Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 32 След.
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Тестова робота е-кабінетів вступників пройшла успішно

30 липня завершилось тестування електронних кабінетів вступників.
Протягом двох днів майбутні бакалаври і магістри створили понад 15 тисяч тестових е-кабінетів.
За словами директора ДП «Інфоресурс» Оксани Бєлік, перевірка роботи системи електронного вступу напередодні її офіційного старту є важливим елементом підготовки.
«Ми перевіряємо, як система справляється з навантаженням, чи всі алгоритми працюють добре. Вступники тим часом можуть ознайомитись із інтерфейсом кабінету та технологією подання заяв», — зазначила Оксана Бєлік.
Як відомо, реєстрація електронних кабінетів вступників розпочнеться 1 серпня о 10:00.
Подача заяв на вступ розпочнеться з 5 серпня — для магістрів, з 13 серпня — для бакалаврів.
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Виші самі визначать, як і коли починати освітній процес

Університети мають такий рівень автономії та самоврядування, який дозволяє їм самостійно визначати форми навчання та форми організації освітнього процесу.
Про це під час всеукраїнської селекторної наради з представниками місцевих органів влади та профільними міністерствами сказав прем’єр-міністр Денис Шмигаль.
За його словами, рішення з питань організації освітнього процесу та визначення строків навчання мають ухвалювати вчена рада закладу вищої освіти.
«В Україні фактично 1,2 млн студентів, і важливо, щоб навчальний процес для них проходив у безпечних умовах. Рішення про те, чи будуть студенти вчитися дистанційно, чи будуть ходити в університет треба приймати з огляду на епідеміологічну ситуацію в кожному конкретному регіоні. Звичайно, що всі рішення треба приймати з огляду на безпеку наших дітей», – відзначив прем’єр.
Міністерство освіти і науки рекомендує закладам вищої освіти планувати початок навчального року з урахуванням карантинних обмежень, встановлених урядовою постановою №641.
У разі сприятливої ситуації МОН рекомендує розпочати 2020/21 навчальний рік за наступним розкладом:
  • для студентів 1 курсу, які в цьому році вступають на навчання до закладів вищої освіти у період з 1 по 15 вересня 2020 року;
  • для студентів старших курсів, починаючи з другого, з 1 вересня 2020 року;
  • для студентів-магістрів першого року навчання – у період з 11 по 15 вересня 2020 року.
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Розпочато реєстрацію електронних кабінетів вступників


1 серпня розпочалась реєстрація електронних кабінетів вступників. Створення електронного кабінету дозволить вступнику подавати заяви про вступ до закладів вищої освіти.
Зареєструвати електронний кабінет вступники зможуть протягом всього періоду подання заяв до закладів вищої освіти.
Цього року системою подання заяв в електронній формі зможуть скористатися вступники, які мають свідоцтво про здобуття повної загальної освіти або атестат про повну загальну середню освіту, виданий не раніше 1998 року та сертифікати ЗНО 2017–2020 років (сертифікат ЗНО 2018–2020 років з іноземної мови) і бажають вступити на денну або заочну форми навчання за освітніми ступенями молодший бакалавр, бакалавр, магістр (медичного, фармацевтичного та ветеринарного спрямувань), фаховий молодший бакалавр.
Подача електронних заяв через кабінети для вступників на програми бакалавра триватимуть з 13 до 22 серпня (16 серпня о 18:00 завершиться прийняття заяв від вступників, які вступають на бюджетну форму на основі співбесіди і вступних іспитів та творчих конкурсів).
При реєстрації електронного кабінету на основі повної загальної середньої освіти вступнику необхідно вказати номер, PIN-код та рік отримання сертифіката ЗНО (сертифікати різних років можна комбінувати), серію та номер документа про повну загальну середню освіту та середній бал додатка до документа про повну середню освіту.
Також системою подання заяв в електронній формі можуть скористатися вступники у магістратуру, які мають диплом бакалавра (спеціаліста, магістра) та екзаменаційний листок ЄВІ/ЄФВВ 2020 року.
Подача електронних заяв через електронні кабінети для вступників на програми магістратури триватиме з 5 до 22 серпня.
При реєстрації вступникам необхідно вказати дані екзаменаційного листка (сертифіката) ЄВІ/ЄФВВ та дані документа про вищу освіту.
У разі виникнення питань щодо з реєстрації електронного кабінету вступникам необхідно звернутись до сервісу підтримки, написавши листа на електронну адресу ez@inforesurs.gov.ua або зателефонувавши за будь-яким із наступних номерів: (044) 290–18–13, (093) 342–38–63, (095) 281–13–54, (067) 551–24–74.
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Вступ до закладів вищої освіти за результатами ЗНО підтримують 67% українців - опитування 

Детальніше читайте за посиланням: https://www.unian.ua/society/vstup-do-vishiv-zno-vstup-do-zakladiv-vishchoji-osviti-za-rezultatami-zno-pidtrimuyut-67-ukrajinciv-novini-ukrajini-11093651.html

67% українців підтримують запроваджену в 2008 році систему вступу до закладів вищої освіти за результатами зовнішнього незалежного оцінювання.
Про це свідчать результати опитування, проведеного Центром Разумкова і фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва з 3 по 9 липня. За даними, що представлені сьогодні на прес-конференції, не підтримують таку систему лише 14% респондентів.
Причинами такої підтримки близько 70% громадян називають те, що ЗНО поставило всіх абітурієнтів у рівні умови. Близько 60% говорять, що ЗНО дозволило зменшити рівень корупції під час вступу до ЗВО. Така думка переважає у всіх регіонах, хоча на сході та півдні близько 28% не вважають, що ЗНО дозволило зменшити рівень корупції. Дослідження проведено методом особистого інтерв’ю серед 2022 респондентів віком від 18 років за місцем їх проживання у всіх регіонах України, за винятком анексованого Криму та окупованих територій Донецької та Луганської областей. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3% з імовірністю 0,95. Фінансування опитування здійснено в рамках проекту МАТРА Посольства Королівства Нідерландів. 
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Вступна кампанія: ТОП-3 предмети, які обрали учасники ЗНО
Джерело: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3072406-vstupna-kampania-top3-predmeti-aki-obrali-ucasniki-zno.html
Учасники зовнішнього незалежного оцінювання у 2020 році найчастіше обирали українську мову і літературу, історію України і математику.
Про це розповів т.в.о. міністра освіти і науки Сергій Шкарлет на брифінгу 29 липня, повідомляє кореспондент Укрінформу.
"ТОП-3 навчальні предмети, обрані учасниками: українська мова і література (369 767 зареєстрованих), історія України (264 081), математика (186 204)", - сказав Шкарлет.За словами т.в.о. міністра, значна кількість учасників ЗНО обрали також географію (130 тис зареєстрованих), англійську мову (117 780), біологію (113 944).

Менше учасників ЗНО обирали фізику (28 124 осіб), хімію (14 125), іспанську, німецьку, французьку мови (2 807 осіб).
Загальна кількість проведених тестувань становить 915 995, тобто 74,5% від запланованої кількості тестувань.
У МОН також розповіли, через які причини деяких осіб не допускали або вилучали з пунктів тестування.
Так, 393 особи були не допущені через відсутність обов'язкових документів, 268 осіб порушили процедуру тестування. Крім того, 127 осіб, не допущених на тестування, мали ознаки гострих респіраторних захворювань. Проте усі вони мали зареєструватися для участі в додатковій сесії ЗНО.
Загалом на основну сесію ЗНО-2020 зареєструвалося 379 493 особи. Для них створено 82 890 аудиторій у 5185 пунктах тестування. До роботи в пунктах тестування залучено217 660 працівників.
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Пресбрифінг щодо попередніх результатів ЗНО та початку вступної кампанії 2020
Перегляд відео доступний за посиланням https://pedpresa.ua/202894-presbryfing-shhodo-poperednih-rezultativ-zno-ta-pochatku-vstupnoyi-kampaniyi-2020.html
social-share.png (67.56 КБ)
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Вступна кампанія до вишів розпочнеться 1 серпня: що нового
Вступники зможуть подати до п'яти заяв на бюджет у період з 13 по 22 серпня

Вступна кампанія до закладів вищої освіти в Україні розпочнеться о 10 годині 1 серпня, і вступники зможуть подати до 5 заяв на бюджет у період з 13 по 22 серпня. 
Про це заявив заступник міністра освіти та науки Андрій Вітренко.

«Вступна кампанія до закладів вищої освіти розпочнеться 1 серпня. 1 серпня о 10 годині ранку буде відкрита можливість реєстрації електронних кабінетів. Вступники зможуть подати до 5 заяв на бюджет у період з 13 по 22 серпня. Кількість заяв на контрактну форму навчання є необмеженою», — сказав Вітренко.

Серед новацій він назвавможливість подачі електронних заяв вступниками пільгових категорій, які мають хоча б 1 сертифікат ЗНО 2017-220 років.

Для цього їм потрібно звернутися до одного з закладів вищої або передвищої фахової освіти і надати підтверджуючий пільги документ, документ, що посвідчує особу та документ про освіту для внесення в окремий реєстр осіб зі спеціальними умовами вступу. 
Друга новація: вступники, що мають право складати вступні іспити замість ЗНО, а також ті, що складають творчі конкурси на певні спеціальності, для участі в конкурсі на бюджетні місця, починаючи з 24 липня мають зареєструватися в закладі вищої освіти для складання таких іспитів та творчих конкурсів. Скласти такі іспити та творчі конкурси необхідно з 1 по 12 серпня.

Урядовець додав, що в 2020 році освітні центри «Крим-Україна» та «Донбас-Україна» будуть створені у всіх закладах вищої освіти не тільки підпорядкування МОН, а й підпорядкування МОЗ, Мінкульту та трьох закладів вищої освіти МВС. 
Також в межах окремої квоти в конкурсному відборі будуть брати учатсь не лише вступники Автономної республіки Крим та міста Севастопіль, а й вступники з непідконтрольних територій Донецької та Луганської областей та лінії зіткнення.

Подання документів на зарахування на освітній ступінь бакалавра за кошти державного бюджету відбувається в два етапи: основний до 20 серпня, другий етап - зарахування на контракт — до 23 жовтня.

В освітніх центрах вступники з тимчасово окупованих територій та Криму мають можливість подати до 5 заяв в одному освітньому центрі.

Нагадаємо, що очільник Міносвіти назвав найпопулярніші предмети ЗНО. За словами т.в.о. міністра, значна кількість учасників ЗНО обрали також географію (130 тис зареєстрованих), англійську мову (117 780), біологію (113 944).
88_main.jpg (41.22 КБ)
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
У Міносвіти назвали мінімальний бал для вступу «на бюджет» 

В Україні розпочинається вступна кампанія 

Конкурсний бал при поданні заяви на бюджетне місце має становити не менше 125 балів

Мінімальний бал для вступників в університети складає 125 балів, а для окремих спеціальностей встановлені інші мінімальні конкурсні бали.

Про це сьогодні повідомив очільник директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН Олег Шаров, повідомляє Укрінформ.

«Конкурсний бал при поданні заяви на бюджетне місце має становити не менше 125 балів. Якщо вступник має менш як 125 балів, він може розраховувати лише на навчання за кошти фізичних та юридичних осіб на усіх спеціальностях за рівнем бакалавра», - сказав Шаров. 
Також, за його словами, для вступників на спеціальності фармація, промислова фармація мінімальний бал, за ініціативою Міністерства охорони здоров'я, має складати не менше 130 балів.

На спеціальності галузі знань право, публічне управління, міжнародні відносини мінімальний конкурсний бал має становити не менше 140. 
На медичні спеціальності мінімальний конкурсний бал сертифікатів з другого та третього предметів ЗНО має становити не менше 150 балів. Ця вимога висувається і для сертифікатів ЗНО вступників на контрактну форму навчання.

Вступна кампанія у заклади вищої освіти розпочнеться з 1 серпня.

Нагадаємо, що очільник Міносвіти назвав найпопулярніші предмети ЗНО. За словами т.в.о. міністра, значна кількість учасників ЗНО обрали також географію (130 тис зареєстрованих), англійську мову (117 780), біологію (113 944). 
66_main.jpg (36.24 КБ)
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
До проблеми освітньої еміграції українців
Аналіз проблеми. Явище переїзду випускників українських шкіл на навчання за освітніми програмами до країн ЄС, особливо Польщі, останніми роками набуває чим більшого поширення. Офіційної статистики немає, але за приблизними підрахунками число українських студентів у ЄС складає від 60 до 70 тисяч  і тільки у Польщі – понад 30 тисяч [https://cedos.org.ua/uk/articles/ukrainske-studentstvo-za-kordonom-dani-do-201718-navchalnoho-roku]. Українці становлять 55 % усіх закордонних студентів цієї країни. За результатами проведених опитувань лише 9 % з них планує повернутись на Батьківщину, 28 % - залишитись у Польщі, 29 % переїхати в іншу країну ЄС.У перспективі, більшість з цих студентів залишаться працювати за кордоном, а економіка втрачає кваліфіковану робочу силу, що негативно впливатиме на ВВП, сплату податків до бюджету, розвиток економіки. Варто також пам’ятати, що Україна інвестувала чималі кошти у розвиток молодих людей, з місцевих бюджетів фінансувалось їх навчання у школах та інші витрати. З економічної точки зору, якщо припустити що ці студенти навчались би в Україні, це додатково принесло би системі вищої освіти понад 1 мільярд гривень (приблизно 67 000 студентів, що сплачували б середню ціну в 15 тисяч гривень в рік за навчання).
Явище освітньої міграції є важливим для міжнародних установ. Юнеско, зокрема, збирає статистику та визначає показники відпливу та припливу студентів на навчання з / у країну та визначає відповідний коефіцієнт вихідної мобільності. В Україні він складав у 2017 році (найновіші дані) – 4,7.
Для прикладу у тій же Польщі (до якої виїжджає за їх даними трохи менше 50 % усіх студентів що навчаються закордоном з України) – 1,6. У Швеції цей показник складає 3,9 і загалом у Європі він коливається від майже 1 до 3-4. Та напрями студентської міграції зовсім інші – це США, Велика Британія, Австралія. Натомість у сусідніх пострадянських країнах ситуація є іншою. У Білорусі цей показник становить 5,7, але більше 50 % студентів виїзжають вчитись у Росію. У Вірменії – 5,6 – теж більше 50 % виїхало до Росії. У Грузії – 7,9 і більше всього студентів навчається в Україні (!), в Узбекістані – 12,4 – більшість навчається у Росії, у Казахстані – 13,5 – абсолютна більшість (майже 90 % - у Росії). У той же час показник виїхавши на навчання студентів у Росії становить лише 1,0 і навчаються вони переважно у Німеччині. Загалом, логіка освітньої міграціє полягає у тому, що чим більш економічно розвиненою є країна, то меншою є й освітня еміграція.
Багато країн створюють чимало стимулів (безкоштовне навчання, стипендії, першочергове отримання навчальних віз тощо) для залучення українських студентів на навчання у своїх університетах. Серед прикладів ті ж Польща, Словаччина, Чехія, Німеччина. Українські студенти мають гарний рівень підготовки, схожий менталітет, перспективу по закінченню навчання залишитись та працювати на економіку х країни.
Тенденції у  2020  році
Незважаючи на карантинні обмеження уведені в березні 2020 року, Польща робить виключення, для осіб що поступають на навчання / навчаються у польських ЗВО і на них ці обмеження навряд чи сильно відобразяться. Натомість, в Україні запроваджено мінімальну ціну навчання на бакалавраті ЗВО, тобто у 2020 році ціни на навчання в українських ЗВО державної власності зростуть.
Орієнтовний мінімальний рівень цін, залежності від ЗВО та регіону складатиме від 20 тисяч і вище. Для порівняння, вартість навчання у приватних східноєвропейських ЗВО складає орієнтовно 1000 доларів США (27,5 тисяч гривень на момент подачі матеріалу до редакції). У державних воно є значно дорожчим. Врахуємо ще також, що для осіб, що маю карту поляка (у випадку з Польщею), або польське походження застосовуються правила вступу, як для польських громадян (безкоштовне навчання в державних університетах) або знижена вартість. Отже, при існуючому стані справ, у 2020 році виїзд абітурієнтів з України до країн ЄС та Польщі зокрема лише посилиться.
Окремо також потрібно враховувати соціально-психологічний фактор. У Польщі, яки і більшості європейських країн, учні шкіл закінчують навчання на рік пізніше, аніж в Україні. Відповідно наші учні, що поступають на навчання на бакалаврські програми в ЄС є на рік молодшими і багатьом з них непросто адаптуватись до навчання, переважно, коли мова йде про навчання на бакалавраті.
Оскільки навчання на бакалавраті у багатьох країнах ЄС, переважно, триває 3 роки, вступники на магістратуру в Україні та ЄС мають однаковий вік. Різниця у віці спричиняє соціально-побутові незручності, психологічні проблеми. Українцям буває непросто адаптуватись до груп з іншою мовою навчання та старшими колегами.
Отже, явище освітньої міграції українців, переважно негативно впливає на економіку та соціальну сферу в Україні, хоча може мати і свої позитиви (за умови їх повернення після навчання назад) що зумовлює актуальність розробки дієвих заходів щодо управління ним.
Наразі це явище, на жаль, перебуває переважно поза увагою відповідних державних органів влади, що безумовно, призводить до його некерованого розвитку та відповідає швидше інтересам інших країн. Для прикладу, українців приймають на навчання в Польщі без сертифікатів ЗНО. Тоді ж як, для прикладу, Уряд Індії видав постанову, згідно якої студенти, які не здали на батьківщині відповідні випускні іспити після школи (це стосується, перш за все, медичних спеціальностей) не можуть бути прийняті на навчання закордоном, у противному випадку, дипломи університету, який прийняв їх на навчання, не будуть там визнаватись.
Шляхи послаблення проблеми  /  оптимізації освітньої еміграції
Враховуючи наведене вище є зрозумілим, що явище освітньої еміграції українців має свої позитивні і негативні сторони, яких, за існуючого стану речей, суттєво більше. Зважаючи на масштаб цього явища, а також значний його потенційний вплив на економіку країни, доцільним є впровадження низки заходів, що мають, принаймні, мінімізувати негативні прояви.
Першочерговим заходом щодо врегулювання питання освітньої еміграції з України має стати розроблення Державної політики освітньої міграції. Не вдаючись у деталі освітньої іміграції в Україну, що є предметом окремого дослідження, потрібно зупинитись на основних аспектах регулювання освітньої еміграції наших студентів за кордон. Зупинити це явище адміністративними заходами неможливо у ринковій економіці та й не потрібно, оскільки воно має свій позитивний бік (отримання закордонного досвіду навчання, знань та зв’язків для студентів, що повертаються із закордонного навчання).

Разом із тим необхідно розробити систему заходів що сприятиме ефективній освітній мобільності з позитивними ефектами для економіки України. Не обов’язково щоби наші випускники шкіл виїжджали на навчання закордон у віці 17 років і там залишались після його закінчення. Той самий зарубіжний досвід навчання можна отримати за програмами семестрового обміну, академічної мобільності у рамках програми Еразмус +, програмами подвійного диплому. Та чи знають про це майбутні студенти?
Потрібно проводити просвітницьку роботу у стилі «Навчайся в українському університеті та отримуй досвід навчання за кордоном та диплом європейського». Для цього доцільно, по-перше, узагальнити наявні в українських ЗВО можливості міжнародної академічної мобільності та довести їх до потенційних абітурієнтів у доступній формі; по-друге, підготувати інформацію про міжнародну освітню мобільність, позитивні та негативні сторони виїзду на навчання закордон, інформацію про суть та можливості програм подвійних дипломів тощо та увести у навчальний процес шкіл декілька лекцій про ці можливості, з прикладами. По-третє, потрібно створити фінансові стимули для абітурієнтів, залишатись в Україні, окрім можливості вступити на бюджетну форму навчання. Суть цієї системи мотивації потребує додаткового обговорення.
Окрему увагу потрібно приділити моделі, що дозволяє поєднувати навчання в ЄС та Україні. Це програми подвійних дипломів. Вони дозволяють посеместрово навчатись в Україні та закордоном та уникнути масового виїзду студентів. Диплом отримується і українського і європейського зразків. Студенти мають реальну можливість повчитись у насправді рейтингових університетах ЄС зі значно нижчими витратами. Це, напевно, ідеальний варіант вирішення проблеми, але таких, реально функціонуючих програм існує не так вже й багато, а ще менше на рівні бакалавра, що є найважливішим.
Польські та університети інших країн ЄС зацікавлені у таких програмах. Вони враховуються при визначенні рейтингів тощо. Відповідно, вважаємо за доцільне мотивувати з боку Міністерства освіти і науки України університети до розвитку реально діючих програм подвійних дипломів з рейтинговими університетами країн ЄС, особливо на бакалаврському рівні.
Не можна також закривати очі на можливість нехтування ЗНО при вступі до закордонних університетів. Деякі українські ЗВО пропонують навчання без сертифікатів ЗНО за схемою: поступив до Польщі, потім перевівся в Україну. Або можна абсолютно легально без ЗНО закінчити бакалаврат польського університету та поступити на магістратуру в Україні. Чи це є справедливо і забезпечує рівні права усім студентам та випускникам українських шкіл? Швидше це є «дірки» у освітньому законодавстві, що стимулюють відтік українських студентів закордон.
Очевидно, що потрібні чіткі міжурядові домовленості з відповідними органами країн, куди переважно виїжджають на навчання наші студенти, про обов’язковість врахування українського ЗНО при вступі наших студентів до закордонних університетів.


СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Багато батьків раптом усвідомили, що школа — не камера схову для дитини, яку можна вранці відправити і ввечері забрати — освітній омбудсмен


Сергій Горбачов: За період карантину кількість звернень збільшилося більше ніж в три рази. Є різні питання, не лише дистанційна освіта, а ще дотримання прав в освіті та інше. Випадків просто безмежна кількість. Основне — забезпечення права на освіту, організація освітнього процесу.
Це не лише питання забезпечення інтернетом та гаджетами, набагато суттєвішим є те, яким чином здійснюється навчання і організація освітнього процесу, коли є зв’язок, але його можливості не використовуються повною мірою. Найбільше звернень було стосовно організації і змісту цього процесу.
Дуже багато залежить від того, які рекомендації надасть міністерство охорони здоров’я, саме від них залежить визначення безпечного режиму. Доки ми не маємо розуміння від міністерства охорони здоров’я, всі наші плани, думки, проєкти є лише неаргументованими міркуваннями. Треба розуміти, як саме буде з 1 вересня вчитися школа суто з погляду лікарів.
Ми припускаємо найкращий сценарій — що діти йдуть до школи, але будемо використовувати різноманітні технології, які вчителі опанували досить суттєво за ці місяці.
Багато батьків раптом усвідомили, що школа — не камера схову для дитини, яку можна вранці відправити і ввечері забрати. Це місце де навчаються. Батьки були змушені займатись тим, чим вони не вміють займатись і не навчені цьому, тому звичайно вони почали панікувати — це абсолютно очікувана психологічна реакція. Питання в тому, щоб зараз допомогти батькам організувати навчання таким чином, щоб навіть у найбільш несприятливих умовах ми могли забезпечити навчання дітей з достатньою ефективністю.
Повну програму слухайте в аудіофайлі
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Медичний огляд вчителів та освітян безкоштовний, - освітній омбудсмен

Щороку працівників закладів освіти змушують проходити медогляд за власний рахунок, що є - незаконним. Про це свідчать моніторинг соціальних мереж, а також кілька звернень, які Служба освітнього омбудсмена отримала вже цього року. Таку інформацію опублікував освітній омбудсмен Сергій Горбачов на своїй сторінці у фейсбуці.
Головна проблема в тому, що органи управління освітою та заклади освіти не закладають кошти на проходження медичних оглядів у своїх бюджетах та кошторисах. Відповідно, договори із закладами охорони здоров’я на проведення медичних оглядів не укладаються і організація оглядів не здійснюється, - пише пан Горбачов.
Тим часом укладання таких договорів прямо передбачено п. 2.4 “Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій”, який затверджено наказом МОЗ.
А п. 2.5 цього порядку визначає, що “роботодавець за рахунок власних коштів забезпечує організацію проведення медичних оглядів”.
Відповідно до статті 169 Кодексу законів про працю України, проведення попереднього (при прийнятті на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників здійснюється за рахунок роботодавця;
Крім цього, відповідно до статті 17 Закону України «Про охорону праці», власник або уповноважений ним орган зобов'язаний за свої кошти організувати проведення попереднього (при прийнятті на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників;
Відповідно до пункту 2 «Порядку проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів та видачі особистих медичних книжок», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2001 № 559, обов'язкові медичні огляди проводяться за рахунок роботодавців (підприємство, установа, організація або фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, що використовує працю найманих працівників);
Витрати закладів та установ охорони здоров'я, пов'язані з проведенням обов'язкових медичних оглядів працівників бюджетних установ та організацій, покриваються за рахунок коштів, передбачених кошторисом на утримання відповідного закладу та установи охорони здоров'я;
У разі примусу сплати за медичний огляд, прошу подавати скарги, - пише Сергій Горбачов.
Він додав, що перекладання на педагогічних працівників витрат на проходження обов’язкових медичних оглядів є незаконним та відвертим порушенням їхніх прав. Тому наразі Служба освітнього омбудсмена проводить роз’яснювальну роботу з тими органами управління освітою та керівниками закладів освіти, які примушують працівників освіти сплачувати власні кошти за проходження медичного огляду:
Від здоров’я працівників освіти залежить певною мірою і здоров’я учасників освітнього процесу: перш за все, учнів, студентів, дошкільнят та їхніх батьків.Успішне проходження медогляду є умовою допущення працівника до роботи. Ретельний контроль за наявністю медичних книжок у працівників закладу освіти, своєчасністю та повнотою проведення медоглядів, здійснює Держспоживслужба.
Що стосується медичного огляду під час карантину, то на період встановлення карантину та протягом 30 днів після його закінчення дозволяється залучати до роботи працівників без проходження відповідного профілактичного медичного огляду, якщо строк вищевказаного огляду припав на період карантину.
ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
ВСТУПНИКИ НА МАГІСТРАТУРУ ПРОТИ МОН: ЧОМУ ТЕСТИ З ПРАВА МАСОВО ОСКАРЖУЮТЬ І ЩО ВІДПОВІДАЮТЬ У ВІДОМСТВІ



Однак цьогорічні тести легші та менш дискусійні, ніж торік, стверджує викладачка Харківського юридичного університету Надія Писаренко.
"Не проти" тестів, але "за адекватне оцінювання знань". Бакалаври юридичних ВИШів оскаржують вступні тести до магістратури. До Міністерства освіти подали майже дві сотні апеляційних скарг. Вимагають понизити прохідний бал та забрати з тесту 14 запитань. Апеляції абітурієнтів розглянули, чи дослухалися урядовці до скарг, розповість кореспондентка "5-го" Оксана Нечепоренко.

189183.jpg (84.21 КБ)
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
ЗНО на 200 балів склали вдвічі більше учасників, ніж торік

У 2020 році кількість учасників ЗНО, які отримали за тестову роботу 200 балів, склала 447 осіб. Це майже вдвічі більше у порівнянні з попереднім роком.

Про це на брифінгу 29 липня сказав в.о.директора Українського центру оцінювання якості освіти Валерій Бойко, повідомляє кореспондент Укрінформу.
"Найбільший приріст по 200 балах є з фізики, математики, історії України, англійської мови", - сказав Бойко.
Так, в основну сесію ЗНО з математики 200 балів за тест отримали 142 особи, в 2019 році - 98 осіб.
З англійської мови 200 балів цьогоріч набрали 84 особи, в 2019 році - 36, з німецької мови відповідно 3 особи і одна особа.
З фізики - 64 особи цьогоріч у порівнянні з 4-ма особами у 2019 році.
З хімії у цьогорічному ЗНО 49 осіб вийшли на результат у 200 балів, в минулому році - 77 осіб, з історії України - 49 осіб цьогоріч і 13 осіб у 2019-му.З біології 200 балів отримали 44 особи проти 26 минулоріч.
З української мови та літератури 200 балів отримали 8 осіб, в минулому році 17 осіб.
З географії найвищий бал у цьому році отримали 3 особи, в 2019 - 1 особа.
З французської мови на 200 балів тест написала 1 особа, в минулому році таких результатів не показав жоден учасник ЗНО.
З іспанської мови тест на 200 балів не склав жоден учасник.
У минулому році загальна кількість учасників ЗНО, які склали один або кілька тестів на 200 балів - 247 осіб.
Як зазначив на брифінгу т.в.о.міністра освіти та науки Сергій Шкарлет, з усіх предметів тести на 200 балів не написав ніхто з учасників ЗНО, проте 2 особи набрали на тестуванні по 200 балів з двох предметів.
Як повідомляв Укрінформ, основна сесія ЗНО тривала з 25 червня до 17 липня. Учасники ЗНО мали можливість скласти тести щонайбільше з 4 предметів, з яких два обов'язкові і два предмети на вибір.
З 24 липня стартувала додаткова сесія ЗНО. Вона триватиме до 10 серпня.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
ЗНО-2020: Центр оцінювання освіти попередив про шахраїв, які продають фейкові відповіді до тестування
Джерело:  https://espreso.tv/news/2020/07/03/zno_2020_centr_ocinyuvannya_osvity_poperedyv_pro_shakhrayiv_yaki_prodayut_feykovi_vidpovidi_do_testuvannya
В Українському центрі оцінювання якості освіти попередили про шахраїв в інтернеті, які продають нібито відповіді на тести зовнішнього незалежного оцінювання

Про це повідомляє пресслужба Українського центра оцінювання якості освіти.
"У мережі шахраї вже "зливають" відповіді на ЗНО-2020. Як і в попередні роки, соціальні мережі рясніють "привабливими" пропозиціями. Спритники за певну плату пропонують випускникам та їхнім батькам придбати зошити сертифікаційних робіт ЗНО-2020 із відповідями до них, запевняючи в надійності й достовірності джерела інформації, щораз вигадуючи нові схеми. Наприклад, для "переконливості" надсилають лист із буцімто офіційної скриньки Українського центру оцінювання якості освіти. Безумовно, купити можна що завгодно, але стовідсотково це не буде тест ЗНО", - йдеться в повідомленні.
У центрі заявляють, що у відомстві створено потужну систему захисту інформації на всіх етапах підготовки та проведення ЗНО.Зазначається, що деякі шахраї неправомірно ставлять логотип організації на свій сумнівний контент. За зміст таких матеріалів Український центр оцінювання якості освіти відповідальності не несе.
"Щоб не стати жертвами шахраїв, робіть свій вибір свідомо, користуйтеся достовірними джерелами, критично оцінюйте інформацію", - йдеться в повідомленні.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
40 Ейнштейнів зі Львова ощасливили батьків на ЗНО: "Мама, у мене - 200!
Джерело: https://news.meta.ua/cluster:71398604-40-Einshteiniv-zi-Lvova-oshchaslivili-batkiv-na-ZNO-Mama-u-mene-200-/

 В Україні оприлюднили результати ще п'яти предметів зовнішнього незалежного оцінювання.

17 випускників шкіл Львова отримали 200 балів.
  200 балів учні отримали з таких предметів:

  • з української мови та літератури - 3 випускників;
  • з англійської мови - 1 випускник;
  • з історії України - 5 випускників;
  • з біології - 2 віпускників;
  • з хімії - 6 випускників
  Про це інформує управління освіти Львівської міськради.
Загалом у Львові вже 40 випускників, які отримали на ЗНО 200 балів.
  Після того, як всі результати будуть оприлюднені, учні, які отримають максимальний результат на ЗНО, будуть нагороджені грошовими преміями.

  За 200 балів отримають 5 000 грн.
  За 400 балів отримають 10 000 грн.
  За 600 балів отримають 20 000 грн.

  Обробка сертифікаційних робіт учасників зовнішнього незалежного оцінювання здійснюється регіональними центрами оцінювання якості освіти.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
Про підсумки ЗНО-2020
Джерело:https://www.5.ua/suspilstvo/rezultaty-zno-2020-i-vstupna-kampaniia-iaki-novatsii-chekaiut-na-abituriientiv-vkliuchennia-220518.html

Майже 450 вундеркіндів-випускників на всю країну. Освітяни підсумували результати цьогорічного тестування. ЗНО в умовах карантину склали 900 тисяч випускників і тепер попереду у більшості з них – вступна кампанія. Вона стартує з 1 серпня. Тобто за кілька днів уже можна буде реєструватися в електронних кабінетах і подавати заяви у виші. Тож яким цьогоріч буде вступ і тести з яких предметів випускники склали найкраще – розкаже кореспондентка "5 каналу" Ірина Саєвич.Марія планує стати психологинею. Готує документи до вступу. Своїм результатом ЗНО задоволена та каже, могло би бути і краще, якби відбулося пробне тестування і вступники знали, чого очікувати від основної сесії."Величезний мінус, що це все дуже розтягнулося, тобто в нас, абітурієнтів, немає літа. Бо пів літа ми готувалися і складали ЗНО, а пів літа ми чекали результатів і готуємося до вступної кампанії", – говорить Марія Ребрик, вступниця.
190275.jpg (65.84 КБ)
Змінено: Ірина Панчук - 31.07.2020 03:47:00
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
ЗНО-2020: 447 учасників отримали максимальні 200 балів, - Центр оцінювання освіти
Джерело:https://espreso.tv/news/2020/07/29/zno_2020_447_uchasnykiv_otrymaly_maksymalni_200_baliv_centr_ocinyuvannya_osvity

      У 2020 році кількість учасників ЗНО, які отримали за тестову роботу 200 балів, склала 447 осіб. Це майже вдвічі більше у порівнянні з попереднім роком

Про це під час пресконференції 29 липня повідомив в.о.директора Українського центру оцінювання якості освіти Валерій Бойко, передає Інтерфікс-Україна.
"Хоча загалом ми маємо зростання кількості учасників, які отримали 200 балів, на 63% - з 274 до 447, але ми можемо говорити, що цього року є один предмет, де жоден учасник не отримав максимально можливий бал, - це іспанська мова", - сказав Бойко.
Відтак, із математики 200 балів отримали 142 абітурієнти, з хімії - 49, з англійської мови - 84, з біології - 44, з української мови та літератури - вісім, з історії України - 49, з фізики - 64, з німецької мови - три, з географії - три та з французької мови - один.
Повідомляється, що у 2020 році немає жодного учасника, який склав ЗНО з трьох предметів на 200 балів. Водночас один з учнів в Івано-Франківській області склав ЗНО з української мови та літератури й математики на 200 балів, з англійської мови - на 199 балів і з фізики - на 196 балів.
  • Експертна комісія при Українському центрі оцінювання якості освіти визначила поріг склав/не склав для ЗНО з математики на рівні 9 балів, для ЗНО з фізики на рівні 12 балів.
  • Пороговий бал з української мови і літератури склав 22 бали.
  • Поріг "склав/не склав" для зовнішнього незалежного оцінювання визначили: з географії - 24 бали та з хімії - 13 балів.
  • ЗНО з української мови і літератури провалили понад 8% учасників, із історії України - понад 13%.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
ЗНО-2020: Шкарлет назвав найпопулярніші предмети

 Джерело: https://glavcom.ua/news/vstupna-kampaniya-2020-shkarlet-nazvav-naypopulyarnishi-predmeti-zno-695763.html 

Найменше цього року учасники ЗНО обирали фізику, хімію, іспанську, німецьку та французьку мови.
369 767 абітурієнтів цьогоріч обрали ЗНО з української мови і літератури. Учасники цьогорічного зовнішнього незалежного оцінювання найчастіше обирали українську мову і літературу, історію України і математику. Про це повідомив т.в.о. міністра освіти і науки Сергій Шкарлет, повідомляє Укрінформ.
      «Топ-3 навчальні предмети, обрані учасниками: українська мова і література (369 767 зареєстрованих), історія України (264 081), математика (186 204)», - сказав Шкарлет.
За словами т.в.о. міністра, значна кількість учасників ЗНО обрали також географію (130 тис зареєстрованих), англійську мову (117 780), біологію (113 944).
Менше учасників ЗНО обирали фізику (28 124 осіб), хімію (14 125), іспанську, німецьку, французьку мови (2 807 осіб).
Загальна кількість проведених тестувань становить 915 995, тобто 74,5% від запланованої кількості тестувань.
      У МОН також розповіли, через які причини деяких осіб не допускали або вилучали з пунктів тестування.
Так, 393 особи були не допущені через відсутність обов'язкових документів, 268 осіб порушили процедуру тестування. Крім того, 127 осіб, не допущених на тестування, мали ознаки гострих респіраторних захворювань. Проте усі вони мали зареєструватися для участі в додатковій сесії ЗНО.
Загалом на основну сесію ЗНО-2020 зареєструвалося 379 493 особи. Для них створено 82 890 аудиторій у 5185 пунктах тестування. До роботи в пунктах тестування залучено217 660 працівників.
Основна сесія ЗНО відбулася з 25 червня по 17 липня.

63_main.jpg (35.96 КБ)
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
ЗНО: складати чи не складати. Позиція УЦОЯО


       В Українському центрі оцінювання якості освіти  висловили  свою позицію на участь у зовнішньому незалежному оцінюванні осіб ,  які не мають наміру вступати до закладів вищої освіти і беруть участь у тестуванні через власні амбіції .
Відповідно до статті 47 Закону України «Про освіту», зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) – це оцінювання результатів навчання, здобутих особою на певному рівні освіти, яке здійснюється на принципах валідності, відкритості та прозорості, об’єктивності, надійності, доступності та відповідальності.
Зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання здійснюється за кошти державного бюджету та за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством. При цьому для осіб, які завершують здобуття базової та профільної середньої освіти, ЗНО здійснюється винятково за кошти державного бюджету.
Галузеве освітнє законодавство, а саме закони України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 47) та «Про вищу освіту» (стаття 45), деталізує відповідні норми базового Закону, акцентуючи, відповідно до сфери свого регулювання, ті чи ті аспекти організації й проведення ЗНО.
Жоден зі згаданих нормативно-правових актів не встановлює строгих обмежень щодо кола осіб, які можуть проходити ЗНО, оскільки законотворці, формулюючи відповідні норми, керувалися раціональними міркуваннями, які підказували, що ЗНО за кошт платників податків проходитимуть лише ті особи, які або 1) дійсно завершують здобуття повної загальної середньої освіти й, можливо, вступатимуть до закладів вищої освіти, або 2) здобули повну загальну освіту в попередні роки й дійсно планують вступати до закладів вищої освіти.
На жаль, відсутність строгих обмежень спричинила ситуацію, коли чимало осіб, які на підпадають ані під першу, ані під другу з-поміж означених вище категорій і які, найчастіше, є або педагогічними працівниками в закладах загальної середньої чи вищої освіти, або репетиторами «на вільних хлібах», реєструються для проходження ЗНО з якихось власних міркувань, наприклад, з метою «перевірити себе», «показати себе», «перевірити систему ЗНО», «похизуватися своїми результатами перед учнями, колегами» тощо.
Якими б «високими» чи «банальними» не були ці мотиви щодо участі в ЗНО, відповідні громадяни, очевидно, не усвідомлюють кількох посутніх речей.
      По - перше, кожен із них як учасник ЗНО – це додатковий тягар на всіх громадян України, адже саме громадяни як платники податків сплачують до бюджету ті кошти, які держава вкладає щорічно, щоб підтримувати в належному стані систему ЗНО. «Безкоштовне ЗНО» – це міф. ЗНО – доволі коштовна для держави, а отже, для кожного громадянина зокрема, справа.
      По - друге, кожен із них як учасник ЗНО – це той, хто своїм результатом так чи так впливає на результати інших учасників – реальних випускників шкіл і реальних вступників до вишів. Це пов’язано з тим, що процедура визначення балів ЗНО одним із елементів має врахування процентиля учасників – тобто відсоткового місця їх відносно інших учасників. І якщо припустити, що ті учасники, які проходять ЗНО з якихось власних міркувань, не пов’язаних із закінченням школи чи вступом до вишу, отримують високі результати, то це означає, що вони «знижують» результати інших. Власне, ідеться про те, що якийсь конкретний учитель Х, який готує учня Y, стає конкурентом свого учня й навіть певною мірою призводить до зниження його результатів.
      По - третє, кожен із них як учасник ЗНО – це той, хто підважує один із засадничих принципів ЗНО, що в Законі України «Про освіту» визначено як перший, а саме принцип валідності, під яким розуміється обґрунтованість і придатність методів і технологій оцінювання для конкретних цілей. Метою ЗНО є оцінювання передусім тих випускників, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти, а отже, саме під їхній рівень знань, умінь і навичок із тих чи тих предметів і готується той чи той предметний тест ЗНО, а вже аж ніяк не під рівень тих, хто їх навчає, тобто тих, хто щонайменше має кваліфікацію бакалавра, спеціаліста чи магістра. Іншими словами, виконання певним педагогічним працівником тесту ЗНО – нічого не може сказати про його фаховість, бо тест не був орієнтований на оцінювання такого учасника, і водночас виконання цим учасником тесту не на 200 балів – багато чого може сказати про його невідповідність обійманій посаді, адже він не впорався із базовим тестом, орієнтованим на тих, для кого вища освіта ще попереду.Бажання окремих громадян, які не підпадають ані під категорію осіб, які щойно завершують здобуття повної середньої освіти, ані під категорію осіб, які претендують на вступ до закладів вищої освіти, оцінити свої предметні знання, уміння й навички не за рахунок платників податків і не на шкоду тим учасникам, для яких ЗНО дійсно важливе, можна реалізувати в багато інших способів. Наприклад, такі громадяни можуть пройти тестування з використанням тестів ЗНО попередніх років, що повністю зібрані на сайті osvita.ua або на сайті Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти. Крім того, на сьогодні є чимало можливостей для проходження навчання й підвищення кваліфікації з подальшим реальним і, що надзвичайно важливо, валіданим тестуванням на багатьох інших освітніх ресурсах.
Якщо ж говорити про процедурний (а не змістовий) бік ЗНО, то будь-хто, зокрема й педагогічні та науково-педагогічні працівники, має чимало можливостей ознайомитися з ними в такі способи:
1) опрацювати положення Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. № 1095 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 533);
2) отримати вичерпні консультації у відповідному регіональному центрі оцінювання якості освіти або в Українському центрі оцінювання якості освіти;
3) отримати суб’єктивну інформацію «з перших уст» від сотень тисяч учнів / студентів, які мають можливість проходити як пробне, так і реальне тестування;
4) пройти пробне тестування, метою якого є саме ознайомлення учасників із процедурами, попередньо оплативши з власної кишені, а не з кишені платників податків, участь у відповідному тестуванні;
5) стати інструктором у пункті проведення зовнішнього незалежного оцінювання;
6) поспілкуватися з учителями початкових класів, частина з яких на сьогодні вже взяла участь у сертифікації педагогічних працівників, що відбувалася частково за процедурами зовнішнього незалежного оцінювання,
І, урешті-решт, для педагогічних та науково-педагогічних працівників є «бонусна» можливість – стати першими охочими взяти участь у відповідних сертифікаціях педагогічних працівників за окремими предметними галузями, що невдовзі, крім початкового, будуть поширені на наступні рівні освіти. Саме на цих тестуваннях, де тести відповідатимуть вимогам до знань, умінь і навичок педагогічних працівників-предметників, і можна буде показати себе як справжніх фахівців.
Сказане вище виразно унаочнює, що кожен, хто з якихось власних міркувань хоче пройти ЗНО, може піти іншим шляхом, не ставлячи реальних випускників закладів загальної середньої освіти у нерівні умови й не погіршуючи їхні результати.
ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ в ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ, Тут будуть вміщуватись повідомлення, які стосуються теми
 
  • Вибір дитячого садка для дитини: рекомендації МОН

Влітку батьки обирають дитячий садок для своєї дитини .  При виборі приватного закладу дошкільної освіти необхідно звертати додаткову увагу на безпечність дитсадка .
Команда підтримки реформ Міністерства освіти і науки  розробила  рекомендації для батьків про те , на що варто звертати увагу при виборі безпечного приватного дитсадка .
Під час першого візиту до дитячого садка необхідно звернути увагу на :
Наявність ліцензії у закладу .
Територію навколо садочка :
  • її наявність;
  • стан обладнання для дітей;
  • накрита пісочниця, яка захищена від сторонніх забруднень;
  • відсутність дерев із сухими гілками;
  • безпечність покриття ігрового майданчика: відсутність металевих виступів, дротів, ям тощо в доступності дітей;
  • доступ сторонніх осіб на територію має бути заборонений;
  • віддаленість від дороги та відсутність можливості для дитини самостійно покинути територію дитсадка.
    Безпеку приміщення :
  • закриті розетки, накутники на кутах, дроти в сухому місці;
  • м’яке покриття в ігрових зонах;
  • постійний нагляд дорослих за всіма дітьми;
  • відсутність самостійного доступу дитини до рідин та їжі, оскільки це може бути інша речовина / алерген;
  • справність меблів та іграшок;
  • безпечні для дітей вікна: наявність ключів на віконних ручках або ґратів на них / висота вікна не в доступі дитини;
  • наявність аптечки та відсутність доступу до неї дітям;
  • закрита територія.
    Чистоту та гігієну :
  • наявність окремих дорослого та дитячих туалетів;
  • спеціально відведене, недоступне для дітей місце з побутовою хімією;
  • чистота приміщень та вбиралень;
  • наявність паперових чи індивідуальних промаркованих рушників для кожної дитини, щоби дитина не сплутала з чужим рушником;
  • рідке мило.
    Кухню і їдальню :
    • чистота поверхонь, посуду, столових приборів;
    • відсутність доступу на кухню для дітей;
    • меню.
      Простір :
      • заповненість дитячими малюнками / поробками;
      • зонування для гри, відпочинку та харчування.
      Зміст програми :
      • наявність ранкового кола / зустрічі для всіх вихованців;
      • тривалість прогулянки та умови скасування прогулянки (правильно за температури нижчої, ніж -15 С / вітру сильнішого, ніж 21 м/с);
      • вільна гра у дітей;
      • інші активності: спортивні навантаження, мистецтво, математика, мовлення, музика.


Страницы: Пред. 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 32 След.