Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 28 След.
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
ПРОБНЕ ЗНО-2021: ПРОЦЕС РЕЄСТРАЦІЇ ЗАВЕРШИЛИ 13 178 ОСІБ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за гіперпосиланням



До 19 січня триватиме реєстрація осіб для участі в пробному зовнішньому незалежному оцінюванні,яке відбудеться 10 квітня 2021 року.

За даними регіональних центрів оцінювання якості освіти, станом на 10 січня 2021 року сформовано 62 167 заявок на участь у пробному зовнішньому незалежному оцінюванні. Процес реєстрації завершили (здійснили оплату послуг із проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання) 13 178 осіб. Кожен зареєстрований може самостійно перевірити в кабінеті учасника пробного ЗНО факт надходження коштів (не раніше ніж через сім календарних днів з моменту оплати).

Детальну інформацію щодо порядку реєстрації розміщено на сайті регіонального центру оцінювання якості освіти, на території обслуговування якого особа бажає проходити пробне зовнішнє незалежне оцінювання.

Звертаємо увагу, що реєстрація для проходження пробного ЗНО не передбачає автоматичної реєстрації для участі в основній сесії ЗНО. Результати пробного ЗНО не буде зараховано як оцінки за державну підсумкову атестацію та не буде використано для участі в конкурсному відборі під час вступу до закладів вищої освіти.
probne_ZNO2021.png (257.76 КБ)
Змінено: Олена Холод - 11.01.2021 11:39:53
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
Математика найбільш популярна в учасників пробного ЗНО


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/test/78948/

Майбутні учасники пробного зовнішнього незалежного оцінювання найчастіше обирають для проходження тестування тест з математики.
Про це свідчать статистичні дані першого дня реєстрації на пробне ЗНО.
Загалом регіональні центри оцінювання якості освіти впродовж 5 січня отримали 1 157 заяв про участь у пробному ЗНО.
Лідером за кількістю заяв є пробний тест з математики — 343. Другий за популярністю є тест з англійської мови — 240 заяв.
Новий тест з української мови виявили бажання складати 164 учасника, традиційний тест з української мови і літератури – 141 учасник.
Як відомо, 5 січня розпочалась реєстрація для участі в пробному зовнішньому незалежному оцінюванні.
Участь у пробному тестуванні є платною. Цього року вартість складання одного пробного тесту коливається від 195 до 255 грн в залежності від регіону проживання учасника.
Цього року кожний учасник зможе вибрати лише один предмет для проходження пробного ЗНО.
Реєстрація на пробне ЗНО здійснюється на сайтах регіональних центрів оцінювання якості освіти.

Регіональні центри оцінювання якості освіти :Важливо !  Реєстрація для проходження пробного ЗНО не передбачає автоматичної реєстрації для участі в основній сесії ЗНО . Результати пробного ЗНО не буде зараховано як оцінки за державну підсумкову атестацію та не буде використано для участі в конкурсному відборі під час вступу до закладів вищої освіти .
5672-001_i.jpg (27.67 КБ)
Змінено: Олена Холод - 11.01.2021 06:31:47
Пробне зовнішнє незалежне оцінювання в 2021 році, У цій темі будемо розміщувати актувальні повідомлення
 
ПРОБНЕ ЗНО-2021: ДАТИ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ТЕСТУВАННЯ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/probne-zno-2021-daty-reyestratsiyi-ta-testuvannya/



Участь у пробному тестуванні надасть змогу ознайомитися із процедурою проведення зовнішнього незалежного оцінювання (з порядком доступу до пункту тестування і робочого місця, особливостями роботи із бланками відповідей тощо), структурою та змістом тестових зошитів.

Реєстрація для участі у пробному ЗНО-2021 триватиме протягом 05‒19 січня 2021 року. Зареєструватися можна буде на сайтах регіональних центрів оцінювання якості освіти.

З огляду на епідеміологічні загрози у 2021 році кожний учасник / кожна учасниця зможе вибрати лише один предмет для проходження пробного ЗНО. Тестування з усіх навчальних предметів (українська мова, українська мова і література, історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, англійська, іспанська, німецька та французька мов) відбудуться 10 квітня 2021 року.

Окрім участі в пробному ЗНО з одного з навчальних предметів, кожний зареєстрований учасник / кожна зареєстрована учасниця зможе додатково завантажити тестові зошити з усіх навчальних предметів із переліку предметів ЗНО-2021, пройти тестування вдома, після чого внести свої відповіді на спеціальний сервіс визначення результатів. Отже, у 2021 році можна буде і ознайомитися з процедурою проведення ЗНО під час пробного тестування з одного з навчальних предметів, і перевірити рівень своїх навчальних досягнень з усіх інших навчальних предметів ЗНО (у разі внесення відповідей на спеціальний сервіс).Результати пробного ЗНО-2021 для осіб, які введуть свої відповіді на спеціальному сервісі, буде оприлюднено на їхніх інформаційних сторінках 16 квітня 2021 року. З огляду на те, що деякі здобувачі освіти не мають змоги постійно відвідувати заклади освіти, Український центр оцінювання якості освіти спільно з ГС «Освіторія» і МФ «Відродження» планують підготувати низку відеороз’яснень до завдань пробного ЗНО-2021. Нагадаємо, що минулорічні відеоматеріали доступні на youtube каналі ГС «Освіторія», а також на платформі iLearn.
Змінено: Олена Холод - 17.10.2020 16:54:13
МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ: національне моніторингове дослідження якості початкової освіти, Тут вміщено матеріали, що стосуються даної теми
 
До уваги освітян Рівненщини!


Міністерством освіти і науки України видано наказ "Деякі питання загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти "Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи закладів загальної середньої освіти"



Матеріал читаємо нижче або переходимо за цим гіперпосиланням

52.png (241.32 КБ)
Змінено: Олена Холод - 11.01.2021 09:19:39
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Формули, які будуть у тестовому зошиті на ЗНО 2021 з математики


У 2021 році на ЗНО з математики буде багато нововведень і відмінностей від ЗНО минулих років. Основні з них – це те, що ЗНО 2021 з математики стане обов’язковим для всіх і його результати будуть внесені в атестат як оцінка за ДПА. Наступне нововведення – це те, що ЗНО з математики тепер стане дворівневим. Базовий рівень пишуть ті випускники, хто не планує вступати до ВНЗ. Всі інші, хто планує продовжувати вчитися, пишуть і базовий, і профільний рівні тесту. І, найрадісніше нововведень, – це те, що у зошитах ЗНО 2021 з математики будуть формули! У демонстраційних варіантах ЗНО 2021 з математики є формули! Тобто тепер на ЗНО з математики будуть формули!!! Ознайомитися зі списком формул, дозволених на ЗНО і завантажити pdf файл з формулами ви зможете трохи нижче. А поки про відмінності між базовим і профільним рівнями тесту ЗНО 2 021 з математики.
ДПА 2021 з математики. Дворівневі тести
Ось дослівна інформація, яка оприлюднена на офіційному сайті УЦОЯО.
Для проведення ДПА з математики у 2021 році буде розроблено два варіанти сертифікаційних робіт:Завантажити: Програма зовнішнього незалежного оцінювання з математики 2021 року (923 downloads)

Випускники, які вивчали математику на рівні стандарту і не планують використовувати результати з математики для вступу до закладів вищої освіти, отримають тільки оцінку за шкалою 1–12 балів за виконання завдань сертифікаційної роботи рівня стандарту.
Випускники, які вивчали математику на рівні стандарту і планують використовувати результати ЗНО з математики під час вступу до закладів вищої освіти, виконуватимуть усі завдання сертифікаційної роботи з математики рівня стандарту та профільного рівня, а як оцінка ДПА буде зараховано результат за виконання завдань 1-26, 30, 31. Такі учасники отримають результати за шкалою 1–12 балів (ДПА рівня стандарту) і 100-200 балів за рейтинговою шкалою зовнішнього незалежного оцінювання.
Випускники, які вивчали математику на профільному рівні, за виконання усіх завдань сертифікаційної роботи з математики рівня стандарту та профільного рівня отримають оцінку за шкалою 1–12 балів і 100-200 балів за рейтинговою шкалою зовнішнього незалежного оцінювання.



Завантажити: Формули які будуть на ЗНО 2021 з математики (pdf) (1118 downloads)

Рекомендуємо переглянути коротенькі відео про Особливості ЗНО 2021 з української мови та математики (ВІДЕО)



safe_image (1).jpg (32.08 КБ)
Змінено: Олена Холод - 11.01.2021 06:46:39
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2021 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО, ВНЗ І-ІІ р.а., Тут будемо вміщувати важливі повідомлення, що стосуються цієї теми
 
До уваги освітян Рівненщини та учасників ЗНО-2021!
Яку кількість предметів можна обрати для проходження ЗНО?

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/test/advice/59304/


У 2021 році кожен учасник зовнішнього оцінювання може обрати для проходження тестування не більше ніж п'ять навчальних предметів.

Випускникам шкіл та учням (студентам) закладів професійно-технічної та вищої освіти, які у 2021 році здобувають повну загальну середню освіту, результати зовнішнього незалежного оцінювання із чотирьох навчальних предметів, вибраних під час реєстрації, буде зараховано як оцінки за державну підсумкову атестацію.

Першим обов'язковим тестом є українська мова (усі завдання сертифікаційної роботи) або українська мова і література (як оцінка ДПА зараховується частина тесту з української мови).

Другим обов'язковим предметом є математика (рівень стандарту або профільний залежно від рівня, на якому вивчався предмет).

Третій предмет для складання ДПА пропонується на вибір: тест з історії України (частина тесту «Період XX – початок XXI століття») або іноземної мови (рівень стандарту або профільний залежно від рівня, на якому вивчався предмет).

Четвертий предмет для складання ДПА випускники школи вибирають самостійно з такого переліку: історія Українибіологіягеографіяфізикахіміяанглійська моваіспанська мованімецька мовафранцузька мова.
Випускники шкіл 2021 року також можуть вибрати додатково п'ятий предмет для складання зовнішнього незалежного оцінювання з переліку предметів ЗНО.

Випускники шкіл минулих років можуть обрати від 1 до 5 предметів для складання зовнішнього незалежного оцінювання на свій вибір.

Для вступу до закладу вищої освіти на навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра абітурієнт має подати до закладу вищої освіти сертифікати ЗНО з трьох конкурсних предметів (або двох конкурсних предметів на спеціальності, для вступу на які необхідно пройти творчий конкурс).

Конкурсні предмети, з яких вступник має надати сертифікати ЗНО, визначені Умовами прийому до закладів вищої освіти у 2021 році, залежно від спеціальності, обраної абітурієнтом. Перелік сертифікатів, необхідних для вступу на певну спеціальність, можна знайти за посиланням.
[/CENTER]
8822-001_i.jpg (28.83 КБ)
Змінено: Олена Холод - 12.11.2020 11:31:53
Міжнародне порівняльне моніторингове дослідження якості освіти PISA-2021, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
До уваги освітян РІвненщини! 


ДОСЛІДЖЕННЯ PISA ПЕРЕНЕСЕНО З 2021 НА 2022 РІК ЧЕРЕЗ ПАНДЕМІЮ COVID-19



[JUSTIFY]Основний етап Міжнародного дослідження якості освіти PISA, який було заплановано на 2021 рік, через пандемію COVID-19 перенесено на 2022 рік. 9 грудня 2020 року, Уряд адаптував необхідні нормативні документи до відповідного рішення, ухваленого раніше Організацією економічного співробітництва і розвитку.
Основний етап чергового циклу дослідження PISA було заплановано на 2021 рік. Йому мав передувати пілотний етап у 2020 році. Однак через карантинні обмеження, пов’язані з пандемією COVID-19, країни-учасниці дослідження PISA, з-поміж яких і Україна, не змогли провести пілотний етап дослідження.
Зважаючи на ситуацію, Організація економічного співробітництва і розвитку, яка відповідає за проведення дослідження PISA, ухвалила рішення продовжити поточний цикл дослідження та змістити всі наступні цикли PISA на один рік.Відповідно поточний цикл PISA матиме назву Міжнародне дослідження якості освіти PISA-2022, а його основний етап відбудеться у 2022 році.
Нагадаємо, у грудні 2019 року було презентовано Національний і Міжнародний звіти за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA, в якому Україна вперше взяла участь у 2018 році.

Так, результати українських учнів/студентів у PISA-2018 виявились гіршими, а з математики – значно гіршими порівняно із середніми значеннями по країнах Організації економічного співробітництва і розвитку – держав, які мають високі стандарти в освіті та інших галузях суспільного життя. Це прослідковується в усіх трьох компетенціях, рівень яких досліджує PISA, – читацькій, математичній та природничо-науковій.

 Довідково. 
PISA (Program for International Student Assessment) – міжнародне дослідження, що проводиться з 2000 року в 80+ країнах. Кожні три роки дослідження вивчає рівень оволодіння читацькою, математичною та природничо-науковою компетенціями у 15-річних підлітків. PISA не перевіряє, чи засвоїли учні зміст освітньої програми, а оцінює, наскільки учні здатні використовувати здобуті знання, уміння та навички в реальному житті. 

У дослідженні беруть участь 15-річні підлітки, оскільки саме в цьому віці у більшості країн світу закінчують здобуття обов’язкової освіти. Українські підлітки цього віку, які взяли участь у PISA, під час дослідження навчались у різних класах закладів загальної середньої освіти, на 1-му курсі закладів вищої освіти І–ІІ рівнів акредитації або у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. 

Тести доповнено анкетуванням учнів/студентів, учителів/викладачів, керівників закладів освіти, батьків. Таким чином PISA вивчає фактори, які впливають на успішність підлітків – кваліфікацію вчителів, зміст освітніх програм, кількість часу на навчання, залученість батьків до участі в житті закладу освіти, загальні цінності особистості тощо.
[/JUSTIFY]



Змінено: Олена Холод - 10.12.2020 08:11:22
Міжнародне порівняльне моніторингове дослідження якості освіти PISA-2021, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
РІК ПРЕЗЕНТАЦІЇ РЕЗУЛЬТАТІВ PISA-2018 В УКРАЇНІ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/rik-prezentatsiyi-rezultativ-pisa-2018-v-ukrayini/?fbclid=IwAR2oiDQWnC2W0M4QGBRhNASB4oMP-K2EmKCnPNNr4Nbsyz-8jwJnBn1kGyk


Рік тому Україна, одночасно з 79 країнами світу,  отримала результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018, які дозволяють порівнювати національну освітню систему з системами країн,
 що за розмірами, економічним потенціалом та історичним досвідом подібні до України.

Національний звіт за результатами PISA-2018 було оприлюднено синхронно з Міжнародним звітом ОЕСР за результатами PISA-2018.

Із публікацією звіту за результатами PISA-2018 робота, навіть у межах циклу PISA-2018, не завершилася. Навпаки, змістовна робота тільки розпочалася: аналітики Українського центру оцінювання якості освіти продовжують працювати над глибинним аналізом даних PISA-2018. На сьогодні
Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) у червні 2020 року ухвалила рішення про перенесення пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2021, який мав проходити у 2020 році, на 2021 рік.  Ухвалене ОЕСР рішення про зміну термінів дасть можливість якісно й повноцінно провести пілотний етап, а отже, ретельно підготуватися до основного етапу дослідження, що буде проведений у 2022 році. В Україні пілотний етап дослідження проходитиме у квітні-травні наступного року.

На сьогодні уже
  • перекладено тестові завдання, анкети, інструктивні матеріали;
  • сформовано вибірку пілотного етапу дослідження;
  • підготовлено усе необхідне для проведення дослідження в закладах освіти, що увійшли до вибірки дослідження.
Нагадаємо, що провідною галуззю циклу PISA-2022 буде математика, а додатковою інноваційною галуззю – креативне мислення. А для України цей цикл буде особливим ще й з огляду на те, що ми вперше проведемо масштабне порівняльне дослідження в комп’ютерному форматі.
Змінено: Олена Холод - 04.12.2020 13:21:48
Міжнародне порівняльне моніторингове дослідження якості освіти PISA-2021, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
ЧИТАННЯ ЯК ЗАДОВОЛЕННЯ



Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/chytannya-yak-zadovolennya/?fbclid=IwAR3oK5lsx29WZbFbLHYyE_R7tHuJUQJeI6ppDbRaNJo1fAgwHSX5Fm4uFZg


Результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 засвідчили, що, на жаль, наші 15-річні підлітки мають посутні проблеми із читанням. 
Так, 26 % учасників дослідження не досягли навіть базового рівня сформованості читацької грамотності. 
Більше половини підлітків читають тільки для того, щоб отримати потрібну інформацію.
 Своєю чергою 24 % учнів повідомили, що ніколи не читають для задоволення, хоча PISA чітко показує, що саме ті підлітки, які регулярно читають для задоволення, мають значно вищі результати в читанні.
Цікаво те, що наші підлітки переважно читають твори художньої літератури, майже зовсім не працюючи з журналами, газетами, коміксами. Та й твори художньої літератури, як можна припустити, значною мірою учні читають з примусу, адже 27 % учасників дослідження повідомили, що вони читають лише тоді, коли змушені.

Якщо говорити про формати читання, то понад 27 % підлітків читають однаково часто текстові матеріали як на електронних, так і на паперових носіях. Приблизно такий само відсоток учнів віддає перевагу читанню текстів в електронному форматі й трохи менший – у паперовому.

Читати вправно важливо, оскільки це запорука успіху людини в житті. Це доводить як PISA, так і, наприклад, PIAAC – міжнародне дослідження компетентностей дорослих, у межах якого було відстежено траєкторії життєвого поступу учасників PISA попередніх циклів.

Водночас PISA та ще одне міжнародне дослідження читацької грамотності PIRLS, яке вивчає читацьку грамотність молодших школярів, засвідчують, що сприяти формуванню в дітей читацьких умінь і любові до читання можуть передусім батьки – власним прикладом як вправних читачів, через спільне читання зі своїми дітьми, через забезпечення своїм дітям удома умов для читання.
  • Як же заохотити дітей та підлітків до читання?
  • Як максимально розкрити потенціал цього унікального процесу?
  • Як завдяки книжкам стати ближчими зі своїми дітьми?
  • Як розважитися в родинному колі? Як почати складну розмову про давно наболіле?
Батьки часто не знають, яку книжку обрати для читання з дитиною і як її обговорити, коли там фігурують складні теми – втрата, інакшість, агресія чи страх… Відповіді на ці запитання допоможе знайти презентований сьогодні посібник «Живі письменники. Батькам» – спільний проєкт ГО «Смарт освіта» та ДУ «Український інститут книги» в партнерстві з Фундацією Дарини Жолдак. Видання у відкритому доступі на сайті НУШ. 
Змінено: Олена Холод - 03.12.2020 11:30:23
ЗНО (СЕРТИФІКАЦІЯ) ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ у 2020 році, Тут будемо вміщувати повідомлення, що стосуються даної теми
 
СЕРТИФІКАЦІЯ ВЧИТЕЛІВ 2020: ДРУГИЙ РІК ПІЛОТУВАННЯ


Руслан ГУРАК: 902 вчителів-учасників успішно пройшли сертифікацію у 2020 році. Приємно, що вчителі початкової школи, розуміючи важливість реалізації реформи НУШ, готові до професійного вдосконалення, саморозвитку та самоосвіти. Адже сертифікація – це можливість для педагогічних працівників реалізувати свій потенціал і розкрити педагогічну майстерність.

02 грудня 2020 року рішенням комісії Державної служби якості освіти України визначено, що за результатами вивчення практичного досвіду роботи вчителів пороговий бал становить 72 бали. Таким чином, із 1591 зареєстрованого учасника сертифікації подолали пороговий бал близько 57%.

«Взяти участь у сертифікації вчителів означає бути сучасним, відповідальним та розуміти виклики часу. Це чудовий шанс підвищити статус професії вчителя. Сертифікація – це інструмент підтримки та мотивації педагогів до вдосконалення і досягнення високих результатів у роботі», - наголосив голова Державної служби якості освіти України Руслан ГУРАК.

Відтак, завершився другий рік пілотування сертифікації вчителів. Цьогоріч було внесено деякі зміни до організації цієї процедури. Зокрема, змінено послідовність проведення етапів:
  1. оцінювання фахових знань та умінь учасників сертифікації шляхом їх незалежного тестування;
  2. самооцінювання учасником сертифікації власної педагогічної майстерності;
  3. експертне оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації шляхом вивчення практичного досвіду їхньої роботи.
Державною службою якості освіти та її територіальними органами у 2020 році організовано вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації. Для цього відібрано та підготовлено 1132 незалежних експерти, більшість з яких брали участь у сертифікації 2019 року у якості експерта чи учасника.

Крім того, через загрозу поширення коронавірусної інфекції COVID-19 розроблено альтернативні моделі проведення третього етапу без відвідування уроків.

Так, сертифікат у вигляді графічного зображення буде розміщено в кабінетах учасників 

Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження чергової/позачергової атестації педагогічним працівником і є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та педагогічного звання. Також вчителі, які успішно пройшли сертифікацію,  отримають 20% надбавку до заробітної плати.
Нагадуємо, що у 2019 році 82% вчителів успішно пройшли сертифікацію





За матеріалами сайту Державної служби якості освіти: http://sqe.gov.ua/index.php/uk-ua/hovyny/1485-sertyfikatsiyi-vchyteliv-2020-druhyy-rik-pilotuvannya?fbclid=IwAR1Hy5_82w6qdYhPJUZQrMXEDG1sapeWCsEgQDKyn­kPgYsImhrlJfYJOUtE
Змінено: Олена Холод - 03.12.2020 11:22:26
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
Оновлені умови організації дистанційного навчання

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/vidsogodni-nabuvayut-chinnosti-onovleni-umovi-distancijnogo-navchannya-u-shkolah




Сьогодні, 16 жовтня 2020 року, набуває чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширює можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших  формах здобуття освіти.

Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.

“Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти”, – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.

Дистанційна форма здобуття освіти залишається виключно добровільною і потребує подання відповідної заяви про зарахування/переведення від батьків. Але відтепер для навчання за дистанційною формою учням не потрібно мати високий рівень навчання (10-12 балів) – таку можливість має будь-який учень для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

Технології дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, педагогічному патронажі тощо) можуть використовуватися для проведення оцінювання, консультацій, вивчення окремих тем з предмета. 
Також їх можна використовувати для надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг для осіб з особливими освітніми потребами, якщо в населеному пункті, де проживає учень, відсутні відповідні фахівці, що надають такі послуги.

Технології дистанційного навчання дозволяють продовжувати освітній процес під час карантину та інших надзвичайних обставин (без переведення учнів на дистанційну форму).

У документі також врегульовано можливість організації змішаного навчання. Заклад освіти може визначити такий режим роботи, за якого учні почергово відвідують заклад освіти для очних занять, решту часу навчаючись дистанційно.
Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання:

  • організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями;

  • під час дистанційного навчання мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку;
  • заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі;

  • для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв'язку тощо;

  • організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо.

З метою забезпечення прав педпрацівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має здійснюватися у межах їх робочого часу.

У межах своєї автономії заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада.

Нагадаємо, Уряд рекомендував закладам загальної середньої освіти встановити канікули з 15 до 30 жовтня, а у наступний період передбачити можливий перехід на дистанційне і змішане навчання з урахуванням епідеміологічної ситуації.



ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
Керівник центру ЗНО Валерій Бойко: «Найбільший приріст 200- бальників ми спостерігаємо з фізики»

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням:https://zn.ua/ukr/EDUCATION/kerivnik-tsentru-zno-valerij-bojko-najbilshij-pririst-200-balnikiv-mi-sposterihajemo-z-fiziki.html



Перші результати ЗНО: як відсіювали слабких і визначали сильних.


Вступна кампанія в розпалі, але взяти в ній участь змогли не всі охочі, а лише ті, хто склав тести ЗНО. Тобто подолав поріг «склав/не склав». Про те, як на тестуванні відсіювали слабких і визначали бали для сильних, ZN.UA розпитувало в.о. директора Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) Валерія Бойка.

— Валерію Івановичу, це правда, що нинішнього року стало більше учасників ЗНО, які склали тести на найвищу оцінку — 200 балів?
— Так , 200-бальників цього року більше. Я припускав таку можливість ще перед початком тестування. Думаю, на це вплинули два чинники. Перший — карантин. Не кажу зараз про його плюси й мінуси, а маю на увазі лише те, що в учнів було більше часу, який вони могли використати на підготовку до тестів (бо не довелося витрачати його на дорогу, посиденьки в кафе тощо). І друга причина — наші тести оптимальної складності.

Давайте я озвучу цифри ( правда, вони не остаточні, бо ще не завершилася апеляція і немає результатів додаткової сесії ЗНО для тих, хто з поважних причин не зміг узяти участь в основній). Торік у нас було 274 учасники тестування, які склали ЗНО на 200 балів, нинішнього року їх 447 , тобто на 63% більше. Після того, як пройдуть апеляції та додаткові сесії, ця цифра стане ще більшою. Вже зараз налічується близько десятка випадків, коли дитина з результатом 199–199,5 бала змогла під час апеляційного розгляду довести комісії, що вона не припустилася помилки.

Найбільший приріст 200-бальників ми спостерігаємо з фізики (торік їх було всього четверо, нинішнього року — 64), математики (торік було 98, а цього року аж 142), з англійської мови (було 36, стало 84), з історії України (було 13, стало 49). А ось із хімії та української мови й літератури кількість 200-бальників зменшилася, порівняно з минулим роком: з хімії — з 77 до 45 , а з української мови й літератури — з 17 до 8. З решти предметів, таких як біологія і географія, істотного зростання не бачимо: з географії торік був один учасник, тепер їх три, з біології було 26, стало 44.


— Чи багато серед 200-бальників учителів?
— Коли ми зберемо всю нашу статистику ЗНО-2021, то спробуємо за нашими базами визначити кількість учасників, які рік у рік реєструються для проходження тестування. Будьмо відверті, мета такої участі меркантильна: підтвердити назагал факт свого максимального результату, щоб згодом капіталізувати його у прибуток від викладацької діяльності. Ми оперативно відреагували на це — на сторінці УЦОЯО зробили розлогий допис про те, що участь у ЗНО людини, для якої це не є екзаменом високих ставок, знижує шанси на високу оцінку для інших. Адже бал ЗНО — рейтинговий, він показує місце учасника на тлі конкурентів. Було б дуже прикро, якби з’ясувалося, що більшість тих, хто набирає 200 балів, — не випускники, а люди, котрим ЗНО потрібне для бізнесу.


— Ви кажете, що 200-бальників стало більше через карантин і завдяки тому, що тести були не занадто складні. Але, можливо, є ще одна причина — низький пороговий бал «склав/ не склав», який відтинає слабких учнів. Буває таке, що поріг «склав/не склав» навіть нижчий, ніж поріг сліпого вгадування. Цього року таке спостерігалося з історії, біології, географії, хімії, іноземної мови.
— На комісії, яка визначала пороговий бал «склав/ не склав», ми намагалися акцентувати на тому, що не треба створювати дефініцію «сліпе вгадування» або «поріг випадкового вгадування». Бо тим самим ми фактично говоримо, що певну кількість балів можна отримати, механічно заповнивши бланк із відповідями. Що таке поріг сліпого вгадування (випадкового вибору)? Грубо кажучи, якщо ми мільйону китайців дамо наші бланки відповідей ЗНО і попросимо заповнити їх навмання, все одно отримаємо тих, хто набере певну кількість балів. Можливо, навіть 200, бо ніхто не скасовував принципу лотереї. Ми ж підраховуємо поріг випадкового вгадування так: не більше 10% правильних відповідей. І саме такі дані демонструємо експертній комісії як поріг сліпого вгадування. Отже, це лише статистична математично обґрунтована ймовірність .
Коли ми аналізуємо наші тести глибше, з використанням сучасної теорії тестів — так званої ІRT-моделі, статистика з усіх завдань демонструє нам найнижчі відсотки балів за вгадування — 0,1 чи 0,2%. Це означає, що коли дитина хоче показати на тестуванні свій найкращих результат і сумлінно виконує завдання, вона використовує вгадування тільки там, де в чомусь не впевнена. Але такого, щоб усі відповіді на завдання тесту писати навмання, — немає.

— Я в цьому не впевнена. Учасники тестування розповідали, що серед них були такі, хто здавав тестову роботу ледь не за годину після початку тестування, при тому що воно триває близько трьох годин.
— Отже, таким учасникам тестування воно не потрібне для вступу або достатньо мінімального результату. Пороговий бал «склав /не склав» встановлюється експертним шляхом. Збирається сила-силенна людей у різних експертних групах у регіональних центрах тестування — вчителі шкіл різних типів, сільських і міських, а також освітні експерти. Ми просимо їх дати нам відповідь на два запитання. Перше — який відсоток, на їхню думку, мінімально підготовлених абітурієнтів виконає кожне завдання тесту. Експерти приймають рішення, спираючись на власний досвід викладання й розуміння того, хто такий «мінімально підготовлений абітурієнт», а також на соціально-економічні та суспільно-політичні обставини в регіоні і державі. Визначений експертами відсоток акумулюється по всій країні, обчислюється його середнє значення і виноситься на розгляд експертної комісії в УЦОЯО.

Друге запитання, на котре мають відповісти наші експерти, — який відсоток абітурієнтів, на їхню думку, подолає поріг «склав/не склав». Зводячи ці два значення докупи, ми й отримуємо розподіл балів результатів ЗНО. Якщо графіки цих двох величин не збігаються, будується так звана лінія компромісу, яка й визначає той пороговий бал, що виноситься на розгляд експертної комісії. Керівництво УЦОЯО не тисне на членів комісії, щоб вони ставили нижчі порогові бали, як дехто заявляє. Але я говорив на засіданні комісії, спираючись на нашу нормативно-правову базу, що, визначаючи поріг «склав/не склав», експерти мають зважати на обставини, які склалися в їхніх регіонах і загалом по країні. Думаю, ніхто не стане заперечувати, що під час карантину діти були позбавлені класичного навчального процесу у своїх закладах освіти. Це нездоланна обставина, і експерти на неї зважили.

Маю сказати, що пороги не так уже й істотно були понижені, коливання, порівняно з минулим роком, становить від одного до трьох балів. І тут треба враховувати той чинник, що на ЗНО з'явилося тільки 75% абітурієнтів (як відомо, нинішнього року рішенням Верховної Ради атестація у формі ЗНО визнана необов’язковою). Левова частка тих, хто не прийшов, — переважно учні коледжів і закладів професійної освіти. Будьмо відверті: там здобуття повноцінної загальної середньої освіти не є пріоритетом, тому якість надання цієї освітньої послуги поступається тій, яка має бути у звичайній школі . Отже, на ЗНО фактично не прийшли найслабші, а взяли участь добровольці, в яких є мета — вступити до закладів вищої освіти. І, з огляду на цю ситуацію, треба дати шанс цим дітям усе ж таки скласти ЗНО і взяти участь у конкурсному відборі до вишів.


— Валерію Івановичу, я не можу погодитися, що тільки найслабші не прийшли на ЗНО. Деякі медалісти теж скористалися можливістю відмовитися від тестування.
— Подекуди не приходили ті медалісти, у кого з більшості предметів, які вони обирали на ЗНО, оцінки намальовані, ці діти просто-на-просто підстрахувалися, щоб отримати медаль.


— Можливо, були й такі. Але дехто просто їде навчатися за кордон, і їм ЗНО непотрібне для вступу.
— Це правда. Однак тих, хто планував навчання за кордоном, не так багато. Саме зараз до нашого центру активно звертаються абітурієнти з проханням надати виписку з результатом складання ДПА у формі ЗНО, і ці виписки вони зазвичай потім подають на нострифікацію в Центр міжнародної освіти, аби мати можливість подавати документи до закордонного закладу. Але левова частка дітей, які прийшли на ЗНО, вступатимуть в Україні, і, аби їх підтримати , порогові бали трішки зменшили.


— Якщо подивитися дані за всі роки існування порогового бала ЗНО, можна помітити певні тенденції. Наприклад, з української мови і літератури поріг «склав/не склав» завжди трішечки вищий за поріг випадкового вибору, з математики вони однакові, а з історії чомусь завжди нижчий від порогу сліпого вгадування.
— Це мені теж цікаво і певною мірою дивно. І я для себе не можу пояснити такі рішення, чесно вам скажу. Тест з історії України абсолютно підйомний. Я вже казав, що рішення про порогові бали «склав/не склав» приймають фахові експертні групи в регіонах, а затверджує — комісія при нашому Центрі. І це, зокрема, й політичне рішення на користь встановлення нижчого бала. Якщо порівнювати порогові бали з історії цьогорічні й торішні, то завдяки їм торік поріг подолали 85% учасників тестування, а цього року — 91%. Тобто зниження порогу на кілька тестових балів дало можливість ще 6% учасників тестування спробувати вступити до вишів. Бо без сертифіката ЗНО це неможливо.


— Я звернула увагу на предмет «Географія». Раніше поріг «склав/не склав» з цього предмета був набагато вищим за поріг сліпого вгадування. А з 2018 року, відколи сертифікати ЗНО з географії стали частіше вимагати при вступі, різниця між порогами стала меншою. Тобто політичний момент наявний.
— Політичний момент буде наявним завжди. Розумієте, для визначення порогового бала використовують симбіоз двох методів — В.Ангоффа і К.Беука. Перший орієнтується на обсяг знань абітурієнтів, а другий — на кількість учасників тестування, яких відсіють після тесту. Наприклад, ми приймаємо рішення, що з допомогою порогового бала відсіюємо 10% найслабших учасників тестування. Дуже дивною була б реакція суспільства і очільників держави або освітянської галузі, коли б ми встановили пороговий бал вищим: наприклад, домовилися б, шо він становить 35% від максимальної кількості балів. Це означало б, що сертифікат ЗНО отримали б приблизно 40% випускників, і тільки вони мали б змогу брати участь у вступній кампанії. Суспільство цього не сприйме, тим більше очільники освітянської галузі.


— Наша країна має високі показники з охоплення вищою освітою, а ось якістю похвалитися не може. Прохідний бал на рівні сліпого вгадування означає, що лише 10% завдань тесту виконані правильно. Може, час уже щось змінювати? Наприклад, зараз дискутуються пропозиції, що поріг «склав/не клав» мали б проходити тільки ті з абітурієнтів, хто правильно виконав половину тесту ЗНО.
— Це, по-перше, буде жорстко, а по-друге — не враховуватиме складності тесту ( а наша нинішня шкала її враховує). До речі, може статися так, що 50% тесту виконають 10% учасників ЗНО. Тобто це не завжди буде еквівалентно: половина учасників виконує половину тестів.


— Чи правда, що наступного року сертифікати ЗНО з математики і української мови за 2020 рік можуть бути недійсними, тому що ці тести стануть трохи інакшими?
— Так. Ці думки я озвучував на засіданні експертної комісії , і мої слова розлетілися у ЗМІ й викликали резонанс, насамперед на рівні міністерства. Там досі точаться дискусії. Швидше за все, фінальний варіант — як буде все наступного року — з'явиться у проєкті Умов прийому на 2021 рік.

Але можу сказати, що сьогодні дискусії точаться лише навколо української мови і літератури, бо для математики нічого практично не змінюється, єдина новація — завдання для державної підсумкової атестації будуть різними для випускників гуманітарних класів і математичних, тобто для тих, хто вивчав математику на рівні стандарту, і для тих, хто — поглиблено.

Інша ситуація з українською мовою та літературою. Півтора року тому вийшов наказ МОН про ЗНО 2021-го року (він досі чинний), згідно з яким буде тестування з двох окремих предметів: уже традиційна українська мова з літературою і українська мова без літератури. Другий тест потрібен буде для вступу негуманітаріям. А це означає, що сертифікат із української мови й літератури нинішнього року у 2021 році може бути недійсним, бо зміняться умови його проведення. А можливо, буде ухвалено рішення зберегти для вступників на спеціальності природничо-математичного спрямування два варіанти: вони зможуть скористатися сертифікатом ЗНО 2021-го року з української мови чи сертифікатами 2017–2020 років з української мови і літератури. Зараз це питання обговорюється. А ми вже працюємо над створенням демонстраційного варіанта тестів . Сподіваюся, десь у вересні завершимо цю роботу і оприлюднимо зразки на сайті УЦОЯО, аби ознайомити випускників із тим, що на них чекає через дев'ять місяців.
Змінено: Олена Холод - 14.08.2020 09:55:08
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
РОЗМІЩЕНО РЕЗУЛЬТАТИ ДОДАТКОВОЇ СЕСІЇ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/rozmishheno-rezultaty-dodatkovoyi-sesiyi/#more-18936



На інформаційних сторінках учасників розміщено результати додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання з усіх навчальних предметів.

Учасники додаткової сесії мають можливість сформувати та роздрукувати інформаційну картку, що є додатком до Сертифіката ЗНО.

У разі виникнення сумніву щодо правильності встановлення результату учасник зовнішнього незалежного оцінювання може подати апеляційну заяву у письмовій формі до Українського центру оцінювання якості освіти.

Апеляційні заяви щодо результатів ЗНО можна подавати протягом 5 календарних днів від дня офіційного оголошення результатів зовнішнього незалежного оцінювання з певного навчального предмета, враховуючи день оголошення. Детальніше із процедурою подання апеляції можна ознайомитися на сайті Українського центру оцінювання якості освіти в розділі «Апеляції».

Ознайомитися з таблицями переведення тестових балів у рейтингову оцінку (за шкалою 100−200 балів) і таблицями відповідності тестових балів оцінкам рівнів навчальних досягнень (за шкалою 1–12 балів) можна в розділі «ЗНО-2020», обравши відповідний предмет.
Змінено: Олена Холод - 14.08.2020 09:24:06
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
На Рівненщині завершилась додаткова сесія ЗНО

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://www.rvosvita.org.ua/news/na-rivnenschyni-zavershylas-dodatkova-sesiya-zno.html?fbclid=IwAR1GzATHMBH-d1ZG-sgSCgzHpR5NtOlA2KjGxQDBBHS79FdwuntiXmpMOEM



Участь у додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання в області взяло 189 осіб. Вона тривала з 24 липня до 10 серпня у Рівному.


Тестування пройшло у безпечних умовах. Як розповів в. о. начальника управління освіти і науки Рівненської ОДА Олександр Набочук, персонал та учасники додаткової сесії ЗНО були забезпечені засобами індивідуального захисту, проходили температурний скринінг та дотримувались правил соціального дистанціювання. Пункти тестування провітрювали та дезінфікували.


На Рівненщині учасники додаткової сесії ЗНО складали тестування з хімії, географії, математики, української мови і літератури, біології, історії України, англійської мови та фізики. На їхніх інформаційних сторінках вже розмістили результати з фізики та математики. Підсумки оцінювання з решти навчальних предметів стануть відомі до 14 серпня.


Нагадаємо, що додаткову сесію зовнішнього незалежного оцінювання проводять для тих, хто з поважних причин не зміг взяти участь в основній сесії ЗНО.
safe_image.jpg (20.52 КБ)
Змінено: Олена Холод - 12.08.2020 15:46:25
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
ЗНО-2021 з математики: програма та варіанти сертифікаційних робот


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://znayshov.com/News/Details/zno_2021_z_matematyky_prohrama_ta_varianty_sertyfikatsiinykh_robot?fbclid=IwAR0Tp_ZHeJyuu05BFkJEyi7EQpTygOypP8sGKjI8WXLmXWR6a4deT1KyBsA



На сайті Українського центру оцінювання якості освіти опубліковані програма та демонстраційні варіанти сертифікаційних робот з математики.






1.jpg (33.16 КБ)
2.png (73.42 КБ)
Змінено: Олена Холод - 11.08.2020 18:53:05
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Порядок подання електронних заяв про вступ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/consultations/30037/



Процедура подання заяв про вступ в електронній формі регулюється Порядком подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до закладів вищої (фахової передвищої) освіти України в 2020 році.


Зазначений порядок визначає механізм подання вступником заяви в електронній формі на участь у конкурсному відборі та її розгляду закладом вищої освіти.

Заява в електронній формі (електронна заява) - це запис, що вноситься вступником в особистому електронному кабінеті до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі - ЄДЕБО) шляхом заповнення ним у режимі он-лайн електронної форми. Заява містить відомості про обрані вступником заклади вищої (фахової передвищої) освіти, конкурсну пропозицію та встановлену ним пріоритетність заяви в разі їх використання.

У 2020 році для подання електронної заяви вступник повинен зареєструватись на інтернет-сайті за адресою: http://ez.osvitavsim.org.ua (Реєстрація електронних кабінетів вступників та завантаження до електронних кабінетів додатків до документів про повну загальну середню освіту починається 1 серпня та закінчується 22 серпня 2020 року). Під час реєстрації на сайті електронного вступу вступник має зазначити такі дані:
  • адресу електронної пошти, до якої має доступ;
  • пароль для входу до особистого кабінету;
  • номер, пін-код та рік отримання сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
  • серію та номер документа про повну загальну середню освіту;
  • середній бал додатка до вказаного документа, обчислений за 12-бальною шкалою з округленням до десятих частин бала.
  • особі, яка має спеціальні умови щодо участі у конкурсному відборі під час вступу, а також в якої наявний хоча б один сертифікат ЗНО 2017-2020 років (2018-2020 у разі подання сертифіката ЗНО з іноземної мови), необхідно до реєстрації особистого електронного кабінету звернутись до одного із закладів вищої (фахової передвищої) освіти для створення в Єдиній державній базі з питань освіти картки фізичної особи та додання до неї даних документа, що підтверджує вказане право;

Крім того, вступник завантажує скановані копії (фотокопії у форматі pdf jpg) додатка до документа про повну загальну середню освіту та кольорової фотокартки розміром 3х4 см, що буде подаватись до закладу вищої освіти .Якщо вступник претендує на врахування у конкурсному балі сільського коефіцієнта, він також завантажує копію довідки про реєстрацію місця проживання особи (додаток 13 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207).

У разі збігу даних вступника в Єдиній державній базі з питань освіти (прізвище, ім'я, по батькові, дата народження тощо) він отримує на зазначену ним адресу електронної пошти повідомлення для активації особистого електронного кабінету вступника. Строк для активації вступником особистого електронного кабінету – одна година з моменту отримання відповідного повідомлення. Важливо! Вступник може замінити завантажені копії документів в електронній формі, номери телефонів, середній бал додатка до документа про повну загальну середню освіту до моменту подання першої заяви. Після подання першої заяви зміна середнього бала можлива шляхом звернення вступника до закладу освіти, де була зареєстрована перша заява.

Для подання заяви вступник обирає заклад вищої (фахової передвищої) освіти, освітній ступінь, конкурсну пропозицію та встановлює пріоритетність (у разі її використання) заяви для участі у конкурсному відборі для зарахування на місця за державним або регіональним замовленням.

Право на спеціальні умови щодо участі у конкурсному відборі вступник зазначає у кожній заяві, що подається. Врахування цього права підтверджує заклад освіти, до якого подано відповідну заяву, на підставі документа, наявного у картці фізичної особи.

Подана вступником електронна заява відразу відображається у розділі ЄДЕБО, до якого має доступ заклад вищої (фахової передвищої) освіти, обраний вступником. У момент подання електронній заяві присвоюється статус «Зареєстровано в ЄДЕБО».

Подану електронну заяву може бути скасовано вступником в особистому електронному кабінеті. При цьому електронній заяві присвоюється один із статусів:
  • «Скасовано вступником» - якщо заяву не зареєстровано у закладі вищої (фахової передвищої) освіти;
  • «Скасовано вступником (без права подання нової заяви з такою самою пріоритетністю)» - якщо заяву зареєстровано або допущено до конкурсу у закладі вищої (фахової передвищої) освіти. При цьому вступник не має права подавати нову заяву з такою самою пріоритетністю.

Електронна заява із статусом «Зареєстровано в ЄДЕБО» розглядається приймальною комісією закладу вищої (фахової передвищої) освіти протягом трьох робочих днів з дати реєстрації заяви в ЄДЕБО. За результатами розгляду уповноважена особа приймальної комісії надає електронній заяві один з таких статусів: «Зареєстровано у закладі освіти» або «Потребує уточнення вступником» (всі статуси заяви вступника відображаються в особистому електронному кабінеті вступника та на сайті Вступ.ОСВІТА.UA).

При присвоєнні електронній заяві статусу «Зареєстровано у закладі освіти» заклад вищої (фахової передвищої) освіти зазначає (за наявності відповідного випробування) час та місце проведення творчого конкурсу, творчого заліку або вступного іспиту. Внесені дані відображаються в особистому електронному кабінеті вступника.

При присвоєнні електронній заяві статусу «Потребує уточнення вступником» працівник закладу освіти зазначає перелік даних, що потребують уточнення, із зазначенням способу та дати, до якої їх необхідно подати. Внесені дані відображаються в особистому електронному кабінеті вступника. Після уточнення вступником необхідних даних уповноважена особа змінює статус електронної заяви вступника на «Зареєстровано у закладі вищої (фахової передвищої) освіти».

Якщо вступника допущено до участі у конкурсному відборі для вступу до закладу вищої (фахової передвищої) освіти на навчання за кошти державного (регіонального) бюджету, електронній заяві вступника присвоюється статус «Допущено до конкурсу».

Якщо вступника допущено до участі у конкурсному відборі для вступу до закладу вищої (фахової передвищої) освіти на контракт, електронній заяві вступника присвоюється статус «Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних та юридичних осіб)».

Якщо вступнику відмовлено в участі у конкурсному відборі, електронній заяві встановлюється статус «Відмовлено закладом освіти» (із зазначенням причини відмови).

Всі статуси заяви вступника відображаються в особистому електронному кабінеті вступника та на сайті Інформаційної системи Вступ.ОСВІТА.UA. Після проведення конкурсного відбору у визначені строки, статус електронної заяви вступника, рекомендованого до зарахування за державним замовленням, змінюється зі статусу «Допущено до конкурсу» на статус «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)».

Надання рекомендацій до зарахування для навчання за кошти фізичних або юридичних осіб здійснюється після зарахування вступників на місця за державним або регіональним замовленням.

Статус електронної заяви вступника, рекомендованого до зарахування на місця за кошти фізичних та/або юридичних осіб, змінюється зі статусу «Допущено до конкурсу» або статусу «Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)» на статус «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)».

Вступник, електронній заяві якого присвоєно статус «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)» або «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)», зобов'язаний виконати вимоги до зарахування (подати оригінали документів до закладу освіти).

Після подання вступником оригіналів документів, статус електронної заяви вступника змінюється на «Включено до наказу (за кошти державного бюджету)» або «Включено до наказу (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)» і керівник закладу вищої (фахової передвищої) освіти видає наказ про зарахування на навчання такого вступника.

У разі невиконання вступником, електронній заяві якого присвоєно статус «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)», вимог щодо зарахування на навчання, рішення про рекомендування його до зарахування анулюється приймальною комісією закладу вищої (фахової передвищої) освіти та статус електронної заяви змінюється на статус «Виключено зі списку рекомендованих (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)». За рішенням приймальної комісії закладу освіти статус електронної заяви «Виключено зі списку рекомендованих (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)» може бути змінений на статус «Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних та юридичних осіб)».

Публікація рейтингових списків вступників відбувається на сайті  «Вступ.ОСВІТА.UA»

236_i_i.jpg (23.09 КБ)
Змінено: Олена Холод - 13.08.2020 10:16:46
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Стартує подання електронних заяв для вступу на бакалавра та наскрізного магістра


Сьогодні розпочато прийом електронних заяв на вступ до вишів на бакалавра (наскрізного магістра) після 11 класів. Подання заяв здійснюється онлайн через електронні кабінети та триватиме до 22 серпня (до 16 серпня для вступників, які проходять творчі конкурси або складають вступні іспити замість ЗНО у виші, але не зробили цього у період з 1 по 12 серпня).


 
https://ez.osvitavsim.org.ua/




Вступники
 можуть подати до 5 заяв на бюджет у будь-який виш без обмеження щодо кількості спеціальностей, на які вони подаються. Кількість поданих заяв на контракт не обмежується.



У кожній заяві, яку вступник подає на бюджет, він обов’язково встановлює її пріоритетність – від 1 до 5, де 1 – це найвища пріоритетність, а 5 – відповідно, найнижча. Встановлення пріоритетності – це важливий крок, адже її зміна після подання заяви є неможливою.



Слідкувати за цьогорічними рейтингами вступники зможуть після початку подання заяв на сайтах:
 https://vstup.edbo.gov.ua/,
 https://vstup.osvita.ua/.


Планується, що інформація оновлюватиметься щодоби.


Докладніше: bit.ly/2XYD21b
Змінено: Олена Холод - 13.08.2020 06:43:28
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
ДП «ІНФОРЕСУРС» І LIFECELL РОЗШИРЮЮТЬ КАНАЛИ ІНФОРМУВАННЯ ПРО ХІД ВСТУПНОЇ КАМПАНІЇ.

Цього року ДП «Інфоресурс» розширює можливості інформування як адміністраторів ЄДЕБО, так і вступників. До вже звичних сайту Освіта.ua (http://osvita.ua/) і Інфо.єдебо (https://info.edbo.gov.ua/), де як і раніше можна  слідкувати за перебігом вступної кампанії, ми додаємо нові сервіси разом із нашим інформаційним партнером – мобільним оператором lifecell.
Ми починаємо інтегрувати месенджер BiP у нашу службу підтримки. На початку наступного тижня в месенджері BiP з’явиться відкритий паблік для вступників, підписавшись на який, можна буде дізнатися все, що стосується вступної кампанії до ЗВО у 2020 році. Другий паблік буде стосуватись закладів освіти. В ньому буде публікуватись актуальна інформація щодо роботи з ЄДЕБО.
У пабліках буде працювати служба підтримки ДП «Інфоресурс», яка зможе якнайшвидше відповідати на будь-які запитання з даної тематики.
Цього року вступники, які є абонентами lifecell, вперше отримають SMS-інформування про всі ключові події вступної кампанії. Будь ласка, слідкуйте за оновленнями на нашому сайті і сторінці в Facebook – незабаром там з’являться всі деталі.
Довідка.
BiP – це сучасний та зручний месенджер, який представлений у більш ніж 200 країнах світу, має мільйони завантажень і активних користувачів.
З його допомогою можна:
  • обмінюватися повідомленнями і HD файлами;
  • створювати власні групи і паблікі;
  • здійснювати групові відеодзвінки до 10 осіб одночасно;
  • дзвонити на всі номери, навіть якщо на них не встановлено BiP;
  • активувати унікальний Віртуальний номер без фізичної SIM-карти.
Месенджер BIP доступний абсолютно для всіх абонентів мобільних операторів в Україні. Детальніше про месенджер можна дізнатися за посиланням: https://bip.lifecell.ua/.
Змінено: Олена Холод - 12.08.2020 08:49:48
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
До уваги вступників!




Державна служба якості освіти України повідомляє, що 13 серпня 2020 року розпочинається подача заяв до закладів вищої (фахової передвищої) освіти для здобуття ступенів фахового молодшого бакалавра, молодшого бакалавра, бакалавра на основі здобутої повної загальної середньої освіти.



Для здобуття ступеня молодшого бакалавра, бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного або в
етеринарного спрямувань) на основі повної загальної середньої освіти вступник має право подати до п’яти заяв на місця державного та регіонального замовлення у фіксованих (закритих) та відкритих конкурсних пропозиціях.



Подання заяв тільки на контракт не обмежується.
Змінено: Олена Холод - 12.08.2020 08:47:09
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
ОПРИЛЮДНЕНО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ВПРОВАДЖЕННЯ НУШ: РЕФОРМУ ПІДТРИМУЮТЬ ЯК БАТЬКИ, ТАК І ПЕДАГОГИ, А УЧНІ ПІЛОТНИХ ШКІЛ МАЮТЬ ВИЩІ ПОКАЗНИКИ ЗА НАСКРІЗНИМИ УМІННЯМИ


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/oprilyudneno-rezultati-monitoringu-vprovadzhennya-nush-reformu-pidtrimuyut-yak-batki-tak-i-pedagogi-uchni-pilotnih-shkil-mayut-vishi-pokazniki-za-naskriznimi-uminnyami?fbclid=IwAR0lKSDHA2GqsWXzgUwroULQgQcUabaoZ8ltw8eaB6z4PLnS4UsbR3UhVNg




У пілотних школах учні мають вищі показники за наскрізними уміннями порівняно з непілотними закладами, а реформу НУШ підтримують як батьки учнів, так і вчителі й керівники шкіл. Такі результати показує перший етап моніторингу впровадження реформи "Нова українська школа", оприлюднений на сайті МОН 7 серпня 2020 року.


Дослідження мало на меті оцінити ефективність впровадження реформи НУШ в частині формування наскрізних умінь в учнів початкових класів та її сприйняття учасниками освітнього процесу.
У моніторингу взяли участь 150 навчальних закладів, розділених за типом:

  • 25 пілотних шкіл, які проводять апробацію нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти;

  • 30 спеціалізованих шкіл – гімназій, ліцеїв, шкіл-колегіумів, навчально-виховних комплексів, у складі яких є початкова школа;

  • 95 непілотних загальноосвітніх шкіл та НВК.

Так, дослідження рівня сформованості наскрізних умінь учнів початкової школи виявило, що учні непілотних шкіл мають нижчі показники за всіма наскрізними уміннями порівняно з учнями спеціалізованих та пілотних шкіл. Зокрема, вищий у понад 10% результат учні пілотних шкіл показали за такими уміннями, як співпраця, прийняття рішень, розв’язання проблемних завдань, обґрунтування власної позиції, ініціативність, творчість.

У розвитку умінь, пов’язаних з «твердими навичками» – «читання з розумінням» та «критичне та системне мислення» – вищі результати демонструють групи учнів спеціалізованих шкіл.

На уроках української мови та/або літературного читання у спеціалізованих школах та пілотних класах учні більше, ніж у непілотних, висловлювали власні пропозиції та ідеї, ставили запитання. Це свідчить, що в спеціалізованих школах та пілотних класах учні більше залучені до процесу пізнання. Крім того, у пілотних школах значно частіше учні працювали над власними рішеннями, шукали інформацію в кількох джерелах, пояснювали вибір, розв’язували проблеми з повсякденного життя.

На уроках математики більше часу займають адаптивні види активності (працюють у зошитах; працюють із підручником; беруть участь у перевірці знань тощо) та менше – неадаптивні (проявляють творчу/дослідницьку активність; беруть участь у дидактичних та інших іграх тощо). Дослідження показує, що це стосується усіх навчальних закладів, включаючи пілотні. Хоча дані свідчать, що учні в малих класах на уроках математики трохи більше, ніж інші, дискутують і спілкуються з учителем та однокласниками і беруть участь у дидактичних та інших іграх, це ж саме стосується і сільських шкіл. Показники щодо неадаптивних видів діяльності на уроках математики загалом свідчать про те, що навчання цього предмета в початковій школі мало підтримує розвиток творчого потенціалу учнів.

Результати моніторингу свідчать, що підходи до викладання, на яких базується реформа НУШ, підтримує більшість вчителів. Керівники закладів освіти у більшості також ставляться до неї позитивно – в середньому на 8,2 бали за десятибальною шкалою.З-поміж позитивних змін, закладених реформою НУШ, педагоги та керівники закладів називали, зокрема, новий зміст освіти, зміну освітніх стандартів, більшу свободу педагога, дитиноцентризм, педагогіку партнерства, сучасне освітнє середовище, більшу автономію закладу освіти, справедливе фінансування, демократичне управління закладом, зменшення документообігу.Крім того, навчально-методичні матеріали, розроблені в межах реформи НУШ, використовують у роботі не лише вчителі пілотних шкіл, а й близько чверті педагогів загальноосвітніх та спеціалізованих закладів.Абсолютна більшість опитаних керівників закладів освіти – 99% – переконані, що передбачені реформою НУШ зміни здатні покращити якість шкільної освіти в Україні. Така ж сама частка керівників переконана, що реформа НУШ продовжуватиметься і далі, повною мірою або принаймні частково.

Близько двох третин опитаних керівників дотримуються думки, що впровадження реформи НУШ могло би бути ефективнішим, третина (31 %) – що процес впровадження реформи є ефективним і так. За оцінками керівників, впровадження реформи могло би бути ефективнішим зокрема в аспектах матеріально-технічного забезпечення (вчасно і в більшому обсязі), створенні освітнього середовища (облаштування коридорів, туалетів, спортивної бази, реалізація принципу безбар’єрності тощо), питаннях кадрового забезпечення, узгодженості між різними ланками освіти, приведенні нормативних документів до одних вимог, інформуванні батьків та громадськості щодо НУШ, зменшенні навантаження на вчителя, кількості дітей у класі, а також покращенні забезпечення дітей із особливими освітніми потребами (психологічний супровід, безбар’єрність тощо).

Більшість батьків так само позитивно оцінюють НУШ. З-поміж батьків учнів пілотних шкіл таких 81%, спеціалізованих закладів – 55%, загальноосвітніх шкіл – 51%. Із принципів НУШ батьки третьокласників найбільше підтримують дитиноцентризм, виховання на цінностях та педагогіку партнерства.

З-поміж того, чого на думку батьків найбільше не вистачає в шкільному житті їхніх дітей – це завдань на формування м’яких навичок (критичного мислення, лідерства, уміння керувати емоціями). Цю відповідь серед інших запропонованих обрали 58 % батьків учнів спеціалізованих шкіл, 52 % – пілотних, та 51 % – закладів загальної середньої освіти. Також вона очолює рейтинг потреб і батьків, чиї діти навчаються у великих містах – 59 %. У селах в першу чергу бракує комфорту у шкільному побуті – належного опалення, якісної питної води й харчування, комфортних убиралень тощо (50 %), якісного освітнього середовища – меблів, техніки в класі, навчальних матеріалів, підручників тощо  (48 %) і лише потім завдань на формування м’яких навичок (47 %).

49 % батьків учнів пілотних шкіл вважають, що у шкільному житті їхніх дітей бракує оцінювання за чіткими критеріями. Водночас решту батьків ця проблема турбує значно менше – 20 % серед батьків учнів спеціалізованих шкіл та 21 % – закладів загальної середньої освіти.

За результатами дослідження його автори також напрацювали рекомендації щодо впровадження реформи НУШ. Рекомендації стосуються, зокрема, професійного розвитку педагогів та керівників шкіл, методики викладання та навчально-методичного забезпечення педагогів, системи оцінювання навчальних досягнень учнів, розвитку в учнів наскрізних умінь, наповнюваності класів, впровадження інклюзивної освіти.   
Із результатами дослідження можна ознайомитись за посиланням.


Довідково.
Моніторинг впровадження реформи НУШ проводився з ініціативи МОН громадською організацією "Центр підтримки освітніх реформ" у співпраці з Командою підтримки реформ МОН за фінансової підтримки Швейцарії та Міжнародного фонду "Відродження".

Дослідження проводилось з використанням методів спостереження (за роботою вчителів та учнів на уроках, за виконанням учнями компетентнісних завдань), анкетування (учнів 3-х класів, батьків учнів, вчителів) та інтерв’ювання (опитувальників адміністрації шкіл).

Дослідження проводилось за допомогою форм спостереження, анкет та опитувальників, компетентнісних завдань. За допомогою цих інструментів досліджувалась думка учнів 3-х класів, батьків учнів, вчителів та адміністрації шкіл.
Перший етап дослідження проведено 2019 року із залученням третьокласників, які навчаються за Державним стандартом початкової загальної освіти 2011 року. Водночас до вибірки було включено частину шкіл, які пілотують Держстандарт початкової освіти 2018 року.

Другий етап заплановано на 2020-2021 навчальний рік. У ньому візьмуть участь третьокласники, які вже навчатимуться за програмами, розробленими на основі Держстандарту початкової освіти 2018 року.

Порівняння даних дослідження 2019 та 2020 років дасть змогу комплексно оцінити реалізацію цілей Нової української школи, відслідкувати зміни, спричинені реформою НУШ, у частині сформованості наскрізних умінь в учнів, застосуванні підходів до організації освітнього процесу, сприйняття реформи батьками, адміністрацією навчальних закладів.

Нагадаємо, Кабінет Міністрів ухвалив Концепцію розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), реалізація якої передбачена до 2027 року.
Змінено: Олена Холод - 12.08.2020 09:02:17
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 28 След.