадження реформи могло би бути ефективнішим зокрема в аспектах матеріально-технічного забезпечення (вчасно і в більшому обсязі), створенні освітнього середовища (облаштування коридорів, туалетів, спортивної бази, реалізація принципу безбар’єрності тощо), питаннях кадрового забезпечення, узгодженості між різними ланками освіти, приведенні нормативних документів до одних вимог, інформуванні батьків та громадськості щодо НУШ, зменшенні навантаження на вчителя, кількості дітей у класі, а також покращенні забезпечення дітей із особливими освітніми потребами (психологічний супровід, безбар’єрність тощо).

Більшість батьків так само позитивно оцінюють НУШ. З-поміж батьків учнів пілотних шкіл таких 81%, спеціалізованих закладів – 55%, загальноосвітніх шкіл – 51%. Із принципів НУШ батьки третьокласників найбільше підтримують дитиноцентризм, виховання на цінностях та педагогіку партнерства.

З-поміж того, чого на думку батьків найбільше не вистачає в шкільному житті їхніх дітей – це завдань на формування м’яких навичок (критичного мислення, лідерства, уміння керувати емоціями). Цю відповідь серед інших запропонованих обрали 58 % батьків учнів спеціалізованих шкіл, 52 % – пілотних, та 51 % – закладів загальної середньої освіти. Також вона очолює рейтинг потреб і батьків, чиї діти навчаються у великих містах – 59 %. У селах в першу чергу бракує комфорту у шкільному побуті – належного опалення, якісної питної води й харчування, комфортних убиралень тощо (50 %), якісного освітнього середовища – меблів, техніки в класі, навчальних матеріалів, підручників тощо  (48 %) і лише потім завдань на формування м’яких навичок (47 %).

49 % батьків учнів пілотних шкіл вважають, що у шкільному житті їхніх дітей бракує оцінювання за чіткими критеріями. Водночас решту батьків ця проблема турбує значно менше – 20 % серед батьків учнів спеціалізованих шкіл та 21 % – закладів загальної середньої освіти.

За результатами дослідження його автори також напрацювали рекомендації щодо впровадження реформи НУШ. Рекомендації стосуються, зокрема, професійного розвитку педагогів та керівників шкіл, методики викладання та навчально-методичного забезпечення педагогів, системи оцінювання навчальних досягнень учнів, розвитку в учнів наскрізних умінь, наповнюваності класів, впровадження інклюзивної освіти.   
Із результатами дослідження можна ознайомитись за посиланням.


Довідково.
Моніторинг впровадження реформи НУШ проводився з ініціативи МОН громадською організацією "Центр підтримки освітніх реформ" у співпраці з Командою підтримки реформ МОН за фінансової підтримки Швейцарії та Міжнародного фонду "Відродження".

Дослідження проводилось з використанням методів спостереження (за роботою вчителів та учнів на уроках, за виконанням учнями компетентнісних завдань), анкетування (учнів 3-х класів, батьків учнів, вчителів) та інтерв’ювання (опитувальників адміністрації шкіл).

Дослідження проводилось за допомогою форм спостереження, анкет та опитувальників, компетентнісних завдань. За допомогою цих інструментів досліджувалась думка учнів 3-х класів, батьків учнів, вчителів та адміністрації шкіл.
Перший етап дослідження проведено 2019 року із залученням третьокласників, які навчаються за Державним стандартом початкової загальної освіти 2011 року. Водночас до вибірки було включено частину шкіл, які пілотують Держстандарт початкової освіти 2018 року.

Другий етап заплановано на 2020-2021 навчальний рік. У ньому візьмуть участь третьокласники, які вже навчатимуться за програмами, розробленими на основі Держстандарту початкової освіти 2018 року.

Порівняння даних дослідження 2019 та 2020 років дасть змогу комплексно оцінити реалізацію цілей Нової української школи, відслідкувати зміни, спричинені реформою НУШ, у частині сформованості наскрізних умінь в учнів, застосуванні підходів до організації освітнього процесу, сприйняття реформи батьками, адміністрацією навчальних закладів.

Нагадаємо, Кабінет Міністрів ухвалив Концепцію розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), реалізація якої передбачена до 2027 року.
Змінено: Олена Холод - 12.08.2020 09:02:17
 
Розпочалося підключення шкіл до електронних журналів


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://osvita.ua/school/78945/



В Україні розпочалося підключення шкіл до сервісу електронних шкільних журналів та щоденників.
Про це повідомили в Міністерстві освіти і науки після проведення тестування системи, що відбулось наприкінці минулого року.
Сервіс E-Journal має інтерфейс, через який організовано доступ до даних про учнів, розклад уроків, списки відвідування, домашні завдання тощо.
Інформація до електронних журналів вноситиметься вчителями. Батьки та учні також зможуть отримати доступ до неї.
Зокрема, батьки в режимі онлайн бачитимуть інформацію про присутність дитини на навчанні та рівень її успішності. Учні – отримуватимуть завдання та слідкуватимуть за розкладом.
За словами заступника міністра освіти Артура Селецького, модуль E-Journal є об’єктивно компромісним з огляду на необхідність оперативного впровадження сучасних цифрових технологій в освітній процес у всіх школах країни.
«Школи, які сьогодні вже застосовують подібні комерційні продукти, за бажанням зможуть і надалі користуватись ними. Ми плануємо побудувати їх зв’язок із системою, де будуть акумулюватись дані, зокрема, про успішність навчання всіх учнів. Усі інші школи зможуть отримати безкоштовний доступ до електронних журналів і консультаційну підтримку щодо підключення сервісу та користування ним», - зазначає Селецький.
Він зазначив, що впровадження сервісу E-Journal є кроком до розширення функціональних можливостей системи, яка згодом стане потужним інструментом для аналізу освітніх даних та ухвалення відповідних управлінських рішень.
 
Чим відрізняються українські третьокласники, які навчаються по-новому, від їхніх однолітків? Що їм подобається на уроках, а що — не дуже? Чого бракує батькам у сучасних школах? У Міносвіти провели моніторинг, який дав змогу оцінити ефективність впровадження реформи НУШ, повідомила заступниця міністра освіти і науки Любомира Мандзій.

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://osvitoria.media/experience/shho-zminyla-nova-ukrayinska-shkola-najtsikavishi-dani-z-monitoryngu-reformy/
Бракує заохочень і дискусій
У 150 школах аналізували уроки, опитували учнів, батьків, педагогів та керівників шкіл. Заклади освіти обрали випадковим чином по всій Україні з майже 13 тисяч, у яких є треті класи. Інтернати, школи санаторного типу, школи соціальної реабілітації, школи на тимчасово окупованих територіях не включалися до генеральної сукупності. Серед пілотних обрали 25 шкіл, 30 — спеціалізовані заклади (гімназії, ліцеї, школи-колегіуми, спеціалізовані школи та навчально-виховні комплекси). Решта — загальноосвітні школи.
Одне з головних завдань НУШ — створити для дітей дружнє освітнє середовище. Наскільки це вже вдалося? Загалом, на щастя, конфліктів чи приводів для побоювання виявлено мало. Лише 3% учнів зазначили, що «мене сварили за щось». Кожен із 16 третьокласників зізнавався, що вчителька відмовлялася приділяти увагу окремо, бо немає часу. А з кожним одинадцятим з опитаних учнів однокласники не хотіли працювати на уроці.
Негативу стало мало, але позитиву, заохочення все ще не вистачає. Майже третина учнів зазначила, що дуже рідко отримують похвалу за успіхи від учителя.
Але шкільне життя проходить в учнів НУШ інакше, ніж в інших. Учні пілотних шкіл у середньому вдвічі більше часу на уроці працюють у парах або групах, ніж їхні однолітки. За такого виду діяльності діти можуть бути автономними, ухвалювати рішення, розв’язувати конфлікти без безпосереднього впливу вчителя, що розвиває їхню самостійність і вміння спілкуватися. Утім, це лише початок. Експерти радять збільшити час на такі форми роботи. Адже значно переважає за часом на уроках все ж таки загальнокласна форма організації роботи учнів, якою керує учитель. Вдвічі частіше педагоги покладаються на свій авторитет і диктують, що робити, ніж вдаються до співпраці з дітьми. І зовсім мало в шкільному житті третьокласників дискусій, обговорення питань.
У НУШ — юні дослідники та любителі інформатики
Перші зміни вже приносять результати. За всіма наскрізними вміннями вищі показники — у школярів пілотних шкіл. Найчастіше з компетентнісними завданнями не справляються учні із сільських шкіл, а також ті, які навчаються у класах з наповненістю менш як 20 учнів. Загалом з усіх школярів, які взяли участь у моніторингу, кожен другий опанував наскрізні вміння на достатньому та високому рівнях. Найбільше різниця помітна, якраз коли йдеться про співпрацю, прийняття рішень, розв’язання проблемних завдань, обґрунтування власної позиції, ініціативність, творчість. За всіма цими вміннями вищі результати продемонстрували учні пілотних шкіл, найнижчі — загальноосвітніх шкіл.
Як з’ясувалося, те, наскільки яскравим та ігровим намагається зробити урок учитель, залежить і від самого предмета. Очевидно, «суворість» математики як точної науки налаштовує вчителів переважно на класичні завдання: працювати в зошитах, з підручником. Дослідницької активності, дидактичних та інших ігор бракує в усіх школах.
А ось українська мова надихає вчителів пілотних шкіл на різноманітні форми роботи. Тут удвічі частіше, ніж в інших, учні шукають власні рішення, здобувають потрібну інформацію з кількох джерел, обирають джерела для читання і пояснюють вибір, розв’язують проблеми, взяті з повсякденного життя, розповідають про свій досвід творчості. Такої діяльності, як переписувати текст та слухати, як читає вчитель, на уроках у пілотних школах значно менше.
Учні, які навчаються за новими держстандартами, більше люблять інформатику, а однолітки із загальноосвітніх шкіл — математику. Улюблені види роботи у першої групи дітей — «проводити дослідження» та «виготовляти щось руками», а у другої — «читати щось». Найменше всім учням подобається «обговорювати щось у класі з однокласниками та вчителькою». Можливо, у цьому віці діти ще не здатні оцінити цей вид спілкування, а, можливо, річ у тому, що дискусії організовані так, що не зацікавлюють малечу.
Не ставити під сумнів те, що говорить учитель?
А наскільки дорослі вже відчувають атмосферу НУШ? У значний потенціал учнів вірять 82 % вчителів пілотних шкіл: вони вважають, що всі їхні учні здатні розв’язувати нетипові завдання.
З’ясувалося, що значно більше батьків підтримують нові форми роботи, якщо в їхніх дітей вже є такий досвід: 81 % родин учнів пілотних шкіл проти 51 % родин учнів загальноосвітніх шкіл. Найбільше батькам НУШівців подобається якість зворотного зв’язку щодо навчання і поведінки своїх дітей: з ними значно частіше, ніж в інших школах, учителі спілкуються особисто, а ось записів у щоденнику значно менше. Експерти радять вчителям детально пояснювати батьками критерії оцінювання, коли у другому циклі початкової школи учні починають отримувати — хто «дванадцятки», хто «вісімки», а хто й «четвірки». 49 % батьків учнів пілотних шкіл вважають, що у шкільному житті їхніх дітей бракує оцінювання за чіткими критеріями.
Утім, саму сутність НУШ розуміють далеко не всі. Найстійкіші батьківські хибні уявлення: «Завдання школи — дати дитині конкретні знання про факти та поняття» і «Дитина не повинна ставити під сумнів те, що говорить учитель». Мало хто в родинах говорить про інклюзію, добре ставлення до дітей з інвалідністю, дізнається про стосунки дитини з однолітками та вчителями. І нині типова розмова батьків з дітьми про школу: «Яке домашнє завдання?»
Що ж хочуть бачити батьки в НУШ? Кожній другій родині в селі бракує якісного освітнього середовища, яке має зацікавити дітей, або хоча б пристойного шкільного побуту. Батьки у великих містах хотіли б ще більше завдань для дітей на формування м’яких навичок. Про це говорять 58 % опитаних. Також ідеться про посилення зв’язку шкільних предметів із життєвими потребами дітей як майбутніх громадян.
Другий етап моніторингу НУШ планують провести восени 2021 року — серед учнів, які завершили перший цикл початкової освіти за новим держстандартом.
 
"Мій карантинний щоденник" - розробка, що допоможе дітям подолати негативні емоції

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням





Під час локдауну ми маємо частіше говорити про наші переживання і спонукати до цього учнів. Ця розробка допоможе правильно пояснити дітям, що все буде добре.



«Мій карантинний щоденник» створений допомогти дітям подолати переживання, які вони відчувають під час локдауну. На перший погляд, це звичайний дитячий щоденник, який учень може зробити самостійно. Але за звичайними іграми прихована головна мета цієї унікальної розробки – допомогти дитині зрозуміти та сприйняти складну ситуацію у світі та розібратися із власними емоціями.

З нашим «Карантинним щоденником» карантин більше не буде здаватися таким похмурим.

Авторська #розробка від  «Всеосвіти» є універсальна – вона підходить як хлопчикам, так і дівчаткам. 


Ця розробка допоможе не тільки дитині краще себе зрозуміти, а й батькам поспостерігати за емоційним станом своєї дитини, за потреби поговорити з нею на важливі теми.В майбутньому щоденник слугуватиме хорошим спогадом для дитини про шкільні роки. І найголовніше – нагадуватиме, що все колись закінчується, як і сам #карантин.
«Карантинний щоденник» діти можуть заповнювати як вдома з батьками, так і створювати його разом із вчителем, під час виховної години. Обов'язково порадьте його своїм колегам та друзям, які мають маленьких дітей!
Завантажуйте наш «Карантинний щоденник» безкоштовно за посиланням: https://vseosvita.ua/library/mij-karantinnij-sodennik-322519.htmlhttps://vseosvita.ua/library/mij-karantinnij-sodennik-322519.html
Змінено: Олена Холод - 13.01.2021 08:33:22
 
Навіщо потрібне свідоцтво досягнень у початкових класах НУШ. ІНФОГРАФІКА

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



Формувальне оцінювання  це справжній освітній тренд. Саме воно допомагає учням зрозуміти свої сильніші й слабші сторони, визначити пріоритети. Для вчителя і батьків  це сигнал, над чим варто ще попрацювати з дитиною.
Про те, як оцінюють учнів у Фінляндії, описано за цим посиланням, а в цій інфографіці дивіться про головний атрибут українського формувального оцінювання  свідоцтво досягнень. Ця інфографіка стане помічною для вчителів під час пояснень батькам, навіщо потрібен цей документ.
Змінено: Олена Холод - 14.01.2021 12:31:28
 
Як писати характеристику на учня 1 класу

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням

Писати чи не писати характеристику на учня 1 класу в умовах функціонування НУШ – таку проблему вже другий рік поспіль вирішують вчителі-початківці. Дізнайтеся, як правильно зробити

З одного боку є чіткий документ Міністерства освіти і науки за  №924, який регулює це питання, з іншого – до цього часу  окремі керівники шкіл вимагають від класного керівника наявність характеристики в особовій справі першокласника. Отож давайте розбиратися.

Вимоги нормативних документів щодо характеристики на учня 1 класу Нова українська школа – найважливіша реформа Міністерства освіти і науки України за останні  два роки. Її впровадження регулюється новим підходом до процесу навчання, який зафіксований у наступних документах:  «Закон про освіту» визначає  засади нової освітньої системи; «Державний стандарт початкової освіти»; «Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО», розроблені для керівників шкіл Державною службою якості освіти, так звана «Абетка для директора школи».

З  2018 року вчителі перших класів почали працювати за новим Державним стандартом, для успішного функціонування якого були розроблені «Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у новій українській школі» (Наказ МОН України № 924 від 20.08.2018 року). В основу даного документа лягло пояснення щодо формувального оцінювання особистості першокласника, яке  передбачає  опанування не лише академічних знань, а й формування соціальних компетентностей  під час навчального процесу, прогрес дитини у власній соціалізації, а також повинне мотивувати учня до саморозвитку і формувати вміння застосовувати здобуті навички у практичному житті. Тому замість Табеля успішності, у якому була лише констатація факту наявності рівня обізнаності дитини з того чи іншого предмета, пропонується Свідоцтво досягнень, яке складається з двох частин: перша характеризує особисті досягнення учня, друга оцінює предметні копетентності. То писати чи не писати характеристику на учня 1 класу Відповідь однозначна : ні! Як було сказано вище, у першій частині «Свідоцтва досягнень» ви два рази на рік ( у жовтні місяці і у травні) фіксуєте навчальний поступ школяра, у якому оцінюєте активність дитини, самостійну роботу на уроці, співпрацю з іншими учнями, вміння працювати в команді тощо. Саме у  першій частині даного документа  ви визначаєте рівень так званих соціальних і робочих компетентностей. Крім того, вам надається право за бажанням додавати особисті або навчальні характеристики на свій розсуд. Таким чином у першому класі оцінювання  має описовий характер не лише навчальних досягнень, але й рівня старанності та соціальної поведінки, тобто включає в себе елементи психолого-педагогічної характеристики першокласника.

Також цей документ забезпечує і зворотній зв’язок з батьками дитини. Адже і вчитель, і батьки висловлюють у ньому свої побажання, можуть спільно визначити програму дій  учня на майбутнє. Проект зразка «Свідоцтва досягнень» визначається закладом загальної середньої освіти, друкується у двох екземплярах ( один залишається у школі і прикріплюється до особової справи школяра, другий віддається на руки батькам) у форматі А4 або А5 у чорно-білому або кольоровому вигляді. Орієнтовний  зразок документу можна знайти у «Методичних рекомендаціях щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у новій українській школі». 

Коли потрібна  психолого-педагогічна характеристики учня 1 класу і як її писати 
Проте це не означає, що класовод 1 класу не повинен взагалі писати характеристики на учня. В окремих випадках, таких як: потребування для учня інклюзії; тимчасове перебування дитини в санаторії, де вона залучається до навчального процесу; запит зі служби поліції; запит соціальної служби,– шкільний психолог долучає вчителя до цієї роботи. Бо хто, як не класовод, найчастіше спілкується з дитиною, щодня спостерігає за учнем і на уроках, і на перервах, спілкується з його батьками. Отож цей документ буде наслідком спільної роботи педагогів і повинен відзначатися професійною грамотністю. 

Що це означає і на що треба звернути увагу.
 Для яких цілей призначена характеристика і який державний орган її вимагає. 
Якщо це інклюзивне навчання чи тимчасова зміна навчального закладу, то слід робити акцент на пізнавальних можливостях дитини. 
Якщо характеристика потрібна для органів опіки, інших соціальних служб, більшу увагу звернути на поведінку  школяра в соціумі – школі,  класному колективі, позаурочній діяльності, – його міжособистісні стосунки, спілкування у сім’ї, ставлення до родини тощо, зосередитись на емоційному стані дитини. Пам’ятайте, що жоден із педагогів – ні психолог, ні соціальний педагог, а тим більше класовод – не мають права ставити діагноз дитині (мова йде про гіперактивність, аутизм, розумову відсталість і т. п.). Це справа медиків. 
Психологічне обстеження першокласника робиться лише за згодою батьків, або осіб, що їх заміняють, і за їх присутності Задля об’єктивності психолого-педагогічна характеристики учня 1 класу  має бути етично виваженою. Тобто, ніяких неперевірених фактів, ніяких відомостей, які можуть порушити психологічну рівновагу дитини, ніяких власних припущень. Ви лише констатуєте свої спостереження, а висновки мають робити відповідні компетентні працівники. 
Характеризуючи першокласника, опирайтесь  не на одиничні прояви характеру дитини ( вони є у кожної людини), а на систематичний тип поведінки, зважайте на її  вікові особливості. Пам’ятайте, що цей документ читатимуть батьки, а значить, він має бути написаний доступною мовою, з дотриманням етичних норм. Уникайте категоричності при формулюванні ( замість «не засвоїв знань» - «засвоїв елементарні знання» або «засвоїв на елементарному рівні»)

Пам’ятайте, що цей документ читатимуть батьки, а значить, він має бути написаний доступною мовою, з дотриманням етичних норм. Уникайте категоричності при формулюванні ( замість «не засвоїв знань» - «засвоїв елементарні знання» або «засвоїв на елементарному рівні») Акцентуйте увагу на рівні і перспективи розвитку дитини, а не на лише її навчальних досягненнях. Адже у 1 клас діти приходять з різним рівнем підготовки,  і  буває так, що дитина із середнім рівнем, яка не відвідувала дитячий садок і була позбавлена батьківської уваги, під пильним наглядом вчителя, завдяки природним здібностям, протягом навчального року починає випереджати однокласників, які хоч і мали вищий рівень  підготовки, але знову ж таки через якісь причини – лінь, погана пам’ять і т. д. – здали свої позиції.
 
Цікава українська мова: збірник завдань для 2 класу





Українська мова 2 клас: завдання в вигляді комплексного збірника з різнотипними умовами.



Завантажити збірник можна за таким гіперпосиланням
Змінено: Олена Холод - 18.01.2021 10:31:45
 
Буквосполучення ьо. Тренажер для розчитування

Відео дивимося за таким гіперпосиланням



Тренажер допоможе навчити дитину читати склади, слова, речення. Можна застосовувати для дошкільнят і дітей першого та другого класів.
Змінено: Олена Холод - 19.01.2021 11:10:16
 
Тестові завдання з української мови на тему «Прикметник»


Завантажити матеріал можна за таким гіперпосиланням



Тести з української мови 3 клас «Прикметник» від 
Educ.com.ua
 представлено в 3 варіантах, кожний з яких має 5 тестових завдань різного рівня складності.
Змінено: Олена Холод - 19.01.2021 11:48:06
 
Урок розвитку зв'язного мовлення  3 клас: Пишу враження від свята

Переглянути відео можна, перейшовши за гіперпосиланням



Можна використовувати із зошитом РЗМ "Малюю словом", або використовувати окремо.
Змінено: Олена Холод - 20.01.2021 07:14:20
 
Дистанційний захід 22.01.2021 Соборність України. НУШ. Класна година онлайн.

Переглянути презентацію можна за таким гіперпосиланням

Змінено: Олена Холод - 20.01.2021 07:13:55
 
Прикметники-антоніми

Переглянути матеріал можна за таким гіперпосиланням

Змінено: Олена Холод - 20.01.2021 10:51:26
 
У Києві хочуть відновити роботу початкової школи
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/school/79220/

Столична влада чекає на оперативне рішення Кабінету Міністрів щодо відновлення навчання в початковій школі.
Про це заявив мер Києва Віталій Кличко під час проведення онлайн-брифінгу.
За його словами, рішення про відновлення навчання необхідно ухвалювати невідкладно, щоб дозволити батькам дітей працювати.
«Нагадаю, я звернувся до Уряду, і ми очікуємо на його рішення щодо відновлення навчання у молодшій школі. Щоб учні перших-четвертих класів могли відвідувати школу. Це поліпшить і процес навчання учнів молодших класів, і дозволить їх батькам працювати. Я переконаний, що таке рішення треба ухвалювати невідкладно», – підкреслив Кличко.
Також він нагадав, що школи Києва продовжують дистанційне навчання.
Дитячі ж садочки міста працюють під час локдауну у звичному режимі. Наповненість дітей у дитсадках складає 50%.
 
СММ-менеджер у ГО “Смарт Освіта”
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.prostir.ua/?jobs=smm-menedzher-u-ho-smart-osvita

Громадська організація “Смарт освіта” в партнерстві з німецькою організацією ChildFund Deutschland (“Дитячий Фонд Німеччини”) за підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ) реалізує проект “Навчання суспільної доброчесності в українській початковій освіті як довготривалий та ефективний інструмент подолати “побутову корупцію”.
У межах проєкту оголошено конкурс на посаду SMM-менеджера. 
Мета проєкту – сприяти розвитку та поглибленню етично-ціннісного компоненту суспільної доброчесності в освітньому процесі через розробку цікавих навчальних матеріалів для початкової школи НУШ.
Основні обов’язки
  • медійне висвітлення активностей в межах проєкту на сторінці Facebook ГО “Смарт освіта” (https://www.facebook.com/smartosvita) та “НУШ”(https://www.facebook.com/nus.org.ua), а також на сайті Смарт освіти”( http://smart-osvita.org )
  • підвищення впізнаваності проєкту в соціальних мережах
  • комунікація через соціальні мережі
  • створення на адміністрування груп у Facebook та Viber
  • щомісячне звітування про виконання медіа-стратегії проєкту.
Наші очікування:
  • розуміти процес створення та впровадження комунікаційної стратегії
  • знання української мови: граматика та стилістика
  • вміння розповідати про складне просто, влучно писати тексти
  • вміння спілкуватися з різними людьми
  • креативність та командність
Також ми очікуємо до 200 год зайнятості у проєкті на період січень- серпень
Надсилайте своє резюме на пошту sm.osvita@gmail.com до 25 січня 2020 року з темою листа СММ-менеджер до проєкту про суспільну доброчесність.
 
Повторюємо частини мови ( іменник, прикметник, дієслово, числівник)

Матеріал можна переглянути за таким гіперпосиланням



Презентація створена для для закріплення вивченого про частини мови, а також для розвитку навичок використання різних частин мови у мовленні.
Змінено: Олена Холод - 21.01.2021 12:30:01
 
Презентація " 22 січня - День Соборності України"


Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням



Державне свято День Соборності України відзначають щороку 22 січня. Саме цього дня у 1919 році було проголошено Акт Злуки Української Народної Республіки та Західно-Української Народної Республіки. Пропонуємо до вашої уваги історію пам'ятної дати, а також цікаві факти та вірші з Днем Соборності.Для вчителів , вихователів та батьків.
 
Чи можливо організувати в початковій державній школі дистанційне навчання, яке було б цікавим?
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://osvita.ua/blogs/79289/
О. Северенчук: секрети залученості на дистанційці
Автор: Олена Северенчук, керівниця комунікаційного офісу Малої академії наук України​.

Чи можливо організувати в початковій державній школі дистанційне навчання, яке було б цікавим і зберігаючим нервові клітини вчителів, дітей і батьків?
Можливо! Якщо адміністрація думає про всі три сторони процесу і керується здоровим глуздом, учитель уміє вигадати такі завдання, які дітей драйвлять, а не демотивують, ну а батьки поважають особистий час і простір учителя.
Якщо чесно, ми з Ігорем увесь тиждень не можемо намилуватися тій залученості, з якою Маруся щодня береться за роботу. І вчора навіть говорили, що у такому форматі навчання для неї є більш ефективним, аніж у класі, бо вона не має зовнішніх подразників, які б відволікали (окрім хіба непосидючої і галасливої меншої сестри, з якою доводиться ділити кімнату), заглиблюється в теми, намагається доколупатися до найменших дрібниць, вмикає креатив, виконує завдання стільки часу, скільки потрібно їй (учора українську мову 4 години робила, ну такий у неї темп) і, що найдивовижніше, не залипає в ігри, YouTube і TikTok.
У чому секрет?
      По-перше, у бездоганній комунікації і налаштуванні від школи і вчителя.
У понеділок ми отримали: 
  • покликання на розклад, у якому дитина легко здатна розібратися без залученості батьків. День - урок - формат (zoom або завдання на human) - лінк на урок, якщо він онлайн;
  • лист від учителя з правилами взаємодії.
І це безцінно!
Коли виконувати завдання, коли і куди надсилати, які є формати завдань, у який час можна дзвонити, якщо виникають питання, у який час відбувається комунікація в месенджері...
І моє улюблене - «якщо вас дистанційне навчання напружує/дратує/немає можливості влаштувати виконання завдань/допомагати дитині/їдете відпочивати тощо, то ці два тижні ви можете використовувати так, як ви того бажаєте»
Маруся забажала вчитися. Ми тільки «за».
      По-друге, у диференціації завдань і індивідуальному підході до кожного і кожної.
Діти отримали три файли:
  • Один файл - «спрощені завдання» у форматі «предмет-завдання». Але і тут є альтернативи. Наприклад, можна написати твір на тему «Мої новорічні канікули», а можна - «У чому різниця між бажанням та ціллю? Мої бажання та цілі на наступний рік» або на ще 4 альтернативні.
  • Другий файл - «розширені завдання». Тут більше творчості і ще більше альтернатив, покликання на перелік рекомендованих відео чи статей. Наприклад, зараз Маруся замість завдань з підручника створює презентацію на тему «Числівник» (можна було обрати будь-яку частину мови) і накладає її на серіал «The Umbrella Academy», бо там кожен герой має свій номер. У блокноті створює скетчі і прописує наповнення слайдів. Потім планує перенести все в Canva, але спершу розібратися в програмі, бо до цього працювала лише в Power Point.
По-моєму, це супер! А от математику дитя гуманітаріїв завжди обирає зі спрощеного файлу. Хто б сумнівався.
  • Великий файл із наскрізними інтегрованими завданням на весь тиждень. Лише для тих, кому цікаво.
Наскрізна тема цього тижня - «Вдаємо, що ми невидимі».
Усі завдання - за книгою «Гаррі Поттер і філософський камінь».
Тут про те: 
  • як навчитися писати анотацію;
  • чи багато існує слів для назв емоцій;
  • що додають слова автора до реплік персонажів;
  • чи є якісь таємниці у форм числа іменників;
  • чи потрібні дорослим казки.
Цей файл викликав у Марусі дикий захват. Але вона лишила його на вихідні, «щоб кайфонути по повній!»
      По-третє, у графіку.
День починається о 9.00. І в цей же час - перший зум. У зумі не більше як 3 уроки на день по 20 хвилин.
З предметів - українська мова, математика, англійська та фізкультура. Аби рухали трохи дупами.
Решта предметів - завдання у файлах.
      По-четверте, у залученості батьків.
Так, усе залежить від самостійності дитини. Але об’єктивно процес організовано так, що дев‘ятирічка абсолютно спокійно може не смикати своїх старих. Достатньо мати доступ до файлів, ґаджет зі встановленими програмами і вихід до інтернету.
Але!
З такими завданнями і ми залипаємо! Я он вчора читала «Ефект матильди», а Ігор кайфонув від пояснення теми рівнянь.
Словом, школі вкотре велика дяка і тисячі кольорових сердець!
 
МОН прагне забезпечити наступність між дошкільною та початковою освітою 
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/school/79144/

Новий Державний стандарт дошкільної освіти має дозволити продовжити реформу дошкільної освіти з урахуванням наступності між дитячим садком та школою.
Про це сказав міністр освіти Сергій Шкарлет, коментуючи затвердження Держстандарту дошкільної освіти в Україні.
За словами міністра, дошкільна освіта є невід’ємним складником та першим рівнем у системі освіти.
«Затверджений стандарт забезпечить підвищення якості дошкільної освіти в Україні та приведення її до відповідності міжнародним стандартам. В основу документа покладено ідеї гуманістичної педагогіки, патріотичного та громадянського виховання та солідарної відповідальності держави, громади, родини, фахівців педагогічної освіти й інших професій, причетних до піклування, догляду та розвитку дітей дошкільного віку», – зазначив Шкарлет.
Окрім того, у Міносвіти зазначають, що виконання вимог нового стандарту має забезпечуватись з урахуванням задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей у найбільш оптимальній для кожної дитини формі.
«Наступність між дошкільною та початковою освітою простежується й через формування наскрізних умінь, що є спільними для дошкільної та початкової освіти: виявляти творчість та ініціативність, керувати емоціями, висловлювати та обґрунтовувати власну думку, критично мислити, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми та співпрацювати в колективі», - повідомляють у Міністерстві освіти і науки.
Страницы: Пред. 1 ... 9 10 11 12 13 След.
Читають тему