Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 28 След.
ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
ДОДАТКОВА СЕСІЯ ЄФВВ/ЄВІ: ЗАПРОШЕННЯ-ПЕРЕПУСТКИ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/dodatkova-sesiya-yefvv-yevi-zaproshennya-perepustky/?fbclid=IwAR3-AOdtBjgDDWxnamx4B8VmXa0SqaY0ulZSTs8cCvyMs7rddy3rIbIDS88



15 липня в «Кабінеті учасника ЄФВВ/ЄВІ» буде розміщено запрошення-перепустки, у яких зазначено адреси пунктів тестування. Доступ до кабінету учасника здійснюється за номером екзаменаційного листа та пін-кодом, зазначеним у ньому.

Радимо учасникам ЄФВВ/ЄВІ самостійно сформувати й завчасно роздрукувати запрошення-перепустку: цей документ обов’язковий для допуску на пункт тестування.

Додаткова сесія ЄВІ відбудеться 16 липня, ЄФВВ — 17 липня.

Зверніть увагу! Пункти тестування для проведення додаткової сесії вступних випробувань створюються в місті Києві. Допуск вступників до пункту тестування буде розпочато о 9.15  і припинено за 10 хвилин до початку тестування.Вхід учасників до пунктів проведення тестування відбуватиметься за наявності:
  • оригіналу екзаменаційного листка
  • оригіналу документа, що посвідчує особу (серія (за наявності) та номер якого зазначені в екзаменаційному листку)
  • запрошення-перепустки.
У разі відсутності екзаменаційного листка та/або документа, назва, серія (за наявності) та номер якого зазначені в екзаменаційному листку, вступника не буде допущено до пункту тестування.
Під час проходження вступних випробувань Ви не можете користуватися електронною версією  ID-картки у мобільному застосунку «Дія», Вам обов’язково потрібно мати оригінал паспорта (це пов’язано з технічними та організаційними особливостями проведення вступних випробувань). 
Радимо взяти із собою 2–3 ручки з чорнилом насиченого чорного кольору та пляшечку з питною водою без етикетки, засоби індивідуального захисту, які вступник зможе покласти на свій робочий стіл і за потреби скористатися.
Змінено: Олена Холод - 13.07.2020 18:35:17
ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
РЕЗУЛЬТАТИ ЄДИНОГО ВСТУПНОГО ІСПИТУ З ІНОЗЕМНИХ МОВ – В “КАБІНЕТІ УЧАСНИКА ЄФВВ/ЄВІ”

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/rezultaty-yedynogo-vstupnogo-ispytu-z-inozemnyh-mov-v-kabineti-uchasnyka-yefvv-yevi/?fbclid=IwAR2PPCtPjQLTTjtGpsphpOokpGpAsUbElp8W7oqKSp0Q8oRrq-k0QV15_1c



Завтра, 14 липня,  на інформаційних сторінках «Кабінет учасника ЄФВВ/ЄВІ» буде розміщено результати єдиного вступного іспиту з іноземних мов за шкалою 100–200. Учасники зможуть також завантажити картки результатів і скан-копії бланків відповідей.

У разі виникнення сумніву щодо правильності встановлення результату вступник може упродовж 3 календарних днів від дня офіційного оголошення результатів, враховуючи день оголошення, подати власноруч написану апеляційну заяву до Українського центру оцінювання якості освіти. Детальніше із процедурою подання апеляції можна ознайомитися на сайті Українського центру оцінювання якості освіти в розділі «Апеляції».

Нагадаємо: 8 липня на спільному засіданні члени предметних фахових комісій з усіх іноземних мов після обговорення ухвалили рішення встановити пороговий бал за виконання завдань єдиного вступного іспиту, що відповідає 10 тестовим балам.
Змінено: Олена Холод - 13.07.2020 18:30:52
ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
РЕЗУЛЬТАТИ ЄВІ: ВСТАНОВЛЕНО ПОРОГОВИЙ БАЛ “СКЛАВ/НЕ СКЛАВ”



8 липня на спільному засіданні члени предметних фахових комісій з усіх іноземних мов після обговорення ухвалили рішення встановити пороговий бал за виконання завдань єдиного вступного іспиту, що відповідає 10 тестовим балам.

Результати вступних випробувань за шкалою 100–200 будуть завантажені на інформаційні сторінки «Кабінет учасника ЄФВВ/ЄВІ» до 15 липня.



За матеріалами сайту Українського центру оцінювання якості освіти: https://testportal.gov.ua/rezultaty-yevi-vstanovleno-porogovi-baly-sklav-ne-sklav/?fbclid=IwAR3cJrqRe6X3KrBSG3JzgKADPUYCZyddcFWySZHPS2z6r28gnSZUJHzPB-I
Змінено: Олена Холод - 08.07.2020 10:30:39
ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
Додаткова сесія ЄФВВ / ЄВІ


Щороку для осіб, які з поважних причин не мають можливості взяти участь в основній сесії ЄФВВ або ЄВІ, проводиться додаткова сесія.

Пункти проведення будуть створені в м.Києві.

Наказом Міністерства освіти і науки України передбачено проведення додаткової сесії єдиного вступного іспиту (ЄВІ) та єдиного фахового вступного випробування (ЄФВВ).

Участь у додатковій сесії ЄФВВ/ЄВІ можуть взяти вступники, які:
  • брали участь в основній сесії, але стосовно них допущено порушення процедури проведення вступних випробувань, яке вплинуло на об’єктивність встановлення його результатів, що підтверджено відповідним рішенням регламентної комісії;
  • брали участь в основній сесії ЄФВВ/ЄВІ, але не змогли завершити виконання завдань вступних випробувань у зв’язку з різким погіршенням стану здоров’я або виникненням інших обставин у пункті тестування, що підтверджено відповідними рішеннями регламентних комісій;
  • не змогли взяти участь в основній сесії ЄФВВ/ЄВІ через причини, які не залежали від їхніх дій та волі та на які вони не могли вплинути.
Вступники мають подати до Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти заяву для участі в додатковій сесії. Учасники, які не з’явилися для участі в основній сесії ЄФВВ/ЄВІ, разом із заявою подають документ, який підтверджує причину неявки.

Учасники, які брали участь в основній сесії, але стосовно них було порушення процедури, подають заяву до регламентної комісії регіонального центру в день проведення вступних випробувань.

Особи, які не змогли завершити виконання роботи, або не з’явилися для участі в основній сесії подають заяву протягом трьох календарних днів із дня проведення основної сесії ЄФВВ/ЄВІ.

Рішення про допуск вступника до участі в додатковій сесії ухвалюється регламентною комісією при регіональному центрі оцінювання якості освіти.

Особа може оскаржити рішення регламентної комісії щодо відмови в допуску до участі в додатковій сесії, прийняте щодо неї, способом подання заяви до апеляційної комісії при Українському центрі оцінювання якості освіти не пізніше ніж через три робочі дні з моменту розміщення на сайті відповідного регіонального центру рішення регламентної комісії, що оскаржується.

Терміни подачі заяв: Єдиний вступний іспит (ЄВІ) 01 - 03 липня; Єдине фахове вступне випробування (ЄФВВ) 03 - 05 липня

У 2020 році додаткову сесію ЄВІ буде проведено 16 липня, ЄФВВ - 17 липня в м. Києві

Повідомлення про місце та час проведення додаткової сесії розміщується у вигляді запрошень-перепусток на інформаційних сторінках учасників вступних випробувань не пізніше ніж за п’ять календарних днів до проведення додаткової сесії.

З рішенням регламентної комісії щодо надання можливості учаснику взяти участь у додатковій сесії чи відмові щодо участі у додатковій сесії Ви зможете ознайомитись у цій статті.
Checking-mag.jpg (11.48 КБ)
Змінено: Олена Холод - 07.07.2020 11:35:11
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
Відбулось зовнішнє оцінювання з біології.
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/test/74969/



У понеділок, 13 липня, відбулось зовнішнє незалежне оцінювання з біології.


Тест зовнішнього незалежного оцінювання з біології складався з 50 завдань, на виконання яких учасникам було відведено 150 хвилин.


За вибором випускника результат виконання завдань сертифікаційної роботи може бути зарахований як державна підсумкова атестація з біології.


Максимальна кількість тестових балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з біології, дорівнює 82 балам.


З метою інформування учасників зовнішнього незалежного оцінювання у вівторок 14  липня будуть опубліковані правильні відповіді на завдання тесту

Див. розділ Відповіді на тести ЗНО.


Установлення порога «склав/не склав» та визначення результатів ЗНО з біології відбудеться за підсумками засідання експертної комісії з питань визначення результатів ЗНО, що відбудеться 24 липня. Цього ж дня будуть опубліковані таблиця відповідності тестових балів оцінкам за шкалою від 1 до12 балів та таблиця переведення тестових балів з біології у рейтингову оцінку за шкалою від 100 до 200 балів.


Результати тестування з біології будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників ЗНО 25 липня.


Після цього навчальні заклади отримають результати державної підсумкової атестації своїх учнів.


Учасники тестування, які не змогли взяти участь в зовнішньому оцінюванні через об'єктивні причини, можуть протягом 5 робочих днів (з урахуванням дня проведення тестування) подати до регіонального центру, у якому проходили реєстрацію, документ, що підтверджує причину неучасті в основній сесії, та відповідну заяву.


Додаткове тестування з біології відбудеться 5 серпня.
Змінено: Олена Холод - 13.07.2020 11:05:24
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
РОЗ’ЯСНЕННЯ ЩОДО ЗАВДАНЬ 49–53 СЕРТИФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ 2020 РОКУ


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/roz-yasnennya-shhodo-zavdan-49-52-sertyfikatsijnoyi-roboty-z-ukrayinskoyi-movy-i-literatury-zovnishnogo-nezalezhnogo-otsinyuvannya-2020-roku/


Цьогоріч у зошиті сертифікаційної роботи з української мови і літератури основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання в частині 2 «Українська література» вміщено низку завдань (кластерні завдання), що стосуються незнайомого для тестованих позапрограмового поетичного твору (завдання № 49–53).


Практика використання кластерних тестових завдань до незнайомих текстів не нова в тестах ЗНО з української мови та літератури. Так, традиційно в частині 1 «Українська мова» сертифікаційної роботи пропонуються тестові завдання, під час виконання яких учасникам тестування необхідно працювати з незнайомим текстом, тим самим засвідчуючи як свої знання з лінгвістики тексту, так і вміння читати й аналізувати тексти різної тематики, композиційної, жанрової й стильової природи.

Цього року подібна практика була поширена й на частину 2 «Українська література», що вповні відповідає як засадничим орієнтирам навчання української літератури в школі, серед яких особливе місце належить компетентнісній спрямованості навчання, що досягається шляхом, зокрема «зменшення обсягу фактологічного матеріалу на користь практичної діяльності, що забезпечує достатню кількість часу для формування предметних і ключових компетентностей; формулювання очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності термінами компетентнісного підходу: знаннєвий компонент – учень називає, формулює, записує, наводить приклади тощо; діяльнісний компонент – учень розпізнає, розрізняє, описує, аналізує, порівнює, планує, застосовує тощо; ціннісна складова – учень усвідомлює, критично ставиться, оцінює, обґрунтовує, робить висновки, висловлює судження тощо», так і вимогам, визначеним програмою ЗНО з української мови та літератури, відповідно до якої учасник тестування повинен уміти:
  • визначати тему, ідею, проблематику літературних творів;
  • характеризувати героїв, коментувати їхні вчинки;
  • знаходити художні засоби й визначати їхню роль;
  • знати такі літературні поняття, як лірика, її тематичні різновиди й жанри
Завдання 49–53 субтесту з української літератури передбачають не лише перевірку знань, умінь і навичок учасників тестування в галузі літератури, а й практичне застосування їх під час роботи з позапрограмовим художнім текстом. Такі завдання дають можливість виокремити сильних учасників ЗНО за їхньою здатністю застосовувати знання в нових, нестандартних умовах, умінням зіставляти факти, робити висновки, складати уривки в цілісну картину. Відповідні якості молодої людини є надзвичайно актуальними, бо це вимога не лише освітньої галузі, а й сучасного життя.

Варто зазначити, що практика використання позапрограмових творів є типовою в тестуваннях з літератури в багатьох країнах, приміром, у Польщі, Македонії, Фінляндії та ін. У вітчизняному субтесті з літератури вона лише започатковується, доповнюючи усталену на сьогодні практику: основна увага в тестових завданнях з літератури зосереджена на програмових творах, а позапрограмовий твір, який уводиться до тесту, так чи так пов’язаний із якимось програмовим і має до себе завдання, які не виходять за межі вимог, визначених програмою ЗНО щодо вмінь учасників тестування.
У тесті основної сесії 2020 року таким позапрограмовим твором став вірш «О панно Інно! Липень. Спека…», який, з одного боку, є алюзією на програмовий твір Павла Тичини «О панно Інно…», а з іншого, – прийнятним з естетичного та тестологічного погляду прикладом для перевірки сформованості в тестованих визначених програмою ЗНО вмінь і навичок у галузі аналізу ліричного твору.
Оскільки згаданий вірш до тесту включено як позапрограмовий, укладачі тестового зошита свідомо не зазначали автора (як це було і у випадку з пробним ЗНО-2020), аби не відволікати увагу учасників неактуальною (у цьому конкретному випадку) для виконання завдань інформацією й відразу скерувати їх безпосередньо на роботу з текстом та завданнями до нього.

Автором відібраного до включення в тест 2020 року вірша є Надія Гуменюк – відома сучасна письменниця, поетеса, журналістка, лауреатка премій імені Лесі Українки, імені Олександра Олеся, імені Віктора Близнеця, імені Агатангела Кримського, імені родини Косачів; лауреатка, дипломантка численних Всеукраїнських літературних конкурсів «Золотий лелека», «Книжкова толока», «Ярославів Вал», «Коронація слова» та багатьох інших; володарка «Почесної відзнаки» Національної спілки письменників України, «Почесної відзнаки» Національної спілки журналістів України,
Почесної відзнаки «Журналістська гідність».

Творчість авторки високо оцінена літературознавцями й літературними критиками.

Микола Жулинський, академік НАН України, директор Інституту літератури імені Т. Шевченка, доктор філологічних наук, відзначає: «Вона чудовий прозаїк і публіцист. Але передовсім Надія Гуменюк – чудова поетеса. Її поезії з останньої збірки, що має назву «Голос папороті», мене вражають тим, що в них така волинська, тиха, але надзвичайно багата образність. Це поетеса класичного стилю, дуже виваженої поетичної традиції».

Євген Баран, літературний критик, голова Івано-Франківської обласної організації Національної спілки письменників України, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української літератури Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника, пише про авторку: «Легка й доступна поетична мова Надії Гуменюк. Немає насильства, літературної штучності у слові й образі. Таке природне взаємопереплетіння: життєвого досвіду, таланту й літературної традиції».

Микола Кодак, доктор філологічних наук, наголошує: «Ця поетеса давно вже склалася в особистість, гідну всілякої підтримки, аж до вшанування іменем (чи титулом) лауреата премії імені Т. Г. Шевченка. Таким – значущим і величним – бачиться мені це ім’я гордої волинянки, – Надії Павлівни Гуменюк, – кожне слово якої поетично відгранене і злеліяне задля рідного народу».
Включений до тесту ЗНО-2020 вірш Надії Гуменюк «О панно Інно! Липень. Спека…» опубліковано в збірці «Голос папороті» (Луцьк, 2009). Це блискуча алюзія на одну з найкращих інтимних поезій Павла Тичини «О панно Інно…». Об’єднує обидва твори мотив щемливих спогадів про втрачене, а відтак далеке, кохання, і сумне відчуття самотності. У Тичини меланхолійний настрій ліричного героя підсилений образом зимової тиші й «снігів, снігів, снігів», і в цю білу холодну порожнечу вривається тепла згадка про «шепіт гаю» й «любові усміх», що несміло квітнув, даруючи надію, коли «цвіли луги». У Гуменюк лірична героїня виринає з «дна споминів» (Франків образ) на контрасті – у липневу спеку, і білий колір у поезії тепер навіює несміливу мрію про «танець білий» і символізує «невимовну ніжність» чистого й непорочного почуття любові. Тичинівські алітерації увиразнюють це «білопінне» імпресіоністичне видиво й викликають асоціації з дивовижним живописом «Intermezzo»: «Мене спиняє біла піна гречок, запашна, легка, наче збита крилами бджіл» чи з пастельними тонами Стельмахових полів: «На ниві саме біло-рожевою піною квітувала гречка».
Текст вірша легко сприймається, зручний в аспекті аналізу, має виразно окреслені площини для перевірки: знання змісту програмового твору, а саме вірша П. Тичини «О панно Інно…» (завдання 49), розуміння мотивів (завдання 50), знання й визначення художніх засобів у художньому тексті (завдання 51), знання й розуміння різновидів лірики (завдання 52), аналіз тематичної спрямованості твору (завдання 53).

Зважаючи на те, що завдання 49, 50 та 51 не викликали в зацікавлених осіб питань, зупинимося на тих, щодо яких виникли певні перестороги як в учасників, так і в окремих представників громадськості, а саме на завданнях 52 та 53.

Тестове завдання 52 має на меті перевірити знання видів лірики й розуміння їхніх особливостей. Серед тематичних різновидів лірики в програмі зазначено такі: інтимна, громадянська (патріотична), пейзажна, філософська. Поезія «О панно Інно! Липень. Спека…», представлена в сертифікаційній роботі, має ознаки інтимної (Прийде хтось несказанно милий / І поведе у світ любові…) та пейзажної (Цей липень. Липи. Білопінно…) лірики. Натомість ознак філософської лірики у цій поезії немає, адже, за твердженнями знаних літературознавців, для цього виду ліричних творів характерні роздуми, розмірковування, медитації. Так, «Літературознавчий словник-довідник» (Київ :, 1997. С. 710) характерними особливостями філософської лірики називає «превалювання логізованих узагальнених образів, медитацію як спосіб ліричного осмислення дійсності». Отже, жодних підстав зараховувати вірш «О панно Інно! Липень. Спека…» до філософської лірики немає, так само як, наприклад, не вважають філософською поезією і вірш Тичини «О панно Інно…», попри всю глибину самоспоглядальної зануреності його ліричного героя.

У завданні 53 з-поміж п’яти запропонованих як варіанти відповіді ліричних творів необхідно було визначити той, що тематично близький до наведеної як стимул поезії «О панно Інно! Липень. Спека…». Тобто завдання орієнтоване на виявлення здатності тестованих диференціювати й групувати ліричні твори за їхньою тематикою. Для виконання цього завдання важливо було пригадати (суто знаннєвий компонент), що поезія «Задивляюсь у твої зіниці…» належить до громадянсько-патріотичної лірики, «Ти знаєш, що ти – людина?» та «Contra spem spero» – до філософської, медитативної, «Блакитна Панна» – до пейзажної (мотив – краса весняної природи, що надихає на творчість), і врешті пригадати / виснувати, що вірш «Чари ночі» за своїм провідним мотивом тематично належить до групи інтимної лірики («Цілуйцілуйцілуй її  – / Знов молодість не буде!») з елементами пейзажної (Відбились зорі у воді, / Летять до хмар тумани…/ Тут ллються пахощі густі, / Там гнуться верби п’яні…). Як відомо, «Чари ночі» називають вершиною інтимної лірики Олександра Олеся. У цьому вірші лунає заклик цінувати кожну мить життя, берегти почуття. У свою чергу стан ліричного героя віддзеркалює стан природи. Краса життя, краса почуттів, краса природи – понад усе. Такий провідний мотив твору. Отже, тематично близьким до поезії «О панно Інно! Липень. Спека…»  з-поміж згаданих у завданні 53 є саме «Чари ночі» Олександра Олеся.

З таких міркувань виходили як автори тестових завдань, експерти, які проводили експертизу цих завдань, так і члени предметної фахової комісії з української літератури, які затверджували ключі правильних відповідей до відповідних завдань 30 червня 2020 року.

Зважаючи на те, що персональні дані авторів завдань і членів предметної фахової комісії є службовою інформацією з обмеженим доступом, можемо лише зазначити, що всі тестові завдання, які зрештою потрапили в частину 2 «Українська література» зошита сертифікаційної роботи 2020 року, розроблені групою авторів, серед яких доктори філологічних наук – професори провідних університетів, кандидати філологічних і педагогічних наук, заслужені вчителі України, педагоги-практики, а серед членів предметної фахової комісії з української літератури три доктори філологічних наук, два кандидати філологічних наук, учителі-практики, серед яких заслужений учитель України.

Насамкінець варто наголосити, що Український центр оцінювання якості освіти повсякчас працює над підвищенням якості тестових матеріалів, аби завданнями з літератури були охоплені всі когнітивні рівні, зокрема й один із найвищих – аналізу (за таксономією Б. Блума). 
Запропоновані в тесті 2020 року в частині 2 «Українська література» завдання 49–53 якраз і покликані забезпечити досягнення цієї мети. Тож подібні завдання на аналіз тексту, зокрема й художнього, будуть включатися до сертифікаційних робіт і надалі. Принагідно запрошуємо фахівців-літературознавців і письменників долучатися до цієї надзвичайної важливої роботи заради молодого покоління громадян України.
komentar.jpg (46.44 КБ)
Змінено: Олена Холод - 13.07.2020 10:58:31
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
УЦОЯО використав незнайомий для учасників твір на ЗНО
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/test/74968/



Український центр оцінювання якості освіти використав у завданнях тесту ЗНО з української мови і літератури незнайомий для учасників позапрограмовий твір.

В УЦОЯО наголошують, що такі завдання дають можливість виокремити сильних учасників.

Про це йдеться у роз'ясненні УЦОЯО щодо завдань тесту № 49–53 частини тесту «Українська література».

«Цьогоріч у зошиті сертифікаційної роботи з української мови і літератури основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання в частині 2 «Українська література» вміщено низку завдань (кластерні завдання), що стосуються незнайомого для тестованих позапрограмового поетичного твору (завдання № 49–53)», - повідомляють в Українському центрі оцінювання якості освіти.

В УЦОЯО наголошують, що практика використання кластерних тестових завдань до незнайомих текстів не нова в тестах ЗНО з української мови та літератури.

«Так, традиційно в частині 1 «Українська мова» сертифікаційної роботи пропонуються тестові завдання, під час виконання яких учасникам тестування необхідно працювати з незнайомим текстом, тим самим засвідчуючи як свої знання з лінгвістики тексту, так і вміння читати й аналізувати тексти різної тематики, композиційної, жанрової й стильової природи», - роз'яснюють в УЦОЯО.

У Центрі зазначають, що завдання 49–53 субтесту з української літератури передбачають не лише перевірку знань, умінь і навичок учасників тестування в галузі літератури, а й практичне застосування їх під час роботи з позапрограмовим художнім текстом.

«Такі завдання дають можливість виокремити сильних учасників ЗНО за їхньою здатністю застосовувати знання в нових, нестандартних умовах, умінням зіставляти факти, робити висновки, складати уривки в цілісну картину. Відповідні якості молодої людини є надзвичайно актуальними, бо це вимога не лише освітньої галузі, а й сучасного життя», - наголосили в Українському центрі оцінювання якості освіти.
200_i.jpg (33.41 КБ)
Змінено: Олена Холод - 13.07.2020 09:34:52
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
ЗНО-2020: як розрахувати бал з біології
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/test/ball/47149/



Визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання з біології здійснюється у два етапи. На першому етапі визначається тестовий бал учасника зовнішнього оцінювання (максимум – 82 бали).

На другому етапі, на основі тестового бала визначається рейтингова оцінка результатів учасника зовнішнього оцінювання за 200-бальною шкалою, що використовується при складанні рейтингового списку абітурієнтів при вступі до вузів України.

За вибором випускника результат виконання завдань сертифікаційної роботи може бути зарахований як державна підсумкова атестація з біології.


ЯК РОЗРАХОВУЄТЬСЯ ТЕСТОВИЙ БАЛ
Завдання з вибором однієї правильної відповіді. Завдання складається з основи та чотирьох варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив відповідь у бланку відповідей А.

Тест містить 38 завдань цієї форми (№1-38), що будуть оцінені в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання не надано.


Завдання на встановлення відповідності. Завдання складається з основи та двох стовпчиків інформації, позначених цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч).
Виконання завдання передбачає встановлення відповідності (утворення «логічних пар») між інформацією, позначеною цифрами та буквами. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.

Тест містить 8 завдань цієї форми (№39-46), що будуть оцінені в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал – за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів за будь - яку «логічну пару», якщо зроблено більше однієї позначки в рядку та/або колонці; 0 балів за завдання, якщо не вказано жодної правильної відповідності («логічної пари»), або відповіді на завдання не надано.


Завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей. Завдання складається з основи та трьох груп (стовпчиків) відповідей, позначених цифрами; у кожній групі лише одна відповідь правильна. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав з кожної групи (стовпчика) і послідовно записав три відповіді (цифри) в бланку відповідей А.

Тест містить 4 завдання цього типу (№47–50), кожне з яких оцінюється в 0, 1, 2 або 3 бали: 1 бал – за кожен правильно вказаний варіант відповіді (цифру) із трьох можливих; 0 балів, якщо не вказано жодного правильного варіанта відповіді (цифри), або відповіді на завдання не надано. Порядок написання цифр має значення – строга послідовність.

Максимальна кількість балів, яку зможе набрати учасник ЗНО з біології, правильно виконавши всі завдання тесту – 82.


ЯК РОЗРАХОВУЄТЬСЯ РЕЙТИНГОВИЙ БАЛ
Для отримання результатів учасника зовнішнього оцінювання за 200-бальною шкалою використовується Таблиця переведення тестових балів в рейтингову шкалу від 100 до 200 балів.

Таблиця переведення тестових балів у рейтингову шкалу від 100 до 200 балів оприлюднюється Українським центром оцінювання (УЦОЯО) тільки після перевірки правильності виконання завдань кожного учасника тестування та визначення порогового бала «склав / не склав».

Таблиця переведення тестових балів має бути оприлюднена не пізніше 25 липня 2020 року. Зазначена шкала є рейтинговою, оскільки вказує на місце результату зовнішнього незалежного оцінювання особи серед результатів інших учасників тестування з біології.

При розрахунку зазначеної шкали не будуть братися до уваги результати учасників тестування, які не подолали пороговий тестовий бал за результатами тестування. Пороговий бал визначають групи експертів, які аналізують фактичне виконання тестових завдань учасниками тестування та на підставі цього аналізу встановлюють кількість тестових балів, що визначають пороговий тестовий бал з біології. Учасники ЗНО, які не подолають визначений пороговий тестовий бал, вважатимуться такими, хто не склав тест.

Слід зазначити, що визначення рейтингової оцінки за  таблицями переведення тестових балів минулих років  буде неточним.
Рейтинговий бал може суттєво відрізнятися враховуючи різні рівні тестів та різні фактичні результати виконання тесту учасниками тестування.
Таблиці переведення тестових балів минулих років ви можете подивитись за наступним посиланням.

ЯК РОЗРАХОВУЄТЬСЯ БАЛ ДПА
Результат виконання усіх завдань сертифікаційної роботи може зараховуватися як державна підсумкова атестація з біології за вибором випускника.

Максимальна кількість балів, яку може отримати учасник ЗНО з біології, правильно виконавши всі завдання, дорівнює 82 тестовим балам.

Таблиця переведення тестових балів в оцінку за шкалою 1-12 балів також публікується після перевірки правильності виконання завдань кожного учасника тестування з біології не пізніше 25 липня 2020 року.


ОРІЄНТОВНИЙ РОЗРАХУНОК БАЛА ЗА ШКАЛОЮ 2019 РОКУ
Для отримання  орієнтовного  значення власного рейтингового бала за шкалою 100-200 балів уведіть свій тестовий бал у поле нижче (максимум 82 бали):
 
Введіть свій тестовий бал: [CENTER]
 [/CENTER]
 
234221234-001_m.jpg (11.75 КБ)
Змінено: Олена Холод - 13.07.2020 06:29:32
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
13 ЛИПНЯ ПОНАД 113 ТИСЯЧ ОСІБ СКЛАДАТИМУТЬ ЗНО З БІОЛОГІЇ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням:
https://testportal.gov.ua/13-lypnya-ponad-113-tysyach-osib-skladatymut-zno-z-biologiyi/



Для проходження тесту з біології зареєструвалися 113 895 осіб, для яких створено 7 711 аудиторій у 486 пунктах тестування.

Тест налічує 50 завдань, за правильне виконання яких можна набрати 82 бали.

Український і регіональні центри оцінювання просять учасників ЗНО  бути максимально відповідальними, дотримуватися рекомендацій медиків, правил соціального дистанціювання, не забувати, що безпека – спільна справа.


Допуск учасників до пункту розпочнеться о 9:50 і триватиме до 10:50. Якщо учасник прибудете до пункту тестування після 10:50, його не буде допущено до участі в ЗНО.

Вхід учасників до пунктів проведення ЗНО буде дозволено лише за наявності таких документів:
  • оригіналу Сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
  • паспорта або іншого документа, серію (за наявності) та номер якого зазначено у Сертифікаті;
  • запрошення-перепустки для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні.
У разі неможливості пред’явлення оригіналу Сертифіката, паспорта чи іншого документа, серію та номер якого зазначено у Сертифікаті, або за умови надання копій цих документів чи електронної версії ID-картки у мобільному застосунку «Дія» абітурієнта не буде допущено до пункту проведення ЗНО.


Увага! Під час проходження тесту абітурієнт не може мати при собі будь-яких засобів зв’язку, пристроїв зчитування, оброблення, збереження та відтворення інформації, друкованих і рукописних матеріалів, що не передбачені процедурою тестування.
Змінено: Олена Холод - 13.07.2020 05:21:31
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
ЯКІ Ж ПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ?

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/yaki-zh-pravylni-vidpovidi-z-istoriyi-ukrayiny/



Предметна фахова комісія Українського центру оцінювання якості освіти встановила правильні відповіді до завдань сертифікаційної роботи з історії України. Ознайомитися з таблицею правильних відповідей можна в розділі «ЗНО-2020. Історія України».

Нагадуємо, що засідання експертної комісії при Українському центрі оцінювання якості освіти з визначення порога «склав/не склав» з історії України відбудеться 23 липня. Результати тестування з цього предмета буде розміщено на інформаційних сторінках учасників до 25 липня.

Абітурієнтам, які хочуть самостійно визначити кількість набраних тестових балів з історії України, радимо скористатися схемами нарахування балів за виконання завдань.


Звертаємо увагу, що завдання на встановлення правильної послідовності (№ 27, 28, 57, 58) оцінюється в 0, 1, 2 або 3 бали.
Змінено: Олена Холод - 13.07.2020 05:18:28
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
9 ЛИПНЯ ВІДБУДЕТЬСЯ ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/9-lypnya-vidbudetsya-zovnishnye-nezalezhne-otsinyuvannya-z-istoriyi-ukrayiny/




Понад 264 тисячі осіб в 1 115 пунктах тестування протягом 150 хвилин виконуватимуть завдання сертифікаційної роботи з історії України.


Тест налічує 60 завдань, за правильне виконання яких можна набрати 94 бали.

Допуск учасників до пункту розпочнеться о 9:50 і триватиме до 10:50.

Звертаємо увагу, що в запрошенні-перепустці зазначено проміжок часу, у який учасникові / учасниці ЗНО рекомендовано прибути до пункту тестування і пройти процедуру допуску.

Вхід учасників до пунктів проведення ЗНО буде дозволено лише за наявності таких документів:
  • оригіналу Сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
  • паспорта або іншого документа, серію (за наявності) та номер якого зазначено у Сертифікаті;
  • запрошення-перепустки для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні.
У разі неможливості пред’явлення оригіналу Сертифіката, паспорта чи іншого документа, серію та номер якого зазначено у Сертифікаті, або за умови надання копій цих документів чи електронної версії ID-картки у мобільному застосунку «Дія» абітурієнта не буде допущено до пункту проведення ЗНО.

Неможливість використовувати цифровий паспорт у державному застосунку Дія замість паперового документа або пластикової ID-картки пов’язана з технічними та організаційними особливостями проведення зовнішнього незалежного оцінювання.

Увага! Якщо учасник прибудете до пункту тестування після 10:50, його не буде допущено до участі в ЗНО.

Радимо взяти із собою 2–3 ручки з чорнилом насиченого чорного кольору та пляшечку з питною водою без етикетки, засоби індивідуального захисту, які учасник ЗНО зможе покласти на свій робочий стіл і за потреби скористатися.

Нагадуємо, що під час проходження тесту абітурієнт не може мати при собі будь-яких засобів зв’язку, пристроїв зчитування, оброблення, збереження та відтворення інформації, друкованих і рукописних матеріалів, що не передбачені процедурою тестування.
Змінено: Олена Холод - 08.07.2020 10:55:00
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
ПОНАД 105 ТИСЯЧ ОСІБ СКЛАДАЛИ ТЕСТ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Матеріал читаємо нижче або переїодимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/ponad-105-tysyach-osib-skladaly-test-z-anglijskoyi-movy/?fbclid=IwAR2JgwZRQQ_8vpRLKjz7ueQ7r73bgHeRhkHtIbPrrSfTdEgKjeI43Vsw2Hg


Із завданнями сертифікаційної роботи та аудіофайлом частини «Розуміння мови на слух (аудіювання)» можна ознайомитися в розділі «ЗНО-2020. Англійська мова».

За оперативною інформацією регіональних центрів оцінювання якості освіти, участь у тестуванні з англійської мови взяли 105 157 осіб, що становить 89,37 % від загальної кількості зареєстрованих.
30 учасників ЗНО не було допущено до пунктів тестування, 13 – через виявлення ознак гострих респіраторних захворювань.

Дотримання процедури тестування контролювали 42 громадські спостерігачі.

Явка учасників на пункти тестування з англійської мови в розрізі регіонів.
Регіон   %
м. Київ   89,01
Вінницька область   89,42
Волинська область   88,45
Дніпропетровська область   89,63
Донецька область    84,11
Житомирська область   91,55
Закарпатська область   88,54
Запорізька область   88,11
Івано-Франківська область   87,70
Київська область   92,79
Кіровоградська область   88,59
Луганська область   88,67
Львівська область   91,05
Миколаївська область   87,38
Одеська область   88,54
Полтавська область   89,63
Рівненська область   89,09
Сумська область   87,67
Тернопільська область   90,07
Харківська область   90,72
Херсонська область   88,42
Хмельницька область   92,63
Черкаська область   90,30
Чернівецька область   88,05
Чернігівська область   90,96
Учасники зовнішнього незалежного оцінювання, які не змогли взяти участь в основній сесії зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови через причини, які не залежали від їхніх дій і волі, можуть зареєструватися для участі у додатковій сесії.
Для цього необхідно протягом 5 робочих днів (з урахуванням дня проведення тестування) подати до регіонального центру, у якому проходили реєстрацію, документ, що підтверджує причину неучасті в основній сесії, та відповідну заяву.

Докладніше про умови участі у додатковій сесії — у відповідному розділі.


Правильні відповіді до завдань сертифікаційної роботи з англійської мови буде розміщено 8 липня в розділі «ЗНО-2020. Англійська мова».
Змінено: Олена Холод - 08.07.2020 10:44:49
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
Опубліковані відповіді на тест ЗНО з англійської мови
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/test/74928/


Опубліковані правильні відповіді на завдання тесту ЗНО з англійської мови, що був проведений у вівторок.


Використовуючи правильні відповіді на завдання тесту з англійської мови, учасники тестування мають можливість визначити власний тестовий бал за всіма завданнями тесту, окрім завдання відкритої форми.

Результат виконання завдань № 1-16 частини «Розуміння мови на слух (аудіювання)», №17-32 частини «Читання», №39-43 та №49-53 частини «Використання мови» та № 59 частини «Письмо» буде зараховуватися як державна підсумкова атестація з англійської мови (за вибором випускника) для учнів, які вивчали предмет на рівні стандарту.

Результат виконання завдань всього тесту буде зараховуватися як державна підсумкова атестація з англійської мови (за вибором випускника) для учнів, які вивчали предмет на профільному рівні, а також буде використовуватися під час прийому до вищих навчальних закладів України.

Максимальна кількість балів, яку може отримати учасник ЗНО з англійської мови, правильно виконавши всі завдання № 1-16, № 17-32, № 39-43, №49-53 та № 59, що будуть зараховуватися як державна підсумкова атестація для учнів, які вивчали англійську мову на рівні стандарту, дорівнює 56 тестовим балам.

Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту - 72 тестові бали.

Офіційне оголошення результатів тестування відбудеться не пізніше 25 липня.

При оголошенні офіційних результатів ЗНО з англійської мови будуть оприлюднені таблиці за шкалою від 100 до 200 балів і таблиці за шкалою від 1 до 12 балів.

Результати за рейтинговою шкалою від 100 до 200 балів використовуватимуться абітурієнтами під час вступу до вишів.Результати за шкалою від 1 до 12 балів будуть надіслані навчальним закладам для визначення оцінки випускників за державну підсумкову атестацію.
Articles-001_i.jpg (52.47 КБ)
Змінено: Олена Холод - 08.07.2020 06:51:22
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
Відбулось зовнішнє оцінювання з англійської мови

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/test/74907/



В Україні триває третій тиждень проведення основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання. У вівторок, 07 липня відбулось тестування з англійської мови.

Здобувачі повної загальної середньої освіти поточного року, які вибрали англійську мову для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання, також отримають оцінку за шкалою 1–12 балів. 

Для тих, хто вивчав англійську мову на стандартному рівні, у процесі визначення результату буде використано тестовий бал, отриманий учасником за виконання завдань № 1–16 частини «Розуміння мови на слух (аудіювання)», № 17–32 частини «Читання», №39–43, №49–53 частини «Використання мови» та № 59 частини «Письмо». Для тих, хто вивчав англійську мову на профільному рівні, використовуватиметься тестовий бал, отриманий за виконання усіх завдань тесту.

Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту - 72 тестові бали.

З метою інформування учасників зовнішнього незалежного оцінювання у середу, 08  липня будуть опубліковані правильні відповіді на завдання тестів
Див. розділ Відповіді на тести ЗНО.

Установлення порога «склав/не склав» та визначення результатів ЗНО з англійської мови відбудеться за підсумками засідання експертної комісії з питань визначення результатів ЗНО не пізніше 24 липня.

Учасники, які подолають поріг «склав/не склав», зможуть узяти участь у конкурсному відборі до закладів вищої освіти.

Також 24 липня опубліковані таблиця відповідності тестових балів оцінкам за шкалою від 1 до12 балів та таблиця переведення тестових балів з англійської мови у рейтингову оцінку за шкалою від 100 до 200 балів.

Результати тестування з англійської мови будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників ЗНО 25 липня.

Після цього навчальні заклади отримають результати державної підсумкової атестації своїх учнів.

Учасники тестування, які не змогли взяти участь в зовнішньому оцінюванні через об'єктивні причини, можуть протягом 5 робочих днів (з урахуванням дня проведення тестування) подати до регіонального центру, у якому проходили реєстрацію, документ, що підтверджує причину неучасті в основній сесії, та відповідну заяву.

8378_i.jpg (32.79 КБ)
Змінено: Олена Холод - 07.07.2020 11:01:43
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
До уваги абітурієнтів!!!


На сайті МОН запрацював чат-бот, який стане вашим онлайн помічником у питаннях вступної кампанії 2020! 
🤩


Консультації надаються фахівцями оперативно, питання опрацьовуються в максимально стислі терміни.


Нагадуємо, що окрім надання онлайн допомоги, фахівці МОН консультують на безкоштовній гарячій лінії з питань вступної кампанії та через інші засоби зв'язку.


 Графік роботи фахівців: пн-чт - 9:00 - 18:00, пт - 9:00 - 16:45.


Нагадуємо, що окрім надання онлайн допомоги, фахівці МОН консультують на безкоштовній гарячій лінії з питань вступної кампанії та через інші засоби зв'язку – 0 800 50 45 70.

Чекаємо на вас!

https://mon.gov.ua/

Урядовий контактний центр


#Вступ2020
Змінено: Олена Холод - 13.07.2020 11:22:43
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Єгор Стадний розповів, чи визнаватиме Україна атестати "ДНР"-"ЛНР"

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://vseosvita.ua/news/yehor-stadnyi-rozpoviv-chy-vyznavatyme-ukraina-atestaty-dnr-lnr-19183.html




Ексзаступник міністра освіти розповів про те, що для абітурієнтів з Криму та Донбасу діяло два механізми вступу до університетів.

3 липня Верховна Рада України прийняла за основу законопроєкт № 3774, який дозволяє дітям з тимчасово окупованих територій вступати до будь-яких закладів вищої освіти в Україні без ЗНО. 
Єгор Стадний, ексзаступник міністра освіти, в інтерв’ю Уп.Життя розповів, що до прийняття цього законопроєкту для вступників з Криму та Донбасу діяло два окремі механізми зі вступними іспитами, але без складання ЗНО.
Наприклад, перший механізм для випускників з Криму та Севастополя передбачав, що у певного визначеного університету є квота, в межах якої вступають абітурієнти:
Цитата

Вони не конкурують з іншими вступниками, в них є свій конкурс, їм виділяють квоту, і вони конкурують між собою. Ця квота ніколи не вибиралася повною мірою.

Другий механізм, про який розповів Єгор Стадний, діяв для вступників з Донбасу. Їм також не потрібно було складати ЗНО, але без цього іспиту вони могли вступати лише у визначені університети:
Цитата

У них не було квот, і вони конкурували в загальному конкурсі зі вступниками, які вступали до цих визначених університетів, складаючи ЗНО. Ми ще восени прийняли рішення, що перелік університетів, у які мешканці ТОТ можуть вступати без ЗНО, треба розширити.

Раніше це було 30-40 університетів для вступників з Криму, зокрема в Одеській, Херсонській, Запорізькій та Миколаївській областях, і приблизно стільки ж для дітей з Донбасу – заклади вищої освіти, які працюють на підконтрольних територіях Донецької та Луганської областей:
Цитата

Що було спільне для цих механізмів – це отримання українського атестата через складання двох іспитів ДПА з історії України й української мови. До речі, одне з перекручень щодо змін – це ніби визнання ЛНР- та ДНРівських чи російських атестатів. Такого ніколи не відбувалося. Вступники з ТОТ заповнюють освітню декларацію і після цього складають ДПА з історії України та української мови.
Далі вони отримують документ про середню освіту і вступають за вступним іспитом, який визначає для них університет.

Ексзаступник міністра освіти зауважив, що МОН ніколи не визнавало і не визнає атестати, отримані на окупованих територіях. Відтепер вступники з ТОТ матимуть можливість вступати до будь-якого українського університету, а не лише до тих, що знаходились в обмеженому списку.
Єгор Стадний розповів, як ухвалений законопроєкт працюватиме в реальному житті:
Цитата

Не знаю, як нинішнє керівництво буде імплементувати цей закон, але я б не вигадував велосипед. Ми маємо геть окремий конкурс, який не створює тиску на загальний конкурс. Діти вступають в межах 20% в будь-який університет в Україні. 20% – це квота в межах максимального обсягу бюджетних місць, які можуть бути в цьому закладі. Максимальний обсяг – це ті плани самого університету про те, скільки всього він може взяти бюджетних місць.

За його словами, вступну кампанію для абітурієнтів з ТОТ треба проводити до загальної вступної кампанії за принципом широкого конкурсу із заявами з різними пріоритетами. Коли заяви закінчаться, всі решта місць, які залишилися незайнятими, треба повернути назад у загальний кошик:
Цитата

І абсолютна більшість цих місць буде повернута, тому що 20% в межах максимального обсягу кожної конкурсної пропозиції – це може бути й 10 тисяч місць по Україні. Це не означає, що всі 10 тисяч місць будуть зайняті. Навпаки більшість з них повернеться назад. 
Такий підхід, по-перше, відкриває шлях доступу до будь-якого університету і справді усі абітурієнти з ТОТ, які подадуть заяви, опиняться в тому чи іншому університеті залежно від того, за яким пріоритетом в межах квотного конкурсу пройдуть.  А, по-друге, це дозволить повернути невикористані місця до загального кошика до початку загальної вступної кампанії і не створювати зайвого тиску. 

Зарахування на бюджетні місця для вступників з ТОТ триватиме до 20 серпня включно, нагадав Єгор Стадний. Після цієї дати до 23 жовтня вони зможуть за спрощеною процедурою без ЗНО вступати на контракт.
Він також зазначив, що восени 2019 року, плануючи вступну кампанію і зміни до закону, його команда розглядала два варіанти: програму-максимум і програму-мінімум.
Програма-максимум – це спроба відійти від ідеї списків університетів і дозволити дітям вступати до будь-якого закладу без ЗНО, але в межах квоти. Програма-мінімум передбачає об’єднання двох списків університетів в один, куди можуть вступати діти з ТОТ:
Цитата

Ми не пішли максимальним сценарієм, тому що в принципі, є третина громадян, яка не поділяє ідею будь-яких пільг для вступників з Криму чи Донбасу. Окрім цього ми розглядали іншу паралельну ідею – це підготовчі курси для вступників.
Майже у всіх університетів є підготовчі курси. Ми також обов’язково, окрім навчальної програми, маємо робити соціалізуючу програму. Зараз це відкриття України, тому що це молодь, яка живе вже 6 років, вилучена з українського гуманітарного простору. І ось за рік підготовчих курсів вони би підтягувались в знаннях, соціалізуються в українському гуманітарному просторі, інтегрувались би в нього і йшли б на загальних засадах зі всіма через ЗНО.
Ця ідея теж закладена в цьому новому Законі, її треба буде бюджетувати у 2021 році, обов’язково виділяючи на це кошти. І я вважаю, що ми маємо здебільшого акцентувати увагу саме на підготовчих курсах, тому що це позбавляє цих молодих людей будь-якої стигматизації за те, що вони пільговики, за те, що вони отримали не так, як всі, доступ до університетів тощо.
Змінено: Олена Холод - 08.07.2020 10:15:11
Міжнародне порівняльне моніторингове дослідження якості освіти PISA-2021, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
PISA у центрі уваги.




Що криється за гендерною нерівністю в освіті?


Хоча PISA засвідчує суттєві гендерні відмінності в читацькій грамотності на користь 15-річних дівчат, розрив стає менший, коли перевіряються навички цифрового читання. Дійсно, дослідження щодо компетентностей дорослих свідчить про відсутність значних гендерних відмінностей у рівні цифрової грамотності серед молоді 16–29 років.


🔹
Хлопці частіше, ніж дівчата, мають низькі результати, коли відвідують
 школи з великою часткою учнів із поганими соціально-економічними умовами.



🔹Дівчата – навіть дівчата з високими досягненнями – показують гірші, ніж хлопці, результати, коли їх просять міркувати як вчені, наприклад, коли їх просять сформулювати ситуації математично або інтерпретувати явища в науковому форматі.



🔹Батьки частіше очікують, що саме їхні сини, а не доньки, працюватимуть у галузях природничих науках, техніки, інженерії чи математики, навіть тоді, коли їхні 15-річні діти – хлопці та дівчата – мають однакові успіхи в математиці.

Детальніше у звіті "PISA. У центрі уваги" https://bit.ly/2AK2fnu
Змінено: Олена Холод - 13.07.2020 05:27:23
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
За нудну справу – з креативом: як привчити дітей виконувати свої обов’язки
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://vseosvita.ua/news/za-nudnu-spravu-z-kreatyvom-iak-pryvchyty-ditei-vykonuvaty-svoi-oboviazky-19167.html




Примус не має бути інструментом у вихованні дітей.

Тихе, а іноді й голосне від дитини «мені це нудно» чи не кожному дорослому відоме. Насправді, усім притаманне відчуття нудьги при одній лиш думці про ту чи ту справу. Наприклад, дітям нецікаво виконувати домашні завдання, а батькам нудно мити посуд.
Не варто силою змушувати дитину робити нудну для неї справу, навіть коли того вимагає саме життя. Достатньо декількох кроків для подолання бар'єру між небажанням і дією. Це корисно як для дітей, так і для вчителів, адже обов'язки є і вдома, і у школі.
4 дієві поради для батьків і вчителів у виконанні дітьми нудних справ:

  1. Власний приклад. Дитина своєю поведінкою копіює тата, маму і навіть вчителя. Тому варто звернути увагу на те, як ви самі долаєте бар'єр нудьги. Якщо дитина чує від дорослого «Я так не хочу цього робити» і спостерігає бездіяльність, то й сама чинитиме відповідно. Краще при дитині говорити: «Це така нудна справа, я не хочу її зараз робити. Але я знаю, що робити нудні справи потрібно, тому увімкнімо веселу музику і зробімо це одразу».

  2. Зробіть це звичкою. Чи звертали ви увагу, як стає легко і приємно після виконання нудної справи? Візьміть за звичку робити небажане відразу. Привчіть до цього дитину, але без застосування примусу. Спочатку попросіть дитину зробити те, чого вона не хоче і відтягуватиме «на потім». Через певний проміжок часу лагідно і спокійно нагадайте про цю справу й відразу зникніть з поля зору. Якщо дитина знову «відтягує», проговоріть з нею про ті відчуття, які вона переживає у цей момент. Після того, як дитина проговорить все, що відчуває, зробіть нудну справу разом. Ще раз проговоріть, які почуття у дитини тепер. Акцентуйте увагу на різниці у відчуттях і емоціях при «відтягуванні» та після зробленого. У такий спосіб дитина на рівні емоцій стане усвідомлювати негативний вплив перекладання справи на потім.

  3. Зона відповідальності. З раннього дитинства необхідно привчати до поняття «відповідальність». У кожного в родині є своя зона відповідальності, і до цього потрібно ставитись серйозно. Що раніше з дитиною говорити про відповідальність, то скоріше нудні справи для неї стануть звичними. Якщо дитина зробила щось абияк, нехай переробить якісно. У такий спосіб вона зрозуміє, що треба відповідально ставитися до доручень у родині.

  4. Музика. Доволі мало уваги приділяється музиці. Хоча, насправді, музика має лікувальний ефект, не кажучи вже про емоційне налаштування. Якщо справа для дитини нудна, спробуйте увімкнути її улюблені треки - це сприятиме емоційному налаштуванню.
А щодо самої нудьги, коли дитина зробила все і не знає чим себе зайняти – дозвольте їй побути в цьому стані. "Нудно – негайно треба зацікавити!" - це хибний підхід. Дозвольте дитині розвиватися у креативності. Нехай вона самостійно спробує знайти собі заняття, зробить відкриття, щось дослідить, поспостерігає чи просто поміркує на самоті.
Змінено: Олена Холод - 08.07.2020 10:11:08
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
МОН винесло на обговорення зміни до оцінювання класів НУШ.
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://nus.org.ua/news/mon-vyneslo-na-obgovorennya-zminy-do-otsinyuvannya-klasiv-nush/



Міністерство освіти і науки винесло на громадське обговорення зміни до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів, які навчаються за новим стандартом.
Проєкт наказу опублікували на сайті МОН.
Як зазначають у міністерстві, пропонуються такі зміни:
  • у першому та другому класах застосовується вербальна характеристика особистих досягнень та результатів навчання  учнів;
  • у третьому та четвертому класах, першому семестрі п’ятого класу Нової української школи (далі – НУШ) підсумкове оцінювання здійснюється за рівневою шкалою.
Підсумкове оцінювання учнів 3-4 класів пропонують проводити за чотирма рівнями:
  1. початковий;
  2. середній;
  3. достатній;
  4. високий.
Також у проєкті є таблиці з критеріями до кожного рівня.
Рівні результатів навчання учнів пропонують визначати за:
  • рівнем сформованості умінь як складових ключових та предметних компетентностей;
    рівнем володіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
  • мірою самостійності у виконанні навчальних завдань;
  • рівнем сформованості вміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, висувати і формулювати гіпотези;
  • рівнем пізнавальної діяльності.
Також пропонується, щоб за рішенням педагогічної ради школи могли:
  • здійснювати оцінювання в першому семестрі п’ятого класу НУШ за 12-бальною системою (шкалою);
  • здійснювати оцінювання в другому семестрі п’ятого класу НУШ за рівневою шкалою;
  • здійснювати оцінювання результатів навчання учнів усіх класів за власною шкалою – за умови затвердження правил переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством.
 
Документ містить також окремі положення щодо оцінювання результатів навчання учнів з особливими освітніми потребами:
“Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до індивідуальної програми розвитку (ІПР), що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ), де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання.
Добір форм поточного та підсумкового оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я.
При оцінюванні рівня сформованості предметних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами вилучаються ті складові (знання, вміння, види діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я”.

Зауваження та пропозиції можна надсилати до 24 липня в письмовому вигляді та електронною поштою:

  • Міністерство освіти і науки України, проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135;
  • assessment.nus@gmail.com.
Змінено: Олена Холод - 07.07.2020 13:13:30
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для даної теми повідомлення повідомлення
 


Станом на сьогодні МОН спільно з ПриватБанк повернули кошти за пробне ЗНО у закладах освіти 86 тис 351 учаснику. Сума повернених коштів складає 21 млн 230 тис 688 грн.
107 тис учасників пробного ЗНО мають картки ПриватБанку, на які перераховуються кошти.

Ще 111 тис учасників мають звернутись до банку, щоб отримати кошти за пробне ЗНО. Таким учасникам необхідно оформити картку безкоштовно за 15 хвилин в будь-якому відділенні ПриватБанку.
Із собою потрібно мати паспорт або електронну ID-картку.
Якщо учасник/учасниця вже є клієнтами банку, можна відкрити віртуальну картку у Приват24, не відвідуючи відділення.
Неповнолітні учасники пробного ЗНО також можуть оформити картку ПриватБанку.
Картку необхідно оформити якомога швидше. Однак якщо зараз немає змоги потрапити до банку, є час до кінця листопада – програма повернення коштів діятиме до 1 грудня 2020 року.

Докладніше: bit.ly/38L3bot
Страницы: Пред. 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 28 След.