Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Страницы: 1
ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ в ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ, Тут будуть вміщуватись повідомлення, які стосуються теми
 
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
НАКАЗИ / листи МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ


1. ЗАВАНТАЖИТИ наказ Міністерства освіти і науки України від 12.12.2019 № 1561 "Про організацію та проведення у 2020 році моніторингового дослідження якості дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS (Early Childhood Education Rating Scales).
2. ЗАВАНТАЖИТИ наказ Міністерства освіти і науки України від 10.04.2020 № 504 "Про затвердження календарного плану організації та проведення дослідження якості дошкільної освіти з використанням методики Early Childhood Education Rating Scales (далі - ECERS-3).


НАКАЗИ / листи УКРАЇНСЬКОГО ІНСТИТУТУ РОЗВИТКУ ОСВІТИ

1.
Змінено: Ігор Опольський - 01.07.2020 06:31:09
 
До уваги освітян Рівненщини!


Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

В Україні розпочинається оцінювання якості дошкільної освіти ECERS-3
30.06.2020

Вперше в Україні відбувається оцінювання  якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS-3. Ініціатива проведення дослідження належить Міністерству освіти і науки України. Український інститут розвитку освіти (УІРО) забезпечує цей процес. Проєкт відбувається у партнерстві з командою підтримки реформ  МОН, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» та за підтримки ЮНІСЕФ.
Пілотний та основний етапи дослідження триватимуть  у 2020-2021 роках.  У рамках цього процесу здійснюється відбір національних експертів, а також їхня підготовка (онлайн і офлайн). Крім того, експерти пройдуть валідизацію сертифікованими тренерами Інституту ERSI (США) і зможуть здійснювати пілотний етап дослідження, а також готувати регіональних експертів для здійснення основного етапу дослідження.
Впродовж 2020-2021 років УІРО планує підготувати близько 80 сертифікованих експертів.
 
ЩО ТАКЕ ECERS-3?
ECERS-3 (Early Childhood Environment Rating Scale) – це інструмент для оцінки якості дошкільної освіти. Він дає змогу оцінити якість освіти відповідно до європейських стандартів. Шкали ECERS-3 застосовуються у двадцяти країнах, у 16 з яких їх було перекладено та офіційно опубліковано. Всесвітньо визнана надійність і валідність шкал ECERS-3 свідчить про їхню ефективність у дослідженні та оцінюванні діяльності закладів дошкільної освіти.
 
ДЛЯ ЧОГО ВИКОРИСТОВУЮТЬ ECERS-3
Шкали ECERS-3 дають змогу комплексно виміряти якість дошкільної освіти. Методика включає шість шкал (предметно-просторове середовище,  догляд та піклування за дітьми, мовлення та грамотність, види пізнавальної діяльності, взаємодія, структурування програми).
СТРУКТУРА ECERS-3
Шкали передбачають 35 показників та 468 індикаторів. Кожен показник оцінюється за індикаторами від одного до семи балів. Оцінювання якості дошкільної освіти відбувається на основі спостережень експертів. Результати спостережень заносять в оціночні листи з поясненнями, чому за кожним показником дано той чи той бал відповідно до кожного індикатора.
 
ЗАВДАННЯ ECERS-3
Освітнє середовище є надзвичайно важливим чинником для різнобічного розвитку дітей дошкільного віку. ECERS-3, оцінюючи якість дошкільної освіти, робить на цьому особливу увагу. Такий підхід повністю відповідає вимогам Державного стандарту дошкільної освіти України (Базовому компоненту дошкільної освіти).
Оцінювання якості дошкільної освіти за методикою ECERS-3:
  • враховує особливості різних видів освітніх програм для дітей дошкільного віку (комплексні і парціальні), рекомендовані (схвалені) Міністерством освіти і науки України;
  • робить акцент на тому, що діти є суб’єктами своєї діяльності;
  • оцінює умови для пізнавальної діяльності дитини, можливості прояву нею творчості та ініціативи;
  • фокусується на трьох вимірах середовища: просторі, організації часу, взаємодії дітей і дорослих.
Унікальність шкал ECERS-3 полягає в тому, що їх одночасно можна застосовувати в одному приміщенні або групі дітей віком від 2,5 до 5 років.
 
ПЕРЕВАГИ ECERS-3
Основні переваги використання методики ECERS-3 полягають у тому, що діти:
  • створюють, а не копіюють;
  • рухаються, а не чекають;
  • знаходять шляхи вирішення проблем, а не просять педагога їх вирішити;
  • розповідають, а не пасивно слухають;
  • діють відповідно до своїх інтересів;
  • роблять вибір, маючи альтернативу;
  • театралізують або ж розігрують сцену;
  • вирішують проблемні ситуації, а не пасивно погоджуються з ними;
  • цінують процес, а не тільки результат;
  • ставлять запитання, а не просто слухають;
  • розпорядок дня у закладі дошкільної освіти побудований на потребах дітей, а не на потребах дорослих або вимогах програми та ін.
 
Використання методики ECERS-3 має низку переваг й для педагога
Педагог (керівництво закладу дошкільної освіти):
  • має змогу побачити недоліки, допущені в освітньому процесі, та в подальшому їх усунути.
Вихователь:
  • є наставником, який спрямовує і допомагає формувати різнобічно розвинену особистість дитини; застосовує диференційований та індивідуальний підходи у навчанні, вихованні та розвитку дітей;
  • створює і забезпечує безпечне, сприятливе та комфортне освітнє середовище;
  • має право на академічну свободу, отримує гнучкість у проведенні програми: має право обирати формати, теми і час для занять.
Шкали ECERS-3 можуть бути використані на різних рівнях управління:
  • закладом дошкільної освіти для рефлексії і визначення подальших цілей щодо поліпшення якості освіти;
  • керівниками для проведення досліджень і прийняття управлінських рішень;
  • різними інституціями незалежної оцінки якості освіти (МОН, УІРО та ін.) для експертизи і моніторингу якості дошкільної освіти в Україні загалом.
Окрім цього, шкали ECERS-3 можна використовувати при підготовці майбутніх педагогів, а також у процесі підвищення їх кваліфікації.
 
З відповідними наказами МОН щодо проведення моніторингового дослідження  ECERS -3 ви можете ознайомитися тут і тут.
 
  • Вибір дитячого садка для дитини: рекомендації МОН

Влітку батьки обирають дитячий садок для своєї дитини .  При виборі приватного закладу дошкільної освіти необхідно звертати додаткову увагу на безпечність дитсадка .
Команда підтримки реформ Міністерства освіти і науки  розробила  рекомендації для батьків про те , на що варто звертати увагу при виборі безпечного приватного дитсадка .
Під час першого візиту до дитячого садка необхідно звернути увагу на :
Наявність ліцензії у закладу .
Територію навколо садочка :
  • її наявність;
  • стан обладнання для дітей;
  • накрита пісочниця, яка захищена від сторонніх забруднень;
  • відсутність дерев із сухими гілками;
  • безпечність покриття ігрового майданчика: відсутність металевих виступів, дротів, ям тощо в доступності дітей;
  • доступ сторонніх осіб на територію має бути заборонений;
  • віддаленість від дороги та відсутність можливості для дитини самостійно покинути територію дитсадка.
    Безпеку приміщення :
  • закриті розетки, накутники на кутах, дроти в сухому місці;
  • м’яке покриття в ігрових зонах;
  • постійний нагляд дорослих за всіма дітьми;
  • відсутність самостійного доступу дитини до рідин та їжі, оскільки це може бути інша речовина / алерген;
  • справність меблів та іграшок;
  • безпечні для дітей вікна: наявність ключів на віконних ручках або ґратів на них / висота вікна не в доступі дитини;
  • наявність аптечки та відсутність доступу до неї дітям;
  • закрита територія.
    Чистоту та гігієну :
  • наявність окремих дорослого та дитячих туалетів;
  • спеціально відведене, недоступне для дітей місце з побутовою хімією;
  • чистота приміщень та вбиралень;
  • наявність паперових чи індивідуальних промаркованих рушників для кожної дитини, щоби дитина не сплутала з чужим рушником;
  • рідке мило.
    Кухню і їдальню :
    • чистота поверхонь, посуду, столових приборів;
    • відсутність доступу на кухню для дітей;
    • меню.
      Простір :
      • заповненість дитячими малюнками / поробками;
      • зонування для гри, відпочинку та харчування.
      Зміст програми :
      • наявність ранкового кола / зустрічі для всіх вихованців;
      • тривалість прогулянки та умови скасування прогулянки (правильно за температури нижчої, ніж -15 С / вітру сильнішого, ніж 21 м/с);
      • вільна гра у дітей;
      • інші активності: спортивні навантаження, мистецтво, математика, мовлення, музика.


 
До уваги освітян Рівненщини, зокрема працівників дошкільної освіти!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

РОЗПОЧАТО ОСНОВНИЙ ЕТАП ДОСЛІДЖЕННЯ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗА МЕТОДИКОЮ ECERS-3
Опубліковано 03 листопада 2021 року о 20:36


Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

Вперше в Україні відбувається основний етап дослідження щодо оцінювання якості освітнього процесу за методикою ECERS-3. Дослідження проводять 8 провідних і 50 регіональних експертів у 200 закладах дошкільної освіти України з 1 листопада до 15 грудня 2021 року.
Основною метою дослідження є оцінка якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з використанням методики ECERS-3. Експерти пройшли відповідне навчання та отримали сертифікат державної установи «Український інститут розвитку освіти».
Ініціатором дослідження є МОН, основним виконавцем – ДУ «Український інститут розвитку освіти» в партнерстві з Командою підтримки реформ МОН і Всеукраїнським фондом «Крок за кроком». Дослідження підтримується Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Детальна інформація щодо провідних і регіональних експертів від організаторів.
Довідково
ECERS – міжнародна методика з оцінювання дошкільного освітнього середовища, описана у форматі шкали, яка зосереджена на умовах для розвитку дитини, навколо інтересів якої побудоване оцінювання. Оцінювання не впливає на освітнє середовище, але шкала може бути орієнтиром для забезпечення якісного дошкілля. Орієнтуючись на представлені індикатори якісного дошкільного освітнього середовища, педагогічні працівники та директори закладів дошкільної освіти можуть підвищити якість освітнього процесу.

      Регіональним експертом від Рівненської області є Кучерук Ольга Петрівна, вихователь-методист Олександрійського ЗДО (ясла-садок) загального типу Олександрійської сільської ради Рівненського району.
      Участь у дослідженні від Рівненщини у період з 01.11 по 15.12 2021 візьмуть 6 (шість) закладів дошкільної освіти.

 


Змінено: Ігор Опольський - 04.11.2021 10:09:16
 
До уваги освітян Рівненщини!!!

Матеріал читаємо нижче та / або переходимо за цим гіперпокликанням на сайт оригінального повідомлення.

Одноразове дослідження чи щоденна допомога вихователю садка: розбираємося з методикою ECERS-3



Соломія Бойкович, Тамара Береговська

На 2020–2021 роки Міністерство освіти і науки України запланувало дослідження якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3. Цю методику перекладено українською, а також відібрано 8 національних та 66 регіональних експертів, які, за сприятливої епідемічної ситуації, проведуть оцінювання цьогоріч.
ECERS-3 передбачає спостереження за простором, навчальною та ігровою діяльністю, повсякденними практиками особистого догляду та іншими елементами освітнього середовища. У МОН говорять, що ця методика призначена не лише для дослідження, але і для повсякденного використання.
Що таке ECERS-3, як відбуватиметься дослідження та як вихователям використовувати методику в повсякденній практиці – “Нова українська школа” розібралася з представницями Українського інституту розвитку освіти (УІРО) та експертками Команди підтримки реформ МОН.

З ЧОГО СКЛАДАЄТЬСЯ ECERS-3

З літа 2020 року в контексті дошкілля часто трапляється абревіатура ECERS-3. Хтось називає це дослідженням або методикою, інші – черговою перевіркою.
Насправді ж ECERS – це міжнародна методика з оцінювання якості освітнього середовища, за якою відбуватиметься дослідження і в Україні. У нас користуватимуться третім виданням – ECERS-3. Називати це дослідження перевіркою не варто, адже на його меті – визначити реальний стан дошкілля в Україні, а не “покарати” керівників або вихователів дитсадків.
ECERS розшифровується як “Early Childhood Environment Rating Scale” – шкала оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. ECERS-3 представлено у форматі шкали, яка складається із 6 підшкал, які поділяються на 35 параметрів та 468 індикаторів.
Шкала ECERS-3 побудована так, що дає змогу оцінити освітнє середовище комплексно, зважаючи на такі виміри – підшкали методики:
  • внутрішній простір та вмеблювання;
  • повсякденні практики особистого догляду;
  • мовлення та грамотність;
  • різновиди навчально-пізнавальної діяльності;
  • взаємодія;
  • структурування програми.
Головна перевага методики – експерти оцінюють не досягнення дітей, а освітнє середовище, яке їх оточує, характер взаємодії педагогів із дітьми та дітей між собою. Також шкала ECERS-3 дає змогу акцентувати увагу не на перевірці, а на дослідженні умов, створених для розвитку дитини“, – розповіла кандидатка педагогічних наук, доцентка, начальниця відділу дошкільної й початкової освіти УІРО Ольга Косенчук.
Якість освітнього середовища за ECERS полягає в тому, як почувається дитина та як пізнає світ, чи безпечно їй емоційно та фізично, чи отримує приклади для наслідування з боку дорослих, які її оточують, чи середовище дійсно доступне для дитини.
Інструмент ECERS був розроблений у 1980 році Тельмою Гармс та Річардом Кліфордом. Тепер методика оновлюється й використовується в понад 20 країнах як основний інструмент для оцінювання освітнього середовища. Методика ECERS – визнаний у всьому світі інструмент вимірювання якості освітнього середовища, що містить у собі комплексний підхід до розуміння раннього розвитку дитини: когнітивний, фізичний та соціально-емоційний домени.
МЕТА, ПРОЦЕС ТА НАСЛІДКИ ДОСЛІДЖЕННЯ

Оцінювання проводять сертифіковані експерти ECERS, які спостерігають за групою дітей від 3 до 5 років протягом 3 годин під час звичайного дня в дитячому садку. Кожен із параметрів підшкал оцінюють від 1 (незадовільно) до 7 (відмінно), відповідно до індикаторів.
Шкала побудована так, що експерт фіксує кожен із 468 індикаторів за принципом “так” чи “ні”. Середній бал за підшкалою обчислюється відповідно до оцінок параметрів.
Дослідження за методикою ECERS-3 в Україні організовує Український інститут розвитку освіти в партнерстві з Командою підтримки реформ МОН, Всеукраїнським фондом “Крок за кроком” та за підтримки ЮНІСЕФ в Україні.
Результати дослідження – підстава для формування освітньої політики, спрямованої на підвищення якості дошкільної освіти. Вони допоможуть нам для оновлення змісту дошкільної освіти та методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу, а також дадуть змогу підвищувати професійну компетентність педагогів відповідно до справді актуальних потреб“, – зазначила перша заступниця директора Українського інституту розвитку освіти Наталія Софій.
Мета дослідження – побачити освітнє середовище українського дошкілля в контексті світової практики та стандартів. Це дасть змогу зрозуміти, що в українських дитсадках уже є та відбувається добре, а що варто покращити чи змінити. Відповідно, кожен заклад, що візьме участь у дослідженні отримає конкретні відповіді щодо своїх сильних сторін та напрямів подальшої роботи.
Ольга Косенчук каже, що пілотне дослідження відбуватиметься у 200 дитсадках, які потраплять до вибірки.
Тим не менше, усі державні, комунальні та ліцензовані приватні дитсадки вже отримали друковане видання “Шкали оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти (ECERS-3)”. Щоби допомогти вихователям-методистам та іншим співробітникам закладів дошкільної освіти читати, розуміти та використовувати ECERS на практиці, УІРО підготував статтю із порадами для них.
Представники закладів, які не мають методику, можуть повідомити УІРО на  ecers.uied@gmail.com  для сприяння у її отриманні“, – додала вона.
Наталія Софій зазначила, що вже перекладено методики ECERS-3, проведено навчання національних експертів та добір регіональних експертів.
Надалі дослідження здійснюватимуть за такими етапами:
  • пілотне дослідження;
  • основне дослідження;
  • звіт за результатами дослідження.
Проведення пілотного та основного дослідження залежатиме від епідеміологічної ситуації та карантинних обмежень для відвідування дитячих садків.
ЯК ECERS-3 ЗАСТОСОВУВАТИ В ПОВСЯКДЕННІЙ РОБОТІ

Шкалу ECERS можна “читати” і в повсякденній педагогічній практиці. Тут можна знайти ідеї оформлення середовища чи організації садочкового життя, кажуть експертки.
Наприклад, у виданні йдеться про те, як зацікавити дитину математикою не лише під час математичних занять, а й у повсякденній діяльності, оформити стіни групи наочним матеріалом, організувати вільну гру та взаємодію дітей максимально комфортно для всіх та заохотити дитину до мовлення. Зважаючи на індикатори з найвищою оцінкою – “7”, – можна покращити середовище дитсадка ще до самого дослідження.
Відповідно, жовта книжечка – друковане видання ECERS-3 – може стати помічницею в щоденному житті садка, якщо педколектив надасть собі ж відповіді на такі запитання:
  • що у вашому середовищі відповідає вимогам методики?
  • як би ви самі оцінили відповідні параметри у своєму дитсадку?
  • що відрізняється від індикаторів із найвищою оцінкою й чому?
  • як можна збагатити освітній простір свого дитячого садка за допомогою ECERS-3?
Лайфхаки з організації садочкового життя за ECERS-3

Додамо кілька варіантів того, як садочок може використовувати ECERS, наприклад, для розширення словника дитини чи навчання математики.
Як допомогти дітям у розширенні словника:
  • під час гри чи виконання дітьми практик особистого догляду використовуйте уточнені назви предметів, людей, місць чи подій, вживаючи у своєму мовленні чимало описових слів (зручний, гігантський, спантеличений, кремезний, прудкий, плавний тощо);
  • використовуйте широке різноманіття слів під час розмови з дітьми, застосовуйте менш поширені слова із синонімічного ряду та пояснюйте значення цих слів (говорити, мовити, буркнути, промимрити, сказати, гомоніти, теревенити);
  • пропонуйте нові теми для обговорень та підкріплюйте наочним та словесним матеріалом, завдяки чому діти зможуть отримати новий досвід, поглибити та розширити те, що вже знають, а також засвоїти нову лексику.
Як заохотити дитину до вивчення математики в повсякденному житті:
  • під час гри чи інших нематематичних занять ставте запитання дітям, щоби заохотити їх до математичного мислення чи пояснення висновків (наприклад, “Як ти визначиш, що олівців вистачить на всіх?”, “Як ти знаєш, що тут може грати ще одна дитина?”);
  • залучати дітей використовувати в розмовах математичну лексику (підраховувати іграшкові гроші під час гри, обговорювати використання мірного посуду для поливання кімнатних рослин, дотримуватися поетапно інструкції в рецепті);
  • допомагати дітям зіставляти зображені цифри та намальовані геометричні фігури зі щоденним використанням у середовищі (порахувати в календарі, скільки днів залишилося до вихідних; пояснювати цифри на годиннику і слідкувати, коли можна йти на прогулянку; під час прогулянки обговорювати позначки дорожніх знаків та їхнє значення).
Про Український інститут розвитку освіти (УІРО)
Український інститут розвитку освіти – державна установа, що творить змістовий та методичний фундамент сучасної конкурентоздатної загальної середньої освіти, розробляє проєкти системних змін у галузі, допомагає закладам освіти та педагогам реалізовувати державну освітню політику. Інститут заснований 2019 року та належить до сфери управління Міністерства освіти й науки України.
Головне завдання установи – бути впроваджувальною агенцією для реалізації докорінної реформи загальної середньої освіти, зокрема, втілення концепції “Нової української школи”. Разом із провідними експертами УІРО розробляє нові стандарти освіти, типові освітні програми, сприяє появі сучасних підручників, професійних стандартів та програм підвищення кваліфікації для педагогів, а також здійснює навчально-методичний супровід інноваційних освітніх проєктів, створює та підтримує електронні освітньо-інформаційні ресурси.
Про Команду підтримки реформ
Команда підтримки реформ (Reform Support Team – RST) Міністерства освіти й науки, яка працює з червня 2019 року, – це група українських фахівців, які не є державними службовцями. Команда підтримки реформ надає цільову підтримку міністерству в розробленні та реалізації пріоритетних реформ професійної (професійно-технічної) освіти, Нової Української Школи та Реформи Державного Управління. Робота Команди підтримки реформ на тимчасовій основі фінансується донорами в межах проєкту “Українська Архітектура Реформ” (URA).
Проєкт “Українська Архітектура Реформ” (URA) – це комплексна програма технічної допомоги, розроблена ЄБРР у партнерстві з Європейським Союзом для підтримки ключових реформ в Україні. Проєкт впроваджується за підтримки Європейського Банку Реконструкції та Розвитку (ЄБРР) та Багатостороннього Донорського Фонду Стабілізації та Сталого Розвитку України (Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Італія, Японія, Нідерланди, Норвегія, Польща, Швеція, Швейцарія, Велика Британія, США та Європейський Союз, найбільший донор).
Соломія Бойкович , Тамара Береговська, експертки Команди підтримки реформ МОН, спеціально для “Нової української школи”
Титульне фото: автор – santypan, Depositphotos
Страницы: 1
Читають тему