Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 32 След.
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Нова українська школа: що далі?
Повний текст читайте тут: https://eo.gov.ua/nova-ukrainska-shkola-shcho-dali/2021/10/27/
26 жовтня відбулася презентація дуже важливого для подальшого розвитку шкільної освіти документу – дорожньої карти реформи базової та профільної школи, яку розробили люди, безпосередньо включені в реформу Нової української школи. Це той документ, на який закликаю обов’язково звернути увагу освітніх управлінців, громадянського суспільства, медіа, педагогічних працівників та батьків. Адже він з одного боку надає конкретні кроки для управлінців, як діяти далі, аби реформа НУШ розвивалася у базовій та старшій школі, а з іншого боку – показники, за якими представники громадянського суспільства та всі зацікавлені в розвитку реформи можуть моніторити, чи відбувається реформа і які кроки були виконані. Також дорожня карта надає суспільству бачення напрямів реформи, що дуже важливо для того, щоб об’єднати зусилля й спільно працювати над її розвитком. 
Ініціювала створення документу громадська спілка “Ре:Освіта”, яку очолює міністерка освіти і науки у 2016-2019 роках Лілія Гриневич. Ознайомитися з документом можна за посиланням, вона відкрита до обговорення, й усі охочі можуть залишати свої пропозиції до 30 листопада на адресу: team@reosvita.org.
Під час презентації Лілія Гриневич ознайомила зі структурою дорожньої карти. Карта описує стан реформи зараз (тобто те, що вже зроблено), кінцеві результати реформи (чого необхідно досягти) та які кроки потрібні для досягнення мети. Документ надає узагальнений графік запровадження реформи, потреби учнів, батьків, вчителів, директорів та описує її втілення в різних напрямках, зокрема, інклюзивному, цифровізації, оцінювання якості освіти, професійного розвитку вчителів.
Змінено: Ірина Панчук - 02.11.2021 14:19:54
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Скарги на «дистанційку»: як діяти, коли дирекція школи не реагує
Повний текст читайте тут: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3182661-skargi-na-distancijku-ak-diati-koli-direkcia-skoli-ne-reague.html


Кількість батьківських скарг на організацію дистанційного шкільного навчання зменшилася порівняно з весною 2020 року. Повна статистика буде оприлюднена в річній доповіді освітнього омбудсмена Сергія Горбачова.

Про це він повідомив кореспондентові Укрінформу.
«Статистика батьківських скарг на організацію дистанційного навчання активно ведеться від моменту його запровадження. Порівняно з весною 2020 року їх кількість значно зменшилася, але вони все одно надходять. Зараз наша команда готує річну доповідь за результатами роботи, яку буде представлено орієнтовно на початку травня», – сказав Горбачов.
За його словами, найпоширеніші скарги стосуються неналежної організації дистанційного навчання або його повної відсутності.
Горбачов зауважив, що служба освітнього омбудсмена реагує на всі скарги батьків, але передусім радить їм звернутися до керівництва школи.
«Школа має високий ступінь автономії. Директор здатен вирішити проблеми організації дистанційного навчання самостійно. Якщо керівник навчального закладу не відреагував на скаргу, треба звертатися до нашої інстанції», – наголосив освітній омбудсмен.
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Освітній омбудсмен дав роз’яснення, чи треба носити шкільну форму

Повний текст читайте тут: https://glavcom.ua/country/science/osvitniy-ombudsmen-dav-rozyasnennya-chi-treba-nositi-shkilnu-formu-733121.html





Обов'язковою шкільною формою є уніформа, однаковий для всіх зразок одягу - Освітній омбудсмен дав роз’яснення, чи треба носити шкільну форму

Обов'язковою шкільною формою є уніформа, однаковий для всіх зразок одягу.
В Україні часто плутають поняття «шкільного одягу» і «шкільної форми».
В Україні учні не зобов'язані носити шкільну форму, а примус до цього є порушенням прав учнів. Про це повідомив освітній омбудсмен України Сергій Горбачов у своєму Facebook.
Горбачов звернув увагу, що учасники дискусії не відрізняють «одяг для школи» від «обов'язкової шкільної форми».
«А це - принципово різні речі. Одяг для школи - це вільний вибір дитини і / або її батьків. Єдиними вимогами до такого одягу є охайність, зручність, відповідність сезону. Все. Будь-які вимоги щодо стилю, кольору або інших атрибутів \
шкільного одягу неприпустимі і незаконні», - заявив омбудсмен.
Він наголосив, що обов'язковою шкільною формою є уніформа, однаковий для всіх (юнаків і дівчат відповідно) зразок одягу.
За словами Горбачова, ці поняття часто плутають, а тому часто карають дітей за «недотримання форми одягу».
«Наприклад, за те, що дитина приходить в одязі «не того кольору» або «не того фасону» починається цькування, погрози і приниження з боку адміністрації установи і вчителів: учня або ученицю публічно лають, психологічно тиснуть і навіть не допускають до занять», - пише він.
21_main.jpg (23.05 КБ)
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Освітній омбудсмен: Нові положення про садочок: причини, за що дитину можуть відрахувати з закладу освіти



Уряд прийняв постанову, яка вносить зміни в "Положення про дошкільний навчальний заклад". До нього додали причини, за які дитину можуть відрахувати з садочку.


Зокрема, тепер дошкільні навчальні заклади називатимуться "закладами дошкільної освіти". Також за садочками закріплюється територія обслуговування.

      Нові положення про садочок
Найбільше змін у Положенні стосується переліку причин для відрахування дитини з садочку.
Тож, за що дитину можуть відрахувати з садочку:
  • якщо батьки самі хочуть забрати дитину з садочку (за заявою одного з батьків чи осіб, які їх замінюють);
  • якщо дитина більше не може відвідувати садочок через стан здоров’я, що підтверджено медичним висновком;
  • кщо дитина переходить до іншого закладу дошкільної освіти;
  • якщо дитина не відвідує садочок протягом двох місяців підряд упродовж навчального року без поважних причин;
  • якщо дитина досягнула станом на 1 вересня повних семи років (для дітей з ООП – повних восьми років), що передбачає її відрахування до 31 серпня поточного року.

Додамо, що про відрахування дитини з садочку адміністрація закладу зобов’язана повідомити батьків письмово із зазначенням причин не менш як за 10 календарних днів.
Окрім того, у документі оновили перелік пільг, які мають право першочергового зарахування до садочку. Більше про це – читайте за посиланням.  Діти з Криму і ОРДЛО мають першочергове право на зарахування в українські садочки, – МінТОТ
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов наголошує, що кожна дитина має право на місце в садочку.
Коли за дитиною зберігається місце в садочку:
  • якщо дитина хворіє, проходить санаторне лікування або реабілітацію;
  • якщо батьки пішли у відпустку – на час їхньої відпустки;
  • у літній оздоровчий період (75 днів);
  • під час карантину.

image.jpg (103.29 КБ)
Змінено: Ірина Панчук - 18.02.2021 07:33:01
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
ЯК ЗАХИСТИТИ ПЕРСОНАЛЬНІ ДАНІ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ: ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ, БАТЬКІВ ТА УЧНІВ
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням 
https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/858626474710152?__tn__=%2CO*F
Запровадження дистанційного навчання на початку пандемії спонукало педагогічних працівників швидко шукати способи, інструменти та електронні канали комунікації для його проведення і взаємодії з учнями та батьками 🧑‍💻👩‍💻👨‍💻.
Цифровізація освітнього процесу й робота з технологіями дистанційного навчання вже помітно вплинула на те, як відбувається освітній процес.
З одного боку значно розширилися і продовжують розширюватися можливості педагогів проводити навчання, а учнів - навчатися 💻📲🖱.
З іншого - використання цих методів, технологій та інструментів тісно пов’язане з безпекою роботи, зокрема, використанням та обробкою персональних даних учасників освітнього процесу 🧐.
Підготували для вас одразу два тексти.
Про те, що таке персональні дані, хто і з якою метою зберігає персональні дані, куди звертатися у разі порушення та яка відповідальність передбачена за порушення законодавства про захист персональних даних, читайте тут 📷: http://bit.ly/3o52YlM.
Поради для педагогів, батьків та учнів про те, як захистити персональні дані під час дистанційного навчання, тут: https://bit.ly/2XX6GDv 👩‍🦸‍♀️.
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Освітній омбудсмен: Про важливість  візуального контакту під час онлайн-уроків
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/news/polls/79460/

В умовах пандемії коронавірусу заклади освіти працюють у дистанційному форматі, особливістю якого є синхронний і асинхронний режими.
Як наголошує освітній омбудсмен Сергій Горбачов, проводити онлайнові уроки – це обов’язок учителя. Дистанційне навчання запроваджують наказом по закладу освіти, де мають бути визначені його складові та передбачені як синхронний, так і асинхронний режим проведення занять.
У синхронному режимі організовують щонайменше 30 % навчального часу, передбаченого освітньою програмою закладу, а решту навчального часу організовують в асинхронному режимі.
Міносвіти приділило багато уваги роз’ясненням вимог до вчителів і викладачів під час дистанційного навчання, аж до рекомендованого зовнішнього вигляду педагога. 
Певні рекомендації сформульовані й для учнів. «Під час онлайн-навчання має бути дисципліна така ж, як і під час уроків оффлайн. Тому рекомендуємо створити власні правила для уроків: підключатися до уроків без запізнення, вмикати камеру, активно обговорювати завдання, вдягатися, як і на навчання офлайн, тощо», – радять у МОН. 
Деякі школи розробили рекомендації для батьків, у яких наголошують: кожен урок має починатися в синхронному режимі шляхом відеоконференції, а далі може переходити в асинхронний режим. Учні повинні приєднуватися до відеоконференції під своїм прізвищем, а не під вигаданими ніками. У кожного учня мають бути ввімкнені мікрофон і відеокамера. У разі недотримання цих вимог учитель має від’єднати учня від відеоконференції й позначити, що цей учень був відсутній.
Натомість учні та студенти не завжди дотримуються таких вимог. Часто вони не вмикають відеокамеру, аргументуючи це поганою якістю інтернет-зв’язку, недосконалою роботою камери чи навіть неготовністю показати себе в домашніх умовах і в домашньому одязі. Тому часто педагог змушений проводити заняття перед монітором із чорними квадратиками або смішними фотозаставками. 
Однак є й інший аспект цієї проблеми. Як наголошують науковці, відеоконференції є одним із серйозних екологічних викликів для нашої планети. Дослідники Університету Пердью, Єльського університету та Массачусетського технологічного інституту з’ясували, що для оброблення даних потрібно багато електроенергії, а її виробництво потребує водних, земельних ресурсів і призводить до викидів вуглекислого газу. Якщо ж вимкнути камеру під час дистанційного уроку, це зменшить викиди на 96 %.
Зовнішнє незалежне оцінювання у 2022 році: ДПА у формі ЗНО в закладах ЗСО, П(ПТ)О, фахової передвищої освіти, У цій темі буде розміщено повідомлення з актуальною інформаціює
 
До уваги учасників ЗНО-2022!
Готуйтеся до ЗНО з хімії за тематичними добірками


На сайті ЗНО-ОНЛАЙН розміщено завдання зовнішнього оцінювання з хімії, згруповані за темами, ознайомитися із матеріалом можна, перейшовши за гіперпосиланням http://osvita.ua/test/84937/
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Скільки балів потрібно для вступу на бюджет

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://osvita.ua/consultations/81531/


На сайті Інформаційної системи «Вступ.ОСВІТА.UA» розміщено статистичні дані вступної кампанії 2020 року для всіх закладів вищої освіти України.
Завдяки поданій інформації, майбутні абітурієнти можуть дізнатись середні та мінімальні бали з якими абітурієнти були зараховані на бюджетну або контрактну форму навчання в минулому році, та оцінити власні шанси вступу на ту чи іншу спеціальність у обраному закладі вищої освіти.
У профілі кожного закладу освіти та кожної спеціальності на сайті Інформаційної системи наведені середні рейтингові бали зарахованих вступників на бюджет та контракт, середні бали ЗНО серед зарахованих на бюджет та контракт, інформація про кількість зарахованих абітурієнтів, інформація про конкурс на одне бюджетне місце тощо.
Окрім того, системою пропонується інформація про мінімальний бал сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання серед всіх осіб, які зараховані на навчання на бакалаврські спеціальності за кошти державного бюджету та інші дані, що будуть корисними вступникам в 2021 році.
Також, на підставі даних інформаційної системи складено рейтинг закладів вищої освіти за показником середнього бала ЗНО абітурієнтів, яких зараховано на навчання за кошти державного бюджету.
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
Пробне ЗНО-2021: пройдіть онлайн-тест з української мови
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/test/82221/


10 квітня у більшості регіонів для майбутніх учасників зовнішнього незалежного оцінювання було проведено пробне тестування.
Цього року, через епідемічну ситуацію, кожен учасник мав можливість обрати для проходження пробного ЗНО лише один з тестів із запропонованого переліку.
Освіта.ua пропонує усім бажаючим дистанційно пройти тест пробного ЗНО з української мови, а також з української мови і літератури, що були запропоновані для виконання учасникам пробного ЗНО 10 квітня.
В онлайн-тесті використані завдання тестових зошитів, що виконували учасники пробного тестування.
Запропоновані тести також містять правильні відповіді на завдання тестів, що надасть можливість дистанційно оцінити власний рівень знань.
Спосіб виконання всіх завдань в онлайн тестах максимально наближений до реального тесту, а форма відповіді відповідає виду, що пропонується абітурієнтам у бланку відповідей під час проходження реальних тестів ЗНО.
Загальна кількість завдань тесту з української мови – 40, на їх виконання учасникам відведено 150 хвилин.
Максимальна кількість тестових балів, яку може отримати учасник ЗНО з української мови, правильно виконавши всі завдання, становить 74 бали.

Загальна кількість завдань тесту з української мови і літератури – 67, на їх виконання учасникам відводиться 210 хвилин.
Максимальна кількість тестових балів, що може отримати учасник тесту з української мови і літератури, становить 116 балів.

Окрім тестів пробного ЗНО 2021 року, на сайті ЗНО онлайн також розміщені всі інші онлайн-тести з української мови та літератури, що були запропоновані для виконання абітурієнтам, починаючи з 2006 року.
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
У Міносвіти розповіли про явку на пробне ЗНО-2021
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://www.rbc.ua/ukr/news/minobrazovaniya-rasskazali-vke-probnoe-vno-1618210966.html


Міністерство освіти й науки назвало явку на пробне зовнішнє незалежне оцінювання. У ньому взяли участь 93-95% від зареєстрованих.


Про це повідомляє прес-служба МОН.

"10 квітня відбулося пробне зовнішнє незалежне оцінювання. На тестування було зареєстровано понад 120 тис. осіб. За оперативними даними, явка по Україні склала 93-95%. Остаточна інформація буде оприлюднена Українським центром оцінювання якості освіти", - свідчить повідомлення.
У міністерстві відзначили, що пробне оцінювання проходило організовано, з дотриманням всіх правил, процедур і вимог протиепідемічної безпеки: використання масок, дезінфекторів, збереження соціальної дистанції.
Так, пробне ЗНО пройшло в більшості регіонів України, крім Києва, Чернігівської та Миколаївської областей, де через припинення руху громадського транспорту його перенесли на 24 квітня.


Як писало РБК-Україна, раніше стало відомо, що через локдаун і обмеження на громадському транспорті Миколаївська область переносить пробне ЗНО.
Відзначимо, школи в Києві можуть завершити цей навчальний рік для випускників у квітні через підготовку до ЗНО.

Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
Як на Рівненщині пройшло пробне ЗНО?


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://rivnepost.rv.ua/news/yak-na-rivnenshchini-proyshlo-probne-zno
  10 квітня на Рівненщині відбулося пробне ЗНО, на яке зареєструвалося майже 5000 учасників. До 28 пунктів тестування в Рівненській області не з’явилися 206 зареєстрованих учасників, а це 4,15%.

Як повідомила прес-служба управління освіти і науки Рівненської ОДА, писали пробне ЗНО близько 96% зареєстрованих. Декількох учасників не допустили до пунктів проведення тестування, бо ті прийшли без документів, що посвідчують особу.У пунктах проведення пробного тестування були присутні медичні працівники, а охорону забезпечували представники національної поліції Рівненської області. І персоналу, і учасникам робили температурний скринінг. В 11 пунктах пробного тестування здійснювався контроль за процедурою проведення особами, уповноваженими на здійснення контролю від Львівського РЦОЯО.
Результати виконання пробного тесту зовнішнього незалежного оцінювання учасникам необхідно буде внести до спеціального сервісу визначення результатів в особистому кабінеті з 10 по 14 квітня, після чого результати будуть розміщені на персональних сторінках.
До слова, найбільше цьогоріч реєструвалося на пробне ЗНО з української, англійської мов, математики.
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
Особливості пробного ЗНО-2021
Повний текст читайте тут: https://gre4ka.info/zhyttia/62990-yak-otrymaty-100-tysiach-hryven-za-zno-2021-vse-shcho-treba-znaty

Пробне тестування
На відміну від минулого року, у 2021 році МОН обіцяє, що учні зможуть пройти пробне тестування. Наразі зареєструвалось понад 140 тисяч учасників. Пробне ЗНО платне і коштуватиме від 195 до 255 грн залежно від регіону. Як пояснили в профільному міністерстві, різниця у вартості пов’язана з вартістю друку, доставки, кількістю учасників тощо.
Цитата

«Кожен зареєстрований учасник зможе скласти тест з одного навчального предмета, а також додатково завантажити тестові зошити з будь-яких навчальних предметів із переліку та пройти тестування вдома, внести 10–14 квітня свої відповіді до спеціального сервісу, щоб 16 квітня отримати результати пробного ЗНО», – зазначив міністр освіти Сергій Шкарлет.

Пробне ЗНО відбудеться 10 квітня.
Вступні випробування до магістратури за технологією ЗНО у 2021 році: ЄВІ та ЄФВВ, У цій темі будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
Затверджено нову програму вступного випробування з права


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/master/master-zno/82210/



Наказом Міністерства освіти і науки затверджено Програму другого блоку єдиного фахового вступного випробування (ЄФВВ) – тесту з восьми базових правничих дисциплін. Програма першого блоку ЄФВВ – тесту загальних навчальних правничих компетентностей – поки що залишається без змін.
Перелік правничих дисциплін у програмі залишився без змін. Тест включає завдання на перевірку знань з таких галузей:
  • конституційне право України;
  • адміністративне право України, адміністративне судочинство в Україні;
  • цивільне право України;
  • цивільне процесуальне право України;
  • кримінальне право України;
  • кримінальне процесуальне право України;
  • міжнародне публічне право;
  • міжнародний захист прав людини.

Однак програма зазнала змін у зв’язку з потребою її узгодження з чинним законодавством. Окрім цього, у межах кількох правничих дисциплін, що виносяться на ЄФВВ, деталізовано окремі теми та їхній зміст, деякі теми вилучено або об’єднано.
Досить суттєво змінено теми з конституційного права. Так, наприклад, підтема 1.2 у Програмі 2020 року мала назву «Принципи конституційного права». У Програмі 2021 року вона отримала іншу назву, що уточнює, про які саме принципи конституційного права йдеться: «Принципи конституційного права. Людська гідність. Свобода. Рівність і заборона дискримінації. Народний суверенітет. Республіканізм». Подібних змін зазнали й інші теми з цієї дисципліни.
Оновлено також теми з кримінального права, оскільки з 1 липня 2020 року набрали чинності зміни до Кримінального кодексу України щодо впровадження поняття кримінального правопорушення, яке об’єднує поняття злочину та кримінального проступку.
З тем, що виносяться на ЄФВВ з кримінального процесуального права, вилучено «Провадження за нововиявленими або виключними обставинами» та «Міжнародне співробітництво під час кримінального провадження».
Також виключено частину тем з міжнародного публічного права («Система та структура міжнародного публічного права» та «Міжнародний правотворчий процес та реалізація норм міжнародного публічного права»), а деякі об’єднано.
Теми з адміністративного, цивільного, цивільного процесуального права та міжнародного захисту прав людини або не змінилися взагалі, або ж змінилися несуттєво.
Експертиза якості освіти: підготовка експертів - вчителів-екзаменаторів з англійської мови, Тут будемо розміщувати матеріали, що є актуальними для теми
 
До уваги освітян Рівненщини!
                   
Керівникам органів управління освітою територіальних громад
Керівникам закладів фахової передвищої освіти
Ректору Національного університету водного господарства та природокористування
Віктору Мошинському
На виконання плану роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, доручення голови Рівненської обласної державної адміністрації від 14.01.2021 № дор.2/01-60/21, п. 3.34 «Проведення навчальних семінарів для екзаменаторів з української мови, математики, англійської, французької та німецької мов» Плану роботи з підготовки й проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингових досліджень у Рівненській області на 2020-2021 навчальний рік, затвердженого наказом Управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації від 16.10.2020 № 178 «Про підготовку і проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингових досліджень у 2021 році», листа  Львівського РЦОЯО від 23.02.2021 № 107/03-29, із метою забезпечення якісної перевірки відкритих завдань сертифікаційної роботи ЗНО з англійської мови, Львівський регіональний центр оцінювання якості освіти проводить онлайнові навчання осіб, які бажають брати участь у програмі підготовки екзаменаторів з англійської мови.
Просимо інформувати педагогічних працівників області відповідно до списків, що містяться в додатку до листа Рівненського ОІППО від 25.02.2021 № 01-12/143, про навчання, яке відбудеться на платформі Zoom у середу, 17 березня 2021 року. Для участі в семінарі потрібно буде перейти за покликанням, яке буде надіслано на електронні адреси учасників. Початок роботи о 15:00.

Інформація про осіб, залучених до онлайнового семінару, міститься в додатку до листа Рівненського ОІППО від 25.02.2021 № 01-12/143

ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Результати самооцінювання школи — основа розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти        

 Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням    http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1688-rezultaty-samootsiniuvannia-shkoly-osnova-rozbudovy-vnutrishnoi-systemy-zabezpechennia-iakosti-osvity

03 лютого 2021 року Державна служба якості освіти України провела вебінар «Як у школі розбудувати систему забезпечення якості освіти» у партнерстві з Цифровим видавництвом МЦФЕР.
Під час заходу Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Служби, зауважив на суб’єктах, відповідальних за розбудову системи забезпечення якості шкільної освіти:
  • директор закладу, який затверджує положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти та забезпечує її реалізацію;
  • органи місцевого самоврядування — відповідають за забезпечення якості освіти на відповідній території;
  • Державна служба якості освіти як центральний орган виконавчої влади, що проводить інституційні аудити та за їх результатами надає рекомендації щодо вдосконалення діяльності закладів освіти.

При формуванні внутрішньої системи забезпечення якості освіти школи можуть орієнтуватися на вимоги, критерії та індикатори, що застосовуються під час проведення інституційних аудитів. Найбільше уваги слід приділити самооцінюванню школи, адже отримані відомості лягають в основу розроблення стратегії розвитку закладу освіти. Щоб допомогти педагогічним колективам у цьому, Служба розробила Методичні рекомендації для керівників закладів загальної середньої освіти щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості.
Також у ході заходу запропоновано модель і циклограму самооцінювання школи, представлено форму вивчення та рівні оцінювання діяльності педагогічних працівників.
Додатково:
Презентація «Як у школі розбудувати систему забезпечення якості освіти: нові офіційні рекомендації».
Відеозапис вебінару.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Підвищення якості позашкільної освіти – один із пріоритетів Служби       

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1674-pidvyshchennia-iakosti-pozashkilnoi-osvity-odyn-iz-priorytetiv-sluzhby

29 січня 2021 року Державна служба якості освіти України брала участь у онлайн-семінарі «Побудова освітнього процесу у закладах позашкільної освіти за різними формами навчання. Орієнтир на учня».
Алла ЗАХАРОВА, начальниця відділу позашкільної освіти департаменту інституційного аудиту Служби, акцентувала увагу на головних аспектах формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах позашкільної освіти. Зокрема, наголосила, що основними принципами системи є:
  • врахування освітніх потреб і очікувань;
  • органічна єдність заходів щодо забезпечення якості освіти з освітнім процесом;
  • відповідальність та взаємозалежність;
  • відкритість і прозорість;
  • підтримка культури якості;
  • довіра.

Крім того, начальниця відділу позашкільної освіти нагадала про головні компоненти внутрішньої системи: «освітнє середовище закладу позашкільної освіти», «система оцінювання здобувачів освіти», «педагогічна діяльність педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів», «управлінська діяльність», підкресливши, що заклад самостійно може визначати інші складові відповідно до напряму діяльності та стратегії його розвитку.
Володимир ВЕРБИЦЬКИЙ, директор Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, зазначив, що перед позашкільною сферою освіти постали нові виклики у побудові освітнього процесу за різними формами навчання, але важливою залишається якість надання освітніх послуг.
Відтак усі учасники заходу мали змогу поділитися досвідом організації освітнього процесу у закладах позашкільної освіти, практичними кейсами щодо підвищення якості освіти, ресурсного забезпечення, фінансування, використання сучасних освітніх платформ та онлайн-навчання, а також збереження і розвитку мережі гуртків.
Захід відбувся за участі заступників директорів з навчальної роботи закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму, методистів та керівників гуртків.
Довідково:
Наказом Державної служби якості освіти України від 07.12.2020 № 01-11/78 затверджено Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах позашкільної освіти. У додатку до них наведено Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу позашкільної освіти.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Право учнів на безпеку в школі — аксіома в умовах пандемії
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1308-pravo-uchniv-na-bezpeku-v-shkoli-aksioma-v-umovakh-pandemii

Створити безпечне освітнє середовище — одне з першочергових завдань закладу освіти. Право на безпечні та нешкідливі умови навчання в умовах пандемії — аксіома.
Тож батьки, громадськість, педагогічні працівники, керівництво закладів освіти спільно мають усебічно захищати права учнів на безпечне освітнє середовище перед засновниками шкіл.
Державна служба якості освіти та її територіальні органи стоять на захисті цього незаперечного права, приймає звернення громадян та реагує на порушення прав дитини щодо безпеки в школі.
У 2020/2021 навчальному році Державна служба якості освіти планує:
  • оцінити вплив протиепідемічних заходів на організацію та якість освітнього процесу, на роботу вчителів і директорів шкіл;
  • з’ясувати, чи продовжують школи застосовувати нові підходи, зокрема щодо ефективного використання інформаційних технологій, змін в оцінюванні учнів.
Дії Служби також будуть зосереджені на моніторингових опитуваннях про те, як школи компенсують падіння рівня навчальних досягнень учнів під час перебування на самоізоляції, як засновник та адміністрація школи підтримують почуття безпеки в закладі освіти тощо.
Водночас зауважуємо на дотриманні інших прав учнів, як-от на:
  • якісні освітні послуги;
  • індивідуальну освітню траєкторію;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства й експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації;
  • отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Руслан ГУРАК: Шлях до якісної шкільної освіти − в усвідомленому прагненні педагогічного колективу
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіпепосиланням http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1379-ruslan-hurak-shliakh-do-iakisnoi-shkilnoi-osvity-v-usvidomlenomu-prahnenni-pedahohichnoho-kolektyvu

21 жовтня 2020 року відбувся міжнародний онлайн-семінар «Оцінювання діяльності шкіл як засіб підвищення якості освіти» для освітян Вінницької, Волинської, Івано-Франківської, Львівської, Тернопільської та Чернівецької областей, організований Державною службою якості освіти України спільно з Асоціацією з міжнародних питань Чеської Республіки.
Цитата

«Лише усвідомлене прагнення педагогічного колективу постійно підвищувати якість освітнього процесу у школі дає результат. Жодними перевірками цього не досягти. На це вказує досвід і Державної служби якості освіти України, і Чеської шкільної інспекції. Тому важливо популяризувати найкращі практики самооцінювання шкіл», − зазначив Руслан ГУРАК, голова Служби, відкриваючи захід.

Ондржей АНДРИС, заступник головного шкільного інспектора Чеської Республіки, виступив на тему «Якісна школа та підходи щодо її оцінювання: проведення оцінювальної роботи на рівні школи», презентувавши загальну систему підтримки чеських шкіл у самооцінюванні. Вона має такі складові:
  • інструменти оцінювання;
  • взаємне навчання шкіл самооцінюванню;
  • консультування закладів освіти;
  • навчання координаторів.
За сприяння Чеської шкільної інспекції створено Рамки для власного оцінювання школи (далі − Рамки). В їх основі – набір запитань, які структуровані відповідно до напрямів оцінювання якості школи. Мета Рамок – мотивувати школи до послідовного підвищення якості освітнього процесу − від оцінювання актуального стану до впровадження заходів розвитку.
Семінар організовано в межах проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти у регіонах України», який реалізується за співпраці між Державною службою якості освіти України, Асоціацією з міжнародних питань, Чеською шкільною інспекцією за підтримки Чеської агенції розвитку.
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
25 січня скасовуються додаткові обмеження для закладів освіти
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://osvita.ua/news/79478/

Додаткові обмеження для закладів освіти, що були встановлені на період 8-24 січня, втратять силу 25 січня.
Водночас в Україні буде продовжена дія вже звичних для освітян, учнів та студентів карантинних обмежень.
Про це йдеться у повідомленні Міністерства освіти і науки.
Зокрема, на період продовження карантину буде заборонено відвідувати заклади освіти здобувачами освіти групами кількістю більш як 20 осіб, крім дитячих садків, шкіл та закладів позашкільної та спеціалізованої мистецької освіти.
Також з 25 січня буде заборонено відвідувати заклади освіти здобувачами освіти у разі, коли на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим COVID-19 перебуває більш як 50% здобувачів освіти та персоналу закладу освіти.
Окрім того, буде збережено обмеження щодо проведення в закладах освіти масових заходів за участю дітей з більш ніж однієї групи або класу та за присутності відвідувачів.
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Сергій Шкарлет: Дистанційне навчання не зможе повністю замінити очну форму


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.kmu.gov.ua/news/sergii-shkarlet-distancijne-navchannya-ne-zmozhe-povnistyu-zaminiti-ochnu-formu

Державна служба якості освіти здійснить моніторинг діяльності закладів загальної середньої освіти, зокрема, щодо якості освіти під час дистанційного навчання. Про це повідомив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
«Освітній моніторинг, зокрема і в частині дистанційного навчання, заплановано Державною службою якості освіти. Хочу підкреслити, що дистанційне навчання не зможе повністю замінити очну форму. Дистанційна освіта в усьому світі на сьогодні є рятівним елементом для того, щоб навчання було якісним. Однак вона є додатком до очної форми навчання як розширення власних можливостей набуття додаткових компетенцій», – сказав Міністр.
За словами Сергія Шкарлета, МОН намагатиметься повернути дітей за парти.
«Ми будемо намагатися повернути дітей за парти, адже учні мають соціалізуватися та отримувати повний комплекс необхідних знань. Проте, все буде залежати від епідеміологічної ситуації. Чим краще ми будемо дотримуватися карантинних заходів, тим швидше зможемо повернутися до повноцінного життя», – наголосив Міністр.
Окрім цього, Сергій Шкарлет зазначив, що на І квартал 2021 року передбачено аудит використання коштів субвенцій, головним розпорядником яких є МОН. Зокрема, йдеться про аудит субвенції «Нова українська школа», що буде проводити Рахункова палата України.
Також він нагадав, що для допомоги вчителям, учням та їхнім батькам під час дистанційного навчання зараз функціонує електронна платформа «Всеукраїнська школа онлайн». На цей сайт завантажено 800 еталонних уроків, за допомогою яких вчитель може організувати для учнів освітній процес.
«Учителі, які розробляли уроки для Всеукраїнської школи онлайн, пройшли відповідний відбір. Матеріали були якісно та фахово перевірені за низкою параметрів. Це один із порятунків вирівнювання якості освіти», – зазначив Сергій Шкарлет.
Нагадаємо, що показники відвідуваності платформи «Всеукраїнська школа онлайн» продовжують зростати. За перший тиждень роботи відбулося понад 2 мільйони взаємодій із ресурсом. Станом на 11 січня цей показник сягнув 5 мільйонів.

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 32 След.