Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 2 3 4
Експертиза якості освіти: підготовка експертів - кандидатів у вчителі-екзамеатори, ЗНО з української мови та літератури, Тема для експертів - кандидатів у вчителі-екзамеатори, які перевірятимуть відкриту частина сертифікаційої роботи ЗНО з української мови та літератури
 
Шановні вчителі української мови та літератури Рівненщини!

Просимо активно реєструватись для участі у програмі навчання вчителів-екзаменаторів з української мови та літератури.
Змінено: Ігор Опольський - 02.11.2016 08:52:18
Моніторинг якості освіти: ІV етап (порівняльний) моніторингового дослідження "Стан превентивної освіти дітей та учнівської молоді в навчальних закладах Рівненської області", У даній темі буде вміщено матеріали щодо проведення даного дослідження та здійснюватиметься науково-методичний та інформаційно-консультаційний супровід проведення даного моніторингу
 
Шановні колеги!

     Просимо вас звернути увагу на той аспект, що ви забезпечуєте узагальнення результатів ІV етапу (порівняльного) даного моніторингового дослідження БЕЗ ПОРІВНЯННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ (це забезпечить кабінет ЗНО та моніторингу якості освіти).
Нагадаємо, що дослідження проводиться з метою отримання об’єктивної інформації щодо ефективності реалізації завдань і заходів Державної програми «Репродуктивне здоров'я нації на період до 2015 року», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2006 року № 1849, Плану заходів щодо виконання Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2011 - 2015 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2010 року № 2140, виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 1 червня 2009 року № 457 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки України з виконання Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих та хворих на СНІД на 2009 - 2013 роки», від 30 грудня 2010 року № 1312 «План заходів щодо реалізації Національної кампанії «Стоп насильству» на період до 2015 року» та стану превентивної освіти з питань формування здорового способу життя у дітей та учнівської молоді в навчальних закладах та на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 02.10.2012 № 1065 "Про проведення моніторингового дослідження стану превентивної освіти дітей та учнівської молоді в навчальних закладах".
      

Начальникам відділів, управлінь освіти
районних державних адміністрацій, виконавчих 
комітетів рад міст обласного значення
Завідувачам районних, міських методичних 
кабінетів, центрів
Про  проведення ІV етапу (порівняльного)
моніторингового дослідження «Стан превентивної
освіти дітей та учнівської молоді в навчальних
закладах» Рівненської області
 
Інститут на виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.10.2012 № 1065 «Про проведення моніторингового дослідження стану превентивної освіти дітей та учнівської молоді в навчальних закладах», наказу Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти від 17.10.2016 № 151 «Про проведення ІV етапу (порівняльного) моніторингового дослідження стану превентивної освіти дітей та учнівської молоді в навчальних закладах Рівненської області» повідомляє, що методичні рекомендації, інструментарій для проведення даного моніторингового дослідження у загальноосвітніх навчальних закладах Рівненської області можна завантажити із теми «Моніторинг якості освіти: ІV етап (порівняльний) моніторингового дослідження "Стан превентивної освіти дітей та учнівської молоді в навчальних закладах Рівненської області"», розміщеної на загальному форумі порталу «Освіта Рівненщини».

1. Наказ Рівненського ОІППО від 17.10.2016 № 151 "Про проведення ІV етапу (порівняльного) моніторингового дослідження стану превентивної освіти дітей та учнівської молоді у загальноосвітніх навчальних закладах Рівненської області".
2. Лист Рівненського ОІППО від 17.10.2016 № 01-16/1187 "Про проведення ІV етапу (порівняльного) моніторингового дослідження «Стан превентивної освіти дітей та учнівської молоді в навчальних закладах» Рівненської області".
3. Вибірка моніторингового дослідження (формат Excel).
4. УВАГА!!! Вивчіть та детально опрацюйте даний документ - це ключ до успішного проведення даного дослідження. Інструктивно-методичні рекомендації щодо проведення IV етапу моніторингового дослідження.
5. Інформаційна довідка (заповнюється після проведення дослідження).
6. Папки з архівами анкет. Шановні колеги! Алгоритм роботи з таблицями, які вкладено до папок-архівів, докладно описано у методичних рекомендаціях
6.1. Папка-архів з анкетами для опитування вчителів 7 та 10 класів.
6.2. Папка-архів з анкетами для опитування учнів 7 та 10 класів.
6.3. Папка-архів з анкетами для опитування вчителів 2 та 5 класів.
6.4. Папка-архів для опитування учнів 5 класів ЗНЗ.
6.5. Папка-архів для опитування батьків учнів 2 та 5 класів.
Змінено: Ігор Опольський - 20.10.2016 10:17:59
Моніторинг якості освіти: IV етап (порівняльний) моніторингового дослідження стану позашкільної освіти та позакласної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах, Тут буде вміщено матеріали щодо проведення даного дослідження та здійснюватиметься науково-методичний супровід даного моніторингу
 
Шановні колеги!

Начальникам відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, виконкомів рад міст обласного підпорядкування
Завідувачам районних, міських методичних кабінетів, центрів
 
Про проведення IV етапу (порівняльного)
моніторингового дослідження стану
позашкільної освіти та позакласної роботи
в загальноосвітніх навчальних закладах
 
Інститут на виконання наказу управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації та Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 08.10.2014 № «Про проведення у Рівненській області моніторингового дослідження стану позашкільної освіти та позакласної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах» повідомляє про проведення IV етапу моніторингового дослідження стану позашкільної освіти та позакласної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах Рівненщини.
  Пакет матеріалів та інструментарій даного дослідження надсилаємо електронною поштою. 
До пакету входять такі матеріали (можна вантажити):

   Також повідомляємо, що традиційно на загальному форумі порталу «Освіта Рівненщини» створено тему «Моніторинг якості освіти: IV етап моніторингового дослідження стану позашкільної освіти та позакласної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах». У даній темі можна завантажити пакет матеріалів та отримати консультації щодо проведення даного дослідження.
   Узагальнені результати просимо надіслати на електронну пошту кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО rivnekcmeyo@gmail.com до 03 грудня 2016 року.
  

 
В. о. ректора             І. В. Вєтров
Змінено: Ігор Опольський - 18.10.2016 10:04:41
Експертиза якості освіти: експертиза проектів підручників для 9 класу ЗНЗ, Буде вміщено матеріали, що стосуються даної теми
 
Шановні колеги!
      На виконання листа Міністерства освіти і науки України від 03.10.2016 № 1/9-520 "Про проведення конкурсного відбору проектів підручників для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів" просимо розпочати роботу з даного питання.



      2.2. Завантажити додаток № 2 до листа (формат Excel).


або читаємо нижче
 
07.10.2016 № 01-16/1148      На №_____________від____________
 

Начальникам відділів, управлінь освіти 
районних державних адміністрацій, виконавчих 

комітетів рад міст обласного значення  
Завідувачам районних, міських методичних 

кабінетів, центрів
Керівникам загальноосвітніх навчальних 

закладів обласного підпорядкування
 
Про пропозиції щодо кандидатур експертів
для проведення конкурсного відбору
проектів підручників для учнів 9 класів
загальноосвітніх навчальних закладів
 
Інститут на виконання листа Міністерства освіти і науки України      №1/9-520 від 03.10.2016 «Про проведення конкурсного відбору проектів підручників для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів» просить до 15:30 14 жовтня 2016 року надіслати на електронну адресу rivnekcmeyo@gmail.com  пропозиції щодо кандидатур експертів для проведення конкурсного відбору проектів підручників для учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
Інструкцію щодо заповнення форми з пропозиціями кандидатур експертів для проведення конкурсного відбору проектів підручників для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів вміщено у додатку 1 до листа.
Зразок форми для заповнення подаємо у додатку 2 до листа.

 
В. о. ректора            Н. А. Мельник
 
Опольський Ігор Валерійович
64 96 69
Додаток 1
до листа РОІППО
07.10.2016 № 01-16/1148
 
Інструкція щодо заповнення форми з пропозиціями кандидатур експертів
для проведення конкурсного відбору проектів підручників
9 класу загальноосвітніх навчальних закладів
 
У додатку 2 (файл у форматі Excel) вміщено форму, яку потрібно заповнити пропозиціями кандидатур фахівців із кожного предмета.
Заповнення форми здійснюють методисти районних, міських методичних кабінетів, центрів, які відповідають за вказані у формі предмети.
Змінювати формат комірок, тип і розмір шрифту категорично забороняється. Розмір комірок буде змінюватись автоматично, пропорційно до об’єму введеної інформації.
На кожен підручник потрібно подати по 1 (одній) кандидатурі наступних категорій експертів:
-    науково-педагогічний працівник – працівник вищого навчального закладу, який має науковий ступінь доктора філософії (кандидата) або доктора наук і стаж роботи у вищому навчальному закладі не менше 3 років (залучає УОН РОДА);
-    науково-педагогічний працівник – працівник Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, який має науковий ступінь доктора філософії (кандидата) або доктора наук і стаж роботи у вищому навчальному закладі не менше 3 років (залучає РОІППО);
-    методист – працівник Рівненського ОІППО, який має стаж роботи методиста не менше 5 років (залучає РОІППО);
-    методист – педагогічний працівник методичного кабінету (науково-методичного центру) районного, міського рівнів, який має стаж роботи методиста не менше 5 років (залучають відділи, управління освіти райдержадміністрацій, виконавчих комітетів рад міст обласного підпорядкування АБО районні, міські методичні кабінети, центри);
-    вчителі, представники методичних об’єднань, асоціацій та спілок – вчителі вищої кваліфікаційної категорії, які мають педагогічне звання «старший вчитель» або «вчитель-методист», із стажем роботи на посаді вчителя не менше 8 років (залучають відділи, управління освіти райдержадміністрацій, виконавчих комітетів рад міст обласного підпорядкування АБО районні, міські методичні кабінети, центри).

У графі «ПІБ експерта» прізвище, ім’я, по батькові експерта вказуються повністю.
У графі «Місце роботи, посада» вказується повна назва навчального закладу, установи освіти.
У графі «Контактний телефон (мобільний), електронна адреса» потрібно вказати діючий номер мобільного телефону експерта та діючу електронну адресу. Проекти підручників для експертизи будуть надсилатися електронною поштою експертам.
     
УВАГА !!!
      Якщо у районі, місті немає осіб, які відповідають вказаним критеріям, то у додатку до листа потрібно це вказати (прописати конкретно до кожного підручника).

Із відділу, управління освіти районної державної адміністрації, виконавчого кабінету районного, міського методичного кабінету, центру має надійти заповнений один файл у форматі Excel на електронну адресу rivnekcmeyo@gmail.com .
Пропозиції потрібно надіслати до 15:30 год. 14 жовтня 2016 року.
   Традиційно на загальному форумі порталу «Освіта Рівненщини» створено тему «Експертиза якості освіти: експертиза проектів підручників для 9 класу ЗНЗ», у якій буде висвітлюватись актуальна інформація та надаватимуться консультації щодо проведення даної роботи.

      Дякуємо за оперативніть, відповідальність.
Змінено: Ігор Опольський - 10.10.2016 13:19:45
Регіональне моніторингове дослідження щодо порівняння результатів річного оцінювання та державної підсумкової атестації з української мови, історії України та математики випускників 11-х класів ЗНЗ у 2016 році
 
1. Завантажити лист Рівненського ОІППО від 13.09.2016 № 016-16/1032 можна за цим посиланням або ознайомитись зі змістом нижче.

2. Завантажити форму узагальнення результатів (формат Excel) можна за цим посиланням
[img]file:///C:/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg[/img]
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
РІВНЕНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
вул. В.Чорновола, 74, м. Рівне, 33028; тел.64-96-60, 64-96-61; факс 22-22-02
E-mail: roippo.rv@ukr.net, код ЄДРПОУ 02139765
 13.09.2016 № 01-16/1032      На №_____________від____________
 

Начальникам відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, 
виконкомів рад міст обласного підпорядкування
Завідувачам районних, міських методичних кабінетів, центрів
Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів обласного підпорядкування
 
Про проведення регіонального моніторингового
дослідження щодо порівняння результатів річного
оцінювання та державної підсумкової атестації
з української мови, історії України та математики
випускників 11-х класів ЗНЗ у 2016 році
 
Інститут на виконання плану роботи повідомляє, що проводить порівняння результатів рівня навчальних досягнень (річного оцінювання) випускників 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів із результатами державної підсумкової атестації з української мови, історії України, математики, яка проводилась у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
   У додатку до листа надсилаємо електронну форму (формат Excel) для узагальнення результатів у районах, містах, загальноосвітніх начальних закладах обласного підпорядкування.
   Просимо звернути увагу, що файл у форматі Excel містить 3 (три) вкладки: «2016 ДПА-ЗНО Укр мова», «2016 ДПА-ЗНО Істор України», «2016 ДПА-ЗНО Математика». Результати необхідно готувати в розрізі навчальних предметів.
   Заповнену форму (формат Excel) з узагальненими даними в розрізі предметів просимо надіслати на електронну адресу кабінету ЗНО та моніторингу якості освіти Рівненського ОІППО rivnekcmeyo@mail.ru до п'ятниці, 14.10.2016.
      На загальному форумі порталу «Освіта Рівненщини» створено тему «Регіональне моніторингове дослідження щодо порівняння результатів річного оцінювання та державної підсумкової атестації з української мови, історії України та математики випускників 11-х класів ЗНЗ у 2016 році» для надання оперативних відповідей та ведення діалогу щодо обробки результатів.
  

  
 
В. о. ректора            І. В. Вєтров

Опольський Ігор Валерійович
64 96 69
Змінено: Ігор Опольський - 14.09.2016 16:33:58
МОН хоче дізнатись, що заважає вчителям працювати, Освітян запрошують взяти участь в опитуванні, яке має з’ясувати, що заважає їм працювати
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

МОН хоче дізнатись, що заважає вчителям працювати


Міністерство освіти і науки запрошує педагогів, завучів та директорів шкіл взяти участь в онлайн-опитуванні, яке має з’ясувати, що заважає педагогу й адміністратору школи працювати? Про відповідну ініціативу повідомили у прес-службі МОН.
Онлайн-проект «Діти та папери» також має дізнатись думку освітян про те, як необхідно змінювати ситуацію та від кого залежатимуть відповідні зміни.
У Міністерстві освіти і науки також зазначають, що міністр Лілія Гриневич визначила одним із пріоритетних завдань відомства дебюрократизацію системи освіти.
«Реагуючи на численні звернення вчителів та адміністраторів шкіл, МОН і спільнота відповідального вчительства EdCamp Ukraine розпочинають проект «Діти і папери: як досягти балансу в школі?». Цей проект - масштабне онлайн-опитування щодо розвантаження вчительської та адміністративної роботи з подальшим публічним обговоренням та розробкою плану дій», - зазначають у відомстві.
Передбачається, що опитування освітян будуть анонімними. До участі запрошуються педагоги й адміністратори закладів освіти (директори та їх заступники) всіх типів та форм власності.
До публічного обговорення на другому етапі також будуть запрошені  співробітники відділів і департаментів освіти.
Перший етап буде проведений з 13 вересня до 13 жовтня 2016 року.
Після узагальнення результатів опитування, виявлення критичних точок в роботі школи, пов’язаних з документообігом та звітністю, відбудеться проведення другого етапу (6 листопада – 1 грудня), у ході якого здійснюватиметься відкрите онлайн-обговорення отриманих даних та розробка пропозицій щодо можливості подальших змін.
Як відомо, Міністерство освіти і науки впродовж 2014-2015 років намагалось дебюрократизувати освітній процес, але усі ініціативи відомства наштовхнулись на спротив місцевих чиновників.




Голос кожного освітянина має бути почутим в ініціативі з розвантаження вчительської та адміністративної роботи.



Учительство й шкільна адміністрація — ключ до якісної освіти наших дітей

[JUSTIFY]      За результатами дослідження відомої міжнародної консалтингової компанії McKinsey&Company особистість учителя/учительки є ключовою для успішності шкільної системи. Саме тому якісні зміни в освіті неможливі без щасливих, упевнених, високопрофесійних учителя/-ки й адміністратора школи — директора/-ки, його заступників/-ць, — які користуються загальною повагою та мають комфортні умови праці.
Вважаєте, що паперів забагато?

Нещодавно активність широкого кола освітян викликала ініціатива МОНУ на платформі EdEra з оновлення навчальних програм для початкової школи, і ми подумали: а чи не варто також «розвантажити» вчительську й адміністративну роботу? Ми віримо — хоч роботи на шляху до такої школи чимало, — що в Україні це можливо.

Шукаємо баланс разом!

Щоб допомогти освітянському колу досягти балансу (адже папери це не добре, і не погано, головне — тримати баланс), ми разом з Вами хочемо знайти відповіді на запитання:
— що заважає педагогу й адміністратору школи працювати?
— як змінити ситуацію?
— від кого залежатимуть зміни?**

Як це відбуватиметься?

Ініціатива реалізується у два етапи

1 етап

13.09.2016 — 13.10.2016



Уперше в Україні проводиться системне анонімне опитування з узагальненням результатів, щоб виявити критичні точки в роботі школи, пов’язані з документообігом та звітністю.***

Натисніть відповідну кнопку, щоб пройти опитування:
Я – педагог                                                         або                                                        Я – шкільний адміністратор

2 етап
06.11.2016 — 01.12.2016



Здійснюватиметься відкрите онлайн-обговорення отриманих даних та розробка пропозицій щодо можливості подальших змін.


      * Ця ініціатива також є першим кроком до створення електронного простору для спілкування відповідального вчительства. EdCamp’и — це яскраві спалахи, а щоб між ними не наставала «темрява», ми запрошуємо на ОНЛАЙН-ТОЛОКУ EDCAMP UKRAINE для обміну досвідом та розбудови сталих позитивних змін в освіті, що створюється за підтримки Microsoft.
      ** У подальшому планується опитування ще однієї цільової аудиторії — працівників/-ць відділів і департаментів освіти, після чого усі результати будуть узагальнені й використані для розробки плану дій та прийняття рішень щодо механізмів дебюрократизації.
      *** Якщо Ви поєднуєте адміністративну роботу з викладацькою, то будемо вдячні за заповнення обидвох анкет.

Будьте в курсі розвитку ініціативи
Будь ласка, залучайте до опитування якомога більше своїх колег — щоб учительські й адміністраторські голоси були почуті!
[/JUSTIFY]
Змінено: Ігор Опольський - 13.10.2016 11:05:14
Експертиза якості освіти: апробація електронних програмних засобів. Курс "Фінансова грамотність" ІІ рік., Тут вміщуватиметься інформація про хід підготовки, проведення процедур експертизи для електронних програмних засобів
 
Наказ Міністерства освіти і науки
Змінено: Ігор Опольський - 08.09.2016 09:37:12
НАРАДИ, НАВЧАЛЬНІ СЕМІНАРИ, ВЕБІНАРИ з питань організації та проведення у 2016-2017 навчальному році ЗНО, експертизи якості освіти, моніторингу якості освіти, Тут висвітлюються питання вказаних вище заходів
 
1. Інструктивно-методична нарада. 2. Навчальний семінар. 3. Вебінар.
Експертиза якості освіти: апробація навчальної літератури для ЗНЗ, Тут висвітлюватимуться питання щодо організації та проведення даної процедури
 
Наказ Міністерства освіти і науки
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання у 2017 році, Тут вміщено матеріали щодо проведення пробного ЗНО-2017
 
Наказ Українського центру оцінювання якості освіти.
Вступна кампанія до виших навчальних закладів України у 2017 році, Тут висвітлюються питання щодо вступу до ВНЗ І-ІV р.а.
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

Міносвіти хоче змінити умови вступу до вишів у наступному роціЗокрема, МОН пропонує зменшити кількість заяв, які може подавати абітурієнт, з 15 до 9


Міністерство освіти та науки України пропонує зміни до Умов вступу до вищих навчальних закладів у 2017 році.
Як повідомляє прес-служба МОН, 6 ключових пропозицій до Умов вступу до ВНЗ у 2017 році анонсував директор департаменту вищої освіти міністерства освіти Олег Шаров під час засідання Колегії МОН 8 вересня.
Так, наприклад, планується запровадити такий алгоритм подачі електронних заяв на вступ до вишів, за якого абітурієнт зможе заздалегідь - ще до початку подачі електронних заяв на вступ до вишів - формувати особистий кабінет, заповнювати всю необхідну інформацію та за потреби довантажувати документи.
Окрім цього, одна з анонсованих пропозицій – відновити «підтягування» списків абітурієнтів для технічних та фундаментальних спеціальностей, щоб повністю забезпечити держзамовлення за стратегічними для української економіки напрямками підготовки.
Серед змін, що пропонує МОН, також - зменшення кількості заяв, які може подавати абітурієнт, з 15 до 9, вироблення чіткого механізму зарахування пільговиків, що дасть змогу зробити цей процес прозорим та перевести його на рівень ВНЗ. Також МОН вважає за доцільне поширити застосування «широкого конкурсу» на заочників та медичні спеціальності.
Крім того, Міністерство освіти і науки пропонує відкоригувати систему адресного держзамовлення. Замість загальної можливості збільшення обсягу бюджетних місць на 25%, кількість бюджетників зможуть збільшити лише ті університети, що повністю виконали заявлений ними обсяг держзамовлення в 2016 році. При цьому збільшення відбуватиметься лише на 10, а не 25 відсотків, як було цього року.
Це лише частина пропозицій до Умов прийому до ВНЗ у 2017 році, які на думку Міністерства, зможуть покращити процедуру вступу.
«Наразі в нас уже повністю готовий проект Умов вступу до ВНЗ у 2017 році, він значно краще і простіше написаний, ніж умови прийому, за якими абітурієнти вступали цього року. Тепер із цим документом працюватиме робоча група, до складу якої увійдуть представники спілки ректорів вищих навчальних закладів, – вони також внесуть свої пропозиції», - зазначив Шаров.
Змінено: Ігор Опольський - 10.09.2016 15:45:01
Про 2016 - 2017 навчальний рік, Тут вміщено матеріали, які стосуються даної теми
 
Матеріал читаємо нижче або за цим посиланням

МОН затверджено структуру наступного навчального року. Відпрацювання уроків по суботах не допускається

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич підписала лист МОН № 1/9-296 від 9 червня 2016 року, в якому визначено структуру  навчального року і  навчальні плани ЗНЗ.
У документі, зокрема зазначається, що навчальний рік у всіх загальноосвітніх навчальних закладах розпочинається  1 вересня та закінчується не пізніше 1 липня наступного року, а тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів без урахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин.
Також наголошується, якщо навчальний заклад установив  5-денну тривалість навчального тижня, відпрацювання уроків по суботах не допускається. Кількість фактично проведених учителями уроків може бути меншою від попередньо запланованої. Але менша кількість проведених учителем уроків через об’єктивні обставини не може бути причиною вирахувань із його заробітної плати.
 
MIHICTEPCTBO OCBITИ I НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-296 від 09 червня 2016 року
Департаменти (управління) освіти і науки
обласних та Київської міської державних адміністрацій
Загальноосвітні навчальні заклади
Про структуру 2016/2017 навчального
року та навчальні плани загальноосвітніх
навчальних закладів
Відповідно до статті 16 Закону України “Про загальну середню освіту”, структуру навчального року та строки проведення канікул встановлюють загальноосвітні навчальні заклади за погодженням із відповідними органами управління освітою. При цьому навчальний рік у загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форм власності розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року, а тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів без врахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин (карантин, температурний режим тощо).
У межах часу, передбаченого робочим навчальним планом загальноосвітнім навчальним закладом, встановлюється тривалість навчального тижня на весь навчальний рік. У випадку встановлення 5-денного навчального тижня відпрацювання уроків по суботах (із метою надолуження навчального матеріалу, чи продовження канікул та скорочення опалювального сезону) не допускається, оскільки це призведе до перевищення тижневого гранично допустимого навантаження на учнів.
Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 за №157/26602, учні 4, 9 та 11 класів складають державну підсумкову атестацію. Перелік предметів для державної підсумкової атестації, форму та терміни її проведення Міністерством освіти і науки України буде затверджено додатково.
Загальноосвітні навчальні заклади спільно з органами державної влади та органами місцевого самоврядування приймають рішення щодо запровадження карантину, припинення чи продовження навчального процесу з поважних причин, щодо надання учням вихідних для підготовки і проведення державної підсумкової атестації/зовнішнього незалежного оцінювання (якщо вони проводяться під час навчального процесу), щодо доцільності проведення навчальної практики та навчальних екскурсій, визначають дати проведення свята “Останній дзвінок” і вручення документів про освіту.
Зважаючи на викладене, кількість фактично проведених вчителями уроків може бути меншою від попередньо запланованої. У такому випадку навчальний заклад і вчителі обов’язково мають вжити заходів щодо освоєння учнями змісту кожного навчального предмета в повному обсязі за рахунок ущільнення, самостійного опрацювання, засобів дистанційного навчання тощо.
Менша кількість проведених вчителем уроків через об’єктивні обставини не може бути причиною вирахувань із його заробітної плати, оскільки Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти (пункт 77), затвердженої наказом Міністерства освіти України № 102 від 15.04. 1993, передбачено, що у випадку, коли в окремі дні (місяці) заняття не проводяться з незалежних від учителя (викладача) причин, його оплата здійснюється з розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, за умови, що вчитель (викладач) виконує іншу організаційно-педагогічну роботу.
      Робочі навчальні плани на 2016/2017 навчальний рік складаються:
  • для 1-4 класів – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 № 572, із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 № 460;
  • для 5-8-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолольспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465;
  • для 9-х класів – зa Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 №132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66;
  • для 10-11-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 №657;
  • для спеціалізованих шкіл (класів) із поглибленим вивченням окремих предметів, гімназій, ліцеїв, колегіумів: 5-8 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу MOH від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465 (додаток 8 та (чи) інші відповідно до спеціалізації); 9 класи – зa Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66; 10-11 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 657;
  • для спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов: 1-4 класи – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 № 572, із змінами згідно з наказом МОН України від 16.04.2014 № 460 (додатки 4-5); 5-8 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 №409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465; 9 класи – за Типовим навчальним планом спеціалізованих шкіл цього типу, затвердженим наказом МОН України від 13.03.2006 № 182; 10-11 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 657 (додаток 19);
  • для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням предметів художньо-естетичного циклу: 1-4 класи – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 №572, із змінами згідно з наказом МОН України від 16.04.2014 № 460 (додатки 6-7); 5-8 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 №409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465 (додатки 6-7); 9 класи – за Типовими навчальними планами спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов та предметів художньо-естетичного циклу, затвердженими наказом МОН України від 13.05.2005 № 291; 10-11 класи за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 657 (додатки 21 та 22);
  • для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням окремих предметів: 8 класи – 3a Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу МОН від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН Украіни від 12.12.2014 №1465 (додаток 8 та (чи) інші відповідно до спеціалізаціі’); 9 класи – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОНмолодьспорт України від 23.05.2012 р. № 616;
  • для білінгвальних класів: 5-8 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 №1465; 9 класи – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОН від 07.07.2009 № 626; 10-11 класи – 3a Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010№ 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 657 (додаток 20);
  • для вечірніх (змінних) загальноосвітніх шкіл: 5-8 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465 (додатки 14-17); 9 класи – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 р. № 66 (додатки 20, 21); 10-11 (12) класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 р. №834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05 .2014 № 657 (додатки 24, 25);
  • 9 класи загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин з вивченням двох іноземних мов можуть користуватися варіантами навчальних планів, доведеними до місцевих органів управління освітою та навчальних закладів листом МОН України від 14.06.2005 № 1/9-321; для 10-11-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 № 834, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05 .2014 №657 (додаток 15).
Для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами робочі навчальні плани складаються:
  • для підготовчого, 1-4 класів – за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа), затвердженими наказом МОН України від 28.01.2014 № 80 (зі змінами, внесеними наказами МОН України від 11.02.2014 р. № 133 та від 15.07.2014 № 828);
  • для 5-7 класів – 3a Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженими наказом МОН України від 22.04.2014 № 504 (зі змінами, внесеними наказом МОН України від 11.06.2014 p. № 701);
  • для 8-10 класів – за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженими наказом МОН України від 09.04.2015 № 416 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.08.2008 р. № 778;
  • для 11-12 класів – за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 12.02.2015 № 134.
Під час складання робочих навчальних планів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами дозволяється перерозподіл до 15 відсотків навчального часу, визначеного інваріантною частиною Типових навчальних планів. Всередині освітньої галузі перерозподіл здійснюється за погодженням із відповідним органом управління освіти, між галузями – за погодженням із Міністерством освіти і науки України.
Навчальні плани для учнів з помірною розумовою відсталістю складаються на основі Типових навчальних планів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів I ступеня для розумово відсталих дітей з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учнів.
Робочі навчальні плани розробляються загальноосвітніми навчальними закладами щорічно на основі Типових навчальних планів і затверджуються відповідним органом управління освітою. Варіант Типового навчального плану (з вибором мови навчання, з вивченням мови національної меншини, з вивченням двох іноземних мов, з вивченням християнської етики чи етики, з вибором профілю навчання тощо) навчальний заклад обирає самостійно залежно від типу закладу, його спеціалізації, освітніх запитів учнів і їхніх батьків та з урахуванням кадрового та матеріально-технічного забезпечення.
Робочі навчальні плани розробляються у такій же формі та за тими ж рекомендаціями‚ як і в минулі роки (лист МОН України від 11.06.2014 № 1/9-303).
Індивідуальні й експериментальні робочі навчальні плани затверджуються департаментами (управліннями) освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій і до 25 серпня погоджуються департаментом загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України.
Міністр                                                                                                 Л. М. Гриневич
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2016-2017 навчальному році, Тут вміщено матеріали, які стосуються даної теми
 
Шановні педагоги Рівненщини!


Вашій увазі пропонується матеріал (посилання на сайт), на якому зібрано всі актуальні методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2016-2017 навчальному році.

Для того, щоб їх переглянути чи завантажити, потрібно натиснути на це гіперпосилання.

Бажаємо успіхів!
ЗНО: українська література. Учням. Письменники, якими їх не вивчають у школі, Тут вміщено цікаві дослідження, повідомлення про життя письменників України
 
Матеріал читаємо за цим посиланням АБО нижче.

Марко Вовчок: таємниця фатальної жінки





Чоловіки нею захоплювалися, обож­нювали, кохали та проклинали. Через неї накладали на себе руки. Жінки пліткували, ревнували, заздрили, осуджували й ненавиділи.

Заміж — «не кохаючи»
Марія Вілінська походила зі зросійщеної польсько-української дворянської сім’ї.

 Вітчим був картярем і п’яницею, тому мати відправила доньку до приватного харківського пансіону. Звідти та поїхала до заможної тітки в Орел. 15-річна Маша була красунею, тож багатих кавалерів їй не бракувало. Однак свій вибір вона зупинила на Опанасові Марковичу, поміщицькому синові з Полтавщини. До Орла його заслали за причетність до Кирило-Мефодіївського братства. Згодом Марія зізнавалася Герценові, що вийшла заміж «не кохаючи, а лише прагнучи незалежності».

Подружжя переїздить до Чернігова, де Маркович обійняв посаду коректора «Губернських відомостей». Він не переймався чинами та грошима. Його покликанням було записування народних пісень і звичаїв. Упродовж 1850-х Марковичі живуть у Чернігові, Києві, Качанівці, Немирові. Марія спочатку допомагала чоловікові, а із часом і сама захопилася збиранням фольклору. Російськомовна від народження, вона починає писати українською. Два оповідання з народного життя надсилає товаришеві чоловіка Пантелеймонові Кулішу. Той стає першим її критиком і редактором. Саме він вигадав псевдонім Марко Вовчок. Мріючи зробити з неї українську Жорж Санд, Куліш видає «Народні оповідання» окремою книжкою.

«Мовчуще божество»
Несподіваний успіх збірки спонукав Марковичів перебратися до Петербурґа. У столиці імперії Марія мала світський тріумф. Величність її постави, плавність рухів і незворушний спокій інтриґували й манили до неї чоловіків. «Яке піднесено-прекрасне створіння ця жінка!» — захоплювався Тарас Шевченко, присвятивши їй не один вірш. «Мовчущим божеством» називав її Куліш. Він закохався до нестями, і, до речі, не без взаємності. Позбавлена з дитинства батьківського захисту й любові, у чоловіках Марія шукала перш за все надійної опори, наставника й учителя. Однак цих учителів воліла обирати собі сама.

Цього разу її вибір зупинився на Іванові Тургенєві. Уславлений письменник переклав оповідання Марка Вовчка російською й написав до них схвальну передмову. Він кликав її із собою за кордон і переконував: саме там Марія зможе належно реалізувати свій талант. «Заспокойтеся: Шевченко не повіситься, Куліш не застрелиться, Костомаров… можливо, кинеться у воду, але що ж робити?» — іронізував Тургенєв.

Найбільшу славу принесла «Маруся»
Навесні 1859-го Марко Вовчок із п’ятирічним сином Богданом від’їздить до Німеччини. З Опанасом, який поїхав за нею, відбувся тяжкий для обох розрив. Відтоді вони жили нарізно — кожен своїм приватним життям, зі своїми романами й трагедіями. Маркович помер через вісім років, так і не побачивши більше дружини й сина. Хоч благав про це в передсмертних листах.
Завдяки протекції Тургенєва письменниця знайомиться з мистецьким бомондом Парижа. Серед її добрих знайомих були Герцен, Лев Толстой, Добролюбов, Менделєєв, Боткін, композитор Бородін, французькі письменники Жуль Верн, Густав Флобер, Проспер Меріме.
Марія багато пише. Найбільшу славу принесла їй повість «Маруся» — історія дівчинки, що гине, допомагаючи запорожцям. Надрукований у газеті «Ле Тампс» твір отримав нагороду Французької академії й був рекомендований для обов’язкового читання у французьких школах.
Марко Вовчок знала більш як десять мов. На життя заробляла перекладами й публіцистикою. Їй платили великі гонорари, однак вона не вилазила з боргів.


Скандали, скандали…
Численні ж амурні історії Марії Маркович стають темою світських пліток по всій Європі. «Усі чоловіки божеволіють від неї: Тургенєв лежить біля її ніг, Герцен приїхав до неї в Бельгію, де його мало не схопили, Куліш через неї розійшовся із жінкою», — писала в одному з листів донька графа Толстого. Через нещасливе кохання до письменниці застрелився польський хімік Владислав Олевінський.
Настав час ревнувати Тургенєву: Марія закохалася в молодого юриста Олександра Пассека. Під Парижем вони прожили разом шість років. Та 1867-го Пассек помирає від сухот, у Марії на руках. І вона вирішує повернутися до Росії.
Черговий скандал викликав роман із критиком і публіцистом Дмитром Писаревим, який до того ж був троюрідним братом Марії. Коли під час прогулянки на вітрильнику Балтійським морем він загинув на її очах, за письменницею остаточно закріплюється слава фатальної жінки.

Звинувачення в плагіаті
У Петербурзі Марко Вовчок налагоджує контакти з провідними літературними журналами. Письменниці належать усі тогочасні переклади російською романів Жуля Верна, який надав їй ексклюзивні права.
1870-го Марія подає клопотання про дозвіл видавати ілюстрований журнал перекладів. Була в ньому й видавцем, і редактором, і коректором, і перекладачем. Однак наступного року їй оголосив війну тодішній «всесильний» критик Стасов, дружина якого теж займалася перекладами. Щоб усунути конкурентку, він публічно звинуватив Марка Вовчка в плагіаті. Третейський суд, на який погодилися обидві сторони, визнав Марію Маркович винною. Це дуже зашкодило її репутації. Від цього вона так і не оговталася.
Підтримку Марія Олександрівна отримала від нового свого залицяльника — на 17 років молодшого морського офіцера Михайла Лобача-Жученка. Роман із ним закінчився офіційним шлюбом. У той час Марко Вовчок перестає писати й друкуватися. Місяцями не виходить із дому, не хоче ні з ким бачитися.
Лобачі-Жученки живуть у невеликих провінційних містах Росії та України. Марія Олександрівна займається вихованням молодшого сина Бориса. Знову береться за перо аж в 1890-х. Видає повне зібрання своїх творів. Тоді, по суті, тільки Тарас Шевченко й Марко Вовчок представляли українську літературу за кордоном.
Ані сліду сивини
Останні роки її життя минули на Кавказі, де служив чоловік. Коли в Марії знайшли пухлину мозку, у її русій косі не було ані сліду сивини. Українська письменниця із чоловічим ім’ям Марко Вовчок згасла 10 серпня 1907 року.


Старший син письменниці Богдан Маркович (1853—1915) став відомим журналістом і перекладачем. Щодо молодшого — Бориса Лобача-Жученка (1875—1938) — ходили плітки, нібито насправді він — позашлюбна дитина її сина Богдана. Був моряком, ученим, написав книжки з історії механіки, морського флоту й авіації.

Троє внуків Марка Вовчка — Богдан і Юрій Марковичі та Михайло Лобач-Жученко — обрали фах інженера-механіка флоту. Сергій Маркович був полковником Радянської армії, завідував кафедрою романських мов у військовому ВНЗ. Ще один внук — Борис Борисович Лобач-Жученко — був пілотом-розвідником під час Другої світової війни. Майстер спорту, яхтсмен, він також займався журналістикою й став дослідником творчості своєї бабусі.
Доброслава Хміль
Страницы: Пред. 1 2 3 4