Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 28 След.
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Характеристики тестів ЗНО 2021 року

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням



Тести зовнішнього незалежного оцінювання укладаються у відповідності до затверджених характеристик, які щорічно затверджуються Українським центром оцінювання якості освіти.
Характеристиками тестів ЗНО 2021 року визначаються форми тестових завдань з усіх предметів, час на їх виконання, схеми нарахування балів за завдання, розподіл завдань тестів, що зараховуватимуться як державна підсумкова атестація та вступний іспит до вишів тощо.
Характеристики тестів ЗНО 2021 року:
8931-001_i.jpg (47.32 КБ)
Змінено: Олена Холод - 18.01.2021 10:15:14
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Безкоштовний подкаст до ЗНО з української літератури
Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням




Сайт Освіта.ua разом з Артуром Пройдаковим, який є вчителем з української мови і літератури та одним з найкращих знавців української літератури, підготували серію подкастів з підготовки до ЗНО.
У коротких випусках подкасту Артур Пройдаков розповідає про важливі аспекти творів, які включені до програми ЗНО з української літератури, а також акцентує увагу на особливостях тестових завдань з літератури.
Експерт із підготовки до ЗНО ділиться лайфхаками, що допоможуть отримати додаткові бали під час складання тесту, і розповідає «секрети» тестових завдань з української літератури.
Кожен подкаст присвячений окремому автору, твори якого передбачені програмою ЗНО, знайомить з особливостями та коротким змістом цих творів, а також розповідає про їхні стильові характеристики, які необхідно знати учаснику для успішного складання тесту.
Подкасти допоможуть майбутнім учасникам тестування зручно та будь-де готуватися до ЗНО з української літератури.
На сайті доступні тридцять вісім випусків подкасту, присвячені всім темам, передбаченим програмою: «Фольклор», перлинам давньої української літератури «Повість минулих літ» та «Слово про похід Ігорів», а також творам письменників:
0111111116_i.jpg (28.62 КБ)
Змінено: Олена Холод - 16.01.2021 11:30:36
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
ЗНО з історії України: візуальні об’єкти, які потрібно знати
Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням




Освіта.ua пропонує учасникам зовнішнього оцінювання, які складатимуть тест з історії України, перелік візуальних об’єктів, що можуть бути запропоновані укладачами тестів.

Перелік візуальних об'єктів складено відповідно до вимог чинної програми зовнішнього оцінювання з історії України.

Електронна збірка містить зображення діячів культури, освіти та науки, громадсько-політичних та військових діячів.

Також збірка візуалізує архітектурні культові споруди, фортифікаційні споруди в Україні, світську архітектуру, скульптури, пам’ятники, ікони, мініатюри, гравюри, портрети, художні роботи та пам’ятки стародавньої історії України.
Загалом до збірки включено 54 історичні персоналії та 89 пам'яток архітектури й образотворчого мистецтва, які є обов'язковими для розпізнавання абітурієнтами.

Крім того, на сайті ЗНО-ОНЛАЙН майбутні учасники зовнішнього оцінювання мають змогу тренуватися у виконанні завдань з історії України, розподілених за темами. До окремої тематичної добірки включено завдання на візуальне впізнання персоналій, об'єктів архітектури й мистецтва.
010_i.jpg (34.21 КБ)
Змінено: Олена Холод - 15.01.2021 08:22:45
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
ЗНО з української: якісно новий тест

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



Суспільство має насамперед говорити про політики, що стосуються освітнього процесу, і вже потім – про політики на рівні оцінювання (ЗНО).

Про це в коментарі Освіта.ua щодо впровадження нового тесту зовнішнього незалежного оцінювання з української мови розповіла заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко.


У своєму інтерв’ю агенції «Укрінформ» мовний омбудсмен Тарас Кремінь висловив деякі міркування щодо тестів зовнішнього незалежного оцінювання з української мови. Уважаю за потрібне на них відповісти.Насамперед варто зазначити, що команда Українського центру оцінювання якості освіти розуміє значення української літератури для становлення молодого покоління українців як творчих, освічених, культурних особистостей, свідомих громадян і патріотів. Саме тому в інформаційних повідомленнях ми постійно наголошуємо на важливості вивчення української літератури в школі, а також на тому, що без оволодіння змістом цього навчального предмета сподіватися на високі результати на тестуванні з української мови неможливо.

Як ми вже наголошували, позиція щодо важливості роботи учнів з художніми текстами в процесі навчання виразно відобразилися в новому форматі сертифікаційної роботи – тесті з української мови як окремому, самостійному тестовому інструменті ЗНО. У ньому репрезентовано цілий спектр завдань, що якнайкраще відповідають сучасним підходам до оцінювання читацької грамотності особи. І що найважливіше – ці завдання цілком аналогічні завданням PISA з читання, про які згадує у своєму коментарі мовний омбудсмен.

Як і PISA, завдання тесту з української мови на читання не мають на меті перевірити знання випадкових літературних фактів чи якихось окремих деталей творів. Навпаки, ці завдання скеровані на осмислену роботу з незнайомим текстом, а успішне виконання їх дає змогу побачити, наскільки добре впродовж навчання в школі учень чи учениця сформували на уроках літератури навички того, що називають читацькою грамотністю.

Як бачимо, можна говорити про подібність завдань нового тесту з української мови не лише до завдань PISA: у зовнішніх іспитах з літератури, що їх проводять у деяких зарубіжних країнах, також немає завдань на відтворення змісту літературних творів. Натомість є завдання на роботу з незнайомими текстами, на оцінювання змісту й форми цих текстів, порівняння різних текстів тощо. Іншими словами, тест з української мови – це якісно новий тест, у якому поєднано як напрацьований Українським центром досвід тестувань, так і зарубіжні досягнення.
Зміст і структура цього тесту дійсно обговорювалися на спільній зустрічі представників Українського центру з мовним омбудсменом Тарасом Кременем та освітнім омбудсменом Сергієм Горбачовим. За підсумками майже двогодинного спілкування сторони дійшли згоди, що тест з української мови містить достатню кількість завдань для перевірки читацької компетентності вступників, для виконання яких можна підготуватися лише вивчаючи художню літературу (як українську, так і зарубіжну). Тож за результатами цієї тристоронньої комунікації Сергій Горбачов пропонував навіть змінити назву тесту: замість «української мови» назвати його «загальний тест з української мови і літератури». Про це йдеться у відповідній публікації на сайті освітнього омбудсмена.
Варто також наголосити на тому, що результати міжнародного дослідження PISA-2018, за проведення якого в нашій державі відповідає Український центр оцінювання якості освіти, засвідчили посутні проблеми і з читацькою, і з математичною, і з природничо-науковою грамотністю. Так, лише 74,1 % українських 15-річних підлітків досягли базового рівня сформованості читацької грамотності, 64,0 % – математичної, 73,6 % – природничо-наукової.

Як показує досвід інших країн-учасниць PISA, підвищення рівня здобувачів освіти із цих ключових грамотностей можливе за умови планування й реалізації цільових політик у сфері освіти. І насамперед ми маємо говорити про політики, які стосуються освітнього процесу (про зміст навчальних предметів на рівні школи, про якість їх викладання, про мотивацію дітей і підлітків до усвідомленого навчання, а вчителів – до відповідального викладання тощо) і вже потім – про політики на рівні оцінювання випускників (яким має бути зовнішнє незалежне оцінювання).

Не функція ЗНО – «змушувати» когось навчатися, читати художню літературу тощо. Функція ЗНО – рейтингувати за підсумками тестувань учасників для того, щоб найкращі, найсильніші мали можливість продовжити здобуття якісної освіти на наступних рівнях. Натомість функцію оцінювання, яка б безпосередньо впливала на освітній процес у школах, має виконувати державна підсумкова атестація. І саме тому в Стратегії освітніх оцінювань, розробленій Українським центром оцінювання якості освіти за підтримки МФ «Відродження», запропоновано поступальну трансформацію ЗНО до 2030 року з метою забезпечення умов для того, щоб ДПА відповідала потребам нової української школи та сприяла підвищенню якості освіти.
Тетяна Вакуленко, заступниця директора Українського центру оцінювання якості освіти.
image__1_.png (335.38 КБ)
Змінено: Олена Холод - 14.01.2021 16:13:02
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 

До уваги освітян Рівненщини!
Про затвердження Змін до Порядку використання приміщень закладів освіти для проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти


На правовому порталі Ліга Закон вже є в доступі наказ МОН від 24.11.2020 № 1453 "Про затвердження Змін до Порядку використання приміщень закладів освіти для проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти", зареєстрований в Мінюсті 30.12.2020 за № 1314/35597. Наказ набуде чинності у найближчий час.

Ключові зміни:
1) для ЗНО тепер не в межах області, а в межах району (з урахуванням нового районування) створюється не менше 1 пункту тестування за умови, що на території району проживають (перебувають) не менше ніж 180 учасників сесії тестування;

2) тепер допускається створення в приміщеннях однієї будівлі двох та більше пунктів тестування, у яких передбачається виконання різних сертифікаційних робіт, в яких працюватимуть учасники загальною (!) кількістю не менше 180 осіб. Це дозволить в одному закладі створювати пункти тестування одночасно з української мови і літератури та української мови або з математики та математики (завдання рівня стандарту), що значно спрощує організацію довезення випускників 11 класів для проходження ДПА.



Ознайомитися з документом можна за таким гіперпосиланням
Змінено: Олена Холод - 12.01.2021 10:27:37
ЗНО (сертифікація) педагогічних працівників у 2021 році, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
РОЗПОЧАТО РЕЄСТРАЦІЮ ДЛЯ УЧАСТІ У СЕРТИФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ 2021


Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням




 «Сертифікація – це можливість вчителя випробувати власні сили та підтвердити статус професіонала своєї справи. Адже зовнішнє оцінювання є чудовою нагодою педагогам проаналізувати методику роботи, зрозуміти вектори професійної діяльності. Крім того, процедура сертифікації – інструмент мотивації вчителя до саморозвитку, самовираження та педагогічного зростання», – зазначив Голова Державної служби якості освіти України Руслан ГУРАК.
Відтак, сьогодні, 18 січня, стартувала реєстрація всіх охочих вчителів початкових класів для участі у зовнішньому оцінюванні професійних компетентностей, що триватиме до 31 січня 2021 року включно. А вже 27 лютого п.р. відбудеться незалежне тестування учасників сертифікації.

Сертифікація педагогічних працівників – пілотний проєкт, який складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно:

І етап – незалежне тестування, проводиться Український та регіональні центри оцінювання якості освіти;

ІІ етап – самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності, проводитиметься Державною службою якості освіти та її територіальними органами протягом березня-квітня 2021 року;

ІІІ етап – вивчення  практичного досвіду роботи учасників сертифікації, проводитиметься Державною службою якості освіти та її територіальними органами у вересні-листопаді 2021 року.

Цьогоріч участь у сертифікації зможуть взяти не більше 2000 педагогів. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України визначено граничну кількість вчителів для проходження сертифікації в розрізі регіонів, зокрема найбільшу квоту отримали Дніпропетровська і Львівська області – 141, Одеська область – 125, м. Київ – 122, Київська область – 110.

Оскільки сертифікація добровільна, педагогічний працівник може відмовитися від участі в ній на будь-якому етапі.

Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження чергової/позачергової атестації педагогічним працівником і є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та педагогічного звання. Також вчителі, які успішно пройшли сертифікацію,  отримають 20% надбавку до заробітної плати.

Змінено: Олена Холод - 18.01.2021 08:33:03
ЗНО (сертифікація) педагогічних працівників у 2021 році, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
СЕРТИФІКАЦІЯ-2021: СТАРТ РЕЄСТРАЦІЇ 18 СІЧНЯ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням




З 18 січня вчителі початкових класів, які працюють на відповідній посаді за основним місцем роботи, мають стаж педагогічної роботи не менше двох років, зможуть зареєструватися для участі в сертифікації. Реєстрація триватиме до 31 січня 2021 року включно й проводитиметься у два етапи:
  • основний етап (18‒27 січня) — у межах граничної кількості для кожного регіону;
  • додатковий етап (28‒31 січня) — у межах граничної кількості вчителів початкових класів, які можуть реєструватися для проходження сертифікації у 2021 році.
Реєстрацію вчителів початкових класів для проходження сертифікації у 2021 році достроково буде припинено в разі, якщо 2000 осіб сформують бланки реєстраційних карток-заяв.
Охочі зареєструватися для проходження сертифікації педагогічних працівників заповнюватимуть реєстраційну картку-заяву, бланк якої формується із використанням спеціального сервісу, розміщеного на сайті УЦОЯО у рубриці «Сертифікація педагогічних працівників», надсилатимуть комплект реєстраційних документів до відповідного регіонального центру.
Комплект реєстраційних документів складається з:

1оформленої реєстраційної картки-заяви;
2. копії паспорта громадянина України(сторінки з фотокарткою, прізвищем, ім’ям та по батькові), а в разі його відсутності — іншого документа, що посвідчує особу педагогічного працівника
3копії одного з таких документів:

довідки про присвоєння ідентифікаційного номера фізичної особи — платника податків, або картки фізичної особи — платника податків, або сторінки паспорта, на якій зроблено відмітку з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- сторінки паспорта, на якій зроблено відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта (для особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків.

4. довідки із закладу освіти.
На копіях документів необхідно написати Згідно з оригіналом (без лапок), поставити підпис, зазначити ініціали та прізвище й дату засвідчення копії.
Пакет документів варто надіслати рекомендованим поштовим відправленням до відповідного регіонального центру. Дата подання реєстраційних документів визначається за відбитком штемпеля відправлення на поштовому конверті.
Докладніше про порядок реєстрації за посиланням.
Кількість сформованих реєстраційних карток-заяв не може перевищувати визначену МОН граничну кількість педагогічних працівників, які можуть у 2021 році пройти сертифікацію. Педагогічні працівники, які мають документ про успішне проходження сертифікації або не змогли 2020 року успішно пройти хоча б один із етапів сертифікації (незалежне тестування учасників сертифікації, самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності, вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації), не мають права брати участь у сертифікації 2021 року. Цю норму визначено п.5 ст. 49 Закону України про «Повну загальну середню освіту», який набув  чинності з 18 березня 2020 року.
Зауважимо, що відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників учителі  беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі.
sertyfikatsiya-7.png (215.53 КБ)
Змінено: Олена Холод - 16.01.2021 10:49:23
ЗНО (сертифікація) педагогічних працівників у 2021 році, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 


Метою сертифікації є виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.


Участь у сертифікації у 2021 році мають можливість взяти лише вчителі початкових класів.
Педагогічні працівники беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі.
Крок перший – ознайомитися з Положенням про сертифікацію педагогічних працівників .
Крок другий – РЕЄСТРАЦІЯ! Початок 18 січня 2021 року.
Основний етап реєстрації триватиме з 18 до 27 січня, додатковий етап – з 28 до 31 січня.

Для того, щоб упевнено «крокувати» варто: Підготувати необхідні документи:
• копію паспорта громадянина України, а в разі його відсутності — іншого документа, що посвідчує особу;
• копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера фізичної особи — платника податків або картки платника податків (для особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, — копію сторінки паспорта громадянина України, на якій зроблено відмітку з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які отримали паспорт громадянина України у формі картки);
• довідку із закладу освіти, в якому працює педагогічний працівник.

У разі потреби слід надати копію свідоцтва про зміну імені (прізвища, власного імені, по батькові), та/або свідоцтва про шлюб, та/або свідоцтва про розірвання шлюбу (для осіб, у документах яких є розбіжності в персональних даних).
Увага! На копіях документів напишіть Згідно з оригіналом (без лапок), поставте підпис, зазначте свої ініціали та прізвище й дату засвідчення копії.

Створити й оформити реєстраційну картку-заяву, скориставшись спеціальним сервісом на сайті Українського центру оцінювання якості освіти, який буде активним саме із 18 січня 2021 року.


На цьому ж сайті у вкладці «Сертифікація педагогічних працівників» Ви зможете ознайомитись із детальнішою інформацією, перейшовши за цим гіперпосиланням
Змінено: Олена Холод - 13.01.2021 11:15:30
ЗНО (сертифікація) педагогічних працівників у 2021 році, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги вчителів початкових класів!

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпокликанням




27 лютого 2021 року відбудеться перший етап сертифікації — незалежне тестування фахових знань та умінь учителів початкової школи. Зміст тесту визначається Програмою незалежного тестування, орієнтовний розподіл завдань відповідно до розділів / підрозділів Програми і схема нарахування балів за виконання тестових завдань затверджено наказами Українського центру оцінювання якості освіти.
Тест міститиме 100 завдань з вибором однієї правильної відповіді, на виконання яких відведено 180 хвилин. Результати незалежного тестування визначатимуться на підставі набраної учасником сертифікації кількості балів за виконання тестових завдань.
Не пізніше ніж через вісімнадцять календарних днів із дня проведення незалежного тестування будуть відомі результати першого етапу. Учасники сертифікації, які за підсумками проходження незалежного тестування наберуть менше ніж 60 % від максимальної кількості тестових балів, не зможуть взяти участі в наступному етапі сертифікації.

Нагадаємо: з 18 до 31 січня 2021 року включно триватиме реєстрація для проходження сертифікації.
sertyfikatsiya-3.png (152.86 КБ)
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Як писати характеристику на учня 1 класу

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням

Писати чи не писати характеристику на учня 1 класу в умовах функціонування НУШ – таку проблему вже другий рік поспіль вирішують вчителі-початківці. Дізнайтеся, як правильно зробити

З одного боку є чіткий документ Міністерства освіти і науки за  №924, який регулює це питання, з іншого – до цього часу  окремі керівники шкіл вимагають від класного керівника наявність характеристики в особовій справі першокласника. Отож давайте розбиратися.

Вимоги нормативних документів щодо характеристики на учня 1 класу Нова українська школа – найважливіша реформа Міністерства освіти і науки України за останні  два роки. Її впровадження регулюється новим підходом до процесу навчання, який зафіксований у наступних документах:  «Закон про освіту» визначає  засади нової освітньої системи; «Державний стандарт початкової освіти»; «Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО», розроблені для керівників шкіл Державною службою якості освіти, так звана «Абетка для директора школи».

З  2018 року вчителі перших класів почали працювати за новим Державним стандартом, для успішного функціонування якого були розроблені «Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у новій українській школі» (Наказ МОН України № 924 від 20.08.2018 року). В основу даного документа лягло пояснення щодо формувального оцінювання особистості першокласника, яке  передбачає  опанування не лише академічних знань, а й формування соціальних компетентностей  під час навчального процесу, прогрес дитини у власній соціалізації, а також повинне мотивувати учня до саморозвитку і формувати вміння застосовувати здобуті навички у практичному житті. Тому замість Табеля успішності, у якому була лише констатація факту наявності рівня обізнаності дитини з того чи іншого предмета, пропонується Свідоцтво досягнень, яке складається з двох частин: перша характеризує особисті досягнення учня, друга оцінює предметні копетентності. То писати чи не писати характеристику на учня 1 класу Відповідь однозначна : ні! Як було сказано вище, у першій частині «Свідоцтва досягнень» ви два рази на рік ( у жовтні місяці і у травні) фіксуєте навчальний поступ школяра, у якому оцінюєте активність дитини, самостійну роботу на уроці, співпрацю з іншими учнями, вміння працювати в команді тощо. Саме у  першій частині даного документа  ви визначаєте рівень так званих соціальних і робочих компетентностей. Крім того, вам надається право за бажанням додавати особисті або навчальні характеристики на свій розсуд. Таким чином у першому класі оцінювання  має описовий характер не лише навчальних досягнень, але й рівня старанності та соціальної поведінки, тобто включає в себе елементи психолого-педагогічної характеристики першокласника.

Також цей документ забезпечує і зворотній зв’язок з батьками дитини. Адже і вчитель, і батьки висловлюють у ньому свої побажання, можуть спільно визначити програму дій  учня на майбутнє. Проект зразка «Свідоцтва досягнень» визначається закладом загальної середньої освіти, друкується у двох екземплярах ( один залишається у школі і прикріплюється до особової справи школяра, другий віддається на руки батькам) у форматі А4 або А5 у чорно-білому або кольоровому вигляді. Орієнтовний  зразок документу можна знайти у «Методичних рекомендаціях щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у новій українській школі». 

Коли потрібна  психолого-педагогічна характеристики учня 1 класу і як її писати 
Проте це не означає, що класовод 1 класу не повинен взагалі писати характеристики на учня. В окремих випадках, таких як: потребування для учня інклюзії; тимчасове перебування дитини в санаторії, де вона залучається до навчального процесу; запит зі служби поліції; запит соціальної служби,– шкільний психолог долучає вчителя до цієї роботи. Бо хто, як не класовод, найчастіше спілкується з дитиною, щодня спостерігає за учнем і на уроках, і на перервах, спілкується з його батьками. Отож цей документ буде наслідком спільної роботи педагогів і повинен відзначатися професійною грамотністю. 

Що це означає і на що треба звернути увагу.
 Для яких цілей призначена характеристика і який державний орган її вимагає. 
Якщо це інклюзивне навчання чи тимчасова зміна навчального закладу, то слід робити акцент на пізнавальних можливостях дитини. 
Якщо характеристика потрібна для органів опіки, інших соціальних служб, більшу увагу звернути на поведінку  школяра в соціумі – школі,  класному колективі, позаурочній діяльності, – його міжособистісні стосунки, спілкування у сім’ї, ставлення до родини тощо, зосередитись на емоційному стані дитини. Пам’ятайте, що жоден із педагогів – ні психолог, ні соціальний педагог, а тим більше класовод – не мають права ставити діагноз дитині (мова йде про гіперактивність, аутизм, розумову відсталість і т. п.). Це справа медиків. 
Психологічне обстеження першокласника робиться лише за згодою батьків, або осіб, що їх заміняють, і за їх присутності Задля об’єктивності психолого-педагогічна характеристики учня 1 класу  має бути етично виваженою. Тобто, ніяких неперевірених фактів, ніяких відомостей, які можуть порушити психологічну рівновагу дитини, ніяких власних припущень. Ви лише констатуєте свої спостереження, а висновки мають робити відповідні компетентні працівники. 
Характеризуючи першокласника, опирайтесь  не на одиничні прояви характеру дитини ( вони є у кожної людини), а на систематичний тип поведінки, зважайте на її  вікові особливості. Пам’ятайте, що цей документ читатимуть батьки, а значить, він має бути написаний доступною мовою, з дотриманням етичних норм. Уникайте категоричності при формулюванні ( замість «не засвоїв знань» - «засвоїв елементарні знання» або «засвоїв на елементарному рівні»)

Пам’ятайте, що цей документ читатимуть батьки, а значить, він має бути написаний доступною мовою, з дотриманням етичних норм. Уникайте категоричності при формулюванні ( замість «не засвоїв знань» - «засвоїв елементарні знання» або «засвоїв на елементарному рівні») Акцентуйте увагу на рівні і перспективи розвитку дитини, а не на лише її навчальних досягненнях. Адже у 1 клас діти приходять з різним рівнем підготовки,  і  буває так, що дитина із середнім рівнем, яка не відвідувала дитячий садок і була позбавлена батьківської уваги, під пильним наглядом вчителя, завдяки природним здібностям, протягом навчального року починає випереджати однокласників, які хоч і мали вищий рівень  підготовки, але знову ж таки через якісь причини – лінь, погана пам’ять і т. д. – здали свої позиції.
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Навіщо потрібне свідоцтво досягнень у початкових класах НУШ. ІНФОГРАФІКА

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



Формувальне оцінювання  це справжній освітній тренд. Саме воно допомагає учням зрозуміти свої сильніші й слабші сторони, визначити пріоритети. Для вчителя і батьків  це сигнал, над чим варто ще попрацювати з дитиною.
Про те, як оцінюють учнів у Фінляндії, описано за цим посиланням, а в цій інфографіці дивіться про головний атрибут українського формувального оцінювання  свідоцтво досягнень. Ця інфографіка стане помічною для вчителів під час пояснень батькам, навіщо потрібен цей документ.
Змінено: Олена Холод - 14.01.2021 12:31:28
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
"Мій карантинний щоденник" - розробка, що допоможе дітям подолати негативні емоції

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням





Під час локдауну ми маємо частіше говорити про наші переживання і спонукати до цього учнів. Ця розробка допоможе правильно пояснити дітям, що все буде добре.



«Мій карантинний щоденник» створений допомогти дітям подолати переживання, які вони відчувають під час локдауну. На перший погляд, це звичайний дитячий щоденник, який учень може зробити самостійно. Але за звичайними іграми прихована головна мета цієї унікальної розробки – допомогти дитині зрозуміти та сприйняти складну ситуацію у світі та розібратися із власними емоціями.

З нашим «Карантинним щоденником» карантин більше не буде здаватися таким похмурим.

Авторська #розробка від  «Всеосвіти» є універсальна – вона підходить як хлопчикам, так і дівчаткам. 


Ця розробка допоможе не тільки дитині краще себе зрозуміти, а й батькам поспостерігати за емоційним станом своєї дитини, за потреби поговорити з нею на важливі теми.В майбутньому щоденник слугуватиме хорошим спогадом для дитини про шкільні роки. І найголовніше – нагадуватиме, що все колись закінчується, як і сам #карантин.
«Карантинний щоденник» діти можуть заповнювати як вдома з батьками, так і створювати його разом із вчителем, під час виховної години. Обов'язково порадьте його своїм колегам та друзям, які мають маленьких дітей!
Завантажуйте наш «Карантинний щоденник» безкоштовно за посиланням: https://vseosvita.ua/library/mij-karantinnij-sodennik-322519.htmlhttps://vseosvita.ua/library/mij-karantinnij-sodennik-322519.html
Змінено: Олена Холод - 13.01.2021 08:33:22
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
19 СІЧНЯ — КРАЙНІЙ ТЕРМІН РЕЄСТРАЦІЇ НА ПРОБНЕ ЗНО

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням




Період реєстрації осіб для участі в пробному зовнішньому незалежному оцінюванні 2021 року добігає кінця — залишилося 4 дні.

До 19 січня охочі взяти участь у пробному ЗНО зможуть  зареєструватися. Для цього потрібно заповнити  реєстраційну форму на сайті відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти, зайти до особистого кабінету учасника пробного ЗНО за логіном і паролем, отриманими під час реєстрації, роздрукувати квитанцію, оплатити послугу з проведення пробного ЗНО,  за 5‒7 днів перевірити факт зарахування коштів  в особистому кабінеті учасника пробного ЗНО.


Цьогоріч кожний учасник / кожна учасниця зможе
  • взяти 10 квітня участь у пробного ЗНО з одного предмета з переліку:
  • додатково завантажити тестові зошити з будь-яких навчальних предметів із переліку та пройти тестування вдома;
  • занести 10–14 квітня свої відповіді до спеціального сервісу «Визначення результатів пробного зовнішнього незалежного оцінювання»;
  • ознайомитися 11 квітня з офіційними відеокоментарями до завдань тестів за посиланням;
  • отримати 16 квітня результати пробного ЗНО (за шкалами 1‒12 балів, 100‒200 балів) в особистому кабінеті учасника.

Звертаємо увагу, що реєстрація для проходження пробного ЗНО не передбачає автоматичної реєстрації для участі в основній сесії ЗНО. Результати пробного ЗНО не буде зараховано як оцінки за державну підсумкову атестацію та не буде використано для участі в конкурсному відборі під час вступу до закладів вищої освіти.
safe_image (1).jpg (26.57 КБ)
Змінено: Олена Холод - 15.01.2021 10:31:18
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Лінійні рівняння і нерівності. Порівняти, щоб запам'ятати


Готуючись до ЗНО та ДПА, важливо об'єднувати теми, порівнювати, знаходити спільне, робити акценти на відмінностях. Тоді все краще запам'ятовується і є можливість уникнути помилок.
Переглянути відеоматеріал можна за таким гіперпосиланням
safe_image.jpg (32.83 КБ)
Змінено: Олена Холод - 15.01.2021 08:27:09
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Урок. Об'єм тіла обертання. Інтеграл та його застосування


В цьому відео застосуємо геометричний зміст інтегралу для обчислення об'єму тіл обертання. За допомогою цього встановлено формули об'ємів циліндра, конуса та кулі.

Переглянути матеріал можна за таким гіперпосиланням
safe_image (2).jpg (29.81 КБ)
Змінено: Олена Холод - 14.01.2021 12:11:28
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Урок. Найпростіші тригонометричні рівняння



Під час уроку знайомимося з правилами розв'язування найпростіших тригонометричних рівнянь. Розглядаємо багато прикладів, звертаємо увагу на виключення.
safe_image (1).jpg (32.45 КБ)
Змінено: Олена Холод - 14.01.2021 12:07:48
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Посібник для підготовки до власного висловлення

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням




Відкрите тестове завдання з розгорнутою відповіддю у вигляді власного висловлення — одне з найважливіших завдань у тесті ЗНО з української мови та літератури.
Освіта.ua пропонує до вашої уваги збірник матеріалів стосовно того, як краще діяти на зовнішньому незалежному тестуванні при написанні власного висловлення.
Подані у цьому посібнику матеріали допоможуть пройти своєрідний прискорений курс підготовки до написання власного висловлення на ЗНО з української мови та літератури.
     Інформація стосовно різноманітних аспектів написання власного висловлення подана у вигляді відповідей на запитання, які найчастіше турбують випускників – учасників тестування.
Працюючи із цими матеріалами, ви можете обрати саме ті питання, які вас цікавлять найбільше, швидко отримати відповіді на них, а також ознайомитися з різноманітними порадами, прикладами тощо. У такий спосіб ви зможете ефективно використати той час, що залишився до дня тестування, і якісно підготуватися до написання власного висловлення. Після вивчення матеріалів посібника ознайомтесь з прикладами написання власного висловлення.
ЗМІСТ
Змінено: Олена Холод - 12.01.2021 06:45:02
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Дистанційне навчання має проводитись онлайн і офлайн

Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням



В умовах дистанційного навчання Міністерство освіти радить учителям застосовувати два режими проведення уроку — онлайн і офлайн.
Про це йдеться у повідомленні Міносвіти, у зв'язку із набранням чинності новим санітарним регламентом для шкіл, яким обмежений час використання гаджетів впродовж одного уроку.
У МОН зазначають, що при дистанційному режимі роботи вчителі мають забезпечувати синхронну та асинхронну взаємодію учнів під час занять.
Зокрема, у синхронному режимі вчитель та учні можуть одночасно перебувати в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою онлайн засобів.
Водночас тривалість навчальних занять має зберігатись: 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів, 45 хвилин для 5-12 класів. Обмеженню підлягає лише час безперервної роботи учнів з комп’ютером.
«Наприклад, для учнів 5 класу час безперервної роботи з комп’ютером становить максимум 20 хвилин. Цей час вчитель може використовувати для синхронної взаємодії (онлайн) – для пояснення або загального огляду матеріалу навчального заняття, практичного закріплення вивченого, застосування інтерактивних прийомів навчання, перевірки результатів навчання тощо», - зазначають у Міністерстві освіти.
Решту часу навчального заняття – 25 хвилин – вчитель організовує роботу в асинхронному режимі, тобто офлайн, без комп’ютера.
«Учні можуть виконувати вправи у робочому зошиті, працювати з текстом і завданнями у підручнику, виконувати творчі завдання тощо. Також наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції», - додають у відомстві.
Окрім того, санітарний регламент передбачає, що під час роботи з технічними засобами навчання обов’язковим є проведення вправ з рухової активності та гімнастики для очей.
«Важливо також, що не кожне навчальне заняття обов’язково проводиться з використанням синхронного режиму взаємодії вчителя та учнів. Школа може скласти розклад занять, згідно з яким деякі заняття проходять лише асинхронно», - роз'яснюють у МОН.
Відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, не менше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою школи, має організовуватися в синхронному режимі.
«Водночас рівномірність розподілу цього часу між різними навчальними предметами і доцільність чергування занять з використанням синхронного та асинхронного режимів забезпечує керівник закладу освіти», - повідомили у Міністерстві освіти.
Змінено: Олена Холод - 12.01.2021 05:27:03
Міжнародне порівняльне моніторингове дослідження якості освіти PISA-2021, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
У яких країнах учні найкраще вміють читати онлайнові матеріали?

У черговому випуску «PISA. У центрі уваги» досліджено, у яких країнах учні найкраще вміють читати онлайнові матеріали.
Ознайомитися з матеріалами можна, перейшовши за таким посиланням: http://pisa.testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2021/01/PISA_in-focus_55.pdf?fbclid=IwAR0Iv_clxjlvTmOqtCoW4fsc_D2n6xTdlD4A1bSeK-otiVPlPLnn80b7Gzg
Змінено: Олена Холод - 12.01.2021 05:10:19
Вступні випробування до магістратури за технологією ЗНО у 2021 році: ЄВІ та ЄФВВ, У цій темі будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
ВСТУПНІ ІСПИТИ ДО МАГІСТРАТУРИ 2020: СТАТИСТИЧНІ ПОКАЗНИКИ


Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням



Другий рік поспіль Український центр оцінювання якості освіти публікує звіт про проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти.

Документ містить зведену  інформацію про результати реєстрації для проходження вступних випробувань, про розподіл учасників за кількістю набраних балів, статистичні показники успішності виконання завдань тестів.
Цьогоріч для участі в єдиному фаховому вступному випробуванні (ЄФВВ) зареєструвалося 17 470 осіб. Найбільше – у містах Київ (4 225 осіб) та Харків – (2 008 осіб). Показник явки учасників ЄФВВ під час основної сесії становив 87,5 % від загальної кількості зареєстрованих. Нагадаємо: ЄФВВ передбачає виконання тесту загальних навчальних правничих компетентностей, а також блоку завдань з права. Варто зазначити, що успішно склали ЄФВВ 12 702 особи.
Щороку розширюється перелік спеціальностей, для вступу на які учасники мають складати єдиний вступний іспит з іноземної мови. У 2020 році для участі в ЄВІ зареєструвалося 101 273 особи (для порівняння: у 2019 році – 65 414 осіб), із них 97 326 – для проходження вступного випробування з англійської мови, 2221 – німецької, 570 – французької , 156 – іспанської. Найбільше осіб було зареєстровано в містах Київ – 19 301, Харків – 10 818, Львів – 8063. Показник явки учасників ЄВІ під час основної сесії склав понад 85 % від загальної кількості зареєстрованих, успішно склали ЄВІ 65 442 особи.
Порядком організації та проведення вступних випробувань передбачена спеціально організована сесія ЄВІ, для участі у якій зареєструвалося 8098 осіб. Показник явки учасників становить 94,6 % (7661 особа). Успішно склали спеціально організовану сесію ЄВІ – 5012 осіб (з англійської мови – 4843, німецької – 133, французької – 29, іспанської – 7). Не подолали порогу – 2649 осіб.

Матеріали, розміщені в рубриці  «ЄВІ/ЄФВВ. ЗВІТИ/ДАНІ», допоможуть освітнім експертам оцінити рівень сформованості правничої та іншомовної комунікативної компетентностей здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Змінено: Олена Холод - 11.01.2021 11:44:35
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 28 След.