Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 28 След.
Вступні випробування до магістратури за технологією ЗНО у 2021 році: ЄВІ та ЄФВВ, У цій темі будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
Перелік іспитів у магістратуру в 2021 році





Відповідно до Умов прийому до вищих навчальних закладів у 2021 році іспити у формі зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) складатимуть вступники у магістратуру всіх спеціальностей.

Для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня або освітньо-кваліфікаційного рівня вищої освіти (бакалавра, магістра) можуть проводитись наступні іспити та фахові випробування:

  • єдине фахове вступне випробування (ЄФВВ) – це форма вступного випробування за технологією ЗНО з права та загальних навчальних правничих компетентностей для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра;
  • єдиний вступний іспит (ЄВІ) – це форма вступного випробування за технологією ЗНО з іноземної (англійської, або німецької, або французької, або іспанської) мови для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра.
  • фахове випробування у навчальному закладі - форма вступного випробування, що проводиться у навчальному закладі для вступу на основі здобутого (або такого, що здобувається) ступеня або освітньо-кваліфікаційного рівня вищої освіти, яка передбачає перевірку здатності до опанування освітньої програми певного рівня вищої освіти на основі здобутих раніше компетентностей.

У 2021 році вступники до магістратури зможуть подати результати єдиного вступного іспиту з іноземної мови 2020 або 2021 року та єдиного фахового вступного випробування з права 2021 року.

З переліком іспитів та фахових випробувань для вступу в магістратуру можна ознайомитися за таким гіперпосиланням
Змінено: Олена Холод - 15.03.2021 13:32:48
Вступні випробування до магістратури за технологією ЗНО у 2021 році: ЄВІ та ЄФВВ, У цій темі будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
Процедура реєстрації вступників для складання ЄФВВ та/або ЄВІ

Процедуру реєстрації для майбутніх магістрів описано за таким гіперпосиланням

Змінено: Олена Холод - 23.02.2021 11:34:08
Вступні випробування до магістратури за технологією ЗНО у 2021 році: ЄВІ та ЄФВВ, У цій темі будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
Реєстрація для участі в ЄВІ/ЄФВВ триватиме з травня до червня.



Більше інформації можна отримати за цим гіперпосиланням
Змінено: Олена Холод - 09.02.2021 10:48:02
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
ЗА ТРИ ДНІ ЗАВЕРШИТЬСЯ РЕЄСТРАЦІЯ НА ЗНО-2021

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



5 березня – останній день, визначений для відправлення поштою реєстраційних документів для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні.

Зауважте, що дату подання документів до регіонального центру оцінювання якості освіти визначають за відтиском штемпеля на поштовому конверті. Тож наполегливо радимо не зволікати.

Регіональні центри оцінювання якості освіти продовжуватимуть опрацьовувати реєстраційні документи, отримані після 5 березня, однак за умови, що вони відправлені у встановлені терміни. Документи, надіслані після 5 березня, опрацьовувати не будуть.

Нагадуємо, що після надсилання документів поштою за допомогою спеціального сервісу можна перевірити стан опрацювання реєстраційних документів. Для цього до сервісу потрібно ввести номер реєстраційної картки.

Документи в регіональних центрах оцінювання якості освіти опрацьовують у міру їх надходження, але не довше ніж протягом 10 робочих днів.

Станом на 3 березня для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні та державній підсумковій атестації зареєстровано 268 339 осіб.
Змінено: Олена Холод - 03.03.2021 08:30:31
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Учасники ЗНО можуть перевірити статус реєстрації

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням



Учасники зовнішнього незалежного оцінювання мають можливість перевірити стан опрацювання поданих на реєстрацію документів.

Відповідний сервіс доступний на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.

Водночас підтвердженням факту реєстрації для участі в ЗНО є сертифікат, який учень або випускник минулих років отримує в індивідуальному конверті разом з реєстраційним повідомленням.

Якщо учасник вже отримав сертифікат ЗНО, однак помітив помилку в деяких персональних даних, він можете внести необхідні зміни до 5 березня 2021 року, скориставшись спеціальним сервісом «Внести зміни».

Як відомо, реєстрація учасників ЗНО триватиме до 5 березня. Водночас комплекти реєстраційних документів учнів (слухачів, студентів) для проходження ДПА у формі ЗНО мають бути надіслані закладами освіти до 1 березня 2021 року включно.
Змінено: Олена Холод - 24.02.2021 07:39:35
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
ЗНО-2021: ДО ЗАВЕРШЕННЯ РЕЄСТРАЦІЇ ЗАЛИШИЛОСЯ МЕНШЕ ДВОХ ТИЖНІВ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням




На сьогодні для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні й державній підсумковій атестації зареєстровано 149 540 осіб, які обрали 611 220 тестувань.


Найпопулярнішими предметами у здобувачів освіти наразі є математика, цей навчальний предмет обрали 117 811 осіб, історія України – 115 707 осіб, а також українська мова і література – 102 371 особа (46 077 осіб зареєструвалися для участі в тестуванні з української мови). Традиційно популярними є географія (70 847 осіб), англійська мова (61 985 осіб) і біологія (48 795 осіб).

Щодо регіонального розподілу, то в Харківській і Полтавській областях найбільша частка здобувачів повної загальної середньої освіти поточного року, які станом на 23 лютого успішно зареєстровані для проходження ЗНО (57 % і 54 % відповідно), найменше така частка в Хмельницькій області (19 %).

Звертаємо увагу осіб, які надіслали реєстраційні документи, на те, що підтвердженням факту реєстрації для участі в ЗНО є Сертифікат, який особа отримує в індивідуальному конверті разом з реєстраційним повідомленням. Якщо Ви ще не отримали такого документу, перевірте, будь ласка, стан опрацювання реєстраційних документів за допомогою спеціального сервісу.

Якщо Ви уже маєте Сертифікат ЗНО, однак помітили помилку в деяких персональних даних, Ви можете внести необхідні зміни до 5 березня 2021 року, скориставшись спеціальним сервісом «Внести зміни».
Радимо охочим узяти участь у ЗНО-2021 не зволікати і надсилати реєстраційні документи. Зазначимо, що основна сесія ЗНО проходитиме з 21 травня  до 15 червня.
Змінено: Олена Холод - 23.02.2021 12:42:47
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
ЗНО-2021: МАТЕМАТИКА АБО МАТЕМАТИКА (ЗАВДАННЯ РІВНЯ СТАНДАРТУ)



Детальна інформація за таким гіперпосиланням
Змінено: Олена Холод - 17.02.2021 07:27:19
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
УКРАЇНСЬКА МОВА ЧИ УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА: який тест вибрати?


У 2021 році в переліку навчальних предметів, із яких проходитиме ЗНО, виокремлюють українську мову й українську мову і літературу.
Випускники, які завершують у 2021 році здобуття повної загальної середньої освіти та/або планують вступати до закладів вищої освіти, самостійно вибиратимуть, яку саме роботу із цих двох виконуватимуть під час ЗНО.

Вибирати з-поміж української мови та української мови і літератури для проходження ЗНО потрібно залежно від того, на яку спеціальність (спеціальності) випускник/випускниця планує вступати до закладу вищої освіти.

Визначитися з вибором допоможуть Умови прийому на навчання до закладів вищої освіти України у 2021 році, що містять перелік спеціальностей, для вступу на які потрібно буде виконати той чи той варіант сертифікаційної роботи (https://bit.ly/3oSgl9B).

За виконання завдань сертифікаційної роботи з української мови випускник отримає результати:
результат ДПА (оцінку за шкалою 1‒12 балів)
результат ЗНО з української мови (за шкалою 100‒200 балів).

За виконання завдань сертифікаційної роботи з української мови і літератури випускник отримає результати:
результат ДПА (оцінку за шкалою 1‒12 балів)
результат ЗНО з української мови (за шкалою 100‒200 балів)
результат ЗНО з української мови і літератури (за шкалою 100‒200 балів).
ЗНО (сертифікація) педагогічних працівників у 2021 році, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги учасників незалежного тестування професійних компетентностей педагогічних працівників початкової школи!

СЕРТИФІКАЦІЯ-2021: МАТЕРІАЛИ НЕЗАЛЕЖНОГО ТЕСТУВАННЯ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням



27 лютого відбувася перший етап сертифікації педагогічних працівників 2021 року.

Із тестовими зошитами та правильними відповідями до завдань незалежного тестування можна ознайомитися за посиланням.

Нагадаємо, результати незалежного тестування та інформацію про допущення чи недопущення учасника/учасниці до наступного етапу буде розміщено не пізніше 17 березня в кабінетах учасників сертифікації.

Охочих дізнатися більше про проведення незалежного тестування сертифікації педагогічних працівників запрошуємо долучитися 9 та 10 березня о 15:00  до прямих ефірів з фахівцями Українського центру на YouTube-каналі. Наші експертки прокоментують завдання незалежного тестування, докладно розберуть кожне з них, нададуть розгорнуті відповіді на всі запитання.
sertyfikatsiya-5.png (213.24 КБ)
Змінено: Олена Холод - 02.03.2021 09:41:20
ЗНО (сертифікація) педагогічних працівників у 2021 році, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
ЗАВТРА ПЕРШИЙ ЕТАП СЕРТИФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням




1755 учителів із 1234 закладів освіти проходитимуть 27 лютого незалежне тестування.

Допуск учасників до пунктів тестування здійснюватиметься з 10:15 до 10:50. Тестування розпочнеться об 11:00.

Для входу до пункту тестування учасник/учасниця сертифікації має пред’явити паспорт або інший документ, що посвідчує особу, та лист-виклик. Лист-виклик потрібно самостійно роздрукувати з кабінету учасника сертифікації.

Учасники сертифікації, документи яких містять розбіжності в персональних даних, повинні також надати відповідний документ, що підтвердить ці зміни.

Копія паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, не дає права на допуск учасника/учасниці  до пункту тестування.

Радимо взяти із собою 2–3 ручки з чорнилом насиченого чорного кольору та пляшку з питною водою без етикетки, засоби індивідуального захисту, які учасник/учасниця сертифікації зможе покласти на свій робочий стіл і за потреби скористатися ними.

Тестування фахових знань та умінь учителів початкових класів триватиме 180 хв. Тест міститиме 100 завдань.Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту незалежного тестування, – 100.

Нагадуємо учасникам сертифікації, що в аудиторії пункту тестування інструктори мають видати кожному з них Картку учасника сертифікації. Відповідальний за пункту тестування зробить у ній відмітку про проходження незалежного тестування.

Не залишайте пункт тестування без проставлення відмітки в Картці учасника сертифікації!

По завершенню роботи над тестом учасники сертифікації повинні здати старшому інструктору бланки відповідей, які одразу буде вкладено до пакета для відправлення матеріалів.
sertyfikatsiya-1.png (256.38 КБ)
Змінено: Олена Холод - 26.02.2021 07:46:51
ЗНО (сертифікація) педагогічних працівників у 2021 році, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
27 лютого стартує сертифікація вчителів початкових класів
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням




27 лютого 2021 року відбудеться перший етап сертифікації вчителів початкової школи – незалежне тестування фахових знань та вмінь педагогів.

Як повідомили в Українському центрі оцінювання якості освіти, у «Кабінеті учасника сертифікації» вже розміщено листи-виклики, у яких зазначено адреси пунктів проведення незалежного тестування.

Учасники сертифікації мають завчасно роздрукувати лист-виклик, адже цей документ обов’язковий для допуску до пункту тестування.

В УЦОЯО нагадали, що іспит розпочнеться об 11:00. Допуск учасників сертифікації до пунктів тестування здійснюватиметься з 10:15 до 10:50.

Для входу до пункту тестування учасник сертифікації повинен пред’явити паспорт або інший документ, що посвідчує особу, та лист-виклик.

Як відомо, для участі в сертифікації у 2021 році успішно зареєструвалися 1755 учителів початкових класів.

Змінено: Олена Холод - 19.02.2021 13:00:52
ЗНО (сертифікація) педагогічних працівників у 2021 році, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
ЯК УЧАСНИКАМ СЕРТИФІКАЦІЇ ДІЗНАТИСЯ АДРЕСУ ПУНКТУ ТЕСТУВАННЯ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням




Сьогодні в «Кабінеті учасника сертифікації» розміщено листи-виклики, у яких зазначено адреси пунктів проведення незалежного тестування. Радимо учасникам сертифікації завчасно роздрукувати лист-виклик: цей документ обов’язковий для допуску до пункту тестування.
Цьогоріч успішно пройшли реєстрацію для участі в сертифікації 1755 учителів початкових класів.
27 лютого 2021 року відбудеться перший етап сертифікації — незалежне тестування фахових знань та умінь учителів початкової школи.
Початок іспиту – об 11:00. Допуск учасників сертифікації до пунктів тестування здійснюватиметься з 10:15 до 10:50. Для входу до пункту тестування учасник сертифікації повинен пред’явити паспорт або інший документ, що посвідчує особу, та лист-виклик.
Нагадуємо, що зміст тесту визначений Програмою незалежного тестування. Орієнтовний розподіл завдань відповідно до розділів/підрозділів Програми і схема нарахування балів за виконання тестових завдань затверджено наказами Українського центру оцінювання якості освіти. Тест укладено українською мовою. Він містить 100 завдань, на виконання яких відведено 180 хвилин.
На YouTube каналі Українського центру учасники сертифікації мають можливість ознайомитися із завданнями незалежного тестування попередніх років і коментарями до них.
sertyfikatsiya-6.png (143.86 КБ)
Змінено: Олена Холод - 19.02.2021 07:40:27
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЯКОСТІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, Тут будемо вміщувати актуальну інформацію з даної теми
 
Публічний звіт голови Державної служби якості освіти України Руслана Гурака за 2020 рік
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



19 лютого 2021 року відбувся публічний звіт голови Державної служби якості освіти України. У своєму виступі Руслан ГУРАК зауважив, що минулого року Служба, працюючи в умовах карантинних обмежень, оперативно адаптувала процедури забезпечення якості освіти, впровадивши очно-дистанційні підходи.
У 2020 році Служба провела 48 інституційних аудитів шкіл, зокрема 45 позапланових (за зверненнями директорів), з них у 18-ти апробовано процедури аудиту, використовуючи очно-дистанційну модель.
За результатами інституційних аудитів виокремлено такі позитивні тенденції, як:
  • розроблення школами власних антибулінгових політик;
  • створення простору, що належить дітям (виставки дитячих малюнків, місця для обміну учнями прочитаних книг, мотивувальні написи у приміщеннях);
  • адаптація навчальних програм до умов роботи закладу;
  • сприяння оволодінню учнями ключовими компетентностями;
  • співпраця з учнями на принципах педагогіки партнерства.
Служба розробила методичні рекомендації щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти для чотирьох сфер освіти: дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійної (професійно-технічної) освіти, що пройшли апробацію у 74-х закладах. Управління Служби в областях протягом року надали допомогу у проведенні самооцінювання освітніх та управлінських процесів 175 закладам освіти.
Руслан ГУРАК наголосив, що у 2020 році Служба вперше використала елементи дистанційних технологій для організації сертифікації педагогічних працівників — вивчення практичного досвіду роботи, а також під час проведення інтерв’ю з учителями і розв’язування ними педагогічних ситуацій. «Учасники сертифікації ще до початку експертного оцінювання професійних компетентностей отримали доступ до посібників, які Служба використовувала при розробленні відповідних педагогічних ситуацій», — підкреслив очільник Служби. Відтак 902 вчителя початкової школи отримали сертифікати.
Протягом минулого року Службою підготовлено 2419 експертів:
  • 1287 — для проведення інституційних аудитів;
  • 1132 — для вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації педагогічних працівників.
Крім того, у 2020 році проведено сім моніторингових досліджень, якими охоплено понад 500 тис. респондентів. Зокрема, результати анкетування засвідчили, що все більше учнів задоволені дистанційним навчанням (65%), причому кожен третій школяр виявив бажання продовжити навчання у дистанційному форматі. Натомість батьки (82%), вчителі (74%) та директори шкіл (67%) виступають за повернення дітей за парти.
Руслан ГУРАК зазначив, що майже 90% закладів вищої освіти перейшли на дистанційну модель надання освітніх послуг. Навесні минулого року опитування показало, що дистанційним навчанням задоволені більшість студентів та викладачів (70% і 91% відповідно), проте вже восени вподобання розділилися навпіл. Крім того, вміння використовувати технології дистанційного навчання серед науково-педагогічних працівників склала 45%.
Результати опитування, проведеного в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти» проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) виявили, що лише 32% директорів вказали на свою вирішальну роль у забезпеченні якості освітньої діяльності школи, а 39% взагалі переклали її на вчителів.
Прикметно, що 78% учнів вважають доброзичливі взаємини з учителями, взаємоповагу, відсутність булінгу/цькування або дискримінації ознакою якісної школи.
У 2020 році Служба здійснила 57 заходів державного нагляду (контролю) та провела оцінювання діяльності 121 місцевого органу управління освітою. Так під час вивчення питання щодо обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів з’ясовано, що:
  • реєстри ведуться лише в частині обліку учнів закладів загальної середньої освіти і не містять даних дітей, які проживають у межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
  • у більшості адміністративно-територіальних одиниць фактично відсутній облік дітей шкільного віку.
У зв’язку з цим Служба запропонувала Міністерству освіти і науки України створити єдиний уніфікований цифровий реєстр дітей старшого дошкільного та шкільного віку, які проживають чи перебувають в межах відповідної адміністративно- територіальної одиниці.
З метою імплементації положень Закону України «Про фахову передвищу освіту» у 2020 році Службою розроблено проєкти:
  • Положення про акредитацію освітньо-професійних програм;
  • Порядку оформлення/переоформлення сертифікатів про акредитацію.
«Це необхідно, зокрема, щоб створити умови для переоформлення сертифікатів про акредитацію молодшого спеціаліста на фахового молодшого бакалавра. Подачу акредитаційних справ і заяв на переоформлення сертифікатів планується забезпечити в електронному вигляді, — зауважив Руслан ГУРАК.
Голова подякував міжнародним партнерам Служби — проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), DECIDE, ЮНІСЕФ, Чеському агентству розвитку, Асоціації з міжнародних питань, Чеській шкільній інспекція — за підтримку в розбудові інструментів внутрішньої та зовнішньої систем забезпечення якості освіти.
Відтак завершуючи виступ, Руслан ГУРАК окреслив пріоритетні завдання Служби на 2021 рік, зокрема:
  • забезпечити проведення інституційних аудитів шкіл на високопрофесійному рівні при значному збільшенні їх кількості;
  • запровадити автоматизацію процесів інституційного аудиту (EvaluEd);
  • сформувати систему зовнішнього оцінювання діяльності органів управління освітою;
  • впровадити систему акредитації освітньо-професійної програми у сфері фахової передвищої освіти.
Детально:
Звіт про діяльність Державної служби якості освіти України за 2020 рік
DSC_0150.jpg (4.33 МБ)
Змінено: Олена Холод - 19.02.2021 12:42:23
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Робота з картками на уроках у початковій школі

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



Цікаві ідеї для завдань на картках для молодших школярів.

Картки – це наочність, яка підвищує ефективність засвоєння матеріалу, мотивує учнів та робить уроки цікавими! А завдання вчителя полягає в тому, щоби грамотно дібрати та застосувати матеріал. Завдяки роботі з картками урок стає цікавішим, активнішим, продуктивнішим. Тож не дивно, що ця методика займає важливе місце в курсі початкової школи. 
Цілі використання карток на уроках можуть бути різними: ознайомлення з новими матеріалами, закріплення знань, умінь і навичок, економія часу на уроці, розвиток логічного мислення й мови. А втім, головний результат роботи з картками – всебічний розвиток та мотивація учнів! Далі ми розглянемо, які саме картки можна використовувати для роботи на уроках із основних предметів у початковій школі, і як зробити цю методику найбільш ефективною.
Ідеї для завдань на картках

1. Сторітелінг. У молодших класах дітям ще складно створювати власні історії. Структурувати їх допомагає складання плану, а ще ви можете роздати дітям сюжетні картки: на них поетапно проілюстровано ключові моменти для історії. Для першого класу доречно використати картки з 3-4 зображеннями людей, тварин чи конкретних дій. Такі завдання учні, як правило, виконують із неабияким ентузіазмом.
Розкладіть на парти по картці, або повісьте на дошку. Далі клас має обговорити сюжет кожного малюнка та об’єднати описи у повноцінну зв’язну розповідь. Якщо ви хочете ускладнити завдання, то змініть на картках послідовність подій та запропонуйте учням відновити сюжетну лінію.

2. Лексична гра. Підготуйте для учнів тексти, у яких деякі зі слів пропущені або замінені зображеннями. Діти ж мають по черзі читати речення та називати слова, які вилучили з тексту. Такі картки можна адаптувати для будь-якої навчальної дисципліни. Наприклад, на уроках з англійської мови діти закріплять знання лексем, а на математиці повторять термінологію. Цю гру оптимально проводити для мовленнєвої розминки та для п’ятихвилинного перепочинку під час заняття. 

3. Квест із картками. Ще одна вправа, яка точно зацікавить дітей – це квест у класі. Картки із завданнями потрібно сховати в різних місцях класу, а учні повинні спробувати знайти їх. Щойно вони їх знайдуть, виконують завдання. Ви можете дати додаткові бали учням, які дадуть правильну відповідь або швидко виконають завдання з картки.
Ідеї для завдань на квест-картках:
  • позначити їстівні та неїстівні рослини/ягоди/гриби;
  • зіставити тварину/рослину та континент, де їх можна зустріти;
  • описати природні зони конкретного континенту;
  • скласти пам'ятку з безпечної поведінки у побуті/у лісі/на льоду тощо;
  • скласти пам'ятку з поведінки у випадку надзвичайної ситуації;
  • скласти пам'ятку з охорони природи або глобальних екологічних проблем;
  • сортувати музичні інструменти: струнні/ударні тощо;
  • зобразити/описати тварин і рослини Червоної книги України;
  • зіставити країну і столиці.
  • 4. Гра «Склади речення». Підготуйте на заняття з іноземної мови картки на наступні теми: «Тварини», «Дії», «Кольори», «Члени родини». Запропонуйте дітям комбінувати картинки та складати прості речення за зразком. Діти перемішують картки як карти і викладають їх на столі у дві стопки. Наприклад, на четвертому занятті ви знайомите школярів із модальним дієсловом CAN і CAN'T. Діти отримують завдання – ліворуч покласти стопку «тварини», а праворуч – «дії». Учитель пояснює, як потрібно виконувати завдання. Наприклад, якщо випадково випадає дві картки «слон» і «літати», учитель дає зразок: The elephant can not fly. А потім пропонує дітям скласти свої речення, використовуючи ту комбінацію, яка у них випала. Речення виходять не відразу, але ж діти вчаться.

  • 5. Квест за картою. Учні отримують картки із зображеннями-розмальовками у вигляді карти «Визначні місця/пам’ятки України (столиці України, вашого міста/селища тощо)». Учням потрібно розмалювати їх та підписати пам’ятки. Далі учням третього  або четвертого класу ви можете запропонувати вдома скласти невеликий твір про те чи інше визначне місце обраної території, а під час уроку прочитати його класу.





6. Вивчення математики у форматі гри. Обов’язкові елементи завдань на картках із математики (для молодших школярів) – яскраві зображення та творча складова (розмалювати зображення, розв’язавши приклад; придумати задачу за малюнком тощо). 



7. Складання задач із зображень. Запропонуйте наймолодшим школярам для вивчення і закріплення нумерації та рахунку в межах п'ятнадцяти використовувати картки, де цифри замінені картинками. Завдання учнів – порахувати кількість елементів на картці та скласти числові вирази.

8. Картки для читання. Для того, щоби надихати учнів ще з молодшого шкільного віку на любов до читання, радимо під час занять використовувати картки із цікавими завданнями. У цьому прикладі поєднано розмальовку із читанням та завданням для каліграфії. Подібні вправи переконують учнів у тому, що в читанні немає нічого складного!  





9. Інтерв’ю. Підготуйте учням картки у вигляді анкет «Інтерв’ю з рідними». Завдання дітей – поставити рідним запитання з картки і записати відповіді до картки. Так вони розвиватимуть зв’язне мовлення та тренуватимуть навички з правопису.
Альтернативний варіант завдання: ви готуєте картку із запитаннями, які можна поставити тим чи іншим письменникам або письменницям, а учні мають, керуючися даними з біографії видатної особистості, записати відповіді до картки. Це завдання можна адаптувати для будь-якої навчальної дисципліни!

10. Картки із «зайвими» предметами.
 Завдання такого типу розвивають логічне мислення, вчать абстрагувати і узагальнювати, шукати в різних предметах подібне та відмінне, допомагають удосконалюють навички каліграфії. У завданнях «Що тут зайве?» серед зображень є хтось або щось із явною відмінністю від інших елементів набору. Потрібно визначити найбільш суттєві ознаки, загальні для всіх об'єктів (звісно, крум одного).

283.jpg (16.3 КБ)
image (1).jpg (54.61 КБ)
1426100579.jpg (82.13 КБ)
Змінено: Олена Холод - 19.02.2021 12:09:30
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
22 гри зі словами для розвитку мовлення, логіки та асоціативного мислення
Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням


Ці ігри запропонувала психологиня Світлана Ройз на своїй сторінці в Фейсбуці. В них можна грати лежачи на дивані чи в дорозі. Деякі з них підходять навіть 3-річним дітям. Завдяки подібним іграм в дітей розширюється словниковий запас, вдосконалюється логіка, асоціативне мислення, розширюється сенсорний досвід тощо. 



1. Чотири слова
Вибираємо 4 абсолютно не пов'язаних між собою слова. Використовуючи їх, складаємо по черзі невеликі розповіді. (Дітям від 8 років можна запропонувати і 5-6 слів.)

2. Безліч слів
Обираємо велике слово. З його букв кожен на своєму аркуші складає і записує багато маленьких. (Діти можуть спочатку бути в команді з дорослими, а потім вони швидко стають самостійними гравцями).

3. Малювання словом
Вибираємо «складне» для дитини слово, яке складно писати або вимовляти. Придумуємо, що саме будемо малювати. Наприклад, намалювати фігурку кота, використовуючи тільки загадане слово (пишемо його багато разів в різних площинах).

4. Навпаки
Говорити слова навпаки, без запису їх. (Наприклад, Чайник – кинйач, стіна – анітс тощо).

5. Пошук слів
Знайти і назвати слова, які оточують вас за ознаками: смачні, що звучать, ароматні, тверді, м'які, рухомі і т. д. (Так ми включаємо різні канали сприйняття дитини. Слово стає «дверима» в сенсорний світ).

6. Букви – у слово
Написати врозкид на аркуші літери, з'єднувати букви лініями в слова.

7. Покажи слово
Один гравець загадує слово іншому. Останній показує його пантомімою.

8. Я загадав
Розповісти про задумане слово, не називаючи його. (Наприклад: Я загадав – білий, холодний, скрипить під ногами, тане...).

9. Індукція – дедукція
Гравець загадує подумки предмет. Решта повинні його вгадати, ставлячи запитання, на які він може відповісти тільки «так» або «ні» (з меншими дітьми можна починати із загадування тварин і частин тіла).

10. Остання буква
Кожен гравець говорить слово, яке починається на останню букву попереднього слова.

11. Рима
Називаємо 4 (або два) випадкових слова, на які шукаємо риму або з якими придумуємо чотиривірш.

12. Буква
Називаємо слова тільки на задану букву. (Варіант для дорослих: слова – предмети на задану букву, які можна покласти в трилітрову банку).

13. Шукаємо подібне
Називаємо два випадкових слова – чим вони можуть бути подібними?

14. Чарівна мова
Для дітей, які навчаються розбивати слова на склади. Розмовляємо, перед кожним складом додаючи додатковий склад (жи, ма, хрю...).

15. Нісенітниця
Говоримо початок речення, до якого потрібно придумати абсолютно дивне, нереальне продовження.

16. Казка
Складаємо казку разом – кожен говорить по реченню.

17. Асоціації
Один гравець називає слово, наступний – свою асоціацію на це слово (дітям можемо пояснити так: називаєш перше, що спадає на думку, коли чуєш це слово). Наступний гравець називає свою асоціацію – на попередню і т. д.

18. Це слово вміє…
Описуємо слово його «вміннями». Наприклад: чай вміє зігрівати, розливатися на стіл, охолоджуватися тощо.

19. Картина
Називаємо слово. По черзі розповідаємо, яку «об'ємну» картину ми бачимо, коли вимовляємо це слово (наприклад, для одного гравця слово «чай» означає: сім'я сидить за столом і розмовляє, для іншого – чайна плантація і збирачі чаю, для третього – стіл, накритий скатертиною, грає музика, для четвертого – чайна церемонія, для п'ятого – людина сама стоїть біля вікна, насолоджуючись самотністю і чаєм.

20. Антоніми
Називаємо слова і шукаємо до них антоніми.

21. Неіснуюче слово
Придумуємо неіснуючі слова, і що б вони могли означати мовою інопланетян.

22. Пташина мова
Говоримо один з одним на «тарабарській» мові, намагаючись за інтонацією вгадати, про що кожен говорить.
Змінено: Олена Холод - 16.02.2021 11:21:46
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Нетрадиційні форми роботи на уроках математики у початковій школі


Матерал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



Вчитель початкових класів Віктор Ткач зазначає, що форми роботи, про які він буде говорити на вебінарі можна використовувати на будь-якому предметі та на більшість з них його наштовхули саме діти.

Математичні пазли
Для цього виду роботи можна використати безмежну кількість тем: як математику, так і мову і так далі. Для неї вчитель використовує сайт teacherspayteachers.com та Pinterest.Математичні пазли не просто підганяють якусь тему під певний шаблон, під рамки, які дають певні результати, а це є безпосередньо цікавим в першу чергу для дітей.Таких пазлів в Інтернеті безліч. Найбільша робота для вчителя — це лише роздрукувати та розрізати. Можна їх також робити й самому.

Кругові приклади
Для цієї форми роботи можна використати, наприклад, такі набори для паличок. Єдине, що вам потрібно підготувати — це підписати правильний порядок чисел.Окрім того, що учні розвивають математичне мовлення, вони передають естафету один одному у класі. Це зручно, адже вчитель майже не бере участь в цьому. Ми лише їм допомагаємо.

QR-коди

За цією технологією діти сканують за допомогою гаджетів QR-коди та переходять за посиланням на сайт з інтерактивною вправою. Так само можна, наприклад, передавати презентації.Спікер радить користуватись конструктором QR-кодів саме на “Всеосвіті”, оскільки тут можна під один код підв’язати безліч інформації.

“Математичні кросворди”
В Інтернеті є велика кількість числових кросвордів. Зазвичай, в них є різнорівневі завдання, що є дуже зручним, адже завжди має бути щось в запасі для найсильнішого учня, який вже за 5 хвилин все зробить і буде просто сидіти нудьгувати.Через те, що це робота в групах, та дитина, якій, наприклад, важко дається додавання/віднімання чотирицифрових чисел розв’яже двоцифрові приклади та для неї це вже бути успіхом, адже її не виключать з команди. Вона робить в міру своїх можливостей і для неї це гарний варіант показати те, що вона щось може і робить. Цей момент успіху для дітей дуже важливий.

“Математичні лабіринти”
У математичних лабіринтах можна використати, наприклад, приклади на множення, виконуючи які дітям потрібно буде прийти до правильного результату від старту до фінішу.

Фізичні активності
Спікер зазначає, що математику можна вивести будь-куди, якщо у вас є для цього майданчик, на якому це все можна поєднати. Тож “Хрестики-нолики” можуть бути не тільки на папері, а ще й на вулиці елементарно тілами.

“Математичні розфарбовки”

Математичних розфарбовок багато можна знайти на Pinterest. Їх можна і складати, і розфарбовувати, підв’язуючи під будь-яку тему.

“Складне через маніпуляції предметами”
Можна, наприклад, зібрати у звичайний лоток предмети та дати дітям завдання розподілити їх за спільною якістю: кольором, матеріалом, призначенням.

“Math box”
Найбільша проблема, що є у вчителів початкових класів — це задачі: як пояснити їх дітям і зробити так, щоб вони змогли розв’язувати їх самостійно.
Віктор Ткачук вирішив для своїх учнів вирізати зі збірника задач певні завдання, скласти їх в коробку та роздати дітям. Таким чином кожен з них отримує своє власне завдання. Так можна побачити, в кого з дітей з’являються якісь труднощі при виконанні задач і допомагати їм. Це дає як вчителю, так і учням можливість зрозуміти, над якими моментами їм ще треба попрацювати.

“Зошит цікавинок”

Якщо у вас вже вичерпались ідеї, можна створити з дітьми “Зошит цікавинок”, у який вони зможуть записувати усі ідеї, які в них будуть щодо того, як можна урізноманітнити уроки, які ігри вони вигадали і так далі.

“Синхронізація лівої та правої півкулі мозку”

Можна, наприклад, запропонувати дітям на початку уроку спробувати помалювати двома руками одночасно або прописати якісь слова. Для цього є також спеціальні зошити, які можна купити або знайти в Інтернеті. Ці вправи діють свій результат, адже допомагають їм далі сконцентруватись на уроці та краще працювати.

“Brawlматика”
Важливо звертати увагу на те, чим цікавляться діти. Наприклад, останнім часом стає все популярнішою гра “Brawlstars”. Тож вчитель вирішив створити таку презентацію, використавши героїв цієї гри та поставивши відповідний фон, від чого діти були просто в захваті. Там можна як прописувати задачі, приклади, так і рбити різні фізкультхвилинки й так далі.

Віктор Ткач зазначає, що, на жаль, за кордоном прогрес в навчальному матеріалі пішов трохи далі, проте оскільки зараз вчителям дали можливість заглибитись в онлайн та багато хто викладає свої матеріали в Інтернет, через кілька років вже і у нас буде своя велика українська база для пошуку нових ідей.
Змінено: Олена Холод - 15.02.2021 10:56:03
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Завдання до теми «Хочу – можу – треба» для 2-го класу НУШ
Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням




Сайт «Розвиток дитини» пропонує додаткові навчальні матеріали та завдання до теми «Хочу – можу – треба» 2-го класу Нової української школи  (Тема №6, лютий) .
Українська мова:
Математика:
Я досліджую світ:
Дивіться також: Завдання до всіх тем 2-го класу Нової української школи
324533311-001_i.jpg (29.95 КБ)
Змінено: Олена Холод - 05.02.2021 12:04:45
PISA В ЦЕНТРІ УВАГИ. Результати міжнародного моніторингового дослідження. Україна., У цій темі будемо розміщувати актуальну інформацію, що стосується рубрики
 


Національна академія педагогічних наук України підготувала добірку матеріалів для освітян.
Методичні рекомендації застосування завдань для перевірки сформованості читацької, математичної та природничо-наукової грамотності https://bit.ly/2LArPkr
Збірник завдань для перевірки грамотності (за технологією PISA) https://bit.ly/3aQUF8v
Міжнародне порівняльне моніторингове дослідження якості освіти PISA-2021, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
PISA-2022: ПІЛОТНИЙ ЕТАП

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням





З 5 квітня до 16  травня 2021 року в закладах освіти України буде проведено пілотний етап міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022. Більше 3 000 учнів і студентів з 66 закладів освіти, які увійшли до минулорічної вибірки,  проходитимуть комп’ютерне тестування з читання, математики й природничих наук, а також візьмуть участь в анкетуванні.


Пілотний етап дослідження – це підготовка до основного. Його мета – перевірити, як працюють інструменти дослідження в Україні, апробувати процедури адміністрування, технологічні схеми підготовки й проведення дослідження в закладах освіти. Такий підхід уможливлює якісне проведення основного дослідження, і, як наслідок, отримання валідних результатів.

Нагадаємо, що раніше основний етап Міжнародного дослідження якості освіти PISA, який було заплановано на 2021 рік, через пандемію COVID-19 перенесено на 2022 рік.

Йому мав передувати пілотний етап у 2020 році. Однак через карантинні обмеження, пов’язані з пандемією COVID-19, переважна більшість країн-учасниць дослідження PISA, з-поміж яких і Україна, не змогли провести пілотний етап дослідження.

Зважаючи на ситуацію, Організація економічного співробітництва і розвитку, яка відповідає за проведення дослідження PISA, ухвалила рішення продовжити поточний цикл дослідження та змістити всі наступні цикли PISA на один рік.
Змінено: Олена Холод - 05.02.2021 10:18:49
МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ: національне моніторингове дослідження якості початкової освіти, Тут вміщено матеріали, що стосуються даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!

МОНІТОРИНГОВЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ: ВІДОМІ ДАТИ ПРОВЕДЕННЯ ДРУГОГО ЦИКЛУ


Матеріал читаєто нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



Тестування й анкетування учасників моніторингового дослідження якості початкової освіти буде проведено з 29 березня до 21 травня 2021 року. Це буде другий цикл із запланованих чотирьох.

Нагадаємо, що з огляду на всеукраїнський карантин Міністерство освіти і науки України в травні 2020 року ухвалило рішення про зміну термінів проведення основного етапу ІІ циклу моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи», однак перелік закладів,  які увійшли до минулорічної вибірки, залишився незмінним.

Відтак понад 9 тисяч четвертокласників у 365 закладах освіти виконуватимуть тестові завдання з читання й математики, відповідатимуть на запитання анкети. Результати дослідження дозволять визначити стан сформованості читацької та математичної компетентностей і зафіксувати рівень навчальних досягнень випускників початкової школи.

Зауважимо, що за підсумками І циклу дослідження 2018 року було зібрано й проаналізовано значний обсяг інформації, яка репрезентована у відповідному звіті, а також у низці інформаційних матеріалів.
4.png (208.37 КБ)
Змінено: Олена Холод - 04.02.2021 11:02:22
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 28 След.