Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 32 След.
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
МОН прагне забезпечити наступність між дошкільною та початковою освітою 
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/school/79144/

Новий Державний стандарт дошкільної освіти має дозволити продовжити реформу дошкільної освіти з урахуванням наступності між дитячим садком та школою.
Про це сказав міністр освіти Сергій Шкарлет, коментуючи затвердження Держстандарту дошкільної освіти в Україні.
За словами міністра, дошкільна освіта є невід’ємним складником та першим рівнем у системі освіти.
«Затверджений стандарт забезпечить підвищення якості дошкільної освіти в Україні та приведення її до відповідності міжнародним стандартам. В основу документа покладено ідеї гуманістичної педагогіки, патріотичного та громадянського виховання та солідарної відповідальності держави, громади, родини, фахівців педагогічної освіти й інших професій, причетних до піклування, догляду та розвитку дітей дошкільного віку», – зазначив Шкарлет.
Окрім того, у Міносвіти зазначають, що виконання вимог нового стандарту має забезпечуватись з урахуванням задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних можливостей у найбільш оптимальній для кожної дитини формі.
«Наступність між дошкільною та початковою освітою простежується й через формування наскрізних умінь, що є спільними для дошкільної та початкової освіти: виявляти творчість та ініціативність, керувати емоціями, висловлювати та обґрунтовувати власну думку, критично мислити, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми та співпрацювати в колективі», - повідомляють у Міністерстві освіти і науки.
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Чи можливо організувати в початковій державній школі дистанційне навчання, яке було б цікавим?
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://osvita.ua/blogs/79289/
О. Северенчук: секрети залученості на дистанційці
Автор: Олена Северенчук, керівниця комунікаційного офісу Малої академії наук України​.

Чи можливо організувати в початковій державній школі дистанційне навчання, яке було б цікавим і зберігаючим нервові клітини вчителів, дітей і батьків?
Можливо! Якщо адміністрація думає про всі три сторони процесу і керується здоровим глуздом, учитель уміє вигадати такі завдання, які дітей драйвлять, а не демотивують, ну а батьки поважають особистий час і простір учителя.
Якщо чесно, ми з Ігорем увесь тиждень не можемо намилуватися тій залученості, з якою Маруся щодня береться за роботу. І вчора навіть говорили, що у такому форматі навчання для неї є більш ефективним, аніж у класі, бо вона не має зовнішніх подразників, які б відволікали (окрім хіба непосидючої і галасливої меншої сестри, з якою доводиться ділити кімнату), заглиблюється в теми, намагається доколупатися до найменших дрібниць, вмикає креатив, виконує завдання стільки часу, скільки потрібно їй (учора українську мову 4 години робила, ну такий у неї темп) і, що найдивовижніше, не залипає в ігри, YouTube і TikTok.
У чому секрет?
      По-перше, у бездоганній комунікації і налаштуванні від школи і вчителя.
У понеділок ми отримали: 
  • покликання на розклад, у якому дитина легко здатна розібратися без залученості батьків. День - урок - формат (zoom або завдання на human) - лінк на урок, якщо він онлайн;
  • лист від учителя з правилами взаємодії.
І це безцінно!
Коли виконувати завдання, коли і куди надсилати, які є формати завдань, у який час можна дзвонити, якщо виникають питання, у який час відбувається комунікація в месенджері...
І моє улюблене - «якщо вас дистанційне навчання напружує/дратує/немає можливості влаштувати виконання завдань/допомагати дитині/їдете відпочивати тощо, то ці два тижні ви можете використовувати так, як ви того бажаєте»
Маруся забажала вчитися. Ми тільки «за».
      По-друге, у диференціації завдань і індивідуальному підході до кожного і кожної.
Діти отримали три файли:
  • Один файл - «спрощені завдання» у форматі «предмет-завдання». Але і тут є альтернативи. Наприклад, можна написати твір на тему «Мої новорічні канікули», а можна - «У чому різниця між бажанням та ціллю? Мої бажання та цілі на наступний рік» або на ще 4 альтернативні.
  • Другий файл - «розширені завдання». Тут більше творчості і ще більше альтернатив, покликання на перелік рекомендованих відео чи статей. Наприклад, зараз Маруся замість завдань з підручника створює презентацію на тему «Числівник» (можна було обрати будь-яку частину мови) і накладає її на серіал «The Umbrella Academy», бо там кожен герой має свій номер. У блокноті створює скетчі і прописує наповнення слайдів. Потім планує перенести все в Canva, але спершу розібратися в програмі, бо до цього працювала лише в Power Point.
По-моєму, це супер! А от математику дитя гуманітаріїв завжди обирає зі спрощеного файлу. Хто б сумнівався.
  • Великий файл із наскрізними інтегрованими завданням на весь тиждень. Лише для тих, кому цікаво.
Наскрізна тема цього тижня - «Вдаємо, що ми невидимі».
Усі завдання - за книгою «Гаррі Поттер і філософський камінь».
Тут про те: 
  • як навчитися писати анотацію;
  • чи багато існує слів для назв емоцій;
  • що додають слова автора до реплік персонажів;
  • чи є якісь таємниці у форм числа іменників;
  • чи потрібні дорослим казки.
Цей файл викликав у Марусі дикий захват. Але вона лишила його на вихідні, «щоб кайфонути по повній!»
      По-третє, у графіку.
День починається о 9.00. І в цей же час - перший зум. У зумі не більше як 3 уроки на день по 20 хвилин.
З предметів - українська мова, математика, англійська та фізкультура. Аби рухали трохи дупами.
Решта предметів - завдання у файлах.
      По-четверте, у залученості батьків.
Так, усе залежить від самостійності дитини. Але об’єктивно процес організовано так, що дев‘ятирічка абсолютно спокійно може не смикати своїх старих. Достатньо мати доступ до файлів, ґаджет зі встановленими програмами і вихід до інтернету.
Але!
З такими завданнями і ми залипаємо! Я он вчора читала «Ефект матильди», а Ігор кайфонув від пояснення теми рівнянь.
Словом, школі вкотре велика дяка і тисячі кольорових сердець!
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
СММ-менеджер у ГО “Смарт Освіта”
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.prostir.ua/?jobs=smm-menedzher-u-ho-smart-osvita

Громадська організація “Смарт освіта” в партнерстві з німецькою організацією ChildFund Deutschland (“Дитячий Фонд Німеччини”) за підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ) реалізує проект “Навчання суспільної доброчесності в українській початковій освіті як довготривалий та ефективний інструмент подолати “побутову корупцію”.
У межах проєкту оголошено конкурс на посаду SMM-менеджера. 
Мета проєкту – сприяти розвитку та поглибленню етично-ціннісного компоненту суспільної доброчесності в освітньому процесі через розробку цікавих навчальних матеріалів для початкової школи НУШ.
Основні обов’язки
  • медійне висвітлення активностей в межах проєкту на сторінці Facebook ГО “Смарт освіта” (https://www.facebook.com/smartosvita) та “НУШ”(https://www.facebook.com/nus.org.ua), а також на сайті Смарт освіти”( http://smart-osvita.org )
  • підвищення впізнаваності проєкту в соціальних мережах
  • комунікація через соціальні мережі
  • створення на адміністрування груп у Facebook та Viber
  • щомісячне звітування про виконання медіа-стратегії проєкту.
Наші очікування:
  • розуміти процес створення та впровадження комунікаційної стратегії
  • знання української мови: граматика та стилістика
  • вміння розповідати про складне просто, влучно писати тексти
  • вміння спілкуватися з різними людьми
  • креативність та командність
Також ми очікуємо до 200 год зайнятості у проєкті на період січень- серпень
Надсилайте своє резюме на пошту sm.osvita@gmail.com до 25 січня 2020 року з темою листа СММ-менеджер до проєкту про суспільну доброчесність.
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
У Києві хочуть відновити роботу початкової школи
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/school/79220/

Столична влада чекає на оперативне рішення Кабінету Міністрів щодо відновлення навчання в початковій школі.
Про це заявив мер Києва Віталій Кличко під час проведення онлайн-брифінгу.
За його словами, рішення про відновлення навчання необхідно ухвалювати невідкладно, щоб дозволити батькам дітей працювати.
«Нагадаю, я звернувся до Уряду, і ми очікуємо на його рішення щодо відновлення навчання у молодшій школі. Щоб учні перших-четвертих класів могли відвідувати школу. Це поліпшить і процес навчання учнів молодших класів, і дозволить їх батькам працювати. Я переконаний, що таке рішення треба ухвалювати невідкладно», – підкреслив Кличко.
Також він нагадав, що школи Києва продовжують дистанційне навчання.
Дитячі ж садочки міста працюють під час локдауну у звичному режимі. Наповненість дітей у дитсадках складає 50%.
ЗНО (сертифікація) педагогічних працівників у 2021 році, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
 Етапи процедури участі в сертифікації педагогічних працівників  
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/school/teacher-certification/79475/

      УЦОЯО зазначає, що процедура участі в сертифікації педагогічних працівників не завершується створенням реєстраційної картки-заяви, а передбачає надсилання комплекту документів до відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти.
Реєстрація триватиме до 31 січня 2021 року включно й проводитиметься у два етапи: основний етап (18‒27 січня) — у межах граничної кількості для кожного регіону; додатковий етап (28‒31 січня) — у межах граничної кількості вчителів початкових класів, які можуть реєструватися для проходження сертифікації у 2021 році.
Граничну кількість сформованих карток-заяв для проходження сертифікації вже вичерпано в Чернівецькій і Чернігівській областях.
Cтаном на 21 cічня 838 учителів початкових класів виявили бажання взяти участь у сертифікації педагогічних працівників і сформували реєстраційні картки-заяви.
Про це повідомили в Українському центрі оцінювання якості освіти.
ЗНО (сертифікація) педагогічних працівників у 2021 році, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
Реєстрацію вчителів для участі у сертифікації-2021 буде достроково припинено в разі, якщо 2000 вчителів сформують бланки заяв
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/school/teacher-certification/79349/
8 січня розпочалася реєстрація для участі в сертифікації вчителів початкових класів в 2021 році.
Участь у сертифікації можуть взяти учителі початкових класів, які мають стаж педагогічної роботи не менше двох років.
Для реєстрації необхідно створити й заповнити реєстраційну картку-заяву, бланк якої формується із використанням спеціального сервісу на сайті Українського центру оцінювання якості освіти, підготувати комплект реєстраційних документів і надіслати його до відповідного регіонального центру.
Реєстрація триватиме до 31 січня 2021 року й проводитиметься у два етапи:
  • основний етап (18‒27 січня) — у межах граничної кількості для кожного регіону;
  • додатковий етап (28‒31 січня) — у межах граничної кількості вчителів початкових класів, які можуть реєструватися для проходження сертифікації у 2021 році.

Реєстрацію для проходження сертифікації у 2021 році буде достроково припинено в разі, якщо 2000 осіб сформують бланки реєстраційних карток-заяв.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Забезпечення якості дошкільної освіти починається з самооцінювання дитсадка
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1646-zabezpechennia-iakosti-doshkilnoi-osvity-pochynaietsia-z-samootsiniuvannia-dytsadka

20 січня 2021 року Державна служба якості освіти України провела вебінар «Як у дитсадку створити дієву систему забезпечення якості освіти» у партнерстві з Цифровим видавництвом МЦФЕР.
Цитата

«Якість дошкільної та початкової освіти взаємозалежна з огляду на наступність між ними. Компетентний дошкільник стає успішним школярем, тому якість першого рівня освіти є пріоритетом», — зауважив Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Служби.

Під час заходу презентовано орієнтовну структуру внутрішньої системи забезпечення якості освіти у дитсадку. В її основі — самооцінювання закладу дошкільної освіти за чотирма напрямами:
  • управлінські процеси;
  • освітнє середовище;
  • фахова діяльність педагогічних працівників;
  • забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку та набуття нею життєвого соціального досвіду.
Педагогічним колективам запропоновано здійснювати самооцінювання освітніх та управлінських процесів, враховуючи:
  • 14 вимог;
  • 38 критеріїв;
  • 73 індикатори.
Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання були апробовані в областях України на базі 25 закладів дошкільної освіти восени 2020 року та є додатком до Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71.
Довідково:
Станом на кінець 2019 року діяло 14 763 заклади дошкільної освіти, з них 5815 міських і 8948 сільських з кількістю місць 806 132 та 348 477 відповідно.
 
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Про користь дистанційної освіти говорити зарано, - ДСЯО
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/vnz/74270/

Про підтвердження практичної користі дистанційної освіти для системи вищої освіти говорити зарано.
Про це йдеться у висновках анонімного опитування науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти закладів вищої освіти, що було проведено Державною службою якості освіти України.
В опитуванні взяло участь 28 391 респондент – 22 367 студентів та 6 024 науково-педагогічних працівника.
«Технології дистанційного навчання у світі стрімко розвиваються і, безперечно, є для України перспективним інструментарієм надання освітніх послуг. Проте, навіть маючи певний досвід, якого набули заклади вищої освіти у зв’язку із використанням дистанційної форми навчання в умовах загальнонаціонального карантину, про підтвердження практичної користі для системи вищої освіти говорити зарано», - зазначають в Державній службі.
Також у Державній службі якості освіти зазначають, що залишились відкритими питання якості показників цього процесу: результативності, ресурсомісткості, оперативності, комплексного програмного забезпечення та провідних освітніх технологій.
«Результати опитування в цілому підтверджують, що і здобувачі вищої освіти, і науково-педагогічні працівники з розумінням поставились до необхідності працювати в дистанційних умовах, разом з цим, коронавірус COVID-19 створив нові виклики для національної освітньої системи, які вимагають від нас більш практичного та усвідомленого підходу до подолання існуючих цифрових бар'єрів в системі освіти», - наголошують у Державній службі якості освіти України.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
РОЗПОЧАТО РЕЄСТРАЦІЮ ДЛЯ УЧАСТІ У СЕРТИФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ 2021       

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням http://sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1631-rozpochato-reyestratsiyu-dlya-uchasti-u-sertyfikatsiyi-vchyteliv-2021

 «Сертифікація – це можливість вчителя випробувати власні сили та підтвердити статус професіонала своєї справи. Адже зовнішнє оцінювання є чудовою нагодою педагогам проаналізувати методику роботи, зрозуміти вектори професійної діяльності. Крім того, процедура сертифікації – інструмент мотивації вчителя до саморозвитку, самовираження та педагогічного зростання», – зазначив Голова Державної служби якості освіти України Руслан ГУРАК.
Відтак, сьогодні, 18 січня, стартувала реєстрація всіх охочих вчителів початкових класів для участі у зовнішньому оцінюванні професійних компетентностей, що триватиме до 31 січня 2021 року включно. А вже 27 лютого п.р. відбудеться незалежне тестування учасників сертифікації.
Сертифікація педагогічних працівників – пілотний проєкт, який складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно:
І етап – незалежне тестування, проводиться Український та регіональні центри оцінювання якості освіти;
ІІ етап – самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності, проводитиметься Державною службою якості освіти та її територіальними органами протягом березня-квітня 2021 року;
ІІІ етап – вивчення  практичного досвіду роботи учасників сертифікації, проводитиметься Державною службою якості освіти та її територіальними органами у вересні-листопаді 2021 року.
Цьогоріч участь у сертифікації зможуть взяти не більше 2000 педагогів. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України визначено граничну кількість вчителів для проходження сертифікації в розрізі регіонів, зокрема найбільшу квоту отримали Дніпропетровська і Львівська області – 141, Одеська область – 125, м. Київ – 122, Київська область – 110.
Оскільки сертифікація добровільна, педагогічний працівник може відмовитися від участі в ній на будь-якому етапі.
Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження чергової/позачергової атестації педагогічним працівником і є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та педагогічного звання. Також вчителі, які Також вчителі,які успішно пройшли сертифікацію,  отримають 20% надбавку до заробітної плати.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Цифрові інструменти для якісної освіти у 2021 році 

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням http://sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1625-tsyfrovi-instrumenty-dlia-iakisnoi-osvity-u-2021-rotsi


В Україні з початку 2021 року знову посилено карантинні заходи, тому в закладах освіти запроваджене дистанційне навчання. У надзвичайних ситуаціях швидкість реагування є ключовою та необхідною.
Минулого року Державна служба якості освіти України у відповідь на виклики запровадила дистанційні форми проведення:
  • інституційних аудитів закладів загальної середньої освіти;
  • вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації педагогічних працівників.

В умовах дистанційного навчання Служба наголошує на важливості злагодженої комунікації між керівництвом закладів освіти, педагогами, дітьми та їхніми батьками. У пригоді педагогічним колективам стануть методичні рекомендації «Абетка для директора», яка містить поради щодо налагодження співпраці між учнями, вчителями та батьками.
Уряд України активно забезпечує всеохопне інформування суспільства про відповідні зміни у сфері освіти. Зокрема, створено спеціальний ресурс «Вчимо і навчаємось на карантині: зміни в системі освіти», де впорядковано відповіді на запитання щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти.
Працює Всеукраїнська школа онлайн — платформа для дистанційного та змішаного навчання учнів 5-11-х класів і методичної підтримки вчителів. У вільному доступі — якісний навчальний контент: відеоуроки, тести, матеріали для самостійної роботи з 18-ти основних предметів.
Поради для батьків містить платформа розвитку дошкільнят НУМО — матеріали про гармонійне спілкування з дитиною, понад 160 вправ та ігор для набуття м’яких і технічних навичок, щодо дотримання санітарних правил і дистанції тощо.
Також посилання на дистанційні та онлайн-сервіси в освіті зібрані на сторінці Міністерства освіти і науки України, серед них — роз’яснення щодо дошкілля, інструменти для вчителів та директорів шкіл, інформаційні ресурси для учасників ЗНО та абітурієнтів, сервіси для отримання довідок і апостилю, верифікації освітніх документів.
На виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України запущено національну онлайн-платформу з цифрової грамотності «Дія. Цифрова освіта», де кожен охочий може набути необхідні навички.
Довідково:
Щоб допомогти країнам світу мінімізувати негативні наслідки радикальних змін в освіті, ЮНЕСКО створила Глобальну коаліцію з питань освіти, об’єднавши міжнародні організації, приватний і громадський сектор. Під егідою ООН держави обмінюються досвідом щодо втілення інноваційних методик дистанційного навчання та організації освітнього процесу в умовах пандемії COVID-19.
Глобальний перелік освітніх застосунків, платформ та ресурсів розміщений на вебсайті ЮНЕСКО, де зібрано посилання на цифрові системи управління освітнім процесом, відкриті навчальні онлайн-курси, інтерактивні відеоплатформи, інструменти для створення навчального контенту, репозитарії для дистанційного навчання та самоосвіти.
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
ОФІЦІЙНІ ВІДЕОРОЗ'ЯСНЕННЯ ЗАВДАНЬ ПРОБНОГО ЗНО-2021
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://ilearn.org.ua/courses/preview/11

Щоб допомогти майбутнім абітурієнтам у підготовці до основної сесії ЗНО-2021, УЦОЯО та ГС «Освіторія» за підтримки МФ «Відродження» зроблять навчальні відеороз'яснення завдань пробного ЗНО 2021.
Реєструйтеся і ви зможете переглянути офіційні роз'яснення експертів та безкоштовно підготуватися до ЗНО-2021 разом з нами!
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
Матеріали про ЗНО-2021 для розміщення на інформаційних стендах
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://lv.testportal.gov.ua/index.php/489-materialy-pro-zno-2021-dlia-rozmishchennia-na-informatsiinykh-stendakh
Методисти ЛРЦОЯО підготували матеріали для інформаційних стендів щодо особливостей проведення ЗНО/ДПА у 2021 році.
Завантажити їх можна за лінками, поданими нижче:
infotab.jpg (11.56 КБ)
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
Сьогодні – останній день реєстрації для проходження пробного ЗНО

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://glavcom.ua/country/science/sogodni-ostanniy-den-rejestraciji-dlya-prohodzhennya-probnogo-zno-731232.html


Всього, за даними регіональних центрів оцінювання якості освіти, сформовано 145 237 заявок

Міністерство освіти і науки України нагадує, що 19 січня - це останній день реєстрації для проходження пробного зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО).

Про це йдеться в повідомленні пресслужби Міносвіти.

«На сьогодні для проходження пробного ЗНО процес завершили (здійснили оплату послуг із проведення пробного ЗНО) 85 000 осіб. Останній день реєстрації на пробне ЗНО – 19 січня. Сплатити кошти можна і після 19 січня в терміни, зазначені на сайтах регіональних центрів оцінювання якості освіти»,– йдеться в повідомленні.

На цей момент обрано такі тести: українська мова та література– 21 857 осіб; українська мова– 6321; історія України– 5231; математика– 24 210; математика (завдання рівня стандарт)– 3906; фізика– 1134; хімія– 750; біологія– 2639; географія– 1040; англійська мова– 17 722; французька мова– 41; німецька мова– 143; іспанська мова– 6.

Всього, за даними регіональних центрів оцінювання якості освіти, сформовано 145 237 заявок для участі в пробному ЗНО.

«Реєстрація для проходження пробного ЗНО не передбачає автоматичної реєстрації для участі в основній сесії ЗНО. Результати не буде зараховано як оцінки за державну підсумкову атестацію та не буде використано для участі в конкурсному відборі під час вступу до закладів вищої освіти»,– йдеться в повідомленні.
32_main.jpg (18.46 КБ)
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
На пробне ЗНО вже зареєстровано 85 тисяч учасників
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/test/79351/

Станом на 18 січня для проходження пробного зовнішнього незалежного оцінювання подано 145 тисяч заявок.
Про це йдеться у повідомленні Українського центру оцінювання якості освіти.
85 тисяч майбутніх учасників вже здійснили оплату послуг із проведення пробного тестування.
Кожен зареєстрований учасник має можливість самостійно перевірити в електронному кабінеті факт надходження коштів.
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання відбудеться 10 квітня. В день проведення тестування кожен учасник зможе скласти тест з одного навчального предмета, а також додатково завантажити тестові зошити з будь-яких навчальних предметів та пройти тестування онлайн.
Реєстрацію на пробне тестування здійснюють регіональні центри оцінювання якості освіти.
Важливо ! Реєстрація для проходження пробного ЗНО не передбачає автоматичної реєстрації для участі в основній сесії ЗНО .
Результати пробного ЗНО не буде зараховано як оцінки за державну підсумкову атестацію та не буде використано для участі в конкурсному відборі під час вступу до закладів вищої освіти .
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
АБЕТКА ДЛЯ ДИРЕКТОРА
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/instytutsiinyi-audyt/973-abetka-dlia-dyrektora

«Абетка для директораРекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти» (К., 2020).
Методичні рекомендації розроблені для допомоги закладу освіти у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти.
Рекомендації ґрунтуються на запропонованих для інституційного аудиту вимогах та критеріях для оцінювання якості освітньої діяльності, управлінських процесів у закладі та охоплюють:
  • освітнє середовище;
  • управлінські процеси;
  • якість педагогічної діяльності;
  • систему оцінювання навчальних досягнень учнів.

Рекомендації складаються з трьох розділів:
  • Розділ 1 присвячений розгляду загальних алгоритмів побудови внутрішньої системи забезпечення якості, вивчення і оцінювання якості освітніх та управлінських процесів у закладі.
  • Розділ 2 пропонує опис методів збору інформації та інструментів, які можна використовувати для вивчення освітніх та управлінських процесів у закладі.
  • Розділ 3 надає опис критеріїв, за якими заклад може вивчати та оцінювати управлінські та освітні процеси.

Надані у розділі рекомендації із вивчення та оцінювання діяльності закладу ґрунтуються на вимогах та критеріях для зовнішнього оцінювання якості освітньої діяльності закладу (інституційного аудиту). До опису кожного критерію доданий перелік джерел, які допоможуть поглибити знання з теми.
У Додатках надано зразки інструментів для вивчення освітньої діяльності та управлінських процесів: анкети для опитування педагогічних працівників, здобувачів освіти та їхніх батьків, форми спостереження за навчальним заняттям, освітнім середовищем, питання для самоаналізу.
Видання "Абетки для директора" здійснено за фінансової підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта в рамках реалізації проєкту «Школа як осередок розвитку громади»
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
СТУДЕНТИ МАЮТЬ БУТИ ЗАХИЩЕНИМИ ВІД БУЛІНГУ
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/822156881690445?__tn__=%2CO*F
Захист прав студентів та викладачів у закладах вищої освіти – тема, яка постійно обговорюється на різних рівнях управлінської діяльності. У цьому питанні вже є певні зрушення та досягнення, але наразі їх суттєво недостатньо. Саме тому я ініціював серію фахових обговорень щодо захисту прав у вищій освіті.
20 листопада 2020 року відбувся перший круглий стіл «Права студентів. Захист від булінгу», під час якого ми спільно напрацювали певну дорожню карту щодо захисту прав студентів.
Головні моменти щодо захисту прав студентів:
ОБІЗНАНІСТЬ ПРО СВОЇ ПРАВА – ПЕРШИЙ КРОК ДО ЇХ ЗАХИСТУ
  ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНОДАВСТВА
АВТОНОМІЯ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НЕ МАЄ ПЕРЕТВОРЮВАТИСЯ НА ФЕОДАЛІЗМ
 УНІВЕРСИТЕТ - ПРОСТІР ПРАВ ЛЮДИНИ
 ЗАКЛАДИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА КОРДОНОМ - ЦЕ МІСЦЕ, ДЕ ВЗАЄМОДІЮТЬ ДОРОСЛІ ЛЮДИ З РІВНИМИ ПРАВАМИ
Освіта в Україні має будуватися за принципом рівних можливостей та прав для всіх учасників освітнього процесу. Заклади вищої освіти мають бути безпечним місцем для студентів, вільним від дискримінації, порушення прав людини, приниження гідності та інших ганебних явищ.
Зрозуміло, що сучасна освіта поки що реформується, перебудовується, змінюється і вдосконалюється. Проте нам ще й досі важко відмовитися від радянського штампа, що університет - це місце виховання, де студенти знаходяться у нерівноправних стосунках «викладач-студент».
Вже час зрозуміти, що заклад вищої освіти - це місце зустрічі дорослих, відповідальних та рівноправних осіб, це місце отримання освітньої послуги, і тут немає місця толеруванню булінгу і дискримінації.
Саме тому була створена робоча група, у складі якої Наталія Піпа, Роман Грищук, Урядова уповноважена з ґендерної політики, @Violeta Moskalu, @Valentina Potapova, @Марія Музиченко, @Олександра Романцова, @Іветта Делікатна, Lyudmyla Yankina, ми будемо напрацьовувати усе необхідне задля зміни парадигми прав студентів у закладах вищої освіти і створення безпечного та недискримінаційного українського освітнього середовища.
Змінено: Ірина Панчук - 19.01.2021 12:27:34
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
ЩО МАЄ ЗРОБИТИ ДЕРЖАВА ДЛЯ ПІДТРИМКИ ОСВІТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/822752501630883?__tn__=%2CO*F

Щодня розглядаючи десятки звернень батьків та педагогів, спілкуючись з ними, ми бачимо, що освіта потерпає від чималої кількості проблем, які потрібно терміново вирішувати, щоб забезпечити право маленьких і дорослих українців на безпечну та якісну освіту в нинішніх складних умовах пандемії.
Про це я говорив днями, відповідаючи на запитання журналістів “Сніданку 1+1”
https://www.youtube.com/watch?v=hSXNx2h-TtU
На моє глибоке переконання, освіта фактично залишилася без державної підтримки, оскільки не отримала жодної копійки з “ковідного фонду”, окрім 52 млн грн як компенсацію за скасування пробного ЗНО у червні цього року. На всі інші потреби освіти з цього фонду, який був створений саме для подолання негативних наслідків пандемії, освіта не отримала нічого.
Але ігнорування потреб освіти у фінансуванні - не єдина наша проблема. Нові умови навчання здобувачів освіти та роботи освітян у всіх ланках освіти створили масу правових та організаційних проблемних ситуацій, які принципово неможливо вирішити в рамках чинної нормативної бази. Тобто - потрібно ухвалювати багато рішень для організації роботи в цих умовах.
Саме тому я публічно звернувся до пана прем’єра з пропозицією зустрітися з освітянами, які здатні запропонувати конструктивні механізми розв'язання болючих проблем. Переконаний, що такі можливості є.
Важливо, щоб це була не зрежисована зустріч, де беруть участь лише дбайливо відібрані особи, які будуть говорити високопосадовцям лише приємні речі. У цій зустрічі мають брати участь практики освіти, ті, хто зараз (вибачте за військову термінологію) перебувають на передньому краї: насамперед, директори шкіл, освітні управлінці, представники батьків.
Щоб визначити порядок денний такої можливої зустрічі, пропоную зараз висловитися всім, кому болить стан справ в освіті, спільно запропонувати конкретні дії держави для підтримки освіти.
За цим посиланням - https://forms.gle/L2EfzCTN3Tc8tTJQ8
Google-форма, де кожен може висловитися з двох ключових питань:
- Які проблеми є в організації безпечної та якісної освіти в умовах пандемії?
- Що має зробити держава для вирішення цих проблем?
Величезне прохання: висловлюватися стисло, по суті, пропонувати конкретні дії центральних органів державної влади, які допоможуть освіті.
Там же попросимо, якщо є Ваше бажання, коротко представитися та надати контактну інформацію, щоб можна було підтримувати зв’язок.
Пропозиції ми збиратимемо два дні: до 10:00 п’ятниці, 27 листопада.
У п’ятницю ваші відповіді узагальнимо, оприлюднимо та надішлемо до Кабінету Міністрів.
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
ЯК ВЧИТЕЛЕВІ РОЗМОВЛЯТИ З БАТЬКАМИ ПРО ВАКЦИНАЦІЮ
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/826419021264231?__tn__=%2CO*F

Восени, коли окрім пандемії коронавірусу людям можуть загрожувати різні види сезонного грипу, помітно актуалізувалося та загострилося питання рекомендованої вакцинації. У різних регіонах України зросла кількість людей, які хочуть вакцинуватися від грипу, щоб вберегти себе від летальних наслідків, які можуть бути якщо водночас захворіти і коронавірусом, і грипом. Про те, що кількість охочих вакцинуватися від грипу зросла в рази, пишуть різні місцеві медіа: https://bit.ly/3o9Iucc, https://bit.ly/2VgYf4z, https://bit.ly/2JojcIm тощо.
Але, на жаль, нині в Україні залишається недостатнім рівень охоплення плановою та рекомендованою вакцинацією від інфекційних хвороб як дітей, так і дорослих. Найчастіше батьки відмовляються вакцинуватися самі та робити щеплення своїм дітям через недовіру до вакцини й страх можливих побічних наслідків. Такі їхні побоювання впливають не лише на безпеку перебування нещепленої дитини в закладі освіти та роблять його менш безпечним для всіх учасників освітнього процесу, а й на розповсюдження інфекційних захворювань на загальнонаціональному рівні. Інколи батьки не усвідомлюють або просто не знають, наскільки важливою є вакцинація, у якому віці та від яких інфекційних хвороб потрібно робити щеплення. А здобувачі освіти - тим паче. Тому про те, як важливо робити щеплення, щоб захищати себе від інфекційних хвороб, потрібно розповідати як учням, так і їхнім батькам.
Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні в рамках проєкту «Подолання міфів про вакцинацію» у співпраці з МОЗ та за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID)” пропонує вчителям початкових класів долучитися до проєкту «Як говорити про вакцинацію у Новій українській школі». Педагогам пропонуються матеріали інтерактивного уроку для учнів початкових класів - “Віруси. Бактерії. Мікроби. Захист від хвороб”, - під час якого діти дізнаються, що таке віруси та бактерії, які існують інфекційні хвороби та як від них можна захиститися, знайомляться з поняттям доказової медицини.
Також розроблено збірник рекомендацій для вчителів «Як розмовляти з батьками про вакцинацію», у якому є практичні поради, як онлайн, під час індивідуальних зустрічей та загальних зборів ефективно та конструктивно нагадати батькам про вакцинацію та спонукати їх зробити дитині щеплення. Тут ви дізнаєтеся, зокрема, про те, хто і як має повідомляти батькам, якщо в закладі освіти або на загальнонаціональному рівні стався спалах інфекційного захворювання. Також у збірнику вчителі можуть ознайомитися із переліком перевірених ресурсів на тему вакцинації та запропонувати їх батькам, які хочуть більше дізнатися про цю тему.
Усе це ви можете знайти на сайті студії онлайн освіти “EdEra” https://bit.ly/33oYSxx.
Щоб привернути увагу батьків, вчителів, медичних працівників до того, як важливо вакцинуватися і що не менш важливо - робити це вчасно, ЮНІСЕФ проводить кампанію #ВакцинуйсяВчасно.
Цілком підтримую цю ініціативу. Як вже неодноразово наголошував, саме право на життя і здоров’я є найважливішим правом в освіті, а забезпечення права на безпечне освітнє середовище для мене як для освітнього омбудсмена є одним із пріоритетів діяльності. Тому моя позиція була, є і буде незмінною: щеплення необхідно робити і вони мають бути обов’язковими для всіх, за винятком тих дітей, які через індивідуальні особливості здоров’я мають медичні протипоказання.
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Освітній омбудсмен займеться справою першокласника, який відмовився співати російською
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://gazeta.ua/articles/life/_osvitnij-ombudsmen-zajmetsya-spravoyu-pershoklasnika-yakij-vidmovivsya-spivati-rosijskoyu/1004628


Аліса Ковальова із Глухова Сумської області та її син-першокласник піддалися булінгу у школі через те, що публічно протистояли вчителям. Напередодні учень відмовився співати російськомовну пісню на святі, а мати попросила її замінити.
Тепер Ковальова звернулася до освітнього омбудсмена, аби той втрутився в ситуацію.
"Син ходить в українську школу. Прийшовши, розповів, що для свята до Дня Святого Миколая вчать пісню російською мовою "Лепим, лепим ком большой". Я звернулася до директора, що я не бажаю, щоб моя дитина виконувала пісні російською мовою. Директор нічого сказати не зміг, тоді я, через депутата нашої громади, звернулися до відділу освіти. Звідти в телефоном просила директора, аби пісню виключили із репертуару. Я не проти російськомовного населення, я проти примусу дитини співати тією мовою, якою він не хоче. Адже йому не дають вибір. Не хочеш із нами, то сиди окремо. Ніхто не бере до уваги, що дитина в 1-му класі може навіть не знати російської", - пояснює Ковальова.
Натомість свято в школі взагалі скасували. А жінку видалили із батьківського чату у Viber.
"Учителька повідомила, що ранок скасували, тому що один з батьків проти. Коли особисто підійшла і запитала чому, та у всьому звинуватила мене і сказала, що не бажає взагалі зі мною говорити. Це спроба вчителя помститися мені і моєму синові за нашу позицію. Хочуть нацькувати весь клас, буцімто я відьма, яка позбавила дітей свята. Потім взагалі видалили із чату, і я не в курсі новин навчального процесу. Мене не повідомили про роздачу подарунків дітям. Усі батьки своїм купили великі банки із цукерками та магнітом, а мій лишився без. Дали шоколадку та кілька цукерок, які йому не можна через стан здоров'я. Учителька про це знала. Уявляєте, що відчувала 6-річна дитина у цей час. Та ще на сторінці школи у соцмережі поширили спотворені факти та відвертий наклеп на мене. Тепер хочу, аби адміністрація понесла відповідальність за непедагогічні вчинки та вибачилася перед моєю родиною".
У школі звинувачення жінки заперечують, назвавши усе неправдою. Вказують, що навчання та свята проводять виключно українською.


Учні та студенти почали частіше скаржитись на мову викладача після переходу навчальних закладів на дистанційне навчання. Це пов'язують із відсутністю контролю за працівниками і адміністраціями закладів освіти та зі свідомим ігноруванням мовного законодавства.
1004628_w_300.jpg (14.07 КБ)
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов пояснив, як батькам отримати іформацію про успішність учня під час дистанційного навчання.


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням  https://np.pl.ua/2021/01/yak-otrymaty-informatsiiu-pro-uspishnist-uchnia-pid-chas-dystantsiynoho-navchannia-vidpovid-osvitn-oho-ombudsmena/

“Перш за все батькам варто поговорити зі своєю дитиною. Запитайте, чи перевіряє та виставляє вчитель оцінки за виконані роботи. Якщо вчитель використовує для дистанційного навчання освітні платформи, приміром, Google Classroom, він може виставляти там оцінки за всі надіслані роботи. Попросіть дитину зайти на  Google Classroom і показати, які оцінки та коментарі залишав педагог. Якщо вчитель проводить дистанційне навчання іншими способами —  зверніться до класного керівника із проханням повідомити оцінки дитини. Якщо у закладі освіти використовується електронний журнал та щоденник, в них  виставляються оцінки. Доступ до електронного щоденника повинні мати як учні, так і батьки”, – розповів Сергій Горбачов.
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 32 След.