Повернутись до звичного вигляду


Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Educational Era

Педагогічна преса

Управління освіти та науки Рівненської ОДА

Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (РОІППО)

Освітній навігатор

Рівненська МАН

Stats

Загальний форум

Вибрати дату в календаріВибрати дату в календарі

Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 След.
ДИСТАНЦІЙНА РОБОТА. УРОКИ. Підготовка до ЗНО-2020, У цій темі будемо розміщувати актуальні питання, що стосуються даної теми
 
ЗНО-2021: список літератури на літо

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://osvitanova.com.ua/posts/4168-zno-2021-spysok-literatury-na-lito?fbclid=IwAR3jrt9ceDK99gixdc6rTvJvNXFcvULlI-vgnQ6HEEARgaT8B-ix-MIj3_I



До програми ЗНО з української літератури входить велика кількість творів. Тому дуже важливо почати підготовку завчасно. Літо – найкраща пора для прочитання цікавих творів, адже ти маєш можливість зосередись на цьому і насолодитись чудовими творами сповна. Викладачі курсів ЗНО Educator підготували для тебе перелік обов’язкових до прочитання творів з програми ЗНО-2021. Для того, щоб краще засвоїти матеріал, можна ознайомитись із аналізом твору або переглянути короткі відео за сюжетами творів, що входять до програми ЗНО.

Фольклор
Історична пісня «Чи не той то Хміль»Аналіз
Маруся Чурай «Віють вітри»

Вірші
Григорій Сковорода «De libertate»
Тарас Шевченко «Заповіт»
Микола Вороний «Блакитна Панна»
Олександр Олесь «Чари ночі»
Павло Тичина «О панно Інно»
Павло Тичина «Пам’яті тридцяти»
Леся Українка «Contra spem spero!»
Богдан-Ігор Антонич «Різдво»
Володимир Сосюра «Любіть Україну»
Андрій Малишко «Пісня про рушник»
Василь Симоненко «Задивляюсь у твої зіниці»
Василь Симоненко «Лебеді материнства»
Василь Голобородько “Наша мова”
Дмитро Павличко “Два кольори”
Євген Маланюк «Уривок з поеми»

Поеми
Іван Котляревський «Енеїда»Аналіз
Іван Франко «Мойсей»Аналіз
Тарас Шевченко «Катерина»Аналіз

Байка
Григорій Сковорода «Бджола та Шершень»

Літопис
«Повість минулих літ» уривок про заснування Києва, уривок про помсту княгині Ольги

Новели
Михайло Коцюбинський «Іntermezzo»Аналіз
Василь Стефаник «Камінний хрест»Аналіз
Ольга Кобилянська «Valse mélancolique»Аналіз
Микола Хвильовий «Я (Романтика)»Аналіз
Олесь Гончар «Модри камінь»Аналіз

Повісті
Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»Аналіз
Іван Франко «Захар Беркут»Аналіз
Михайло Коцюбинський «Тіні забутих предків»Аналіз
Олександр Довженко «Зачарована Десна»Аналіз

Драма
Іван Котляревський «Наталка-Полтавка»Аналіз
Іван Карпенко-Карий «Мартин Боруля»Аналіз
Леся Українка «Лісова пісня»Аналіз
Микола Куліш «Мина Мазайло»Аналіз

Романи
Пантелеймон Куліш «Чорна рада»Аналіз
Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»– 1 та 4 частини твору. Аналіз
Юрій Яновський «Майстер корабля»Аналіз
Валер’ян Підмогильний «Місто»Аналіз
Ліна Костенко «Маруся Чурай»Аналіз
Іван Багряний «Тигролови»Аналіз
 
Змінено: Олена Холод - 11.08.2020 18:45:00
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
Вправи для покращення у дітей зорової пам'яті

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://osvitanova.com.ua/posts/4191-vpravy-dlia-pokrashchennia-u-ditei-zorovoi-pamiati?fbclid=IwAR1sBasoamTiBhvSznlryUMB9gSd3cxh9aQZBBu9PVj1uWBYOK84f27Tisk


Нерви органів зору у 20 разів товщі за нерви органів слуху. Вражає, чи не так? Це пояснює той факт, що у переважної більшості людей зорова пам'ять переважає над слуховою. А втім, не у всіх чудово працює візуальне запам'ятовування інформації. Чи помічали ви, що у деяких ваших вихованців недостатньо розвинена зорова пам'ять?

Про це можуть свідчити такі ознаки: 
  • дитина погано розпізнає числа та літери;
  • часто перечитує речення, щоби зрозуміти його сенс;
  • під час переписування тексту з дошки часто не пам'ятає, що щойно бачила;
  • погано запам'ятовує обличчя видатних особистостей.
Знайомо? Якщо так, то радимо скористатися спеціальними вправами для розвитку зорової пам'яті ваших учнів!

Знайди відмінності
Може здаватися, що це лише дитяча забавка. Утім, систематичне виконання цієї вправи допоможе школярам навчитися помічати у візуальних образах деталі, завдяки чому покращуватиметься пам'ять. 
Суть завдання: вчитель показує дітям, на перший погляд, однакові зображення, які насправді відрізняються одна від одної певними деталями, і пропонує дітям знайти на них відмінності. Для учнів різного віку добираються картинки з відмінностями різного рівня складності.


Нестандартне сприйняття[JUSTIFY]Запропонуйте дітям уявити, який звук може мати той чи інший предмет, який колір міг би бути у певної класичної мелодії тощо. Пов'язуючи візуальні образи зі звуками чи запахами, ми допомагаємо мозку надовше зберегти їх у пам'яті. Саме за допомогою синестезії (особливий вид сприйняття) побачене глибше вкорінюється у пам'яті.

Двадцять п'ять літер
Учитель малює таблицю 5х5 (5 клітинок по вертикалі та 5 – по горизонталі). У клітинки по горизонталі записуються 5 слів (наприклад, місто, вітер, арена, омега, дрова). У результаті в таблиці має бути записано 25 літер. 
Далі педагог дає дітям 30-40 секунд на запам'ятовування слів і забирає таблицю. Наступний етап – учні складають якомога більше нових слів із літер, які є в таблиці (підглядати у неї не можна!).
Ця вправа розвиває не лише зорову пам'ять, а й швидкість мислення.

Доміно
Ця вправа чудово розвиває у дітей «фотографічну» пам'ять. Учитель кладе у невелику коробку плитки доміно. Альтернатива: можна видрукувати шаблон із зображенням плиток і вирізати їх (див. приклад нижче)
Далі діти по черзі підходять до коробки, із заплющеними очима витягують кілька (2-4) плиток доміно, швидко дивляться на них та, не підраховуючи, називають кількість цяток. Якщо дитина легко впорається із 2 плитками, то має наступного разу дістати більшу кількість.


Метод Айвазовського
Видатний художник Іван Айвазовський мав фотографічну пам'ять. Морські хвилі на його картинах виглядають наче справжні, через що важко повірити в те, що їх намальовано з пам'яті. І це правда! Художник полюбляв прогулюватися біля моря і «фотографувати» очима динаміку хвиль. Далі візуальні образи переносив на полотно.

Учні теж можуть тренувати пам'ять за методом Айвазовського! Для цього потрібно протягом 3-5 хвилин уважно розглядати будь-який предмет (картину, вазу тощо) після чого заплющити очі та спробувати словами якомога детальніше описати побачене.

Пограйте і ви! Спробуйте запам'ятати деталі на картині «Paris Street. Rainy Day» французького художника та ілюстратора Гюстава Кайботта. Зверніть увагу на лінії та кольорову гаму.


Таблиці Шульте
Класичний принцип роботи з таблицями Шульте: дитина отримує таблицю з хаотично розміщеними у ній числами від 1 до 25. Завдання – знайти та показати числа у порядку зростання/спадання. Як можна використати цей метод інакше? 
Діти беруть картки з таблицями 2 клітинки по вертикалі та 2 – по горизонталі (3х3 або 4х4), де хаотично розміщені числа (у першому варіанті – 4, у другому – 9, у третьому – 16), і намагаються їх запам'ятати. Далі перевертають картки. Що більше чисел у таблиці, то більше часу потрібно виділити для їхнього запам'ятовування. Так, для таблиці 2х2 достатньо 10 секунд, для таблиці 3х3 – 1 або 1,5 хвилини, а для таблиці 4х4 – 3-4 хвилини.
Наступний етап – учні малюють у зошиті таблицю з числами, які вдалося запам'ятати. Числа мають бути розміщені у тому ж порядку, що й на картках!

Археолог
Запропонуйте дітям уявити, що вони – археологи, яких відправили на пошуки предметів часів античності. На щастя, учням під час розкопок вдалося знайти уламок чаші зі складним візерунком. 
Як його зробити? Учитель викладає на парті візерунок, використовуючи палички для лічби, ґудзики тощо. Школярі протягом 15 секунд мають дивитися на нього та намагатися запам'ятати. 
Далі педагог прикриває оригінал аркушем паперу та дає дітям деталі (схожі на ті, які використав сам), із яких потрібно спробувати зробити копію. Коли діти впораються з завданням, порівняйте копію з оригіналом.

Назви зображення
У цьому завданні учні працюють у парах. Розкладіть на кожній парті 10-12 будь-яких зображень. Діти мають протягом однієї хвилини уважно розглянути картинки, після чого перевернути їх. Далі учні по черзі називають одну з картинок, не повторюючися. Програє та дитина, яка повторює вже названі картинки або зовсім не може згадати зображення.


[JUSTIFY]Зорова пам'ять важлива, адже саме завдяки ній учні зможуть поліпшити свої навчальні результати! А ще вони стануть уважнішими та навчаться концентруватися на деталях. Тож варто регулярно розвивати зорову пам'ять, користуючися спеціальними вправами. Сподіваємося, наша добірка практичних завдань стане у пригоді вашим учням!
[/JUSTIFY][/JUSTIFY]


content_unnamed.gif (23.33 КБ)
content_255802.jpg (283.78 КБ)
Змінено: Олена Холод - 11.08.2020 18:40:07
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
ОБЛАСТІ ВЖЕ ОТРИМАЛИ 88% НОВИХ ПІДРУЧНИКІВ ДЛЯ 3-Х КЛАСІВ НУШ



Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/oblasti-vzhe-otrimali-88-novih-pidruchnikiv-dlya-3-h-klasiv-nush



До семи областей ‒ Донецької, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Сумської, Харківської та Херсонської ‒ вже доставлено 100% нових підручників для учнів 3-х класів. Загалом рівень довезення цих підручників до обласних баз по всій країні станом на 11 серпня складає 88%.


Цього року за державний кошт загалом надруковано 4 млн 481 тис 185 примірників підручників для 3-х класів НУШ (84 назв оригінальних підручиків та ще 45 перекладених мовами національних меншин).


“Підручники надруковані в обсязі 120% від поданих обласними управліннями потреб, 20% ‒ це резерв, який може бути використаний за умови зміни контингенту. Зараз завершується розвезення підручників по областях. Далі   доставку підручників з обласних книжкових баз до шкіл має забезпечити вже місцева влада. Процес почався ще 16 липня і ми про це повідомили  обласні департаменти/управління освіти (лист МОН № 1/9-380 від 16.07.2020). Тож вони мають абсолютно прийнятні терміни для виконання цього завдання до 1 вересня”, ‒ зазначив директор Інституту модернізації змісту освіти Євген Баженков.


Також з метою організації та контролю прозорого процесу доставки підручників на сайті ІМЗО працює гаряча лінія та постійно оновлюється інформація щодо стану їх доставки до обласних баз.


Слід зазначити, що pdf-версії підручників для 3-х класів вже розміщені у вільному доступі за посиланням.


Цього року також за державний кошт надруковані підручники для учнів 7-х класів: 47 оригінальних підручників та 18 перекладених мовами національних меншин. Загальний наклад становить 2 млн 611 тис 694 примірників.  
На наступний навчальний рік планується друк підручників для 4 та 8 класів. Конкурс  вже розпочато, він триватиме до 2 березня 2021 року.


Нагадуємо, що МОН оприлюднило рекомендації щодо старту 2020-2021 навчального року.
Змінено: Олена Холод - 11.08.2020 18:30:39
Початкова освіта. І вчителю, і дітям, Тут будемо розміщувати повідомлення, що стосуються цієї теми
 
10 ігор для знайомства першокласників

Як весело познайомити дітей зі школою та здружити між собою



Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://osvitoria.media/experience/10-igor-dlya-znajomstva-pershoklasnykiv/?fbclid=IwAR1Ox-PfrNMnoorK1w43nme65fY56BOjM2nShArP6EGUlf6Gof-Nfh4hRhg





Невдовзі понад 400 тисяч дітей вперше переступлять пороги шкіл. Як зробити, щоб їм якнайшвидше стало комфортно в цих стінах, серед однокласників з’явилися друзі, а клас став справжньою командою? «Освіторія» підготувала ігри, які можуть допомогти в цьому вчителям.



Ігри на звикання до школи:



1. Пірати шукають скарби

Мета: допомогти дітям освоїти простір, добре орієнтуватися в школі, познайомити учнів між собою.

Завдання: вчитель ховає в приміщеннях школи скарби: дрібні іграшки, книжки, камінці, цукерки тощо. Класу піратів вчитель читає секретну записку: «Ліворуч від стенда у вестибюлі школи, дійти до бібліотеки, зайти і зробити 10 кроків праворуч, шукати на другій полиці зверху». Можна запропонувати всім кілька завдань або ж об’єднати учнів у дві команди, кожна з яких отримає свій маршрут. Слід задіяти якомога більше основних приміщень школи, якими діти користуватимуться: бібліотека, спортзал, їдальня, медкабінет, роздягальня.


2. Піратська мапа
Мета: розвивати пам’ять, увагу дітей, просторову орієнтацію, вміння «читати» мапи, допомогти запам’ятати шкільні приміщення.

Завдання: більш просунутий варіант попередньої гри. Одна команда піратів ховає для другої скарб або листівку з побажаннями і малює мапу, на якій позначає хрестиком потрібне місце. Команди можуть по черзі шукати, або ж обидві команди одночасно будуть малювати, ховати і «читати» мапи. Вчитель допомагає позначити основні приміщення школи та підписує їх.


3. Шкільні Фіксики

Мета: створення позитивних асоціацій від школи, покращення орієнтації в приміщенні, прищеплення дбайливого ставлення до шкільного майна.

Завдання: Першокласників вітає лялька з лялькового театру — фіксик Нолик (або ж його може зіграти хтось зі старших учнів, помічників-батьків, сам вчитель тощо). Він розповідає про техніку, яка є у школі: навчальну, побутову (у їдальні, медкабінеті), нагадує правила безпеки під час користування ними. Потім Нолик дає опис техніки, але не називає її. Треба знайти предмет або вказати, де він (якщо, приміром, актова зала зачинена). Можна послідовно давати кілька завдань або клас об’єднують у 2–4 команди, і кожна отримує своє.


4. Паровозик Томас

Мета: покращення орієнтації у школі, вміння розпізнавати схеми.

Завдання: Паровозик Томас хоче влаштувати мандрівку школою. Але діти мають вгадати наступну «станцію». По черзі вони обмацують предмет у чарівному мішечку, не дістаючи його. Це — символ наступного приміщення. Приміром, виделка для їдальні або номерок для гардероба. Також можна представити учням схему школи: на ній позначені «станції», які вони будуть відвідувати. Кожне позначення закрито аркушем паперу, який учні знімають після того, як вгадали приміщення і завітали до нього.


Ігри на знайомство однокласників:



5. Веселе вітання

Мета: подолати бар’єр між дітьми, познайомити їх через тілесний контакт.

Завдання: За час, який обмежується зрозумілим для всіх способом — пісочним годинником або кухонним таймером, слід привітатися з максимальною кількістю однокласників. Але робити це треба мовчки і частинами тіла, які демонструє вчитель: потискати руки, доторкатися вухами, ліктями чи колінами тощо.


6. Юні детективи

Мета: познайомити учнів через розмови та збір інформації одне про одного, розвивати навички ефективного спілкування, заохочувати контактувати.

Завдання: Учні об’єднуються в пари і по черзі розпитують одне одного про звички, інтереси, минуле, плани. Вчитель може підказати питання на початку уроку. За відведений час (таймер або пісочний годинник, як і в попередній грі) «детективи» мають дізнатися якомога більше про «сусідів». Вчитель нагадує запитання і додає ті, про які ще не говорив, а учні, які знають відповідь, підіймають руки. Скажімо, чи є в «сусіда» домашня тваринка, о якій порі року він народився, чи вміє він плавати, який фільм полюбляє понад усе. Перемагають ті, хто відповів на найбільше запитань.


7. Титанік

Мета: групове згуртування, пошук конструктивних способів розв’язання проблем, тілесний контакт.

Завдання: Ті, хто вижили в корабельній аварії, тісняться на плотику — замість нього буде аркуш ватману. На ньому розташовується весь клас. На підлогу сходити не можна — «втонете». Якщо група вистоїть так 30 сек, аркуш вкорочують на 1/8 — «акула відгризла». Завдання повторюється, доки більшості класу вдається утримуватися на плотику. Учні знаходять власні способи вміститися: стають на одну ногу, сидячи беруть одне одного на коліна, обіймають одне одного.




8. Що спільного

Мета: знайомство дітей, уміння знаходити спільне, розвиток образного мислення, пошук конструктивних способів розв’язання проблем.

Завдання: Кожен учасник обирає собі предмет (книгу, іграшку, одяг — усе, що приніс до класу вчитель). Треба знайти предмет у руках однокласника за подібністю і обґрунтувати свій вибір. Перемагає той, хто може знайти спільне з якомога більшою кількістю учнів. Приміром, мій м’яч схожий на тарілку, бо вони подібні за формою, на ляльку — бо це іграшки, на парасольку, бо вони однаково червоні.


9. Злови погляд

Мета: розвиток невербального спілкування, вміння швидко реагувати на несподівані ситуації, створення сприятливого клімату у взаєминах учнів.

Завдання: Трохи нагадує гру «камінь-ножиці-папір». Усі сидять колом, опустивши голову і заплющивши очі. На рахунок три всі дивляться або на того, хто сидить праворуч, або на того, хто ліворуч, або прямо. Якщо погляди збігтися, діти підморгують одне одному та виходять з кола.


10. Веселі проєкти

Мета: розвиток вміння працювати в парі, команді, відчуття згуртованості.

Завдання: Імена всіх учнів дістають парами. Також є коробка із записками, де вказано, що діти мають зробити за 10 хвилин. Добре, якщо справи оригінальні та веселі. Наприклад, «намалювати інопланетянина», «виліпити монстрика», «наклеїти паперові квіти на малюнок робота». Вчитель тягне імена та завдання. Скажімо, «Алла та Діна розфарбовують єдинорога». Хто встигне вчасно виконати завдання?
jgTER_6606.jpg (144.06 КБ)
Змінено: Олена Холод - 11.08.2020 18:25:35
Міжнародне порівняльне моніторингове дослідження якості освіти PISA-2021, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
Учні, які мають хороші взаємини з вчителем, пропускають уроки рідше - результати PISA

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://vseosvita.ua/news/uchni-iaki-maiut-khoroshi-vzaiemyny-z-vchytelem-propuskaiut-uroky-ridshe-rezultaty-pisa-20109.html?rl=784916&fbclid=IwAR1p9C0I8DtXz8exwGdsYK2rATRlWCh-GNgrkCIw-2-fmaqFqNuFZEO-A-g




У всіх країнах ОЕСР 80 % учнів погодилися або цілком погодилися з твердженням: «Я почуваюся щасливим/-ою у школі».

Для багатьох дітей школа стає рідною домівкою, адже тут вони проводять увесь свій час. Та чи справді учні почуваються у школі щасливими? Як формат взаємин “вчитель-учень” впливає на благополуччя дітей у закладі освіти? Відповіді на ці запитання опубліковані в посібнику “Pisa у центрі уваги.

Цитата

Під час PISA-2012 учнів уперше попросили оцінити те, наскільки вони щасливі у школі… У всіх країнах ОЕСР 80 % учнів погодилися або цілком погодилися з твердженням: «Я почуваюся щасливим/-ою у школі». Частка учнів, які повідомили, що вони щасливі в школі, найбільша в Албанії, Індонезії та Перу, а найменша в Чехії, Кореї та Словацькій Республіці. Учні Бельгії, Швейцарії та Китайського Тайбею повідомили про середній рівень відчуття ними щастя в школі, демонструючи при цьому результати з математики вищі за середній рівень.

Згідно з результатами дослідження, у школах, де налагоджені стосунки між учнем та вчителем, менше запізнювань або пропусків на уроки. Загалом більшість учнів із країн та економік, які беруть участь у PISA, навчаються в школах, директори яких уважають, що соціальний та емоційний розвиток учнів в їхніх школах так само важливий для вчителів математики, як і здобуття учнями математичних навичок.

Згідно з інформацією від директорів, у середньому по країнах ОЕСР 71 % учнів відвідує саме такі школи. Однак середній показник ОЕСР (Організація економічного співробітництва та розвитку) маскує значні відмінності між країнами та економіками. Зокрема цей відсоток у країнах ОЕСР може бути нижчим, ніж у країнах-партнерах із високим та низьким рівнем успішності. Ісландія та Польща є єдиними країнами ОЕСР, де понад 90 % учнів відвідують школи, керівники яких уважають, що вчителі математики в цих школах дотримуються думки, що соціальний та емоційний розвиток їхніх учнів так само важливий, як і здобуття ними навичок з математики. У 6 країнах ОЕСР менш ніж 60 % учнів відвідують такі школи.
Дані PISA свідчать про те, що більшість учнів навчаються в школах, де вчителі вважають, що соціальний та емоційний розвиток їхніх учнів є настільки ж важливим, наскільки й здобуття предметно-специфічних знань і вмінь.

У підсумку експерти Pisa зазначають, що хороші стосунки між учнем та вчителем позитивно впливають на їхню академічну успішність і відчуття ними приналежності до своєї школи.
Змінено: Олена Холод - 11.08.2020 18:11:13
Міжнародне порівняльне моніторингове дослідження якості освіти PISA-2021, У цій темі будемо вміщувати актуальні повідомлення
 
Як впливає дух суперництва на якість освіти – PISA

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://osvitanova.com.ua/posts/4173-yak-vplyvaie-dukh-supernytstva-na-iakist-osvity-pisa



Позитивне ставлення учнів до змагальності як життєвого принципу більше сприяє їхній успішності в навчанні, ніж культивування духу суперництва в школі.

Дослідники зазначають, що змагатися в школі частіше готові хлопці, ніж дівчата. Також дух суперництва більший в учнів з вищим соціально-економічним статусом, а також міських школярів.

“Водночас, суперництво не завжди позитивно впливає на учнів. Більшості українських учнів та учнів із референтних країн не подобається працювати в умовах, де учні змагаються між собою. У тих закладах освіти, де культивується дух суперництва, учні рідше показують більш високі результати”, – підсумовують науковці.


Також дослідження показало:
  • Більше 50% українських учнів подобається змагатися, і в середньому 40 % учнів погоджуються з тим, що в їхніх закладах освіти відчувається дух суперництва.
  • Українські учні, які навчаються в ліцеях, гімназіях і спеціалізованих школах, а також у великих містах, більш позитивно сприймають змагання між собою в різних видах діяльности, ніж їхні ровесники з інших типів закладів освіти або із закладів освіти в інших типах місцевости.
  • Учні, яким подобається змагатися зі своїми ровесниками, мають статистично вищі результати із читання, математики та природничо-наукових дисциплін, натомість зв’язку за результатами тестування PISA між успішністю учнів і культивуванням у закладі освіти духу суперництва не спостерігається.

Нагадаємо, у світі бідніші учні зазвичай мають менші амбіції щодо подальшої освіти, однак в Україні амбіції учнів більше пов’язані з їхніми досягненнями у навчанні.
Змінено: Олена Холод - 05.08.2020 11:18:02
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Опублікований консолідований рейтинг вишів України - 2020

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/vnz/rating/25758/



Освіта.ua складено щорічний Консолідований рейтинг українських закладів вищої освіти.

Консолідований рейтинг закладів вищої освіти України у 2020 році охоплює результати 241 закладу вищої освіти, а також містить 7 підрейтингів: «Кращі класичні університети України», «Кращі приватні виші», «Кращі київські виші», «Кращі виші регіонів України», «Кращі педагогічні виші», «Кращі медичні університети України», а також «Кращі заклади вищої освіти областей України».

Як і минулого року, в якості вихідних даних для складання Консолідованого рейтингу закладів вищої освіти України, використані рейтинги університетів: «Топ-200 Україна», «Scopus» та «Бал ЗНО на контракт», кожен з яких використовує різні критерії оцінювання закладів вищої освіти.

Зокрема, у рейтингу «Топ-200 Україна», що складається Центром міжнародних проектів «Євроосвіта», використовувалися відкриті дані прямих вимірів, виставлені на відкритих веб-ресурсах незалежних національних та міжнародних організацій і установ.

Відповідно до цієї методики діяльність закладів вищої освіти оцінюється за сукупністю десяти показників їх діяльності: академічною діяльністю, науково-видавничою діяльністю, оцінкою науково-дослідницьких досягнень університетів через порівняння їх Інтернет-сайтів, міжнародною діяльністю та ін.

Результати «Рейтингу «Scopus» базуються на показниках бази даних Scopus, що є інструментом для відстеження цитованості наукових статей, які публікуються закладом освіти або його педагогічними працівниками у наукових виданнях.

Рейтинг «Бал ЗНО на контракт» містить інформацію про показники середнього бала ЗНО абітурієнтів, яких в 2019 році зараховано до вишів на навчання за контрактом. Зазначений рейтинг фактично визначає лідерів серед закладів освіти, в яких вступники виявили бажання здобувати вищу освіту за власні кошти.

Виходячи з цього, Консолідований рейтинг підсумовує загальні рейтингові місця закладів освіти за версією «Топ-200 Україна», «Scopus» та «Бал ЗНО на контракт».

За результатами Консолідованого рейтингу 2020 року, незмінним лідером рейтингу залишається Київський національний університет ім. Шевченка, який очолює таблицю рейтингу четвертий рік поспіль.

Друге та третє місце рейтингу у 2020 році поділили НТУУ «Київський політехнічний інститут ім. Сікорського» та Національний університет «Києво-Могилянська академія».

Як і минулого року, четверте місце Консолідованого рейтингу посів Львівський національний університет ім. Франка. На п’ятому місці розташувався Харківський національний університет ім. Каразіна.

Найкращим медичним закладом освіти визнано Львівський національний медичний університет ім. Галицького.

Найкращий педагогічний заклад вищої освіти — Тернопільський національний педагогічний університет ім. Гнатюка.

Серед приватних закладів вищої освіти найкращі показники демонструє Український католицький університет.

Найкращим закладом освіти Західного регіону визнано Львівський національний університет ім. Франка, Південного — Одеський національний університет ім. Мечникова, Північного — Сумський державний університет, Східного — Харківський національний університет ім. Каразіна, Центрального регіону — Дніпропетровська медична академія МОЗ України.

Загалом у ТОП-20 Консолідованого рейтингу представлені університети з дев’яти міст України: по чотири з Києва та Харкова, три зі Львова, по два з Вінниці, Дніпра та Чернівців, а також по одному університету з Одеси, Сум та Ужгорода.


Матеріали рейтингу :
771_i.jpg (26.44 КБ)
Змінено: Олена Холод - 11.08.2020 11:12:51
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
ВСТУП 2020: РОЗПОЧАТО ПРИЙОМ ЕЛЕКТРОННИХ ЗАЯВ НА ВСТУП ДО МАГІСТРАТУРИ У ВИШІ


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням:https://mon.gov.ua/ua/news/vstup-2020-rozpochato-prijom-elektronnih-zayav-na-vstup-do-magistraturi-u-vishi



Сьогодні, 5 серпня, розпочато прийом е-заяв для вступу на ОС Магістр у заклади вищої освіти. Вступники вільні у своєму виборі для здобуття ступеня магістра і можуть подавати на спеціальності, для яких передбачено складання ЄВІ та/або ЄФВВ, до 5 заяв (на бюджет) у будь-який виш.

“Сьогодні розпочалось подання заяв на вступ до магістратури. Ми просимо вступників бути максимально уважними, не поспішати, уважно читати інструкції щодо подання заяв та не панікувати. Якщо у статусі заяви з’являється позначка “Затримано”, у жодному разі не потрібно відміняти її, а звернутись до закладу вищої освіти для уточнення - ймовірно, приймальна комісія має деякі питання щодо документів вступника. Особливо це стосується вступників на спеціальності “Право” та “Міжнародне право”, де є пріоритетність заяв (вступ за широким конкурсом). У цьому випадку скасування змінює пріоритетність, яку вже не можна відновити”, - зауважила директорка ДП “Інфоресурс” Оксана Бєлік.

Цього року  заяви на вступ у магістратуру на спеціальності, для яких передбачено складання ЄВІ та/або ЄФВВ, подаються тільки в електронній формі, крім таких випадків:

  • для вступу за результатами вступних іспитів із конкурсних предметів у закладі вищої освіти та/або за квотою для іноземців;
  • для реалізації права на повторне безоплатне здобуття освіти за бюджетні кошти;
  • для реалізації права на першочергове зарахування;
  • за наявності розбіжностей у даних вступника в ЄДЕБО (прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, стать, громадянство тощо) і у відповідному документі про здобуття ступеня (освітньо-кваліфікаційного рівня) вищої освіти, на базі якого відбувається вступ;
  • у разі подання іноземного документа про освіту;
  • у разі подання заяви іноземцями та особами без громадянства;
  • у разі подання документа про здобуття ступеня (освітньо-кваліфікаційного рівня) вищої освіти, на базі якого відбувається вступ, інформація про який відсутня в ЄДЕБО;
  • у разі подання заяви після завершення строків роботи електронних кабінетів;
  • у разі неможливості зареєструвати електронний кабінет або подати заяву в електронній формі з інших причин, що підтверджено довідкою приймальної комісії ЗВО.
Рекомендації до зарахування магістрів на бюджет будуть надані до 1 вересня, а саме зарахування пройде 11 вересня. Офіційним повідомленням про надання рекомендацій до зарахування вважається оприлюднення відповідного рішення на стендах приймальних комісій ЗВО. Рішення також розміщується на сайті вишу.

Нагадаємо, що сьогодні станом на 9:00 вступниками на магістратуру вже зареєстровано  26 тис 798 електронних кабінетів.
Змінено: Олена Холод - 05.08.2020 14:28:31
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
ЗА ПЕРШІ 4 ДОБИ ВСТУПУ-2020 СТВОРЕНО ПОНАД 110 ТИС Е-КАБІНЕТІВ БАКАЛАВРІВ


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/za-pershi-4-dobi-vstupu-2020-stvoreno-ponad-110-tis-e-kabinetiv-bakalavriv




Протягом перших чотирьох діб активної фази вступної кампанії створено 110 тис 237 е-кабінетів майбутніх бакалаврів, з яких активовано 110 тис 211. Найбільше електронних кабінетів створено у Києві, Дніпропетровській та Львівській областях. Найменше кабінетів зареєстровано в Чернівецькій, Луганській та Тернопільській областях – такі дані подає ДП “Інфоресурс”.

“39 тис 337 е-кабінетів бакалавра створили у перший день реєстрації, 1 серпня. Цього року в перший день реєстрації створено на 3 тисячі більше таких е-кабінетів, ніж торік. Наступного дня, у неділю, активність знизилась, було створено 21 тис 191 кабінет. У понеділок зареєстровано 28 тис 636 кабінетів, у вівторок – 20 тис 546 е-кабінетів. Загалом станом на 9:00 сьогодні, 5 серпня, загальна кількість е-кабінетів бакалаврів складає 110 тис  237, з них вже активовано 110 тис 211”, – повідомила директорка ДП “Інфоресурс” Оксана Бєлік.

 

Майбутні магістри станом на 9:00 сьогодні, 5 серпня, зареєстрували 26 тис 798 електронних кабінетів, з яких активували 26 тис 782. Найбільше електронних кабінетів – 8 тис 570 – створено під час першого дня їхньої реєстрації, 1 серпня.





Звертаємо увагу, подання заяв на вступ для бакалаврів починається із 13 серпня і триватиме до 22 серпня, тож зараз вступники мають можливість перевірити правильність усіх документів та визначитись із пріоритетами, оскільки якщо вони зареєструють першу заяву, змінити це вже буде неможливо.  
Прийом заяв на магістратуру почався сьогодні, 5 серпня.

На сайті МОН розміщено інструкції та відеороз'яснення щодо того, як створити електронний кабінет і подати через нього заяви на вступ до закладів вищої освіти.

Нагадаємо, старт реєстрації електронних кабінетів почався 1 серпня о 10:00 та триватиме до завершення подання заяв.







safe_image.png (24.76 КБ)
Змінено: Олена Холод - 05.08.2020 09:17:09
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Повторний вступ на бюджет та відшкодування вартості навчання

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/consultations/bachelor/69378/


Чи може особа повторно навчатись на бюджеті ?  Яким є порядок відшкодування коштів ?  Чи потрібно відшкодовувати кошти, якщо студент вибув до початку семестрового контролю ?  Як проводиться розрахунок суми відшкодування ?
Чи може особа повторно навчатись на бюджеті ?
Відповідно до статті 4 закону «Про вищу освіту» громадяни України мають право безоплатно здобувати вищу освіту в державних і комунальних закладах вищої освіти на конкурсній основі, якщо певний ступінь вищої освіти (бакалавра чи магістра) здобувають вперше.Громадяни, які за станом здоров’я втратили можливість виконувати службові чи посадові обов’язки за отриманою раніше кваліфікацією мають право безоплатно здобувати вищу освіту за другою спеціальністю, а така втрата працездатності повинна бути підтверджена висновками медико-соціальної експертної комісії.Повторно безоплатно здобувати вищу освіту за тим самим ступенем освіти мають право також громадяни України, які не завершили навчання. Для цього вони повинні відшкодувати кошти, вже витрачені на оплату послуг з їхньої підготовки.
Яким є порядок відшкодування коштів ?
Порядок відшкодування коштів врегульовано Постановою КМУ №658 «Про затвердження Порядку відшкодування коштів державного або місцевого бюджету, витрачених на оплату послуг з підготовки фахівців» від 26 серпня 2015 року.Цей порядок не розповсюджується на таких осіб:
  • студентів і курсантів закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання (наприклад, тих ЗВО, які навчають поліцейських) та військових навчальних підрозділів ЗВО (п.1 Порядку);
  • студентів, які написали заяву про відрахування до початку навчального року і не приступили до навчальних занять, незалежно від дати затвердження закладом вищої освіти наказу про відрахування (згідно з роз’ясненням Департаменту економіки та фінансування МОН від 10 вересня 2019 року «Щодо відшкодування коштів державного або місцевого бюджету, витрачених на оплату послуг з підготовки фахівців»).
Відшкодування вартості попереднього навчання на бюджеті відбувається вже після повторного зарахування на навчання до нового закладу вищої освіти. Згідно з порядком відшкодування бюджетних коштів, у наказі про зарахування особи на повторне навчання на бюджеті встановлюється строк відшкодування коштів, що не перевищує 10 робочих днів з дня початку навчального року.
Після зарахування, студент має звернутись у відповідний відділ нового закладу вищої освіти (наприклад, планово-фінансовий), який не пізніше трьох днів після звернення повинен видати розрахунковий документ, у якому вказується сума відшкодування, а також номер рахунку на який потрібно сплатити кошти. Для такого розрахунку потрібна буде академічна довідка (про кількість кредитів та вивчені академічні дисципліни) з попереднього місця навчання, яка видається студентові одразу після відрахування з попереднього місця навчання.

Якщо матеріальне становище студента не дозволяє оплатити усю суму відшкодування одразу, то він може звернутися до керівника закладу вищої освіти з вмотивованою заявою про реструктуризацію відшкодування коштів. У такому випадку доведеться заплатити не менше 50 відсотків загального розміру коштів одразу, а решту – частинами до кінця поточного навчального року.Документ, що підтверджує оплату (наприклад, квитанцію) необхідно подати не пізніше 10 робочих днів з дня здійснення платежу. Особа, яка не подала зазначеного документа в установлений строк, підлягає негайному відрахуванню.

Чи потрібно відшкодовувати кошти, якщо студент вибув до початку семестрового контролю ?
З 31 січня 2017 року набрало чинності положення Порядку щодо обов’язковості відшкодування коштів навіть у тому разі, якщо студент вибув із закладу вищої освіти до початку семестрового контролю (тобто, до початку залікової сесії). У такому випадку він повинен відшкодувати у повному обсязі вартість 30 кредитів за той семестр, посеред якого його відрахували, незалежно від фактичної тривалості навчання. Це положення не застосовується до осіб, які були відраховані до 31 січня 2017 року.

Як проводиться розрахунок суми відшкодування ?
Сума відшкодування вартості навчання за один семестр навчального року розраховується за формулою: S = Σ (Vі × 0,5) × ((K - Kз)/K).
Згідно з даною формулою, сума, що підлягає відшкодуванню (S) вираховується на основі середньої річної вартості навчання за рахунок загального фонду державного або місцевого бюджету одного студента (Vі), кількості кредитів за іспити та заліки, що були складені студентом (К), а також кількості кредитів за іспити та заліки, які зараховані закладом вищої освіти за новим місцем навчання (Kз).Інформацію про середню вартість навчання одного студента можна знайти у Звітах про виконання паспорта бюджетної програми (відповідно до п.5 Порядку). Наприклад, згідно із Звітом про виконання паспорта бюджетної програми станом на 1 січня 2018 р. (найменування бюджетної програми «Підготовка кадрів вищими навчальними закладами ІІІ і ІV рівнів акредитації та забезпечення діяльності їх баз практики») середні витрати на навчання 1-го студента у 2017 р. становили 32,8 тис. грн., відповідно до Звіту про виконання паспорта бюджетної програми станом на 1 січня 2019 р. (найменування бюджетної програми «Підготовка кадрів вищими навчальними закладами ІІІ і ІV рівнів акредитації та забезпечення діяльності їх баз практики») середні витрати на навчання 1-го студента у 2018 становили 39,9 тис.грн.

Також варто зазначити, що чим більше навчальних дисциплін складених за попереднім місцем навчання буде зараховано при повторному вступі, тим меншою буде вартість відшкодування. Це можливо при повторному вступі на ту ж саму спеціальність, або спеціальність з максимально наближеним навчальним планом.

Самостійно розрахувати вартість відшкодування досить складно, тож у приймальній комісії закладу вищої освіти варто уточнити, який саме відділ університету проводить розрахунки та попередньо проконсультуватись щодо розміру відшкодування. У навчальному закладі також можна ознайомитись із навчальним планом для порівняння навчальних дисциплін.

Приклад розрахунку вартості відшкодування
Якщо середня вартість навчання одного студента у 2017 році становила 32,8 тис. грн., а у 2018 році – 39,9 тис. грн., студент склав заліки та іспити за перший семестр 2017/18 навчального року (30 кредитів, з яких 20 кредитів зараховано за новим місцем навчання) і був відрахований до початку семестрового контролю у другому семестрі, то формула для визначення розміру відшкодування за 2017/18 навчального року виглядатиме так:S = Σ (32,8 × 0,5+39,9 × 0,5) × ((30+30–20)/(30+30)=25,5 тис. грн.
При цьому сума буде визначатись з урахуванням інфляції (тобто може бути дещо більшою), що визначається за період від дати відрахування особи із закладу вищої освіти до 1 січня того року, в якому особу зараховано для повторного навчання.



00002_i.jpg (41.42 КБ)
Змінено: Олена Холод - 05.08.2020 09:11:47
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Порядок подання електронних заяв про вступ

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: http://osvita.ua/consultations/30037/





Процедура подання заяв про вступ в електронній формі регулюється Порядком подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до закладів вищої (фахової передвищої) освіти України в 2020 році.




Зазначений порядок визначає механізм подання вступником заяви в електронній формі на участь у конкурсному відборі та її розгляду закладом вищої освіти.


Заява в електронній формі (електронна заява) - це запис, що вноситься вступником в особистому електронному кабінеті до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі - ЄДЕБО) шляхом заповнення ним у режимі он-лайн електронної форми. Заява містить відомості про обрані вступником заклади вищої (фахової передвищої) освіти, конкурсну пропозицію та встановлену ним пріоритетність заяви в разі їх використання.


У 2020 році для подання електронної заяви вступник повинен зареєструватись на інтернет-сайті за адресою: http://ez.osvitavsim.org.ua  (Реєстрація електронних кабінетів вступників та завантаження до електронних кабінетів додатків до документів про повну загальну середню освіту починається 1 серпня та закінчується 22 серпня 2020 року).


Під час реєстрації на сайті електронного вступу вступник має зазначити такі дані:

  • адресу електронної пошти, до якої має доступ;
  • пароль для входу до особистого кабінету;
  • номер, пін-код та рік отримання сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
  • серію та номер документа про повну загальну середню освіту;
  • середній бал додатка до вказаного документа, обчислений за 12-бальною шкалою з округленням до десятих частин бала.
  • особі, яка має спеціальні умови щодо участі у конкурсному відборі під час вступу, а також в якої наявний хоча б один сертифікат ЗНО 2017-2020 років (2018-2020 у разі подання сертифіката ЗНО з іноземної мови), необхідно до реєстрації особистого електронного кабінету звернутись до одного із закладів вищої (фахової передвищої) освіти для створення в Єдиній державній базі з питань освіти картки фізичної особи та додання до неї даних документа, що підтверджує вказане право;
Крім того, вступник завантажує скановані копії (фотокопії у форматі pdf jpg) додатка до документа про повну загальну середню освіту та кольорової фотокартки розміром 3х4 см, що буде подаватись до закладу вищої освіти .

Якщо вступник претендує на врахування у конкурсному балі сільського коефіцієнта, він також завантажує копію довідки про реєстрацію місця проживання особи (додаток 13 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207).

У разі збігу даних вступника в Єдиній державній базі з питань освіти (прізвище, ім'я, по батькові, дата народження тощо) він отримує на зазначену ним адресу електронної пошти повідомлення для активації особистого електронного кабінету вступника. Строк для активації вступником особистого електронного кабінету – одна година з моменту отримання відповідного повідомлення.

Важливо! Вступник може замінити завантажені копії документів в електронній формі, номери телефонів, середній бал додатка до документа про повну загальну середню освіту до моменту подання першої заяви. Після подання першої заяви зміна середнього бала можлива шляхом звернення вступника до закладу освіти, де була зареєстрована перша заява.
Для подання заяви вступник обирає заклад вищої (фахової передвищої) освіти, освітній ступінь, конкурсну пропозицію та встановлює пріоритетність (у разі її використання) заяви для участі у конкурсному відборі для зарахування на місця за державним або регіональним замовленням.

Право на спеціальні умови щодо участі у конкурсному відборі вступник зазначає у кожній заяві, що подається. Врахування цього права підтверджує заклад освіти, до якого подано відповідну заяву, на підставі документа, наявного у картці фізичної особи.
Подана вступником електронна заява відразу відображається у розділі ЄДЕБО, до якого має доступ заклад вищої (фахової передвищої) освіти, обраний вступником. У момент подання електронній заяві присвоюється статус «Зареєстровано в ЄДЕБО».

Подану електронну заяву може бути скасовано вступником в особистому електронному кабінеті. При цьому електронній заяві присвоюється один із статусів:
  • «Скасовано вступником» - якщо заяву не зареєстровано у закладі вищої (фахової передвищої) освіти;
  • «Скасовано вступником (без права подання нової заяви з такою самою пріоритетністю)» - якщо заяву зареєстровано або допущено до конкурсу у закладі вищої (фахової передвищої) освіти. При цьому вступник не має права подавати нову заяву з такою самою пріоритетністю.
Електронна заява із статусом «Зареєстровано в ЄДЕБО» розглядається приймальною комісією закладу вищої (фахової передвищої) освіти протягом трьох робочих днів з дати реєстрації заяви в ЄДЕБО. За результатами розгляду уповноважена особа приймальної комісії надає електронній заяві один з таких статусів: «Зареєстровано у закладі освіти» або «Потребує уточнення вступником» (всі статуси заяви вступника відображаються в особистому електронному кабінеті вступника та на сайті Вступ.ОСВІТА.UA).

При присвоєнні електронній заяві статусу «Зареєстровано у закладі освіти» заклад вищої (фахової передвищої) освіти зазначає (за наявності відповідного випробування) час та місце проведення творчого конкурсу, творчого заліку або вступного іспиту. Внесені дані відображаються в особистому електронному кабінеті вступника.
При присвоєнні електронній заяві статусу «Потребує уточнення вступником» працівник закладу освіти зазначає перелік даних, що потребують уточнення, із зазначенням способу та дати, до якої їх необхідно подати. Внесені дані відображаються в особистому електронному кабінеті вступника. Після уточнення вступником необхідних даних уповноважена особа змінює статус електронної заяви вступника на «Зареєстровано у закладі вищої (фахової передвищої) освіти».

Якщо вступника допущено до участі у конкурсному відборі для вступу до закладу вищої (фахової передвищої) освіти на навчання за кошти державного (регіонального) бюджету, електронній заяві вступника присвоюється статус «Допущено до конкурсу».

Якщо вступника допущено до участі у конкурсному відборі для вступу до закладу вищої (фахової передвищої) освіти на контракт, електронній заяві вступника присвоюється статус «Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних та юридичних осіб)».

Якщо вступнику відмовлено в участі у конкурсному відборі, електронній заяві встановлюється статус «Відмовлено закладом освіти» (із зазначенням причини відмови).

Всі статуси заяви вступника відображаються в особистому електронному кабінеті вступника та на сайті Інформаційної системи Вступ.ОСВІТА.UA.

Після проведення конкурсного відбору у визначені строки, статус електронної заяви вступника, рекомендованого до зарахування за державним замовленням, змінюється зі статусу «Допущено до конкурсу» на статус «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)».

Надання рекомендацій до зарахування для навчання за кошти фізичних або юридичних осіб здійснюється після зарахування вступників на місця за державним або регіональним замовленням.

Статус електронної заяви вступника, рекомендованого до зарахування на місця за кошти фізичних та/або юридичних осіб, змінюється зі статусу «Допущено до конкурсу» або статусу «Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)» на статус «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)».
Вступник, електронній заяві якого присвоєно статус «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)» або «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)», зобов'язаний виконати вимоги до зарахування (подати оригінали документів до закладу освіти).

Після подання вступником оригіналів документів, статус електронної заяви вступника змінюється на «Включено до наказу (за кошти державного бюджету)» або «Включено до наказу (навчання за кошти фізичних та/або юридичних осіб)» і керівник закладу вищої (фахової передвищої) освіти видає наказ про зарахування на навчання такого вступника.
У разі невиконання вступником, електронній заяві якого присвоєно статус «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)», вимог щодо зарахування на навчання, рішення про рекомендування його до зарахування анулюється приймальною комісією закладу вищої (фахової передвищої) освіти та статус електронної заяви змінюється на статус «Виключено зі списку рекомендованих (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)». За рішенням приймальної комісії закладу освіти статус електронної заяви «Виключено зі списку рекомендованих (навчання за кошти державного (регіонального) бюджету)» може бути змінений на статус «Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних та юридичних осіб)».

Публікація рейтингових списків вступників відбувається на сайті «Вступ.ОСВІТА.UA»
236_i_i.jpg (23.09 КБ)
Змінено: Олена Холод - 05.08.2020 07:08:49
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 

[CENTER]ПІЛЬГОВИКИ МОЖУТЬ ПІДТВЕРДИТИ СВОЇ СПЕЦІАЛЬНІ ПРАВА НА ВСТУП У БУДЬ-ЯКОМУ ВИШІ


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/pilgoviki-mozhut-pidtverditi-svoyi-specialni-prava-na-vstup-u-bud-yakomu-vishi


[JUSTIFY]Цього року в ЄДЕБО реалізовано новий модуль “Особи зі спеціальними умовами вступу”, завдяки якому вступникам пільгових категорій надано можливість подання електронних заяв.

Особи, які мають спеціальні умови щодо участі у конкурсному відборі під час вступу та мають хоча б один сертифікат ЗНО 2017-2020 років (2018-2020 у разі подання сертифіката ЗНО з іноземної мови), можуть звернутись до будь-якого із закладів вищої (фахової передвищої) освіти для створення в ЄДЕБО картки фізичної особи та додання до неї даних документа, що підтверджує вказане право (зі сканованою копією цього документа).

“Заклади не мають права відмовити вступникам пільгових категорій, які звернулись до них з питань створення електронного кабінету, внесення заяв у електронній формі, завантаження додатка до документа про освіту, довідки про реєстрацію місця проживання чи інших документів, які потрібні для вступу, навіть якщо вступник має намір подавати заяви до іншого закладу”, – зазначив Андрій Вітренко, заступник Міністра освіти і науки України.

Відповідний лист МОН сьогодні, 4 серпня 2020 року, направило до закладів вищої (фахової передвищої) освіти.

Виші повинні ретельно перевірити документи вступників, які дають їм право на спеціальні умови для здобуття вищої (фахової передвищої) освіти за кошти державного або місцевого бюджету (за державним або регіональним замовленням) та за рахунок цільових пільгових державних кредитів, при внесенні їх до ЄДЕБО.

Нагадуємо, вступникам, які не можуть зареєструвати особистий електронний кабінет через помилки у документах про повну загальну середню освіту, необхідно звернутись до сервісу підтримки електронних кабінетів вступників (забезпечується технічним адміністратором ЄДЕБО ДП “Інфоресурс”), надіславши на електронну пошту ez@inforesurs.gov.ua відповідного електронного листа.
[/JUSTIFY]








[/CENTER]
Змінено: Олена Холод - 05.08.2020 03:35:26
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
ВСТУПНИКАМ, ЯКІ НЕ МОЖУТЬ ЗАРЕЄСТРУВАТИ Е-КАБІНЕТ ЧЕРЕЗ ПОМИЛКИ У ДОКУМЕНТАХ, НЕ ПОТРІБНО ОТРИМУВАТИ ЇХНІ ДУБЛІКАТИ


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/vstupnikam-yaki-ne-mozhut-zareyestruvati-e-kabinet-cherez-pomilki-u-dokumentah-ne-potribno-otrimuvati-yihni-dublikati





Вступникам, які не можуть зареєструвати особистий електронний кабінет через помилки у документах про повну загальну середню освіту, необхідно звернутись до сервісу підтримки електронних кабінетів вступників (забезпечується технічним адміністратором ЄДЕБО ДП “Інфоресурс”), надіславши на електронну пошту ez@inforesurs.gov.ua відповідного електронного листа.

Листи мають містити:

  • тему “Помилка при реєстрації П3.3.1” – при помилці “П3.3.1 Помилка при реєстрації: в даних вступника, що містяться в ЄДЕБО, є розбіжності в даті народження, вказаними в документі про ПЗСО та сертифікаті ЗНО”;
  • тему “Помилка при реєстрації П3.3.2” – при помилці “П3.3.2 Помилка при реєстрації: в даних вступника, що містяться в ЄДЕБО, є розбіжності в ПІБ, вказаними в документі про ПЗСО та сертифікаті ЗНО”.

До листа необхідно додати: сканкопії (фото) свідоцтва/атестата про ПЗСО (з ПІБ, серією, номером, датою видачі), сертифіката (з ПІБ, номером, піном, роком видачі), паспорта (з ПІБ, серією, номером, датою видачі, терміном дії (для ID-паспорта)), скріншоти з помилкою.

У разі виявлення вказаних вище помилок, їхнє тимчасове виправлення здійснює ДП “Інфоресурс” без необхідності негайної заміни документа (виготовлення дубліката) – це дасть можливість вступникам подати електронні заяви. Виготовлення дублікатів повинно бути здійснено не пізніше 1 листопада 2020 року.

Відповідний лист МОН направлено до керівників закладів вищої та фахової передвищої освіти та керівників департаментів/управлінь освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій.
Нагадаємо, МОН надало інструкції, як правильно розрахувати середній бал атестата для подання заяви на вступ до вишу – як в електронному, так і в паперовому вигляді.
Змінено: Олена Холод - 05.08.2020 03:28:55
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
[CENTER]ВСТУП 2020: ЯК ПРАВИЛЬНО РОЗРАХУВАТИ СЕРЕДНІЙ БАЛ СВІДОЦТВА – ІНСТРУКЦІЯ
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/vstup-2020-yak-pravilno-rozrahuvati-serednij-bal-atestata-instrukciya


[JUSTIFY]Для того, щоб подати заяву на вступ до вишу – як в електронному, так і в паперовому вигляді – вступнику необхідно порахувати середній бал додатка до документа про повну загальну середню освіту (свідоцтва).
Він обчислюється за 12-бальною шкалою з округленням до десятих частин. Бал розраховується як середнє арифметичне усіх зазначених в додатку до свідоцтва оцінок (інваріантна частина, варіативна частина, державна підсумкова атестація). Предмети, за якими зроблено запис "звільнений(а)"/"зараховано",  а також факультативи у загальну кількість не враховуються.

Наприклад, розрахунок здійснюється таким чином: 
  • кількість предметів, з яких виставлено оцінки = 21,
  • сума балів = 195,
  • середній бал = 195:21=9,285...≈9,3.

Відповідно до правил округлення, щоб округлити десятковий дріб до першого десяткового знака, необхідно: 
  • відкинути всі десяткові знаки, які стоять після першого розряду (у наведеному прикладі відкидаємо цифри 8 та 5);
  • якщо перша з відкинутих цифр була 5, 6, 7, 8 або 9, то останню залишену цифру збільшити на одиницю (оскільки перша відкинута цифра – 8, то попередню збільшуємо на одиницю з 2 до 3);
  • якщо перша з відкинутих цифр була б 0, 1, 2, 3 або 4, то попередню цифру потрібно записати без змін.

Для випускників минулих років оцінки з документа про повну загальну середню освіту, які виставлені за 5-бальною шкалою, враховуються таким чином: 
  • "3" відповідає "6",
  • "4" відповідає "9",
  • "5" відповідає "12".

Якщо додаток до документа про повну загальну середню освіту відсутній з об’єктивних причин, його середній бал у 12-бальній шкалі вважається таким, що дорівнює "2".

Якщо в додатку до атестата зазначено середній бал, його все одно потрібно обов'язково перевірити. Якщо він вказаний невірно, документ про повну загальну середню освіту є дійсним, але бал потрібно перерахувати і подати правильне значення.

У разі подання заяв у електронному вигляді вступник зазначає середній бал в особистому е-кабінеті в 12-бальній шкалі, а переведення у 200-бальну шкалу здійснюється системою автоматично.

Якщо після внесення середнього бала у е-кабінет вступник виявить помилку в розрахунку, він може самостійно її виправити до подання першої заяви.

Правильність обчислення перевірятимуть приймальні комісії закладів вищої освіти.

На допомогу вступникам розроблено калькулятор середнього бала документа про ПЗСО – ez.osvitavsim.org.ua, а також детальну інструкцію щодо подання електронних заяв –bit.do/ECabinet.

Нагадаємо, що цього року виші зможуть прийняти майже на 6% більше бакалаврів на бюджет у порівнянні з минулим роком.
[/JUSTIFY]

[/CENTER]
Змінено: Олена Холод - 04.08.2020 16:53:56
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
ПІЛЬГОВИКИ МОЖУТЬ ПІДТВЕРДИТИ СВОЇ СПЕЦІАЛЬНІ ПРАВА НА ВСТУП У БУДЬ-ЯКОМУ ВИШІ


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/pilgoviki-mozhut-pidtverditi-svoyi-specialni-prava-na-vstup-u-bud-yakomu-vishi



Цього року в ЄДЕБО реалізовано новий модуль “Особи зі спеціальними умовами вступу”, завдяки якому вступникам пільгових категорій надано можливість подання електронних заяв.


Особи, які мають спеціальні умови щодо участі у конкурсному відборі під час вступу та мають хоча б один сертифікат ЗНО 2017-2020 років (2018-2020 у разі подання сертифіката ЗНО з іноземної мови), можуть звернутись до будь-якого із закладів вищої (фахової передвищої) освіти для створення в ЄДЕБО картки фізичної особи та додання до неї даних документа, що підтверджує вказане право (зі сканованою копією цього документа).

“Заклади не мають права відмовити вступникам пільгових категорій, які звернулись до них з питань створення електронного кабінету, внесення заяв у електронній формі, завантаження додатка до документа про освіту, довідки про реєстрацію місця проживання чи інших документів, які потрібні для вступу, навіть якщо вступник має намір подавати заяви до іншого закладу”, – зазначив Андрій Вітренко, заступник Міністра освіти і науки України.

вступна кампанія 2020 вища освіта


Відповідний лист МОН сьогодні, 4 серпня 2020 року, направило до закладів вищої (фахової передвищої) освіти.


Виші повинні ретельно перевірити документи вступників, які дають їм право на спеціальні умови для здобуття вищої (фахової передвищої) освіти за кошти державного або місцевого бюджету (за державним або регіональним замовленням) та за рахунок цільових пільгових державних кредитів, при внесенні їх до ЄДЕБО.
Нагадуємо, вступникам, які не можуть зареєструвати особистий електронний кабінет через помилки у документах про повну загальну середню освіту, необхідно звернутись до сервісу підтримки електронних кабінетів вступників (забезпечується технічним адміністратором ЄДЕБО ДП “Інфоресурс”), надіславши на електронну пошту ez@inforesurs.gov.ua відповідного електронного листа.
Змінено: Олена Холод - 04.08.2020 16:48:47
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Що робити вступнику у разі помилки в документах

Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням:  http://osvita.ua/consultations/75513/


Вступникам, які не можуть зареєструвати особистий електронний кабінет через помилки у документах про повну загальну середню освіту, необхідно звернутись до сервісу підтримки електронних кабінетів вступників.

Про це повідомили в Міністерстві освіти і науки, з посиланням на відповідний лист освітнього відомства.

Зокрема, вступнику необхідно надіслати лист на електронну пошту ez@inforesurs.gov.ua.

Листи мають містити:
  • тему «Помилка при реєстрації П3.3.1» – при помилці «П3.3.1 Помилка при реєстрації: в даних вступника, що містяться в ЄДЕБО, є розбіжності в даті народження, вказаними в документі про ПЗСО та сертифікаті ЗНО»;
  • тему «Помилка при реєстрації П3.3.2» – при помилці «П3.3.2 Помилка при реєстрації: в даних вступника, що містяться в ЄДЕБО, є розбіжності в ПІБ, вказаними в документі про ПЗСО та сертифікаті ЗНО».

До листа необхідно додати: сканкопії (фото) свідоцтва/атестата про ПЗСО (з ПІБ, серією, номером, датою видачі), сертифіката (з ПІБ, номером, піном, роком видачі), паспорта (з ПІБ, серією, номером, датою видачі, терміном дії (для ID-паспорта)), скріншоти з помилкою.

У разі виявлення вказаних вище помилок, їхнє тимчасове виправлення здійснює ДП «Інфоресурс» без необхідності негайної заміни документа (виготовлення дубліката) – це дасть можливість вступникам подати електронні заяви.Виготовлення дублікатів повинно бути здійснено не пізніше 1 листопада 2020 року.
3092_i.jpg (27.97 КБ)
Змінено: Олена Холод - 04.08.2020 16:24:57
Вступна кампанія до вищих навчальнихї закладів України у 2020 році, Тут будемо вміщувати актуальні для цієї теми повідомлення
 
Держслужба якості освіти вивчатиме перебіг вступної кампанії
Державна служба якості освіти здійснюватиме моніторинг організації та проведення вступної кампанії закладами вищої та фахової передвищої освіти.

За словами, голови Держслужби Руслана Гурака, діяльність служби якості освіти спрямована на захист прав учнів, абітурієнтів, студентів на здобуття відповідного рівня освіти.

«Наразі розроблено Програму моніторингу організації та проведення вступної кампанії 2020 року в закладах вищої та фахової передвищої освіти. Як результат, ці заклади отримають достатньо інформації, щоб ліпше готуватися до вступних кампаній», — зауважив Руслан Гурак.

Основними питаннями здійснення моніторингу стануть вчасність і повнота завантаження до Єдиної державної електронної бази з питань освіти  Правил прийому закладами освіти, доступність інформації для вступників про приймальні комісії, повнота інформації на вебсайтах закладів вищої та фахової передвищої освіти і їх відокремлених структурних підрозділів.

Також моніторинг стосуватиметься питань реалізації права вступників на сільський коефіцієнт при розрахунку конкурсного бала та вивчення організації вступу для іноземних громадян.

На підставі отриманих результатів Служба оприлюднить аналітичний звіт із порівнянням окремих питань вивчення вступних кампаній 2019-го та 2020 років.

«Відтак, заклади вищої та фахової передвищої освіти матимуть відомості, що допоможуть їм ліпше готуватися до вступних кампаній», - зазначають у Державній службі якості освіти.

Для отримання оперативної інформації про перебіг вступної кампанії приєднуйтесь до сторінок Вступна кампанія в Telegram або Абітурієнт і Освіта.ua у Facebook. За матеріалами: http://osvita.ua/consultations/75512/

3092_i.jpg (27.97 КБ)
Змінено: Олена Холод - 04.08.2020 16:21:31
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
[CENTER]6 СЕРПНЯ – ТЕСТУВАННЯ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ
Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/6-serpnya-testuvannya-z-istoriyi-ukrayiny/?fbclid=IwAR2lu7dbgvbZlR861-Wz5ReeajKJwnScJfrxN5e_PqbDq5fcfSflLgys8zg


Допуск учасників до пункту розпочнеться о 9:50 і триватиме до 10:50. Звертаємо увагу, що в запрошенні-перепустці зазначено проміжок часу, у який учасникові / учасниці ЗНО рекомендовано прибути до пункту тестування і пройти процедуру допуску.
Вхід учасників до пунктів проведення ЗНО буде дозволено лише за наявності таких документів:
  • оригіналу Сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
  • паспорта або іншого документа, серію (за наявності) та номер якого зазначено у Сертифікаті;
  • запрошення-перепустки для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні, яке учасники мають самостійно роздрукувати з інформаційної сторінки.
У разі неможливості пред’явлення оригіналу Сертифіката, паспорта чи іншого документа, серію та номер якого зазначено у Сертифікаті, або за умови надання копій цих документів чи електронної версії ID-картки у мобільному застосунку «Дія» учасника / учасницю не буде допущено до пункту проведення ЗНО.
Радимо взяти із собою 2–3 ручки з чорнилом насиченого чорного кольору та пляшечку з питною водою без етикетки, засоби індивідуального захисту, які учасник ЗНО зможе покласти на свій робочий стіл і за потреби скористатися.
Нагадуємо, що під час проходження тесту абітурієнт не може мати при собі будь-яких засобів зв’язку, пристроїв зчитування, оброблення, збереження та відтворення інформації, друкованих і рукописних матеріалів, що не передбачені процедурою тестування.
Із завданнями сертифікаційної роботи і правильними відповідями до тесту можна буде ознайомитися в розділі «ЗНО-2020. Історія України».
Нагадуємо, що пороговий бал «склав/не склав» з історії України становить 25 тестових балів.

[/CENTER]
29-4.jpg (39.42 КБ)
Змінено: Олена Холод - 05.08.2020 09:04:01
ЗОВНІШНЄ НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ у 2020 році: ДПА у формі ЗНО у закладах ЗСО, ПТО та ВНЗ І-ІІ р.а., У цій тему будемо розміщувати актуальні повідомлення
 
5 СЕРПНЯ – ДОДАТКОВА СЕСІЯ ЗНО З БІОЛОГІЇ


Матеріал читаємо нижче або переходимо за посиланням: https://testportal.gov.ua/5-serpnya-dodatkova-sesiya-zno-z-biologiyi/



Допуск учасників до пункту розпочнеться о 9:50 і триватиме до 10:50.

Звертаємо увагу, що в запрошенні-перепустці зазначено проміжок часу, у який учасникові / учасниці ЗНО рекомендовано прибути до пункту тестування і пройти процедуру допуску.
Вхід учасників до пунктів проведення ЗНО буде дозволено лише за наявності таких документів:
  • оригіналу Сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання;
  • паспорта або іншого документа, серію (за наявності) та номер якого зазначено у Сертифікаті;
  • запрошення-перепустки для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні, яке учасники мають самостійно роздрукувати з інформаційної сторінки.
У разі неможливості пред’явлення оригіналу Сертифіката, паспорта чи іншого документа, серію та номер якого зазначено у Сертифікаті, або за умови надання копій цих документів чи електронної версії ID-картки у мобільному застосунку «Дія» учасника / учасницю не буде допущено до пункту проведення ЗНО.
Радимо взяти із собою 2–3 ручки з чорнилом насиченого чорного кольору та пляшечку з питною водою без етикетки, засоби індивідуального захисту, які учасник ЗНО зможе покласти на свій робочий стіл і за потреби скористатися.
Нагадуємо, що під час проходження тесту абітурієнт не може мати при собі будь-яких засобів зв’язку, пристроїв зчитування, оброблення, збереження та відтворення інформації, друкованих і рукописних матеріалів, що не передбачені процедурою тестування.
Із завданнями сертифікаційної роботи і правильними відповідями до тесту можна буде ознайомитися в розділі «ЗНО-2020. Біологія».
Нагадуємо, що пороговий бал «склав/не склав» з біології становить 22 тестових бали.
29-1-1.jpg (46.87 КБ)
Змінено: Олена Холод - 04.08.2020 10:59:16
ВСТУП до МАГІСТРАТУРИ за технологією ЗНО у 2020 році, У даній темі буде вміщуватись актуальна інформація із вказаних питань
 
До уваги вступників у магістратуру!
З 05 серпня 2020 року заклади вищої освіти приймають заяви та документи на здобуття освітнього рівня магістра

Шановні вступники в магістратуру!


Державна служба якості освіти нагадує, що 01 серпня 2020 року стартувала реєстрація електронних кабінетів вступників, а з 05 серпня 2020 року розпочинається подача заяв та документів до закладів вищої освіти для здобуття освітнього рівня магістра.

Системою подання заяв в ЕЛЕКТРОННІЙ формі зможуть скористатися у повній мірі тільки ті вступники, які мають диплом бакалавра (спеціаліста, магістра) та екзаменаційний листок ЄВІ/ЄФВВ 2020 року і бажають вступити на денну або заочну форми навчання за освітнім ступенем магістра.



Змінено: Олена Холод - 05.08.2020 03:18:03
Страницы: Пред. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 След.