Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 32 След.
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Державна служба якості освіти перевірить десять шкіл на Кіровоградщині
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://www.kypur.net/derzhavna-sluzhba-yakosti-osvity-pereviryt-desyat-shkil-na-kirovogradshhyni/

Цитата

«Інституційні аудити закладів загальної середньої освіти у 2021 році триватимуть з лютого по грудень. Під час інспекції фахівці вивчатимуть освітнє середовище шкіл, систему оцінювання учнів, педагогічну та управлінську діяльність закладів освіти. За результатами оцінювання кожна школа отримає висновок та рекомендації про вдосконалення своєї роботи», – уточнила Ельза Лещенко.

Згідно з наказом, інспекція відбудеться у п’ятьох школах Кропивницького, по одній у Знам’янці та Олександрії, а також у Богданівській школі, Мирнівській і Великосеверинівській.
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Дистанційне навчання: про що треба знати батькам – відповіді на запитання
Матеріал читаємо нижче, або переходимо зі гіперпокликанням https://education.24tv.ua/distantsiyne-navchannya-zapitannya-vidpovidi-dlya-ostanni-novini_n1511045

Другий семестр більшість закладів освіти розпочали з навчання в режимі онлайн. На час локдауну з 8 по 24 січня включно всі школи забезпечують освітній процес учнів за допомогою технологій дистанційного навчання.

Хоча такий формат навчального процесу вже ні для кого не новина, до освітнього омбудсмена Сергія Горбачова та Міністерства освіти і науки України надходить маса запитань від батьків учнів. Перелік найпоширеніших запитань та відповіді на них опубліковано на сайті освітнього омбудсмена України.

Як має бути організовано дистанційне навчання?
Заклади освіти в межах дистанційного навчання мали зробити наступне:
  • визначити форми організації освітнього процесу в режимі онлайн (навчальні заняття, консультації, вебінари, форуми, віртуальні екскурсії тощо)
  • обрати та схвалити конкретні електронні освітні платформи, сервіси та інструменти, за допомогою яких проводиться навчальний процес
Вчителі обирають форми, методи та засоби навчання та визначають, у синхронному чи асинхронному режимі проводити конкретне заняття. Освітній омбудсмен Сергій Горбачов пояснює, яка відмінність між синхронним та асинхронним навчанням:

Асинхронний режимВзаємодія вчителя з учнями з затримкою в часі. Учні виконують завдання у зручний для них час (спілкування у форумах, перегляд презентацій, віртуальних музеїв).Синхронний режим
Вчитель та школярі одночасно перебувають в електронному навчальному середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо- та відеоконференцій.

Зверніть увагу, що на синхронну частину дистанційного навчання педагоги повинні виділяти не менше 30% часу.
Батьки мають сприяти виконанню дитиною навчальної програми та досягненню нею передбачених результатів, дотриманню принципів академічної доброчесності, а також дбати про психічне та фізичне здоров’я школяра.
Чи повинен вчитель проводити онлайн-уроки і яка їх тривалість?
Так, проводити онлайн-уроки є обов’язком вчителя! Тривалість уроку в режимі онлайн має бути не більшою, ніж 45 хвилин. Окрім цього, існує Санітарний регламент, за яким визначається час безперервної взаємодії школярів з технічними пристроями під час занять:
  • для учнів 1 класів – не більше 10 хвилин
  • 2-4 класів – не більше 15 хвилин
  • 5-7 класів – не більше 20 хвилин
  • 8-9 класів – 20-25 хвилин
Що робити, якщо вчитель чи директор школи відмовляє у проведенні дистанційного навчання?
  •       Якщо керівництво школи мотивує це тим, що у вчителів немає необхідних засобів для проведення дистанційного навчання, зверніться до директора письмово.
Вкажіть, що засновники закладу освіти повинні організовувати системно-технічне забезпечення онлайн-навчання, а керівник закладу має право прийняти рішення про надання вчителям персональних комп’ютерів у тимчасове користування.
Якщо на ваше звернення не зреагують, зверніться до місцевого органу управління освіти чи омбудсмена.
Що робити, якщо відсутні онлайн-уроки?
Поговоріть із класним керівником або вчителем та з’ясуйте причину. Якщо педагоги відмовляються від комунікації й нічого не пояснюють, або ж ситуація після розмови не змінюється – також звертайтеся до дирекції або місцевого органу управління освітою.
Чи правомірне так зване "вайбер-навчання"?
Це не зовсім правомірно, адже не менше 30% навчального часу має організовуватися у синхронному режимі. Надсилання завдань та їх перевірка у вайбері – лише один невеликий елемент освітнього процесу.
Як має здійснюватися дистанційне навчання, якщо у сім’ї немає необхідних цифрових пристроїв чи швидкісного інтернету?
Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному процесі взаємодії з вчителем з поважних причин, заклад освіти має забезпечити можливість дистанційного навчання за допомогою інших засобів комунікації, доступних для дітей (телефонний, поштовий зв’язок тощо).
Що робити, якщо вчитель під час уроку спілкується російською, хоча мова навчання в школі українська?
Зверніться до класного керівника чи директора та повідомте про це. Педагоги, які проводять дистанційне навчання російською, грубо порушують вимоги статті 7 Закону України "Про освіту", в якій вказано, що мовою освітнього процесу є державна.
Варто також згадати, що 16 січня 2021 року набуває чинності норма статті 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", де зазначається, що українська мова є обов’язковою до використання.

Чи можна учням школи та батькам записувати онлайн-уроки з вчителями?
Якщо учень бажає записати онлайн-урок, він має попередити про це вчителя. Якщо під час занять вчитель здійснює протиправні дії, запис допускається без дозволу педагога за умови, що зйомки спрямовані на захист прав людини.
Детальніше про фото- та відеофіксацію протиправних дій під час навчального процесу можна прочитати на сайті освітнього омбудсмена
image.jpg (16.76 КБ)
Змінено: Ірина Панчук - 14.01.2021 05:42:23
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Як зробити навчання ефективнішим, використовуючи принципи психології: поради експерта

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://education.24tv.ua/yak-zrobiti-navchannya-efektivnishim-vikoristovuyuchi-novini-ukrayini_n1507007



Успішність навчання учнів пов'язана із здатністю людини до пізнання, її мотивацією, навичками соціальної взаємодії та вмінням спілкуватися. Тож, для того, аби ефективніше навчати учнів, важливо, аби вчитель розумів їхню мотивацію, природу засвоєння знань та мікроклімат класу.


І для цього педагог має володіти певними психологічними знаннями. Тому освітній омбудсмен Сергій Горбачов написав у фейсбуці про використання принципів психології в освітньому процесі.
Він зазначив, що освітня система США використовує психологічну програму "20 принципів психології для викладання та навчання" для дошкільної та повної загальної середньої освіти (дошкільне виховання, початкова, середня або спеціальна освіта від 0 до 18 років).
Ці принципи пояснюють, як учні думають та вчаться, що їх мотивує, чому соціальний фактор, міжособистісні взаємини та емоційний стан відіграють у навчанні важливу роль.
Також збірник містить поради для вчителів, як застосовувати їх на практиці, щоб краще розуміти своїх учнів, розвивати їхній потенціал, керувати класом, оцінювати освітній процес. Принципи будуть корисними й для адміністрації закладів освіти, шкільних психологів і батьків.
Основні психологічні принципи для навчання
  • Принцип 1: Переконання учнів або розуміння ними своїх інтелектуальних здібностей, що впливає на їхнє когнітивне функціонування та навчання.
  • Принцип 2: Знання, якими володіють учні, впливають на їхнє навчання.
  • Принцип 3: Когнітивний розвиток та навчання учнів не обмежуються загальними етапами їхнього розвитку.
  • Принцип 4: Навчання базується на практиці, тому поширення навчання на нові обставини потребує допомоги.
  • Принцип 5: Отримання довгострокових знань та навичок багато в чому залежить від практики.
  • Принцип 6: Важливим для навчання є чіткий, аналітичний та своєчасний зворотній зв'язок з учнями.
  • Принцип 7: Управління своєю поведінкою допомагає навчанню, а навичок такої саморегуляції можна навчити.
  • Принцип 8: Заохочуйте учнів до творчої діяльності.
  • Принцип 9: Учні навчаються краще та займаються творчістю із задоволенням тоді, коли вони внутрішньо мотивовані досягати більшого.
  • Принцип 10: Учні проявляють наполегливість у виконанні складних завдань і опрацьовують інформацію більш змістовно, коли вони націлені на досягнення майстерності, а не успіху.
  • Принцип 11: Очікування вчителів щодо своїх учнів впливають на можливості учнів у навчанні, їх мотивацію та результати навчання.
  • Принцип 12: Визначення короткострокових цілей середнього рівня складності більше підвищує мотивацію, аніж встановлення довгострокових та складних цілей.
  • Принцип 13: Навчання поширюється на декілька соціальних контекстів.
  • Принцип 14: Міжособистісні відносини та спілкування мають вирішальне значення як для процесу викладання, так і для соціально-емоційного розвитку учнів.
  • Принцип 15: Психофізичний стан учнів впливає на освітні результати, навчання та розвиток.
  • Принцип 16: Варто вивчати поведінку учнів в класі та їхню соціальну взаємодію, встановлювати правила.
  • Принцип 17: Ефективне управління закладами освіти базується на встановленні та передачі високих очікувань, послідовному вихованні позитивних відносин і забезпеченні високого рівня підтримки учнів.
  • Принцип 18: Експерименти є важливими та корисними, але вимагають різних підходів та тлумачень.
  • Принцип 19: Навички, знання та вміння учнів найкраще вимірюються за допомогою процесів оцінювання, які базуються на психології.
  • Принцип 20: Здійснення оцінки показників експерименту залежить від чіткої, відповідної та об‘єктивної інтерпретації.
image.jpg (96.81 КБ)
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Навіщо Україні потрібна реформа НУШ: думка освітнього омбудсмена

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://education.24tv.ua/navishho-ukrayini-potribna-reforma-nush-dumka-ostanni-novini_n1489688


На особистісний розвиток дитини та те, ким вона стане в майбутньому, насамперед впливає освітнє середовище. Адже саме у школі вона проводить більшість свого часу. Тому важливо, щоб дитина ходила до школи із цікавістю та відчувала там себе потрібною та почувалася в безпеці. Це і робить Нова українська школа.


Таку думку висловив освітній омбудсмен Сергій Горбачов у фейсбуці під час пояснення про важливість та доцільність реформи "Нової української школи".

Що відомо про НУШ
"Нова українська школа" – це головна реформа МОН під керівництвом колишньої міністерки Лілії Гриневич. Мета НУШ – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.
Впроваджувати її почали з учнів перших класів. Так, у 2018 році нові стандарти тестували у 100 школах по всій країні, а в 2018/2019 навчальному році українські першокласники почали навчатися за новою системою.
Ключові компетентності для дітей у НУШ:
  • спілкування в школі лише державною мовою (і рідною, у разі відмінності);
  • спілкування іноземними мовами;
  • уміння вчитися впродовж життя;
  • Ініціативність і підприємливість;
  • математична компетентність;
  • основні компетентності у природничих науках і технологіях;
  • інформаційно-цифрова компетентність;
  • соціальна та громадянська компетентності пов'язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини тощо;
  • обізнаність та самовираження у сфері культури;
  • екологічна грамотність.

Додамо, що дослідження показують, що у пілотних школах НУШ учні мають вищі показники за наскрізними уміннями, порівняно з непілотними закладами.
Освітній омбудсмен Сергій Горбачов запевнив, що зараз потрібно, щоб за реформою НУШ могли здобувати освіту нові покоління учнів.
Навіщо Україні потрібна реформа НУШ
На жаль, учнів звикли навантажувати величезною кількістю інформації, яка далеко не завжди є потрібною у реальному житті і яку він просто зазубрює, а потім швидко забуває.
В результаті частина дітей, а потім – дорослих людей, мають проблеми з аналізом та критичним осмисленням інформації, бо шкільні роки займається переважно зазубрюванням,
– каже Горбачов.
За його словами, реформа НУШ змінює ставлення до освіти. Вона зорієнтовує освіту на те, що у школі дитина має здобувати практичні знання й опановувати та розвивати навички, які знадобляться їй у житті.
Тому ігрові методи навчання під час занять, креативні завдання та проєкти допоможуть розвивати навички й уміння брати на себе відповідальність, приймати рішення, взаємодіяти в команді тощо.
"Досить часто від людей, які не дуже розбираються в освіті, можна почути абсолютно фантастичні твердження, що, нібито, НУШ відмовляється від знань. Це – абсолютно некоректно. Адже нова школа робить наступний крок – на основі цих знать формує корисні життєві компетентності", – додає він.

image.jpg (98.83 КБ)
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
 Які труднощі чекають на школи через новий санітарний регламент: пояснює освітній омбудсмен

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням http://www.nrcu.gov.ua/news.html?newsID=94784 


З 1 січня набуде чинності новий санітарний регламент у школах, розроблений Міністерством охорони здоров'я. Він передбачає поліпшення технічної бази, нові правила харчування у навчальних закладах, а також дає рекомендації щодо профілактики захворювань і забезпечення учнів транспортом. Як саме це працюватиме, у чому зміст новацій та найголовніше – чи знайдуться на всі нововведення кошти в бюджеті? Про все це Українському радіо розповів освітній омбудсмен Сергій Горбачов.
"Новий санітарний регламент є реінкарнацією державних санітарних норм і правил, які є поки що чинними, але там внесені деякі достатньо важливі зміни. Попередня версія була ухвалена ще в 2001 році. А проєкт нового санітарного регламенту був отриманий МОЗ у 2018 році, де він довго "ходив" по кабінетах. Були й правки, рік тому зробили уточнення. І чомусь лише зараз МОЗ прокинулося і зрозуміло, що треба затвердити санітарний регламент", – розповів Сергій Горбачов. 
За словами освітнього омбудсмена, дуже багато нових норм регламенту пов'язано з витратами коштів: "Я не дуже розумію, як це зараз буде робитися, оскільки логічно було б по санітарних регламентах ухвалити відповідні статті державного бюджету, запланувати певні види освітніх субвенцій. Наприклад, зараз за санітарним регламентом засновник школи має кожного року робити певні дослідження, а деякі з них – щомісяця. Йдеться, наприклад, про воду в басейні або наявність в повітрі радону або інших шкідливих речовин. А це все гроші". 
"Також в регламенті є дуже багато речей, які зараз будуть створювати проблеми. Наприклад, у старому регламенті були норми щодо розкладу занять. І в новому залишилася норма про те, що найбільш інтелектуально навантажені предмети мають бути в середині робочого дня і тижня. Але в старих санітарних нормах був додаток, який визначав коефіцієнт складності певних предметів. Цей додаток прибрали і тепер виглядає так, що директор школи на свій розсуд буде визначати, який предмет є великим, а який – ні. Тому зараз виникнуть величезні проблеми із складанням розкладу", - наголосив Сергій Горбачов.
Складнощі, які чекають багато шкіл з початком 2021 року, стосуються, за словами експерта, й більш приземлених речей. Йдеться, наприклад, про шкільні вбиральні: "За даними МОЗ, нині кожна десята школа має вбиральні на вулиці. Заклади освіти вже більше двох років як мали облаштувати вбиральні в приміщеннях. В 2018 році була запущена програма, яка називалась "Гідність дитини", за якою кожна школа, яка мала вбиральню на вулиці, мала облаштувати внутрішні туалети. На це були виділені певні кошти і школи кожної області подавали дані про те, скільки вбиралень в них на вулиці і скільки грошей потрібно, щоб їх облаштувати. І гроші на ці проєкти надходили. Цей процес триває дуже давно і що буде з першого січня, чесно кажучи, я не знаю". 
Також, як зауважив Горбачов,новим санітарним регламентом у школах дозволяється організовувати кейтеринг: "Розділ "харчування" викликав у мене таке враження, що люди, які його складали, взагалі не знають, що таке школа. Там взагалі не згадано те, що велика частина шкіл в Україні організовують харчування за тендерами. Тобто харчування організовують не співробітники школи, а організація, яка забезпечує харчування. Укладається тендер і відповідальність несе саме ця організація". 
"Стосовно контролю, то в санітарному регламенті прописані дивні речі: директор школи має контролювати технологію вироблення їжі. А хіба директор школи є фахівцем в громадському харчуванні?Над цим треба ретельно думати", – наголосив освітній омбудсмен. 
Більше того, згідно нового санітарного регламенту, на заклади освіти покладено багато відповідальності за дотримання процедур безпеки харчових продуктів. 
"Це правильно і треба робити, але є певні речі, які може контролювати лише лабораторія та спеціально навчені люди. Якщо вже на директорів шкіл поклали такий контроль, тоді їх треба цьому вчити", –підсумував Сергій Горбачов.
Змінено: Ірина Панчук - 12.01.2021 09:23:57
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Школярі і педагоги під парасолькою освітнього омбудсмена
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://naglyad.org/uk/2019/09/23/shkolyari-i-pedagogi-pid-parasolkoyu-osvitnogo-ombudsmena/


В Україні повноцінно працює служба освітнього обмудсмена. На це в цьогорічному бюджеті закладено 2,3 млн гривень. Освітній омбудсмен Сергій Горбачов піклуватиметься про дотримання прав учнів та вчителів у навчальному процесі. Які завдання виконує освітній омбудсмен, дізнався Центр громадського моніторингу та контролю.
Медіатор між школами та міністерством
Постанову про появу освітнього омбудсмена уряд ухвалив минулого літа. Згідно з документом, Кабмін доручив йому захист прав у сфері освіти. Раніше такої посади в Україні не існувало.
Уряд постановив, що освітнім омбудсменом може бути громадянин України, який вільно володіє державною мовою, має вищу освіту та відповідний досвід роботи. Він не може поєднувати свою роботу з іншою діяльністю, окрім творчої або викладацької.
Серед завдань освітнього омбудсмена – забезпечення права людини на якісну та доступну освіту та сприяння впровадженню інклюзивної форми навчання. Освітній омбудсмен виступає посередником між навчальними закладами та Міністерством освіти, співпрацюючи із різноманітними органами влади, зокрема правоохоронцями, а також із  громадськими та міжнародними організаціями.
За результатами відкритого відбору 14 серпня 2019 року цю посаду обійняв Сергій Горбачов – педагог із 13-річним стажем, який до призначення працював директором школи у столиці.
«Омбудсмен не є суб’єктом владних повноважень – він не може когось звільнити, призначити, оголосити догану. За чинним порядком, омбудсмен має право звертатися, отримувати інформацію, оприлюднювати, рекомендувати органам державної влади відновити порушені права. Це не міністерство, а суспільна інституція, яка стежить за дотриманням прав і допомагає їх відновити, – прокоментував своє призначення Сергій Горбачов. – На мою думку, найголовніше, що може зробити освітній омбудсмен, – це просвітницька робота і допомога у відновленні порушених прав на місцях».
Краще фінансування і боротьба з булінгом
До початку повноцінної роботи освітній омбудсмен повинен зробити ще багато кроків. Зокрема, сформувати власну службу із 15 осіб, розробити алгоритми внутрішніх процедур. За словами Сергія Горбачова, у службі освітнього омбудсмена працюватиме кілька відділів: юридичний, сектор роботи зі зверненнями та відділ нормативно-правової роботи. Наразі затверджується штатний розпис і розподіляються обов’язки кожного працівника.
«Ми вже розпочали роботу над пропозиціями до проєкту Закону «Про повну загальну середню освіту». Там є моменти, які мене, як освітнього омбудсмена, дуже цікавлять. Є речі та проблеми, які можливо вирішити тільки встановивши нові правила взаємодії в системі освіти, саме тому внесення пропозицій до законів та нормативних документів ми розглядаємо як одне з дуже важливих для нас питань», – розповів Сергій Горбачов.
За його словами, головне завдання офісу освітнього омбудсмена на цей навчальний рік – продовжити реформу нової української школи (НУШ), підвищити зарплатню педагогам та розпочати успішну боротьбу з булінгом. Власне, на думку Горбачова, без кращого фінансування освітньої сфери проблем не подолати. Адже щоб побороти булінг, потрібні якісно підготовлені психологи. А такі фахівці коштують недешево.
Порушення прав і скарги
Одним із важливих аспектів діяльності освітнього омбудсмена є перевірка випадків порушення прав у сфері освіти. Зокрема, до освітнього омбудсмена можуть звертатися учні, їхні батьки чи законні представники, а також вчителі і наукові працівники. Для прикладу, учні можуть скаржитись на факти булінгу чи корупції у школі.
Відповідно до процедури, освітній омбудсмен повинен перевірити викладені факти. Якщо скарга обґрунтована, то він може надати рекомендації школам чи органам управління освітою або ж повідомити про порушення закону правоохоронців. Аби скарга не залишилась без відповіді, вона повинна бути обов’язково підписана і стосуватись випадку, що стався не пізніше, ніж рік тому.
Міністерство освіти зі свого боку також готове реагувати на запити українців.
«Було б добре, якби ви раз на два тижні надсилали нам агрегований масив типових питань, які вам надходять. Ми б тоді змогли віднайти новий підхід до вирішення цих проблем, надавати роз’яснення. Для нас надзвичайно важливо знати, що саме турбує людей, і шукати системні підходи до вирішення їхніх проблем», – заявила очільниця МОН Ганна Новосад під час зустрічі з освітнім омбудсменом Сергієм Горбачовим.
Втім, сам Горбачов сподівається, що скарг до нього буде небагато. Адже це остання інстанція, до якої потрібно звертатись. Він впевнений, що більшість конфліктів можна вирішити безпосередньо у школі.
Задля кращого зв’язку із освітянами та учнями у регіонах планується створити громадські приймальні освітнього омбудсмена. Адже що більше люди знатимуть про свої права, то краще зможуть їх захищати.


СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
Як працюватимуть школи та садочки під час локдауну в січні: рекомендації експерта-освітнього омбудсмена Сергія Горбачова
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://education.24tv.ua/yak-mayut-pratsyuvati-shkoli-sadochki-pid-chas-novini-ukrayini_n1499554




[JUSTIFY] З 8 до 24 січня в Україні хочуть запровадити локдаун. Тому керівники закладів освіти повинні організувати роботу закладів у дистанційному режимі або продовжити канікули.


Лише садочки працюватимуть у звичному режимі. Рекомендації, як організувати роботу в цей період у садочках та школа надав освітній омбудсмен Сергій Горбачов у фейсбуці.

За його словами, рекомендації можуть бути корисними не лише для закладів освіти Києва. Цим досвідом можуть скористатися заклади освіти з усієї України", – зазначив освітній омбудсмен Сергій Горбачов.
"Усі школи та садочки мають проінформувати батьків про особливості роботи у період обмежувальних протиепідемічних заходів. Інформацію про режим роботи закладу можна опублікувати сайті або у соцмережах чи оголошенням у батьківських чатах тощо",– сказав Горбачов.
Робота шкіл під час локдауну
У Департаменті освіти і науки запевнили, що онлайн-урок не може тривати більше 45 хвилин. Також у школах варто провести засідання педради, де приймуть рішення про дистанційне навчання, узгодять графік роботи та зміни до навчальної програми.
Окрім того, у школи мають забезпечити ведення електронних журналів. А все наради та зібрання колективу можуть відбуватися лише в онлайн-форматі. А спілкування між працівниками закладу, проведення нарад, семінарів, педагогічних рад, зустрічей з батьками теж може відбуватися дистанційно.
Освітній омбудсмен додав, що треба визначати вчителів, які не мають комп’ютерної техніки, щоб забезпечити їх можливістю організації їхньої роботи вдома чи в школі.
[/JUSTIFY]

Робота садочків під час локдауну
Дитячі садочки з 8 по 25 січня працюватимуть у звичному режимі, але вони мають дотримуватися карантинних обмежень. Зокрема варто проводити додаткову профілактично-роз’яснювальну роботу серед батьків та працівників.
Освітній омбудсмен наголосив, що садочки у визначені терміни мають приймати документи нових вихованців на підставі електронної заяви батьків та скан-копій, необхідних для зарахування дитини. Оригінали документів батьки будуть подавати після карантину.
Що радять у МОН
Додамо, що міністр освіти Сергій Шкарлет розповів, що рішення про повернення шкіл до навчання після канікул ухвалюють автономно самі заклади.
Адже оскільки протягом 8 – 24 січня в Україні триватиме локдаун, у МОН рекомендували навчальним закладам або продовжити канікули, або перейти на дистанційне навчання. Адже школи мають використати за навчальний рік 30 днів канікул (не враховуючи літні канікули).


image.jpg (94.17 КБ)
СЛУЖБА ОСВІТНЬОГО ОМБУДСМЕНА, Тут будуть вміщуватись матеріали, що стосуються даної теми
 
ЯК ВИКОРИСТАННЯ ПРИНЦИПІВ ПСИХОЛОГІЇ РОБИТЬ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС БІЛЬШ ЕФЕКТИВНИМ,- ОСВІТНІЙ ОМБУДСМЕН


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://www.facebook.com/Education.Ombudsman.Sergii.Gorbachov/posts/849448628961270

Успішність навчання учнів та навчальної діяльності педагогів тісно пов'язана із здатністю людини до пізнання, її мотивацією, навичками соціальної взаємодії та вмінням спілкуватися. Тому, щоб ефективніше навчати учнів, дуже важливо, аби вчитель розумів 🔑 їхню мотивацію, природу формування та засвоєння знань, мікроклімат класу. А для цього педагог має володіти певними психологічними знаннями.
Коаліція з питань шкільної та освітньої психології за підтримки Американської психологічної асоціації (AПА) пропонує результати тривалої роботи - “20 принципів психології для викладання та навчання за системою PreK-12” 📕, щоб впровадити психологічну науку в освітню практику та зробити освітній процес продуктивнішим. Варто зазначити, що освітня система США використовує термін PreK-12 для позначення дошкільної та повної загальної середньої освіти (дошкільне виховання, початкова, середня або спеціальна освіта від 0 до 18 років). Це - абревіатура від Pre-Kindergarten, тобто - від дошкільної освіти до 12 класу.
Ознайомитися із психологічними принципами для викладання можна за посиланням: https://bit.ly/32vGDpC.
Ці принципи пояснюють, як учні думають та вчаться, що їх мотивує, чому соціальний фактор, міжособистісні взаємини та емоційний стан відіграють у навчанні важливу роль.
Також збірник 📕 містить поради для вчителів, як застосовувати їх на практиці, щоб краще розуміти своїх учнів, розвивати їхній потенціал, керувати класом, оцінювати освітній процес. Принципи будуть корисними й для адміністрації закладів освіти, шкільних психологів і батьків та допоможуть побудувати конструктивну взаємодію між учасниками освітнього процесу.
Ви дізнаєтеся:
💎 чому за успішне виконання легкого завдання варто хвалити не всіх учнів ❌🥇
💎 як допомогти учневі розвивати навички саморегуляції ⏰
💎 як заохочувати учнів до творчої діяльності та розвивати ⬆️ їхні творчі навички
💎 як підвищувати 🆙 внутрішню мотивацію учнів
Тому дуже радий, що за моєї підтримки та спільними зусиллями з НПА - Національна психологічна асоціація це корисне для педагогічних працівників надбання тепер доступне в перекладі українською мовою 🇺🇦 http://bit.ly/2KNxjHP .
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Як адаптувати традиційний план уроку до потреб онлайн-навчання: корисні поради вчителям

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://education.24tv.ua/yak-adaptuvati-traditsiyniy-plan-uroku-do-potreb-ukrayina-novini_n1506633


Через локдаун після зимових канікул багато шкіл розпочнуть навчання дистанційно. Але вчителям іноді важко викладати онлайн, адже через це втрачається емоційний зв’язок та контроль над класом, знижується увага учнів. Тому ми підготували поради, як адаптувати план офлайн уроку до онлайн-навчання.


Порадами про те, як синхронізувати навчальний матеріал із потребами онлайн-навчання, поділилася експертка Юлія Батура, повідомляє видання "На урок".
Чому план офлайн-уроку не працює онлайн
За словами експерти, не можна просто взяти готовий матеріал звичайного уроку і перенести у онлайн, адже дистанційне навчання має свою специфіку. Наприклад, не всі діти вмикають відеозв’язок, що заважає оцінити залученість.
Окрім того, під час онлайн-уроків ані учень, ані вчитель не витримають навантаження, що є нормою для традиційних занять. Сім уроків на день в онлайні – це іноді забагато для школярів.
Тож, ідеальне рішення у цьому випадку – розділити матеріал на той, що може бути подано у синхронному режимі (коли весь клас і вчитель присутні онлайн) та асинхронному (консультації з окремими учнями та самостійне опрацювання матеріалу дітьми).
Особливості викладання в асинхронному режимі
Найбільш раціонально – поділити матеріали на теорію, яку діти мають опрацювати самостійно, та практичні заняття і відповіді на запитання, що проводяться онлайн.

  • Групуйте матеріали блоками на один тиждень

Найзручніше робити це за допомогою інтерактивних аркушів, у якості основи для яких підійдуть конспекти уроку (переформатуйте конспект у PDF-документ та додайте посилання на сторінки підручника, мінізавдання тощо), і такі платформи як: Wizer.me,Kahoot, Google forms.
  • Подумайте над структурою матеріалу

Працюючи самостійно, діти мають чітко усвідомлювати об’єм теорії та маршрут, яким необхідно рухатися.
У якості завдання можна використовувати "спільний конспект", для якого знадобиться платформа, де діти зможуть працювати разом та бачити контент одне одного. Поставте завдання та дайте план того, що має бути в конспекті. Перш ніж почати свою роботу, діти зможуть подивитися на роботи однокласників та побачити, що інші виділили як головне, а згодом і доповнити їхні спостереження власними.
Особливості викладання у синхронному режимі
Для синхронної роботи використовуйте всі види онлайн-дошок, де зможете лишати завдання, а діти – відповіді. Прикладом такої дошки може бути сервіс Linо. Він дозволяє прикріплювати яскраві стікери та формувати з них ментальні мапи чи логічні ланцюжки. Інший вид роботи – яскраві шаблони для заповнення у Canva. Під час уроку діти можуть вписувати почуту інформацію або створювати власні картки-тренажери.
Окрім того, під час синхронної роботи завжди домовляйтеся про формат і умови спілкування: як піднімати руку, чи мають бути увімкнені камера і мікрофон, що можна робити, а що – ні.
А щоб налаштувати дітей на спілкування на початку уроку, експертка радить використовувати невеликі інтерактивні вправи: намалювати свій настрій, написати кілька слів-асоціацій тощо.
У якості зворотного зв’язку попросіть учнів заповнити форму-тренажер:
  • "3 факти, які я дізнався під час уроку";
  • "2 факти, що мене зацікавили";
  • "запитання, що у мене з’явилися".

Також, час від часу, можна обирати 5 випадкових учнів та просити зробити фото конспектів, аби
переконатися, що робота з матеріалом ведеться, а учні не просто сидять перед моніторами.



image.jpg (77.33 КБ)
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
МОН надало школам рекомендації щодо проведення онлайн-уроків

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://education.24tv.ua/yakim-povinen-buti-onlayn-urok-kozhnomu-klasi-novini-ukrayini_n1509275


Санітарний регламент для шкіл, який набув чинності з 1 січня 2021 року, обмежує час безперервної роботи учнів з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами та іншими ґаджетами. Проте тривалість уроків лишається незмінною.


Через локдаун школи після зимових канікул почнуть навчання дистанційно. Це передбачає синхронну та асинхронну взаємодію вчителя та учнів під час уроків, повідомляє пресслужба МОН.

Зазначимо, що синхронний режим – це коли вчитель та учні одночасно перебувають на онлайн-уроці або спілкуються за допомогою засобів аудіо- чи відеоконференції. Водночас асинхронний режим – це коли вчитель має консультації з учнями або діти самостійно опрацьовують матеріал.
Тривалість онлайн-уроку в класах
Проте новий санітарний регламент передбачає відповідну кількість часу, яку діти мають проводити в комп’ютерах. Так, обмежено час безперервної роботи з технічними засобами навчання:
  • для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин;
  • для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин;
  • для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин;
  • для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин;
  • для учнів 10-11 класів – до 30 хвилин, але якщо триває друга година занять, то – 20 хвилин;
  • при спарених уроках для учнів 10-11 класів – не більше 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.

Отже, тривалість навчальних занять, визначена законодавством, зберігається: це 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів, 45 хвилин для 5-12 класів.

Яким має бути онлайн-урок у класі
Варто лише обмежувати час безперервної роботи з комп’ютером для уникнення ризиків для здоров’я.
Наприклад, для учнів 5 класу час безперервної роботи з комп’ютером становить максимум 20 хвилин. Цей час вчитель може використовувати для синхронної взаємодії (онлайн) – для пояснення або викладу матеріалу уроку, практичного закріплення вивченого, перевірки результатів навчання тощо», - наголосили у МОН.
Решту часу навчального заняття – а це 25 хвилин для 5-11 класів – вчитель має організовати роботу в асинхронному режимі, тобто офлайн, без комп’ютера.

В цей час учні можуть виконувати вправи у робочому зошиті, працювати з текстом чи завданнями у підручнику, виконувати творчі завдання тощо. А наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції для обговорення виконаних завдань, роботи з електронною освітньою платформою тощо).
Окрім того, санітарний регламент передбачає, що під час роботи з комп’ютерами обов’язковим є проведення вправ з рухової активності та гімнастики для очей.
Додамо, що не кожен урок обов’язково має проводитися з використанням синхронного режиму взаємодії вчителя та учнів. Школа може скласти розклад занять, згідно з яким деякі заняття будуть проходити лише асинхронно.
Згідно з стандартами, щонайменше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою школи, має організовуватися в синхронному режимі.
Водночас рівномірність розподілу цього часу між різними навчальними предметами і доцільність чергування занять забезпечує керівник школи.
image.jpg (96.63 КБ)
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Як налаштувати школярів на навчання після канікул: поради вчителям

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://education.24tv.ua/yak-zrobiti-navchannya-efektivnishim-vikoristovuyuchi-novini-ukrayini_n1507007


Школярам, які відвикли від занять протягом канікул, часто доволі складно повертатися до навчального процесу. Адже коли вільний від уроків час стає тільки спогадом, повторна мотивація учнів може стати справжнім викликом для педагогів.


Як полегшити процес реінтеграції школярів після канікул та ефективно провести уроки? Освіта 24 зібрала кілька порад для вчителів, що допоможуть налаштувати дітей на навчання після канікул.

Не повторювати одразу попередню програму
Часто найбільшою помилкою вчителів є занурення в програму того, що діти вивчали до канікул. Провідні психологи та неврологи радять застосовувати неформальний підхід.
Учнів насамперед цікавить те, що робили однокласники під час канікул, а не заздалегідь підготовлений план уроків, тому варто дати дітям час повторно адаптуватися в колективі: поспілкуватися з однолітками та поділитися власними враженнями від проведеного вільного часу.
Особиста зацікавленість вчителя
Учням важливо поділитися враженнями не тільки з однокласниками, але й з авторитетними дорослими. Якщо більшість вільного часу діти проводили з батьками, то розповісти про канікули вчителю – хороша можливість відновити контакт та підвищити рівень довіри.
Педагогам варто проявляти особисту зацікавленість, ставлячи уточнювальні запитання: "Як це було?", "Які емоції ти відчував(-ла)?", "Що тобі найбільше сподобалось?".
Жодних творів про канікули
Розповідь про канікули не має бути формальною частиною навчального процесу, а тим паче не може бути оціненою вчителем.
Психологи радять спілкуватися про вільний час неформально, поза програмою, в пріоритеті вербально, й давати дітям завдання написати твір на кшталт "Як я провів літо" чи "Як я зустрів Новий рік" скоріше тільки завадить педагогові налаштувати школярів на навчальний процес.
Більше ігор, менше оцінок
На початку семестру не можна навантажувати учнів усім й відразу. У програмі уроків варто продумати кілька цікавих ігор, які допоможуть дітям час від часу відволікатися від конкретних завдань.
Важливими аспектами є також не надто жорстке оцінювання та менша, ніж зазвичай, вимогливість вчителя. Це забезпечить м’який перехід від безтурботності під час канікул до серйозності в навчальному процесі.

Знання з предмета на практиці
Дітям необхідно нагадати, чому взагалі треба вчити той чи інший предмет. В період після канікул як ніколи, варто вказувати на практичне, побутове застосування знань. Це допоможе школярам більше сконцентруватися й зацікавити навчальним процесом. На уроках фізики, наприклад, можна розповісти, яким чином мерехтять гірлянди, а на уроках біології – чому ялинка з часом висихає.
Короткотермінові цілі та пауза в монолозі вчителя
Дозвольте учням самим визначати короткотермінові цілі. Йдеться не про великі амбіції, а саме про маленькі досягнення: від покращення оцінок з конкретних предметів до прочитання певної книги. Якщо дитина сама обере собі мету, це дозволить їй простіше звикнути до навчального процесу.
Ще однією порадою для покращення концентрації учнів є короткотривала тиша посеред вчительського монологу. Перед тим, як сказати щось важливе, на мить затамуйте подих та зробіть невелику паузу. Це приверне увагу учнів та дозволить їм краще запам’ятати сказане.
image.jpg (94.75 КБ)
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Чим відрізняються українські третьокласники, які навчаються по-новому, від їхніх однолітків? Що їм подобається на уроках, а що — не дуже? Чого бракує батькам у сучасних школах? У Міносвіти провели моніторинг, який дав змогу оцінити ефективність впровадження реформи НУШ, повідомила заступниця міністра освіти і науки Любомира Мандзій.

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://osvitoria.media/experience/shho-zminyla-nova-ukrayinska-shkola-najtsikavishi-dani-z-monitoryngu-reformy/
Бракує заохочень і дискусій
У 150 школах аналізували уроки, опитували учнів, батьків, педагогів та керівників шкіл. Заклади освіти обрали випадковим чином по всій Україні з майже 13 тисяч, у яких є треті класи. Інтернати, школи санаторного типу, школи соціальної реабілітації, школи на тимчасово окупованих територіях не включалися до генеральної сукупності. Серед пілотних обрали 25 шкіл, 30 — спеціалізовані заклади (гімназії, ліцеї, школи-колегіуми, спеціалізовані школи та навчально-виховні комплекси). Решта — загальноосвітні школи.
Одне з головних завдань НУШ — створити для дітей дружнє освітнє середовище. Наскільки це вже вдалося? Загалом, на щастя, конфліктів чи приводів для побоювання виявлено мало. Лише 3% учнів зазначили, що «мене сварили за щось». Кожен із 16 третьокласників зізнавався, що вчителька відмовлялася приділяти увагу окремо, бо немає часу. А з кожним одинадцятим з опитаних учнів однокласники не хотіли працювати на уроці.
Негативу стало мало, але позитиву, заохочення все ще не вистачає. Майже третина учнів зазначила, що дуже рідко отримують похвалу за успіхи від учителя.
Але шкільне життя проходить в учнів НУШ інакше, ніж в інших. Учні пілотних шкіл у середньому вдвічі більше часу на уроці працюють у парах або групах, ніж їхні однолітки. За такого виду діяльності діти можуть бути автономними, ухвалювати рішення, розв’язувати конфлікти без безпосереднього впливу вчителя, що розвиває їхню самостійність і вміння спілкуватися. Утім, це лише початок. Експерти радять збільшити час на такі форми роботи. Адже значно переважає за часом на уроках все ж таки загальнокласна форма організації роботи учнів, якою керує учитель. Вдвічі частіше педагоги покладаються на свій авторитет і диктують, що робити, ніж вдаються до співпраці з дітьми. І зовсім мало в шкільному житті третьокласників дискусій, обговорення питань.
У НУШ — юні дослідники та любителі інформатики
Перші зміни вже приносять результати. За всіма наскрізними вміннями вищі показники — у школярів пілотних шкіл. Найчастіше з компетентнісними завданнями не справляються учні із сільських шкіл, а також ті, які навчаються у класах з наповненістю менш як 20 учнів. Загалом з усіх школярів, які взяли участь у моніторингу, кожен другий опанував наскрізні вміння на достатньому та високому рівнях. Найбільше різниця помітна, якраз коли йдеться про співпрацю, прийняття рішень, розв’язання проблемних завдань, обґрунтування власної позиції, ініціативність, творчість. За всіма цими вміннями вищі результати продемонстрували учні пілотних шкіл, найнижчі — загальноосвітніх шкіл.
Як з’ясувалося, те, наскільки яскравим та ігровим намагається зробити урок учитель, залежить і від самого предмета. Очевидно, «суворість» математики як точної науки налаштовує вчителів переважно на класичні завдання: працювати в зошитах, з підручником. Дослідницької активності, дидактичних та інших ігор бракує в усіх школах.
А ось українська мова надихає вчителів пілотних шкіл на різноманітні форми роботи. Тут удвічі частіше, ніж в інших, учні шукають власні рішення, здобувають потрібну інформацію з кількох джерел, обирають джерела для читання і пояснюють вибір, розв’язують проблеми, взяті з повсякденного життя, розповідають про свій досвід творчості. Такої діяльності, як переписувати текст та слухати, як читає вчитель, на уроках у пілотних школах значно менше.
Учні, які навчаються за новими держстандартами, більше люблять інформатику, а однолітки із загальноосвітніх шкіл — математику. Улюблені види роботи у першої групи дітей — «проводити дослідження» та «виготовляти щось руками», а у другої — «читати щось». Найменше всім учням подобається «обговорювати щось у класі з однокласниками та вчителькою». Можливо, у цьому віці діти ще не здатні оцінити цей вид спілкування, а, можливо, річ у тому, що дискусії організовані так, що не зацікавлюють малечу.
Не ставити під сумнів те, що говорить учитель?
А наскільки дорослі вже відчувають атмосферу НУШ? У значний потенціал учнів вірять 82 % вчителів пілотних шкіл: вони вважають, що всі їхні учні здатні розв’язувати нетипові завдання.
З’ясувалося, що значно більше батьків підтримують нові форми роботи, якщо в їхніх дітей вже є такий досвід: 81 % родин учнів пілотних шкіл проти 51 % родин учнів загальноосвітніх шкіл. Найбільше батькам НУШівців подобається якість зворотного зв’язку щодо навчання і поведінки своїх дітей: з ними значно частіше, ніж в інших школах, учителі спілкуються особисто, а ось записів у щоденнику значно менше. Експерти радять вчителям детально пояснювати батьками критерії оцінювання, коли у другому циклі початкової школи учні починають отримувати — хто «дванадцятки», хто «вісімки», а хто й «четвірки». 49 % батьків учнів пілотних шкіл вважають, що у шкільному житті їхніх дітей бракує оцінювання за чіткими критеріями.
Утім, саму сутність НУШ розуміють далеко не всі. Найстійкіші батьківські хибні уявлення: «Завдання школи — дати дитині конкретні знання про факти та поняття» і «Дитина не повинна ставити під сумнів те, що говорить учитель». Мало хто в родинах говорить про інклюзію, добре ставлення до дітей з інвалідністю, дізнається про стосунки дитини з однолітками та вчителями. І нині типова розмова батьків з дітьми про школу: «Яке домашнє завдання?»
Що ж хочуть бачити батьки в НУШ? Кожній другій родині в селі бракує якісного освітнього середовища, яке має зацікавити дітей, або хоча б пристойного шкільного побуту. Батьки у великих містах хотіли б ще більше завдань для дітей на формування м’яких навичок. Про це говорять 58 % опитаних. Також ідеться про посилення зв’язку шкільних предметів із життєвими потребами дітей як майбутніх громадян.
Другий етап моніторингу НУШ планують провести восени 2021 року — серед учнів, які завершили перший цикл початкової освіти за новим держстандартом.
mandziy.png (116.65 КБ)
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Розпочалося підключення шкіл до електронних журналів


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://osvita.ua/school/78945/



В Україні розпочалося підключення шкіл до сервісу електронних шкільних журналів та щоденників.
Про це повідомили в Міністерстві освіти і науки після проведення тестування системи, що відбулось наприкінці минулого року.
Сервіс E-Journal має інтерфейс, через який організовано доступ до даних про учнів, розклад уроків, списки відвідування, домашні завдання тощо.
Інформація до електронних журналів вноситиметься вчителями. Батьки та учні також зможуть отримати доступ до неї.
Зокрема, батьки в режимі онлайн бачитимуть інформацію про присутність дитини на навчанні та рівень її успішності. Учні – отримуватимуть завдання та слідкуватимуть за розкладом.
За словами заступника міністра освіти Артура Селецького, модуль E-Journal є об’єктивно компромісним з огляду на необхідність оперативного впровадження сучасних цифрових технологій в освітній процес у всіх школах країни.
«Школи, які сьогодні вже застосовують подібні комерційні продукти, за бажанням зможуть і надалі користуватись ними. Ми плануємо побудувати їх зв’язок із системою, де будуть акумулюватись дані, зокрема, про успішність навчання всіх учнів. Усі інші школи зможуть отримати безкоштовний доступ до електронних журналів і консультаційну підтримку щодо підключення сервісу та користування ним», - зазначає Селецький.
Він зазначив, що впровадження сервісу E-Journal є кроком до розширення функціональних можливостей системи, яка згодом стане потужним інструментом для аналізу освітніх даних та ухвалення відповідних управлінських рішень.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Санітарний регламент для шкіл і забезпечення якості освіти        

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням https://www.sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1588-sanitarnyi-rehlament-dlia-shkil-i-zabezpechennia-iakosti-osvity
01 січня 2021 року набрав чинності Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який визначає медичні вимоги безпеки (правила і норми) щодо освітнього середовища. Державна служба якості освіти надає рекомендації щодо поліпшення освітніх та управлінських процесів директорам і засновникам шкіл, зокрема й щодо безпеки освітнього середовища.
Цьогоріч Служба проведе інституційні аудити у 265-ти закладах загальної середньої освіти. Під час цих заходів експерти оцінюватимуть освітні й управлінські процеси закладів освіти відповідно до затверджених критеріїв з питань:
  • комфортних і безпечних умов навчання та праці;
  • формування інклюзивного, розвивального та мотивувального до навчання освітнього простору;
  • утримання в належному стані будівель, приміщень, обладнання;
  • організації харчування учнів тощо.

Індикатори відповідності критеріям оцінювання зіставні з новими медичними вимогами безпеки (правилами і нормами) щодо освітнього середовища. Зокрема, у закладах освіти директори та засновники мають узгодити з положеннями Санітарного регламенту стан:
  • повітряно-теплового режиму;
  • освітлення;
  • прибирання приміщень;
  • дотримання питного режиму;
  • організації харчування;
  • утримання туалетів;
  • облаштування приміщень з урахуванням принципів універсального дизайну і розумного пристосування;
  • архітектурної доступності території та будівлі.

Здійснити самооцінювання щодо безпечності освітнього простору в закладі освіти можна за допомогою методичних рекомендацій «Абетка для директора».
Довідково:
Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205.
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
Процес реєстрації на пробне ЗНО-2021 вважається завершеним після оплати послуг із проведення тестування
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням http://osvita.ua/test/79090/

Через епідемічну ситуацію цього року кожний учасник зможе вибрати лише один предмет для проходження пробного тестування.
Участь у пробному тестуванні є платною. Цього року вартість складання одного пробного тесту коливається від 195 до 255 грн в залежності від регіону проживання учасника.
Процес реєстрації вважається завершеним після здійснення оплати послуг із проведення пробного ЗНО.
Реєстрація учасників пробного ЗНО здійснюватиметься до 19 січня на сайтах регіональних центрів оцінювання якості освіти.
Регіональні центри оцінювання якості освіти :

Важливо ! Реєстрація для проходження пробного ЗНО не передбачає автоматичної реєстрації для участі в основній сесії ЗНО .
Результати пробного ЗНО не буде зараховано як оцінки за державну підсумкову атестацію та не буде використано для участі в конкурсному відборі під час вступу до закладів вищої освіти .
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
Пробне ЗНО-2021: понад тисяча осіб подали заяви для реєстрації в перший день
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://www.kmu.gov.ua/news/probne-zno-2021-ponad-tisyacha-osib-podali-zayavi-dlya-reyestraciyi-v-pershij-den


За даними Українського центру оцінювання якості освіти, за перший день реєстрації (5 січня) для проходження пробного ЗНО електронну реєстраційну форму заповнили 1157 осіб.
Обрано такі тести:
  • українська мова і література – 141;
  • українська мова – 164;
  • історія України – 87;
  • математика – 282;
  • математика (завдання рівня стандарту) – 61;
  • фізика – 20;
  • географія – 29;
  • біологія – 47;
  • хімія – 9;
  • англійська мова – 240;
  • німецька мова – 74;
  • французька мова – 3.

Нагадаємо, зареєструватися
для проходження пробного ЗНО можна до 19 січня включно на сайті відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти.
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
Пробне ЗНО: основні новації 2021 року
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/test/78935/

Заступниця директора УЦОЯО Тетяна Вакуленко – про основні особливості цьогорічного пробного тестування

З 5 по 19 січня триває реєстрація для участі в пробному зовнішньому незалежному оцінюванні. Охочі взяти участь у цьому тестуванні зможуть зареєструватися на сайті того регіонального центру оцінювання якості освіти, який обслуговує регіон, де вони мешкають.
Про те, кому й для чого варто брати участь у цьому тестуванні, чому воно платне і скільки коштує, а також про те, як саме відбуватиметься оцінювання, сайту Освіта.ua розповіла заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко.
Пані Тетяно, кому Ви рекомендуєте взяти участь у пробному тестуванні?
Брати участь у пробному оцінюванні варто тим, хто цього або наступного року планує проходити зовнішнє незалежне оцінювання, утім не впевнений у своїх силах. На пробному ЗНО учасник зможе зрозуміти, що тестові завдання не такі вже й складні, – просто потрібно продемонструвати ті компетентності, які були сформовані в школі. 
Тобто пробне ЗНО – це насамперед можливість ознайомитися з процедурою тестування?
Так, безумовно. Адже під час пробного ЗНО учасник виконуватиме тестові завдання в реальних умовах. Це дасть йому змогу не розгубитися під час основного ЗНО, правильно спланувати свій час, сконцентруватися на виконанні завдань, а відтак продемонструвати свій найкращий результат. 
Коли цьогоріч відбудеться пробне тестування?
У 2021 році, на відміну від попередніх років, пробне ЗНО проходитиме в один день – 10 квітня (раніше на нього відводили два дні). 
Чим зумовлена така новація?
Це пов’язано з поширенням епідемії СOVID-19. Ми прагнемо зменшити ризики учасників тестування, а також залучених працівників. Утім важливо зазначити, що організатори компенсують тим, хто зареєструвався, втрату одного дня. Так, учасник зможе вибрати, який тест він бажає пройти в спеціальній аудиторії, а інші – пройти вдома онлайн. Результати тестувань, пройдених удома, він вноситиме до спеціального сервісу на сторінці Українського центру оцінювання якості освіти – й отримає результати за шкалою 100–200 балів, тож зможе краще зрозуміти рівень своїх навчальних досягнень. 
У такий спосіб можна буде оцінити свою готовність до складання ЗНО й попрацювати над прогалинами в знаннях?
Саме так. Окрім того, фахівці Українського центру оцінювання якості освіти та Громадської спілки «Освіторія» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» підготують офіційні відеокоментарі до завдань пробного ЗНО-2021, що дасть змогу здобувачам освіти дізнатися, де саме вони припустилися помилки на пробному ЗНО, а відтак краще підготуватися до основного.
Участь у цьому тестуванні є платною?
Так. Оскільки пробне ЗНО не обов’язкове і має на меті лише ознайомити з процедурою оцінювання, воно платне. Пробне ЗНО – це державна послуга, однак держава не отримує прибутку з нього, оскільки учасник оплачує вартість тестових матеріалів, роботу фахівців, залучених до проведення тестування, створення й функціонування спеціальних сервісів реєстрації, оброблення результатів тощо. Послугу з проведення платного ЗНО надають регіональні центри оцінювання якості освіти, адже саме вони забезпечують реєстрацію учасників, створюють умови для проходження ними тестування. 
Якою є вартість участі?
З огляду на те, що в різних регіонах очікувана кількість учасників пробного ЗНО відрізняється, різняться і вартість доставлення та друку матеріалів для нього, тож вартість пробного ЗНО для учасників з різних регіонів також різниться. Цьогоріч вона становить 195–255 грн. Це дещо дорожче, аніж у минулі роки, що пов’язано передусім з підвищенням окладів працівників першого тарифного розряду, від якого обраховують оплату праці залучених працівників, а також зі зменшенням очікуваної кількості тестувань

Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
Сертифікати ЗНО за спеціальностями бакалавра


Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпокликанням  http://osvita.ua/consultations/bachelor/10025/
Сертифікати ЗНО за спеціальностями бакалавра
У 2021 році зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) навчальних досягнень осіб, які виявили бажання вступати до вишів України, проводиться з української мови, української мови та літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, однієї з іноземних мов (за вибором): англійської, німецької, французької, іспанської.
Для вступу до вищого навчального закладу для навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра абітурієнт має подати до закладу вищої освіти сертифікати ЗНО з трьох конкурсних предметів (двох у випадку проведення творчого конкурсу). У 2021 році при вступі до закладу вищої освіти прийматимуться сертифікати зовнішнього незалежного оцінювання 2018, 2019, 2020 та 2021 років у будь-яких комбінаціях на вибір вступника. Якщо як конкурсний предмет встановлено іноземну мову, вступник матиме право подавати сертифікат ЗНО з однієї з іноземних мов (англійська, німецька, французька або іспанська) на власний розсуд.
Конкурсні предмети, з яких вступник має надати сертифікати ЗНО, визначені Умовами прийому до вищих навчальних закладів у 2021 році, в залежності від спеціальності, обраної абітурієнтом.
Для вступу на навчання для здобуття ступеня бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або ветеринарного спрямувань) на відкриті, фіксовані (закриті) та небюджетні конкурсні пропозиції на основі повної загальної середньої освіти першим конкурсним предметом є українська мова або українська мова та література, а другий і третій предмети регламентуються додатком №4 до Умов прийому до вищих навчальних закладів у 2021 році відповідно до майбутньої спеціальності.
Для конкурсних пропозицій зі спеціальностей галузі знань "Освіта/педагогіка", які передбачають підготовку фахівців для закладів середньої освіти з навчанням болгарською, кримськотатарською, молдовською, новогрецькою, польською, румунською, словацькою, угорською мовами або вивченням цих мов, заклад вищої освіти може замість третього конкурсного предмета додавати вступний іспит з відповідної мови.
Заклади вищої освіти можуть передбачити обов'язкове складання творчих заліків із наступних спеціальностей (предметних спеціальностей): "Освітні, педагогічні науки", "Дошкільна освіта", "Початкова освіта", "Середня освіта (за предметними спеціальностями)", "Професійна освіта (за спеціалізаціями)", "Спеціальна освіта", "Фізична культура і спорт", "Дизайн (крім спеціалізацій для яких передбачено проведення творчого конкурсу)".
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
Особливості вступу на медичні спеціальності в 2021 році

Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням http://osvita.ua/consultations/bachelor/62189/



У 2021 році для вступу на спеціальності галузі знань «Охорона здоров’я» абітурієнтам необхідно надати приймальним комісіям результати ЗНО з трьох навчальних предметів:

До галузі знань «Охорона здоров’я» належать наступні спеціальності:

Мінімальні значення кількості балів із вступних випробувань для вступу на основі повної загальної середньої освіти для спеціальностей «Стоматологія», «Медицина» та «Педіатрія» не можуть бути менше ніж 150 балів з другого та третього конкурсних предметів, за вийнятком випадків коли загальний конкурсний бал вступника більше 175.
Конкурсний бал для вступу на основі повної загальної середньої освіти для здобуття ступеня магістра за спеціальністю «Фармація, промислова фармація» не може бути менше ніж 130 балів.
У 2021 році для вступ приймаються сертифікати зовнішнього незалежного оцінювання 2018, 2019, 2020 та 2021 років.
Складено на підставі Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти України в 2021 році.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Онлайн-тести зовнішнього незалежного оцінювання
Матеріал читаємо нижче, або переходимо за гіперпосиланням https://osvita.ua/test/advice/64054/


На сайті «ЗНО онлайн» розміщені всі тести, що складали абітурієнти під час ЗНО 2009-2020 років.

Майбутні учасники зовнішнього оцінювання 2021 року, які продовжують підготовку до тестування, мають можливість скористатись сервісом ЗНО-ОНЛАЙН, розробленим Освіта.ua.
На сайті «ЗНО-ОНЛАЙН» розміщено більше 300 тестів, що складали абітурієнти під час проходження основних та додаткових сесій зовнішнього незалежного оцінювання, а також сесій пробного зовнішнього незалежного оцінювання 2009-2020 років.
Спосіб виконання всіх тестових завдань у запропонованих на сайті тестах максимально наближений до реальних тестів, а форма надання відповіді відповідає виду, що пропонується абітурієнтам у бланку відповідей під час проходження реальних тестів ЗНО.
Після виконання тестових завдань кожного тесту надаються правильні відповіді на всі завдання та розраховується результат у тестових та рейтингових балах, також визначається час витрачений на виконання тесту.
Для кожного предмету можна також відкрити повний список всіх тестових завдань зовнішнього незалежного оцінювання. У цьому варіанті проходження ЗНО-онлайн можна отримати правильну відповідь на кожне завдання відразу після його виконання.
Тестові завдання української мови та літератури, математики, історії України та географії розподілені за темами для більш зручної підготовки. Обравши певний тематичний розділ, користувачі сайту можуть перевірити свою готовність з усіх змістових блоків певного предмета. Опрацювання тем допоможе швидко дізнатися, які розділи засвоєні гірше, щоб приділити їм особливу увагу впродовж підготовки до тестування.
Використання сервісу допоможе учасникам ЗНО зрозуміти структуру тесту з кожного навчального предмета, ознайомитись із формами завдань та визначити час, необхідний для розв'язання завдань тесту.
До більшої частини завдань з української мови та літератури, математики, історії України, біології та географії додані коментарі провідних фахівців з питань підготовки до ЗНО.
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 32 След.